Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Yep, en de rest van de gemeenten die voor het eerst besmettingen hebben zijn hier duidelijker te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61790410MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Yup, Zoetermeer is vandaag ook gevallen...
Aanname: Zoetermeerders houden niet van carnaval? Terecht overigens
Het was niet eens puur wilders die mij stoort, andere structurele oppositiepartijen eigenlijk net zo. Kritisch doen zonder daadwerkelijk iets constructiefs te kunnen bereiken.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:20:
[...]
Inderdaad, er wordt gewoon als normaal politiek bedreven in plaats van samen deze crisis te lijf te gaan en partij politiek even niet te bedrijven. Je ziet het heel goed bij Wilders die heel dramatisch continu zijn stem verheft en hamert op een beperkt aantal punten, dat is puur voor de buhne en totaal niet constructief.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Helemaal mee eens, ik nam Wilders even als voorbeeld maar ik vond bv de partij van de dieren net zo stuitend met hun gedram over de veeteelt. Dat is een punt wat je NA de crisis kan opwerpen maar wat nu totaal niet relevant is. En zo zijn er meerdere partijen.Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Het was niet eens puur wilders die mij stoort, andere structurele oppositiepartijen eigenlijk net zo. Kritisch doen zonder daadwerkelijk iets constructiefs te kunnen bereiken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
In Zoetermeer houdt men uberhaupt niet van gezelligheidMikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Yup, Zoetermeer is vandaag ook gevallen...
Aanname: Zoetermeerders houden niet van carnaval? Terecht overigens
Dat is ZoeterwoudeStoney3K schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Ligt de dicht bij de Heineken-brouwerij, daar gaat dat carnavalsvirus met een grote boog omheen.
[ Voor 30% gewijzigd door Basszje op 18-03-2020 18:46 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Tsjah, blijkt dat gebrek aan kroegen nog eens onze redding te worden zeg... Who knew...Basszje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:46:
[...]
In Zoetermeer houdt men uberhaupt niet van gezelligheid
Dat het kabinet verantwoording aflegt, helemaal prima. Dat is hun plicht en mag de kamer ook verwachten. Kritisch zijn hoort ook. Maar dit gaat nergens meer over.
Wie trouwens nog denkt dat het virus minder hard gaat als het warm is of minder actief is, Australië is het tegendeel aan het bewijzen en gaat Europa hard achterna: https://www.covid19data.com.au/ (site is wat traag maar geeft veel info) Afgelopen dag ruim 100 mensen erbij en nu 6 doden en 567 vastgestelde besmettingen. Grootste buitenlandse bron daar is de VS schijnbaar. En is het grootste deel van het land is het tussen de 25 en 40 graden.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Wanneer moeten we iets gaan merken van de lockdown daar ?
Dat komt ook deels door de onduidelijke communicatie (en reactie WHO/buitenland) eerder deze week. Eigenlijk wordt vandaag pas echt helder dat het onderling en in NL genuanceerder ligt. Dan nog blijf ik voor meer maatregelen en/of betere communicatie, maar je hebt wel gelijk. We moeten t vooral concreet over maatregelen hebben nu en geen zwart/witte termen als lockdown proberen te gebruiken.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:24:
[...]
Nee, ik vind dat de verschillen in mate van lockdown veel te veel worden uitvergroot. Het zijn tinten grijs en niet zwart/wit zoals Wilders en Baudet ons doen geloven.
Moet eerlijk bekennen dat ik, en ik ben meestal bepaald geen fan, het Rutte best wel goed vind doen vandaag. Veel duidelijker in zn communicatie dan maandag en hij probeert echt aan iedereen tegemoet te komen. Heb m nog niet eerder zo gezien. Zou natuurlijk ook niet graag met m ruilen op dit moment
Verbaasde me toen ik dit net tikte dan wel weer even behoorlijk over het feit dat Rutte net echt moest zoeken naar het woord exponentieel. Elementair begrip van exponentiële functies is toch wel redelijk cruciaal hierbij
All-electric.
