Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.634 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-10 04:03
Prutzertje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:21:
[...]

Ja precies! Sta er dan ook maar een beetje raar te kijken... Achteraf denk je ja verdomme had gewoon even m'n muil open moeten trekken. :-(
Blijft moeilijk zoiets. Als het een "helpende actie" betreft, heb ik er geen moeite mee. Bijvoorbeeld iets pakken voor een oudje, omdat ie er niet bij kan of zo, doe ik blindelings, maar als mensen iets verkeerd doen en ze er dan op aanspreken, doe ik niet zo snel.

Overigens denk ik dat het idd het beste om ons reisje af te blazen. De situatie zal over 2 weken niet anders zijn, neem ik aan. Misschien wel erger. Bulgarije treft nu ook strenge maatregelen en wat jullie zeggen, dadelijk kan je er wel heen maar niet terug. Volgens mij is het zelfs nu zover dat alles wat binnenkomt, eerst in quarantaine moet.

Als ik nu die boeking vrijwillig annuleer buiten 14 dagen voor de vlucht, krijg ik 30 euro terug. Is het korter dan 14 dagen, krijg ik niks terug. Totaalprijs was 245 euro. Moet ik alleen nog kijken of ik iets los kan peuteren voor dat hotel en auto, maar dat is op zich niet erg. Is iets van 90 euro bij elkaar (35 hotel en 55 auto). Kunnen die mensjes weer wat eten kopen voor een maand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:18
_Anvil_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:28:
[...]
Indeed. Als je serieus dat soort dingen denkt bij een aso mevrouw in de supermarkt, is het wellicht eens tijd te checken op angst/stress stoornis. Of gewoon lekker op karakte o.i.d. te gaan ;)

Vraagje voor de nieuwsvolgers hier, onderstaand filmpje wordt veel rond gestuurd. Vaak met de boodschap "zie je wel, het is veel erger. 30-50jarigen komen met ernstige longproblemen het ziekenhuis in nadat ze dachten weer beter te zijn. Is dit al ergens genuanceerd of weerlegd? En excuses als het al elders besproken was uiteraard ;)

[YouTube: Spoedarts over corona: "Beelden van longen zijn angstaanjagend" | Terzake]
Dit is niet weerlegd omdat het grotendeels klopt. Ze vergeten alleen te vertellen dat dit alleen bij de zeer zware gevallen zo is (IC) en dan bij elke leeftijd die daar terecht komt. Het komt er simpelweg op neer dat de verschijnselen van Corona meestal heel veel op de griep lijken, alleen dat als je pech hebt het heel snel heel ernstig kan worden. Waarom het voor sommige zo heftig reageerd is nog niet bekend. Maar het schijnt binnen een paar uur van geen klachten tot dit soort klachten te kunnen gaan, waarna je heel rap de beademing nodig hebt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Als ik nu die boeking vrijwillig annuleer buiten 14 dagen voor de vlucht, krijg ik 30 euro terug. Is het korter dan 14 dagen, krijg ik niks terug. Totaalprijs was 245 euro. Moet ik alleen nog kijken of ik iets los kan peuteren voor dat hotel en auto, maar dat is op zich niet erg. Is iets van 90 euro bij elkaar (35 hotel en 55 auto). Kunnen die mensjes weer wat eten kopen voor een maand. :+
Ik zou eens goed kijken hoeveel mensen in het buitenland vast zitten en niet meer terugkunnen voordat ik er ook maar over zou denken om een weekend of reis te maken

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:29

alienfruit

the alien you never expected

Dus een stuk beter geregeld dan hier in Engeland.

Ik heb besloten om vandaag toch maar wat frisse lucht te halen voor een kwartiertje. Lekker langs het kanaal hier Om de hoek, hopelijk is het niet druk: https://foursquare.com/v/.../4ac518d1f964a520caa620e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

in (en waarschijnlijk rondom) de metro zou het een stuk rustiger moeten zijn. Naar ik begrijp hebben ze daar flink wat stations gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Wat ik me afvroeg is er inmiddels al iemand getest die dit topic leest?
Momenteel moet je uit eigen ervaring toch echt ernstig ziek zijn om getest te kunen worden, zo ziek dat je eigenlijk direct door kan naar het ziekenhuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 28-10 04:03
Tja, kan je wel schijtlollig gaan zitten doen, maar ik wil jou weleens zien in zo'n situatie. Nogmaals, in dit geval is het en slecht voorbeeld omdat het een normale mevrouw was, dus ik had best wat kunnen zeggen, maar het gaat erom dat ik niet zo snel mensen aanspreek op hun foute gedrag. Heeft niks met zolder te maken. Als er iemand sociaal is en met iedereen overweg kan, ben ik het wel. Maar jij bent een stoere kerel, begrijp ik, en haalt ook een ruzie van 30 man uit elkaar of niet?
_Anvil_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Indeed. Als je serieus dat soort dingen denkt bij een aso mevrouw in de supermarkt, is het wellicht eens tijd te checken op angst/stress stoornis. Of gewoon lekker op karakte o.i.d. te gaan ;)
Overdrijven is ook een vak. Zie hierboven. Heeft niks met angststoornis te maken, maar gewoon het kwam niet in me op op dat moment. Maar jij bent dus net zo'n stoere bink als je collega hierboven, begrijp ik. Respect, man! Wou dat ik dat had.

[ Voor 2% gewijzigd door Migrator op 19-03-2020 10:26 . Reden: Quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:32:
[...]

, maar als mensen iets verkeerd doen en ze er dan op aanspreken, doe ik niet zo snel.
Nee ik normaal ook niet. Vind wel dat nu alles een stuk kritischer begint te worden en dat je het ook serieus moet nemen. En daar mag best wel op andere mensen gewezen worden. Het is alleen afwachten wat voor een reactie je terug kan verwachten. En aangezien er veel lompe mensen op de wereld wonen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Indoubt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:38:
in (en waarschijnlijk rondom) de metro zou het een stuk rustiger moeten zijn. Naar ik begrijp hebben ze daar flink wat stations gesloten
Klopt:
De Londense metro, die normaal gesproken dag en nacht doorrijdt, gaat vanaf komend weekend ’s nachts op slot. Twee complete metrolijnen stoppen na vrijdag met rijden en bijna veertig andere stations gaan dicht, meldt The Guardian.

Tot deze verregaande inperking van reizen met de London Underground is besloten om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in de Britse hoofdstad terug te dringen. De uitbater van de metro, Transport for Londen (TfL), maakte de nieuwe maatregelen woensdagavond laat (lokale tijd) bekend.

Mensen met essentiële beroepen, zoals ziekenhuismedewerkers, kunnen gebruik maken van de bus, al gaan er ook minder bussen rijden.
Zie https://www.bndestem.nl/d...rgers-buiten-eu~a3523299/

De lijn die helemaal dicht gaat is de "Waterloo and City line", geen idee of dat een belangrijke lijn is.

