Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3a-XOQ8rPN-jyT6uRz30IsZENU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m1cXvwgyAYHeaqRBl3kyQ0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook eens m'n schoenen op de foto. Van boven naar beneden vlnr
  • Kat - kan harder rennen dan ik en doet dat barefoot
  • Reebok floatride forever 2 (tweakboks) - 0 km, ik bewaarde ze voor vlak voor de Leidse HM en die is steeds uitgesteld.
  • On Cloudflyer - 0 km, net na kerst in de uitverkoop gekocht ter vervanging van de oude
  • Asics Nimbus 21 - 53 km
  • Asics Nimbus 21 - 654 km
  • Topo athletic fli-lite 3 - 1063 km
  • Asics Nimbus 21 - 1243 km
  • On Cloudflyer - 1327 km
Eigenlijk zijn de blauwe nimbusjes en de oudste Ons over hun kms heen maar ze lopen nog prima op korte afstanden, dus vind ik het weer zonde ze maar erg te gooien...

Dus nu ga ik lekker een rondje rennen op de topos.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Leuk al die schoenen foto's. Ik krijg thuis altijd commentaar dat ik zoveel hardloopschoenen heb, met jullie foto's besef ik weer dat ik niet de enige ben;).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2021 17:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 11:42
Vandaag de Virtuele Groet uit Schoorl (10km) gelopen in 52:55. Kort/kort was toch redelijk warm zo in de zon en bij 11° (volgens Strava, volgens mij was het al wat warmer rond het middaguur)
Morgen nog een langzame(re) 14km op de planning.
En komende week begin ik een 8wk Strava training (McMillan) om m’n 10km te versnellen. Dit is dus zeg maar de baseline. Ik had er denk ik nog wel een paar minuten minder uit kunnen persen. Maar het doel is toch wel wat ruimer onder de 50min uit te komen over 8 weken.

https://strava.app.link/7sENmkdb2db

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Poekie schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]

Hier ook eens m'n schoenen op de foto. Van boven naar beneden vlnr
  • Kat - kan harder rennen dan ik en doet dat barefoot
  • Reebok floatride forever 2 (tweakboks) - 0 km, ik bewaarde ze voor vlak voor de Leidse HM en die is steeds uitgesteld.
  • On Cloudflyer - 0 km, net na kerst in de uitverkoop gekocht ter vervanging van de oude
  • Asics Nimbus 21 - 53 km
  • Asics Nimbus 21 - 654 km
  • Topo athletic fli-lite 3 - 1063 km
  • Asics Nimbus 21 - 1243 km
  • On Cloudflyer - 1327 km
Eigenlijk zijn de blauwe nimbusjes en de oudste Ons over hun kms heen maar ze lopen nog prima op korte afstanden, dus vind ik het weer zonde ze maar erg te gooien...

Dus nu ga ik lekker een rondje rennen op de topos.
Geniaal dat de poes er ook bij op staat _/-\o_

Vanochtend voor het eerst een rondje trailrunnen gedaan. Wat supertof om te doen zeg! En de combinatie 'geplande training & koers volgen' werkt ook prima op de Fenix 6 Pro. Ik ben een blij man O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Sport_Life schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:57:
Leuk al die schoenen foto's. Ik krijg thuis altijd commentaar dat ik zoveel hardloopschoenen heb, met jullie foto's besef ik weer dat ik niet de enige ben;).
Ik had m'n vriend de foto van @Rudedadude laten zien "jij hebt net zo veel, zeker de helft...." Dat viel dus gelukkig mee O-)

@mefjoew de kat die niet zo snel kan rennen kon ik niet verleiden om uit de vensterbank te komen. Te lekker in de zon :D deze is wat energieker.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Vandaag eens aan het orienteren geweest voor een marathon dit jaar, denk dat het een (combinatie) wordt van van:
  • Stockholm
  • Loch Ness
  • Valencia
Zijn er hier nog mensen die al iets hebben staan voor 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Secsytime schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:20:
Vandaag eens aan het orienteren geweest voor een marathon dit jaar, denk dat het een (combinatie) wordt van van:
  • Stockholm
  • Loch Ness
  • Valencia
Combinatie?

Mijn marathons zijn tot nu toe allemaal afgezegd. Er is er in april hier eentje in de buurt, hopelijk nemen ze daar... maar ik ga er vanuit dat ik alleen moet lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Sport_Life schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:57:
Daar kan je je partner op selecteren hè, als het commentaar te problematisch wordt :+

Mijn vriendin heeft gelukkig minstens zoveel schoenen en nog veel meer andere sportspullen. Triatleten zijn een goede keuze om gezeur te voorkomen O-)

Vanochtend trouwens weer lekker in kort-kort gelopen en vanmiddag nog even in lang-lang op de fiets gezeten. Mooi eerste voorjaarsdagje zo :)

[ Voor 12% gewijzigd door Roozzz op 20-02-2021 18:27 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Stockholm
  • Loch Ness
  • Valencia
Ik heb nog stille hoop voor de trailmarathon bij de Koning van Spanje en voor dit najaar staat met potlood de marathonafstand bij de heiderun in Ede in de agenda. Of die doorgaan en of ik zelf iets ga lopen, nog geen idee. Maar in ieder geval goed om iets in de agenda te hebben staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

chris schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Combinatie?

Mijn marathons zijn tot nu toe allemaal afgezegd. Er is er in april hier eentje in de buurt, hopelijk nemen ze daar... maar ik ga er vanuit dat ik alleen moet lopen.
Denk dat ik ze alle drie ga lopen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Morgenochtend de Kroondomein Het Loo Marathontrail in Apeldoorn 😎

Die zouden we eigenlijk twee weken geleden al lopen, maar toen was er iets met sneeuwjacht en code rood enzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voorjaarsoutfitje.....vergeten even te laten zien hoe en wat :D

De lange C3 tight beviel me echt goed, die zakken opzij zijn formidabel, mijn Samsung S7 incl Spigen hoesje voel ik niet eens zitten of bewegen _/-\o_

Pasvorm van de rest beviel me ook goed, dus ook een shirtje met korte mouwen besteld....natuurlijk in een signaalkleur :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8t5ijYyih-UmvMGxWfNNA5z2X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbsEVSQfGZTpDunDZcOLPGlx.jpg?f=fotoalbum_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Ik kwam Malta tegen, klinkt wel leuk omdat het in totaal een marathon afstand is, maar dan verdeeld over een 10EM, 5km en HM. Eind november, dus wat dat betreft mooi qua temperatuur (12 a 16 graden).

Misschien in 2022 maar samen met vrouwlief heen! Het lijkt ons wel leuk om een keer samen ons weekendje weg wat uit te breiden met een sportevenement. Valencia staat ook op het lijstje, daar hebben we al een slaapplek :*)

Dit jaar eerst maar afwachten, vorig jaar genoeg dingen waar ik me op had verheugd en toen ging het niet door. Dat gaan we niet weer doen, haha!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 11:42
Secsytime schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Nou wil ik geen aannames doen over de fitheid van anderen en verschil mag/moet er wezen. Ik heb in m'n leven 1x een hele marathon gedaan (in 2018) en volgens mij ben ik nog steeds aan het herstellen 8)7. 3 in 1 jaar zie ik mezelf in ieder geval echt nooit doen.

Dat was trouwens wel de "The Authentic" van Marathon naar Athene, erg gaaf! Maar ja als je 'm écht authentiek uitvoert, moet je geloof ik sterven na het roepen van "Wij hebben gewonnen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

jorikc schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Nou wil ik geen aannames doen over de fitheid van anderen en verschil mag/moet er wezen. Ik heb in m'n leven 1x een hele marathon gedaan (in 2018) en volgens mij ben ik nog steeds aan het herstellen 8)7. 3 in 1 jaar zie ik mezelf in ieder geval echt nooit doen.

Dat was trouwens wel de "The Authentic" van Marathon naar Athene, erg gaaf! Maar ja als je 'm écht authentiek uitvoert, moet je geloof ik sterven na het roepen van "Wij hebben gewonnen!"
Valt wel mee toch? 5 juni, 3 oktober en 5 december.. redelijk verspreid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Roozzz Dank voor je uitgebreide feedback/review over de Nike's!. Ik heb nu de React infinity run flyknit voor dat soort trainingen. En mijn ervaring is grotendeels gelijk, maar de flyknit bovenkant bevalt niet zo goed. Maar zo te horen is dat bij deze wel degelijk anders. Steviger en niet met zo'n dunne tong als in de pegasus 37 of turbo's 2, wat ik niet de beste keuze vindt bij die schoenen. Zal eens in beraad gaan of er nog een paar bij mag :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
TheDude84 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:53:
@Roozzz Dank voor je uitgebreide feedback/review over de Nike's!. Ik heb nu de React infinity run flyknit voor dat soort trainingen. En mijn ervaring is grotendeels gelijk, maar de flyknit bovenkant bevalt niet zo goed. Maar zo te horen is dat bij deze wel degelijk anders. Steviger en niet met zo'n dunne tong als in de pegasus 37 of turbo's 2, wat ik niet de beste keuze vindt bij die schoenen. Zal eens in beraad gaan of er nog een paar bij mag :9
No worries, ik had vandaag 7km om na te denken over een antwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:44
Valorian schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:16:
Net een poging gedaan tot een Garmin Lactaatdrempel test.
Is dit ook te herhalen met een Garmin 245, hoe ziet zo'n test eruit? Ben benieuwd :).

Is dit te vergelijken met de Conconitest, waarbij je elke 200 meter wat harder loopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Virton op 20-02-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Vraag 1: https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/forerunner245/NL-NL/GUID-30C91919-943C-44E9-8048-901AC0881AEA.html#
Zoekresultaten met "lactaatdrempel" 0

Vraag 2 https://www8.garmin.com/m...0C-A30F-B815C0347159.html
Voor de Forerunners die dit wel ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 20-02-2021 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Virton schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Is dit ook te herhalen met een Garmin 245, hoe ziet zo'n test eruit? Ben benieuwd :).
Ik denk dat de 245 deze optie ook wel kent ja. Bij de 945 is het “run” en dan voor je hem aanzet middelste knop links , dan “training” selecteren en dan staat daartussen “lactate test” of LT of iets dergelijks. Werkt alleen met hartslagband overigens.

