Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 96 Laatste
Acties:
  • 348.634 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:50
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Klopt, mijn Jumbo heeft ook zo goed als alle rekken gewoon nog gevuld. Zelfs de handzeep is er nog gewoon. Alleen niet van elk artikel 10 exemplaren in de schappen, maar 5 ot 6 ofzo.

Heb gelukkig ook maar 2 hamsteraard gezien: maandag iemand die 100+ rollen toiletpapier meenam, en gisteren iemand die 50+ flessen mineraalwater in zijn winkelkar gooide, waardoor het hele rek leeg was, en hij de vakkenvuller vroeg of ze in het magazijn nog meer flessen hadden staan, want die wilde hij ook hebben (en hij kreeg ze ook).

Enige artikel wat ik maandag miste was mijn vaste merk douchegel (andere merken waren er wel). Die was gisteren ook gewoon weer netjes aangevuld.
Mineraalwater? Ik vraag me toch af waar die zich op aan het voorbereiden is (al heb ik dat met toiletpapier ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Als er niet al tussendoor, als gevolg van de enorme economische impact, een oorlog uitbreekt.
Dit is inderdaad ook nog een scenario vrees ik, dat de verhoudingen op wereldtoneel in een stroomversnelling veranderen. Met daarbij ernstig verzwakte economiën kan een kat in het nauw gekke sprongen maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

eric.1 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Mineraalwater? Ik vraag me toch af waar die zich op aan het voorbereiden is (al heb ik dat met toiletpapier ook).
Ja, zowel Spa als (toen die op was) het Jumbo-huismerk.

Vraag het me ook af wat iemand moet met voldoende toiletpapier voor 2 jaar, als het niet nog langer is. Zeker aan het voorbereiden op Judgment Day ofzo :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Simpel: dan loop je het risico dat agressieve hamsters het op winkelpersoneel gaat afreageren. Verbaal (uitschelden/dreigen) danwel fysiek (klappen verkopen) omdat ze het niet met zo'n limiet eens zijn.

Kan me voorstellen dat een winkelier zijn personeel dat risico niet wil laten lopen.
Daar moet gelijk de politie op afgestuurd worden. Bij diefstal nemen ze dat risico doorgaans wel en leidt ook tot een beperkt aantal enige incidenten. Als het goed is, heeft het (vaste) personeel ook wel een agressietraining gehad om de boel de de-escaleren, tenminste, ik wel 25+ jaar geleden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:40
rik86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Dat wordt nog wat, vanwege de BTW; lijkt 't goedkoop tot je bij de kassa staat. Dat zullen een hoop consumenten niet door hebben
Kwestie van goed informeren bij de ingang toch? Al dan wel door middel van posters etc.

Het zou in iedere geval wel zo netjes zijn om dat goed te vermelden, aangezien inderdaad een groot deel van de consumenten hier niet stil bij zouden staan.
Voorkomt ook gezeik voor de groothandel zelf bij de kassa's ;) Genoeg mensen die goed op de centjes letten en al weten hoeveel het ongeveer in totaal gaat kosten bij de kassa.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Je vergeet dat Van Dissel (RIVM) waar Rutte zijn informatie op baseerd, in Nieuwsuur op maandag heel duidelijk zei dat groepsimmuniteit het "beleid" is. Meerdere malen wordt dit bevestigd.
Ze hebben nu gedraaid in de communicatie omdat er zoveel negatieve reacties op kwamen, maar de boodschap klopt nog steeds. Er is geen realistisch alternatief.

Wachten op een vaccin betekend dat we in het gustigste geval strengere maatregelen moeten treffen en deze nog 12 maanden moeten volhouden.

In een meer realistisch scenario zullen de maatregelen nog strenger moeten zijn en duurt een vaccin minimaal 18 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Openen van groothandels voor prive personen is dan wel een goede zet. Aangezien veel bedrijven dichtgaan hebben die groothandels veel capaciteit over. en het verlicht de druk op de supermarkten.

Ik ben de afgelopen dagen 5 keer naar de supermarkt geweest en mijn broer 4 keer. Gezamenlijk hebben we 9 bezoeken aan de supermarkt gedaan om WC papier te kunnen krijgen en waren niet succesvol. Ik heb zelf geen problemen maar dit is voor mijn moeder waarvan we niet meer willen dat ze zelf nog de deur uitgaat (83 jaar)

Uiteindelijk heeft mijn broer een partij op het internet kunnen vinden en die besteld.

Ik ben nu (nog) aan het werk en dan is proberen om een supermarkt momentje te vinden lastig. Gelukkig is de AH tot 10 uur open.

Ik ben normaal niet een hamsteraar maar als ik zo vaak naar de super moet voor 1 product wordt het wel langzaam irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
xh3adshotx schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Op dit moment doe ik boodschappen voor mijzelf (huishouden van 2), 2 buren (1x huishouden van 3, 1x huishouden van 5) en 2 vrienden (2x huishouden van 2). Een aantal van deze zijn ziek en een paar zijn arts, welke moet ik teleurstellen dat ze geen toiletpapier krijgen? Of tegen wie moet ik zeggen dat ze geen eten op tafel kunnen zetten omdat een bepaalde groep daadwerkelijk aan het hamsteren is?
Dat is inderdaad vervelend, maar ik denk dat jij een uitzondering bent. Daarnaast heeft niet iedereen elke dag een pak pasta en pak toiletpapier nodig lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Je vergeet dat Van Dissel (RIVM) waar Rutte zijn informatie op baseerd, in Nieuwsuur op maandag heel duidelijk zei dat groepsimmuniteit het "beleid" is. Meerdere malen wordt dit bevestigd.
Maar dat is nog steeds beleid, we zitten met dit virus opgescheept tot óf 't virus is uitgestorven: De optie full lockdown voor meerdere maanden, waarbij je bijvoorbeeld eens per week het huis uit mag voor boodschappen en om naar je werk te gaan als je in een cruciale sector werkt óf totdat genoeg mensen het hebben gekregen en er groepsimmuniteit is óf totdat er een vaccin/geneesmiddel is.

