[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 135 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kek schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Heb jij een idee dan? Als de hue er niet in zit en ik een Speedtest doe gaat het gewoon Max snelheid, steek ik dat ding er in dan gaat het direct terug naar ~100mbit, haal ik de hue er weer uit dan gaat het naar Max.. ook meerdere poorten geprobeerd overigens..
Welke speedtest? Die wat in de controller is ingebakken of een van de vele websites die je gewoon op een cliënt draait? Indien het laatste, welke cliënt? Hoe is die verbonden? Hoe ziet de rest van je netwerk er überhaupt uit? Hangt overige hardware aan een switch? En zo ja hoe is die aangesloten? (RJ45 op de UDM of SFP(+)) Of heb je alles direct op de UDM aangesloten. Dit soort stellingen / vragen zonder verdere informatie kan niemand je namelijk mee verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Heb jij een idee dan? Als de hue er niet in zit en ik een Speedtest doe gaat het gewoon Max snelheid, steek ik dat ding er in dan gaat het direct terug naar ~100mbit, haal ik de hue er weer uit dan gaat het naar Max.. ook meerdere poorten geprobeerd overigens..
Om voor jouzelf nu even een klein beetje de 'logica' in netwerken terug te gaan krijgen: Jij gaat er nu vanuit dat je een heel netwerk (léés: IP-Subnet) qua performance kunt beïnvloeden door alléén maar een 100Mbit Client NIC te koppelen op een Gigabit Switch-Poortje?
nero355 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Klinkt als Multicast Flooding :)
Zo'n HUE Bridge doet 'Out Of The Box' niet veel aan/met 'Multicast' op een IPv4 subnet tenzij je zo'n ding vertelt hebt dat 'ie dat wel moet gaan doen (Koppelen aan een Apple-Homekit omgeving op een ander subnet, bijvoorbeeld). Als je over meerdere SubNet's wilt gaan kunnen werken met zo'n ding dan zal er ergens iets aan mDNS verkeer afgehandeld moeten gaan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 21-08-2021 18:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Zo'n HUE Bridge doet 'Out Of The Box' niet veel aan/met 'Multicast' op een IPv4 subnet tenzij je zo'n ding vertelt hebt dat 'ie dat wel moet gaan doen (Koppelen aan een Apple-Homekit omgeving op een ander subnet, bijvoorbeeld). Als je over meerdere SubNet's wilt gaan kunnen werken met zo'n ding dan zal ergens iets aan mDNS verkeer afgehandeld moeten gaan worden.
mDNS met de Hue Bridge is iets dat wel vaker benoemd wordt, maar volgens mij gebruikt die dat (standaard?) ook niet. Wat de Hue Bridge wel doet is zichzelf met zijn interne IP-adres registreren bij Hue. Iets als de Hue app doet vervolgens een call naar https://discovery.meethue.com/ en op basis van het externe IP-adres geeft deze URL dan een JSON response met de geregistreerde bridges. In mijn geval is de output op dat endpoint bv:
JSON:
1
[{"id":"<knip>","internalipaddress":"192.168.20.55"}]

Heb je geen Hue bridge zal de response op die URL dus een leeg JSON array zijn: []. Dat is dus de manier waarop de Hue app, maar bij mijn weten ook andere clients (zoals Home Assistant en de Node-RED plugin), het IP-adres van de bridge achterhalen, ook als de bridge zich in een ander VLAN bevindt. Daar komt dus geen UPnP of mDNS aan te pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:07:
[...]

mDNS met de Hue Bridge is iets dat wel vaker benoemd wordt, maar volgens mij gebruikt die dat (standaard?) ook niet. Wat de Hue Bridge wel doet is zichzelf met zijn interne IP-adres registreren bij Hue. Iets als de Hue app doet vervolgens een call naar https://discovery.meethue.com/ en op basis van het externe IP-adres geeft deze URL dan een JSON response met de geregistreerde bridges. In mijn geval is de output op dat endpoint bv:
JSON:
1
[{"id":"<knip>","internalipaddress":"192.168.20.55"}]

Heb je geen Hue bridge zal de response op die URL dus een leeg JSON array zijn: []. Dat is dus de manier waarop de Hue app, maar bij mijn weten ook andere clients (zoals Home Assistant en de Node-RED plugin), het IP-adres van de bridge achterhalen, ook als de bridge zich in een ander VLAN bevindt. Daar komt dus geen UPnP of mDNS aan te pas.
Is een beetje afhankelijk van hoe je je Philips HUE bridge (en APP) configureert. Als je de Philips HUE (Signify) eigen koppeling met 'het internet' niet opgeeft in de web-interface/app dan gaat 't ding niet aan het multicasten en is die HUE bridge vervolgens ook alléén maar bereikbaar in het subnet waarin het apparaat zit en van waaruit je de Bridge én dus lampen/sensoren/schakelaars wilt gaan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 22:16

lenwar

ni

De SD-kaart van mijn Unifi controller is overleden. (Raspberry pi sd-kaart). Nou ben ik zo dom geweest om geen backups te maken van m'n Unifi installatie. Althans ik heb er nooit één naar m'n PC gedownloaded.

Ik had hem wel gekoppeld aan 'de cloud' en had automatische backups aan staan.
Wanneer ik straks een nieuwe installatie doe. Is het dan mogelijk dat er toch nog ergens een backup in de cloud staat bij Ubiquity? Of kan ik iets van m'n USG3 downloaden, zodat ik in elk geval nog m'n VLAN-informatie e.d. heb?

Of heb ik straks gewoon hele dikke pech :(

Alvast bedankt!

Edit: Ik zie in elk geval dat ik geen cloud-backups heb in m'n account

[ Voor 5% gewijzigd door lenwar op 21-08-2021 21:23 ]

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lenwar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:19:
De SD-kaart van mijn Unifi controller is overleden. (Raspberry pi sd-kaart). Nou ben ik zo dom geweest om geen backups te maken van m'n Unifi installatie. Althans ik heb er nooit één naar m'n PC gedownloaded.

Ik had hem wel gekoppeld aan 'de cloud' en had automatische backups aan staan.
Wanneer ik straks een nieuwe installatie doe. Is het dan mogelijk dat er toch nog ergens een backup in de cloud staat bij Ubiquity? Of kan ik iets van m'n USG3 downloaden, zodat ik in elk geval nog m'n VLAN-informatie e.d. heb?

Of heb ik straks gewoon hele dikke pech :(

Alvast bedankt!

Edit: Ik zie in elk geval dat ik geen cloud-backups heb in m'n account
Volgens mij zitten cloud-backups in een hele dikke Alpha-stage. Heb het ooit in een beta van de controller gezien. En automatische backups zijn backups binnen het device van je controller. Het is nog wel de bedoeling om ze te downloaden. Ik doe dat zelf met scp via een cronjob, zet ze over naar een vps van transip en vervolgens staan ze ook nog op onedrive. Dus nee, ze staan niet in de cloud, vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 22:32
Dit is inderdaad een gevalletje helaas pindakaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb heel ideeën op basis van de tot nu toe door jou gegeven details (gebrek daar) zijn er nog zoveel andere dingen wat deur gedrag kan verklaren.
ed1703 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

Volgens mij zitten cloud-backups in een hele dikke Alpha-stage. Heb het ooit in een beta van de controller gezien. En automatische backups zijn backups binnen het device van je controller. Het is nog wel de bedoeling om ze te downloaden. Ik doe dat zelf met scp via een cronjob, zet ze over naar een vps van transip en vervolgens staan ze ook nog op onedrive. Dus nee, ze staan niet in de cloud, vziw.
Ik snap niet waarom ze altijd zo ingewikkeld moet doen en het wiel opnieuw willen uitvinden.

