Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.634 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:27
mr_petit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:04:
ja maar denken is niet doen.
Zelfs iets simpels als ontsmettingsmiddelen in ziekenhuizen nota bene op plaatsen waar elke patient per definitie aanzit was nog niet doorgedrongen.
Da's toch van den zotte?

Van dissel kan leuk scheikundige processen als woordspelingen gebruiken, maar het is heel simpel, als je binnen 2 of 3 dagen van 'geen handenschudden' naar alle scholen sluiten, alle horeca na 18.00u dicht, alle evenementen met meer dan 100 man verbieden moet, dan heb je je met je eerste maatregelen pakket volledig vergist en verkeken op de ernst van de zaak. Zo denk ik erover.
En of dat dan aan het RIVM ligt of aan het kabinet wat de ernst van de zaak niet inziet/inzag (op dat moment) laat ik dan in het midden, want ze stonden er beide.
Ik denk dat bovengenoemde dingen ook veroorzaakt worden doordat "gewone" virologen zich er teveel mee bemoeien. Nederlandse virologen weten veel over wat virussen doen in het menselijke of dierlijke lichamen. Hoe deze bepaald kunnen worden etcetera. Maar het multidisciplinaire aspect missen zij.
Met uitzondering van virologen zoals Ab Osterhaus en Marc Van Ranst die ook bv epidemiologische en statistische kennis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mutatie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:33:
[...]

Ik vind het wel gek dat het zo zwart wit gemaakt word. Je kan ook periodes van lockdown combineren met periodes zoals nu, golfjes maken ipv een grote om de zorg in de hand te houden. Ik heb het idee dat met de huidige maatregelen de piek alsnog teveel uit de hand gaat lopen
Dat houdt nooit meer op. Hoe eerder klaar, hoe beter. Ik snap ook dat die extreme piek niet acceptabel is. Dus doorgaan op huidige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:50

Quad

Doof

Premier Rutte beantwoordt jullie vragen over corona - https://nos.nl/l/2327551

Hij beantwoord oa ook waarom Nederland (nog) niet in een lockdown gaat zoals andere landen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:41:
Sowieso die 1,5 meter afstand. in de binnenstad van Amsterdam? success daarmee _/-\o_ 8)7
Het is gewoon ontzettend druk in de binnenstad. Gezinnetjes aan het wandelen, fietsers, sporters, groepen kinderen, arbeiders en meer. Naar mijn mening is het straatbeeld nauwelijks veranderd behalve dat bepaalde gelegenheden dicht zijn.

Maar dan wel met zijn allen om 8 uur in de avond vanachter het raampje, doen alsof je opgesloten zit, gaan klappen als steunbetuiging aan de zorg 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:23:
[...]

Inderdaad opvallend wat daar gezegd werd.. verder zit Ab wel gigantisch op een lockdown aan te sturen..

'al die opa's en oma's met kinderen in de speeltuin' zie ik in mijn regio absoluut niet..
Ik ben echt bang voor sociale isolatie, dat een wandeling na werktijd ook niet meer mag..
Juist die ontspanning heb ik nu nodig, nu ik de hele dag thuiswerk op een klein kamertje..
Ik ben blij dat Ab Osterhaus eindelijk durft te zeggen wat hij werkelijk vindt.
Omdat hij uit de wereld van het RIVM en de universiteiten komt was hij misschien voorzichtig om een ander standpunt in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
SvMp schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:43:
[...]

Dat houdt nooit meer op. Hoe eerder klaar, hoe beter. Ik snap ook dat die extreme piek niet acceptabel is. Dus doorgaan op huidige weg.
Nooit weet ik niet, ik heb natuurlijk ook de waarheid niet. Maar hoe langer het te doen blijft in de zorg hoe meer ervaring, kennis en kans op een medicijn en hoe dichter bij een vaccin denk ik er dan bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Mutatie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:54:
[...]

Nooit weet ik niet, ik heb natuurlijk ook de waarheid niet. Maar hoe langer het te doen blijft in de zorg hoe meer ervaring, kennis en kans op een medicijn en hoe dichter bij een vaccin denk ik er dan bij
Een jaar lang deze situatie is onacceptabel, en eerder komt dat medicijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:46:
[...]

Maar dan wel met zijn allen om 8 uur in de avond vanachter het raampje, doen alsof je opgesloten zit, gaan klappen als steunbetuiging aan de zorg 7(8)7
Ik snap dat het goed bedoeld is, maar ik krijg daar zo'n wrange nasmaak van. K'merkte het ook gisteren en had geen idee waar het over ging, sorry ik zit niet op de twitters en feestboeks.

T'is net zoals een franse flag op je facebook achtergrond zetten na Bataclan. leuk voor de buhne maar je bereikt er geen klap mee. triest.

Ik zou zeggen geef iedereen in de zorg gewoon onmiddelijk 10% loonsverhoging, dat motiveerd pas, na jarenlange bezuinigingen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:23:
[...]

Inderdaad opvallend wat daar gezegd werd.. verder zit Ab wel gigantisch op een lockdown aan te sturen..

'al die opa's en oma's met kinderen in de speeltuin' zie ik in mijn regio absoluut niet..
Ik ben echt bang voor sociale isolatie, dat een wandeling na werktijd ook niet meer mag..
Juist die ontspanning heb ik nu nodig, nu ik de hele dag thuiswerk op een klein kamertje..
Ik ook. En het is een ernstige inbreuk op burgerrechten die onnederlands is. Ik heb geen behoefte aan politiestaten als Frankrijk en Spanje, en aan het eind van het verhaal zullen zij in verhouding geen dode minder hebben dan wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:41:
[...]

Ik weet niet of je het weet, maar je hoeft geen klachten te hebben om besmet te zijn.

Sowieso die 1,5 meter afstand. in de binnenstad van Amsterdam? success daarmee _/-\o_ 8)7
Je loopt toch niet hard in de binnenstad? Duik even parkje in, als je < 1,5 meter zit heb je ook kans op een botsing. Lijkt me geen probleem om dat te handhaven. Mij lukt dat al jaren. Overigens denkt het RIVM anders over het besmettingsgevaar, volgens hun is het alleen bij klachten besmettelijk. Daarom hoefden de scholen in eerste instantie niet dicht.

Ik heb wat zitten lezen over de Spaanse Griep uit 1918 en de getallen verwarren mij enigszins. Uiteindelijk heeft maar 20% van de wereldbevolking het gekregen, toch was de immuniteit voldoende om het virus te laten uitdoven. Toen in de jaren 70 H1N1 nogmaals uitbrak, waren veel mensen zelfs nog immuun! Hoe kan dit, 50 jaar na dato? De Spaanse Griep brak uit tijdens WWI, toen er veel troepenbewegingen waren en er na afloop flink gefeest werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:36:

Leg eens uit: wat is er mis met hardlopen als je niet te dicht bij anderen in de buurt komt?
Dat het lastiger is voor de overheid om jouw leven te controleren. Dat is waar het de voorstanders van extreme maatregelen zoals in Spanje om te doen is, waar zelfs sporten niet meer mag. Ook al begrijpt iedereen dat de kans op besmetting nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:36:
[...]

Leg eens uit: wat is er mis met hardlopen als je niet te dicht bij anderen in de buurt komt?
In de buitenlucht kan het virus lastig overleven, en er is heel veel toeval nodig dat je een druppel van een hardloper, of dat die hardloper een druppel met het virus binnenkrijgt.

Een bus en een huisartspraktijk zijn afgesloten ruimten met ventilatie/luchtcirculatie. Veel gevaarlijker om het op te lopen. Zeker huisartsenpraktijken hebben vaak verzwakte mensen binnen. Daar wil je het virus niet hebben.
Sommige mensen denken dat je geen plezier meer mag hebben, hij zegt namelijk ook dat grappen niet meer mogen. Ik ben juist van mening dat je er het beste van moet maken. Fit blijven is heel belangrijk en dat lukt bijna niet binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
Erapaz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:58:
[...]
... Overigens denkt het RIVM anders over het besmettingsgevaar, volgens hun is het alleen bij klachten besmettelijk. Daarom hoefden de scholen in eerste instantie niet dicht.
Ik heb wat zitten lezen over de Spaanse Griep uit 1918 en de getallen verwarren mij enigszins. Uiteindelijk heeft maar 20% van de wereldbevolking het gekregen, toch was de immuniteit voldoende om het virus te laten uitdoven. Toen in de jaren 70 H1N1 nogmaals uitbrak, waren veel mensen zelfs nog immuun! Hoe kan dit, 50 jaar na dato? De Spaanse Griep brak uit tijdens WWI, toen er veel troepenbewegingen waren en er na afloop flink gefeest werd.
- Ik denk dat het RIVM wel zal onderkennen dat er besmettingsgevaar is al een paar dagen voordat er echte klachten zijn.

