Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:
  • 346.897 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PalingDrone schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Die grappen over knieperige Hollanders maken ze toch wel en de publieke opinie zal eerder tegen dan voor tolheffing zijn, zolang het gewoon een taxirit is kan je hoog of laag springen maar betalen zul je.
Een spoedrit is wat anders en dan worden de tolpoortwachters uiteraard wel ingelicht.
De Ambulance heeft zich in dit soort gevallen trouwens ook gewoon aan de vmax te houden.

Maar ben het volkomen met je eens dat er ook nog zoiets als coulance bestaat en al helemaal bij ambulances. En dan ook nog contant geld weigeren, dan moet je ook niet vreemd opkijken wanneer er een pittig stukje in de krant/op Facebook komt, ik snap die frustratie wel van de chauffeur.
Recht hebben is heel iets anders als recht uitoefenen of afdwingen.

Dit is linksom of rechtsom van de zotte. Desnoods stuur je achteraf een rekening oid. Of lap je die 6 euro uit eigen zak als tolbediende. Anders heb je er niets van begrepen en verdien je het label mens niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vodafone heeft zijn naam aangepast?

VFNL #StayConnected staat er bij mij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AumJM7crdgFGgLs0hzFTWo54_vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5Qx91GbvJh7UVulZTBEQJVU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Vorkie op 29-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:50:

[Afbeelding]
Klopt, sinds gisteren:
28 maart 2020

Het Vodafone-netwerk krijgt tijdelijk een nieuwe naam: VFNL #StayConnected.
In deze onzekere tijd stimuleren we zo onze klanten om verbonden te blijven met hun dierbaren. De aangepaste netwerknaam verschijnt in het scherm zodra klanten hun toestel uit- en aanzetten, bij sommige toestellen is aan- en uitzetten van de vliegtuigstand ('flight mode') al genoeg.
Zie https://www.vodafoneziggo...wordt-vfnl-stayconnected/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dat dit niet op Tweakers stond / staat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Dat dit niet op Tweakers stond / staat...
Geen idee waarom dat zo is, voor wat Belgische providers stond het er deze week wel op: nieuws: Proximus en Orange wijzigen netwerknaam voor oproep om thuis te blijven

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:18
Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:50:

[Afbeelding]
Want als Vodafone zijn naam niet had aangepast had ik mijn familie en vrienden niet geappt of gebeld? :?
(Ik zal het niet snappen denk ik.)
Die van Proximus en Orange vind ik dan wel weer slim, deze van Vodafone is zo nietszeggend als de pest imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 29-03-2020 16:58 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Geen idee waarom dat zo is, voor wat Belgische providers stond het er deze week wel op: nieuws: Proximus en Orange wijzigen netwerknaam voor oproep om thuis te blijven
Omdat deze naamswijziging meer lijkt op marketing? Op mijn telefoon zie ik overigens alleen “VFNL #StayCo...” Dacht “WTF weer problemen met roaming??”

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sommige politici trekken zich de corona-crisis wel heel erg aan:
De Duitse politicus Thomas Schäfer (CDU) heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Hij was minister van Financiën in de deelstaat Hessen. Volgens Volker Bouffier, de premier van Hessen, maakte Schäfer zich grote zorgen over de coronacrisis en is dat mogelijk de reden dat hij een einde aan zijn leven maakte.

"Er waren grote zorgen over de mogelijkheid om aan de enorme verwachtingen van de bevolking over financiële hulp te voldoen", zei Bouffier. "Ik moet ervan uitgaan dat deze zorgen hem te veel waren geworden. Hij zag geen uitweg, was wanhopig en heeft ons verlaten."

Schäfer was sinds 2010 minister van Financiën van Hessen. Duitse media typeren hem als een belangrijke figuur in het kabinet van de deelstaat; de verwachting was dat hij Bouffier zou opvolgen als premier.
(NOS Liveblog)

Dit is wel heel droevig, als de man inderdaad om deze reden uit het leven stapt. Dat is het toch allemaal niet waard, zou je zo zeggen maarja...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:21:

[...]

(NOS Liveblog)

Dit is wel heel droevig, als de man inderdaad om deze reden uit het leven stapt. Dat is het toch allemaal niet waard, zou je zo zeggen maarja...
Eigenlijk mis je het belangrijkste stukje van het bericht, ook al is het niet zo zichtbaar; ook voor mensen die het lezen en denken, ja, dat heb ik nodig... wel bellen hè?!
Heb jij hulp nodig?

Dan kun je contact opnemen met Stichting 113 Zelfmoordpreventie via 0900 0113 (24/7 bereikbaar) en 113.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:53

gws24

Thinking is hard!

Bij onderstaande bericht van 2 broers die beide op de ic liggen met corona vraag je je toch af wat het is dat zij zo zwaar getroffen worden door dit virus. Iets genetisch of gewoon pure domme pech?

https://www.ed.nl/de-peel...iet-te-bevatten~a9c8de07/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Liveshort schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:35:
Weer zo'n mooi document van het RIVM, net als 2 dagen geleden:

https://www.rivm.nl/docum...n-nederland-29-maart-2020

Geeft toch wel een ander beeld van de cijfers dan wat er dag tot dag naar buiten komt. Verdeling in het aantal doden per dag en het aantal IC-opnames per dag laat toch een voorzichtige afname in de groei zien, uiteraard de cijfers van de laatste 2-3 dagen met een korreltje zout nemende. (Wat ze overigens ook zeggen in het nieuws, maar uit de dagelijkse cijfers nog niet echt naar voren kwam.) Klasse data, netjes uitgesplitst per provincie ook. Wmb iets waar ze bijvoorbeeld op de NOS wel eens leuk gebruik van zouden kunnen maken voor een iets dieper gaande analyse.
Dit dus... Ik zit dan ook met verbazing te kijken naar nieuwssites of bijv. RTL Nieuws, waar ze maar wat graag grote en enge cijfers roepen. Het rapport van het RIVM geeft een duidelijker beeld. Maar dat is vermoedelijk niet uit te leggen als nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:43
Wat is er mis met Nederlandse ic? Aantal doden is wel erg veel als je het vergelijkt met Duitsland.

En elke dag komen er meer en meer bij,denk dat je hier op ic meteen doodverklaard wordt,amper kans op overleving. Snap er niks van...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Amaze86 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:07:
Wat is er mis met Nederlandse ic? Aantal doden is wel erg veel als je het vergelijkt met Duitsland.

En elke dag komen er meer en meer bij,denk dat je hier op ic meteen doodverklaard wordt,amper kans op overleving. Snap er niks van...
Minder dan 10% van onze doden valt in de leeftijdscategorie onder 70 (zie document een paar berichten terug). Het grootste gedeelte van de andere 90% zal er zelf voor kiezen om geen IC behandeling te starten, omdat de kans op herstel klein is of de kans op intensieve revalidatie groot. Het grootste gedeelte van onze doden zal dus nooit op de IC hebben gelegen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gws24 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:57:
Bij onderstaande bericht van 2 broers die beide op de ic liggen met corona vraag je je toch af wat het is dat zij zo zwaar getroffen worden door dit virus. Iets genetisch of gewoon pure domme pech?
We weten nog steeds heel weinig van het virus. Zou goed kunnen dat sommige mensen door genetische aanleg extra vatbaar zijn, of zwaardere symptomen hebben, of misschien juist immuun zijn.
We weten ook nog steeds niet waarom ouderen zo vatbaar zijn en zuigelingen, die voor veel andere ziekten juist extra kwetsbaar zijn, grotendeels de dans lijken te ontspringen. We weten ook niet waarom mannen harder getroffen worden dan vrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Amaze86 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:07:

Wij nemen niet iedereen op de ic op. In andere landen nemen ze ook nog je oma van 87 met allerlei gezondheidsproblemen op terwijl de kans op overleven zeer klein is en het maar de vraag is wat de kwaliteit van leven na de ic is. Kan best zijn dat ons dodental nu vrij hoog is maar dat andere landen straks een inhaalslag maken als blijkt dat al die ouderen de ic toch niet overleven na 3 weken ic.

