ehm, er staat zelfs in m'n tekst hoeveel het er in totaal zijn. 100 in 't ene land, ruim 300 in 't andere. Bijna verdubbeling in 3 dagen in t ene land, bijna 50% stijging in 4 dagen in 't andere landedgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Nee hoor is niet zo, er zijn enkele tientallen nieuwe gevallen in die landen, waar ze eerst duizenden gevallen per dag gewend waren.
Dus met een korte lockdown van een paar weken is het voor 90% de kop in te drukken.
Sowieso vraag ik me wel eens af of mensen nadenken als ze dit soort dingen horen. Patiënten genezen gewoon van COVID. HIV is een heel ander verhaal. Dat is gewoon einde verhaal als je niet chronisch aan de medicatie gaat.Mirved schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Wie is "ze" en vertel eens over de mutaties van HIV en welk verband dit houdt met dit virus? Wil je zeggen dat HIV constant veranderd is en dat de oorzaak is dat we het niet kunnen genezen? Hoe kom je er bij dat het geen oplossing is? Wat weet jij over dit virus dat expert virologen blijkbaar niet weten?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Zag het voorbij komen.Mirved schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Wie is "ze" en vertel eens over de mutaties van HIV en welk verband dit houdt met dit virus? Wil je zeggen dat HIV constant veranderd is en dat de oorzaak is dat we het niet kunnen genezen? Hoe kom je er bij dat het geen oplossing is? Wat weet jij over dit virus dat expert virologen blijkbaar niet weten?
https://metro.co.uk/2020/...cientists-claim-12314129/
Dan heb je het niet over die 5 seconde dat het op de toonbank ligt. Of ze moet er een UV lamp boven hebben hangen. Nee dit beetje helpt niet. Daarom dat ze ook van contant geld afwillen.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:32:
[...]
Neen! Virus blijft veel minder lang actief op geld dan op de huid. Pinnen blijft beter uiteraard. Handcontact vermijden blijft bijdragen.
Alle beetjes helpen
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Lekker recent, en lekkere bron ook.Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Zag het voorbij komen.
https://metro.co.uk/2020/...cientists-claim-12314129/
Dat bericht is 3(!) weken oud, en gebruikt een paper die niet gereviewed is als basis.
[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 16:36 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Een stijging van 50% in vergelijking met de periode dat ze in lockdown zaten ja... Maar een hele grote daling als je het met de periode van voor de lockdown gaat vergelijken.rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:33:
[...]
ehm, er staat zelfs in m'n tekst hoeveel het er in totaal zijn. 100 in 't ene land, ruim 300 in 't andere. Bijna verdubbeling in 3 dagen in t ene land, bijna 50% stijging in 4 dagen in 't andere land
Hospitaal schip naar haven New York en bedrijven mogen niet meer dan 50% van hun personeel aanwezig hebben gov cuomo
"Beautiful Clean Coal"
Verwijderd
Het gaat (ook) om het niet aanraken van elkaars handen tijdens het geven van geld.Ophidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:34:
[...]
Dan heb je het niet over die 5 seconde dat het op de toonbank ligt. Of ze moet er een UV lamp boven hebben hangen. Nee dit beetje helpt niet. Daarom dat ze ook van contant geld afwillen.
Wat dus zou impliceren dat je constant in een Lockdown moet zitten om het aantal besmettingen tot een minimum te beperken. Hoe lang denk je dat dit vol te houden is? Met welke gevolgen van dien?edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:36:
[...]
Een stijging van 50% in vergelijking met de periode dat ze in lockdown zaten ja... Maar een hele grote daling als je het met de periode van voor de lockdown gaat vergelijken.
Een Lockdown is simpelweg een van de allerlaatste opties.
Hoe groot zal de kans zijn dat nederland toch in lock gaat?
Power to the beat.
Omdat het gewoon keihard aso is? De overheid en alle supermarkten kondigen aan dat er genoeg op voorraad is en dat hamsteren niet nodig is. Zwakken en ouderen moeten idd zoveel mogelijk contact vermijden en dat deze mensen iets meer kopen, dus om het niet 1 maar 2 weken uit te kunnen zingen, prima. Maar je zult het toch wel een heel klein beetje met me eens zijn dat het kopen van 50 pakken melk, 20 pakken meel, 20 pakken aardappelpuree, 50 pakken wc papier, 50kg aardappelen, 25 zakken chips, 15 flessen olijfolie, 100 eieren et cetera eigenlijk een heel klein beetje asociaal is?Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:23:
Hoezo die adversie tegen hamsteren? Zwakkeren en ouderen moeten zo veel mogelijk contact vermijden. Die kunnen beter zorgen dat ze hele lange tijd binnen kunnen blijven.
Goed, dat ze niet zo'n goed beeld hebben van hoe veel wc papier ze nou echt nodig hebben is dan weer wat anders.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Een totale lock-down werkt niet! Hoe lang wil je dat volhouden?edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:06:
Ik kijk nu live het kamerdebat... Ik sta normaal gesproken nooit achter Thierry Baudet, maar w.b.t. het Corona-virus sta ik 100% achter hem.
Nederland loopt achter de feiten aan, als er geen lock-down komt in de komende dagen, dan denk ik dat wij (Nederland) Italie achteraan gaan...
En zodra de lock-down wordt opgeheven loop je dan alsnog kans dat het zich weer verspreid.
Als iedereen zich echt aan de huidige regels houdt zal de verspreiding minder snel gaan.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik ben heel benieuwd hoe 'we' verder gaan vanaf hier, je kan niet een compleet land of werelddeel tot er een vaccin is in lockdown houden. Tegen de tijd dat die voorbij is, is er geen economie meer. Het gewoon los laten is ook geen optie, de ziekenhuizen kunnen de enorme toeloop dan niet aan en zomaar even wat ziekenhuizen en bijbehorend personeel opleiden is ook geen optie.
Kortom, ben heel benieuwd hoe de wereld er over zeg een half jaar uitziet.
Kortom, ben heel benieuwd hoe de wereld er over zeg een half jaar uitziet.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
''Gedeeltelijke sluiting Schiphol.
Schiphol blijft open, maar in afgeslankte vorm. Van de zeven pieren blijven er twee open. De vijf pieren die dichtgaan, worden gebruikt als parkeerplaats voor vliegtuigen.
Ook zijn niet alle vertrekhallen langer nodig. Van de drie zal er één hal volledig worden benut, de andere daar waar nodig. Bijvoorbeeld voor repatriëring of vrachtvluchten.''