Full lockdown is geen optie voor de regering (economische schade en bijkomende gezondheid/maatschappelijke schade te groot)

Niets doen is ook geen optie, dan raakt de zorg overbelast en zijn er te veel doden te betreuren

Dus de huidige optie, zoveel doen dat de zorg niet overbelast raakt en de economie, en dus de gehele maatschappij, zo beperkt mogelijk geraakt wordt en dit blijven doen totdat er een vaccin óf groepsimmuniteit is, is het huidige beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Indoubt schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:33:
Openen van groothandels voor prive personen is dan wel een goede zet. Aangezien veel bedrijven dichtgaan hebben die groothandels veel capaciteit over. en het verlicht de druk op de supermarkten.

Ik ben de afgelopen dagen 5 keer naar de supermarkt geweest en mijn broer 4 keer. Gezamenlijk hebben we 9 bezoeken aan de supermarkt gedaan om WC papier te kunnen krijgen en waren niet succesvol. Ik heb zelf geen problemen maar dit is voor mijn moeder waarvan we niet meer willen dat ze zelf nog de deur uitgaat (83 jaar)

Uiteindelijk heeft mijn broer een partij op het internet kunnen vinden en die besteld.

Ik ben nu (nog) aan het werk en dan is proberen om een supermarkt momentje te vinden lastig. Gelukkig is de AH tot 10 uur open.

Ik ben normaal niet een hamsteraar maar als ik zo vaak naar de super moet voor 1 product wordt het wel langzaam irritant.
Pijnlijk om te lezen. Zo zonde dit.

In iedere geval een tip, de meeste bouwmarkten verkopen ook WC Papier.
Ben al meerdere keren deze week in verschillende bouwmarkten geweest en heb bijna altijd wel WC papier zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Maar dat is nog steeds beleid, we zitten met dit virus opgescheept tot óf 't virus is uitgestorven: De optie full lockdown voor meerdere maanden, waarbij je bijvoorbeeld eens per week het huis uit mag voor boodschappen en om naar je werk te gaan als je in een cruciale sector werkt óf totdat genoeg mensen het hebben gekregen en er groepsimmuniteit is óf totdat er een vaccin/geneesmiddel is.
Ik denk dat zelfs in dat scenario er genoeg mensen herrie gaan schoppen. Want reken maar dat je rellen op straat krijgt als de eredivisie voor een heel seizoen niet doorgaat.

Brood en spelen, die laatste is net zo belangrijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Ze hebben nu gedraaid in de communicatie omdat er zoveel negatieve reacties op kwamen, maar de boodschap klopt nog steeds. Er is geen realistisch alternatief.
Het gaat verder dan het simpelweg anders verwoorden. Ze zijn gegaan van groepsimmuniteit op basis van besmettingen in een bepaalde groep naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie, waarbij besmettingen een ondergeschikte rol zijn. Daar zit een groot verschil tussen. De aanpak op de korte termijn kan inderdaad nog steeds hetzelfde zijn, met de huidige maatregelen, maar op lange termijn zit daar een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Het gaat verder dan het simpelweg anders verwoorden. Ze zijn gegaan van groepsimmuniteit op basis van besmettingen in een bepaalde groep naar groepsimmuniteit op basis van vaccinatie, waarbij besmettingen een ondergeschikte rol zijn. Daar zit een groot verschil tussen. De aanpak op de korte termijn kan inderdaad nog steeds hetzelfde zijn, met de huidige maatregelen, maar op lange termijn zit daar een groot verschil in.
Nou ja, niet helemaal. Dat hangt allemaal af van hoe snel dat vaccin er is. En dan heeft in beide scenario's hetzelfde effect. Want waarom zou je niet vaccineren als 't vaccin er wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Hier in de buurt zijn de Aziatische/Poolse supermarkt ook nog open & bieden meestal deze producten ook aan. Om een of andere reden komen minder mensen daar. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 13:13
[...]

Uit de toespraak van Rutte:
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.4
Dat is toch precies wat ze nu ook doen? Dus totdat er een vaccin is probeer je gecontroleerd de groepsimminuiteit op te bouwen. Ook al zul je dat niet volledig bereiken zorg je er wel voor dat daarmee het virus zich minder snel verspreid, daarmee de zorg ontlast en dus de maatregelen kunt versoepelen. Zodra er een vaccin is ga je dat heel snel uitrollen en verkrijg je op die manier groepsimmuniteit.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
[...]

Volgens mij valt dat wel mee. Het doel is nooit geweest het virus te stoppen door een algehele lockdown. Dat betekend dat het virus zich langzaam zal verspreiden. Wat het kabinet wil is dit beheersen zodat de IC's niet overbelast worden.

Uiteindelijk betekend dit of;
- 60% van de mensen is besmet geweest en dus groeps immuniteit
- er is een vaccin voordat we de 60% bereiken en we vaccineren iedereen voor immuniteit
redwing schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Uit de toespraak van Rutte:

[...]

Dat is toch precies wat ze nu ook doen? Dus totdat er een vaccin is probeer je gecontroleerd de groepsimminuiteit op te bouwen. Ook al zul je dat niet volledig bereiken zorg je er wel voor dat daarmee het virus zich minder snel verspreid, daarmee de zorg ontlast en dus de maatregelen kunt versoepelen. Zodra er een vaccin is ga je dat heel snel uitrollen en verkrijg je op die manier groepsimmuniteit.
Preices. Daarnaast op het moment dat er een werkend vaccin is hebben we niet gelijk 7,5miljard doses klaar. Daar zal ook nog maanden overheen gaan

[ Voor 27% gewijzigd door R.van.M op 19-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:18:
[...]

Zag gister mensen met handschoenen boodschappen doen, dat kan op zich helpen zolang je maar een beetje goede handschoenetiquette hebt.
Zullen ze de verpakking bij thuiskomst ook ontsmetten? 8)7 bovendien, virussen lopen net zo goed over handschoenen. Beetje nutteloos als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
DR!5EQ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Zullen ze de verpakking bij thuiskomst ook ontsmetten? 8)7 bovendien, virussen lopen net zo goed over handschoenen. Beetje nutteloos als je het mij vraagt.
En je telefoon, autosleutels, autogordel, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Maar dat was dus precies mijn punt. Ik vind dat dat "Lockdown" voor nogal wat verwarring in allerlei discussies zorgt. Wat mij betreft niet meer doen...
Iedereen (elk land, de politiek etc) heeft als definitie van een lockdown wat ik omschreef. Niets moeilijks aan hoor. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Virussen lopen niet. Eventueel vocht waar ze zich in bevinden "loopt" wel naar het laagste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

rik86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Nou ja, niet helemaal. Dat hangt allemaal af van hoe snel dat vaccin er is. En dan heeft in beide scenario's hetzelfde effect. Want waarom zou je niet vaccineren als 't vaccin er wel is?
Als je het vaccin beschikbaar is, wil je inderdaad vaccineren. Dat ontken ik ook niet.