Voor lokaal is Simpel een folder selecteren en voor een netwerk folder het volledig pad ingeven is prima en ftp voor L3 controllers en en offside back-up mogelijkheid.
Het hoeft niet een een select-box te zijn
Voor alle drie de opties neem ik genoegen met een string input veld

[ Voor 125% gewijzigd door xbeam op 22-08-2021 11:12 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:53

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik loop te worstelen met mijn vlans
heb een dreammachine pro

ik heb een aparte Vlan voor mijn IOT gemaakt en een aparte ssid voor iot en die ook aan het iot netwerk gehangen
op de switch op de poort van de u6 lite een vlan groep toegewezen iot
dit het zelfde gedaan met mijn bedrade units op de desbetreffende poort van dezelfde switch
nu krijg ik heel netjes een ip op mijn bedrade units maar op de draadloze krijg ik een 169 ip
maar zijn wel verbonden.
fixed ip maken op de unit in unifi maakt ook niets uit.

kan niet echt uitvinden waar dit mis gaat, iemand een idee?

laat maar zitten lijkt wel of dat #$% ding daar niet mee om kan gaan.

nu een gemaakt met mijn synology en wat static routes werkt ook.
gaat maar een sparen voor een zelfbouw bak die echt 10G aan kan,

[ Voor 15% gewijzigd door Mr-D. op 22-08-2021 15:21 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mr-D. schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:23:
heb een dreammachine pro

ik heb een aparte Vlan voor mijn IOT gemaakt en een aparte ssid voor iot en die ook aan het iot netwerk gehangen
dit het zelfde gedaan met mijn bedrade units op de desbetreffende poort van dezelfde switch
nu krijg ik heel netjes een ip op mijn bedrade units maar op de draadloze krijg ik een 169 ip
maar zijn wel verbonden.

Vast ergens in de route naar de dhcp server een vlan tag/trunk vergeten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:23:
heb een dreammachine pro

maar zijn wel verbonden.

laat maar zitten lijkt wel of dat #$% ding daar niet mee om kan gaan.

nu een gemaakt met mijn synology en wat static routes werkt ook.
gaat maar een sparen voor een zelfbouw bak die echt 10G aan kan,
De door omschreven handeling moet je nou juist niet doen met SDN.

Hoe SDN vlan werkt is
1 je maakt vlan aan (dat heb al gedaan )
2 je gaat in de controller naar naar eind eth poort of ssid waar de vlan op uit moet komen en daar selecteer je de vlan die van die daar untaged wil hebben Punt stop Ho meer is er niet. Nee ik maak geen grap echtwaar.

Je bent niet de eerste die van een traditioneel netwerk overstap naar SDN en zijn Koffie uitspuugt waneer mij deze beginners fout zien maken tijden het uitrollen en configure van het netwerk. De SDN doet de rest en configure alle tussen liggende switches met juiste vlan instellingen om vlan op het door jouw geselecteerde eth portje of ssid uit te laten komen.

Mits je de tussen liggende eth porten niet overruled met custom port profielen
Tylen schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
Vast ergens in de route naar de dhcp server een vlan tag/trunk vergeten.
Hij is volgens mij niks vergeten hij doet juist te veel en dingen die lijken op wat er in de regel boven jou quote staan

[ Voor 22% gewijzigd door xbeam op 22-08-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

in eerste instantie deed ik precies wat je hier neerzet
dat werkte draadloos niet en daarna inderdaad wat trunks aangemaakt ook no go
maar ik heb nu een werkende situatie zonder unify en dat werkt.
xbeam schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

De door omschreven handeling moet je nou juist niet doen met SDN.

Hoe SDN vlan werkt is
1 je maakt vlan aan (dat heb al gedaan )
2 je gaat in de controller naar naar eind eth poort of ssid waar de vlan op uit moet komen en daar selecteer je de vlan die van die daar untaged wil hebben Punt stop Ho meer is er niet. Nee ik maak geen grap echtwaar.

Je bent niet de eerste die van een traditioneel netwerk overstap naar SDN en zijn Koffie uitspuugt waneer mij deze beginners fout zien maken tijden het uitrollen en configure van het netwerk. De SDN doet de rest en configure alle tussen liggende switches met juiste vlan instellingen om vlan op het door jouw geselecteerde eth portje of ssid uit te laten komen.

Mits je de tussen liggende eth porten niet overruled met custom port profielen

[...]

Hij is volgens mij niks vergeten hij doet juist te veel en dingen die lijken op wat er in de regel boven jou quote staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mr-D. schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:36:
in eerste instantie deed ik precies wat je hier neerzet
dat werkte draadloos niet en daarna inderdaad wat trunks aangemaakt ook no go
maar ik heb nu een werkende situatie zonder unify en dat werkt.
Het idee van GoT of een willekeurig ander forum is dat je de exacte oplossing post nadat je een probleem had zodat anderen daar ook wat aan hebben, maar wat je nu post is echt totaal onduidelijk naar mijn mening :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

nero355 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

Het idee van GoT of een willekeurig ander forum is dat je de exacte oplossing post nadat je een probleem had zodat anderen daar ook wat aan hebben, maar wat je nu post is echt totaal onduidelijk naar mijn mening :)
ik heb met mijn synology een nieuw netwerk gemaakt op een vrije ethernerpoort en daar een AVM WiFi punt aangeknoopt en 2 staticroutes gemaakt naar mijn HA en Domoticz en dat werkt goed en zit nu niet meer op mijn hoofdnetwerk en ook geen toegang tot internet.
zelfde truc had ik al gedaan voor mijn camera's i.s.m. synology surveillance station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 23:28
Ik heb onlangs een UDM Pro incl. een G4 Bullet camera in gebruik genomen. Ben mij aan oriënteren voor een harde schijf om de beelden op te nemen, maar welke typ schijf moet ik daarvoor hebben (WD Purple, WD Red Plus of WD Gold)? Lees dat bv. de Western Digital Purple daarvoor geschikt is, of kan ik beter qua warmte ontwikkeling voor een SSD gaan?

Ik heb nog een WD RED SA500 1TB liggen, maar denk qua opslag te weinig.

Wat zouden jullie adviseren? BVD.

[ Voor 18% gewijzigd door Vjenne-ICT op 23-08-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 10:08

ranzige pad

kwaaak kwaak

Vjenne-ICT schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:03:
Ik heb onlangs een UDM Pro incl. een G4 Bullet camera in gebruik genomen. Ben mij aan oriënteren voor een harde schijf om de beelden op te nemen, maar welke typ schijf moet ik daarvoor hebben (WD Purple, WD Red Plus of WD Gold)? Lees dat bv. de Western Digital Purple daarvoor geschikt is, of kan ik beter qua warmte ontwikkeling voor een SSD gaan?

denk dat die 1Tb wel genoeg is voor een maand aan opname capaciteit.
heb er zelf een 500gb in zitten, een oudje, maar daarop pas met een G3 bulit al meer dan 4 weken materiaal, waarbij hij bijna conitune opneemt vanwege beweging.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03

Plannen om nog camera's toe te voegen? Voor 1 camera geraak je met 1TB best al wel ver, hier kan je een schatting laten maken: https://www.cctvcalculato...storage-needs-calculator/

Als je een nieuwe koopt, voor 24/7 camera recording neem ik altijd de WD Purple, ze zijn er voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eerder advies voor de Purple serie klopt inderdaad, maar heel eerlijk zou ik zeggen dat je gewoon de goedkoopste HDD moet pakken die niet op SMR is gebaseerd en dat het dan wel goed komt! :)

Verder heeft een vriend van mij 4 camera's en een 2,5 inch 5 TB HDD in de CK2+ zitten op zodoende een hele maand lang te kunnen opnemen met die dingen geloof ik...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:10
Gisterenmiddag dan eindelijk de UDM Pro thuis geinstalleerd icm met switchesen en In-wall HD. Kabeltjes getrokken, met VLAN lopen spelen en de G3 instant even aangehad. Enige wat nog moet is de G4 doorbell maar dat wordt pas volgend weekend ben ik bang. Vooralsnog alles zonder enige problemen, adopten, updaten en draaien.
Viel mij erg mee! Ga waarschijnlijk wel nog de 2e AP iets verplaatsen maar eerst maar eens echt ervaren.

En straks maar eens duiken in HomeAssistant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

De rede dat er een WD-Purple aanbevolen wordt is omdat er continue geschreven gaat worden naar zo'n recording disk (standaard 'recording' setting in Unifi Protect = ALWAYS) en dat die disks gebouwd zijn voor 'Allways-ON'. WD purple disks 'schurken tegen disks aan welke voor enterprise serveromgevingen gebruikt worden met als verschil dat er een minder goed SLA op afgesloten kan worden.

