The first casualty in war is always the truth...
Waarom kunnen die duur betaalde jokers in Den haag dat niet.
Wat een gezeur zeg. Laat de beslissing over aan die mensen die er verstand van hebben.
Joh, ik moet ook gewoon naar mijn werk, en moet dus ook de weg op (van huis naar kantoor en weer terug)poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:
[...]
En vervolgens werkt ons plan niet.
Jezus Christiaan zeg, zijn mensen gewoon zo fucking dom en levensmoe??![]()
![]()
![]()
Hoe moeilijk is het om gewoon even je leven op een laag pitje te zetten, en alleen noodzakelijke dingen doen?
Ik zou zo fucking pissed off zijn als ik zou doodgaan omdat een groep josti's het voor de rest verpest
Beetje kort door de bocht om me meteen een josti te noemen hea
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
De 3e spreker is nog maar bezig dus dit duurt nog wel even.Smultie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:
Het begint hier behoorlijk snel een 'links vs rechts' topic te worden... Hoe lang duurt het debat nog?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
we gaan ff bedden neerzetten, middelen kopen, doktoren opleiden, en daarna is het allemaal opgelost...
Nee dat ging over de hordes mensen die gewoon blijven shoppen, in groepjes hangen, met zn allen afspreken etc etc.FabianGTI schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Joh, ik moet ook gewoon naar mijn werk, en moet dus ook de weg op (van huis naar kantoor en weer terug)
Beetje kort door de bocht om me meteen een josti te noemen hea
Zeker niet over iemand die gewoon even naar zn werk gaat. Maar ik neem ana dat je dan ook niet in een 20-man meeting gaat zitten. (wat je dus her en der nog ziet)
[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 14:19 ]
Sorry maar de Partij van de Dieren was gewoon keihard hun stokpaardjes (stop de bioindustrtie, stop de luchtvaart) in te brengen. Deden ze zonder gene en vol in het debat.Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Kom je hier alleen trollen over dictaturen en complotten?
Klaver en Jetten zijn in deze crisis geen haar beter. Populisten pur sang.wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Wilders en Baudet hebben geen moraal, dat past ook niet bij een populist. Is dus niet specifiek een eigenschap van Wilders of Baudet, maat van populisten in zijn algemeenheid.
Alleen Wilders praat er nog dom bij.
Poeh, kan ik het toch even sneller oplossen, gewoon een vaccin uitvinden en iedereen een prikje, geen bedden nodig, geen doktoren, en over een paar uurtjes en twee weken zijn we corrona vrijMikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:17:
Haha, Baudet legt even uit hoe hij in twee weken het probleem oplost...
we gaan ff bedden neerzetten, middelen kopen, doktoren opleiden, en daarna is het allemaal opgelost...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Een vaccin laat nog zeker maanden op zich wachten, zo niet langer en voordat je op een punt bent dat je het in Nederland landelijk zou kunnen uitrollen ben je nog veel verder.
En zo'n virus blijft gewoon terugkomen.Dat zie je ook in landen als Singapore en Hong Kong waar je nog veel meer te maken hebt met een bevolking die gedisciplineerd omgaat met maatregelen dan met verregaande 'lockdowns'.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Bensimpel
Positieve meneer
We zitten in een stijgende lijn, het duurt niet lang meer voor een lockdown, is gewoon kwestie van tijd.PWM schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Klaver en Jetten zijn in deze crisis geen haar beter. Populisten pur sang.
Alleen Wilders praat er nog dom bij.
😆 - Denk ook eens om ;)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou en dan weet je wel weer waar het eindigt hier op tweakers.Smultie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:
Het begint hier behoorlijk snel een 'links vs rechts' topic te worden... Hoe lang duurt het debat nog?
Zou zo fijn zijn als iedereen zou kunnen focussen op het daadwerkelijke probleem en even over hun blinde haat heen kan stappen. We zitten hier met z'n allen in.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Beide industriën zijn toch écht debet aan het huidige probleem.PolarBear schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Sorry maar de Partij van de Dieren was gewoon keihard hun stokpaardjes (stop de bioindustrtie, stop de luchtvaart) in te brengen. Deden ze zonder gene en vol in het debat.
Onmogelijk om te zeggen. Huidige maatregelen zitten nog in de incubatietijd dus het effect hiervan is nog niet zichtbaar.Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:19:
[...]
