Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LZ86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:01:
Ik ben op zoek naar een advies.

Ik ga weer beginnen met hardlopen na een aantal jaar. Aangezien ik nog aan het herstellen ben van een covid infectie van een paar maanden geleden zal ik rustig aan moeten beginnen. Ik heb met schema's gehad van de fysio en ga vol goede moed weer rondjakkeren.

Nu is mijn vraag: Welke app kan ik het best gebruiken om die schema's in te zetten om in mijn oortjes te horen wanneer ik moet rennen en wanneer ik moet wandelen? Een zwoele dame mag natuurlijk altijd, maar een simpele audio herinnering die me even aangeeft dat mijn minuut snel rennen erop zit en ik weer 5 minuten moet slenteren zou wel fijn zijn. (als het bestaat ;) )

Dan hoef ik niet constant op de telefoon te kijken (die zit op de bovenarm)

Alvast dank!
Ik gebruikte voor mijn eerste herintredingsschematje gewoon de timerfuncties van mijn wekker appje.

Ik kan dan gewoon meerdere timers aanmaken en die dan achter elkaar gebruiken.

Je kunt ze zelfs een naam/titel geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGA0MMdRVgDVrxmImxA1koK5HwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q20Ur79Xh4OedxJcYGqMCVno.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga voorlooig het volgende schema voor de 10km ook zo lopen, bevalt me prima :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

LZ86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:01:
Ik ben op zoek naar een advies.

Ik ga weer beginnen met hardlopen na een aantal jaar. Aangezien ik nog aan het herstellen ben van een covid infectie van een paar maanden geleden zal ik rustig aan moeten beginnen. Ik heb met schema's gehad van de fysio en ga vol goede moed weer rondjakkeren.

Nu is mijn vraag: Welke app kan ik het best gebruiken om die schema's in te zetten om in mijn oortjes te horen wanneer ik moet rennen en wanneer ik moet wandelen? Een zwoele dame mag natuurlijk altijd, maar een simpele audio herinnering die me even aangeeft dat mijn minuut snel rennen erop zit en ik weer 5 minuten moet slenteren zou wel fijn zijn. (als het bestaat ;) )

Dan hoef ik niet constant op de telefoon te kijken (die zit op de bovenarm)

Alvast dank!
Of als je het goed wilt aanpakken koop je een Garmin music icm BT dopjes :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Sport_Life schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Of als je het goed wilt aanpakken koop je een Garmin music icm BT dopjes :).
Ik heb een galaxy watch met BT dopjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
LZ86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Heb je al eens gezocht naar apps voor je Galaxy Watch? Als je zoekt op interval timer of iets dergelijks vind je misschien wel wat. Maar de tip Evi is ook een goede, daar zit ook muziek bij.

Succes met de opbouw en voorzichtig aan zoals je zegt, zeker na je infectie.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Arjan90 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Heb je al eens gezocht naar apps voor je Galaxy Watch? Als je zoekt op interval timer of iets dergelijks vind je misschien wel wat. Maar de tip Evi is ook een goede, daar zit ook muziek bij.

Succes met de opbouw en voorzichtig aan zoals je zegt, zeker na je infectie.
Nog niet gedaan 8)7 Dat ik daar zelf even niet aan dacht zeg. Dank voor de tip.
De bedoeling was dat ik rustig naar muziek/audioboek kan luisteren en een seintje krijg in mijn oortjes als ik iets anders moet doen. Gemak dient de mens zullen we maar zeggen ;)

Ik ga eens voor mijn watch kijken wat ze hebben. Als ik iets kan vinden wat op intervallen flink gaat trillen dan is dat natuurlijk ook dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
@LZ86 ik gebruik voor mij kickboks trainingen de op de afbeelding getoonde app. Is best veel in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtAGx52xr3CzB_FoQAA9dAG7pl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwF4MUxirQODQYANEUaYdZRI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

LZ86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Dat is goed nieuws. Hoef je alleen nog maar een Garmin aan te schaffen :+.

Grapje;) ik begrijp dat je dan geen andere smartwatch erbij koopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:58
Hallo allemaal,

Sinds 1,5 jaar ook fanatiek aan het hardlopen. Loop 3x per week, zo'n 40 tot 50km.

Heb vandaag ook een Stryd besteld. Lang getwijfeld, maar denk dat het een mooie toevoeging is om gerichter te trainen.

Als het goed is komt ie morgen, kunnen we er is mee gaan prutsen 😬

Groeten, Bart

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik vrees dat we echt een apart topic nodig hebben om de rest niet teveel tegen de haren in te strijken :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Krylinck schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:40:
Ik vrees dat we echt een apart topic nodig hebben om de rest niet teveel tegen de haren in te strijken :+
Garmin heeft al een topic >:) neem aan dat je op @Sport_Life doelt :p

Maar hoe gaat het herstel? Al enige vooruitgang?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
Krylinck schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:40:
Ik vrees dat ik dit topic nog wel ga "vervuilen" met de nodige Stryd vragen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afgelopen week mijn zondagse rondje niet gedaan omdat het hier overal spekglad was. Vanavond wel hardgelopen heen een weer naar de buitenfitness. Lekker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Krylinck
Tinusvolkel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Maar hoe gaat het herstel? Al enige vooruitgang?
Mentaal een heel stuk beter dan vorige week :) en fysiek eigenlijk ook wel. De fysio is erg tevreden met het verschil tov vorige week en nu is het vooral een kwestie van rustig doorgaan, blijven rekken en de verklevingen loslopen.

Dat is wel een vreemd gevoel trouwens. De stukjes bindweefsel die zich als een soort spinnenweb vormen na de operatie, verklevingen dus, moet je echt lostrekken. Elke keer levert dat een verrassinkje op. Echt pijn doet het niet, het voelt vooral een beetje eng.

Maar ik kan weer schoenen aan, fietsen gaat prima (sta alweer op de pedalen!) en wandelen gaat steeds iets makkelijker en steeds ietsjes minder mank. Hardlopen is realistisch gezien nog wel ver weg.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
@Tinusvolkel ik heb trouwens getekend en begin over anderhalve week om de hoek van je werkgever. Je ontkomt er niet aan! Haha

[ Voor 76% gewijzigd door Krylinck op 18-02-2021 22:41 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Krylinck schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:41:
@Tinusvolkel ik heb trouwens getekend en begin over anderhalve week om de hoek van je werkgever. Je ontkomt er niet aan! Haha
Ojee daar gaan (over een tijdje) m'n kroontjes :P

Maar gefeliciteerd met je nieuwe baan, en mooi dat het nu weer de goede kant op gaat (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Krylinck schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:40:
[...]

Mentaal een heel stuk beter dan vorige week :) en fysiek eigenlijk ook wel. De fysio is erg tevreden met het verschil tov vorige week en nu is het vooral een kwestie van rustig doorgaan, blijven rekken en de verklevingen loslopen.

Dat is wel een vreemd gevoel trouwens. De stukjes bindweefsel die zich als een soort spinnenweb vormen na de operatie, verklevingen dus, moet je echt lostrekken. Elke keer levert dat een verrassinkje op. Echt pijn doet het niet, het voelt vooral een beetje eng.
Ik herken dat wel na mijn blindedarmoperatie. Heel mijn buik stond strak als een opgeblazen ballon :X Gelukkig was een manueel therapeut op het werk zo vriendelijk om alles los te maken. Het voelt alsof hij je huid van je lichaam aftrekt maar het is uiteindelijk een prettige ervaring :+

Daarnaast was het toch wel een eyeopener hoe het bindweefsel van invloed is op diverse pijntjes in je lichaam. Je kan het vergelijken met een T-shirt wat je bijvoorbeeld strakker draait op je buik, je voelt het dan vervolgens trekken op je rug. Meestal ligt de oorzaak toch elders in het lichaam.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
Kunnen we niet een "stryd" tag introduceren? :+ Zelfde functionaliteit als de spoilertag. Zonder gekheid: ik vind het hartstikke interessant om jullie verhalen te lezen over de Stryd en dan met name het trainen op basis van Power! Ik kan de aankoop voor mezelf niet verantwoorden (vooral omdat ik het een vrij prijzige accessoire vindt), de snelheid die altijd juist is zou ik er het fijnste aan vinden geloof ik voor in het bos, in een aantal flink begroeide stukken in onze stad waar de GPS niet doorheen komt, etc. Maar het hoort wat mij betreft absoluut in dit topic, net zo goed als discussies over hartslag (hoewel ik die vooral op basis van % zou willen zien en niet obv absolute getallen, die zeggen immers niets), schoenen (wat hebben jullie er veel!), etc.

