Ik denk dat bovengenoemde dingen ook veroorzaakt worden doordat "gewone" virologen zich er teveel mee bemoeien. Nederlandse virologen weten veel over wat virussen doen in het menselijke of dierlijke lichamen. Hoe deze bepaald kunnen worden etcetera. Maar het multidisciplinaire aspect missen zij.mr_petit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:04:
ja maar denken is niet doen.
Zelfs iets simpels als ontsmettingsmiddelen in ziekenhuizen nota bene op plaatsen waar elke patient per definitie aanzit was nog niet doorgedrongen.
Da's toch van den zotte?
Van dissel kan leuk scheikundige processen als woordspelingen gebruiken, maar het is heel simpel, als je binnen 2 of 3 dagen van 'geen handenschudden' naar alle scholen sluiten, alle horeca na 18.00u dicht, alle evenementen met meer dan 100 man verbieden moet, dan heb je je met je eerste maatregelen pakket volledig vergist en verkeken op de ernst van de zaak. Zo denk ik erover.
En of dat dan aan het RIVM ligt of aan het kabinet wat de ernst van de zaak niet inziet/inzag (op dat moment) laat ik dan in het midden, want ze stonden er beide.
Met uitzondering van virologen zoals Ab Osterhaus en Marc Van Ranst die ook bv epidemiologische en statistische kennis hebben.