De Flex Mini heeft de beperking voor custom profiles. Het "All"-profile werkt echter wel degelijk.rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:05:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Switch Lite 16P. De Flex Mini heeft geen ondersteuning voor trunks, ben benieuwd of deze dat wel heeft.
All werkt inderdaad, dat was me bekend, maar ik bedoelde eigenlijk de custom-profiles met trunks.ed1703 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:17:
[...]
De Flex Mini heeft de beperking voor custom profiles. Het "All"-profile werkt echter wel degelijk.
Ben dus benieuwd of dit op de 16P wel werkt.
Heb het opzich niet zo hard nodig, maar heb nu een custom profile voor mn ip-camera-vlan met nog een ander vlan. Op zich kan ik het wel oplossen met all / cam-vlan.
Als dat de beperking voor "light" is, is dat een enorme misser en vraag mij dan ook af hoe je die in de markt zou zetten. Een customprofile is namelijk meer dan alleen "trunk" ja of nee.rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:23:
[...]
All werkt inderdaad, dat was me bekend, maar ik bedoelde eigenlijk de custom-profiles met trunks.
Ben dus benieuwd of dit op de 16P wel werkt.
De light-benaming zou hier dan meer aanwezig moeten zijn in het ontbreken van glaspoorten.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
- Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Omdat :Workaholic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:06:
Waarom geen In wall HD? Verschil is best groot en je hebt aardig wat $$ uitgegeven aan de rest van je gear.
Dus meer heeft hij niet nodigRivanov schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:46:
@RobertMe De twee poorten op de normale In-Wall is in principe voldoende voor op kantoor. Want daar komt enkel de iMac te staan die dan sowieso bedraad wordt aangesloten. De tweede poort kan dan nog mooi gebruikt worden voor onze MacBooks als die als extra werkplek worden gebruikt.
En anders kan je altijd nog een US 8 erachter zetten!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
:fill(white):strip_exif()/f/image/urhoV293zlGGFV1ClLvJYPxs.png?f=user_large)
Let's give it a shot......
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Aiaiaiai 
Alles plat na de update ?
Alles plat na de update ?
-| Hit it i would ! |-
Heb de beta van 5.14.17 draaien zonder problemen tot nu toe.
Dus deze stable versie zal zeker goed draaien.
Die is toch al een hele tijd beschikbaar
All speciaal @Toppe In ben helemaal nieuw met UniFi. Ik heb mij een beetje ingelezen in dit topic. Het is alleen te veel om in een keer alles te overzien, maar ik kom tot dit: :strip_exif()/f/image/vBqV9NbQtIN6mRUL3Ma3v9Lv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vloeren beton, Ubiquiti UniFi AP-AC-LR zo dicht mogelijk bij het trapgat dat doorloopt van begane grond t/m 4e verdieping. Gaat dit zo werken?
:strip_exif()/f/image/vBqV9NbQtIN6mRUL3Ma3v9Lv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vloeren beton, Ubiquiti UniFi AP-AC-LR zo dicht mogelijk bij het trapgat dat doorloopt van begane grond t/m 4e verdieping. Gaat dit zo werken?
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Er staan geen afmetingen bij je woning plaat, is het de hoogte in?Copitano schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:41:
All speciaal @Toppe In ben helemaal nieuw met UniFi. Ik heb mij een beetje ingelezen in dit topic. Het is alleen te veel om in een keer alles te overzien, maar ik kom tot dit: [Afbeelding]
Ik denk dat je beter een AP-AC-Lite op elke verdieping kan plaatsen. Ik vrees dat dit niet alles gaat dekken met betonnen vloeren. De AC-LR is goed voor grote oppervlakten en ook sterk in de 2,4Ghz, maar in de 5Ghz net zo goed als de AC-Lite.
De LR kan in het beste geval tot +/- 180 meter bereik geven. In een huis met muren neemt dit rap af, maar zal het bereik beter zijn dan met (bijv.) een LITE. De vraag is of de client devices ook sterk genoeg zijn om ook die afstand te overbruggen terug naar de LR, hier zit vaak het probleem.Copitano schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:41:
All speciaal @Toppe In ben helemaal nieuw met UniFi. Ik heb mij een beetje ingelezen in dit topic. Het is alleen te veel om in een keer alles te overzien, maar ik kom tot dit: [Afbeelding]
Ik denk dat met jouw huidige setup je plekken krijgt waar WIFI niet dekkend is. Ik zou eerder op elke verdieping een AC-PRO hangen, die hebben een veel hogere doorvoersnelheid en zijn qua bereik meer dan voldoende.
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB
Helemaal rechts bovenin toch?stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:47:
[...]
Er staan geen afmetingen bij je woning plaat, is het de hoogte in?
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB
Hoe groot zijn de vertrekken in meters volgens jou?
Staat wel een breedte maat op de bovenste verdieping bij.
En het lijkt erop alsof er zonnepanelen op het dak liggen over de ronding van het dak.
En het lijkt erop alsof er zonnepanelen op het dak liggen over de ronding van het dak.
Bij benadering is het dan 7 meter. Met alle beton muren vind ik die bovenste AP eigenlijk wat hoog hangen, ik zou die 1 verdieping laten zakken zodat je wat meer overlap hebt. De helft van de straling gaat nu via het boog gedeelte naar buiten, dat wil je eigenlijk verlagen met 1 vertrek zodat hij tegen het boog gedeelte aan straalt vanaf één vertrek lager.MadMax12 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:16:
Staat wel een breedte maat op de bovenste verdieping bij.
Ja, is een doorsnede. Beg.gr. 2,50 m 1e 3,05 m, 2e 2,50 3e 3,05 m hoog. Op dak komen zonnepanelen met Emphase micro omvormers.stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:47:
[...]
Er staan geen afmetingen bij je woning plaat, is het de hoogte in?
Eigenlijk mist op de tekening op de bovenste verdieping nog de PoE switch tussen de UTP wcd en de AP
[ Voor 14% gewijzigd door Copitano op 04-07-2020 12:17 ]
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Ja, dat zou beter zijn. Maar ik heb geen loze buis naar die plekken.dus als het kan zonder kabels in het zicht.......MadMax12 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:09:
Ik denk dat je beter een AP-AC-Lite op elke verdieping kan plaatsen. Ik vrees dat dit niet alles gaat dekken met betonnen vloeren. De AC-LR is goed voor grote oppervlakten en ook sterk in de 2,4Ghz, maar in de 5Ghz net zo goed als de AC-Lite.
In het trapgat kan de bovenste omlaag. Is het UniFi boodschappenlijstje wel goed? En kan ik PoE via een UTP wandcontact (cat. 5e bekabeld) bij de AP krijgen op de geschetste manier?stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Bij benadering is het dan 7 meter. Met alle beton muren vind ik die bovenste AP eigenlijk wat hoog hangen, ik zou die 1 verdieping laten zakken zodat je wat meer overlap hebt. De helft van de straling gaat nu via het boog gedeelte naar buiten, dat wil je eigenlijk verlagen met 1 vertrek zodat hij tegen het boog gedeelte aan straalt vanaf één vertrek lager.
Ik kan het stralingspatroon van de AC LR op 2.4 GHz niet vinden in het overzicht maar op 5GHz heeft deze een vrij groot 'gat' aan de achterkant. Daar bovenop komt dan de demping door de vloer (die voor 5GHz best fors kan zijn, ik lees 44dB worst case).stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:21:
[...]
Bij benadering is het dan 7 meter. Met alle beton muren vind ik die bovenste AP eigenlijk wat hoog hangen, ik zou die 1 verdieping laten zakken zodat je wat meer overlap hebt. De helft van de straling gaat nu via het boog gedeelte naar buiten, dat wil je eigenlijk verlagen met 1 vertrek zodat hij tegen het boog gedeelte aan straalt vanaf één vertrek lager.
Je kan 2.4 en 5 meestal alleen niet vergelijken omdat er fysiek andere antennes gebruikt worden.
Mij lukt het niet meer om een unifi device een statisch ip te geven....
Als ik identieke gegevens overneem van bv een AP dan raken de flex mini en AP-AC-mesh disconnected...
