Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Groepsimmuniteit met injecties geven een nihil aantal doden.Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:44:
[...]
Het maakt toch niet uit hoe je de groepsimmuniteit bereikt, als je hem maar bereikt?
Moet wel zeggen dat hij er aardig in blijft hangen, het eigenlijke doel sneeuwt gewoon onder zo.
Dit kan wel uitmaken bij de beleidsbeslissingen.
Jonge jonge jonge.. Die zou je toch gewoon met plezier van hun fietsjes afschoffelen??Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Zolang ik complete wielren"ploegjes" tegen kom en hordes samenscholende lui vragen we als bevolking gewoon om een lockdown. Ik moest even een pakket ophalen en degene die achter de balie stond was alleen maar aan het kuchen, snotteren/neus ophalen en had een rode opgezette kop. Maar goed dat ik door iemand anders geholpen werd.
Zolang mensen blijven samenscholen, zich te goed voelen voor social distancing en met ziekte blijven werken "want is maar een griepje" komt die lockdown vanzelf wel.
Eigenlijk moeten al deze mensen gewoon aangesproken worden. Van een afstandje.
Ja op deze manier moeten we wel in verplichte lockdown. En dat allemaal dankzij dat soort mensen.
Omdat ze zich niet kunnen houden aan wat regeltjes.
Ja en dan krijg je dus op een gegeven moment dat ze, zoals ouders doen, het speelgoed gewoon afpakken.
[ Voor 14% gewijzigd door poor Leno op 18-03-2020 13:52 ]
En dat een mogelijk vaccin wel tot een jaar kan duren (of langer). Dat is een groot ongewis.vectormatic schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:48:
[...]
En dat het gecontroleerd opbouwen van natuurlijke immuniteit een jaartje of twee duurt.
De huidige aanpak is er een waarvan je weet dat je binnen een bepaald termijn toch weer over kan gaan op de orde van de dag.
Verwijderd
De uitspraken van Wilders zijn tenminste nog enigszins vermakelijk, hoe belachelijk ze ook zijn.Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Livestream NOS op Facebook tijdens Wilders: 25k kijkers. Tijdens mevrouw Ouwehand aan het eind van haar betoog: 15k kijkers.
Veel mensen die dit niet interessant vinden dus.
Ok, dat is inderdaad een prima argument.JoStad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Het argument is dat bij het creëren van groeps-immuniteit met injecties er een nihil aantal doden vallen.
In tegenstelling met natuurlijke groeps-immuniteit waarbij een groot aantal doden vallen.
Maar waar het hier op neer gaat komen is dat we die sterfgevallen als 'collateral damage' zien omdat de economie ook moet blijven draaien. Economie die totaal in stort kan ook verstrekkende gevolgen hebben.
We accepteren ook dat er jaarlijks veel griepdoden vallen. In 2015/2016 zelfs zon 6000.
Bensimpel
Positieve meneer
Was net even boodschappen doen, supermarkt zit in een winkelcentrum, maar allejezus wat was het druk!! In de supermarkt niet maar in het winkelcentrum wel. Niet normaal...poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:
[...]
En vervolgens werkt ons plan niet.
Jezus Christiaan zeg, zijn mensen gewoon zo fucking dom en levensmoe??![]()
![]()
![]()
Hoe moeilijk is het om gewoon even je leven op een laag pitje te zetten, en alleen noodzakelijke dingen doen?
Ik zou zo fucking pissed off zijn als ik zou doodgaan omdat een groep josti's het voor de rest verpest
Mensen volop aan het shoppen, mensen die zelfs dichtbij elkaar gaan staan. Wat mij betreft mogen de niet essentiele winkels per direct al dicht. Als mensen te dom zijn dan maar zo..
😆 - Denk ook eens om ;)
Wilders valt mij zo tegen. Baudet ook.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Misschien samen met Wilders in een hok zetten. Camera er op en we hebben weer wat leuks op TV.
Ik had veel liever gezien dat ze zich nu achter het kabinet scharen, en na deze crisis er voor zorgen dat de juiste prioriteiten worden gesteld, en alle post-moderne nonsens zoals gender neutraal speelgoed van de agenda gaan.
En in afwachting daarvan gaan we met z'n allen binnen zitten met de ramen en deuren dicht.JoStad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Groepsimmuniteit met injecties geven een nihil aantal doden.
20 miljard per kwartaal er doorheen blazen, zonder rekening te houden met de effecten.
Het is vaker gezegd; operatie geslaag, patiënt overleden.
tja .....
Elke keer weer ....
waarom ben jij belangrijker dan een ander ?
Omdat jij een pakketje hebt ?
iedereen vraagt daarom om een lockdown ?, .... betekend ook geen pakketjes natuurlijk, want de postbode moet aan jouw deur komen met het risico dat jij besmet zou kunnen zijn
Aankoopadvies: Componenten Aankoopadvieschange1001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
Ik heb een vraag m.b.t. het opzetten van een videoverbinding tussen mijn oma en de rest van mijn familie i.v.m. het coronavirus. Echter heb ik geen idee in welk fora ik dit moet zetten. Iemand die mij hierbij kan helpen?