De test zelf bestaat uit: warmlopen (zelf kiezen, minuut of 10), daarna geeft de garmin steeds aan wat je moet doen, bijv: 4 min tussen hr 140-165, dan 4 min 165-175, dan 4 min 175-185, dan 3 min 185-195 en dan 3 min 195-205. Totaal zo’n 20 min in dus steeds een hoger hartslag-blok. De exacte hr-getallen hangen af van wat je zelf hebt ingevoerd ooit als max denk ik. Garmin kiest verder zelf een display met een wijzertje waarop je snel kan zien of je in de juiste zone loopt moet bijzetten/inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De 245 lijkt hem niet te ondersteunen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:44
Bedankt! Ik heb naast de 245 een hartslagband hrm run, maar ga dan wel proberen de Conconi als training te programmeren om de lactaatdrempel vast te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

@Virton Goed plan om iets anders te doen.
Ik heb zelf jouw test nooit gedaan, maar is 200 m wel lang genoeg dat de hartslag het oplopende tempo kan volgen?

Heb zelf vroeger veel een aangepaste Zoladz test gedaan, 5x2000m dus 2000m in elke zone.
Als leidraad
  • 10 min echt heel rustig inlopen
  • Z1 -> maak schatting van streef km-tijd bijv 6:00 op basis van een hele rustige lang duurloop bij jouw 10 km tijd (wedstrijd tempo wat je verwacht NU te kunnen lopen...)
  • Z2-> idem voor deze
  • Z3 > idem voor deze
  • Z4 > idem voor deze
  • Z5 > idem voor deze
met 2 min pauze tussendoor.
Uitwerking: neem de gem-HF nadat deze constant is geworden.
Zet alles uit in een plotje. Je weet de afstand... de tijd... dus ook km/u (x-as).... en de gem-HF... (y-as)

PS: De originele test is 6 min puur op hartslag maar dan zit dan zit je elke keer op je klokje te kijken of je wel op de juiste HF loopt.... veel mensen kunnen wel aardig op tijd/km lopen, dus op tempo. Dat vond onze trainer destijds uit.
Dus zorg dat je weet welk tempo je moet lopen bij elke zone.

Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 21-02-2021 09:03 . Reden: typos... ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Leuke ideeën (y) loop al regelmatig naar de schoonfamilie toe in verschillende routes :) maar het was meer wat voor tempo blokken :p maar heb inmiddels goedkeuring echter appt een maat net of ik morgenvroeg mee ga fietsen dus vandaag dan maar de hm, had net dankzij @B-Art een mooi plan (zie hieronder) alleen weet niet of dit verstandig is na de korte intervals van gisteren. Maar heb geen spierpijn en rusthartslag zat ook alweer op 41 vannacht, duikt af en toe net onder de 40 bij rustdagen.

[Afbeelding]

Het fietsen zal denk ik op een laag pitje zijn aangezien hij denk ik de hele winter niks gedaan heeft.
Antwoord op het dik gedrukte... Nee... dus een leermomentje om geen 2 zware trainingen achter elkaar te plannen.

Benen voelde vandaag behoorlijk zwaar aan dus langzame stukjes extra langzaam gedaan.

Maar iedereen is weer lekker bezig geweest (y) vooral @chris _/-\o_

En hier nog een foto van mijn schoenen collectie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIOqROEDJhatgD1i9-hnjn9L__U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeIjqkCQOqzXUEUY3FlFOp6S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 20-02-2021 21:55 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zo, die 2 x 4,5 km gisteravond hakte er wel in: enorme spierpijn vandaag. Misschien net iets teveel gedaan deze week. Lunchwandelingen met 7 km/u, fitness, nog even knallen met hardlopen gisteravond. En morgen willen we een stuk gaan wandelen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roozzz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Daar kan je je partner op selecteren hè, als het commentaar te problematisch wordt :+

Mijn vriendin heeft gelukkig minstens zoveel schoenen en nog veel meer andere sportspullen. Triatleten zijn een goede keuze om gezeur te voorkomen O-)

Vanochtend trouwens weer lekker in kort-kort gelopen en vanmiddag nog even in lang-lang op de fiets gezeten. Mooi eerste voorjaarsdagje zo :)
Mijn vrouw is recent bevallen, dus zij mag nog niet lopen ;) .

Maar ze loopt wel. Paar jaar geleden hadden we ons beide opgegeven voor de HM van Lissabon, maar toen moest ik ook alleen lopen vanwege haar zwangerschap :P.

Ik geloof dat ze de komende jaren alles gaat inhalen :+

Afijn je begrijpt het commentaar nu wel denk ik ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2021 22:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11
Mijn schoenencollectie is misschien wat bescheiden. Never change a winning team denk ik maar. Bovendien ben ik pas een half jaar echt meer gaan lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T6PcZP-x2j68DpmEBo3wbPCfEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ay2t26mc6fKRiu3GzxlvjHvL.jpg?f=fotoalbum_large

Brooks Glycerin 16 en 18 als opvolger. En de tweakboks. Ik heb ooit wel eens Asics guidance geprobeerd maar die bevielen slecht. De 18 heeft er sinds november ook al 560km op zitten, dus die zal ergens in april of mei ook wel een opvolger krijgen.

De week sneeuw heeft mijn conditie trouwens aardig in de war geschopt. Het was hier die week praktisch niet te doen qua hardlopen. Hoorde ook verhalen van hardlopers die met ambulance moesten worden opgehaald.
Ik kon wel een paar keer op de crosstrainer. Maar mijn vo2max is gelijk van 52 terug naar 50. Hartslag is ook hoger. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

Virton schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:28:
....... proberen de Conconi als training te programmeren om de lactaatdrempel vast te stellen.
Op veel testen valt wat af te dingen....
De bekende arts/zelf ook hardloper Bernard te Boekhorst, neemt een aantal testen hier door.
https://runningfacts.nl/a...ichtingwijzer-rode-licht/
Over de Conconitest schrijft hij
Het blijkt dat bij veel atleten de afbuiging van de HF niet optreedt en bij veel atleten bij wie dat wel gebeurt is dat bij twee opeenvolgende tests bij een andere HF.
Dat de afbuiging niet optreedt zie je vooral bij lange afstand atleten (10 km en up). En is op het forum al vaker voorbij gekomen, sommigen mensen zien het wel (bij hen zelf?) maar de top trainers waar ik 16j mee gewerkt heb hebben vaak problemen, ook als je er nog een echte lactaat test bij doet, om de drempel vast te stellen. Er wordt in die kringen niet voor niets vaak gesproken over de vermoedelijke.... lactaatdrempel. Plaatjes dat het mooi exponentieel omhoog gaat rond dat punt heb ik bij mijzelf nooit gezien en zij zagen het bepaald niet standaard.

Een verder punt van zorg is dat de Conconitest bij dezelfde persoon een slechte reproduceerbaarheid heeft.

Tientallen jaren geleden (eind jaren 90) gebruikten wij dus vooral de 10 km wedstrijd snelheid met bijbehorende hartslag als benadering voor de drempel. Die wedstrijd is een echie... dat ben je op dat moment waard....
Het voordeel is dat als je dan een hartslagtest doet... je niet meer afhankelijk bent of die knik van de drempel wel optreedt...immers die ken je al.....
Omdat er nu een loskoppeling plaats gevonden heeft van het bepalen van de drempel snelheid/HF, kun je je bij de harstslagtest concentreren op de relatie van ...welke hartslag (HF) heb ik bij welke loopsnelheid? Je maakt met deze gegevens in feite "alleen" nog de "ijkgrafiek" voor jezelf..... waar je prima afkunt lezen bij welke snelheid je moet trainen om een bepaalde hartslag te bereiken, immers het beoogde doel van een training die je wilt gaan uitvoeren. Boven de 10 km snelheid heb ik nooit op hartslag getraind, dat zijn vaak kortere afstanden (bij mij vaak op de baan) en die liep ik op tijd bijvoorbeeld 20"/100m voor destijds 400 of 800m op 3000m wedstrijd tempo.

Verder: En daar komt dan die aangepaste Zoladz-test om de hoek kijken. Je loopt dan zo als boven beschreven die test en als je daarbij een beetje streeft naar ca 10 hartslagen verschil in elke zone zou dat mooi zijn. Maar dat hoeft niet.... 9 verschil of af en toe 12 verschil.... het maakt niet zoveel uit... want je maakt er toch een grafiek van, die de bovengenoemde ijklijn is.
Wij vonden ook bij de oorspronkelijke Zoladz test dat het proberen te lopen op een zo constant mogelijke HF erg afleidt. Er zit altijd een vertraging in eer je het effect ziet en voor je het weet zit je te jojoën met je snelheid. De trainer zag dat gelukkig en daarom is de test omgezet naar vooraf bekende tijden horende bij een zone en konden we "gewoon" op tijd lopen en aangezien de test op een baan plaats vindt is dat super eenvoudig via de rondentijden (of als je wilt in het begin... per 100 m).
Zone 5 werd nog wel eens overgeslagen, immers we lopen daar bij de training op tijden en de drempel bepaling gaat toch zoals net beschreven was obv de 10 km tijd.

Die laatste (paar) % dat je mogelijk afwijkt door de vrij nauwkeurige 10km-tijd als anker te gebruiken, is voor de meeste atleten een zeer acceptabele marge. Juist het bepalen van de drempel uit discutabele grafieken levert een veel grotere fout op.

En.. niet iedereen wil en kan een uitgebreide test op bijv Papendal doen. Waarbij ook daarbij vermeld dient te worden dat ook nog veel beter te doen is om bijv elke 8-10 weken een Zoladz test te doen (wat wij in de wedstrijd groep een tijd gericht deden) dan zo vaak naar Papendal oid te gaan om die uitgebreide test te doen.

Het mag hieruit hopelijk duidelijk zijn dat we de Zoladz test echt anders doen dan Bernard te Boekhorst het hier bespreekt. Die HF-max benadering blijft erg lastig.

Ik heb trouwens nog nooit de lactaattest op mijn 735XT gedaan, gezien wat ik vroeger al echte metingen deed en wat het voor mij betekende. Af en toe een Zoladz test is nu Ok.. Ik kan dus uiteraard dan ook geen uitspraken doen over het toepassen van die lactaat tool van Garmin. Uit nieuwsgierigheid een keer doen als ik weer verse 10 km data heb??

Nu alleen nog wachten op de echte 10 km wedstrijden... om eea bij te stellen... in je eentje dat nu doen is voor veel mensen wel een ding. met het ouder worden voor mij nu ook....

Een greep uit wat testen, rond 2004 liep ik 35-igers op de 10km. Het ankerpunt.
Z5 werd alleen gedaan als ik er echt zin in had... om eigenlijk van de test meteen een training te maken...
Als je er dan al 8 test-km's op hebt zitten om dan nog even 2000 m in een tempo die wel tot ca 18 km/u op kon lopen... (was toen net onder de 50 jaren jong..)
Je ziet vooral ook erg goed wat het trainen in de wedstrijd groep in die paar jaar die hier staan al met mijn basis tempo deed, die ging ruim 2 km/u omhoog. Bovenin ook wel het nodige maar geen 2 km /uur...

