Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41
@BastiaanN De Evadict lijn is regelmatig hetzelfde materiaal als de Kiprun lijn, je ziet in sommige gevallen ook exact hetzelfde model. Bij bijv. de longsleeves met watch window zie je dat ook. Daar moet je dan dus wel even op letten. Ik heb een Evadict tight met veel vakjes en daar ben ik echt verliefd op, zit heerlijk, goede stretch en ik vind hem er wel tof uitzien :) Ik heb nog twee andere lange broeken, maar als het kan draag ik altijd die. Zelfs als hij nog iets vochtig is uit de was ipv een droge tight! Kiprun is bij mij trouwens topspul, maar ik heb het vooral voor de zomer. Het zit vaak veel luchtiger dan Kalenji en ademt beter.

Ik ga straks weer een rondje van 10km, merk vooral bij mijn rechterbeen andere spierpijn na het lopen. Komt vast door het gebruiken van net wat andere spieren omdat die rechts niet meer gecorrigeerd wordt. Dus heb ik twee weken iets rustiger gedaan, mede door het winterweer was dat geen probleem :+

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 14-02-2021 08:55 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hier vanochtend voor t ontbijt een lekker rondje gedaan. 15km volgens gps, maar in de eerste km vergeten de Garmin aan te zetten (was nog niet helemaal wakker denk ik..).
Lekker kunnen lopen, eerste 5km rustig aan, daarna 5km wat meer op tempo en toen rustig aan naar huis cruisen. Laatste kilometers door de woonwijk n wat meer over sneeuw/ijs. Had een goede modus te pakken en kon redelijk doorstomen over de gladdere stukken heen.

Qua temperatuur/kleding had ik nu wel een goede outfit te pakken. Lange thermo, kort shirtje erop en een windbreaker (was ook wel fijn in de laatste 5km met wij van voren).
Ook voor t eerste met compressie kousen gelopen, kan een placebo effect zijn, maar ik heb wel t gevoel dat mijn benen nog heerlijk fris zijn. Fijn gevoel, na wat voor mij toch een flinke afstand is.

Strava

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
Zo, wat een heerlijk loopweer zeg! Het is wel koud, maar daar kun je je op kleden en met de zon op je huid is het heerlijk. Morgen samen met vrouwlief lopen, dan ga ik weer wat meer afwisselen met intervallen. Het lopen met steunzolen went inmiddels na drie keer wel aardig, de Triumph 18 bevallen ook erg goed. Lekkere demping, echt geen snelheidsschoen maar nu is de demping en comfort nog even belangrijker. Duurlopen rond de 5:30 voelen goed aan en ook 5:00 lijken ze prima te doen. Ik heb niet heel veel last van het gewicht, maar zal ongetwijfeld het verschil merken als je opeens in lichtere schoenen stapt.

@Calitomnication Nog gefeliciteerd! En @InZane jij nu ook gefeliciteerd *O*

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Wat was het mooi vanmorgen! Stralende zon, niet te veel wind, echt heerlijk gelopen :)

@InZane Gefeliciteerd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Heerlijke duurloop van 26km gelopen! Route was een beetje saai, maar wilde niet het risico lopen op een ijsbaan, dus 13km de ene kant over de dijk gelopen en 13 km terug. Uiteindelijk met een gemiddelde van 11,1 in Z1, wat een redelijk PR is volgens mij. In totaal 75 km gelopen deze week, alleen ik moet nog 20 compenseren voor vorige week om op 300 uit te komen deze maand.

Van harte @InZane!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Weer dezelfde blessure in mijn kuit opgelopen, zo'n trekkend gevoel, zweepslag?

1. Wil ik te veel? Ik heb 2 dagen rust genomen,
2. Schoenen niet meer goed?
3. 7km teveel als ongeoefend loper?

Beetje frustrerend dit!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Gisteren voor het eerst in een maand of twee weer eens op de baan. Heerlijk! (Daarnaast ook wel fijn gewoon tempo's te kunnen lopen zonder na te denken over gladheid en ander verkeer)

5x1200m in tempo 4:05 tot 3:50/km. Na lang geen snelheidswerk gedaan te hebben voelde het wel fijn ff de benen los te gooien.

Moet wel zeggen dat de kou behoorlijk op de pezen/aanhechtingen sloeg (stiekem toch een beetje een "MiLa-popje" met sprinterstrekjes geworden :X ).

Kijk wel enorm uit naar de zomer, ook omdat k mijn trainingen dan weer kan aanvullen met wielrennen (wil deze zomer daar wat structuur in brengen ipv alleen duur). Veel kilometers maken gaat mij toch niet zo goed af, herstel is dan matig en ik glij dan toch langzaam wat pijntjes in :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hier net ook even een rondje van 10km gedaan, kan wel genieten als je van 500 meter afstand de kinderen al hoort gieren van plezier. Al die sneeuw en ijspret. Vandaag kan het nog :) Bewust een verhard rondje gedaan en een beetje laten leiden door de goed begaanbare fietspaden. Ook wel eens lekker om gewoon maar op de dolle pof ergens links of rechts te gaan.

Zonnetje was inderdaad heerlijk. Was wel blij dat ik mijn windjack en thermobroek had thuisgelaten :)

@InZane Gefeliciteerd!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

DaYwaLkUr schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:03:
Weer dezelfde blessure in mijn kuit opgelopen, zo'n trekkend gevoel, zweepslag?

1. Wil ik te veel? Ik heb 2 dagen rust genomen,
2. Schoenen niet meer goed?
3. 7km teveel als ongeoefend loper?

Beetje frustrerend dit!
Als je niet meer goed op je tenen kunt gaan staan met het betreffende been dan kan het idd iets als een zweepslag zijn. Als je het tov de vorige keer 2 dagen rust had dan is dat te weinig, maar als normale rust tussen 2 loopjes is dat zat. Oorzaak kan in van alles zitten, ook in aanleg of looptechniek. Ook uiteraard in schoenen. En als je het al hebt gehad in die kuit dan blijft dat wel eventjes een zwakke plek. De plek waar ik ergens in november last had voel ik ook nog steeds, al heb ik sindsdien ook al weer lange afstanden op zerodrop schoenen gelopen. Maar denk ook aan het soepel houden van kuitspieren Als je opbouwt met hsrdlopen bouw je soms ook knopen / triggerpoints in je spieren op.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@DaYwaLkUr Lastig op afstand.... onmogelijk om te beoordelen hoe erg de blessure was.
Algemene tips voor een beginner na een blessure.
  • Begin eens met power walk... stevige arm inzet.. je maakt geen sprongetjes dus minder belastend... dat kun je al heel snel doen als je denkt... geen last meer te hebben..
  • gaat dat goed: Daarna 3 tot 5 x 1 minuut rustig joggen met 2 minuten wandelen
  • Je merkt snel genoeg of dit goed gaat... Gaat het erg goed:
  • Bouw dit op naar 10x 1 minuut met 2 minuten wandelen.. ben je al een half uur actief..
  • OK... ga naar 2 minuten afh van hoe je je voelt.... dus bij 5x2-> naar 10x2min
  • OK idem en 5 min....
  • OK dan langere stukken 3x10 min 2 min pauze ertussen...
  • En zo maak je de stukken steeds langer tot dat je het weer in 1 keer kunt lopen.
Dus die 7km zo snel al kan idd teveel zijn....
Speel het als onervaren loper safe en je verliest veel minder tijd dan maar "doorgaan" en weer geblesseerd raken.
En ... dat laatste motiveert idd niet, goed opbouwen en heel blijven wel...
Sterkte/succes.

Edit: Ik zie dat @Rudedadude nog eea er aan toegevoegd heeft.
in sommige gevallen kan een bezoek aan een fysio ook nuttig zijn.
Ik laat me in lastige periodes ook wel eens sport-masseren... soms ook preventief.

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 14-02-2021 13:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Zo, de schaatsen kunnen we in het vet. Ik heb mijn herintreding onderbroken, aangezien ik niet zo'n zin had in glijpartijen met de knie.[ouwemannenklaagzang] Het schaatsen was wel enigszins belastend voor de knie, maar nog meer voor de rug [/ouwemannenklaagzang]. Afijn, heb er niet minder door genoten. Zodra de sneeuw weg is, ga ik verder met de 5km's.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Heerlijk loopweer vandaag :) en al die genietende mensen onderweg, geweldig. Op de schaats, aan de wandel, nog een beetje sleetje rijden. En nu maar hopen dat de dooi genoeg doorzet dat het morgen niet alleen maar erg glad is door water op ijs. Al is er genoeg geveegd/gestrooid dat ik makkelijk naar werk kan fietsen, er zijn echt stukken vastgestampte sneeuw op m'n standaard looprondjes waar ik me van afvraag hoe snel het wegdooit.

Niettemin echt genoten deze week! *O* nu mag de lente beginnen!