Het is werkelijk bijzonder stil hier. Inmiddels al zo'n 60-70% van onze vluchten uit t schema.
Schiphol blijft open, maar in afgeslankte vorm. Van de zeven pieren blijven er twee open. De vijf pieren die dichtgaan, worden gebruikt als parkeerplaats voor vliegtuigen.
Ook zijn niet alle vertrekhallen langer nodig. Van de drie zal er één hal volledig worden benut, de andere daar waar nodig. Bijvoorbeeld voor repatriëring of vrachtvluchten.''
Het is werkelijk bijzonder stil hier. Inmiddels al zo'n 60-70% van onze vluchten uit t schema.
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2020 16:43 ]
Dan ga je er van uit dat er vanuit een totale stilstand direct alle limitaties worden opgeheven.HereIsTom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:40:
[...]
Een totale lock-down werkt niet! Hoe lang wil je dat volhouden?
En zodra de lock-down wordt opgeheven loop je dan alsnog kans dat het zich weer verspreid.
Als iedereen zich echt aan de huidige regels houdt zal de verspreiding minder snel gaan.
Als de ziekenhuizen overbezet zijn dan lijkt mij een totale lockdown helemaal niet zo vreemd.
Maar wel dat zodra het weer behapbaar is in de zorg dat de bewegingsvrijheid langzaam wordt opgebouwd om een tweede of derde golf beheersbaar te houden.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dat ging in het rond eind januari maar lijkt niet waar te zijnManke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
[...]
Ik snap het wel, wie het krijgt en beter wordt, is immuun. Maar ze spreken nu al over HIV-like mutaties, dus dat gaat em niet worden, we zijn door mutaties ook niet van de normale griep af. Misschien moeten ze aan China vragen wat een goed idee is
https://www.volkskrant.nl...euwe-wuhanvirus~bbad76a4/
Werd vandaag genuanceerd door 't rivm: doel is de boel uitsmeren totdat er een vaccin/medicijn is. Groepsimmuniteit (nu al woord van het jaar) is een mooie bijkomstigheid.Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:16:
Iedereen besmetten voor groepsimmuniteit, hoe bedenk je het. Dutch cold hard logic. Als men nu massaal een overlijdensrisicoverz afsluit, gaan ze misschien anders praten.
Haters everywhere but I don’t really care
ik heb gehoord dat de mensen van het waterleidingbedrijf ook thuis moeten werken en als die naar huis gaan draaien ze altijd netjes de hoofdkraan dicht... dus die clown lacht jou straks uit!wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Joh... maandag zag ik iemand die een hele boodschappenkar vol met 12-pack toiletpapier had. Dat moet ook meer dan 100 rollen geweest zijn.
Vanochtend deed ik boodschappen (normale hoeveelheid), kwam er een clown met een hele winkelkar met flessen mineraalwater. Weet niet hoeveel flessen er in een winkelkar passen, maar het moeten er toch zeker 50 geweest zijn. Die had in zijn eentje het hele rek leeggehaald. En hij vroeg aan de vakkenvuller of er in het magazijn nog meer flessen stonden.
Heb je iig genoegf te drinken tot de Dag des Oordeels ofzo.
Houd je wel 1,5 meter afstand?edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:06:
Ik kijk nu live het kamerdebat... Ik sta normaal gesproken nooit achter Thierry Baudet, maar w.b.t. het Corona-virus sta ik 100% achter hem.
Want, de adviezen en informatie die de overheid krijgt van alle verzamelde medische kennis en wetenschap in Nederland is minder waard dan de mening van een holle frasen-verkoper als Baudet?Nederland loopt achter de feiten aan, als er geen lock-down komt in de komende dagen, dan denk ik dat wij (Nederland) Italie achteraan gaan...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@edgarf28
Een totale lock-down lijkt niet te werken, maar er is al wel gesproken over de opties tot lokale lock-downs. Van bijv. geografisch afgebakende gebieden.
En de vrijwillige lock-down blijft ook een optie. Bijv. dat iedereen die stellig geloofd in een lock-down het gewoon zelf doet. Gewoon lekker helemaal offline op een hutje op de hei gaan zitten. Dat zal zowel een positieve fysieke als psychische invloed hebben op de medemens
Een totale lock-down lijkt niet te werken, maar er is al wel gesproken over de opties tot lokale lock-downs. Van bijv. geografisch afgebakende gebieden.
En de vrijwillige lock-down blijft ook een optie. Bijv. dat iedereen die stellig geloofd in een lock-down het gewoon zelf doet. Gewoon lekker helemaal offline op een hutje op de hei gaan zitten. Dat zal zowel een positieve fysieke als psychische invloed hebben op de medemens
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
We gaan er niet van uit dat je uit direct totale stilstand, alle limitaties worden opgeheven. Dat is dus een strawman, want niemand hier heeft dat punt gemaakt.LED-Maniak schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Dan ga je er van uit dat er vanuit een totale stilstand direct alle limitaties worden opgeheven.
Als de ziekenhuizen overbezet zijn dan lijkt mij een totale lockdown helemaal niet zo vreemd.
Maar wel dat zodra het weer behapbaar is in de zorg dat de bewegingsvrijheid langzaam wordt opgebouwd om een tweede of derde golf beheersbaar te houden.
Ten tweede, er is nog voldoende plek in ziekenhuizen. Ze zijn bij lange na (nog) niet overbezet.
Dat behapbaar maken van de zorg is precies wat er nu gedaan word, juist door social distancing. Want met social distancing zorg je ervoor dat de besmettingskans en daarmee de besmettingssnelheid verlaagt.
Ja dat gaat enorm lekker werken in een land als Nederland, dat wordt één grote camping op de hei waar iedereen in een gat voor z'n tent schijt.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:45:
@edgarf28
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
50/50ronaldm3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:40:
Hoe groot zal de kans zijn dat nederland toch in lock gaat?
Overigens vind ik 50.000 doden eigenlijk best weinig.
Jaarlijks gaan er zo'n 150.000 mensen dood, van die 50.000 waren er waarschijnlijk ook al een hoop die eigenlijk zaten te wachten op 'het zetje', dat het nu Corona is, is leuk voor de statistieken, het had ook de griep of gewoon een longontsteking kunnen zijn.
Om het nog verder in perspectief te zetten, voor elke Corona dode staat meer dan een miljoen euro aan subsidie/steun. Dus gewoon een miljoen aftikken aan de nabestaanden is goedkoper. De 'normale' prijs ligt meer in de lijn van 100k. Zeker bij 65+ die niet werken.