Afgelopen woensdag gelopen en toen was ik alweer #teamzweethoofd en dan is het nog niet eens boven de 10 graden, dat belooft weer wat. Tot en met donderdag lijkt het lekker warm te worden, heerlijk met trainen! Als het lukt met werk ga ik er vanmiddag even uit en dan zondag met het mooie weer maar halve marathon numero dos van het jaar lopen. In februari. Met 16 graden! 8)

@Krylinck Wat goed om te lezen dat het weer wat beter gaat, er zit ook weer wat van sport in zag ik al op Strava, super! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren een interval in de korte broek *O*, maar ik vrees dat het nét iets te vroeg was. Gisteravond tijdens de 2e interval voelde m'n rechterkuit onzettend zwaar. Omdat dit maar 12' was gewoon doorgegaan. Na afloop voelde de kuit heel moe, zwaar en als het ware verdoofd. Naar huis gelopen & meteen onder de douche gesprongen, in de hoop dat het daarna beter zou gaan.

Vanmorgen nog steeds een zware kuit, alsof de kramp er ieder moment in kan schieten. Even lekker rustig aan vandaag, ook geen oefeningen gedaan vanmorgen :).

Denk een combinatie van kou die op m'n kuiten is geslagen & mss iets te veel belasting de afgelopen 2 maanden doordat ik iedere dag planking heb gedaan. Nieuwe besluit, de dag nadat ik heb gelopen ga ik geen oefeningen meer doen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:37:
Gisteren een interval in de korte broek *O*, maar ik vrees dat het nét iets te vroeg was. Gisteravond tijdens de 2e interval voelde m'n rechterkuit onzettend zwaar. Omdat dit maar 12' was gewoon doorgegaan. Na afloop voelde de kuit heel moe, zwaar en als het ware verdoofd. Naar huis gelopen & meteen onder de douche gesprongen, in de hoop dat het daarna beter zou gaan.

Vanmorgen nog steeds een zware kuit, alsof de kramp er ieder moment in kan schieten. Even lekker rustig aan vandaag, ook geen oefeningen gedaan vanmorgen :).

Denk een combinatie van kou die op m'n kuiten is geslagen & mss iets te veel belasting de afgelopen 2 maanden doordat ik iedere dag planking heb gedaan. Nieuwe besluit, de dag nadat ik heb gelopen ga ik geen oefeningen meer doen.
Mocht je thuis aan het werk zijn, plak er een heatpack tegenaan, lekker veel warmte in laten stromen gedurende de dag en regelmatig zachtjes loskneden. Een dagje heel liev doen voor je kuit kan al een hoop verschil maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 21:12
Gisteren een interval in de korte broek *O*, maar ik vrees dat het nét iets te vroeg was.
Had gisterenavond ook een korte intervaltraining staan maar ik heb toch gekozen voor de lange broek.
Twijfel zelf om zondag ook met la,ge broek te gaan fietsen, ook al geven ze 18 graden uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:10
BastiaanN schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Ik zag op Strava dat @TR1969 de training van Stryd wel lijkt te volgen. Ben benieuwd wat hij er van vind.
Ik ben inderdaad bezig met het Stryd Introductie programma van 14 dagen.
Heb het zelf wel een beetje aangepast aangezien ik het voor mezelf niet verstandig vond 14 dagen aan 1 stuk te lopen en heb daarom wat af en toe een rustdag tussengevoegd (en de sneeuw was daarbij ook niet erg handig).

Het introductie schema zie ik zelf eigenlijk nog meer als een periode waarin het apparaat en ik elkaar moeten leren kennen.
Je kunt als je die trainingen tekort vind ook gewoon doorgaan met de training, de software gebruikt de gegevens uit de officiële training voor zijn berekeningen en maakt er zeg maar een aparte ronde van.
Nou gebruik ik het in combinatie met een Garmin Fenix en kan nog niet zeggen hoe het werkt met een Apple Watch.
Na de derde training kreeg ik mijn eerste CP waarde welke gedurende het traject wordt aangepast.

Op zich werkt het probleemloos, training starten op het horloge en je wordt vanzelf gewaarschuwd wanneer een nieuwe fase begint.
Ik merk wel dat ik over het algemeen vooral in Zone 2/3 loop van Stryd, ook in de easy stukken.
Hoe ik op de echt langzame vermogens kan lopen moet ik nog een beetje uitvogelen, ik ben bang dat ik dan achteruit ga lopen :)

Ik ben ermee gaan lopen omdat ik de Stryd al langer volg en ook altijd wel interesse heb in gadgets.
Zo heb ik een paar jaar terug heb ik nog een periode met een Milestonepot gelopen.
Omdat ik het ook een stevige investering vond heb ik een exemplaar van Marktplaats gekocht van een mede hardlooptrainer om er zo eens mee te kunnen experimenteren en straks op een andere manier naar training en inspanning te kunnen kijken.

Ik ben zowiezo iemand die graag verder kijkt dan de standaard methode's van de AU, denk bijvoorbeeld maar aan het 14 km schema van Koen de Jong of de systematiek van Klaas Lok.
Volgens mij hebben alle methodieken hun voor- en nadelen afhankelijk van de doelgroep (maar dit is weer een hele andere discussie)

@LZ86 Op internet kun je misschien ook het Start to Run programma vinden met Renate Wennemars, vergelijkbaar met Evy en ook een kwestie van "dom luisteren en lopen". Succes en probeer niet te snel te willen.

[ Voor 4% gewijzigd door TR1969 op 19-02-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Mocht je thuis aan het werk zijn, plak er een heatpack tegenaan, lekker veel warmte in laten stromen gedurende de dag en regelmatig zachtjes loskneden. Een dagje heel liev doen voor je kuit kan al een hoop verschil maken!
Zit vandaag op kantoor, maar zal zeker lief zijn tegen m'n kuit O+. Heb 'm gisteravond al even met de foamroller verwend, misschien vandaag nog maar eens gebruiken :).
En veel doppers met water naar binnen werken vandaag :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Gisteren een interval in de korte broek *O*, maar ik vrees dat het nét iets te vroeg was
:o Ik liep in een lange broek met een regenjack er op (en onder-shirt) maar het was koud, extreem nat en daardoor werd het een rondje op 'karakter' zoals iedereen ze wel eens heeft.. Hopelijk morgen beter weer en minder 'water'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Calitomnication schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Zit vandaag op kantoor, maar zal zeker lief zijn tegen m'n kuit O+. Heb 'm gisteravond al even met de foamroller verwend, misschien vandaag nog maar eens gebruiken :).
En veel doppers met water naar binnen werken vandaag :)
Compressiekousen willen ook nog wel eens prettig zijn.
En als "smeerseltje" is Fit sportbalsem een hele fijne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:59:
Kunnen we niet een "stryd" tag introduceren? :+ Zelfde functionaliteit als de spoilertag. Zonder gekheid: ik vind het hartstikke interessant om jullie verhalen te lezen over de Stryd en dan met name het trainen op basis van Power! Ik kan de aankoop voor mezelf niet verantwoorden (vooral omdat ik het een vrij prijzige accessoire vindt), de snelheid die altijd juist is zou ik er het fijnste aan vinden geloof ik voor in het bos, in een aantal flink begroeide stukken in onze stad waar de GPS niet doorheen komt, etc. Maar het hoort wat mij betreft absoluut in dit topic, net zo goed als discussies over hartslag (hoewel ik die vooral op basis van % zou willen zien en niet obv absolute getallen, die zeggen immers niets), schoenen (wat hebben jullie er veel!), etc.
Pas al gedaan :P

U was toch van #team35+? maar hier deze week ook al 2x in kort kort gelopen, en vanmiddag ook weer de planning op m'n nieuwe schoenen die als het goed is zo binnen komen 8) wel balen van je kuit...
Pathogen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:47:
[...]

En @Pathogen wat staat er vandaag / aankomend weekend op het hardloop programma? >:)
TR1969 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Ik ben inderdaad bezig met het Stryd Introductie programma van 14 dagen.
Heb het zelf wel een beetje aangepast aangezien ik het voor mezelf niet verstandig vond 14 dagen aan 1 stuk te lopen en heb daarom wat af en toe een rustdag tussengevoegd (en de sneeuw was daarbij ook niet erg handig).

Het introductie schema zie ik zelf eigenlijk nog meer als een periode waarin het apparaat en ik elkaar moeten leren kennen.
Je kunt als je die trainingen tekort vind ook gewoon doorgaan met de training, de software gebruikt de gegevens uit de officiële training voor zijn berekeningen en maakt er zeg maar een aparte ronde van.
Nou gebruik ik het in combinatie met een Garmin Fenix en kan nog niet zeggen hoe het werkt met een Apple Watch.
Na de derde training kreeg ik mijn eerste CP waarde welke gedurende het traject wordt aangepast.