3 APs en een switch werken wel met deze settings. DHCP loopt van 10.0.0.10 tot 100 dacht ik.

Why?
Als ik identieke gegevens overneem van bv een AP dan raken de flex mini en AP-AC-mesh disconnected...
3 APs en een switch werken wel met deze settings. DHCP loopt van 10.0.0.10 tot 100 dacht ik.

Why?
Moet je even via de telefoon app doen; Lijkt bugje in webinterface en ik heb zelfde probleem gehad. Oplossing met dank aan @Noodelslowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:04:
[Afbeelding]
Why?
Of lees ik het verkeerd en kan je IP-adres wel aanpassen, maar werkt het gewoon niet?
[ Voor 13% gewijzigd door grote_oever op 04-07-2020 14:09 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
- Haal 1.1.1.1 eens weg!lowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:04:
[Afbeelding]
Why?
- Wat zijn de settings van je andere apparaten ?
- Heb je een apart Management VLAN ?
Ik heb daarvoor de standaard VLAN 1 gebruikt en de standaard 192.168.1.0/24 range.
Ga je alles echt letterlijk zo aansluitenCopitano schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:41:
Een US 8 PoE 60 Watt kan namelijk een andere US 8 PoE 60 Watt niet voeden!
Daarnaast kan je inderdaad beter op elke verdieping gewoon een AC In Wall of AC Lite plaatsen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- 10.0.0.50 is een pihole. Indien offline (hobby ding) wil ik geen gezeik hebben. Daarom een backup.nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:32:
[...]
- Haal 1.1.1.1 eens weg!
- Wat zijn de settings van je andere apparaten ?
- Heb je een apart Management VLAN ?
Ik heb daarvoor de standaard VLAN 1 gebruikt en de standaard 192.168.1.0/24 range.
[...]
- Die staan precies hetzelfde
- Ik heb een aantal VLANs ja. mngt is 10.0.0.1/24 (vlan 1) LAN 10.0.10.0/24 (vlan 10) IoT 10.0.20.0/24 (vlan 20) etc.Ik heb al jaren 10.*.*.*. Denk gewenning
Ik kan het zowel in de webinterface als app wel instellen maar zodra ie klaar is met provisioning dan gaat ie offline..grote_oever schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:07:
[...]
Moet je even via de telefoon app doen; Lijkt bugje in webinterface en ik heb zelfde probleem gehad. Oplossing met dank aan @Noodels
Of lees ik het verkeerd en kan je IP-adres wel aanpassen, maar werkt het gewoon niet?
[ Voor 27% gewijzigd door lowfi op 04-07-2020 14:52 ]
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Dat is niet hoe DNS werkt!lowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:43:
- 10.0.0.50 is een pihole. Indien offline (hobby ding) wil ik geen gezeik hebben. Daarom een backup.
Ik draai ook Pi-Hole en als je de originele voeding gebruikt en een fatsoenlijk microSDXC kaartje dan is er geen reden om je zorgen te maken!
Daarnaast kan je beter dit doen als je fail over wilt bereiken : https://discourse.pi-hole...-pihole-ive-done-it/12716
Het klonk alsof je hetzelfde IP meerdere keren gebruikt, maar dat zal wel niet gezien je VLAN verhaal- Die staan precies hetzelfde
De rest van mijn VLAN's zijn ook 10.x.x.x maar het standaard VLAN 1 subnet heb ik maar lekker gelaten voor wat het is- Ik heb een aantal VLANs ja. mngt is 10.0.0.1/24 (vlan 1) LAN 10.0.10.0/24 (vlan 10) Guest 10.0.20.0/24 (vlan 20) etc.Ik heb al jaren 10.*.*.*. Denk gewenning
Destijds trouwens alles ingesteld via de WebGUI van de UniFi Controller gewoon dus dat moet gewoon werken!
Ik bedoel meer dat als ik op de Pi loopt te rommelen en hij gaat offline dan wordt de secondairy dns toch gebruikt als backup/failover/redundancy etc?
Intressante link verder... maar gaat me wat ver. Had eerst pihole in docker draaien maar dat liep niet meer helemaal lekker toen ie naar 5.0 ging. Daarom weer op een rpi. Monkey proof
Intressante link verder... maar gaat me wat ver. Had eerst pihole in docker draaien maar dat liep niet meer helemaal lekker toen ie naar 5.0 ging. Daarom weer op een rpi. Monkey proof
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ja en Nee : Je krijgt een delay bij elke DNS Request om dat beiden nog steeds een query krijgenlowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:01:
Ik bedoel meer dat als ik op de Pi loopt te rommelen en hij gaat offline dan wordt de secondairy dns toch gebruikt als backup/failover/redundancy etc?
Zie : https://discourse.pi-hole...e-my-only-dns-server/3376
(Eigenlijk zocht ik een andere uitleg die het hele Random DNS Server Querying verhaal uitlegt...)
Ik vind die Gen2 Switches best duur, 24 poorts met 95W POE voor de prijs waar je een Gen1 met 250W voor hebt. Toch maar doen ivm bijv. de ouderdom van de Gen1 switches? (support?) (context; MKB netwerkje, redundant power & AR boeien me niet heeeel erg eigenlijk)
[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 04-07-2020 16:55 ]
Waarvan maar 16 poorten PoE he.. De Lite - 16 heeft er 8. Als je die glaspoorten van de Gen2 niet nodig hebt en je kunt toe met minder wattage en poorten, zou ik eens heel kritisch naar Unifi productlijn kijken. Je krijgt bij de Gen2-serie sowieso minder voor meer.maratropa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:42:
Ik vind die Gen2 Switches best duur, 24 poorts met 95W POE voor de prijs waar je een Gen1 met 250W voor hebt. Toch maar doen ivm bijv. de ouderdom van de Gen1 switches? (support?) (context; MKB netwerkje)
Okay, eigen voeding is mogelijk. Als ik maar een netwerkverbinding kan maken tussen US8 nummer één en US8 nummer twee.nero355 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Ga je alles echt letterlijk zo aansluiten
Een US 8 PoE 60 Watt kan namelijk een andere US 8 PoE 60 Watt niet voeden!
Ja als dat zou kunnen zou ik zeker op elke verdieping een AC-Lite hangen, maar ik krijg daar geen bekabeling naar toe, althans niet netjes weggewerkt.Daarnaast kan je inderdaad beter op elke verdieping gewoon een AC In Wall of AC Lite plaatsen
[ Voor 14% gewijzigd door Copitano op 04-07-2020 19:20 ]
Een 24-P Poe Gen2 switch is inkoop goedkoper dan een 24p-250 watt Gen1 Switch.ed1703 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:58:
[...]
Waarvan maar 16 poorten PoE he.. De Lite - 16 heeft er 8. Als je die glaspoorten van de Gen2 niet nodig hebt en je kunt toe met minder wattage en poorten, zou ik eens heel kritisch naar Unifi productlijn kijken. Je krijgt bij de Gen2-serie sowieso minder voor meer.
Die 95 watt is voor de meeste dingen echt wel voldoende. Een AP of een Flex camera gebruikt maar +- 4watt. Dus wanneer je niet meer dan 16 Camera’s of AP’s Gebruikt, zou ik lekker voor de goedkoper en nieuwere Gen2 gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 04-07-2020 19:17 ]
Lesdictische is mijn hash#
Je mist het punt. Als je de glaspoorten niet nodig hebt en je kunt met minder poorten toe heeft een gen2 geen toegevoegde waarde tov een lite. Want waarom zou je een switch die bijna 2x zo duur is neerzetten die je niet eens benut? De gen2 is niet goedkoper, want je laat voor het gemak 8 poe poorten weg, dus het is hier appels en peren.xbeam schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:06:
[...]
Een 24-P Poe Gen2 switch is inkoop goedkoper dan een 24p-250 watt Gen1 Switch.
Die 95 watt is voor de meeste dingen echt wel voldoende. Een AP of een Flex camera gebruikt maar +- 4watt. Dus wanneer je niet meer dan 16 Camera’s of AP’s Gebruikt, zou ik lekker voor de goedkoper en nieuwere Gen2 gaan.
