• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:06
Dichterbij natuurlijk voor jou @Tinusvolkel, maar is Rotterdam stiekem niet "de mooiste"? :+

In principe gaat mijn vader me begeleiden. Hij heeft al erg veel marathons en ultra's gelopen, dus heb daar wel vertrouwen in. Buiten dat is het natuurlijk leuk om dat traject samen te doorlopen.

Gelukkig nog lang de tijd voor de voorbereiding. :)

Strava Garmin 265

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:58
Mooie marathondoelen zeg! Een marathon onder de 4 uur moet, verwacht ik, nu ook wel mogelijk zijn bij mij afgaande op hoe ik de 30 kilometer heb gelopen eind december: toen had ik nog wel wat over ondanks dat ik aan het einde wat versnelde. Kwestie van volume verhogen en gaan, maar of ik het al echt als doel ga stellen dit jaar? Misschien dat ik er wel één meepak, maar het is dit jaar nog geen doel op zich. Vrouwlief en ik hebben ons wel voorgenomen onze volgende citytrip (vaste prik, lekker zonder de kinderen eruit :D ) te proberen te combineren met een halve marathon. Hoewel mijn vrouw niet echt in een lekkere flow zit al een paar maanden doordat het opbouwen haar niet snel genoeg gaat.

@Tim_W Als jij zuiver je volume weet uit te breiden, dan moet je toch ook al zover komen qua snelheid? Volgens mij ben je qua niveau al iets verder dan ik! Leuk om samen met je vader te doen, veel plezier!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:08
Tim_W schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:25:
Dichterbij natuurlijk voor jou @Tinusvolkel, maar is Rotterdam stiekem niet "de mooiste"? :+

In principe gaat mijn vader me begeleiden. Hij heeft al erg veel marathons en ultra's gelopen, dus heb daar wel vertrouwen in. Buiten dat is het natuurlijk leuk om dat traject samen te doorlopen.

Gelukkig nog lang de tijd voor de voorbereiding. :)
Heb niet zo veel met Rotterdam >:) maar werk en loop veel in Eindhoven. En aangezien de baas betaald lopen er best veel (vorige keer een kleine 60 denk ik) mee met de estafette en hm (de hele wat minder)
Ook staan er veel collega's langs het parcours.

En mooi dat je het samen met je vader doet :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
Rudedadude schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Vandaag weer eens op m'n Endorphin Speeds gelopen. Gek genoeg voelden ze aan het begin vooral vreemd en onhandig aan (gisteren op redelijk minimale schoenen gelopen) en kwam het gevoel en de juiste timing pas later. Gemiddelde lag uiteindelijk over 13km op 4:04/km, dus op een gegeven moment had ik het wel aardig door. Ik blijf geinteresseerd in de Endorphin Pro's als snellere variant van de Speeds, maar heb het idee dat er nog iets beter zou moeten zijn, met name met een soort rockervorm in de zool die nog iets eerder begint dan bij de Speeds
Hoe verhouden die Speeds zich (volgens jou) tot andere Saucony's? Soort van Triumph maar dan nog meer demping?

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:46
Gisteren 7.5 kilometer run gedaan. Het was best lekker nog redelijk mooi weer aan het einde van de middag. Ik kon niet helemaal het tempo halen wat ik wilde maar ik kwam toch redelijk in de buurt en aangezien het een langere afstand was dan normaal mocht ik eigenlijk niet klagen. Ik ben een poging aan het wagen om constanter onder de 5.00m/km te lopen op langere afstanden. Dat gaat nu tot de 10 kilometer goed maar kost nog meer moeite dan dat ik had gehoopt.

Ik was gisteren wel verrast door het feit dat ik op strava al de hardloop challenge van 100 kilometer al had gehaald. Maar goed ik heb ook een halve marathon gelopen dan telt het die week best snel aan.

Nickname KasPlantje.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MaydayQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:27:
Aantal maanden geleden begonnen (herontdekken) met hardlopen , netjes de schema's gevolgd van beginner 5 naar 10km en gaat best goed zo...al zeg ik het zelf.

Lees hier graag mee en dan is het misschien netjes om even hallo te zeggen.

Mn prestaties zijn niet te vergelijken met tijden en/of snelheden die hier voorbij komen maar dat is het streven ook niet meer.
Net weer begonnen om over een week of 13 een redelijk 15 km te lopen.
Het wilde plan is om na de zomer ergens de 1/2 marathon te lopen.
Hoi, goed bezig d:)b

je ligt een mooi stukje voor op deze herintreder, ik volg nu het beginnersschema van Run2Day (week 7 van 10) en zit over 3 weken op 30 minuten lopen.

Ik wil hierna door naar de 10km, welk schema heb jij hiervoor gebruikt? :)

Uiteindeljk wil ook graag (weer) een HM kunnen doen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:06
Arjan90 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:32:
@Tim_W Als jij zuiver je volume weet uit te breiden, dan moet je toch ook al zover komen qua snelheid? Volgens mij ben je qua niveau al iets verder dan ik! Leuk om samen met je vader te doen, veel plezier!
In principe wel @Arjan90, misschien zet ik wat te laag in, maar relatief relaxed uitlopen geeft denk ik een leukere 1e ervaring dan jezelf mogelijk kapot lopen. Het is wat dat betreft een beetje een balans zoeken tussen prestatie en "zekerheid".

Al met al heb ik nog wel even tot Oktober en zal ik misschien gaandeweg mijn doel bijstellen. Mijn vader liep in 2015 nog 3:20 op zijn 65e. (en m'n moeder stond datzelfde jaar op het V65 podium) Dat zal nog niet lukken maar nog wel een doel voor ooit om dat te evenaren. 8)

Ik denk trouwens dat wij redelijk gelijk zijn op het moment! Grappig om dat zo te volgen op Strava. :)

Strava Garmin 265

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb het schema ook even opgeslagen.

Maar als ik zie wat hier al gelopen wordt en welke doelen er aan gekoppeld worden, en wat ik momenteel zelf doe, dan mag ik nog wel even aan de bak met m'n <3:30 marathon doel voor het eind van het jaar :P

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 12:50
SideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Mn hart heeft dikwijls uuurenlang een harde(re) 'pump' na het trainen.
Kan ik soms wat moeilijker van slapen, zelfs al was de loopsessie 12+ uur geleden. Voelt vreemd aan.

De laatste 2 runs heb ik mn HR (adhv nieuwe garmin smartwatch, heel blij mee) "laag" proberen te houden (7km aan 143bpm, en deze morgen 6K aan 153bpm) maar toch zit ik fysiek met een beetje een raar gevoel in de borststreek.

Ondertussen al eens aan het opsnorren hier waar ik terecht kan in de buurt voor de tests. :)
In aanvulling wat hier al is gezegd, heb ik even teruggekeken naar mijn eiegen waarden en ervaringen Wellicht dat je daar iets aan hebt.

- In 2015 begonnen met hardlopen (toen 41 jaar), opgebouwd met een beginners schema, in 10 weken naar 5km.
- Na 10 weken liep ik 5km in ~30 minuten, (pace: 6:00/km), met een hartslag van 180!
- Omdat ik die hoge hartslag niet vertrouwde heb ik een groot sportmedisch onderzoek laten doen. Uitslag: VO2 max van 42, omslagpunt op 185, max op 200. Verder geen abnormaliteiten, dus volledig belastbaar.

Huidige situatie:
- Gemiddelde hartslag bij een pace van 6:00/km is gezakt naar 150-155bpm (was dus 180).
- Hartslag is nog steeds relatief hoog, onder de 145bpm gebeurt is "niets"
- Ik doe mijn meeste loopjes op basistempo, 5:40/km met een hartslag van ~160

Wat je er voor jezelf zou kunnen uithalen:
- Spiegel je niet aan anderen. Talentvolle duursporters hebben vaak een hoge snelheid bij lage hartslag, maar, voor de meesten is dit heel anders
- Opbouwen en conditie verbeteren kost tijd (en geduld)

- De belangrijkste wat mij betreft: als je twijfelt en/of als je gevoel over je lijf niet goed is, dan is een groot sportmedisch onderzoek aan te raden. Dan krijg je nog een keer een check-up hoe je hart reageert onder belasting, maar krijg je daarnaast hele waardevolle informatie over je eigen unieke waarden zoals Vo2 max, omslagpunt, maximale hartslag, longinhoud, vetpercentage etc etc. Op basis hiervan kan je veel gerichter trainen en opbouwen.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

GSX-MAN

de/het/een

Trailvraagje: welke rugzak kan ik het beste kopen?