Als je gemiddeld uitgaat van 1TB / Camera / Maand dan klopt dat vaak een heel eind voor de camera's van UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisjuh
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-04-2022
Beste mensen,

willen jullie eens met mij meedenken. Voor de nieuwbouwwoning heb ik ubiquiti apparatuur aangeschaft, maar het geheel wil niet werken. Helaas is het mij nog niet gelukt om te achterhalen waar het probleem zit.

Ik heb een glas aansluiting met een KPN 12 box. Aansluiting is actief en de LAN poorten zijn getest met de laptop. Nu was mijn plan om direct aan de KPN box een Edgeswitch ES-8-150W te hangen voor aansluiting van de accespoints en het bekabelde netwerk. Echter, de Edgeswitch krijgt geen IP toegewezen vanuit het modem.

In de configuratie omgeving van het modem is het apparaat niet terug te vinden. DHCP staat aan. Het fallback IP zit helaas buiten de pool van IP adressen die KPN lijkt uit te gegeven aan de apparatuur.

Hebben jullie enig idee waar het probleem kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
Dennisjuh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:16:
Beste mensen,

willen jullie eens met mij meedenken. Voor de nieuwbouwwoning heb ik ubiquiti apparatuur aangeschaft, maar het geheel wil niet werken. Helaas is het mij nog niet gelukt om te achterhalen waar het probleem zit.

Ik heb een glas aansluiting met een KPN 12 box. Aansluiting is actief en de LAN poorten zijn getest met de laptop. Nu was mijn plan om direct aan de KPN box een Edgeswitch ES-8-150W te hangen voor aansluiting van de accespoints en het bekabelde netwerk. Echter, de Edgeswitch krijgt geen IP toegewezen vanuit het modem.

In de configuratie omgeving van het modem is het apparaat niet terug te vinden. DHCP staat aan. Het fallback IP zit helaas buiten de pool van IP adressen die KPN lijkt uit te gegeven aan de apparatuur.

Heb je toevallig al de modem opnieuw opgestart en de switch gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisjuh
Miki schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Heb je toevallig al de modem opnieuw opgestart en de switch gereset?
Bedankt voor de reactie Miki. Ik heb het modem al opnieuw opgestart en de switch gereset. Helaas mocht dit niet baten. Momenteel probeer ik de switch nog actief te krijgen met een Ziggo modem, maar hier is hij al een uur aan het opstarten (wit knipperend lampje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
Dennisjuh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Bedankt voor de reactie Miki. Ik heb het modem al opnieuw opgestart en de switch gereset. Helaas mocht dit niet baten. Momenteel probeer ik de switch nog actief te krijgen met een Ziggo modem, maar hier is hij al een uur aan het opstarten (wit knipperend lampje).
Je eerste reactie heb je het over KPN glas.
En je 2de reactie over ziggo, wat heb je precies ?

Ik neem aan dat de spullen nieuw uit de doos komen.
Heb je toch geprobeerd om een factory reset uit te voeren ?
Even helemaal vanaf 0 beginnen.

Het verschil is dat het modem van Ziggo in bridge moet staan om er een router achter te hangen.
Als je accesspoints hebt is dat niet perse nodig.

Je hebt volgens mij niet aangegeven wat je in huis hebt gehaald.

Of je het kpn modem in bridge kan zetten heb ik geen idee van.
Wij hebben hier glas van delta en kan het modem bijvoorbeeld niet in bridge zetten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
Dennisjuh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Een uur een wit knipperend lampje lijkt me verre van okay. Kun je de switch wel benaderen zonder modem met bijvoorbeeld een statisch ip in de range van de fallback ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nero355 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Eerder advies voor de Purple serie klopt inderdaad, maar heel eerlijk zou ik zeggen dat je gewoon de goedkoopste HDD moet pakken die niet op SMR is gebaseerd en dat het dan wel goed komt! :)

Verder heeft een vriend van mij 4 camera's en een 2,5 inch 5 TB HDD in de CK2+ zitten op zodoende een hele maand lang te kunnen opnemen met die dingen geloof ik...
Semi gerelateerde vraag: bestaat er een device wat een sata disk emuleert, maar op de achtergrond gewoon cloud storage gebruikt? Eigenlijk gewoon een fysieke cloud drive dus. Lijkt mij in deze usecase wel handig eigenlijk :)
Dat je een extra netwerk of wlan trouwtje nodig hebt lijkt me evident, maar dat terzijde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisjuh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:16:
Beste mensen,

PEBCAK waarschijnlijk :)

Pak je seriële kabel erbij of kijk eens of die switch niet gewoon standaard een bepaald IP in een bepaalde range gebruikt!
The Eagle schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:36:
Semi gerelateerde vraag: bestaat er een device wat een sata disk emuleert, maar op de achtergrond gewoon cloud storage gebruikt? Eigenlijk gewoon een fysieke cloud drive dus. Lijkt mij in deze usecase wel handig eigenlijk :)
Dat je een extra netwerk of wlan trouwtje nodig hebt lijkt me evident, maar dat terzijde :)
Geen idee waarom je mij quote, want als er iemand Anti-Cloud is dan ben ik het wel! :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wlc9J87HvoLkk8jnhmphRHoKPfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9bP9oiAkPXRak0CwEWoE2Yk.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn internet lag er vanmorgen uit. Mijn dream machine pro geeft geen sjoege. Het eerste interface scherm ziet er nog ok uit en vervolgens dit als ik op network klik. Al twee keer herstart. Iemand een idee?

Factory reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@HEY_DUDE Ik zou eerst een case aanmelden bij Ubiquiti, misschien is het wel een bug die ze kunnen pletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:32:
[...]

Pak je seriële kabel erbij of kijk eens of die switch niet gewoon standaard een bepaald IP in een bepaalde range gebruikt!
@Dennisjuh Als de switch geen DHCPadres krijgt is het fall-back-adres 192.168.1.2
Een flashing white led wat zo blijft is een bootproces wat daar niet uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44
nero355 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Zitten ze weer daarmee te prutsen :? Man man man :N

Bij de AC modellen heeft het iets van 3 jaar geduurd totdat 802.11r/k/v in de firmware zaten en alsnog zit iedereen Fast Roaming uit te schakelen, omdat het vaker niet dan wel werkt! _O- 7(8)7 :+
Hm ik ben hier aan het overwegen om mijn Mikrotik AP's te vervangen door Ubiquitu spul juist vanwege die Fast Roaming protocollen, maar ik begrijp dat dat ook niet perse gesneden koek is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:55:
[Afbeelding]

Mijn internet lag er vanmorgen uit. Mijn dream machine pro geeft geen sjoege. Het eerste interface scherm ziet er nog ok uit en vervolgens dit als ik op network klik. Al twee keer herstart. Iemand een idee?

Factory reset?
Nee reboot of achter een pc gaan zitten is genoeg. Ik had dit vorige week ook weer. Het is gewoon een ding dat ze weigeren ook maar iets hun best te doen te doen om de controller interface goed werkend te krijgen op een ipad en Mac

Wat ook zo vreselijk irritant is de uitlog loop als met de je threat management log, honeypot en scans wil bekijken op een iPad

Ik ben met gestopt met klagen er over omdat het al jaar compleet negeren

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 24-08-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:04

ChUcKiE

Dus........