Op zich werkt het probleemloos, training starten op het horloge en je wordt vanzelf gewaarschuwd wanneer een nieuwe fase begint.
Ik merk wel dat ik over het algemeen vooral in Zone 2/3 loop van Stryd, ook in de easy stukken.
Hoe ik op de echt langzame vermogens kan lopen moet ik nog een beetje uitvogelen, ik ben bang dat ik dan achteruit ga lopen :)

Ik ben ermee gaan lopen omdat ik de Stryd al langer volg en ook altijd wel interesse heb in gadgets.
Zo heb ik een paar jaar terug heb ik nog een periode met een Milestonepot gelopen.
Omdat ik het ook een stevige investering vond heb ik een exemplaar van Marktplaats gekocht van een mede hardlooptrainer om er zo eens mee te kunnen experimenteren en straks op een andere manier naar training en inspanning te kunnen kijken.

Ik ben zowiezo iemand die graag verder kijkt dan de standaard methode's van de AU, denk bijvoorbeeld maar aan het 14 km schema van Koen de Jong of de systematiek van Klaas Lok.
Volgens mij hebben alle methodieken hun voor- en nadelen afhankelijk van de doelgroep (maar dit is weer een hele andere discussie)

@LZ86 Op internet kun je misschien ook het Start to Run programma vinden met Renate Wennemars, vergelijkbaar met Evy en ook een kwestie van "dom luisteren en lopen". Succes en probeer niet te snel te willen.
Krijg je verder nog tips met het intro programma of is dit alleen om je CP goed te bepalen? hier komt er namelijk met lekker wat afwisselend trainen ook al een realistische CP waarde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Tinusvolkel vandaag staan er cadence drills en een acceleration glider drill op het program. Nog niet helemaal zeker wanneer ik die ga uitvoeren, maar het gaat sowieso gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik zie dat je met de "Stryd workout app" ook zelf intervallen kan maken. Worden deze trainingen naar afloop ook in garmin Connect weergegeven? Dus dat de kilometers en loopjes etc gewoon wordt bijgehouden in de garmin Connect app?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afgelopen woensdag loopje 1 van mijn 10km schema, braaf aan de 30 minuten gehouden (voor hen die zich zorgen maakten :> ) na mijn uit de hand gelopen 60min hobbel die eigenlijk de 30min/5km finale van het beginnersschema moest zijn.

Weer strak 5km in 30min dus 10km/h, gemiddeld hou ik mijn temp dus wel vast.

Wel blijk ik een winterliefhebber met lopen, liever -10 dan +10 zeg, allememaggies wat was het warm.

Sneakpreview.......er is een Forerunner 245 onderweg *O*

Nog even geen hrm bij besteld omdat ik als redelijke digibeet eerst even dat klokje wil snappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
B-Art schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
Ik zie dat je met de "Stryd workout app" ook zelf intervallen kan maken. Worden deze trainingen naar afloop ook in garmin Connect weergegeven? Dus dat de kilometers en loopjes etc gewoon wordt bijgehouden in de garmin Connect app?
Ik krijg het in de IOS Stryd app niet gevonden, dus waar staat het precies? ik maak ze nu met "Final Surge" wat ook perfect werkt. hoe het met Garmin Connect werkt weet ik niet.
Pathogen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:04:
@Tinusvolkel vandaag staan er cadence drills en een acceleration glider drill op het program. Nog niet helemaal zeker wanneer ik die ga uitvoeren, maar het gaat sowieso gebeuren!
Moest wel even googelen :) maar er is dus een plan (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Garmin Coach is het plan :P ik laat me even lekker meevoeren de komende tijd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:58
B-Art schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
Bij gebruik van Stryd en Garmin is de disclaimer dat je alles goed ingesteld moet hebben. Als je het Stryd dataveld gebruikt zie je alle door Stryd gegenereerde data netjes terug in Garmin Connect.

De workouts die je in de Stryd app maakt kun je alleen met de Stryd CIQ app op je horloge gebruiken. Deze functies verdwijnen in de loop van dit jaar trouwens achter een betaaalmuur. Een goed alternatief is bv, zoals @Tinusvolkel al noemt je workouts in FinalSurge maken. Samen met Datarun Premium of Datarun Ultimate dataveld heb je dan een prima alternatief (en voor de tweakers veel meer data tijdens je loop ;) ) voor de Stryd app.
In plaats van FinalSurge kun je natuurlijk ook Trainingspeak of iedere andere app die je workouts naar de kalender van Garmin connect kan syncen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Zag net dit voorbij komen in m'n inbox:
https://hardloopclinics.nl/online-hardloopclinic/
Online hardloopclinic
Door Michel Butter – één van de beste Nederlandse marathonlopers allertijden
Wil jij weten wat de geheimen zijn om een betere hardloper te worden? Dat kan nu bij hardloopclinics.nl gewoon vanuit je eigen huiskamer. Michel Butter verzorgt 60 minuten lang een interactieve lezing, gecombineerd met functionele oefeningen voor het hardlopen. De huiskamer-oefeningen zijn zeer nuttig om blessures te verminderen en de looptechniek te verbeteren. Michel schakelt continue tussen theorie, Q&A en de essentiële oefeningen. Iedereen blijft scherp tijdens de sessie. Michel geeft inzichten en praktische tips om als hardloper progressie te blijven boeken. Zorg er bij de online hardloopclinic voor dat je een goede sporthanddoek gebruikt, want de nodige zweetdruppels zullen zeker vloeien.
Misschien dat iemand interesse heeft.
Kosten €12,50

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
BernieW schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:37:
[...]

Bij gebruik van Stryd en Garmin is de disclaimer dat je alles goed ingesteld moet hebben. Als je het Stryd dataveld gebruikt zie je alle door Stryd gegenereerde data netjes terug in Garmin Connect.

De workouts die je in de Stryd app maakt kun je alleen met de Stryd CIQ app op je horloge gebruiken. Deze functies verdwijnen in de loop van dit jaar trouwens achter een betaaalmuur. Een goed alternatief is bv, zoals @Tinusvolkel al noemt je workouts in FinalSurge maken. Samen met Datarun Premium of Datarun Ultimate dataveld heb je dan een prima alternatief (en voor de tweakers veel meer data tijdens je loop ;) ) voor de Stryd app.
In plaats van FinalSurge kun je natuurlijk ook Trainingspeak of iedere andere app die je workouts naar de kalender van Garmin connect kan syncen gebruiken.
Door deze zin werd ik moest ik meteen denken aan een blog mail van stryde zelf die ik gisteren kreeg.
(wel een beetje door het "wij van WC eend gehalte" heen kijken :P )
Conventional knowledge says that “more data” is always useful.

You need “more data” to make informed decisions.

You need “more data” to perform better analysis.

Runners have taken the “more data” tactic to the extreme.

Pace, heart rate, cadence, and distance data pour into the watch. Plus, even more metrics like ground time and vertical oscillation can be added via external sensors.

That already adds up to 6 metrics… and, that is just the start for some runners!

Well, I am here to tell you something that may be shocking.

It will especially be shocking coming from me.

Conventional knowledge is wrong.

Runners don’t need more data.

They need less data.

Think about it:

When you are miles deep into a long run or pushing yourself to your limit during a threshold workout….

All of your energy is directed into your body.

The mind has little energy or bandwidth to analyze data during difficult workouts.

You only need one or two key data points during those moments to guide your workout.

How do you narrow down on the data that matters?

You need a metric that:

- accurately reflects your real time effort so that you can pace your training

- instantly updates as your effort changes so that you can adjust your pacing during mixed intensity workouts

- comprehensively considers the external running environment so that you run at the right intensity on hills and into the wind

- captures your fatigue so that you do not push too hard into your run as fatigue sets in

Pace and heart rate are not good enough for this purpose.

Pace only works reliably when running on flat ground and still air conditions.

Heart rate is slow to respond to your changes in effort and varies on a day-by-day basis.

What metric should runners turn to?

Running power.

We created running power to help runners simply pace their training efforts.

Running power accounts for your speed, slope, run form, fatigue, and wind, to deliver perfect, responsive pacing.

This is the perfect metric to guide your real time effort.

Stryd owners have found running power to be so good that they actually eliminate pace, heart rate, distance, ground time, and vertical oscillation from the data shown on their sportswatch.

They don’t need those extra metrics to pace their training or easy runs any longer.

Power is all that is needed.

Running power adds extremely useful data.

It helps you remove all the less useful data from your analysis.

You end up with less data instead of more data.

(If you love heart rate and pace data, you should keep using those metrics. Power actually enhances the usefulness of those metrics! I will talk about how power enhances heart rate and pace in a future email.)

If you want to simplify your training, you should start running with Stryd.

You can order Stryd at the following link: https://www.stryd.com/

- Angus at Stryd
Maar op zich hebben ze wel een goed punt, want als ik een interval training doe zie ik alleen vermogen en werkt opzich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Toch maar wekelijks een tempoloop of interval training gaan doen. Doe ik nu te weinig. Loop gemiddeld 40a50km per week en besteedt er weinig aandacht aan.