- De wereld in 1918 is niet vergelijkbaar met de huidige wereld. We reizen zowel in ons land als in de wereld dagelijks van A naar B.

[ Voor 8% gewijzigd door JoStad op 19-03-2020 01:13 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zelfs iets simpels als ontsmettingsmiddelen in ziekenhuizen nota bene op plaatsen waar elke patient per definitie aanzit was nog niet doorgedrongen.
Da's toch van den zotte?

Van dissel kan leuk scheikundige processen als woordspelingen gebruiken, maar het is heel simpel, als je binnen 2 of 3 dagen van 'geen handenschudden' naar alle scholen sluiten, alle horeca na 18.00u dicht, alle evenementen met meer dan 100 man verbieden moet, dan heb je je met je eerste maatregelen pakket volledig vergist en verkeken op de ernst van de zaak. Zo denk ik erover.
En of dat dan aan het RIVM ligt of aan het kabinet wat de ernst van de zaak niet inziet/inzag (op dat moment) laat ik dan in het midden, want ze stonden er beide.
Vorige week moest ik even wat ophalen in de apotheek en daar precies hetzelfde, een touchscreen waar een nummertje uit komt, maar dat werkt dus niet met je elleboog verborgen onder kleding :F

Ik heb toen maar een knokkel gebruikt en thuis enorm goed mijn handen gewassen, zelfs zo'n ouderwetse nummertrekautomaat waar je alleen maar een kaartje uit kan trekken is hygiënischer dan dat.

(Inmiddels heeft de apotheek een mail rondgestuurd dat ze zoveel mogelijk medicijnen thuisbezorgen, ook nemen ze geen papieren doktersrecepten meer aan, alleen nog maar via mail van een arts.)

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 19-03-2020 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Je loopt toch niet hard in de binnenstad?
Sorry. maar nu ga ik echt bot zijn: uit welk dorp kom jij? mensen kunnen hier niet anders, of je moet eerst de tram pakken voor een half uur naar een buitenwijk die wel grote parken heeft. zie ik ze niet doen dus, en doen ze dus ook niet helaas, normaliter zeker niet.
Gefeest? 1/10e van Europa ging dood, grenzen, de oorlog, en troepenbewegingen hadden daar niks mee te maken. zelfs toen niet.

Het werdt de "Spaanse griep" genoemd om de aandacht van het franco/duitse front af te leiden, en omdat Spanje niet onder het propaganda-regime viel van de oorlogsvoerende landen, werdt de ziekte wel vermeld in de kranten daar, en niet in de kranten van de geallieerden en centralen. Het had geen bal met Spanje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:11:
[...]

Sommige mensen denken dat je geen plezier meer mag hebben, hij zegt namelijk ook dat grappen niet meer mogen. Ik ben juist van mening dat je er het beste van moet maken. Fit blijven is heel belangrijk en dat lukt bijna niet binnenshuis.
Ik zeg dat foute grappen niet kunnen. zoals midden in een rij gaan staan en lekker zogenaamd hard lopen hoesten, wat hier gebeurde afgelopen zondag toen de coffeeshops dicht gingen.

Fit bljven kan je ook prima binnenshuis doen, wat een gelul. nog nooit gehoord van gewichten, een yoga-mat of een hometrainer? :(

*edit* Het enige wat ik probeer te zeggen is: blijf a.u.b. zoveel mogelijk thuis. dat heeft niks te maken met denying van "plezier te hebben" maar denk gewoon na met je gezond verstand. Jij als gezond persoon zal misschien geen last hebben, of nogeneens weten dat je het virus hebt, maar je loopt wel een gigantisch risico om andere mensen te besmetten die niet in de kracht van hun leven staan, terwijl je het zelf nogeneens door hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 01:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

mr_petit

opperprutser

PalingDrone schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:21:
[...]

Vorige week moest ik even wat ophalen in de apotheek en daar precies hetzelfde, een touchscreen waar een nummertje uit komt, maar dat werkt dus niet met je elleboog verborgen onder kleding :F

Ik heb toen maar een knokkel gebruikt en thuis enorm goed mijn handen gewassen, zelfs zo'n ouderwetse nummertrekautomaat waar je alleen maar een kaartje uit kan trekken is hygiënischer dan dat.
Ja dat is precies hetzelfde.
En toen ik in het ziekenhuis was, was het natuurlijk niet alleen de inlogzuil, maar toen ik wegging ook de parkeerautomaat. Betaald parkeren. Ook niet even uitgeschakeld zodat je de helft of meer mensen het aanraken van wederom exact dezelfde knopjes bespaart.

Gewoon als zorginstelling niet de link leggen dat dingen die iedereen per definitie gaat aanraken bronnen van grootschalige besmetting kunnen worden. Die instellingen zouden beter moeten weten omdat daar juist òf zieke mensen komen, òf mensen met een zwakke gezondheid en dus extra vatbaar zijn.
Trouwens, ik weet niet of dat in elk ziekenhuis zo gaat. Die zaterdag daarvoor (7 maart), had ik een etentje met een aantal vrienden uit mijn studententijd, en een aantal waren arts, en die zeiden dat bij hun de ontsmettingsdispensers al met tywraps vastzaten. Toen was er dus al een landelijke run op ontsmettingslotions.
Dus eigenlijk dubbel zo erg dat 4 dagen daarna een ziekenhuis nog steeds niet het belang van ontsmettingslotions inzag/besefte met name op plaatsen waar mensen het eerste binnenkomen en op de plaatsen waar iedere patient per definitie aan zal zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2020 01:44 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:32:
[...]

Ik zeg dat foute grappen niet kunnen. zoals midden in een rij gaan staan en lekker zogenaamd hard lopen hoesten, wat hier gebeurde afgelopen zondag toen de coffeeshops dicht gingen.

Fit bljven kan je ook prima binnenshuis doen, wat een gelul. nog nooit gehoord van gewichten, een yoga-mat of een hometrainer? :(
Dat zijn geen grappen, dat is bedreiging.
Grappen zijn die dingen die cabaretiers vertellen, die hoesten ook niet in je gezicht onder het roepen Corona, Corona, dan ben je gewoon knetterleip.

Ik traploop mezelf de spierpijn in mijn kont, omdat ik de lift niet meer vertrouw pak ik iedere keer de trap naar de kelder, dat zijn 5 verdiepingen en aangezien ik dat niet vaak deed zal dat ongetwijfeld een positief effect hebben op mijn conditie.
(Ik vertrouw die lift niet meer qua hygiëne omdat de onderbuurman dagelijks meerdere keren thuiszorgmedewerkers over de vloer heeft, niet alleen de knopjes, dat gaat nog wel per knie of elleboog, maar ook de relatief stilstaande lucht in de liftcabine))

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 19-03-2020 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:39:
[...]

Dat zijn geen grappen, dat is bedreiging.
Goed punt, ik herinner mij ook dat bepaalde mensen in A'dam door de politie zijn opgepakt onder de noemer "bedreiging" omdat o.a. een persoon luid liep te hoesten, en schreeuwde dat hij corona had tegenover de politie. kan het artikel helaas niet meer zo snel vinden.
k traploop mezelf de spierpijn in mijn kont,
Goed bezig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:23:
[...]

Sorry. maar nu ga ik echt bot zijn: uit welk dorp kom jij? mensen kunnen hier niet anders, of je moet eerst de tram pakken voor een half uur naar een buitenwijk die wel grote parken heeft. zie ik ze niet doen dus, en doen ze dus ook niet helaas, normaliter zeker niet.

[...]

Gefeest? 1/10e van Europa ging dood, grenzen, de oorlog, en troepenbewegingen hadden daar niks mee te maken. zelfs toen niet.