Weet iemand of de prijzen in de EA-store van de Wifi6 AP's en UDM SE de gangbare winkelprijzen gaan worden of staan ze nu goedkoper (en sold out) in de Early Access store?
Over een half jaar mag ik een nieuw Unifi netwerk optuigen in ons nieuwe huis en ben even aan het bekijken wanneer ik de spullen zal aanschaffen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tha Render_2
ChUcKiE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:18:
Weet iemand of de prijzen in de EA-store van de Wifi6 AP's en UDM SE de gangbare winkelprijzen gaan worden of staan ze nu goedkoper (en sold out) in de Early Access store?
Over een half jaar mag ik een nieuw Unifi netwerk optuigen in ons nieuwe huis en ben even aan het bekijken wanneer ik de spullen zal aanschaffen.
Gezien het feit dat ze op regelmatige basis nieuwe versies en varianten van PCB's uitbrengen zou ik altijd wachten met bestellen tot op het moment dat je het effectief nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:28:
Hm ik ben hier aan het overwegen om mijn Mikrotik AP's te vervangen door Ubiquitu spul juist vanwege die Fast Roaming protocollen, maar ik begrijp dat dat ook niet perse gesneden koek is?
In het verleden dus zeer traag gegaan om ze erin te krijgen en tegenwoordig staat die functie vaker uit dan aan bij de meesten, waarbij ik zelfs denk dat het bij iedereen uit staat! :+

Stukje achtergrond :

Ik heb vroeger de oude 2.4 GHz UAP's gehad en die hadden iets wat naar mijn mening gewoon geweldig was :

Ubiquiti UniFi DIY implementatie genaamd ZERO HANDOFF

Dat hield in dat je een stuk of 2 a 3 UAP's in een groepje kon zetten waarbij ze alle 3 als 1 accesspoint werden gezien door je Client en voor de Client bepaalden welke accesspoint op een bepaald moment de accesspoint was waar de Client mee verbonden was! :*)

Helaas is dat nu allemaal EOL en deprecated en op de AC modellen en hoger zelfs niet eens een optie... ;(

Maar om die reden heb ik vroeger dus de Firmware Changelogs heel goed gevolgd en weet ik dat het heeeel lang heeft geduurd totdat men 802.11r/k/v erin had zitten! :X
xbeam schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:56:
Nee reboot of achter een pc gaan zitten is genoeg. Ik had dit vorige week ook weer. Het is gewoon een ding dat ze weigeren ook maar iets hun best te doen te doen om de controller interface goed werkend te krijgen op een ipad en Mac

Wat ook zo vreselijk irritant is de uitlog loop als met de je threat management log, honeypot en scans wil bekijken op een iPad

Ik ben met gestopt met klagen er over omdat het al jaar compleet negeren
Voor "Network Management" taken kan ik een Kubuntu Linux omgeving met daarin Firefox of Pale Moon op een oude Lenovo Thinkpad T520 heel erg aanraden! :Y) 8) :*) O-) :+
[Afbeelding]

Factory reset?
Als de eerder genoemde Apple gerelateerde tip niet helpt zou je eens met SSH erop kunnen inloggen om daarna te proberen om de desbetreffende Container te herstarten :?

Zulke soortgelijke toestanden ook bij een CK2+ gezien en helaas destijds niet eraan gedacht om dat te proberen dus dat werd inderdaad een Factory Reset omdat er maar één switch en één accesspoint aan zaten op dat moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

In het verleden dus zeer traag gegaan om ze erin te krijgen en tegenwoordig staat die functie vaker uit dan aan bij de meesten, waarbij ik zelfs denk dat het bij iedereen uit staat! :+

Stukje achtergrond :

Ik heb vroeger de oude 2.4 GHz UAP's gehad en die hadden iets wat naar mijn mening gewoon geweldig was :

Dat hield in dat je een stuk of 2 a 3 UAP's in een groepje kon zetten waarbij ze alle 3 als 1 accesspoint werden gezien door je Client en voor de Client bepaalden welke accesspoint op een bepaald moment de accesspoint was waar de Client mee verbonden was! :*)

Helaas is dat nu allemaal EOL en deprecated en op de AC modellen en hoger zelfs niet eens een optie... ;(

Maar om die reden heb ik vroeger dus de Firmware Changelogs heel goed gevolgd en weet ik dat het heeeel lang heeft geduurd totdat men 802.11r/k/v erin had zitten! :X
@DRAFTER86 niet mee eens, zerohandoff was pas smerig. Alles op hetzelfde kanaal, brrrr om rillingen van te krijgen. Ging vast goed in de jaren pre-2000 waarin airtime nog ruimschoots beschikbaar was, zie dat nu niet meer goedkomen.

FastRoaming werkt goed, zijn inderdaad wel problemen mee geweest. Uiteindelijk blijft roaming een client keuze, als jij de vermogens snoeihard instelt dan gaat fastroaming daar niets aan veranderen. Clients zullen altijd de sterkste zender kiezen.

Voordeel van een volledig unifi netwerk is dat je alles kan finetunnen, kanalen, vermogens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:53:
@DRAFTER86 niet mee eens, zerohandoff was pas smerig. Alles op hetzelfde kanaal, brrrr om rillingen van te krijgen.
Het was dan ook in elkaar gehackt, maar voor mij werkte het goed genoeg in de oude situatie! :P
Ging vast goed in de jaren pre-2000 waarin airtime nog ruimschoots beschikbaar was, zie dat nu niet meer goedkomen.
Zo oud zijn die UAP's nou ook weer niet! :+

Toen bestond Ubiquiti niet eens geloof ik! :P
FastRoaming werkt goed, zijn inderdaad wel problemen mee geweest. Uiteindelijk blijft roaming een client keuze, als jij de vermogens snoeihard instelt dan gaat fastroaming daar niets aan veranderen. Clients zullen altijd de sterkste zender kiezen.

Voordeel van een volledig unifi netwerk is dat je alles kan finetunnen, kanalen, vermogens etc.
Dat dan weer wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:28
Vraagje, en dit is meer een 'hoe zien jullie het'-vraagje dan echt puur technisch... :P

Ben bezig om m'n netwerk iets meer te segmenteren en heb dus een Guest VLAN (met WiFi netwerk) en IoT VLAN (met dito WiFi netwerk) aangemaakt. Netjes aan client isolation aan het doen en een firewall rule ingesteld dat alleen traffic voor established sessies van IoT > LAN mag, zodat ik wel antwoord krijg als ik een sessie initieer vanuit het LAN-gedeelte.

Nu wat clients aan het overzetten van met name LAN > IoT. Maar dan komt de hamvraag... wat vindt je allemaal IoT? De controller voor m'n Velux zonwering, de Xiaomi Aqara en Philips Hue bridges en de 'slimme' ( :') ) wasmachine zijn nog wel redelijk 'obvious', maar hoe ver ga je? De Philips Smart TV ook? Sonos? Google Home / Chromecast devices, Printer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_Admin schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:27:
Nu wat clients aan het overzetten van met name LAN > IoT. Maar dan komt de hamvraag... wat vindt je allemaal IoT?
Alles wat aziatisch hoofdmerk draagt (zeker chinees), alles wat niet met een andere dns wil communiceren, alles wat qua firmware niet geweldig is, alles wat met de cloud moet communiceren.

Alhier: Nest-zooi, Hue, Chromecasts en nog wat mediaspelertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Admin schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:27:
wat vindt je allemaal IoT? De controller voor m'n Velux zonwering, de Xiaomi Aqara en Philips Hue bridges en de 'slimme' ( :') ) wasmachine zijn nog wel redelijk 'obvious', maar hoe ver ga je? De Philips Smart TV ook? Sonos? Google Home / Chromecast devices, Printer?
Om die reden heb ik nog een media VLAN :+ En deze kan dan ook met de "mediaserver" LXC container op mijn Proxmox bak babbelen, maar niet met mijn Home Assistant LXC container. Terwijl bv de Hue Bridge in het IoT VLAN weer wel met Home Assistant mag babbelen. Op mijn thuisserver heb ik dus per doel een "VM"/LXC container draaien en die hangen ook in het VLAN waar het bij hoort.
Bijkomend voordeel is dan ook dat bv de NVidia SHIELD in hetzelfde VLAN aan de media share kan komen en dus niet naar een ander VLAN hoeft en dat dus ook niet gerouteerd hoeft te worden. Theoretisch zou ik dus nog eens een poging kunnen doen met IDS/IPS aan te zetten op de USG zonder dat ik die met LAN verkerer plat trek. Maar de 250Mbit/s Ziggo lijn, of wat het intussen ook is, zou dan nog "te snel" zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:03
[Afbeelding]

Factory reset?
Vandaag maar naar kantoor geweest en nu doet hij het ineens weer. Had juist een enorm overkill router gekocht omdat gewone routers er bij mij om de haverklap uit klapten. Gebruik veel vpn verkeer en mijn vorig router kon dat slecht hebben. Dit wekt zo geen vertrouwen.