Oh en gefeliciteerd @InZane *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Poekie op 14-02-2021 17:58 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vandaag moest het gebeuren....de laatste loop van mijn beginners-intervalschema van 30 minuten :)

Zag er iets tegen op maar had erg veel zin om te gaan :P

Crushed it :D

Na 30 minuten piepte mijn timer en voelde ik me nog erg fris ondanks 15 min koude tegenwind tussen de weilanden. Rennend mijn telefoon uit de broek gevist, de timer genekt en de volgende aangezet, even zien hoe ver we komen. :)

10 minuutjes erbij dus maar....op naar de 40 minuten.

Wéér de pieper........bwoah.....heerlijk dit........als ik die nou weer eens uit zet en op 15 zet, dan heb ik 55 in het vizier, ik liep al wel iets langzamer, het begintempo zakte na 40 min wel weg. Dan maar iets rustiger aan met behoud van mijn loopvorm. Telefoon weer in de zak, focus op de muziek en gestaag dóór.

Inmiddels op een rotonde al rechtsomkeert en richting stal in afwachting van de timerpiep, die kwam uiteindelijk pas toen ik al lang weer in het buitengebied zat :+.

Omgekeerd op de inrit van de manege om niet stil te vallen, ik haat korte draaien die me uit het tempo halen, en ondertussen die timer proberen te nekken. Je ziet dat ik dar ook een volle 12 seconden over heb lopen kloten _O-

55 minuten......dat is bijna een uur 8)

Tijd voor timer 4 op 5 minuten dus maar en op naar de 60 minuten. Onderwijl heb ik goed geluisterd naar mijn lichaam en geen gekke dingen gevoeld. Tempo blijvend lager gehouden en gefocussed op netjes lopen.

Kort voor de rotonde nabij huis.........*pieeeeeeeeeeep* :D

De 60 minuten volbracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGA0MMdRVgDVrxmImxA1koK5HwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q20Ur79Xh4OedxJcYGqMCVno.jpg?f=fotoalbum_large

Gestopt met rennen en uitgelopen, wat een heerlijk gevoel. Meteen die dijen voelen volstromen, 5 minuten stevig wandelend, tegen het afkoelen, naar huis met een grijns op me bek. *O*

Wat ben ik blij dat ik de loopsport weer heb opgepakt d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bxjwc3vpANAMq4uc-rnSjRDGqzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/feBUUNvqTBxpPJ9MW813wceY.jpg?f=user_large

Op naar het volgende schema! :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Tijdens mijn duurloopje vanochtend liep ik een klein uur tegen de wind in. Na een tijdje bleken mijn ogen niet helemaal een fan hiervan te zijn. Ik miste zowaar een zonnebril om een beetje bescherming tegen de koude wind te hebben. Het lopen ging verder prima, maar even bewust een rondje met hoofdzakelijk schone fietspaden gekozen.
Anyway 2 uurtjes later waren mijn ogen weer een beetje ontdooid en zijn we nog maar even een rondje gaan schaatsen om de winter echt af te sluiten. Als ik naar het weerbericht kijk, krijgen we volgende week voorjaar :P

-edit-
@InZane gefeliciteerd!

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 14-02-2021 17:06 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Feli @InZane!!

Gisteren een duurloop van maar liefst 850 meter gedaan *O*. Daarna kwam ik eigenlijk al vrij snel tot de conclusie dat het totaal geen zin had waar ik mee bezig was. -O-.

De weg was in een ijsbaan verandert, kwam onderweg gewoon kinderen tegen die midden op de weg aan het schaatsen waren :*) :*), niet echt geschikt om te hardlopen lijkt me.
Vandaag even een wandeling met de vriendin gemaakt en het begint er al beter uit te zien, morgen gaat het nog meer dooien dus ik verwacht dat ik dinsdag avond weer kan gaan lopen :).

Ach ja, weekje rust kan ook wel eens lekker zijn :) :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Jazeker sessie 9 alweer van het start to run 5k feestje. Fietspaden zijn hier nu goed te doen.

https://strava.app.link/VXHXw2QeSdb

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Vanmiddag een heerlijke duurloop van 2 uur gedaan als de afsluiting van een heerlijke week!

Week 1 5km schema:
Maandag 10km rustig
Dinsdag 13km met 2x 4km @hm tempo
Woensdag 30km fietsen
Donderdag: 13km met 12x400 op 3:10 met 200m rustig
Vrijdag: 40km fietsen
Zaterdag: 10km rustig + 20km schaatsen
Zondag: 26km duurloop

Totaal:
73km hardlopen
70km fietsen
20km schaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Dat is een behoorlijke week. Respect.
Bigm1990 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:41:
Vanmiddag een heerlijke duurloop van 2 uur gedaan als de afsluiting van een heerlijke week!

Week 1 5km schema:
Maandag 10km rustig
Woensdag 30km fietsen

Totaal:
73km hardlopen
70km fietsen
20km schaatsen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Fraggert schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:38:
Vandaag moest het gebeuren....de laatste loop van mijn beginners-intervalschema van 30 minuten :)

(...)
De 60 minuten volbracht.
Loop je niet te hard van stapel als je de laatste run van je schema 'even' verdubbeld? Het is niet voor niets opgebouwd in kleine stukjes naar een half uur...
Knap dat het lukte maar pas op jezelf!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Fraggert feli met je prestatie!!! Verder ben ik het helemaal met @Poekie eens, enthousiasme is mooi, maar ben voorzichtig! Wij draaien al een tijdje mee in dit draadje en kennen meerdere verhalen van beginnende lopers die voorzichtig beginnen, ontzettende progressie maken, overmoedig worden en daardoor van het schema afwijken met alle gevolgen van dien.

Let op, wij kennen je persoonlijk niet en de kans bestaat zeker dat jij hier totaal geen last van gaat hebben en je al weken onder je niveau hebt getraind. Schema's hebben een bepaalde gedachte in het opbouwen van omvang en belasting, tuurlijk is het lekker om eens te testen wat je kunt. Maar maak er geen wekelijks iets van, that's all ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
Ja man, @Fraggert voor je het weet loop je 13:27 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Bigm1990 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:41:

Week 1 5km schema:
Maandag 10km rustig
Woensdag 30km fietsen

Totaal:
73km hardlopen
70km fietsen
20km schaatsen
Knap, maar ik vat even niet dat je bij een 5km-schema maar liefst 73km loopt in de eerste week? Wat voor doel hangt hieronder?

Ikzelf start deze weg met coach-Greg (Garmin). Schema 5k < 22:00. Met kerst een PR van 21:53 gezet, dus moet wel iets sneller kunnen dan wat Greg gaat aanhouden. Steeds maar kijken of ik net even wat meer kan doen dan het schema. Verder proberen me zoveel mogelijk te houden aan wat ik moet doen ook als dat, zoals in de komende eerste week, vrij weinig lijkt (namelijk 1*40min, 1*35min, 1*35min, 1*60min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@mefjoew hij is geen beginner, maar iemand die hoopt het maximale eruit te halen op de 5km.

@Frenz64 goed dat je het zegt, helemaal gemist... En dan is er studio sport met een lang gesprek met Reinier Paping, maar geen woord over die prestatie

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
mefjoew schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Knap, maar ik vat even niet dat je bij een 5km-schema maar liefst 73km loopt in de eerste week? Wat voor doel hangt hieronder?

Ikzelf start deze weg met coach-Greg (Garmin). Schema 5k < 22:00. Met kerst een PR van 21:53 gezet, dus moet wel iets sneller kunnen dan wat Greg gaat aanhouden. Steeds maar kijken of ik net even wat meer kan doen dan het schema. Verder proberen me zoveel mogelijk te houden aan wat ik moet doen ook als dat, zoals in de komende eerste week, vrij weinig lijkt (namelijk 1*40min, 1*35min, 1*35min, 1*60min).
Gezien de 12x400 op 3:10 reken ik erop dat het doel een hele snelle 5k moet gaan worden.

Ik schat dat het target hem ergens heel hoog op het pr lijstje zal zetten (#1?)

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 14-02-2021 19:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bigm1990
mefjoew schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Het is de start van een 8 weekse schema met specifieke 5km work -outs zoals de 12x400 @ doeltempo 5km. De progressie in de komende 8 weken zit hem niet in uitbreiding van de kilometers (vermoedelijk zelfs iets minder) maar
in uitbreiding van afstand van doeltempo workouts naar uiteindelijk 5x1000m @ doeltempo. Daarnaast workouts in verschillende tempo's van 1500/3000 tot 21,1km tempo. Het doel is sub 16 minuten te lopen over 8 weken. Huidig pb is 16:31.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:18

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wist al vrij snel dat het vandaag afzien zou worden, het ging gewoon niet. Maar ja, ik had met mijzelf afgesproken dat ik 22km zou lopen. Dus maar gewoon door geploeterd.

Er was een lekker zonnetje en de meeste wegen lagen er goed bij, maar af en toe had ik toch enkele flinke stukken waar het echt spekglad was. Vaak was dit onder bomen of onderaan dijkjes waar het smeltwater weer bevroren was.

