Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.630 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Even rustig ademhalen, en beseffen dat het simpele feit is dat er veel mensen gaan sterven. Fact of life. Hou je vast aan het feit dat het voor de meesten mee gaat vallen.

De Chinese lockdown, waar evengoed mensen nodeloos aan overleden zijn, is niet haalbaar in een open samenleving.
Ik zie nog wel italiaanse toestanden onstaan helaas, en dan gaan er meer mensen dood dan nodig zijn. Ik snap ookwel dat we een max IC bedden hebben, en een max aan personeel en apparaten wat daar bij komt kijken.
Ik snap ook wel dat mensen alles op alles zetten om de ICU's uit te breiden. Maar max 2000 is nogal aan de lage kant.

Wat is de totale capaciteit van alle ziekenhuizen voor medium care?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

pro_6or

amateur_60r

In Italië hebben ze lock down maar die remt totaal niet. Ik ben vandaag zelf ook wezen fietsen maar ik zie echt overal veel mensen buiten. Zelfs in groepen. 6 april hebben we niks geremd.

Fact of life is dat er op dit moment elke dag een groeiend aantal zieke mensen bij komt. Vandaag al 350. Dat gaan er alleen maar steeds meer meer worden. Je moet ook veel te lang aan de beademing (3 weken) als je de pech hebt niet goed te reageren op het virus. Fact if life is dat iedereen denkt dat het over 80 plussers gaat maar we hebben het over 10% van de Corona patiënten.

We kunnen toch echt binnen blijven en alleen de mensen laten werken waarvoor dat echt nodig is (physiek) voor de vitale processen. Als we te lang wachten liggen de icu,s al vol. En blijven we massaal ziek worden. Die 10% is dan kansloos.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Medium care is de limiet niet, 10% komt op de icu.

Daarvan is da capaciteit in NL al behoorlijk laag. Duitsland heeft veel meer. 4x zo veel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11
pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:14:

Daarvan is da capaciteit in NL al behoorlijk laag. Duitsland heeft veel meer. 4x zo veel.
Relatief of absoluut?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

krietjur

Where am I?

Duitsland heeft ook ruim 4x zoveel inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
krietjur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:15:
...
Duitsland heeft ook ruim 4x zoveel inwoners.
Duitsland heeft ongeveer 25000 28000 IC-bedden meen ik. (Als ik mijn google-actie net mag geloven)

Maar dergelijke cijfers zeggen ook alleen maar iets in een context.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 18-03-2020 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:48
pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:12:
In Italië hebben ze lock down maar die remt totaal niet. Ik ben vandaag zelf ook wezen fietsen maar ik zie echt overal veel mensen buiten. Zelfs in groepen. 6 april hebben we niks geremd.
Italië is sinds 10maart in lockdown. Vanaf ongeveer vandaag zouden de effecten zichtbaar moeten gaan worden.
Dat het vandaag -nog- niet zo is, betekent niet dat het niet lukt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
begintmeta schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:16:
[...]

Duitsland heeft ongeveer 25000 IC-bedden meen ik.

Maar dergelijke cijfers zeggen ook alleen maar iets in een context.
Inderdaad.. Want
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
Normally, an empty hospital bed means there were no patients who needed it. But in German intensive care units, beds often go unused because there aren't enough nurses or caregivers.

"In many intensive care units, normal operation is no longer possible due to staff shortages, so many intensive care beds must be made off-limits," Uwe Janssens, the chief physician at the Clinic for Internal Medicine and Internal Intensive Care at the St. Antonius Hospital in the western Germany city of Eschweiler, said along with other doctors in the German medical trade publication, Deutsches Ärzteblatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Meeste mensen krijgen milde klachten, daartussenin moet een gedeelte in het ziekenhuis worden opgenomen, dus daar is ook ruimte voor nodig. Een klein gedeelte moet naar de IC. Bottleneck is nu de IC. Maar je moet ook denken aan Medium care mocht het aantal infected flink groeien de komende tijd.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Relatief.

Waarom hebben we geen reserve icu’s opgebouwd in het verleden. Dat moeten we nu voor de volgende uitbraak echt doen. Ja het kost geld maar deze uitbraak kost zo ontzettend veel meer geld.

Train mensen op die apparaten zodat er bij een uitbraak kan worden bijgesprongen. Of als het even kan een omdraai robot want het medisch personeel loopt een enorm risico.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:22:
[...]
Waarom hebben we geen reserve icu’s opgebouwd in het verleden. Dat moeten we nu voor de volgende uitbraak echt doen. Ja het kost geld maar deze uitbraak kost zo ontzettend veel meer geld.
Ik wacht de "ik zei het toch" als je achteraf gelijk bleek te hebben wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Ik wacht de "ik zei het toch" als je achteraf gelijk bleek te hebben wel af.
Nee, daar gaat het me niet om. Maar als het zo gaat hebben we straks allemaal kans, of iig de pechvogels van 10% om te overlijden:

https://nvic.nl/covid-19-bericht-van-de-voorzitter

10% van alle Corona patiënten. Het hangt gewoon van jouw immuun systeem af hoe je reageert.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:28:
[...]
Nee, daar gaat het me niet om. Maar als het zo gaat hebben we straks allemaal kans, of iig de pechvogels van 10% om te overlijden:
Het is precies wat De Speld al satirisch zei. Enorme toename van het aantal virologen. Ik weet het niet beter en mijn aanname is dat jij het ook niet beter weet. Denk vooral aan je mentale gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Lees anders het linkje. Die info komt natuurlijk niet van mij. Ik heb geen medische achtergrond, maar de vereniging van intensive cares wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

https://www.rijksoverheid...r-nederland-willen-reizen

De ruim 200 grensovergangen gaan dus dicht?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het oudere uurtje lijkt mij niet zo'n slim idee, zoals de staatsmedia het uitlegt: om te voorkomen dat ze corona oplopen. Bedoel ik of mijn collega's kunnen ook besmet geraakt zijn met corona en het niet weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Lezen... Alleen van buiten de EU...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van buiten Schengen...