Bronartikel: https://www.theguardian.c...ns-because-of-coronavirus

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-10 14:35

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Interessant stukje over de doden in Italië. Slechts 0,8% van de overledenen was kerngezond.

https://www.bloomberg.com...-other-illness-italy-says

[ Voor 20% gewijzigd door Family Guy op 19-03-2020 09:46 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Prutzertje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Nee ik normaal ook niet. Vind wel dat nu alles een stuk kritischer begint te worden en dat je het ook serieus moet nemen. En daar mag best wel op andere mensen gewezen worden. Het is alleen afwachten wat voor een reactie je terug kan verwachten. En aangezien er veel lompe mensen op de wereld wonen.... :)
Lees op facebook dat de mensen die er wat van zeggen (van 1.5m afstand houden) vaak lompe reacties terugkrijgen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Lees op facebook dat de mensen die er wat van zeggen (van 1.5m afstand houden) vaak lompe reacties terugkrijgen....
Heb gelijk het idee dat dat de WC papier hoarders zijn. :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Basekid
Even wat leuks/positiefs:

https://www.volkskrant.nl...ganiseerde-land~b64c3092/
Terwijl we behept zijn met een Tweede Kamerlid dat ’s morgens uitslaapt, aan een bosje lavendel snuift, daarna op Facebook iets met veel uitroeptekens en verkeerd geplaatste spaties leest, dit even later in het parlement doorvertelt als ‘de nieuwste wetenschappelijke inzichten’ met de pedanterie die Onze-Lieve-Heer heeft toebedeeld aan ’s werelds grootste narcisten, vervolgens ‘prutsers’ sist tegen de regering, van die heroïsche daad een filmpje op Twitter zet en zich tot slot een glas witte wijn inschenkt om zijn zware werkdag af te sluiten, is er ook ontzettend veel dat hartverwarmend goed gaat in dit land.

Zoals het thuisleren. Nog geen twee dagen zat het gebroed werkeloos thuis of er was al lesmateriaal klaargezet in Google Classroom. Over en weer vlogen linkjes naar online toetsen en quizzen. De kinderen, die hun ijver en discipline moeten hebben geërfd van een ver en tot dusver onbekend familielid, hebben werkschema’s uitgetekend en roosters opgesteld. Er staan bel-afspraken met de meester in, en deadlines voor thuisopdrachten, en proefwerken (‘niet spieken’), en leesuurtjes, en ‘wisk. par. 5 t/m 7’, en al die andere dingen die ze op een normale schooldag doen.

De drumleraar meldde zich per mail met pdf’jes met nieuwe muziek, een instructiefilmpje en de opdracht een filmpje met oefeningen terug te sturen (‘heb je geen drumstel thuis, dan kan dat altijd op iets uit de keuken’). De cellojuf gaat lesgeven via Skype.

Lang leve dit waanzinnig georganiseerde land.

Met zijn fabelachtige digitale netwerk dat zelfs amper hapert bij een piekbelasting, veroorzaakt door een plotselinge thuiswerkratio van circa 100 procent bij ons in de wijk, die de druk op de intensivecareafdeling in de ziekenhuizen ver overschrijdt.

Met zijn docenten die niet omver te kegelen zijn, ook niet als ze gek worden gemaild door verwarde ouders, ook niet als ze worden onderbetaald en overvraagd.

Met zijn verpleegkundigen en artsen die er gewoon een tandje bovenop doen, en die verlegen het zorgapplaus in ontvangst nemen, zelfs als ze weten dat ze na het werk tussen lege schappen in de Albert Heijn zullen staan omdat datzelfde klapvolk de supermarkt weer eens heeft leeggehamsterd.

Met zijn Diederik Gommers, hoogleraar in de intensive care in Rotterdam en met stip op één mijn favoriete stem der rede (‘We zijn in control’) in deze opmerkelijke tijden waarin de overbuurman, de penningmeester van de voetbal, de schoonmaker op het werk én diens minnares allemaal blijken te hebben doorgeleerd voor viroloog/epidemioloog/statisticus.

Met zijn ministers van beton, die kalm doorwerken, voorzichtig tastend op onbekend terrein, laverend tussen volkshysterie en verstand, hobbelend van nieuw inzicht naar nog nieuwer inzicht. En als er een keer eentje van vermoeidheid omvalt, laat hij vanuit zijn bed kalmpjes weten: ‘Morgen weer aan de slag.’

Met zijn premier die zich zo goed en zo kwaad als het gaat erdoorheen hapert, zich niet omver laat blazen door de angstzaaiers en de grenzen-dicht-krijsers, en ons in elk geval verschoont van trumpiaanse walgelijkheden (‘het Chinese virus’) en van de tenenkrommende onzin waarmee zijn Britse collega het Britse volk teistert (‘WE WILL BEAT IT’).

Lang leve ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Dus jij zegt dat mensen die nergens last van hebben zijn getest, positief zijn bevonden en nu dus thuis moeten blijven, als ik het goed begrijp.

[...]

Ik hoop het, zou betekenen dat een groot deel van de mensen er gewoon helemaal niets van merkt :)

[...]

Tja.. ze zullen vast wel naar buiten zijn geweest in de afgelopen twee weken toch?

[...]

Waar maak je je precies zorgen over dan? Er was sowieso al een kans van 60/70% :? dat je het zou oplopen. Val je in de risicogroep?
Nee, maar mijn moeder wel ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:58

Qwerty-273

Meukposter

Iemand al door het "Handbook of COVID-19 Prevention and Treatment" van The Jack Ma Foundation en Alibaba Foundation samen met het First Affiliated Hospital of Zhejiang University gegaan? Die hebben het Global MediXchange for Combating COVID-19 (GMCC) programma opgezet.

https://www.alibabacloud.com/covid-19-global-medixchange

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 22:41
Family Guy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:44:
Interessant stukje over de doden in Italië. Slechts 0,8% van de overledenen was kerngezond.

Wellicht ook omdat de gezonde mensen nog voor hun leven aan het vechten zijn op de IC? Het is nog erg lastig om mortaliteitcijfers te geven omdat we nog steeds aan de vooravond staan van de algehele epedemie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En als het meezit, en je hebt het gehad, kun je zonder zorgen bij je moeder langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:42:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Zie hierboven. Heeft niks met angststoornis te maken, maar gewoon het kwam niet in me op op dat moment. Maar jij bent dus net zo'n stoere bink als je collega hierboven, begrijp ik. Respect, man! Wou dat ik dat had.
Dat is toch helemaal niet relevant in dit voorbeeld? Jij legt zelf de link tussen een vrouwtje in de supermarkt aanspreken en in levensgevaar zijn i.v.m. bedreiging met een wapen, dat is vrij opmerkelijk en daarom reageren er mensen:

"Ik viel echt stijl achterover en wilde er iets van zeggen maar heb het niet gedaan. Stom achteraf, maar ja ik heb daar moeite mee om wildvreemden op hun gedrag aan te spreken. Dadelijk heb je een mes tussen je ribben of een kogel door je kop"

Wel chique dat je "in stijl" achterover viel ipv gewoon steil :P

<serieus> True, ik overdreef, weliswaar met smiley. Mea culpa.
St@m schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:18:
[...]