Volgens mij is het grote probleem de duur op de IC van patiënten. 3-4 weken op de IC en dan gewoon goed wakker worden is natuurlijk erg lastig. Dan heb je heel lang veel capaciteit nodig en dat niet doen is inhumaan.
Beetje hetzelfde idee als de twee type kinderopvangen. Die voor anti-vaxxers en die voor de rest.Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:47:
[...]
Ja dat gaat enorm lekker werken in een land als Nederland, dat wordt één grote camping op de hei waar iedereen in een gat voor z'n tent schijt.
En hier sla je de spijker op de kop! De meeste mensen die op Facebook om een totale lockdown roeptoeteren zijn ook de mensen die wel nog gewoon lekker gaan shoppen bij de Intratuin want er is toch geen totale lockdown! Dus het mag toch, ik doe toch niks verkeerd.. dan moeten ze maar een lockdown invoeren.CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:45:
@edgarf28
Mensen hebben eigen verantwoordelijkheid, maar nu even niet, want de zon schijnt en het is zo'n lekker weer!
tips voor New York
Wat ik al zeg, ik snap dat je andermans handen niet aan wil raken. Maar het is nog steeds schijnveiligheid.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:39:
[...]
Het gaat (ook) om het niet aanraken van elkaars handen tijdens het geven van geld.
Geld is zo'n beetje het smerigste wat je kan bedenken
Het is al eerder aangetoond dat COVID-19 het wel even volhoudt op verschillende oppervlaktes. Dus dat zit al in het laatje van de cassiere. Of ze dan wel of niet jouw handen aanraakt, maakt dan natuurlijk niet zo gek veel meer uit. Of als er vlak voor jouw iemand over de desk van de cassiere gehoest heeft en daar legt zij nu vrolijk jouw geld in.Shotgun metagenomics identified eukaryotes as the most abundant sequences on money, followed by bacteria, viruses and archaea. Eukaryotic assemblages were dominated by human, other metazoan and fungal taxa. The currency investigated harbored a diverse microbial population that was dominated by human skin and oral commensals, including Propionibacterium acnes, Staphylococcus epidermidis and Micrococcus luteus. Other taxa detected not associated with humans included Lactococcus lactis and Streptococcus thermophilus, microbes typically associated with dairy production and fermentation. Culturing results indicated that viable microbes can be isolated from paper currency.
Wat ik zeg, het is een beetje een wassen neus. Daarom ook het advies om niet je gezicht aan te raken en je handen te wassen. Het trekt niet door je huid heen namelijk, maar gewoon ervoor zorgen dat je niet aan je mucosa komt.
Op mijn werk merken we nu ook dat huisartsen veelal niet weten dat een nat rood oog (virale conjunctivitis) een begin symptoom van Covid-19 kan zijn en die sturen ze vrolijk in. Juist daar moet je nu ook op bedacht zijn.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat geldt alleen maar voor 'de anderen'...Calitomnication schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:
[...]
En hier sla je de spijker op de kop! De meeste mensen die op Facebook om een totale lockdown roeptoeteren zijn ook de mensen die wel nog gewoon lekker gaan shoppen bij de Intratuin want er is toch geen totale lockdown! Dus het mag toch, ik doe toch niks verkeerd.. dan moeten ze maar een lockdown invoeren.
Mensen hebben eigen verantwoordelijkheid, maar nu even niet, want de zon schijnt en het is zo'n lekker weer!
Toujours les autres...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dus vooral niet meer snuiven door een biljet, maar elke keer een schoon rietje?
En drink spelletjes met een muntje alleen in pure alcohol?
Dan zie je maar weer, de RIVM is incapabel, dit soort advies zie je alleen op echte kennisplatformen zoals hier
OkNat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:35:
[...]
Lekker recent, en lekkere bron ook.
Dat bericht is 3(!) weken oud, en gebruikt een paper die niet gereviewed is als basis.
In China is men niet immuun voor SARS en toch is het niet meer uitgebroken.
Minder contact even volhouden om verspreiding onmogelijk te maken en wachten op de symptomen en testkits om het in te dammen.
Ja en dan ga je naar de supermarkt waar ze bv de zelfscankassa's markeren met een afstand waar je buiten moet blijven, maar wel personeelsleden hebt die doodleuk even op een halve meter naast je komen vakkenvullen in plaats van 2 seconden te wachten tot jij weg bent. Dan heb je het ook niet helemaal begrepenCalitomnication schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:
[...]
En hier sla je de spijker op de kop! De meeste mensen die op Facebook om een totale lockdown roeptoeteren zijn ook de mensen die wel nog gewoon lekker gaan shoppen bij de Intratuin want er is toch geen totale lockdown! Dus het mag toch, ik doe toch niks verkeerd.. dan moeten ze maar een lockdown invoeren.
Krijg nu ook wel het gevoel dat ze alles onder corona weg willen schrijven, ik denk dat corona een blijvertje zal worden net zoals de griep.TheGhostInc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:48:
[...]
50/50
Overigens vind ik 50.000 doden eigenlijk best weinig.
Jaarlijks gaan er zo'n 150.000 mensen dood, van die 50.000 waren er waarschijnlijk ook al een hoop die eigenlijk zaten te wachten op 'het zetje', dat het nu Corona is, is leuk voor de statistieken, het had ook de griep of gewoon een longontsteking kunnen zijn.
Om het nog verder in perspectief te zetten, voor elke Corona dode staat meer dan een miljoen euro aan subsidie/steun. Dus gewoon een miljoen aftikken aan de nabestaanden is goedkoper. De 'normale' prijs ligt meer in de lijn van 100k. Zeker bij 65+ die niet werken.
Volgens mij is het grote probleem de duur op de IC van patiënten. 3-4 weken op de IC en dan gewoon goed wakker worden is natuurlijk erg lastig. Dan heb je heel lang veel capaciteit nodig en dat niet doen is inhumaan.
We zullen er allemaal mee te maken krijgen en 99% zal wel genezen, die 1% niet.
Power to the beat.
Schoon rietje inderdaad, maar wel even het oppervlakte waar je de coke op doet even schoonmaken.TheGhostInc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:53:
[...]
Dus vooral niet meer snuiven door een biljet, maar elke keer een schoon rietje?
En drink spelletjes met een muntje alleen in pure alcohol?