Dat kan inderdaad. Ik ging uit van de vraag van @maratropa waarom een 24P-gen1 of 24p-gen2. Er van uitgegaan en dat de lite-switches alleen US en EA beschikbaar waren.ed1703 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:23:
[...]
Je mist het punt. Als je de glaspoorten niet nodig hebt en je kunt met minder poorten toe heeft een gen2 geen toegevoegde waarde tov een lite. Want waarom zou je een switch die bijna 2x zo duur is neerzetten die je niet eens benut? De gen2 is niet goedkoper, want je laat voor het gemak 8 poe poorten weg, dus het is hier appels en peren.
Maar als nu ook in de EU GE gereleased zijn zijn dat inderdaad goede alternatieven.
Op een EU release moet je nog even wachten. Al duikt hij hier en daar al op in een webshop, is alleen nog niet te bestellen.xbeam schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:31:
[...]
Dat kan inderdaad. Ik ging uit van de vraag van @maratropa waarom een 24P-gen1 of 24p-gen2. Er van uitgegaan en dat de lite-switches alleen US en EA beschikbaar waren.
Maar als nu ook in de EU GE gereleased zijn zijn dat inderdaad goede alternatieven.
Is al te bestellen dus 😁
[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 04-07-2020 20:00 ]
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 22:58
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Ubiquiti Cloud Gateway Max
- Modems en routers
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Jullie hebben het over de Lite 16 toch? Aantal tweakers hier hebben die al besteld in de EU store (en wellicht ook al ontvangen?) https://eu.store.ui.com/products/usw-lite-16-poeed1703 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:38:
[...]
Op een EU release moet je nog even wachten. Al duikt hij hier en daar al op in een webshop, is alleen nog niet te bestellen.
Zoals @RobertMe al zei is deze te bestellen. Die van mij komt maandag binnen.ed1703 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:38:
[...]
Op een EU release moet je nog even wachten. Al duikt hij hier en daar al op in een webshop, is alleen nog niet te bestellen.
Mooi ding, ik ben aan het wachten op de 8 Ports als vervanging van mijn enige niet Unifi switchRobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:46:
[...]
Jullie hebben het over de Lite 16 toch? Aantal tweakers hier hebben die al besteld in de EU store (en wellicht ook al ontvangen?) https://eu.store.ui.com/products/usw-lite-16-poe
Ik ben ook benieuwd; ik hoop wel dat ie custom port profiles doet, want dat doet de Flex Mini nou weer niet. Ook al is het een andere prijsklasseCloud_VII schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:55:
[...]
Mooi ding, ik ben aan het wachten op de 8 Ports als vervanging van mijn enige niet Unifi switch
Voor mij vooral boeiend vanwege het stroomverbruik. Maximale stroomverbruik van de 8-150 is voor 2020 begrippen best wel fors te noemen en zelfs al meer dan deze 16. Ben benieuwd naar het verbruik van de 8poorts.Cloud_VII schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:55:
[...]
Mooi ding, ik ben aan het wachten op de 8 Ports als vervanging van mijn enige niet Unifi switch
Gisteren de nieuwe 24 poorts switch POE250 binnengekomen ter vervanging van de defecte.
Vanmorgen snel even de Noctua koelers van de oude naar de nieuwe omgebouwd, en zonet alles omgewisseld in het rack.
Draait terug als een zonnetje.
Nu weekje ofzo de nieuwe op DHCP IP laten draaien, en dan kunnen we die terug een fixed geven op het oude adres van de oude switch.
Die oude heb ik al forget gedaan op de controller, dus in theorie zou dan alles helemaal terug normaal moeten draaien.
Had ineens maar terug een UPS begekocht, en nu hangt het hele rack terug op UPS.
De vorige had ik half jaar geleden weg gedaan, wegens nieuwe kast waar het rack in hangt, en die was te diep en paste niet in de kast, en wou hem niet in rare posities leggen omdat ie dan teveel plek in de kast wegnam. Normaal nu alles terug mooi beschermd tegen stroomuitval en spanningspieken.
Vanmorgen snel even de Noctua koelers van de oude naar de nieuwe omgebouwd, en zonet alles omgewisseld in het rack.
Draait terug als een zonnetje.
Nu weekje ofzo de nieuwe op DHCP IP laten draaien, en dan kunnen we die terug een fixed geven op het oude adres van de oude switch.
Die oude heb ik al forget gedaan op de controller, dus in theorie zou dan alles helemaal terug normaal moeten draaien.
Had ineens maar terug een UPS begekocht, en nu hangt het hele rack terug op UPS.
De vorige had ik half jaar geleden weg gedaan, wegens nieuwe kast waar het rack in hangt, en die was te diep en paste niet in de kast, en wou hem niet in rare posities leggen omdat ie dan teveel plek in de kast wegnam. Normaal nu alles terug mooi beschermd tegen stroomuitval en spanningspieken.
-| Hit it i would ! |-
De 8-150 is ook te gebruiken als elektrische radiator. Die functie verlies je dan wel.ed1703 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Voor mij vooral boeiend vanwege het stroomverbruik. Maximale stroomverbruik van de 8-150 is voor 2020 begrippen best wel fors te noemen en zelfs al meer dan deze 16. Ben benieuwd naar het verbruik van de 8poorts.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Die 8-60 werkt ook goed, met 2 is het lekker warm in de meterkast.Ethirty schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:32:
[...]
De 8-150 is ook te gebruiken als elektrische radiator. Die functie verlies je dan wel.
Ik ben aan het twijfelen of het zinvol is om nu nog een USG aan te kopen. Ik heb gelezen dat de snelheid gelimiteerd is tot 85 mbs als je security zaken activeert, maar wat is de troughput als je die enkel als gateway gebruikt?
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Gewoon de volle 1 Gbpsbriecht schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:38:
Ik ben aan het twijfelen of het zinvol is om nu nog een USG aan te kopen.
Wat is de troughput als je die enkel als gateway gebruikt?
Hou er alleen rekening mee dat het in de praktijk altijd ergens rond de 940 a 950 Mbps inhoudt en je nooit de volle 1024 Mbps zal zien, want zelfs je interne netwerk haalt dat gewoon niet!
Weet niet of het al is opgelost maar volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven op je probleem:lowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:43:
[...]
- 10.0.0.50 is een pihole. Indien offline (hobby ding) wil ik geen gezeik hebben. Daarom een backup.
- Die staan precies hetzelfde
- Ik heb een aantal VLANs ja. mngt is 10.0.0.1/24 (vlan 1) LAN 10.0.10.0/24 (vlan 10) IoT 10.0.20.0/24 (vlan 20) etc.Ik heb al jaren 10.*.*.*. Denk gewenning
[...]
Ik kan het zowel in de webinterface als app wel instellen maar zodra ie klaar is met provisioning dan gaat ie offline..
Zo ver ik weet mag je geen static IP uitdelen in je DHCP range. Ik weet even niet meer of een “fixed IP” wel mag in je range (welke je kan instellen bij je overview van clients).lowfi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:04:DHCP loopt van 10.0.0.10 tot 100 dacht ik.
[ Voor 6% gewijzigd door renedis op 05-07-2020 19:44 ]
Ok, bedankt! Wat met de statistieken in de controller? Als je dpi afzet, kan je dan nog veel info zien?nero355 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:40:
[...]
Gewoon de volle 1 Gbps
Hou er alleen rekening mee dat het in de praktijk altijd ergens rond de 940 a 950 Mbps inhoudt en je nooit de volle 1024 Mbps zal zien, want zelfs je interne netwerk haalt dat gewoon niet!
Zolang je dat IP maar aanmaakt als static in je controller. In je USG zal de dhcpd config range dan opgesplitst worden en het static ip overslaan als dynamisch adres. Voor het houden van overzicht geen aanrader. Beste is dan om buiten je dynamische range te gaan zitten, maar wel te registeren.renedis schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:43:
[...]
Weet niet of het al is opgelost maar volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven op je probleem:
[...]
