Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.618 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:57
Vind dat Kuzu nog verbazingwekkend to the point is en verstandige dingen zegt.

Niet van hem gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Somebody please alert the church elders!
De kerk is gesloten

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:48
Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:41:
Zitten de landen om ons heen ook niet in "lockdown" omdat juist daar de ziekenhuizen overbelast dreigen te raken?
Dat is voor een groot deel de reden, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:07
Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Dat is voor een groot deel de reden, ja.
Niet dreigen te raken maar het al zijn voor het eigenlijk al begon :).

Ze moeten daar nu hard remmen om het hoofd boven water te krijgen, en wij lopen er op vooruit met maatregelen compleet een andere situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:06
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
[...]

Ook die niet allemaal over één kam scheren.
Bij ons zit iedereen (letterlijk: iedereen) thuis. Dat zijn ruim 500 man.
Het mooie is dat er een flink aantal mensen , bedrijven en instellingen wel de maatregelen nemen die gevraagd worden. Wat het probleem is , hoe en wat voor maatregelen je ook neemt. Er is altijd achteraf gezeik. Je had carnaval af moeten lassen. Dat had gekund. Of mensen zich eraan hadden gehouden ? Ik betwijfel het.

Op dat moment was het al een ver weg van mijn bed verhaal voor veel mensen, niet te handhaven. Mensen de week erop al verplicht thuis laten zitten ? Ook dat was een mogelijkheid, zelfde verhaal. Veel mensen laten zich dat hier nu eenmaal niet vertellen. Wellicht iets meer mensen , de rest zit nog steeds in de ver weg van mijn bed show stand.

Nu weten we dat het erg is en zijn er maatregelen genomen. Eerst alleen een beroep Wat zag je ? Lekker op het terras in de zon in dat weekend. Einde weekend ? Extra maatregelen , wat zag je rijen bij Coffeeshops, massa's hamsterende op elkaar gepakte mensen.

Mensen hier zijn nu eenmaal enorm eigengereid. Eigenwijs en koppig , er is altijd wel een reden om het voor jezelf te ontkennen. Gebeurd mij niet , even snel je kent het wel.

Ook dit was wederom niet te handhaven. Wij hebben ons land nu eenmaal niet zo ingericht dat er ineens massa's handhavers ingezet kunnen worden. En autoriteit wordt steeds meer betwist. Een enorm probleem.

Dat zie je nu maar weer. Het zijn niet de maatregelen die te laat genomen worden, het zijn de mensen die er laks mee omgaan. Of ze gewoon negeren. Gecombineerd met een beperkte handhavingscapaciteit zit je dan met de gebakken peren.

Het is niet zo dat de overheid onvoldoende maatregelen neemt, iedereen trekt alles tegenwoordig direct in twijfel. Men snapt al niet dat het een unicum is dat een minister president het land toespreekt. Welke lading dat alleen al heeft, of zou moeten hebben. Er is geen enkel (historisch) besef blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 13:17
FRANQ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:
Vind dat Kuzu nog verbazingwekkend to the point is en verstandige dingen zegt.

Niet van hem gewend.
Ja, inderdaad. Praat ook minder met die vervelende pauzes die de meeste sprekers laten vallen.

Dat gedoe over die kassa's was wel een afbreuk. Als hij daarvoor was gestopt was het gewoon goed geweest.

@JoStad Hieronder. Dat zegt hij toch ook niet? Lees z'n zin even goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 14:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:31
Trank00l schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Als je het ook daadwerkelijk beluisterd roept hij niet dat het er komt. Maar dat niemand er klaar voor is.
Er is toch al een pandemie ?
zie:
https://nos.nl/artikel/23...mie-wat-betekent-dat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja die is er inderdaad. Deze TED talk is 5 jaar oud he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

CoronelHimself

Division Brabant

Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:42:
[...]

En ik geef aan dat het in mijn geval onderhevig is aan wat mitsen en maren. Ik kan met beide opties in meegaan, afhankelijk van de situatie. Als ik van sommigen hier hoor dat het gewoon als vanouds shoppen is e.d., dan gaan we naar een lock-down. Als iedereen gewoon alle activiteiten tot een minimum beperkt, dan is het niet nodig.

Wat ook kan, en wat ik eerder denk, is een tussenstap. Dus ook alle niet-essentiele winkels gaan dicht.
Dat is ook wat ik verwacht, veel winkels zijn zelf al dicht gegaan, dus dit wordt per dag ook een steeds makkelijkere optie om voor te kiezen. Daarnaast zijn er blijkbaar ook nog een hoop kantoren waar men niet of nauwelijks thuiswerkt dus hier kunnen ze ook nog wat strikter in worden.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:26
Jadero schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Heb je vanmorgen het verhaal van Dhr. van Dissel gevolgd?
Nee helaas. <knip>

Dat is het enige in je 'verhaal' dat hier een plaats heeft.

Die hele jeremiade over de overheid en het RIVM is nergens gewenst.

[ Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook meegemaakt wat dit virus met hersenen van sommige mensen doet: een klant van Chinese afkomst, werd door zo'n neanderthaler met een alcoholprobleem uitgemaakt voor alles en nog wat. Het was in iedere geval discriminatie....

