@
AppieR Dat was ook een beetje mijn uitgangspunt, gisteren ging nog prima rond de 6:00 min/km (waarbij ik tegelijkertijd mezelf wel heb uitgelachen dat ik zoveel moeite had met het tempo, anderhalf jaar geleden liep ik de 5km zwoegend en puffend op dat tempo

). Ik moet zeggen dat ik de afgelopen tijd natuurlijk alleen maar duurlopen heb gedaan tot max. 5:30 min/km, dus daar zit het "snelheidsgevoel" ook wel, ik heb bijna uitsluitend op dat tempo gelopen. Ik wil ook zeker
niet geforceerd op dat tempo lopen, heb ik één keer gedaan in de zomervakantie vorig jaar en toen kon ik een paar dagen amper lopen omdat het kennelijk toch een hele andere belasting was omdat ik, veronderstel ik, ging sloffen/de techniek onbewust losliet.
@
Tinusvolkel Was er maar een manier om met Power te trainen

Runalyze doet trouwens ook een inschatting van je Power ahv dalen/klimmen en natuurlijk je snelheid, ik vind dat best wel handig om te kijken hoe constant ik heb gelopen. Het is hier allesbehalve bergachtig, maar er zijn genoeg heuvels, wallen, etc. waardoor je snelheid zelden constant is.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."