Zo ver ik weet mag je geen static IP uitdelen in je DHCP range. Ik weet even niet meer of een “fixed IP” wel mag in je range (welke je kan instellen bij je overview van clients).
[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 05-07-2020 19:59 ]
Die Lite 16 ziet er puik uit maar is voor een main switch net te krap. 24 poorten is dan beter.RobertMe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:46:
[...]
Jullie hebben het over de Lite 16 toch? Aantal tweakers hier hebben die al besteld in de EU store (en wellicht ook al ontvangen?) https://eu.store.ui.com/products/usw-lite-16-poe
Netgear heeft bv pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus JGS524PE
Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Edgeswitch:
pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 24 LiteIemand ervaring met deze switches.
Ai die Edgeswitch heeft geen PoE.....
Dat is afhankelijk van je gebruik natuurlijk. Iemand met een 19” rack koopt dit niet, dan zou ik ook een 16 of 24 poorts nemen in 19”.
Maar voor mij is dit een goede oplossing met 12 poorten in huis en 2 RPi’s en een omvormer voor de zonnepanelen. Kan deze zo monteren in de meterkast en ik ben klaar.
Voor mensen met een UDM of USG die niet meer nodig zijn is dit denk ik een mooie oplossing in het Unifi systeem.
De mijne komt morgen dus dan gaan we testen hoe goed de 16 Lite is.
Maar voor mij is dit een goede oplossing met 12 poorten in huis en 2 RPi’s en een omvormer voor de zonnepanelen. Kan deze zo monteren in de meterkast en ik ben klaar.
Voor mensen met een UDM of USG die niet meer nodig zijn is dit denk ik een mooie oplossing in het Unifi systeem.
De mijne komt morgen dus dan gaan we testen hoe goed de 16 Lite is.
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
DPI is wat anders hé!briecht schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:52:
Ok, bedankt! Wat met de statistieken in de controller? Als je dpi afzet, kan je dan nog veel info zien?
Voor voorbeelden van statistieken kan je beter effe de Search gebruiken of Google raadplegen en zo...
IMHO zal het per persoon verschillen of je het nuttig vindt of niet
@nero355 Wil morgen mij spullen gaan bestellen. Jij lijkt er aardig kijk op te hebben (voor mij volledig nieuw), dus een paar vragen.
Switch boven krijgt gewoon z'n eigen voeding. Koppeling tussen de twee switches gaat dan op gewone poorten via de UTP wcd boven. Als de dekking onvoldoende blijkt, kan ik altijd nog een extra AP bij bestellen en dan maar een draad langs de trap naar een verdieping lager. Maar wil dit eerst maar eens proberen.
1 x Unifi Security Gateway Het Ziggo modem gaat dan in bridge.
2 x Unifi Ubiquiti Switch 8-60W
2 x UNIFI AP AC LR of Unifi Ubiquiti AP AC LR E
Bij die laatste is geen PoE adapter inbegrepen.
Heb ik die PoE adapter wel nodig als ik de AP op een PoE port van de switch aansluit?
Zie ik bij de bestelling nog iets over het hoofd voor de eerste opzet?
Switch boven krijgt gewoon z'n eigen voeding. Koppeling tussen de twee switches gaat dan op gewone poorten via de UTP wcd boven. Als de dekking onvoldoende blijkt, kan ik altijd nog een extra AP bij bestellen en dan maar een draad langs de trap naar een verdieping lager. Maar wil dit eerst maar eens proberen.
Heb ik die PoE adapter wel nodig als ik de AP op een PoE port van de switch aansluit?
Ik zou persoonlijk geen LR nemen maar een Lite. Leuk dat het ap wat verder kan zenden. Maar kan jouw laptop/tablet/mobiel dat ook? De LR is vooral interessant als 1van de 2 een wireless uplink nodig heeft.Copitano schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:45:
@nero355 Wil morgen mij spullen gaan bestellen. Jij lijkt er aardig kijk op te hebben (voor mij volledig nieuw), dus een paar vragen.
Een AP moet worden gevoed met PoE. Maakt niet uit of de PoE uit een switch komt of uit een PoE adapter. Moet alleen wel de juiste specificatie van PoE zijn.
Ehhh, zou zo'n uplink wellicht een oplossing zijn voor de verdiepingen waar ik geen UTP kabel heb liggen?ewoutw schreef op maandag 6 juli 2020 @ 01:03:
[...]
De LR is vooral interessant als 1van de 2 een wireless uplink nodig heeft.
Dan zou het een lite en een LR moeten worden denk ik. Hoe maak je dan zo'n uplink?
Ik neem aan dat dat geen probleem is als beiden van het zelfde merk zijn. Dan heb ik die adapters dus niet perse nodig? Dat scheelt weer een beetje €Een AP moet worden gevoed met PoE. Maakt niet uit of de PoE uit een switch komt of uit een PoE adapter. Moet alleen wel de juiste specificatie van PoE zijn.
Even een aanvulling: met de switches die jij wil gaan gebruiken, heb je geen POE adapter nodig, op de switches zitten 4 poorten die poe leveren. Dus niet dubbel op doen. Maar neem idd de Lite, niet de LR. En heb je ook al naar de InWall AP's gekeken? Dat zijn AP's met 2 of 4 poorten ipv utp outlets te gebruiken.Copitano schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:45:
Zoiets?ardvark99 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 01:17:
[...]
Even een aanvulling: met de switches die jij wil gaan gebruiken, heb je geen POE adapter nodig, op de switches zitten 4 poorten die poe leveren. Dus niet dubbel op doen. Maar neem idd de Lite, niet de LR. En heb je ook al naar de InWall AP's gekeken? Dat zijn AP's met 2 of 4 poorten ipv utp outlets te gebruiken.
Ja, je hebt ook een HD versie, met 4 poorten. Beide hebben een POE passthrough.
pricewatch: Ubiquiti UniFi In-Wall HD
Deze is end EOL van de inwall alleen de HD kopen die andere 2krijgen volgend jaar geen updates meer.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Bron? Ik meen juist dat alleen de IW-Pro eruit was of eruit gaat? En dat de gewone IW wel nog gewoon supported is.xbeam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:30:
[...]
Deze is end EOL van de inwall alleen de HD kopen die andere 2krijgen volgend jaar geen updates meer.
Of ben ik nu in de war met de Mesh-Pro? Ergens is een jaartje terug een Pro eruit gegaan
Edit:
https://community.ui.com/...02-4f3c-a27f-3451b4fc70ee
Daar gaat het dus over de UAP IW (de oude, niet AC) en de UAP AC IW Pro. Dus niet de UAP AC IW die hier werd genoemd.
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 06-07-2020 08:36 ]
Nu heb ik hier alleen AC-IW-Pro in gebruik, dus baal als een stekker.RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:35:
[...]
Bron? Ik meen juist dat alleen de IW-Pro eruit was of eruit gaat? En dat de gewone IW wel nog gewoon supported is.
Of ben ik nu in de war met de Mesh-Pro? Ergens is een jaartje terug een Pro eruit gegaan
Edit:
https://community.ui.com/...02-4f3c-a27f-3451b4fc70ee
Daar gaat het dus over de UAP IW (de oude, niet AC) en de UAP AC IW Pro. Dus niet de UAP AC IW die hier werd genoemd.
:strip_exif()/f/image/MrdfLWHtiemDQHmCc1fmvWbj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 06-07-2020 09:06 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Maar dat is dan dus ook de Pro, en niet de gewone IW
Wel toch ?RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:06:
[...]
Maar dat is dan dus ook de Pro, en niet de gewone IWEn mijn link vermeld ook dat (alleen) de (AC) IW Pro eruit gaat, en geeft niks aan over de (AC) IW.
Dan blijft toch alleen de HD over ?
https://community.ui.com/...9d-49f4-85b9-b6aa54659ef7UAP-IW
[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 06-07-2020 09:11 ]
UAP-Outdoorxbeam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Wel toch
[quote]
UAP-IW
[/quoote]
https://community.ui.com/...9d-49f4-85b9-b6aa54659ef7
UAP-Outdoor+
UAP-Pro
UAP-IW
UAP (v1+v2)
UAP-LR (v1+v2)
UAP-AC-EDU
UAP-AC-IW-PRO
IW.. Geen AC-IW.