Dan zie je maar weer, de RIVM is incapabel, dit soort advies zie je alleen op echte kennisplatformen zoals hier
Overigens niet met pure alcohol schoonmaken maar met 70% ethanol. Covid-19 krijg je effectief kapot met ethanol 62-71%. Maar ook gewoon zeep doet het heel erg goed overigens
dat is dus NIET zo. Als je van 53 naar 100 stijgt in 4 dagen tijd dan is dat géén grote dalingedgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:36:
[...]
Een stijging van 50% in vergelijking met de periode dat ze in lockdown zaten ja... Maar een hele grote daling als je het met de periode van voor de lockdown gaat vergelijken.
want die 100 is een totaal aantal
en die 300 ook.
Dat is dus WEL zo... Voor de lockdown had je dagelijkse nieuwe Corona gevallen van een paar duizend in deze landen, en nu na de lockdown 100 dagelijkse nieuwe gevallen .rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:02:
[...]
dat is dus NIET zo. Als je van 53 naar 100 stijgt in 4 dagen tijd dan is dat géén grote daling
want die 100 is een totaal aantal
en die 300 ook.
't maakt nogal uit of je China wel of niet mee telt. Ik benoem heel specifiek 2 landen, want China is pas net begonnen met versoepelen.edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Dat is dus WEL zo... Voor de lockdown had je dagelijkse nieuwe Corona gevallen van een paar duizend in deze landen, en nu na de lockdown 100 dagelijkse nieuwe gevallen .
SARS is/was toch veel minder besmettelijk dan Corona?Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Minder contact even volhouden om verspreiding onmogelijk te maken en wachten op de symptomen en testkits om het in te dammen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Baudet had het specifiek over de cijfers in Signapore voor en na de lockdown. En die verschillen waren heel groot.rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
[...]
't maakt nogal uit of je China wel of niet mee telt. Ik benoem heel specifiek 2 landen, want China is pas net begonnen met versoepelen.
Edit: ik ben het er mee eens dat een lockdown geen totale oplossing is en dat de kans er is dat het gewoon weer terug komt na de lockdown, maar met een lockdown win je sowieso heel veel tijd, en voorkom je heel veel nieuwe gevallen en doden!!
En daarom kiezen Frankrijk, Spanje, Belgie, Oostenrijk, Italie, Griekenland o.a. hier voor.
[ Voor 37% gewijzigd door edgarf28 op 18-03-2020 17:15 ]
Weet niet waar ik me meer zorgen over moet maken, over corona of over dat naïef dom volk (sorry dat ik het zeg) om me heen. Man man; grapjes maken en dan hoesten. Ziek zijn en dan gewoon naar de winkel "ja, ik moet toch wat te vreten hebben". Een shitload aan activiteit overal die eigenlijk op dit moment ECHT niet nodg zijn! Ik kan zo wel ff doorgaan.... Ik heb echt vertrouwen in wat de regering wil, het reguleren, ik denk een prima plan! Maar als ik zo om me heen kijk hebben we té veel 'dom' volk om dat te bewerkstelligen. Doe potdomme gewoon even wat er gevraagd wordt voor een paar weken, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van, zelfs het 'domme volk'. (excuse my French)
Whole lot of stars ***
Precies om deze reden (die domme mensen) ben ik 100% voor een lockdown.Rudios schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:
Weet niet waar ik me meer zorgen over moet maken, over corona of over dat naïef dom volk (sorry dat ik het zeg) om me heen. Man man, grapjes maken en dan hoesten. Ziek zijn en dan gewoon naar de winkel "ja, ik moet toch wat te vreten hebben". Een shitload aan activiteit overal die eigenlijk op dit moment ECHT niet nodg zijn! Ik kan zo wel ff doorgaan.... Ik heb echt vertrouwen in wat de regering wil, het reguleren, ik denk een prima plan! Maar als ik zo om me heen kijk hebben we té veel 'dom' volk om dat te bewerkstelligen. Doe potdomme gewoon even wat er gevraagd wordt voor een paar weken, daar wordt uiteindelijk iederen beter van, zelfs het 'domme volk'. (excuse my French)
Omdat men er geslaagd in was om het totaal te isoleren (en kennelijk geen overdracht meer is geweest vanuit het natuurlijke reservoir). Dat is nu mislukt, en het virus is wijd verspreid.Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Ok
Ook zo prachtig in de lokale AH, bij de handscanners zo'n tafel met een smerig flesje om ze te desinfecteren, terwijl ze daar net zo goed schoongemaakt kunnen worden voordat ze teruggehangen worden
edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Precies om deze reden (die domme mensen) ben ik 100% voor een lockdown.
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:53:
[...]
Dat geldt alleen maar voor 'de anderen'...
Toujours les autres...
Een dorp met verschillende corona-regels: 'Grens zorgt voor gevaarlijke situatie'
BAARLE NASSAU - Een unieke situatie in het grensdorp Baarle-Nassau. Aan de ene kant van de straat zijn de winkels dicht en aan de andere kant is alles nog open. Dat heeft alles te maken met de verschillende coronamaatregelen in België en Nederland.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Precies, zie dus voor Singapore:rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:08:
[...]
't maakt nogal uit of je China wel of niet mee telt. Ik benoem heel specifiek 2 landen, want China is pas net begonnen met versoepelen.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Hoe komt Baudet er nu eigenlijk bij dat er een lockdown is geweest in Singapore?
Ja het leven is er wat beperkt, maar niet meer dan hier..
Men heeft het daar vanaf het begin beter aangepakt, geïsoleerd. Daarbij zijn Aziaten gewoon gewend aan afstand, mondkapjes etc.
Het blijft wel opvallend hoe weinig doden daar gevallen zijn, dat aantal is in Nederland veel harder op aan het lopen.
Men heeft het daar vanaf het begin beter aangepakt, geïsoleerd. Daarbij zijn Aziaten gewoon gewend aan afstand, mondkapjes etc.
Het blijft wel opvallend hoe weinig doden daar gevallen zijn, dat aantal is in Nederland veel harder op aan het lopen.
Daarom was ik al jaren mijn handen ook voor het plassen, zo blijft 'ie lekker schoon en blijven de nare virussen en dergelijke buiten de gulpOphidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:
[...]
...
Wat ik zeg, het is een beetje een wassen neus. Daarom ook het advies om niet je gezicht aan te raken en je handen te wassen. Het trekt niet door je huid heen namelijk, maar gewoon ervoor zorgen dat je niet aan je mucosa komt.