Jezus Baudet... Eerst zeiken dat het mkb overeind gehouden moet worden... Vervolgens dat we moeten stoppen met onzin zonnepanelen...

Wie legt die panelen normaal gesproken dan chef??? :X

Ah... Hij draait wel bij dat het inmiddels een partiële lockdown is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ah, thnx :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Lezen... Alleen van buiten de EU...
Godzijdank, ik was bijna in de auto gesprongen en snel mijn vrouw in Duitsland ophalen en terug naar Nederland. Maar gelukkig is het alleen voor mensen buiten de EU.

Al vraag ik mij af wat dan met die vluchtelingen gedaan word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 12:25
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:51:
Die Esther Ouwehand... 'ik merk dat vragen over dieren wat gevoelig liggen'...

Hoewel ik alle goed voor heb met dierenwelzijn, is dit een beetje een aparte timing zeg maar :X
Als groot PvdD-liefhebber ben ik het ermee eens dat ons nu focussen op de oorzaak een slecht idee is.

Dat betekent niet dat de oorzaak niet gewoon benoemd kan worden. En dat je nog even hard voor dierenrechten op moet komen ;). Er sterven elke dag 200 miljoen dieren door menselijke consumptie. Dat zijn even andere cijfers, laten we eerlijk zijn.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WolfsRain schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Als groot PvdD-liefhebber ben ik het ermee eens dat ons nu focussen op de oorzaak een slecht idee is.

Dat betekent niet dat de oorzaak niet gewoon benoemd kan worden. En dat je nog even hard voor dierenrechten op moet komen ;). Er sterven elke dag 200 miljoen dieren door menselijke consumptie. Dat zijn even andere cijfers, laten we eerlijk zijn.
Hoewel ik nooit pvdd zou stemmen, wel mee eens... Maar benoem het dan, en kom er later op terug. Deze vorm is contraproductief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Allejezus... Wat is Esther Ouwehand goed in zuigen...

En nee, daarmee bedoel ik niet wat iedereen hier denkt, maar zuigen in de betekenis van irriteren...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Hoewel ik nooit pvdd zou stemmen, wel mee eens... Maar benoem het dan, en kom er later op terug. Deze vorm is contraproductief.
Eens, ik denk dat het meerdere malen benoemen op dit moment overbodig heeft en dat je sowieso deels tegen de coronamuur aan het lullen bent. Maar genoemd mag het wel worden mi. En ik zie op internet dat er lacherig over gedaan wordt (niet door jou/hier), dat is wel tenenkrommend. 22 duizend keer zoveel doden dieren per dag door mensen dan mensen dood door COVID-19 over de gehele wereld tot nu toe :X .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:42:
Allejezus... Wat is Esther Ouwehand goed in zuigen...

En nee, daarmee bedoel ik niet wat iedereen hier denkt, maar zuigen in de betekenis van irriteren...
Nouja.. als er lang genoeg wordt gezogen, gaat alles irriteren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah Wilders met z'n lockdown motie. Daar is ie... Niet naar buiten, behalve naar de winkels...

Oh en hij wil gelijk de gesloten ziekenhuizen ook weer openen. Hoe dan weet niemand.

[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 21:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Lithuanië, Estonië, ...
Stel je eens voor dat we daar in het Nederlands een naam voor hadden.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:47:
Ah Wilders met z'n lockdown motie. Daar is ie...
En ik had de indruk, dat hij ter plekke nog moest bedenken wat dat concreet zou inhouden...?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:50

Yucon

*broem*

WolfsRain schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Vanuit de lijn van de partij is het niet meer dan logisch. Corona problemen zijn "mensendingetjes" en daarmee onbelangrijk.
Mij werd letterlijk gevraagd waarom ik Kamervragen stelde over futiele mensendingen. Als ik me druk ging maken over diabetespatiënten, moesten we ons ook maar druk gaan maken om kankerpatiënten?
https://joop.bnnvara.nl/n...end-over-partij-en-thieme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

niek_nijmegen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:49:
[...]

En ik had de indruk, dat hij ter plekke nog moest bedenken wat dat concreet zou inhouden...?
Dat gaat ie niet doen. Dat is het mooie van deze vorm van politiek. Losse flodders schieten en geen enkele onderbouwing of beargumentatie.

Oh hij denkt ook dat er nu 75000 doktoren en zorgverleners thuis op de bank zitten. Heel bijzonder.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 18-03-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-10 00:29

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Vanuit de lijn van de partij is het niet meer dan logisch. Corona problemen zijn "mensendingetjes" en daarmee onbelangrijk.
Als je dan toch wil relativeren, hoe veel mensen sterven er jaarlijks aan het verkeerde uiteinde van een oorlogswapen vergeleken met coronavirus?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Fact of life is dat er op dit moment elke dag een groeiend aantal zieke mensen bij komt. Vandaag al 350. Dat gaan er alleen maar steeds meer meer worden. Je moet ook veel te lang aan de beademing (3 weken) als je de pech hebt niet goed te reageren op het virus. Fact if life is dat iedereen denkt dat het over 80 plussers gaat maar we hebben het over 10% van de Corona patiënten.

We kunnen toch echt binnen blijven en alleen de mensen laten werken waarvoor dat echt nodig is (physiek) voor de vitale processen. Als we te lang wachten liggen de icu,s al vol. En blijven we massaal ziek worden. Die 10% is dan kansloos.
De realiteit is dat huisarrest niet werkt. Behoefte aan menselijk contact is te groot. Dat moet geaccepteerd worden. Vervolgens moeten we accepteren (en leren!) dat de natuur niet maakbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PvdD nu een motie om klakkeloos de WHO te volgen... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

FreakNL

Well do ya punk?

pro_6or schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Relatief.