We zitten in een stijgende lijn, het duurt niet lang meer voor een lockdown, is gewoon kwestie van tijd.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Terwijl dat niet nodig is. Van links (o.a. GL) tot rechts (o.a. VVD) wil men volgens mij hetzelfde: de crisis aanpakken op basis van wat deskundigen zeggen, met alle nuances die daarbij horen.Smultie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:16:
Er zijn in de kamer twee dissidenten maar ik mag aannemen dat ook rechtse mensen niet zitten te wachten op dit soort schreeuwers in hun zijde van het politieke spectrum.
edit:
Ik vind dat een schandalige opmerking. Je probeert twee politici mee te trekken in de stront die Wilders over ons uitgooit, enkel omdat de politieke kleur je niet aanstaat. Je zaait verdeeldheid die helemaal niet nodig is. Schandalig.PWM schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Klaver en Jetten zijn in deze crisis geen haar beter. Populisten pur sang.
[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 18-03-2020 14:24 ]
Precies.The_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Onmogelijk om te zeggen. Huidige maatregelen zitten nog in de incubatietijd dus het effect hiervan is nog niet zichtbaar.
⏩ PVOutput☀️
Bensimpel
Positieve meneer
Dus dan moet je maar niks doenThe_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Onmogelijk om te zeggen. Huidige maatregelen zitten nog in de incubatietijd dus het effect hiervan is nog niet zichtbaar.
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Had ja al een afvlakking verwacht dan?Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:19:
[...]
We zitten in een stijgende lijn, het duurt niet lang meer voor een lockdown, is gewoon kwestie van tijd.
JAWEL. WE MOETEN NU IN PANIEK RAKEN!!! SNEL IEDEREEN BINNEN EN NOOIT MEER BUITEN KOMEN. DEUREN DICHT LASSEN!!!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2020 14:23 ]
Er wordt toch niet niks gedaan? Paniekvoetbal spelen schiet je ook niks mee op. Als je nu een complete lockdown doet heb je een probleem als je deze over 4 weken weer opheft want dan zal het virus weer opvlammen.
Het effect van de huidige maatregelen kan je nu nog niet in ziektecijfers zien. Je kan echter wel zien, als je om je heen kijkt, dat het aantal bewegingen van mensen drastisch is verminderd. Er is nu domweg nog geen reden om op te schalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 14:22 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ja, gewoon zo als het nu is. Je kan niet iedere dag nieuwe dingen verzinnen..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 18-03-2020 14:22 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
⏩ PVOutput☀️
Toen ik ooit in Nijverdal woonde waren daar nog wel wat boeren met hier en daar een kip die eieren legtQuad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Ik kan vanavond geen nasi maken want de rijst is op, tevens waren nu álle eieren uit het schap, ook de rete dure eieren die niemand normaal koopt. Boter wel weer gevuld, was maandag leeg. Houdbare melk kon ik nog steeds niet kopen, zou wel fijn zijn als dat voor volgende week maandag kon, anders heb ik geen melk meer in huis.
(lokale AH in Nijverdal)
Hier verkoop de buurtslager ook gewoon eieren, misschien iets verder dan de supermarkt kijken?
Bensimpel
Positieve meneer
Tuurlijk niet, dat zien we zondag pas. Maar dat geeft geen reden om de winkels niet te sluiten. Geef mensen geen reden om er maar lekker op uit te gaan.
😆 - Denk ook eens om ;)
Hebben we toch nog eens goed nieuws in deze tijdenPierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
Het songfestival wordt uitgesteld lees ik net op Nu.
Ja; Er zijn maatregelen genomen om 't in te dammen, de eerste maatregelen zijn nog geen 2 weken geleden genomen volgens mij (1e geval 3 weken geleden vandaag).
Deze maatregelen zullen, mits mensen zich er aan houden, naar inschatting van de deskundigen voldoende zijn. Dat de Horeca zondag alsnog in lockdown ging, komt omdat we als nederlands ons massaal niet aan de maatregelen hielden.
Dat komt wel goed, het is alleen vrij bijzonder.PalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Toen ik ooit in Nijverdal woonde waren daar nog wel wat boeren met hier en daar een kip die eieren legt
Hier verkoop de buurtslager ook gewoon eieren, misschien iets verder dan de supermarkt kijken?