Maar er zit wel een groot verschil tussen:
1) het virus laten rondwaaien in een bepaalde groep en vervolgens overstappen op een vaccin indien beschikbaar
2) het uitvoeren van een lockdown totdat het aantal actieve besmettingen is gedaald onder een bepaald niveau, en vervolgens wachten op een vaccin, eventueel met meerdere tijdelijke lockdowns.

In beide situaties wordt groepsimmuniteit opgebouwd, maar de strategie en het effect veschilt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

chriistiix schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:28:
[...]

We moeten inderdaad niet zoveel op elkaar letten, echter is zijn reactie, althans gedachte wel logisch in deze situatie.

Ik had het zelfde gedacht, maar zo zie je maar dat er een heel ander verhaal achter kan zitten.
Alsof iemand 8 broden voor zichzelf koopt. Moet je wel een grote vriezer hebben, want het is zo bedorven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:35
rik86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:35:
Dus de huidige optie, zoveel doen dat de zorg niet overbelast raakt en de economie, en dus de gehele maatschappij, zo beperkt mogelijk geraakt wordt en dit blijven doen totdat er een vaccin óf groepsimmuniteit is, is het huidige beleid.
Ik ben bang dat de piek ook bij het 'flatten the curve' scenario boven de zorgcapaciteit gaat liggen, maar dat 'men' dat gaat lopen roepen dat het toch anders moet enzovoorts. Los van die discussie denk ik dat het belangrijk is je te realiseren dat de zorg zeer waarschijnlijk overbelast gaan worden *ongeacht het scenario*.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
ion schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Alsof iemand 8 broden voor zichzelf koopt. Moet je wel een grote vriezer hebben, want het is zo bedorven.
Zulke hamsteraars hebben daar wel ruimte voor. Hier thuis staan ook 2 vriezers (Ben geen hamsteraar;p), als ik het een beetje opruim kan ik er ook 8 broden kwijt. (Inclusief de rest wat er in ligt)
Zat mensen die ik ken met een vrieskist in de schuur/garage.

[ Voor 10% gewijzigd door Christoxz op 19-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

krietjur

Where am I?

[...]

Ik ken zat grote gezinnen die wekelijks 6-8 broden halen en invriezen. Zo uitzonderlijk is dat echt niet, deed mijn moeder vroeger ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

[...]

alsof een hamsteraar logisch nadenkt :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

De verkoop van vriezers is, niet geheel toevallig, ook fors gestegen sinds de uitbraak van corona. Waarschijnlijk door hamsters dus.

Zie o.a. nieuws: Webcams en vriezers zijn sinds enkele dagen veel populairder in Price...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Ik ben net bij de Makro Duiven geweest en daar hebben ze inderdaad genoeg WC papier, maar voor de rest waren er toch ook wel een aantal dingen uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Als je het vaccin beschikbaar is, wil je inderdaad vaccineren. Dat ontken ik ook niet.

1) het virus laten rondwaaien in een bepaalde groep en vervolgens overstappen op een vaccin indien beschikbaar
2) het uitvoeren van een lockdown totdat het aantal actieve besmettingen is gedaald onder een bepaald niveau, en vervolgens wachten op een vaccin, eventueel met meerdere tijdelijke lockdowns.

In beide situaties wordt groepsimmuniteit opgebouwd, maar de strategie en het effect veschilt enorm.
Nogmaals, in het beste scenario duur een vaccin nog 12 maanden. Een lockdown van die duur (of meerdere die elkaar steeds opvolgen) zullen de totale economie kapot maken, alsmede voor mentale problemen zorgen. Uiteindelijk kan dat zelfs leiden tot meer doden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Tweakers onder ons die ook met de kinderen thuiszitten:

https://www.rtlboulevard....iswerkende-ouders-te-hulp

Freekie heeft een YouTube-serie gemaakt waarin hij als Meester Freek lesgeeft. Kinderen kunnen een dierenpaspoort downloaden en meedoen aan de opdrachten in de video's.

Misschien een tip voor enkele mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Ik ben net bij de Makro Duiven geweest en daar hebben ze inderdaad genoeg WC papier, maar voor de rest waren er toch ook wel een aantal dingen uitverkocht.
Oh snel even langs en een paar honderd rollen inslaan. Stel je voor dat je niet meer kan poepen zoals normaal! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Het maakt niet uit welke twist je probeert te vinden of selectieve stukjes tekst pakt om te vergelijken de strategie en uitvoering zijn ongewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34

Barrycade

Through the...

[...]

Dat is het probleem dus met mensen die maar wat doen.

Een combinatie van slim handschoen gebruik en handen blijven wassen thuis (dus nadat je dus de spullen in de kasten hebt gezet etc) kan het risico redelijk doen afnemen. Maar het is veel lastiger dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:39

Waar is dit? Hier in het noorden is dat helemaal niet zo. Overal is wel wc papier te krijgen.... En dingen die bij de ene winkel.op.zijn, ,zijn bij de ander wel te krijgen.

Misschien zijn we in het noorden wat nuchterder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:57
denivan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Werkverplaatsingen zijn er quasi niet meer (verplicht tele-werken) en fietsen als ontspanning doe ik meestal 's avonds (want tele-werk overdag :) . Behalve voedingswinkels is er niets open hier.
Fietsen als ontspanning mag dus nog in België, heb ik ook ergens gelezen. Sommige organisaties raden het juist aan om gezond te blijven, mits niet met meer dan 2 personen.
Hoe zit het met toeren in België? Mag je nog met de motor of cabrio er op uit? Dan ben je alleen of met je partner die altijd al dicht in de buurt is. Zolang je nergens gaat stoppen en mensen opzoeken is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:52:
[...]
Nogmaals, in het beste scenario duur een vaccin nog 12 maanden. Een lockdown van die duur (of meerdere die elkaar steeds opvolgen) zullen de totale economie kapot maken, alsmede voor mentale problemen zorgen. Uiteindelijk kan dat zelfs leiden tot meer doden
Ik ga er niet over welke strategie het beste is. Elke strategie heeft zijn voor- en nadelen. Ik zeg alleen dat er verschil zit in de uitkomsten van elke strategie, en ik zeg dat het RIVM een draai heeft gemaakt in het "beleid".