Train mensen op die apparaten zodat er bij een uitbraak kan worden bijgesprongen. Of als het even kan een omdraai robot want het medisch personeel loopt een enorm risico.
Wie gaat dat betalen? Het moet ook onderhouden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-10 07:21

boesOne

meuh

Volgens mij is dit toch echt wat te doomy. Het is niet zo dat random 10% van de patienten naar de IC moet, maar veel eerder ouderen, zwakkeren, mensen met onderliggende ziekten en aandoeningen als hoge bloeddruk, obesitas etc. Niet alleen maar die, maar over t algemeen wel eerder. En die 10% wil ik ook wel mijn vraagtekens bij zetten, want we hebben nog steeds geen zicht op de hoeveelheid zeer milde patienten (behalve in zuid korea). Die milden blijven overal buiten beeld. Ik wil zeker de pandemie niet bagatelliseren, maar wel nuchter blijven nadenken. De data die we hebben in Europa zegt bijna niks want er wordt zeer weinig getest. Dus niet daarop gebaseerd gaan extrapoleren.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:50

Yucon

*broem*

Stoney3K schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:51:
[...]

Als je dan toch wil relativeren, hoe veel mensen sterven er jaarlijks aan het verkeerde uiteinde van een oorlogswapen vergeleken met coronavirus?
Ik wil helemaal niet relativeren. Je ziet dat deze koers een jaar ofzo geleden is ontstaan toen de PvdD op een tweesprong stond tussen hardcore dierenpartij en een wat algemenere partij voor duurzaamheid in het algemeen. Men heeft voor het eerste gekozen en dat vind ik jammer. Er is namelijk geen partij die in het tweede vakje past terwijl die waarschijnlijk veel meer zou kunnen bereiken. De groep stemmers die dit aanspreekt zal namelijk veel groter zijn.

Mijn uitspraak is dus een constatering en niet meer dan dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:53:
PvdD nu een motie om klakkeloos de WHO te volgen... :X
Ja laten we vooral met zn allen gaan doen wat iedereen doet omdat papa zegt dat dit het best is en wat wij doen fout is.

En vooral omdat niemand weet wat het beste is, moeten we degene geloven die het hardst roept.

De WHO heeft ook aardig wat fuck-ups op hun naam staan hoor :N

https://www.google.nl/sea...0i30j0i8i7i30.fsAWTVcSGr8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:02:
[...]
Er is namelijk geen partij die in het tweede vakje past terwijl die waarschijnlijk veel meer zou kunnen bereiken. De groep stemmers die dit aanspreekt zal namelijk veel groter zijn.

Mijn uitspraak is dus een constatering en niet meer dan dat.
Die tweede partij was er wel, namelijk GroenLinks. Maar sinds Klaver daar de leiding heeft probeert ie die partij een beetje richting te geven als een SP-light.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah...

Klaver krijgt mondkapjes aangeboden tussen de 5 en 8 euro.

Kuzu kan ze krijgen voor 35 cent...

Ik zeg niks... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
boesOne schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Volgens mij is dit toch echt wat te doomy. Het is niet zo dat random 10% van de patienten naar de IC moet, maar veel eerder ouderen, zwakkeren, mensen met onderliggende ziekten en aandoeningen als hoge bloeddruk, obesitas etc. Niet alleen maar die, maar over t algemeen wel eerder. En die 10% wil ik ook wel mijn vraagtekens bij zetten, want we hebben nog steeds geen zicht op de hoeveelheid zeer milde patienten (behalve in zuid korea). Die milden blijven overal buiten beeld. Ik wil zeker de pademie niet bagatelliseren, maar wel nuchter blijven nadenken. De data die we hebben in Europa zegt bijna niks want er wordt zeer weinig getest. Dus niet daarop gebaseerd gaan extrapoleren.
Klopt. En toch is dit genoeg om van Frankrijk en Spanje politiestaten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Nouja, gelukkig wel met een eigen geprint 'get out of jail for free' card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Als je die indruk hebt van Frankrijk en Spanje, dan heb je geen idee wat een politiestaat écht inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

FreakNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Wie gaat dat betalen? Het moet ook onderhouden worden.
Wie denk je, wij de belastingbetaler. Wie gaat straks de staatsschuld betalen die we nu met miljarden aan het opbouwen zijn, ook wij. Als we in een China Like lock down moeten (wat hier denk ik nooit gaat lukken) dan stort de economie totaal in. En doen we het niet dan is de schade aan de economie ook niet te overzien.
Lees aub dat linkje dat ik postte, daarvandaan staat nog veel meer interessante info, via covid-19 kopje.

https://nvic.nl/covid-19-bericht-van-de-voorzitter

Er zijn dus wat remmende experimentele medicijnen (remdesevir) als ik doorzoom naar de site van ik meen het swab.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:52
Zonder dat mensen verplicht worden om afstand te houden door een lockdown blijft iedereen met zn normale leven doorgaan. Ik durf te wedden dat dit weekend de binnenstad vol is met winkelende mensen als er geen lockdown of sluiting komt voor die tijd.

Helaas is het zo dat ondanks allerlei waarschuwingen en adviezen iedereen gewoon doorgaat met zn normale leven zo veel mogelijk. Daarnaast zijn we groepsdieren, dus als andere gaan winkelen dan kan ik ook prima gaan winkelen. Niemand die even nadenkt over social distancing of besmettingsgevaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
Yucon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:50:
[...]

[...]

https://joop.bnnvara.nl/n...end-over-partij-en-thieme
Mensen zijn geen dieren ;) ?

Ja het is logisch, en nee de PvdD is er niet alleen voor niet menselijke dieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 08:54
R.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:08:
Zonder dat mensen verplicht worden om afstand te houden door een lockdown blijft iedereen met zn normale leven doorgaan. Ik durf te wedden dat dit weekend de binnenstad vol is met winkelende mensen als er geen lockdown of sluiting komt voor die tijd.

