Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

• BushWhacker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-07 18:06

BushWhacker

developer

Ik ben aan het knutselen met de Ziggo AndroidTV app.
Ik heb internet van Xs4all, maar wil testen met de app.
Maar......... Hij wil niets starten, want mijn IP is er geen van Ziggo.

Dus ik probeer een static route te creeren via een VPN-Tunnel naar mijn zwager die Ziggo heeft.

De IPSEC-VPN werkt.
Mijn router is 192.168.0.1 en die van mijn zwager is 192.168.2.1

Dus ik denk:
show protocols
static {
table 1 {
route 212.142.0.0/16 {
next-hop 192.168.2.1 {
}
}
}
}
Maar helaas. wordt niet via de tunnel gestuurd.

Heeft iemannd dit werkend?

Xs4all FttH - EdgeRouter 4 SFP - Pixel C - OnePlus 6 Midnight Black - Home Assistant

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-07 19:02
RobertMe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:54:
Toch vind ik persoonlijk 2,5Gbit/s tegen vallen. Was 2,5 juist niet een slome 10Gbit/s implentatie? I.p.v. dus een snellere 1Gbit/s.

Volgens mij is de geschiedenis van ontwikkelen iets van 1 => 10 => 2,5 + 5? Waarbij die laatste twee dus langzamere versies van 10Gbit/s zijn i.p.v. snellere 1Gbit/s
Van wat ik heb begrepen is op dit moment het stroomverbruik van 10Gbit nogal problematisch voor veel devices. Heb het idee dat dat met 2.5 beter in de hand te houden is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

ed1703 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Het is een compleet nieuwe lijn, de vraag over edgemax is ook wel gesteld met nog geen enkel antwoord vanuit Ubiquiti, die ook niet beantwoord gaat worden het bedrijf kennende.

https://community.ui.com/...2d-4fa3-a71b-4ce59759b33a
hmmm..
https://community.ui.com/...83-40f9-831e-99bba6065193
Is UI hier nu een soort van 2e Unifi aan het bouwen, maar dan voor de Edgemaxlijn wat straks de UNMSlijn moet worden?
Cyleo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Van wat ik heb begrepen is op dit moment het stroomverbruik van 10Gbit nogal problematisch voor veel devices. Heb het idee dat dat met 2.5 beter in de hand te houden is.
Hebben mijn nexus-switches geen last van. Die kosten ook wat meer, waardoor de kosten van het stroomverbruik wel het laatste is om je zorgen over te maken :P

[Voor 22% gewijzigd door ed1703 op 30-06-2020 21:45]

Solaredge, Trinasolar 3600W, Cisco(Catalyst/Nexus)/InfoBlox(IPAM)/VMWare/De(Rasp)bian/Raspberry's/Ubiquiti(edge+unifi)/Mikrotik. Droomt over IP Subnetten.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:54
ed1703 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:41:
[...]

hmmm..
https://community.ui.com/...83-40f9-831e-99bba6065193
Is UI hier nu een soort van 2e Unifi aan het bouwen, maar dan voor de Edgemaxlijn wat straks de UNMSlijn moet worden?

[...]

Hebben mijn nexus-switches geen last van. Die kosten ook wat meer, waardoor de kosten van het stroomverbruik wel het laatste is om je zorgen over te maken :P
Welke Nexus?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik verwacht Cisco ;)

PVOutput z-zo 12x300wP Denim Solar, n-nw 5x320wP Denim Solar

• wopper
Ja ik ook, het gaat mij ook om de nummers ;-)

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

leeg

[Voor 99% gewijzigd door ed1703 op 30-06-2020 22:02]

Solaredge, Trinasolar 3600W, Cisco(Catalyst/Nexus)/InfoBlox(IPAM)/VMWare/De(Rasp)bian/Raspberry's/Ubiquiti(edge+unifi)/Mikrotik. Droomt over IP Subnetten.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

wopper schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Ja ik ook, het gaat mij ook om de nummers ;-)
Tja, ik denk dat je doelt icm PoE(+) en dat ondersteunen die nexus-krengen niet ;)
Althans, wij hebben ze niet. Wij draaien 7009-7010/5548 en nog wat 3k zooi. Die beginnen bij 40k geloof ik.
Daar is dat spul ook niet voor.. en verder was mijn opmerking ook niet serieus van lading :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
ed1703 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Tja, ik denk dat je doelt icm PoE(+) en dat ondersteunen die nexus-krengen niet ;)
Althans, wij hebben ze niet. Wij draaien 7009-7010/5548 en nog wat 3k zooi. Die beginnen bij 40k geloof ik.
Daar is dat spul ook niet voor.. en verder was mijn opmerking ook niet serieus van lading :)
Owh ik vond het wel geloofwaardig dat je een 3K in de kelder had snorren.

Gezien de nummers is een hardware refresh aanstonds :) mooie ACI fabric ervoor in de plaats.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

wopper schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Owh ik vond het wel geloofwaardig dat je een 3K in de kelder had snorren.

Gezien de nummers is een hardware refresh aanstonds :) mooie ACI fabric ervoor in de plaats.
Voor campus gaan we uiteindelijk over naar Catalyst 9000-nogwat ivm Cisco DNA (De cisco unifi dus). Daar draaien we nu 3650/3850. Datacenterzooi hou ik mij verre van, veel te saai omdat eindbeheer-club een trunk over de schutting krijgt en verder doen we bijna niets meer.

beetje offtopic allemaal.

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-07 21:22
BushWhacker schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:41:
Ik ben aan het knutselen met de Ziggo AndroidTV app.
Ik heb internet van Xs4all, maar wil testen met de app.
Maar......... Hij wil niets starten, want mijn IP is er geen van Ziggo.

Dus ik probeer een static route te creeren via een VPN-Tunnel naar mijn zwager die Ziggo heeft.

De IPSEC-VPN werkt.
Mijn router is 192.168.0.1 en die van mijn zwager is 192.168.2.1

Dus ik denk:

[...]

Maar helaas. wordt niet via de tunnel gestuurd.

Heeft iemannd dit werkend?
Ben ook aan het kijken naar een zelfde oplossing.
Maar dan met Apple TV en t-mobile.
Heb al jaren een IPSec verbinding naar een ziggo netwerk welke Kim daar voor kan en mag gebruiken.
Doelmis ok alleen de ziggogo via de van te laten lopen en Netflix ouzo direct vanuit hier. Maar nog niet voor elkaar gekregen vanuit de EdgeRouter

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

The Fatal schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Ben ook aan het kijken naar een zelfde oplossing.
Maar dan met Apple TV en t-mobile.
Heb al jaren een IPSec verbinding naar een ziggo netwerk welke Kim daar voor kan en mag gebruiken.
Doelmis ok alleen de ziggogo via de van te laten lopen en Netflix ouzo direct vanuit hier. Maar nog niet voor elkaar gekregen vanuit de EdgeRouter
Als je een site-to-site opzet en via je peer Ziggogo wilt benaderen zal je dus je natregels moeten uibreiden zowel bij jezelf als op de ziggoverbinding. 100% zeker op de ziggoverbinding want daar ga je naar buiten.

[Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 30-06-2020 23:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21:46

Zou het er dan toch eindelijk een keer van gaan komen.

https://community.ui.com/...b2-4c1a-a523-fb7a4a0e2057

[Voor 11% gewijzigd door svenvg93 op 01-07-2020 08:10]

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:56
nero355 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Dat is best wel raar, want alleen de MacBook's hebben 3x3 antennes en dan ook niet bij alle modellen geloof ik dus een 2x2 apparaat i.c.m. een 2x2 accesspoint zou grofweg dezelfde resultaten moeten geven :)
Leuk dat je dat zegt!
Dat dacht (en denk) ik ook, echter met veelvuldig testen van 2x2 devices met een 2x2 AP, 3x3 AP en een 4x4 AP krijg ik het niet voor elkaar om dezelfde resultaten te behalen.

Puur theoretisch zou je 867Mbps kunnen halen met 2 streams en gebruik makende van 802.1ac. Praktisch haal ik een steady 350Mbps met een 2x2 AP en 550 tot 600Mbps op een 3x3 en 4x4 AP.

Het hoe of wat en waarom, daar ben ik helaas nog steeds niet achter. Ik heb veelvuldig de configuratie bekeken en gefinetuned, maar ik kreeg het niet voor elkaar om dezelfde resultaten te krijgen. Het zou een limitatie van het 2x2 AP kunnen zijn op processing power gebied, echter kon ik dat ook niet achterhalen. Vreemd overigens, gezien het niet de minste access points waren (Cisco MR33, Cisco Aironet, Aruba IAP205).

