Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.465 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:01

FreakNL

Well do ya punk?

Ik geloof ook geen bal meer van de cijfers uit China.

Ik ben een aantal keren in China geweest (stedelijk gebied) en de hygiëne daar laat enorm te wensen over.

Als ik dan de cijfers van Spanje en Italië ernaast pak dan kan het bijna niet kloppen. Ze waren daar ook nog meer verrast dan wij (Europa) door het virus.

Het is natuurlijk (als er doofpot is) ook gewoon een vieze streek van die Chinezen.. Door de getallen laag te houden werd het virus hier onderschat.. Als er alarmerende berichten uit China waren gekomen hadden we hier misschien de boel ook minder onderschat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
In Italië gaan er al geluiden op waarom de regels zo streng zijn en het toch niet helpt, er gaan nog steeds heel veel mensen dood.
Hoelang kan je als vrij land zo’n totale lockdown volhouden zonder een volksopstand te creëren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:15:
In Italië gaan er al geluiden op waarom de regels zo streng zijn en het toch niet helpt, er gaan nog steeds heel veel mensen dood.
Hoelang kan je als vrij land zo’n totale lockdown volhouden zonder een volksopstand te creëren?
My god dat ik ooit zal begrijpen waarom mensen altijd over anarchie en volksopstanden praten terwijl mensen die in Rome en Milaan al tijden in deze lockdown zitten er zelf geen moeite mee hebben maar alleen angst dat ze besmet worden !!!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

FreakNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:58:
Als er alarmerende berichten uit China waren gekomen hadden we hier misschien de boel ook minder onderschat...
Geloof daar niks van. De primaire reactie was die van het wegkijken, dat was hier evenzo.Het percentage doden in Diemen was even hoog als dat in Lombardije.... Slechts een enkele gaf in een zeer vroeg stadium al aan dat dit meer was dan een griepje.
Je moet nooit zaken met een andere demografie vergelijken met elkaar, evenzeer de cijfermatige ontwikkelingen met andere gebieden. Daar is gewoon geen pijl op te trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door simons op 29-03-2020 09:31 ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:58:
Ik geloof ook geen bal meer van de cijfers uit China.

Ik ben een aantal keren in China geweest (stedelijk gebied) en de hygiëne daar laat enorm te wensen over.

Als ik dan de cijfers van Spanje en Italië ernaast pak dan kan het bijna niet kloppen. Ze waren daar ook nog meer verrast dan wij (Europa) door het virus.

Het is natuurlijk (als er doofpot is) ook gewoon een vieze streek van die Chinezen.. Door de getallen laag te houden werd het virus hier onderschat.. Als er alarmerende berichten uit China waren gekomen hadden we hier misschien de boel ook minder onderschat...
Een complete maand de boel stilhouden en ondertussen de klokkenluiders kaltstellen, hoeveel meer doofpot wil je hebben? Er moet in China minstens een 0 achter alle getallen en dan nog komen wij er nooit achter wat daar precies speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

China ziet nu ook de voorspelde tweede golf van het virus komen:
China maakt zich zorgen over het stijgende aantal besmette personen dat vanuit het buitenland terugkeert naar China. Dit vergroot het risico op een tweede golf van coronabesmettingen in China, waarschuwt de Nationale Gezondheidscommissie. Het gaat in totaal om 693 'geïmporteerde' besmettingsgevallen. Alle 45 personen bij wie gisteren het virus werd ontdekt, bleken net naar China te zijn teruggekeerd.

Intussen normaliseert het dagelijks leven zich enigszins in het land dat als eerste hard door het coronavirus werd getroffen. Ook Wuhan, de miljoenenstad waar de uitbraak eind december begon, is na maanden van isolement niet langer afgesloten van de buitenwereld. Mensen uit de rest van China mogen weer naar Wuhan reizen, maar andersom is nog verboden.
(NOS liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2000 doden in de VS nu.
Waaronder, opvallend, een baby.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 14-09 20:11

Wel mooi om te zien dat mainstreammedia ook aandacht aan de kwalijke rol van China besteden. Ik hoop echt dat dit verregaande diplomatieke en politieke gevolgen voor ze gaat hebben.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
anandus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:04:
2000 doden in de VS nu.
A full investigation is underway to determine the cause of death
waaronder mogelijk een baby dus

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:04:
2000 doden in de VS nu.
Is nog niet bevestigd.

Overigens inmiddels alweer bijna 2200 doden, bijna 200 erbij in een paar uur. Gaat aardig hard zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bananenplant schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:04:
[YouTube: How China Is Reshaping the Coronavirus Narrative | NYT News]

Wel mooi om te zien dat mainstreammedia ook aandacht aan de kwalijke rol van China besteden. Ik hoop echt dat dit verregaande diplomatieke en politieke gevolgen voor ze gaat hebben.
Zolang we nog mondkapjes en andere zaken nodig hebben gebeurt er helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:03:
China ziet nu ook de voorspelde tweede golf van het virus komen:
en de schuld alvast bij het buitenland leggen...... :?
Het gaat in totaal om 693 'geïmporteerde' besmettingsgevallen. Alle 45 personen bij wie gisteren het virus werd ontdekt, bleken net naar China te zijn teruggekeerd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tens schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:12:
[...]

en de schuld alvast bij het buitenland leggen...... :?

[...]
Ik zie nergens dat ze de schuld ergens anders leggen in die quote? Ze geven alleen aan dat de besmettingen kwamen door reizigers (of terugkerende reizigers) vanuit andere landen?

Trouwens, de schuld aan anderen geven doen er wel meer. Moet ik Trump noemen, die de schuld van corona aan een heleboel mensen geeft? Denk aan Hillary, Obana, de Democraten, de EU (behalve de UK), China etc. Basically aan iedereen, behalve zijn eigen (wan)beleid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Ik zie nergens dat ze de schuld ergens anders leggen in die quote? Ze geven alleen aan dat de besmettingen kwamen door reizigers (of terugkerende reizigers) vanuit andere landen?

Trouwens, de schuld aan anderen geven doen er wel meer. Moet ik Trump noemen, die de schuld van corona aan een heleboel mensen geeft? Denk aan Hillary, Obana, de Democraten, de EU (behalve de UK), China etc. Basically aan iedereen, behalve zijn eigen (wan)beleid.
ok, impliceren..
Dit vergroot het risico op een tweede golf van coronabesmettingen in China, waarschuwt de Nationale Gezondheidscommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tens schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:15:
[...]

ok, impliceren..

[...]
Ehm, dat is toch een logische implicatie? Want het is een reële mogelijkheid dat hierdoor het verspreiden weer kan herstareten, of versnellen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
PM_Petrol schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:00:
Is het mogelijk om over de grens naar België te rijden om iemand op te halen die daar stage heeft gelopen? Diegene is nu klaar met stage (in een ziekenhuis) en moet weer verhuisd worden naar NL.
Attest laten maken door werkgever stage plaats etc dat je dit aan de grens kan laten zien. Voor werk mag nog altijd.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
leekers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:29:
[...]

My god dat ik ooit zal begrijpen waarom mensen altijd over anarchie en volksopstanden praten terwijl mensen die in Rome en Milaan al tijden in deze lockdown zitten er zelf geen moeite mee hebben maar alleen angst dat ze besmet worden !!!
Het was dan ook een gewone vraag, hoelang blijft zoiets goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat dit meer in een veel later stadium gaat komen door economische gevolgen. Hoge werkeloosheid, recessie etc. Op mondiaal niveau zitten we nu veel meer in de overlevingsmodus (klinkt misschien zwaar) en voelen we de praktische gevolgen nog niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Kijk naar Wuhan. Totale lockdown van 2 maanden geweest in Wuhan, die nu pas geleidelijk wordt opgeheven. Dat heeft zo te zien geen volksopstand veroorzaakt.

Ook Italië en Spanje zitten inmiddels een redelijke tijd in een vorm van lockdown (landelijk danwel regionaal), ook daar zijn nog geen tekenen van volksopstand voor zover ik me kan herinneren gezien te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
[...]