Slecht idee... Hoe laat?

• GerGio
GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
Interesse vraagje? Wat wil je meenemen dan? Dat maakt antwoordt op de vraag een stuk makkelijker

Nickname KasPlantje.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Eentje die goed zit, waar je alles in kwijt kan wat je mee wilt nemen en met een drinksysteem dat jouw voorkeur heeft :+
Sorry, hier is weinig over te zeggen zonder een basaal wensenlijstje :>

Inmiddels liggen er hier een tiental in huis (don't ask). Eigenlijk ben ik nog niets beters tegen gekomen dan de Salomon slab advanced skin dingen. Zit voor mij perfect; nagenoeg onverwoestbaar en in diverse volumematen beschikbaar. Dus of je nu veel of weinig mee wilt nemen, er is er eentje die past.
Of dit voor jou ook de beste is, geen idee. Misschien zit ie wel voor geen meter :P Ik zou vooral ergens gaan passen. Dat is nu even lastig, maar allicht beter dan op de gok iets aanschaffen en de conclusie trekken dat ie toch niet helemaal bevalt.

If you can see, look. If you can look, observe

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04-2025
Zoals anderen al opmerkten is het voor deze vraag belangrijk wat jij er precies mee wilt doen. Hoeveel spullen wil jij meenemen, hoe lang zijn de trails die je gaat lopen, budget misschien ook nog wel..

Ik heb zelf een kleine 5-10L zak van de Decathlon voor 34,95 voor de kortere trails (tot 30km) en een groter rugzak voor de langere trails van ultimate direction fastpack 35. Deze laatste bevalt overigens heel goed en kan echt alle spullen in die je kan bedenken (heb hem ook gebruikt voor een 4-daagse trailtocht).

Passen blijft toch het advies denk ik.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GerGio schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Interesse vraagje? Wat wil je meenemen dan? Dat maakt antwoordt op de vraag een stuk makkelijker
Goeie.

-Autosleutels
-Wat water (1 liter is echt meer dan genoeg)
-Telefoon (neem ik anders nooit mee, maar in the middle of nowhere wellicht handig)
-Één of twee repen

Verder weet ik het eigenlijk niet. Qua afstanden wil ik nu nog niet echt ver gaan, op de weg loop ik nu 10-13 kilometer, dat ga ik binnenkort wel uitbouwen naar 15.

Zoals eerder gezegd had ik wat last van mijn heup, dat lijkt onder controle. Het nieuwe pijntje zit in mijn onderste buikspieren. -O-

Slecht idee... Hoe laat?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Rudedadude

Maybe we were born to run

acidd91 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Hoe verhouden die Speeds zich (volgens jou) tot andere Saucony's? Soort van Triumph maar dan nog meer demping?
Nee, wel echt een ander soort schoen dan regulier (al zijn andere Saucony's voor mij inmiddels bijna 10 jaar geleden). Of het meer of minder demping is kan ik lastig vergelijken. Belangrijk verschil is dat ze relatief licht zijn ivm reguliere trainers, wel een behoorlijk dikke zool hebben en een redelijk springerige / onstabiele demping die geleid wordt door de plaat in de schoen. Dat onstabiele zul je overigens alleen echt merken als je vanaf de hak land, bij de voorvoet valt juist de afrol op die je net dat zetje moet geven.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• GerGio
GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Goeie.

-Autosleutels
-Wat water (1 liter is echt meer dan genoeg)
-Telefoon (neem ik anders nooit mee, maar in the middle of nowhere wellicht handig)
-Één of twee repen

Verder weet ik het eigenlijk niet. Qua afstanden wil ik nu nog niet echt ver gaan, op de weg loop ik nu 10-13 kilometer, dat ga ik binnenkort wel uitbouwen naar 15.

Zoals eerder gezegd had ik wat last van mijn heup, dat lijkt onder controle. Het nieuwe pijntje zit in mijn onderste buikspieren. -O-
Om eerlijk te zijn heb ik het meeste hiervan gewoon mee in een flipbelt met een drinkfles. Dat werkt voor mij ideaal. Ik had vaak een kleine tas bij maar dat beviel me niet zo goed als dit ding. Beste koop in eeuwen.
Ik heb niet heel veel drinken bij en als ik me naderhand weeg ben ik nog niet zoveel vocht kwijt dat mijn prestatie er onder leid. Ik heb op langere lopen wel gels bij waarbij ik niet hoef te drinken

Nickname KasPlantje.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GerGio schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik het meeste hiervan gewoon mee in een flipbelt met een drinkfles. Dat werkt voor mij ideaal. Ik had vaak een kleine tas bij maar dat beviel me niet zo goed als dit ding. Beste koop in eeuwen.
Ik heb niet heel veel drinken bij en als ik me naderhand weeg ben ik nog niet zoveel vocht kwijt dat mijn prestatie er onder leid. Ik heb op langere lopen wel gels bij waarbij ik niet hoef te drinken
Ja, dat is dan nog beter. Autosleutel in mijn broekzak en telefoon anders in de auto laten. Dan heb ik inderdaad ook niets nodig. En het duurt natuurlijk ook even voor ik aan de ultratrail zit.

Ik zat naar trailschoenen te kijken, leuke aanbieding van Salomon. En dacht dat ik misschien meteen een tas nodig had.

Slecht idee... Hoe laat?

• Tinusvolkel
Hier fan van de broeken van de decathlon, passen 2 van deze flesjes in en dan heb je een halve liter bij.
Verder heb je nog plek voor je telefoon sleutels en 4 zakjes voor eten/gels.

• MaydayQ
  • Laatst online: 22:04
@Fraggert run2day heeft ook een 10/15 km schema die ben je nu gewend.
Zelf gebruik ik nu de schema's van runnersworld.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Net 100 situps gedaan met weinig pijn. Net als met de heup dus even wat rust pakken en dan zou ik er weer vanaf moeten zijn.

Moet zeggen dat het me tegenvalt, fanatiek sporten na mijn 40e _O-

Slecht idee... Hoe laat?

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@GSX-MAN Zelf heel blij met mn Salomon 5L adv vest. Erg fijn. Mn trailmaatje heeft een Decathlon gekocht. Groter én veel goedkoper. Maar wat is je ambitie? Elke dag voor alles gebruiken, ook voor andere sporten? (kanoen? wandelingetje op vakantie?)
Wil je het eens proberen, neem Decathlon. Voor 20 euro nooit gedoe. Weet je al dat je wilt knallen en er veel mee doet? Salomon is een aanrader. Bij MudSweatTrails in Sweet Lake City kun je veel testen/passen/proberen.
En eventuele accessoires erbij halen (want tja, je wilt toch goede spullen ;) ) - zoals een 1.5L drinkzak, een Quiver voor je poles en tja.. alle andere leuke dingetjes.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:18:
Net 100 situps gedaan met weinig pijn. Net als met de heup dus even wat rust pakken en dan zou ik er weer vanaf moeten zijn.

wacht maar tot je de 50 passeert, dan wordt het pas echt fun :X

Die sit-ups met je voeten vast gedaan?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:41:
@GSX-MAN Zelf heel blij met mn Salomon 5L adv vest. Erg fijn. Mn trailmaatje heeft een Decathlon gekocht. Groter én veel goedkoper. Maar wat is je ambitie? Elke dag voor alles gebruiken, ook voor andere sporten? (kanoen? wandelingetje op vakantie?)
Wil je het eens proberen, neem Decathlon. Voor 20 euro nooit gedoe. Weet je al dat je wilt knallen en er veel mee doet? Salomon is een aanrader. Bij MudSweatTrails in Sweet Lake City kun je veel testen/passen/proberen.
En eventuele accessoires erbij halen (want tja, je wilt toch goede spullen ;) ) - zoals een 1.5L drinkzak, een Quiver voor je poles en tja.. alle andere leuke dingetjes.
Goeie tips, dan wacht ik even lekker tot alles weer open is.