Conclusie: verwacht niet dezelfde resultaten van een 2x2 AP als een AP met meerdere antennes, ook al support het verbonden device niet meer dan 2 streams.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:53
Eerste firmware voor deze machine is ook beschikbaar: https://community.ui.com/...64-48de-9006-3d5f90925f99

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

Gelukkig wel en de multiple wan ip's feature komt natuurlijk ook naar de UDM.

https://community.ui.com/...10-4deb-bf17-a3ae95a1670f

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01:27
ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:17:
[...]

[Afbeelding]

Mooi. Het duurt nog minstens een jaar voordat ik thuis glasvezel krijg, project is net gestart. Dan hebben ze de tijd om eea the bug fixen en features in te bakken. Tegen die tijd hopelijk ook een non pro versie. Tot die tijd hobbel ik wel verder met mijn USG3.

Bij de introductie is de kop:
Introducing the UniFi Next-Gen Gateway Product Line, Starting with UXG-Pro.
https://community.ui.com/...bf-463c-8622-382d77702872

Verwacht dus nog meer....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:20

Ethirty

Who...me?

Grappig om te zien dat Glenn R van het maken van installatiescripts is gepromoveerd tot UI-medewerker.
Aangezien hij deed wat UI naliet: een makkelijke manier om hun Unifi software te installeren en bij te werken met alle juiste dependencies.

Geeft me weer wat hoop op enige sanity :+

Dacht dat hij voorheen hier ook rondhing?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01:27
Ethirty schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:47:
Grappig om te zien dat Glenn R van het maken van installatiescripts is gepromoveerd tot UI-medewerker.
Aangezien hij deed wat UI naliet: een makkelijke manier om hun Unifi software te installeren en bij te werken met alle juiste dependencies.

Geeft me weer wat hoop op enige sanity :+

Dacht dat hij voorheen hier ook rondhing?
Een paar maanden geleden heeft hij mij ook geholpen met zijn scripts, die ergens fout liepen op mijn installatie, hij pakte dat gelijk op. Prima geholpen, wat mij betreft is hij goud waard voor Ubiquiti. Maar als je hem vraagt of hij uit Nederland komt (in zijn scripts staat een .nl mail en url adres), geeft ie geen antwoord op. Ergens groot gelijk, alleen zakelijk focus op de problemen en oplossingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:53
Volgens Ben van Ubiquiti:
Hello everyone,

Like mentioned earlier, the EdgeMAX product line will still be supported and can be managed from the UNMS Controller (now and in the future). The EdgeSwitch and EdgeRouter products also provide an extensive Command Line Interface.

Hi @WISPConsult.com,

We are planning on releasing many more WISP-focused UNMS hardware devices. The UNMS-S-Lite is only the first announced device that is part of an extensive line of products.

Hi @ednlcna,

It is also possible to use a self-hosted UNMS instance (on-premises or third-party Cloud provider).

-Ben
https://community.ui.com/...6f-4ec3-a007-7b09b3425267

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

Juist. Een politiek correct antwoord waar je eigenlijk niets mee kunt. De hele basis van de edgelijn dondert Ben hier eigenlijk met een paar posts weg. Komt het nu helemaal niet in ze op dat er gebruikers zijn die juist hiervoor kiezen om niet mee te gaan met de SDN flow en om alles grotendeels in eigen hand te houden? Want let wel: SDN zorgt er deels voor bij alle fabrikanten die het leveren features langer duren, omdat het schrijven van de code om het beschikbaar te maken nu eenmaal meer tijd in beslag neemt.

En afgezien daarvan: waarom zijn al die SDN bouwers toch zo eenrichtingsverkeerachtig aan het ontwikkelen? Het is toch een kleine moeite om eerst de config van een device op te halen voordat een gebruiker op knoppen binnen UniFi of UNMS drukt? Daarmee geef je direct gebruikers de vrijheid om ook de CLI te gebruiken. In plaats daarvan dammen we dat af en heb je maar 1 keuze. Voor UniFi begrijp ik dat, voor WISP hardware niet.

[Voor 20% gewijzigd door ed1703 op 01-07-2020 15:36]

ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:29:
En afgezien daarvan: waarom zijn al die SDN bouwers toch zo eenrichtingsverkeerachtig aan het ontwikkelen? Het is toch een kleine moeite om eerst de config van een device op te halen voordat een gebruiker op knoppen binnen UniFi of UNMS drukt? Daarmee geef je direct gebruikers de vrijheid om ook de CLI te gebruiken. In plaats daarvan dammen we dat af en heb je maar 1 keuze. Voor UniFi begrijp ik dat, voor WISP hardware niet.
Ik heb me absoluut niet in UNMS verdiept, maar ik meen mij juist te herinneren (van bij de release) dat UNMS juist niks in de "controller" deed bijhouden? Je selecteert een specifiek apparaat en vervolgens krijg je daarvan de instellingen te zien die "live" zijn opgehaald. Vervolgens doe je de aanpassingen, slaat die op, en ze worden rechtstreeks toegepast. Heel dom/simpel gezegd dus alsof je de web interface van het apparaat zelf in een iframe krijgt (met een single sign on dan).

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

RobertMe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Ik heb me absoluut niet in UNMS verdiept, maar ik meen mij juist te herinneren (van bij de release) dat UNMS juist niks in de "controller" deed bijhouden? Je selecteert een specifiek apparaat en vervolgens krijg je daarvan de instellingen te zien die "live" zijn opgehaald. Vervolgens doe je de aanpassingen, slaat die op, en ze worden rechtstreeks toegepast. Heel dom/simpel gezegd dus alsof je de web interface van het apparaat zelf in een iframe krijgt (met een single sign on dan).
Klopt. Het verschil nu is dat configuratieaanpassingen alleen nog via UNMS kan plaatsvinden. Dus ja, je hebt gelijk, hij haalt de config eerst op. SSH access is er wel, maar dat is alleen een kijkfunctie, een beetje het gen1-idee van Unifi. Geen idee of dat inmiddels bij Gen2 of de lite-switches ook weer beschikbaar is.
grote_oever schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Even voor mijn beeld, waarom zijn we blij met multiple wan IP's? Is dit niet iets voor zakelijk, waarbij redundantie belangrijk is? Of mis ik iets?
Een UDM-pro en een UXG 19" model is niet voor de zakelijke markt?

[Voor 15% gewijzigd door ed1703 op 01-07-2020 16:40]

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:17:
[...]

[Afbeelding]

Even voor mijn beeld, waarom zijn we blij met multiple wan IP's? Is dit niet iets voor zakelijk, waarbij redundantie belangrijk is? Of mis ik iets?

@ed1703 Ik zeg niet dat UDM-pro niet zakelijk is. Maar vanuit een consumenten oogpunt kan ik multiple wan niet helemaal begrijpen. Vandaar ook de vraag of dit voor consumenten ook meerwaarde bied.

[Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 01-07-2020 17:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Juist. Een politiek correct antwoord waar je eigenlijk niets mee kunt. De hele basis van de edgelijn dondert Ben hier eigenlijk met een paar posts weg. Komt het nu helemaal niet in ze op dat er gebruikers zijn die juist hiervoor kiezen om niet mee te gaan met de SDN flow en om alles grotendeels in eigen hand te houden? Want let wel: SDN zorgt er deels voor bij alle fabrikanten die het leveren features langer duren, omdat het schrijven van de code om het beschikbaar te maken nu eenmaal meer tijd in beslag neemt.

Vendorlock-in schat ik in. Het is een utopie om te denken dat UI nog jaren blijft bestaan op slechts alleen hardware sales. In het IT landschap wil men langer met hardware doen, tweede volledig redundante locaties worden geminimaliseerd tot een kleine redundante locatie, omdat hardware minder vaak faalt.

Hardware only kan financieel niet uit op de lange termijn, subscriptie software modellen zijn een gezonde bron van inkomsten welke ze nodig hebben bij UI. Je ziet het in de Apple App store ook, steeds minder vaak zie je Apps die je in 1x voor 12,99 afkoopt, steeds vaker transformeren ze naar 2,99 p/jaar. Het verbaasd mij dat ze nog geen controller licentiemodel hebben. Al zou het maar met de symbolische Apple Store prijzen zijn.