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 19-03-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@Waah

Den Haag

Het zal misschien wel loslopen als de ergste hamsterwoede achter de rug is maar vervelend is het wel.

Ik ben zelfstandig (ZZP) en werk dus zolang het mogelijk is. Het lijkt er wel op dat daar zeer binnenkort een einde aan komt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je mag er geen grapjes over maken maar...
Cabaretier Youp van 't Hek besmet met coronavirus
Youp van 't Hek heeft het coronavirus, maakte zijn management bekend. De cabaretier is opgenomen in het ziekenhuis. "Vooralsnog hebben de artsen alles onder controle", schrijft Hekwerk theaterproducties. Ook verzoekt het bedrijf om de familie met rust te laten zodat zij alle aandacht aan het herstel van Van 't Hek kunnen geven.

Youp van 't Hek (66) is sinds enige jaren hartpatiënt. De cabaretier werd in 2015 een aantal keren onwel op het podium. Hij kreeg daarna een hartoperatie en een aantal bypasses. Vier maanden later begon hij weer met optreden. Eind vorig jaar belandde hij opnieuw in het ziekenhuis, nadat hij onwel was geworden tijdens een voorstelling in Rotterdam.
...Het scheelt dat hij 't zelf dan maar doet :*)

Nee, ondanks de sketch, hoop ik dat alles toch goed en wel komt met 'onze Youp'.

[ Voor 4% gewijzigd door 3x3 op 19-03-2020 12:08 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Oh snel even langs en een paar honderd rollen inslaan. Stel je voor dat je niet meer kan poepen zoals normaal! :+
Ik reageer op iemand die al 9 keer in een winkel er naar op zoek was en hij had het over een groothandel. Ik bevestig dat daar inderdaad nog wel wat te krijgen is.

Geen idee hoe jij erbij komt dat ik niet meer normaal zou kunnen poepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zit nog even te kijken naar het kaartje van het RIVM... het was me eerder niet opgevallen, maar in regio Arnhem is het allemaal vrij rustig, maar in de vrij kleine gemeente Rozendaal zie je ineens heel veel besmettingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX--gFTDSNiXzsA_oOik7EOHmR8=/f/image/w31ysrWPl5kRt3yOJSSnDfdA.png

De buurgemeenten zitten rond 5 à 6 per 100k.

Veel rijkelui, wellicht veel artsen (werkzaam in Rijnstate) en daarom veel meer dan gemiddeld getest?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 23:18

ZaZ

Tweakers abonnee

krietjur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik ken zat grote gezinnen die wekelijks 6-8 broden halen en invriezen. Zo uitzonderlijk is dat echt niet, deed mijn moeder vroeger ook.
Wij zijn ook met 6 personen. Ik heb 4 zoons in de groei en ik koop ook altijd 6 broden. Daar redden we het net een week mee. Bij het avondeten gaat er bijvoorbeeld al snel een hele zak pasta doorheen, dus bij de wekelijkse boodschappen koop ik er eigenlijk al 2 tegelijk. Ik heb sowieso altijd een kar met een punt erop alleen word je nu aangekeken alsof je aan het hamsteren bent.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Uit het AD liveblog, ik moest wel lachen :)

https://twitter.com/palpeet/status/1240588903125483525?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
dreamscape schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:04:
Ik zit nog even te kijken naar het kaartje van het RIVM... het was me eerder niet opgevallen, maar in regio Arnhem is het allemaal vrij rustig, maar in de vrij kleine gemeente Rozendaal zie je ineens heel veel besmettingen:

[Afbeelding]

Veel rijkelui, wellicht veel artsen (werkzaam in Rijnstate) en daarom veel meer dan gemiddeld getest?
of een kleine gemeente ;) https://allecijfers.nl/gemeente/rozendaal/
wonen zo'n 1700 mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

[Afbeelding]

Deze viel mij gisteren ook op, maar er zijn maar 2 mensen besmet in Rozendaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:00

[Afbeelding]

Er wonen 1557 mensen in dat dorp. 120.9 per 100.000 betekent 2 inwoners.

(Aantal besmetttingen * aantal inwoners / 100.000)

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 19-03-2020 12:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:01

[Afbeelding]

Rozendaal heeft zo weinig inwoners dat 1 besmetting al gelijk 60 op 100k is. Dus waarschijnlijk zijn daar maar 2 mensen besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 23:02

Garyu

WW

maratropa schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:04:
[...]

aangezien hoge bloeddruk niet goed is voor je kansen is het waarschijnlijk beter voor iedereen om te doen wat ze kunnen én afleiding te zoeken ;)
On a more sunny note:

Ben creatief en bedenk alvast mogelijke namen voor de geboortegolf die over 9 maanden gaat uitbreken ;). Corona-kids, quarantaine-boomers, ...?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
Ik was er bang voor, maar eens ingelogd op pensioenregeling... 20% nu al verdampt van wat ik in 20 jaar heb opgebouwd...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Garyu schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:07:
[...]

On a more sunny note:

Ben creatief en bedenk alvast mogelijke namen voor de geboortegolf die over 9 maanden gaat uitbreken ;). Corona-kids, quarantaine-boomers, ...?
Quaranteens

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ah, ik wist dat Rozendaal een kleine gemeente was, maar niet dat het zo klein was. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Phusebox schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:09:
Ik was er bang voor, maar eens ingelogd op pensioenregeling... 20% nu al verdampt van wat ik in 20 jaar heb opgebouwd...
Niet naar kijken joh, als je nu 20 jaar bezig bent mag je nog minstens 20 jaar door, dan trekt de boel op den duur wel weer recht. En als dat niet gebeurt over 20 jaar heb je een groter probleem dan die 20% waardeverlies.

On another note, net even naar de supermarkt gelopen en over het algemeen ging alles er ordelijk aan toe, mensen houden meer afstand, en op een beetje ongemakkelijk om elkaar heen dansen voor de zuivelkoeling loopt dat ook zonder problemen, iedereen houdt zich aan de strepen bij de kassa etc.. Er waren wel een paar vakken relatief leeg (wc papier, gehakt), maar niks echt op of zo.