Andere verschillen kunnen zijn:
- welke groep is besmet? Vooral jongeren of ook ouderen? Demografie speelt daar ook een rol in, zie bv Italie dat gemiddeld één van de oudste bevolking van europa heeft.
- Wijze van registratie doodsoorzaak. Sterft iemand door Covid of door hartfalen als zijn hart er mee stopt maar het laatste zetje werd gegeven door het virus?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vergeet daarbij niet dat er in Duitsland veel meer getest wordt dan in nederland. Dat kan één van de grootste redenen zijn waarom de cijfers zo afwijken. Neemt niet weg dat duitsland het goed doet.

Positief om te zien dat de nieuwe opnames in Italie zo afnemen. Hoopvol voor de komende weken 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kenny_026 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:47:
Vergeet daarbij niet dat er in Duitsland veel meer getest wordt dan in nederland. Dat kan één van de grootste redenen zijn waarom de cijfers zo afwijken. Neemt niet weg dat duitsland het goed doet.
Meer testen valt ook wel mee als je onderstaande leest, sowieso is die hele post van @psychodude in het wetenschappelijke NL/BE topic het waard om te lezen.
psychodude schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:20:
[...]
Duitsland test veel, ja. Maar dat deed Nederland aanvankelijk ook. De reden om niet langer te testen is vanwege het probleem dat er niet herleidbare gevallen begonnen op te treden. En dan houd het simpelweg op. Want dan kun je iedereen gaan testen. En er is vrijwel geen enkel land waar zonder limitatie iedereen wordt getest. Dat is niet voorbehouden aan Nederland.

En vergelijken we onze test aantallen dan met Duitsland, dan weten we niet goed hoeveel Duitsland exact test. 200.000 plus is zeer recent gerapporteerd als geschat . Nederland daarentegen heeft nu de teller op 46.810 staan. Corrigeren we voor het feit dat Duitsland een 4.82 keer zo hoog inwonersaantal heeft als Nederland, dan zouden wij indien met een dusdanige bevolkingsaantal evenredig zouden testen als Duitsland, nu 225.624 patiënten getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het wordt nog spannender dan we dachten:
RIVM somberder dan vorige week: zorgen om IC-capaciteit, positief over Brabant

Vorige week verwachtte het RIVM dat het effect van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus nu te zien zou zijn. Dat is ook gebeurd, maar minder dan het RIVM had verwacht. Bovendien is men een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care terecht zal komen. "De meest positieve scenario's van vorige week komen niet uit", zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM.

"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april. Maar dat aantal is vandaag al bereikt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:52
TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:46:
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom vakantieparken in Zeeland helemaal dicht zijn. Afgelopen weekend waren wij in Renesse. Maar het park waar wij zaten zal volgens mij maar voor 1/4 tot 1/3 vol. Ook op het strand was het super rustig, soms kwam je op 50 meter afstand een koppel of gezin tegen wat aan het wandelen was, maar verder bijna niemand.

Ze kunnen toch ook zo doen dat een huisje steeds minimaal een week leeg moet staan na een bezoek en dat maximaal 1/3 bezet mag zijn?
Ik begreep dat het om de bezetting van de hulpdiensten gaat, in deze periode zijn de toeristische regio’s niet ingesteld op grote getallen zieken. Ik denk überhaupt niet dat Zeeland het aankan als daar echt nood aan de man is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 02-05 20:32
Kenny_026 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:47:
Vergeet daarbij niet dat er in Duitsland veel meer getest wordt dan in nederland.
Dat lijkt te worden bevestigd door het feit dat Luxemburg met grote voorsprong de meeste bevestigde gevallen per miljoen inwoners heeft (~3000 vs ~1700 in Spanje en Zwitserland); Spanje heeft veel inwoners en veel besmettingen, maar Luxemburg (en in minder mate Zwitserland) heeft vooral een kleine bevolking en is relatief welvarend, waardoor het mogelijk is daar in korte tijd een groot deel van de bevolking te testen.

COVID-19 live world map/count
YouTube: [LIVE] Coronavirus Pandemic: Real Time Counter, World Map, News

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En over hoe lang het duurt, in Engeland denken ze dat we er zo 6 maanden mee bezig zijn:
Coronavirus: Up to six months before life 'returns to normal' says government

It could be up to six months before life in the UK returns to "normal", England's deputy chief medical officer has said.

Speaking at the government's daily coronavirus briefing, Dr Jenny Harries added: "This is not to say we would be in complete lockdown for six months."

But, she added, "We have to be really, really responsible and keep doing what we're all doing."

[...]

But she warned the public: "We must not then suddenly revert to our normal way of living. That would be quite dangerous."

To stop then would mean all their previous efforts would be "wasted and we could potentially see a second peak" in deaths, she said.

"So over time, probably over the next six months, we will have a three-week review."
toon volledige bericht

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:21:

[...]

(NOS Liveblog)

Dit kan sommige mensen wel eens teveel worden. Opeens draait de maatschappij om en alles komt op je af. Niemand weet waar het nieuwe levenslicht is na de Corona-ellende. Er zullen vast ook andere mensen zijn die hiermee te maken hebben, los van het economische gedeelte. Opeens is je leven een stuk beperkter met "die 1,5 regels, en lockdown-verwachtingen"..... al het Corona-nieuws gaat als een rollercoaster door het nieuws, waardoor dat irreëel voelt.

Ik kan zelf slecht tegen veranderingen (autisme enzo) en had enkele weken geleden ook even een flink dipje. Maar na een telefoontje kwam ik er weer bovenop. Maar ik vrees dat er ook andere mensen zullen zijn die hier mogelijk wel slecht mee kunnen dealen, en helaas één uitweg zullen zien. ;( Ik hoop het natuurlijk niet, maar in een grote wereld die op zijn kop staat, zit het er helaas zeker in.... ;(

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://nos.nl/artikel/23...t-zelfs-geen-goudvis.html

Mooi artikel wel. Ik heb zelf gelukkig een vriendin maar zij zit bij haar ouders. Ik zit in mijn studentenhokkie (studio dus alleen) omdat ik nog in de supermarkt hier werk. We zien elkaar amper.

Hoop dat iedereen hier die zich alleen voelt in deze tijden er goed doorheen komt!

E: Hier in het verleden overigens wat mentale klachten gehad die nu ook weer zijn teruggekomen. Eerste week was ik zelf ziekjes en was het nog wel interessant allemaal, maar merk dat ik alle maatregelen eigenlijk gewoon vreselijk kut vind.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomas op 29-03-2020 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Voor mij heel herkenbaar. Werk sinds 13 maart verplicht thuis en heb sinds 14 maart nog maar 1 persoon gezien (2 keer een uurtje gewandeld).

Werk is voor mij het grootste deel van mijn sociale contacten dus dat is een groot gemis.

Zoals iemand in dat artikel ben ik graag alleen maar het is fors anders als je keuzes hebt in het geval je toch even samen met anderen iets wil doen.

In het begin irriteerde het me nogal dat het vaak over ouders met (jonge) kinderen ging maar dat is redelijk over. Zal niet makkelijk voor ze zijn als je gewend bent ze voor een redelijk deel van de dag kwijt te zijn.

Over de grote groep alleenstaanden hoor je maar weinig terwijl die het vermoedelijk ook niet allemaal makkelijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:57
anandus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:59:
Het wordt nog spannender dan we dachten:

[...]
Tegelijkertijd biedt dit natuurlijk ademruimte:
https://nos.nl/artikel/23...racht-naar-duitsland.html

Overplaatsing van IC patiënten naar Duitsland. De vraag is natuurlijk in wat voor een getale zal dit mogelijk zijn, maar gezien de capaciteit in Duitsland op dit moment en het beperkte aantal kritieke patiënten dat zij momenteel zelf hebben denk ik dat er veel winst gehaald kan worden door de zorg op dusdanig internationale wijze aan te pakken. En dat is natuurlijk nog maar één van de manieren om het op internationaal niveau potentieel op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

psychodude schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Overplaatsing van IC patiënten naar Duitsland. De vraag is natuurlijk in wat voor een getale zal dit mogelijk zijn, maar gezien de capaciteit in Duitsland op dit moment en het beperkte aantal kritieke patiënten dat zij momenteel zelf hebben denk ik dat er veel winst gehaald kan worden door de zorg op dusdanig internationale wijze aan te pakken. En dat is natuurlijk nog maar één van de manieren om het op internationaal niveau potentieel op te vangen.
Toch vind ik dat wel iets dubbel. Aan de ene kant mooi en goed, aan de andere kant kan het het leven van een Duitse patiënt kosten bij triage omdat er dan wel een bed extra bezet is door een niet Duitser.
Heb je daar dan als Duitser belasting etc voor betaald?