Ik kijk in elk geval met mijn boodschappen gewoon per week vooruit ipv gehamster.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Toch nog goed nieuws in deze tijd.Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
Nee dat was het stoppen van de opnames van GTST.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Niet zolang mensen nog lekker in groepjes samen rondlopen, feestjes houden en geintjes verzinnen zoals "feest voor 300 man, maar verdelen we over 3 zalen met ieder 99 man erin hahaha!"Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:19:
@ Wilders, de getallen zullen nog omhoog gaan. Maatregelen duren niet voor niets zeker 3 weken. Het effect van het indammen heeft tijd nodig, want men kan natuurlijk al geïnfecteerd zijn zonder dat je het weet. Binnen twee weken zal het aantal patienten wat dagelijks erbij komt wel verminderen.
Dat van Baudet over die Japanse vrouw was een misser. Hij had goed kunnen scoren als 'ie gekomen was met de groepsimmuniteit die wellicht niet gehaald gaat worden omdat het huidige coronavirus veel overeenkomsten vertoont met sars. En van sars is bekend dat een mens na 3 jaar geen antistoffen meer heeft. Plus dat we voor de rest weinig weten van dit virus, en om nou groepsimmuniteit na te streven met een actief virus waar we verdomd weinig van weten is een grote (en imho domme) gok. Ik denk dat we het RIVM niet zomaar op hun blauwe ogen moeten geloven (zie ook de Q-koorts hier in Brabant). Het is niet voor niets dat we momenteel het lachertje van Europa zijn, met de kritiek van de WHO voorop.
Bensimpel
Positieve meneer
Zie ik een nieuwe trend dat mensen maar zelf kippen/geiten/koeien/paarden gaan houden in hun achtertuin?Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:23:
[...]
Dat komt wel goed, het is alleen vrij bijzonder.
Ik kijk in elk geval met mijn boodschappen gewoon per week vooruit ipv gehamster.
😆 - Denk ook eens om ;)
Terecht natuurlijk.Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
Zou bezopen zijn om duizenden mensen uit Italië, Spanje etc hiernaartoe te laten komen terwijl het virus daar heerst. Dan vraag je om nog meer besmettingen.
Virussen? Scan ze hier!
Je kan best wat doen, maar roepen "de horeca en scholen dicht hebben niet gewerkt, lockdown!" is nu gewoon te vroeg. Als je andere nieuwe inzichten hebt over de verspreiding die een lockdown verstandig maken sure, maar je kan nu nog niks zeggen over effecten van maatregelen die pas net genomen zijn.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik ga er trouwens zomaar vanuit dat de appatatuur die daar stond/staat inmiddels ook een andere bestemming heeft gevonden.
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 14:26 ]
Dat doen ze, omdat er in Den Haag besloten wordt waar we ons geld aan uitgeven. Er is door de regering een enorm steunpakket afgesproken, maar daar kun je keuzes in maken. En nogmaals: het zou jammer zijn om nu heel veel geld te steken in luchtvaart en bioindustrie, terwijl die sectoren niet sustainable zijn.PolarBear schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Sorry maar de Partij van de Dieren was gewoon keihard hun stokpaardjes (stop de bioindustrtie, stop de luchtvaart) in te brengen. Deden ze zonder gene en vol in het debat.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Moet ik wel alle nieuwe bestrating eruit halen, he bah.Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Zie ik een nieuwe trend dat mensen maar zelf kippen/geiten/koeien/paarden gaan houden in hun achtertuin?
⏩ PVOutput☀️
Zelfs in Noord-Brabant is er nu momenteel nog ruimte op de IC. Er is rust en er is controle.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:25:
Wilders vergeet even dat de mensen die in die ziekenhuizen werkten nu elders werken. En dat de IC plekken nu nog niet nodig zijn.
Bron: briefing Tweede Kamer.
zoals al wel eerder opgemerkt... de maatregelen van donderdag gaan we pas vanaf aankomend weekend merken. Dan zijn er 10 dagen verstreken sinds mensen geadviseerd werd binnen te blijven, thuis te werken, etc. Misschien nog maar een paar dagen bij optellen omdat afgelopen weekend nog niemand luisterde, én massaal ging hamsteren met lange rijen dichtbij elkaar tot gevolg.... Dus wellicht eerst nog een "paniek!-hamsteren" piekje in de grafiek, en daarna een afvlakking van het aantal nieuwe gevallen.Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Fixed, een van de belangrijkste punten was dat onze buren massaal de grens over kwamen omdat aan hun kant alles dicht was en ze toch wel lekker wilden gaan stappen/eten.rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:23:
[...]