Netwerkissue gerelateerd: Netwerken
⏩ PVOutput☀️
Poe poe hoezo levensmoe? Als je hebt het over 70+'ers al dan niet met al bestaande complicaties..geef ik je gelijk. Dan vraag je er bijna om. Maar kom op mensen, het is nu toch wel duidelijk dat het voor de overgrote deel van de mensen wel los zal lopen?poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:
[...]
![]()
![]()
Hoe moeilijk is het om gewoon even je leven op een laag pitje te zetten, en alleen noodzakelijke dingen doen?
Ik zou zo fucking pissed off zijn als ik zou doodgaan omdat een groep josti's het voor de rest verpest
Je moet als persoon zijnde die zich in de risico groep bevindt gewoon zelf extra beschermen. Dus ervoor zorgen dat jij met niemand in contact komt of zo min mogelijk etc. Stel al die "gezonde" mensen worden ziek en daarvan belandt er wat op de IC, so what? Als het goed is wordt door deze "have lock-down" het aantal getroffen ouderen/risico groep "leden" zwaar beperkt.
Vind wel dat dat meer naar voren moet komen. Meer maatregelen voor de risico groepen en een plan van aanpak voor bijvoorbeeld bejaardentehuizen etc. Misschien zijn die er al, of wordt dat allemaal "prive" afgehandeld.
Het is net als motor rijden..jij kan dan nog wel zo goed rijden je moet altijd rekening houden met de andere brokken rijders.
The first casualty in war is always the truth...
Precies.Sir_Lion schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:51:
De huidige aanpak is er een waarvan je weet dat je binnen een bepaald termijn toch weer over kan gaan op de orde van de dag.
1000 levens redden, maar ondertussen levens verwoesten is niet zo handig.
Verwijderd
Pssst. Er is geen lockdown! Ga anders even een rondje wandelen of zo, dit is echt niet goed voor je gemoedstoestand.FreshMaker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:
[...]
tja .....
Elke keer weer ....
iedereen in lockdown, .... betekend ook geen pakketjes natuurlijk, want de postbode moet aan jouw deur komen met het risico dat jij besmet zou kunnen zijn
Dit is inderdaad het beeld wat ik ook tegenkom op straat in nota bene brabant met hoetsende mensen in de wilde weg of in de hand en vervolgens net zo makkelijk een winkelwagen beetpakken en allerij zaken in de supermarkt zelf.Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Zolang ik complete wielren"ploegjes" tegen kom en hordes samenscholende lui vragen we als bevolking gewoon om een lockdown. Ik moest even een pakket ophalen en degene die achter de balie stond was alleen maar aan het kuchen, snotteren/neus ophalen en had een rode opgezette kop. Maar goed dat ik door iemand anders geholpen werd.
Zolang mensen blijven samenscholen, zich te goed voelen voor social distancing en met ziekte blijven werken "want is maar een griepje" komt die lockdown vanzelf wel.
Zelf nu al ruim een week thuis met verkoudheidsklachten, hoesten etc. omdat ik tijdens mijn werk bij veel verschillende soorten klanten over de vloer kom.( zorg, kantoren, scholen) Om deze reden vermijd ik dus zo veel mogelijk contact met anderen buiten mijn gezin. Ter bescherming van mijzelf en anderen.
Vrouw haalt de boodschappen en komt terug met dit verhaal ( niet dat ik aangevallen wordt met wat doe jij daar!?
Waarom zouden Wilders en Baudet dat doen? Dat is helemaal niet in hun belang, want het levert ze geen stemmen op, en zou ze zelfs stemmen kunnen kosten.SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Wilders valt mij zo tegen. Baudet ook.
Ik had veel liever gezien dat ze zich nu achter het kabinet scharen, en na deze crisis er voor zorgen dat de juiste prioriteiten worden gesteld, en alle post-moderne nonsens zoals gender neutraal speelgoed van de agenda gaan.
Vergeet niet dat het populisten zijn, ze zijn niet geinteresseerd in een oplossing. Ze willen aandacht. En zie dit topic, die krijgen ze volop. Dát levert ze stemmen op.
Virussen? Scan ze hier!
Sociaal contact is een eerste levensbehoefte. En het is niet 'even', het kan een jaar duren.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:46:
[...]
![]()
![]()
Verwijderd
Heb je er iets van gezegd ?Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Dit is video conference software (online) en gratis https://meet.jit.si/change1001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
Ik heb een vraag m.b.t. het opzetten van een videoverbinding tussen mijn oma en de rest van mijn familie i.v.m. het coronavirus. Echter heb ik geen idee in welk fora ik dit moet zetten. Iemand die mij hierbij kan helpen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik zag een oudere man (rond de 70) in een rolstoel kuchend en niezend lekker winkelen. Zulke mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Wie weet had die persoon corona, dan hebben we straks een uitbraak in Nijmegen...Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Poe poe hoezo levensmoe? Als je hebt het over 70+'ers al dan niet met al bestaande complicaties..geef ik je gelijk. Dan vraag je er bijna om. Maar kom op mensen, het is nu toch wel duidelijk dat het voor de overgrote deel van de mensen wel los zal lopen?