Ik blijf al een maand of twee hangen op een vo2 max van 52. Zal wel te maken hebben met het bovenstaande.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Speciaal voor @vhal en @Arjan90 ook even een fotootje gemaakt van de schoenen hier in de roulatie. Van nieuw naar oud en onderscheid naar weg en trail. De hele oudjes heb ik maar even buiten beschouwing gelaten (zoals nog 4 generaties Salomon S-lab...), hier ren ik daadwerkelijk nog mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndlv5KzmEUpcEatMOGrk0Y04u1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBcEyxf0tuGZEgkapUNE1RPV.jpg?f=fotoalbum_large
Wie herkent ze allemaal? @Rudedadude jij mag niet meedoen :> :+
En nee, ik ben niet goed in schoenen schoonmaken

De afgelopen dagen heb ik ook heerlijk in kort-kort gelopen. Laat het voorjaar maar komen!
Gisteren stonden er versnellingen op het programma, vanaf een rustige dribbel langzaam versnellen naar max in 30 sec. Dat ging verrassend vlot: 200m's met 2:30 aldus de gps. Maar goed, dit neem ik maar met een korreltje zout. Hier zou een that what can't be named een stuk accurater moeten zijn. Anyway, wat mij betreft vooral fijn om te merken dat het lichaam ook dit soort trainingsprikkels weer goed kan verwerken :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:56:
Speciaal voor @vhal en @Arjan90 ook even een fotootje gemaakt van de schoenen hier in de roulatie. Van nieuw naar oud en onderscheid naar weg en trail. De hele oudjes heb ik maar even buiten beschouwing gelaten (zoals nog 4 generaties Salomon S-lab...), hier ren ik daadwerkelijk nog mee:
[Afbeelding]

De afgelopen dagen heb ik ook heerlijk in kort-kort gelopen. Laat het voorjaar maar komen!
Gisteren stonden er versnellingen op het programma, vanaf een rustige dribbel langzaam versnellen naar max in 30 sec. Dat ging verrassend vlot: 200m's met 2:30 aldus de gps. Maar goed, dit neem ik maar met een korreltje zout. Hier zou een that what can't be named een stuk accurater moeten zijn. Anyway, wat mij betreft vooral fijn om te merken dat het lichaam ook dit soort trainingsprikkels weer goed kan verwerken :)
De Adizero Pro's zien er nog netjes uit (y) de rest herken ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:03:
[...]

De Adizero Pro's zien er nog netjes uit (y) de rest herken ik niet :)
Daar zit ook net 15k op :D ze zijn een beetje frisjes in de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Tinusvolkel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik krijg het in de IOS Stryd app niet gevonden, dus waar staat het precies? ik maak ze nu met "Final Surge" wat ook perfect werkt. hoe het met Garmin Connect werkt weet ik niet.
Las ergens dat je op je horloge dan een workout kon maken, was wel ff gepiel.

Wil eigenlijk wel dat m'n loopjes geregistreerd blijven in Connect omdat we nu met een groepje geconnect zijn, kun je mooi van elkaar zien wat ze doen, ook goed voor de motivatie :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Daar zit ook net 15k op :D ze zijn een beetje frisjes in de winter...
Heb ze net voor het eerst aan en merk dat de wind er lekker doorheen waait, maar zitten perfect :) einde van de middag is een interval training erop doen. Hier wel een bescheiden kleurtje (gelukkig) :P

Afbeeldingslocatie: https://assets.adidas.com/images/h_840,f_auto,q_auto:sensitive,fl_lossy/76d35e9070c841a4992eac77012f1b9a_9366/Adizero_Pro_Schoenen_Zwart_FY0099_04_standard.jpg
Maar zal vanavond is een overzichtsfoto van mijn schoenencollectie sturen :P
B-Art schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Las ergens dat je op je horloge dan een workout kon maken, was wel ff gepiel.

Wil eigenlijk wel dat m'n loopjes geregistreerd blijven in Connect omdat we nu met een groepje geconnect zijn, kun je mooi van elkaar zien wat ze doen, ook goed voor de motivatie :9
Aha op de Apple Watch kan dat dus niet, maar op zich geen probleem. En het geconnect zijn doe ik wel met Strava :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
rutgergron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:00:
Toch maar wekelijks een tempoloop of interval training gaan doen. Doe ik nu te weinig. Loop gemiddeld 40a50km per week en besteedt er weinig aandacht aan.

Ik blijf al een maand of twee hangen op een vo2 max van 52. Zal wel te maken hebben met het bovenstaande.
Ik zal het nog maar eens zeggen, maar je besteedt echt teveel aandacht aan allerlei getallen waar je horloge mee komt zonder het op waarde te schatten (dat is in ieder geval het gevoel wat ik erbij heb). Sterker nog, met veel tempotrainingen stijgt mijn VO2max en als ik dan weer veel duurlopen doe, zakt hij weer. Maar geloof me: je VO2max daalt (en stijgt) echt niet zo snel :+

Ik weet niet hoe je je trainingen indeelt (als je het deelt zijn er vast genoeg mensen hier die wel even willen meedenken), maar in algemene zin geldt dat als je altijd dezelfde rondjes loopt, dezelfde tempo's loopt, dezelfde afstand loopt, etc. het hardlopen eentonig kan gaan worden. Menigeen zijn je voorgegaan. Er zijn legio manieren om dat te voorkomen, waarvan er al veel in dit topic voorbij zijn gekomen.

Je hebt een mooie omvang die je wekelijks maakt, dus vanuit die basis kun je óf verder je afstand uitbouwen óf je snelheid gaan verhogen (ik zou daar persoonlijk wel een keuze in maken). Als je goede intervaltraining volgt, kun je je lichaam laten wennen aan de snelheid en zo kun je dus bijv. de 10km sneller lopen. Dat zal ongetwijfeld ook tot gevolg hebben dat je VO2max stijgt, maar afijn, dat is maar een getal (waar je, nogmaals, niet al teveel waarde aan moet ontlenen).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01

KnOeFz

no comment...

Mijn in gebruik zijnde allegaartje ook maar eens showen.
De Salomon Ra's zijn wel een beetje aan z'n eind; slijtage aan bovenwerk, zolen en weinig demping meer over.
De rest heeft nog wel behoorlijk wat leven in zich.
De Pegassus 37's zijn de laatste aanwinst met pas zo'n 100km op de teller

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bnWSW01F-B5D7pH_jTCAHB26gQf-oQBtEnAFpM3nXfcc34UjZV-H6z9-engUTMvALcaD9ASwhWhVDLG9JFWaFsKyljzV3G25HdszxhDsf4VYGakBfa4xDgPMs5Nq6cNKEZBa2WjrwJE=w533-h800

Mizuno Wave Sky 3 (869 km), Nike Air Zoom Pegassus 37 (103 km)
Salomon Sonic Ra (1013 km), Nike Epic React Flyknit (666 km)
Asics Gecko XT (645 km), Salomon Speedcross 4 (353 km)

Opvallend vind ik hoe slijtvast mijn Mizuno's altijd zijn tov bijv. Salomons of Nike's.
Heb inmidels meerder paren gehad en na 1200km zien de zolen en bovenwerk er nog prima uit.
Vervang ze dan maar uit voorzorg en omdat ik ook wel eens wat anders wil :P

Na de collectie van @Roozzz te hebben gezien werd me duidelijk dat ik nog wat in het rode spectrum mis :+

[ Voor 30% gewijzigd door KnOeFz op 19-02-2021 14:23 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Tussen de middag rondje van 9 km gedaan. Aan het eind een Strava segmentje gebruikt om een intervalletje te doen van 350 meter, puur om te kijken waar ik sta met de snelheid.

Intervalletje ging in 4:00/km. Voor mijn doen prima en het leverde me een derde plaats op.

https://www.strava.com/segments/3330363?filter=overall

Toen ik zag waar de nummer 1 op stond (2:21/km) kwam de berusting, dat ga ik niet meer halen op mijn leeftijd ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
rutgergron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:00:

Ik doe elke week een interval, ook elke week andere variant. Blijft het leuk, en je gaat echt progressie zien!

Dan vaak nog een loopje op tempo, en zondag mooi kallem aan duurloopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

Hoe lopen die nieuwe Nike's daar linksboven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug3cL5FKzcnDVE8IL8UwSa8A-hs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGl2K9Kk3mPj6hTgLSxpCiNQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn huidige vloot, al een tijdje weer. Het nieuwste paar is ook alweer ruim 2 jaar oud 😝

En die nieuwste, de peregrine, zijn praktisch nooit gebruikt, zitten ook helemaal niet lekker. Vooral mijn kleine teen zit al snel in de knel met zulke schoenen...
Misschien weer op marktplaats gooien met dit weer 👍

Ik zou graag een paar hebben dat in de buurt van de Kinvara 8 komt, die schoen was echt een genot om op te lopen. De versies die ik daarna heb gepast hadden echter hetzelfde probleem qua teenruimte.
Mijn voetjes zijn verder heel slank, dus een maat groter betekent andere problemen zoals de boel niet strak genoeg kunnen veteren of schuiven bij de hak.