Het werdt de "Spaanse griep" genoemd om de aandacht van het franco/duitse front af te leiden, en omdat Spanje niet onder het propaganda-regime viel van de oorlogsvoerende landen, werdt de ziekte wel vermeld in de kranten daar, en niet in de kranten van de geallieerden en centralen. Het had geen bal met Spanje te maken.
Ik woon mijn hele leven al in Amsterdam. Je loopt binnen 45 minuten de hele stad door, van centrum naar Zuid. Ik heb dit 1x gedaan omdat lopen in de stad nu eenmaal niet mijn voorkeur heeft (het is ook nog eens ongezond). In die 45 minuten kom je ontzettend veel parken tegen. Elke Amsterdammer woont dus binnen zeer korte afstand van een park waar je heen kunt om te lopen. Ik loop zelf vaak in het bos, dat is nog geen 5 minuten op de fiets als je in Zuid woont.
Binnen krijg ik mijn cardio niet voor elkaar. Alle cardio oefeningen voor binnen zijn te intensief voor mijn knieën. Gewichten is uiteraard geen probleem.

Er zijn veel klagers over andere mensen, dat lijkt me niet nodig. We proberen er allemaal het beste van te maken. Voorlopig mogen we nog naar buiten, zolang je afstand houdt lijkt me dat prima. Vitamine D is overigens nog een aanvullend argument om juist wel naar buiten te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Niet helemaal.. het brak begin 1918 (VS) uit maar de troepen in Europa waren niet de reden waarom. Het was wel de reden van de verspreidingen.

Het was 25% besmetting van de complete wereld bevolking.. en daarvan overleden er 20% En als je de getallen in het heden zou doorrekenen, kom je op ± 400.000.000 doden(!) :X (ter vergelijking, dat zijn er 100 miljoen meer dan in geheel de VS)

En het gaat ook vooral om hoe het begon, en zich vervolgens als een malle heeft verspreid.. verreweg de meeste doden zijn gevallen in allemaal landen die niet of nauwelijks met de oorlog in aanraking zijn gekomen, althans niet op een manier zoals Europa..

Het is ook met golven gekomen, waardoor mensen steeds dachten dat het weg was, en plots de kop weer opstak, en erger, voordat het uiteindelijk verdween (lijkt)
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:23:

Ja eigenlijk wel..

Tweede golf:
De epidemie was eind februari weer even plotseling verdwenen als ze was gekomen, en de opgeroepen jongemannen uit de streek hadden zich voor legerdienst gemeld bij Camp Funston, Fort Riley. Prompt brak daar de ziekte uit, te beginnen met de legerkok op 4 maart. De troepentransporten naar Europa zorgden voor een verdere verspreiding.

Derde golf:
Toen de oorlog in november 1918 eindigde en soldaten terugkeerden naar hun landen, werden ze overal ter wereld feestelijk onthaald. Door deze wereldwijde massabijeenkomsten verspreidde het virus zich gemakkelijk.

-

[ Voor 31% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2020 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
yrew schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:50:
[...]

Mai pen rai. Bel voor de zekerheid ook even met je verzekeraar, beste is wellicht om het via de chat/mail te doen, dan heb je meteen een verslag mochten ze later nog moeilijk gaan doen.
De verzekeraar (ABN) gaat mij niets vergoeden. Staat allemaal in de kleine lettertjes.

Begrijpelijk ook wel, er moet immers nog genoeg betaald worden aan de schikking die deze frauduleuze bank heeft openstaan bij Italië. Er moet in deze tijden extra scherp op de regels gelet worden, hulp van de verzekeraar of enige coulance is geen plaats voor.

Als ik thuis ben ga ik mij toch eens verdiepen in een verzekeraar / bank die niet al meerdere malen in het nieuws is geweest wegens grootschalige fraude, mochten die nog bestaan.

Intussen blijft het hier spannend of ik maandag Thailand uit mag vliegen. De maatregelen veranderen van uur tot uur.

Overigens ben ik zeer blij dat ik zodra het negatieve reis advies werd gegeven ik direct dezelfde ochtend een ticket heb geboekt ondanks dat ik oorspronkelijk met een andere airline vloog. KLM zit nagenoeg vol komende week en laatste tickets zijn zo’n €1500-€3000 nu voor een enkeltje BKK > AMS.

[ Voor 13% gewijzigd door Royeboi op 19-03-2020 04:22 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Royeboi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 04:20:
[...]

De verzekeraar (ABN) gaat mij niets vergoeden. Staat allemaal in de kleine lettertjes.

Begrijpelijk ook wel, er moet immers nog genoeg betaald worden aan de schikking die deze frauduleuze bank heeft openstaan bij Italië. Er moet in deze tijden extra scherp op de regels gelet worden, hulp van de verzekeraar of enige coulance is geen plaats voor.

Als ik thuis ben ga ik mij toch eens verdiepen in een verzekeraar / bank die niet al meerdere malen in het nieuws is geweest wegens grootschalige fraude, mochten die nog bestaan.

Intussen blijft het hier spannend of ik maandag Thailand uit mag vliegen. De maatregelen veranderen van uur tot uur.

Overigens ben ik zeer blij dat ik zodra het negatieve reis advies werd gegeven ik direct dezelfde ochtend een ticket heb geboekt ondanks dat ik oorspronkelijk met een andere airline vloog. KLM zit nagenoeg vol komende week en laatste tickets zijn zo’n €1500-€3000 nu voor een enkeltje BKK > AMS.
Ik snap je frustratie, maar wel wel ontzettend fijn dat je nog (vlot) terug kan vliegen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:51
Da's toch van den zotte?

Scholen zijn gesloten omdat het volk dat wilde, niet omdat er een beleidswijziging was
Horeca ging dicht omdat bleek dat ondanks de oproep om aan social distancing te doen bijna iedereen nog vrolijk naar de horeca ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Een beeld wat er gisteren in Guayaquil (Ecuador) is gebeurd .
Het vliegveld is gesloten voor vluchten uit Euopa maar 2 vliegtuigen van KLM en Iberia die toestemming hadden van de regering van Ecuador on te landen werd tegengehouden .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tT5lpNIXZ1Dygua0Xq8geMoertA=/f/image/fMbTIKX6XDcRYbl0zNgJ8tud.jpg

De burgemeester van Guayaquil heeft opdracht gegeven om de landingsbaan te blokkeren waarop het vliegtuig uitgeweken is naar de hoofdstad Quito .

Ik zie mensen in het buitenland vastzitten en anderen die erover denken op vakantie te gaan persoonlijk ben ik van mening dat mensen die nu dagtrips of vakanties plannen moeten worden verplicht om te cancellen .

Het vliegtuig had 11 personen aan boord die tot as vrijdag in een hotel zouden verblijven .

Nieuws is nog redelijk vers maar wat ik begrijp is dat de KLM mensen op kwam halen voor terugkeer .

https://www.eluniverso.co...ayaquil-se-llevo#cxrecs_s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUXsZdArTJa6SeSCpeHknx2kB8o=/f/image/cUPL3Ag9Cgq6M6yIu7Nc0eiQ.jpg

Toelichting op de situatie in Ecuador op moment

https://arjanmeesterburri...gsysteem-kampend-ecuador/

[ Voor 30% gewijzigd door leekers op 19-03-2020 07:03 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:27:
[...]

RIVM wou groepsimmuniteit op basis van gecontroleerde infectie. Ze wouden het dusdanig controleren dat het zorgsysteem niet plat zou gaan, althans dat was het plan. Door druk op dit plan zijn ze er van af gestapt.
Neu. Wat we nu doen is hetzelfde.
Griepsimmuniteit gaat sowieso lang duren. Ze hadden alleen niet veracht dat 1 woord schijnbaar zoveel reacties op zou wekken.

Ze willen gewoon geen complete lock down en dan een jaar wachten op een vaccin.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg steeds meer berichten uit de medische sector om ons heen dat asymptomatische verspreiding een groot probleem is. Vriend van me werkt als professor / wetenschapper (Dus niet als medisch personeel!) bij Radboud en heeft collega’s die uitvallen en meld het zelfde over (medisch) personeel van de SEH in Oss. Allemaal getest, niet “ik blijf thuis omdat ik hoest”.