Je moet als persoon zijnde die zich in de risico groep bevindt gewoon zelf extra beschermen. Dus ervoor zorgen dat jij met niemand in contact komt of zo min mogelijk etc. Stel al die "gezonde" mensen worden ziek en daarvan belandt er wat op de IC, so what? Als het goed is wordt door deze "have lock-down" het aantal getroffen ouderen/risico groep "leden" zwaar beperkt.
Vind wel dat dat meer naar voren moet komen. Meer maatregelen voor de risico groepen en een plan van aanpak voor bijvoorbeeld bejaardentehuizen etc. Misschien zijn die er al, of wordt dat allemaal "prive" afgehandeld.
Het is net als motor rijden..jij kan dan nog wel zo goed rijden je moet altijd rekening houden met de andere brokken rijders.
😆 - Denk ook eens om ;)
Klopt, maar die optie hebben we nu niet en die doden komen evengoed. We kijken nu juist naar een manier om het aantal doden zoveel mogelijk te beperken. Als secundair voordeel hopen we ook groepsimmuniteit op te bouwen.JoStad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:50:
Groepsimmuniteit met injecties geven een nihil aantal doden.
Trap niet in het fabeltje van de oppositie dat groepsimmuniteit het hoofddoel is, dat leidt de aandacht af van waar het daadwerkelijk om draait.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is toch juist een goed moment om je financiële prioriteiten alvast af te stellen op de samenleving die je ná de viruscrisis zou willen hebben? Waarom zou je bijvoorbeeld Schiphol en de veehouderij enorm steunen als je weet dat je van die bedrijfstakken eigenlijk af moet?SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:49:
Partij voor de dieren nu tijdens Corona-debat![]()
![]()
Zeiken over dieren.
Ik hoop van harte dat er na deze crisis geen plek meer is voor dit soort decadentie.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Welke lockdown? Alleen de horeca en scholen zijn dicht hoor, er is geen lockdown.FreshMaker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:
[...]
tja .....
Elke keer weer ....
iedereen in lockdown, .... betekend ook geen pakketjes natuurlijk, want de postbode moet aan jouw deur komen met het risico dat jij besmet zou kunnen zijn
Ik vraag mij af of ze dit stemmen oplevert. Het is strategisch heel dom. Van PVV zijn we dat gewend, van FvD had ik meer verwacht. Ik ben sympathisant maar in deze situatie niet.wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Waarom zouden Wilders en Baudet dat doen? Dat is helemaal niet in hun belang, want het levert ze geen stemmen op, en zou ze zelfs stemmen kunnen kosten.
Nee, kan geen rondje wandelen, want vitaal beroepsonderdeel EN 12u dienst vanwege dit spelVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Pssst. Er is geen lockdown! Ga anders even een rondje wandelen of zo, dit is echt niet goed voor je gemoedstoestand.
en hij klaagt erover dat anderen in grote getale buiten zijn, zonder reden kennelijk, en hij er dus last van lijkt te hebben, en dat er dus 'geroepen' wordt om een lockdown hierdoor
Dáár kan ik niet zo goed tegen, dat iedereen zichzelf zo belangrijk vindt, en anderen dus ziet als 'overlast'
[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 18-03-2020 13:57 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Alle vestigingen van Albert Heijn en Etos krijgen platen van plexiglas bij de kassa's en servicebalies om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. "We zijn er gistermiddag mee begonnen", zegt een AH-woordvoerder.
"Op deze manier creëren we een fysieke afscheiding tussen de kassamedewerker en de klant. In combinatie met het plaatsen van tape op de vloer, die 1,5 meter aangeeft, zorgen we ook voor onze kassamedewerkers voor een veilige werkplek. De komende dagen worden al onze winkels voorzien van de platen."
NOS.nl
Mooi, maar nu nog voor de bus chaufeurs, gemeente balies/lokketten etc.
😆 - Denk ook eens om ;)
Omdat je daar moreel gezien toe verplicht bent, als je een greintje menselijkheid in je flikker hebt.wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:53:
Waarom zouden Wilders en Baudet dat doen? Dat is helemaal niet in hun belang, want het levert ze geen stemmen op, en zou ze zelfs stemmen kunnen kosten.
Helaas zie je hetzelfde gedrag bij bepaalde grote bedrijven, hopen dat dit een kans is om concurrentie te overwinnen. Over lijken gaan noemen we dat toch?
Helaas.Vergeet niet dat het populisten zijn, ze zijn niet geinteresseerd in een oplossing. Ze willen aandacht. En zie dit topic, die krijgen ze volop. Dát levert ze stemmen op.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mja, ik heb toch liever nog wat winkels open, maar het zou een hele hoop schelen als men het social distancing serieus zouden nemen. Ik was gisteren bij de hornbach en hou zelf netjes afstand, maar verder lijkt niemand moeite te nemen...Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Was net even boodschappen doen, supermarkt zit in een winkelcentrum, maar allejezus wat was het druk!! In de supermarkt niet maar in het winkelcentrum wel. Niet normaal...