Helaas is het zo dat ondanks allerlei waarschuwingen en adviezen iedereen gewoon doorgaat met zn normale leven zo veel mogelijk. Daarnaast zijn we groepsdieren, dus als andere gaan winkelen dan kan ik ook prima gaan winkelen. Niemand die even nadenkt over social distancing of besmettingsgevaar
Hoezo iedereen? De wegen zijn leeg, het ov is leeg, we werken massaal thuis. Genoeg bewijs om in ieder geval niet “iedereen” over 1 kam te scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Logisch, want je ontneemt mensen hun sociale contacten en mensen zijn sociale wezens.
Dus moet je sociale structuren in staat houden, met daarbij zo veel mogelijk afstand.

Die lockdowns zijn ook geen bewezen strategie. En voor een lange periode geldt operatie geslaagd,patient overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@pro_6or als de italië-brede lockdown pas 9 maart begon dan is het nu nog te vroeg om het effect te kunnen beoordelen lijkt me.

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

En een echte brute lockdown zoals in Frankrijk kan je denk ik ook maar 1 of 2 keer doen. Die moet je niet te vroeg inzetten. Mensen hou je echt geen maanden binnen. Nergens.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Een 'lockdown' werkt misschien niet maar je moet mensen wel duidelijker maken dat het belangrijk is zoveel mogelijk binnen te blijven.

Hier in het dorp zie ik nog steeds massa's mensen op straat, misschien nog wel meer dan eerder nu de kinderen thuis zitten en er thuis gewerkt wordt.

Sluit alle winkels buiten noodzakelijke, stek autoloze dagen in of dwing thuisblijven gewoon harder af. Helaas zien heel veel mensen nog steeds de ernst niet in, daar snap ik zelf echt helemaal niks van.

En die domme mensen zitten overal. Zo kreeg een collega blijkbaar vandaag doodleuk te horen dat als ie een betere werkomgeving thuis wilde dat ie dat dan maar zelf moest kopen en anders kon ie op kantoor komen werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Ja, ok. Voor westerse begrippen ''bruut''

Veder vind ik het knap rustig overal, behalve de supermarkt. Nu heb ik me wel gedistancieerd, alles afgezegd, etc. Dus ik kom nergens, maar t lijkt knap rustig op de weg enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
"Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie." Met die woorden sluit Marianne Thieme steevast haar bijdragen af aan debatten in de Tweede Kamer.
Oud PvDD fractievoorzitter voor wie het al verdrongen heeft.

Het zou ergens ook raar zijn voor de PvDD om opeens niks meer over dierenleed te zeggen in een debat.

Ik kan het wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:22

Ik heb anders het idee dat de politiek het besef er aardig goed ingehamerd heeft. Ik woon ten de Utrechtse binnenstad aan en het is hier echt heel rustig vergeleken met normaal. Ik loop juist een keer of drie per dag om gezondheidsredenen nog even een ommetje en het aantal mensen dat je tegenkomt is zeer beperkt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Het vaccin waar ze in duitsland mee bezig zijn zou misschien al in de herfst 2020 klaar zijn.. het is uiteraard geen garantie, maar je kan het ook niet negeren.

De vraag is of je dan nu niet hardere maatregelen wil nemen zodat t aantal besmettingen extreem omlaag gaat en dan de nieuwe besmettingen direct isoleren en de contacten ook in quarantaine zetten (symptomen of niet)

Daarmee zou je in de warme zomer wellicht het kunnen uitzingen tot de herfst. Uiteraard is dit deels een schietgebedje maar een alternatief is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoh, Rutte heeft weer eens onhandig gecommuniceerd :+
In het debat laat Rutte weten dat het niet zijn doel is om groepsimmuniteit op te bouwen. ,,Ons doel is om te sturen op voldoende IC-capaciteit’’, zegt hij tegen bezorgde Kamerleden. Het kabinet wil voorkomen dat veel mensen in korte tijd ziek worden waardoor de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. ,,Groepsimmuniteit is een bijkomend effect van deze aanpak, maar het kan jaren duren om dat te bereiken’’, benadrukt Rutte, die hoopt dat er veel eerder een vaccin beschikbaar komt.

Volgens PvdA-leider Lodewijk Asscher heeft Rutte ‘onhandig gecommuniceerd’.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52

de Peer

under peer review

R.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:23:
Het vaccin waar ze in duitsland mee bezig zijn zou misschien al in de herfst 2020 klaar zijn.. het is uiteraard geen garantie, maar je kan het ook niet negeren.

De vraag is of je dan nu niet hardere maatregelen wil nemen zodat t aantal besmettingen extreem omlaag gaat en dan de nieuwe besmettingen direct isoleren en de contacten ook in quarantaine zetten (symptomen of niet)

Daarmee zou je in de warme zomer wellicht het kunnen uitzingen tot de herfst. Uiteraard is dit deels een schietgebedje maar een alternatief is er niet echt.
Klaar betekent niet dat het ook beschikbaar is voor particulieren op grote schaal. Reken er dan maar 6 tot 12 maanden bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
R.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:23:
Helaas, dat gaat waarschijnlijk langer duren:
Das Robert Koch-Institut hat Hoffnungen auf einen baldigen Impfstoff gegen das Coronavirus gedämpft - obwohl es vom Unternehmen CureVac hieß, möglicherweise bereits im Herbst einen liefern zu können. Doch bis zur Zulassung ist der Weg lang.
https://www.tagesschau.de...toff-entwicklung-101.html

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

XWB schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:24:
Hoh, Rutte heeft weer eens onhandig gecommuniceerd :+

[...]
Dat had ik van Rutte wel begrepen. Imho is de pers met het woordje groepsimmuniteit aan de haal gegaan met de UK aanpak van toen in t achterhoofd. Maar goed, dit sturen van Rutte kan dus prima meer verdergaande maatregelen inhouden. Lock down in 5.4.3.2... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ja.. dan wordt het een ander verhaal. Een jaar in lockdown gaat niet werken en het virus uitroeien is ook ijdele hoop als je ziet hoe snel het zich deze keer verspreid heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-10 12:16
Kind van vriend van me, uit groep 4..had vandaag onderwijs via pc