Edit: loopje wordt vanavond pas, de kleine man besloot geen middagslaap te willen. Lekker op tijd op bed gooien dan maar!

[ Voor 25% gewijzigd door Pathogen op 19-02-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 22:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zijn hier mensen die met de Apple Watch hardlopen? Hoe krijg je de run op Strava? Met de Nike Run Club App gaat dit niet? Of via Strava op de Watch gaan lopen? Vind alleen de interface niet zo van Strava op de Watch. Andere goede tips?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Leeftijd is geen excuus, aan je nickname te zien zijn we even oud :P
bert74 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:29:
Tussen de middag rondje van 9 km gedaan. Aan het eind een Strava segmentje gebruikt om een intervalletje te doen van 350 meter, puur om te kijken waar ik sta met de snelheid.

Intervalletje ging in 4:00/km. Voor mijn doen prima en het leverde me een derde plaats op.

Toen ik zag waar de nummer 1 op stond (2:21/km) kwam de berusting, dat ga ik niet meer halen op mijn leeftijd ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
pdavie2311 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:15:
Zijn hier mensen die met de Apple Watch hardlopen? Hoe krijg je de run op Strava? Met de Nike Run Club App gaat dit niet? Of via Strava op de Watch gaan lopen? Vind alleen de interface niet zo van Strava op de Watch. Andere goede tips?
Als je de Apple workout gebruikt kun je naar Strava synchroniseren met een derden app zoals Travaartje of Healthfit.
Als ik met mn Apple watch loop gebruik ik Workoutdoors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

TR1969 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:36:
[...]

Compressiekousen willen ook nog wel eens prettig zijn.
En als "smeerseltje" is Fit sportbalsem een hele fijne.
Heb van die lange Falke sokken, niet echt compressie, maar wel beter dan die lage enkelsokjes idd.. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb |:( 8)7
Tinusvolkel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:40:

U was toch van #team35+? maar hier deze week ook al 2x in kort kort gelopen, en vanmiddag ook weer de planning op m'n nieuwe schoenen die als het goed is zo binnen komen 8) wel balen van je kuit...
Denk idd dat het daar fout is gegaan.. Was overmoedig en dacht..."Hooray, het kan weer". Maar toch te vroeg achteraf. Naja, het gaat al iets beter, anders morgen een rustige herstelloop, komt goed :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
pdavie2311 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:15:
Of ga anders ff buurten hier

Gaat toevallig net over AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Decathlon heeft net bezorgd: ik had een shirt maatje L besteld, omdat ik inmiddels geen XXL meer ben. Maar deze was niet op voorraad, jammer... Verder een warme longsleeve (ja, net te laat), tights, ondergoed en sokken en een trailvest.

Vanavond meteen maar een rondje om wat spullen te proberen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:30
bert74 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:29:

Schrale troost: Jamie traint bij het regio team van noord Nederland, waarschijnlijk een keert korte intervalletjes gedaan tijdens het wedstrijdseizoen, precies op dat stukkie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Om alle ruimte te maken voor het lenteweer van dit weekend (lees extra ruimte creëeren voor een fiets training) heb ik vanmiddag alvast m'n weekend loopje gedaan. M'n Garmin coach verwachtte onderweg nog een Magic Half Mile van me, leuk voor de afwisseling. Toch weer bijna 9km aangetikt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
@Tinusvolkel Je mag aan de bak, ik heb mijn 10km tijd aangescherpt :*) Was niet de bedoeling vooraf, maar het ging zo lekker dat ik dacht: toe maar! Ben onderweg nog 40 seconden even gestopt om daarna uit te lopen op 5:00, maar toen kon ik me alsnog niet inhouden (want het liep zo lekker), dus uiteindelijk toch iets vlotter teruggelopen.

https://www.strava.com/activities/4812642261 » 47:00 precies! Garmin zegt zelfs 46:21, maar die haalt die pauze van 40 seconden er dus niet af. Dat doet Strava nu dus wel goed (ik kan me herinneren dat hij vroeger een keer een PR bij mij had toegekend terwijl ik hem op pauze had gezet). Zoals ik op Strava al zei: een sub 45 minuten is echt binnen bereik. Als ik nu nog 4 kilometer gewoon "door" was gegaan, was ik iets boven de 45 minuten geëindigd. Ik moest mezelf ook tegenhouden om niet op hetzelfde tempo door te gaan (ondanks dat ik wind tegen had op de laatste 5 kilometer).

Mijn rechterbeen voelt echt veel beter dan een paar weken geleden. Nu even de reactie afwachten maar dat komt vast goed. Zondag maar even in het mooie weer een stuk eruit 's ochtends. De zooltjes lijken hun werk dus goed te doen en de Triumph lopen ook echt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

ook even een fotootje gemaakt van de schoenen hier in de roulatie. Van nieuw naar oud en onderscheid naar weg en trail.
Heb je al gelopen op de Nike ZoomX invincible run flyknit? Ben benieuwd naar je ervaring met deze schoen iig! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Frenz64 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Of ga anders ff buurten hier

Gaat toevallig net over AW
Idd heb er vanmorgen toevallig nog een betoog gehouden wat een Apple watch allemaal kan >:) dan kunnen die Garmin fanboys ook is buiten hun oogkleppen kijken :P
Dus @pdavie2311 ga daar is kijken, en ik heb geen ervaring met de nike run club app en de Strava apple watch app, maar zoals @TR1969 al zegt kijk vooral naar Workoutdoors of de default workout app van Apple werkt ook wel prima voor basis gebruik.
Arjan90 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:38:
@Tinusvolkel Je mag aan de bak, ik heb mijn 10km tijd aangescherpt :*) Was niet de bedoeling vooraf, maar het ging zo lekker dat ik dacht: toe maar! Ben onderweg nog 40 seconden even gestopt om daarna uit te lopen op 5:00, maar toen kon ik me alsnog niet inhouden (want het liep zo lekker), dus uiteindelijk toch iets vlotter teruggelopen.

https://www.strava.com/activities/4812642261 » 47:00 precies! Garmin zegt zelfs 46:21, maar die haalt die pauze van 40 seconden er dus niet af. Dat doet Strava nu dus wel goed (ik kan me herinneren dat hij vroeger een keer een PR bij mij had toegekend terwijl ik hem op pauze had gezet). Zoals ik op Strava al zei: een sub 45 minuten is echt binnen bereik. Als ik nu nog 4 kilometer gewoon "door" was gegaan, was ik iets boven de 45 minuten geëindigd. Ik moest mezelf ook tegenhouden om niet op hetzelfde tempo door te gaan (ondanks dat ik wind tegen had op de laatste 5 kilometer).

Mijn rechterbeen voelt echt veel beter dan een paar weken geleden. Nu even de reactie afwachten maar dat komt vast goed. Zondag maar even in het mooie weer een stuk eruit 's ochtends. De zooltjes lijken hun werk dus goed te doen en de Triumph lopen ook echt lekker!
Goed bezig en done, PS wil je er zeker van zijn dat je PR in de lijst komt stuur dan maar een DM naar mij.
Nu lees ik meestal wel goed mee hier, maar in het weekend heb ik hier meestal wat minder tijd voor.

Hier net voor het eerst op mijn Adizero Pro schoenen gelopen. Heb de vrijdag omgedoopt tot interval vrijdag dus kwam wel goed uit. Even lekker wat tempo's erin gooien. Maar ze zitten als gegoten en lopen super fijn, maar wist niet wat ik van het carbon moest verwachten en weet ook niet of ik er echt wat van merkte. Maar achja ben er blij mee en ga er veel plezier mee beleven. Denk dat ik misschien wel meer verschil ga merken bij tempo duurlopen, want denk dat vandaag de benen niet de zwakste schakel waren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx all! Workoutdoors gekocht en middels deze app kun je direct uploaden naar Strava! Top! Zondag proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 11:42
Ik gebruik ook WorkOutDoors op de AW, maar vooral omdat die ook offline kaarten en routes kan tonen. Wel zo handig als je wat verder van huis loopt. Strava kan wel gewoon workouts van Apple Health importeren overigens (bijvoorbeeld van de normale Workout app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gloeiende........track&trace van DHL zegt :"bezorgd" |:(

Niemand aan de deur gehad, 300 euro handel waaronder mijn Forerunner 245 in de mist -O-

Lulverhaal van Amazon op de chat dat de bezorgdiensten door achterstanden vaak bestellingen al op afgeleverd zetten maar die de dagen er na gewoon alsnog bezorgen. 7(8)7

ff ranten hoor....... :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

"kom je vanavond een drankje doen?"