Had al een ticket aangemaakt met daarin duidelijk dat ik alles meermaals herstart was. En de reactie was have you tried turning it off and on again |:( Misschien was hij ook fan van de IT crowd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 22:36
The Eagle schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

https://stablebit.com/CloudDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 17:36
HEY_DUDE schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

Vandaag maar naar kantoor geweest en nu doet hij het ineens weer. Had juist een enorm overkill router gekocht omdat gewone routers er bij mij om de haverklap uit klapten. Gebruik veel vpn verkeer en mijn vorig router kon dat slecht hebben. Dit wekt zo geen vertrouwen.

Had al een ticket aangemaakt met daarin duidelijk dat ik alles meermaals herstart was. En de reactie was have you tried turning it off and on again |:( Misschien was hij ook fan van de IT crowd.
Herstarten is toch wat anders dan uit en aan zetten dus zo stom is dit niet

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, nee. Das een virtuele drive die richting cloud gaat, en dus software. Ik ben op zoek naar iets met aan de ene kant een sata of M2 aansluiting en aan de andere kant wlan of rj45.
Leek mij namelijk erg handig ipv een te krappe WD purple om videobeelden op te slaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisjuh
nero355 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:32:
[...]

Probleem opgelost. duidelijk gevalletje PEBCAK geweest 8)7 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
nero355 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Ooh memories!! Ik denk ongeveer 8 jaar geleden? Toen ik die feature las meteen geprobeerd bij een klant destijds, waren toen nog groene LED ringen i.p.v. de blauwe nu op de AP's! De controller zag er ook pak primitiever uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGG-OYg_TOWOkdF38tT-Bhe4dyc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5V8WZI4L3Uly3IlxdxCh2Dww.jpg?f=user_large

Zero handoff, enige vereiste, alle AP's op hetzelfde kanaal. 3 AP's geplaatst, alle 3 op kanaal 1, zero handoff opgezet en warempel! Het werkt nog ook! Kon perfect roamen tussen de 3 zonder ook maar één ping pakket te verliezen. Opgelet, dit was bijna 10 jaar geleden! En dan .. begin je met meerdere clients tegelijk te werken en stort heel de snelheid naar beneden :D Volgens Ubiquiti een verwacht side effect maar zero handoff is nog steeds nuttig, jaar later, bericht van Ubiquiti dat zero handoff niet meer geadviseerd wordt en dat je steeds niet overlappende kanalen moet gebruiken bij meerdere AP's, ooh memories!

PS: De oude 'groene' AP's: https://tweakers.net/i/2A...CFlfxA=/i/1382550099.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Render_2 op 24-08-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
RobertMe schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Om die reden heb ik nog een media VLAN :+ En deze kan dan ook met de "mediaserver" LXC container op mijn Proxmox bak babbelen, maar niet met mijn Home Assistant LXC container. Terwijl bv de Hue Bridge in het IoT VLAN weer wel met Home Assistant mag babbelen. Op mijn thuisserver heb ik dus per doel een "VM"/LXC container draaien en die hangen ook in het VLAN waar het bij hoort.
Bijkomend voordeel is dan ook dat bv de NVidia SHIELD in hetzelfde VLAN aan de media share kan komen en dus niet naar een ander VLAN hoeft en dat dus ook niet gerouteerd hoeft te worden. Theoretisch zou ik dus nog eens een poging kunnen doen met IDS/IPS aan te zetten op de USG zonder dat ik die met LAN verkerer plat trek. Maar de 250Mbit/s Ziggo lijn, of wat het intussen ook is, zou dan nog "te snel" zijn.
Zat in vakantie ook te denken om naast mijn IoT VLAN ook nog een media en een camera VLAN op te zetten... moet alleen wel even goed denken hoe en wat, want trek bv ook weer alles Home Assistant in, gaat in ieder geval best gepiel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Zat in vakantie ook te denken om naast mijn IoT VLAN ook nog een media en een camera VLAN op te zetten... moet alleen wel even goed denken hoe en wat, want trek bv ook weer alles Home Assistant in, gaat in ieder geval best gepiel worden.
Home Assistant heb ikzelf via macvlan rechtstreeks aan het netwerk gehangen waarbij die dus ook zijn eigen IP heeft etc en niet achter de Docker bridge zit. Daardoor heb ik in de USG dus ook firewall regels kunnen maken dat HA wel naar het media VLAN mag babbelen, maar de rest in het IoT VLAN dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:41
Net op mijn UDM een update van Unifi OS doorgevoerd, van 1.10.0 naar 1.11.0-14 (uit het Early Access kanaal) en nu is UID er ook bijgekomen. Die stond er nog niet bij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eJNJh0FV5bNcoF9Z5rzhg_cl98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NpUMsHq61R2lyeh57gu2MmFX.png?f=user_large

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skynett schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:01:
Net op mijn UDM een update van Unifi OS doorgevoerd, van 1.10.0 naar 1.11.0-14 (uit het Early Access kanaal) en nu is UID er ook bijgekomen. Die stond er nog niet bij.[Afbeelding]
Don’t touch that rabbit hole. Trust me the only way out is a factory reset and because UID is a 100% cloud and paid service there is no backup to restore from.

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 25-08-2021 23:36 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
Ik probeer hier een USG in de lucht te krijgen.
Ik loop echter continu aan tegen adoption failed.
Ik heb ook offline de usg al voorzien van de laatste versie.

Tevens word het ip continu teruggezet van 192.168.2.254 naar 192.168.1.1

Iemand die weet wat er mis gaat?

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:29
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:03:
Ik probeer hier een USG in de lucht te krijgen.
Ik loop echter continu aan tegen adoption failed.
Ik heb ook offline de usg al voorzien van de laatste versie.

Tevens word het ip continu teruggezet van 192.168.2.254 naar 192.168.1.1

Iemand die weet wat er mis gaat?
Kan je er wel bij via SSH? Probeer dan eens op die manier een controller in te stellen en te adopteren.

192.168.1.1 is default USG IP. Heb je in de controller het IP subnet /gateway aangepast

Krijg je nog andere foutmeldingen in je controller / log van de USG?

• pitchdown
twieren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Kan je er wel bij via SSH? Probeer dan eens op die manier een controller in te stellen en te adopteren.

192.168.1.1 is default USG IP. Heb je in de controller het IP subnet /gateway aangepast

Krijg je nog andere foutmeldingen in je controller / log van de USG?
Via SSH geprobeerd, ik kan moet dan vervolgens adopten vanuit de browser, maar daarna dus adoption failed.

mijn controller draait op 192.168.2.136
Voor de rest geen foutmeldingen.

Ik heb de USB direct verbonden met de glas-NTU van KPN.

• twieren
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Via SSH geprobeerd, ik kan moet dan vervolgens adopten vanuit de browser, maar daarna dus adoption failed.

mijn controller draait op 192.168.2.136
Voor de rest geen foutmeldingen.

Ik heb de USB direct verbonden met de glas-NTU van KPN.
Probeer eens via SSH naar de USG logs op te halen, daar zal vast wat naar voren komen.

https://help.ui.com/hc/en...iFi-How-to-View-Log-Files

• pitchdown
twieren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Probeer eens via SSH naar de USG logs op te halen, daar zal vast wat naar voren komen.

https://help.ui.com/hc/en...iFi-How-to-View-Log-Files
als laatste zie ik terug :
initial contact failed #5 url=http://192.168.2.136:8080/inform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

als laatste zie ik terug :
initial contact failed #5 url=http://192.168.2.136:8080/inform
Kan het kloppen dat je USG nu 192.168.1.1 heeft? Ik denk dat je dan even je settings moet controleren in je controller, als daar LAN 192.168.1.0/24 heeft gaat je USG nooit je .2.136 kunnen benaderen

• pitchdown
twieren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Kan het kloppen dat je USG nu 192.168.1.1 heeft? Ik denk dat je dan even je settings moet controleren in je controller, als daar LAN 192.168.1.0/24 heeft gaat je USG nooit je .2.136 kunnen benaderen
De USG heeft inderdaad 192.168.1.1
Ik heb deze al meerdere keren gewijzigd naar 192.168.2.x en daarna adopt gedaan. Zelfde probleem.

Heeft het dan nog zin om te kijken naar die LAN-settings? Ik heb in het verleden ook gewoon de accespoints op deze manier geadopteerd.
Welke setting zou ik dan moeten wijzigen?

• twieren
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

De USG heeft inderdaad 192.168.1.1
Ik heb deze al meerdere keren gewijzigd naar 192.168.2.x en daarna adopt gedaan. Zelfde probleem.