Dat zou hun visie ten goede komen. We verbazen ons allemaal over het springerige gedrag in wat ze uitbrengen aan hardware lijnen, modellen, en een UDM-PRO die relatief weinig kan. Je kan daar niet een heel team van DEV's opzetten, als het alleen door hardware inkomsten betaald is. Met een goed licentie model kunnen ze wel focus aanbrengen en producten wel afronden, tot klanten tevreden zijn, ipv nieuwe hardware uitbrengen voordat het oude af is.

My2cents, blijf het een fantastische vendor vinden, en ik gun ze nog een heel lang bestaan.

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I'm still learning...

wopper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Vendorlock-in schat ik in. Het is een utopie om te denken dat UI nog jaren blijft bestaan op slechts alleen hardware sales. In het IT landschap wil men langer met hardware doen, tweede volledig redundante locaties worden geminimaliseerd tot een kleine redundante locatie, omdat hardware minder vaak faalt.
Ik weet niet of hardware van UI tegenwoordig minder vaak faalt? Van bijvoorbeeld Unifi-hardware gen-1 weten we dat het redelijk snel defect gaat, van gen2 verwacht ik eigenlijk ivm de prijs hetzelfde.
Overigens als je een softwaresubscription model zou introduceren, moet je ook je support goed op orde hebben, iets waar UI niet zo heel goed in is.

Overigens doet UI al een beetje aan betalen voor features. Wil je namelijk L3 in je switches, dan moet je extra betalen. Voor Gen1 zijn die features er niet, terwijl de USW-8-150 technisch gelijk is aan de Edgeswitch-8-150, die kan het wel.
Hardware only kan financieel niet uit op de lange termijn, subscriptie software modellen zijn een gezonde bron van inkomsten welke ze nodig hebben bij UI. Je ziet het in de Apple App store ook, steeds minder vaak zie je Apps die je in 1x voor 12,99 afkoopt, steeds vaker transformeren ze naar 2,99 p/jaar. Het verbaasd mij dat ze nog geen controller licentiemodel hebben. Al zou het maar met de symbolische Apple Store prijzen zijn.
Er is een hardwareboer uit Letland die flink aan de weg timmert en waar UI zich met name op WISP-gebied zorgen om moet maken. Ook dat spul gaat na 3 jaar stuk, ook daar is de prijs naar.
Ook geen subscriptionmodel, gaat er niet komen ook, want heel azie en zuid-amerika hangt vol met die zooi. Al heb ik in een hotel in Peru ook een AC LR zien hangen met vervolgens een guest-portal van Mikrotik.
[...]

@ed1703 Ik zeg niet dat UDM-pro niet zakelijk is. Maar vanuit een consumenten oogpunt kan ik multiple wan niet helemaal begrijpen. Vandaar ook de vraag of dit voor consumenten ook meerwaarde bied.
Nee, voor de meeste consumenten heeft dit 0% waarde. Alleen zitten hier ook zakelijke gebruikers of leveren aan de zakelijke markt en er op een andere wijze mee bezig zijn.

[Voor 18% gewijzigd door ed1703 op 01-07-2020 17:23]

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:06:
[...]
Ik weet niet of hardware van UI tegenwoordig minder vaak faalt? Van bijvoorbeeld Unifi-hardware gen-1 weten we dat het redelijk snel defect gaat, van gen2 verwacht ik eigenlijk ivm de prijs hetzelfde.
Overigens als je een softwaresubscription model zou introduceren, moet je ook je support goed op orde hebben, iets waar UI niet zo heel goed in is.
Het spul is dan ook extreem goedkoop zonder grote concessies te doen. Die balans doen ze ontzettend goed.

Ze gokken gewoon op veel meer hardware verkopen dan de concurrent die wat hoger in de markt zit.

Voor de prijs van twee jaar aan Aerohive licentie (per AP) vervang je het Ubiquiti AP door een nieuwe. Het is gewoon een compleet andere prijsklasse waar ze nu wat betreft TCO en hardware prijs in zitten.

[Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 01-07-2020 18:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
[...]

Als het met meerder VLANs kan zou je het kunne gebruiken voor iptv (als ze ook igmp proxy gebouwd hebben) maar ik vraag me af of ze het op die manier gaan doen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:58

Rivanov

Apple freak

Even een vraag ter verificatie, en ik denk dat ik het antwoord al wel weet. Maar voor de zekerheid.
In mijn nieuwe woning heb ik straks wederom Ziggo. Dit komt in de meterkast binnen en hier komt het modem dus ook te staan (ConnectBox). Deze ga ik in Bridge zetten zodat de Ubiquiti (UDM of USG, dat is nog even de vraag) als router gaat fungeren. Daarnaast wil ik ook in de meterkast de 8-ports PoE switch plaatsen van waaruit de verschillende ruimtes in de woning voorzien gaan worden van internet.

Nu liggen er overal loze leidingen, waaronder ook naar de TV hoek. Hier komt (wanneer ik kies voor de UDM) de UDM te staan zodat ik direct bij de TV een switch heb voor de diverse apparaten. Echter, omdat er maar één loze leiding vanaf de meterkast naar de TV hoek gaat, wil ik er eignelijk maar één netwerkkabel doorheen trekken aangezien er waarschijnlijk ook nog een COAX kabel bij moet.

Nu komt mijn vraag; kan ik vanuit het Ziggo modem die in Bridge moet staat, naar de 8-ports PoE switch (ook in de meterkast) en vanaf de switch met de netwerkkabel door de loze leiding naar de TV hoek de UDM in die als router gaat fungeren voor het gehele netwerk in huis? Oftewel, stuurt die dan zijn DHCP scope ook weer netjes over die éne kabel terug naar de meterkast zodat het via de switch weer verder verdeeld wordt?

Volgens mij gaat dit niet werken, maar ik vraag het voor de zekerheid even. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:57:
In mijn nieuwe woning heb ik straks wederom Ziggo. Dit komt in de meterkast binnen en hier komt het modem dus ook te staan (ConnectBox). Deze ga ik in Bridge zetten zodat de Ubiquiti (UDM of USG, dat is nog even de vraag) als router gaat fungeren. Daarnaast wil ik ook in de meterkast de 8-ports PoE switch plaatsen van waaruit de verschillende ruimtes in de woning voorzien gaan worden van internet.

Nu liggen er overal loze leidingen, waaronder ook naar de TV hoek. Hier komt (wanneer ik kies voor de UDM) de UDM te staan zodat ik direct bij de TV een switch heb voor de diverse apparaten. Echter, omdat er maar één loze leiding vanaf de meterkast naar de TV hoek gaat, wil ik er eignelijk maar één netwerkkabel doorheen trekken aangezien er waarschijnlijk ook nog een COAX kabel bij moet.

Nu komt mijn vraag; kan ik vanuit het Ziggo modem die in Bridge moet staat, naar de 8-ports PoE switch (ook in de meterkast) en vanaf de switch met de netwerkkabel door de loze leiding naar de TV hoek de UDM in die als router gaat fungeren voor het gehele netwerk in huis? Oftewel, stuurt die dan zijn DHCP scope ook weer netjes over die éne kabel terug naar de meterkast zodat het via de switch weer verder verdeeld wordt?

Volgens mij gaat dit niet werken, maar ik vraag het voor de zekerheid even. :)
Dat gaat prima werken! ;)

Zie hier : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

En dan het meerdere VLAN's verhaal dat ook hier staat : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

d:)b
RnB schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:28:
Leuk dat je dat zegt!
Dat dacht (en denk) ik ook, echter met veelvuldig testen van 2x2 devices met een 2x2 AP, 3x3 AP en een 4x4 AP krijg ik het niet voor elkaar om dezelfde resultaten te behalen.

Puur theoretisch zou je 867Mbps kunnen halen met 2 streams en gebruik makende van 802.1ac. Praktisch haal ik een steady 350Mbps met een 2x2 AP en 550 tot 600Mbps op een 3x3 en 4x4 AP.

Het hoe of wat en waarom, daar ben ik helaas nog steeds niet achter. Ik heb veelvuldig de configuratie bekeken en gefinetuned, maar ik kreeg het niet voor elkaar om dezelfde resultaten te krijgen. Het zou een limitatie van het 2x2 AP kunnen zijn op processing power gebied, echter kon ik dat ook niet achterhalen. Vreemd overigens, gezien het niet de minste access points waren (Cisco MR33, Cisco Aironet, Aruba IAP205).