Hardloopkleding aan, nieuwe trail rugzak om, 4,5 kilometer heen met 11.9 km/u gemiddeld, 2,5 glas bubbelwijn, 4,5 kilometer terug met 11.4 km/u gemiddeld, 20.57 thuis.

Sporten, gezelligheid en alles binnen de grenzen van de avondklok. Ik heb voor de zekerheid wel volledig zwarte hardloopkleding aangetrokken en een route gekozen die bijna volledig door een donker park gaat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Scheelt weer dat je op 1,5 meter wat minder zweet ruikt dan :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:24
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:12:

Hardloopkleding aan, nieuwe trail rugzak om, 4,5 kilometer heen met 11.9 km/u gemiddeld, 2,5 glas bubbelwijn, 4,5 kilometer terug met 11.4 km/u gemiddeld, 20.57 thuis.

Sporten, gezelligheid en alles binnen de grenzen van de avondklok. Ik heb voor de zekerheid wel volledig zwarte hardloopkleding aangetrokken en een route gekozen die bijna volledig door een donker park gaat.
Hmmm, dat klinkt als een date met O+ ;) Weet je wel zeker dat je met 11,9km/u gemiddeld heen bent gegaan, en niet stiekem 16,1 km/u heen. Creert precies de 5 minuten die nodig zijn tussen de 2,5 glas bubbelwijn en de 4,5km terug O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GSX-MAN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:12:

Om 20.57 thuis arriveren en om 21.12 al een verslag op Tweakers _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben merkvast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzLgfDhTmBPRF0YShaJFx526mQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W3zhRRBOBr9pWpHtGVOPz8n.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Twee paar gebruik ik overigens niet meer bij het rennen omdat de voering bij de hiel kapot is en de Cumulus 22 GTX zijn vandaag binnengekomen om ivm het slechte weer een waterdichte schoen te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2021 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mvd1981 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Hmmm, dat klinkt als een date met O+ ;) Weet je wel zeker dat je met 11,9km/u gemiddeld heen bent gegaan, en niet stiekem 16,1 km/u heen. Creert precies de 5 minuten die nodig zijn tussen de 2,5 glas bubbelwijn en de 4,5km terug O-) :+
Het is een hele aardige gast, maar dat wil ik zijn vrouw niet aandoen ;)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

BastiaanN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:23:
Scheelt weer dat je op 1,5 meter wat minder zweet ruikt dan :+
Zeker. Ik had ook een T-shirt in de rugzak gegooid, nu het een keer kon.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:24
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Het is een hele aardige gast, maar dat wil ik zijn vrouw niet aandoen ;)
Snap ik, kon het niet laten toen ik het las, het is vrijdagavond na een lange werkweek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mvd1981 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Snap ik, kon het niet laten toen ik het las, het is vrijdagavond na een lange werkweek ;)
O, maar voor een goed potje horizontale fitness zou ik ook wel een sprint van 4,5 kilometer trekken hoor :Y Maar dan zou ik proberen tot 4.30 door te gaan voor ik weer naar huis wandelde 8)

Nee, dit is de vriend waarmee ik schiet, motor rijd en vroeger wel stukjes hardliep, voor hij bij een fietsongeluk zijn knie verbrijzelde. Te lang niet meer gezien, terwijl we vlakbij elkaar wonen. Dus even samen een fles wijn opgemaakt en bijgepraat. De jaarlijkse rit naar de Eifel zal dit jaar ook wel weer niet lukken.

Maar, hardlopen:

Ik heb de boxershort van Kalenji weer gekocht, omdat ik die nu al een paar jaar gebruik. Vanavond dus weer een nieuwe aangetrokken en ze zitten gewoon prima. Vast niet voor iedere loper een must, maar ik draag graag nog een laag onder mijn hardloopbroek.

Verder een paar hardloopsokken van Kiprun. Vijf euro voor 2 paar en ze zitten uitstekend. Echt niets op aan te merken voor mij.

En de trailrugzak. 10 liter, ruimte genoeg voor mijn telefoon, sleutels, een extra t-shirt en er zit nog een drinkzak van een liter bij ook. Niet zo fucking gaaf als de Salomon-versie die ik van @Blomminator heb mogen proberen, maar voor de 35 euro die ik nu heb uitgegeven meer dan acceptabel. Blijft goed zitten, hindert niet in tempo en ik voel niets stuiteren.

Nu al zin om een nog harder te trainen om een keer een echt gave loop te doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GSX-MAN schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:24:
[...]
Nee, dit is de vriend waarmee ik schiet, motor rijd en vroeger wel stukjes hardliep, voor hij bij een fietsongeluk zijn knie verbrijzelde. Te lang niet meer gezien, terwijl we vlakbij elkaar wonen. Dus even samen een fles wijn opgemaakt en bijgepraat. De jaarlijkse rit naar de Eifel zal dit jaar ook wel weer niet lukken.
Oy, een mede sportschutter en hardloper hier :o

Aan mij nu de schone taak mijn conditie weer op te bouwen na 2 maanden fysiotherapie eindelijk groen licht gekregen om mijn been weer te belasten.

Ik was niet fantastisch, had een vast rondje van 8km vier keer per week met af en toe een rondje van 14km voor de afwisseling. Maar was vandaag na 2,5km bekaf, hopelijk gaat het heropbouwen sneller dan de eerste keer opbouwen. Iemand ervaring met opnieuw opbouwen na blessure? Ik hoop over een par weken tochg wel weer aan de 10+ km per sessie te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Oy, een mede sportschutter en hardloper hier :o

Aan mij nu de schone taak mijn conditie weer op te bouwen na 2 maanden fysiotherapie eindelijk groen licht gekregen om mijn been weer te belasten.

Ik was niet fantastisch, had een vast rondje van 8km vier keer per week met af en toe een rondje van 14km voor de afwisseling. Maar was vandaag na 2,5km bekaf, hopelijk gaat het heropbouwen sneller dan de eerste keer opbouwen. Iemand ervaring met opnieuw opbouwen na blessure? Ik hoop over een par weken tochg wel weer aan de 10+ km per sessie te zitten.
Doe het heel rustig aan. Pushen is pijn, helaas. Ik wil ook altijd meer dan goed voor me is en je conditie gaat sneller vooruit dan je lichaam aan kan.

En vier keer per week acht kilometer is wel serieuze shit, tijdens revalidatie moet je ook genoeg rust pakken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Allemaal veel plezier met hardlopen dit weekend met het heerlijke weer 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Bigm1990 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:43:
Allemaal veel plezier met hardlopen dit weekend met het heerlijke weer 🥳
Helaas heel druk met klussen, maar morgenochtend gaat er gelopen worden. En ik hoop ook nog een momentje te vinden om voor het eerst dit jaar op de motor te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

InZane schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Helaas heel druk met klussen, maar morgenochtend gaat er gelopen worden. En ik hoop ook nog een momentje te vinden om voor het eerst dit jaar op de motor te springen.
Haha! Hier net zo! Vanmiddag op de motor, kort rondje en morgenvroeg op tijd hardlopen. Genieten van het weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier even kijken of ik tijd krijg van de vrouw om ook op de tweewieler te stappen (hier wel op eigen kracht :P )
En morgen sowieso weer m'n hm rondje, wil er wat versnellingen in gooien maar hoe of wat weet ik nog niet, dus iemand nog leuke ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks @Bigm1990
InZane schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Helaas heel druk met klussen, maar morgenochtend gaat er gelopen worden.
Hier ook, 't kippenhok krijgt een nieuw golfplatendak :P

Zal dit weekend wel druk worden op alle paden en lanen met zulk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:46:
[...]
........Iemand ervaring met opnieuw opbouwen na blessure? Ik hoop over een par weken tochg wel weer aan de 10+ km per sessie te zitten.
Yup, ben zelfs voor de tweede keer aan het opbouwen, de vorige keer redelijk braaf aan de opbouwschema's gehouden. Nu pas aan het begin na een zware knieblessure (en geen idee way de belasbaarheid gaat worden) en hoop er wel op dat er serieus geheugen in m'n spieren zit. Vandaag of morgen ga ik proberen iets meer tempo in de bouwen. Luisteren naar je lichaam is niet altijd een goede raadgever, het vervelende is dat je achteraf pas door hebt dat je in je hoofd meer kon/kan dan je gewrichten en spieren aankunnen. Dus: better be safe than sorry, rustig opbouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gisteravond nog even snel m'n training gedaan toen de kinderen op bed lagen... Gelukkig is het makkelijk in de buurt van huis te blijven in deze beginfase! Toch maar mooi gedaan ook al vind ik dat het erg weinig voorstelt.
Zondag een nieuwe training 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:33:
Hier even kijken of ik tijd krijg van de vrouw om ook op de tweewieler te stappen (hier wel op eigen kracht :P )
En morgen sowieso weer m'n hm rondje, wil er wat versnellingen in gooien maar hoe of wat weet ik nog niet, dus iemand nog leuke ideeën?
Pyramideloop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zwift heeft de Milestonepod server definitief uitgezet. Natuurlijk was dit een keer te verwachten, alleen jammer dat ze niet even gewaarschuwd hebben.