Ik denk dat als dit nog maanden zo moet duren dat we er allemaal binnen no time aan gewend zijn.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Wat gaan we die 12 maanden doen?
Met onze maatregelen gaat de economie het ook niet 12 maanden redden, heb eigenlijk geen plannen gehoord (van de regering) voor de (middel)lange termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10 13:14
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Niet naar kijken joh, als je nu 20 jaar bezig bent mag je nog minstens 20 jaar door, dan trekt de boel op den duur wel weer recht. En als dat niet gebeurt over 20 jaar heb je een groter probleem dan die 20% waardeverlies.
En dan zet ik mijn aluhoedje even op en constateer ik dat er iedere 10 jaar een crisis spontaan uit de lucht komt vallen. Ook daar zit een trend in en kan je gewoon uitrekenen dat je geld en pensioen gewoon verdampt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:56:
[...]
en ik zeg dat het RIVM een draai heeft gemaakt in het "beleid".
Ik denk dat je 'het beleid' niet moet verwarren met wat er gecommuniceerd wordt. Een toespraak van Rutte is leuk voor de bevolking, maar geen wetenschappelijke uiteenzetting over het gevolgde beleid. In mijn beleving is er niets veranderd tussen de toespraak en de toelichting van het RIVM, behalve dat het beleid nu anders uitgelegd wordt naar de bevolking.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 21:00
Echt al meer dan een week keelpijn en hoesten. Dan gaat het weer een dagje beter en een dag later begint het weer.

Verder geen koorts, wel weer een verstopte neus en af en toe steken in de borst.

Maar ja is het corona?? Getest wordt je niet meer, alleen advies bij erger wordende klachten contact op te nemen.

Sinds die tijd al wel in thuis isolatie op een wandeling in de ochtend na. Dat lijkt mij wel zo verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Fly-guy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:13:
[...]
Wat gaan we die 12 maanden doen?
Met onze maatregelen gaat de economie het ook niet 12 maanden redden, heb eigenlijk geen plannen gehoord (van de regering) voor de (middel)lange termijn..
Komt wel, de overheid is druk bezig met de onmiddelijke impact managen en kijken welke maatregels er tegen het virus moeten worden genomen, en de onmiddelijke gevolgen van die maatregels. Als je dan een beeld hebt van hoe die crisis-aanpak werkt kan je lange termijn plannen gaan maken.

Als er nu al iemand met plannen voor hoe het komende jaar er uit gaat zien komt, weet je bijna zeker dat daar niks van gaat kloppen, gewoon omdat we nu niet zo ver vooruit kunnen kijken
cbr600f4i schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
[...]

En dan zet ik mijn aluhoedje even op en constateer ik dat er iedere 10 jaar een crisis spontaan uit de lucht komt vallen. Ook daar zit een trend in en kan je gewoon uitrekenen dat je geld en pensioen gewoon verdampt.
Economie heeft met cyclische conjunctuur te maken, middelbare school economie kennis. Nu is dit (in tegenstelling tot de house-bust van 2008) geen economie gedreven crisis, maar als je dit wil gaan alu-hoedje-en, kan je beter eens naar naar Occam's Razor moeten googlen.

[ Voor 28% gewijzigd door vectormatic op 19-03-2020 12:20 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cbr600f4i schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Ja we zitten er inderdaad een stuk slechter bij dan 100 jaar geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Maar vroeger was toch alles beter? Also sprach Zarathustra enzo? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10 13:14
[...]

we zitten er anders bij. #rubbertegel

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:35
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:51:
[...]

De verkoop van vriezers is, niet geheel toevallig, ook fors gestegen sinds de uitbraak van corona. Waarschijnlijk door hamsters dus.
Dat hoorde ik inderdaad ook bij onze electroboer toen ik daar... een vriezer bestelde. In mijn geval vervanging na recente verhuizing. De oude was nog een energieklasse B... en die is afgevoerd. :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 23:02

Garyu

WW

vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Komt wel, de overheid is druk bezig met de onmiddelijke impact managen en kijken welke maatregels er tegen het virus moeten worden genomen, en de onmiddelijke gevolgen van die maatregels. Als je dan een beeld hebt van hoe die crisis-aanpak werkt kan je lange termijn plannen gaan maken.

Als er nu al iemand met plannen voor hoe het komende jaar er uit gaat zien komt, weet je bijna zeker dat daar niks van gaat kloppen, gewoon omdat we nu niet zo ver vooruit kunnen kijken

[...]

Economie heeft met cyclische conjunctuur te maken, middelbare school economie kennis. Nu is dit (in tegenstelling tot de house-bust van 2008) geen economie gedreven crisis, maar als je dit wil gaan alu-hoedje-en, kan je beter eens naar naar Occam's Razor moeten googlen.
Oostenrijk heeft alvast 38 miljard euro vrijgemaakt. Aangezien het land ongeveer half zo groot is als NL (qua inwoners), zou dat in Nederland equivalent zijn aan 80 miljard }:O, ofwel ca. 5kEUR per persoon.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
100 jaar geleden hadden WW1 (40 miljoen) en de Spaande griep (100 miljoen) net grote schoonmaak gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:15
TheBrut3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:23:
[...]

100 jaar geleden hadden WW1 (40 miljoen) en de Spaande griep (100 miljoen) net grote schoonmaak gehouden :P
Bovendien hoefden mensen zich sowieso nog niet druk te maken over de stand van zaken bij hun pensioenfonds want die waren er niet of nauwelijks nog. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
Scorpio861 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:16:
Echt al meer dan een week keelpijn en hoesten. Dan gaat het weer een dagje beter en een dag later begint het weer.

Verder geen koorts, wel weer een verstopte neus en af en toe steken in de borst.

Maar ja is het corona?? Getest wordt je niet meer, alleen advies bij erger wordende klachten contact op te nemen.

Sinds die tijd al wel in thuis isolatie op een wandeling in de ochtend na. Dat lijkt mij wel zo verstandig.
Common symptoms included:
(Wang et al study) [2]
Fever 98.6%
Fatigue 69.6%
Dry cough 59.4%

Als je geen koorts hebt dus zeer waarschijnlijk geen Corona virus.
Lees vooral even de volgende informatie om te zien of dit bij jouw ziektebeeld past;
https://www.worldometers....rus/coronavirus-symptoms/
[...]