Wat ik zo vreemd vind ik zie overal op internet foto's van lege stations, pleinen etc. Mijn dorp ligt ook helemaal plat.Ernemmer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Nee, maar wel een lockdown die werkt, zodat niet iedereen gezellig samen met de buurt in het park en speeltuin gaan zitten. Of massaal gaan winkelen, het leek wel een zaterdag vandaag in Arnhem.
Maar nee, in Arnhem leek het wel zaterdag!
Of ben je zo'n type als deze meneer van Sikkom
https://www.sikkom.nl/vid...oen-en-bij-station-noord/
Politie agentje spelen.. als dat soort relatief kleine aantallen op een zaterdag lijkt, dan weet ik het ook niet.. sowieso vind ik de aantallen die daar voorbij komen niet bepaald heel boeiend. Als dát een probleem is, zul je vooral supermarkten moeten sluiten.
En nee, ik zit op zich de hele dag in huis nu, maar even een wandeling zou geen probleem moeten zijn.
10 mensen/jongeren bij elkaar m.i. ook niet.. zonder plezier heeft het leven echt geen zin
[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 18-03-2020 18:52 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja ook echt typisch weer.. M'n browser vertelt me net dat er uitgerekend nú 20+ hitsige Milfs in mijn buurt zijn die willen afspreken.. en ik kan niet naar buitenPalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Een lekkere hete chick date scoren gaat een heel ander feestje worden op deze manier.
(Chicks zijn sinds de vogelgriep ook al een risico)
Ik heb het daarstraks ook al gezegd, maar nu er miljarden aan steun worden uitgegeven, vind ik het weldegelijk relevant dat je nú al kritisch kijkt of je een sector wel wìl redden. Daarover kun je uiteraard van mening verschillen, maar ik vond dat een heel concrete en zinvolle toevoeging aan het debat. Het parlement gaat immers niet het virus kunnen bestrijden, want daar heb je anderen voor, maar wel gaan zij over de inrichting van de samenleving nu en erná.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:43:
[...]
Helemaal mee eens, ik nam Wilders even als voorbeeld maar ik vond bv de partij van de dieren net zo stuitend met hun gedram over de veeteelt. Dat is een punt wat je NA de crisis kan opwerpen maar wat nu totaal niet relevant is. En zo zijn er meerdere partijen.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Behalve dat, zoals eerder is gezegd, intensieve dierhouderij nu juist vaak de bron van deze ziektes is. Ook nu weer.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:43:
[...]
Helemaal mee eens, ik nam Wilders even als voorbeeld maar ik vond bv de partij van de dieren net zo stuitend met hun gedram over de veeteelt. Dat is een punt wat je NA de crisis kan opwerpen maar wat nu totaal niet relevant is. En zo zijn er meerdere partijen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Heeft die browser toch nog een keer gelijk, die zitten ook in quarantainepoor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Ja ook echt typisch weer.. M'n browser vertelt me net dat er uitgerekend nú 20+ hitsige Milfs in mijn buurt zijn die willen afspreken.. en ik kan niet naar buiten![]()
All-electric.
Megastal vol vleermuizen?CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Behalve dat, zoals eerder is gezegd, intensieve dierhouderij nu juist vaak de bron van deze ziektes is. Ook nu weer.
Maar volgens mij zijn de ziektes niet perse het probleem maar de grote ontvankelijkheid van mensen ervoor. En dat zal altijd zo blijven, of we nu dieren houden of niet.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dan verschillen we van meningniek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Ik heb het daarstraks ook al gezegd, maar nu er miljarden aan steun worden uitgegeven, vind ik het weldegelijk relevant dat je nú al kritisch kijkt of je een sector wel wìl redden. Daarover kun je uiteraard van mening verschillen, maar ik vond dat een heel concrete en zinvolle toevoeging aan het debat. Het parlement gaat immers niet het virus kunnen bestrijden, want daar heb je anderen voor, maar wel gaan zij over de inrichting van de samenleving nu en erná.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Je hoort hem voor het eerst?Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:53:
Bruins zit er een beetje doorheen, luisterend naar zijn stem...