Hmmm,ed1703 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:11:
[...]
UAP-Outdoor
UAP-Outdoor+
UAP-Pro
UAP-IW
UAP (v1+v2)
UAP-LR (v1+v2)
UAP-AC-EDU
UAP-AC-IW-PRO
IW.. Geen AC-IW.
Dan nog zal ik niet voor die AC-IW gaan aangezien die gelijktijdig gereleased is met de AC-IW-PRO wat zijn grotere broertje is.
En volgens mij de HD het enige model is dat na de pro op de markt is gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 06-07-2020 09:22 ]
all,
ik volg deze discussie al een tijdje en ben nu ook van plan om UB spullen te gaan aanschaffen.
Met de discussie hierboven over "oude" componenten, vraag ik mij af of onderstaande lijst goed is?
Ik heb voorzien voor een switch (met POE) beneden en boven (zolder, hoewel deze ook zonder POE zou kunnen). 1 access point beneden en 1 op zolder en natuurlijk een USG voor de veiligheid. Zijn er dan nog zaken die ik vergeet?
Thanks!
ik volg deze discussie al een tijdje en ben nu ook van plan om UB spullen te gaan aanschaffen.
Met de discussie hierboven over "oude" componenten, vraag ik mij af of onderstaande lijst goed is?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) | € 112,51 | € 225,02 |
2 | Access points | Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) | € 135,05 | € 270,10 |
1 | Modems en routers | Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) | € 110,- | € 110,- |
1 | Netwerkaccessoires | Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 | € 169,- | € 169,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,12 |
Ik heb voorzien voor een switch (met POE) beneden en boven (zolder, hoewel deze ook zonder POE zou kunnen). 1 access point beneden en 1 op zolder en natuurlijk een USG voor de veiligheid. Zijn er dan nog zaken die ik vergeet?
Thanks!
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
De USG is momenteel in een soort van maintenance mode en deze krijgt (helaas) nog alleen security (& bug?)fixes. De UDM (lijn) is momenteel verkrijgbaar als enige soort van opvolger, en de UXG (lijn) zou de "echte" opvolger moeten gaan worden, waarvan de UXG Pro momenteel in de early access store staat voor een wopping $500. Of je nu nog een USG moet kopen is dus een beetje de vraag, die ik niet kan beantwoorden. Dit omdat ik de UDM een "net niet" apparaat vind. De UDM zelf is relatief duur maar krijg je wel veel voor terug (router / gateway + 4 poorts switch + "NanoHD" AP). Maar het is wel een apparaat dat daarmee ook in de ruimte moet staan waar je wifi wilt hebben (en ik heb bewust alles in de kelder geplaatst). De UDM Pro is met 19" vervolgens (te) groot en bevat ondersteuning voor UniFi Protect, Unifi Talk en UniFi Access waar ik geen behoefte aan heb, en is nog duurder. En de UXG lijn is nu dan nog alleen de UXG Pro aangekondigd die ook weer in 19" is en nog veel duurder.MAdD schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:29:
all,
# Category Product Prijs Subtotaal 2 Netwerk switches Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) € 112,51 € 225,02 2 Access points Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) € 135,05 € 270,10 1 Modems en routers Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) € 110,- € 110,- 1 Netwerkaccessoires Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 € 169,- € 169,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 774,12
Thanks!
In die zin is het dus kiezen tussen een aantal "kwaden". De USG die "er uit" gaat; Een UDM die midden in woonkamer "moet"; Een UDM Pro met meer features dan nodig (en met 19" groot is) en duur; Een EdgeRouter die dan weer niet binnen UniFi lijn valt; Uberhaupt helemaal geen Ubiquiti;
En v.w.b. de AC Pro. Als iets van APs er "binnenkort" uit gaat dan verwacht ik wel dat het de AC Pro zal zijn. Enige USP van die is namelijk de tweede netwerkpoort, en die is dan ook nog eens kreupel (het is een bridge, en heeft daardoor nadelen). Want als het om goedkoop gaat kun je beter een AC Lite kopen, en als het om performance gaat is de NanoHD een stuk beter en niet eens veel duurder. Daarvoor zou ik je dus sowieso het advies willen geven om of de Lite, of de NanoHD te kopen. En in principe gewoon "koop de Lite", tenzij je de (theoretische) hogere snelheid echt nodig hebt en ook 3x3 of 4x4 clients hebt. Want als je geen 3x3 of 4x4 clients hebt is het echt weggegooid geld (geldt dus ook voor de Pro, die is sneller door 3x3, vs 2x2 van de Lite, maar als de clients maar 2x2 zijn haal je die hogere snelheid toch niet).
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Als het tegelijkertijd releasen een reden zou zijn om ze tegelijkertijd eruit te gooien dan hadden ze de AC IW ook wel op de EOL lijst gezet lijkt mij zoxbeam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:20:
[...]
Hmmm,
Dan nog zal ik niet voor die AC-IW gaan aangezien die gelijktijdig gereleased is met de AC-IW-PRO wat zijn grotere broertje is.
En volgens mij de HD het enige model is dat na de pro op de markt is gekomen.
Weet niet of ik thuis snel een Pro zou kopen. Dan liever 3 Lites, zijn ook nog een stuk compacter.MAdD schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:29:
all,
# Category Product Prijs Subtotaal 2 Netwerk switches Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) € 112,51 € 225,02 2 Access points Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) € 135,05 € 270,10 1 Modems en routers Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) € 110,- € 110,- 1 Netwerkaccessoires Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 € 169,- € 169,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 774,12
Thanks!
Of als je skins belangrijk vindt: een Nano.
Ik heb destijds bewust gekozen voor de LR vanwege de 3x3 antenne op 2.4 ipv de extra afstand. Of het nuttig was, geen idee.ewoutw schreef op maandag 6 juli 2020 @ 01:03:
[...]
Ik zou persoonlijk geen LR nemen maar een Lite. Leuk dat het ap wat verder kan zenden. Maar kan jouw laptop/tablet/mobiel dat ook? De LR is vooral interessant als 1van de 2 een wireless uplink nodig heeft.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:43:
De USG is momenteel in een soort van maintenance mode en deze krijgt (helaas) nog alleen security (& bug?)fixes. De UDM (lijn) is momenteel verkrijgbaar als enige soort van opvolger, en de UXG (lijn) zou de "echte" opvolger moeten gaan worden. De UDM zelf is relatief duur maar krijg je wel veel voor terug (router / gateway + 4 poorts switch + "NanoHD" AP).
Dank voor de antwoorden.Ethirty schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:16:
Weet niet of ik thuis snel een Pro zou kopen. Dan liever 3 Lites, zijn ook nog een stuk compacter.
Of als je skins belangrijk vindt: een Nano.
Ik had al wat voorbereidingen getroffen, namelijk kabels door het huis heen gelegd, maar blijkt dus dat ik dan 1 kabel in de woonkamer voor een access point niet meer nodig heb.. en de 2de kabel die ik had gelegd voor een access point om aan te sluiten op een POE poort niet kan met de UDM....
in ieder geval bedankt voor het goede advies.. ga mij nu beraden wat handig/verstandig is....
een
- UDM
- Access point (Lite)
- 8 poort switch (voor zolder)
- 2x 8 poort siwthc (boven en beneden)
- 2x access point (boven en beneden)
- USG
- cloud key
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Het Probleem is dat er bij ui geen touw aan vast knopen is. Het ene device supported jaren en het andere is na 2 jaar als EOL.RobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:45:
[...]
Als het tegelijkertijd releasen een reden zou zijn om ze tegelijkertijd eruit te gooien dan hadden ze de AC IW ook wel op de EOL lijst gezet lijkt mij zoEn onder die beredenering zou je dan een hele lijst aan hardware niet meer kunnen kopen. Dan zou de AC Lite ook al problematisch kunnen zijn. Immers zal die nog ouder, of net zo oud, zijn als de AC IW.