Mensen volop aan het shoppen, mensen die zelfs dichtbij elkaar gaan staan. Wat mij betreft mogen de niet essentiele winkels per direct al dicht. Als mensen te dom zijn dan maar zo..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Van af moet? Wat een onzin.niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:55:
[...]
Dit is toch juist een goed moment om je financiële prioriteiten alvast af te stellen op de samenleving die je ná de viruscrisis zou willen hebben? Waarom zou je bijvoorbeeld Schiphol en de veehouderij enorm steunen als je weet dat je van die bedrijfstakken eigenlijk af moet?
Ze maken misbruik van deze situatie.
Nu ook Klaver weer met z'n geklets over moslims en homo's.
Juist het post-modernisme heeft er voor gezorgd dat vitale sectoren zoals gezondheidszorg niet de aandacht hebben gekregen die ze nodig hebben.
Sorry als je mijn posts volgt zul je zien dat ik dat precies zeg hoor.Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Poe poe hoezo levensmoe? Als je hebt het over 70+'ers al dan niet met al bestaande complicaties..geef ik je gelijk. Dan vraag je er bijna om. Maar kom op mensen, het is nu toch wel duidelijk dat het voor de overgrote deel van de mensen wel los zal lopen?
Maar wat ik bedoelde is dat ze het gewoon bewust opzoeken, zonder dat je het weet hoe je er zelf op reageert.
Je kunt best denken dat je gezond bent, maar voor tzelfde geld ben je de lul.
Dus waarom het risico nemen.. En de kans om het door te geven aan evt. zwakkeren.
Mogelijk al gezien? Maar ik vind het een heldere en simpele uitleg hoe social distancing en 'flatten the curve' werkt.
Wel werkt het alleen als iedereen een beetje meehelpt natuurlijk.
⏩ PVOutput☀️
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
….Wat dus een lockdown is, dus je bent het kennelijk tóch met Wilders eens!Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Was net even boodschappen doen, supermarkt zit in een winkelcentrum, maar allejezus wat was het druk!! In de supermarkt niet maar in het winkelcentrum wel. Niet normaal...
Nog meer mensen met een plaat voor z'n kop... En dat net na Wilders en Ouwehand...Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:56:
Plastic platen tegen besmetting bij AH en Etos
Alle vestigingen van Albert Heijn en Etos krijgen platen van plexiglas bij de kassa's en servicebalies om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. "We zijn er gistermiddag mee begonnen", zegt een AH-woordvoerder.
"Op deze manier creëren we een fysieke afscheiding tussen de kassamedewerker en de klant. In combinatie met het plaatsen van tape op de vloer, die 1,5 meter aangeeft, zorgen we ook voor onze kassamedewerkers voor een veilige werkplek. De komende dagen worden al onze winkels voorzien van de platen."
NOS.nl
Mooi, maar nu nog voor de bus chaufeurs, gemeente balies/lokketten etc.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Alleen die Engelse termenQuad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:57:
[YouTube: Ons beste wapen tegen corona]
Mogelijk al gezien? Maar ik vind het een heldere en simpele uitleg hoe social distancing en 'flatten the curve' werkt.

Als je niet eens bij je eigen familie mag zijn, dan wordt het middel erger dan de kwaal.
wat een gelul
[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 18-03-2020 14:21 ]
Da's hier nogal een uitspraak.wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Vergeet niet dat het populisten zijn, ze zijn niet geinteresseerd in een oplossing. Ze willen aandacht. En zie dit topic, die krijgen ze volop. Dát levert ze stemmen op.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Verwijderd

Ze zullen al moeite genoeg hebben om alle bedrijven en personen te helpen met deze maatregelen. Als ze ook nog ieder bedrijf uitgebreid onder de loep moeten nemen of we ze nog wel willen dan is ieder noodlijdend bedrijf failliet. En ja reken er maar op dat er veel misbruik zal zijn, dat is nu eenmaal een nadeel van snel en onzorgvuldig handelen. We hebben daar simpelweg niet de tijd noch de mankracht voor.niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:55:
[...]
Dit is toch juist een goed moment om je financiële prioriteiten alvast af te stellen op de samenleving die je ná de viruscrisis zou willen hebben? Waarom zou je bijvoorbeeld Schiphol en de veehouderij enorm steunen als je weet dat je van die bedrijfstakken eigenlijk af moet?
Steam - PTR83
Ik zat in de auto, wat denk je zelf?
Ik laat het bewust bij een afhaalpunt bezorgen om zoveel mogelijk mensen níet aan de deur te hebben en normaal gesproken zit er een vast persoon daar (die me ook gewoon appt als er een pakket klaarligt en ook kan melden als 'ie zelf ziek zou zijn). Het was een retourpakket, ik had dus dit zelf niet besteld en dus ook geen keuze om het pakket níet te laten opsturen (en ophalen was wel een must gezien de waarde). Zelf bestel ik nu niets, behalve boodschappen etc.FreshMaker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:
[...]
tja .....