Ja; Er zijn maatregelen genomen om 't in te dammen, de eerste maatregelen zijn nog geen 2 weken geleden genomen volgens mij (1e geval 3 weken geleden vandaag).
Deze maatregelen zullen, mits mensen zich er aan houden, naar inschatting van de deskundigen voldoende zijn. Dat de Horeca zondag alsnog in lockdown ging, komt omdat we als nederlands Belgen ons massaal niet aan de maatregelen hielden.
[removed]
The first casualty in war is always the truth...
Ahwww neeee niet het Eurovirus Songfestival met Coronald Maas??Pierre schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Het fileprobleem is ook opgelost merkte ik net op de A1 en A6 naar Almere, geluidsoverlast van Schiphol is over, de luchtkwaliteit gaat hier echt flink omhoog, dus er zijn meer positieve berichten.
Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:26:
Is het niet alsof het virus opeens zegt: O shit, er zijn allemaal maatregelen ingevoerd laat ik maar ff verdwijnen...dat duurt toch wel ff.
⏩ PVOutput☀️
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Ik las al ergens dat de invloed van minder files niet zo groot was.PalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Het fileprobleem is ook opgelost merkte ik net op de A1 en A6 naar Almere, geluidsoverlast van Schiphol is over, de luchtkwaliteit gaat hier echt flink omhoog, dus er zijn meer positieve berichten.
Nou, draai die 100km/h dan ook maar terug.
De vakken met de plantaardige melk varianten waren hier overigens nog gewoon vol itt reguliere melk.PalingDrone schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:22:
[...]
Toen ik ooit in Nijverdal woonde waren daar nog wel wat boeren met hier en daar een kip die eieren legt
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Net nog met onze jongste voor een laatste controle langs het ziekenhuis geweest en inderdaad gaven ze daar aan dat het wel drukker was als normaal maar dat ze nog geen problemen zagen.The_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Zelfs in Noord-Brabant is er nu momenteel nog ruimte op de IC. Er is rust en er is controle.
Bron: briefing Tweede Kamer.
[removed]
Kleine nuance, zo zwart wit is het niet:Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:24:
[...]
En van sars is bekend dat een mens na 3 jaar geen antistoffen meer heeft.
During the long term follow-up of SARS survivors, IgG is only detectable in 2 of 23 recovered donors at 6 years after illness onset, suggesting diminishing levels of memory B-cells against SARS-CoV.
T-cell immunity of SARS-CoV: Implications for vaccine development against MERS-CoVUnlike waning serum antibody levels in patients, CTL responses against the S and N proteins can still be detected from the PBMCs of recovered SARS patients 1, 2, 4, 6, and even >10 years post-infection. These findings are expected to have implications for disease surveillance and potential cross-reactivity to other coronaviruses.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Blijft toch bijzonder, die eigenwijsheidMelkaz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:27:
net even op kantoor geweest om iets af te halen maar jeetje..behalve het IT personeel zit 90% nog doodleuk op kantoor, waarvan meer dan de helft prima thuis zou kunnen werken. Gewoon 8 man om een rond tafeltje in de kantine...
Bij mij op 't werk is ongeveer 25% aanwezig, waarbij iedereen die vormen van ziek zijn vertoond thuis moet werken. Kantoren bestaan uit hokken van 2-4 werkplekken, en zijn zo ruim opgezet dat je met 2 per kantoor altijd wel die onderlinge afstand hebt van 1,5m;
Vergaderingen/ contacten met klanten etc. bijna volledig telefonisch/Skype/Teams etc.
Planten geven geen melkBossie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:29:
[...]
De vakken met de plantaardige melk varianten waren hier overigens nog gewoon vol itt reguliere melk.
Je kan je inderdaad afvragen hoe verantwoord bedrijven met de pandemie omgaan.Melkaz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:27:
net even op kantoor geweest om iets af te halen maar jeetje..behalve het IT personeel zit 90% nog doodleuk op kantoor, waarvan meer dan de helft prima thuis zou kunnen werken. Gewoon 8 man om een rond tafeltje in de kantine...