Hopelijk zijn de benen de volgende keer wat minder zwaar.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigm1990
m-vw schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:16:
Wist al vrij snel dat het vandaag afzien zou worden, het ging gewoon niet. Maar ja, ik had met mijzelf afgesproken dat ik 22km zou lopen. Dus maar gewoon door geploeterd.

Er was een lekker zonnetje en de meeste wegen lagen er goed bij, maar af en toe had ik toch enkele flinke stukken waar het echt spekglad was. Vaak was dit onder bomen of onderaan dijkjes waar het smeltwater weer bevroren was.

Hopelijk zijn de benen de volgende keer wat minder zwaar.
Die dagen met zware benen zitten er helaas altijd tussen. Karakter dagen zeg maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Bigm1990 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:19:
[...]Die dagen met zware benen zitten er helaas altijd tussen. Karakter dagen zeg maar :)
Er is ook een andere keuze: Een extra hersteldag om vervolgens weer veel fitter te kunnen lopen... 8)
Op zo'n "werkdag" loop je ook vaak veel meer risico tav blessures, zeker gezien wat @m-vw zelf schrijft over de ondergrond:
m-vw schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:16:.......af en toe had ik toch enkele flinke stukken waar het echt spekglad was.
Soms is less echt more.... _/-\o_
Succes de volgende keer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:33
Vandaag sinds 8 dagen weer een rondje gelopen, er was maar 1 route van 6 km die ik qua straat staat aandurfde van huis uit.
Het was heerlijk weer en blij weer een half uur gelopen te hebben ik was al bijna zover om met de auto eerst naar de bewoonde wereld te rijden voor een fatsoenlijke ondergrond.
Hopelijk snel verbetering volgende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Laatst online: 15-08-2024
@Bigm1990 Dat is een best doel. Succes!

Puur uit interesse; ik kan me zo voorstellen dat schaatsen vooral voor de lol is geweest voor nu,

Maar blijven de fietstrainingen ook zo frequent aanwezig de komende weken? En die zijn dan met name bedoeld voor actief herstel en misschien onderhouden van je duur vermogen?

Edit: ben blij dat de komende week de sneeuw weer weg gaat, deze week enkel duurloopjes gedaan omdat ik intervallen niet echt zag zitten, maar daar heb ik de lol nu wel weer van af (had een paar maanden geleden niet verwacht dat ik nog eens zou gaan uitkijken naar intervallen ter afwisseling :) )

[ Voor 31% gewijzigd door FEIJ_87 op 14-02-2021 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigm1990
FEIJ_87 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:57:
@Bigm1990 Dat is een best doel. Succes!

Puur uit interesse; ik kan me zo voorstellen dat schaatsen vooral voor de lol is geweest voor nu,

Maar blijven de fietstrainingen ook zo frequent aanwezig de komende weken? En die zijn dan met name bedoeld voor actief herstel en misschien onderhouden van je duur vermogen?
Het schaatsen was inderdaad voor plezier. Het fietsen is inderdaad als ondersteuning bij het hardlopen. Ik kan niet meer dan 60-70km per week lopen voor langere tijd zonder geblesseerd te raken, dus fiets ik er nu bij voor duurvermogen en actief herstel. Idealiter zou het actieve herstel ook hardlopend zijn, maar dat gaat gezien mijn verleden dus niet (stressfracturen en fasciitis). Normaliter fiets ik op maandag, woensdag en vrijdag 40km woon-werkverkeer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krylinck
@Bigm1990 aquajoggen lijkt voor competitieve hardlopers de beste vorm van crosstraining te zijn, hoewel er vrij weinig evidence is voor welke vorm van crosstraining dan ook. De studies die worden genoemd op https://www.kinetic-revol...ging-to-maintain-fitness/ zijn voor ons niveau wel relevant.

---

Sorry voor de komende rant. Ik zit nu een maand in m'n herstel na het afhakken van die Haglundse exostoses. Intussen kan ik op mijn hielen lopen en enigszins afwikkelen, maar alles wat een beroep doet op de achillespezen wordt begroet met een trekkende pijn aan de aanhechtingen. Soms tot helemaal naar boven de kuitspieren in. De fysio is ontevreden met de snelheid van het herstel en ik eerlijk gezegd ook. Ik doe netjes m'n oefeningen, maar die zijn erg onplezierig tot pijnlijk en zorgen er ook niet voor dat ik achteraf beter kan lopen. Eccentrische oefeningen zijn nog nauwelijks mogelijk. De avonden zijn helemaal drama, met veel oedeem rond de littekens.

Daar komt bij dat ik buiten een paar keer op m'n plaat gegaan ben met die ijstroep van de afgelopen week en vanwege dezelfde reden ook niet kan fietsen. Afgelopen week bestond dus uit binnen zitten, werken en 5x een uurtje krachttraining. Het is moeilijk om de discipline te blijven opbrengen om die trainingen te doen en om me niet helemaal vol te vreten.

Maar we houden het positief hoor 😂

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigm1990
Krylinck schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:19:
@Bigm1990 aquajoggen lijkt voor competitieve hardlopers de beste vorm van crosstraining te zijn, hoewel er vrij weinig evidence is voor welke vorm van crosstraining dan ook. De studies die worden genoemd op https://www.kinetic-revol...ging-to-maintain-fitness/ zijn voor ons niveau wel relevant.
Sterkte Krylinck.

Thanks voor de onderzoeken. Fietsen is zeker een compromis gezien het feit dat ik ook een gezin heb en arts in opleiding ben. Ik heb geen tijd om ook nog naar zwembad te gaan of andere crosstraining te doen. Het fietsen lijkt mij in ieder geval wel te helpen op aerobisch vlak (placebo niet uit te sluiten :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Bigm1990 Wat een doel, zet hem op! Flinke omvang zit er in je schema dan ook. Bij ons op de club loopt ook iemand die rond die tijd loopt en we hebben zelfs iemand die de 5km rond de 15 minuten op de baan loopt, bizar hoe hard dat gaat. Dat soort tijden zijn niet iedereen gegund, maar je zou iedereen die dergelijke tijden loopt tekort doen als je het alleen op genen afschuift. Flink wat doorzettingsvermogen voor nodig. Tientallen uren extra trainen om 32 seconden van je PR af te schaven :+ Succes!

@Krylinck Balen is dat zeg, toch maar rustig en geduldig blijven. Vaak gaat herstel in sprongen, jouw sprong komt vast snel ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag een marathon gedaan!! Wel op schaatsen ;)
(En bijna deel gezwommen op het eind, ijs werd nogal slecht).

Verder deze week 127km gefietst (indoor) en 35km hardgelopen :*)

[ Voor 64% gewijzigd door Sport_Life op 14-02-2021 21:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Krylinck schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:19:
......Daar komt bij dat ik buiten een paar keer op m'n plaat gegaan ben met die ijstroep van de afgelopen week en vanwege dezelfde reden ook niet kan fietsen. .....
Hmmm, je wist niet dat het glad was? (Waarom zegt mijn gevoel dat je (te snel) het randje opzoekt van wat kan)

We willen hier gewoon lezen dat je goed vooruit gaat, ja? Hang in there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
Ik heb afgelopen week gemiddeld 3000 stappen per dag gezet en je zult toch boodschappen moeten doen... We hebben het hier niet over hardlopen, maar over voorzichtig met twee krukken rondschuifelen. Krukken die ik al twee weken niet meer zou hoeven gebruiken, maar voor extra stabiliteit en loopgemak bij >50 meter lopen toch maar weer heb gepakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Krylinck op 14-02-2021 21:57 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
BastiaanN schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Mijn vriendin zit naast me, leest dit en denkt... wait... what? :D

Vanmiddag gepland om een van mijn vaste rondjes te gaan doen, omdat ik weet hoe lang die ronde ongeveer is en welke snelheid ik (volgens mijn horloge) daar vaak automatisch loop als ik gewoon lekker ga lopen op gevoel. Apparaatje aan mijn schoen geklikt (wat is dat ding licht trouwens!) en zodra je beweegt wordt deze gelijk opgepikt door het horloge.

Het viel me op dat ik vanaf het moment dat ik begon met lopen vrijwel direct een pace kreeg die ik goed kon staven met mijn gevoel. Bovenal viel me op dat deze heel erg stabiel bleef gedurende de hele run terwijl normaal mijn horloge het nog wel eens moeilijk heeft als ik weer onder een paar bomen doorloop. Ben daar wel heel erg blij mee. Ik ben wel nieuwsgierig of ik misschien nog ergens de pace kan vergelijken met de pace die berekend zou zijn wanneer ik niet een hip apparaatje aan mijn schoen zou hebben zitten.

Deze run niet volledig ontspannen kunnen lopen, het was erg veel opletten. Heel heel heel! veel wandelaars op de been en daarnaast nog redelijk wat stukken fietspad met smeltsneeuw. Het was zeg maar meer een oefening slalommen... Desondanks heb ik blijkbaar een PR gelopen op de 10KM ook al was deze niet voluit. Tja... waar ligt dat dan aan he :P Mijn gemiddelde tempo was 5:33/km terwijl ik normaal met deze hartslag zo rond de 5:44min/km zit.