...
"The purple helmet" is geen huid maar slijmvlies, vandaar.
[ Voor 40% gewijzigd door PalingDrone op 18-03-2020 17:23 ]
Wat een blaaskaak is die Wilders toch ook
Gokt waarschijnlijk er op dat zijn achterban denkt "Zingepoer is tog Azie? Dus Sjienees? In Sjiena zit allus dicht dus lockdown!!!!!11111oneoneone"pasajo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:19:
Hoe komt Baudet er nu eigenlijk bij dat er een lockdown is geweest in Singapore?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er zijn rapporten uit Frankrijk en Italië dat er ook jongere mensen aan het virus overlijden.
In Spanje is een guadia civil van 37 overleden vandaag
"Beautiful Clean Coal"
Verwijderd
Dan nog - en ja, keek op je profiel - als het helpt om andere manieren van omgang met elkaar te accepteren is het goed wat mij betreft.Ophidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Wat ik al zeg, ik snap dat je andermans handen niet aan wil raken. Maar het is nog steeds schijnveiligheid.
Geld is zo'n beetje het smerigste wat je kan bedenken
[...]
Het is al eerder aangetoond dat COVID-19 het wel even volhoudt op verschillende oppervlaktes. Dus dat zit al in het laatje van de cassiere. Of ze dan wel of niet jouw handen aanraakt, maakt dan natuurlijk niet zo gek veel meer uit. Of als er vlak voor jouw iemand over de desk van de cassiere gehoest heeft en daar legt zij nu vrolijk jouw geld in.
Op mijn werk merken we nu ook dat huisartsen veelal niet weten dat een nat rood oog (virale conjunctivitis) een begin symptoom van Covid-19 kan zijn en die sturen ze vrolijk in. Juist daar moet je nu ook op bedacht zijn.
Ik heb gelezen dat het op RVS dagen aanwezig blijft. Tja... Dat 93% alcohol werkt om handen te schrobben. Tja... Überhaupt geen handen geven etc veel meer.
Mijn post was vooral bedoeld om aan te geven dat je op een neutrale tot positieve manier mensen kunt attenderen op andere gebruiken dan we gewend zijn. Rutte deed dat knap met handen schudden / de elleboogshake. Beetje nuchtere Tweaker doet dat ook met andere dingen.
Kreeg overigens wat handgel bij de balie van de AH! Vroeg er om omdat ik net boodschappen had gedaan en die croissant direct wilde opeten.
Blijft wennen zo'n crisis.
Maar leeftijd =/= gezond toch?leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:23:
Er zijn rapporten uit Frankrijk en Italië dat er ook jongere mensen aan het virus overlijden.
Snap dat het een jonge leeftijd is, maar als het lichaam zich om de één of andere reden niet kan wapenen tegen het virus wordt het lastig.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat is normaal, ook aan de normale griep overlijden jonge gezonde mensen alleen hoor je dat nooit, dat accepteren we gewoon.leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:23:
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Kaalheid is grotendeels een ouderdomskwaal maar ken toch echt 2 broers die begin 20 al vrijwel helemaal kaal waren.leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:23:
Dat vooral ouderen groter risico lopen met dit virus betekend niet dat ook een keer een jonger iemand het niet overleefd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is hij ook...CFC-Mathijs schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:22:
Wat een blaaskaak is die Wilders toch ook
Kun je nu ophouden met steeds hetzelfde te roeptoeteren?
Dat ongefundeerde gedram is nergens voor nodig.
[ Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 17:46 ]
Er wordt bijverteld dat het een duidelijk verschil met China isPlayer1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Kaalheid is grotendeels een ouderdomskwaal maar ken toch echt 2 broers die begin 20 al vrijwel helemaal kaal waren.
Dat vooral ouderen groter risico lopen met dit virus betekend niet dat ook een keer een jonger iemand het niet overleefd.
"Beautiful Clean Coal"
Het verschil tussen Singapore en hier is dat mensen in Singapore echt véél meer discipline hebben en autoriteit respecteren.pasajo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:19:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Volgens mij heb ik die vraag nu al aan honderd mensen gesteld die dit roepen, maar wat gaat een lockdown inhouden en hoe ga je die handhaven? We zitten al grotendeels in een "lockdown".edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Dat is hij ook... Maar ik sta w.b.t. de Corona crisis 100% achter hem, je moet nu gewoon alles in zetten om verdere verspreiding te voorkomen, zoals de meeste landen nu doen, behalve Nederland en UK.
Mensen moeten nu gewoon thuis blijven, maar het grootste deel van de bevolking begrijpt dit nog steeds niet!!
Dus een lockdown kan dit voorkomen.
Wilders vergeet even dat we 100 kruispunten hebben en maar 20 stoplichten.
Dan maar de maximum snelheid omlaag en zorgen dat de onvermijdelijke ongelukken minder van Ernst zijn.
Dan maar de maximum snelheid omlaag en zorgen dat de onvermijdelijke ongelukken minder van Ernst zijn.
Als mensen dat hier niet hebben, dan kan het verplicht thuis zitten (een lockdown dus) dat voorkomen.Stoney3K schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:29:
[...]
Het verschil tussen Singapore en hier is dat mensen in Singapore echt véél meer discipline hebben en autoriteit respecteren.
Volgens mij zijn alle treinen leeg en werkt een groot deel van Nederland thuis. Ja, er zijn nog steeds mensen op straat, maar wel veel minder.edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Dat is hij ook... Maar ik sta w.b.t. de Corona crisis 100% achter hem, je moet nu gewoon alles in zetten om verdere verspreiding te voorkomen, zoals de meeste landen nu doen, behalve Nederland en UK.
Mensen moeten nu gewoon thuis blijven, maar het grootste deel van de bevolking begrijpt dit nog steeds niet!!
Dus een lockdown kan dit voorkomen.
[ Voor 0% gewijzigd door calvinturbo op 18-03-2020 17:30 . Reden: taal ]
Er is ook nooit gezegd van niet?leekers schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:23:

Dat is dus geen 0%.
man man man, Wilders valt toch echt door de mand. Vroeger dacht ik nog eens wel dat hij af en toe een punt had maar hier is toch echt duidelijk dat hij puur en alleen voor zich zelf daar staat en alleen maar loopt te schoppen voor persoonlijk electoraal gewin. Zijn redenatie is alleen maar zwart/wit en compleet niet genuanceerd.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Waar kan ik geld inzetten dat de mensen die nu het hardste roepen "LOCKDOWN NU" ook straks diegene zijn die het hardste gillen als ze boete krijgen omdat ze zonder geldige reden buiten zijn en/of na xx weken nog steeds binnen moeten zitten.