Heeft het dan nog zin om te kijken naar die LAN-settings? Ik heb in het verleden ook gewoon de accespoints op deze manier geadopteerd.
Welke setting zou ik dan moeten wijzigen?
Als je USG de opdracht krijgt om 192.168.1.1 als IP ingesteld te krijgen omdat je netwerk instellingen zo staan ingesteld gaat je USG er altijd naar terug.

Ik weet niet in hoeverre je technisch onderlegt bent, maar wellicht dat deze video je verder helpt.

YouTube: Complete UniFi Setup Start to Finish 2019

• pitchdown
twieren schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

Als je USG de opdracht krijgt om 192.168.1.1 als IP ingesteld te krijgen omdat je netwerk instellingen zo staan ingesteld gaat je USG er altijd naar terug.

Ik weet niet in hoeverre je technisch onderlegt bent, maar wellicht dat deze video je verder helpt.

YouTube: Complete UniFi Setup Start to Finish 2019
De USG wilt simpelweg niet.
Voor nu heb ik een edge-router 4 aangesloten i.c.m. deze handleiding voor het KPN-script.
https://forum.kpn.com/thu...rt=dateline.desc#comments

Achter deze edge-router zit een unifi 16 ports POE-switch. Ik wil graag weten of ik op de betreffende porten waar de TV-receiver op komt nog een vlan geconfigureerd moet worden (vlan 4?)

Iemand die dit weet aangezien ik nog regelmatig connectieproblemen heb op mijn 4k-receivers.

• pitchdown
Wanneer ik - 192.168.178.0/24 (of in mijn 192.168.2.0/24) aanmaak zal het adopten wel gaan lukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Wanneer ik - 192.168.178.0/24 (of in mijn 192.168.2.0/24) aanmaak zal het adopten wel gaan lukken?
Ik moet zeggen dat ik wel te spreken ben over de het nieuwe console menu en dat eindelijk de topologie het goed doet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEMSADeJcBW1FyEnBAlcGnoGJY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eM1THNbnAr2odnQ2atiIO6SM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door xbeam op 27-08-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

Skynett schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:01:
Net op mijn UDM een update van Unifi OS doorgevoerd, van 1.10.0 naar 1.11.0-14 (uit het Early Access kanaal) en nu is UID er ook bijgekomen. Die stond er nog niet bij.[Afbeelding]
Het zou eerst fijn zijn als ze basisfunctionaliteit eens goed krijgen. Zoals wifi dat blijft werken langer dan een paar dagen, of de hoeveelheid systeembelasting en daardoor temperatuur en fangeluid.

Het ding is zo mooi dat je hem in je woonkamer wilt zetten, maar zo gehorig dat je hem in een schuur wilt gooien.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:41
Sebazzz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Het zou eerst fijn zijn als ze basisfunctionaliteit eens goed krijgen. Zoals wifi dat blijft werken langer dan een paar dagen, of de hoeveelheid systeembelasting en daardoor temperatuur en fangeluid.

Het ding is zo mooi dat je hem in je woonkamer wilt zetten, maar zo gehorig dat je hem in een schuur wilt gooien.
Temperatuur blijft hier goed. Hoor hem weinig upspinnen, maar het komt wel voor en ik kan geen relatie ontdekken met de netwerkbelasting. Hij zal wel wat administratieve taken uitvoeren op de achtergrond die wat meer CPU capaciteit vragen.

Maar doodstil is hij inderdaad niet. Er zit een fan in, en af en toe hoor je wat suizen. Ding zit ook goed vol gestopt met een aantal bordjes dus hij kan gewoon niet zonder. Hij is ook niet echt licht als je hem optilt, weegt gewoon 1 kilo.

[ Voor 8% gewijzigd door Skynett op 27-08-2021 08:54 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pitchdown schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:06:
Nee, want dat is nog steeds niet het standaard 192.168.1.0/24 subnet van de USG ;)

Doe jezelf een lol en reset de boel gewoon, zodat je maar één netwerk hebt in het 192.168.1.0/24 subnet dat zich in VLAN 1 bevindt.
Ga daarmee lekker aan de slag met het adopten en dergelijke.

Als alles eenmaal adopted en goed ingesteld is maak je enkele extra VLAN's aan voor je eigen netwerk :
- VLAN 20 - 192.168.2.0/24 subnet
- VLAN 178 - 192.168.178.0/24 subnet
- Maak je twee extra SSID's aan voor die VLAN's waarin je ze Tagged.

KLAAR!!! :Y) 8) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17

Beyond

Dussssss.......

Gister mijn hele netwerk plat doordat mijn USG het niet meer deed. Lampje rechtboven bij de console poort knipperde en een licht klikkend geluid.

Na de adapter te vervangen door een oude power adapter die ik nog had liggen startte de router weer en was alles weer de 'oude'.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 17:09
Beyond schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:03:
Gister mijn hele netwerk plat doordat mijn USG het niet meer deed. Lampje rechtboven bij de console poort knipperde en een licht klikkend geluid.

Na de adapter te vervangen door een oude power adapter die ik nog had liggen startte de router weer en was alles weer de 'oude'.
Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-08-2021 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beyond schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:03:

Dit begint steeds interessanter te worden dus ik stel voor om dit eens wat beter te onderzoeken :
- Hoe oud is je USG ?
- Heeft die al die tijd 24/7 gedraaid ?
- Wanneer is je voeding/adapter overleden ?
- Met welk model heb je hem succesvol vervangen ?

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17

Beyond

Dussssss.......

Neyluzz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

[mbr]Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet :+[/]
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de USG. Aangezien dit een 'Ervaringen' topic is deel ik het probleem wat ik had en hoe ik het op kunnen lossen. Als de USG stroom krijgt zou je niet denken aan een kapotte adapter lijkt mij. Dus voordat iemand gelijk een andere koopt....is dit het proberen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Beyond op 27-08-2021 15:57 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Dit begint steeds interessanter te worden dus ik stel voor om dit eens wat beter te onderzoeken :
- Hoe oud is je USG ?
- Heeft die al die tijd 24/7 gedraaid ?
- Wanneer is je voeding/adapter overleden ?
- Met welk model heb je hem succesvol vervangen ?

:)
Dit probleem komt hier toch best vaak langs? Waarbij laatst nog wat links naar AliExpress en Conrad langs kwamen voor vervangende adapters. Volgens mij zijn er ook al geweest waarbij de adapter na 2 jaar kapot was. Terwijl die van mij al 4,5 jaar als een zonnetje draait.
Mijn aanname zou dan ook zijn dat het voornamelijk aan de omstandigheden ligt. Mijn USG hangt in de kelder met de adapter vrij letterlijk boven het luik aan de voordeur. Die hangt dus lekker koel, terwijl de meeste hem in een (te warme?) meterkast zullen hebben. Eventueel "aangevuld" met dat de boel allemaal bij elkaar in een krappe 10" patchkast bij elkaar ligt en de adapter daarbij op de warme USG ligt.

Daarnaast krijgt die van mij "cleane" stroom uit een UPS. Wellicht dat dat ook nog iets uit maakt. Mooie anekdote: paar maanden terug vroegen anderen, die paar straten verder wonen, of bij ons ook de stroom uit was geweest 's nachts. Want dat was bij hen het geval geweest, zowel binnen geen stroom als geen straatverlichting. Maar ik had niks gemerkt, en eerste waar ik aan dacht waren mijn Hue lampen die na stroomuitval op de felste stand aan moeten gaan, maar bv ook een klokje op magnetron/oven verwacht je dat reset. Daarna bedacht ik mij om eens naar de UPS aan mijn thuisserver te kijken. En die gaf vervolgens inderdaad aan rond dat tijdstip op de accu gelopen te hebben voor een aantal seconden, omdat de netstroom "niet voldeed". Oftewel: wel stroom, maar niet binnen de parameters die de UPS wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:21:
Dit probleem komt hier toch best vaak langs?
Daarom juist! :)
Waarbij laatst nog wat links naar AliExpress en Conrad langs kwamen voor vervangende adapters. Volgens mij zijn er ook al geweest waarbij de adapter na 2 jaar kapot was. Terwijl die van mij al 4,5 jaar als een zonnetje draait.
Daarom zou ik dus juist wel wat meer willen weten :)