Als dit echt een ding is gaan we dit niet makkelijk kunnen vertragen, mensen zijn best bereid maatregelen te nemen, maar als je je nog kiplekker voelt en niet hoest (iedereen hoest wel een keer op een dag)... Dan gaan mensen nog steeds boodschappen en naar de kapper (voor zolang dat nog mag).

Een gezinnetje (vrienden van ons) uit Den Bosch heeft het ook 9 van de 10, alleen ongetest. Ze vertonen alle symptonen en hebben geen flauw idee waar het opgelopen is.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 19-03-2020 07:22 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die het een beetje raar vind dat Merkel dit de grootste uitdaging voor Duitsland noemt sinds de tweede Wereldoorlog? Gezien wat hun uitdaging destijds was...

https://nos.nl/artikel/23...britse-scholen-dicht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 14:55
_eLMo_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:20:
Ik krijg steeds meer berichten uit de medische sector om ons heen dat asymptomatische verspreiding een groot probleem is. Vriend van me werkt als professor / wetenschapper (Dus niet als medisch personeel!) bij Radboud en heeft collega’s die uitvallen en meld het zelfde over (medisch) personeel van de SEH in Oss. Allemaal getest, niet “ik blijf thuis omdat ik hoest”.

Als dit echt een ding is gaan we dit niet makkelijk kunnen vertragen, mensen zijn best bereid maatregelen te nemen, maar als je je nog kiplekker voelt en niet hoest (iedereen hoest wel een keer op een dag)... Dan gaan mensen nog steeds boodschappen en naar de kapper (voor zolang dat nog mag).

Een gezinnetje (vrienden van ons) uit Den Bosch heeft het ook 9 van de 10, alleen ongetest. Ze vertonen alle symptonen en hebben geen flauw idee waar het opgelopen is.
Daarom is het ook zo belangrijk dat iedereen de maatregelen nauwgezet opvolgt, dus ook afstand houdt bij geen klachten en niet rondhangen met de buren. Ik heb zelf ook al een week s’nachts een hoestje en af en toe wat keelverkoudheid-achtige verschijnselen. Heb begin maart nog anderhalve week in de trein van Utrecht naar Amsterdam gezeten, stampvol en overal nog hoestende figuren. Raad eens waar die trein begint... Ik hoop dat we de eensgezindheid in de bestrijding kunnen behouden, nationaal en internationaal. Als iedereen zich gedraagt alsof hij het virus heeft en niet over wil dragen zoals de premier gister nog eens aan gaf zou dat helpen.

In mijn hoofd speelt het WWIII-scenario zich echter al af. Spanningen tussen de VS en China lopen nu al op. Trump noemt het de ‘Chinese Flu’ en de Chinezen hebben al een propagandatheorie over dat het Amerikaanse leger het virus heeft geïntroduceerd in Wuhan. Kan je nagaan wat er gebeurd als de VS over een paar weken/maanden echt in de fik staan, we wereldwijd een zwaar tekort aan middelen en materieel hebben en overal de economie tot stilstand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:35:
Ben ik de enige die het een beetje raar vind dat Merkel dit de grootste uitdaging voor Duitsland noemt sinds de tweede Wereldoorlog? Gezien wat hun uitdaging destijds was...

Ik denk dat ze bedoelt, het land weer opbouwen na de tweede wereldoorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

Yucon

*broem*

leekers schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:49:
Het vliegveld is gesloten voor vluchten uit Euopa maar 2 vliegtuigen van KLM en Iberia die toestemming hadden van de regering van Ecuador on te landen werd tegengehouden .

[Afbeelding]

De burgemeester van Guayaquil heeft opdracht gegeven om de landingsbaan te blokkeren waarop het vliegtuig uitgeweken is naar de hoofdstad Quito .

Ik zie mensen in het buitenland vastzitten en anderen die erover denken op vakantie te gaan persoonlijk ben ik van mening dat mensen die nu dagtrips of vakanties plannen moeten worden verplicht om te cancellen .

Het vliegtuig had 11 personen aan boord die tot as vrijdag in een hotel zouden verblijven .

Nieuws is nog redelijk vers maar wat ik begrijp is dat de KLM mensen op kwam halen voor terugkeer .

https://www.eluniverso.co...ayaquil-se-llevo#cxrecs_s

[Afbeelding]

Toelichting op de situatie in Ecuador op moment

https://arjanmeesterburri...gsysteem-kampend-ecuador/
Wat zijn dit voor een taferelen 8)7

Als zo'n ding zonder toestemming landt en op de grond staat kun je hem alsnog omsingelen en isoleren.. Dit is wel een beetje vragen om ongelukken. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom zo'n vliegtuig alsnog onverwacht perse moet landen en gewoon geen keus heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hier op werk (omg nijmegen) zijn ook al tal van collegas ziek. Ook geen idee waarvandaan het komt. Ik maak me nu ook wel zorgen om het op te lopen ergens.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vond de Duitse bevolking destijds het wel allemaal prima, het beleid van Adolf Hitler. Ze gingen er ja allemaal op vooruit, behalve de joden.... ja die gingen naar concentratiekampen.

Na de tweede wereldoorlog werd Duitsland natuurlijk keihard afgestraft, omdat ze de oorlog verloren hadden. Ze waren basically een puppetstate van de geallieerden, aka Amerika. Dus ze zal wel naar de periode refereren van na de oorlogsjaren.

Maar dat dit een erge crisis is, dat moge duidelijk zijn. Ik word er nu al een beetje depressief van en zou willen, dat het gewone leven weer door kan gaan. Nu kun je niet veel meer doen dan als een kluizenaar op de bank zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:43:
[...]
Maar dat dit een erge crisis is, dat moge duidelijk zijn. Ik word er nu al een beetje depressief van en zou willen, dat het gewone leven weer door kan gaan. Nu kun je niet veel meer doen dan als een kluizenaar op de bank zitten.
Het kan ook een moment van bezinning zijn. En je krijgt er nieuwe inzichten van. Zo kwam ik er, ondanks 42 jaar levenservaring, pas de afgelopen week achter dat er maar 2 dingen ECHT belangrijk zijn in het leven.

WC-Papier en wiet... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

St@m

@ Your Service

Dus jij zegt dat mensen die nergens last van hebben zijn getest, positief zijn bevonden en nu dus thuis moeten blijven, als ik het goed begrijp.
Ik hoop het, zou betekenen dat een groot deel van de mensen er gewoon helemaal niets van merkt :)
Tja.. ze zullen vast wel naar buiten zijn geweest in de afgelopen twee weken toch?
Bensimpel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:42:
[...]

Hier op werk (omg nijmegen) zijn ook al tal van collegas ziek. Ook geen idee waarvandaan het komt. Ik maak me nu ook wel zorgen om het op te lopen ergens.
Waar maak je je precies zorgen over dan? Er was sowieso al een kans van 60/70% :? dat je het zou oplopen. Val je in de risicogroep?

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 07:53 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:47:
[...]

Het kan ook een moment van bezinning zijn. En je krijgt er nieuwe inzichten van. Zo kwam ik er, ondanks 42 jaar levenservaring, pas de afgelopen week achter dat er maar 2 dingen ECHT belangrijk zijn in het leven.

WC-Papier en wiet... :+
Ach, zeg dat over een half uur alle drank uit de handel wordt gehaald. Eens zien hoeveel gezellige alcoholisten in de rij gaan staan omdat ze dat ene drankje per dag toch echt niet kunnen missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:02
Gisteren een folder van Ziggo in de bus; over een paar weken wordt het analoge tv-signaal uitgeschakeld. Met een stappenplan om te controleren of je al wel digitaal kijkt.

Mij lijkt het niet echt handig om dit op dit moment door te voeren. Waarschijnlijk zijn de mensen die nog niet met een decoder kijken hoofdzakelijk ouderen, net de groep die a) voor hun dagvertier zo'n beetje afhankelijk zijn geworden van de TV en b) een groep waarvoor de informatievoorziening minimaal net zo essentieel is als voor de rest van Nederland.

En wat gebeurt er als de 'tv het ineen keer niet doet'? Dan worden de kinderen of kleinkinderen gebeld om het op te lossen. Die moeten dan dus bij die ouderen op bezoek om dat te kunnen doen.