En... een buigpunt vinden om een drempel te bepalen, dat gaat dus echt niet lukken. Mocht je ergens een mini stijging ontwaren, vergeet dan ook het effect van de spreiding van de waarden niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEiodF59yH-Zg2-vBIwm6GcqKm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9utJTylXk7VyLfHyUVlFuuC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 21-02-2021 11:48 . Reden: typos, correcties, kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Secsytime schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Je zult er zelf ook wel over nagedacht hebben, maar ik zou nergens vanuit gaan... ik heb als plan om zelf te lopen en als er een wedstrijd mag plaatsvinden dan is dat mooi meegenomen.
Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Antwoord op het dik gedrukte... Nee... dus een leermomentje om geen 2 zware trainingen achter elkaar te plannen.

Benen voelde vandaag behoorlijk zwaar aan dus langzame stukjes extra langzaam gedaan.

Thanks, is trouwens een PR... voor in de TS! Ik heb trouwens nog nooit in een echte wedstrijd (pre-corona) onder de 1:22 gelopen, ook wel grappig.

Ik was vandaag ook een rondje lopen en ik heb geen spierpijn, maar wel echt zware benen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Zondagochtend start to run 5k sessie 11.

Toch alweer 4 weken aan het hardlopen met af en toe een stapje terug. Het gaat me steeds beter af.

https://strava.app.link/17iF4ohq3db

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:54:
[...]

En hier nog een foto van mijn schoenen collectie :)
[Afbeelding]
Die linkse zien eruit alsof mijn tenen het zouden overleven 👍

Uiteraard ben ik de laatste dagen volenthousiast aan het kijken naar schoenen als beloning voor het weer oppakken van het gaan hardlopen. Mijn grootste irritatiepunten bij schoenen zijn:
- Gebrek aan kleineteenruimte (grote teen gaat eigenlijk altijd wel)
- hiel slip (slanke enkeltjes)
- demping die instabiliteit veroorzaakt (wiebelig)
- zompige demping (hindert lichtvoetig lopen)
- stugge guiderails en dergelijke stabiliteitsmiddelen
- voetboogsupport. Ik word er al niet graag gekieteld, laat staan dat er standaard een bobbel onder zit...

Dankzij deze smaak loop ik eigenlijk standaard op minimalistisch of semi-minimalistisch schoeisel. Ik kan me echter best voorstellen dat er ook schoenen zijn met net iets meer demping, waardoor ik mezelf misschien wat minder belast en het comfort wat verhoog.

Ik zit met name te kijken naar Altra momenteel. De Topos die ik heb voelen toch maar wat dood, de demping doet eigenlijk niet zoveel. Het bouncet niet, al is het ook niet echt zompig te noemen, het voegt niks toe.
Een Escalante lijkt me dan wel weer een hoop schoen. Ik heb even op die van m'n vrouw gestaan (4 maten te klein 😂) maar dat voelt meteen ontzettend instabiel.
Een Solstice lijkt me wel iets. Bijna de helft van de demping en daarmee een stuk minder wobbly.
Of kan ik het beter laten bij wat ik heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Pathogen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Uiteraard ben ik de laatste dagen volenthousiast aan het kijken naar schoenen als beloning voor het weer oppakken van het gaan hardlopen. Mijn grootste irritatiepunten bij schoenen zijn:
- voetboogsupport. Ik word er al niet graag gekieteld, laat staan dat er standaard een bobbel onder zit...

Dankzij deze smaak loop ik eigenlijk standaard op minimalistisch of semi-minimalistisch schoeisel. Ik kan me echter best voorstellen dat er ook schoenen zijn met net iets meer demping, waardoor ik mezelf misschien wat minder belast en het comfort wat verhoog.

Ik zit met name te kijken naar Altra momenteel. De Topos die ik heb voelen toch maar wat dood, de demping doet eigenlijk niet zoveel. Het bouncet niet, al is het ook niet echt zompig te noemen, het voegt niks toe.
Een Escalante lijkt me dan wel weer een hoop schoen. Ik heb even op die van m'n vrouw gestaan (4 maten te klein 😂) maar dat voelt meteen ontzettend instabiel.
Een Solstice lijkt me wel iets. Bijna de helft van de demping en daarmee een stuk minder wobbly.
Of kan ik het beter laten bij wat ik heb...
Koop een paar Escalante racers, die voldoen aan alles wat je wilt. Ik vond de Topo Tributes trouwens erg smal (staan niet op mijn schoenenfoto), dus als die bij jou goed zijn kwalificeren er een hoop schoenen met een flexibel bovenwerk (grootste probleem van de Tributes)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

De triatlonbond heeft in een pdf het gebruik van de toegepaste trainingszones nader toegelicht, ook in een groter geheel bekeken.
https://assets.triathlonb...gszones-binnen-de-ntb.pdf
De tabellen vanaf nr 7 geven een aardig beeld zoals ze gebruikt worden, maar ze waarschuwen ook dat het voor bepaalde doelgroepen (de snelste en de langzaamste) nog helemaal klopt en er dan een bijstelling noodzakelijk is om niet te hard of te rustig te trainen. Dat wordt daarna behandeld. Als het je interesseert: Erg mooi en nuttig overzicht.

De Atletiekunie heeft in presentaties aan trainers op looptrainersdagen ook het gebruik van trainingszones besproken.
https://www.atletiekunie....0Interval-%2020191109.pdf
Geen beschrijvend verhaal maar gepresenteerd in een powerpoint presentatie die hier als pdf aanwezig is. Vergt mogelijk meer werk en reeds aanwezig inzicht om eea te doorgronden. Icm de pdf van de triatlonbond en selectief op dit thema zoeken via Google/Google Scholar, zou een nuttige aanvulling op de stof kunnen zijn. Mss zijn er hier trainers actief die ook op een duidelijke vraag willen reageren?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Vanmorgen op pad geweest voor de wekelijkse lange duurloop. We wonen prachtig in Opijnen, maar qua hardlopen heb ik alles tot een km of 20 wel een beetje gezien. Nu de duurlopen langer worden (deze week 25, volgende week 32) de Waal maar eens overgestoken richting Zaltbommel. Uiteindelijk een rondje over de dijk langs Rossum en weer terug. Het was serieus druk daar! Zoveel hardlopers heb ik hier nog nooit gezien. Direct ook een hoop wielrenners, motors en ander gemotoriseerd tuig. Van mij mogen ze de dijk echt wel een lange verkeersdrempel maken...

Maar goed, 214,4 km in Februari tot nu toe. Volgens mij staat er nog ongeveer 82 op het schema komende week, dus moet nog ergens smokkelen om voor het eerst op 300 te komen...

https://strava.app.link/RoIUlOOw3db

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Net terug van een rustig loopje om de week af te sluiten.

Week 2/8 5k schema:
Maandag: 40km fietsen woon-werk
Dinsdag: wu/CD + 12x200 met 200 joggen (eerste 8 @3:00, laatste 4 @ 2:45). Totaal 13km
Woensdag: 40km fietsen woon-werk
Donderdag: wu/CD + 6x1600 @ 3:25 totaal 17km
Vrijdag: 40km fietsen woon-werk
Zaterdag: 21km rustig lopen en bijkletsen met vriend.
Zondag: 13km rustig

Totaal:
64km hardlopen
120km fietsen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Net ook even weer een rondje gedaan van 10km. Al weer heerlijk lopen zweten in het zonnetje. Ook hier serieus druk. En de ene wandelaar loopt met het verkeer mee en de ander loopt er tegen in en de fietsers slalommen er lekker tussendoor en ondergetekende dus ook :p laat ze daar eens een fatsoenlijke regel voor bedenken bij de overheid in plaats van ‘zoek het zelf maar uit’.

Af en toe wordt ik er een beetje simpel van dat ik continu moet inhouden. Dus aan het eind maar wat mensen ingehaald via het grasstrookje aan de rechterkant. Laatste echtpaar dat ik inhaalde schreeuwde nog iets van “kun je niet even wachten?” Misschien ook niet helemaal netjes nee... :p

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjan90
@BastiaanN Herkenbare frustratie, gebeurt continu. Komt ook doordat er vroeger wel een regel/wet was die aangaf dat wandelaars aan de andere kant moesten lopen. Het onderwerp an sich is hier al vaak voorbij gekomen. Gisteren sloeg bij ons alles, kwamen er een paar skeeleraars die aan de linkerkant skeelerden. Dat is dus echt niet handig :+

Net lekker de halve marathon van februari gelopen, heerlijk! Wat een prachtig weer, lekker langs het water en door het bos gegaan, om door het stadspark en over de stadswallen weer terug te gaan :*)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• elastiek
elastiek schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:28:
[...]
Morgenochtend de Kroondomein Het Loo Marathontrail in Apeldoorn 😎
Weer genoten: https://strava.app.link/kW5aeHED3db

Volgend jaar weer, maar dan wel de georganiseerde versie!
InZane schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:11:
[...]
Is wel een oud Midwinter shirtje trouwens, of ben jij dat niet?
En traditiegetrouw natuurlijk gelopen in m'n oude Midwinter shirtje 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rudedadude schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Koop een paar Escalante racers, die voldoen aan alles wat je wilt. Ik vond de Topo Tributes trouwens erg smal (staan niet op mijn schoenenfoto), dus als die bij jou goed zijn kwalificeren er een hoop schoenen met een flexibel bovenwerk (grootste probleem van de Tributes)
De Racers, Solstice en Vanish-R zijn wel de 3 modellen die ik interessant vind. Ik weet ook niet zo goed waarom ik wél lekker in de Vapor Gloves pas, misschien is de kromming van die schoen precies goed voor mij...
Maar de andere Merrells, ook Vapor Glove 4, trail glove, move glove, vond ik te aanwezig in de voetboog. Dat vind ik ook van de fly lite en een klein beetje van de tribute.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTPbqQkf_dFzj3XZwpCaLBZqKQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8k16UF3MgQZPN73Z3rYqfSSd.jpg?f=user_large

Vandaag heb ik een HM gelopen nabij Kootwijk en omgeving, toch een heerlijke omgeving om hier te lopen en qua temperatuur was het een cadeautje na de diepvrieskast van vorig weekend :)

De volgende keer neem ik iets van een bel mee, de gemiddelde wandelaar hoort je niet aan komen lopen en het is redelijk vervelend als ze breeduit op het pad lopen. Maar ach, 1 sec diep zuchten, schouders ophalen en weer verder...