Ik ben Nederlander voor de duidelijkheid - en ik vind het supertof van de Duitsers - , en als het kan moet je het natuurlijk doen maar anders dan Brussel soms roept zijn we nog wel redelijk soevereine staten met elk hun eigen keuzes in gezondheidszorg. Die discussie speelde eerder ook in onze provincies en daar ijkt mij duidelijk dat ook een Brabander evenveel recht heeft op dezelfde goede zorg als een Groninger omdat we allemaal in het zelfde zorgsysteem zitten.
Voordeel is ook dat best wat Duitsers in de grensstreek beter Nederlands spreken dan ik Duits.

Ik hoop dat het snel wat gaat uitdoven, en Nederland leert dat wat meer defensieve zorg capaciteit gewoon niet weg te bezuinigen is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

psychodude schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Beter een goede buur dan een verre vriend! Dit lucht inderdaad op. Hoop dat het in Nederland nooit zo'n bende zal worden als bijv. Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jack Mikkers, blijft een leuke naam, geeft wel het advies het te verlengen naar 1 mei. Ze zullen vast ook naar de veiligheidsregio luisteren.
Update
Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch adviseert het kabinet om de coronamaatregelen nog tot zeker 1 mei te verlengen. Mikkers, die ook voorzitter is van de Veiligheidsregio Brabant-Noord, deed zijn oproep in het actualiteitenprogramma 1Vandaag. Volgens hem kunnen de maatregelen ook niet "met een big bang worden afgeschaft".

Het kabinet besluit dinsdag of de maatregelen worden verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vind het toch wel raar dat er zoveel nadruk wordt gelegd op het aantal besmettingen en doden. Omdat testen bij elke land anders is en bij

Nederland zelfs een verschil is tussen begin van de crisis en nu zijn de getallen toch niet veel waard?
Hetzelfde geldt voor het aantal doden.

Het meest interessante, wat wel overal consistent is, is toch het aantal ic opnames en dan vooral de stijging of daling ervan? Om de werking van de maatregelen te meten bedoel ik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 29-03-2020 21:06 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
In Deutschland haben wir europaweit die meisten Betten auf 100.000 Personen, das sind fast 34 Betten auf 100.000 Personen, das finden Sie in keinem anderen Land.
https://www.deutschlandfu...ml?dram:article_id=472287
Bijna 4000 nieuwe besmettingen in Duitsland
Het aantal besmettingen met het coronavirus is in Duitsland in een dag tijd met 3965 gestegen naar 52.547. Dat meldde het Robert Koch Instituut, de Duitse tegenhanger van het RIVM. De meeste nieuwe gevallen werden vastgesteld in de deelstaten Beieren (12.881) en Noordrijn-Westfalen (11.400).

Het dodental door het coronavirus is volgens de officiële cijfers van het instituut opgelopen van 325 naar 389.
Ik vraag mij af hoelang DE nog mensen van andere landen gaat toelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

kmf schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:05:
Het meest interessante, wat wel overal consistent is, is toch het aantal ic opnames en dan vooral de stijging of daling ervan? Om de werking van de maatregelen te meten bedoel ik dan.
Niet per sé omdat elk land ook een ander beleid heeft van het opnemen op de IC of niet.

Als je de effectiviteit van maatregelen wil meten, dan zou je het netto aantal besmettingen moeten meten, maar dat kunnen we nu niet omdat we niet grootschalig kunnen testen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Stoney3K schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Niet per sé omdat elk land ook een ander beleid heeft van het opnemen op de IC of niet.
Dan is het PER land nog steeds wel een constante.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:57
franssie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Toch vind ik dat wel iets dubbel. Aan de ene kant mooi en goed, aan de andere kant kan het het leven van een Duitse patiënt kosten bij triage omdat er dan wel een bed extra bezet is door een niet Duitser.
Heb je daar dan als Duitser belasting etc voor betaald?

Ik ben Nederlander voor de duidelijkheid - en ik vind het supertof van de Duitsers - , en als het kan moet je het natuurlijk doen maar anders dan Brussel soms roept zijn we nog wel redelijk soevereine staten met elk hun eigen keuzes in gezondheidszorg. Die discussie speelde eerder ook in onze provincies en daar ijkt mij duidelijk dat ook een Brabander evenveel recht heeft op dezelfde goede zorg als een Groninger omdat we allemaal in het zelfde zorgsysteem zitten.
Voordeel is ook dat best wat Duitsers in de grensstreek beter Nederlands spreken dan ik Duits.

Ik hoop dat het snel wat gaat uitdoven, en Nederland leert dat wat meer defensieve zorg capaciteit gewoon niet weg te bezuinigen is.
Vergeet niet dat dit niet een kwestie is van gering meer defensieve zorgcapaciteit, een opschalen naar potentieel 2500 IC bedden voor een doorgaans 80% bezetting op 1050 IC bedden is gewoon niet efficiënt. Hoe zuur dat dat ook is tijdens een pandemie als deze. Je kunt je zorg niet afstemmen op iets dat dusdanig weinig voorkomt. Stel we hadden zelfs 50% meer gehad en zitten de komende 20 jaar met de helft van de bedden leeg, maar wel kosten kwijt aan onderhoud e.d. Dan hebben we bij een volgende uitbraak van deze omvang met deze impact alsnog weer een tekort.

De defensieve aanpak binnen het kader van dit soort pandemieën moet je dan ook niet willen gaan zoeken in bedden en beademingsmachines, maar in het voorkomen van grootschalige uitbraken.

En ja, we mogen dan wel soevereine staten zijn, maar je moet je realiseren dat dit een uitzonderlijke situatie is. Als morgen Rusland Finland binnenvalt (bij wijze van spreken), verwachten we ook dat het één voor allen is en niet zeggen "Finland, even goede vrienden, maar als soevereine staat houden wij ons even afzonderlijk". In dit geval worden we allen getroffen door dezelfde onzichtbare vijand. En uiteraard hebben we voor wat betreft dat eerst uiteraard ook verdragen om ons daaraan te houden, maar het gebrek daarin in het geval van een Europa-brede gezondheidscrisis als deze zou men meer moeten zien als oversight.

Het concept als land of provincie kun je daarin op zekere hoogte gewoon het best buiten beschouwing laten. Niemand is er bij gebaat als er in gebied A mensen dood liggen te gaan bij niet bezette bedden in gebied B.

En of dat dan eerlijk is of niet, zelfs voor Groningen - Brabant kun je uiteraard aanvoeren dat beide partijen mogelijk wel evenveel belasting e.d. betalen, maar als de IC's in het noorden vol liggen met Brabanders omdat die eerder waren, is van die gelijkheid natuurlijk ook weinig over. Tsja, op dat moment natuurlijk op zijn zachtst gezegd balen voor de Groningers die een IC bed nodig hebben. Maar je kunt het uiteraard ook niet verkopen om in het noorden voldoende IC bedden leeg te hebben staan terwijl in het zuiden aan de poort geselecteerd zou moeten worden wie dood gaat.

Hetzelfde geld in zekere zin natuurlijk ook tussen de EU lidstaten.

We hebben een EU gezondheidsbeleid, we hebben ons Europees centrum voor ziektepreventie en bestrijding (ECDC), ons Europees geneesmiddelenbureau (EMA), er zijn de Europese Referentie Netwerken (ERN's) voor zeldzame aandoeningen, er is een EU-tabaksrichtlijn vanuit gezondheidsperspectief binnen de Unie, het recentelijk opgestelde EU Cancer Plan, etc.

Hoewel de EU lidstaten dus nog altijd een eigen beleid voeren binnen een groot deel van de gezondheidszorg, moeten we niet vergeten dat er toch al een zekere mate van verwevenheid ook binnen de EU reeds aanwezig is op het gebied van gezondheidszorg.