Ik denk dat je geen idee hebt hoe het leven 100 jaar geleden was

[ Voor 13% gewijzigd door R.van.M op 19-03-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@R.van.M Iets met sarcasme enzo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
Zet er dan even een /s o.i.d. bij. Helaas zijn er genoeg mensen die echt absurde zaken roepen hier en het echt menen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:28:
[...]

(Wang et al study) [2]
Fever 98.6%
Fatigue 69.6%
Dry cough 59.4%

Lees vooral even de volgende informatie om te zien of dit bij jouw ziektebeeld past;

[...]

Ik vraag het me dus heel erg af, als je aan de ene kant hoort dat heel veel mensen slechts milde klachten hebben, of dan die 99% koorts aan de andere kant echt klopt.

Kan best zijn dat je zonder koorts je dus geen zorgen hoeft te maken, want niet ernstig, maar dat je wel besmettelijk zou kunnen zijn.

Niet om paniek te zaaien of zo, maar ik vind het maar moeilijk om 99% stelligheid te accepteren met alle tegenstrijdige informatie over de ernst van het ziektebeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

niek_nijmegen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:15:
[...]
In mijn beleving is er niets veranderd tussen de toespraak en de toelichting van het RIVM, behalve dat het beleid nu anders uitgelegd wordt naar de bevolking.
Het is niet alleen anders uitgelegd, de strategie is anders. Ik heb daar meerdere keren specifiek naar verwezen, maar hoe iemand iets beleeft, is te subjectief om op in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Kan best zijn dat je zonder koorts je dus geen zorgen hoeft te maken, want niet ernstig, maar dat je wel besmettelijk zou kunnen zijn.
Dat zou betekenen dat het netto aantal besmettingen al VEEL hoger ligt en het coronavirus uiteindelijk niet veel verschilt van de normale griep. Alleen de ernstige gevallen worden nu dus uitvergroot.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

Scorpio861 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:16:

Jij beschrijft precies het verloop van een gemiddelde verkoudheid bij mij ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Stoney3K schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Dat zou betekenen dat het netto aantal besmettingen al VEEL hoger ligt en het coronavirus uiteindelijk niet veel verschilt van de normale griep. Alleen de ernstige gevallen worden nu dus uitvergroot.
Mja, nou denk ik zelf ook wel dat het wat ernstiger is dan een influenza-tje, maar "99% heeft koorts" rijmt voor mij niet met "veel mensen hebben slechts milde klachten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
[...]

En dat is natuurlijk ook zo. Kan ook niet anders. Zie ook die berichten dat 50% van de gevallen onder de 30 is hier. Dat komt doordat zulke symptomen veel uitzonderlijker zijn bij jongeren en er eerder getest wordt dan bij ouderen, waarvan een longontstekinkje zo nu en dan vrij normaal is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Cyb schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Het is niet alleen anders uitgelegd, de strategie is anders. Ik heb daar meerdere keren specifiek naar verwezen, maar naar hoe iemand iets beleeft, is te subjectief om op in te gaan.
Die heb ik dan gemist, ondanks dat ik het topic netjes probeer te volgen. Excuus.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:25

de Peer

under peer review

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:28:
[...]

(Wang et al study) [2]
Fever 98.6%
Fatigue 69.6%
Dry cough 59.4%

[...]

Dit gaat over 'hospitalized people', logisch dat de klachten er dan zo uit zien. zegt niets over algemeen verloop van ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
[...]

Er zijn veel meer ernstige gevallen in verhouding tot influenza + dat er geen vaccin/medicijn is maakt zo'n beetje het hele verhaal 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even terugkomend op dat hamsteren, in Denemarken heeft een supermarkt er iets briljants op gevonden:
Door de coronacrisis zijn consumenten wereldwijd aan het hamsteren geslagen. Desinfecterende handgels, toiletpapier, brood, pijnstillers en houdbare producten zijn niet aan te slepen en leveranciers wringen zich in ingewikkelde logistieke bochten om de voorraden in winkels op peil te houden. Een Deense supermarkt kwam op een lumineus idee om de aanhoudende run op handgels tot stilstand te brengen. En dat blijkt te werken!

De truc, die op sociale media ‘briljant’ wordt genoemd, houdt in dat één flesje van de hygiënische handspray Quick over de toonbank gaat voor 40 Deense kronen oftewel 5,50 euro. Wie een grote voorraad van het goedje in huis wil halen, moet dieper in de buidel tasten. Elke extra flacon kost bij het bedrijf namelijk 1000 kronen: omgerekend circa 134 euro. En dat blijkt uitstekend te werken. Geen Deen die het nog in het hoofd haalt om meer flesje aan te schaffen. ‘Het hamsteren stopte’, meldt iemand op Twitter over de actie van de supermarkt.

In Nederland draaien supermarktketens zoals Albert Heijn, Jumbo en Plus al ruim een week topomzetten, omdat consumenten hun thuisvoorraden van bepaalde producten op niveau willen houden. Volgens genoemde bedrijven en premier Mark Rutte is hamsteren momenteel niet nodig, omdat de magazijnen en distributiecentra nog uitpuilen van de producten waar nu veel vraag naar is. Datzelfde benadrukt ook het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. ,,Hamster niet. Iedere Nederlander heeft eten en hygiëneproducten nodig. Houd rekening met elkaar, blijf aardig en zorg dat anderen ook hun reguliere boodschappen kunnen blijven doen”, aldus een woordvoerder.
Bron: Supermarkt bedenkt briljante truc tegen hamsteren: eerste handgel 5,5 euro, tweede 134 euro

[Twitter: https://twitter.com/_schuermann/status/1239294777452974080]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETLcCCJXgAgQe1U?format=jpg&name=small

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:21
Wat zijn nou eigenlijk de verwachtingen van familieleden wanneer je zelf lichte verkoudheidsklachten (lichte beginnende keelpijn) hebt? Met z'n alle meteen helemaal binnen blijven?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Ik vraag het me dus heel erg af, als je aan de ene kant hoort dat heel veel mensen slechts milde klachten hebben, of dan die 99% koorts aan de andere kant echt klopt.