Voor de lite en LR is er momenteel nog vervanger (wel in beta) wanneer die er is zou ik de lite ook niet meer kopen.
Het zelfde is bij de inwall. De HD inwall is het vervangende model. Is gewoon de nieuwe GEN.
Zie HD gen inwall.
https://inwall-hd.ui.com/
Zie hier de vorrige gen waaruit de inwall AC en pro komen.
https://inwall.ui.com/
Verder ken ik geen andere inwall’s.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Waarschijnlijk is de IW Pro gewoon niet veel verkocht of zit er exotische hardware in. Denk zelf het eerste: qua inhoud zal die wel gelijk zijn aan de AC Pro en Mesh Pro. En dat daardoor de moeite die ze in (development &) testen moeten steken niet meer rendabel is.xbeam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:42:
[...]
Het Probleem is dat er bij ui geen touw aan vast knopen is. Het device supported jaren en het andere is na 2 jaar als EOL.
Je doelt dan op de U6 Lite? Want dan is er ook een vervanger / opvolger voor de AC IWs, de U6 IW staat namelijk ook al in de Early Access store. Overigens wel eens om de AC Lite niet meer te kopen als de U6 Lite beschikbaar is. De U6 Lite wordt hopelijk maar paar tientjes duurder en je hebt dan wel een model wat weer helemaal up to date is (want wifi 6 / 802.11ax). Qua support denk ik dat het wel goed komt met de Lite. De oude 802.11n modellen zijn immers bij mijn weten ook nog supported (ok: nu dan extended support sinds maart en dan vanaf maart 2021 EOL). Die hebben dan ook echt een flink aantal jaren nog support gehad.Voor de lite en LR is er momenteel nog vervanger (wel in beta) wanneer die er is zou ik de lite ook niet meer kopen.
Ik vind de IW HD niet het vervangende model, het is een uitbreiding van de lineup. Immers kun je anders ook hetzelfde zeggen van de AC Lite. Dan is de NanoHD daar ook een vervanger van en zou je de AC Lite ook al moeten afraden en een NanoHD moeten aanraden. Terwijl de NanoHD gewoon een extra apparaat is dat beter is / meer features heeft. Voor beiden is een markt en voor 90% van de consumenten zal een AC Lite ook ruim voldoende zijn. Ik verwacht in die zin dus ook dat de AC Lite nog steeds harder verkocht wordt dan de NanoHD (in ieder geval onder consumenten).Het zelfde is bij de inwall. De HD inwall is het vervangende model. Is gewoon de nieuwe GEN.
En hetzelfde bv voor de UDM. Je kunt ook niet zeggen dat je de UDM niet moet kopen omdat er ook een UDM Pro is, of zelfs de UXG Pro in de EA store. Het zijn gewoon verschillende apparaten met verschillende use cases.
Ze hebben ook nog "niet AC" / 802.11n modellen gehad (die dus ook pas in maart 2021 EOL gaan), hetzelfde als dat ze ook "niet AC" schotels hebben gehad (en zelfs nog schotels met Broadcom chipsets, maar die zijn al lang EOL). Die IWs hadden ook de switch poorten aan de voorkant recht eruit steken. Design dingetje wat ze bij de AC gelukkig hebben aangepakt.Verder ken ik geen andere inwall’s.
Voor wie er naar op zoek is, de Ubiquiti Dream Machine Pro is nu verkrijgbaar bij Ubiquiti zelf met een discount ten opzichte van de pricewatch prijs: voor 407,77 euro in plaats van 429 euro een week geleden:
https://eu.store.ui.com/products/udm-pro
(pricewatch: https://tweakers.net/pric...fi-dream-machine-pro.html)
https://eu.store.ui.com/products/udm-pro
(pricewatch: https://tweakers.net/pric...fi-dream-machine-pro.html)
Voor onze nieuwe woning heb ik ook een Dream Machine Pro besteld. De USG-PRO-4 heeft de afgelopen jaren goed zijn werk gedaan, maar bij een 500Mbit tot 1Gbit verbinding is de USG icm IPS gewoon niet snel genoeg.
Naast de Dream Machine Pro heb ik ook een nieuwe switch (Gen 2 Pro), wat nieuwe access points (NanoHD) en een paar Unifi IP Cams (G4 Pro) besteld. Dit aangezien de kopers van onze huidige woning het spul wel mooi vonden hangen en het gehele setje (CloudKey 2 met rackmount, switch, 4 Access Points, 19" rack, etc) hebben overgenomen. Had ik weer een mooi excuus om nieuwe spullen uit te zoeken.
USG-PRO-4 hadden ze geen behoefte aan, dus zal over een paar weken op V&A verschijnen.
Ben nu nog op zoek naar 2 Unifi Access Points voor buiten op te hangen. NanoHD maakt een goede kans.
Naast de Dream Machine Pro heb ik ook een nieuwe switch (Gen 2 Pro), wat nieuwe access points (NanoHD) en een paar Unifi IP Cams (G4 Pro) besteld. Dit aangezien de kopers van onze huidige woning het spul wel mooi vonden hangen en het gehele setje (CloudKey 2 met rackmount, switch, 4 Access Points, 19" rack, etc) hebben overgenomen. Had ik weer een mooi excuus om nieuwe spullen uit te zoeken.
USG-PRO-4 hadden ze geen behoefte aan, dus zal over een paar weken op V&A verschijnen.
Ben nu nog op zoek naar 2 Unifi Access Points voor buiten op te hangen. NanoHD maakt een goede kans.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Hoe zit het met de features? DIt omdat het een Lite variant is. Kan je per poort zien of deze in gebruik is, wat de doorgifte is, etc.?MadMax12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:27:
Hier de Lite ook binnen en snel even foto's gemaakt.
Staat voor een 13" Macbook Pro.
Wel groter dan verwacht, maar misschien ook wel een verkeerde verwachting.
Ik zal later, na het werken, een vergelijking maken met de US8-60W die deze gaat vervangen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
http://www.xbmcfreak.nl/
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Niet doen! De NanoHD is niet geschikt voor buiten. Gezien het NanoHD feestje kom je dan bij pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD uit. Deze kun je wel in weer en wind hangen. Maar de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) is ook al voldoende (AC Lite voor buiten kort door de bocht).Zware Unit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:38:
Ik ben vooral benieuwd of het echt een lite versie is van de 16 poort unify switches, of dat hij alle functionaliteit (zoals bijvoorbeeld IGMP snooping, wat volgens mij de flex mini mist) wel aan boord heeft.MadMax12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:27:
Hier de Lite ook binnen en snel even foto's gemaakt.
Staat voor een 13" Macbook Pro.
Wel groter dan verwacht, maar misschien ook wel een verkeerde verwachting.
Ik zal later, na het werken, een vergelijking maken met de US8-60W die deze gaat vervangen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Basically, kan hij als core switch in een netwerk zitten, of ga je dan echt functionaliteiten missen.
Voor een stuk of 3/4 Access points is het POE+ budget nl genoeg.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Ben zelf ook aan het ronkijken naar de protect producten van Unifi. Wil straks waarschijnlijk de G4 Bullet camera gaan aanschaffen voor de tuin, de G4 Pro vind ik teveel van het goede worden. Daarnaast wil ik ook een slimme deurbel gaan gebruiken, omdat ik al veel producten van Ubiquiti in de Unifi lijn heb zou ik ook gebruik willen gaan maken van de Doorbell G4, iemand een idee en/of gehoord wanneer deze naar europa komt?
De Nest deurbel stond op mijn lijstje maar het zou mooier zijn om de deurbel van hetzelfde merk te hebben als de rest en dat je de beelden lokaal kan opslaan en niet vastzit aan een abonnement.
De Nest deurbel stond op mijn lijstje maar het zou mooier zijn om de deurbel van hetzelfde merk te hebben als de rest en dat je de beelden lokaal kan opslaan en niet vastzit aan een abonnement.