Die poles, daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
Frenz64 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:48:
[...]

wacht maar tot je de 50 passeert, dan wordt het pas echt fun :X

Die sit-ups met je voeten vast gedaan?
Ja, met mijn voeten achter de zijplank van het logeerbed gehaakt.

Slecht idee... Hoe laat?

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
Pas daar mee op @GSX-MAN , dat kan rugproblemen veroorzaken. Deed ze voeger ook zo en kreeg straf van de fysio van het team. Als het gaat om buikspieroefeningen, moet je ook je buik laten werken en niet je rug belasten. Ik doe ze nu met benen vrij en opgetrokken in 90 gr en dan alleen dus je buik aanspannen. Vreselijk leuk elke avond, kijk er nu alweer naar uit |:(

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@Frenz64 thanks, ik check even hoe ik het veilig kan aanpakken.

Slecht idee... Hoe laat?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MaydayQ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:09:
@Fraggert run2day heeft ook een 10/15 km schema die ben je nu gewend.
Zelf gebruik ik nu de schema's van runnersworld.
ja, klopt, ik zag alleen in dat schema staan "vlot" en "vlotjes", en met dat soort losse termen heb ik niet zo veel.

de meeste schema's na zo'n absoluut beginnersschema gaan eigenlijk meteen uit van hartslagzones.

Misschien toch eens overwegen daar mee te gaan lopen, dan haal ik toch meer uit mijn training dan onbedoeld in de verkeerde zone te hobbelen. Daar schiet ik niks mee op, zeker nu het zo lekker gaat :)

• MaydayQ
@Fraggert
Ook teveel beginner hier om daar een zinvol mening in te hebben.
Ik heb me rusthartslag bepaald over 1 week en een veldtest max. hartslag gedaan.
Daar maakt Polar dan zones van en die houd ik dan maar aan.
Zo worden DL'en soms een soort grassprieten tellen voor gevorderden maar langzaam lopen schijnt je sneller te maken.
We shall see.

• Blomminator
  • Niet online
Nu allerlei grote getallen voor situps voorbij komen. Ik doe pushups - niet volgens vast schema maar elke dag 's ochtend een paar en 's avonds. Ik heb weleens last van m'n onderrug; deels ongetraind, deels de hele dag niet-ergo aan mn laptop.
Ik dacht om 'Supermans' te gaan doen; Ik zie varianten van 'helemaal langmaken en vasthouden' , maar ik ken enkel de '20x je rug hol trekken, met gebogen armen.'
Iemand hier een idee over? Ik wil liever niet met gewichten aan de gang, want die heb ik niet en ik woon ieniemienie. Het moet werken als ondersteuning voor het hardlopen, samen met Russian Twists/pushups en -als ik echt enthousiast ben - planking.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Rudedadude schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Nee, wel echt een ander soort schoen dan regulier (al zijn andere Saucony's voor mij inmiddels bijna 10 jaar geleden). Of het meer of minder demping is kan ik lastig vergelijken. Belangrijk verschil is dat ze relatief licht zijn ivm reguliere trainers, wel een behoorlijk dikke zool hebben en een redelijk springerige / onstabiele demping die geleid wordt door de plaat in de schoen. Dat onstabiele zul je overigens alleen echt merken als je vanaf de hak land, bij de voorvoet valt juist de afrol op die je net dat zetje moet geven.
Even een heel specifiek vraagje... is het gedeelte van de hiel voorzien van iets zachts? Straks als ik weer ga opbouwen kan ik niet direct op een minimalistische schoen lopen, maar ik moet een schoen hebben die kussentjes heeft op het hielgedeelte (huidige probleem) en ook niet een te harde zool (lopersknie) maar wel energie teruggeeft. Is de Endorphin Speed wat jou betreft dan geschikt? Zo ja, dan ga ik hem rouleren met de Brooks GTS 20, die geen energie teruggeeft.

Strava

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:43:

Ik zat naar trailschoenen te kijken,
Geinig, ik ook, met straks langere loopjes op mijn schema (>30min) wil ik richting bos en/of hei en zoek een paar fijne schoenen voor erbij om af te wisselen tussen straat en onverhard.

Maar ik zie door de trailschoenen het bos niet meer, wat een keuze zeg. Ik ben niet zo van het online bestellen (ook te weinig ervaring met hardloopschoenen nu nog) en hoop dat de winkels weer open mogen binnenkort.
Ik vind het lastig om te zien wat nu een beetje geschikte beginnersschoen is voor de hollandse bossen, het is niet zo dat ik met 15 km/u Mount Snowdon op ren of 42 km door de Sierra Nevada stekker ofzo 7(8)7

Ik heb me wel al wat ingelezen en komend vanaf mijn Brooks Ghost 13 met 12mm drop moet ik niet een al te lage drop hebben (ook niet goed als beginner schijnbaar voor je pezenwerk zoals kuiten en achilles)
Maar ja, wat is dan geschikt, moet ik echt zeker wel 8mm drop hebben of is 4 voldoende?
Ook niet een te harde schoen, gemiddeld tot veel demping is aan te raden.

Er is echt enorm veel keuze voor #TeamSignaalkleur _/-\o_ *O*

Ik vind die superlichte Fujitrabuco Sky* echt fenomenaal smoelen ) :o
*slechts 4mm drop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp7aLWDgW0OMJHdaKJktsee_YiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OSims0FublMXilhuWBM878rF.jpg?f=user_large

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Ik vind die superlichte Fujitrabuco Sky* echt fenomenaal smoelen ) :o
*slechts 4mm drop

[Afbeelding]
Zeker een leuke. Voor mij geen Asics meer, maar wat zijn ze mooi.

Ik denk aan deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/product-media/106102233/L40963400_0_GHO_TRAILSTER-2-GTX-Le.jpg?w=1200&h=1200&a=7

Slecht idee... Hoe laat?

• MaydayQ
@Blomminator
Ik vraag me af of oneindig veel situps überhaupt ergens goed voor is, indien goed uitgevoerd in ieder geval training voor je heupspieren.
In ieder geval niet je voeten ergens onder stoppen dan hoeft je buikspier niet meer veel te doen.

Supermans in al zn variaties zou je onderrug en eigenlijk de hele romp moeten trainen qua kracht en vooral stabiliteit.

Dat doe je met pushups ook al wat aan en afwisseling is altijd goed.

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
Hallo allemaal, ik heb hier regelmatig op het forum meegelezen omdat ik al een tijd loop met het idee om hardlopen aan mijn sport-repertoire toe te voegen. Ik ben een tijd (medisch) uit de running geweest maar heb inmiddels door fitness, boksen en de eliptical machine weer een redelijke conditie weten op te bouwen. Ik heb eerder wel eens een poging gedaan te hardlopen maar toen ben ik direct veel te hard gegaan en ik heb nogal lastige gewrichten waardoor ik mijn knie compleet overbelast had. Nu probeer ik het een stuk wijzer aan te pakken en volg ik een couch-to-5k schema in de hoop dat daarmee een beter opbouw heb en blessures voor blijf. Ik heb nog hardloopschoenen die ik paar jaar geleden heb aangemeten en een paar vibram 5-fingers die ik tijdens andere sporten veel heb gebruikt.