Lijkt me handiger dat Ziggo dit even een jaartje uitstelt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 16:53
Ik blijf het apart vinden. Ik woon in een nieuwbouwwijk in een dorp. Ik, en mijn vrouw, hebben prima thuiswerkplekken en we komen sinds vrijdag ook niet verder dan de buurt om Savonds een rondje te lopen.

Nu woon ik gelijk naast 6 woningen in aanbouw en hier zie je helemaal niks van de Corona situatie. Vrachtwagen rijden aan en af en er lopen volgens mij wel 50 man rond aan timmermannen, metselaars, chaufeurs, etc.

Ik kan ook niet oordelen of dit apart is (want kom niet verder dan de straat l), maar vind het wel heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Robertdj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Ach, zeg dat over een half uur alle drank uit de handel wordt gehaald. Eens zien hoeveel gezellige alcoholisten in de rij gaan staan omdat ze dat ene drankje per dag toch echt niet kunnen missen. ;)
Die rij voor de slijter zijn we hier in het dorp wel gewend, die staat er elke avond. Het stikt hier van de Oosteuropese arbeidsmigranten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Dat zal je familie waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat de besmettingsgraad voor een zeer besmettelijk virus belachelijk laag is eigenlijk. 2000 (geregistreerd) man nu, en dan moest x6? Dus 12.000 in 3 weken. Waarbij iedereen gewoon heeft doorgewerkt tot vorige week, nog lekker in de kroeg zat enzovoort.

Met mijn rekenskills heeft dus ongeveer 0.07% van de Nederlandse bevolking na 3 weken het virus.. dan mogen we nog wel even tot 60/70%

En als ik een aantal Tweakers hier mag geloven kun je nog over de koppen lopen buiten en gaan mensen nog net niet met wildvreemden tongen in de supermarkt :+

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 08:05 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
grote_oever schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:53:
Ik blijf het apart vinden. Ik woon in een nieuwbouwwijk in een dorp. Ik, en mijn vrouw, hebben prima thuiswerkplekken en we komen sinds vrijdag ook niet verder dan de buurt om Savonds een rondje te lopen.

Nu woon ik gelijk naast 6 woningen in aanbouw en hier zie je helemaal niks van de Corona situatie. Vrachtwagen rijden aan en af en er lopen volgens mij wel 50 man rond aan timmermannen, metselaars, chaufeurs, etc.

Ik kan ook niet oordelen of dit apart is (want kom niet verder dan de straat l), maar vind het wel heel raar.
Ik zie het (in waarschijnlijk een andere nieuwbouwwijk) wel. Het is echt rustiger. De bouw gaat door, de bezorger lijkt ook wat drukker en je ziet weinig kinderen buiten spelen (maar dat is vrij normaal denk ik). Wij hebben een weekje vrij (zouden gaan skiën) en gaan elke dag naar buiten, even wandelen of wielrennen. Opvallend is dat bij het wandelen bijna iedereen afstand houdt, niet meer samen op een bankje zit etc.

Al met al heb ik het idee dat veel mensen zich wel aan de regels houden, zonder te overdrijven...
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:02:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat de besmettingsgraad voor een zeer besmettelijk virus belachelijk laag is eigenlijk. 2000 (geregistreerd) man nu, en dan moest x6? Dus 12.000 in 3 weken. Waarbij iedereen gewoon heeft doorgewerkt tot vorige week, nog lekker in de kroeg zat enzovoort.

En als ik een aantal Tweakers hier mag geloven kun je nog over de koppen lopen buiten en gaan mensen nog net niet met wildvreemden tongen in de supermarkt :+
Ergens duurt het wel 5 tot 6 dagen voor je het effect zou kunnen zien. Ook kan je niet met zekerheid zeggen of die x6 klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zie je wel, we kunnen wel lief zijn voor elkaar! <3 <3

''De afgelopen dagen hebben zich "her en der" zo'n 7000 oud-zorgmedewerkers gemeld die graag zouden willen helpen in de zorg, nu er overuren gemaakt worden vanwege het coronavirus. Dat meldt het ministerie van Volksgezondheid.''

bron: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de 2e wereldoorlog. Wat snap je daar niet aan? Nergens word er gezegd dat de uitdaging groter is als de 2e wereldoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Dus jij zegt dat mensen die nergens last van hebben zijn getest, positief zijn bevonden en nu dus thuis moeten blijven, als ik het goed begrijp.
Nee, ik zeg dat er mensen zijn die ziek zijn geworden en besmet zijn geraakt zonder in raking te zijn geweest met mensen met symtonen.

Daarnaast dat artsen op de SEH ondanks flinke maatregelen _toch_ ziek worden en dat dit dus geen fijn vooruitzicht is voor de SEH’s van ons land.
[...]

Ik hoop het, zou betekenen dat een groot deel van de mensen er gewoon helemaal niets van merkt :)

[...]

Tja.. ze zullen vast wel naar buiten zijn geweest in de afgelopen twee weken toch?

[...]

Waar maak je je precies zorgen over dan? Er was sowieso al een kans van 60/70% :? dat je het zou oplopen. Val je in de risicogroep?
Nee, geen risico groep hier, maar een boel bekenden wel. Je kunt ook bang zijn voor wat er gaat gebeuren met andere mensen en de algehele bevolking ;)

Door het tempo van de besmetting en de gevolgen daarvan voor de zorg en haar personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:29

alienfruit

the alien you never expected

Afhaaleten komt mij inmiddels wel de neus uit! Ik zou graag gewoon een lekker kippensoep of tomatensoep eten 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rik86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:34:
[...]

Scholen zijn gesloten omdat het volk dat wilde, niet omdat er een beleidswijziging was
Horeca ging dicht omdat bleek dat ondanks de oproep om aan social distancing te doen bijna iedereen nog vrolijk naar de horeca ging
Schitterende hiervan was trouwens wel dat er gisteren in het kamerdebat nog allerlei uitzonderingen aan de lijst toegevoegd moesten worden van allerlei partijen.

Terechte reactie van Rutte: gaan we niet doen, want dan hadden we net zo goed de scholen open kunnen houden.

@_eLMo_ gezinnetje uit den Bosch. Je bedoelt onze eigen besmettingshaard.

@alienfruit de verse ingrediënten zijn ook op bij jullie? Daar is hier totaal geen sprake van.

@alexbl69 Ziggo heeft wel de filmkanalen en de kinderkanalen open gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

_eLMo_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Nee, ik zeg dat er mensen zijn die ziek zijn geworden en besmet zijn geraakt zonder in raking te zijn geweest met mensen met symtonen.
Hoe weet je dat nou?
Daarnaast dat artsen op de SEH ondanks flinke maatregelen _toch_ ziek worden en dat dit dus geen fijn vooruitzicht is voor de SEH’s van ons land.
Tja, 60/70-% wordt ziek. Dus een arts ook.
Nee, geen risico groep hier, maar een boel bekenden wel. Je kunt ook bang zijn voor wat er gaat gebeuren met andere mensen en de algehele bevolking ;)

Door het tempo van de besmetting en de gevolgen daarvan voor de zorg en haar personeel.
Het tempo van de besmetting vind ik vrij laag eigenlijk
ZieMaar! schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:05:

Ergens duurt het wel 5 tot 6 dagen voor je het effect zou kunnen zien. Ook kan je niet met zekerheid zeggen of die x6 klopt.
Tja, toen ik twee weken geleden aangaf dat het logisch was dat het aantal besmettingen veel hoger zou liggen dan nu werd gemeten moest ik mijn claim onderbouwen want extraordinary claims bla bla bla..

Nu hanteer ik een cijfer, genoemd door experts, en is dat ook niet goed. :P

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 08:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
[...]

Volgens mij vond de Duitse bevolking destijds het wel allemaal prima, het beleid van Adolf Hitler. Ze gingen er ja allemaal op vooruit, behalve de joden.... ja die gingen naar concentratiekampen.

Na de tweede wereldoorlog werd Duitsland natuurlijk keihard afgestraft, omdat ze de oorlog verloren hadden. Ze waren basically een puppetstate van de geallieerden, aka Amerika. Dus ze zal wel naar de periode refereren van na de oorlogsjaren.
Volgens mij (en de meeste historici) zit je er faliekant naast, ik zal 1 voorbeeld geven gebaseerd op feiten: in 1933 stemde 60% al tegen Hitler, terwijl de andere 40% nog totaal niet wist wat voor monster het was.