Op Zwift na heb ik nog geen app gevonden die met de pod kan communiceren. :-(

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:33:
Ik was ook al aan het polsen, maar we hebben wat teveel klusjes vandaag geloof ik om ook nog op de fiets te stappen O-) Morgen ga ik ook voor de HM denk ik dus ik reserveer al wat tijd. Ga wel 's ochtends lopen denk ik, dan kunnen we 's middags samen een stuk fietsen ofzo.

Voor de afwisseling zou je ook een keer van A naar B kunnen lopen? Maak je er een familieuitje van dat ze je ergens afzetten en dat jij weer naar huis loopt, of natuurlijk andersom. Dat je vertrekt vanaf huis en dat je vrouw en kinderen je "zoeken" (met Apple kun je vast ook wel je GPS positie live delen met je vrouw/vriendin?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:50
Vanochtend mooi tijd om een rondje te lopen ik had niet heel veel tijd maar 6 km is beter dan niets.
Morgen staat een langzame duurloop nog in de agenda aangezien ik in de week gewoon te weinig tijd had.

Goed weekend en geniet van het lenteweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Ik was ook al aan het polsen, maar we hebben wat teveel klusjes vandaag geloof ik om ook nog op de fiets te stappen O-) Morgen ga ik ook voor de HM denk ik dus ik reserveer al wat tijd. Ga wel 's ochtends lopen denk ik, dan kunnen we 's middags samen een stuk fietsen ofzo.

Voor de afwisseling zou je ook een keer van A naar B kunnen lopen? Maak je er een familieuitje van dat ze je ergens afzetten en dat jij weer naar huis loopt, of natuurlijk andersom. Dat je vertrekt vanaf huis en dat je vrouw en kinderen je "zoeken" (met Apple kun je vast ook wel je GPS positie live delen met je vrouw/vriendin?).
Leuke ideeën (y) loop al regelmatig naar de schoonfamilie toe in verschillende routes :) maar het was meer wat voor tempo blokken :p maar heb inmiddels goedkeuring echter appt een maat net of ik morgenvroeg mee ga fietsen dus vandaag dan maar de hm, had net dankzij @B-Art een mooi plan (zie hieronder) alleen weet niet of dit verstandig is na de korte intervals van gisteren. Maar heb geen spierpijn en rusthartslag zat ook alweer op 41 vannacht, duikt af en toe net onder de 40 bij rustdagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt3tQfAUIZ0sLS8ghIuDqkMfs-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YWgdToCY3EV0XcHkNxe1SW5o.png?f=user_large

Het fietsen zal denk ik op een laag pitje zijn aangezien hij denk ik de hele winter niks gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Tinusvolkel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Het fietsen zal denk ik op een laag pitje zijn aangezien hij denk ik de hele winter niks gedaan heeft.
Reden genoeg om dat af te straffen >:) Stelletje gelegenheids- en mooiweersporters :+

Mooi idee, de piramideloop! Heb het eigenlijk nooit toegepast op een duurloop. Kan prima. Een climaxloop kan ook leuk zijn, trek je hem gewoon wat uit elkaar qua kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

m-vw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:06:
Zwift heeft de Milestonepod server definitief uitgezet. Natuurlijk was dit een keer te verwachten, alleen jammer dat ze niet even gewaarschuwd hebben.

Op Zwift na heb ik nog geen app gevonden die met de pod kan communiceren. :-(
Oh damn ik heb een paar hoofdstukken gemist geloof ik 😕 jammer dat dit product de nek om is gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Reden genoeg om dat af te straffen >:) Stelletje gelegenheids- en mooiweersporters :+
haha idd, hier moeten de benen ook wel weer aan het fietsen wennen aangezien ik de laatste weken ivm het weer niet gefietst heb.
Mooi idee, de piramideloop! Heb het eigenlijk nooit toegepast op een duurloop. Kan prima. Een climaxloop kan ook leuk zijn, trek je hem gewoon wat uit elkaar qua kilometers!
Een jaar geleden ook zoiets een keer gedaan alleen wist niet dat dat een climaxloop hete :) maar dat kan ik ook wel weer is een keer gaan doen nu ik een apparaatje heb met stabielere pace :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Secsytime schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Hoe lopen die nieuwe Nike's daar linksboven?
TheDude84 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:43:
[...]
Heb je al gelopen op de Nike ZoomX invincible run flyknit? Ben benieuwd naar je ervaring met deze schoen iig! :)
Inmiddels twee loopjes onderweg; deels zijn ze briljant, maar ze hebben ook hun mindere kanten.
Positief beginnen: ik heb ze aangeschaft met het oog op rustige (herstel-)loopjes. Hier zijn ze meer dan geschikt voor met de zachte zool, die uitstekend dempt maar ook energie terug geeft. Het wordt op geen enkel moment een zompig geheel o.i.d. (Hoka I'm looking at you). Ze voelen zich prima thuis op lagere snelheden (nu getest op 5:20-6:00), maar je kan er ook prima harder mee lopen (strides op 3:00/km gingen top). Tamelijk geniaal materiaal in de middenzool. Voor de hoeveelheid schoen vind ik ze vrij licht (mijn US10 weegt 290gram); ze zijn en lopen in ieder geval lichter dan ze ogen :P Laat het wel duidelijk zijn dat het echt geen wedstrijdschoen is. De buitenzool heeft prima grip op alles en de pasvorm is prima.

Ik heb wel de nodige twijfels over de "kussentjes" rond de enkel. Dit voelt als een fashion statement en heeft nul toegevoegde waarde. Het creëert nu eerder drukpuntjes rond de enkel en achilles. Rond de enkel heb ik zelf geen last van gehad, maar kan ik me wel goed voorstellen. En mijn achilles ervoer links toch echt wat druk. Na een beetje duwen/trekken aan het kussentje was dit snel verholpen. Maar het hoeft er gewoon echt niet te zijn in deze vorm. Mocht je smalle voeten hebben en dus de veters flink moeten aansnoeren, dan vrees ik dat dit echt een probleem kan zijn.

De schoen en zool is lang en breed, dit is denk ik vooral om een stukje stabiliteit te creëren op het al het zachte rubber. Na mijn eerste loopje merkte ik 's avonds dat ik toch een paar kleine pijntjes voelde rond mijn knieën; niets ernstigs en zal vast snel genoeg wennen. Maar gezien ik als trailloper veel onverhard loop én 2-3x per weer krachttraining doe én altijd op de bal van mijn voet land, zijn mijn knieën behoorlijk sterk en is mijn looptechniek vrij goed. Ik durf eigenlijk niet te denken wat er gebeurt met een haklanding en een minder stevig onderstel. Ik voorzie daar nogal wat potentiële problemen.

Het materiaal van de upper is wat mij betreft geen fly-knit. Ik snap niet waarom ze het zo noemen. Als je dat verwacht kom je van een koude kermis thuis... Daarnaast zijn de tong en rondom de enkel stevig gevoerd en ik verwacht dat dit alles nogal wat water zal opnemen. Nog niet getest want het was droog, maar het lijkt mij geen materiaal dat relatief droog blijft. Form over function bij dit alles.
En ze kosten een lieve duit :+

Kortom, voor mij bieden ze precies wat ik zocht en ben ik dik tevreden. Maar het is wel een schoen waar je in mijn optiek even goed over na moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Begin gek te worden, krijg de stryd datafields niet in m'n Garmin 245....

Horloge connect wel met de stryd. Maar als ik in de iq store de datafields download en de instellingen goed zet, kan ik ze niet toevoegen aan datascherm bij functie hardlopen.

Iemand een idee? Heb al paar keer opnieuw geïnstalleerd, reset enz. Krijg het niet voor elkaar grrrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:12:
[...]

[...]

Inmiddels twee loopjes onderweg; deels zijn ze briljant, maar ze hebben ook hun mindere kanten.
Positief beginnen: ik heb ze aangeschaft met het oog op rustige (herstel-)loopjes. Hier zijn ze meer dan geschikt voor met de zachte zool, die uitstekend dempt maar ook energie terug geeft. Het wordt op geen enkel moment een zompig geheel o.i.d. (Hoka I'm looking at you). Ze voelen zich prima thuis op lagere snelheden (nu getest op 5:20-6:00), maar je kan er ook prima harder mee lopen (strides op 3:00/km gingen top). Tamelijk geniaal materiaal in de middenzool. Voor de hoeveelheid schoen vind ik ze vrij licht (mijn US10 weegt 290gram); ze zijn en lopen in ieder geval lichter dan ze ogen :P Laat het wel duidelijk zijn dat het echt geen wedstrijdschoen is. De buitenzool heeft prima grip op alles en de pasvorm is prima.