Met een gemiddeld wattage ( O-) ) gelopen van rond de 261 en aan het eind nog even een vol sprintje waar ik op een max van 387 uitkwam. Natuurlijk nog geen CP berekend, daarvoor is het ding nog wat extra loopjes nodig. Ik mis nog een beetje het kunnen vergelijken van getallen zoals Form Power. Wat ik er van begrijp is dat 'verloren energie' die door een suboptimale looptechniek komt. Bij mij is dat gemiddeld 80 watt en dat vind ik nog best fors op 261 watt! betekend dat nu dat ik 30% energie verlies doordat ik blijkbaar inefficiënt loop?

Ik ben er blij mee! :)

Edit, nog even lopen klooien in Strava. Ik heb de activiteit als GPX geexporteerd en vervolgens opnieuw geimporteerd in Strava. Daarmee blijft vrijwel alleen de GPS track over. Die heb ik weer opnieuw geimporteerd waardoor in de geïmporteerde activeit de GPS gebruikt wordt om de afstand en de tempo's te bepalen. Dat levert het volgende plaatje op:

[Afbeelding]

Je ziet dat de tempowisselingen van de footpod een veel stabieler beeld geven. Op basis van GPS is de afstand 11,35KM met een gemiddeld tempo van 5:32min/km vs. 11,30KM met een gemiddeld tempo van 5:33min/km voor de footpod.
Hij staat bij dezen nu hier ook op de wenslijst.. :) wel prijzig dingetje, even wachten tot mijn vrouw weer een baan heeft. Nu zou ik dat er even niet doorheen krijgen denk ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@InZane / @AppieR (nog) gefeliciteerd :9B

@BastiaanN Jij moest dus nog wat uitleggen aan je vriendin :P Maar mooi dat de Stryd goed bevalt, las wel dat je problemen hebt met power in strava krijgen, dus misschien moet je de Stryd app zelf koppelen met Strava ipv via Garmin Connect. Hoewel de power data die Strava weergeeft ook niet zo heel boeiend is.

@Fraggert Goed bezig (y) Nu mooi verder en heel zien te blijven :)

@Bigm1990 Succes met je PR poging, respect voor deze tijd _/-\o_

@Krylinck Balen dat het herstel niet volgens planning verloopt... igg beterschap en sterkte.

@Sport_Life sub 3 uur gelukt op je marathon? :P

Hier had ik er gisteren mooi weer een km of 24 door de sneeuw opzitten, moest toch m'n halve marathon afstand lopen. Dus lekker op ontspannen tempo en af en toe wat foto's maken.
Maar heb nu wel weer zin om m'n 80 gram lichtere schoenen aan te trekken voor wat tempo loopjes deze week in een korte broek en shirt. As zondag 16 graden 8) dat word weer lekker zweten :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:14:
@BastiaanN Jij moest dus nog wat uitleggen aan je vriendin :P Maar mooi dat de Stryd goed bevalt, las wel dat je problemen hebt met power in strava krijgen, dus misschien moet je de Stryd app zelf koppelen met Strava ipv via Garmin Connect. Hoewel de power data die Strava weergeeft ook niet zo heel boeiend is.
Enige optie die ik heb is om de activiteit dan met de telefoon op te nemen, maar dat is nogal kansloos. Daar heb ik geen mooi horloge voor ;)
Can I see power data in Strava?

Heel spannend is het verder ook niet. De gegevens komen wel netjes in Garmin Connect en in Runalyze dus het is gewoon iets wat bij Strava ligt. Ik had vorige week lopen prutsen met de vermogensmeting van Garmin zelf (Running power IQ app van GarminLabs) maar die gegevens zag ik ook niet in Strava terug. Misschien maar eens klagen en heel hard roepen dat ik anders mijn premium abbo op ga zeggen, misschien helpt dat :P

@AppieR Gefeliciteerd!

Nog even een rant op de Decathlon. Mijn kapotte tight is nog maar 4 maanden oud dus ik had een garantieaanvraag ingediend via de website. Krijg ik bericht terug dat ik de garantie alleen kan laten afhandelen bij de vestiging waar ik het destijds gekocht heb (Apeldoorn). Maar goed nu zit alles dicht, dus dan moet ik maar wachten tot de winkels weer opengaan en dan kan ik hem in Apeldoorn omruilen. }:|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Ik had gistermiddag willen gaan lopen, maar de baby had geen beste middag, maar gisteravond kon ik iets na 18u toch ff naar buiten zonder mama alles in haar eentje te laten opknappen. :)
Uur gelopen, ondanks donker en kou was het toch heel prettig! Er was geen hond op straat, dus heerlijk rustig overal. De fietspaden en kleine weggetjes in het buitengebied waren helemaal sneeuw/ijsvrij. Warm aangekleed, Decathlon lamp op en lopen. 10km gelopen in een klein uur, hartslag mooi laag. Wind mee in de 2e helft zorgde ervoor dat het bijna comfortabel warm werd met muts op en handschoenen aan. :)

Afgelopen week toch nog 3x kunnen lopen en daarmee heb ik nu een mooie streak te pakken van 3x lopen de afgelopen 10 weken. Ik denk niet na over tempo's, maar loop ontspannen op "praattempo". Tussen zeg een half uur en max 75 minuten. Afhankelijk van tijd, vermoeidheid en zin. Uit ervaring weet ik inmiddels dat als ik dit week na week doe, mijn duurvermogen flink verbetert: dwz. dat mijn rustige duurkilometers van 6:00/km opschuiven naar 5:30/km en dat mijn hartslag bij dat tempo zakt van ong 140BPM naar 130BPM. Consistentie is voor mij vele malen invloedrijker op mijn duurprestaties gebleken dan weekomvang of lengte van een duurloop.
Dit recept volg ik nog tot maart, dan neem ik een weekje rust en daarna ga ik wat meer variatie aanbrengen: 1x week intervallen op souplesse, af en toe heuvelloopje en wat vaker het bos in.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Poekie @Calitomnication @Tinusvolkel

Terechte opmerkingen van jullie kant hoor :) De overige trainingen heb ik netjes volgens schema afgewerkt.

Geen spierpijn in het onderstel nog, ook geen andere pijntjes die op overbelasting duiden.

Wel voel ik dat mijn onderste buikspieren een lange duurloop niet gewoon zijn, zo ook mijn schouderbladen, die spierpijn voelde ik eerder nog niet.

Het beginnersschema beviel goed, dus ik pak van Run2Day ook het 10km schema :)

Woensdag weer lopen, dan heb ik een extra dagje rust gepakt na zondag.

Gezien het schema kan ik ook het tempo de eerste trainingen iets hoger doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5wCnrT3cVPGj9YblF1WDA2DteE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pZ4It3N8T7whzlnnuaRkVMM2.jpg?f=user_large

Op naar de volgende uitdaging d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
@Fraggert Knap gedaan hoor, maar let op he... overbelasting merk je meestal pas als het te laat is. (Ook hier een ervaringsdeskundige). Het kan lang goed gaan, tot het niet meer goed gaat.

Maar do as I say, not as I do want ik trap er zelf ook nog steeds in ;)

Dat gezegd hebbende, hier maar weer eens begonnen met een (garmin) HM schema op hartslag. Vooral om wat structuur en houvast te hebben, maar ook om de afstanden weer wat op te bouwen. Afgelopen week begonnen (opgepakt in de 3e week van het schema), 3 loopjes, en ondanks het weer hier in de buurt gelukkig prima te doen.

Combineer dat met een alcoholvrije februari (meer om te compenseren voor de alchoholvolle december en januari) om eens te zien wat dat voor impact heeft op gewicht, conditie, etc. Uiteindelijk doel is gewoon weer op een lekker tempo afstanden van rond de 20 te kunnen aftikken zonder teveel gedoe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vandaag eindelijk voor het eerst een mijl gelopen met een tempo onder 5:00. Het is 4:52 geworden! Mijn eerste bronzen medaille voor snelheid op Smashrun is binnen! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 15-02-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
BastiaanN schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Enige optie die ik heb is om de activiteit dan met de telefoon op te nemen, maar dat is nogal kansloos. Daar heb ik geen mooi horloge voor ;)
Can I see power data in Strava?

Heel spannend is het verder ook niet. De gegevens komen wel netjes in Garmin Connect en in Runalyze dus het is gewoon iets wat bij Strava ligt. Ik had vorige week lopen prutsen met de vermogensmeting van Garmin zelf (Running power IQ app van GarminLabs) maar die gegevens zag ik ook niet in Strava terug. Misschien maar eens klagen en heel hard roepen dat ik anders mijn premium abbo op ga zeggen, misschien helpt dat :P
Jammer dat het net niet lekker werkt icm Garmin en Strava, achja hier krijg ik de power gegevens niet automatisch in runalyze, net even handmatig gedaan maar zo heel veel meerwaarde heeft dat niet. Vind het powercenter van stryd zelf op de PC nog het beste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@m0ridin
ik stopte ook echt bewust op dat uur, ik had me nog verder richting het snot voor mijn ogen kunnen rennen, maar ik weet dat ik dan gewoon de boel kan slopen.