Na de eerste sessies merk ik toch weer dat ik mijn knie flink begin te voelen, en daar door langer rust wil nemen tussen de sessies om volledig te herstellen. Ik had het idee dat de pijn erger is op mijn "echte" hardloopschoenen dan met de 5-fingers maar dat heb baseer ik op 1 sessie waarbij er dus al wat onderliggend zeer was. Ik zit nu heel sterk te twijfelen wat ik nu het beste kan doen en ik hoop dat jullie gezamenlijke expertise mij van wat advies kunnen voorzien. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Ik heb ook gedacht dat ik misschien wel andere hardloopschoenen zou kunnen proberen maar tijdens de lockdown zou ik dit ongezien moeten uitkiezen, dit lijkt mij zachts gezegd niet ideaal voor iets dat zo nauw luistert. Ik heb ook wel eens gehoord dat hardlopen niet voor mij is maar weiger dat aan te nemen zonder het eerst een paar goede pogingen gegeven te hebben. Ik ben ook al bezig met wat gerichte krachtoefeningen en met een foam-roller maar dat doe ik pas sinds afgelopen week dus daar merk ik nog geen effect van.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Zeker een leuke. Voor mij geen Asics meer, maar wat zijn ze mooi.

Ik denk aan deze:
[Afbeelding]
Nice, Salomon d:)b ooit een paartje lichte (A/ABseggment) wandelschoenen van gehad, bevielen goed!

Mijn ervaring (let wel: als bergwandelaar niet als renner) met lage schoenen en Gore-Tex is dat je er wel voor moet zorgen dat je bijv met gaiters/gamamamamaschen loopt want via je sokken wordt je gtx schoen vanbinnen net zo zeiknat als een non-GTX-schoen als je vol de plas of drek in gaat..

Nadeel (las ik op enkele trailsites) is dat de gemiddelde GTXschoen nattigheid niet goed of minder afvloeit dan een gewone schoen, gewone schoenen hebben vaak een ontworpen afvoersysteem om te lozen.

anyway, allicht dat de pro's hier nog licht op kunnen schijnen, tot zover de theorie :+ ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Als we het toch even over vroeger hebben...toen Fraggert nog een Fraggertje was...

Van de Halve Marathon van Egmond heb ik helaas geen foto. Wel het verzoek aan @Tinusvolkel mijn übertrage 2h:19m:XXsec op te nemen in de Hall of Fame :)
exacte secondes weet ik niet meer, editie '96 staat niet meer online :+

Dam tot Dam '97

Linksonder met #9959, ik zat al aardig stuk zo te zien :P :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sD3Wy6radVsRWVpjtg_3a1NMefc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4xkT0GccpC4xbZRd0EDcBl5t.jpg?f=user_large
GSX-MAN schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:18:

Same here, net een paar daagjes 44 geworden :)

Gewoon mak aan, en niet meer als die dolle stier van 18 je doelen najagen :P

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AlkalineBug schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:19:
Hallo allemaal, ik heb hier regelmatig op het forum meegelezen omdat ik al een tijd loop met het idee om hardlopen aan mijn sport-repertoire toe te voegen. Ik ben een tijd (medisch) uit de running geweest maar heb inmiddels door fitness, boksen en de eliptical machine weer een redelijke conditie weten op te bouwen. Ik heb eerder wel eens een poging gedaan te hardlopen maar toen ben ik direct veel te hard gegaan en ik heb nogal lastige gewrichten waardoor ik mijn knie compleet overbelast had. Nu probeer ik het een stuk wijzer aan te pakken en volg ik een couch-to-5k schema in de hoop dat daarmee een beter opbouw heb en blessures voor blijf. Ik heb nog hardloopschoenen die ik paar jaar geleden heb aangemeten en een paar vibram 5-fingers die ik tijdens andere sporten veel heb gebruikt.

Na de eerste sessies merk ik toch weer dat ik mijn knie flink begin te voelen, en daar door langer rust wil nemen tussen de sessies om volledig te herstellen. Ik had het idee dat de pijn erger is op mijn "echte" hardloopschoenen dan met de 5-fingers maar dat heb baseer ik op 1 sessie waarbij er dus al wat onderliggend zeer was. Ik zit nu heel sterk te twijfelen wat ik nu het beste kan doen en ik hoop dat jullie gezamenlijke expertise mij van wat advies kunnen voorzien. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Ik heb ook gedacht dat ik misschien wel andere hardloopschoenen zou kunnen proberen maar tijdens de lockdown zou ik dit ongezien moeten uitkiezen, dit lijkt mij zachts gezegd niet ideaal voor iets dat zo nauw luistert. Ik heb ook wel eens gehoord dat hardlopen niet voor mij is maar weiger dat aan te nemen zonder het eerst een paar goede pogingen gegeven te hebben. Ik ben ook al bezig met wat gerichte krachtoefeningen en met een foam-roller maar dat doe ik pas sinds afgelopen week dus daar merk ik nog geen effect van.
Hoi, welkom in het superleuke hardlooptopic d:)b

Allereerst hartstikke goed dat je bent begonnen, ik ben recentelijk weer ingestapt in de hardloopsport. Weet dus dat ik niet álle wijsheid in pacht heb ;)

Aangezien het een beetje onduidelijk wat je hebt gemankeerd zul je hier in 9,9/10 reacties lezen dat een sportmedisch advies allicht op zijn plaats is.

Kun je gezien je historie niet richting een fysio/sportarts via je arts/huisarts ofzo?

Hopelijk mogen binnenkort de winkels weer open, een enkele zaak bied online een loopanalyse (filmpje insturen) aan want je voeten veranderen ook met de jaren en mijn persoonlijke keuze zou in elk geval een vers setje schoenen zijn afgestemd op jouw loop.

Gelukkig zitten hier een hoop lui met verstand van zaken en ook met (helaas) een portefeuille aan blessures die vast nog een duit in het zakje komen doen :)

• Roozzz
Krylinck schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Even een heel specifiek vraagje... is het gedeelte van de hiel voorzien van iets zachts? Straks als ik weer ga opbouwen kan ik niet direct op een minimalistische schoen lopen, maar ik moet een schoen hebben die kussentjes heeft op het hielgedeelte (huidige probleem) en ook niet een te harde zool (lopersknie) maar wel energie teruggeeft. Is de Endorphin Speed wat jou betreft dan geschikt? Zo ja, dan ga ik hem rouleren met de Brooks GTS 20, die geen energie teruggeeft.
Nog specifieker antwoord: als je de hak van de schoen bekijkt is deze uiteraard bekleed. De onderste ~2cm tegen de inlegzool aan, zit nagenoeg geen padding. Daarboven is de padding vrij zacht met ik schat ~0,5-1cm aan foam. Op onderstaand fotootje kan je vrij duidelijk de overgang zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Of_A7j6hR3r6WocNkJIKHuaUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zI6UU9dyleNxdVbWGACG9PzC.jpg?f=fotoalbum_large
Een beetje afhankelijk van waar jouw haglundse exotose-probleem precies zit (ik ben geen arts en de plaatjes zijn niet allemaal even eenduidig :P ), gaat dit precies wel of niet lukken schat ik. Zit het probleem punt "bovenop" het hielbeen dan komt het goed denk ik. Loopt het ook meer langs de "achterkant" naar beneden, dan vrees ik het ergste.

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 27-01-2021 15:57 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:51:
de meeste schema's na zo'n absoluut beginnersschema gaan eigenlijk meteen uit van hartslagzones.

Misschien toch eens overwegen daar mee te gaan lopen, dan haal ik toch meer uit mijn training dan onbedoeld in de verkeerde zone te hobbelen. Daar schiet ik niks mee op, zeker nu het zo lekker gaat :)
Je merkt vooral het verschil wanneer je moe bent of niet helemaal fit. Het eerste stuk gaat dan goed op 'ritme', maar is dan al te hard. Of met wat adrenaline (wedstrijd oid) dat het allemaal super makkelijk gaat, totdat je merkt dat het toch te hard is gegaan en de man met hamer ineens langskomt.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Salomons besteld :D

In het ergste geval zijn het fijne wandelschoenen of ga ik ze voor parcoursschieten gebruiken, maar de planning is om er wat stukjes trail mee te gaan doen. Ik heb wel wat gebieden van Utrechts Landschap en Natuurmonumenten op het oog.

Slecht idee... Hoe laat?

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01

XyS

0.o.O

Nog een beginner hier! Liep al jaren een paar keer in de maand, max 5km en altijd pijntjes hier en daar.