En dan nog; wat voor waarde heeft je opmerking? Waarom een man die ongetwijfeld zich drie slagen in de rondte werkt dit moment zo aan te vallen?
@niek_nijmegen eerste gedachte is natuurlijk dat het allemaal strikt en goed moet. Maar hoeveel tijd kost dat? Wat voor kosten brengt dit met zich mee? De gedachte zal zijn dat er nu op korte termijn quick and dirty met geld wordt gesmeten, hoe dan ook komt dat in de economie terecht.
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 19:04 ]
Ik ben even met de auto er langs gereden vanmiddag en ik vond het best druk in de winkelstraat in Arnhem.GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:49:
[...]
Wat ik zo vreemd vind ik zie overal op internet foto's van lege stations, pleinen etc. Mijn dorp ligt ook helemaal plat.
Maar nee, in Arnhem leek het wel zaterdag!
Of ben je zo'n type als deze meneer van Sikkom
https://www.sikkom.nl/vid...oen-en-bij-station-noord/
Politie agentje spelen.. als dat soort relatief kleine aantallen op een zaterdag lijkt, dan weet ik het ook niet.. sowieso vind ik de aantallen die daar voorbij komen niet bepaald heel boeiend. Als dát een probleem is, zul je vooral supermarkten moeten sluiten.
En nee, ik zit op zich de hele dag in huis nu, maar even een wandeling zou geen probleem moeten zijn.
10 mensen/jongeren bij elkaar m.i. ook niet.. zonder plezier heeft het leven echt geen zin
Ik neem aan dat je doelt op de chinese markt waar het ontstaan is? Zo ja, dan is daar erg veel mis en ook in NL kan het beter maar ik zou de nederlandse veeteelt en markten toch echt niet willen vergelijken met de chinese en hoe daar om gegaan wordt met de dieren en de hygiene.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Behalve dat, zoals eerder is gezegd, intensieve dierhouderij nu juist vaak de bron van deze ziektes is. Ook nu weer.
Je kunt als mensheid ook minder ontvankelijk worden door méér uit de buurt van dieren te blijven, door ze niet uit het wild te halen voor consumptie, en door niet de wildernis in te trekken voor akkerland voor diervoeding.Bastien schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Megastal vol vleermuizen?
Maar volgens mij zijn de ziektes niet perse het probleem maar de grote ontvankelijkheid van mensen ervoor. En dat zal altijd zo blijven, of we nu dieren houden of niet.
Verder zijn er nog altijd opvlammingen van 'vogelgriepen' door de intensieve veehouderij.
Als we stoppen met dieren houden, zijn de virusproblemen véél minder.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
vond hem erg krachtig in dit stuk. Top!Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:09:
Zo die Klaver hakt er even in over die PBM artikelen.
Yes hier ook. Bruine bood ook gelijk excuses aan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat kan vrij simpel. Ik zag bijvoorbeeld een bericht over een vleesverwerker die produceerde voor restaurants, en die niets meer te doen heeft. Ik zou zeggen: geef het personeel een uitkering, maar geef geen structurele steun aan dat soort bedrijven. En zo ook voor zaken als KLM en Schiphol, waar we als samenleving toch al vanaf zouden moeten willen, wat mij betreft. Maar ik realiseer me, dat het debat daarover waarschijnlijk veel tijd zou gaan kosten.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:02:
[...]
@niek_nijmegen eerste gedachte is natuurlijk dat het allemaal strikt en goed moet. Maar hoeveel tijd kost dat? Wat voor kosten brengt dit met zich mee? De gedachte zal zijn dat er nu op korte termijn quick and dirty met geld wordt gesmeten, hoe dan ook komt dat in de economie terecht.
Italie is niet volledig in lockdown....De_Bastaard schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:48:
475 doden erbij in Italië. Nog altijd 70ers?
veel, zo niet de meeste bedrijven draaien gewoon nog ..... supermarkten zijn nog open...