Ging niet helemaal goed, de kids zaten elkaar eruit te gooien. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 18-03-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:22
SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Dus een jaar zonder enig contact thuis zitten? Dit is niet na een paar weken klaar.
Wie heeft het over een jaar? Of over zonder enig contact?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Wie heeft het over een jaar? Of over zonder enig contact?
Dat virus is na een jaar echt niet weg. En de vaccins zijn er ook niet.
Een jaar is waarschijnlijker dan de 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Mugwump schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:42:
[...]
Wie heeft het over een jaar?
Vanuit Duitsland is er waarschijnlijk niet veel eerder een vaccin te verwachten, (https://www.tagesschau.de...toff-entwicklung-101.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

mr_petit

opperprutser

Hoe groot achten jullie de kans dat het kabinet van het groepsimmuniteitsplan gaat terugkomen?

Naar wat ik begrepen heb was dit eerst ook de beoogde aanpak in de UK, maar die zouden gezwicht zijn onder druk van internationale wetenschappers (gisteren of eergisteren?). Dat is nogal wat.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2020 22:46 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48
Lekker die roddels over wat er allemaal wordt voorbereid. Natuurlijk wordt er van alles voorbereid. Daar wil je namelijk niet nog mee moeten beginnen zodra duidelijk wordt dat het inderdaad nodig is. Dat wil nog niet zeggen dat het er daadwerkelijk komt. Kwestie van opties open houden.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
SvMp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:26:
[...]

Absoluut! Maar dat doe je door oorzaken aan te pakken, en PvDD roept maar wat, zelfs in deze crisis.
De PvdD benoemt de oorzaak en wordt dan afgescheept. Ik begrijp dat het vroeg is, maar ze roepen zeker niet maar wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Kennelijk kan men hier nog altijd geen fake news van feiten onderscheiden.

Komt iemand op de proppen met allerlei complottheorieën zonder ook maar één fatsoenlijke bronvermelding, of andere indianenverhalen?

Maak een TR aan, en reageer er niet op.

Het zou fijn zijn als, ondanks de 'wat vrijere teugel' er normaal wordt nagedacht, voordat hier iets wordt gerschreven.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 23:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
mr_petit schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:46:
Hoe groot achten jullie de kans dat het kabinet van het groepsimmuniteitsplan gaat terugkomen?
Zucht... Dat wil de overheid niet.

De overheid wil dat het zorgsysteem niet over de kop gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Vaag, 5% van de erasmus medewerkers is besmet. Maar ze hebben het geen van allen in het ziekenhuis opgelopen.
Wel benieuwd hoeveel Nederlanders 't virus inmiddels al gehad hebben.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M

Naar wat ik begrepen heb was dit eerst ook de beoogde aanpak in de UK, maar die zouden gezwicht zijn onder druk van internationale wetenschappers (gisteren of eergisteren?). Dat is nogal wat.
Wat is het alternatief?

1) Maatregelen zoals momenteel totdat er een vaccin is (wat meer dan 1 jaar zal duren) In tussentijd miljarden uitgeven om de economie nog enigzins te laten overleven

2) lockdown voor 1 a 2 maanden tot het virus weg is en vervolgens grenzen sluiten en iedereen die binnenkomt 2 weken quarantaine. Bij hernieuwde uitbraken hard reageren en weer een lockdown instellen

3)?

Wellicht is er een derde optie die ik niet zie, maar gecontroleerd in een half tot jaar jaar groepsimmuniteit opbouwen klinkt als 'the lesser of all evils'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
3 was: niks doen, dan ben je er in juli/augustus vanaf, maar heb je misschien 50.000 doden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
matthijst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:21:
Vaag, 5% van de erasmus medewerkers is besmet. Maar ze hebben het geen van alleen in het ziekenhuis opgelopen.
Inderdaad opvallend wat daar gezegd werd.. verder zit Ab wel gigantisch op een lockdown aan te sturen..

'al die opa's en oma's met kinderen in de speeltuin' zie ik in mijn regio absoluut niet..
Ik ben echt bang voor sociale isolatie, dat een wandeling na werktijd ook niet meer mag..
Juist die ontspanning heb ik nu nodig, nu ik de hele dag thuiswerk op een klein kamertje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

België heeft minder gevallen dan wij en die gaan ook in lockdown. Het zal scenario 2 worden denk ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07
matthijst schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:21:
Vaag, 5% van de erasmus medewerkers is besmet. Maar ze hebben het geen van allen in het ziekenhuis opgelopen.
Hoe meer hoe beter.

Hoewel 'besmet' dan niet langer het juiste woord is... 'resistent' klinkt een stuk geruststellender.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:18:
[...]

Zucht... Dat wil de overheid niet.

De overheid wil dat het zorgsysteem niet over de kop gaat.
RIVM wou groepsimmuniteit op basis van gecontroleerde infectie. Ze wouden het dusdanig controleren dat het zorgsysteem niet plat zou gaan, althans dat was het plan. Door druk op dit plan zijn ze er van af gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
Oekiejoekie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Gewoon open, geen extra controles
Goed zo, ga ik nog even tanken. Toerisme inderdaad, maar wat is het risico als je bij een onbemande pomp staat met pinterminal bij elke pomp? Je kunt niet dichter bij elkaar komen dan een meter of drie. Ja, of je moet echt naar iemand toe lopen. Maar normaal gesproken lukt je dat niet bij alleen je eigen auto tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48

wontcachme

You catch me? No you wont

Engeland wilde dit doen maar zonder restricties. Dus gewoon doorleven en zwakkere groepen apart houden. Dan krijg je dus Italiaanse toestanden zonder dat ze zouden ingrijpen als de NHS plat gaat.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zeker niet de enige zijn, maar ik vind het bizar hoeveel mensen doen alsof er geen bal aan de hand is, gezellig hutje mutje bij de kapper zitten, hardlopen buiten op straat, domme grappen maken.