Ben benieuwd, zal vast een representatief onderzoek worden..
Ook gelezen hier op tweakers namelijk dat er in deze tijd een tekort aan donoren is..Ben benieuwd hoeveel mensen er bloed hebben gedoneerd de afgelopen week.
Ik ben zelfs al gebeld door de bloedbank, ik ga vanmiddag dus maar weer mijn halve litertje doneren. Op mijn Harley, zonder helm.. onderwijl mijn mede burgers aansprekend op hun gedrag.. als de stoere alpha man die ik ben :P :*)

[ Voor 22% gewijzigd door _Anvil_ op 19-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Family Guy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:44:

En als je de samenleving met een totale lockdown te zeer ontwricht zal het aantal kerngezonde mensen ook hard afnemen. Dat is het gevaar van de lockdown en de illusie dat we de natuur hierin de baas kunnen zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-10 12:34
chim0 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Tja, kan je wel schijtlollig gaan zitten doen, maar ik wil jou weleens zien in zo'n situatie. Nogmaals, in dit geval is het en slecht voorbeeld omdat het een normale mevrouw was, dus ik had best wat kunnen zeggen, maar het gaat erom dat ik niet zo snel mensen aanspreek op hun foute gedrag. Heeft niks met zolder te maken. Als er iemand sociaal is en met iedereen overweg kan, ben ik het wel. Maar jij bent een stoere kerel, begrijp ik, en haalt ook een ruzie van 30 man uit elkaar of niet?

[...]

Overdrijven is ook een vak zeg je maar ondertussen meteen op je staart getrapt als iemand een geintje maakt tussendoor. Joejoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik begin het zelf nu ook te merken helaas. Ik heb een slechte rug en sport hiervoor 2-3 keer per week. Dat is nu weg en ik heb meteen pijn. Straks kan ik weer plat gaan :( En ja, je kan thuis ook e.e.a doen. Maar dat werkt toch even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
PWM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:03:
Ik begin het zelf nu ook te merken helaas. Ik heb een slechte rug en sport hiervoor 2-3 keer per week. Dat is nu weg en ik heb meteen pijn. Straks kan ik weer plat gaan :( En ja, je kan thuis ook e.e.a doen. Maar dat werkt toch even anders.
Misschien kan je kijken of er van die openbare sportrekken etc in de buurt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-10 12:34
Elke ochtend 25x opdrukken werkt voor mij persoonlijk direct positief op de rug. Eventueel voor conditiebehoud even de Insanity lessen online ergens verkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
YouTube: How To See Germs Spread (Coronavirus)

Waarom het dus wél een goed idee is geweest om de scholen (uiteindelijk) te sluiten en geen handen meer te schudden.

Mijn vrouw en ik zijn nu 5 / 4 dagen benauwd op de borst. Geen koorst, weinig hoest, wel hoofdpijn voor mijn vrouw. ZIj voelt zich vandaag wat minder door de hoofdpijn. We doen regelmatig ademhaling oefeningen, drinken heel veel thee (lijkt gelijk te werken tegen keelpijn, die bij mij steeds gelijk weggaat, maar een maat van mij drinkt geen thee en heeft wél keelpijn). Af en toe een lichte paniekaanval als ik weer verhalen hoor of lees van jonge mensen op de IC.

[ Voor 59% gewijzigd door Cobb op 19-03-2020 10:08 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:57:
[...]

En als het meezit, en je hebt het gehad, kun je zonder zorgen bij je moeder langs.
Beetje lastig als ik nog met haar woon he :/ (ik zorg voor haar).

En zo zullen er nog wel zat andere mantelverzorgers zijn die hiermee hard geraakt worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Bensimpel op 19-03-2020 10:06 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* aluhoedjes mogen af blijven

[ Voor 86% gewijzigd door Migrator op 19-03-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FF TRX bestellen? Ben blij dat ik wat dumbells en een TRX heb hangen thuis.

Je merkt dat je spieren hebt op plekken waar je niet wist dat je ze had.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zelf een fitness-apparaat kopen en laten afleveren geen optie?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
r0bb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Elke ochtend 25x opdrukken werkt voor mij persoonlijk direct positief op de rug. Eventueel voor conditiebehoud even de Insanity lessen online ergens verkrijgen.
Push-ups zijn echt geweldig, je kunt het verspreid over de dag doen waar je ook bent en ze zijn zeer effectief voor je borst/buikspieren en armen. De belasting kun je zelf veranderen door je armen anders neer te zetten.

Zorg even dat je ze goed doet en probeer dan op te bouwen. check maar eens op youtube wat een challenge maand van 100 push ups per dag met je lichaam kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 17:29

alienfruit

the alien you never expected

Indoubt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:38:
Ja, ik lees het net ook. Mijn lokale metrostation Warwick Avenue gaat waarschijnlijk dicht vanaf morgen. Gelukkig is Paddington St nog op loopafstand. Maar waar ik eerst woonde Lancaster Gate is de lokale metrostation ook dicht.

Stoort mij niet zoveel mag eigenlijk toch niet naar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
99% van doden in Italië had andere kwalen:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ahww.. en dan kom je deze tegen.. daar gaat m'n neus toch wel een beetje van tintelen :'( :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFXfN265unFVUEnB8qdQxZcUJCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grAiJwGIM3CqaQhpVHyDDKMv.jpg?f=fotoalbum_large

Ook vooral voor @alienfruit en de anderen :(:)

_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:07
Vanmorgen werd ik vreemd aangekeken door iemand achter mij omdat ik vroeg afstand te houden en zich aan de lijnen op de vloer te houden 8)7

Nu ben ik niet panisch maar als we allemaal lak hebben aan de tijdelijke regels dan schiet het natuurlijk nog niet op

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10
MdO82 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:26:
Vanmorgen werd ik vreemd aangekeken door iemand achter mij omdat ik vroeg afstand te houden en zich aan de lijnen op de vloer te houden 8)7

Nu ben ik niet panisch maar als we allemaal lak hebben aan de tijdelijke regels dan schiet het natuurlijk nog niet op
Bij kassa werden mijn boodschappen op het andere deel van band gelegd dan van de vorige klant. Dus met dat tussenschot er tussen. Ik ga vroeg aan de cassiére om de boodschappen aan te geven van waar ik stond, omdat ik anders nooit met 1,5 meter afstand mijn boodschappen kunnen inpakken. Niks dan begrip van de mensen om mij heen. De persoon achter mij hield al zelf afstand.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:23
MdO82 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:26:

Dit valt mij ook heel erg op. Gisteren voor mijn werk langs een aantal dorpen en steden gegaan. Oudere mensen die je hardop hoort zeggen tegen elkaar dat het allemaal wel mee valt, en ondertussen wat hoesten. Als ik ergens sta en mensen komen te dichtbij en ik zeg hier wat van, krijg je echt de meest verbaasde blikken.