Ik zie eigenlijk ook niet zo goed hoe het met de lange termijn moet. Lockdown maatregelen gaan sowieso nog een maand of 2 moeten duren en zelfs dan als je ze af bouwt blijft de kans op flair-up bestaan.

Bovendien als je nadenkt kan je nu wel 70-80 plussers gaan lopen beschermen maar wat over 6 maand?

Zelfde met de huisartspraktijk hoe lang wil je mensen met koorts weren? 6 maand? langer?

Doen veel stemmen de ronde om met anti-lichaam testen te gaan bepalen wie immuniteit heeft opgebouwd en zo te herstarten tot er een vaccin is.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Kijk naar Wuhan. Totale lockdown van 2 maanden geweest in Wuhan, die nu pas geleidelijk wordt opgeheven. Dat heeft zo te zien geen volksopstand veroorzaakt.

Ook Italië en Spanje zitten inmiddels een redelijke tijd in een vorm van lockdown (landelijk danwel regionaal), ook daar zijn nog geen tekenen van volksopstand voor zover ik me kan herinneren gezien te hebben.
Ik had in mijn eerste post over een vrij land met het bijbehorende vrijgevochten volkje, daar schaar ik China en welk Aziatisch land dan ook niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Ik had in mijn eerste post over een vrij land met het bijbehorende vrijgevochten volkje, daar schaar ik China en welk Aziatisch land dan ook niet onder.
Laten we er hier geen politiek bash/onderbuiktopic van maken.

En volgens mij vallen Spanje en Italië toch echt niet in dezefde categorie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Laten we er hier geen politiek bash/onderbuiktopic van maken.

En volgens mij vallen Spanje en Italië toch echt niet in dezefde categorie.
Mooie afsluiting van een discussie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leekers
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Belachelijk genoeg zijn diegenen die anarchy en revolutie prediken op moment bijv voetballers van Barcelona .
Nadat verzocht is door de clubleiding om akkoord te gaan met een tijdelijke loonsverlaging en dat afgewezen werdt door de spelers heeft Barcelona besloten om tijdelijk ontslag aan te vragen waardoor de spelers een uitkering zouden krijgen van ong 1400 euro p/m .
Dit speelt op moment bij veel clubs in spanje maar misschien wordt het een keer een omslagpunt voor de belachelijke bedragen die aan over het paard getilde spelers worden betaald .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Mooie afsluiting van een discussie.
Nou ja, discussie. Het luchten van onderbuikgevoelens is niet echt discussie ;)

Als je zomaar over zwaar overdreven zaken als 'volksopstand' begint te roepen zou je daar op zijn minst enige onderbouwing bij kunnen geven. Anders komt het meer over als FUD of paniekzaaien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Als je zomaar over zwaar overdreven zaken als 'volksopstand' begint te roepen zou je daar op zijn minst enige onderbouwing bij kunnen geven. Anders komt het meer over als FUD of paniekzaaien.
Ik denk dat FUD wel een toepasselijk begrip is voor de wereld nu 😊

Er zijn zoveel van die “oh fuck ook dat nog” momenten. Zo zat ik gisteren naar Op1 te kijken en daar werd de aanstaande humanitaire ramp van Afrika kort besproken. Het virus reist door ons gedrag nu met enorme snelheid de wereld over. Als je kijkt naar de basis handelingen waarmee we het virus nu bestrijden door gebrek aan behandeling, zoals handen wassen met schoon water en zeep, social distancing etc, die zijn er in afrika al niet. Er is geen geld voor uitbreiding van de zorg, er is geen plek in de ziekenhuizen, mensen zijn niet gezond etc. Als wij nu onszelf nog niet kunnen helpen maar we die groepen bevolkingen wel moeten gaan helpen omdat het virus anders door de zwakste schakel steeds weer opleeft...

[ Voor 43% gewijzigd door Kenny_026 op 29-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
leekers schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Belachelijk genoeg zijn diegenen die anarchy en revolutie prediken op moment bijv voetballers van Barcelona .
Nadat verzocht is door de clubleiding om akkoord te gaan met een tijdelijke loonsverlaging en dat afgewezen werdt door de spelers heeft Barcelona besloten om tijdelijk ontslag aan te vragen waardoor de spelers een uitkering zouden krijgen van ong 1400 euro p/m .
Dit speelt op moment bij veel clubs in spanje maar misschien wordt het een keer een omslagpunt voor de belachelijke bedragen die aan over het paard getilde spelers worden betaald .
Vraag en aanbod ga je nooit oplossen in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb het niet over een volksopstand die ergens is ontstaan of gaat ontstaan en ook roep ik niet op tot een volksopstand. Ik vraag mij hardop af (en terecht denk ik) hoelang de huidige status van de wereld zich goed gaat houden zonder dat er door economisch falen onrust ontstaat.
In de achterstandswijken van bijv Parijs ontstaat er al onrust en heeft het gezag moeite om de mensen binnen te houden, in wijken zoals R’dam Keijzerswaard of Haagse markt hebben ook een groot deel van de minder bedeelde bevolking schijt aan de regels.
Ik heb het over een deel van de bevolking die al jaren bezig is met overleven niet over de beroepsbevolking die nu even een lange vakantie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
-AzErTy- schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Ik zie eigenlijk ook niet zo goed hoe het met de lange termijn moet. Lockdown maatregelen gaan sowieso nog een maand of 2 moeten duren en zelfs dan als je ze af bouwt blijft de kans op flair-up bestaan.

Bovendien als je nadenkt kan je nu wel 70-80 plussers gaan lopen beschermen maar wat over 6 maand?

Zelfde met de huisartspraktijk hoe lang wil je mensen met koorts weren? 6 maand? langer?

Doen veel stemmen de ronde om met anti-lichaam testen te gaan bepalen wie immuniteit heeft opgebouwd en zo te herstarten tot er een vaccin is.
Hoe wil je dat testen snel voor elkaar krijgen. Met 100.000 per dag ben je voor NL al 170 dagen verder!
Of thuis test, maar moet die wel betrouwbaar en zo snel produceerbaar zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
trekker22 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Hoe wil je dat testen snel voor elkaar krijgen. Met 100.000 per dag ben je voor NL al 170 dagen verder!
Is de immuniteit dan al bewezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:43:
[...]

In de achterstandswijken van bijv Parijs ontstaat er al onrust en heeft het gezag moeite om de mensen binnen te houden, in wijken zoals R’dam Keijzerswaard of Haagse markt hebben ook een groot deel van de minder bedeelde bevolking schijt aan de regels.
Ik heb het over een deel van de bevolking die al jaren bezig is met overleven niet over de beroepsbevolking die nu even een lange vakantie heeft.
Dat heeft helemaal zero met het virus te maken maar is een soort van opstandigheid die al jaren aan de gang is door groepen mensen die alleen maar rotzooi willen trappen en werkelijk alles aangrijpen daarvoor .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Is de immuniteit dan al bewezen?
Daar is inderdaad nog weinig over bekend. Lijkt me ook geen snelle korte termijn oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -AzErTy-
trekker22 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ontwikkelingen zoals dit:
https://www.bloomberg.com...t-for-use-almost-anywhere

Hoewel het artikel in eerste instantie geschreven is op detectie van corona bestaat er ook een antilichaam versie test op bloeddruppel van.

Bovendien staan die toestelletjes van Abott al op veel locaties.

Gigantisch schaalbaar en inzetbaar in de eerste lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door -AzErTy- op 29-03-2020 11:05 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@-AzErTy- Die gigantische schaalbaarheid haal ik niet uit het artikel. Het gaat om een detectievloeistof voor gebruik in bestaande apparatuur. Da's leuk als je die apparatuur hebt staan, maar zo niet heb je er weinig aan en gaat het ook niet schalen.

Ook blijft de vraag wat er precies wordt gedetecteerd (fase van besmetting), en hoe accuraat dat is.

[ Voor 42% gewijzigd door ijdod op 29-03-2020 11:22 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
ijdod schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:21:
@-AzErTy- Die gigantische schaalbaarheid haal ik niet uit het artikel. Het gaat om een detectievloeistof voor gebruik in bestaande apparatuur. Da's leuk als je die apparatuur hebt staan, maar zo niet heb je er weinig aan en gaat het ook niet schalen.