Zojuist met de auto de route nagereden, de eerste 30 minuten zaten strak op 5.0 km, dus precies 10km/uur.
Met een conservatief gerekende dagteller, vanwege wat afwijking in de route met de auto, uiteindelijk gezet op 9,5km, dus met het ingezakte tempo viel het nog enigszins mee :X

Het was ook meer een dingetje even voor het koppie om te zien waar ik stond :)
Tinusvolkel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Jammer dat het net niet lekker werkt icm Garmin en Strava, achja hier krijg ik de power gegevens niet automatisch in runalyze, net even handmatig gedaan maar zo heel veel meerwaarde heeft dat niet. Vind het powercenter van stryd zelf op de PC nog het beste werken.
Ik zie nu een paar keer die "Stryd" voorbijkomen.

Omdat ik nu door wil naar de 10km en graag wat meer inzicht in mijn trainingen wil kunnen zien (o.a. snelheid, temposchommelingen, cadan, exacte afstand+tijd en hartslag) wil ik over op een sporthorloge.

Ik heb inmiddels heel wat reviews bekeken en mijn oog is gevallen op de Garmin Forerunner 245 i.c.m. de hartslagband HRM-Pro.

Nu is eigenlijk mijn vraag: kan ik hier nu gerust nog mee instappen of is dat lopen op "power" inmiddels dusdanig gemeengoed aan het worden dat je zonder Stryd al hopeloos achterloopt ;)
Ik meende iets terug te lezen dat er nog redelijk sprake was van een niche.

Ik ben redelijk analoog aangelegd en zit ook niet te wachten op een stortvloed aan data waardoor ik domweg door de enen en nullen de Matrix niet meer zie :P

Voorlopig train ik gewoon recreatief ter ontspanning :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
@Fraggert zo'n stryd kun je prima zonder. Een niche product, verre van mainstream. Heb nog nooit iemand met zo'n ding gezien.

Een goed gps horloge is wel heel erg fijn, ook voor je schema's in te voeren etc. Hartslag is ook leuk maar uiteindelijk ook slechts indicatief. Loop zelf wel op hartslag maar gevoel staat altijd op 1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
Tja, als je een powercenter van Stryd op je PC wilt @Fraggert

Nee, een Stryd is zeker niet nodig, maar heel fijn als je je pace beter gemeten wilt hebben dan via GPS (dat schommelt wel eens), dan is het zinvol. Trainen op constant power is voor de meer gevorderde lopers.

Neemt niet weg dat ik 'm best zou willen hebben, maar dat geldt ook voor een Fenix 6X titanium pro plus saffier met een door de inmiddels bekend geachte elfjes gesmede* band.

* bij volle maan uiteraard

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 15-02-2021 15:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online

>:) :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Fraggert schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:59:
Ik zie nu een paar keer die "Stryd" voorbijkomen.

Omdat ik nu door wil naar de 10km en graag wat meer inzicht in mijn trainingen wil kunnen zien (o.a. snelheid, temposchommelingen, cadan, exacte afstand+tijd en hartslag) wil ik over op een sporthorloge.

Ik heb inmiddels heel wat reviews bekeken en mijn oog is gevallen op de Garmin Forerunner 245 i.c.m. de hartslagband HRM-Pro.

Nu is eigenlijk mijn vraag: kan ik hier nu gerust nog mee instappen of is dat lopen op "power" inmiddels dusdanig gemeengoed aan het worden dat je zonder Stryd al hopeloos achterloopt ;)

Ik ben redelijk analoog aangelegd en zit ook niet te wachten op een stortvloed aan data waardoor ik domweg door de enen en nullen de Matrix niet meer zie :P

Voorlopig train ik gewoon recreatief ter ontspanning :)
Kan prima zonder Stryd hoor. Met zo'n HRM Pro/Run komen er ook genoeg geile grafiekjes uit (inclusief power), als het je daar om te doen is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag93U4FqRHr5bivQfMVv69ytT8w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QCjEV4czGAaJg9M9x0oz4Q2J.png?f=fotoalbum_medium

(beetje erg verkleind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:59:

Ja hoor. Eigenlijk ben je een sporthorloge niet eens nodig, je kunt trainingsschema's ook prima lopen op gevoel. Het is alleen verdomde handig dat je er een schema in kan gooien en je vervolgens zelf alleen maar naar de piepjes hoeft te luisteren. En voor het analyseren achteraf is het natuurlijk super handig dat er veel data is waar je naar kan kijken.

En wat betreft de Stryd, ik ben best wel een statistiekjesnerd :D Ik kan absoluut zonder, maar vind het gewoon gaaf om dat soort nieuwe gadgets te hebben en om kennis te maken met concepten zoals trainen op power. Verder ben ik super slecht in ritme/tempo gevoel en daar helpt die Stryd mij best wel goed mee omdat die dus nauwkeuriger is dan GPS... Maar dan moet ik ook weer zeggen dat mijn tempogevoel nu al weer een stuk beter is dan een jaar geleden.

Tijdens mijn laatste loop heb ik geprobeerd om ongeveer hetzelfde wattage aan te houden gedurende de hele run. Ik had daardoor veel minder fluctuatie in mijn hartslag dan normaal dus uiteindelijk betekend het dat ik qua inspanning inderdaad redelijk vlak heb gelopen. Zodra je de wind in je gezicht voelt of een helling oploopt zie je gelijk het wattage oplopen en dat kun je direct corrigeren. Ik denk oprecht dat het wel wat gaat worden dat hardlopen op power, gewoon omdat het een soort van 'near-instant' getal is die de mate van inspanning weergeeft terwijl je hartslag altijd reactief is. Garmin en consorten zijn niet voor niets bezig om zelf ook dat soort functionaliteit aan hun horloges toe te voegen. Maar de echte doorbraak zal nog wel een paar jaar duren.

Enfin, nodig? Nee. Gaaf? Ja! ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BastiaanN op 15-02-2021 15:46 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Beetje laat, maar toch: afgelopen zaterdagochtend moed verzameld om op het koudste moment van de dag (en op de koudste ochtend van het hele februari-kou-front) te hardlopen naar de rand van de stad om daar een mooie reeks zonsopgang-foto's te schieten. Moest een pace van 4:40 lopen om een beetje warm te blijven (want ongeveer -10 graden om 7:30 uur), maar leverde wel mooie plaatjes op, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVRJ5H-CFBAuH-IXT6eh-A9uySU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBFEUATvR6IyM8lTuLnALZWQ.jpg?f=fotoalbum_medium
(klik voor vergroting)

Tevens denk ik mijn koude-record qua lopen. Had wel eens bij -5 ofzo gelopen na een wintersport-middagje, maar zo'n -10 was een first. Omdat het niet waaide en erg droog was overigens helemaal prima. Alleen terugweg tintelende vingertopjes (die werden niet meer warm na dat kwartiertje stilstaan en fotograferen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Fraggert Met dat horloge en die hartslag band ben je al goed voorzien.

Een argument voor de pod is de schommeling in tempo bij gps meting, maar maakt dat wat uit op een 10km?

Er zijn maar weinig mensen die continue als een metronoom hetzelfde tempo lopen, dus hoe dat tempo dan gemeten wordt maak niet veel uit.

Ik heb zelf ooit een Milestonepod aangeschaft omdat ik mij wilde concentreren op een aanpassing van mijn techniek. Van echte haklander naar meer middenvoet. Dat geeft die pod wel aan, maar eigenlijk weet je zelf wel hoe je land.

Wat bij mij nog het beste heeft gewerkt is een sessie van 30 minuten met een echte trainer die mij filmde en daarna aan de hand van de beelden precies kon laten zien wat ik deed en hoe ik dat kon aanpassen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Valorian schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:22:
Beetje laat, maar toch: afgelopen zaterdagochtend moed verzameld om op het koudste moment van de dag (en op de koudste ochtend van het hele februari-kou-front) te hardlopen naar de rand van de stad om daar een mooie reeks zonsopgang-foto's te schieten. Moest een pace van 4:40 lopen om een beetje warm te blijven (want ongeveer -10 graden om 7:30 uur), maar leverde wel mooie plaatjes op, zoals deze:

[Afbeelding]
(klik voor vergroting)

Tevens denk ik mijn koude-record qua lopen. Had wel eens bij -5 ofzo gelopen na een wintersport-middagje, maar zo'n -10 was een first. Omdat het niet waaide en erg droog was overigens helemaal prima. Alleen terugweg tintelende vingertopjes (die werden niet meer warm na dat kwartiertje stilstaan en fotograferen).
Zaterdag was mooi ja. Ben er ook uit geweest voor een duurloopje van bijna 17km. Eerste 2 km was wat fris, maar daarna werd het prima. En dan thuiskomen met je baard vol ijs. I love it :)

Volgens Strava was het -12. Buienradar gaf voordat ik wegging -10 aan.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4778865507

Gefeliciteerd @AppieR !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AppieR
Die Stryd lijkt mij ook nog wel interessant, zeker omdat er hier op de dijken altijd wind staat. Maar ProRun loopt zo te leuren met dat ding en met berekeningen waarom hij zoveel beter is dan een GPS-horloge, dat ik een redelijke afkeer heb ontwikkeld inmiddels.