Sinds kort ben ik wat serieuzer aan het lopen, heb hiervoor een programma gevolgd van Nike Run Club 10k. Twee weken terug mijn eerste 10k gelopen (51:04) en afgelopen zondag met een vriend samen 47:55 behaald (doel was eigenlijk 50:00).
Volg niet het hele NRC programma, skip vaak 1 run per week want 5x per week is me wat te veel. Merk dat ik wel een stuk sneller herstel dan op het begin en heb deze maand al bijna 100km gelopen.

Weet nog niet wat ik hierna wil doen, lange runs lijken me (nog) niks dus misschien het tempo wat proberen te verbeteren.

Edit: oh en ik loop ook met hartslagmeter, voel namelijk niet aan hoe intensief de inspanning is en daardoor ik blaas mezelf zo op zonder meter :P

[ Voor 10% gewijzigd door XyS op 27-01-2021 16:07 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TheGhostInc schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Je merkt vooral het verschil wanneer je moe bent of niet helemaal fit. Het eerste stuk gaat dan goed op 'ritme', maar is dan al te hard. Of met wat adrenaline (wedstrijd oid) dat het allemaal super makkelijk gaat, totdat je merkt dat het toch te hard is gegaan en de man met hamer ineens langskomt.
Ik merk namelijk van mezelf dat ik best wissel in tempo gedurende een loop. Let wel, dit zijn tot op heden max 15min geweest omdat ik pas ben begonnen.

Met de auto (tripmeter) mijn 15min loop gemeten: dat was 2,5km

2,5km / 15min = 10 km/u oftewel 6min/km

Snel ben ik ook vroeger nooit geweest, ik diesel al mijn lopen :P Westrijden liep ik makkelijker, vooral door de gezelligheid met het publiek (DamTotDam, 7Heuvelen, Egmond etc)

• Rudedadude

Rudedadude

[...]

Redelijk regulier. Aa de buitenkant zit een soort plastic kooi (goudkleurig op mijn model), de binnenkant heeft vulling rondom de achilles, niet dik en niet dun en de hiel heeft een reguliere hoogte. rond de hiel is die vulling er minder en voel je directer dat gouden omhulsel. Ik merkte dat ik in de periode dat ik last had van mijn achilles (nagenoeg over op het moment) dat ik vooral ook baat had bij schoen met een 'doorroleffect' met een soort rocker onder de hiel /middenvoet, waarmee snel de spanning van de hiel wordt afgehaald. Naar mijn idee zoals veel Hoka's dat hebben (maarik heb nog nooit Hoka's aangehad) en in mijn geval een aantal Skechers met de zogeheten M-strike.

edit: en de zwarte variant van de schoen is veel mooier :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YsAwLzjjAmhepOlYvVLgPeUzCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VmmsQAgmpoXCeIk2sjTn9nW7.jpg?f=user_large

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

XyS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:04:
Nog een beginner hier! Liep al jaren een paar keer in de maand, max 5km en altijd pijntjes hier en daar.

Sinds kort ben ik wat serieuzer aan het lopen, heb hiervoor een programma gevolgd van Nike Run Club 10k. Twee weken terug mijn eerste 10k gelopen (51:04) en afgelopen zondag met een vriend samen 47:55 behaald (doel was eigenlijk 50:00).
Volg niet het hele NRC programma, skip vaak 1 run per week want 5x per week is me wat te veel. Merk dat ik wel een stuk sneller herstel dan op het begin en heb deze maand al bijna 100km gelopen.

Weet nog niet wat ik hierna wil doen, lange runs lijken me (nog) niks dus misschien het tempo wat proberen te verbeteren.
Welkom :)

Misschien is de bossen opzoeken richting het trailwerk wat voor je, stuk afwisselender dan die meters asfalt.

Nette score al in elk geval voor als je vrij kort onderweg bent, ik heb dan nog wel heel wat weekjes te gaan :P

• Roozzz
@Fraggert Die schoentjes smoelen inderdaad goed :) En fijn dat ze een variant hebben van de ronduit obese reguliere Fujitrabuco hebben gedaan (lompe klompen :+ en niet echt geschikt voor Nederland imho.)
Ik zou mij wel zorgen maken om 8mm aan drop extra. Die moet ergens vandaan komen (je achilles dus). Persoonlijk lijkt het mij teveel, maar met een beetje rustig opbouwen e.d. kan je het vast wel werkend krijgen.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik zit eens op de kaart van de regio te kijken en ik denk dat de Kaapse bossen wel een goeie zijn. Of misschien het gebied rond de oude vliegbasis in Soesterberg.

De routes op mudsweattrails.nl zijn wel tof, maar ook vrij lang. Misschien maar gewoon een bos zoeken.

Slecht idee... Hoe laat?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:10:
@Fraggert Die schoentjes smoelen inderdaad goed :) En fijn dat ze een variant hebben van de ronduit obese reguliere Fujitrabuco hebben gedaan (lompe klompen :+ en niet echt geschikt voor Nederland imho.)
Ik zou mij wel zorgen maken om 8mm aan drop extra. Die moet ergens vandaan komen (je achilles dus). Persoonlijk lijkt het mij teveel, maar met een beetje rustig opbouwen e.d. kan je het vast wel werkend krijgen.
Hoe meer kleur hoe beter d:)b

Die reguliere zijn idd wat aan de forse kant zag ik, ik had de 8 wel mijn initiële shortlist, maar op de Asics site staat die als pronatieschoen (foutje op de webshop, daar stond die als neutraal).

Bedoel je met extra drop dus het tekort aan drop? Van 12mm Brooks naar 4mm is idd 8.

Ik kan met zo weinig ervaring geen inschatting maken of 4mm echt veel te weinig is, ik koop liever een wat minder flitsende schoen met de juiste drop dan dat ik de boel in de vernieling help.

Ik loop (op een klein weekje reservebank na door een scheenbeen dat mij vertelde dat het tempo siginicant omlaagmocht) blessurevrij en klachtenvrij (spierpijn is er ook amper) en dat zou ik graag zou willen houden d:)b

* Fraggert duimt dat de winkels gauw weer open mogen om te gaan passen :Y

• Roozzz
Rudedadude schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:
[...]

edit: en de zwarte variant van de schoen is veel mooier :P
Saai :+
Redelijk regulier. Aa de buitenkant zit een soort plastic kooi (goudkleurig op mijn model), de binnenkant heeft vulling rondom de achilles, niet dik en niet dun en de hiel heeft een reguliere hoogte. rond de hiel is die vulling er minder en voel je directer dat gouden omhulsel. Ik merkte dat ik in de periode dat ik last had van mijn achilles (nagenoeg over op het moment) dat ik vooral ook baat had bij schoen met een 'doorroleffect' met een soort rocker onder de hiel /middenvoet, waarmee snel de spanning van de hiel wordt afgehaald. Naar mijn idee zoals veel Hoka's dat hebben (maarik heb nog nooit Hoka's aangehad) en in mijn geval een aantal Skechers met de zogeheten M-strike.
Haha, ik twijfelde of ik ook nog die foto zou toevoegen. Gezamenlijk hebben we hem wel volledig afgedekt :P
Ik ben altijd weer getriggerd of ik met een schema 'verder' kom dan met het op gevoel lopen zoals ik altijd doe.
Als ik zo af en toe naar jouw strava kijk, dan zou ik denken van wel. Je hebt een waanzinnige basis gebouwd met veel volume, maar loopt wel relatief veel op ongeveer hetzelfde tempo/intensiteit. Ik kan mij voorstellen dat je echt nog wel een stapje kan zetten door iets meer te polariseren in je trainingen en door het structureren van het seizoen. Dus door eerst base building en dan een periode wedstrijdspecifiek in te vullen. Of je daar ook zin in hebt, dat is een tweede en een vraag die alleen jij kan beantwoorden :)

Ik heb ook jaren hoofdzakelijk op gevoel gelopen en dat heeft mij leuke dingen gebracht. Maar als ik dan zie welke stap ik kan zetten door een paar maanden gedisciplineerd te trainen, dan is dat ook wel weer leuk.
Ik ga het dit jaar aan den lijve verder ondervinden want sinds de kerstvakantie heb ik ook een daadwerkelijke jaarplanning met periodisering daarbinnen en dus echt andere trainingen en intensiteiten per blok. Ik ben benieuwd (naar het resultaat én hoe lang ik het volhoud ;) ).