Deze Aziatische klant droeg toevallig een mondkapje en naar wat waargenomen heb, die hij geen vlieg kwaad. Was net als iedereen gewoon boodschappen aan doen. Tot een persoon door de winkel liep, die hem begon uit te schelden.

Ik ben toen snel naar de klantenservice gelopen, met de mededeling dat ze beheer moesten oproepen. En ondertussen stond de dader gewoon achter mij, zijn boodschappen af te rekenen bij de zelfscan... en hij trok nog voor de service balie de fles sterke drank open.

Echt niet meer normaal en natuurlijk kun je er vrij weinig aan doen, want ik was de enige mannelijke collega in de buurt. Ik ga natuurlijk niet verwachten van een 17 jarige meid, die achter de klantenservice balie staat dat zij ingrijpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:57
*knip* mensen ziektes toewensen doen we hier niet

[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 18-03-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Deze spreker van het CDA (ben zijn naam even kwijt) kan misschien niet heel goed spreken, maar wat hij zegt is zinnig over de vragen wbt voedselvoorziening en informatievoorziening.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29
*knip*, reageer fatsoenlijk of reageer niet

[ Voor 88% gewijzigd door Migrator op 18-03-2020 14:56 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:48
*knip*, reageer fatsoenlijk of reageer niet

[ Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goelan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:52:
Staat dat mens er weer... haal haar weg joh... hoe vervelend zeg
Lekker relevant op dit moment inderdaad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
shoombak schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Lekker relevant op dit moment inderdaad :')
Precies.

Massa industrie, veehouderij, dier-mens contact.. blabla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
ik vind al die negatieve kwalificaties over onze volkvertegenwoordigers niet zo netjes. Je kunt het niet eens zijn met iemand, maar iemand ziektes toewensen of voor 'trut' uitmaken?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goelan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:53:
[...]

Precies.

Massa industrie, veehouderij, dier-mens contact.. blabla
Lol, dat is létterlijk de oorzaak.
Maar prima, steek je kop maar weer in 't zand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het is blijkbaar nog steeds niet duidelijk dat het postgedrag dat velen hier vertonen hier helemaal niets te zoeken heeft.

Houd je fatsoen zeg.

Voorwaardelijk open Lees vooral de Topic Warning.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 15:35 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:56
Groepsimmuniteit is een mooie bijvangst van de wijze waarop Nederland denkt dit te moeten oplossen, Thierry. Zo moelijk is het niet. Het is niks doen, 50.000 doden, juli/augustus klaar. Totale lockdown, jaartje wachten op vaccin, of... de huidige tactiek (totdat eventueel blijkt dat dat niet werkt).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, baudet wil de landsgrenzen sluiten. Dacht al; waar blijft ie zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:09

Player1S

Probably out in the dark

welke ervaring met een pandemie van dit formaat heeft de WHO eigenlijk?

Volgens mij de laatste keer was de Spaanse griep toch?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb vermoedelijk Corona te pakken.
Ik heb een lichte verhoging, maar wel heel veel pijn steken op mijn borst. Het voelt dan ook wel anders als een normale griep. Normaal heb ik bij een griep redelijk veel spierpijn. Daar heb ik nu geen last van.

Ik word niet getest, omdat ik geen actuele problemen heb met ademhaling. Het is niet anders.
Mijn vriendin is wel hoog zwanger. Ik hoop niet dat ze komende 2 weken gaat bevallen. Want dan kan ik er niet bij zijn.

Stay safe mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:43:

Toen bestond het WHO als instituut nog niet.

WHO is pas ontstaan in April 1948.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:43:

H1N1 in 2009? Zie Wikipedia: 2009 flu pandemic

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:45:
[...]

Toen bestond het WHO als instituut nog niet.

WHO is pas ontstaan in April 1948.
Vandaar mijn vraag. Welke ervaring heeft de WHO dus met een pandemie van dit formaat?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58

Deathchant

Don't intend. Do!

waterfles schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:44:
Ik heb een lichte verhoging, maar wel heel veel pijn steken op mijn borst. Het voelt dan ook wel anders als een normale griep. Normaal heb ik bij een griep redelijk veel spierpijn. Daar heb ik nu geen last van.

Ik word niet getest, omdat ik geen actuele problemen heb met ademhaling. Het is niet anders.
Mijn vriendin is wel hoog zwanger. Ik hoop niet dat ze komende 2 weken gaat bevallen. Want dan kan ik er niet bij zijn.

Stay safe mensen
Heee kerel! Sterkte en ziek goed uit!! Ik duim voor je dat de bevalling gaat plaatsvinden na de corona-periode! Good luck!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:18
Deathchant schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Ik duim voor je dat de bevalling gaat plaatsvinden na de corona-periode!
Ik denk dat het beter voor de baby is van niet, want dit gaat nog wel even wat langer duren van 6 april. Daar kan je vergif op innemen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Deathchant schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Heee kerel! Sterkte en ziek goed uit!! Ik duim voor je dat de bevalling gaat plaatsvinden na de corona-periode! Good luck!
Thnx man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
Beetje vreemd die Baudet. Singapore is super succesvol? Vandaag van +47 gevallen (313 nu). Klinkt niet echt succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kunnen ze bij dit debat geef live fact check doen? Werd er vanochtend juist niet gezegd dat er momenteel nog geen enkel probleem is qua beschikbare bedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Mja die snap ik ook niet helemaal. Is dat echt waar dat dit weekend de IC bedden op zijn? Iemand een bron?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:50:
Mja die snap ik ook niet helemaal. Is dat echt waar dat dit weekend IC bedden op zijn? Iemand een bron?
Hij zei net letterlijk dat het de eigen berekende cijfers van zijn partij waren.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mja die snap ik ook niet helemaal. Is dat echt waar dat dit weekend IC bedden op zijn? Iemand een bron?
Ik gok de dikke duim van een zeker iemand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 11:14