Om nog maar te zwijgen over de morele obligatie als arts, omgekeerd namelijk zou ik het weigeren van het verlenen aan hulp aan een groep Duitsers die het hoognodig heeft vanuit oogpunt dat er mogelijk ook Nederlanders aan zitten te komen die het nodig gaan hebben, toch redelijk in strijd vinden met de eed die ik afgelegd heb. Ieder leeg bed ten tijde van een crisis als dit is er één te veel zolang er elders noodzaak toe is.
Ik vind het toch wel raar dat er zoveel nadruk wordt gelegd op het aantal besmettingen en doden. Omdat testen bij elke land anders is en bij

Nederland zelfs een verschil is tussen begin van de crisis en nu zijn de getallen toch niet veel waard?

Ook IC opnames zijn niet overal consistent. Nederland heeft een relatief afhoudend beleid t.o.v. IC opnames. Ook één van de redenen dat we doorgaans voldoende hebben aan een betrekkelijk beperkte hoeveelheid IC bedden. Dat is nu niet anders. Ook binnen landen veranderd de indicatie voor IC opname, bijv. in Italië en Spanje is er sprake van een triage aan de poort.. Er is dan ook eigenlijk geen goede consistente manier om de aantallen te vergelijken. Zowel niet tussen landen, als binnen een enkel land na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
kmf schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:14:
[...]

Dan is het PER land nog steeds wel een constante.
Dat beleid verscherpt natuurlijk ook snel.
Zodra de krapte komt, komt er vanzelf een extra scherpe selectie en verandert die constante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is IC capaciteit bereikt? Ik check zo af en toe https://stichting-nice.nl/ en ik zie het aantal opnames schommelen, 979, 981, 980 en nu weer 979...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@psychodude dank voor je duiding hoe jij het ziet. Ik gebruikte ook bewust dubbel en niet verkeerd of slecht (want dat is het nooit). Ik denk ook dat in een crisis als deze de artsen beslissende keuze mogen en ook moeten maken wat zij verantwoord vinden.
Top - Down werkt in een crisis vaak niet niet zoals men het gewend is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Vorkie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:09:
[...]

https://www.deutschlandfu...ml?dram:article_id=472287

[...]

Ik vraag mij af hoelang DE nog mensen van andere landen gaat toelaten?
In Duitsland hebben ze misschien wel zoveel bedden, maar niet genoeg personeel:
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:36:
[...]

In Duitsland hebben ze misschien wel zoveel bedden, maar niet genoeg personeel:
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
om nog even wat te quoten uit dat artikel:
Generally speaking, "in the field of intensive care medicine, the number of personnel is decisive, and it is the biggest issue when it comes to expanding capacities," says Gerald Gass, the president of the German Hospital Federation.

Germany has the highest density of hospital beds in the European Union. At the same time, it currently has a shortfall of 17,000 nursing positions. Of its 497,000 beds, 28,000 are intensive care beds. Here, too, Germany is by far the per-capital leader in Europe. In recent years, many hospitals have added more intensive care beds because they are more lucrative than ordinary beds. Old, terminally ill people are sometimes treated with machine ventilation even though it doesn't do much for their health; artificial ventilation earns a hospital more money.

"Out of hand, pointless treatments for patients with very bad prognoses" is one reason why nurses and caregivers are often disillusioned and no longer enjoy working in intensive care units, Janssens and his colleagues told the Deutsches Ärzteblatt. A high workload, inadequate pay and low appreciation for caregivers have caused many staffers to leave German intensive care units.
IC bedden zijn dus ook een beetje een moneymaker..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:21
President Trump op Twitter: https://twitter.com/realD...tatus/1244320570315018240
“President Trump is a ratings hit. Since reviving the daily White House briefing Mr. Trump and his coronavirus updates have attracted an average audience of 8.5 million on cable news, roughly the viewership of the season finale of ‘The Bachelor.’ Numbers are continuing to rise...
Top, prioriteiten zitten op de juiste plek. WTF gast :')

Heb toch wel een beetje medelijden met de Amerikanen dat ze zo'n debiel als president hebben tijdens deze crisis.

Op GoT staan we geen naamverbasteringen toe.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 29-03-2020 22:59 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 22:14
WernerL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:43:
President Trump op Twitter: https://twitter.com/realD...tatus/1244320570315018240

[...]

Heb toch wel een beetje medelijden met de Amerikanen dat ze zo'n debiel als president hebben tijdens deze crisis.
wow, maar een miljoen meer dan Rutte, wat het hit hoor :9

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 29-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[...]

Ik las ook bij de NY post oid; patienten komen binnen > intuberen > sterven > repeat. Met plaatjes van zusters in vuilniszakpakjes er bij, omdat ze niks meer hadden.

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 29-03-2020 23:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
maratropa schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Ik las ook bij de NY post oid; patienten komen binnen > intuberen > sterven > repeat. Met plaatjes van zusters in vuilniszakpakjes er bij, omdat ze niks meer hadden.
En nog steeds is New York niet in lockdown. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16

Hier in Nederland is ook steeds te lezen hoeveel mensen hebben gekeken naar Rutte/Willie/Bruins enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Hier in Nederland is ook steeds te lezen hoeveel mensen hebben gekeken naar Rutte/Willie/Bruins enz
Dat zenders kijkcijfers naar buiten brengen is prima, maar je ziet geen 'Kijjk mij eens populair zijn'-tweet van Mark Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

En het aantal doden is natuurlijk ook een interessant cijfer. Zal ook niet 100% kloppen maar wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Thomas schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:59:
[...]

En het aantal doden is natuurlijk ook een interessant cijfer. Zal ook niet 100% kloppen maar wel aardig.
Ik denk juist dat aantal doden heel verschillende getallen kunnen opleveren.
Gaat iemand dood aan covid, of gaf covid het laatste zetje aan bv een hartkwaal?

Is die dan overleden aan covid of aan de hartkwaal?

Als land A covid zegt, en land B de hartkwaal, ga je grote verschillen krijgen.

Als je mensen postmortem wel of niet checkt op corona, maakt ook verschil.
Indien niet checken == negatief, ga je heel weinig corona doden krijgen hoor.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Maar dat wordt niet vergeleken met de kijkcijfers van Wie Is De Mol of GTST.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
President Dump op Twitter: https://twitter.com/realD...tatus/1244320570315018240

[...]

Want Rutte en het RIVM doen het geweldig tijdens deze crisis in Nederland? Laten we ons bezig houden met Nederland en laat die Amerikanen doen wat ze willen. Lekker altijd kritisch zijn over landen als Verenigde Staten en China maar als het op Nederland aankomt doen wij het blijkbaar fantastisch.. maar niet heus!

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Aslanboy1905 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Want Rutte en het RIVM doen het geweldig tijdens deze crisis in Nederland? Laten we ons bezig houden met Nederland en laat die Amerikanen doen wat ze willen. Lekker altijd kritisch zijn over landen als Verenigde Staten en China maar als het op Nederland aankomt doen wij het blijkbaar fantastisch.. maar niet heus!
Jij wil hier beweren dat de, wat mij betreft toch duidelijk oprechte, inzet van Rutte en de mensen van het RIVM vergelijkbaar is met het schandalige gedrag van Trump in deze crisis? Tuurlijk moet je de hand in eigen boezem steken, maar verbaasd zijn over de situatie in de VS is toch niet zo verrassend? Lekker makkelijk weer

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38
YouTube
Trump live over 5 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 29-03-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:15:
De defensieve aanpak binnen het kader van dit soort pandemieën moet je dan ook niet willen gaan zoeken in bedden en beademingsmachines, maar in het voorkomen van grootschalige uitbraken.

En ja, we mogen dan wel soevereine staten zijn, maar je moet je realiseren dat dit een uitzonderlijke situatie is. Als morgen Rusland Finland binnenvalt (bij wijze van spreken), verwachten we ook dat het één voor allen is en niet zeggen "Finland, even goede vrienden, maar als soevereine staat houden wij ons even afzonderlijk". In dit geval worden we allen getroffen door dezelfde onzichtbare vijand. En uiteraard hebben we voor wat betreft dat eerst uiteraard ook verdragen om ons daaraan te houden, maar het gebrek daarin in het geval van een Europa-brede gezondheidscrisis als deze zou men meer moeten zien als oversight.