Ook blijft de vraag wat er precies wordt gedetecteerd (fase van besmetting), en hoe accuraat dat is.
Staat allemaal op hun website https://abbott.mediaroom....as-Little-as-Five-Minutes

https://www.abbott.com/co...-little-as-5-minutes.html

[ Voor 7% gewijzigd door leekers op 29-03-2020 11:30 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:24
Hopelijk mag het hier wel......want niet wetenschappelijk genoeg.

Ondertussen in Italië,

’Het raadsel van Ferrera Erbognone’

Gloort daar hoop aan de horizon?
Een dorp midden in besmet gebied waar niemand besmet is?

En zou het niet ook dan aan het voedingspatroon kunnen liggen?
Of aan de wind vanaf de Agip/ENI raffinaderij?

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 29-03-2020 11:47 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -AzErTy-
ijdod schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:21:
Ik bedoelde voornamelijk dat deze toestelletjes van Abott al vrij wijdverspreid zijn toch in België en ik vermoed ook in Nederland omdat deze oa. al gebruikt worden voor crp bepaling en hba1c bepaling bij diabetes.

Dus er is al een keten aanwezig die moet niet van 0 opgezet worden zowel bij de eindgebruiker als bij de fabrikant.

God does not play dice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:43:
[...]
In de achterstandswijken van bijv Parijs ontstaat is er al decennia onrust en heeft het moeite met gezag moeite
Fixed. Er is daar continue een strijd tussen gezag en jongeren. Daar rellen ze bij elke mogelijkheid die ze krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:30:

Ondertussen in Italië,

Mooi verhaaltje voor media als HLN, maar dit gaat gewoon een stille dood sterven. En nee voedingspatronen gaan je niet magischerwijs beschermen tegen virusinfecties.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:51

Quad

Doof

JeroenNietDoen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Fixed. Er is daar continue een strijd tussen gezag en jongeren. Daar rellen ze bij elke mogelijkheid die ze krijgen.
Frankrijk, het Maaskantje van Europa.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom vakantieparken in Zeeland helemaal dicht zijn. Afgelopen weekend waren wij in Renesse. Maar het park waar wij zaten zal volgens mij maar voor 1/4 tot 1/3 vol. Ook op het strand was het super rustig, soms kwam je op 50 meter afstand een koppel of gezin tegen wat aan het wandelen was, maar verder bijna niemand.

Ze kunnen toch ook zo doen dat een huisje steeds minimaal een week leeg moet staan na een bezoek en dat maximaal 1/3 bezet mag zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien kan iemand hier mij is helpen hoe ik dit moet lezen. Zag deze link op linkedin voorbij komen:

https://opendata.cbs.nl/#...t/70895ned/table?dl=35555

Hieruit blijkt tot nu toe geen oversterfte tov voorgaande jaren in deze periode. Nu is hier alleen de laatste 3 weken gekozen. Heb ook even gespeeld met elk jaar tor week 11. We zitten bv nog ver onder het gemiddelde van 2018 griepepidemie. Betekend dit dat die 650 mensen die tot nu toe toegeschreven worden aan corona waarschijnlijk anders ook wel overleden waren aan griep of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:42
Teknix1982 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:48:
Misschien kan iemand hier mij is helpen hoe ik dit moet lezen. Zag deze link op linkedin voorbij komen:

Hieruit blijkt tot nu toe geen oversterfte tov voorgaande jaren in deze periode. Nu is hier alleen de laatste 3 weken gekozen. Heb ook even gespeeld met elk jaar tor week 11. We zitten bv nog ver onder het gemiddelde van 2018 griepepidemie. Betekend dit dat die 650 mensen die tot nu toe toegeschreven worden aan corona waarschijnlijk anders ook wel overleden waren aan griep of iets dergelijks?
Zitten in deze statistieken uberhaupt wel de coronadoden verwerkt? En niet de "reguliere" griepdoden die er ieder jaar vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:46:
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom vakantieparken in Zeeland helemaal dicht zijn. Afgelopen weekend waren wij in Renesse. Maar het park waar wij zaten zal volgens mij maar voor 1/4 tot 1/3 vol. Ook op het strand was het super rustig, soms kwam je op 50 meter afstand een koppel of gezin tegen wat aan het wandelen was, maar verder bijna niemand.

Ze kunnen toch ook zo doen dat een huisje steeds minimaal een week leeg moet staan na een bezoek en dat maximaal 1/3 bezet mag zijn?
Als we met z’n allen naar Zeeland of Drenthe gaan, verplaatsen we het probleem. Als je daar ziek bent/wordt zullen de ziekenhuisbedden er niet op berekend zijn (er is capaciteit voor de inwoners, niet voor de vakantiegangers). Je wilt alles zo veel mogelijk in huis houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump

Dat is mogelijk. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat alle voorzorgsmaatregelen een gunstig effect hebben op de verspreiding van bijvoorbeeld de griep.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Holk schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Als we met z’n allen naar Zeeland of Drenthe gaan, verplaatsen we het probleem. Als je daar ziek bent/wordt zullen de ziekenhuisbedden er niet op berekend zijn (er is capaciteit voor de inwoners, niet voor de vakantiegangers). Je wilt alles zo veel mogelijk in huis houden
De noordelijke provincies hebben nu nog het minst aantal besmettingen, dus mensen zoveel mogelijk thuis houden is zeker geen overstandige keuze in dit opzicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

De juiste berekening van oversterfte is nog lang niet mogelijk. Dat duurt nog maanden.

Maar om te relativeren... kijk naar de paniek in de zorg. Die is echt namelijk. Deze mensen waren niet alsnog aan de griep overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 14-09 23:58
Bovendien constateerde het RIVM wel oversterfte op basis van de gegevens van het CBS:
In de week van 12 maart tot en met 18 maart 2020 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 3.233 sterfgevallen gemeld (gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.727 en 3.040 sterfgevallen). De sterfte was sterk verhoogd in de leeftijdsgroep 75 jaar en ouder en in de gecombineerde regio Zeeland/Noord Brabant/Limburg. Ook was de sterfte verhoogd in Overijssel/Flevoland/Gelderland.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Mugwump schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Mooi verhaaltje voor media als HLN, maar dit gaat gewoon een stille dood sterven. En nee voedingspatronen gaan je niet magischerwijs beschermen tegen virusinfecties.
Een immuniteit tegen iets in een lokaal traditioneel worstje oid kan dus helemaal niet.
Net zoals invloeden van vervuiling door de naastgelegen raffinaderij?
Of dat het in hun genen zit.

Blij te horen dat je het al onderzocht hebt en hebt kunnen uitsluiten dat immuniteit voor SARS CoV2 bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Een immuniteit tegen iets in een lokaal traditioneel worstje oid kan dus helemaal niet.

Blij te horen dat je het al onderzocht heb en hebt kunnen uitsluiten dat immuniteit voor SARS CoV2 bestaat.
Als jij zo nodig wil doordrukken dat een voedingspatroon of omgevingsfactor immuniteit op kan leveren wil niet zeggen dat het zo is. Voel jij je goed bij een voeding of rauwe melk; doen. Voor de rest, laat een ander ook een andere mening hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:30:

Ondertussen in Italië,

Ik wacht wel even tot de serieuze pers er aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Blij te horen dat je het al onderzocht hebt en hebt kunnen uitsluiten dat immuniteit voor SARS CoV2 bestaat.
Je haalt wat termen door elkaar.

Als je niet ziek kan worden van een virus heet dat resistentie tegen het virus. Dit bestaat bijvoorbeeld bij HIV bij personen die een genetische verandering (‘polymorfisme’) in het CCR5 gen hebben. Via het CCR5 eiwit komt HIV het lichaam binnen. Theoretisch zou dit kunnen voor het Coronavirus (in het ACE2-gen, want daarmee komt het virus de longen binnen), maar dan zou een heel dorp familie van elkaar moeten zijn. Onwaarschijnlijk.