denivan

de enige

CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Inderdaad, en nu ineens gaan ze Nederland bekritiseren. Maar goed laat de lockdown maar komen hoor, in dit stadium gaat dat waarschijnlijk niet veel zieken meer schelen.

Diezelfde belgen die massaal de grens overstaken om in Nederland van het mooie weer te genieten, hebben het nu wel uitgevonden ? Veel mensen werken al thuis beperken sociale interactie. Laten we hopen dat het genoeg is. Jammer van mensen die toch perse bij elkaar moeten klitten in allerlei vormen. Maar laten we hopen dat de ver weg van mijn bed mentaliteit van diegene snel tot inkeer komt.

Overigens hoe ga je een lockdown handhaven ? Iedereen mobiliseren om mensen te controleren. Laten we dan inzetten op iedereen die kan meehelpen , laten meehelpen in de gezondheidszorg.
Het zal je misschien verbazen, maar de viroloog die commentaar geeft is naar alle waarschijnlijkheid niet iemand die vorig weekend in Nederland is gaan shoppen :)
Net zoals in Nederland is er jammer genoeg in België een groot verschil tussen wat overheid oplegt of adviseert en wat men uitvoert. Er wordt al te vaak gezegd dat men gezond verstand moet gebruiken, maar jammer genoeg zijn veel mensen heel individualistisch ingesteld waardoor de maatregelen telkens moeten verstrengd worden.

Verder is het ook zo dat mensen veelal de politiek niet meer geloven. John Oliver had recent een goed stuk hierover wat de verklaring gaf van de COVID-19 uitbraak in Iran, namelijk een groot gebrek aan vertrouwen in de regering. Bij ons (BE & NL) loopt het zo'n vaart niet, maar het zal zeker wel een stuk spelen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

verdorie.... die rook die ze ons ook continue in de ogen gooien.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Albert Heijn doet z'n Hamsters in de deeltijd-WW...

Dat de partij voor de dieren daar maar eens iets over zegt... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:09
Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
Kunnen ze bij dit debat geef live fact check doen? Werd er vanochtend juist niet gezegd dat er momenteel nog geen enkel probleem is qua beschikbare bedden?
Een live factcheck! Nice. Super vervelend dat, zelfs in deze tijden, Baudet (en Wilders) blijven roeptoeteren dat alles wat gedaan wordt maar kut is. Demagogie, demagogie en demagogie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Mja die snap ik ook niet helemaal. Is dat echt waar dat dit weekend de IC bedden op zijn? Iemand een bron?
Dat zou alleen maar zijn als er een constante verdubbeling is de bezetting van de bedden.

Dus stel gisteren 50 bedden IC bezet, vandaag dan 100, morgen 200. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:36
TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
Beetje vreemd die Baudet. Singapore is super succesvol? Vandaag van +47 gevallen (313 nu). Klinkt niet echt succesvol.
De initiële curves van Singapore en Hong Kong waren vrij bemoedigend. Ik lees overigens dat van die 47 gevallen er 33 'geïmporteerd' zijn. Die komen dan volgens mij al gelijk in quarantaine, dus dat scheelt in de verspreiding.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12
TereZz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Een live factcheck! Nice. Super vervelend dat, zelfs in deze tijden, Baudet (en Wilders) blijven roeptoeteren dat alles wat gedaan wordt maar kut is. Demagogie, demagogie en demagogie... |:(
't zou wel helpen, ik kan me voorstellen dat je bij een crisis als deze, waar continue updates zijn, je regelmatig achter loopt qua kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TereZz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:54:
[...]

alsof het wat uithaalt... de "fans" slikken het sowieso en draaien het uiteindelijk zo dat niet de roeper van het foute feit verkeerd is maar het gecheckte feit zelf niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:30

"China shows COVID-19 Coronavirus can be ‘stopped in its tracks’"

Wat een propaganda artikel zeg! China heeft het bewust weken verzwegen en daarmee zorg gedragen aan een wereldwijde verspreiding. :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zijn die "uitgestorven" virussen niet "uitgestorven" dankzij ofwel groeps imuniteit ofwel vaccins? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:22

Quad

Doof

Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:54:
Albert Heijn doet z'n Hamsters in de deeltijd-WW...

Dat de partij voor de dieren daar maar eens iets over zegt... :+
Niet dat het echt noodzakelijk is, de omzetten van de supermarkten zijn al dagen vele malen hoger dan normaal. Voor deze branche zijn het gouden tijden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:57:
[Twitter]

"China shows COVID-19 Coronavirus can be ‘stopped in its tracks’"

Wat een propaganda artikel zeg! China heeft het bewust weken verzwegen en daarmee zorg gedragen aan een wereldwijde verspreiding. :X
True. Zo werkt een communistische dictatuur.