Het concept als land of provincie kun je daarin op zekere hoogte gewoon het best buiten beschouwing laten. Niemand is er bij gebaat als er in gebied A mensen dood liggen te gaan bij niet bezette bedden in gebied B.
Dit is een interessant stuk, maar wellicht is de economische en geopolitieke context interessanter als je kijkt naar de afloop. In het geval van die paar patiënten die overgezet worden zijn de investeringen al gedaan en is er een relatief klein belang (op het niveau van individuele patiënten).

Als je kijkt naar de afwikkeling van zo'n crisis praat je over veel grotere bedragen (hoe lang kun je de economie draaiende houden / weer op gang brengen, niet zozeer hier in Nederland, maar vooral in zwaarder getroffen eurolanden?) maar ook veel grotere belangen (die andere EU landen zijn onze handelspartners, we hebben ze nodig, maar geopolitiek kan een andere mogendheid een voet tussen de deur krijgen als wij er samen niet uitkomen).

Dat soort crises (als in beslissingspunt) hebben de potentie om de EU uit elkaar te drijven, maar ook om meer verbonden te worden. De nasleep van deze crisis is daarom niet beperkt tot ziekenhuizen maar zal (geo)politieke gevolgen hebben.

Je ziet nu al wat opstapjes:
Er is echter een belangrijke ‘maar’. Sommigen, zoals ook verwoord in een initiatief van negen voornamelijk zuidelijke Eurolanden, willen nu een sprong maken naar eurobonds. Dit is een permanent mechanisme waarbij alle eurostaten voor elkaar garant staan, een volledige mutualisering van schuld.

https://www.volkskrant.nl...-niet-eurobonds~b31ecf64/
En uit het FT (hele artikel is eigenlijk interessant, te lezen via deze Google search):
Christine Lagarde’s comment that it was not the ECB’s job to “close the spreads” between 10-year Italian government bonds and German Bunds — a measure of the risk differential between the two sovereign debts — caused it to spike by 60 basis points, the biggest daily increase on record. The FTSE MIB, Milan’s blue-chip stock index, plummeted 17 per cent, its biggest daily drop, out-slumping other equity markets on a terrible day for investors around the world.

“Italy needed help and it has been given a slap in the face,” said Matteo Salvini, leader of the nationalist League party who said he would look into seeking compensation from the central bank.

https://www.ft.com/conten...2c-11ea-b3f3-fe4680ea68b5
Dit was ook het onderwerp van Boekestein en de Wijk afgelopen vrijdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 23:17
In de USA hebben ze naar zeggen van Trump mega veel tests, die binnen 5 min. Een positieve uitslag aangeven.

Zit weer met verbazing te kijken maar interessant is het wel.

Van praten over 2,2 miljoen doden naar het bashen van de journalist van CNN.
En hoe goed er toch wel niet gehandeld is door de Chinezen snel te weigeren en de Europeanen ook.

[ Voor 16% gewijzigd door BekSide op 30-03-2020 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 09:11
BekSide schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:04:
In de USA hebben ze naar zeggen van Trump mega veel tests, die binnen 5 min. Een positieve uitslag aangeven.

Zit weer met verbazing te kijken maar interessant is het wel.

Van praten over 2,2 miljoen doden naar het bashen van de journalist van CNN.
En hoe goed er toch wel niet gehandeld is door de Chinezen snel te weigeren en de Europeanen ook.
Ik had er nog niet eerder eentje live gehoord, maar mijn hemel wat een potje borstklopperij. Dit gaat toch helemaal nergens over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:38
kezzza schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:10:
[...]

Ik had er nog niet eerder eentje live gehoord, maar mijn hemel wat een potje borstklopperij. Dit gaat toch helemaal nergens over...
Vrijwel elke zin gaat er over, inderdaad. Incredible people hier en daar. No one has ever seen anything like dit en dat, en dan heeft hij het over werk wat verzet wordt.

En op een vage manier ineens tussendoor komen net het verlengen van alle maatregelen naar 30 april. Klinkt nog als dichtbij, maar dat is ineens 5 weken extra, waar eerder nog twee weken max werd gezegd. En reken er maar op dat het daarna nog niet klaar is.

Reporters stellen regelmatig goede kritische vragen, maar dan krijgen ze de wind van voren. Nepnieuws, geen kijkers, persoonlijke aanval. Beschamend.

Trump versprak zich ergens toen hij ineens vol lof over het redden van de economie begon. Kwam hij ineens met: oh ja, ik bedoel eigenlijk wel dat het voorkomen van doden belangrijker is.

Lovenswaardig dat hij duidelijk aangaf zich te laten leiden door de wetenschappelijke experts. Echter staan die daar onder grote druk. En achter de schermen gebeuren ook dingen.

Volgens Trump hebben ze de beste experts en de beste economie. Hun land gaat de boel redden. Italië en Spanje hebben pech gehad, USA had geluk door de besluiten van Trump om grenzen te sluiten voor China en daarna Europa.

Het is teveel onzin. Komt ook lang niet goed. Ook in Europa niet. Eind juli kunnen we een eerste balans opmaken. We komen er zeker wel door, maar het wordt een groot offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Voor wat betreft Amerika zijn we ook wel wat schatplichtig door de https://wikikids.nl/Marshallhulp
Maar ik wil eerst wel eens zien wat een Goldman Sachs bereid is om te doen en andere bedrijven uit de US die als sprinkhanen hebben rond gehobbeld etc etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Playa del C. schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:22:
[...]

Lovenswaardig dat hij duidelijk aangaf zich te laten leiden door de wetenschappelijke experts.
Natuurlijk zegt ie dat. Dan kan hij zich achter de wetenschappers verschuilen als het fout loopt. En als het goed afloopt dan klopt hij zichzelf op de borst en worden de wetenschappers niet meer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

downtime schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:34:
[...]

Natuurlijk zegt ie dat. Dan kan hij zich achter de wetenschappers verschuilen als het fout loopt. En als het goed afloopt dan klopt hij zichzelf op de borst en worden de wetenschappers niet meer genoemd.
Laten we open dat de mensen die zich verschuilen achter de wetenschappers, wel naar die wetenschappers luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

downtime schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:34:
[...]

Ik zie dit echt wel fout aflopen voor hem. Elk land/elke regering etc. maakt fouten, maar ik heb het idee dat Trump zelf nog geen idee heeft van de ernst van deze crisis. Hij geeft echt niks toe en lijkt volledig te zijn losgekoppeld van de realiteit. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me zou verbazen dat ondanks alle idioterie hij alsnog zou worden verkozen, maar hoop toch ergens dat de Amerikanen het allemaal niet meer zomaar slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Thomas schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:45:
[...]

Ik zie dit echt wel fout aflopen voor hem. Elk land/elke regering etc. maakt fouten, maar ik heb het idee dat Trump zelf nog geen idee heeft van de ernst van deze crisis. Hij geeft echt niks toe en lijkt volledig te zijn losgekoppeld van de realiteit. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me zou verbazen dat ondanks alle idioterie hij alsnog zou worden verkozen, maar hoop toch ergens dat de Amerikanen het allemaal niet meer zomaar slikken.
De approvals numbers zijn nog nooit zo hoog geweest als ik me niet vergis.... het is te triest voor woorden.

Dit doet 40 jaar erosie van het onderwijs met je land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb een korte, concrete vraag, maar ik weet niet waar ik moet zoeken.
Kan een werkgever medewerkers (niet gezondheidszorg, niet vitaal beroep) verplichten om dichter dan 1,5 meter van elkaar te werken als hij de medewerkers een FFP2 laat dragen?
Een bekende van mij zit met deze situatie, maar durft niets te zeggen vanwege vrees voor verlies van zijn baan. Welke regelgeving is hier van toepassing en waar moet hij zijn om dit probleem aan te kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Henk007 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 03:49:
Kan een werkgever medewerkers (niet gezondheidszorg, niet vitaal beroep) verplichten om dichter dan 1,5 meter van elkaar te werken als hij de medewerkers een FFP2 laat dragen?
Een bekende van mij zit met deze situatie, maar durft niets te zeggen vanwege vrees voor verlies van zijn baan. Welke regelgeving is hier van toepassing en waar moet hij zijn om dit probleem aan te kaarten?
Ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt openen. Dit is niet de juiste plek.

Hoe goed bedoeld, een TR indienen is beter ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 30-03-2020 11:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Een Airbus A310 van MedEvac van Duitsland met 25 man medisch personeel aan boord .