Immuniteit is als je lichaam een virusinfectie heeft doorgemaakt en je afweersysteem ‘geheugen’ heeft ontwikkeld tegen het virus. Dit gebeurt ook bij vaccinaties. Iedereen die herstelt van het Coronavirus heeft immuniteit, want anders zou het virus zonder rem kunnen doorwoekeren in het lichaam met de dood tot gevolg.

[ Voor 3% gewijzigd door ratz op 29-03-2020 13:31 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Over grafieken gesproken, ik vond deze.

https://www.ntvg.nl/artik...-infectieziekten/volledig

Een tijdje terug pulbliceerde de Volkskrant dit:
https://www.volkskrant.nl...llen-zijn-groot~b6604944/

Waar baseren zij op dat de Spaanse griep dodelijker was dan Covid-19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:59:
[...]

De juiste berekening van oversterfte is nog lang niet mogelijk. Dat duurt nog maanden.

Maar om te relativeren... kijk naar de paniek in de zorg. Die is echt namelijk. Deze mensen waren niet alsnog aan de griep overleden.
Ik snap dat die paniek groot is en we staan helaas nog aan het begin vrees ik maar ik had zelf verwacht een grotere piek te zien met nu al meer dan 600 doden in een paar weken.helemaal als er veel mensen bij zitten die normaliter niet gestorven waren. Ik zag op de linkedin post dat mensen hier allemaal conclusies aan verbonden. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie dit zouden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Holk schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:23:
Voor de rest, laat een ander ook een andere mening hebben
Een mening is wat anders dan in een regeltje alles afschieten zonder verdere onderbouwing omdat iemand zijn mening post. ;)

Voeding kan prima een natuurlijk antibioticum zijn. (voorbeelden te over)
En zover ik weet zijn heel veel antibiotica gebaseerd op bevindingen uit de natuur en werd bv een plantje een pilletje.

Of wat als er bv een lichte zwavellucht over het dorp komt, en bijv het virus daar niet tegen kan, terwijl de ademende mens er geen last van heeft/gewend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:34:
[...]
En zover ik weet zijn heel veel antibiotica gebaseerd op bevindingen uit de natuur en werd bv een plantje een pilletje.
Vitamine C schijnt ook wel beperkt effect te hebben, maar uiteindelijk is het toch je eigen afweersysteem wat het meeste van het werk zal moeten doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Teknix1982 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Ik snap dat die paniek groot is en we staan helaas nog aan het begin vrees ik maar ik had zelf verwacht een grotere piek te zien met nu al meer dan 600 doden in een paar weken.helemaal als er veel mensen bij zitten die normaliter niet gestorven waren. Ik zag op de linkedin post dat mensen hier allemaal conclusies aan verbonden. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie dit zouden lezen.
De Infection Mortality Rate van SARS-nCoV-2 wordt tussen 0.3-1.0% geschat. Influenza heeft een IMR van 0.1%, dus 3-10x zo laag.
Het precieze getal is lastig im te bepalen omdat je dan bij iedereen in een land een test moet doen om de asymptomatische gevallen eruit te halen. Dat hebben ze in China en zelfs in Korea niet gehaald. Omdat ze in Korea zoveel mensen getest hebben zie je ook dat het sterftecijfer er lager ligt (meer mensen met milde klachten opgespoord).

Dus, ja er gaan meer mensen overlijden dan in een ‘normaal’ influenza seizoen. Het influenza seizoen van 2018 was uitzonderlijk, met bijna 10.000 influenza gerelateerde doden - daar kun je corona vooralsnog wel mee vergelijken.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Sowieso zijn oversterfte-cijfers momenteel 'minder belangrijk' dan andere cijfers. Het heikele punt blijft het aantal IC-bedden. En de oversterfte die ontstaat als er niet genoeg IC-bedden blijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:03
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:34:
[...]

Een mening is wat anders dan in een regeltje alles afschieten zonder verdere onderbouwing omdat iemand zijn mening post. ;)

..
Yes, een deel van de pharmaceuticals is synthetisch en van de grond af aan ontworpen. Een ander deel zijn, eventueel nagemaakte, natuurlijk voorkomende stoffen. Vaak nog iets aangepast om effectiever en minder giftig te zijn. En uiteraard isoleren ze de werkzame stof.

Wat ik veelal lees over helende werking van voedsel is dat in experimenten met cellijnen er idd een effect lijkt te bestaan. Maar dat over het algemeen de benodigde dosis zo hoog is dat je je buik flink rond moet eten voordat je enigzins een effect zou hebben. Ofwel, als je antibiotica nodig hebt, is antibiotica het antwoord en niet een een of andere zgn Superfood.

@Stoney3K
Mbt vitamine c. Daar gaan nu op psuedowetenschappelijke websites de verhalen de ronde dat ook dat tegen corona zou werken. Mega dosissen en via injectie.. Het helpt niet eens tegen verkoudheid. Dus wederom misschien dat er ergens een licht effect te zien is. Maar ik zou mij er niet aan wagen. Tenzij je graag nierstenen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

zacht schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:41:
[...]En de oversterfte die ontstaat als er niet genoeg IC-bedden blijken te zijn.
Niet waar. Op 28/3 waren in Nederland 639 personen overleden, waarvan 100 op de IC. 84% van de mensen overlijdt thuis of in een verpleeghuis. Die oversterfte gaat er zijn, onafhankelijk van de IC capaciteit.

Dit komt omdat we in Nederland eerlijk counsellen of 4 weken IC beademing met een overleving van 50% (Italië) of 20-30% (China) wel zinvol is als de revalidatie nog meer dan een jaar duurt als je het al overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ratz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Niet waar. Op 28/3 waren in Nederland 639 personen overleden, waarvan 100 op de IC. 84% van de mensen overlijdt thuis of in een verpleeghuis. Die oversterfte gaat er zijn, onafhankelijk van de IC capaciteit.

Dit komt omdat we in Nederland eerlijk counsellen of 4 weken IC beademing met een overleving van 50% (Italië) of 20-30% (China) wel zinvol is als de revalidatie nog meer dan een jaar duurt als je het al overleeft.
Ik zeg ook niet dat er sowieso geen oversterfte gaat zijn, ik zeg alleen dat er daarnaast een 'IC-tekort-oversterfte' aan dreigt te komen, en die moeten we voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

analogworm schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:45:
[...]

@Stoney3K
Mbt vitamine c. Daar gaan nu op psuedowetenschappelijke websites de verhalen de ronde dat ook dat tegen corona zou werken. Mega dosissen en via injectie.. Het helpt niet eens tegen verkoudheid. Dus wederom misschien dat er ergens een licht effect te zien is. Maar ik zou mij er niet aan wagen. Tenzij je graag nierstenen wilt.
Jep, die injecties en "vitamine C therapie" zijn natuurlijk complete lariekoek, want je lijf pakt niet meer van de stof dan het zelf nodig is, de rest gaat er via je urine gewoon weer uit.

Maar ik heb wel de indruk dat een gezonde inname van vitamine C op een normaal niveau best het verschil kan maken, net zoals met andere ziekten van de luchtwegen (zoals griep) het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet wat je denkt te verstaan onder "een immuniteit tegen een lokaal traditioneel worstje". Worst is doorgaans niet giftig voor mensen.
Mocht je bedoelen dat er resistentie tegen iets in voedsel is gekweekt, dan is het denk ik even belangrijk om uit te leggen hoe dat principe in evolutionaire zin opereert. Een populatie wordt uiteindelijk resistent doordat degenen met de juiste genen of mutaties overleven / zich relatief gezien meer voortplanten dan zij die dat niet hebben. Daardoor verspreidt het fenotype zich onder de bevolking als geheel.
Dat is een geleidelijk proces dat langdurige blootstelling aan een pathogeen vereist.

Het is niet zo dat een bevolking opeens resistent wordt omdat ze iets eten. Wij hebben ook niet een hoge mate van lactose tolerante hier omdat we veel melk(producten) consumeren an sich, maar omdat het kunnen consumeren van die producten een evolutionair voordeel biedt en op de langere termijn selectiedruk heeft plaatsgevonden.