Conclusie: verwacht niet dezelfde resultaten van een 2x2 AP als een AP met meerdere antennes, ook al support het verbonden device niet meer dan 2 streams.
Dat is wel apart!

Weet je ook toevallig hoe het zit qua gebruikte chipsets/SoC's :?
Dus welk merk/model en zo ?

Daar kan ook nog wat verschil in zitten :)
ed1703 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:06:
Er is een hardwareboer uit Letland die flink aan de weg timmert en waar UI zich met name op WISP-gebied zorgen om moet maken. Ook dat spul gaat na 3 jaar stuk, ook daar is de prijs naar.
Ik heb eigenlijk wel liever dat mijn hardware wat langer dan maar 3 jaar meegaat! :X

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01:10
Waarom laat je die UDM niet gewoon lekker ook inde meterkast staan en leg je bij je tv een USW Flex Mini? kan prima poe via dat ene kabeltje en heb je gelijk genoeg voor de rest :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Thanks @nero355 !

@Jaguar645 omdat de UDM dan direct als AP kan fungeren voor de begane grond en ik hopelijk enkel een In-Wall op de eerste verdieping hoef te plaatsen voor de overige coverage.

[Voor 82% gewijzigd door Rivanov op 01-07-2020 21:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-07 12:04
Best appart dat je maar zo weinig loze leidingen/aansluitingen hebt. Bij mij in een huis van 20jr oud zitten er maar liefst 3 bij de TV hoek (voor coax, utp en 1 echt loze).

Maar anders zet je de UDM toch gewoon op de eerste en de IW beneden? Heb je gelijk een case voor de HD versie met 4 poorten :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Heeft er iemand wel eens een Migratie gedaan van de Unifi Controller?

Ik heb deze handleiding gevolgd:
https://help.ui.com/hc/en...s-with-Site-Export-Wizard

Om vanaf een Unifi Controller op een Pi 4b 4gb naar een Unifi Controller in Docker te gaan alleen gaat het niet goed bij de daadwerkelijke migratie.

Bij Stap 11 blijven de devices op "[ Adopting ] [ Migrating ]" staan en de Controller in Docker blijft op "[ Adopting ]" staan. Na een paar minuten zijn ze heel kort disconnected en dan begint die weer opnieuw.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:34
@TerrorSource

Moet je niet tegen de controller vertellen dat-ie het IP-adres van de host moet gebruiken (ipv het interne ip van de container)

Ik heb de controller binnen Home Assistant draaien en moest iets dergelijks doen, hier staan de stappen beschreven:
https://community.home-as...on-unifi-controller/56297
TerrorSource schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:50:
Heeft er iemand wel eens een Migratie gedaan van de Unifi Controller?

Ik heb deze handleiding gevolgd:
https://help.ui.com/hc/en...s-with-Site-Export-Wizard

Om vanaf een Unifi Controller op een Pi 4b 4gb naar een Unifi Controller in Docker te gaan alleen gaat het niet goed bij de daadwerkelijke migratie.

Bij Stap 11 blijven de devices op "[ Adopting ] [ Migrating ]" staan en de Controller in Docker blijft op "[ Adopting ]" staan. Na een paar minuten zijn ze heel kort disconnected en dan begint die weer opnieuw.

Iemand enig idee?
Om welke hardware gaat het? En kun je daar met SSH op inloggen en eens info uitvoeren? Dan krijg je wat info (goh :p) waaronder het inform adres en de status. Wellicht dat dat wat info geeft. Daarnaast kun je in de controller bij Insights => Controller logs wellicht ook het een en ander terug vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
RudolfR schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:53:
@TerrorSource

Moet je niet tegen de controller vertellen dat-ie het IP-adres van de host moet gebruiken (ipv het interne ip van de container)

Ik heb de controller binnen Home Assistant draaien en moest iets dergelijks doen, hier staan de stappen beschreven:
https://community.home-as...on-unifi-controller/56297
Top! Dat was het inderdaad!
RobertMe schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:08:
[...]

Om welke hardware gaat het? En kun je daar met SSH op inloggen en eens info uitvoeren? Dan krijg je wat info (goh :p) waaronder het inform adres en de status. Wellicht dat dat wat info geeft. Daarnaast kun je in de controller bij Insights => Controller logs wellicht ook het een en ander terug vinden.
Oplossing al gevonden :) Zie linkje hierboven.

Nu alleen nog kijken hoe ik een "Default" site, zonder inhoud, kan verwijderen.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Yowzawood schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:31:
Best appart dat je maar zo weinig loze leidingen/aansluitingen hebt. Bij mij in een huis van 20jr oud zitten er maar liefst 3 bij de TV hoek (voor coax, utp en 1 echt loze).

Maar anders zet je de UDM toch gewoon op de eerste en de IW beneden? Heb je gelijk een case voor de HD versie met 4 poorten :-)
Heb diverse extra loze leidingen als optie genomen tijdens de bouw. Zo heeft iedere ruimte minimaal één loze leiding. Echter, bij de TV hoek heb ik denk ik niet goed opgelet waardoor we hier volgens mij maar één loze leiding vanaf de meterkast hebben. Maar ik moet dit nog even goed controleren.
Heb afgelopen dinsdag de sleutel ontvangen van mijn woning, maar nog geen tijd gehad om de blindplaatjes van de muur af te halen. ;)

• Arunia
  • Laatst online: 22:33
De laatste tijd (zal het Ziggo modem zijn. :P) valt me op dat op het dashboard mijn internet capacity het soort van wereldbolletje rood gekleurd is.
De status is 100%, dat wel. Maar is echt overduidelijk.
Verder kom ik niets tegen.

Kan er ook weinig op internet over vinden.

Iemand enig idee wat dat in houd?

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
Arunia schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:56:
De laatste tijd (zal het Ziggo modem zijn. :P) valt me op dat op het dashboard mijn internet capacity het soort van wereldbolletje rood gekleurd is.
De status is 100%, dat wel. Maar is echt overduidelijk.
Verder kom ik niets tegen.

Kan er ook weinig op internet over vinden.

Iemand enig idee wat dat in houd?
Je kan onder settings in de controller je internet snelheid neerzetten, als deze niet goed staat dan kan het zo zijn dat het bolletje constant rood is (gezien die van die gegevens uit gaat)
[b]TerrorSource schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:25

Oplossing al gevonden :) Zie linkje hierboven.

Nu alleen nog kijken hoe ik een "Default" site, zonder inhoud, kan verwijderen.
Die kan je niet verwijderen wel renamen, default site gewoon niet gebruiken als je de site ooit wil exporteren.

[Voor 22% gewijzigd door LightStar op 02-07-2020 09:04]

PVOutput z-zo 12x300wP Denim Solar, n-nw 5x320wP Denim Solar

Acties:
  • +6Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06:00
svenvg93 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:09:
De UniFi Switch Lite 16 PoE is uit EA gehaald en in de normale US store gezet :). Nu nog wachten tot die hier te koop is.

https://store.ui.com/coll.../products/usw-lite-16-poe
Via de zoek functie is ie in de winkel bij Ubiquiti te vinden. https://eu.store.ui.com/c.../products/usw-lite-16-poe

Heb hem gisteren besteld en er is net een UPS label aangemaakt, dus hoop dat ie er volgende week is :D

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Multiple WAN IP's is voor als je (thuis) een subnet krijgt toegewezen. Sommige providers bieden die optie nog. En sowieso krijg je met IPv6 een subnet toegewezen.

Of jij er blij van wordt weet ik niet, maar het is een teken dat ze er een iets serieuzere router van proberen te maken dan een random Experiabox.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

FireFly3k schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Via de zoek functie is ie in de winkel bij Ubiquiti te vinden. https://eu.store.ui.com/c.../products/usw-lite-16-poe

Heb hem gisteren besteld en er is net een UPS label aangemaakt, dus hoop dat ie er volgende week is :D
Nog eens even snel naar gekeken, en de Lite 8 POE opgezocht (die's nog in Early Access). Best wel raar dat de 16 maar 45W PoE support heeft en de 8 52W. Minder poorten, maar wel meer PoE vermogen.

Alhoewel beiden een 60W voeding hebben, dus dat zal wel dezelfde zijn. En de 8 zal zuiniger zijn dan de 16 doordat die minder poorten heeft waardoor er meer PoE budget over blijft.

Edit:
Valt me nu op de foto's (/renders?) ook op dat de 16 een grote power connector heeft (gelijk aan PC, hun 19" switches, etc), terwijl de 8 maar een kleine barrel connector heeft. Dat is dan ook wel raar.

[Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2020 09:34]

• Arunia
  • Laatst online: 22:33
@LightStar Zo simpel. Heb dat deel gewoon over het hoofd gezien. Deze stond op 10Mbit/s...
Gezet naar 250 down en 25 up en inderdaad, geen 100% meer.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:00
[...]

Bedankt. Ook besteld net. Zat al dagelijks te kijken of deze er tussen kwam.
Kunnen de pi’s binnenkort ook over op POE.

PV Output

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:03
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. We verhuizen eind van dit jaar en de switch die ik nu gebruik, USW-8-60, heeft te weinig poorten voor de plannen die ik daar heb. Het PoE budget is inderdaad wat laag. Zou er nog een niet-lite versie komen met meer PoE budget? Want als ik het goed zie ondersteunt de USW-Lite-16-PoE wel 802.3af.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Peutpeut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. We verhuizen eind van dit jaar en de switch die ik nu gebruik, USW-8-60, heeft te weinig poorten voor de plannen die ik daar heb. Het PoE budget is inderdaad wat laag. Zou er nog een niet-lite versie komen met meer PoE budget? Want als ik het goed zie ondersteunt de USW-Lite-16-PoE wel 802.3af.
De Lite 16 PoE doet ook 802.3at (PoE+, 30W "per poort"). Enige probleem is dat die maar een 60W adapter heeft en daardoor ook maar 45W via PoE kan leveren. Dus als je 1 poort al vol trekt met 802.3at dan houd je nog maar 15W (oftewel: 1x 802.3af) over. Vraag is uiteraard wel of het zo'n vaart gaat lopen. Meeste hardware gebruikt minder dan 5W. En bv een IW voeden via PoE met daarachter nog een USW 8 op de passthrough poort blijft ook nog makkelijk binnen 15W. Hoogstens dat je met wat "HD" modellen in de knoop kan komen dat het verbruik wel (flink) hoger is. Maar dan nog, dan moet je misschien ook al 3, 4, 5 "HD" APs hebben en dan nog een aantal camera's / RPis via PoE / ... wil die 45W een issue worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenvg93
Peutpeut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Er is al een niet-lite versie maar dat is de 19" rack versie. Ik verwacht dat het bij deze twee versies blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peutpeut
RobertMe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:15:
[...]

De Lite 16 PoE doet ook 802.3at (PoE+, 30W "per poort"). Enige probleem is dat die maar een 60W adapter heeft en daardoor ook maar 45W via PoE kan leveren. Dus als je 1 poort al vol trekt met 802.3at dan houd je nog maar 15W (oftewel: 1x 802.3af) over. Vraag is uiteraard wel of het zo'n vaart gaat lopen. Meeste hardware gebruikt minder dan 5W. En bv een IW voeden via PoE met daarachter nog een USW 8 op de passthrough poort blijft ook nog makkelijk binnen 15W. Hoogstens dat je met wat "HD" modellen in de knoop kan komen dat het verbruik wel (flink) hoger is. Maar dan nog, dan moet je misschien ook al 3, 4, 5 "HD" APs hebben en dan nog een aantal camera's / RPis via PoE / ... wil die 45W een issue worden.
Ik merk dat het totale verbruik van de USW-8-60 nu op ongeveer 10 Watt, dat is met 2x AP-AC-LR (de 802.3af variant) en een USW-Flex. Dus dat valt ontzettend mee.

Het plan is vooralsnog het onderstaande, met een uitbreiding van eventueel een twee-tal camera's op een later tijdstip.

svenvg93 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Er is al een niet-lite versie maar dat is de 19" rack versie. Ik verwacht dat het bij deze twee versies blijft.
Die had ik ook gezien inderdaad. Ik vind de nieuwe Lite al aardig aan de prijs :)

[Voor 9% gewijzigd door Peutpeut op 02-07-2020 11:29]

• svenvg93
Peutpeut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:27:

[...]

Die had ik ook gezien inderdaad. Ik vind de nieuwe Lite al aardig aan de prijs :)
Same here, als ik straks verhuisd ben komt die waarschijnlijk samen met de UDM :)

• Peutpeut
svenvg93 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:30:
[...]

Same here, als ik straks verhuisd ben komt die waarschijnlijk samen met de UDM :)
Ik weet nog niet welke AP's erbij gaan komen naast de twee AP-AC-LR die ik al heb. Er zijn diverse loze leidingen in het huis die ik al gezien heb, misschien een UAP-AC-IW, de niet HD-versie.
Zeker het AP in de tuin zal nog even op zich laten wachten.

• Yowzawood
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-07 12:04
Rivanov schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:02:
[...]Heb diverse extra loze leidingen als optie genomen tijdens de bouw. Zo heeft iedere ruimte minimaal één loze leiding. Echter, bij de TV hoek heb ik denk ik niet goed opgelet waardoor we hier volgens mij maar één loze leiding vanaf de meterkast hebben. Maar ik moet dit nog even goed controleren.
Heb afgelopen dinsdag de sleutel ontvangen van mijn woning, maar nog geen tijd gehad om de blindplaatjes van de muur af te halen. ;)
Gefeliciteerd, dan heb je de komende tijd wat te doen :-).

Maar zonder blindplaten te verwijderen kan je prima zien wat er hoort te zitten.... achter elke blindplaat 1 (loze) leiding zoals eigenlijk voor alles behalve je WCD's gebruikelijk is.

Als er dan in je tv hoek maar 1 beschikbaar is dan wordt je niet heel blij. 2 Cat 6 in 1 buis gaat prima net zoals 1 coax. Maar als je een beetje een fatsoenlijke coax kabel gebruikt dan is het samen met 1 UTP kabel in een buis best een uitdaging. Enige geluk dat je wellicht hebt is dat het een relatief korte afstand is naar je meterkast. Verder is er voor deze combinatie ook niet goed een fatsoenlijke afdekking bij de meeste schakelmateriaal fabrikanten te vinden. 2x UTP of een coax plaat is geen probleem, UTP en coax in 1 afdekplaat vaak wel.

Ik zou de UDM anders toch gewoon in je kantoor zetten. Van mijn AP's (IW HD en gewone IW) is de UDM in de speedtest het snelste en wordt bij roaming ook sneller naar de UDM overgeschakeld dan naar de IW's.

Acties:
  • +1Henk 'm!
svenvg93 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Net nog even de datasheet erbij gepakt, omdat ik wist dat die ook minder PoE deden leveren. En dat is * drumroll * 42W. Dus dat is nog minder dan de Lite. Dan zou @Peutpeut dus al voor de oude ("Gen 1") 16 poorts moeten gaan. De USW 16-150W. Die kan zoals de naam al doet vermoeden 150W leveren over alle poorten (dus ook geen restrictie op welke poorten wel of geen PoE ondersteunen). Maar die is net zo stevig aan de prijs als de Gen 2. En daarnaast is de "Gen 1" dus al een oudje. Alhoewel dat bij een switch natuurlijk minder uit maakt. Het is niet alsof er ineens op switching gebied veel veranderd (buiten snellere poorten). Dus ik verwacht hoop dat die de komende jaren ook nog gewoon supported is. Daar waar de USG nu al in een soort maintenance mode beland lijkt te zijn, met nog alleen security fixes. En de UAPs (de oude) zijn er volgens mij ook al EOL van of in ieder geval niet meer up-to-date met de nieuwe firmwares waardoor je ook op een oude controller moet blijven hangen.

Edit:
Overigens niet onbelangrijk. De Gen 2 en Lite zijn fanless, de "Gen 1" / 150W is dat niet. Maar de fans draaien alleen tijdens het opstarten en als die echt warm is. Nu kan ik wel zeggen dat ik die van mij nooit hoor, maar die hangt dan ook op de (rommel) zolder :+ Maar anderen delen dezelfde ervaring, de fan is vrij zelden aan dus zou normaliter niet snel problemen opleveren, en volgens mij kun je ook in deze switch de fans vervangen door stillere (Noctua bv).

[Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2020 11:41]

• svenvg93
Geeft de controller eigenlijk aan hoeveel PoE je gebruikt en wat je nog over hebt aan budget?
svenvg93 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:28:
Geeft de controller eigenlijk aan hoeveel PoE je gebruikt en wat je nog over hebt aan budget?
Wel het verbruik, in ieder geval per poort, totaal durf ik niet te zeggen. Hoeveel je nog over hebt geeft die bij mijn weten sowieso niet aan.