Volgens mij is het wachten tot mensen (lees: tokkies) aangesproken worden en vervolgens een klap gaan uitdelen 8)7 Wat een trieste en simpele mensen zijn er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Diegene hoefde nog geen eens zijn boodschappen te plaatsen, maar wilde een tas pakken.
Ja sorry maar wacht dan even tot je erbij kan |:(

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gezien bovenstaande reacties: die lockdown komt er vanzelf wel. Dat achterlijke volk vraagt er zelf om. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Bart-Willem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:42:
Gezien bovenstaande reacties: die lockdown komt er vanzelf wel. Dat achterlijke volk vraagt er zelf om. :X
Daar kan je op wachten idd :/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik blijf er wel op attenderen dat het roepen om 'Lockdown' nergens op slaat.
Feitelijk zijn we nu al in een vorm van 'lockdown'. En een full lockdown gaat niet gebeuren. Hoop dat we daar in het taalgebruik ook wat kritischer in worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29
Gaan ook steeds meer winkels vanzelf al dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
Noem het dan geen lockdown maar zeg gewoon "samenscholingsverbod". Want daar gaat het om.

In de winkels kun je het moeilijk voorkomen overigens. Eikels blijven eikels, ook als ze alleen naar de super mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Feitelijk zijn we nu al in een vorm van 'lockdown'. En een full lockdown gaat niet gebeuren. Hoop dat we daar in het taalgebruik ook wat kritischer in worden.
Een full lockdown bestaat ook nergens: supermarkten, tankstations en apotheken blijven wereldwijd gewoon open. :P En de rest is op slot en er wordt op straat gehandhaafd als je de vervelio gaat uithangen met anderen. :+ Dus in mijn definitie is een lockdown gewoon: alles dicht behalve bovenstaande. En dat is puur om dat thuiswerktoerisme een halt toe te roepen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 19-03-2020 10:47 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 23:18
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Inderdaad, de regels worden gewoon nog wat strenger of juist minder streng afhankelijk van de situatie.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:01
Hoe zit het in België dan bijvoorbeeld met bezorgen van maaltijden en spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Een full lockdown bestaat ook nergens: supermarkten, tankstations en apotheken blijven wereldwijd gewoon open. :P En de rest is op slot en er wordt op straat gehandhaafd als je de vervelio gaat uithangen met anderen. :+ Dus in mijn definitie is een lockdown gewoon: alles dicht behalve bovenstaande. En dat is puur om dat thuiswerktoerisme een halt toe te roepen.
Maar dat was dus precies mijn punt. Ik vind dat dat "Lockdown" voor nogal wat verwarring in allerlei discussies zorgt. Wat mij betreft niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 28-10 10:17
Ik doe eigenlijk behalve een hardloopje tussen de middag toch al een soort van full lockdown .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 12:43

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik verwonderde me gisteren ook over hoeveel "hangjeugd" er overal nog stond savonds, en kwam toen op een mooi idee, wat als ze bij acti-blizzard nu eens een "free week" doen voor de nieuwste CoD of zo? Als Sony/MS dan ook nog een mooie actie doen op consoles en PSN/XBL gratis maken krijgen we de jeugd wel binnen :P

EDIT: vraag me af hoeveel het zou kosten om iedereen die het wil Doom Eternal te geven, op voorwaarde dat ze de komende drie weken niet buiten komen behalve voor de boodschappen :P waarschijnlijk peanuts vergeleken met de andere kosten

[ Voor 27% gewijzigd door vectormatic op 19-03-2020 10:52 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
Ik doe eigenlijk behalve een hardloopje tussen de middag toch al een soort van full lockdown .
Een full lockdown lijkt me dat je juist niet in de middag even naar buiten kan ;)

Rutte is in de supermarkt: "Stop met hamsteren, kijk om je heen, er is zoveel eten"

Rutte is duidelijk niet in de supermarkten bij mij in de buurt geweest :X
AH, Dirk, Hoogvliet en Lidl zijn hier behoorlijk leeg.

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 10:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 28-10 10:17
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Een full lockdown lijkt me dat je juist niet in de middag even naar buiten kan ;)
Daarom schreef ik behalve mijn hardloopje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 11:14

denivan

de enige

Ramon 73 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Oh? Ik woon in Maastricht en dat is bij lange na geen Amsterdam. Maar hier is de binnenstad zowat uitgestorven. Winkels zijn weliswaar geopend, maar zonder mogelijkheid voor koffie/broodje is er natuurlijk geen lol aan. Het zou nu redelijk druk moeten zijn, het is best wel lekker weer en nog vroeg in het jaar. Dus iedereen zou wel terrasje willen pikken.
Dus hier houdt men zich er prima aan. Ook op straat is het ongekend rustig, normaal zie je wel mensen wandelen/fietsen maar op dit moment is het alleen de enkeling die de hond uitlaat.
Op deze webcam is het inderdaad een stuk rustiger dan normaal : https://www.bekijknederland.nl/maasboulevardmaastricht/

Het valt me wel op dat er toch nog relatief veel mensen voorbij fietsen. Waar gaan deze mensen allemaal naartoe ? Bij ons in België is er niets meer om naartoe te gaan want alles is gesloten.
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Misschien kan je kijken of er van die openbare sportrekken etc in de buurt staan?
Dat is bij ons niet toegestaan. Alle openbare speeltuinen of sportrekken zijn met politielint afgesloten, enerzijds om samenscholingen te vermijden en anderzijds om besmetting via het materiaal zelf te voorkomen.
DDX schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Werk, winkel of gewoon rondje fietsen als beweging ?
Nederlandsers doen nou eenmaal veel op de fiets.
Werkverplaatsingen zijn er quasi niet meer (verplicht tele-werken) en fietsen als ontspanning doe ik meestal 's avonds (want tele-werk overdag :) . Behalve voedingswinkels is er niets open hier.
D-e-n schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
Hoe zit het in België dan bijvoorbeeld met bezorgen van maaltijden en spullen?
In principe is dat nog toegestaan. De meeste online winkels en bezorgbedrijven hebben procedures ingericht om contactloos spullen te bezorgen.

[ Voor 37% gewijzigd door denivan op 19-03-2020 10:59 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik snap niet dat de overheid nog geen bedrijf de opdracht gegeven heeft om mondkapjes te gaan maken. Er zullen er miljoenen nodig zijn alleen al in Nederland. Die 20.000 uit China zet niet echt zoden aan de dijk.
https://www.ad.nl/economi...hinese-airlines~aaab71bb/

Tevens zou je dan als er genoeg zijn het gebruik van een mondkapje verplicht stellen. Dat helpt namelijk dat mensen hoest en niesdruppeltjes verspreiden en daarbij voorkomt het dat je met je handen aan je gezicht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10 09:10

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Geen positief bericht op ArsTechnica over een gelekt onderzoek vanuit de Amerikaanse overheid waarin ze verwachten dat COVID nog zo'n 18 maanden of langer door blijft gaan in verschillende waves: https://arstechnica.com/t...ages/?comments=1&start=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:44

DDX

denivan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Het valt me wel op dat er toch nog relatief veel mensen voorbij fietsen. Waar gaan deze mensen allemaal naartoe ? Bij ons in België is er niets meer om naartoe te gaan want alles is gesloten.
Werk, winkel of gewoon rondje fietsen als beweging ?
Nederlandsers doen nou eenmaal veel op de fiets.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

matthijst schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:54:
[...]

Neu. Wat we nu doen is hetzelfde.
Griepsimmuniteit gaat sowieso lang duren. Ze hadden alleen niet veracht dat 1 woord schijnbaar zoveel reacties op zou wekken.