Je moet je ook afvragen wat een populatie cq bevolking in dit opzicht inhoudt. De meeste lokale populaties zijn niet bepaald reproductief geïsoleerd zoals we dat noemen. Er wordt ook voldoende buiten het dorp geneukt en genetisch vermengd zeg maar.

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt wat biologie betreft vooral de klok horen luiden, maar weet niet echt waar de klepel hangt.

Het ligt meer voor de hand dat het dorpje vooral nog gespeend is gebleven van infectie doordat de inwoners niet echt zijn blootgesteld aan het virus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RIVM Update 29-3:

Overzicht aantallen
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 10.866 (+1.104)
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 3.483 (+529)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 771 (+132)

Duiding
Net als de afgelopen dagen is gemeld, neemt het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Over een aantal dagen kan geconcludeerd worden of er sprake is van een werkelijke afvlakking van het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen onder gemelde patiënten, en daarmee hoe goed de genomen maatregelen werken.

[ Voor 44% gewijzigd door London op 29-03-2020 14:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Stoney3K schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Vitamine C schijnt ook wel beperkt effect te hebben
Dat wordt betwist, kwaad kan het meestal niet.
Maar dan gaat het, zoals jij het brengt, om pilletjes die je zelf in neemt.

Tegen longontsteking gebruikt men hooggedoseerde injecties/via infuus, er worden dan ook clinical trials mee gedaan.
In september eindigen die.

@ratz
Dank je voor de uitleg.
Ik dacht dat iedereen de algemene strekking begreep van ergens immuun voor zijn.
Excuus voor de onvolledigheid.

Bloedtesten zullen uit moeten wijzen of ze niet vatbaar/resistent zijn of heel snel immuun zijn na besmetting.
Voorlopig kan je er van uitgaan dat het virus ook daar geweest is, het is geen klein dorpje in Gallië dat de wereld buiten houdt.
Dat ze snel immuun zijn is dan net zo aannemelijk als dat ze resistent zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Teijgetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:02:
Voorlopig kan je er van uitgaan dat het virus ook daar geweest is, het is geen klein dorpje in Gallië dat de wereld buiten houdt.
Dat ze snel immuun zijn is dan net zo aannemelijk als dat ze resistent zijn.
Nee, daar kun je helemaal niet van uit gaan. Daarbij doe je uitspraken als er een soort van hoestwolk over een dorp heen komt die iedereen gelijk besmet. De verspreiding van infectieziekten geschied via individuen. Het is best mogelijk dat daar iemand rondloopt die immuun is. Sterker nog, overal kunnen wel mensen in de populatie rondlopen die al immuun zijn. Als toevallig net die mensen zijn blootgesteld aan het virus en de rest van het dorpje niet, dan heb je ook geen verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik snap niet hoe we een afvlakking van de cijfers verwachten als we te maken hebben met een incubatietijd van 14 dagen (misschien zelfs langer). Kan iemand mij dat uitleggen? Daarnaast hebben we zelf allemaal gezien dat veel mensen vooral in het begin (tot aan vorige week) zich niet (altijd) hebben gehouden aan het advies van het RIVM. Andere landen als Italie, Frankrijk, Spanje zijn langer dan ons in lockdown en hebben zelfs nog strengere regels maar het einde is daar ook nog lang niet in zicht.

Of wij zijn heel optimistisch of het RIVM is bezig met het vespreiden van valse hoop (tot zolang ons zorgsysteem het aan kan).

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Aslanboy1905 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Ik snap niet hoe we een afvlakking van de cijfers verwachten als we te maken hebben met een incubatietijd van 14 dagen (misschien zelfs langer). Kan iemand mij dat uitleggen? Daarnaast hebben we zelf allemaal gezien dat veel mensen vooral in het begin (tot aan vorige week) zich niet (altijd) hebben gehouden aan het advies van het RIVM. Andere landen als Italie, Frankrijk, Spanje zijn langer dan ons in lockdown en hebben zelfs nog strengere regels maar het einde is daar ook nog lang niet in zicht.

Of wij zijn heel optimistisch of het RIVM is bezig met het vespreiden van valse hoop (tot zolang ons zorgsysteem het aan kan).
Incubatietijd is 6-12 dagen dacht ik? Ook werd er al eerder dan 15 maart aangegeven dat er geen handen e.d. meer gegeven mochten worden. (misschien dat men toch dacht dat het een serieuzer probleem was dan men in eerste instantie dacht)

Dat is denk ik heel simpel:

Die andere landen hebben een lockdown ingevoerd toen het aantal besmettingen daar veel hoger was.... Met andere woorden, veel meer mensen die het ongemerkt ook weer door kunnen geven....

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 29-03-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 12:03
[...]

Incubatietijd is niet 14 dagen. Bovendien zijn de 1e voorgestelde maatregelen al meer dan 2 weken oud, dus dan zou nu al effect te zien moeten zijn als iedereen zich eraan houdt. Verder moet je het beeld wat de media schetst niet doortrekken naar de hele samenleving. Dat vorig weekend er veel mensen de fout in gingen wil niet zeggen dat heel Nederland dat doet.

Waarom zou het RIVM in godsnaam valse hoop willen verspreiden. Hoe kom je erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 29-03-2020 14:23 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

Omdat de aller eerste maatregelen al op donderdag 12 maart zijn ingegaan. Dat is al ruim 2 weken geleden. De maximale incubatie tijd wordt aangenomen als een duur van 14 dagen. Daarbij komt nog een paar dagen van symptomatische verschijnselen in welk deze kan verergeeren. Hiervoor is zo'n 3 tot 5 dagen aangehouden als gemiddelde. Dat betekent dat qua extremen die piek dus ongeveer nu en enkele dagen plaats vind, omtrend de maatregelen die ingegaan zijn op de 12e. Een paar dagen later zijn nieuwe maatregelen ingevoerd, op de 15e dus. De effecten daarvan zou binnen een week langzaam zichtbaar moeten worden.

EDIT: De incubatie tijd is tuseen de 5 en 14 dagen alvorens symptomen zichtbaar zijn. Die 14 dagen is dus het uiterste extreme einde. Al thans, dat is dus voor nu aangenomen op basis van de huidige gegvens.

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Lion op 29-03-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Uit het WTF topic van de HK:

https://www.ed.nl/binnenl...-gewoon-betalen~a1e376ca/

Mooi die solidariteit toch overal :|

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Mr.Joker schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Incubatietijd is 6-12 dagen dacht ik? Ook werd er al eerder dan 15 maart aangegeven dat er geen handen e.d. meer gegeven mochten worden. (misschien dat men toch dacht dat het een serieuzer probleem was dan men in eerste instantie dacht)

Dat is denk ik heel simpel:

Die andere landen hebben een lockdown ingevoerd toen het aantal besmettingen daar veel hoger was.... Met andere woorden, veel meer mensen die het ongemerkt ook weer door kunnen geven....
Worst case ziekte beeld: 7 dagen max. incubatie tijd, 7 dagen griep achtige verschijnselen, dan als het virus de longen bereikt gaat het (soms) goed mis.

Maw... meeste mensen snappen nu wat je gedeinsd houden in houdt, dus de druk op de ICs en ziekhuizen houdt nog wel 1-2 weken aan, dus zeg mid April.

Ik verwacht dat het kabinet de maatregelen met 2 weken verlengt op 6 april, dus over pasen heen na 20 april.

Echt voor een lock down heeft geen zin, de meeste "non-essentiele winkels" sluiten toch wel. Als je hier kijkt sluiten kledingzaken, meubelzaken etc. vanzelf. Is toch niet te handhaven in NL. Mensen gaan nog steeds hardlopen of op de racefiets.

Maak me nog het meeste zorgen over zelf m'n haar knippen. Gelukkig heb ik al zo'n tondeuse 8)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

SambalBij

We're all MAD here

[...]

Ik snap niet hoe we een afvlakking van de cijfers verwachten als we te maken hebben met een incubatietijd van 14 dagen (misschien zelfs langer). Kan iemand mij dat uitleggen?
Je geeft het antwoord zelf in je vraag...
Het is niet zo dat als we vandaag in lockdown zouden gaan er zich morgen geen nieuwe gevallen meer melden, de ziekenhuizen en IC's weer leeglopen en er niemand meer overlijdt.