VDL Nedcar sluit nou de deuren vanwege aanleveringsproblemen
[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-03-2020 19:15 ]
Ontvankelijkheid blijft hetzelfde, alleen de contactmomenten zijn minder (hee, da's ook wat we nu geacht worden te doen). Maar op een overvolle wereld kun je dat wel vergeten, tenzij dit virus echt flink gaat huishouden. Het is een gegeven en zolang mensen blijven bestaan zal het niet meer verdwijnen.niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:04:
[...]
Je kunt als mensheid ook minder ontvankelijk worden door méér uit de buurt van dieren te blijven, door ze niet uit het wild te halen voor consumptie, en door niet de wildernis in te trekken voor akkerland voor diervoeding.
Verder zijn er nog altijd opvlammingen van 'vogelgriepen' door de intensieve veehouderij.
Als we stoppen met dieren houden, zijn de virusproblemen véél minder.
En vroeger bestond het ook maar het wordt steeds makkelijker verspreidbaar door de verplaatsingsdrang van mensen. Goede les voor de volgende keer, meteen luchtvaart platgooien en reizen onmogelijk maken. En dan nog is er geen garantie natuurlijk want in 1918 werd er veel minder gereisd en ging het ook hard.
De grootste bron van virussen is volgens mij ook niet de dieren waar wij mee omgaan (huisdieren, eetdieren) maar die gewoon in de natuur voorkomen. O.a. SARS en ebola komen net als vermoedelijk dit virus van vleermuizen. Dus hoe dan ook gaat zich dat op den duur verspreiden. En vleermuizen hebben vast nog wel meer voor ons in petto.
Volgens mij heeft een megastal/intensieve dierhouderij er weinig mee te maken dat een paar gasten het een goed idee vinden om de meest bizarre dieren op elkaar te proppen en al dan niet rauw op te eten.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Nou, ik kan je vertellen, ik heb wat ervaring met salarisverwerking. En de nieuwe maatregelen hebben een hele hoop administratie weg genomen. Als ik de oude regeling, die voor ons enkele keren in de zoveel jaar voor kwam, toepasbaar zou moeten maken voor al de bedrijven die er nu gebruik van gaan maken, waren we maanden verder. De huidige 'quick and dirty' methode zorgt ervoor dat de medewerker er niks van merkt. Er wordt niet ingeteerd op het ww potje, geen tweede inkomstenverhouding, geen splitsing in vakantie uren en zo wat meer.niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:11:
[...]
Dat kan vrij simpel. Ik zag bijvoorbeeld een bericht over een vleesverwerker die produceerde voor restaurants, en die niets meer te doen heeft. Ik zou zeggen: geef het personeel een uitkering, maar geef geen structurele steun aan dat soort bedrijven. En zo ook voor zaken als KLM en Schiphol, waar we als samenleving toch al vanaf zouden moeten willen, wat mij betreft. Maar ik realiseer me, dat het debat daarover waarschijnlijk veel tijd zou gaan kosten.
Het is een zeer pragmatische nieuwe regeling, die als nadeel heeft dat de controle wat minder is.
Jaaaa maaaaaaar.... Baudet en Wilders roepen dat bijna alle landen in Europa een lockdown hebben, dus dan is dat natuurlijk ook zo!Mr. Detonator schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:13:
Italie is niet volledig in lockdown....
Want waarom zouden we überhaupt even onderzoek doen wat de lockdown per land inhoudt?
Verwijderd
Goed dat je het even meldt. Fijne avond!Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:18:
Ik haak af, na een drukke dag thuis werken even Netflix aanzetten, fijne avond allemaal.
Bruins tegen de grond.Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:20:
Zo dan wat gebeurt daar dan.
Had @Geert1976 toch een vooruitziende blik
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 19:21 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
All-electric.