• Blomminator
  • Niet online
@GSX-MAN Waar zit je zo ongeveer? Ik zag Vliegbasis Soest voorbijkomen. Rondje trailen kan altijd samen, mag je even aan mn trailvest zitten (kort, maar toch!), en wie weet nog nuttige running tips. Stuur anders een Pb

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:29:
mag je even aan mn trailvest zitten (kort, maar toch!)
_O- _O- _O-

• Krylinck
@Roozzz @Rudedadude thanks voor de uitleg en foto's :) de Haglundse exostose is weg, dus dat mag niet zo'n probleem meer zijn. Nu blijft er altijd wel een lokale zwelling over, maar het is nog even afwachten in welke hoedanigheid.

Het probleem wat jij beschrijft, @Rudedadude, lijkt op een probleem van de achillespees zelf? Ik weet dat naar voren gedraaide hielkappen pijn doen bij een achillespeesontsteking. Bij mij is het juist een probleem als dat soort hielkappen ontbreken. Ik heb dat 'holletje' onder de hielkap nodig om mijn extra stukje hiel in te laten plaatsnemen :p

Strava

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
[...]

Na het begin van mijn achillespees blessure weer begonnen te lopen op NB 880v9. Heeft een lekker zachte hielkap en een fijne hoeveelheid cushioning in de zool, misschien is de NB 880v10 iets om te proberen?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Stomme vraag; heb je wel of geen correctie nodig qua schoenen bij trailing in vergelijk tot gewoon op asfalt. Het valt me namelijk op dat ik weinig pronatie schoenen zie in de categorie trail.

Ik loop zelf nu op de weg met saucony guide iso 2 en nike air zoom structure 21. En wil voor erbij nog een (hybride) trailschoen. Ooit was er de Saucony Guide 13 TR, maar volgens mij is daar geen opvolger van.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@bvsteyn Op de weg heb je meestal een harde ondergrond en dan kan.... een correctie zin hebben..
Als je in een trail meestal in het bod of veld loopt heb je dat niet... dus heeft dat amper zin... je "trapt de ondergrond toch deels samen".

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 27-01-2021 19:47 ]

• Krylinck
Cranzai schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Na het begin van mijn achillespees blessure weer begonnen te lopen op NB 880v9. Heeft een lekker zachte hielkap en een fijne hoeveelheid cushioning in de zool, misschien is de NB 880v10 iets om te proberen?
Thanks voor de tip :) ik heb als 'gewone' trainingsschoen dan al de GTS 20, die doet ongeveer wat je beschrijft. Ik zoek met name naar een snelle trainingsschoen, want dat is de Brooks absoluut niet.

Strava

• Rudedadude

Rudedadude

Krylinck schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:13:
@Roozzz @Rudedadude thanks voor de uitleg en foto's :) de Haglundse exostose is weg, dus dat mag niet zo'n probleem meer zijn. Nu blijft er altijd wel een lokale zwelling over, maar het is nog even afwachten in welke hoedanigheid.

Het probleem wat jij beschrijft, @Rudedadude, lijkt op een probleem van de achillespees zelf? Ik weet dat naar voren gedraaide hielkappen pijn doen bij een achillespeesontsteking. Bij mij is het juist een probleem als dat soort hielkappen ontbreken. Ik heb dat 'holletje' onder de hielkap nodig om mijn extra stukje hiel in te laten plaatsnemen :p
Ah, op die manier. Ja, bij mij was het echt de achilles of wat er ook maar in de buurt zat en juist schoenen met hogere hielkappen waren niet zo handig (zoals ook de Reebok Floatrides Energy). De huidige Fuelcell lijn van New Balance heeft dat ook. Een hele gave schoen lijkt me de RC elite. Die zijn alleen een beetje onvindbaar.

• XyS

XyS

0.o.O

AlkalineBug schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:19:

Ik kreeg ook last bij couch-to-5k, enige wat voor mij hielp was nog een stuk rustiger te rennen. Gewoon net boven wandel tempo.. Beter iets te langzaam en geen last dan iets te snel en moeten stoppen.
Het voelt niet echt aan als een workout maar helpt wel om je lichaam te laten wennen.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:31
Blomminator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:01:
Nu allerlei grote getallen voor situps voorbij komen. Ik doe pushups - niet volgens vast schema maar elke dag 's ochtend een paar en 's avonds. Ik heb weleens last van m'n onderrug; deels ongetraind, deels de hele dag niet-ergo aan mn laptop.
Ik dacht om 'Supermans' te gaan doen; Ik zie varianten van 'helemaal langmaken en vasthouden' , maar ik ken enkel de '20x je rug hol trekken, met gebogen armen.'
Iemand hier een idee over? Ik wil liever niet met gewichten aan de gang, want die heb ik niet en ik woon ieniemienie. Het moet werken als ondersteuning voor het hardlopen, samen met Russian Twists/pushups en -als ik echt enthousiast ben - planking.
Ik doe zelf de volgende oefening voor mijn rug alhoewel ik hem voornamelijk in de buikspieren voel. Maar goed, een getrainde buik ontlast ook de rug. Dus..... 1: op je rug liggen met benen gestrekt. 2:Linker been knie optrekken tot buik en daar houden. 3: rechter been iets van de grond maar wel gestrekt. 4: linker arm langs het lichaam elleboog tegen de buik en hand richting schouder. 5: Rechter arm gestrekt naar "boven" wijzen. Lichte hoek t.o.v. de grond van het hoofd weg. 6:Daar houden voor xx seconden en omgekeerd weer uitvoeren voor andere pose.

Goed! Mijn eigen verhaal. Mijn Aeropex moest opgeladen worden maar het kabeltje kwijt. Geen paniek. Op het werk had ik de reserve liggen dus de headset mee naar het werk. d:)b Vanavond mijn rondje moeten lopen en er direct achter gekomen dat de headset natuurlijk nog op het werk ligt. d:)b Ok, maakt niet uit. Dan maar een keer met oordopjes en mijn telefoon. En terwijl ik de oordopjes achter mijn toetsenbord vandaan vis zie ik dat deze verstrengeld is met..... de oplaaadkabel van de aeropex. d:)b Geeft niks, gewoon positief blijven en gaan. Dus halverwege de loop kan ik alleen maar over het werk denken omdat ik met het werk en vooral het op het werk achterblijven van de headset in mijn hoofd zit. Wordt ik afgeleid door een inkomende oproep. Het werk zou je denken. Maar nee! Telefonische verkoop van de media markt want mijn abbo kan verlengt worden en ik kan een nieuwe telefoon kopen. d:)b Van deze gelegenheid maar gebruik gemaakt om kenbaar te maken dat ik telefonische verkoop niet op prijs kan stellen. Dus de tweede helft niet meer gedacht over het werk maar over die mensen aan de telefoon. d:)b

Kom je thuis. Heb je toch je rondje gedaan maar niet zoals ik er plezier van heb. En ook nog eens de laagste cadans in maanden.

Dus als er iemand er nog over twijfelt om een Aeropex te kopen... Wil ik je reserve oplaadkabeltje overnemen Gewoon doen want dat loopt echt vele malen lekkerder. ;)

• XyS

XyS

0.o.O

Fraggert schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Welkom :)

Misschien is de bossen opzoeken richting het trailwerk wat voor je, stuk afwisselender dan die meters asfalt.