Zelf heb ik nog een oude AC Lite en AC LR die beiden via passive 24V werken. Daardoor kan ik het verbruik sowieso niet inzien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zojuist alvast de In-Wall besteld zodat ik de montage kan uitvogelen op m'n raamwerk van het schakelmateriaal. Ben benieuwd. :)

De rest (UDM/USG en switch) volgt nog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TimovW
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:48
Ja, als je je PoE switch selecteert in de controller onder Devices, staat het halverwege in de `Overview` gegevens.
PoE Power Consumption / Budget 2.84W / 50.00W
In mijn geval met 1 AP-Lite aan een US8-60W

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Laatst online: 06-07 12:04
Rivanov schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:42:
Zojuist alvast de In-Wall besteld zodat ik de montage kan uitvogelen op m'n raamwerk van het schakelmateriaal. Ben benieuwd. :)

De rest (UDM/USG en switch) volgt nog.
Heb zelf de HD versie, maar die had ik ook prima op een gira of buschjaeger frame kunnen plaatsen. Dat heb ik niet gedaan omdat hij dan niet meer op de muur aansluit over de gehele hoogte.
De gaatjes waar je hem op vast schroeft, zijn degenen die in de inbouwbus zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Raymond Deen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Heb zelf de HD versie, maar die had ik ook prima op een gira of buschjaeger frame kunnen plaatsen. Dat heb ik niet gedaan omdat hij dan niet meer op de muur aansluit over de gehele hoogte.
De gaatjes waar je hem op vast schroeft, zijn degenen die in de inbouwbus zitten.
Wij hebben schakelmateriaal van Berker. Dus hoop dat het netjes te monteren is op het bestaande raampje en dat het past op een raam van 3 zodat het niet één van de stopcontacten blokkeert die ernaast zit.

Maar heb hier op Tweakers al een post gezien van iemand die een In-Wall op een raamwerk van 3 heeft geplaatst dus ik voorzie geen problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMax12
  • Laatst online: 07:00
Ik heb nu tussen de 8,3 en 9,8watt over 2 AP Lite’s en een AP AC-M.

Zie bijgevoegde plaatje vanuit de mobiele app.

PV Output

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:14
Yowzawood schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Gefeliciteerd, dan heb je de komende tijd wat te doen :-).

Maar zonder blindplaten te verwijderen kan je prima zien wat er hoort te zitten.... achter elke blindplaat 1 (loze) leiding zoals eigenlijk voor alles behalve je WCD's gebruikelijk is.

Als er dan in je tv hoek maar 1 beschikbaar is dan wordt je niet heel blij. 2 Cat 6 in 1 buis gaat prima net zoals 1 coax. Maar als je een beetje een fatsoenlijke coax kabel gebruikt dan is het samen met 1 UTP kabel in een buis best een uitdaging. Enige geluk dat je wellicht hebt is dat het een relatief korte afstand is naar je meterkast. Verder is er voor deze combinatie ook niet goed een fatsoenlijke afdekking bij de meeste schakelmateriaal fabrikanten te vinden. 2x UTP of een coax plaat is geen probleem, UTP en coax in 1 afdekplaat vaak wel.

Ik zou de UDM anders toch gewoon in je kantoor zetten. Van mijn AP's (IW HD en gewone IW) is de UDM in de speedtest het snelste en wordt bij roaming ook sneller naar de UDM overgeschakeld dan naar de IW's.
Ik wist niet dat het mogelijk was om router -> switch -> udm zo aan te sluiten. Ik dacht altijd dat de UDM gelijk achter je modem moet zitten.

Maar wat ik dus begrijp is dat wanneer je eerst de switch aansluit en daar de UDM op aansluit dat het ook goed gaat? Dat scheelt namelijk een hele hoop gedoe en kan ik de UDM gewoon in de tv hoek plaatsen en vervolgens daar de apparaten van de tv hoek op aansluiten.
De UDM is dan gewoon nog steeds ook een router wanneer je het zo aansluit?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

sjorremans schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:01:
Ik wist niet dat het mogelijk was om router -> switch -> udm zo aan te sluiten. Ik dacht altijd dat de UDM gelijk achter je modem moet zitten.

Maar wat ik dus begrijp is dat wanneer je eerst de switch aansluit en daar de UDM op aansluit dat het ook goed gaat? Dat scheelt namelijk een hele hoop gedoe en kan ik de UDM gewoon in de tv hoek plaatsen en vervolgens daar de apparaten van de tv hoek op aansluiten.
De UDM is dan gewoon nog steeds ook een router wanneer je het zo aansluit?
Lees op zijn minst een stukje terug of gebruik de Search, want ik heb het gisteren nog gepost : nero355 in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" -O-

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Wij hebben schakelmateriaal van Berker. Dus hoop dat het netjes te monteren is op het bestaande raampje en dat het past op een raam van 3 zodat het niet één van de stopcontacten blokkeert die ernaast zit.

Maar heb hier op Tweakers al een post gezien van iemand die een In-Wall op een raamwerk van 3 heeft geplaatst dus ik voorzie geen problemen.
Dit is voor mij de reden om nog even te wachten. Ook hier hebben ze de loze leiding aan de zijkant van 2 stopcontacten gemaakt waardoor er nu een dekraam van 3 op zit. Ik dacht te hebben gezien dat je dan wel ruimte te kort komt wil je de In Wall HD netjes monteren tegen de muur.

Inmiddels de UniFi Switch 16lite besteld. Thanks voor de headsup guys.

Ik twijfel nu nog wat ik in mijn woonkamer ga gebroken. In-Wall HD achter het tv meubel was eerst het idee. Nu zit ik toch te denken om een NanoHD aan te schaffen of zelfs te wachten op de nu nog in EA Wifi6 AP.

De benedenvloer is 75m2 en ik ben bang dat de IW-HD rechtsachter het tv-meubel in de zithoek niet sterk genoeg is voor linksvoor keuken waar bijvoorbeeld een Sonos box komt te staan.

Edit: Op de 1e verdieping komt mijn UnifiACPro tegen het plafond maar die zal met de vloerverwarming beneden niet goed voorzien.

Misschien sowieso starten met de In-WallHD en daarna uitbreiden met een AP(Wifi6) wanneer nodig.

[Voor 9% gewijzigd door UninPro op 02-07-2020 14:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Laatst online: 06-07 12:04
UninPro schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:25:
[...]

...

De benedenvloer is 75m2 en ik ben bang dat de IW-HD rechtsachter het tv-meubel in de zithoek niet sterk genoeg is voor linksvoor keuken waar bijvoorbeeld een Sonos box komt te staan.

...
Ik heb mijn IW-HD ook in de hoek van de huiskamer aan de tuinkant zitten en heb gewoon nog wifi aan de andere kant van de verdieping (ca 55m2) in de keuken en ook nog op de wc nog(zitten een bank, 2 binnenmuurtjes en een houten trap tussen) O-)
Hij straalt genoeg door mijn grotendeels glazen achterpui heen om het grootste deel van ca 100m2 achtertuin en zijtuin van internet te voorzien; alleen de goed geisoleerde buitenmuur zorgt voor verstoring natuurlijk.

[Voor 0% gewijzigd door Raymond Deen op 02-07-2020 15:02. Reden: spelvautjes]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rivanov schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Ik zou even goed terugzoeken of dat raamwerk niet is gemodificeerd. Een in-wall moet eigenlijk rechtstreeks op de inbouwdoos.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:28

rally

Deyterra Consultancy

Ethirty schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Ik zou even goed terugzoeken of dat raamwerk niet is gemodificeerd. Een in-wall moet eigenlijk rechtstreeks op de inbouwdoos.
In-Wall's passen niet zomaar op inbouwdozen. Ik moet altijd de afdekramen aanpassen.
Soms boor ik er twee gaatjes in zodat je met langere schroeven de In-Wall op het raampje kan zetten.

Soms (afhankelijk van de klant) slijp ik het raampje met een dremel door en plaats ik hem er strak langs.
Dat laatste is wel lastiger overigens, maar staat dan wel netter als het goed gaat.

http://www.deyterra.com

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

rally schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:14:
[...]

In-Wall's passen niet zomaar op inbouwdozen. Ik moet altijd de afdekramen aanpassen.
Soms boor ik er twee gaatjes in zodat je met langere schroeven de In-Wall op het raampje kan zetten.