Ze willen gewoon geen complete lock down en dan een jaar wachten op een vaccin.
Wat Van Dissel gisteren in de briefing zei, is een ander plan dan wat hij maandag op Nieuwsuur zei en wat Rutte maandag zei.
ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:14:
[...]

De toespraak van Rutte staat online dus deze zogenaamde draai is vrij eenvoudig te controleren.
Voordat ik mijn reactie in dit forum postte, had ik die al meerdere malen beluisterd, en ook de complete briefing van woensdag en de uitzending van Nieuwsuur op maandag. Als je die beluistert, kan je haast niet anders concluderen dat er gedraaid is van groepsimmuniteit op basis van besmettingen naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie, waar besmettingen een ondergeschikte rol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pacificocean schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:53:
Ik snap niet dat de overheid nog geen bedrijf de opdracht gegeven heeft om mondkapjes te gaan maken. Er zullen er miljoenen nodig zijn alleen al in Nederland. Die 20.000 uit China zet niet echt zoden aan de dijk.

Tevens zou je dan als er genoeg zijn het gebruik van een mondkapje verplicht stellen. Dat helpt namelijk dat mensen hoest en niesdruppeltjes verspreiden en daarbij voorkomt het dat je met je handen aan je gezicht komt.
Mondkapjes of beademings apparatuur. Zag net een artikel langs komen op AD:

https://www.ad.nl/auto/au...aten-produceren~a035bdb7/

Maar even aan VDL geretweet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
En uitgerekend zijn dat de mensen die zich niet aan een lockdown willen houden, en voor elke lulkoeksmoes een reden vinden om toch naar buiten en bij elkaar te zijn |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:21
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Rutte is in de supermarkt: "Stop met hamsteren, kijk om je heen, er is zoveel eten"

Rutte is duidelijk niet in de supermarkten bij mij in de buurt geweest :X
AH, Dirk, Hoogvliet en Lidl zijn hier behoorlijk leeg.
Er ZIJN ook genoeg artikelen beschikbaar, maar het kost altijd tijd om vanuit de distributiecentra naar de schappen te krijgen (zeker zolang teleportatie niet is uitgevonden).
En die tijd is te lang voor sommige ASO's die alles leegkopen!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 19-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:12
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Voordat ik mijn reactie in dit forum postte, had ik die al meerdere malen beluisterd, en ook de complete briefing van woensdag en de uitzending van Nieuwsuur op maandag. Als je die beluistert, kan je haast niet anders concluderen dat er gedraaid is van groepsimmuniteit op basis van besmettingen naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie, waar besmettingen een ondergeschikte rol hebben.
Je gaat voor het gemak even volledig voorbij aan het tekst dat ik quote en dat rechtstreeks uit de toespraak komt?
Je wilt het gewoon niet horen/lezen of doelbewust anders intepreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:45
Tevens snap ik niet dat mondkapjes niet na ontsmetting hergebruikt worden.
Ontsmetting met bijvoorbeeld 70% alcohol of verdunde formaldehyde of verdunde peroxide is zo simpel uit te voeren. Even drogen in de magnetron en ze kunnen opnieuw gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JoStad schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Tevens snap ik niet dat mondkapjes niet na ontsmetting hergebruikt worden.
Ontsmetting met bijvoorbeeld 70% alcohol of verdunde formaldehyde of verdunde peroxide is zo simpel uit te voeren. Even drogen in de magnetron en ze kunnen opnieuw gebruikt worden.
ik begreep dat ze nu ook bewaard worden en er wordt nu onderzocht of dat voldoende veilig is.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Maar dat was dus precies mijn punt. Ik vind dat dat "Lockdown" voor nogal wat verwarring in allerlei discussies zorgt. Wat mij betreft niet meer doen...
Lockdown, social distancing laten ze eens met een duidelijke Nederlandstalige begrippen komen.
Vooral voor de ouderen die toch al in angst zitten is dit totaal onbegrijpelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:39
sambalbaj schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Lockdown, social distancing laten ze eens met een duidelijke Nederlandstalige begrippen komen.
Vooral voor de ouderen die toch al in angst zitten is dit totaal onbegrijpelijk.
Anderhalve meter afstand houden is toch Nederlands genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 14:55
We zouden niet naar buiten gaan terwijl het mag zelf-quarantaine kunnen noemen en niet naar buiten mogen zonder geldig bewijs een (gedeeltelijk) straatverbod zodat we de term lockdown inderdaad niet misbruiken. Hoewel lockdown nu iin de internationale media ook gewoon gebezigd om de situatie in Italië, Spanje en Frankrijk te beschrijven.

Ik ben vandaag nogal pessimistisch gestemd. Er zijn zoveel onzekerheden en het moet nog zoveel erger worden voordat we weer de goede kant op gaan. Er is überhaupt geen garantie dat er een werkzaam vaccin gevonden gaat worden. Mensen die nu nog bezig zijn met het voetbal, F1 of de Olympische Spelen: ik benijd hun optimisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jean-Bob schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:02:
We zouden niet naar buiten gaan terwijl het mag zelf-quarantaine kunnen noemen en niet naar buiten mogen zonder geldig bewijs een (gedeeltelijk) straatverbod zodat we de term lockdown inderdaad niet misbruiken. Hoewel lockdown nu iin de internationale media ook gewoon gebezigd om de situatie in Italië, Spanje en Frankrijk te beschrijven.

Ik ben vandaag nogal pessimistisch gestemd. Er zijn zoveel onzekerheden en het moet nog zoveel erger worden voordat we weer de goede kant op gaan. Er is überhaupt geen garantie dat er een werkzaam vaccin gevonden gaat worden. Mensen die nu nog bezig zijn met het voetbal, F1 of de Olympische Spelen: ik benijd hun optimisme.
aangezien hoge bloeddruk niet goed is voor je kansen is het waarschijnlijk beter voor iedereen om te doen wat ze kunnen én afleiding te zoeken ;)

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Er ZIJN ook genoeg artikelen beschikbaar, maar het kost altijd tijd om vanuit de distributiecentra naar de schappen te krijgen (zeker zolang teleportatie niet is uitgevonden).
En die tijd is te lang voor sommige ASO's die alles leegkopen!
Weet ik ook wel, maar dan had Rutte in een distributiecentrum moeten staan in plaats van te doen alsof de supermarkten vol liggen met eten ;)

En "aso'", ik weet het niet, hoor. De supermarkten zijn hier al een week redelijk leeg, en mijn voorraad in huis ook, dus ik kan goed begrijpen dat mensen iets extra kopen.

Het begon in het begin met hamsteraars, dat waren aso's, maar nu zijn het gewone normale gezinnen die gewoon voedselzekerheid willen hebben. Of wc-papierzekerheid* ;)
Ik kan het ze niet kwalijk nemen.