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 21-02-2021 15:10 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
AppieR schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:40:
Vanmorgen op pad geweest voor de wekelijkse lange duurloop. We wonen prachtig in Opijnen, maar qua hardlopen heb ik alles tot een km of 20 wel een beetje gezien. Nu de duurlopen langer worden (deze week 25, volgende week 32) de Waal maar eens overgestoken richting Zaltbommel. Uiteindelijk een rondje over de dijk langs Rossum en weer terug. Het was serieus druk daar! Zoveel hardlopers heb ik hier nog nooit gezien. Direct ook een hoop wielrenners, motors en ander gemotoriseerd tuig. Van mij mogen ze de dijk echt wel een lange verkeersdrempel maken...

Maar goed, 214,4 km in Februari tot nu toe. Volgens mij staat er nog ongeveer 82 op het schema komende week, dus moet nog ergens smokkelen om voor het eerst op 300 te komen...

https://strava.app.link/RoIUlOOw3db
Maar dat stukje is zo lekker op de motor :c

En ja, ik snap best dat het druk is... Man man man wat een weertje. Heerlijk even door het dorp gestrompeld :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

chris schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Je zult er zelf ook wel over nagedacht hebben, maar ik zou nergens vanuit gaan... ik heb als plan om zelf te lopen en als er een wedstrijd mag plaatsvinden dan is dat mooi meegenomen.

[...]

Thanks, is trouwens een PR... voor in de TS! Ik heb trouwens nog nooit in een echte wedstrijd (pre-corona) onder de 1:22 gelopen, ook wel grappig.

Ik was vandaag ook een rondje lopen en ik heb geen spierpijn, maar wel echt zware benen.
Ach, je moet toch ergens naartoe werken ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DHL besloot een dagje later alsnog aan de deur te komen 8)7

Forerunner 245 in the house *O*

Setup en installatie was een eitje, zelfs voor deze digibeet. Bewust de 245 trouwens uitgekozen vanwege de fysieke drukknoppen (lekker oldskool :P )
Ik heb de non-Music overigens, ik loop namelijk altijd met mijn telefoon (voor nood.....voor mij of een ander...).....de Aeropexxen bedien ik indien nodig daarmee.

Wordt wel (nu al :+ ) tijd voor een kek kleurtje bandje.....dit grijs is......uuhhmm...meh ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUQlf76p2ItdQZWKJyj06Om6hQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi68OVNLwa3tkTnqJhWzAcSN.jpg?f=fotoalbum_large

Coach Greg gekozen voor de 10km hobbel en vandaag de benchmark run gedaan.

Voor de nieuwkomers maar even mijn ervaring.......dat was wel even wennen (lees een klein fiasco).

De eerste poging drukte ik per ongeluk na 2 min opwarmen op de start/stop knop omdat ik dacht dat ik elke timer moest activeren |:(

Dus na een paar minuten, waaarbij ik dacht mijn 5 min best effort te doen, zag ik de tijd nog steeds op 0:02:04 staan grrrmmmbblllll -O-

Dus maar even de eerste poging ge-discard en de volgende gepakt na een paar minuten uitlopen.

Dat ging beter, wel leid het scherm mij wat af, moet even leren dat te negeren. De reden dat ik niet met mijn telefoon in de hand of arm loop maar in mijn broekzak, die timer gaat vanzelf piepen.

Helaas trilt de Garmin nog voor het einde van de 5 minuten loop al dat 'ie een benchmark heeft gevonden 8)7

Goed te zien in onderstaand screenshot, de 245 piept en trilt....ik ga uitlopen en zie dat er net 4 min voorbij is. Bloedirritant en heel vreemd.

Dus doorstarten en weer gas erop, en dat terwijl ik geen fan ben van intervallen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRPa3m9bsunYbxoc-6mJlsn1aS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S5xRw3Yz2LLaePiXEuwFVdtb.jpg?f=user_large

Heb inmiddels ook Strava even erop gezet. Zal die uploaden als de benchmark goed is gegaan.

Ok, lessons learned.....het is even wennen (voor Ome Fraggert) maar Garmin maakt het je wel makkelijk met de installatie en bediening, dat vind ik erg knap _/-\o_

Blij dat ik de stap heb genomen, want ik denk dat het inzicht in je loop een waardevolle aanvulling is doordat ik bijv kan zien of ik de juiste pace heb tijdens een bepaalde training.
Keek nog wel op van mijn hartslag, had verwacht dat die een stuk lager lag, wel vond ik het nu al erg warm :o , maar goed....heb net mijn 10weken beginnerschema erop dus ben nog maar net onderweg.

Ik ga de benchmark maar gewoon even opnieuw doen aankomende woensdag. :)

#teamsignaalkleur #teamgarmin #teamwinter :)F *O* :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik gok dat de voortijdige biep/tril een lap/kilometer notificatie was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:50
Vanmiddag gelopen en was flink aan het zweten ondanks kort/kort , ik moet even aan plotselinge lente wennen zeg maar.

Tempo gevoel vergt nog wel werk , de laatste 3 runs al veel te hard van start wat me na 20 min opbreekt.Lopen op hs is misschien toch niet voor me weggelegd.

Duurt natuurlijk al 10 min voordat deze een beetje op niveau is en dan moet ik continu iets inhouden om in de juiste zone te blijven.

Volgende run probeer ik eens op snelheidszones kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Pathogen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:20:
[...]

De Racers, Solstice en Vanish-R zijn wel de 3 modellen die ik interessant vind. Ik weet ook niet zo goed waarom ik wél lekker in de Vapor Gloves pas, misschien is de kromming van die schoen precies goed voor mij...
Maar de andere Merrells, ook Vapor Glove 4, trail glove, move glove, vond ik te aanwezig in de voetboog. Dat vind ik ook van de fly lite en een klein beetje van de tribute.
Ik ben van het hele minimale af. Dat trek ik simpelweg niet met 80km/week. Vandaag overigens nog wel 11km in rustig tempo op een oud paar gelopen die nog een stapje dunner zijn dan de tributes, dus ik gebruik ze nog wel. Maar de 28km van gisteren ging op het dikke piepschuim van de Endorphin Speeds. Ik merk toch wel een redelijk verschil met de Endorphin Pro's, de stijfheid van de plaat daarin zorgt voor meer stabiliteit en een snellere afwikkeling.

De Escalante Racers hebben minder voetboog dan de Topo Tributes. De Solstices ga je volgens mij nergens meer vinden, de Vanishes zijn volgens mij ook uitlopend. De normale escalante zijn volgens mij ook prima, daar kun je altijd nog de inlegzool van een paar Topo's in doen om ze wat directer te krijgen, dat doe ik ook regelmatig.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pathogen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:11:
Ik gok dat de voortijdige biep/tril een lap/kilometer notificatie was.
Zou best kunnen, ik kon het zo gauw niet zien omdat ik al wel snel doorhad dat ik door moest. Knap vervelend was het wel, maar goed, al doende leert men :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31
elastiek schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Weer genoten: https://strava.app.link/kW5aeHED3db

Volgend jaar weer, maar dan wel de georganiseerde versie!

[...]

En traditiegetrouw natuurlijk gelopen in m'n oude Midwinter shirtje 😎
Is inderdaad een supermooie omgeving, paar weken terug nog 30 km in een mooie winterse setting :) Ik dacht alleen dat de midwintertrail over stukken ging die normaal niet open zijn op de kroondomeinen? Ik vond het daar ook bijzonder zo lekker door de natuur te lopen en zo weinig mensen tegen te komen.

Vandaag heb ik lekker geploeterd door de zandvlakte tussen Nunspeet en Harderwijk, 23km Van dat mulle zand krijg je echt zware benen. Had gisteren ook al 35 km op mijn bionicrunner geloop fietst. Dat zal er ook wel mee te maken hebben. Super lekker weekend zo! Goed voor de vitamine D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
RobinE schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:24:
[...]
.... Had gisteren ook al 35 km op mijn bionicrunner geloop fietst.....
Gaaf, hoe ben je er aan eentje gekomen, ze zijn toch sinds 2018 out of business?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vhal schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:05:
[Afbeelding]

Vandaag heb ik een HM gelopen nabij Kootwijk en omgeving, toch een heerlijke omgeving om hier te lopen en qua temperatuur was het een cadeautje na de diepvrieskast van vorig weekend :)

De volgende keer neem ik iets van een bel mee, de gemiddelde wandelaar hoort je niet aan komen lopen en het is redelijk vervelend als ze breeduit op het pad lopen. Maar ach, 1 sec diep zuchten, schouders ophalen en weer verder...
Prachtig gebouw, heeft als decor gediend voor de film Mindhunters, allicht leuk voor je, kun je de binnenkant ook eens zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 10:10
Fraggert schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:23:
[...]

Zou best kunnen, ik kon het zo gauw niet zien omdat ik al wel snel doorhad dat ik door moest. Knap vervelend was het wel, maar goed, al doende leert men :)
Ik ben ook eigenaar van een Forerunner 245 en kan je vertellen dat het snel went. Ik Maak zelf geen gebruik van de Garmin trainingsplannen maar zet die van Run2day er handmatig in als workout en dat werkt erg prettig.

De Garmin geeft inderdaad iedere kilometer een lange vibratie, de statistieken van de afgelopen kilometer worden dan getoond. Voor het einde van een interval telt hij de laatste 5 seconden met piepjes en eindigt met een trilling. Als je notificaties aan hebt staan hier wordt tijdens het hardlopen ook een geluidsignaal voor gebruikt. Wanneer je Garmin bij het aanzetten van de training nog geen GPS signaal heeft zal deze ook even kort trillen wanneer het gevonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bauke1994 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Ik ben ook eigenaar van een Forerunner 245....
Dank je wel, dat is waardevolle info _/-\o_

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 10:10
Sinds vorig jaar augustus loop ik ook weer hard. Daarvoor ben ik al redelijk vaak gestart en gestopt met hardlopen maar nu heb ik de smaak goed te pakken. Ik lees al een tijdje mee hier en vond het tijd om ook eens wat van me te laten horen.

Voor de sneeuw heb ik sinds augustus voor het eerste een volle 5 km hardgelopen in 25:17. De 5 km heb ik opgebouwd met Evi. Ik ben nu bezig met de Run2day 5-10 km en gisteren heb ik training 3 voltooid.

https://www.strava.com/activities/4818679701

Gear:
Brooks Defyance 11
Forerunner 245

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Je kan dat gewoon uitzetten, dat hij elke kilometer bijhoudt. Tenminste, op mijn Venu kan ik dat. Ik heb een activiteit "Training" waarbij hij het niet doet en een activiteit "Hardlopen" waarin hij het wel doet. Die laatste gebruik ik bij bijv. loopjes zonder schema/plan. En ook allebei met eigen gegevensschermen, bij training wil ik bijv. mijn laatste ronde tempo zien, loopt er een timer voor de huidige ronde, etc. Bij hardlopen vind ik dat allemaal niet spannend (je ziet het toch al elke kilometer).