Daar hoor je de politiek nog niet over. Misschien een puntje ter attentie?
Probleem is alleen dat niemand dat dan interesseert.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:
[...]
En vervolgens werkt ons plan niet.
Jezus Christiaan zeg, zijn mensen gewoon zo fucking dom en levensmoe??![]()
![]()
![]()
Hoe moeilijk is het om gewoon even je leven op een laag pitje te zetten, en alleen noodzakelijke dingen doen?
Ik zou zo fucking pissed off zijn als ik zou doodgaan omdat een groep josti's het voor de rest verpest
En dat gaat deze crisis teweegbrengen als hij te groot wordt... iedereen gaat aan zichzelf denken en voor zichzelf bepalen wat de kosten / baten zijn.
Als de wetenschap hier niet op wonderbaarlijke wijze snel een antwoord op vindt, gaan mensen het risico nemen.
Ik hoop echt dat het niet zo ver komt... maar vrees het ergste.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
Nahja feit is wel, dat het RIVM het probleem (publiekelijk) tot nu toe altijd onderschat heeft. Verkeerde inschattingen horen er bij, maar alles wat er tot nu toe gezegd is bleek later niet te kloppen.Player1S schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:28:
leuk. Proberen te scoren op gebeurtenissen uit het verleden. Was het een goede keuze? Waarschijnlijk niet. Valt het terug te draaien? Nee. Dus laten we vooral NU praten over nu. Straks, als de rust weder is gekeerd kun je weer schoppen tegen het verleden.
Dus als ze nu weer iets zeggen, wat de situatie minder ernstig schetst dan collega's dat doen, moet ik dat dan ook maar aannemen?
Ook die niet allemaal over één kam scheren.JoStad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Je kan je inderdaad afvragen hoe verantwoord bedrijven met de pandemie omgaan.
Bij ons zit iedereen (letterlijk: iedereen) thuis. Dat zijn ruim 500 man.
Niet...JoStad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Je kan je inderdaad afvragen hoe verantwoord bedrijven met de pandemie omgaan.
Iedere ondernemer vindt zijn bedrijf kritisch.
Ja, wij ontwerpen schroefjes die ook wel eens in het ziekenhuis worden gebruikt. We kunnen echt niemand thuis laten werken hoor.
Nou, gezien het niveau, of liever het gebrek aan niveau, ben ik er niet rouwig om.The_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:30:
Jammer dat het debat wordt onderbroken voor het nieuws over het Songfestival.
Tsjezus zeg. Geef ze allemaal een emmertje en een schepje, en zet ze gezamenlijk in de zandbak.
Virussen? Scan ze hier!
Daar heb ik het niet over. Herr Wilders zat als een vast zittende langspeel plaat te janken over ontslagen en gesloten ziekenhuizen.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Nahja feit is wel, dat het RIVM het probleem (publiekelijk) tot nu toe altijd onderschat heeft. Verkeerde inschattingen horen er bij, maar alles wat er tot nu toe gezegd is bleek later niet te kloppen.
Dus als ze nu weer iets zeggen, wat de situatie minder ernstig schetst dan collega's dat doen, moet ik dat dan ook maar aannemen?
Daar kun je alles van vinden maar er over doordrammen als een zwakbegaafd kind dat zn zin niet krijgt veranderd er niks aan. We zitten NU met een crisis en die moeten we NU oplossen.
Het suffe is dat dat gaat over kinderopvang, maar menig bedrijf vertaalt het naar 'mijn werknemers moeten op kantoor komen'RocketKoen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Niet...
Iedere ondernemer vindt zijn bedrijf kritisch.
Ja, wij ontwerpen schroefjes die ook wel eens in het ziekenhuis worden gebruikt. We kunnen echt niemand thuis laten werken hoor.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Goede werkgever!Melkaz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:27:
Heb je wel twee vrij grote zandbaken nodig, 75 man per bak en dan 1.5m onderlinge ruimte...wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Nou, gezien het niveau, of liever het gebrek aan niveau, ben ik er niet rouwig om.
Tsjezus zeg. Geef ze allemaal een emmertje en een schepje, en zet ze gezamenlijk in de zandbak.