Een week of 2 geleden zijn er een hoop maatregelen (geen handen geven, geen samenkomsten/evenementen, horeca gesloten) afgekondigd. Vanaf dat moment is te verwachten dat de verspreiding geremd wordt. Vanwege die incubatietijd van een dag of 14 loopt het zichtbaar worden in de cijfers daar dus die 14 dagen achteraan. Vandaar de verwachting/hoop dat de werking van maatregelen over de komende dagen steeds beter zichtbaar wordt.
Je zit dat mogelijk al in de hoeveelheid bevestigde besmettingen. Daarvan lijkt de groei zich nu over de afgelopen dagen een beetje te stabiliseren net boven de 1100 per dag. Die stabilisatie kan een vertekend beeld zijn vanwege het minder kunnen testen, maar die situatie is ook al wat langer zo.
De rest van het verloop van de ziekte loopt naar ik aanneem ook in fases die wat tijd kosten.
Iemand raakt besmet, meldt zich na een week of 2 met (ernstige) symptomen, wordt getest en bevestigd. Nemen de symptomen verder toe, dan gaat diegene naar het ziekenhuis. Nemen ze nog verder toe, dan gaat diegene naar de IC, en neemt het dan nog verder toe dan komt diegene mogelijk te overlijden.
Als we komende week de resultaten zouden gaan zien in de hoeveelheid besmettingen, dan misschien pas begin volgende week in de hoeveelheid ziekenhuisopnamen, en pas eind volgende week de hoeveelheid IC opnamen...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
gws24 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:24:

Slaat nergens op, net als dat ambulances nu max V + 30 km/h mogen iso 120/130 + 30 km/h.

Kan op een ritje van 30 minuten leven of dood betekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 29-03-2020 14:29 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
loekf2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:27:
[...]

Worst case ziekte beeld: 7 dagen max. incubatie tijd, 7 dagen griep achtige verschijnselen, dan als het virus de longen bereikt gaat het (soms) goed mis.

Maw... meeste mensen snappen nu wat je gedeinsd houden in houdt, dus de druk op de ICs en ziekhuizen houdt nog wel 1-2 weken aan, dus zeg mid April.

Ik verwacht dat het kabinet de maatregelen met 2 weken verlengt op 6 april, dus over pasen heen na 20 april.

Echt voor een lock down heeft geen zin, de meeste "non-essentiele winkels" sluiten toch wel. Als je hier kijkt sluiten kledingzaken, meubelzaken etc. vanzelf. Is toch niet te handhaven in NL. Mensen gaan nog steeds hardlopen of op de racefiets.

Maak me nog het meeste zorgen over zelf m'n haar knippen. Gelukkig heb ik al zo'n tondeuse 8)
tip van de expert: doe het niet te kort, dan valt het nie zo op dat er wat verschil in zit :P. Of scheren, dat werkt ook prima :)

(ik heb jaren ivm alopecia areata zelf m'n haar gedaan, ik weiger te betalen voor een kapsel met kale plekken hahah)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
gws24 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:24:

Feitelijk gezien hielden de Belgen zich dus gewoon aan de regels, begrijp ik uit het artikel. En wilden de Nederlandse ambulance dat ze zich daar niet aan hielden.

Tsja. Daar kan je wat van vinden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nat-Water schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Feitelijk gezien hielden de Belgen zich dus gewoon aan de regels, begrijp ik uit het artikel. En wilden de Nederlandse ambulance dat ze zich daar niet aan hielden.

Tsja. Daar kan je wat van vinden.
en weet je; ze hadden ook dwars door die bomen kunnen rijden. Zoek het later dan maar weer uit. Best kans dat het stand gaat houden ivm noodsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Mugwump schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Nee, daar kun je helemaal niet van uit gaan. Daarbij doe je uitspraken als er een soort van hoestwolk over een dorp heen komt die iedereen gelijk besmet. De verspreiding van infectieziekten geschied via individuen. Het is best mogelijk dat daar iemand rondloopt die immuun is. Sterker nog, overal kunnen wel mensen in de populatie rondlopen die al immuun zijn. Als toevallig net die mensen zijn blootgesteld aan het virus en de rest van het dorpje niet, dan heb je ook geen verspreiding.
Hoezo doe ik alsof iedereen tegelijk besmet is?
Er zijn daar geen gevallen bekend.
Je komt nu zelfs met wat als alleen de immunen weer besmet geraakt zijn.
Maar het maakt denk ik niet uit wat ik zeg, ook volgens jou heb ik geen idee waar ik het over heb. ;)

Gezonde orthomoleculaire natuurvoeding als basismaatregel en aanvullende antivirale natuurvoedingsadviezen bij een dreigende virusinfectie kunnen nooit helpen. (Zit niet in een doosje)
En die kunnen zij ook nooit in hun standaarddieet hebben.

En andere scenario`s dan zoals jij zegt kunnen niet blijkbaar.

Het wordt een beetje een arts vs homeopaat/ psychiater vs psycholoog - verhaal.
Het verzand een beetje in letter...... ipv de strekking te begrijpen.
Van mij krijg je gelijk.

Ik hoop dat ze uitvinden hoe het in elkaar zit en wat de reden is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Adlermann schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:29:
[...]

tip van de expert: doe het niet te kort, dan valt het nie zo op dat er wat verschil in zit :P. Of scheren, dat werkt ook prima :)

(ik heb jaren ivm alopecia areata zelf m'n haar gedaan, ik weiger te betalen voor een kapsel met kale plekken hahah)
Tell me about it. Ben kaal boven op, tis vooral nekhaar dat blijft groeien.

Dit zijn vreemde tijden, net nog een fitness matje bij bol.com gescoord, ook bijna allemaal uitverkocht. Ik en fitness.. tja... soort cultuurschok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Adlermann schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:30:
[...]

en weet je; ze hadden ook dwars door die bomen kunnen rijden. Zoek het later dan maar weer uit. Best kans dat het stand gaat houden ivm noodsituatie.
Voor een niet spoedgeval? De broeder had ook gewoon kunnen controleren of hij alles meehad voordat hij vertrok. Het is allemaal weer lekker eenzijdig, dat artikel. Je hebt geen idee hoe het allemaal gelopen is - we krijgen nu alleen maar deze kant te horen. Ontzettende sensatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 29-03-2020 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Nat-Water schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Voor een niet spoedgeval? De broeder had ook gewoon kunnen controleren of hij alles meehad voordat hij vertrok. Het is allemaal weer lekker eenzijdig, dat artikel. Je hebt geen idee hoe het allemaal gelopen is - we krijgen nu alleen maar deze kant te horen. Ontzettende sensatie.
Waarom oordeel jij er dan ook over? Lekker eenzijdig.

Lees alles eens goed.

Bij de NL/BE grens werd hij doorgelaten
Bij een privaat tunnel werd hij NIET doorgelaten als hij NIET zou betalen, met een patiënt achterin.

Even het Facebook bericht:
ON-GE-LO-FE-LIJK 🤬
Moesten wij vanavond tijdens onze dienst een Corona positieve patiënt overplaatsen van NL naar België.
Komen we bij de grensovergang bij NL / België; worden we vriendelijk doorgelaten.
10 KM verderop rijden we onverhoopt tegen een tolweg aan.
Rijden stapvoets richting de slagboom in de hoop dat onze goedschiks Belgische vrienden ons doorlaten; maar tevergeefs.
Een aantal tol huisjes verderop maakt een Belgische man een gebaar met zijn vinger van:” betalen”............!???????
SERIEUS........🤷🏼
Wij onze ambulance in z’n achteruit gezet en naar deze desbetreffende Belg gereden een paar tol huisjes verderop.
“Ole u bent op Belgisch grondgebied en dient tol te betalen”..........!!????
Waarop mijn collega aangeeft dat wij een patiënt bij ons hebben die naar het ziekenhuis gebracht moet worden.
“Toch moet u betalen”!!!!!
WTF........🤬
Mijn collega ziet een kantoor aan de zijkant en besluit daar heen te rijden om verhaal te halen.
Als hij wederom aangeeft dat wij een patiënt bij ons hebben die naar het ziekenhuis moet was het antwoord wederom:
“Niks mee te maken, je bent nu in België en je dient gewoon te betalen” 🤦🏼‍♂️
Mijn collega gaf aan geen pinpas bij zich te hebben maar alleen contant..........
Dat werd geweigerd, ivm mogelijk besmet geld............
Top die Belgen 👍🏽 chapeau .........
Lekker solidair in deze tijd 👌🏽
Gelukkig had ik wel m’n pinpas bij me en konden we na het betalen van de tol alsnog onze weg vervolgen met onze patiënt.........
https://www.facebook.com/...189877&id=100001535326961

En als aanvulling, vergeet je ook niet dat die ambulancebroeders in een speciaal pak geheven zijn voor het vervoer van die corona patiënt?