Ik hoop dat iedereen lekker heeft gelopen, gefietst of anderszins heeft genoten van het mooie weer. Bij ons ligt op wat plekken nog sneeuw, kom je daar voorbij op de fiets met korte mouwen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rudedadude schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Ik ben van het hele minimale af. Dat trek ik simpelweg niet met 80km/week. Vandaag overigens nog wel 11km in rustig tempo op een oud paar gelopen die nog een stapje dunner zijn dan de tributes, dus ik gebruik ze nog wel. Maar de 28km van gisteren ging op het dikke piepschuim van de Endorphin Speeds. Ik merk toch wel een redelijk verschil met de Endorphin Pro's, de stijfheid van de plaat daarin zorgt voor meer stabiliteit en een snellere afwikkeling.

De Escalante Racers hebben minder voetboog dan de Topo Tributes. De Solstices ga je volgens mij nergens meer vinden, de Vanishes zijn volgens mij ook uitlopend. De normale escalante zijn volgens mij ook prima, daar kun je altijd nog de inlegzool van een paar Topo's in doen om ze wat directer te krijgen, dat doe ik ook regelmatig.
Het zijn de Racers geworden. Mijn dagelijkse schoenen zijn wel minimaal maar ik denk dat ik met hardlopen toch beter af ben met ietsjes meer idd. Zowel voor opbouw als voor langere afstanden als dat straks weer kan.
Inlegzolen bewaren is een goed idee! Ik liep net even op de fly lite en m'n hiel zakt gewoon naar buiten. Daar moet ik echt niet meer op gaan trainen, die zijn op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Zat een al een jaar de aankoop van een Stryd te overwegen. Er zijn toch aardig wat bosrijke stukjes hier in de buurt die ik vaak vermijd omdat ik chagrijnig wordt van de pace die alle kanten opvliegt. Mis helaas het innerlijke loopmetronoom hiervoor.

Gelukkig was er Tweakers peer pressure, dus dé reden om nu de koop toch te doen. Pod op de schoen, app en zonevelden enz geinstalleerd en de pod geconnect. Kreeg bij het lopen ook keurig een melding dat de pod had geconnect. Gekke is dat ik nu na afloop wel data los heb in de Stryd app en data los in Garmin maar samen ho maar. Ook tijdens het lopen zou de pod zijn geconnect, maar zag alleen "ready" staan.

Mijn theorie is op het moment dat ik met bluetooth had gepaired, en dit schijnt met ANT+ te moeten. Net even een proefrondje door de kamer gedaan en het lijkt nu wel te werken. TL;DR zorg dat je paired met ANT+ en niet bluetooth.

De url met best practice ter verduidelijking.

https://support.stryd.com...iring-with-Garmin-watches

[ Voor 8% gewijzigd door Chocovla op 21-02-2021 18:58 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
Drukte in dit topic, dankzij het mooie weer is iedereen weer uit de winterslaap zo te zien, lekker bezig!

Gisteren maar eens een poging gedaan voor een mooie 10km tijd. Goede voornemen voor dit jaar was een tijd onder de 40 min, en dat lukte met 39:09. :) Halverwege wel kramp door te veel eten van tevoren, maar kon de laatst helft rond de 4min/km blijven gelukkig. Ach, biedt perspectief voor de volgende poging wel onder de 38 of iig 39. Tevreden in ieder geval, lekker ook om weer in kort/kort te lopen.

Voor de afwisseling en omdat ik er al een tijdje naar aan het kijken was, de Saucony Endorphin Speed besteld. Ze voelden wel goed aan in de winkel, maar dat wit vond ik wat te wit dus nog even wachten op de andere variant in m’n maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb nu een nieuw paar schoenen aangeschaft en wil deze in mijn Garmin app wisselen met mijn oude paar.
Deze zijn nog niet helemaal versleten dus wil wel eens wisselen.
Dit hoor ik dan met deactiveer te wisselen?
Dus ene set deactiveren en andere weer in gebruik?
Niet dat ik mijn data straks kwijt ben van de oude schoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

Rhapsody

In Metal We Trust

Crxtreem schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:43:
Ik heb nu een nieuw paar schoenen aangeschaft en wil deze in mijn Garmin app wisselen met mijn oude paar.
Nee nog niets deactiveren. Deactiveren doe ja als je de schoenen niet meer gaat gebruiken.
Je kunt wel je nieuwe paar als standaard aangeven.

Zodra je activiteit dan in de app staat kun je bij die activiteit op de 3 puntjes rechtsoven kiezen voor Gear en wijzigen.

ps. ik heb de app in het Engels en daar kan ik kiezen voor 'Retire'. Ik ga er vanuit dat dat in het Nederlands dan is vertaald als 'deactiveren'. Daarnaast heb ik een Android telefoon.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinE
Frenz64 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Gaaf, hoe ben je er aan eentje gekomen, ze zijn toch sinds 2018 out of business?
In mijn marathonvoorbereiding in 2018 liep overbelasting van mijn knie op en toen heb ik kennisgemaakt met de Elliptigo. Hier een aantal keren alternatief op getraind om de belasting op de knie wat te verlagen. Dit beviel eigenlijk best goed. Dus daarna wat meer verdiept en ook de bionic runner gespot. Uiteindelijk met een uitstaande zoekopdracht via marktplaats in Nederland een op de kop kunnen tikken eind 2019. Maar ze zijn redelijk zeldzaam en ook niet helemaal zonder problemen.
Er is wel een Facebook groep daarin worden ze ook nog wel eens aangeboden (internationaal)
Ik vind het echt een leuke toevoeging en probeer een of twee keer per week er op te stappen, nu het weer beter weer gaat worden is het natuurlijk wel leuker dan in kou/nat/donker

En voor diegene die denken waar gaat dit over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_Dr46YrGiHx7-mZsu_prgtGtHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M97HusOIaDkXUe2VARw0iv7X.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Crxtreem schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:43:
Wat @Rhapsody schrijft, niet deactiveren. In de app of op de website kan je in je activiteit uitrusting toevoegen/verwijderen.

@Fraggert Net als @bauke1994 zet ik zelf handmatig mijn trainingen op mijn horloge. Fluitje van een cent met zowel de app als de site.

Verder vond ik het vandaag erg lastig. Behoorlijk wat last van het nieuwe weer. Was dan ook niet zo handig om rond 13:00u te gaan lopen, maar ja het kwam zo uit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elastiek
RobinE schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:24:
[...]
Is inderdaad een supermooie omgeving, paar weken terug nog 30 km in een mooie winterse setting :) Ik dacht alleen dat de midwintertrail over stukken ging die normaal niet open zijn op de kroondomeinen? Ik vond het daar ook bijzonder zo lekker door de natuur te lopen en zo weinig mensen tegen te komen.
Dat had ik ook begrepen, maar geen idee welke stukken dat zijn. Stond wel meteen na een kilometer een bord dat dat pad verboden was voor wandelaars en fietsers. Maar wij liepen hard, dus niet van toepassing op ons natuurlijk. En bij km 35 stond er tweemaal een hek van een meter of twee hoog, maar daar konden we makkelijk overheen klimmen... en als het niet de bedoeling was om overheen te klimmen, hadden ze het wel anders gemaakt denk ik 😇
Vandaag heb ik lekker geploeterd door de zandvlakte tussen Nunspeet en Harderwijk, 23km.
Een 23km trail staat voor aankomende dinsdag op m'n programma 😎

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• route99

route99

22-02-2021: De plaatjes zijn verder aangepast, deze tekst is aangepast en wordt obv inzichten/feedback geupdate.
23-02-2021: Trendlijn opmerking verwerkt, plaatjes aangepast en nieuwe zip geupload (10 of meer jaar beschikbaar..).
De gedeelde bestanden (docx/xlsx) gezipt
22-02-2021 Hartslagmeter-test-principe-uitvoering-uitwerking-toepassing.zip V1.0 (34.57 KB)
23-02-2021 Hartslagmeter-test-principe-uitvoering-uitwerking-toepassing-V1.1.zip (35.39 KB)

Misschien is het tijd/is er behoefte (?) aan een uitwerking van het opzetten, uitwerken en toepassen van een goed uit te voeren hartslagmeter test die je in principe zelfs met het meest simpele sport horloge kunt uitvoeren als de hartslagwaarde maar betrouwbaar is te meten. Maar het kan ook met je smart watch... ;)

Je ziet dat er helemaal geen black box algoritme voor nodig is... je moet uiteraard wel snappen waar je mee bezig bent. De punten waar je wat kennis van nodig heb zal ik benoemen. Ik beperk me heel duidelijk tot het testen van het hartslaggebied tot aan de zgn drempelsnelheid, want daar boven wordt er vrijwel alleen op tijd/afstand gelopen niet op een hartslag. Die afstand is er bijna altijd te kort voor.

Uiteraard is dit maar een voorbeeld schema, gebruik je eigen schema en je eigen getallen en pas dit principe toe.

Er is bewust voor gekozen om de naam Zoladz test in de test zelf niet te noemen. De "officiële" test daarvan werkt nl met een hartslag stapgrootte van 10 bpm waardoor het bereik van de test beperkt wordt tot 40 of 50 bpm afhankelijk of je een 4-zone of 5-zone test doet. De methode hier gaat uit van de te lopen extensieve tempo's en is daarom beperkt tot een test met 4 zones maar de stapgrootte is vrij gelaten.
Als je dat zo uitvoert dan volgt van zelf de bij het tempo behorende hartslag en die kun je vervolgens in een grafiek uitzetten tegen de snelheid. De hartslag stap grootte kan dus groter/gelijk/ kleiner zijn dan wat Zoladz nastreeft.
Soit... het zijn jouw gemeten waarden en daarmee is deze test veel breder voor iedereen uit te voeren, maar qua uitkomst toch zeer specifiek voor jezelf!

Er is bij een aantal clubs al jaren veel ervaring om dit zo uit te voeren.

Gedaan: Nog iets over de bepaling van de hartslag bij de drempelsnelheid:
Het spreekt voor zich dat als je wel een buigpunt in de grafiek krijgt rondom de drempel, gebruik dan geen lineaire trendlijn, maar kijk even welke fit methode de beste is of... voer het extrapoleren handmatig uit, naar best eigen inzicht. Je hebt dit alleen nodig om de hartslag bij de drempelsnelheid te bepalen en het gaat om een kleine extrapolatie (zal deze opmerking updaten in een volgende versie van het Excel plaatje.

Feedback is uiteraard welkom!