Ook het keihard afstraffen is natuurlijk niet de intentie geweest van de geallieerden, de koude oorlog was al aan het opstarten en een arm (west) Duitsland was een te makkelijke prooi voor het communisme. De Amerikanen hadden belang bij een zo sterk mogelijk west Europa. Verder had men geleerd van het verleden, het "keihard afstraffen" van Duitsland in 1918 en de daaruit volgende wraakgevoelens was juist 1 van de hoofdoorzaken van WOII.

Ik zou zeggen, verdiep je er eens in. Zal dit topic verder niet vervuilen met lappen tekst ;)

[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 19-03-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Het tempo van de besmetting vind ik vrij laag eigenlijk
Benieuwd wat dit oplevert:

Onderzoekers van de Nederlandse bloedbanken gaan een landelijk bevolkingsonderzoek doen naar het nieuwe coronavirus. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe bloedtest. Doel is om te achterhalen hoe breed het virus is verspreid en hoe snel de samenleving immuniteit tegen de ziekte opbouwt, meldt het AD. Met de test, die wordt uitgevoerd met bloed en plasma van tienduizenden donoren van bloedbank Sanquin, wordt onderzocht of die donoren antistoffen hebben aangemaakt tegen het coronavirus. Zo moet duidelijk worden of er in Nederland al een grote groep tegen het virus bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:52
Cyb schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:55:
[...]

Ik ben het eens met je punt over gebalanceerde druk op de zorg, en groepsimmuniteit. Dat is ook wat ik in mijn vorige post zei.

Het doel is gecontroleerde belasting op de zorg, het middel is groepsimmuniteit d.m.v. besmettingen te laten plaatsvinden.

Vandaag zijn ze gedraaid naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie. Luister de briefing van vandaag maar eens.
De toespraak van Rutte staat online dus deze zogenaamde draai is vrij eenvoudig te controleren.
Er is geen eenvoudige of snelle uitweg uit deze zeer moeilijke situatie.
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Wat ik daar lees en ook van de week gehoord heb is lang niet zo zwart wit als velen het doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:49:
Dat is echt bizar, en levensgevaarlijk. wat als die vliegtuigen gepoogd hadden te landen zonder kennis dat de landingsbaan vol stond? of dat er een helikipter overheen vloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Benieuwd wat dit oplevert:

Onderzoekers van de Nederlandse bloedbanken gaan een landelijk bevolkingsonderzoek doen naar het nieuwe coronavirus. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe bloedtest. Doel is om te achterhalen hoe breed het virus is verspreid en hoe snel de samenleving immuniteit tegen de ziekte opbouwt, meldt het AD. Met de test, die wordt uitgevoerd met bloed en plasma van tienduizenden donoren van bloedbank Sanquin, wordt onderzocht of die donoren antistoffen hebben aangemaakt tegen het coronavirus. Zo moet duidelijk worden of er in Nederland al een grote groep tegen het virus bestand is.
Ben benieuwd, zal vast een representatief onderzoek worden..
Ook gelezen hier op tweakers namelijk dat er in deze tijd een tekort aan donoren is..Ben benieuwd hoeveel mensen er bloed hebben gedoneerd de afgelopen week.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 19-03-2020 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Dat is echt bizar, en levensgevaarlijk. wat als die vliegtuigen gepoogd hadden te landen zonder kennis dat de landingsbaan vol stond? of dat er een helikipter overheen vloog
Het is niet alsof piloten denken "he, laat ik eens blindelings landen, we zien wel hoe het afloopt"....

Er is radiocontact tussen vliegtuig en toren, en daarin wordt dan dus gemeld dat de baan gesloten is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Er is geen toestemming verleend door de verkeersleiding in Guayaquil en de burgemeester heeft verklaard dat voor haar de aanleiding was voor het verbod dat er 200 toeristen vanuit andere provincies naar het vliegveld werden gebracht en dat dus een besmettingsrisico was .

Een ander ding is ook dat er op curacoa een nederlandse toerist is overleden die sinds 5 mrt daar op vakantie was en op 12 mrt is opgenomen in het ziekebhuis daar .
Die man heeft dus ruim een week daar rondgelopen en wie weet wie hij nog meer heeft besmet .

Heel zuid amerika leest dat soort verhalen dus de weerstand van de gewone bevolking wordt steeds sterker tegen toeristen vanuit Europa .

[ Voor 23% gewijzigd door leekers op 19-03-2020 08:24 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:18:
[...]
.
Ook gelezen hier op tweakers namelijk dat er in deze tijd een tekort aan donoren is.
Wat in deze tijden dan weer ruimschoots gecompenseerd wordt door een overschot aan domoren. 't Scheelt maar één letter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Het is niet alsof piloten denken "he, laat ik eens blindelings landen, we zien wel hoe het afloopt"....

Er is radiocontact tussen vliegtuig en toren, en daarin wordt dan dus gemeld dat de baan gesloten is.
Maakt niet uit, het gaat zoals je zegt om contact tussen vliegtuig en toren, waarbij de toren niet altijd alles kan weten. Onlangs is gebleken dat op Schiphol meerdere vliegtuigen geland zijn op een afgesloten baan, omdat de radiotoren hier niet van op de hoogte was.

Deze ochtend heb ik een kort stukje buiten gewandeld en zag dat eigenlijk iedereen thuis is. De auto's staan voor de deur, ramen en gordijnen zijn soms dicht en soms open en je ziet iedereen rustig ontbijten. Ergens lijkt het wel kerst, maar wel met een onderliggende apocalyps :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Tja, toen ik twee weken geleden aangaf dat het logisch was dat het aantal besmettingen veel hoger zou liggen dan nu werd gemeten moest ik mijn claim onderbouwen want extraordinary claims bla bla bla..

Nu hanteer ik een cijfer, genoemd door experts, en is dat ook niet goed. :P
Rustaaagh! :). Ik bedoel alleen te zeggen dat die factor anders kan worden als het testprotocol veranderd en dat ik dus niet weet of het nu misschien maal vijf moet, of maal zeven...Ik had dezelfde vraag ergens gesteld en dit was toen het antwoord van mensen die er iets van lijken te weten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Compleet off-topic maar hier moet ik op reageren: Nee, Nee, en Nee. de duitse bevolking was op zich gewoon gegijzeld door de NSDAP en hun kornuiten van de SS en de SA. dat waren tijden dat als je het niet eens was met de huidige regering, die na de Reichstag-brand compleet een dictatoriale staat had neergelegd, je gewoon naar een kerker werdt gesleept, opgesloten werdt en de sleutel werdt weggegooid. zo niet erger als je een grote mond had, jood of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Orangelights23 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Maakt niet uit, het gaat zoals je zegt om contact tussen vliegtuig en toren, waarbij de toren niet altijd alles kan weten. Onlangs is gebleken dat op Schiphol meerdere vliegtuigen geland zijn op een afgesloten baan, omdat de radiotoren hier niet van op de hoogte was.
Ja, en als ik een appel en een peer bij elkaar optel krijg ik 2 citroenen ;)

Dat zijn de hoge uitzonderingen, die kans dat zoiets gebeurt is zeer, zeer klein.

Daarnaast, een hoop voertuigen op de baan zijn, ehm, vrij duidelijk zichtbaar, zeg maar. Een afgesloten landingsbaan is dat niet (het is niet alsof ze pionnetjes ofzo erop zetten...). Verschillende situaties dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dat weet ik omdat ik de woorden van een professor aan het Radboud geloof. Ondanks dat daar wellicht nog geen definitieve studies van zijn. Dit gaat te hard voor studies om afgerond te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Ja, en als ik een appel en een peer bij elkaar optel krijg ik 2 citroenen ;)

Dat zijn de hoge uitzonderingen, die kans dat zoiets gebeurt is zeer, zeer klein.