Soms (afhankelijk van de klant) slijp ik het raampje met een dremel door en plaats ik hem er strak langs.
Dat laatste is wel lastiger overigens, maar staat dan wel netter als het goed gaat.
Ik bedoelde rechtstreeks op de doos. Als je er een afdekraam tussen doet past het niet nee.

#team_UTC+1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rally schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Bij mij ging het prima zonder aanpassingen? Zie foto's verder hierboven in het topic of alleen specifiek deze twee:

ik heb de netwerk porten er naast niet eens nodig omdat de inwall een switch heeft... gelukkig is dit alleen zo in de woonkamer :)

[Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 02-07-2020 15:48]

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peutpeut
Workaholic schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Bij mij ging het prima zonder aanpassingen? Zie foto's verder hierboven in het topic of alleen specifiek deze twee:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb de netwerk porten er naast niet eens nodig omdat de inwall een switch heeft... gelukkig is dit alleen zo in de woonkamer :)
Als ik de vraag goed begrijp dan gaat het er om hoe dit gaat als er meerdere WCD's naast elkaar zitten. En met naast elkaar wordt bedoeld direct naast elkaar zodat er gebruik gemaakt kan worden van een twee- drievoudig afdekraam zoals:

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:37
Workaholic schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:42:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar daar heb je de inbouwdozen niet direct naast elkaar (met raamwerk)
Ik heb het ook op deze wijze overigens.

edit
wat @Peutpeut zegt dus.

• rinkel
RobertMe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Nog eens even snel naar gekeken, en de Lite 8 POE opgezocht (die's nog in Early Access). Best wel raar dat de 16 maar 45W PoE support heeft en de 8 52W. Minder poorten, maar wel meer PoE vermogen.

Alhoewel beiden een 60W voeding hebben, dus dat zal wel dezelfde zijn. En de 8 zal zuiniger zijn dan de 16 doordat die minder poorten heeft waardoor er meer PoE budget over blijft.

Edit:
Valt me nu op de foto's (/renders?) ook op dat de 16 een grote power connector heeft (gelijk aan PC, hun 19" switches, etc), terwijl de 8 maar een kleine barrel connector heeft. Dat is dan ook wel raar.
Dat laatste vroeg ik me ook al af.
Bij een andere webshop staat er dat er een adapter wordt meegeleverd, maar dat lijkt me sterk.
hier heeft al iemand een uitpakparty gedaan. Daarop zie je gewoon een grote power connector.
rinkel schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Dat laatste vroeg ik me ook al af.
Bij een andere webshop staat er dat er een adapter wordt meegeleverd, maar dat lijkt me sterk.
hier heeft al iemand een uitpakparty gedaan. Daarop zie je gewoon een grote power connector.
Maar dat is dan ook de Lite 16, die staat op de foto's/renders in de store ook met die connector. Juist de Lite 8 staat er met barrel connector.

Alhoewel het natuurlijk ook een ruimte dingetje kan zijn. De Lite 8 zal wel kleiner zijn (dunner, stuk smaller), wellicht dat daardoor de "adapter" (/converter) niet erin past en daardoor die met losse adapter is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
RobertMe schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Maar dat is dan ook de Lite 16, die staat op de foto's/renders in de store ook met die connector. Juist de Lite 8 staat er met barrel connector.

Alhoewel het natuurlijk ook een ruimte dingetje kan zijn. De Lite 8 zal wel kleiner zijn (dunner, stuk smaller), wellicht dat daardoor de "adapter" (/converter) niet erin past en daardoor die met losse adapter is.
Die 8 is schrikbarend compact/koel die 16 is vrij regulier en daar past de voeding goed in. De 8 heeft inderdaad een adapter. De 8-LITE gaat een hit worden voor niet-Tweaker huishoudens die <8 porten gebruiken, een hele leuke switch.

[Voor 8% gewijzigd door wopper op 02-07-2020 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Peutpeut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Als ik de vraag goed begrijp dan gaat het er om hoe dit gaat als er meerdere WCD's naast elkaar zitten. En met naast elkaar wordt bedoeld direct naast elkaar zodat er gebruik gemaakt kan worden van een twee- drievoudig afdekraam zoals:

[Afbeelding]
Bij mij gaat het inderdaad ook om een raamwerk van drie aansluiting. Waar ik nu aan zit te denken;

Het afdekraam met 3 aansluitingen vervangen voor een afdekraam van 2 die rondom de normale stopcontacten zitten, zodat de aansluiting voor de loze leiding geen afdekraam heeft en waarop de In-Wall dus direct gemonteerd kan worden op de inbouwdoos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Bij mij gaat het inderdaad ook om een raamwerk van drie aansluiting. Waar ik nu aan zit te denken;

Het afdekraam met 3 aansluitingen vervangen voor een afdekraam van 2 die rondom de normale stopcontacten zitten, zodat de aansluiting voor de loze leiding geen afdekraam heeft en waarop de In-Wall dus direct gemonteerd kan worden op de inbouwdoos.

[Afbeelding]
Was je vraag niet, maar puur uit nieuwsgierigheid, waarom een in wall daar in de hoek?
Zou er een ophangen op de overloop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:01
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk, maar das mijn mening, zou ik nooit een AP in een slaapkamer hangen, eerder 1 op de overloop/gang voor de hele boven verdieping. Waar mensen slapen is het toch verstandiger om de 'straling' wat te beperken.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
De In-Wall is breder dan een inbouwdoos / standaard element. Dus ja, je kunt het raam van 3 vervangen door een van 2, maar ook dan gaat de IW niet direct ernaast passen. Je hebt dan twee opties: of wat extra gaatjes in de backplate van de IW maken en hem daarmee vast schroeven, zodat die dus niet gecentreerd op de doos zit, of, wat blijkbaar ook werkt: is de zijkant van het raam (van de stopcontacten) wat korter maken, daarmee kun je wellicht ook één á twee centimeter winnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Was je vraag niet, maar waarom een in wall daar in de hoek?
Zou er een ophangen op de overloop.
tcviper schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:22:
[...]

Persoonlijk, maar das mijn mening, zou ik nooit een AP in een slaapkamer hangen, eerder 1 op de overloop/gang voor de hele boven verdieping. Waar mensen slapen is het toch verstandiger om de 'straling' wat te beperken.
Heb geen loze leiding op de overloop. En deze ruimte wordt kantoor en geen slaapkamer. ;)
Dus de switch van de In-Wall komt dan direct mooi van pas om mijn iMac op aan te sluiten.

Tevens is dit aan de achterzijde van het huis zodat ik "hoop" dat het WiFi signaal ook voor de tuin effectief zal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:32:
[...]

[...]

Heb geen loze leiding op de overloop. En deze ruimte wordt kantoor en geen slaapkamer. ;)
Dus de switch van de In-Wall komt dan direct mooi van pas om mijn iMac op aan te sluiten.

Tevens is dit aan de achterzijde van het huis zodat ik "hoop" dat het WiFi signaal ook voor de tuin effectief zal zijn.
Helder.
Ik ging er, bij het zien van een bouwtekening, er ten onrechte vanuit dat het om nieuwbouw ging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:01
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:32:
[...]

[...]

Ah supers :) Dan ziet het er prima uit! :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 06-07 15:14
Ik heb 2 x een AC-PRO maar de blauwe led is anders. Ik heb gekeken in de controller maar die staat op global-site-settings.
Iemand een idee waarom er verschil is ?

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wopper
kevertje1977 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:22:
Ik heb 2 x een AC-PRO maar de blauwe led is anders. Ik heb gekeken in de controller maar die staat op global-site-settings.
Iemand een idee waarom er verschil is ?
Omschrijf "anders"?

De LED's hebben het vrij warm in de UI apparatuur en veranderen vrij snel van kleur als ze lang aan staan. Je zou ook nog een blik kunnen werpen op het "board revision number" in de controller. Scheelt dat nummer veel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 06-07 15:14
wopper schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Omschrijf "anders"?

De LED's hebben het vrij warm in de UI apparatuur en veranderen vrij snel van kleur als ze lang aan staan. Je zou ook nog een blik kunnen werpen op het "board revision number" in de controller. Scheelt dat nummer veel?
Het is geen drama maar vroeg het mij gewoon af.
Beiden hebben board revision 26.

Uptime is 14 dagen en 12 dagen :-)

Nou moet ik wel zeggen dat eentje in het oude huis altijd uit stond qua licht dus wellicht is het door de jaren heen wat minder krachtig geworden.