Maar vandaag wel een Aftershokz gekregen, dus voor de bingo doe ik nog steeds mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@InZane Nice! -10 was in Utrecht en volgens weeronline. Of dat tot op de graad klopt weet ik niet, heb geen thermometer buiten hangen ;) ... En strava geeft bij mij geen weer-data (moet je denk ik de betaalde versie voor hebben).

Qua kleding kwam ik overigens nog weg met normale (maar wel hoge) sokken en hardlooplegging. Viel mij alles mee, zolang je maar beweegt blijft de boel wel warm. Merkte wel dat de droge koude lucht niet zo prettig is op de keel maar ach, je moet er wat voor over hebben he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
Even aanhakend op 'je hebt ook geen hartslagmeter nodig, kan gewoon lopen op gevoel'...

Mwah, misschien ben ik de uitzondering maar als ik (vooral in het begin) op gevoel loop ga ik vaak toch echt te hard hoor. Vroegah liep ik gewoon op gevoel, maar als ik dan het idee had 'nou, ik doe rustig aan zeg' dan lag mijn hartslag zo al 10 slagen te hoog.

(En ook qua snelheid kan mijn gevoel per dag en per loop andes zijn).

Nu kan ik natuurlijk een zeer gevoelloos mens zijn ;) Maar voor mij heeft een hartslagmeter ZEKER wel toegevoegde waarde. Powermeters en dat soort zaken (ook een tijdje met een HRM run gelopen) wat minder... in het begin leuk om te zien maar uiteindelijk deed ik er weinig mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

AppieR schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:31:

Maar vandaag wel een Aftershokz gekregen, dus voor de bingo doe ik nog steeds mee!
Wordt tijd voor een nieuwe bingokaart, de vorige is al een beetje outdated :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
AppieR schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:31:
Die Stryd lijkt mij ook nog wel interessant, zeker omdat er hier op de dijken altijd wind staat. Maar ProRun loopt zo te leuren met dat ding en met berekeningen waarom hij zoveel beter is dan een GPS-horloge, dat ik een redelijke afkeer heb ontwikkeld inmiddels.

Die afkeer herken ik, voor het platform ProRun dan...

En gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
BastiaanN schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Enfin, nodig? Nee. Gaaf? Ja! ;)
Idd zo denk ik ook precies over de Stryd.
Hoewel de combi met een Apple watch wel wat meer meerwaarde heeft dan die met een Garmin, want als je een beetje een betrouwbare hartslag wil meten dan moet je sowieso al aan een hartslagband. En dan heb je met de HRM run ook al heel veel overeen komende data met de Stryd. Hier heb ik dus naast de Stryd ook nog een hartslagband gekoppeld met de watch.

Verder ben ik wel benieuwd of het lopen op vermogen over een jaar of 5 hetzelfde niveau heeft als bij het fietsen. Dus dan iedereen een beetje zijn critical power aan het vergelijken is net als nu de wielrenners met hun FTP doen.

En nog even een poll om de mening van het forum te checken. :)

Poll: Stryd
Onzin ik doe er niet aan mee.
Niet nodig omdat ik de meeste data al via een andere manier heb
Leuk maar vind hem te duur
Leuk en staat op de wishlist
Heb hem al.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403350&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik sla het Stryd/power-verhaal nog even over en ga voor de Forerunner 245 met hartslagband d:)b

@Tinusvolkel early days voor mij, maar ik heb de wishlist-optie gepakt, want het lijkt mij wel een bijzonder inzicht geven in je training(resultaten).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik mis
Neemt niet weg dat ik 'm best zou willen hebben, maar dat geldt ook voor een Fenix 6X titanium pro plus saffier met een door de inmiddels bekend geachte elfjes gesmede* band.

* bij volle maan uiteraard
Want ik heb hier ook erg last van. Mijn huidige FR920xt is niet volledig compatible met Stryd. Dus een hellend vlak. Een stryd. Een Fenix. Een nieuwe hardlooptight. Voor je het weet zoek je een nieuw huis met je nieuwe partner. 'T kan hard gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Idd zo denk ik ook precies over de Stryd.
Hoewel de combi met een Apple watch wel wat meer meerwaarde heeft dan die met een Garmin, want als je een beetje een betrouwbare hartslag wil meten dan moet je sowieso al aan een hartslagband. En dan heb je met de HRM run ook al heel veel overeen komende data met de Stryd. Hier heb ik dus naast de Stryd ook nog een hartslagband gekoppeld met de watch.

Verder ben ik wel benieuwd of het lopen op vermogen over een jaar of 5 hetzelfde niveau heeft als bij het fietsen. Dus dan iedereen een beetje zijn critical power aan het vergelijken is net als nu de wielrenners met hun FTP doen.

En nog even een poll om de mening van het forum te checken. :)

Poll: Stryd
Onzin ik doe er niet aan mee.
Niet nodig omdat ik de meeste data al via een andere manier heb
Leuk maar vind hem te duur
Leuk en staat op de wishlist
Heb hem al.
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mis: Er is er al eentje in huis, laat die zich eerst maar eens bewijzen voordat ik er ook een voor mezelf aanschaf :+

Vandaag al weer graden warmer trouwens, maar wel een beetje nat (zowel van onderen als van bovenaf) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 15-02-2021 17:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FEIJ_87
Leuk voor later zo'n ding, maar staat wel echt onderaan de wishlist voorlopig.

Eerst de schoenen collectie maar eens wat uitbreiden (denk dat ik een van de weinige hier ben die maar 1 paar heeft :+ )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

...wat een mooie start is voor “post al je hardloopschoenen in één foto” !

Ja, ook jij @Rudedadude :+ >:)

Edit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAh_vKYJHXGqVga8SZf-B7_Sx-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6jbkEjNMO8LmZnjaWDgqRXd4.jpg?f=user_large

Kat

Hoka One One Gaviota2 - Saucony Guide ISO2

Saucony Guide 13 - Guide ISO - Guide 13

Saucony Endorphin Speed - Liberty ISO2 - Peregrine 10

[ Voor 71% gewijzigd door vhal op 15-02-2021 18:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Neehoor @fe-infra-demo .. ook hier 1 paar. Elke run weer. En waarom meer paar nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
@vhal Saucony fanboy :D

Edit
Weg: Saucony endorphin speed, Adidas adizero pro, salomon sonic 3, ON cloudflow (ogen als nieuw, helaas de demping volledig weg)
Trail: Altra superior, Salomon Sense pro 4, Salomon S-Lab Sense SG, Salomon Sense Ride 3

[ Voor 84% gewijzigd door Roozzz op 15-02-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Nike Air Zoom Fly 3, Nike Air Pegasus 37, Reebok Floatride Energy 3, Saucony Kinvara 11.

Tijd geleden ook Saucony gehad, volgens mij de Guide. Vond ze toen wat lomp, maar die kinvara’s bevallen wel heel goed (wel ff wennen aan de drop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hier meestal één paar, maar nu mijn volgende paar iets eerder gekocht om wat meer af te kunnen wisselen. Wie weet waar 't eindigt nu we eenmaal aan de stijgende lijn begonnen zijn..
  • adidas SolarGlide 19 (nu 500+ kilometers)
  • Reebok Floatride Energy 2 (net de eerste kilometers erop zitten)
  • Heb ook nog een paar Mizuno Wave Hitogami 3. Die zijn wat ouder, qua kilometers zijn ze nog redelijk vers, geen idee of het slim is om daar nog veel op te lopen. Is het nog steeds zo dat schoenen ook 'uitdrogen' of is dat minder relevant geworden door de jaren heen, met ander materiaal gebruik?

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:31:

Edit: [Afbeelding]

Kat

Mooie kat O+ en mooie collectie schoenen

Ik zou mijn schoenen never nooit op m'n eettafel leggen though, al is t maar om de geur >:) . Zal morgen eens een foto maken op de tuintafel :D :*)

Vandaag voelde het zo veel kouder dan t van t weekend was, ondanks dat het warmer was. Bleh. Ook de regen icm vastgestampte sneeuw was een succes ;(

Naja, overleefd, op naar morgen :*)

Gefeliciteerd @AppieR *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nike Pegasus 37, Brooks Adrenaline GTS 20, ASICS GT-2000 9

Misschien komen daar dit jaar nog trailschoenen bij. Al valt me de grip van de twee laatstgenoemde schoenen echt niet tegen bij modder en sneeuw. Maar ik wil dit jaar wat meer het bos in, af en toe ergens naar toe met de auto, dan zijn ze wellicht wel fijn.