Niet om paniek te zaaien of zo, maar ik vind het maar moeilijk om 99% stelligheid te accepteren met alle tegenstrijdige informatie over de ernst van het ziektebeeld
Het is ook nog onmogelijk om iets heel definitiefs te zeggen over het virus omdat onderzoek nu eenmaal jaren in beslag neemt om iets met grote zekerheid te zeggen.

Op dit moment is er inderdaad discussie over of/hoe zeer je besmettelijk je bent op het moment dat je geen symptomen hebt

Echter jij geeft aan dat je symtomen hebt (hoesten). In 98% van de geobserveerde corona gevallen was dit in combinatie met koorts.
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Mja, nou denk ik zelf ook wel dat het wat ernstiger is dan een influenza-tje, maar "99% heeft koorts" rijmt voor mij niet met "veel mensen hebben slechts milde klachten"
Op het moment dat jij een lichte verhoging hebt van 38 graden, dan heb je koorts, maar kun je nog prima functioneren.

[ Voor 16% gewijzigd door R.van.M op 19-03-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:25

de Peer

under peer review

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Echter jij geeft aan dat je symtomen hebt (hoesten). In 98% van de geobserveerde corona gevallen was dit in combinatie met koorts.
Nogmaals, dat geldt alleen voor mensen die in het ziekenhuis belanden. Kan dus prima 10% (willekeurig getal zonder bron) zijn over álle corona gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
vectormatic schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:36:
Op het moment dat je het hebt voelt het ook niet als een milde klacht, maar koorts valt onder de milde klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:38:
Wat zijn nou eigenlijk de verwachtingen van familieleden wanneer je zelf lichte verkoudheidsklachten (lichte beginnende keelpijn) hebt? Met z'n alle meteen helemaal binnen blijven?
Het is inderdaad de bedoeling dat ALLE mensen zoveel mogelijk binnen blijven op dit moment, of je nu klachten hebt of niet.
En als je klachten hebt moet je helemaal het huis niet uit gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is er eigenlijk iets van een leeftijdsverdeling bekend voor ernstige klachten, kans om opgenomen te moeten worden, etc? Ik zie continu de getallen voorbij komen van ~80% milde klachten, ~15% ernstige klachten, 5% IC opname, of iets vergelijkbaars. Daarnaast heb je de 'sterfte per leeftijdsgroep' gegevens. Het lijkt mij logisch dat als de sterfte hoger is bij ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen, dat ook de ernst van de ziekte een bepaalde verdeling heeft, of is het bij iedereen gelijk, maar is alleen je overlevingskans kleiner als je oud/ziek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 13:57
Dat van die koorts klopt ook niet helemaal, enkele weken geleden een artikel op scmp.com waarin was beschreven dat bij ziekenhuis opname slechts 50% koorts had.
Uiteraard kregen deze mensen wel koorts als de ziekte verder uitbreide.
Lijkt mij dat je pas koorts krijg als het je longen bereikt. Maar dat kan ik niet ondebouwen

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:09
Jorizzz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:44:
Is er eigenlijk iets van een leeftijdsverdeling bekend voor ernstige klachten, kans om opgenomen te moeten worden, etc? Ik zie continu de getallen voorbij komen van ~80% milde klachten, ~15% ernstige klachten, 5% IC opname, of iets vergelijkbaars. Daarnaast heb je de 'sterfte per leeftijdsgroep' gegevens. Het lijkt mij logisch dat als de sterfte hoger is bij ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen, dat ook de ernst van de ziekte een bepaalde verdeling heeft, of is het bij iedereen gelijk, maar is alleen je overlevingskans kleiner als je oud/ziek bent?
Niet echt, maar wellicht dat je hier meer informatie kan vinden: https://ourworldindata.or...does-the-disease-progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Beaves schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Jij beschrijft precies het verloop van een gemiddelde verkoudheid bij mij ;)
Daar lijkt het inderdaad sterk op. Ook hierbij is het advies om met deze klachten binnen te blijven en zo veel mogelijk sociaal contact te vermijden.

Hier houd ik mij dus gewoon netjes aan. Niet iedereen neem die verantwoordelijkheid helaas..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Nogmaals, dat geldt alleen voor mensen die in het ziekenhuis belanden. Kan dus prima 10% (willekeurig getal zonder bron) zijn over álle corona gevallen.
Ok, andere bron dan, die veel meer mensen onderzocht;
As of 20 February 2020 and based on 55924 laboratory confirmed cases, typical signs and symptoms include: fever(87.9%), dry cough (67.7%), fatigue (38.1%), sputum production (33.4%), shortness of breath
(18.6%), sore throat (13.9%), headache (13.6%), myalgia or arthralgia (14.8%), chills (11.4%),
nausea or vomiting (5.0%), nasal congestion (4.8%), diarrhea (3.7%), and hemoptysis (0.9%),
and conjunctival congestion (0.8%).
https://www.who.int/docs/...covid-19-final-report.pdf (pag 11)

Je kan uiteraard nog steeds gelijk hebben omdat de testen niet steekproefsgewijs worden gedaan. Zoals eerder aangegeven is er nog heel veel onduidelijk, wat nog jaren onderzoek zal vergen.

Het kan zijn dat er veel meer mensen besmet zonder symtomen. Echter, op het moment dat je klachten krijgt, dan gaat dit in een hoog percentage gepaard met koorts. Dit is op dit moment de beste indicator.