Ik heb wel de nodige twijfels over de "kussentjes" rond de enkel. Dit voelt als een fashion statement en heeft nul toegevoegde waarde. Het creëert nu eerder drukpuntjes rond de enkel en achilles. Rond de enkel heb ik zelf geen last van gehad, maar kan ik me wel goed voorstellen. En mijn achilles ervoer links toch echt wat druk. Na een beetje duwen/trekken aan het kussentje was dit snel verholpen. Maar het hoeft er gewoon echt niet te zijn in deze vorm. Mocht je smalle voeten hebben en dus de veters flink moeten aansnoeren, dan vrees ik dat dit echt een probleem kan zijn.

De schoen en zool is lang en breed, dit is denk ik vooral om een stukje stabiliteit te creëren op het al het zachte rubber. Na mijn eerste loopje merkte ik 's avonds dat ik toch een paar kleine pijntjes voelde rond mijn knieën; niets ernstigs en zal vast snel genoeg wennen. Maar gezien ik als trailloper veel onverhard loop én 2-3x per weer krachttraining doe én altijd op de bal van mijn voet land, zijn mijn knieën behoorlijk sterk en is mijn looptechniek vrij goed. Ik durf eigenlijk niet te denken wat er gebeurt met een haklanding en een minder stevig onderstel. Ik voorzie daar nogal wat potentiële problemen.

Het materiaal van de upper is wat mij betreft geen fly-knit. Ik snap niet waarom ze het zo noemen. Als je dat verwacht kom je van een koude kermis thuis... Daarnaast zijn de tong en rondom de enkel stevig gevoerd en ik verwacht dat dit alles nogal wat water zal opnemen. Nog niet getest want het was droog, maar het lijkt mij geen materiaal dat relatief droog blijft. Form over function bij dit alles.
En ze kosten een lieve duit :+

Kortom, voor mij bieden ze precies wat ik zocht en ben ik dik tevreden. Maar het is wel een schoen waar je in mijn optiek even goed over na moeten denken.
Dank! Uit je verhaal kan ik opmaken dat het geen schoenen voor mij zijn, scheelt me weer 180 euro :+ _/-\o_

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik heb vandaag een HM gelopen als time trial. Plan was 7km @ 3:33, dan 7 @ 3:29 en dan 7 @ 3:25. Dat is niet helemaal gelukt, de laatste 7km kon ik niet meer versnellen maar gelukkig wel het tempo redelijk vasthouden. Uiteindelijk gefinisht in 1:13:37. Wat nou m'n precieze tijd zou zijn bij een echte HM blijft een beetje raden, maar dat komt ooit wel weer. Het mooie was dat de eerste 10km echt heel makkelijk voelden. Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat ik nog wel een stuk harder zou kunnen, maar dat bleek dus niet zo te zijn 😅.

https://www.strava.com/activities/4816232208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
chris schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:27:
Ik heb vandaag een HM gelopen als time trial. Plan was 7km @ 3:33, dan 7 @ 3:29 en dan 7 @ 3:25. Dat is niet helemaal gelukt, de laatste 7km kon ik niet meer versnellen maar gelukkig wel het tempo redelijk vasthouden. Uiteindelijk gefinisht in 1:13:37. Wat nou m'n precieze tijd zou zijn bij een echte HM blijft een beetje raden, maar dat komt ooit wel weer. Het mooie was dat de eerste 10km echt heel makkelijk voelden. Dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht dat ik nog wel een stuk harder zou kunnen, maar dat bleek dus niet zo te zijn 😅.

Supertijd! Echt heel knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Wow wat een toptijd! Geeft dit je nog extra vertrouwen in de toekomst je tijd op de grote M ook nog wat scherper te zetten? Die <2:45 zou er dan toch in moeten zitten, met een voorzichtig streven naar < 2:35? Allemaal theoretisch natuurlijk, mijn eigen HM staat op 1:28 en ik zie mijzelf ook nog geen 3:00-3:05 lopen 😅

(Klopt, ik heb even zitten spieken in je strava statistieken) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Net een poging gedaan tot een Garmin Lactaatdrempel test. Helaas werkte de hartslagband niet mee, hartslag wilde niet meer omhoog, liep op den duur 3:55/km met een hartslag van <135 😶 .. Misschien batterijtjes maar eens wisselen.

Daarna nog maar even uitgelopen en besloten er als alternatieve uitdaging maar weer eens een 6min-mile uit te knallen. Met wind mee, dus niet helemaal fair, maar toch weer gelukt in 5:56 min.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75iaTjKqO2S2meyErq3J_vwiPSA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cRKVC7689OXcHVyJzAG2ahJ3.jpg?f=user_large

zo, "rustdag".....5 miljoen keer de trap op en af, actief herstel zullen we maar denken :P

Morgen weer lekker hobbelen, zojuist in elk geval een korte tight en shirt besteld, helaas is er nog steeds weinig voorraad bij diverse zaken, dus er zal paar daagjes levering overheen gaan.

Maar ach, niets dat ongewoon was een aantal jaren terug in elk geval, moeten we maar denken :) #vroegah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Uiteindelijk gefinisht in 1:13:37.
Goeiedag he _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Valorian schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Wow wat een toptijd! Geeft dit je nog extra vertrouwen in de toekomst je tijd op de grote M ook nog wat scherper te zetten? Die <2:45 zou er dan toch in moeten zitten, met een voorzichtig streven naar < 2:35? Allemaal theoretisch natuurlijk, mijn eigen HM staat op 1:28 en ik zie mijzelf ook nog geen 3:00-3:05 lopen 😅

(Klopt, ik heb even zitten spieken in je strava statistieken) ;)
Ja, de 2:45 liep ik met een niet-optimale voorbereiding op een niet-optimaal parcours zonder echte concurrentie... ik denk dat ik op asfalt met m'n huidige vorm wel "makkelijk" onder de 2:40 kan. Mijn doel is 2:30, en deze tijd is een goede stap in die richting, maar ik ben er nog niet...
Valorian schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:16:
Net een poging gedaan tot een Garmin Lactaatdrempel test. Helaas werkte de hartslagband niet mee, hartslag wilde niet meer omhoog, liep op den duur 3:55/km met een hartslag van <135 😶 .. Misschien batterijtjes maar eens wisselen.

[...]
Ja, dat had ik ook, opeens was m'n hartslag duidelijk lager en niet al te lang daarna waren de batterijen op.

[ Voor 22% gewijzigd door chris op 20-02-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

B-Art schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:34:
Begin gek te worden, krijg de stryd datafields niet in m'n Garmin 245....

Horloge connect wel met de stryd. Maar als ik in de iq store de datafields download en de instellingen goed zet, kan ik ze niet toevoegen aan datascherm bij functie hardlopen.

Iemand een idee? Heb al paar keer opnieuw geïnstalleerd, reset enz. Krijg het niet voor elkaar grrrrrr.
Uit de losse pols. Heb je andere data velden uit de iq store geïnstalleerd?

Volgens mij krijg ik er ook niet meer dan 2 op mijn horloge.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nevermind :p

[ Voor 87% gewijzigd door BastiaanN op 20-02-2021 17:36 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
m-vw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Uit de losse pols. Heb je andere data velden uit de iq store geïnstalleerd?

Volgens mij krijg ik er ook niet meer dan 2 op mijn horloge.
Uiteindelijk stryd dataveld geïnstalleerd die aangegeven wordt als je de stryd app installeerd. Deze werkt nu :)

Die andere nog steeds niet 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frenz64
Heerlijk lenteloopje gedaan, kort/lang, maar die stroopte ik al op na 200 mtr. Doel was iets meer tempo lopen, onder de 6min/km iig. De afgelopen keer kostte 6:12 al moeite zat. Uiteindelijk redelijk makkelijk uitgekomen op 5:38/km (5 km). Begint al weer een beetje op hardlopen te lijken. Nou niet teveel willen, knie lijkt hersteld van het schaatsen, ik liep nog niet pijnvrij, maar ik had niet echt last.

Oké, hier dan deze mag wel weer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier ook best lekker gelopen. Voel nog een beetje de PR op de marathon van vorig weekend in de benen :+, maar gelukkig had ik langs de zee een stuk wind mee dus kom redelijk makkelijk tempo vast houden :).
Morgen super mooi weer voor een lange duurloop.
En volgend weekend de Schoorl HM , kijken of een solo onder de 1.5u mogelijk is.

Meer mensen die zich in hebben geschreven voor Schoorl?

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2021 16:53 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.