Wel vind ik het indrukwekkend dat in China nu alweer de noodziekenhuizen worden gesloten, terwijl in Italië nog geen uitzicht is op een einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Niet dat het echt noodzakelijk is, de omzetten van de supermarkten zijn al dagen vele malen hoger dan normaal. Voor deze branche zijn het gouden tijden.
Zal onder de streep niet echt uitmaken, want de hamsters hebben nu natuurlijk zo'n grote voorraad die ze eerst moeten opmaken, dat je ze voorlopig niet meer in de supermarkt zult zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Zal onder de streep niet echt uitmaken, want de hamsters hebben nu natuurlijk zo'n grote voorraad die ze eerst moeten opmaken, dat je ze voorlopig niet meer in de supermarkt zult zien.
Hoog tijd om mijn "recepten met blikvoer"-boek op de markt te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op Instagram een advertentie langskomen, van een garage die juist nu een kortingsactie houdt tot 17 april. Wel erg toevallig en waarschijnlijk, zijn er veel mensen die nu spontaan hun onderhoud uit stellen.

Veel auto's staan nu immers ook stil en dan kan ook het onderhoud uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:58:
[...]

schijnt tegen te vallen, 't zijn vooral producten met weinig marge en dan ook nog eens in primaire mate de B- & C-merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:59:
[...]

True. Zo werkt een communistische dictatuur.

Wel vind ik het indrukwekkend dat in China nu alweer de noodziekenhuizen worden gesloten, terwijl in Italië nog geen uitzicht is op een einde.
of topic: China is niet communistisch, en communisme heeft niks te maken met de effectiviteit van een dictatuur in een scenario als dit.

Zelf moet ik nog zien dat ze de boel in china er nu echt onder hebben.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
P.O. Box schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:01:
[...]

Hoog tijd om mijn "recepten met blikvoer"-boek op de markt te brengen :)
Trouw was je al voor. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
De speld is weer pijnlijk scherp.

@Mugwump De 7 lekkerste recepten met wc-papier

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:01:
[...]

schijnt tegen te vallen, 't zijn vooral producten met weinig marge en dan ook nog eens in primaire mate de B- & C-merken ;)
Pffff, ik hamster zelf alleen maar beenham en prosecco! Gecombineerd met de pre-brexit wisky stash moet het dan wel goedkomen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:01:
Ik zag op Instagram een advertentie langskomen, van een garage die juist nu een kortingsactie houdt tot 17 april. Wel erg toevallig en waarschijnlijk, zijn er veel mensen die nu spontaan hun onderhoud uit stellen.

Veel auto's staan nu immers ook stil en dan kan ook het onderhoud uitgesteld worden.
Wel grappig want mijn distributieriem zit eraan te komen en ik had het eigenlijk bedoeld om straks in mei te doen (zou dan ongeveer tegen de "benodigde" km's zitten) omdat dan het vakantiegeld binnen is.

Heb het nu juist naar volgende week geschoven zodat ik geen leenauto nodig heb omdat ik toch thuis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:01:
[...]

De A-merken zijn er gewoon nog hoor: niemand die potverdorie de Coca Cola heeft zitten hamsteren, of al het speciaal bier. Nee het is allemaal goedkopere spul en wat ligt er dan nog wel? Juist vegetarische producten, biologische ( duur ) producten.

Heb je toevallig bloem nodig? Dan heb je pech, want dat ligt er niet meer: heel Nederland bakt plotseling :+

Water word ook gehamsterd, alsof er in Nederland geen drinkbaar kraanwater is. En dan ook eigen merk cola... voordat je weet is het alweer weg. En ik verkoop toch nee, behalve bij van die leuke jonge moeders >:)

In algemeenheid word er nu niet meer voor klanten naar achter gelopen: is het vak leeg? Pech, dan moet je wachten tot de vulploeg aan de slag gaat. Want iedere keer naar achter lopen, daar is momenteel geen tijd meer voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kijk nu live het kamerdebat... Ik sta normaal gesproken nooit achter Thierry Baudet, maar w.b.t. het Corona-virus sta ik 100% achter hem.
Nederland loopt achter de feiten aan, als er geen lock-down komt in de komende dagen, dan denk ik dat wij (Nederland) Italie achteraan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zag iemand met 20 tot 30 grote pakken kristalsuiker. Wat moet je daarmee.
@Verwijderd coca cola neem ik wel wat extra mee. Paar sixpacks en literflessen.