Echter dit alles veranderd niets aan het advies gegeven door het RIVM. Heb je klachten hoesten en/of [..] blijf dan thuis en beperkt je contacten tot het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 13:57
Hallo1986

Die steken in de borst zijn wel kenmerken van dit virus, dat hoor je nl best vaak, terwijl ik dat niet hoor van griep of verkoudheid.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-10 16:52

Comgenie

Soms heb je dat

Deze kwam gister voorbij. Daarin staan de Nederlandse cijfers qua ziekenhuisopnames per leeftijd.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34
Is er eigenlijk iets van een leeftijdsverdeling bekend voor ernstige klachten, kans om opgenomen te moeten worden, etc?
Deze slides van het RIVM van gister zijn mogelijk interessant (zie p.5).
merlin1201 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:45:
Dat van die koorts klopt ook niet helemaal, enkele weken geleden een artikel op scmp.com waarin was beschreven dat bij ziekenhuis opname slechts 50% koorts had.
Je weet dat 'dat van die koorts' uitegreid naar voren komt in meerdere studies? BIjvoorbeeld Report of the WHO-China Joint Mission on Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)

Het kan goed dat er uit een ander onderzoek afwijkende resultaten komen, maar dat wijkt dan af van de norm en dat zou je dan wel wat concreter kunnen citeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Beaves

Usque ad Finem

merlin1201 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:48:
Hallo1986

Die steken in de borst zijn wel kenmerken van dit virus, dat hoor je nl best vaak, terwijl ik dat niet hoor van griep of verkoudheid.
Steken in de borst kan ook komen omdat je door het hoesten op een gegeven moment zo verkrampt (je spieren waarmee je hoest) dat dat ook zorgt voor steken. Bij mij in ieder geval wel als ik flink moet hoesten voor langere tijd.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
merlin1201 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:48:
Hallo1986

Ik ben overigens niet niet in een land geweest waar ik dit heb kunnen oplopen. Wel kom ik op verschillende plekken voor mijn werk in voornamelijk de provincie Noord Brabant..

Normaal gesproken zou je er niet al teveel ruchtbaarheid aan geven. Maar momenteel maak je je over het algemeen toch wat meer zorgen , wellicht dat dat ook te maken heeft met sommige symptomen

[ Voor 18% gewijzigd door Scorpio861 op 19-03-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Raem schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:38:
Bij geen klachten kunnen familieleden gewoon naar het werk e.d.

Heb ik gehoord na contact met de GGD en RIVM

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pacificocean schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:53:
Ik snap niet dat de overheid nog geen bedrijf de opdracht gegeven heeft om mondkapjes te gaan maken. Er zullen er miljoenen nodig zijn alleen al in Nederland. Die 20.000 uit China zet niet echt zoden aan de dijk.
https://www.ad.nl/economi...hinese-airlines~aaab71bb/
Bedrijven willen wel, maar het ministerie lijkt niet mee te werken....
Het Rotterdamse bedrijf IGC International heeft sinds januari al meer dan twintig miljoen mondkapjes geproduceerd in Hongkong en China die door hulpverleners kunnen worden gebruikt bij de bestrijding van het coronavirus. Het bedrijf wil ze nu ook voor Nederland gaan produceren, maar een oproep bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) krijgt nog weinig gehoor.

IGC International is al 25 jaar actief in Hongkong en China, waar het bedrijf onder meer merchandise en consumentenproducten maakt. Sinds de uitbraak van het COVID-19-virus in die regio heeft het bedrijf al meer dan twintig miljoen mondkapjes geproduceerd die door zorgverleners worden gebruikt tijdens de bestrijding van het virus.

Poulis heeft bij het ministerie van VWS geïnformeerd of hij de mondkapjes op grotere schaal voor Nederland mag produceren, maar kreeg te horen dat zijn verzoek "op de stapel ligt".

De verwachting is dat in Nederland de komende weken vijf tot tien miljoen mondkapjes nodig zullen zijn. Volgens Poulis heeft IGC International de capaciteit om tot eind mei 200 miljoen mondkapjes te maken.
Bron, en meer info: Nederlands bedrijf maakt miljoenen mondkapjes voor Azië, amper voor hier

Zit dus blijkbaar in een ambtelijke molen en heeft blijkbaar bij het ministerie geen hoge prioriteit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59
wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:37:
Even terugkomend op dat hamsteren, in Denemarken heeft een supermarkt er iets briljants op gevonden:

[...]

[Twitter]
Zag ik een paar dagen geleden bij de ICA supermarkt in Zweden ook, derde flesje 500 SEK (goedkoper dan in .dk :-) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Bedrijven willen wel, maar het ministerie lijkt niet mee te werken....
Dat kan ik beamen. Een kennis van mij heeft de beschikking over 2 miljoen mondkapjes en heeft die aangeboden aan het ministerie voor verspreiding. Na initiele contacten, is dat een stille dood gestorven. Blijkbaar passen dat soort initiatieven niet in 1 van de afgebakende processen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Tussen de middag even naar de Sligro geweest (heb gewoon een pas) maar mijn god wat heb je toch een idioten op deze wereld.

Wilde even vlees en kolen gaan halen voor de BBQ maar ik moest me langs hordes mensen wringen met karren vol met pasta's, cola(sinds wanneer is dat een eerste levensbehoefte ?) en natuurlijk waanzinnig veel toilet papier.
Echt beschamend.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iusedto schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:20:
Tussen de middag even naar de Sligro geweest (heb gewoon een pas) maar mijn god wat heb je toch een idioten op deze wereld.

Wilde even vlees en kolen gaan halen voor de BBQ maar ik moest me langs hordes mensen wringen met karren vol met pasta's, cola(sinds wanneer is dat een eerste levensbehoefte ?) en natuurlijk waanzinnig veel toilet papier.
Echt beschamend.
Zo te horen zijn de hamsters nu dus overgesprongen van de supermarkten naar de Sligro, en vermoedelijk dus ook de Makro.

Het is net een sprinkhanenplaag. Als die zwem sprinkhanen verdwijnt, laten ze ook een lege puinhoop achter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:12

Echt beschamend.
Jep. Ik heb dit meegemaakt bij de Makro... Mensen begrijpen er echt niets van en ik hoop dat de Makro/Sligro snel weer dicht gaat voor de normale consument, want de horeca die wel open zijn (de bezorgers) grijpen nu ook mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Dat kan ik beamen. Een kennis van mij heeft de beschikking over 2 miljoen mondkapjes en heeft die aangeboden aan het ministerie voor verspreiding. Na initiele contacten, is dat een stille dood gestorven. Blijkbaar passen dat soort initiatieven niet in 1 van de afgebakende processen.
Er werd gisteren een partij genoemd die zich bezig houdt met de verpreiding van deze middelen? Misschien een betere partij dan het ministerie?

M.b.t. de groothandels; slechtste idee allertijden. De horeca die nu alle nodige moeite moet doen om het hoofd boven water te houden door bezorgen en afhaal wordt nu aan twee kanten beetgepakt :X

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Echt beschamend.
Misschien allemaal mensen die denken dat Sligro goedkoop is :)

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 29 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]