Daarnaast, een hoop voertuigen op de baan zijn, ehm, vrij duidelijk zichtbaar, zeg maar. Een afgesloten landingsbaan is dat niet (het is niet alsof ze pionnetjes ofzo erop zetten...). Verschillende situaties dus.
Ik geef puur aan dat soortgelijke situaties dus gewoon prima mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

_eLMo_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Dat weet ik omdat ik de woorden van een professor aan het Radboud geloof. Ondanks dat daar wellicht nog geen definitieve studies van zijn. Dit gaat te hard voor studies om afgerond te zijn.
Dus die mensen weten allemaal heel zeker dat ze niets zonder handschoenen hebben aangeraakt in de supermarkt, op het werk weet ik veel waar. Dat ze niet met hun ongewassen handen het gezicht hebben aangeraakt. Dat die collega die vergat in de elleboog te hoesten vorige week bij het koffiezetapparaat niet besmet was.

Onzin. Ik snap best dat je niet precies weet wanneer je besmet bent geraakt, maar van een arts nota bene mag je toch wel verwachten dat die weet dat er een kans is dat je besmet raakt, hoe voorzichtig je ook bent. Je hebt het namelijk niet zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Sinds de 2e wereldoorlog. Wat snap je daar niet aan? Nergens word er gezegd dat de uitdaging groter is als de 2e wereldoorlog.
Nee, zegt niet dat het groter is. Maar ik vind het toch opmerkelijk om als Duitsland iets met de oorlog te vergelijken. Praktisch zegt ze “Dit is de grootste uitdaging sinds we probeerden alle joden te vergassen.” :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:26:
[...]

[ot]Op een afgesloten baan staan daadwerkelijk wél pionnen zodat vliegtuigen er niet overheen gaan taxiën. De baan is met een groot kruis afgeplakt wat vanuit de lucht te zien is, en de baanverlichting is óf uit, of is op allebei de kanten op rood gezet. :+ [/ot]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:34:
[...]

Nee, zegt niet dat het groter is. Maar ik vind het toch opmerkelijk om als Duitsland iets met de oorlog te vergelijken. Praktisch zegt ze “Dit is de grootste uitdaging sinds we probeerden alle joden te vergassen.” :F
Nee dat zegt en bedoelt ze niet. Dat maak jij ervan. Je gaat nu compleet voorbij aan het feit dat het ook een grote uitdaging is geweest om Duitsland weer op te bouwen na de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Dus die mensen weten allemaal heel zeker dat ze niets zonder handschoenen hebben aangeraakt in de supermarkt, op het werk weet ik veel waar. Dat ze niet met hun ongewassen handen het gezicht hebben aangeraakt. Dat die collega die vergat in de elleboog te hoesten vorige week bij het koffiezetapparaat niet besmet was.

Onzin. Ik snap best dat je niet precies weet wanneer je besmet bent geraakt, maar van een arts nota bene mag je toch wel verwachten dat er een kans is dat je besmet raakt, hoe voorzichtig je ook bent. Je hebt het namelijk niet zelf in de hand.
Prima dat jij maar een kant op wil redeneren ;)

Ik zal nog eens navragen of die professor details heeft van hoe zij denken te weten dat er sprake is van asymptomatische verspreiding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:39
[...]

Dat is wel een aardig rare redenering die je er daar op na houdt. Alsof het voor de burgers geen lastige tijd was tijdens WW2. Wat mensen vonden van de jodenvervolging heeft daar imo helemaal niets mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Misschien bedoelt ze dan dat het een uitdaging voor het virus is?
Komop mensen, bijna 75 jaar geleden 8)7

Ot: The number of coronavirus infections in Japan increased to 924 on Thursday, with three new cases confirmed. The data was compiled by local governments and the health ministry. Thirty-nine people have died. Thirty-two of them were infected in Japan and the other seven had been on the cruise ship.
The ministry says 60 infected people, including 14 from the cruise ship, were in serious condition as of Wednesday.

[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 19-03-2020 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@MikeyMan Vast wel maar kan niks laten bezorgen (slots niet beschikbaar) en zit zelf in zelf isolatie en ben te ziek. Hoewel vanochtend nog maar 38.9 graden had dus het gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Vind het gewoon bizar dat mensen gewoon geen afstand houden.. Op het werk en in de winkel lijken de mensen het toch niet echt serieus te nemen. Ze komen gewoon pal naast je staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Prutzertje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:42:
Vind het gewoon bizar dat mensen gewoon geen afstand houden.. Op het werk en in de winkel lijken de mensen het toch niet echt serieus te nemen. Ze komen gewoon pal naast je staan :X
Tsja, sommige mensen zijn nu eenmaal asociaal. Die denken dat die regels alleen voor anderen gelden, en dat zij ervan zijn uitgezonderd ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:52
Las een krantenartikel dat het erover had dat in 44% van de gevallen besmetting zou plaatsvinden door iemand die zich nog niet ziek voelt of symptomen heeft. (Onderzoek in Hong Kong.)

Zou wel verklaren waarom daar, en in Azië, waar ze al snel met mondkapjes liepen, het niet zo verspreid is als hier.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Ben benieuwd, zal vast een representatief onderzoek worden..
Ook gelezen hier op tweakers namelijk dat er in deze tijd een tekort aan donoren is..Ben benieuwd hoeveel mensen er bloed hebben gedoneerd de afgelopen week.
Zat gisteren er al aan te denken om bloed te gaan doneren met dan als ruil getest te worden op corona-immuniteit (heb wat vage klachten gehad de afgelopen week zoals zovelen waarschijnlijk), grappig dat ze een dag later met dit bericht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TorpedoX_88 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Zat gisteren er al aan te denken om bloed te gaan doneren met dan als ruil getest te worden op corona-immuniteit (heb wat vage klachten gehad de afgelopen week zoals zovelen waarschijnlijk), grappig dat ze een dag later met dit bericht komen :)
Ik zie niet direct staan of je ook de uitslag krijgt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Interessant. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben waarom de ene wel en de andere niet op de IC komt te liggen. Ik denk daarbij ook dat het sterftecijfer in Nederland lager komt te liggen dan bijvoorbeeld Polen. Niet alleen vanwege de beter geregelde zorg in ons land, maar ook doordat de mensen hier ouder worden en de achterliggende reden daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Ik zie niet direct staan of je ook de uitslag krijgt toch?
Dat moet er nog even in de voorwaarden bij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Net nog even gekeken mijn werkeloosheidsuitkering in Engeland zou 78 euro per week zijn. Idioot weinig zeg, zo erg is het in Nederland toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:59:
Net nog even gekeken mijn werkeloosheidsuitkering in Engeland zou 78 euro per week zijn. Idioot weinig zeg, zo erg is het in Nederland toch niet?
Bijstand is al een stuk hoger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijstand in NL is 70% van het netto minimumloon = 1045,- Netto p/maand, * edit * hangt af van je leeftijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Hier de link https://www.rijksoverheid...en+per+1+januari+2020.pdf

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:27

Baseman77

We move

TorpedoX_88 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:43:
Zat gisteren er al aan te denken om bloed te gaan doneren met dan als ruil getest te worden op corona-immuniteit
Euhm, zo werkt dit niet.
Ik doneer al vele jaren (eerst bloed, nu al een tijd plasma) en het is geen 'voor wat hoort wat'.

Je geeft normaal gesproken wel toestemming voor onderzoek van je bloed/plasma, waarbij er contact met je opgenomen wordt als ze iets ontdekken. Maar zo te lezen wordt het komende onderzoek naar corona binnen donoren geanonimiseerd, dus krijg je niet te horen wat je individuele resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:03
Prutzertje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:42:
Gisteren bij de Dirk zat een mevrouw doodleuk met haar blote handen bij de afbakafdeling in de croissants bak te graaien, die helemaal vol was, en in een zakje te stoppen terwijl er een grijparm is en een soort gootje waar je het eerst in moet leggen alvorens je het pakt. Dat mens zat bijna met haar hele arm erin. Ik viel echt stijl achterover en wilde er iets van zeggen maar heb het niet gedaan. Stom achteraf, maar ja ik heb daar moeite mee om wildvreemden op hun gedrag aan te spreken. Dadelijk heb je een mes tussen je ribben of een kogel door je kop.

Overigens heb ik hier (Dordrecht) nog niemand met een mondkapje zien lopen. Alleen in de supermarkt zie ik af en toe mensen met wegwerphandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Bijstand is al een stuk hoger volgens mij.
Voor een alleenstaande zonder kinderen is dat 668,21 euro per maand. Dit is nog los van overige bijstandsregelingen, tegemoetkomingen etc.