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 18-03-2020 16:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:56:
De initiële curves van Singapore en Hong Kong waren vrij bemoedigend. Ik lees overigens dat van die 47 gevallen er 33 'geïmporteerd' zijn. Die komen dan volgens mij al gelijk in quarantaine, dus dat scheelt in de verspreiding.
Dat is waar. 33 kwamen het land binnen, maar daarvan zijn er 30 Singaporees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:07:
vergisten en destilleren voor alcohol?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 15:14
https://toverleven.cultu.be/stookwijn-basis-voor-booze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Daar wordt z'n tandarts vast heel gelukkig van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Daar wordt z'n tandarts vast heel gelukkig van :D
Mag je ook niet meer komen meende ik ergens te lezen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
edgarf28 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:06:
Ik kijk nu live het kamerdebat... Ik sta normaal gesproken nooit achter Thierry Baudet, maar w.b.t. het Corona-virus sta ik 100% achter hem.
Nederland loopt achter de feiten aan, als er geen lock-down komt in de komende dagen, dan denk ik dat wij (Nederland) Italie achteraan gaan...
Maar Singapore en Taiwan zijn juist nu aan 't aantonen dat het beëindigen van de lockdown niet werkt - dus je eeuwig in lockdown moet (nou ja, tot er een vaccin is, dus vele maanden lang)

Taiwan 47 nieuwe gevallen laatste 4 dagen, nu 100 in totaal, en die 47 in oplopende lijn
Singapore 86 nieuwe gevallen laatste 3 dagen, nu 313 in totaal, en ook in oplopende lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joh... maandag zag ik iemand die een hele boodschappenkar vol met 12-pack toiletpapier had. Dat moet ook meer dan 100 rollen geweest zijn.

Vanochtend deed ik boodschappen (normale hoeveelheid), kwam er een clown met een hele winkelkar met flessen mineraalwater. Weet niet hoeveel flessen er in een winkelkar passen, maar het moeten er toch zeker 50 geweest zijn. Die had in zijn eentje het hele rek leeggehaald. En hij vroeg aan de vakkenvuller of er in het magazijn nog meer flessen stonden.

Heb je iig genoegf te drinken tot de Dag des Oordeels ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 16:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Joh... maandag zag ik iemand die een hele boodschappenkar vol met 12-pack toiletpapier had. Dat moet ook meer dan 100 rollen geweest zijn.

Vanochtend deed ik boodschappen (normale hoeveelheid), kwam er een clown met een hele winkelkar met flessen mineraalwater. Weet niet hoeveel flessen er in een winkelkar passen, maar het moeten er toch zeker 50 geweest zijn. Die had in zijn eentje het hele rek leeggehaald. En hij vroeg aan de vakkenvuller of er in het magazijn nog meer flessen stonden.

Hier de bloem ook op, en hier thuis ook, dus bechamelsaus uit een pakje moeten maken i.p.v. zelf gemaakt; en zelf pizza maken wordt ook lastiger zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ja dat is echt asociaal. Echt overal is wc papier op. Of alleen ecologisch spul over wat niemand blijkbaar echt wil hebben. Dan gebruikt men dan liever de handen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50
waterfles schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:44:

Stay safe mensen
Beterschap en sterkte gewenst aan jou, je vriendin en het toekomstige kind.

Voor de geinteresseerden: ik heb uit verveling eens wat cijfers in de vorm van grafiekjes gegoten, om ons land te vergelijken met Italië, Duitsland en België. Dit om eens te kijken of er noemenswaardige verschillen te zien zijn. Grafieken geven aantallen, percentages en groeifactoren weer per dag, vanaf 19 februari tot vandaag 18 maart (getallen Italië van 18 maart waren op moment van schrijven nog niet bekend).

Absolute aantallen:
Corona absolute aantallen

Percentage van de bevolking:
Corona gevallen percentage bevolking

Groeifactor:
Corona groeifactor aantallen

Bronnen die ik hierbij gebruikt heb:
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
https://www.tijd.be/dossi...us-in-kaart/10210378.html

Veel conclusie wil/kan ik hier niet aan verbinden, ik kan er ook naast zitten, ik heb er niet tich bronnen op nagelezen om de getallen te verklaren en ik ben ook alleen maar een ITer die grafiekjes leuk vindt :P

Hetgeen wat het meeste opvalt is dat het in absolute aantallen en percentage van de bevolking in Italië veruit het ergst is, in de andere 3 landen is het (zeker gekeken naar percentage van de bevolking) lood om oud ijzer.
Qua groeifactor loopt het nauwelijks uiteen, zelfs in Italië, dus ik denk/gok dat dit cijfer meer zegt over de kans op versprijding van het virus zelf, dan dat het iets te maken heeft met de aanpak/situatie per land.

edit: klikken op de plaatjes lijkt bij mij een lege popup op te leveren, rechtsklik met "open in nieuw tabblad" werkt wel. :?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinpas vergeten dus vandaag cash betaald. Drie cassieres / verkoopsters wilde wisselgeld in de hand geven. Heb beleefd en met een grapje duidelijk gemaakt dat ik liever had dat ze het neer legden voor me.

Één maakte de rake opmerking "dat voelt zo onnatuurlijk voor me" En dat is het ook.

Het is even wennen inderdaad. Geen groot fan van Rutte. Manier waarop hij de elleboogshake liet zien tijdens de persconferentie heeft wel iets :) Beetje humor tijdens het wennen aan andere manieren waarop we met elkaar omgaan. Van handen, contant geld, 1,5m afstand etc. Is voor iedereen even wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 09:52

garriej

Ik las ondertieten.

Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Ja dat is echt asociaal. Echt overal is wc papier op. Of alleen ecologisch spul over wat niemand blijkbaar echt wil hebben. Dan gebruikt men dan liever de handen :P
sowieso snap ik dat hele wc papier gebeuren niet.Ze willen voldoende hebben voor als ze niet meer uit huis kunnen?