[ Voor 74% gewijzigd door Vorkie op 29-03-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 16:15

codex

Geen OpenAI agent :)

Stoney3K schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Jep, die injecties en "vitamine C therapie" zijn natuurlijk complete lariekoek, want je lijf pakt niet meer van de stof dan het zelf nodig is, de rest gaat er via je urine gewoon weer uit.

Maar ik heb wel de indruk dat een gezonde inname van vitamine C op een normaal niveau best het verschil kan maken, net zoals met andere ziekten van de luchtwegen (zoals griep) het geval is.
Er liep/loopt een onderzoek in China waarbij testpersonen 24 gram Vitamine C per dag toegediend krijgen, kan de link even niet vinden. Maar inderdaad, vitamine C plas je uit in grote hoeveelheden.

Ik ben heel benieuwd aan het aantal daadwerkelijke besmettingen waar het RIVM aan denkt. Als je kijkt dat R0 op 2,5 wordt geschat en het aantal personen dat zich nog vrij heeft kunnen bewegen vooraf aan de maatregelen, dan kan ik mij niet aan het idee onttrekken dat het vele malen hoger is dan nu bekend is.

De eerste bekende Corona patient arriveerde in Nederland op 21 februari en kreeg 25 februari de eerste, milde klachten. Hij heeft in die tussenliggende periode nog 3 dagen carnaval gevierd. Inmiddels wordt gesteld dat in de eerste week van de besmetting de hoeveelheid virusdeeltjes het hoogst is. Uiteraard was hij niet de enige op dat moment die besmet was, gezien na zijn officiële besmetting al snel besmettingen volgden die het virus op andere locaties opgepakt hadden.

Met een R0 van 2,5 zijn er na 10 cycles 9500 besmettingen. In geval van griep is dit 14. Daar komt bij dat inmiddels bekend is dat veel gevallen asymptomisch verlopen en dat de gemiddelde incubatietijd ergens rond een week ligt.

Ik ben geen viroloog maar kan wel een beetje rekenen, het is niet heel ongeloofwaardig dat het daadwerkelijke aantal besmettingen al om en nabij de 350.000 ligt in Nederland alleen. Bovenstaande zou dat ook kunnen verklaren waarom maatregelen zo traag effect kijken te hebben, het is met dergelijke aantallen niet eenvoudig in te dammen.

Als je kijkt naar de definitie van een griepepidemie:

We spreken over een griepepidemie als 2 weken achter elkaar meer dan 58 op 100.000 mensen griepachtige verschijnselen hebben en minstens 10 procent van deze mensen het influenzavirus heeft.

Dat is dus >10k inwoners met simultaan griepverschijnselen.

Het lijkt er sterk op dat de piek in sterfte meer te maken heeft met het aantal personen dat gelijktijdig een infectie doorloopt dan het zoveel meer dodelijk is dan griep. Uiteraard ben ik maar een leek, daarom zou ik wel eens willen weten wat het RIVM nu schat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
reemprive schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Er liep/loopt een onderzoek in China waarbij testpersonen 24 gram Vitamine C per dag toegediend krijgen, kan de link even niet vinden. Maar inderdaad, vitamine C plas je uit in grote hoeveelheden.

Ik ben heel benieuwd aan het aantal daadwerkelijke besmettingen waar het RIVM aan denkt. Als je kijkt dat R0 op 2,5 wordt geschat en het aantal personen dat zich nog vrij heeft kunnen bewegen vooraf aan de maatregelen, dan kan ik mij niet aan het idee onttrekken dat het vele malen hoger is dan nu bekend is.

De eerste bekende Corona patient arriveerde in Nederland op 21 april en kreeg 25 april de eerste, milde klachten. Hij heeft in die tussenliggende periode nog 3 dagen carnaval gevierd. Inmiddels wordt gesteld dat in de eerste week van de besmetting de hoeveelheid virusdeeltjes het hoogst is. Uiteraard was hij niet de enige op dat moment die besmet was, gezien na zijn officiële besmetting al snel besmettingen volgden die het virus op andere locaties opgepakt hadden.

Met een R0 van 2,5 zijn er na 10 cycles 9500 besmettingen. In geval van griep is dit 14. Daar komt bij dat inmiddels bekend is dat veel gevallen asymptomisch verlopen en dat de gemiddelde incubatietijd ergens rond een week ligt.

Ik ben geen viroloog maar kan wel een beetje rekenen, het is niet heel ongeloofwaardig dat het daadwerkelijke aantal besmettingen al om en nabij de 350.000 ligt in Nederland alleen. Bovenstaande zou dat ook kunnen verklaren waarom maatregelen zo traag effect kijken te hebben, het is met dergelijke aantallen niet eenvoudig in te dammen.

Als je kijkt naar de definitie van een griepepidemie:

We spreken over een griepepidemie als 2 weken achter elkaar meer dan 58 op 100.000 mensen griepachtige verschijnselen hebben en minstens 10 procent van deze mensen het influenzavirus heeft.

Dat is dus >10k inwoners met simultaan griepverschijnselen.

Het lijkt er sterk op dat de piek in sterfte meer te maken heeft met het aantal personen dat gelijktijdig een infectie doorloopt dan het zoveel meer dodelijk is dan griep. Uiteraard ben ik maar een leek, daarom zou ik wel eens willen weten wat het RIVM nu schat.
April? Je bedoeld Februari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

reemprive schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:41:
[...]
De eerste bekende Corona patient arriveerde in Nederland op 21 april en kreeg 25 april de eerste, milde klachten. Hij heeft in die tussenliggende periode nog 3 dagen carnaval gevierd.
Ik neem aan dat je februari bedoelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44

Yucon

*broem*

Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Waarom oordeel jij er dan ook over? Lekker eenzijdig.

Lees alles eens goed.

Bij de NL/BE grens werd hij doorgelaten
Bij een privaat tunnel werd hij NIET doorgelaten als hij NIET zou betalen, met een patiënt achterin.

Even het Facebook bericht:

[...]

https://www.facebook.com/...189877&id=100001535326961

En als aanvulling, vergeet je ook niet dat die ambulancebroeders in een speciaal pak geheven zijn voor het vervoer van die corona patiënt?
Het wordt extra fraai als je het vergelijkt met hun eigen facebookbericht: https://www.facebook.com/liefkenshoektunnel/
Onze medewerkers blijven 24/7 instaan om onze klanten een veilige doortocht te garanderen en onze dienstverlening te allen tijde operationeel en veilig te houden, ook in deze moeilijke tijden!
8)7