Ik zou zelf geen NanoHD buiten gebruiken gezien dit product hier niet voor bedoeld is. Heb zelf een FlexHD aangeschaft ter test voor mijn nieuwe woning binnenkort. Deze is geschikt voor zowel indoor als outdoor. Ga zelf de FlexHD voor zowel binnen als buiten gebruiken. Ben wel positief verrast door de performance van de FlexHD.Zware Unit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:38:
Voor onze nieuwe woning heb ik ook een Dream Machine Pro besteld. De USG-PRO-4 heeft de afgelopen jaren goed zijn werk gedaan, maar bij een 500Mbit tot 1Gbit verbinding is de USG icm IPS gewoon niet snel genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Phorcys op 06-07-2020 13:52 ]
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik bedoelde idd de FlexHD. De NanoHD gebruik ik voor binnen.
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de FlexHD en Unifi Mesh?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Maar er was toch een HD model dat wel voor buiten geschikt wasRobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:45:
Niet doen! De NanoHD is niet geschikt voor buiten. Gezien het NanoHD feestje kom je dan bij pricewatch: Ubiquiti UniFi FlexHD uit. Deze kun je wel in weer en wind hangen. Maar de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) is ook al voldoende (AC Lite voor buiten kort door de bocht).
De AC Pro moest onder een afdakje en de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC HD kon wel buiten staan geloof ik ?!
De AC Mesh doet het hier al een aantal maanden helemaal prima!Zware Unit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:22:
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik bedoelde idd de FlexHD. De NanoHD gebruik ik voor binnen.
IMHO heb je niet meer dan dat nodig in de tuin
[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 06-07-2020 16:43 ]
Als ik de installatieguide van de AC HD zie denk ik dat een afdakje toch wel handig is.nero355 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:40:
[...]
Maar er was toch een HD model dat wel voor buiten geschikt was
De AC Pro moest onder een afdakje en de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC HD kon wel buiten staan geloof ik ?!
[...]
De AC Mesh doet het hier al een aantal maanden helemaal prima!
IMHO heb je niet meer dan dat nodig in de tuin
De Mesh heb ik ook, die heeft al menig storm en veel dagen met regen gehad. Doet het al 2 jaar zonder problemen, zonder beschutting en vol in weer en wind. Niet stuk te krijgen dat ding.
Dat zag ik ook terugkomen in de online reviews.ed1703 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:50:
[...]
Als ik de installatieguide van de AC HD zie denk ik dat een afdakje toch wel handig is.
De Mesh heb ik ook, die heeft al menig storm en veel dagen met regen gehad. Doet het al 2 jaar zonder problemen, zonder beschutting en vol in weer en wind. Niet stuk te krijgen dat ding.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
De FlexHD dus. Dat colablikje zeg maar. Die kun je wel in weer en wind buiten hangen.nero355 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:40:
[...]
Maar er was toch een HD model dat wel voor buiten geschikt was
- nero355
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Netwerkapparatuur
- Modems en routers
Ja, maar die bestaat nog maar een paar maanden en voordat de AC Mesh bestond was er ook nog een andere unit die men altijd voor buiten gebruikte geloof ikRobertMe schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:23:
De FlexHD dus. Dat colablikje zeg maar. Die kun je wel in weer en wind buiten hangen.
Kan me nog iets van een verhaal van iemand herinneren over een buitenverblijf van iemand en dat daarin een UAP ging, maar welke het was... GEEN IDEE!

In ieder geval niet de oude Outdoor modellen, maar echt een UAP uit de normale reeks.
HD Pro kan buiten hangen maar wel onder een afdakje/overkapping.nero355 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Ja, maar die bestaat nog maar een paar maanden en voordat de AC Mesh bestond was er ook nog een andere unit die men altijd voor buiten gebruikte geloof ik
Kan me nog iets van een verhaal van iemand herinneren over een buitenverblijf van iemand en dat daarin een UAP ging, maar welke het was... GEEN IDEE!![]()
In ieder geval niet de oude Outdoor modellen, maar echt een UAP uit de normale reeks.
Stel je legt een utp naar buiten voor bijvoorbeeld een AP, hoe beveiligen jullie dit? via mac-adres tabel op de switch? Dit zou betekenen dat je alle mogelijke devices toe moet voegen. En wat dan met gasten? En DHCP devices?
Of zetten jullie dit niet dicht?
Heb een scriptje lopen die een verbinding opzet met het AP via LAN (SSH sessie), op het moment dat deze verbroken wordt (kabel gaat eruit) zet ik via de API de poort op de switch uit. Kabel is vanaf dat moment dus nutteloos, veiliger dan mac-whitelisting aangezien dat makkelijk te spoofen is. Vereist wel een handmatige handeling om de poort weer aan te zetten maar dat is het voor mij waard.rinkel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:34:
Stel je legt een utp naar buiten voor bijvoorbeeld een AP, hoe beveiligen jullie dit? via mac-adres tabel op de switch? Dit zou betekenen dat je alle mogelijke devices toe moet voegen. En wat dan met gasten? En DHCP devices?
Lijkt mij ergens wel komisch om de passieve 24-volt PoE aan te zetten op dat moment maar is mij iets te riskant. Bij een foutje frituur ik dan mogelijk mijn eigen device.
[ Voor 9% gewijzigd door xh3adshotx op 06-07-2020 17:41 ]
Dat zou voor een AP nog een optie zijn (gebruik domotica), wat ik toch liever niet doe eigenlijk.xh3adshotx schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:39:
[...]
Heb een scriptje lopen die een verbinding opzet met het AP via LAN (SSH sessie), op het moment dat deze verbroken wordt (kabel gaat eruit) zet ik via de API de poort op de switch uit. Kabel is vanaf dat moment dus nutteloos, veiliger dan mac-whitelisting aangezien dat makkelijk te spoofen is. Vereist wel een handmatige handeling om de poort weer aan te zetten maar dat is het voor mij waard.
Maar met IP camera's wordt dat wat lastiger.
Bij netwerken denk ik altijd eerste aan Cisco, TP-link HP etc. Ik had tot voor kort nog nooit van Ubiquiti gehoord. Ik heb diagonaal deze topic gelezen, maar wordt er niet veel wijzer van, Ondanks dat ik in een grijs verleden netwerkbeheerder ben geweest.
Momenteel heb ik thuis bijna 20 jaar een unmanaged bedraad en wireless netwerk liggen, het werkt, maar daar houd het ook op. Nu ik over een paar maanden ga verhuizen een mooi moment om een moderne setup neer te zetten. Binnen mijn brede oriëntatie zou ik graag willen weten wat Ubiquiti en hun UniFi zo bijzonder maakt? De startpost geeft deze info onvoldoende. Ik lees nietszeggende termen. Ik hoop niet dat het een cloudoplossing is, maar wat wel?
Momenteel heb ik thuis bijna 20 jaar een unmanaged bedraad en wireless netwerk liggen, het werkt, maar daar houd het ook op. Nu ik over een paar maanden ga verhuizen een mooi moment om een moderne setup neer te zetten. Binnen mijn brede oriëntatie zou ik graag willen weten wat Ubiquiti en hun UniFi zo bijzonder maakt? De startpost geeft deze info onvoldoende. Ik lees nietszeggende termen. Ik hoop niet dat het een cloudoplossing is, maar wat wel?
Er is vast iemand nu heel druk aan het typen....pandit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:45:
Bij netwerken denk ik altijd eerste aan Cisco, TP-link HP etc. Ik had tot voor kort nog nooit van Ubiquiti gehoord. Ik heb diagonaal deze topic gelezen, maar wordt er niet veel wijzer van, Ondanks dat ik in een grijs verleden netwerkbeheerder ben geweest.

Edit
Mijn kleine bijdrage dan.
Allereerst is Ubiquiti een fabrikant van pro-sumer netwerkapparatuur.
Unifi geeft je de mogelijkheid om al je unifi netwerkapparatuur centraal te beheren. Dus je router + alle switches + alle accesspoints. Dit alles zonder abonnement.
Dit alles loopt via een "Controller" deze controller kan op je laptop/pc staan, maar ook op een raspberry pi of zelfs een los apparaat van Ubiquiti zelf; de cloudkey. Die cloudkey is niets anders dan vergelijkbaar met een raspberry pi (er is ook een grotere variant die een HD bevat voor de NVR voor camera beelden)
Die controller hoeft niet perce aan te staan (wel voor een paar extra zaken), maar is wel zo makkelijk.