En wat bedrijven betreft, ik ben wel blij dat het bij mij serieus wordt genomen, 90% van het personeel zit thuis, op mijn verdieping was er gister 1 manager aanwezig, en 1 werknemer die thuis geen internet had vanwege verhuizing.
Mijn hele team zit thuis, en op zich is alles goed geregeld kwa infrastructuur.
Inderdaad, lekker belangrijk. Deden ze gister ook tijdens de vragen bij de persconferentie over de economische maatregelen om te melden dat de cito toets niet door gaat. Meld dat gewoon in het journaal er na!The_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:30:
Jammer dat het debat wordt onderbroken voor het nieuws over het Songfestival.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja roepen dat er een keer een pandemie gaat komen is net zo gratuit als roepen dat er weer een keer een oorlog gaat komen.Trank00l schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:35:
Had iedereen maar naar Bill geluisterd
https://www.youtube.com/watch?v=6Af6b_wyiwI
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat ligt er helemaal aan waar je woont, zo vlakbij de A1 hoor ik nog wel bandengeluid, maar dat is voornamelijk vrachtverkeer. De nachtrust is ook stukken beter zonder vakantiecharters die rond 4 uur snachts laag overkomen.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Ik las al ergens dat de invloed van minder files niet zo groot was. Nou, draai die 100km/h dan ook maar terug.
Er zijn er hier in het Gooi genoeg die lege wegen niet kunnen weerstaan, hoor nog regelmatig mensen een dikke v8 opentrekken tussen 2 stoplichten binnen de bebouwde kom, waarschijnlijk uit frustratie omdat de snelwegen nog maar 100 zijn.
Files waren hier al een tijdje voorbij sinds de snelweg een opknapbeurt gehad heeft, files hoor je ook niet maar heel veel verkeer zorgt wel voor veel slechtere lucht dan die paar (vracht) auto's die er nu rijden.
Als je het ook daadwerkelijk beluisterd roept hij niet dat het er komt. Maar dat niemand er klaar voor is.Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Ja roepen dat er een keer een pandemie gaat komen is net zo gratuit als roepen dat er weer een keer een oorlog gaat komen.
Je vergeet de optie 'Ik weet het niet, want ik baseer mijn keuzes op wetenschappelijke bronnen en de overheid'Damian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:37:
Poll: Gaan we naar een volledige lockdown?
• Ja
• Nee
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zou de cijfers wel eens willen zien.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Ook die niet allemaal over één kam scheren.
Bij ons zit iedereen (letterlijk: iedereen) thuis. Dat zijn ruim 500 man.
Ik heb nog niks vernomen over hoeveel procent van de werknemers nu thuiswerken.
Hier is er helaas nog wel een technische reden voor.anandus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:34:
[...]
Het suffe is dat dat gaat over kinderopvang, maar menig bedrijf vertaalt het naar 'mijn werknemers moeten op kantoor komen'
Een groot deel van het kantoorpersoneel werkt met 3D CAD programma's. Als meer dan 10% thuiswerkt dan trekt de internetverbinding van kantoor dat niet.
Vraag is een beetje onderhevig aan mitsen en maren, het is een beetje afhankelijk van wat er gaat gebeuren.Damian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:37:
• Ja
• Nee
[Afbeelding]
Is het een optie? Zekers. Maar als we de huidige maatregelen zo goed mogelijk opvolgen, en dat geldt voor iedereen, dan is het niet nodig.
Bah.
Steam ID = Ackerfiets
Juh dat is de vraag niet,of je hem wil of niet, maar gewoon of je denkt dat ie er gaat komen....Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:38:
[...]
Vraag is een beetje onderhevig aan mitsen en maren, het is een beetje afhankelijk van wat er gaat gebeuren.
Is het een optie? Zekers. Maar als we de huidige maatregelen zo goed mogelijk opvolgen, en dat geldt voor iedereen, dan is het niet nodig.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Vreselijke vent inderdaad, maar zijn vraag over de trage sluiting van scholen is een concretere, terechtere vraag dan het gezemel over een lockdown.The_Worst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:37:
Ugh, Kuzu begint. Nu eens opzoeken waar die mute-knop zit.