Maar voorlopig eerst weer genoeg geld uitgegeven. Net kwam er iemand van de lokale hardloopzaak met een bakfiets door de sneeuw ploeteren om even een Fusion C3 tight af te leveren. :D Kan die ook op de bingokaart :p

@vhal Mooie (Lego) Bugatti! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 15-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mooi al die schoenenlijstjes maar ben ik de enige die

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on_c7H7afri7p7cEZ98iIG-rQpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jgaiojLxRWZdCZDuJpwKhdOJ.png?f=user_large

ziet..? :+ ;) :P

@Poekie nu je het zegt, echt fris is het niet op de eettafel maar gelukkig heb ik nog een fles Dettol :+ Zolang de kinderen ondertussen niet de tafel aflebberen that is...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Hier 3 paar New Balance 860v10. In drie kleuren (zwart, blauw en marine).

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
Ik heb alleen de saucony ride iso 2. Prima schoen, maar wil er wel een paartje bij. Tijd dat de winkels weer open gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Heeft @vhal maar 1 been??? :o

Weg: Hoka One One Bondi 6, Tweakerbokjes (ik weet niet wat jullie allemaal met die floatride onzin bedoelen)

Trail: Kalenji KIPRUN Trail XT7, Adidas TERREX Agravic Boa ( en nog twee paar Adidas boost trailschoenen die een vriend met dezelfde maat niet lekker vond zitten, maar hier ook in een tas op zolder liggen)

Die Adidassen draag ik als COVID-wandel- en hondenuitlaatschoenen, ideaal die Boa sluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Allrounder: Adidas Boston 8 (niet kapot te krijgen)
Tempo: Adidas Boston 9 (kan ik niet zo lang op lopen als op de Boston 8 )
Trail: Adidas Terrex Agravic flow (ook ideaal voor in de sneeuw, wel een stuk zwaarder dan de rest)
Herstelloopje: NB 1080v10 (moeten uit principe nog even de 1000km aan tikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Paartje Brooks Ghost 13.

Die winkels mogen idd gauw open. Wil graag wat trailschoenen passen om het bos in te duiken en gezien de weersvoorspellingen heb ik een zomeroutfit nodig :P :+

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

vhal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:31:

Edit: [Afbeelding]

Kat

Over het hele Stryd gebeuren: ik loop tegenwoordig al bijna nooit meer met een hartslagmeter, laat staan dat ik behoefte heb aan nog meer data. Ik probeer ook een goed beeld te krijgen in hoeverre ProRun een wij-van-wc-eend gehalte heeft. Het lijkt me interessant voor eventjes, maar omdat ik toch al op gevoel tempo's en intervallen loop en dat behoorlijk accuraat kan, geloof ik niet dat het mij helpt om daar getalletjes op te plakken.

@vhal: Ook gij, Brutus :P Dat was me een workout wel. Ik heb rode, zwarte, grijze, oranje, groene en blauwe schoenen. En wat mengvormen. En nog wat paar die ik nog net niet helemaal afgedankt heb, maar die staan niet op de foto. Op 14 paar van deze schoenen heb ik wel eens een marathon gelopen. 1 paar is in een winkel gekocht, de rest online. En vooruit, 1 paar op een stand bij een evenement. 17 paar is zero-drop. 13 paar is 4mm of minder. De rest is 8mm of minder aan heel-2-toe drop. 25 paar op deze foto heb ik dit jaar al een keer gebruikt om op te hardlopen. En op 3 paar heb ik nog nooit buiten gelopen, maar die zijn alvast ter vervanging als dubbele :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeqVKACHpdDIgnYz4POdbBw5iJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xywNlds1cIZhWDDnGmkErP7B.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Rudedadude op 15-02-2021 22:24 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Rudedadude Beste schoenenkast heb je daar voor nodig :D

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

vhal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:48:
@Rudedadude Beste schoenenkast heb je daar voor nodig :D
Valt mee, nagenoeg alles past op de onderste 4 planken van de kast links op de foto. Dan nog wat paar in schoenendozen op de kast en wat verse schoenen achter een schot en dan is alles weer netjes. Ik heb ook 2 schoenendozen vol met inlegzolen: eentje voor de brede schoenen (Altra / Topo, Mizuno oude stijl) en eentje voor de reguliere breedt schoenen (Skechers, Inov-8 en de rest). Ik heb een hekel aan bende, ik laat in het gezin het minste mijn schoenen slingeren.

Ik heb op het moment ook nog een zak afgedankte schoenen in de schuur staan die ik, als de winkels weer open zijn, ga inleveren bij een Runnersworld in de buurt omdat die ze via Fast Feet Grinded weer recyclen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mooie collecties allemaal! Zelf maar één paar, Nike Pegasus 37 Shield. Prima allround naar mijn idee, het ‘shield’ deel houdt de regen en sneeuw beter tegen dan ik had verwacht. Hiervoor een oud Asics paar die destijds wel duur was; lompe schoen met veel demping vergeleken met de Pegasus.

Sinds eind vorig jaar het lopen als hobby weer opgepakt en toen nieuwe aangeschaft, inmiddels bijna op 500km ermee dus stiekem al wat aan het rondkijken voor een extra paar. Dat ik verder blijf gaan staat wel vast. Nu alleen nog in dubio waar ik voor ga, want eigenlijk wil ik wel een snelle 10km lopen maar ook een marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Mooi om te zien hoe verschillend de voorkeuren zijn in schoenen bij iedereen!

Hier is alles Nike, met name omdat toen ik voor een blessure bij de podotherapeut zooltjes heb gekregen deze heel mooi in de Nike's pasten die ik toen had. En dat blijkt voor de 'normale' modellen van ze zo te zijn. In mijn race schoen (de Vapor's) passen ze niet, maar daar heeft de therapeut een aanpassing gedaan aan de zool die er standaard in zit.

Weg:
React Infinity run flyknit
Vomero 14
Pegasus 37
Pegasus Turbo 2
ZoomX Vaporfly NEXT%

Trail:
Nog niet... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Schoenenlijstjes, leuk!

Mijn lijstje is vrij kort:
New Balance 880v9 @ 747,89 km
O+ New Balance, hierop weer begonnen met lopen na mijn blessure, dat fresh foam is toch echt wel iets speciaals.
Mizuno Waverider 23 @ 667,20 km
Deze schoen is toch wel meer een "solide stamper" prima voor duurloopjes enzo maar verder niet spannend ofzo. Heb haast het idee dat ik de demping in de voorvoeten wat plat gelopen heb als dat uberhaupt mogelijk is.
Adidas Boston 8 @58,65 km
Heerlijke schoen maar vanwege wat blessureleed nog niet veel op kunnen lopen, heb wat meer drop nodig in een schoen, wel een serieus rappe schoen heb ik gemerkt tijdens wedstrijden.

En last but not least:
Asics Hyper LD 5 spikes voor het echte werk :9

Wishlist:
Adidas Solar Glides hopelijk lopen die net zo fijn als de boston maar dan met iets meer support, eventueel de ST versie :?
New Balance 880v10 Hopelijk gewoon een goede opvolger van de 880v9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Ik doe ook wel mee met de schoenenlijstjes:

Weg:
- nike pegasus 37
- asics novablast
- nike tempo next%

Trail:
- nike pegasus 36 trail
- inov8 x-talon 210

Wenslijstje: snelle wedstrijdschoen 5k-21k (asics metaracer/skechers speed elite hyper) en marathon wedstrijdschoen (nike alphafly next%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:14:
[

@Sport_Life sub 3 uur gelukt op je marathon? :P

Hier had ik er gisteren mooi weer een km of 24 door de sneeuw opzitten, moest toch m'n halve marathon afstand lopen. Dus lekker op ontspannen tempo en af en toe wat foto's maken.
Maar heb nu wel weer zin om m'n 80 gram lichtere schoenen aan te trekken voor wat tempo loopjes deze week in een korte broek en shirt. As zondag 16 graden 8) dat word weer lekker zweten :P
Haha, 3u15 min dus wel een pr ;). Had uiteindelijk precies 42km , dus op het eind nog even een klein rondje van 200m :).

Ons doel was 50km, maar we werden eind van de middag geadviseerd van het ijs te gaan. Wat logisch was gezien de slechte staat.

En dit weekend kijk ik ook naar uit ! Weer mooi loopweer! 16 graden is perfect!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Slickk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:42:
Mooie collecties allemaal! Zelf maar één paar, Nike Pegasus 37 Shield. Prima allround naar mijn idee, het ‘shield’ deel houdt de regen en sneeuw beter tegen dan ik had verwacht. Hiervoor een oud Asics paar die destijds wel duur was; lompe schoen met veel demping vergeleken met de Pegasus.