Succes!
Route99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OmZgzm0J73eIvyRGs3iBXlNnqg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/39r5Q5ndXi4v53uPmWA2Q6r4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kL6HofjjV6dXcN8sqnL2mmh2zcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wvGOJcVy4mslJyWEAMsnP0IO.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guVzQhaI2Qsf2BMiNIJLQXpdkPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nC7p0HhGRKWNJfGtqL8zYH6E.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oYLkat8pix9cPDo2DWcPwwq1t4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7ze1o0E1utryYb5cgyd9fZBx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 107% gewijzigd door route99 op 23-02-2021 13:21 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

RobinE schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:48:
[...]

En voor diegene die denken waar gaat dit over:
[Afbeelding]
Grappig :) In het kader van mijn Elliptigo Arc (wordt inmiddels ook niet meer gemaakt) ook die voorbij zien komen. Ik geloof dat de consensus was dat deze nog wat beter de hardloopbeweging imiteert. Ik verwacht dat je bij deze (net als bij mijn Arc) geleefd wordt door je fiets: oftewel: doseren is lastig, je gaat op het tempo van je fiets of je houdt je benen helemaal stil. Rustig aan peddelen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik vond een website waar iemand mss de productie wilde overnemen @RobinE, maar dat was in 2019 en ik kan niks recenters vinden.
Die eliptigo vind ik veel te duur om voor de leuk erbij te hebben @Rudedadude , maar een loopbeweging om m'n knie te ontlasten lijkt me wel leuk als dat voor een redelijk bedrag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
vhal schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:05:
[Afbeelding]

Ah, daar ben ik vandaag nog in de buurt geweest.. maar dan op de motor :P
Daar was het heerlijk weer voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
chris schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:36:

Done :) ook niet heel vreemd dat je zware benen hebt :P
Sport_Life schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:35:
[...]
Mijn vrouw is recent bevallen, dus zij mag nog niet lopen ;) .
Gefeliciteerd, alles helemaal gezond? en nu met 3 kinders nog meer behoeft om van huis weg te rennen >:) (spreekt een ervaringen deskundige :P )
Pathogen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Die meest linkse in een Adizero Boston 9 en die vind ik nog het meest krap zitten... De Adizero Pro (de voorste) heeft dan veel meer ruimte bij de tenen. Verder heeft die schoen volgens mij weinig last van de irritatiepunten die je noemt. Maar zo te lezen heb je al nieuwe schoenen gekocht (y)
Arjan90 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:26:
[...]
Reden genoeg om dat af te straffen >:) Stelletje gelegenheids- en mooiweersporters :+
Ging gisteren idd op een gemoedelijk tempo :) Achja m'n duursport activiteit weer gehad met lage hartslag (127 gem) Maar het was weer gezellig en heerlijk genieten van het mooie weer. 8)
BastiaanN schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:30:
Net ook even weer een rondje gedaan van 10km. Al weer heerlijk lopen zweten in het zonnetje. Ook hier serieus druk. En de ene wandelaar loopt met het verkeer mee en de ander loopt er tegen in en de fietsers slalommen er lekker tussendoor en ondergetekende dus ook :p laat ze daar eens een fatsoenlijke regel voor bedenken bij de overheid in plaats van ‘zoek het zelf maar uit’.

Af en toe wordt ik er een beetje simpel van dat ik continu moet inhouden. Dus aan het eind maar wat mensen ingehaald via het grasstrookje aan de rechterkant. Laatste echtpaar dat ik inhaalde schreeuwde nog iets van “kun je niet even wachten?” Misschien ook niet helemaal netjes nee... :p
Met fietsen heb ik meer "last" van andere weggebruikers dan met lopen, Gisteren ook vaak genoeg moeten inhouden aangezien het lekker druk was wat begrijpelijk is. Maar het beste is je er gewoon bij neerleggen en je niet druk gaan maken om je gem kmh. De meeste mensen gaan wel netjes aan de kant als je subtiel belt, alleen de oudjes horen niks en hebben van die nutteloze spiegels die ze toch niet gebruiken aangezien ze met veel moeite aan de kant gaan...

Achja ik hinderde per ongelijk ook een paar motorrijders die ik door tegenwind slecht hoorde aankomen, (dus Sorry motorrijders :$ )

Verder ga ik als loper best vaak de berm in en vind dat toch best netjes dat je uitwijkt zonder dat andere er last van hebben.
Chocovla schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:19:
Zat een al een jaar de aankoop van een Stryd te overwegen. Er zijn toch aardig wat bosrijke stukjes hier in de buurt die ik vaak vermijd omdat ik chagrijnig wordt van de pace die alle kanten opvliegt. Mis helaas het innerlijke loopmetronoom hiervoor.

Gelukkig was er Tweakers peer pressure, dus dé reden om nu de koop toch te doen. Pod op de schoen, app en zonevelden enz geinstalleerd en de pod geconnect. Kreeg bij het lopen ook keurig een melding dat de pod had geconnect. Gekke is dat ik nu na afloop wel data los heb in de Stryd app en data los in Garmin maar samen ho maar. Ook tijdens het lopen zou de pod zijn geconnect, maar zag alleen "ready" staan.

Mijn theorie is op het moment dat ik met bluetooth had gepaired, en dit schijnt met ANT+ te moeten. Net even een proefrondje door de kamer gedaan en het lijkt nu wel te werken. TL;DR zorg dat je paired met ANT+ en niet bluetooth.

De volgende keer moet ik eerst aandelen kopen van een bedrijf waar ik vervolgens een forum mee brainwash >:)
Arjan90 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:07:
Ik hoop dat iedereen lekker heeft gelopen, gefietst of anderszins heeft genoten van het mooie weer. Bij ons ligt op wat plekken nog sneeuw, kom je daar voorbij op de fiets met korte mouwen :+
Idd het was (en blijft nog) heerlijk weer, daardoor weinig achter de PC / op telefoon gezeten aangezien ik lekker buiten was. Maar ben hier weer redelijk bij met lezen en reageren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Frenz64 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:37:
Ik vond een website waar iemand mss de productie wilde overnemen @RobinE, maar dat was in 2019 en ik kan niks recenters vinden.
Die eliptigo vind ik veel te duur om voor de leuk erbij te hebben @Rudedadude , maar een loopbeweging om m'n knie te ontlasten lijkt me wel leuk als dat voor een redelijk bedrag kan.
Een Elliptigo is prijzig, maar ik vind 'm ideaal als aanvulling op mijn hardloopsessies. Gisteren weer een rondje Kootwijk gedaan (35KM) op de Elliptigo en genoten!

Je zou MP in de gaten kunnen houden, maar ze zijn redelijk waardevast. Alternatief is er eentje huren voor een periode? Is goed betaalbaar en dan weet je of het echt iets is voor jou!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcuxbtLU-AiEBIeSNh3ReHaAaao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXJF7g4oGRy4O3yMYYaEEmiB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Gisteren weer een rondje gedaan van 12 kilometer, Het was weer genieten. Ik heb even een week rust gehad omdat ik toch wat last kreeg van 1 van mijn kuiten iets wat ik er niet snel uit kreeg en ik was mezelf steeds aan het pushen om harder te lopen. Dus ik dacht even een week rust en een reset zodat we niet alles kapot lopen.
Dat was denk ik wel een goede beslissing

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Gisteren een rondje van 18 km gedaan, wat een verschil in temperatuur. Eindelijk weer eens op een aardig tempo kunnen lopen. En met een niet al te hoge hartslag. Ergens halverwege vorig jaar ineens niet meer vooruit te branden qua tempo. Dat gaat nu gelukkig weer de goede kant op. Alleen nog steeds geen idee waar dat aan gelegen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Chocovla schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:19:

Nice, veel plezier er mee! 8)

Zorg er ook voor dat je in de Garmin de smart recording uitzet, anders heb je kans dat je af en toe waardevolle data mist (Navigate to settings > system > data recording. If it is set to "Smart" (default). change it to "Every Second")

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
@Rudedadude het doseren vind ik nog best goed te doen. Ik heb er inmiddels een traploze nuvinci versnellingsnaaf opgezet waarmee je altijd een prettige cadans kan vinden. Je hebt zelf dus goed invloed op lichter of zwaar.

@Frenz64 ja ik heb ook wel eens gelezen over die plannen maar volgens mij is het nooit doorgezet

@bvsteyn de elliptigo is een mooi apparaat, deze is naar mijn idee wel wat "lomper" en maakt meer geluid (zoef-zoef) dan de Bionic runner. Wellicht daarmee ook een stuk degelijker want ik ben nog geen verhalen van gebroken Elliptigo's tegen gekomen maar wel van gebroken bionic runners :-( De Elliptigo's zijn inderdaad ook best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GerGio schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:32:
Gisteren weer een rondje gedaan van 12 kilometer, Het was weer genieten. Ik heb even een week rust gehad omdat ik toch wat last kreeg van 1 van mijn kuiten iets wat ik er niet snel uit kreeg en ik was mezelf steeds aan het pushen om harder te lopen. Dus ik dacht even een week rust en een reset zodat we niet alles kapot lopen.
Dat was denk ik wel een goede beslissing
Quote waardig want dit is volgens mij een schoolvoorbeeld van verstandig ingrijpen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Alleen de Lakeland Trail 55k die doorgeschoven is van vorig jaar. En als evenementen weer mogen dan kijk ik of ik ergens iets leuks zie.
Valencia, daar liep ik de 10k terwijl mijn vrouw de marathon liep. Die 10k was niet zo bijzonder maar de marathon komt nog langs het strand. En Loch Ness, is dat over de weg? Want het is daar wel iets heuvelig. :)

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste High5 gelopen van RunForestRun, de 43km bij het Drents Friese Wold. Een prachtige omgeving! Direct na de start al natte voeten omdat de route langs een meertje liep waar het water nu aardig hoog staat.

Het was wel een dramatische loop voor mij want ik was best wel moe (voor de start al) dus de laatste 10k was rustig aan, af en toe wandelen en genieten van de omgeving en weer door. Maar de benen hebben het wel zonder problemen uitgelopen want tijdens de wandeling gisteren heb ik nergens last van gehad. Eens zien hoe ze voelen bij de training morgenavond.

Oh, en voor het eerst een boomkikker gezien! Zie strava voor de foto :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
Wat een heerlijk weekend zeg, maar nu wel even toe aan een rustdagje. Na donderdag een stevige trainingsprikkel met versnellingen tot maximaal, vrijdag krachttraining (squats, deadlifts etc), zaterdag een herstelhobbeltje en een rondje op de racefiets, en zondag 2 uur duurloop, voelden mijn benen gisteren toch verre van fris :+

Na een nachtje slapen voelt het alweer een stukje beter, maar vandaag toch maar even een rustig dagje: veel meer dan een rondje met de hond gaan we niet doen.