Gisteren tien man/vrouw bij elkaar gekregen op Discord en vervolgens lang op zoek geweest naar wat simpele spelletjes die we met z'n allen kunnen spelen. Uiteindelijk uitgekomen bij https://surviv.io/, dat was lachen.
Iemand anders nog tips voor multiplayer games die je met een grote groep kunt spelen?
Liefst iets met lage kosten, systeemeisen en zowel draaiend op Windows als Mac. We moeten toch die thuisblijfweken door zien te komen!
Iemand anders nog tips voor multiplayer games die je met een grote groep kunt spelen?
Liefst iets met lage kosten, systeemeisen en zowel draaiend op Windows als Mac. We moeten toch die thuisblijfweken door zien te komen!
Ja dat, en dat weet hij zelf ook. Maar het mooie met dit soort populisme is dat degenen die wel een beetje verder nadenken ervoor moeten zorgen dat hij nooit ongelijk heeft.gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:31:
man man man, Wilders valt toch echt door de mand. Vroeger dacht ik nog eens wel dat hij af en toe een punt had maar hier is toch echt duidelijk dat hij puur en alleen voor zich zelf daar staat en alleen maar loopt te schoppen voor persoonlijk electoraal gewin. Zijn redenatie is alleen maar zwart/wit en compleet niet genuanceerd.
Minecraft met een servertje. Kun je samen leuke dingen bouwen.engessa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:32:
Gisteren tien man/vrouw bij elkaar gekregen op Discord en vervolgens lang op zoek geweest naar wat simpele spelletjes die we met z'n allen kunnen spelen. Uiteindelijk uitgekomen bij https://surviv.io/, dat was lachen.
Wilders is de Trump van Nederland. Veel loze woorden de wereld inslingeren, de zaak op zitten jutten en als het even tegenzit "de anderen" schuld geven. Wilders dialoog:gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:31:
1. Wilders: De grenzen moeten dicht!!!!
2. Domme volk: Juist Geert, de grenzen moeten dicht!!
3. Nadenkend volk: En dan? Hoe en wat ga je daarna doen?
4. Wilders: De grenzen moeten dicht!!!!
5. Domme volk: Juist Geert, de grenzen moeten dicht!!
Ga terug naar 1. Vervang "grenzen" door ieder willekeurig onderwerp en dit is een vrij mooie samenvatting van Wilders/Trump
tips voor New York
Geen idee of de aloude Trackmania ook op Mac draait, Win en Linux gaan iig prima.engessa schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:32:
Met de aloude bedoel ik dus Trackmania Nations Forever en op deze manier moet het ook op de Mac gaan.
Heb jij weleens een (belly)shot zeep genomen?Ophidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:01:
Overigens niet met pure alcohol schoonmaken maar met 70% ethanol. Covid-19 krijg je effectief kapot met ethanol 62-71%. Maar ook gewoon zeep doet het heel erg goed overigens
Overigens ben ik erg benieuwd hoe Tinder en consorten het doen.
Zijn er nog mensen die flink bezig zijn? En ligt er dan een thermometer naast de deur... eerst ff checken en dan los?
Klopt, en daarom zeg ik ook dat ik snap dat je handen niet wil aanraken, maar je wel moet oppassen dat je niet denkt dat je veilig bent. Waar het mij om gaat is dat veel mensen allemaal dingen doen waarvan ze denken dat het veilig is, maar ondertussen het niet uitmaakt of juist meer risico op bemetting geeft, omdat ze niet snappen waar ze mee bezig zijn.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:23:
[...]
Dan nog - en ja, keek op je profiel - als het helpt om andere manieren van omgang met elkaar te accepteren is het goed wat mij betreft.
Ik heb gelezen dat het op RVS dagen aanwezig blijft. Tja... Dat 93% alcohol werkt om handen te schrobben. Tja... Überhaupt geen handen geven etc veel meer.
Mijn post was vooral bedoeld om aan te geven dat je op een neutrale tot positieve manier mensen kunt attenderen op andere gebruiken dan we gewend zijn. Rutte deed dat knap met handen schudden / de elleboogshake. Beetje nuchtere Tweaker doet dat ook met andere dingen.
Kreeg overigens wat handgel bij de balie van de AH! Vroeg er om omdat ik net boodschappen had gedaan en die croissant direct wilde opeten.
Blijft wennen zo'n crisis.
Zelfde met betrekking tot het geld of de mondkapjes die juist het risico op besmetting groter maken omdat mensen niet weten hoe het werkt en niet beschermen tegen het krijgen van virusdeeltjes in je ogen. Of mensen plotseling met handschoenen aan wat geen effect heeft als je niet wisselt of alsnog aan je gezicht zit. Of een collega die haar telefoon en toetsenbord schoonmaakt met Sterilium. Dat dat een vettig laagje achterlaat en dus juist een goed oppervlak wordt voor virussen en bacteriën dat weten ze niet.
Of de non-contact tonometrie, een methode om met luchtpuf de oogdruk te meten. Mensen zijn geneigd dat nu eerder te doen dan applanatie tonometrie zodat je iemand niet aan hoeft te raken. Als iemand besmet is met COVID-19 en je doet een luchtpuf meting, verspreid je alsnog het virus in de lucht met risico op inademing door diegene die meet. Dus opticiëns en dergelijke zijn meteen ingelicht nu even geen oogdrukken te meten.
Een hoger alcohol percentage is overigens niet altijd beter. Sommige virussen gaan dan juist minder kapot. Maar Sars gaat goed kapot door 95% ethanol.
TheGhostInc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Heb jij weleens een (belly)shot zeep genomen?![]()
Zijn er nog mensen die flink bezig zijn? En ligt er dan een thermometer naast de deur... eerst ff checken en dan los?