* Wij hebben ook al bij de buren aan moeten kloppen omdat ons wc-papier op was en het nergens te krijgen is.
Leuk, dat filmpje van die gozer in het distributiecentrum van wc-papier, maar ik had liever dat-ie ging werken in plaats van jolige filmpjes maken :P

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 14:55
maratropa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:04:
[...]

aangezien hoge bloeddruk niet goed is voor je kansen is het waarschijnlijk beter voor iedereen om te doen wat ze kunnen én afleiding te zoeken ;)
Haha klopt, ik ga vandaag ook proberen minder met het nieuws bezig te zijn. Aan de andere kant denk ik dat het momenteel ieders burgerplicht is optimaal geïnformeerd te blijven en ik zie al genoeg verhalen over domme mensen die zich niet aan simpele instructies willen houden 'omdat het allemaal wel meevalt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Mondkapjes of beademings apparatuur. Zag net een artikel langs komen op AD:

https://www.ad.nl/auto/au...aten-produceren~a035bdb7/

Maar even aan VDL geretweet :)
Dan moet je nog steeds wachten tot een ondernemer dit oppakt. Daar is nu geen tijd voor lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:21
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:06:
[...]
Het begon in het begin met hamsteraars, dat waren aso's, maar nu zijn het gewone normale gezinnen die gewoon voedselzekerheid willen hebben. Of wc-papierzekerheid ;)
Ik kan het ze niet kwalijk nemen,
Wat is het verschil tussen hamsteraars & in jouw voorbeeld de "gewone normale gezinnen die voedselzekerheid willen hebben"?

Ik zie die beide als hamsteraars. Gewoon kopen wat je normaal ook koopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 19:23
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:06:

En "aso'", ik weet het niet, hoor. De supermarkten zijn hier al een week redelijk leeg, en mijn voorraad in huis ook, dus ik kan goed begrijpen dat mensen iets extra kopen.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen mensen die hun voorraad aanvullen - jij - en mensen die nog steeds inslaan voor weken. Dus dat hoeft uiteraard niet gebagataliseerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Bruno Bruins heeft gisteren voordat hij even nokkie ging nog gezegd dat een dergelijke vraag uit te hebben staan of dat te realiseren valt. Daarnaast betwijfel ik het ten zeerste dat mondkapjes de oplossing zijn nu inmiddels ook bekend is dat het virus prima enkele uren kan overleven op verschillende ondergronden. Dat betekent in principe dat je niks meer kan aanraken zonder dat er een kans is dat je besmet raakt, dus ook geen producten uit supermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pacificocean schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Dan moet je nog steeds wachten tot een ondernemer dit oppakt. Daar is nu geen tijd voor lijkt mij.
Ja dat moet sowieso. Al was het maar omdat een beademingsapparaat wat verder van het bed af is. Ze bouwen bij wijze van spreke makkelijker een tank dan een hart/long machine.

Maar ik ga er wel vanuit dat die gesprekken al lang lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Je gaat voor het gemak even volledig voorbij aan het tekst dat ik quote en dat rechtstreeks uit de toespraak komt?
Je wilt het gewoon niet horen/lezen of doelbewust anders intepreteren?
Excuus. Bij deze ga ik er op in.

Rutte zei maandag letterlijk:
en wat ze ons ook zeggen is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen
Nog voordat een medicijn/vaccin beschikbaar is, willen ze groepsimmuniteit gecontroleerd opbouwen.

Rutte:
maar moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs lang kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen in een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen
Rutte:
Alles overziend zijn er drie mogelijke scenario's. Het eerste scenario is het virus maximaal controleren. Dat leidt tot een beheerste verspreiding onder groepen die het minste risico lopen. Dat is hét scenario van onze keuze. Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode. Met deze aanpak waarin de meeste mensen al een lichte klachten zullen krijgen, bouwen we immuniteit op en zorgen we dat de zorg het aan kan
Luister vervolgens Nieuwsuur van maandag met Van Dissel.
In de hele uitzending wordt niet gesproken over een vaccin. En hij zegt letterlijk:
Dat is eigenlijk de bedachte achter dit beleid. We willen het virus laten rondgaan onder mensen die daar eigenlijk weinig last van hebben.
In het gesprek wordt dit meerdere malen bevestigd.

Luister vervolgens Van Dissel woensdag in de lange briefing, daar is hij gedraaid naar vaccins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Wat is het verschil tussen hamsteraars & in jouw voorbeeld de "gewone normale gezinnen die voedselzekerheid willen hebben"?

Met het risico als ik weer boodschappen moet doen dat ik in een lege supermarkt sta? Liever niet.

We hebben voor onze normale weekboodschappen vier supermarkten langs moeten gaan.
En dat is dus kopen wat we normaal kopen.

Dus ik begrijp het prima dat mensen wel meer dan hun normale boodschappen kopen.
En ik zit er ernstig aan te denken om zelf ook voor een langere periode (twee weken of whatever) in huis te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Ryur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Probleem is dat de idiote hamsteraars andere hamsteraars creëren. En ja, ik doe er vervolgens (voor een deel) ook aan mee.

Ik doe elke vrijdagmiddag na mijn werk de wekelijkse boodschappen. Afgelopen vrijdag had ik al mijn producten in huis, behalve brood. Dus wat deed ik, zaterdagochtend om 08:00 uur bij de supermarkt staan en in plaats van de normale 1 stop ik nu 2 broden in mijn mandje. Zelfde deed ik met het gehakt gisteren. In plaats van 1 kilo, dan maar 2 kilo meenemen. Want ik wil niet zonder zitten. Misschien niet goed, maar dit is wat met hiermee creëert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Dus ik begrijp het prima dat mensen wel meer dan hun normale boodschappen kopen.
En dat is nou precies de reden waarom de supermarkten deels leeg zijn. Je ziet hopelijk de vicieuze circel, en daarmee de ongewenstheid, van dit gedrag?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Ircghost schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:53:
Geen positief bericht op ArsTechnica over een gelekt onderzoek vanuit de Amerikaanse overheid waarin ze verwachten dat COVID nog zo'n 18 maanden of langer door blijft gaan in verschillende waves: https://arstechnica.com/t...ages/?comments=1&start=40
Dit was al bekend, elke viroloog waarschuwt hier voor.
Daarom is het belang van een antivirus ook zo groot. Voor nu geld, zoveel mogelijk de mensen beschermen die het kwetsbaarste zijn en de groep die het kan hebben immuun maken. Als het zorgpersoneel wat nu ziek is heeft het voordeel dat als ze beter worden (van de milde symptomen) ze veilig zijn voor een hernieuwde besmetting. Alleen nog even de vraag als/of ze bij een her-besmetting zonder klachten het virus ook kunnen doorgeven.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
DR!5EQ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Bruno Bruins heeft gisteren voordat hij even nokkie ging nog gezegd dat een dergelijke vraag uit te hebben staan of dat te realiseren valt. Daarnaast betwijfel ik het ten zeerste dat mondkapjes de oplossing zijn nu inmiddels ook bekend is dat het virus prima enkele uren kan overleven op verschillende ondergronden. Dat betekent in principe dat je niks meer kan aanraken zonder dat er een kans is dat je besmet raakt, dus ook geen producten uit supermarkten.
Precies dat. Het dragen van een mondkapje maakt de kans dat iemand eerst met zijn handen aan zijn neus zit en vervolgens aan een product veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:25
Ircghost schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:53:
Precies de reden dat een full lockdown geen nut heeft, tenzij je het deze gehele periode doet. Als we dat doen is daarna een extreem groot deel van de bevolking werkeloos en zijn we instant een 3e wereldland. Goed idee dus, zo'n full lockdown zoals Wilders en Baudet willen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

demo31051987 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Probleem is dat de idiote hamsteraars andere hamsteraars creëren. En ja, ik doe er vervolgens (voor een deel) ook aan mee.