Daarnaast: beide kanten van het verhaal horen is altijd een loffelijk streven. Maar de situatie van een ambulance die met zwaailichten voor een slagboom van een toltunnel staat valt domweg niet te nuanceren. Of die lichten terecht waren is vers twee maar het is niet aan de slagboombediende om daarover te oordelen. Geen idee hoe het in België zit, maar in Nederland is het hinderen van een voorrangsvoertuig met blauwe zwaailichten strafbaar. Dit zou dat dus ook geweest zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 29-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Daarnaast: beide kanten van het verhaal horen is altijd een loffelijk streven. Maar de situatie van een ambulance die met zwaailichten voor een slagboom van een toltunnel staat valt domweg niet te nuanceren. Geen idee hoe het in België zit, maar in Nederland is het hinderen van een voorrangsvoertuig met blauwe zwaailichten strafbaar. Dit zou dat dus ook geweest zijn.
Ik zou eigenlijk verwachten dat ambulances en politieauto's voor die slagbomen gewoon transponders hebben zodat de bomen vanzelf open gaan als ze aan komen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik denk eerder dat het een procedure dingetje is. En NL procedures zijn niet vanzelfsprekend ook geldig in BE en vice versa. Ik weet niet eens zeker of een blauw zwaailicht op een NL voertuig in BE rechtsgeldig is (verkeersdeelnemers zullen het voorrang moeten verlenen, maar bij een incident wordt dat wel een factor. Een brandweerwagen dat zonder toestemming(!) signalen voert en een ongeluk veroorzaakt heeft al een probleem; binnen NL)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Net even de eerste reacties van het eerste corona topic [ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 zitten lezen. Eng wat er snel kan veranderen in een paar weken tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwachten jullie? Horeca weer open na 6 april ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:24:
Nee, natuurlijk niet.
Ik verwacht dat dinsdag bekend wordt gemaakt dat alle maatregelen dot 6 mei worden verlengd.
Waarom 6 mei? Omdat dit de eerste "school" dag is na de mei vakantie voor het basis en voortgezet onderwijs. Bovendien bouwt men op deze manier tijd is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Met de (nog steeds) groeiende cijfers van nu? Geen kans. Wanneer dan wel? Dat horen we dinsdag, denk niet dat het bijster productief is om te speculeren over iets waar we zelf lang geen volledig beeld van hebben.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bullet NL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Nee, natuurlijk niet.
Ik verwacht dat dinsdag bekend wordt gemaakt dat alle maatregelen dot 6 mei worden verlengd.
Waarom 6 mei? Omdat dit de eerste "school" dag is na de mei vakantie voor het basis en voortgezet onderwijs. Bovendien bouwt men op deze manier tijd is.
Zolang de piek nog niet is geweest en er mogelijk nog tekorten aan IC-bedden zijn (in mei hebben we de piek) gaat er denk ik echt niets versoepeld worden. Ik gok pas vanaf juni.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:05

vhal

ಠ_ಠ

Het is niet de bedoeling om mensen individueel te confronteren met hun posts in het verleden.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 29-03-2020 15:49 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Ik verwacht alles bij elkaar eerder augustus ofzo dat alles normaal kan zijn.

Eind april begin mei is al veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Het wordt extra fraai als je het vergelijkt met hun eigen facebookbericht: https://www.facebook.com/liefkenshoektunnel/

[...]

8)7

Daarnaast: beide kanten van het verhaal horen is altijd een loffelijk streven. Maar de situatie van een ambulance die met zwaailichten voor een slagboom van een toltunnel staat valt domweg niet te nuanceren. Of die lichten terecht waren is vers twee maar het is niet aan de slagboombediende om daarover te oordelen. Geen idee hoe het in België zit, maar in Nederland is het hinderen van een voorrangsvoertuig met blauwe zwaailichten strafbaar. Dit zou dat dus ook geweest zijn.
Bij niet spoedeisend vervoer rijden ambulances gewoon zonder zwaailichten, dat gebeurt hier ook vaak om een patiënt tussen 2 ziekenhuizen te vervoeren.
Uit het artikel leid ik af dat ze toen ze stilstonden nog even als soort dwangmiddel de zwaailichten aangezet hebben maar goed in principe is dat vervoer zonder zwaailichten en sirenes eigenlijk een taxirit met ambulance broeders in de wagen voor de patiëntenzorg. Bij spoedeisende lange ritten gelden andere protocollen, dan komt er vaak begeleiding van 2 motoragenten bij die kruisingen afzetten etc.
Blijft uiteraard enorm bureaucratisch geneuzel van die Belgen voor die lullige 6 euro.
Maar volgens mij staan ze wel in hun recht om gewoon tol te heffen. IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik denk dat er vrij weinig te verwachten blijft, als je bijvoorbeeld ziet hoe snel alles opschakelt en veranderd in de wereld op (bijna) dagelijkse basis is het niet te doen om ver vooruit te kijken is mijn gevoel en mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Honesty

kattenneus!

PalingDrone schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Bij niet spoedeisend vervoer rijden ambulances gewoon zonder zwaailichten, dat gebeurt hier ook vaak om een patiënt tussen 2 ziekenhuizen te vervoeren.
Uit het artikel leid ik af dat ze toen ze stilstonden nog even als soort dwangmiddel de zwaailichten aangezet hebben maar goed in principe is dat vervoer zonder zwaailichten en sirenes eigenlijk een taxirit met ambulance broeders in de wagen voor de patiëntenzorg. Bij spoedeisende lange ritten gelden andere protocollen, dan komt er vaak begeleiding van 2 motoragenten bij die kruisingen afzetten etc.
Blijft uiteraard enorm bureaucratisch geneuzel van die Belgen voor die lullige 6 euro.
Maar volgens mij staan ze wel in hun recht om gewoon tol te heffen. IANAL
Ze hadden ze beter door kunnen laten en dan de rest van de maand grapjes maken met de andere tol personeel over hoe gierig die Hollanders wel niet zijn.
Vaak gaat het niet om gelijk hebben in dit soort gevallen maar over de publieke opinie die zich snel tegen je keert terwijl je wel gewoon gelijkt hebt,

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Honesty schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Ze hadden ze beter door kunnen laten en dan de rest van de maand grapjes maken met de andere tol personeel over hoe gierig die Hollanders wel niet zijn.
Vaak gaat het niet om gelijk hebben in dit soort gevallen maar over de publieke opinie die zich snel tegen je keert terwijl je wel gewoon gelijkt hebt,
Die grappen over knieperige Hollanders maken ze toch wel en de publieke opinie zal eerder tegen dan voor tolheffing zijn, zolang het gewoon een taxirit is kan je hoog of laag springen maar betalen zul je.
Een spoedrit is wat anders en dan worden de tolpoortwachters uiteraard wel ingelicht.
De Ambulance heeft zich in dit soort gevallen trouwens ook gewoon aan de vmax te houden.

Maar ben het volkomen met je eens dat er ook nog zoiets als coulance bestaat en al helemaal bij ambulances. En dan ook nog contant geld weigeren, dan moet je ook niet vreemd opkijken wanneer er een pittig stukje in de krant/op Facebook komt, ik snap die frustratie wel van de chauffeur.

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 29-03-2020 16:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Weer zo'n mooi document van het RIVM, net als 2 dagen geleden:

https://www.rivm.nl/docum...n-nederland-29-maart-2020

Geeft toch wel een ander beeld van de cijfers dan wat er dag tot dag naar buiten komt. Verdeling in het aantal doden per dag en het aantal IC-opnames per dag laat toch een voorzichtige afname in de groei zien, uiteraard de cijfers van de laatste 2-3 dagen met een korreltje zout nemende. (Wat ze overigens ook zeggen in het nieuws, maar uit de dagelijkse cijfers nog niet echt naar voren kwam.) Klasse data, netjes uitgesplitst per provincie ook. Wmb iets waar ze bijvoorbeeld op de NOS wel eens leuk gebruik van zouden kunnen maken voor een iets dieper gaande analyse.

[ Voor 13% gewijzigd door Liveshort op 29-03-2020 16:37 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:53
Stoney3K schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Ik zou eigenlijk verwachten dat ambulances en politieauto's voor die slagbomen gewoon transponders hebben zodat de bomen vanzelf open gaan als ze aan komen rijden.
Het zou mij niet verbazen als Belgische ambulances en politiewagens die wel hebben (voor die tunnel), maar Nederlandse wagens niet.
Ik vind het echt schokkend, je mag wel gelijk hebben, maar wat voor een plaat voor je harsens heb je dan als je een ambulance vrolijk stil laat staan. Snap dat je geld wil hebben, maar stuur dan een mail naar de Ambulanceregio met de vraag 6 euro te betalen voor die en die ambulance, die in die en die rit door de tunnel kwam. Fucking hell, en de Benelux wordt geroemd voor zijn onderlinge samenwerking... |:(

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 94 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]