Sinds eind vorig jaar het lopen als hobby weer opgepakt en toen nieuwe aangeschaft, inmiddels bijna op 500km ermee dus stiekem al wat aan het rondkijken voor een extra paar. Dat ik verder blijf gaan staat wel vast. Nu alleen nog in dubio waar ik voor ga, want eigenlijk wil ik wel een snelle 10km lopen maar ook een marathon.
Ik heb ook Nike shield, gekocht voor in de regen , maar deden het ook goed bij (natte) sneeuw .
Verder is Saucony mijn favoriet, bij elkaar zo'n 5 paar die ik afwissel. Ride voor duurlopen en Kinvara voor intervallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Saucony-man hier:
Saucony Freedom Iso
Saucony Freedom Iso 2
Saucony Freedom Iso 3 (favoriete runners)
Saucony Ride Iso 2
Saucony Kinvara 11
Saucony Triumoph Iso 5
Saucony Xodus 10 (trailrunners)

Ga maar weer eens uitkijken naar een nieuw paar (of twee), want op de Kinvara na heeft elk paar al +300km op de teller staan. Houd me aanbevolen voor aanbiedingen van oudere modellen, maar ook tips voor de nieuwe Saucony-versies O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
mefjoew schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:10:
Saucony-man hier:
Saucony Freedom Iso
Saucony Freedom Iso 2
Saucony Freedom Iso 3 (favoriete runners)
Saucony Ride Iso 2
Saucony Kinvara 11
Saucony Triumoph Iso 5
Saucony Xodus 10 (trailrunners)

Ga maar weer eens uitkijken naar een nieuw paar (of twee), want op de Kinvara na heeft elk paar al +300km op de teller staan. Houd me aanbevolen voor aanbiedingen van oudere modellen, maar ook tips voor de nieuwe Saucony-versies O+
300 vind ik wel een hele snelle afschrijving. Merk je nu al dat ze minder worden? Ik loop meestal toch wel 500-600 op de kinvara's. Maar misschien wacht ik dan ook wel te lang met wisselen. Je kan kijken of je online nog ergens goedkope #10's in je maat kan vinden. Ik heb er de laatste keer bewust nog 2 paar gekocht terwijl 11 al uit was: deels omdat ze in de sale waren en half zo duur als nieuwe 11's, maar ook omdat ik het de fijnste Kinvara's vond tot nu toe (heb ze vanaf #5 gehad). En last but not least: ze zijn volgens mij ook nog een paar gram lichter dan de 11's ;)

Op dit moment loop ik er alleen nauwelijks op. Na een soort van blessure merkte ik dat lopen voor nu beter gaat op de flink gedempte Nke Zoom Fly 3's. Binnenkort langzaam weer migreren naar de Kinvara's en hopen dat dat blessurevrij weer gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Fraggert Als je nog relatief "piep" bent in het hardlopen is het vooral goed zaak om te leren op je gevoel te lopen met hulp van een hartslagmeter die GPS heeft (zeker als je nooit op een baan traint).
En het opdoen van kennis om je doel te bereiken is ook er belangrijk. Imho helpt het enorm als je bij een geschikte loopgroep/club gaat waar een trainer is die dat ook uitstraalt en je dus ook feedback kan geven.
Een goede autodidact kan het vast zelf ook voor een groot deel, maar waarom afzien van kennis die er al is...het wiel opnieuw uitvinden
En het is dan wel de kunst om zelfs bij die feedback zelf na te gaan, past alles bij mij of wellicht deels niet. Een trainer kan veel zien maar niet alles invoelen.... dus er blijft nog genoeg over om zelf uit te zoeken.
En.. imho word je pas echt beter als dat wat je leert ook in toekomstige.... wedstrijden toepast. Mijn ervaring is, als je er feeling mee hebt, in wedstrijden zo veel meer kunt geven dan in een training.
Succes verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:28
Valorian schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:19:
[...]300 vind ik wel een hele snelle afschrijving. Merk je nu al dat ze minder worden? Ik loop meestal toch wel 500-600 op de kinvara's. Maar misschien wacht ik dan ook wel te lang met wisselen.
500-600 vind ik ook een snelle afschrijving. Vorige paar Kinvara's heb ik na ruim 900km met pensioen gestuurd. Op de kilometerteller van m'n huidige paar staat inmiddels ook 500km en die zijn nog niet aan vervanging toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 21:12
Net een 12k loopje gedaan binnen de Garmin Coach training. Wat een verschil met enkele dagen geleden! Beetje te warm gekleed naar het einde toe...
Was beetje lastig om de hartslag onder controle te houden maar het is nog maar de 2de week dus dat zal wel beteren.
Moet blijkbaar wel meer laag aerobe trainingen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Mijn collectie bestaat uit een NB 890v6, Hoka Clifton Edge en Newton Fate 2.
De NB voor interval en kortere afstanden, de Hoka voor duurlopen, maar dat overlapt elkaar wel. De Newton gebruik ik eigenlijk niet meer, maar was wel nuttig om een voorvoetlanding aan te leren.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DJ2nhR1f/DSC-0376.jpg

Ze zijn allebei maat 11,5!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vg3MZXvr/DSC-0349.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nogeeninlog schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:49:
Mijn collectie bestaat uit een NB 890v6, Hoka Clifton Edge en Newton Fate 2.
De NB voor interval en kortere afstanden, de Hoka voor duurlopen, maar dat overlapt elkaar wel. De Newton gebruik ik eigenlijk niet meer, maar was wel nuttig om een voorvoetlanding aan te leren.

[Afbeelding]

Ze zijn allebei maat 11,5!

[Afbeelding]
Wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Oh leuk lijstjes ;)

Voor de weg momenteel:

Adidas Adizero Adios. Dit is mijn absolute favoriet. Echt een heerlijke schoen waar je flink tempo op kunt lopen. Duurlopen doe ik er ook op, maar die zijn nooit langer dan een kilometer of 20.
Adidas Boston 9. Ook een lekker schoen, maar toch net wat minder dan de Adios in mijn beleving.
Brooks Ricochet. Een net wat zwaardere schoen, gebruik ik vooral voor het wat rustigere werk.

Trail:
Salming Elements 2
Adidas Terrex Agravic GTX. Wel wat zwaar, maar in de sneeuw heerlijk warm en een (uitver)koopje
Salomon Fellcross
Innov8 X-talon nog iets. Die zijn inmiddels wel zo versleten dat die de vuilnisbak in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Dit is een crosspost vanuit gps sporthorloge topic. Misschien dat jullie ook nog insights hebben.
--------------------------------------------
Vraagje,

Ik loop nu al enige tijd op hartslag en gebruik, zone 1 - 50/60%, zone 2 - 60/70% etc.

Nu ben ik overgestapt op %HRR omdat dit accurater zou zijn en persoonlijker omdat het je rusthartslag meeneemt. Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom de zones kwa percentages omhoog zijn gegaan, bijv. Zone 2 wat nu 66% - 77% is.

Ga ik dan niet te ver uit de 'traditionele' Zone 2 -60/70%??

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXFC38_lDDbKLdUMb-nT3kSBVkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvVsYMD08w6PiZOPMIuw2Wuw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@rutgergron een percentage an sich zegt weinig, 60-70% van je HRmax of 66-77% van je HRR kunnen technisch gezien prima op hetzelfde stuk HR uitkomen.
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
elastiek schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:58:
[...]

500-600 vind ik ook een snelle afschrijving. Vorige paar Kinvara's heb ik na ruim 900km met pensioen gestuurd. Op de kilometerteller van m'n huidige paar staat inmiddels ook 500km en die zijn nog niet aan vervanging toe.
Meestal ga ik ook wel ruim over de 600 heen hoor. Maar dan merk ik wel al dat de demping minder wordt. Dat betekent absoluut niet dat ze "op" zijn, maar wel dat een nieuw paar (mijns inziens) welkom is. Afhankelijk van wat ik tegenkom online wacht ik dan nog even of koop ik al wat eerder nieuwe. Ik heb ook wel eens 1000km volgehouden op een paar en er ook wel eens een heel snel opzij gedaan omdat de maatvoering wat raar viel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Mijn schoenen halen zelden meer dan 700-800 kilometer. Dan is het bovenwerk echt volledig versleten/vallen de gaten erin.

huidige stand:
Adidas Adios 499 KM
Adidas Boston 9 330KM
Brooks Ricochet 835 KM

Conclusie is wel dat de Brooks een stevig bovenwerk hebben :P. Al beginnen die wel serieus slijtage te vertonen.
Valorian schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Meestal ga ik ook wel ruim over de 600 heen hoor. Maar dan merk ik wel al dat de demping minder wordt. Dat betekent absoluut niet dat ze "op" zijn, maar wel dat een nieuw paar (mijns inziens) welkom is. Afhankelijk van wat ik tegenkom online wacht ik dan nog even of koop ik al wat eerder nieuwe. Ik heb ook wel eens 1000km volgehouden op een paar en er ook wel eens een heel snel opzij gedaan omdat de maatvoering wat raar viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@rutgergron Die percentages vul je toch zelf in? Bij mij staan ze standaard gewoon op 60-70-80-90-100.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1 ... 95 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.