Verwijderd
Jij bent vast leuk op feestjes.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:22:
lekker ook nu hoe de 2e kamer 1,5 meter afstand houd van elkaar, NOT
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 19:24 ]
Spotmatic schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:23:
Respect voor die man en anderen die dag en nacht voor ons bezig zijn.
ik val Bruins niet aan zoals jij eerder meldde. Ik heb zwaar respect voor hem. Die man moet door een hel gaan laatste dagen.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:21:
[...]
Bruins tegen de grond.
Had @Geert1976 toch een vooruitziende blik
Dat hij nu in elkaar zakt....niemand gunt 'm dat. Hij moet onder een immense druk staan
ALTIJD!!!!!
Denken ze in de kerk dat een luidende klok rust veroorzaakt of een gevoel van bezorgdheid en wanhoop?
Denk dat het meer kwaad dan goed doet.
★ What does that mean? ★
Oh ja, dan doen ik het wel online via facetime of skypeVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:26:
[...]
Echt? Dat kan echt niet in deze tijd. Zo dadelijk maak je iedereen nog dood ziek.
Maar wat fascinerend te zien dat hij, amper overeind, meteen door wilde gaan met het beantwoorden van de kamervragen!Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:24:
[...]
ik val Bruins niet aan zoals jij eerder meldde. Ik heb zwaar respect voor hem. Die man moet door een hel gaan laatste dagen.
Dat hij nu in elkaar zakt....niemand gunt 'm dat. Hij moet onder een immense druk staan
Nouja, punt was dat ie eigenlijk in alle debatten dezelfde rommelige stijl heeft. Bij gebrek aan een betere omschrijving.Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:24:
[...]
ik val Bruins niet aan zoals jij eerder meldde. Ik heb zwaar respect voor hem. Die man moet door een hel gaan laatste dagen.
Je zag de kleur in zijn gezicht verdwijnen en al enkele minuten trillen. Zijn antwoorden waren ook niet al te sterk. Hij werd ook gelijk vanuit alle hoeken aangevallen.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:21:
Wow, minister Bruins gaat even onderuit (fysiek)
Ik begrijp niet zo goed wat daar fascinerend aan kan zijn...niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:27:
[...]
Maar wat fascinerend te zien dat hij, amper overeind, meteen door wilde gaan met het beantwoorden van de kamervragen!
[ Voor 32% gewijzigd door DR!5EQ op 18-03-2020 19:31 ]
Over anderhalve-2 weken ongeveer (rekening houdend met incubatietijd en ingaan van de lockdown). Tot die tijd (daarna ook trouwens) wordt het enorm afzien voor de Italianen.De_Bastaard schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:48:
475 doden erbij in Italië. Nog altijd 70ers?
[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 18-03-2020 19:31 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 4% gewijzigd door Azer op 18-03-2020 19:34 ]
En dat voor maar 1.5 ton per jaar. In dit soort tijden heb ik zeker te doen met die mensen! Zoveel verantwoordelijkheden voor het loon van een beetje IT projectleider.honey schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:31:
Ik denk dat Bruins op dit moment zo’n beetje de slechtste baan in Nederland heeft. Ik wil niet weten hoe zijn dagen er nu uit zien.
Als je dergelijke verantwoordelijkheden in de commerciële wereld hebt krijg je miljoenen.
[ Voor 21% gewijzigd door Qunix op 18-03-2020 19:35 ]
Wat dacht je dan van bijv. Q-koorts hier in NL?gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:03:
[...]
Ik neem aan dat je doelt op de chinese markt waar het ontstaan is? Zo ja, dan is daar erg veel mis en ook in NL kan het beter maar ik zou de nederlandse veeteelt en markten toch echt niet willen vergelijken met de chinese en hoe daar om gegaan wordt met de dieren en de hygiene.
Fascinerend in een goede zin, hoor. Dat hij door het harde werken (neem ik even aan) instort, en meteen daarna door wil gaan met het harde werken. Dat is toch de betere arbeidsethos!DR!5EQ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:30:
[...]
Ik begrijp niet zo goed wat daar fascinerend aan kan zijn...