Oh, en ik wijt het aan het rondje op de fiets. Dat was het eerste rondje sinds oktober ofzo. Ik ben een mooi weer fietser :P Ik vond het garmin trainingseffect van dat ritje al bijzonder, met een rondje van 1,5u in Z2 kreeg ik een 4,4 aeroob en ruim 2 anaeroob. Als verklaring vermoedde ik dat mijn ftp setting nergens op slaat. Maar achteraf waren mijn benen daar wel een stuk meer vermoeid van dan ik had verwacht. Dus kennelijk had garmin het beter door dan ikzelf ;)

Anyway, dus snel weer stoppen met dat fietsen, daar word ik kennelijk moe van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik ben op zoek naar een goed zittende rugzak, Ik heb nu gelopen met een Salomon lab s van een paar generaties terug en die beviel op zich goed, alhoewel ik toch wat beweging hield af en toe. Deze is inmiddels aan gort, de ritsen werken niet meer en de rek is er uit. Nu de langere duurlopen er weer inzitten is een rugzak toch wel prettig.

Nu denk ik eraan om een Sense pro aan te schaffen maar ik ben benieuwd naar ervaringen , met name op het gebied van pasvorm maar ook in het gebruik, van allerlei merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Fraggert schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:00:
DHL besloot een dagje later alsnog aan de deur te komen 8)7

Forerunner 245 in the house *O*

Setup en installatie was een eitje, zelfs voor deze digibeet. Bewust de 245 trouwens uitgekozen vanwege de fysieke drukknoppen (lekker oldskool :P )
Ik heb de non-Music overigens, ik loop namelijk altijd met mijn telefoon (voor nood.....voor mij of een ander...).....de Aeropexxen bedien ik indien nodig daarmee.

Wordt wel (nu al :+ ) tijd voor een kek kleurtje bandje.....dit grijs is......uuhhmm...meh ;)

[Afbeelding]

Coach Greg gekozen voor de 10km hobbel en vandaag de benchmark run gedaan.

Voor de nieuwkomers maar even mijn ervaring.......dat was wel even wennen (lees een klein fiasco).

De eerste poging drukte ik per ongeluk na 2 min opwarmen op de start/stop knop omdat ik dacht dat ik elke timer moest activeren |:(

Dus na een paar minuten, waaarbij ik dacht mijn 5 min best effort te doen, zag ik de tijd nog steeds op 0:02:04 staan grrrmmmbblllll -O-

Dus maar even de eerste poging ge-discard en de volgende gepakt na een paar minuten uitlopen.

Dat ging beter, wel leid het scherm mij wat af, moet even leren dat te negeren. De reden dat ik niet met mijn telefoon in de hand of arm loop maar in mijn broekzak, die timer gaat vanzelf piepen.

Helaas trilt de Garmin nog voor het einde van de 5 minuten loop al dat 'ie een benchmark heeft gevonden 8)7

Goed te zien in onderstaand screenshot, de 245 piept en trilt....ik ga uitlopen en zie dat er net 4 min voorbij is. Bloedirritant en heel vreemd.

Dus doorstarten en weer gas erop, en dat terwijl ik geen fan ben van intervallen :X

[Afbeelding]

Heb inmiddels ook Strava even erop gezet. Zal die uploaden als de benchmark goed is gegaan.

Ok, lessons learned.....het is even wennen (voor Ome Fraggert) maar Garmin maakt het je wel makkelijk met de installatie en bediening, dat vind ik erg knap _/-\o_

Blij dat ik de stap heb genomen, want ik denk dat het inzicht in je loop een waardevolle aanvulling is doordat ik bijv kan zien of ik de juiste pace heb tijdens een bepaalde training.
Keek nog wel op van mijn hartslag, had verwacht dat die een stuk lager lag, wel vond ik het nu al erg warm :o , maar goed....heb net mijn 10weken beginnerschema erop dus ben nog maar net onderweg.

Ik ga de benchmark maar gewoon even opnieuw doen aankomende woensdag. :)

#teamsignaalkleur #teamgarmin #teamwinter :)F *O* :w
Welkom bij de FR245 fam *O*

De notificaties van Garmin wennen heel snel, na verloop van tijd voel je deze niet eens meer. Wil je echt álles uit je FR245 halen, dan kan ik je de HRM Run band echt aanbevelen. Het horloge geeft je dan nog meer inzicht en betere meting van de hartslag.
Aan de andere kant, krijg je ook weer meer datavelden op je horloge ter beschikking waar weer overkill aan informatie kan zijn. Misschien eerst maar hier aan wennen en daarna de volgende stap. :).

De benchmark wat je aangeeft, gaf die een waarde aan? Bijvoorbeeld -2 of +3? De FR245 geeft na ongeveer 10 minuten in de activiteit aan wat de invloed van de training is op je prestatievermogen. Dan kijkt ie naar verschillende waarden en geeft een getal terug. Hier krijg je een indicatie van het effect van de training.

Overigens krijg ik deze benchmark tijdens het inlopen, dus kan d'r niet heel veel mee. Wanneer ik een duurloop doe uiteraard niet tijdens het inlopen, maar ook dan heb ik niet zo heel veel aan dit getal.

Gisteren een duurloop van 15k gedaan. Had er eigenlijk 18 op het programma staan, maar begon rond de 13 te merken dat de kuit weer op spanning kwam, dit trok door naar boven richting de bilspier. Heb de loop uit voorzorg maar afgebroken, vandaag nog even extra herstel en morgen hopelijk weer voldoende herstelt voor de interval. En anders deze even op lagere intensiteit doen :).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
CornermanNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:51:
Ik ben op zoek naar een goed zittende rugzak, Ik heb nu gelopen met een Salomon lab s van een paar generaties terug en die beviel op zich goed, alhoewel ik toch wat beweging hield af en toe. Deze is inmiddels aan gort, de ritsen werken niet meer en de rek is er uit. Nu de langere duurlopen er weer inzitten is een rugzak toch wel prettig.

Nu denk ik eraan om een Sense pro aan te schaffen maar ik ben benieuwd naar ervaringen , met name op het gebied van pasvorm maar ook in het gebruik, van allerlei merken.
Ik heb een EVOC 6L voor het mountainbiken en dat is echt mijn best zittende rugzak voor dit type sport. Misschien is een kleinere rugzak een optie voor jou? kleine tip.
Pathogen schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:26:
[...]
Quote waardig want dit is volgens mij een schoolvoorbeeld van verstandig ingrijpen!
Thanks man, mijn benen voelde gisteren echt een stuk beter. Dus dit wetende ga ik mijn training iets aanpassen en proberen iets meer rust te krijgen in mijn training.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 21:22
Misschien iemand een tip voor mij? Sinds 4 dagen kan ik niet meer hardlopen. Een soort van kramp in mijn linkerbeen waardoor ik dit been niet meer kan strekken. Er heeft zich geen voorval plaatsgevonden, het lijkt alsof het erin geslopen is, zowel onder als bovenbeen. Goed zichtbaar bij de rek oefening wanneer ik met gestrekte arm mijn tenen wil aanraken.
Iemand tips?
Wat heb ik al gedaan:
Ik slik sinds 4 dagen magnesium
Massage van de benen (incl white flower oil). Dit helpt niet, de white flower oil komt niet diep genoeg
geen sauna bezoek meer mogelijk sinds een paar maanden

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Ga naar de fysio.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
flyingdutchboy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:46:
Misschien iemand een tip voor mij? Sinds 4 dagen kan ik niet meer hardlopen. Een soort van kramp in mijn linkerbeen waardoor ik dit been niet meer kan strekken. Er heeft zich geen voorval plaatsgevonden, het lijkt alsof het erin geslopen is, zowel onder als bovenbeen. Goed zichtbaar bij de rek oefening wanneer ik met gestrekte arm mijn tenen wil aanraken.
Iemand tips?
Wat heb ik al gedaan:
Massage van de benen (incl white flower oil). Dit helpt niet, de white flower oil komt niet diep genoeg
Naar de fysio. We kunnen allerlei goedbedoelde adviezen gaan geven, maar ga alsjeblieft gewoon naar een specialist.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Gisteren 5x 1000 intervalletjes gedaan op m'n 10k PR tempo dat stamt uit 2017 (zeg maar m'n eerste hardloopperiode, in 45:00). Sindsdien nooit meer zo dicht bij dit tempo in de buurt geweest.

Ging allemaal nog niet vanzelf, maar denk dat het over een aantal weken wel haalbaar is om weer eens een gooi naar dat PR te doen 8) (en van daar uit verder bouwen uiteraard)

Mn 5k PR ligt ook aardig in het verlengde van die tijd, dus die lijkt dan ook wel haalbaar en m'n HM tijd is gelopen in Egmond in 1:48, daar zit ook nog wel aardig wat rek in (vermoedelijk zou ik die nu al wel kunnen verbeteren, maar zie daar de noodzaak momenteel niet echt van in)

Op 1 januari een 10k benchmark in 55:00 gelopen en dat was echt de max op dat moment, dus ben eigenlijk best blij met de progressie.

Daarnaast gisteren besloten dat we met het gezin aankomende zomer (mits het kan) naar Oostenrijk gaan, ben direct begonnen met een paar keer het woord 'trailen' te noemen, zodat m'n vrouw vast aan het idee kan wennen :9

Het hardloopvirus is weer hevig aanwezig hier momenteel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mja, soms heb je overlap.. O+

Anders koop gewoon een FR245, dan begrijp je het enthousiasme van @Fraggert en mag jij ook bij de club :(:) :+ :+

[ Voor 20% gewijzigd door Calitomnication op 22-02-2021 13:14 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Vraag voor de mensen hier die ervaring hebben met coach-Greg van Garmin. Ik volg sinds vorige week het 5km-schema en heb na de benchmarkrun ook keurig de eerste (rustige) week afgelegd. Nu hoopte ik deze week wat meer variatie/uitdaging te vinden, maar het programma is letterlijk hetzelfde als dat van week 1 (2 runs van 40 minuten op licht tempo, 1 keer 35 minuten op wat hoger tempo en een rustige duurloop van een uur). Einddoel (<22:00, sneller gaat nu eenmaal niet bij Garmin) is gesteld op 1 mei.

Vraag is nu of dit klopt en of de variatie pas na week 2 komt? Ik kan dat niet vooruitzien, dus hoop op de ervaringen van mijn medelopers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Vorige week helemaal niet gelopen;
flink verkouden, toen maar een covid test gedaan, die bleek (gelukkig) negatief en vervolgens herstellen. Laatste dagen van de week was persoonlijke dingen die steeds roet in 't eten gooiden (kinderen, verbouwing etc) en dit weekend vooral geklust en lekker gewandeld.