Als je niet meer uit huis kan(en je wc papier is op), kun je ook na het toilet bezoek even onder de douche springen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet normaal inderdaad. Wat een volk. Ik kon vandaag maar 39 pakken wc papier meenemen, de rest was gewoon op...

Smerige egoïstische schoften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00
De Dollar knalt ook onderuit ondertussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Hier de bloem ook op, en hier thuis ook, dus bechamelsaus uit een pakje moeten maken i.p.v. zelf gemaakt; en zelf pizza maken wordt ook lastiger zo :(
Dat is nog het meest frustrerende. Ik ben niet zo hamsterig, dus ik besluit dan vlak voordat ik naar de supermarkt ga dat ik bijvoorbeeld wel even een curry met rode linzen kan maken, kijk wat ik nog in huis heb en maak even snel een lijstje op m'n telefoon. Kom je in de supermarkt, hebben ze alle rode linzen en wat daar ook maar op lijkt weggehamsterd.
Ik werk thuis, dus even een eitje bij de lunch is ook wel lekker om in huis te hebben. Daarvan kon ik vanochtend toen ik even een beetje bijtijds ging nog net een redelijk grote verpakking vinden, het merendeel was alweer weg of niet meer aangevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iedereen besmetten voor groepsimmuniteit, hoe bedenk je het. Dutch cold hard logic. Als men nu massaal een overlijdensrisicoverz afsluit, gaan ze misschien anders praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
En hij vroeg aan de vakkenvuller of er in het magazijn nog meer flessen stonden.
Ik heb mijn collega juist verteld om nee te verkopen bij dit soort vragen: anders word alles weggekocht door een handje vol mensen. En vanmorgen heb ik zelf nee verkocht, terwijl er gewoon nog mineraalwater achter stond.

Uiteindelijk moet je als volwassenen supermarkt ook aan jezelf denken: als je alles aan klanten mee gaat geven, terwijl de vulploeg er nog niet is. Dan hou je niks over voor jezelf. Als het volgende week moeilijk blijft om eten te kopen, dan leg ik mij wel wat apart in het magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Ik heb mijn collega juist verteld om nee te verkopen bij dit soort vragen: anders word alles weggekocht door een handje vol mensen.
Helaas dacht deze vakkenvuller er anders over, want zijn antwoord was "ja, zal ik zo even pakken" (of iets van die strekking, weet het niet woordelijk meer).

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 16:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

garriej schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:12:
[...]

sowieso snap ik dat hele wc papier gebeuren niet.Ze willen voldoende hebben voor als ze niet meer uit huis kunnen?

Als je niet meer uit huis kan(en je wc papier is op), kun je ook na het toilet bezoek even onder de douche springen.
Typisch voorbeeld van kuddegedrag. Iemand koopt veel en het heeft blijkbaar een aanstekende werking.
Zal eerlijk zijn. Heb ook een kleine voorraad liggen. Maar dat is meer omdat ondanks beloftes van de winkels dat er voorraad is de schappen toch in veel winkels leeg zijn. Maar dat komt uiteindelijk door het voortdurende hamsteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Dat is nog het meest frustrerende. Ik ben niet zo hamsterig, dus ik besluit dan vlak voordat ik naar de supermarkt ga dat ik bijvoorbeeld wel even een curry met rode linzen kan maken, kijk wat ik nog in huis heb en maak even snel een lijstje op m'n telefoon. Kom je in de supermarkt, hebben ze alle rode linzen en wat daar ook maar op lijkt weggehamsterd.
Ik werk thuis, dus even een eitje bij de lunch is ook wel lekker om in huis te hebben. Daarvan kon ik vanochtend toen ik even een beetje bijtijds ging nog net een redelijk grote verpakking vinden, het merendeel was alweer weg of niet meer aangevuld.
Enige wat je daaraan hoeft te doen is een beetje flexibel omgaan met wat er op tafel komt. Eten wat de pot schaft. Voor een paar dagen inkopen doen in plaats van twee keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 09:52

garriej

Ik las ondertieten.

Gunner schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Typisch voorbeeld van kuddegedrag. Iemand koopt veel en het heeft blijkbaar een aanstekende werking.
Zal eerlijk zijn. Heb ook een kleine voorraad liggen. Maar dat is meer omdat ondanks beloftes van de winkels dat er voorraad is de schappen toch in veel winkels leeg zijn. Maar dat komt uiteindelijk door het voortdurende hamsteren.
Ja je heb maar een paar van die "gekke" nodig en de winkel is leeg. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel pakken van iets liggen er in de winkel? 50? 100?

Je heb maar 5 man nodig die er 10 meenemen en je schap is leeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:16:
Iedereen besmetten voor groepsimmuniteit, hoe bedenk je het. Dutch cold hard logic. Als men nu massaal een overlijdensrisicoverz afsluit, gaan ze misschien anders praten.
Je snapt em niet.

Als je ooit van dit virus af wil komen moet je "iedereen" imuun krijgen, hetzij doordat ze het krijgen en beter worden, hetzij door een vaccin. Nu is het niet de strategie om iedereen maar netjes op zn beurt ziek te laten worden, maar zolang je geen lockdown instelt is het een gegeven dat er mensen ziek blijven worden, dus als je dat enigszins kan dempen en binnen de grenzen van zorgcapaciteit houden, minimaliseer je het aantal slachtoffers. Dat er wat immuniteit wordt opgebouwd voor dat het vaccin er is, is bijvangst.