Wie weet hebben al die pechgevallen wel een bepaalde overeenkomst...
Mijn aanname zou dan ook zijn dat het voornamelijk aan de omstandigheden ligt. Mijn USG hangt in de kelder met de adapter vrij letterlijk boven het luik aan de voordeur. Die hangt dus lekker koel, terwijl de meeste hem in een (te warme?) meterkast zullen hebben. Eventueel "aangevuld" met dat de boel allemaal bij elkaar in een krappe 10" patchkast bij elkaar ligt en de adapter daarbij op de warme USG ligt.
Zou kunnen! :)
Daarnaast krijgt die van mij "cleane" stroom uit een UPS. Wellicht dat dat ook nog iets uit maakt. Mooie anekdote: paar maanden terug vroegen anderen, die paar straten verder wonen, of bij ons ook de stroom uit was geweest 's nachts. Want dat was bij hen het geval geweest, zowel binnen geen stroom als geen straatverlichting. Maar ik had niks gemerkt, en eerste waar ik aan dacht waren mijn Hue lampen die na stroomuitval op de felste stand aan moeten gaan, maar bv ook een klokje op magnetron/oven verwacht je dat reset. Daarna bedacht ik mij om eens naar de UPS aan mijn thuisserver te kijken. En die gaf vervolgens inderdaad aan rond dat tijdstip op de accu gelopen te hebben voor een aantal seconden, omdat de netstroom "niet voldeed". Oftewel: wel stroom, maar niet binnen de parameters die de UPS wou hebben.
Ook niet ondenkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
nero355 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Weet je ook welke 2,5 inch 5TB HDD die vriend van jou hiervoor gebruikt? Of zou je dit kunnen achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb hier inmiddels een edge router 4 geactiveerd i.p.v. de USG.
De USG installeren gaat verre van soepel in vergelijking met de edge-router.

Wel jammer dat nu niet alles in dezelfde interface van unifi zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
RobertMe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Daarnaast krijgt die van mij "cleane" stroom uit een UPS. Wellicht dat dat ook nog iets uit maakt.
Ik heb ook dat gevoel, heb een klant gehad waarbij zowel de USG als de aparte 8 poorts switch op enkele weken van elkaar gesneuveld waren, toestellen waren toen 6 maanden oud. Beide roken ze verbrand. Ik heb toen een UPS geplaatst met voltage regulator en jaren geen last meer. Toch al vaker gelezen over niet-Europese firma's dat wel voldoen aan de Europese normen maar blijkbaar tot niet zo goed tegen 230v stroomwisselingen/pieken kunnen. Elk toestel zou een bepaald percentage voltage schommeling moeten kunnen dragen maar heb het gevoel dat bij Ubiquiti materiaal de marge toch wat kleiner is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
1975Mark30 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Weet je ook welke 2,5 inch 5TB HDD die vriend van jou hiervoor gebruikt? Of zou je dit kunnen achterhalen?
Ik heb ruim twee jaar geleden bij mij in m'n CKG2+ een pricewatch: Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 5TB geplaatst naar aanleiding van onderstaande video van "CrossTalk Solutions".

[YouTube: Cloud Key Gen2 5TB HDD Upgrade]

P.S. Bekijk dat videootje ook écht even voordat je aan de slag gaat.... We hebben hier geen/weinig zin om jouw netwerk straks opnieuw te moeten gaan configureren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Vandaag hetzelfde probleem gehad met de Windows firewall, tijdens het testen van inter-Vlan communicatie, als hier beschreven: https://community.ui.com/...6c-4002-8db9-faf941bf21d4
Inderdaad bleek het onder Linux devices prima te werken, maar een PC vanuit mijn hoofdnetwerk leek 2 Windows laptops in mijn gast-netwerk en IOT-netwerk via pingen niet te kunnen zien; blijkbaar vanwege de Windows firewall. Vreemd, nog nooit iets dergelijks met de Windows firewall aan de hand gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Kleine cross-post met mijn vraag in het PiHole topic:

Ik heb 2X PiHole draaien en bij mijn laptop wordt de hostname niet goed aangegeven. Ik dacht eerst dat dit in PiHole zelf zat, maar als ik een NS-lookup tegen mijn USG doe, krijg ik de verkeerde waarde terug (Apple Watch van iemand die heer ooit op bezoek is geweest). Zowel op de webpagina van de USG als in de controller zie ik wel de juiste hostname.

Kan ik dit flushen, of beter nog, zo instellen dat dit wel goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
gastje01 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:13:
Kleine cross-post met mijn vraag in het PiHole topic:

Ik heb 2X PiHole draaien en bij mijn laptop wordt de hostname niet goed aangegeven. Ik dacht eerst dat dit in PiHole zelf zat, maar als ik een NS-lookup tegen mijn USG doe, krijg ik de verkeerde waarde terug (Apple Watch van iemand die heer ooit op bezoek is geweest). Zowel op de webpagina van de USG als in de controller zie ik wel de juiste hostname.

Kan ik dit flushen, of beter nog, zo instellen dat dit wel goed gaat?
Om dit gedoe eens en voor altijd op te lossen (ik had het ook), heb ik maar een container met unbound geïnstalleerd met hostnames voor mijn vaste IP-adressen :/ :)

edit: je kan ook nog inloggen in de GUI van de USG zelf, daar staat ook een lijst van IP <> hostnames, die is soms ook anders dan die in de controller zichtbaar zijn :O

[ Voor 10% gewijzigd door Polyphemus op 30-08-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Afgelopen week mijn AC Lite in de woonkamer vervangen door een U6 Lite. Heb dezelfde kanaal en power settings gebruikt, maar toch zie ik dat mijn G4 deurbel nu op 2,4Ghz hangt en af en toe zijn connectie kwijt is. Voorheen zat deze op 5Ghz en dat ging prima.
Clients op de 1e verdieping connecten voorheen op 5Ghz naar de AC Lite op zolder, maar blijven nu op de U6 Lite hangen op 2,4Ghz en vertikken het om naar de AC Lite op Zolder te connecten.

Iemand een zelfde ervaring? Werkt de U6 Lite niet lekker samen met de AC Lite?

Vandaag maar eens aan de gang met wifi analyzer om te kijken of ik het opgelost krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Polyphemus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Om dit gedoe eens en voor altijd op te lossen (ik had het ook), heb ik maar een container met unbound geïnstalleerd met hostnames voor mijn vaste IP-adressen :/ :)

edit: je kan ook nog inloggen in de GUI van de USG zelf, daar staat ook een lijst van IP <> hostnames, die is soms ook anders dan die in de controller zichtbaar zijn :O
Dat is het vreemde hier, het is een DHCP adres. De rest heb ik nog niet gecontroleerd, maar dat kan best ook wel eens niet kloppen.

De bewuste AppleWatch die ik in de NSlookup terug krijg, is hier al >9 maanden niet geweest. In de interface van de USG krijg ik netjes de correcte hostname van mijn laptop en in de controller krijg ik netjes de juiste hostname van mijn laptop. Ergens zit dit dus 'vast' in de USG.

Edit: Oorzaak gevonden, stond nog allemaal oude hostnames in de /etc/hosts van de USG, deze even leeg gegooid en alles werkt weer zoals verwacht, ook PiHole neemt dit netjes over.

[ Voor 9% gewijzigd door gastje01 op 30-08-2021 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
loyske schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:01:
Afgelopen week mijn AC Lite in de woonkamer vervangen door een U6 Lite. Heb dezelfde kanaal en power settings gebruikt, maar toch zie ik dat mijn G4 deurbel nu op 2,4Ghz hangt en af en toe zijn connectie kwijt is. Voorheen zat deze op 5Ghz en dat ging prima.
Clients op de 1e verdieping connecten voorheen op 5Ghz naar de AC Lite op zolder, maar blijven nu op de U6 Lite hangen op 2,4Ghz en vertikken het om naar de AC Lite op Zolder te connecten.

Iemand een zelfde ervaring? Werkt de U6 Lite niet lekker samen met de AC Lite?