44 bedden waarvan 16 IC wordt op het moment gebruikt om Italiaanse patienten naar Duitse ziekenhuizen over te brengen .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz0XgnOHvKONwn6S9B2LY0t0OB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzZQbUmKm3BVZ1FoI5t3q5ya.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vindt ik het indrukwekkend wat de Duitsers op moment aan hulp aanbieden aan andere landen in deze crisis .

[ Voor 11% gewijzigd door leekers op 30-03-2020 07:06 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:58
leekers schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:05:

Persoonlijk vindt ik het indrukwekkend wat de Duitsers op moment aan hulp aanbieden aan andere landen in deze crisis .
*knip*
Maar nee, ze zijn inderdaad goed bezig. Blijft ook een fasinerend mysterie bij Corona waarom er in Duitsland zelf bijna geen IC-opnames nodig zijn en er daar bijna geen doden vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 30-03-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Henk007 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 03:49:
Nee kan niet. De officiële richtlijn is dat je zo veel mogelijk thuis werkt als dat kan. Als je niet thuis kan werken (bijv: de bouw) dan moet je wel gewoon werken, tenzij je klachten hebt. Aankaarten: Vakbond, HR, Vertrouwenspersoon.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 30-03-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dennisdn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:27:
[...]

*knip*
Maar nee, ze zijn inderdaad goed bezig. Blijft ook een fasinerend mysterie bij Corona waarom er in Duitsland zelf bijna geen IC-opnames nodig zijn en er daar bijna geen doden vallen.
*knip*

[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 30-03-2020 09:01 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 22:13
Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 02:16:
[...]

De approvals numbers zijn nog nooit zo hoog geweest als ik me niet vergis.... het is te triest voor woorden.

Zijn approval rating is nog steeds bizar laag voor een president in crisis-tijd. Een beetje competente en niet-gehate president had op 80% gestaan, hij haalt de 50% niet eens. Zijn rating is nog geen 10% gestegen sinds het virus de VS bereikt heeft. Mensen zien hem iets doen, en een deel reageert erop. Maar vooralsnog blijft het uitzonderlijk laag (zelfs zonder crisis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
Dennisdn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:27:
[...]

*knip*
ik heb hier ook over na zitten denken en kan echt niets verzinnen. Ja de duitsers hebben meer ziekenhuizenbedden per hoofd bevolking maar dat is op dit moment toch niet waarom er veel mensen dood gaan in Nederland.

heb nog eens bekeken of het aantal ouderen lager is in duitsland maar dat is ook juist hoger dan in NL (niet veel verschil maar toch).

[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 30-03-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Was de reden niet dat ze bijvoorbeeld bij iemand met hartfalen t.g.v. corona als doodsoorzaak hartfalen geven? En het dus geen 'coronadode' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40
autje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:24:
Was de reden niet dat ze bijvoorbeeld bij iemand met hartfalen t.g.v. corona als doodsoorzaak hartfalen geven? En het dus geen 'coronadode' is?
Hoofdzakelijk waarschijnlijk omdat ze zo veel testen, en dus snel de mensen eruit pikken die andere zouden gaan besmetten en vroeg hebben kunnen ingrijpen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
autje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:24:
Omdat het zinvoller is dan coronainfectie als doodsoorzaak te nemen.

Als een blinde bijvoorbeeld een vrachtwagen niet ziet en wordt platgereden heeft dat ook met blindheid te maken, blindheid/de ziekte/oorzaak die daaraan ten grondslag ligt heeft bijgedragen aan de dood, maar uiteindelijk is het het trauma van de botsing met de vrachtwagen dat de dood veroorzaakt.

Het is van praktisch belang om de ziekte die het rechtstreekse/directst tot de dood heeft geleid vast te leggen, daarnaast worden ook ziekten die hebben bijgedragen vastgelegd.

Hartfalen is overigens vaak eerder een gevolg van een ziekte dan een ziekte, en zou dus eigenlijk helemaal niet moeten worden geregistreerd, maar de onderliggende ziekte.

Ik vraag me af of dat in Duitsland heel anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
begintmeta schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Omdat het zinvoller is dan coronainfectie als doodsoorzaak te nemen.

Als een blinde bijvoorbeeld een vrachtwagen niet ziet en wordt platgereden heeft dat ook met blindheid te maken, blindheid/de ziekte/oorzaak die daaraan ten grondslag ligt heeft bijgedragen aan de dood, maar uiteindelijk is het het trauma van de botsing met de vrachtwagen dat de dood veroorzaakt.

Het is van praktisch belang om de ziekte die het rechtstreekse/directst tot de dood heeft geleid vast te leggen, daarnaast worden ook ziekten die hebben bijgedragen vastgelegd.

Hartfalen is overigens vaak eerder een gevolg van een ziekte dan een ziekte, en zou dus eigenlijk helemaal niet moeten worden geregistreerd, maar de onderliggende ziekte.
Dat begrijp ik allemaal, maar mijn antwoord was op de vraag waarom er zo'n verschil is in het aantal doden tussen Duitsland en Nederland ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
autje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Dat begrijp ik allemaal, maar mijn antwoord was op de vraag waarom er zo'n verschil is in het aantal doden tussen Duitsland en Nederland ;) .
Goede vraag. Kan allerlei redenen hebben. Ik denk niet dat de registratie van doodsoorzaken in Duitsland sterk verschilt, maar dat zou een reden kunnen zijn, als dat zo zou zijn. Wellicht zijn in Duitsland ook gewoon minder mensen besmet, is een andere groep binnen de bevolking besmet. Het kan vooralsnog van alles zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 14:15
begintmeta schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Goede vraag. Kan allerlei redenen hebben. Ik denk niet dat de registratie in Duitsland sterk verschilt, maar dat zou een reden kunnen zijn. Wellicht zijn in Duitsland ook gewoon minder mensen besmet, is een andere groep binnen de bevolking besmet. Kan van alles zijn.
Ja maar wel een hele interessante gezien ze echt afwijken van de rest van de wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Crysania schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:57:
...
Ja maar wel een hele interessante gezien ze echt afwijken van de rest van de wereld
Ik denk dat daarover pas wat later zinvolle dingen te zeggen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 08:55

Megalodon86

Enzyme X

Over een paar maanden zal de balans opgemaakt kunnen worden. Hoeveel extra doden waren er in maart,april,mei,juno, ten opzichte van jaargemiddeldes. Dan zal ws blijken dat er veel meer 'coronadoden' waren dan nu geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

franssie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:45:
[...]

Laten we open dat de mensen die zich verschuilen achter de wetenschappers, wel naar die wetenschappers luisteren.
Trump? Denk je dat serieus? Die heeft alleen een scapegoat nodig voor als het fout loopt, dit kan wel eens het einde betekenen van zijn presidentschap en Trump denkt alleen maar aan 1 ding. Dit behouden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Thuiswerken song 😂😂dag 100 in quarantaine 😬😴

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
begintmeta schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Goede vraag. Kan allerlei redenen hebben. Ik denk niet dat de registratie van doodsoorzaken in Duitsland sterk verschilt, maar dat zou een reden kunnen zijn, als dat zo zou zijn. Wellicht zijn in Duitsland ook gewoon minder mensen besmet, is een andere groep binnen de bevolking besmet. Het kan vooralsnog van alles zijn.
Dat is juist het hele ding. Als het aan de wijze van registraties of andere groep besmettingen zou zitten dan was het geen mysterie op dit moment.

Net zoals ze, naar mag ik aannemen, hebben gechecked of er geen minder kwaadaardige mutatie rondgaat in Duitsland voordat de artsen het een mysterie zijn gaan noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennisdn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Dat is juist het hele ding. Als het aan de wijze van registraties of andere groep besmettingen zou zitten dan was het geen mysterie op dit moment.

Net zoals ze, naar mag ik aannemen, hebben gechecked of er geen minder kwaadaardige mutatie rondgaat in Duitsland voordat de artsen het een mysterie zijn gaan noemen.
Vziw heeft geen enkele arts het een 'mysterie' genoemd, klinkt meer als onze thuis analisten en number crunchers :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Waarom zoekt Helsloot steeds een podium?
Jack Mikkers zegt verlengen, iemand die nu ook daadwerkelijk voorzitter van iets is en constant op de hoogte wordt gehouden vs een hoogleraar die niet in keuken kan kijken van al die maatregelen.