Waarschijnlijk vrij weinig, wat weinig mensen zich beseffen is dat ministers in normale tijden als geleefd worden (agenda van 0800 tot 20:00 volgepland door de weeks is geen uitzondering). En nu is het natuurlijk helemaal alle hens aan dek.ronjansen87 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:23:
Hoe lang zou die man al niet of nauwelijks geslapen hebben? ik zit hier echt met ongeveer dezelfde gezichtsuitdrukking als de kamer...
Ik vond de vragen die gesteld worden vanuit de kamer ook niet sterk. Door blijven drammen op een invorderingsmaatregel en over hoeveel materiaal er nodig is. Dat laatste is gewoon een dagkoers, als er mogen opeens tegen alle verwachting in minder patienten zijn dan is de behoefte direct al heel anders. En die invordering, hij gaf al aan dat de chemische industrie meewerkt. Waar ga je dan invorderen? En hoeveel verwacht je daar nu echt van? Een Shell in Pernis zal toch ook een eigen voorraad voor onderhoud en productie moeten aanhouden. Dat zou anders weer tot andere levensgevaarlijke situaties kunnen leiden.
En dan maar verwachten dat er in Nederland opeens mondkapjes gemaakt kunnen worden. Ik denk dat iedere ondernemer die dat zou kunnen dat allang doet/volle toeren draait.
Wilders viel in zijn eerste termijn Rutte aan dat hij nog als Unilever manager handelde. Nou van mij mogen er wel wat meer ondernemers en mensen uit het bedrijfsleven de kamer in. Je merkt aan carriere politici, Wilders, Klaver en Jette af en toe geen idee hebben wat ondernemers doen of laten. Je ziet op alle vlakken dat het bedrijfsleven zelf verantwoordelijkheid neemt (er zijn altijd rotte appels die de regel bevestigen).
Apart. Zelfde quote ging tijdje geleden al rond. Uit een ander boek.Qunix schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:34:
Ik kreeg net dit binnen. Ik moest wel gelijk denken aan het John Titor verhaal.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Helaas:Qunix schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:34:
Ik kreeg net dit binnen. Ik moest wel gelijk denken aan het John Titor verhaal.
https://www.altnews.in/no...irus-emerging-from-china/
Kijk! Ik had al mijn vermoeden dat het lettertype niet overeen kwam. Vond het wel grappig gevonden ditGunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:38:
[...]
Apart. Zelfde quote ging tijdje geleden al rond. Uit een ander boek.![]()
[Afbeelding]
https://nos.nl/liveblog/2...chorst-tot-20-15-uur.html
Kunnen we die gast geen hart onder de riem steken?
https://twitter.com/Redsandro/status/1240344248551161860
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik begin met klappen!Sando schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:42:
Minister Bruins zakt net live op TV in elkaar.![]()
https://nos.nl/liveblog/2...chorst-tot-20-15-uur.html
Kunnen we die gast geen hart onder de riem steken?
https://twitter.com/Redsandro/status/1240344248551161860
Edit. 12 minuten te vroeg!
[ Voor 3% gewijzigd door Qunix op 18-03-2020 19:43 ]
Bensimpel
Positieve meneer
[ Voor 90% gewijzigd door Remy op 18-03-2020 20:02 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 18-03-2020 20:02 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is inderdaad een voorbeeld van hoe het mis het kan gaan, ook in NL. Ik denk echter dat de kans in China vele malen groter is dan hier in NL door de slechtere omstandigheden. Ik zeg ook niet dat we in NL niet de veeteelt moeten veranderen en daar ook niet kritisch naar moeten kijken.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Wat dacht je dan van bijv. Q-koorts hier in NL?
Ik ben het helemaal niet aan het volgen, behalve de snippets op nieuwssites, maar heeft dit debat toegevoegde waarde?Rockvee2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:56:
Kunnen ze dat debat niet morgenochtend doen zodat Bruins een goede nachtrust kan maken?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee. In relatie met onderstaande kunnen ze ook net zo goed stoppen. Zonde van de vrije tijd.anandus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:59:
[...]