Vandaag maar eens aan de gang met wifi analyzer om te kijken of ik het opgelost krijg :(
Kan ik dit samenvatten als de U6-LITE heeft zo'n sterk signaal dat iedereen aan zijn 2G signaal blijft plakken? Zo ja dan dien je het vermogen te verlagen, start eens met low, dat is namelijk nog steeds heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
stormfly schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Kan ik dit samenvatten als de U6-LITE heeft zo'n sterk signaal dat iedereen aan zijn 2G signaal blijft plakken? Zo ja dan dien je het vermogen te verlagen, start eens met low, dat is namelijk nog steeds heel sterk.
Klopt het 2Ghz signaal op medium is sterker op de U6 Lite dan bij de AC Lite.
Had inmiddels de U6 Lite 2Ghz radio op low gezet en dan is hij soms nog even sterk dan de 5Ghz radio op High.
Clients die bleven hangen heb ik een trap gegeven en iedereen connect weer fijn naar het juiste AP op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loyske schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:55:
Klopt het 2Ghz signaal op medium is sterker op de U6 Lite dan bij de AC Lite.
Had inmiddels de U6 Lite 2Ghz radio op low gezet en dan is hij soms nog even sterk dan de 5Ghz radio op High.
Clients die bleven hangen heb ik een trap gegeven en iedereen connect weer fijn naar het juiste AP op 5Ghz.
Dat klinkt als een bug eerlijk gezegd... :/
Polyphemus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:45:
Ik doe dat lekker via Pi-Hole en sinds een jaartje of zo kan je het ook via de webGUI ervan doen! :)

Mijn Upstream Provider is wel Unbound die met andere DNS Servers praat 8) :Y) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Dat klinkt als een bug eerlijk gezegd... :/
Mwaa geen idee of je dit een bug kan noemen. In de specs zag ik dit:

AC Lite -> max TX power is 20 dBm
U6 Lite -> max TX power is 23 dBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loyske schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:33:
Mwaa geen idee of je dit een bug kan noemen. In de specs zag ik dit:

AC Lite -> max TX power is 20 dBm
U6 Lite -> max TX power is 23 dBm
Dan nog :
- 2.4 GHz op Low is 4 dBi
- 5 GHz op High is 20 dBi

Dus in het ergste geval zit je 2.4 GHz op 7 dBi te zenden wat volgens mij richting Medium gaat, terwijl je 5 GHz op 23 dBi zit! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb één pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack) en daarop 2.4 Ghz geheel uitgeschakeld. Low/High geprobeerd, evenals vele andere instellingen, maar mijn smartphone en de Chrome Cast bijv. bleven wisselen en daarbij raak je heel even de verbinding kwijt. Ontzettend irritant natuurlijk...

We wonen in een rijtjeshuis en met de AC in de trapkast in het midden van de huis op de begane vloer heb ik overal eigen toch wel fatsoenlijk bereik. Mochten we ooit een slaapkamer op zolder inrichten dan zou ik daar wellicht een tweede AC neerhangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:23
Frij5fd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:45:
Vandaag hetzelfde probleem gehad met de Windows firewall, tijdens het testen van inter-Vlan communicatie, als hier beschreven: https://community.ui.com/...6c-4002-8db9-faf941bf21d4
Inderdaad bleek het onder Linux devices prima te werken, maar een PC vanuit mijn hoofdnetwerk leek 2 Windows laptops in mijn gast-netwerk en IOT-netwerk via pingen niet te kunnen zien; blijkbaar vanwege de Windows firewall. Vreemd, nog nooit iets dergelijks met de Windows firewall aan de hand gehad
Dat een Windows apparaat niet te pingen is, is geen probleem. Dat is 'by design' is diverse Windows versies.

Hier kan je zien hoe het toe te laten zonder de firewall uit te zetten: https://docs.microsoft.co...eate-an-inbound-icmp-rule

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 30-08-2021 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Nou, het duurde effe, maar dan heb je ook wat :

Het zou een model uit deze reeks moeten zijn : pricewatch: Seagate Backup Plus Portable (STHP) 5TB Zwart

Geen idee wat dat STHP betekent, maar het is dus een Seagate Backup Plus van 5TB die uitgebouwd is en in de CloudKey 2+ is ingebouwd :)
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Nou, het duurde effe, maar dan heb je ook wat :

Het zou een model uit deze reeks moeten zijn : pricewatch: Seagate Backup Plus Portable (STHP) 5TB Zwart

Geen idee wat dat STHP betekent, maar het is dus een Seagate Backup Plus van 5TB die uitgebouwd is en in de CloudKey 2+ is ingebouwd :)
Als je dat filmpje van CrossTalk Solutions bekeken had, daar zegt Chris ook al dat je een goedkopere disk kunt 'scrapen' uit exact dát apparaatje.

Dat ging een aantal jaar geleden nog redelijk gemakkelijk doordat er genoeg aanbod was, tegenwoordig drukt Seagate vaak bewust andere disks (zonder eigen controller in/op de disk) in die portable 'Back-Up' devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:05:
Als je dat filmpje van CrossTalk Solutions bekeken had, daar zegt Chris ook al dat je een disk kunt 'scrapen' uit exact dát apparaatje.
Ik vermijd YouTube zoveel mogelijk dus ik geloof je helemaal! d:)b

Als ik iets te weten wil komen dan lees ik dat veel liever ergens op een website of forum ;)
Dat ging een aantal jaar geleden nog redelijk gemakkelijk doordat er genoeg aanbod was, tegenwoordig drukt Seagate vaak bewust andere disks (zonder eigen controller) in die portable 'Back-Up' devices.
Western Digital doet niet anders al jarenlang, maar toch zitten er soms HDD's in zonder USB PCB/Controller en met een eigen SATA PCB/Controller erop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 14:04
Goedenavond,

Op aanraden van vrienden heb ik verschillende producten van Unifi gekocht.
- Switch 8 PoE
- Switch 16 PoE
- Ubiquiti UniFi security gateway 3 (usg)
- 2x Lite 6

Nu ben ik bezig met het installeren hiervan en ook komt de controller app aan bod.
Nu krijg ik op mijn laptop de volgende melding: Unable to load Java Runtime Environment.

Wanneer ik op internet zoek wordt ik niet veel wijzer, alleen dat Unifi met Java 8 werkt.
Nu is mijn vraag hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thijs2012 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:31:
Goedenavond,

- Switch 8 PoE
- Switch 16 PoE
- 2x Lite 6

Nu ben ik bezig met het installeren hiervan en ook komt de controller app aan bod.
Nu krijg ik op mijn laptop de volgende melding: Unable to load Java Runtime Environment.

Wanneer ik op internet zoek wordt ik niet veel wijzer, alleen dat Unifi met Java 8 werkt.

Alvast bedankt.
Java 8 installeren? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Dan nog :
- 2.4 GHz op Low is 4 dBi
- 5 GHz op High is 20 dBi

Dus in het ergste geval zit je 2.4 GHz op 7 dBi te zenden wat volgens mij richting Medium gaat, terwijl je 5 GHz op 23 dBi zit! ;)
Volgens de controller:

AC Lite op 2,4Ghz Medium is 10/13 dBm.
U6 Lite op 2,4Ghz Low is 6/9 dBm.

5Ghz op High is voor beide 20/23 dBm.

Maar het is inmiddels opgelost hier door de U6 Lite 2,4Ghz op Low te zetten.

Ben nu alleen aan het denken om de AC Lite die over is, op de 1e verdieping te hangen. Dan heb ik op iedere verdieping (BG, 1e en Zolder) een AP hangen. Maar het lijkt me ook wel weer wat overkill!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53

TheProphet

unifi-forum.nl

Gaaf, docker met PiHole op je UDM Pro SE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Render_2
Thijs2012 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:31:
Goedenavond,

- Switch 8 PoE
- Switch 16 PoE
- 2x Lite 6

Alvast bedankt.
Nog een USG3 aanraden is bizar .. Maar zoals hierboven gezegd, voor de controller te draaien op Windows dien je Java te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Link werkt niet helaas. Edit: werkte bij mij niet :X Nu wel iig

Hetzelfde als?:

https://github.com/boostchicken/udm-utilities

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 31-08-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:44
Of je draait de nextdns op SE: https://community.ui.com/...43-4f06-821e-9c0e40bb8419

Werkt super snel, cached lokaal en encrypted.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Pagina: 1 ... 135 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.