Vermoeiend.
Hoogleraar Besturen van Veiligheid: denk na over versoepeling maatregelen
Er moet nagedacht worden over het versoepelen van de maatregelen die zijn genomen om het coronavirus tegen te gaan, vindt hoogleraar Besturen van Veiligheid Ira Helsloot. Bij Op1 zei hij dat de maatregelen de volksgezondheid op lange termijn juist meer schade berokkenen, door de economische terugval waartoe die leiden en het uitstellen van reguliere zorg.

"Het gaat mij niet om het geld, maar om de effecten op de volksgezondheid", mede als gevolg van een eventuele financiële crisis en oplopende werkloosheid. Dat vertaalt zich normaal gesproken in een afname van gezonde levensjaren. Ook vindt Helsloot dat het geld van de noodmaatregelen om de economie te ondersteunen beter naar de zorg had kunnen gaan.

Daarnaast is geplande zorg opgeschort en dat kan fatale gevolgen hebben, aldus Helsloot. Arts-viroloog Anne Wensing, die ook aan tafel zat, herkent zich niet in dat verhaal. "De zorg is afgeschaald, maar dat is niet voor mensen die acuut in de problemen komen."

De Volkskrant schrijft vanochtend dat in ziekenhuizen een "schaduwcrisis" of "een tweede, stille crisis" voltrekt door het uitstellen van behandelingen en operaties. Dat zal levens gaan eisen, concludeert de krant. Volgens onderzoekers gaat bijna de helft van de reguliere zorg op dit moment niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Anoniem: 455473 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 02:16:
[...]

Ach-ach alsof wij het zoveel beter doen, de arrogantie.
Die erosie binnen ons land is evenzeer hemeltergend, bedoel kijk gewoon ff naar het vorige weekend en je weet genoeg. Hamsteren? nuff-said.
Daarbij onze politieke leiders, ja geen vergelijk met Trump hoor, maar hebben ter nauwe nood maatregelen genomen waarvan deze week moet blijken of we de ijsberg niet alsnog vol raken.
2 weken geleden ons eigen Philips maar gevraagd voor die beademingsapparatuur, ik zou bijna zeggen een Trumpiaanse situatie.

Wijzen naar Trump, het lijkt er op dat het voornamelijk gedaan wordt door diegene hier die een paar weken geleden alles en iedereen voor gek verklaarde omdat het maar een griepje was. Een manier om hun eigen f-up te verdoezelen.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
YakuzA schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Vziw heeft geen enkele arts het een 'mysterie' genoemd, klinkt meer als onze thuis analisten en number crunchers :)
Weet niet meer waar het was, bij Op1 of Jinek bespraken artsen het. Ik kan alleen als kijker niet checken of het echte artsen zijn. Ik mag hopen dat de redactie dat heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennisdn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:31:
...

Ik zou niets aannemen dat niet expliciet is gemaakt. Ik zou het ook geen mysterie noemen, maar eventueel een (mogelijke) observatie waarvoor nog geen robuuste verklaring bestaat.

Bijvoorbeeld is de mediane leeftijd van de gemelde gevallen in NL 60-64 op 23/3 63 jaar op 28/3, in D is de mediane leeftijd 46 jaar op 22/3 en 48 jaar op 28/3. Stel dat het nu echt zo is dat in D steeds meer ouderen geïnfecteerd raken (die in NL allemaal al geïnfecteerd zijn), zou in D een sterkere stijging van het relatieve aantal sterfgevallen te verwachten zijn.

Maar dit gegeven kan bijvoorbeeld al op allerlei andere manieren worden verklaard.

Het zal enige/geruime tijd duren voordat zinvolle vergelijkingen tussen landen kunnen worden gemaakt,. en echt belastbare uitspraken over eventuele oorzaken kunnen worden gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En in het kader van opschalen:

https://www.rijnmond.nl/n...enten-half-april-verwacht
Het Eurovisie Songfestival gaat dan voorlopig niet door, maar dat betekent niet dat het bij Rotterdam Ahoy stil wordt. Meerdere hallen van de evenementenlocatie worden deze week ingericht als tijdelijke zorglocatie voor patiënten. "Als alles volledig bezet is, hebben we een kleine zevenhonderd plekken", zegt Arjen Littooij, directeur van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Vorkie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:51:
Waarom zoekt Helsloot steeds een podium?
Jack Mikkers zegt verlengen, iemand die nu ook daadwerkelijk voorzitter van iets is en constant op de hoogte wordt gehouden vs een hoogleraar die niet in keuken kan kijken van al die maatregelen.

Vermoeiend.
Vermoeiend is niet het goede woord; ik kan me niet herinneren dat ik me afgelopen tijd meer aan iemand heb zitten ergeren dan aan Helsloot gisteravond. Zelfs als Kuzu en Baudet het ooit voor elkaar krijgen om een zichelf overschreeuwende bastaardzoon te verwekken kan het niet zo'n vervelend zuigertje worden als die kerel.

Steeds maar weer de vergelijking gaan zitten maken met de griep waarvan iedereen (behalve hij dus) inmiddels wel weet dat de vegelijking mank gaat door de hogere mortaliteit en het compleet afwezig zijn van immuniteit in alle lagen van de bevolking.
Zijn redenatie dat mensen in de bijstand een lagere levensverwachting hebben en dat een crisis met armoedeval ook mensjaren kost is wel deels waar; maar gaat er voor het gemak aan voorbij dat het daar ook deels om twee gevolgen gaat van één oorzaak: namelijk het niet kunnen overzien van de gevolgen van je keuzes.

Dan de man met darmkanker wiens behandeling nu niet doorgaat; wat hem ook jaren kan schelen; nee, die man zou het wel redden als we hem nu gaan opereren en bestralen en daarna met een verzwakte afweer in een land vol corona patienten gaan zetten |:( .

Dat samen met nog een paar cijfers uit het verband en een jijbak naar de arts aan tafel maakte het geheel wel af. Ik hoop dat we dat figuur in ieder geval niet meer terug zien op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
met New York City al als een mega grote besmettingshaard en andere grote Amerikaanse steden (oa New Orleans) die zeer waarschijnlijk gaan volgen komende weken, ben ik benieuwd wat de EU gaat doen qua passagiersvluchten uit de VS.

Tot nu toe komen er dagelijks nog steeds vluchten uit de VS aan in diverse Europese landen.

Heb vanuit de EU nog geen enkel geluid gehoord wat dit betreft.

Europese landen zijn al druk genoeg met het virus in eigen land in te dammen, maar als dit in de VS zo hard doorgaat qua besmettingen ben je natuurlijk als Europees land zometeen aan het dweilen met een kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40
Geert1976 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:43:
met New York City al als een mega grote besmettingshaard en andere grote Amerikaanse steden (oa New Orleans) die zeer waarschijnlijk gaan volgen komende weken, ben ik benieuwd wat de EU gaat doen qua passagiersvluchten uit de VS.

Tot nu toe komen er dagelijks nog steeds vluchten uit de VS aan in diverse Europese landen.

Heb vanuit de EU nog geen enkel geluid gehoord wat dit betreft.

Europese landen zijn al druk genoeg met het virus in eigen land in te dammen, maar als dit in de VS zo hard doorgaat qua besmettingen ben je natuurlijk als Europees land zometeen aan het dweilen met een kraan open.
Ook mooi dat Trump alles dichtgooit voor ons... maar andersom

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Tja, Trump. Die insinueerde gister dat er in New Yorkse ziekenhuizen op grote schaal mondkapjes verdwijnen. Dat moest de media maar onderzoeken.
Hij snapte niet dat ze van 10 a 20 duizend mondkapjes naar 200 a 300 duizend verbruik zijn gegaan. Daar moet haast wel wat mis zijn. Dat ze door de achterdeur verdwijnen ozo.