Ik heb uberhaupt nog nooit een belly shot genomen overigens
[ Voor 11% gewijzigd door Ophidian op 18-03-2020 17:49 ]
Klaver die de grenzen wil sluiten (weliswaar in andere bewoording
)..... the irony
[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 18-03-2020 17:53 ]
Ik kwam vandaag dit tegen op twitter. Past precies op Baudet en wilders.Calitomnication schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Wilders is de Trump van Nederland. Veel loze woorden de wereld inslingeren, de zaak op zitten jutten en als het even tegenzit "de anderen" schuld geven. Wilders dialoog:
1. Wilders: De grenzen moeten dicht!!!!
2. Domme volk: Juist Geert, de grenzen moeten dicht!!
3. Nadenkend volk: En dan? Hoe en wat ga je daarna doen?
4. Wilders: De grenzen moeten dicht!!!!
5. Domme volk: Juist Geert, de grenzen moeten dicht!!
Ga terug naar 1. Vervang "grenzen" door ieder willekeurig onderwerp en dit is een vrij mooie samenvatting van Wilders/Trump.
Op veel van de genoemde punten kan je nu de bijdragen van beide leggen.
Maar met een latex fetisch zit je dan weer goedTheGhostInc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Mensen hebben nogal de neiging te vergeten dat de 'gewone' griep ook nog 'gewoon' rondwaart, evenals hooikoorts, etc.Ophidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:
[...]
Ik zit nu al sinds zaterdag thuis met 38 graden koorts, minimaal kuchje, beetje keelpijn, spierpijn, hoofdpijn. Hopelijk was dit COVID-19 voor mij, vandaag nog geen koorts gezien namelijk.
Ik ken nogal wat mensen (mijn hele gezin, de helft op mijn werk, etc., etc.) die al weken allerlei symptomen hebben die je met een beetje kwade wil als Covid-19 kunt herkennen, maar enige zekerheid daarover heb je zonder test nou eenmaal niet.
En eventuele hypochonders hebben een fijne tijd nu.
Een lekkere hete chick date scoren gaat een heel ander feestje worden op deze manier.TheGhostInc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:
[...]
(Chicks zijn sinds de vogelgriep ook al een risico)
[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 18-03-2020 17:59 ]
Gasmaskers schijnen het ook goed te doen.Indoubt schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Maar met een latex fetisch zit je dan weer goed
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ja i know, daarom zeg ik ook hopelijkRamzzz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Mensen hebben nogal de neiging te vergeten dat de 'gewone' griep ook nog 'gewoon' rondwaart, evenals hooikoorts, etc.
Ik ken nogal wat mensen (mijn hele gezin, de helft op mijn werk, etc., etc.) die al weken allerlei symptomen hebben die je met een beetje kwade wil als Covid-19 kunt herkennen, maar, enige zekerheid daarover heb je zonder test nou eenmaal niet.
Niet dus, en als je ook al last hebt van hyperventilatie achtige klachten, dan is het helemáál feestRamzzz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Dit inderdaad, niet alles is het coronavirus. Mijn oom kwam terug uit Lombardije en werd ziek, mijn tante daarna ook. Getest, gewone griep.Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
Mensen hebben nogal de neiging te vergeten dat de 'gewone' griep ook nog 'gewoon' rondwaart, evenals hooikoorts, etc.
Zelfs geenstijl heeft door dat het kabinet en het RIVM redelijk weten wat ze doen (https://www.geenstijl.nl/...het-ook-niet-verder/#more)
Uit dat artikel de maatregelen in Frankrijk, wat dus geen totale lockdown is zoals de populisten ons doen geloven:
Uit dat artikel de maatregelen in Frankrijk, wat dus geen totale lockdown is zoals de populisten ons doen geloven:
Zou voor mij dus totale lockdown betekenengws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:04:
Zelfs geenstijl heeft door dat het kabinet en het RIVM redelijk weten wat ze doen (https://www.geenstijl.nl/...het-ook-niet-verder/#more)
[Afbeelding]
heb geen printer
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heb weer even geprobeerd het debat te volgen, maar ik trek het niet. Wat een farce.
Simpel gesteld is iedereen het wel met de maatregelen eens en weet ook geen beter alternatief, maar toch is men op zoek naar iets om op te schieten. Of het nu de uitleg is, de manier van verwoorden of dat alternatieven eigenlijk al onhaalbaar waren, ze zoeken iets. Ook al snappen ze prima waarom, toch niet er gezaagd worden.
Ik dacht dat ze allemaal zo trots waren dat we het samen gingen oplossen?
Simpel gesteld is iedereen het wel met de maatregelen eens en weet ook geen beter alternatief, maar toch is men op zoek naar iets om op te schieten. Of het nu de uitleg is, de manier van verwoorden of dat alternatieven eigenlijk al onhaalbaar waren, ze zoeken iets. Ook al snappen ze prima waarom, toch niet er gezaagd worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ierland brengt het contactloos betalen limiet van 30 naar 50 euro.
https://twitter.com/chris...tatus/1240325078161797122
https://twitter.com/chris...tatus/1240325078161797122
Ik heb al even een hele tijd geen boodschappen gedaan, vandaag toch maar even een kijkje in de supermarkt genomen (Had wat tomaten en brood nodig). Ik dacht ik ga in ieder geval proberen om 1,5 tot 2 meter afstand te houden van andere mensen, niet zozeer voor mijzelf maar voor andere.
Maar damn, dat idee laat je ook al varen nadat je 30 seconde binnen bent zeg. Dat is echt onmogelijk als anderen dat niet nodig vinden (en blijkbaar vinden ze dat niet).
Maar damn, dat idee laat je ook al varen nadat je 30 seconde binnen bent zeg. Dat is echt onmogelijk als anderen dat niet nodig vinden (en blijkbaar vinden ze dat niet).
Je vindt dan dat alle Europese landen en andere landen het allemaal mis hebben? Want die laten hun niet informeren door experts?gws24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:
[...]
Ik kwam vandaag dit tegen op twitter. Past precies op Baudet en wilders.
[Afbeelding]Op veel van de genoemde punten kan je nu de bijdragen van beide leggen.
De Speld is ook lekker op dreef de laatste tijd:
https://speld.nl/2020/03/...gestegen-naar-12-miljoen/
https://speld.nl/2020/03/...gestegen-naar-12-miljoen/
En Wilders & Baudet club zeggen dat totale Lockdown, zoals Italy heeft werkt?!Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:
Italie 4207 nieuwe besmettingen en 475 doden, afgelopen 24 uur.
Unreal...
Klaarblijkelijk nog lang niet. Ze zijn al ruim een week in lockdown (sinds 9 maart). Je zou toch al wel wat verbetering moeten beginnen te zien. Hoewel het aantal doden wat minder is dan gisteren, is het wel weer meer dan eergisteren. De nieuwe besmettingen zijn dan weer wel flink gestegen tov gisteren, met ruim 1000 nieuwe besmettingen meer.