Elke keer weer ....
iedereen vraagt daarom om een lockdown ?, .... betekend ook geen pakketjes natuurlijk, want de postbode moet aan jouw deur komen met het risico dat jij besmet zou kunnen zijn
Dat "ben jij belangrijker dan een ander" is echt het meest kansloze verwijt wat ik ooit hier op het forum gelezen heb. Kap daar eens mee.

[ Voor 62% gewijzigd door Bart-Willem op 18-03-2020 14:07 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Nouja waarom niet de andere landen volgen? Italie, Spanje, frankrijk, belgie doen het allemaal. Die hebben ook specialisten, waarom volgen we dat gewoon niet op?Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Nog meer mensen met een plaat voor z'n kop... En dat net na Wilders en Ouwehand...
😆 - Denk ook eens om ;)
"Survival of de kindest". Onmannelijkt figuur. Totaal niet gericht op oplossingen, alleen maar gejank.aveenhuysen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:58:
Klaver even toe de point mijn god wat een gezeik.
Wilders en Baudet hebben geen moraal, dat past ook niet bij een populist. Is dus niet specifiek een eigenschap van Wilders of Baudet, maat van populisten in zijn algemeenheid.Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Omdat je daar moreel gezien toe verplicht bent, als je een greintje menselijkheid in je flikker hebt.
Helaas zie je hetzelfde gedrag bij bepaalde grote bedrijven, hopen dat dit een kans is om concurrentie te overwinnen. Over lijken gaan noemen we dat toch?
Wlders en Baudet zitten er niet om het land te dienen, maar om zichzelf en hun backrers te dienen. Dáárom zijn ze niet geinteresseerd in een oplossing. Want als deze crisis is opgelost, kunnen ze niet meer schoppen tegen de regering. En dat kost ze kiezers en verzwakt hun positie.
Mensen, laten we wel wezen, het zijn populisten. Niet meer, niet minder.
Virussen? Scan ze hier!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het advies is om je te onthouden van sociale activiteiten, indien het niet noodzakelijk is.SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Alleen die Engelse termen
Als je niet eens bij je eigen familie mag zijn, dan wordt het middel erger dan de kwaal.
De Engelse termen worden door jan en alleman de wereld in geslingerd.
⏩ PVOutput☀️
Wat uitleg op NU.nlBensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Nouja waarom niet de andere landen volgen? Italie, Spanje, frankrijk, belgie doen het allemaal. Die hebben ook specialisten, waarom volgen we dat gewoon niet op?
Dat wordt het nooit, ik heb het ook wel eens zitten kijken en het is allemaal slap gelul. Straks komt er nog een keer een stemming waarbij ze net als in een kleuterklasje de presentielijst even doornemen en dan gaan ze naar huis.Nat-Water schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:57:
Goeiedagschotel, wat een gezwets. Misschien kijk ik te weinig debatten, maar worden er vandaag nog dingen concreet behandeld?
De echte zaken worden in de achterkamertjes geregeld.
Nou, nou, nou... België heeft sinds 2 uur geleden andere maatregelen dan Nederland en wij doen het gelijk helemaal fout?

Hoe groot zijn de verschillen werkelijk?TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:01:
[...]
Nou, nou, nou... België heeft sinds 2 uur geleden andere maatregelen dan Nederland en wij doen het gelijk helemaal fout?
Verwijderd
Ah top, ben namelijk wel van mening dat als de overheid geen controle uitvoert op beleid we dan maar sociale controle moeten doen door burgers zelf.Bart-Willem schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Ik zat in de auto, wat denk je zelf?Heb m'n contactpersoon van dat afhaalpunt maar geappt (heb daar het nummer van, wel zo handig) dat ze die zieke medewerker naar huis moeten schoppen.
Wat dat betreft zie ik op dit moment liever de politie toren hoge boetes uitdelen aan hoestende mensen dan aan overschrijding van het 100km/h beleid.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik zou zo graag willen dat mensen afstand hielden!vectormatic schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Mja, ik heb toch liever nog wat winkels open, maar het zou een hele hoop schelen als men het social distancing serieus zouden nemen. Ik was gisteren bij de hornbach en hou zelf netjes afstand, maar verder lijkt niemand moeite te nemen...
Maar ik was van de week bij de supermarkt (ja moest helaas) en daar hield niemand rekening mee. Dan had ik eindelijk de ruimte, ging iemand daar weer expres instaan
(Beetje net zoals met afstand houden op de snelweg, heb je eindelijk genoeg afstand, kruipt er precies iemand in hetzelfde gat)
Als ik Klaver hoor, hoor ik ook gewoon een populist hoor. Wel een linkse maar wel populist. Een geoliede PR machine.wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Wilders en Baudet hebben geen moraal, dat past ook niet bij een populist. Is dus niet specifiek een eigenschap van Wilders of Baudet, maat van populisten in zijn algemeenheid.
Wlders en Baudet zitten er niet om het land te dienen, maar om zichzelf en hun backrers te dienen. Dáárom zijn ze niet geinteresseerd in een oplossing. Want als deze crisis is opgelost, kunnen ze niet meer schoppen tegen de regering. En dat kost ze kiezers en verzwakt hun positie.
Mensen, laten we wel wezen, het zijn populisten. Niet meer, niet minder.