Ik doe elke vrijdagmiddag na mijn werk de wekelijkse boodschappen. Afgelopen vrijdag had ik al mijn producten in huis, behalve brood. Dus wat deed ik, zaterdagochtend om 08:00 uur bij de supermarkt staan en in plaats van de normale 1 stop ik nu 2 broden in mijn mandje. Zelfde deed ik met het gehakt gisteren. In plaats van 1 kilo, dan maar 2 kilo meenemen. Want ik wil niet zonder zitten. Misschien niet goed, maar dit is wat met hiermee creëert.
1 extra produkt van elk meenemen is geen hamsteren.

Hamsteren is als je 30+ flessen mineraalwater, of 100+ rollen wc-papier meeneemt. Of meteen voor 4 weken boodschappen doet. Of een heel winkelrek van 1 artikel in je wagen mikt.

En dat is dus wat er gebeurde. En nog steeds gebeurt, heb het gisteren nog gezien met 1 figuur die minstens 50 flessen mineraalwater in zijn kar aan het laden was....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
DR!5EQ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Daarom was ik ook mijn handen steeds goed als ik uit de supermarkt terugkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:12:
[...]

En dat is nou precies de reden waarom de supermarkten deels leeg zijn. Je ziet hopelijk de vicieuze circel, en daarmee de ongewenstheid, van dit gedrag?
Uiteraard zie ik het, maar ik moet ook voor mezelf (of in dit geval vooral mijn kinderen) zorgen.

Ik denk ook dat een grote schade gedaan wordt door supermarkten en in dit geval dus de premier, die zeggen dat er genoeg eten in de supermarkten is, terwijl iedereen die naar de supermarkt gaat ziet dat het niet zo is. Dan wakker je hamstergedrag alleen maar aan, omdat niemand het gelooft.

Nu met ik zeggen dat supermarkten het beter doen dan Rutte, zij benadrukken de logistieke problemen, waar Rutte gewoon onzin verkoopt ;)

Ik denk dat het beter zou werken als er gewoon maatregelen worden genomen waardoor supermarkten gewoon minder snel leeglopen en de verkoop beter past bij de aanvoer in plaats van mooie praatjes.
(Een ouder-uurtje, niet meer dan twee producten per persoon, etc)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:16
Basekid schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Daarom was ik ook mijn handen steeds goed als ik uit de supermarkt terugkom.
Zag gister mensen met handschoenen boodschappen doen, dat kan op zich helpen zolang je maar een beetje goede handschoenetiquette hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Hamsteren is als je 30+ flessen mineraalwater, of 100+ rollen wc-papier meeneemt. Of meteen voor 4 weken boodschappen doet. Of een heel winkelrek van 1 artikel in je wagen mikt.

En dat is dus wat er gebeurde. En nog steeds gebeurt, heb het gisteren nog gezien met 1 figuur die minstens 50 flessen mineraalwater in zijn kar aan het laden was....
Deels ben ik het met je eens. Want als er 1 hamster 10 broden meeneemt en er daarom 10 mensen mis grijpen, zullen van die 10 5 mensen de volgende dag terugkomen en allemaal 2 broden meenemen en dus gaat het net zo snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Uiteraard zie ik het, maar ik moet ook voor mezelf (of in dit geval vooral mijn kinderen) zorgen.

Ik denk ook dat een grote schade gedaan wordt door supermarkten en in dit geval dus de premier, die zeggen dat er genoeg eten in de supermarkten is, terwijl iedereen die naar de supermarkt gaat ziet dat het niet zo is. Dan wakker je hamstergedrag alleen maar aan, omdat niemand het gelooft.
Rutte (of de supermarkten) heeft niet gezegfd dat er genoeg voedsel in de supermarkten is, maar dat er genoeg voedsel is. Een belangrijk verschil.

Het moet natuurlijk nog wel van het distributiecentrum naar de supermarkt gebracht worden. En dat is waarom soms rekken leeg zijn. Niet omdat er geen voedsel (of welk produkt dan ook meer is), maar simpelweg omdat de logistieke keten het hamsteren niet meer kan bijbenen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 22:11

krietjur

Where am I?

Het grappige met het hamsteren is wel dat sommige supermarkten er nauwelijks last van lijken te hebben. Hier in de wijk is de AH flink leeg, terwijl de Coop amper 500 meter verderop nauwelijks voorraad problemen lijkt te hebben (op wc papier en handzeep na). Hopelijk ontdekken niet teveel mensen dat hier O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

krietjur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:20:
Het grappige met het hamsteren is wel dat sommige supermarkten er nauwelijks last van lijken te hebben. Hier in de wijk is de AH flink leeg, terwijl de Coop amper 500 meter verderop nauwelijks voorraad problemen lijkt te hebben (op wc papier en handzeep na). Hopelijk ontdekken niet teveel mensen dat hier O-)
De lokale marktkooplui en kleine ondernemers hebben vaak meer dan je denkt. En kunnen misschien wat meer flexibel zijn.
Zo heeft hier een lokale bakker 'bestellijsten' die ingevuld kunnen worden, kan je aanggeven hoeveel broden je morgen wilt.
Het is geen belofte dat ze het kunnen leveren, maar stelt hen beter in staat om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29
Hier is de druk er ook wel af. Gisteren half 6 nog brood mee kunnen nemen zelfs. Vakkenvullers hoorde ik ook praten dat ze wellicht weer op tijd klaar zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Excuus. Bij deze ga ik er op in.

Rutte zei maandag letterlijk:

[...]

Nog voordat een medicijn/vaccin beschikbaar is, willen ze groepsimmuniteit gecontroleerd opbouwen.

Rutte:

[...]

Rutte:

[...]

Luister vervolgens Nieuwsuur van maandag met Van Dissel.
In de hele uitzending wordt niet gesproken over een vaccin. En hij zegt letterlijk:

[...]

In het gesprek wordt dit meerdere malen bevestigd.

Luister vervolgens Van Dissel woensdag in de lange briefing, daar is hij gedraaid naar vaccins.
Je probeert stukjes exacte uitspraken te vergelijken en daar dan conclusies uit te halen met dat ze een 180 graden draai hebben gemaakt.

Dat is leuk voor een lesje Nederlandse taal.

Ze kunnen het misschien wel slecht verwoord hebben in eerste instantie maar aan de daadwerkelijke uitwerking is er heel weinig veranderd.

Verschillende mensen hebben dat na de eerste de eerste toespraak wel begrepen. Lees de posts die daarop gevolgd zijn noch maar een keer terug (onder andere 1 van mij)

Groeps immuniteit was nooit een doel op zich maar een gevolg van de gemaakte keuze. De gemaakte keuze is niet veranderd.