Aan de andere kant zie ik weer dat b.v. hier in A'dam je niet meer mag instappen bij de chauffeur of conducteur van de tram, en dat alles in de tram is afgezet met rood/witte linten zodat je uberhaupt niet meer bij die personen in de buurt mag komen.

Ik hoorde vandaag van mijn huisarts dat niemand meer naar de praktijk mag komen, ongeacht hoe ernstig je klachten zijn. alles wordt telefonisch of via internet afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Bij ons op kantoor is het (tot vandaag) helemaal niet mogelijk om thuis te werken (verkoop) na wat aandringen sinds afgelopen zondag is er-dan-nu-toch-de-mogelijkheid... maar... je mag pas thuis werken als je merkt dat je symptomen krijgt van het virus, tot die tijd wordt je geacht op kantoor te komen,

Dus met 40 graden koorts, ziek/zwak misselijk mag je dan eindelijk thuis werken, genezen/werken is beter als voorkomen is het toch ofzoiets?

Gaat om een bedrijf mét een productie er aan vast, +- 10 man op kantoor maar voorkomen... neh...

8)7

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Dat is veelal coping. Mensen die niet goed weten hoe ze hun onrust op een open en kwetsbare manier kenbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Dat is het nou net. Ik ga gewoon werken en ook fietsen. Op kantoor zit ik alleen in een ruimte van 40 vierkante meter. Collega's komen niet binnen en blijven in de deuropening om te praten. Niemand heeft ook maar enig verschijnsel. Fietsen doe ik alleen en zoek stille wegen uit. Winkelen doe ik niet meer, alles laten bezorgen. Buiten zijn is ook geen risico mits geen anderen in de buurt. Wil je hardlopen? Stap dan in de auto en rij tot je in een rustige omgeving bent. Misschien moet je om 6:00 vertrekken om niemand tegen te komen, so be it.
Lockdown is onzin en* overbodig als iedereen zichzelf in acht neemt.

* Lockdown is geen totale onzin, wel als het niet voldoende oplevert. Op dit moment en met dit virus levert een lockdown waarschijnlijk meer economische schade op dan het oplevert in het indammen van het virus.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon 73 op 19-03-2020 08:07 . Reden: Lockdown aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:27:
[...]

RIVM wou groepsimmuniteit op basis van gecontroleerde infectie. Ze wouden het dusdanig controleren dat het zorgsysteem niet plat zou gaan, althans dat was het plan. Door druk op dit plan zijn ze er van af gestapt.
Nee.
https://www.nu.nl/coronav...is-geen-doel-op-zich.html
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:32:
Ik zal zeker niet de enige zijn, maar ik vind het bizar hoeveel mensen doen alsof er geen bal aan de hand is, gezellig hutje mutje bij de kapper zitten, hardlopen buiten op straat, domme grappen maken.

Aan de andere kant zie ik weer dat b.v. hier in A'dam je niet meer mag instappen bij de chauffeur of conducteur van de tram, en dat alles in de tram is afgezet met rood/witte linten zodat je uberhaupt niet meer bij die personen in de buurt mag komen.

Ik hoorde vandaag van mijn huisarts dat niemand meer naar de praktijk mag komen, ongeacht hoe ernstig je klachten zijn. alles wordt telefonisch of via internet afgehandeld.
Leg eens uit: wat is er mis met hardlopen als je niet te dicht bij anderen in de buurt komt?
In de buitenlucht kan het virus lastig overleven, en er is heel veel toeval nodig dat je een druppel van een hardloper, of dat die hardloper een druppel met het virus binnenkrijgt.

Een bus en een huisartspraktijk zijn afgesloten ruimten met ventilatie/luchtcirculatie. Veel gevaarlijker om het op te lopen. Zeker huisartsenpraktijken hebben vaak verzwakte mensen binnen. Daar wil je het virus niet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-03-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Je link is van 18 maart, de dag waarop RIVM gedraaid is. Bekijk eens de uitzending van Nieuwsuur van maandag, waar Jaap van Dissel wordt geinterviewd. Groepsimmuniteit door het virus door de bevolking gecontroleerd heen te laten waaien, dat was het plan. Vandaag zijn de gedraaid naar: groepsimmuniteit door vaccinatie ipv infectie. En nu wordt er gedacht aan een lockdown.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyb op 18-03-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Dat is veelal coping. Mensen die niet goed weten hoe ze hun onrust op een open en kwetsbare manier kenbaar te maken.
+1 voor goed inzicht, dank u. zo had ik er nog niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ramon 73 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Dat is het nou net. Ik ga gewoon werken en ook fietsen. Op kantoor zit ik alleen in een ruimte van 40 vierkante meter. Collega's komen niet binnen en blijven in de deuropening om te praten. Niemand heeft ook maar enig verschijnsel. Fietsen doe ik alleen en zoek stille wegen uit. Winkelen doe ik niet meer, alles laten bezorgen. Buiten zijn is ook geen risico mits geen anderen in de buurt. Wil je hardlopen? Stap dan in de auto en rij tot je in een rustige omgeving bent. Misschien moet je om 6:00 vertrekken om niemand tegen te komen, so be it.
Lockdown is onzin en overbodig als iedereen zichzelf in acht neemt.
<knip>

Voordat je iemand van van alles beticht, denk zelf eerst even na.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:36:

Leg eens uit: wat is er mis met hardlopen als je niet te dicht bij anderen in de buurt komt?
Ik heb de situatie niet uitgelegd: ik woon in hartje Amsterdam waar het, ondanks alles, eigenlijk nog best druk is.

Als je gaat hardlopen in lutjebroek, tuurlijk.

In de parken hier stikt het nog steeds van de mensen, o.a. hardlopers, en die houden echt geen 1,5m afstand.
Vraag me af wanneer de gemeente alle parken gaat sluiten zoals in andere landen nu gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:38:
[...]