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
Niet heel groot. Er zijn wat extra winkels dicht en bedrijven kunnen bestraft worden als ze mensen naar kantoor laten komen welke eigenlijk thuis kunnen werken.SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:01:
Hoe groot zijn de verschillen werkelijk?
Hier zal het uiteindelijk wel op uitdraaien in Nederland, want mensen willen zich blijkbaar niet aan de regels helpen, blijkbaar gaan ze dadelijk liever 2 uur in de rij voor de supermarkt staan, dan nu aan social distancing doen.

Steam - PTR83
Ik zag zojuist hier op het bedrijventerrein gewoon clubjes mensen bij elkaar wandelen.Quad schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:57:
[YouTube: Ons beste wapen tegen corona]

Verwijderd
Als ik zie hoe vaak ik jouw berichten voorbij zie komen in dit topic, denk ik dat je best wel even een blokje om zou kunnen.FreshMaker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Nee, kan geen rondje wandelen, want vitaal beroepsonderdeel EN 12u dienst vanwege dit spel
en hij klaagt erover dat anderen in grote getale buiten zijn, zonder reden kennelijk, en hij er dus last van lijkt te hebben, en dat er dus 'geroepen' wordt om een lockdown hierdoor
Dáár kan ik niet zo goed tegen, dat iedereen zichzelf zo belangrijk vindt, en anderen dus ziet als 'overlast'
Je bent voor een 'lockdown', whatever that may be, maar je gaat wel Lego halen?Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:02:
Nouja ik heb even wat lego ingeslagen, gepast afstand gehouden van iedereen, als we dit allemaal doen dan kan het. Maar lijkt wel of de helft van nederland een plaat voor zijn/haar kop heeft.
Dit is dus precies de hypocrisie waar het de hele tijd om gaat.
Klopt. En in oplossingen is hij niet geïnteresseerd (milieuproblemen zijn redelijk gemakkelijk op te lossen, maar Klaver wil geen oplossingen).PolarBear schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Als ik Klaver hoor, hoor ik ook gewoon een populist hoor. Wel een linkse maar wel populist. Een geoliede PR machine.
Misschien moet hij eerst naar zijn eigen land kijken, waarbij ze de grens overgaan om daar maar te feesten. Ja In België is een lockdown nodig omdat ze het niet kunnen controleren op de manier die Nederland doet!
Dat zei vanochtend ook iemand op Radio 1. Het wordt iets anders gebracht, hier wat opener dan in het buitenland. Maar het is redelijk vergelijkbaar.TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Niet heel groot. Er zijn wat extra winkels dicht en bedrijven kunnen bestraft worden als ze mensen naar kantoor laten komen welke eigenlijk thuis kunnen werken.
Valt dus mee, wel een stijging nieuwe patiënten, maar dat is te verwachten.WishmasterNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
15 patiënten overleden, 346 nieuwe patiënten, in totaal 2051 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 346 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2051. Onder hen zijn 485 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
15 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 58 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 408 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 759 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Limburg (265) en Zuid Holland (241).
⏩ PVOutput☀️
Bensimpel
Positieve meneer
De AH hier heeft nu tape op de grond geplakt, speciale lijnen met 2 meter afstand. Als iedereen in zijn eigen vakje blijft staan prima. Zover werdt daar wel rekening mee gehouden. Wel veel scheve gezichten gezien. Als iemand iets uit een vak aan het pakken is dan wacht ik rustig totdat de persoon klaar is.Ryur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:02:
[...]
Ik zou zo graag willen dat mensen afstand hielden!
Maar ik was van de week bij de supermarkt (ja moest helaas) en daar hield niemand rekening mee. Dan had ik eindelijk de ruimte, ging iemand daar weer expres instaan
(Beetje net zoals met afstand houden op de snelweg, heb je eindelijk genoeg afstand, kruipt er precies iemand in hetzelfde gat)
Ik heb niemand meer zien hamsteren trouwens.
😆 - Denk ook eens om ;)
Doodeng dat de overheid dat beslist.
Bange mensen zijn zo mak als lammetjes.
Het gros van de mensen lijkt er geen reet om te geven, die adviezen gelden niet voor mij alleen voor een ander....om moedeloos en boos van te wordenkaos001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Ik zag zojuist hier op het bedrijventerrein gewoon clubjes mensen bij elkaar wandelen.
Ja hè... al die miljarden die de overheden de afgelopen tijd aan genderneutraal speelgoed hebben uitgegeven zijn ten koste gegaan van de miljarden die ze aan zorg wilden uitgeven.....SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Van af moet? Wat een onzin.
Ze maken misbruik van deze situatie.
Nu ook Klaver weer met z'n geklets over moslims en homo's.
Juist het post-modernisme heeft er voor gezorgd dat vitale sectoren zoals gezondheidszorg niet de aandacht hebben gekregen die ze nodig hebben.
Die zijn al "groepsimmuun" natuurlijk..kaos001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Ik zag zojuist hier op het bedrijventerrein gewoon clubjes mensen bij elkaar wandelen.