Een lockdown lijkt niet te werken, zodra je dat weer opheft is het alsnog hommeles, en de economische schade is veel groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:11:
Pinpas vergeten dus vandaag cash betaald. Drie cassieres / verkoopsters wilde wisselgeld in de hand geven. Heb beleefd en met een grapje duidelijk gemaakt dat ik liever had dat ze het neer legden voor me.

Één maakte de rake opmerking "dat voelt zo onnatuurlijk voor me" En dat is het ook.

Het is even wennen inderdaad. Geen groot fan van Rutte. Manier waarop hij de elleboogshake liet zien tijdens de persconferentie heeft wel iets :) Beetje humor tijdens het wennen aan andere manieren waarop we met elkaar omgaan. Van handen, contant geld, 1,5m afstand etc. Is voor iedereen even wennen.
Ik snap dat je hand contact wil vermijden. Maar eventueel virus zit natuurlijk aan het contante geld, of je het nou neer legt of in de hand stopt. Dus het is een beetje schijnveiligheid ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58

Deathchant

Don't intend. Do!

Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:16:
Net zoals iedere (reis)verzekering altijd wel een reden heeft om iets niet te vergoeden, en corona overal een niet geldige reden tot annulering/uitbetaling is, zouden overlijdensverzekeringen dit zeker ook zo zeggen ;) Alles gaat om geld, uitbuiting en versobering, terwijl dit virus ons nou net leert dat niet altijd alles om systemen die zakkenvullers enablen moet draaien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:20
[...]

Niets van gezegd?
Hier tot nu toe nog niemand echt zien hamsteren, maar als ik zie ga ik ze er wel op aanspreken en voor volslagen idioot uitmaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Brr dat doel van groepsimmuniteit was erg onhandig van Rutte en ook duidelijk niet wat er bedoeld wordt op die manier. Van Dissel communiceert het veel beter, maarja dat is al te laat...

Ons "imuunbeleid" staat nu ook op the guardian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo die adversie tegen hamsteren? Zwakkeren en ouderen moeten zo veel mogelijk contact vermijden. Die kunnen beter zorgen dat ze hele lange tijd binnen kunnen blijven.

Goed, dat ze niet zo'n goed beeld hebben van hoe veel wc papier ze nou echt nodig hebben is dan weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nope, denk niet dat dat aan mij is, als de supermarkt het zelf accepteert.
Hier tot nu toe nog niemand echt zien hamsteren, maar als ik zie ga ik ze er wel op aanspreken en voor volslagen idioot uitmaken :*)
Los van deze 2 hamsters heb ik ook geen andere hamsters gezien, de rest gedraagt zich niet als beest, maar gewoon normaal.

Supermarkt is ook gewoon goed gevuld (nou ja, behalve nu dus het rek met mineraalwater...), alles is er gewoon netjes. Misschien niet met 10 exemplaren per artikel, maar of 5 of 6. Verder geen bijzonderheden qua lege schappen oid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Helaas dacht deze vakkenvuller er anders over, want zijn antwoord was "ja, zal ik zo even pakken".
Normaalgesproken zou ik dat ook doen: geen probleem en een kleine moeite. Maar door gestoorde Nederlanders, is er nu een voedselschaarste gecreëerd.

Er is opzicht nog wel genoeg te krijgen, echter omdat het hamsteren door blijft gaan: zijn de schappen ook zo weer leeg. Misschien fijn met vullen, omdat er geen restanten overblijven.

Maar ik heb "de klant is koning" even opzij gezet, totdat de gekte eindelijk voorbij is. Als klanten vragen of ze meer dan twee pakken toiletpapier mogen kopen, dan mag ik zeggen liever niet. Er hangen echter geen briefjes op en naar mijn idee, is er voldoende toiletpapier. Alleen mensen moeten even normaal doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:23:
Hoezo die adversie tegen hamsteren? Zwakkeren en ouderen moeten zo veel mogelijk contact vermeiden. Die kunnen beter zorgen dat ze hele lange tijd binnen kunnen blijven.

Goed, dat ze niet zo'n goed beeld hebben van hoe veel wc papier ze nou echt nodig hebben is dan weer wat anders.
Misschien omdat iedereen nu zes keer extra naar de winkel moet om zijn boodschappen te doen omdat er idioten zijn die een heel schap leeg trekken? Of misschien dat het niet die ouderen en zwakkeren zijn die de voorraden aanleggen? Dat je voor een week boodschappen haalt in plaats van voor een maand lijkt me een nuttige stap. Maar je hebt echt geen 100 wc rollen en 34 kilo pasta nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Hoezo die adversie tegen hamsteren? Zwakkeren en ouderen moeten zo veel mogelijk contact vermijden. Die kunnen beter zorgen dat ze hele lange tijd binnen kunnen blijven.

Juist die mensen lopen nu vaak tegen lege schappen aan, net zoals zorgverleners en andere vitale beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toiletpapier hier in onze dorpssupermarkt weer op voorraad hoor. Zelfs in de aanbieding 8)7

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10 18:45
Goede bijdrage van Asscher eerder in het debat. Hoop dat Rutte zo veel mogelijk het hele verhaal eerlijk en open gaat vertellen, ook over eventuele fouten/onhandigheden in communicatie en dat men al doende aan het leren is. Heeft iemand een (betrouwbare) bron voor de exacte cijfers van Singapore en Taiwan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Je snapt em niet.