Dat is 50 procent van het minimumloon.

ZIe https://www.judex.nl/rech...is-de-bijstandsuitkering/

Edit: lijkt aangepast te zijn, volgens https://www.rijksoverheid...s-mijn-bijstandsuitkering is het 70 procent van het minimumloon nu.

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 19-03-2020 09:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Ik had ook begrepen, maar misschien zit ik er naast, dat je alleen recht hebt op een werkeloosheidsuitkering als je minimaal een bepaald bedrag verdiende en daaronder niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Gisteren bij de Dirk zat een mevrouw doodleuk met haar blote handen bij de afbakafdeling in de croissants bak te graaien, die helemaal vol was, en in een zakje te stoppen terwijl er een grijparm is

[...]
maar ja ik heb daar moeite mee om wildvreemden op hun gedrag aan te spreken. Dadelijk heb je een mes tussen je ribben of een kogel door je kop.
Van "een mevrouw" een mes tussen je ribben krijgen in de supermarkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:03
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Van "een mevrouw" een mes tussen je ribben krijgen in de supermarkt? :+
Ja oké, in dit geval misschien niet, maar in andere gevallen. Je weet het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Voor een alleenstaande zonder kinderen is dat 668,21 euro per maand. Dit is nog los van overige bijstandsregelingen, tegemoetkomingen etc.

Dat is 50 procent van het minimumloon.

ZIe https://www.judex.nl/rech...is-de-bijstandsuitkering/

Edit: lijkt aangepast te zijn, volgens https://www.rijksoverheid...s-mijn-bijstandsuitkering is het 70 procent van het minimumloon nu.
Volgens mij iets hoger

Alleenstaanden en alleenstaande ouders
Per maand € 999,70

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

leekers schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Volgens mij iets hoger

Alleenstaanden en alleenstaande ouders
Per maand € 999,70
Ja, zie edit, lijkt aangepast te zijn tegenwoordig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22
Waterkoker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:46:
[...]

Het is gewoon ontzettend druk in de binnenstad. Gezinnetjes aan het wandelen, fietsers, sporters, groepen kinderen, arbeiders en meer. Naar mijn mening is het straatbeeld nauwelijks veranderd behalve dat bepaalde gelegenheden dicht zijn.
Oh? Ik woon in Maastricht en dat is bij lange na geen Amsterdam. Maar hier is de binnenstad zowat uitgestorven. Winkels zijn weliswaar geopend, maar zonder mogelijkheid voor koffie/broodje is er natuurlijk geen lol aan. Het zou nu redelijk druk moeten zijn, het is best wel lekker weer en nog vroeg in het jaar. Dus iedereen zou wel terrasje willen pikken.
Dus hier houdt men zich er prima aan. Ook op straat is het ongekend rustig, normaal zie je wel mensen wandelen/fietsen maar op dit moment is het alleen de enkeling die de hond uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Ja oké, in dit geval misschien niet, maar in andere gevallen. Je weet het nooit!
Als ik hier in, A'dam centrum waar ik woon, een junk zie liggen slapen tegen de voordeur van mijn appartementencomplex denk ik ook, ik stap er wel overheen. misschien heeft hij wel een mes of erger nog corona :+

Maar serieus, dat soort gasten gooi ik niet met m'n eigen handen weg. een vrouwtje in de supermarkt ben ik gelukkig nog niet bang voor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
Zojuist zat mijn partner (werkzaam in de dagbesteding alhoewel ze nu wat anders moeten doen) in bus 346 die ook zorgmedewerkers vervoert naar het VU in Amsterdam. De dienstregeling is verminderd maar daar bovenop hebben ze in al hun "wijsheid" besloten normale bussen in te zetten in plaats van dubbeldekkers.

Gevolg: 40 mensen gepropt in een bus. Mensen die gaan staan omdat ze toch afstand willen houden. En die bus stopt dus gewoon bij het VUMC. Levensgevaarlijk wat mij betreft. Wat een enorme prutsers bij Connexxion!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:41
Toch blijf ik me afvragen wat de werkelijke percentages zijn...

De tests worden voorbehouden aan de mensen die al duidelijke symptomen hebben, hoeveel lopen/liepen er rond zonder er veel van te merken, of uberhaupt iets? (En dat bedoel ik ook in positieve zin, als in je kan het ook krijgen zonder alle rampscenarios).

Zolang niet echt op massale schaal getest wordt en kan worden zul je dat niet echt weten, misschien dat het onderzoek van de sanquin bloedbnak daar enigzins bij kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Gisteren bij de Dirk zat een mevrouw doodleuk met haar blote handen bij de afbakafdeling in de croissants bak te graaien, die helemaal vol was, en in een zakje te stoppen terwijl er een grijparm is en een soort gootje waar je het eerst in moet leggen alvorens je het pakt. Dat mens zat bijna met haar hele arm erin. Ik viel echt stijl achterover en wilde er iets van zeggen maar heb het niet gedaan. Stom achteraf, maar ja ik heb daar moeite mee om wildvreemden op hun gedrag aan te spreken.
Ja precies! Sta er dan ook maar een beetje raar te kijken... Achteraf denk je ja verdomme had gewoon even m'n muil open moeten trekken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:34
*knip* laat dit soort "lollige" opmerkingen voor je

[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 19-03-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
r0bb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:24:
[...]
Hahaha. Terug naar zolder jij! 😂
Indeed. Als je serieus dat soort dingen denkt bij een aso mevrouw in de supermarkt, is het wellicht eens tijd te checken op angst/stress stoornis. Of gewoon lekker op karakte o.i.d. te gaan ;)

Vraagje voor de nieuwsvolgers hier, onderstaand filmpje wordt veel rond gestuurd. Vaak met de boodschap "zie je wel, het is veel erger. 30-50jarigen komen met ernstige longproblemen het ziekenhuis in nadat ze dachten weer beter te zijn. Is dit al ergens genuanceerd of weerlegd? En excuses als het al elders besproken was uiteraard ;)

Edit: tekstversie van het verhaal, zo te zien valt een viroloog hem ook bij.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/spoedarts/

Hoe moeten we dit verhaal zien? Lijkt mij dat de kans dat jongeren ernstige klachten krijgen zeer klein is, maar er wordt hier toch een andere suggestie gewekt met "wij zien vooral jongeren binnen komen"

[ Voor 16% gewijzigd door _Anvil_ op 19-03-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43

vectormatic

Warlock of the doorlock

m0ridin schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:21:
Toch blijf ik me afvragen wat de werkelijke percentages zijn...

De tests worden voorbehouden aan de mensen die al duidelijke symptomen hebben, hoeveel lopen/liepen er rond zonder er veel van te merken, of uberhaupt iets? (En dat bedoel ik ook in positieve zin, als in je kan het ook krijgen zonder alle rampscenarios).

Zolang niet echt op massale schaal getest wordt en kan worden zul je dat niet echt weten, misschien dat het onderzoek van de sanquin bloedbnak daar enigzins bij kan helpen.
Dat ja, met het testbeleid hier wordt het heeeeel erg moeilijk om iets zinnigs te zeggen over daadwerkelijke mortaliteit/imuniteit etc..

Gisteravond bij de gamma viel toch wel op dat mensen het aan het leren zijn kwa afstand houden, ben benieuwd hoe de lokale AH er uitziet ondertussen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Anvil_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Indeed. Als je serieus dat soort dingen denkt bij een aso mevrouw in de supermarkt, is het wellicht eens tijd te checken op angst/stress stoornis. Of gewoon lekker op karakte o.i.d. te gaan ;)

Vraagje voor de nieuwsvolgers hier, onderstaand filmpje wordt veel rond gestuurd. Vaak met de boodschap "zie je wel, het is veel erger. 30-50jarigen komen met ernstige longproblemen het ziekenhuis in nadat ze dachten weer beter te zijn. Is dit al ergens genuanceerd of weerlegd? En excuses als het al elders besproken was uiteraard ;)

[YouTube: Spoedarts over corona: "Beelden van longen zijn angstaanjagend" | Terzake]
Tsjah, je ziet het vaker langs komen, maar ik vertrouw liever op grotere cijfers dan op dit soort anekdotisch bewijs.

@vectormatic Ik zie hetzelfde. Lijkt toch even wennen om afstand te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 09:31 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]