⏩ PVOutput☀️
Van de andere kant: Als een groot deel van de nadere contacten worden vermeden, dan zou dat al genoeg moeten zijn om de verspreiding te remmen.Scorpio861 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Het gros van de mensen lijkt er geen reet om te geven, die adviezen gelden niet voor mij alleen voor een ander....om moedeloos en boos van te worden
Lockdown is ook gewoon een roepterm waarvan mensen eigenlijk geen idee hebben wat ze nou precies bedoelen, categorietje 'keihard aanpakken'.MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Je bent voor een 'lockdown', whatever that may be, maar je gaat wel Lego halen?
Ik ben geen fan van Klaver maar die geeft Wilders in het debat nu ook gewoon een rationeel antwoord. Wilders bedient zich vooral van goedkope emoretoriek om makkelijk electoraal te scoren.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Wilders is een pannekoek door met zijn onderbuik ideeën te komen "Daar hebben we geen wetenschappers voor nodig",pfffffffff.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Hoe controleert Nederland het dan?bvbal79 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:04:
[...]
Misschien moet hij eerst naar zijn eigen land kijken, waarbij ze de grens overgaan om daar maar te feesten. Ja In België is een lockdown nodig omdat ze het niet kunnen controleren op de manier die Nederland doet!
Steam ID = Ackerfiets
Inderdaad, en nu ineens gaan ze Nederland bekritiseren. Maar goed laat de lockdown maar komen hoor, in dit stadium gaat dat waarschijnlijk niet veel zieken meer schelen.TheBrut3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:01:
[...]
Diezelfde belgen die massaal de grens overstaken om in Nederland van het mooie weer te genieten, hebben het nu wel uitgevonden ? Veel mensen werken al thuis beperken sociale interactie. Laten we hopen dat het genoeg is. Jammer van mensen die toch perse bij elkaar moeten klitten in allerlei vormen. Maar laten we hopen dat de ver weg van mijn bed mentaliteit van diegene snel tot inkeer komt.
Overigens hoe ga je een lockdown handhaven ? Iedereen mobiliseren om mensen te controleren. Laten we dan inzetten op iedereen die kan meehelpen , laten meehelpen in de gezondheidszorg.
Dat niet, maar wel bijvoorbeeld 'diversity officers' en allerlei werkgroepjes. En afleiding van waar het werkelijk om gaat: burgerrechten, veiligheid, zorg, onderwijs.Smultie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Ja hè... al die miljarden die de overheden de afgelopen tijd aan genderneutraal speelgoed hebben uitgegeven zijn ten koste gegaan van de miljarden die ze aan zorg wilden uitgeven.....
Bensimpel
Positieve meneer
Met gepast afstand houden kan dat prima, anders kunnen net zo goed de supermarkten ook dicht. Ik ben voor een totale lockdown als niemand zich aan gepast afstand houden houd. Ik had maandag trouwens lego gehaaldMikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Je bent voor een 'lockdown', whatever that may be, maar je gaat wel Lego halen?
[ Voor 8% gewijzigd door Bensimpel op 18-03-2020 14:08 ]
😆 - Denk ook eens om ;)
Klavertje herhaalt gewoon de argumenten van Rutte.pingkiller schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:07:
Volledig eens met Klaver nu. Slimme jonge, zegt nu hetzelfde als ik een aantal dagen geleden in het corona topic zij.
Wilders is een pannekoek door met zijn onderbuik ideeën te komen "Daar hebben we geen wetenschappers voor nodig",pfffffffff.
Helaas misschien wel nodig als te veel mensen schijt hebben aan de maatregelen. Onze buurman ging bijv expres ff hard kuchen naast ons omdat ie het onzin vond...SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
Klaver: "Welke contacten staan we wel toe, en welke niet".
Doodeng dat de overheid dat beslist.
Bange mensen zijn zo mak als lammetjes.
Paar van die lui en je piek komt er wel..
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En nu komt knip, niet nodig. Baudet ook even meeschreeuwenpingkiller schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:07:
Volledig eens met Klaver nu. Slimme jonge, zegt nu hetzelfde als ik een aantal dagen geleden in het corona topic zij.
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 18-03-2020 14:29 ]
Ik kan vanavond geen nasi maken want de rijst is op, tevens waren nu álle eieren uit het schap, ook de rete dure eieren die niemand normaal koopt. Boter wel weer gevuld, was maandag leeg. Houdbare melk kon ik nog steeds niet kopen, zou wel fijn zijn als dat voor volgende week maandag kon, anders heb ik geen melk meer in huis.Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
[...]
De AH hier heeft nu tape op de grond geplakt, speciale lijnen met 2 meter afstand. Als iedereen in zijn eigen vakje blijft staan prima. Zover werdt daar wel rekening mee gehouden. Wel veel scheve gezichten gezien. Als iemand iets uit een vak aan het pakken is dan wacht ik rustig totdat de persoon klaar is.