Ik ben het helemaal niet aan het volgen, behalve de snippets op nieuwssites, maar heeft dit debat toegevoegde waarde?
Verstandige man.
Dan moeten ze er morgen weer met z'n 76'en heen...Rockvee2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:56:
Kunnen ze dat debat niet morgenochtend doen zodat Bruins een goede nachtrust kan maken?
(Grondwettelijk mag een kamervergadering pas doorgaan met de helft+1. Die moeten in het kamergebouw zijn, dus niet in de plenaire zaal. Daar is vandaag afgesproken dat er maar één vertegenwoordiger per partij aanwezig is. Maar er zitten nu dus daadwerkelijk 76 leden binnen)
ALS het te maken heeft met het harde werken dat hij in elkaar zakte, kan ik uit ervaring zeggen dat die zogenaamde 'arbeidsethos' van korte duur zal zijn. De gevolgen van stress worden zwaar onderschat.niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Fascinerend in een goede zin, hoor. Dat hij door het harde werken (neem ik even aan) instort, en meteen daarna door wil gaan met het harde werken. Dat is toch de betere arbeidsethos!
Geloof me, daar weet ik alles van...DR!5EQ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:03:
[...]
ALS het te maken heeft met het harde werken dat hij in elkaar zakte, kan ik uit ervaring zeggen dat die zogenaamde 'arbeidsethos' van korte duur zal zijn. De gevolgen van stress worden zwaar onderschat.
Als je de profileringsdrang van Baudet en Wilders er uit haalt blijft er niet veel van over.anandus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:59:
[...]
Ik ben het helemaal niet aan het volgen, behalve de snippets op nieuwssites, maar heeft dit debat toegevoegde waarde?
Kunnen ze die 2 niet 3 maand in quarantaine plaatsen? Wekken alleen maar de onrust aan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En Wiebes vond z'n telefoon belangrijker.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:13:
Koolmees was zo te zien wel scherp toen Bruins onderuit ging. Die was vrij vlot aan z'n zijde.
Laten we beginnen (als alles voorbij is) China te boycotten zolang die markten niet permanent zijn afgeschaft. Die zijn schadelijker dan het negeren van onze octrooien en patenten, waar nu de handelsoorlog tussen China en de USA primair over ging.
Ik hoop dat je er niet vanuit gaat dat ze lekker snake zitten te spelen he?Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:25:
[...]
En Wiebes vond z'n telefoon belangrijker.
Al zijn ministers ook niet altijd heiliger dan de pausMikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:26:
[...]
Ik hoop dat je er niet vanuit gaat dat ze lekker snake zitten te spelen he?
Zou dat nog bestaan?MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:26:
[...]
Ik hoop dat je er niet vanuit gaat dat ze lekker snake zitten te spelen he?
@Bart-Willem dat het een beetje een sociaal uitgedaagde is hoeven we denk ik niet lang over te debatteren
Bensimpel
Positieve meneer
Het zijn net mensenCurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:29:
[...]
Al zijn ministers ook niet altijd heiliger dan de paus
[Afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
Nu nog leeftijd, gesteldheid en andere factoren erbij. Een dode waar corona de druppel is is geen coronadode. Statistieken die een eenzijdig beeld vormen.
Dit is geen normale veehouderij maar slecht gereguleerde markten waar levende dieren in zeer onhygiënische toestanden op elkaar gestapeld staat waarbij de onderste dieren onder de uitwerpselen vam de beesten erboven zitten.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:26:
@gws24 En zijn pleidooien om iets aan de intensieve dierenhouderij te doen (over de hele wereld) van een Esther Ouwehand dus niet offtopic zoals velen hier suggereren.
Laten we beginnen (als alles voorbij is) China te boycotten zolang die markten niet permanent zijn afgeschaft. Die zijn schadelijker dan het negeren van onze octrooien en patenten, waar nu de handelsoorlog tussen China en de USA primair over ging.