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Helder.
Ik ging er, bij het zien van een bouwtekening, er ten onrechte vanuit dat het om nieuwbouw ging.
Het is ook nieuwbouw. ;)
Heb afgelopen dinsdag de sleutel gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Het is ook nieuwbouw. ;)
Heb afgelopen dinsdag de sleutel gekregen.
En je was vergeten een loze leiding naar de overloop te laten maken...
(ik ben bij de bouw ook een aantal zaken vergeten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:50:
[...]

En je was vergeten een loze leiding naar de overloop te laten maken...
(ik ben bij de bouw ook een aantal zaken vergeten)
Uh ja. Alle ruimtes hebben loze leidingen, behalve de overloop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Die unify app op IOS is ook erg praktisch. Hebben jullie deze ook remote aan de praat gekregen zonder VPN en het openzetten van porten etc? Dus via de cloud? Het lukt me wel via de unify site op de desktop of via safari op de telefoon maar niet via de APP.

[Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2020 14:01]

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Workaholic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:00:
Die unify app op IOS is ook erg praktisch. Hebben jullie deze ook remote aan de praat gekregen zonder VPN en het openzetten van porten etc? Dus via de cloud? Het lukt me wel via de unify site op de desktop of via safari op de telefoon maar niet via de APP.
Waar heb je je controller draaien? Ik gebruik zelf android en heb de controller op een pi draaien, maar simpelwe intern IP van de controller is voldoende om verbinding te maken. Zou via de cloud het zelfde verwachten eigenlijk (alleen dan op een URL of DNS)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Waar heb je je controller draaien? Ik gebruik zelf android en heb de controller op een pi draaien, maar simpelwe intern IP van de controller is voldoende om verbinding te maken. Zou via de cloud het zelfde verwachten eigenlijk (alleen dan op een URL of DNS)
Gen2 controller van ubiquiti. Ik wil via de app dus via de cloud site connecten en niet op het externe of lokale ip want dan moet ik gaan NATen etc. De vraag is dus eigenlijk kun je via de app ook via de unify cloud controller site?

[Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2020 14:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Apple users en hun apps... _O-

Doe eens gek en gebruik gewoon je browser! :P :+

Daarnaast hoef je geen poorten te forwarden als de USG de VPN regelt en laat die nou heel goed compatible zijn met Apple meuk in de vorm van IPsec als ik het me goed herinner! :Y) *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

I&#039;m still learning...

Op het moment dat je op je controller Remote Access instelt, zal je controller automatisch een connectie opzetten met de cloud van UI. Vanaf dat moment zou remote via VPN of Port Fowarding niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Apple users en hun apps... _O-

Doe eens gek en gebruik gewoon je browser! :P :+

Daarnaast hoef je geen poorten te forwarden als de USG de VPN regelt en laat die nou heel goed compatible zijn met Apple meuk in de vorm van IPsec als ik het me goed herinner! :Y) *O*
Haha lol! Gebruiksgemak ftw!
ed1703 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Op het moment dat je op je controller Remote Access instelt, zal je controller automatisch een connectie opzetten met de cloud van UI. Vanaf dat moment zou remote via VPN of Port Fowarding niet meer nodig zijn.
Dat snap ik :). Dat staat ook aan en het werkt perfect via de browser. Ik was alleen benieuwd of iemand het aan de praat heeft gekregen via de app ZONDER NAT/VPN etc (dus via de unify cloud url).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Workaholic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Haha lol! Gebruiksgemak ftw!

[...]

Dat snap ik :). Dat staat ook aan en het werkt perfect via de browser. Ik was alleen benieuwd of iemand het aan de praat heeft gekregen via de app :).
Ehhja? Het werkt hier prima icm iOS. Beetje jammer dat die @nero355 zo allergisch is voor iOS. Het is zo mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
ed1703 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:47:
[...]

Ehhja? Het werkt hier prima icm iOS. Beetje jammer dat die @nero355 zo allergisch is voor iOS. Het is zo mooi.
Kun je aangeven of dit dan via de cloud van unify is en wat je bij controller settings in de app hebt staan?

Bovenstaande URL werkt via de safari browser op IOS of via laptop etc zonder NAT/VPN/Firewall forwarding etc. Dus connecten via de unify cloud ipv direct naar mijn WAN IP adres.

Voor alle duidelijkheid mogelijk kan dit helemaal niet zonder vpn of port forwarding oid... en ben ik beperkt tot de (mobiele) browser ;).

[Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2020 14:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Workaholic schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Kun je aangeven of dit dan via de cloud van unify is en wat je bij controller settings in de app hebt staan?

[Afbeelding]
Bovenstaande URL werkt via de safari browser op IOS of via laptop etc zonder NAT/VPN/Firewall forwarding etc.
Je moet de lokale controller toevoegen.. dus het lan-adres. De verbinding zet je dan op smart.
Dan doet op zowel 4g/wifi je cloud-instellingen ook mee. Kun je alleen instellen als je op wifi zit (duh).
De cloudverbinding heb ik nooit toegevoegd en voor zover ik weet hoeft dat ook niet c.q. is niet de bedoeling.
Je cloud-account wel, maar dat lijkt mij een inkopper.

https://help.ui.com/hc/en...with-the-UniFi-Mobile-App

[Voor 9% gewijzigd door ed1703 op 03-07-2020 14:59]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ook maar alvast de UDM en 8-ports PoE switch besteld. Kan allemaal maar alvast binnen zijn. ;)
Komt morgen binnen. Vandaag ontvang ik al de In-Wall.

Dus mijn starters-kit is compleet. :)

- UniFi Dream Machine
- UniFi Switch 8 Managed Gigabit Ethernet (PoE)
- UniFi In-Wall AP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Switch Lite 16P. De Flex Mini heeft geen ondersteuning voor trunks, ben benieuwd of deze dat wel heeft.

[Voor 4% gewijzigd door rinkel op 03-07-2020 15:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:59:
Ook maar alvast de UDM en 8-ports PoE switch besteld. Kan allemaal maar alvast binnen zijn. ;)

Dus mijn starters-kit is compleet. :)

- UniFi Dream Machine
- UniFi In-Wall AP
Waarom geen In wall HD? Verschil is best groot en je hebt aardig wat $$ uitgegeven aan de rest van je gear.
ed1703 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Je moet de lokale controller toevoegen.. dus het lan-adres. De verbinding zet je dan op smart.
Dan doet op zowel 4g/wifi je cloud-instellingen ook mee. Kun je alleen instellen als je op wifi zit (duh).
De cloudverbinding heb ik nooit toegevoegd en voor zover ik weet hoeft dat ook niet c.q. is niet de bedoeling.
Je cloud-account wel, maar dat lijkt mij een inkopper.

https://help.ui.com/hc/en...with-the-UniFi-Mobile-App
Probleem opgelost :). Ik moest in de app mijn account apart aanmelden - los van de controller username/password. Dus 2x inloggen.

[Voor 63% gewijzigd door Workaholic op 03-07-2020 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:59:

Dus mijn starters-kit is compleet. ;)

- UniFi Dream Machine
- UniFi In-Wall AP
Haha, lekker bezig joh.
Ik ben ook rustig aan het wachten tot alles binnen is.
Komende zondag gaan we alle kabels trekken en dan kan er weer eens een PES spelen tegen Rivanov (als je dezelfde bent uit het forum XBW tijdperk :9 ).

Ik heb op de overloop wel een loze leiding op mijn AC-PRO tegen het plafond te verwerken. Verder heb ik de IW-HD besteld om deze komende zondag ook proberen te verwerken rondom een afdekraam van 3.
Wij gaan eerst de opties met andere gaatjes van @RobertMe proberen. Een andere optie is om toch iets naar links te frezen in de muur.

Dan is het wachten tot de Unifi Switch Lite 16 POE binnen is.

Verder zal er een Video Camera G3pro geïnstalleerd worden. Dat brengt mij bij de volgende vraag.
De mogelijkheid is er om deze op de muur van de uitbouw te plaatsen.
Echter is het esthetisch mooier om deze op de 1e verdieping te plaatsen en via deze weg de tuin in te laten kijken. Daarmee is direct het plat dak gecoverd maar is mijn vraag hoe hoog men deze heeft hangen waarbij er toch nog goed zicht is op de begane grond. Ten slotte komt die dan toch op 3 a 4 meter hoogte te hangen.

Alvast dank.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True