Mooie opsteker voor de medewerkers in deze ziekenhuizen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
psychodude schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:15:Vergeet niet dat dit niet een kwestie is van gering meer defensieve zorgcapaciteit, een opschalen naar potentieel 2500 IC bedden voor een doorgaans 80% bezetting op 1050 IC bedden is gewoon niet efficiënt.
Het klinkt misschien gek, maar je kunt ook andere criteria hebben dan alleen de winstgevendheid. Voorbereid zijn op een crisis, bijvoorbeeld. Tegenwoordig zouden de Deltawerken ook te duur zijn. Laat het af en toe maar een beetje overstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ook mooi dat Trump alles dichtgooit voor ons... maar andersom
Denk dat EU nog te 'bang' is om maatregelen te nemen...bang voor mogelijke sancties van Trump als de EU Amerikanen gaat weigeren in de EU.
Ik acht The Orange Leader tot alles in staat.

de VS hebben álle ESTA's wereldwijd ingetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
Geert1976 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:43:
Voorlopig ziet men (nog) geen reden deze mensen preventief te controleren op koorts of andere signalen van Corona. Dit is een hoeksteen van het relatief succesvolle beleid in Zuidoost-Azië geweest, je zou zeggen 'laaghangend fruit'.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:42
SymbolicFrank schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Het klinkt misschien gek, maar je kunt ook andere criteria hebben dan alleen de winstgevendheid. Voorbereid zijn op een crisis, bijvoorbeeld. Tegenwoordig zouden de Deltawerken ook te duur zijn. Laat het af en toe maar een beetje overstromen.
Het is natuurlijk van den zotte om voor iets wat 1x per 100 jaar (op dit moment ) voorkomt daar een dubbele ic capaciteit voor operationeel te hebben.

Wat je wel moet doen is correct reageren en op tijd opschalen (niet heel makkelijk). Maar dat is hier dus echt niet gebeurd. Als ze twee weken geleden pas begonnen zijn met opschalen, ben je wel rijkelijk laat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Adlermann schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Het is natuurlijk van den zotte om voor iets wat 1x per 100 jaar (op dit moment ) voorkomt daar een dubbele ic capaciteit voor operationeel te hebben.
Nou ja.. We hogen ook weer de dijken op voor veel geld en laat dat nu even een nog lagere frequentie hebben. Dus?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31
Gebanned schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:36:[...]Vermoeiend is niet het goede woord; ik kan me niet herinneren dat ik me afgelopen tijd meer aan iemand heb zitten ergeren dan aan Helsloot gisteravond. Zelfs als Kuzu en Baudet het ooit voor elkaar krijgen om een zichelf overschreeuwende bastaardzoon te verwekken kan het niet zo'n vervelend zuigertje worden als die kerel.

Steeds maar weer de vergelijking gaan zitten maken met de griep waarvan iedereen (behalve hij dus) inmiddels wel weet dat de vegelijking mank gaat door de hogere mortaliteit en het compleet afwezig zijn van immuniteit in alle lagen van de bevolking.
Zijn redenatie dat mensen in de bijstand een lagere levensverwachting hebben en dat een crisis met armoedeval ook mensjaren kost is wel deels waar; maar gaat er voor het gemak aan voorbij dat het daar ook deels om twee gevolgen gaat van één oorzaak: namelijk het niet kunnen overzien van de gevolgen van je keuzes.

Dan de man met darmkanker wiens behandeling nu niet doorgaat; wat hem ook jaren kan schelen; nee, die man zou het wel redden als we hem nu gaan opereren en bestralen en daarna met een verzwakte afweer in een land vol corona patienten gaan zetten |:( .

Dat samen met nog een paar cijfers uit het verband en een jijbak naar de arts aan tafel maakte het geheel wel af. Ik hoop dat we dat figuur in ieder geval niet meer terug zien op tv.
In die zin heeft die wel gelijk dat we op moeten passen dat 't middel niet erger wordt dan de kwaal. Maar volgens mij stelt hij dat het inderdaad zo is. En zijn er ook zat die roepen dat het niet zo is. En is er daardoor geen oprechte discussie mogelijk of het zo is/ wanneer het zo is.

Het is tegenwoordig zo vaak zwart/wit in dit soort discussies, helemaal als 't rondom mensenlevens gaat, terwijl je juist volgens mij de juiste grijstint moet zien te vinden.

En ja, we willen mensenlevens eigenlijk niet afzetten tegen een geldbedrag, maar in zoals de maatschappij nu is ingericht ontkom je daar eigenlijk niet aan.
Want de vraag is niet, moeten we het kostte wat het kost iemand redden? Want op die vraag zal praktisch iedereen ja zeggen. Maar als de vraag is, moeten we ten koste van dat en dat en dat iemand redden, dan wordt 't opeens een heel ander soort afweging.

En ik ben blij dat ik dat soort afwegingen niet hoef te maken, al is 't maar omdat ik daar de kwaliteiten niet voor heb, ik ben denk ik iets te veel van een getallenballetje, terwijl juist het goed omgaan met de emotie van mensen in situaties als deze erg belangrijk is. Maar de emotie moet niet te vaak winnen van de ratio, omdat 't ook weer gevolgschade op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Cyberpope schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Nou ja.. We hogen ook weer de dijken op voor veel geld en laat dat nu even een nog lagere frequentie hebben. Dus?
Die impact is echt heel veel hoger/groter.

Risico = kans * impact

Daar ga je maatregelen aanhangen. Als maatregelen duurder zijn dan het probleem wat je oplost. Moet je het gewoon niet doen. (of als de boete lager is dan de kosten van de maatregelen dan moe tje het ook niet doen).

Dat leer ik mijn studenten gewoon in corporate governance :)

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 30-03-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Adlermann schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:51:
...

Ligt er aan, wat je zot vind. Qua waterkering vinden we momenteel meen ik dat de kans te overlijden door een overstroming voor iedereen in NL kleiner moet zijn dan 1/100,000 per jaar. Is dat zot?
Wat je wel moet doen is correct reageren en op tijd opschalen (niet heel makkelijk). Maar dat is hier dus echt niet gebeurd. Als ze twee weken geleden pas begonnen zijn met opschalen, ben je wel rijkelijk laat ja.
Ik ben het met @psychodude eens dat vooral preventie/goede surveillance van belang is. Opschaling is nooit voldoende mogelijk, als je niet jaren de tijd neemt.
Adlermann schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:55:
... Als maatregelen duurder zijn dan het probleem wat je oplost. ...
Dan kom je altijd ook bij de vraag of je de kosten goed kan bepalen. En ja, uiteindelijk moet je dat natuurlijk zo goed mogelijk doen, maar zo goed mogelijk kan eventueel erg brak zijn. Het is goed om zich daarvan bewust te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Risico = kans * impact

Daar ga je maatregelen aanhangen. Als maatregelen duurder zijn dan het probleem wat je oplost. Moet je het gewoon niet doen. (of als de boete lager is dan de kosten van de maatregelen dan moe tje het ook niet doen).

Dat wordt toch wat lastiger als het om mensenlevens gaat, lijkt me?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Risico = kans * impact

Alleen kun je discussie voeren of de impact zoveel lager is bij een virus. We komen namelijk nu nog relatief goed weg met een sterfte cijfer van <3%.

Ik vraag om ook af of de schade nu veel kleiner is dan dat b.v. de Bommelerwaard deels onder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Apache4u schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Dat wordt toch wat lastiger als het om mensenlevens gaat, lijkt me?
Nee, helemaal niet. Dat geld wat je anders zou steken om IC capaciteit (die niet nodig is), kan je nu gebruiken voor andere zorg of preventie.

Je kan geld maar 1x uitgeven. Dat moet zo efficient en effectief mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

begintmeta schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Ligt er aan, wat je zot vind. Qua waterkering vinden we momenteel meen ik dat de kans te overlijden door een overstroming voor iedereen in NL kleiner moet zijn dan 1/100,000 per jaar. Is dat zot?

[...]

Ik ben het met @psychodude eens dat vooral preventie/goede surveillance van belang is.
Waar de crux hem natuurlijk een beetje zit, is dat we nu toevallig een gevaarlijke longziekte treffen, en dus beademingsapparatuur tekort komen. Wat als het de volgende keer een darmziekte, huidziekte, etc. is? Het is lastig om een groot aantal IC bedden aan te houden die voor alle ziektebeelden geschikt zijn. Nu valt er op zich wat voor te zeggen dat ademhalen iets essentieler is dan een darmprobleem ofzo, en dat is waar, maar het punt staat. Mijns inziens is het vooral een eye-opener dat het niet zo slim is alle productiecapaciteit van medische apparatuur naar het buitenland te verplaatsen.

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]