Onmogelijke vraag. Er is, buiten Wuhan, geen enkel land met een 'volledige lockdown'.Damian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:37:
• Ja
• Nee
[Afbeelding]
Ah, Kuzu stelt nog even 15 vragen die vanmorgen al zijn behandeld.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 14:40 ]
Ik vind het gedrag van Klaver schandalig, die bij Jinek kritiek gaat zitten leveren op een kabinetsbesluit, waar hij een dag eerder nog achter stond.D-e-n schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Ik vind dat een schandalige opmerking. Je probeert twee politici mee te trekken in de stront die Wilders over ons uitgooit, enkel omdat de politieke kleur je niet aanstaat. Je zaait verdeeldheid die helemaal niet nodig is. Schandalig.
Hij bedient een ander publiek en brengt het allemaal wat netter, maar in de basis is hij (in deze crisis) gewoon hetzelfde aan het doen. Oppositie voeren en gebruik maken van het feit dat hij de lastige beslissingen niet hoeft te nemen + mening aanpassen op basis van wat al gebeurt is.
Neuh, wij hebben hier niet eens 20 man zitten, maar we hebben nog wel met zijn 4en pauze met elkaar op deze locatiepoor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Nee dat ging over de hordes mensen die gewoon blijven shoppen, in groepjes hangen, met zn allen afspreken etc etc.
Zeker niet over iemand die gewoon even naar zn werk gaat. Maar ik neem ana dat je dan ook niet in een 20-man meeting gaat zitten. (wat je dus her en der nog ziet)
We zijn nu voornamelijk bezig met winkelpersoneel te beschermen d.m.v. schermen bij de kassa's, dus mja, dat moet toch gebeuren
Verder nog werkzaam bij de brandweer, dus dan kom je met zo'n 15 man bij elkaar, maar dat is dan weer een vitale functie
Of 'definieer eerst maar eens even wat een volledige lockdown inhoudt, voordat je weer met die term gaat smijten'.Orangelights23 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:38:
[...]
Je vergeet de optie 'Ik weet het niet, want ik baseer mijn keuzes op wetenschappelijke bronnen en de overheid'
Als ik om heen kijk, heeft iedereen wel een klap ervan meegekregen. Het gaat zich de komende tijd gewoon wat meer uiten bij de een dan de ander...
Inderdaad. Wanneer leren ze daar in Den Haag eens dat echte expertise op Tweakers.net zit.Family Guy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:39:
Het zijn ineens allemaal Virologen daar in de kamer.
Bah.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Klopt, maar het antwoord is alleen zo simpel. De ontwikkelingen gaan razendsnel. Kijk eens waar we vorige week rond deze tijd zaten. Dat een kabinet na 2 dagen iets anders besluit dan eerder is hier een gevolg van.Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:39:
[...]
Vreselijke vent inderdaad, maar zijn vraag over de trage sluiting van scholen is een concretere, terechtere vraag dan het gezemel over een lockdown.
Net trouwens met Kuzu de stream weer aangezet. Na Klaver was ik er even klaar mee, zelfs Kuzu is nu een verademing.
Edit: Christ, laat maar...
[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 18-03-2020 14:42 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
zou mooi zijn, dan zijn we er ook snel van afpoor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:40:
Eigenlijk he.. zou het me ook niets verbazen als het overgrote deel van de bevolking het gewoon al heeft
Als ik om heen kijk, heeft iedereen wel een klap ervan meegekregen. Het gaat zich de komende tijd gewoon wat meer uiten bij de een dan de ander...
Steam ID = Ackerfiets
Waarom grijpt het leger niet in?rik86 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:42:
verschrikkelijk, kassa's naast elkaar!
Doar hejjie vast tiet zat veurQuad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Moet ik wel alle nieuwe bestrating eruit halen, he bah.
(4 jarige studie Tukkeriaans gedaan bij Naadje)
En ik geef aan dat het in mijn geval onderhevig is aan wat mitsen en maren. Ik kan met beide opties in meegaan, afhankelijk van de situatie. Als ik van sommigen hier hoor dat het gewoon als vanouds shoppen is e.d., dan gaan we naar een lock-down. Als iedereen gewoon alle activiteiten tot een minimum beperkt, dan is het niet nodig.Damian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:39:
[...]
Juh dat is de vraag niet,of je hem wil of niet, maar gewoon of je denkt dat ie er gaat komen....
Wat ook kan, en wat ik eerder denk, is een tussenstap. Dus ook alle niet-essentiele winkels gaan dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]