Daarnaast worden er wilde lokale en geïmporteerde dieren worden verhandeld en geslacht, uiteraard ook onhygiënisch
Dit doortrekken naar normale veehouderij is onzinnig
Dat hangt van je definitie van 'normale' veehouderij af. Ik vind onze bio-industrie daar niet onder vallen. Zie o.a. Q-koorts.R.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:47:
[...]
Dit doortrekken naar normale veehouderij is onzinnig
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hoewel ik alle goed voor heb met dierenwelzijn, is dit een beetje een aparte timing zeg maar
Ik merk dat vragen over dieren in deze kamer nogal gevoelig liggen
Eigenlijk moest ik nog even tanken in België, scheelt zo'n 25ct/liter.
Gewoon open, geen extra controlesRamon 73 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:51:
Weet iemand of de grens met België dicht is? Eigenlijk moet ik mij schamen voor deze vraag omdat ik er slechts 2km vandaan woon....
Eigenlijk moest ik nog even tanken in België, scheelt zo'n 25ct/liter.
De misstanden op de chinese wet markets zijn totaal niet te vergelijken. Net zoals dat de misstanden met avocado boerderijen in zuid amerika niet kunnen worden doorgetrokken naar de kassen hier. Alle grootschalige landbouw heeft negatieve effectenCurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Dat hangt van je definitie van 'normale' veehouderij af. Ik vind onze bio-industrie daar niet onder vallen. Zie o.a. Q-koorts.
Je probeert me te overtuigen van iets dat ik natuurlijk al lang begrijpR.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:56:
[...]
De misstanden op de chinese wet markets zijn totaal niet te vergelijken. Net zoals dat de misstanden met avocado boerderijen in zuid amerika niet kunnen worden doorgetrokken naar de kassen hier. Alle grootschalige landbouw heeft negatieve effecten
Neemt niet weg dat we hier allemaal lering uit moeten trekken op allerlei gebieden, waaronder intensieve dierhouderij, en dat China inderdaad eens moet kappen met die lijpe markten, maar ook het onder de pet houden van varkenspest uitbraken e.d.
Ik heb een hekel aan Baudet en Wilders maar moeten we niet per direct echt iedereen wel ophokkken en voedselpakketten gaan uitleveren per pakket dienst. In Italië helpt de lock down ook niet, daar gaan ze dan haast alleen naar de supermarkt maar gaat het nog mis. En dan afhaalplekken maken bij flats en uit elkaars buurt blijven. Zo hebben ze het in China gedaan.
De uitbraak groeit volgens mij veel te hard. Ik maak me enorme zorgen.
een treffende spreuk
Even rustig ademhalen, en beseffen dat het simpele feit is dat er veel mensen gaan sterven. Fact of life. Hou je vast aan het feit dat het voor de meesten mee gaat vallen.pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:59:
Ik googelde op de term ic-box en kwam op een site van het Rivc terecht met documentatie voor professionals. Niet per sé gevoelig maar iig zonder inkleding. 10% van alle Corona patiënten komt op de IC terecht. Je moet daar dan 3 weken aan de beademing, na de 2e week ben je over the Hill. Maar als het bv ook je hart bereikt komen mensen na 2 weken toch te overlijden. Met 2000 bedden (echt totaal maxed out) zitten we binnen No time met volle icu,s.
Ik heb een hekel aan Baudet en Wilders maar moeten we niet per direct echt iedereen wel ophokkken en voedselpakketten gaan uitleveren per pakket dienst. In Italië helpt de lock down ook niet, daar gaan ze dan haast alleen naar de supermarkt maar gaat het nog mis. En dan afhaalplekken maken bij flats en uit elkaars buurt blijven. Zo hebben ze het in China gedaan.
De Chinese lockdown, waar evengoed mensen nodeloos aan overleden zijn, is niet haalbaar in een open samenleving.
Rond 6 april zien we de effecten van het huidige beleid, en ik hoop heel erg dat we dan nog voldoende tijd hebben om zo nodig de maatregelen aan te scherpen. Als de situatie ongeremd blijft doorgroeien hebben we inderdaad best een probleem...pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:59:
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]