Als je ooit van dit virus af wil komen moet je "iedereen" imuun krijgen, hetzij doordat ze het krijgen en beter worden, hetzij door een vaccin. Nu is het niet de strategie om iedereen maar netjes op zn beurt ziek te laten worden, maar zolang je geen lockdown instelt is het een gegeven dat er mensen ziek blijven worden, dus als je dat enigszins kan dempen en binnen de grenzen van zorgcapaciteit houden, minimaliseer je het aantal slachtoffers. Dat er wat immuniteit wordt opgebouwd voor dat het vaccin er is, is bijvangst.

Een lockdown lijkt niet te werken, zodra je dat weer opheft is het alsnog hommeles, en de economische schade is veel groter
Ik snap het wel, wie het krijgt en beter wordt, is immuun. Maar ze spreken nu al over HIV-like mutaties, dus dat gaat em niet worden, we zijn door mutaties ook niet van de normale griep af. Misschien moeten ze aan China vragen wat een goed idee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
AW_Bos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:26:
Toiletpapier hier in onze dorpssupermarkt weer op voorraad hoor. Zelfs in de aanbieding 8)7
Dat vond ik vanmorgen in de supermarkt ook wat cru... Er was uitgerekend een aanbieding 2e pak wc papier 50% korting. Maar die folder zal vast al weken geleden samengesteld zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het gewoon heel egoïstisch is! En dat word er niet voor de zwakkeren of ouderen gehamsterd, misschien een uitzondering daar gelaten. Het probleem is, dat het hamstergedrag de supermarkt niet meer voldoende voedsel voor al zijn klanten heeft.

Probeer nu maar vlees of brood te krijgen, wedden dat het er niet meer ligt? Maar wel lekker met zijn alle klappen als een idioot, omdat het op Facebook stond. Nou laat dan ook wat over voor de mensen die de boel draaiende houden.

Wij mogen eigenlijk niks apart leggen, maar dat ga ik wel doen als ik niet meer een brood kan kopen. Want ik koop ook gewoon wat ik nodig heb en hamster eigenlijk nooit. In goede tijden alleen wat voorraad rinse appelstroop gekocht >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Maar Singapore en Taiwan zijn juist nu aan 't aantonen dat het beëindigen van de lockdown niet werkt - dus je eeuwig in lockdown moet (nou ja, tot er een vaccin is, dus vele maanden lang)

Taiwan 47 nieuwe gevallen laatste 4 dagen, nu 100 in totaal, en die 47 in oplopende lijn
Singapore 86 nieuwe gevallen laatste 3 dagen, nu 313 in totaal, en ook in oplopende lijn
Nee hoor is niet zo, er zijn enkele tientallen nieuwe gevallen in die landen, waar ze eerst duizenden gevallen per dag gewend waren.
Dus met een korte lockdown van een paar weken is het voor 90% de kop in te drukken.
Edit: dit zelfde zegt Baudet nu ook op dit moment in het kamerdebat, er is geen nieuwe piek in deze landen.

[ Voor 7% gewijzigd door edgarf28 op 18-03-2020 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump

Ik ben op papier zo'n kwetsbaar persoon met om die reden ook nog wel wat dieetwensen, dus het is vrij irritant als je dan in een supermarkt komt waar alles weer leeg is en je moet ook nog naar andere supermarkten of een dag later nog eens naar dezelfde supermarkt in de hoop dat het er wel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 09:21
Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Ik snap het wel, wie het krijgt en beter wordt, is immuun. Maar ze spreken nu al over HIV-like mutaties, dus dat gaat em niet worden, we zijn door mutaties ook niet van de normale griep af. Misschien moeten ze aan China vragen wat een goed idee is
Wie is "ze" en vertel eens over de mutaties van HIV en welk verband dit houdt met dit virus? Wil je zeggen dat HIV constant veranderd is en dat de oorzaak is dat we het niet kunnen genezen? Hoe kom je er bij dat het geen oplossing is? Wat weet jij over dit virus dat expert virologen blijkbaar niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Manke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:28:
[...]

In het geval dat ook een vaccin niet mogelijk is, en dit als normale griep gaat circuleren dan zijn we sowieso nat, het enige wat dan helpt is een wereldwijde lockdown van een paar maanden om het virus echt 100% uit te roeien, en dat gaat gewoon niet lukken.

Een lockdown beperkte misschien op korte termijn de medische schade, maar je kan moeilijk het hele land op pauze zetten tot er een vaccin is, dan is rustig en gecontroleerd de boel ondergaan en proberen tegelijkertijd alles soort van draaiende te houden een beter plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophidian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Ik snap dat je hand contact wil vermijden. Maar eventueel virus zit natuurlijk aan het contante geld, of je het nou neer legt of in de hand stopt. Dus het is een beetje schijnveiligheid ;)
Neen! Virus blijft veel minder lang actief op geld dan op de huid. Pinnen blijft beter uiteraard. Handcontact vermijden blijft bijdragen.

Alle beetjes helpen :)
Pagina: 1 ... 23 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]