Of ze dat handig hebben gecommuniceerd voor een groot deel van het Nederlandse volk is dan misschien wat anders maar als je even nadenkt zie je dat dit geen enkel verschil maakt

edit:spelfout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Iemand die veel van iets meeneemt is niet direct een hamster. Ik werd gister aangesproken/uitgescholden door een man die 100% zeker wist dat ik een hamster was omdat ik 8 broden meenam. Enige wat ik er bij hem niet in kreeg was dat dit brood voor 2 buren en 2 vrienden (combinatie van zieken/artsen) was. Hoop dat mensen een beetje opletten met direct mensen uitschelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

krietjur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:20:
Klopt, mijn Jumbo heeft ook zo goed als alle rekken gewoon nog gevuld. Zelfs de handzeep is er nog gewoon. Alleen niet van elk artikel 10 exemplaren in de schappen, maar 5 ot 6 ofzo.

Heb gelukkig ook maar 2 hamsteraard gezien: maandag iemand die 100+ rollen toiletpapier meenam, en gisteren iemand die 50+ flessen mineraalwater in zijn winkelkar gooide, waardoor het hele rek leeg was, en hij de vakkenvuller vroeg of ze in het magazijn nog meer flessen hadden staan, want die wilde hij ook hebben (en hij kreeg ze ook).

Enige artikel wat ik maandag miste was mijn vaste merk douchegel (andere merken waren er wel). Die was gisteren ook gewoon weer netjes aangevuld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 22:41
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat het beter zou werken als er gewoon maatregelen worden genomen waardoor supermarkten gewoon minder snel leeglopen en de verkoop beter past bij de aanvoer in plaats van mooie praatjes.
(Een ouder-uurtje, niet meer dan twee producten per persoon, etc)
Precies, ik snap niet waarom niet alle winkels een limiet op bepaalde artikelen instellen. Bijvoorbeeld max 1 pak toiletpapier, 2 pakken pasta per klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

Stoney3K

Flatsehats!

TheBrut3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Precies de reden dat een full lockdown geen nut heeft, tenzij je het deze gehele periode doet. Als we dat doen is daarna een extreem groot deel van de bevolking werkeloos en zijn we instant een 3e wereldland. Goed idee dus, zo'n full lockdown zoals Wilders en Baudet willen.
Als er niet al tussendoor, als gevolg van de enorme economische impact, een oorlog uitbreekt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 22:11

krietjur

Where am I?

xh3adshotx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Iemand die veel van iets meeneemt is niet direct een hamster. Ik werd gister aangesproken/uitgescholden door een man die 100% zeker wist dat ik een hamster was omdat ik 8 broden meenam. Enige wat ik er bij hem niet in kreeg was dat dit brood voor 2 buren en 2 vrienden (combinatie van zieken/artsen) was. Hoop dat mensen een beetje opletten met direct mensen uitschelden.
Klopt.. ik kreeg vorige week al commentaar toen ik 2 pakken wc papier meenam (eentje voor het eigen gezin en eentje voor mijn vader in een woonzorgcentrum (die nu in lockdown is)).
Eergisteren haalde ik een stapeltje van 10 washandjes, wederom voor mijn vader die (sinds kort) in het woonzorgcentrum zit en kreeg daar al boze gezichten van een dame die zei "ga je nu ook al washandjes hamsteren!" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Precies, ik snap niet waarom niet alle winkels een limiet op bepaalde artikelen instellen. Bijvoorbeeld max 1 pak toiletpapier, 2 pakken pasta per klant
Simpel: dan loop je het risico dat agressieve hamsters het op winkelpersoneel gaat afreageren. Verbaal (uitschelden/dreigen) danwel fysiek (klappen verkopen) omdat ze het niet met zo'n limiet eens zijn.

Kan me voorstellen dat een winkelier zijn personeel dat risico niet wil laten lopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TLdyzJmuaDKcbEkEF4zgki5KtQ=/f/image/0XOXeahfwTkqIeH3jJ7F1sHW.png

Zojuist op de NOS bekend gemaakt. Komt wel BTW nog bij als je gaat afrekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 19-03-2020 11:26 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Op dit moment doe ik boodschappen voor mijzelf (huishouden van 2), 2 buren (1x huishouden van 3, 1x huishouden van 5) en 2 vrienden (2x huishouden van 2). Een aantal van deze zijn ziek en een paar zijn arts, welke moet ik teleurstellen dat ze geen toiletpapier krijgen? Of tegen wie moet ik zeggen dat ze geen eten op tafel kunnen zetten omdat een bepaalde groep daadwerkelijk aan het hamsteren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Indoubt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Je probeert stukjes exacte uitspraken te vergelijken en daar dan conclusies uit te halen met dat ze een 180 graden draai hebben gemaakt.

Dat is leuk voor een lesje Nederlandse taal.

Ze kunnen het misschien wel slecht verwoord hebben in eerste instantie maar aan de daadwerkelijke uitwerking is er heel weinig veranderd.

Verschillende mensen hebben dat na de eerste de eerste toespraak wel begrepen. Lees de posts die daarop gevolgd zijn noch maar een keer terug (onder andere 1 van mij)

Groeps immuniteit was nooit een doel op zich maar een gevolg van de gemaakte keuze. De gemaakte keuze is niet veranderd.

Of ze dat handig hebben gecommuniceerd voor een groot deel van het Nederlandse volk is dan misschien wat anders maar als je even nadenkt zie je dat dit geen enkel verschil maakt

edit:spelfout
Je vergeet dat Van Dissel (RIVM), waar Rutte zijn informatie op baseerd, in Nieuwsuur op maandag heel duidelijk zei dat groepsimmuniteit het "beleid" is. Meerdere malen wordt dit bevestigd. Dit staan in lijn met wat Rutte die dag zei.
(Met opmerkingen als dat er een verborgen bericht in zit, dat het Nederlandse volk niet zou begrijpen, komen we niet echt verder.)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyb op 19-03-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:39
Echt chill dat hooikoorts nu ook begint te spelen. Je weet nu niet of je gewoon verkouden bent of hooikoorts klachten hebt...

Mijn pa heeft hoge bloeddruk, maar nu goed onder controle na medicatie, dotteren en pensioen. Ik heb/had er ook last van maar mijn huisarts vond het toen niet nodig om wat mee te doen want ik ben nog jong (35). Wel al nog meer op mijn voeding/zout en suiker inname gaan letten.

Hoop niet dat dit nog een ding wordt als ik straks ook besmet zou raken :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Laatst online: 28-10 09:58
xh3adshotx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]

We moeten inderdaad niet zoveel op elkaar letten, echter is zijn reactie, althans gedachte wel logisch in deze situatie.

Ik had het zelfde gedacht, maar zo zie je maar dat er een heel ander verhaal achter kan zitten.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
Pierre schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:26:
[Afbeelding]

Zojuist op de NOS bekend gemaakt. Komt wel BTW nog bij als je gaat afrekenen.
Dat wordt nog wat, vanwege de BTW; lijkt 't goedkoop tot je bij de kassa staat. Dat zullen een hoop consumenten niet door hebben
Pagina: 1 ... 28 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]