De accesspoints kunnen niet beheerd worden via een webpagina op zn ip-adres, zoals vaak mogelijk is bij andere accesspoints. Dit moet via de controller.
Het grote voordeel vind ik dat als ik een nieuw accesspoint plaats, de controller vindt het accesspoint automatisch, even adopten en alles is ingesteld, dus alle SSID's en andere zaken. Dit werkt echt heel prettig.
De meeste hier zijn erg tevreden over de kwaliteit van de accesspoints. Die zijn ook gewoon erg goed.
Daarnaast ben ik zelf ook zeer tevreden met de router en de switches.
Hoe meer devices je van Unifi hebt, des te meer kun je centraal regelen en krijg je meer inzicht. Daarnaast is het verslavend om alle lampjes en opties op groen te krijgen in de controller.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker.
[ Voor 48% gewijzigd door rinkel op 06-07-2020 21:18 . Reden: wat xbeam zegt ]
In je oorspronkelijke bericht stond AP dus heb mijn antwoord daarop gebaseerd maar heb het ook werkend voor mijn IP camera's. Als je geen SSH wilt aanzetten op de camera's kan je altijd nog een HTTP request elke x seconde doen of de RTSP streams gebruiken.rinkel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:41:
[...]
Dat zou voor een AP nog een optie zijn (gebruik domotica), wat ik toch liever niet doe eigenlijk.
Maar met IP camera's wordt dat wat lastiger.
Ik hoop het :-) . De startpost is echt door een doorgewinterde techneut geschreven, maar mist de basale informatie. Ik vond wel dit artikel waar ik iets wijzer van wordt. Normaal haal ik mijn info bij de koffiemachine op het werk van de netwerkboys, maar nu we 3 maanden thuis werken is die informatiebron opgedroogd.rinkel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:52:
[...]
Er is vast iemand nu heel druk aan het typen....![]()
Klopt, heb je gelijk in, ik had het niet over camera'sxh3adshotx schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:13:
[...]
In je oorspronkelijke bericht stond AP dus heb mijn antwoord daarop gebaseerd maar heb het ook werkend voor mijn IP camera's. Als je geen SSH wilt aanzetten op de camera's kan je altijd nog een HTTP request elke x seconde doen of de RTSP streams gebruiken.
Was gewoon benieuwd hoe anderen dat doen.
Wat is je exacte vraag? Er kan veel gezegd worden maar denk dat niemand zin heeft om een vol A4'tje te typen waarbij de kans vrij groot is dat jouw vraag niet beantwoord wordt.pandit schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:13:
[...]
Ik hoop het :-) . De startpost is echt door een doorgewinterde techneut geschreven, maar mist de basale informatie. Ik vond wel dit artikel waar ik iets wijzer van wordt. Normaal haal ik mijn info bij de koffiemachine op het werk van de netwerkboys, maar nu we 3 maanden thuis werken is die informatiebron opgedroogd.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Aanvulling hier op. De UniFi Dream Machine is ten eerste een "alles in één" apparaat in dat deze zowel de router, als switch, als access point is, maar daarnaast bevat deze ook meteen de software om het gehele netwerk te beheren.rinkel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:52:
Dit alles loopt via een "Controller" deze controller kan op je laptop/pc staan, maar ook op een raspberry pi of zelfs een los apparaat van Ubiquiti zelf; de cloudkey.
Als je dus begint met een "UDM" heb je meteen al een kleine opzet qua "ouderwetse consumentenrouter" in de zin van je plugt de internetkabel in, hebt 4 LAN poorten, en wifi. Maar je hebt dan ook meteen de UniFi Controllee waarmee je de UDM beheert, en als je, zoals rinkel ook al aangeeft later een extra access point toevoegt hoef je die maar aan te sluiten, je logt in in de Controller, en met één druk op de knop wordt het access point automatisch geconfigureerd. Dus de netwerknaam, wachtwoord etc worden automatisch ingesteld en verder heb je er geen omkijken naar.
Betekent dat dat er perse met een UDM begonnen moet worden? Nee. Maar het geeft wel een mooi voorbeeld van hoe het kan werken. Maar ieders situatie is anders en een UDM hoeft zeker niet het perfecte apparaat voor iedereen te zijn.
Per poort kan je zien of ie in gebruik is en alle gegevens. Ook het verbruik voor PoE is te zien per poort. Ik heb er nu 2 Unifi Flex Mini switches aan hangen.Erhnam schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:44:
[...]
Hoe zit het met de features? DIt omdat het een Lite variant is. Kan je per poort zien of deze in gebruik is, wat de doorgifte is, etc.?
Hoe kan ik zien in Unifi of de switch ook IGMP snooping ondersteund?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Cx7V6RMaLAT09SXkiI3lxhhQ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rZ97Xen8WJtOYmQKVecQvRtA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Cgkggaz0Cys6eh2KFWFDss1E.png?f=user_large)
Weet iemand of dit soort PoE adapters wat zijn van AliExpress? https://nl.aliexpress.com/item/32800364355.html
Ik zou dit graag willen gebruiken voor de Tado en Connexoon bridge. Beide gebruiken nu een losse USB adapter en dat zou ik hiermee kunnen opruimen.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Er is ook nog een AC Mesh Pro (geweest?). Qua model lijkt die wat meer op een In-Wall (plat rechthoekig, zonder externe antennes). Anders weet ik niet welke je bedoelt qua echt voor gebruik buitenshuis. Maar ik zit ook niet perse bovenop de outdoor modellen.nero355 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Ja, maar die bestaat nog maar een paar maanden en voordat de AC Mesh bestond was er ook nog een andere unit die men altijd voor buiten gebruikte geloof ik
Kan me nog iets van een verhaal van iemand herinneren over een buitenverblijf van iemand en dat daarin een UAP ging, maar welke het was... GEEN IDEE!![]()
Ik ben eigenlijk wel beniewd naar of de switch ook custom-profielen ondersteund.FireFly3k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Per poort kan je zien of ie in gebruik is en alle gegevens. Ook het verbruik voor PoE is te zien per poort. Ik heb er nu 2 Unifi Flex Mini switches aan hangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weet iemand of dit soort PoE adapters wat zijn van AliExpress? https://nl.aliexpress.com/item/32800364355.html
Ik zou dit graag willen gebruiken voor de Tado en Connexoon bridge. Beide gebruiken nu een losse USB adapter en dat zou ik hiermee kunnen opruimen.
Als je op een poort klikt en het edit-pennetje erachter klikt kun je de poort wijzigen.
Onder de naam van de poort staat switch-poort-profiel.
Kun je hier een custom profile selecteren? of staat hier alleen ALL of je VLANS?
Eén van de vragen of het een cloudoplossing is, dat er allemaal gegevens van mijn netwerk naar een Amerikaanse server gaan.xh3adshotx schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:15:
[...]
Wat is je exacte vraag? Er kan veel gezegd worden maar denk dat niemand zin heeft om een vol A4'tje te typen waarbij de kans vrij groot is dat jouw vraag niet beantwoord wordt.
Deze kom je inderdaad vaak tegen op internet, of deze goed en te vertrouwen zijn geen idee. Heb laatst een PoE Splitter van Poe Texas gekocht via Amazon.nl. Op amazon.com verkopen ze hem onder PoE Texas en op amazon.nl via bedrijf PoE World. Ze hebben diverse adapters, 5v/12v,2A en 2.4A. De kabel die jij aangeeft is overigens 100mbit, die van PoE Texas/PoE World zijn Gigabit.FireFly3k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Per poort kan je zien of ie in gebruik is en alle gegevens. Ook het verbruik voor PoE is te zien per poort. Ik heb er nu 2 Unifi Flex Mini switches aan hangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 5V/2A die ik heb binnengekregen doet het prima. Getest met een Amazon Fire Stick en een Kodi Boxje. Heb nu een 12V besteld voor een Odroid C4.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.