Met dit lekkere weer kriebelde het wel weer, dus weer een leeg gaatje in de werkagenda aangegrepen om voor een ren te gaan. Geen officiele ren op het Trenara schema, dus maar eens zien wat we gingen doen. Van te voren een mooie route van 15KM uitgezet maar nadat de eerste kilometers wel erg lekker en ontspannen gingen besloten om 't tempo iets omhoog te gooien om maar te zien waar 't schip zou stranden.
Tot 6-7km ging dat best netjes, maar kwam de wind wel steeds meer en steviger van voren. Kilometer 9 was een mentaal zwaktepunt waarop ik, achteraf gezien, een <50min tijd heb laten gaan. Besloot na 7KM om 't niet teveel te overdrijven en 't rondje dan maar wel iets in te korten, gezien 't tempo nu allesbehalve langzaam duurloop tempo was.

Al met al erg blij, want heb nog steeds een heerlijk rondje van 12km gelopen. Genoten van de zon en nu weer met hernieuwde energie aan de slag.
Op Strava heb ik 'm gesplitst) en toch een mooi nieuw PR van 50:33 op de 10KM neergezet!

[ Voor 9% gewijzigd door LauryanF op 22-02-2021 13:29 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Klopt :)
Anders koop gewoon een FR245, dan begrijp je het enthousiasme van @Fraggert en mag jij ook bij de club :(:) :+ :+
Ik ga niet weer alle redenen op noemen :P maar in de post onder jouw post staat er alweer 1tje :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:36
mefjoew schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:11:
Vraag voor de mensen hier die ervaring hebben met coach-Greg van Garmin. Ik volg sinds vorige week het 5km-schema en heb na de benchmarkrun ook keurig de eerste (rustige) week afgelegd. Nu hoopte ik deze week wat meer variatie/uitdaging te vinden, maar het programma is letterlijk hetzelfde als dat van week 1 (2 runs van 40 minuten op licht tempo, 1 keer 35 minuten op wat hoger tempo en een rustige duurloop van een uur). Einddoel (<22:00, sneller gaat nu eenmaal niet bij Garmin) is gesteld op 1 mei.

Vraag is nu of dit klopt en of de variatie pas na week 2 komt? Ik kan dat niet vooruitzien, dus hoop op de ervaringen van mijn medelopers.
Vanaf week 4 kreeg ik wat meer variatie, maar het gros is nog steeds lichttempo/duurloop. Wat er af en toe bijkomt zijn 1x per week herhalingen doeltempo (intervallen) en tempotraining (x km op volle snelheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 18:01

KnOeFz

no comment...

Ik heb enkel ervaring met een iets meer low budget O-) 10L trailvest van Decathlon (Kalenji, opvolger heet nu denk ik Evadict) die me eigenlijk uitstekend bevalt. Zit goed, schuift niet, schud niet. Passen 2 500ml softflasks voorin naast nog wat kleinere vakjes voor. Achter diverse compartimenten voor drink zak, klein vakje met rits, groot vak met rits en stretch pockets onder aan de buitenzijde. En wat lussen voor stokken oid aan vast te binden, die heb ik nog nooit gebruikt.. Deze is dus niet zo'n volledige stretch zak zoals de Salomon die je noemt, maar met slim inpakken gaat t bij mij prima zonder geschud. Onderste buitenvak is wel stretch.

edit: Ohja, dit filmpje laat het inpakken duidelijker zien dan mijn verhaal hierboven over vakje hier en vakje daar 8)

Kocht hem ooit om te proberen of ik lopen met een rugzak/trailvest wel iets vond voordat ik meer geld aan een Salomon/Nathan/Ultimate Direction zou gaan uitgeven. Dat laatste heb ik nog niet nodig gevonden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 22-02-2021 14:42 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Ik quote mezelf maar even, over de vraag welke rugzak het beste te kopen:
Roozzz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Eentje die goed zit, waar je alles in kwijt kan wat je mee wilt nemen en met een drinksysteem dat jouw voorkeur heeft :+
Sorry, hier is weinig over te zeggen zonder een basaal wensenlijstje :>

Inmiddels liggen er hier een tiental in huis (don't ask). Eigenlijk ben ik nog niets beters tegen gekomen dan de Salomon slab advanced skin dingen. Zit voor mij perfect; nagenoeg onverwoestbaar en in diverse volumematen beschikbaar. Dus of je nu veel of weinig mee wilt nemen, er is er eentje die past.
Of dit voor jou ook de beste is, geen idee. Misschien zit ie wel voor geen meter :P Ik zou vooral ergens gaan passen. Dat is nu even lastig, maar allicht beter dan op de gok iets aanschaffen en de conclusie trekken dat ie toch niet helemaal bevalt.

mefjoew schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:11:

De variatie komt vanzelf. Zeker als je doel wat verder weg ligt, neemt ie netjes de tijd voor een stuk periodisering. In het begin ben je als het ware de basis aan het leggen voor de latere snellere trainingen. Hoe dichterbij je wedstrijd, hoe meer wedstrijdspecifiek de training zal zijn. Gaandeweg zal er steeds meer interval geïntroduceerd worden en daarna gaat de focus kilometers maken op wedstrijdtempo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Iemand tips?
Wat heb ik al gedaan:
Als je je been zonder aanleiding daadwerkelijk niet meer kunt strekken, zou ik toch echt naar de huisarts gaan. Een magnesiumtekort is het in ieder geval niet. Bij krampen wordt wel vaak vergeten dat kalium een belangrijker bijdrage levert dan magnesium, overigens.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Thanks, @Roozzz en @DKjordy ! Hebben jullie het schema tot de kilometer nauwkeurig gevolgd, of eventueel loopjes wat langer gemaakt c.q. gecombineerd met wat versnellingen of intervalletjes naar eigen inzicht? Dat laatste zou het voor mij dan wel wat leuker maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Misschien iemand een tip voor mij? Sinds 4 dagen kan ik niet meer hardlopen. Een soort van kramp in mijn linkerbeen waardoor ik dit been niet meer kan strekken. Er heeft zich geen voorval plaatsgevonden, het lijkt alsof het erin geslopen is, zowel onder als bovenbeen. Goed zichtbaar bij de rek oefening wanneer ik met gestrekte arm mijn tenen wil aanraken....
Je beschrijving is ook redelijk beperkt, los van het feit dat je naar de dokter/fysio moet idd. Maar door je rek-voorbeeld ga ik er van uit dat je last hebt van hamstring en kuit? Het is erin geslopen zeg je, wat heb je de laatste training gedaan dan? Kan het extreme overbelasting zijn geweest, ben je heel diep gegaan die laatste training 4 dagen geleden? Tenminste, je kan sinds 4 degen niet meer hardlopen, dus da's ook al weer een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 21:22
Frenz64 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:56:
[...]

Je beschrijving is ook redelijk beperkt, los van het feit dat je naar de dokter/fysio moet idd. Maar door je rek-voorbeeld ga ik er van uit dat je last hebt van hamstring en kuit? Het is erin geslopen zeg je, wat heb je de laatste training gedaan dan? Kan het extreme overbelasting zijn geweest, ben je heel diep gegaan die laatste training 4 dagen geleden? Tenminste, je kan sinds 4 degen niet meer hardlopen, dus da's ook al weer een aanname.
Dank je Frenz. hamstring heb ik last van, kuit niet. Ik heb de laatste trainingen helemaal niets bijzonders gedaan en ben niet diep gegaan. Enige verschil is dat het vorige week veel kouder was dan normaal. Gisteren op de racefiets gestapt en nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
mefjoew schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:54:
Thanks, @Roozzz en @DKjordy ! Hebben jullie het schema tot de kilometer nauwkeurig gevolgd, of eventueel loopjes wat langer gemaakt c.q. gecombineerd met wat versnellingen of intervalletjes naar eigen inzicht? Dat laatste zou het voor mij dan wel wat leuker maken iig.
Nee, ik ben daar wel wat flexibel mee geweest (ik deed de 10k en 21k op max tempo). Langer best vaak, soms een extra loopje, maar extra intervallen eigenlijk niet. Maar wees hier wel voorzichtig mee. Het is nu misschien nog eenvoudig, maar in mijn ervaring gaat de belasting best een stukje omhoog naarmate je verder komt in het schema. Dan heb je je rust harder nodig.
Ik weet niet precies hoe uitdagend een 5k in 22min is voor jou en wat Greg bedenkt dat je ervoor moet doen. Voor het beeld, voor de langere afstanden kreeg ik in een piekweek bijna 70k met behoorlijk wat tempowerk voorgeschoteld.

Mocht het nu echt veel te eenvoudig lijken, prik er dan liever gewoon een extra trainingsdag bij i.p.v. willekeurig wat erbij te hobbyen. Dan blijft er een soort plan achter zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:08
Calitomnication schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Mja, soms heb je overlap.. O+

Alleen lopen is zo jaren 80
Hoe kun je ooit met zo'n horloge fatsoenlijke een triathlon doen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

ArnoutV schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Alleen lopen is zo jaren 80
Hoe kun je ooit met zo'n horloge fatsoenlijke een triathlon doen. :*)
kuch Het grote triathlon topic deel 1 }) :+

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:08
Calitomnication schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Ik plaats hier geen opmerkingen over triathlon, alles hardlopen georiënteerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Uhh de link naar het echte triathlon topic staat in de topic warning. :P
PS kunnen alleen mods die warning aanpassen?
Misschien even een regel toevoegen dat PRs gePM kunnen worden naar mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Roozzz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Nee, ik ben daar wel wat flexibel mee geweest (ik deed de 10k en 21k op max tempo). Langer best vaak, soms een extra loopje, maar extra intervallen eigenlijk niet. Maar wees hier wel voorzichtig mee. Het is nu misschien nog eenvoudig, maar in mijn ervaring gaat de belasting best een stukje omhoog naarmate je verder komt in het schema. Dan heb je je rust harder nodig.
Ik weet niet precies hoe uitdagend een 5k in 22min is voor jou en wat Greg bedenkt dat je ervoor moet doen. Voor het beeld, voor de langere afstanden kreeg ik in een piekweek bijna 70k met behoorlijk wat tempowerk voorgeschoteld.

Mocht het nu echt veel te eenvoudig lijken, prik er dan liever gewoon een extra trainingsdag bij i.p.v. willekeurig wat erbij te hobbyen. Dan blijft er een soort plan achter zitten ;)
Liep met kerst een 5k in 21:53. Greg geeft als licht tempo 5:20-5:50 aan en bij steady state 4:49-5:01. Vind vier dagen lopen wel genoeg (het moet leuk blijven), dus pak de extra uitdaging/belasting wel door wat langer te lopen en wat loopjes als trailrun te doen (dat is ook wel wat zwaarder imo). Zo nu en dan intervallen vind ik dan wel leuk, maar zodra de belasting toeneemt laat ik dat uiteraard achterwege.
Pagina: 1 ... 98 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.