Nette score al in elk geval voor als je vrij kort onderweg bent, ik heb dan nog wel heel wat weekjes te gaan :P
Ja goed idee, ben van plan om in een natuurgebied hier in de buurt te lopen (Twiske), eens kijken of ik daar van het asfalt af kan :)

En het gaat lekker de afgelopen tijd, denk ook door de afwisseling in het NRC programma. Hoewel ik soms wel last krijg na interval trainingen, is dan wel over na 2 dagen.. misschien toch een beetje inhouden bij de 'best pace' sprintjes :+

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:03
XyS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Ja goed idee, ben van plan om in een natuurgebied hier in de buurt te lopen (Twiske), eens kijken of ik daar van het asfalt af kan :)
Genoeg ruimte en mogelijkheden voor in het Twiske. :Y

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
__R__ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Ik doe zelf de volgende oefening voor mijn rug alhoewel ik hem voornamelijk in de buikspieren voel. Maar goed, een getrainde buik ontlast ook de rug. Dus..... 1: op je rug liggen met benen gestrekt. 2:Linker been knie optrekken tot buik en daar houden. 3: rechter been iets van de grond maar wel gestrekt. 4: linker arm langs het lichaam elleboog tegen de buik en hand richting schouder. 5: Rechter arm gestrekt naar "boven" wijzen. Lichte hoek t.o.v. de grond van het hoofd weg. 6:Daar houden voor xx seconden en omgekeerd weer uitvoeren voor andere pose.

Goed! Mijn eigen verhaal. Mijn Aeropex moest opgeladen worden maar het kabeltje kwijt. Geen paniek. Op het werk had ik de reserve liggen dus de headset mee naar het werk. d:)b Vanavond mijn rondje moeten lopen en er direct achter gekomen dat de headset natuurlijk nog op het werk ligt. d:)b Ok, maakt niet uit. Dan maar een keer met oordopjes en mijn telefoon. En terwijl ik de oordopjes achter mijn toetsenbord vandaan vis zie ik dat deze verstrengeld is met..... de oplaaadkabel van de aeropex. d:)b Geeft niks, gewoon positief blijven en gaan. Dus halverwege de loop kan ik alleen maar over het werk denken omdat ik met het werk en vooral het op het werk achterblijven van de headset in mijn hoofd zit. Wordt ik afgeleid door een inkomende oproep. Het werk zou je denken. Maar nee! Telefonische verkoop van de media markt want mijn abbo kan verlengt worden en ik kan een nieuwe telefoon kopen. d:)b Van deze gelegenheid maar gebruik gemaakt om kenbaar te maken dat ik telefonische verkoop niet op prijs kan stellen. Dus de tweede helft niet meer gedacht over het werk maar over die mensen aan de telefoon. d:)b

Kom je thuis. Heb je toch je rondje gedaan maar niet zoals ik er plezier van heb. En ook nog eens de laagste cadans in maanden.

Dus als er iemand er nog over twijfelt om een Aeropex te kopen... Wil ik je reserve oplaadkabeltje overnemen Gewoon doen want dat loopt echt vele malen lekkerder. ;)
:D

Ik heb vandaag mn eerste rondje ( #teamochtend + #teammotregen, dubbele punten?) met mn nieuwe Aeropex gedaan. Echt, wat een briljant apparaat!

Ik liep nooit meer met muziek, omdat bijna alle doppen uiteindelijk uit mn oren glijden. En ik in het buitengebied het verkeer beter wil horen. Dat ging nu 100%. Voor het eerst geluid dat gewoon op mn kop blijft hangen :)

En handig inderdaad, zo'n extra laadkabeltje :D

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Krylinck schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Thanks voor de tip :) ik heb als 'gewone' trainingsschoen dan al de GTS 20, die doet ongeveer wat je beschrijft. Ik zoek met name naar een snelle trainingsschoen, want dat is de Brooks absoluut niet.
Ah i see, het is idd meer een "daily-trainer"/"do-it-all" schoen. Heb er ook wel rappe intervallen op gedaan maar er zijn ongetwijfeld geschiktere schoenen d:)b

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:04:

[...]

Mooie tijd (y) Jammer dat je nooit de hele echt goed hebt kunnen testen.
Hier was ik ook van plan om woon werk te gaan fietsen (totaal 55km) maar door corona is het nu vooral thuiswerken dus nu nog maar 1x op en neer gefietst.

En ik loop hem (nog) niet onder de 2 uur, zit nu net onder 2:07 dus een beetje het marathontempo voor een sub 3 uur.

[...]

Gefeliciteerd, niet de eerste toch? maar ga je dan dit schema oppakken met alle ellende van weinig slaap? :P
Ik had de laatste 12 weken enorme sprongen gemaakt, dus als je nu al nabij de sub3 zit dan is misschien wel meer mogelijk.
Verwacht je dat de najaarsmarathons weer doorgaan? Ik heb nog een ticket liggen voor Rotterdam, maar ik ga er niet vanuit dat het doorgaat. Het zal ergens in de zomer besloten moeten worden en volgens mij gaan ze pas in het najaar echt grootschalig vaccineren.
Gefeliciteerd, niet de eerste toch? maar ga je dan dit schema oppakken met alle ellende van weinig slaap? :P
Nee, de derde ;). Ben inmiddels gewend aan weinig slaap :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2021 21:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

bvsteyn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:36:
Stomme vraag; heb je wel of geen correctie nodig qua schoenen bij trailing in vergelijk tot gewoon op asfalt. Het valt me namelijk op dat ik weinig pronatie schoenen zie in de categorie trail.

Ik loop zelf nu op de weg met saucony guide iso 2 en nike air zoom structure 21. En wil voor erbij nog een (hybride) trailschoen. Ooit was er de Saucony Guide 13 TR, maar volgens mij is daar geen opvolger van.
In aanvulling op de voorgaande reactie hierop: zelfs al is de ondergrond niet zacht-zacht (denk aan wat rotsachtiger terrein, of aangereden puin, grind of zelfs in bossen met bovengrondse boomwortels hier en daar), zodra je over ongelijk terrein loopt kun je je voorstellen dat je enkel sowieso wat anders staat bij iedere voetplaatsing. Probeer dat niet te compenseren, maar juist je enkel sterker te maken. Bestaan leuke oefeningen voor en dan hoef je je niet zo zorgen te maken over je voetplaatsing, etc. ongeacht dat afstanden snel wat verder geraken.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

• Tinusvolkel
route99 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:47:
@bvsteyn Op de weg heb je meestal een harde ondergrond en dan kan.... een correctie zin hebben..
Als je in een trail meestal in het bod of veld loopt heb je dat niet... dus heeft dat amper zin... je "trapt de ondergrond toch deels samen".
Heb vandaag m'n Adidas Terrex agravic flow trail schoenen binnen gekregen en zitten prima.
Maar heb meteen m'n steunzolen erin gedaan, maar compenseren zou eigenlijk niet nodig zijn? zo te lezen, maar het zal er ook niet slechter van worden.
Achja ga het zaterdag is testen in de bossen.
Sport_Life schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Ik had de laatste 12 weken enorme sprongen gemaakt, dus als je nu al nabij de sub3 zit dan is misschien wel meer mogelijk.
Ow had nog niet het idee dat ik makkelijk 12km verder kon dus sub 3 uur doel ga ik voorlopig nog niet aanpassen ;)
Verwacht je dat de najaarsmarathons weer doorgaan? Ik heb nog een ticket liggen voor Rotterdam, maar ik ga er niet vanuit dat het doorgaat. Het zal ergens in de zomer besloten moeten worden en volgens mij gaan ze pas in het najaar echt grootschalig vaccineren.
Tja heb naast werken en m'n gezin nu toch niet heel veel anders te doen ;p
[...]

Nee, de derde ;). Ben inmiddels gewend aan weinig slaap :P
Join the club :*) persoonlijk vond ik het van 2 naar 3 kinderen niet heel veel drukker worden. Ben pas echt fanatiek gaan sporten toen de jongste ongeveer een jaar was, en gaat eigenlijk prima

• Rudedadude

Rudedadude

Op 11 seconden een wr op de 100km missen

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:29:
@GSX-MAN Waar zit je zo ongeveer? Ik zag Vliegbasis Soest voorbijkomen. Rondje trailen kan altijd samen, mag je even aan mn trailvest zitten (kort, maar toch!), en wie weet nog nuttige running tips. Stuur anders een Pb
Tof! Ik woon in Nieuwegein, maar hier lopen is vooral verhard. Dus dan maar eerst een stukje met de auto.

Slecht idee... Hoe laat?

