Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:37:
[...]
Bekijk eens de uitzending van Nieuwsuur van maandag, waar Jaap van Dissel wordt geinterviewd. Groepsimmuniteit door het virus door de bevolking gecontroleerd heen te laten waaien, dat was het plan.
Ik zou zeggen kijk eens 6 dagen daarvoor wat Van Dissel en Rutte toen zeiden op het journaal: het plan is dat we stoppen met handen schudden....
That's it!.
Toevallig was ik de volgende dag om 14.00u met mijn vader in het ziekenhuis om naar de longarts te gaan.
En ik wist niet wat ik daar zag. Die posters van het 'stoppen met handenschudden' hingen overal, maar de 3 inlogzuilen, waar dus
iedere bezoeker aanzit, en exact op dezelfde plekjes (de knop 'volgende' op het touchscreen bijvoorbeeld), die stonden daar volledig ongecontroleerd.
Dus geen antibesmettingslotions, geen informatiemiepen die de zuilen steeds afnemen....er stonden daar wel 3 van die 60+ herintredende huisvouwen, maar dan voor het helpen met hoe de zuil werkt. Niet voor ontsmetting, geen ontsmettingsmiddel en lapjes te zien in de hele hal.
En dat terwijl er die week daarvoor al een medewerker met corona in een gelieerd ziekenhuis 20km verderop geconstateerd was (en bijna al het zorgpersoneel/artsen werken in beide ziekenhuizen).
Ik heb dat ook bij de longarts gemeld, en die was ook zeer verbaasd, maar wist er niets van. Ja, medisch personeel neemt de personeelsingang en komt nooit in de bezoekhal.
Ik heb mijn vader dus ook niet in de rij gezet. Ik ben daar zelf gaan staan, maar kon het touchscreen niet bedienen met m'n jas over m'n hand.
Nu zijn dat soort taferelen ondenkbaar, maar toen, kon ik als leek al mijn ogen niet geloven hoe dom ze daar bezig waren.
Dus ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel alsof onderschatten in de nederlandse mentaliteit ingebakken lijkt.
[
Voor 3% gewijzigd door
mr_petit op 18-03-2020 23:58
]