+1 voor goed inzicht, dank u. zo had ik er nog niet over nagedacht.
Dat is het ook met het hamsteren, iemand anders koopt 3 pakken dus ik moet dat ook...

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

R.van.M schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Wat is het alternatief?

1) Maatregelen zoals momenteel totdat er een vaccin is (wat meer dan 1 jaar zal duren) In tussentijd miljarden uitgeven om de economie nog enigzins te laten overleven

2) lockdown voor 1 a 2 maanden tot het virus weg is en vervolgens grenzen sluiten en iedereen die binnenkomt 2 weken quarantaine. Bij hernieuwde uitbraken hard reageren en weer een lockdown instellen

Wellicht is er een derde optie die ik niet zie, maar gecontroleerd in een half tot jaar jaar groepsimmuniteit opbouwen klinkt als 'the lesser of all evils'
Lockdown is niet een totale isolatie hè.
Kijk naar hoe frankrijk het doet.
Naar je werk gaan mag gewoon, als er geen thuiswerkoptie is.
Naar de supermarkt gaan mag gewoon om boodschappen te doen.
Belangrijk familiebezoek mag gewoon.
Korte uitjes voor lichamelijke beweging of de hond uitlaten mag gewoon.
Dat mag alleen niet als groepsactiviteit. Dus een partijtje voetballen met een stel anderen mag niet.
Maar joggen of fietsen denk ik dus wel.
Dat willen ze minimaal 2 weken vasthouden. Dat is dus ook langer dan de incubatietijd van het virus.
Ik verwacht niet dat de hele economie gaat instorten daardoor.
Wat ze daarna gaan doen weet ik niet.

Maar nu zie ik hier drommen kinderen op straat voetballen, basketballen etc. En die zeggen doodleuk, ja, we zijn met minder dan 100 dus niemand kan er toch wat aan doen.
In Frankrijk krijg je dan gewoon een boete van 40 euro geloof ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GAIAjohan
Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Je bericht is van 18 maart, de dag waarop RIVM gedraaid is. Bekijk eens de uitzending van Nieuwsuur van maandag, waar Jaap van Dissel wordt geinterviewd.
Ze zijn niet gedraaid, ze zijn erachter gekomen dat hun bewoordingen door een groot deel van de mensen verkeerd begrepen worden.
Rutte heeft m.i. maandag ook duidelijk uitgelegd dat de gekozen strategie zorgde voor een gebalanceerde druk op de zorg, daarnaast ontstaat er uiteindelijk hierdoor groepsimmuniteit waardoor de zwakkeren steeds beter beschermd gaan worden, en daardoor kan na een tijd mogelijk de maatregelen stapje voor stapje teruggedraaid worden.

Lees jij de drie scenario's maar even goed. Dan zie je duidelijk dat het verhaal van vandaag niet wezenlijk anders is dan maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Naja, onzin. Het vertraagt alleen het starten van de infectiegolf. Verkleinen of verspreiden helpt het nauwelijks bij.

Voor jou van de site van het RIVM:
Waarom heeft het geen nut een lock-down in te voeren in Nederland?
Een volledig verbod om de straat op te gaan, heeft geen meerwaarde. Weliswaar kan het nieuwe coronavirus zich dan nog minder gemakkelijk verspreiden, maar ook niemand bouwt dan immuniteit op tegen de ziekte. Aangezien de ziekte wereldwijd verspreid is, is de kans groot dat na het opheffen van een lock-down veel mensen alsnog tegelijk ziek in een korte periode worden en zo een piek veroorzaken. Met een lock-down stel je dus vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat willen we niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:45:
[...]

Ze zijn niet gedraaid, ze zijn erachter gekomen dat hun bewoordingen door een groot deel van de mensen verkeerd begrepen worden.
Rutte heeft m.i. maandag ook duidelijk uitgelegd dat de gekozen strategie zorgde voor een gebalanceerde druk op de zorg, daarnaast ontstaat er uiteindelijk hierdoor groepsimmuniteit waardoor de zwakkeren steeds beter beschermd gaan worden, en daardoor kan na een tijd mogelijk de maatregelen stapje voor stapje teruggedraaid worden.

Lees jij de drie scenario's maar even goed. Dan zie je duidelijk dat het verhaal van vandaag niet wezenlijk anders is dan maandag.
Ik ben het eens met je punt over gebalanceerde druk op de zorg, en groepsimmuniteit. Dat is ook wat ik in mijn vorige post zei.

Het doel is gecontroleerde belasting op de zorg, het middel is groepsimmuniteit d.m.v. besmettingen te laten plaatsvinden.

Vandaag zijn ze gedraaid naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie. Luister de briefing van vandaag maar eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:37:
[...]
Bekijk eens de uitzending van Nieuwsuur van maandag, waar Jaap van Dissel wordt geinterviewd. Groepsimmuniteit door het virus door de bevolking gecontroleerd heen te laten waaien, dat was het plan.
Ik zou zeggen kijk eens 6 dagen daarvoor wat Van Dissel en Rutte toen zeiden op het journaal: het plan is dat we stoppen met handen schudden....
That's it!.

Toevallig was ik de volgende dag om 14.00u met mijn vader in het ziekenhuis om naar de longarts te gaan.
En ik wist niet wat ik daar zag. Die posters van het 'stoppen met handenschudden' hingen overal, maar de 3 inlogzuilen, waar dus iedere bezoeker aanzit, en exact op dezelfde plekjes (de knop 'volgende' op het touchscreen bijvoorbeeld), die stonden daar volledig ongecontroleerd.
Dus geen antibesmettingslotions, geen informatiemiepen die de zuilen steeds afnemen....er stonden daar wel 3 van die 60+ herintredende huisvouwen, maar dan voor het helpen met hoe de zuil werkt. Niet voor ontsmetting, geen ontsmettingsmiddel en lapjes te zien in de hele hal.
En dat terwijl er die week daarvoor al een medewerker met corona in een gelieerd ziekenhuis 20km verderop geconstateerd was (en bijna al het zorgpersoneel/artsen werken in beide ziekenhuizen).
Ik heb dat ook bij de longarts gemeld, en die was ook zeer verbaasd, maar wist er niets van. Ja, medisch personeel neemt de personeelsingang en komt nooit in de bezoekhal.
Ik heb mijn vader dus ook niet in de rij gezet. Ik ben daar zelf gaan staan, maar kon het touchscreen niet bedienen met m'n jas over m'n hand.
Nu zijn dat soort taferelen ondenkbaar, maar toen, kon ik als leek al mijn ogen niet geloven hoe dom ze daar bezig waren.
Dus ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof onderschatten in de nederlandse mentaliteit ingebakken lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 18-03-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