Sources used: https://ourworldindata.org/coronavirus
Inderdaad, er wordt gewoon als normaal politiek bedreven in plaats van samen deze crisis te lijf te gaan en partij politiek even niet te bedrijven. Je ziet het heel goed bij Wilders die heel dramatisch continu zijn stem verheft en hamert op een beperkt aantal punten, dat is puur voor de buhne en totaal niet constructief.Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:
Heb weer even geprobeerd het debat te volgen, maar ik trek het niet. Wat een farce.
[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 18-03-2020 18:22 ]
Noord-Korea schijnt als eerste land het corona-virus te hebben overwonnen. Dat is goed nieuws, hopelijk delen ze hun methoden met de rest van de wereld.
Er gaan wel geruchten dat ze besmettingen hebben opgelost door de besmette persoon te laten verdwijnen. Maar of dat klopt weet ik niet.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...and-gelooft-het~a46bce1c/Noord-Korea beweert het coronavirus te hebben overwonnen. Sterker, het land heeft niet één besmettingsgeval gehad, juichen de staatsmedia.
Daar waar de zwaar getroffen buurlanden als China en Zuid-Korea, respectievelijk meer dan 80.000 en 8000 besmettingen registreren, meldt Noord-Korea er nul. De autoriteiten erkennen wel dat in totaal 5400 mensen in quarantaine zouden zijn geweest maar dat niemand van hen besmet bleek en dat iedereen gezond en wel naar huis mocht.
Volgens de Noord-Koreaanse staatsmedia is een episch ‘gevecht voor nationale overleving’ gewonnen.
Er gaan wel geruchten dat ze besmettingen hebben opgelost door de besmette persoon te laten verdwijnen. Maar of dat klopt weet ik niet.
Virussen? Scan ze hier!
Moet je nagaan hoe veel het er zouden zijn als er geen lock-down was en iedereen nog met iedereen in contact zou komen.Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:19:
[...]
En Wilders & Baudet club zeggen dat totale Lockdown, zoals Italy heeft werkt?!
Klaarblijkelijk nog lang niet. Ze zijn al ruim een week in lockdown (sinds 9 maart). Je zou toch al wel wat verbetering moeten beginnen te zien. Hoewel het aantal doden wat minder is dan gisteren, is het wel weer meer dan eergisteren. De nieuwe besmettingen zijn dan weer wel flink gestegen tov gisteren, met ruim 1000 nieuwe besmettingen meer.
Sources used: https://ourworldindata.org/coronavirus
Nee, ik vind dat de verschillen in mate van lockdown veel te veel worden uitvergroot. Het zijn tinten grijs en niet zwart/wit zoals Wilders en Baudet ons doen geloven.interp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:
[...]
Je vindt dan dat alle Europese landen en andere landen het allemaal mis hebben? Want die laten hun niet informeren door experts?
Die is al uitgelekt...wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:22:
Noord-Korea schijnt als eerste land het corona-virus te hebben overwonnen. Dat is goed nieuws, hopelijk delen ze hun methoden met de rest van de wereld.
[...]
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...and-gelooft-het~a46bce1c/
Dus jij denkt dat we juist wel een total lockdown moeten hebben zoals in Italie, ondanks dat het daar ook klaarblijkelijk dus niet werkt? Het hele idee van die total lockdown is dus juist om eigenlijk geen besmettingen te hebben.Ernemmer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:23:
[...]
Moet je nagaan hoe veel het er zouden zijn als er geen totale lock-down was en iedereen nog met iedereen in contact zou komen.
Daarnaast vraagt het zoveel meer van de economie, van de burgers zelf, etc. Dat is niet vol te houden.
Singapore is niet echt een heel vrije samenleving. Zeer streng gereguleerd, hoge boetes bij overtreding, zeer hygiënisch.edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:10:
[...]
Baudet had het specifiek over de cijfers in Signapore voor en na de lockdown. En die verschillen waren heel groot.
Edit: ik ben het er mee eens dat een lockdown geen totale oplossing is en dat de kans er is dat het gewoon weer terug komt na de lockdown, maar met een lockdown win je sowieso heel veel tijd, en voorkom je heel veel nieuwe gevallen en doden!!
En daarom kiezen Frankrijk, Spanje, Belgie, Oostenrijk, Italie, Griekenland o.a. hier voor.
Niet echt te vergelijken met Europa. Daarnaast is Singapore niet meer dan een afgebakende stad ITT Schengen.
In een lockdown van het land ga je failliet. In een lange lockdown gaan mensen kapot aan eenzaamheid. Je ziet dat nú al. Ook mensen die geen afscheid mogen nemen van dierbaren.
Vanwege domme mensen wil jij heel veel mensen in eenzaamheid laten wegkwijnen? Vanwege een paar domme mensen wil jij een heel land 'vast'zetten, terwijl treinen al vrijwel leeg zijn, velen thuiswerken etc? Zelfs het laatste stukje vrijheid dat we nog hebben, na een dag thuiswerken even een wandeling ter ontspanning met je partner door het park, wil je afnemen?!edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Precies om deze reden (die domme mensen) ben ik 100% voor een lockdown.
Ik denk eerder dat wat jou en Baudet drijft een soort machtspositie is dat je iedereen 'de baas' bent. Net als in China.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Nee, maar wel een lockdown die werkt, zodat niet iedereen gezellig samen met de buurt in het park en speeltuin gaan zitten. Of massaal gaan winkelen, het leek wel een zaterdag vandaag in Arnhem.Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:29:
[...]
Dus jij denkt dat we juist wel een total lockdown moeten hebben zoals in Italie, ondanks dat het daar ook klaarblijkelijk dus niet werkt? Het hele idee van die total lockdown is dus juist om eigenlijk geen besmettingen te hebben.
Daarnaast vraagt het zoveel meer van de economie, van de burgers zelf, etc. Dat is niet vol te houden.
Het echte nut van een lockdown merk je pas na 4 weken (zolang duurt het ongeveer van besmetting totdat je er aan dood gaat) als het aantal doden af gaat nemen. Het aantal besmettingen meten is een wassen neus, omdat niet iedereen getest wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 18-03-2020 18:37 ]
Yup, Zoetermeer is vandaag ook gevallen...Flow schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:32:
Besmettingen per 100.000 inwoners. Aantal gemeentes zonder besmettingen begint wel op te raken:
[Afbeelding]
Aanname: Zoetermeerders houden niet van carnaval? Terecht overigens
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]