(lokale AH in Nijverdal)
⏩ PVOutput☀️
Mensen zijn afgestompt ook. Als het KNMI weer eens met een code rood komt en er valt maar 1 druppeltje regen, dan denken mensen al snel van "Ah joh wat een onzin dat code rood".Scorpio861 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Het gros van de mensen lijkt er geen reet om te geven, die adviezen gelden niet voor mij alleen voor een ander....om moedeloos en boos van te worden
Datzelfde gebeurd nu ook: "Zal wel meevallen joh, is maar griepie"
Die lijnen heb je natuurlijk niks aan als er rijen van honderden mensen buiten op straat staan. Of wil je de hele straat gaan beleggen met vakjes?Bensimpel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:05:
[...]
De AH hier heeft nu tape op de grond geplakt, speciale lijnen met 2 meter afstand. Als iedereen in zijn eigen vakje blijft staan prima. Zover werdt daar wel rekening mee gehouden. Wel veel scheve gezichten gezien. Als iemand iets uit een vak aan het pakken is dan wacht ik rustig totdat de persoon klaar is.
Dat zie je dus ook bij een NL-alert voor elk onbenullig dingetje of wanneer het luchtalarm af gaat. "Ach, is weer een test".kaos001 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Mensen zijn afgestompt ook. Als het KNMI weer eens met een code rood komt en er valt maar 1 druppeltje regen, dan denken mensen al snel van "Ah joh wat een onzin dat code rood".
Datzelfde gebeurd nu ook: "Zal wel meevallen joh, is maar griepie"
Meisjes die 'wolf' blijven roepen worden niet meer serieus genomen als er echt een wolf aan de deur staat.
[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 18-03-2020 14:09 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Wat een domme rancuneuze comment.bvbal79 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:08:
[...]
En nu komt die klungel van Baudet ook even meeschreeuwen
Hij heeft nog niet eens gesproken en je gaat al lopen schelden.
[ Voor 13% gewijzigd door -ION- op 18-03-2020 14:09 ]
nee ik hem zijn vraag vandaag aan van Dissel al gezien, misschien dat je die kan terugkijken...
Ik heb niet de illusie dat we hier beter zijn dan de belgen in het volgen van de regels.bvbal79 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:04:
[...]
Ik let zelf netjes op afstand en minimaliseren van fysiek contact als ik toch de deur uit ga, maar als ik dan vervolgens zie hoe de rest zich gedraagt...
Als wij hier de kroegen eerder hadden dichtgegooid dan in belgie had half brabant zo in belgie gezeten
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wat ik gister al zei dat gebeurt.
DIE VROUW IS TE VROEG UIT HET ZIEKENHUIS GEGAAN VOORDAT HET VIRUS WEG WAS PANNENKOEK!!

Dan nog...we hebben niets geleerd van dictaturen uit het verleden. In Spanje en Frankrijk zijn alle burgerrechten ter zijde geschoven. En niemand maakt zich er druk om want virus.Basekid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Helaas misschien wel nodig als te veel mensen schijt hebben aan de maatregelen. Onze buurman ging bijv expres ff hard kuchen naast ons omdat ie het onzin vond...
Paar van die lui en je piek komt er wel..
Maar wel terecht, gezien zijn eerdere optreden tegenover van Dissel. Gewoonweg beschamend.
Virussen? Scan ze hier!
Ik kijk al vanaf vanmorgen live via debat direct.bvbal79 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:09:
[...]
nee ik hem zijn vraag vandaag aan van Dissel al gezien, misschien dat je die kan terugkijken...
Dankwildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:10:
[...]
Maar wel terecht, gezien zijn eerdere optreden tegenover van Dissel. Gewoonweg beschamend.
En hier zijn zoveel mensen fan van? ;'(
The first casualty in war is always the truth...
Dan verschillen we van mening, maar op basis van zijn gedrag vanochtend is dit wat er bij mij opkomt als ik hem zie.-ION- schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:10:
[...]
Ik kijk al vanaf vanmorgen live via debat direct.
Klopt. En daarnaast de economische crisis die hieruit komt. De gedachte achter 't beleid is niet veel mensen besmet laten worden, 't beleid is erop gericht om de maatschappelijke impact zo beperkt mogelijk te laten zijn door een goede balans te vinden tussen gezondheid/economie/vrijheid etc.SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:10:
[...]
Dan nog...we hebben niets geleerd van dictaturen uit het verleden. In Spanje en Frankrijk zijn alle burgerrechten ter zijde geschoven. En niemand maakt zich er druk om want virus.
Daarnaast is het maar 1 persoon op de 100k die wel hersteld zijn.poor Leno schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:10:
Oh God, Baudet haalt de vrouw aan in Japan die voor de tweede keer ziek is geworden.
Wat ik gister al zei dat gebeurt.
DIE VROUW IS TE VROEG UIT HET ZIEKENHUIS GEGAAN VOORDAT HET VIRUS WEG WAS PANNENKOEK!!
Ik vind het wel knap dat men altijd hun mening kunnen baseren op één geval.
⏩ PVOutput☀️
Ach ja, Klaver mag dan een omhooggevallen MAVO'er zijn, Baudet is ook maar een juristje natuurlijk.Jumpiefox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:11:
Baudet begrijpt de zin "Op het juiste moment in de tijdslijn ziek wordt" niet echt..
En hier zijn zoveel mensen fan van? ;'(
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.
Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]