mr_petit schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens 6 dagen daarvoor wat Van Dissel en Rutte toen zeiden op het journaal: het plan is dat we stoppen met handen schudden....
That's it!.
Het één sluit het ander niet uit. In mijn vorige post heb ik het over een combinatie van controle en groepsimmuniteit. Het stoppen met handen schudden is een controle maatregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

het een sluit het ander inderdaad niet uit, maar op 10 maart was er nog 0 sprake van ook maar iets sluiten of reguleren behalve geen handen schudden.
Ik vond dat toen al ver ondermaats.
Net als de post die ik net geschreven/geëdit heb (die je net gemist hebt waarschijnlijk) hoe ze dus op 11 maart in het ziekenhuis met de problematiek omgingen.

En met al deze maatregelen geldt: hoe eerder je erbij bent, des de lager het aantal slachtoffers uiteindelijk wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2020 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

mr_petit schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:59:
het een sluit het ander inderdaad niet uit, maar op 10 maart was er nog 0 sprake van ook maar iets sluiten of reguleren behalve geen handen schudden.
Toen zat men waarschijnlijk al te denken aan een groepsimmuniteit strategie. Op een gegeven moment groeit het aantal besmettingen te hard, wat op termijn problemen in ze zorg zal geven. Daarom zijn er maatregelen nodig, al dan niet tijdelijk, om de teugels wat te kunnen aantrekken. Van Dissel noemt dit "titreren".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ja maar denken is niet doen.
Zelfs iets simpels als ontsmettingsmiddelen in ziekenhuizen nota bene op plaatsen waar elke patient per definitie aanzit was nog niet doorgedrongen.
Da's toch van den zotte?

Van dissel kan leuk scheikundige processen als woordspelingen gebruiken, maar het is heel simpel, als je binnen 2 of 3 dagen van 'geen handenschudden' naar alle scholen sluiten, alle horeca na 18.00u dicht, alle evenementen met meer dan 100 man verbieden moet, dan heb je je met je eerste maatregelen pakket volledig vergist en verkeken op de ernst van de zaak. Zo denk ik erover.
En of dat dan aan het RIVM ligt of aan het kabinet wat de ernst van de zaak niet inziet/inzag (op dat moment) laat ik dan in het midden, want ze stonden er beide.

[ Voor 57% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

mr_petit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:04:
ja maar denken is niet doen.
Zelfs iets simpels als ontsmettingsmiddelen in ziekenhuizen nota bene op plaatsen waar elke patient per definitie aanzit was nog niet doorgedrongen.
Da's toch van den zotte?
Helemaal mee eens. Het was in januari al duidelijk dat er leveringsproblemen zouden ontstaan. Begin maart begonnen huisartsen zich pas af te vragen of ze nog mondkapjes zouden kunnen kopen bij de lokale bouwmarkt. Dit geeft aan dat er ergens iets niet klopt in de voorlichting aan professionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
Ramon 73 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:49:
[...]

Naja, onzin. Het vertraagt alleen het starten van de infectiegolf. Verkleinen of verspreiden helpt het nauwelijks bij.

Voor jou van de site van het RIVM:
Waarom heeft het geen nut een lock-down in te voeren in Nederland?
Een volledig verbod om de straat op te gaan, heeft geen meerwaarde. Weliswaar kan het nieuwe coronavirus zich dan nog minder gemakkelijk verspreiden, maar ook niemand bouwt dan immuniteit op tegen de ziekte. Aangezien de ziekte wereldwijd verspreid is, is de kans groot dat na het opheffen van een lock-down veel mensen alsnog tegelijk ziek in een korte periode worden en zo een piek veroorzaken. Met een lock-down stel je dus vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat willen we niet.
Ik vind het wel gek dat het zo zwart wit gemaakt word. Je kan ook periodes van lockdown combineren met periodes zoals nu, golfjes maken ipv een grote om de zorg in de hand te houden. Ik heb het idee dat met de huidige maatregelen de piek alsnog teveel uit de hand gaat lopen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:32:

Wat is er mis met hardlopen en domme grappen maken? Beide zijn eerste levens behoeften. Het kan nog wel even duren en de sportscholen zijn dicht, je moet toch fit blijven. Hoe fitter je bent, hoe beter je het virus aan kan. Ook heeft het mentale voordelen. Als je klachten hebt kun je sowieso niet lopen en die 1,5 meter afstand is makkelijk te bewaren.
Mensen verwarren ontspanning/leuke dingen doen met verstandig zijn. Het is niet zo dat niks meer mag. Binnen de kaders van de nieuwe regels moet je juist proberen zo prettig mogelijk te leven. Domme grappen maken en hardlopen horen daar gewoon bij. Daar wordt je echt niet ziek van.

Chagrijnig thuis gaan zitten hebben we helemaal niks aan. Geen reistijd meer, dus meer tijd om te sporten, probeer de voordelen te zien en gun anderen ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:34:
[...]
Als je klachten hebt kun je sowieso niet lopen en die 1,5 meter afstand is makkelijk te bewaren.
Ik weet niet of je het weet, maar je hoeft geen klachten te hebben om besmet te zijn.

Sowieso die 1,5 meter afstand. in de binnenstad van Amsterdam? success daarmee _/-\o_ 8)7
Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]