• Tinusvolkel
Op 256620 seconden een post op het hardloopforum missen >:)
Appie76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
Ik weet niet precies hoe je een YouTube video embedt, maar was dit al langsgekomen hier?

https://youtu.be/LutfttoFxd4

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27
Iemand ervaring met deze lamp (of een beter alternatief?)

Afbeeldingslocatie: https://runx.nl/wp-content/uploads/2020/10/High-VIZ-Chest-Light-Adjustable-Front-GATO-Sports.jpg

Ik heb nu een gewoon ledvestje, maar mijn standaard loop rondje is niet verlicht. Dus ik mis toch eigenlijk wat verlichting.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

mhr-zip schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:

[Afbeelding]

Ik heb nu een gewoon ledvestje, maar mijn standaard loop rondje is niet verlicht. Dus ik mis toch eigenlijk wat verlichting.
Ik heb de (oudere weliswaar) Decathlon-versie van deze lamp (die heeft 125/250 Lumen en gebruik ik altijd op de lage stand, fel genoeg). Werkt prima, maar waar je misschien niet snel realiseert is dat de lichtstraal meebeweegt met je bovenlichaam. Ik verlicht dus de weg een beetje van links naar rechts naar links naar rechts.... Nou weet ik eigenlijk niet of dat bij heren net zo erg is omdat er daar geen(/minder? :P) gewicht aan de bovenkant van de romp meebeweegt, maar het kan misschien wel even wennen zijn. Een hoofdlamp heeft dit vrijwel niet omdat je dan exact verlicht waar je heen kijkt.

Ik denk dat ze uiteindelijk behoorlijk vergelijkbaar zijn gezien de vormgeving.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• FEIJ_87
Ik heb bovenstaande lamp ook, werkt prima om gezien te worden en zelf wat meer te zien, zeker op de felste stand (gebruik ik zelf eigenlijk nooit), al zou ik er niet mee door het bos gaan lopen op onregelmatige paden, dan liever een echt sterke/stabiele hoofdlamp. Gewoon in donker maar vlak/egaal gebied werkt het prima.

De lamp beweegt inderdaad wel een beetje met het lopen heen en weer, maar dat vind ik niet heel storend

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik heb ook de Decathlon versie, bevalt prima. Vind het heen en weer gaan juist wel fijn, daardoor verlicht hij een breder stuk vd weg.

Ik heb geen signature

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Tinusvolkel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:39:
[...]

[...]
Maar mij was het op mijn telefoon dan weer niet gelukt om de video te embedden :-(

Ik heb geen signature

• Tinusvolkel
Appie76 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Maar mij was het op mijn telefoon dan weer niet gelukt om de video te embedden :-(
Idd dat gaat nie zo makkelijk...

Over het draaien van het bovenlichaam zei een wijs man ooit:
kramerty88 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:24:

Armen:
  • Armen scharnieren vanuit de schouders in de looprichting, dus geen zijwaartse rotatie
  • Achterzwaai is kernpunt in de armzwaai. Vanuit de elleboog achterwaarts langs je lichaam ‘trekken’
  • Voorwaarts ophalen met borstspieren (denk 'elleboog')
  • ~90° ellebooghoek (niet meer, bij het ophalen is het minder)
  • Denk bij de armzwaai aan je “handen door de broekzak halen”
  • Handen ontspannen (geen vuist/gestrekte hand, heel licht wijsvinger/duim is ok)
Bij de armen is het allerbelangrijkst dat je schouders ‘scharnieren’. Je borst roteert niet mee en armen gaan van voor naar achteren in de looprichting dus. Alle energie die niet in de looprichting gaat is (deels) verspild. Door bij de armzwaai een puntfocus in je elleboog te hebben en van daaruit de trekken (zowel achterwaarts als voorwaarts) gebruik je de grotere spiergroepen, borst- en rugspieren. Mocht je een te kleine arm-hoek krijgen, let dan op je handen. Met een gebalde vuist wordt je arm-hoek kleiner, met je hand open en vingers gestrekt je arm-hoek groter. Dit heeft te maken met agonisten/antagonisten paren van je hand en armspieren. Een ontspannen hand zorgt voor een natuurlijke ontspannen arm-hoek (van ongeveer 90 graden). Om te voorkomen dat je een te los handje krijgt (zoals ik in de foto’s) kun je heel licht je duim en wijsvinger op elkaar knijpen, maar doe dat niet te hard (te hard resulteert weer in te kleine arm-hoek).
Dus door het lampje kan je je mooi focussen op deze techniek :)
Verder heb ik dus ook zo'n lampje maar dan van amazon voor een tientje

PS door op de link van de quote te klikken krijg je nog veel meer nuttige info maar heb er even een stukje uitgehaald.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:38

m-vw

Dus?

@Tinusvolkel De @kramerty88 loopscholing. :-)

Jammer van zijn blessures.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ter ondersteuning van het hardlopen probeer ik in elk geval dagelijks te wandelen. Gisteren een boel gedoe thuis, waardoor ik pas laat weg kon maar toch wel een rondje van minimaal 6 kilometer wilde doen.

Om 20.50 thuis komen is minder relaxed als om 21.00 de avondklok begint.

Slecht idee... Hoe laat?

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 22:08
Ik heb deze https://www.amazon.de/-/e...%2Caps%2C147&sr=8-18&th=1 een keer hier voorbij zien komen en besteld. Bevalt tot nu toe prima. Is oplaadbaar en lamp heeft drie standen fel, minder fel en knipperend.
Ik ben vrij groot(borst/buik omvang dus de lamp trekt wel iets naar boven.
mhr-zip schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:

[Afbeelding]

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
Bedankt voor de tips, dat zijn alvast dingen waar ik wat mee kan. Ik besef me dat ik ook wat specifieker had moeten zijn over kniepijn bij een groep ingewijden als dit. Mijn pijn zit vooral aan de zijkant van de knie aan de binnenkant van mijn been. Het idee dat ik te snel probeer te lopen resoneert wel sterk bij mij, dat past heel goed dus dat ga ik sowieso proberen aan te passen. Ik ben gewend vanuit andere sporten vooral explosief te werken en heb ook regelmatig sprinttrainingen gedaan, dat stukje conditionering zal ik even moeten overriden.

Rest nog wel mijn vraag of iemand hier ideeen heeft hoe je als leek/beginner een gedegen keuze voor schoenen kan maken zonder naar de winkel te kunnen voorlopig. Of zeggen jullie dat het gewoon beter is dat even te laten tot het wel kan? Ik heb al diverse artikelen gelezen en daaruit blijkt vooral een hoop eigen voorkeur, idem op dit forum. Dat is logisch maar ik heb het vermoeden dat ik ietwat afwijk van de norm met mijn zwakke, hyperflexibele gewrichten.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@AlkalineBug Vergeet de hele simpele zaken niet, om je core te versterken. Als die sterk is helpt dat bij veel zaken
De basis train je met de famous 7 minutes works outs...
https://www.rtlnieuws.nl/...-thuis-coronavirus-corona
Ik probeer ze in elke training in te bouwen. Tis toch een kwestie van doen.
Maar je kunt ze ook gewoon thuis doen...
De link naar de YouTube video geeft aan hoe je ze uit zou moeten voeren.

Vraag een fysio of zoek voor aanvullende oefeningen om je spieren nog sterker te maken ivm jouw hypermobiliteit. Die "7-minutes" geven je iig een best geode basis.
Succes ermee

• Rudedadude

Rudedadude

Tinusvolkel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:39:
[...]

[...]
Dit topic loopt ook veel te hard :(:)

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:
Over het draaien van het bovenlichaam zei een wijs man ooit:
[...]
Dus door het lampje kan je je mooi focussen op deze techniek :)
Daarom ook de opmerking dat het bij mannen waarschijnlijk minder .. eh.. pendelt. Het onderzoek dat ik eerder postte noemt ook een ander onderzoek dat aangeeft dat vrouwen blijkbaar echt minder goed lopen als we een slechtere bh dragen (kortere passen). Ik rouleer m'n bh's en gebruik de meest nieuwe altijd voor de lange afstanden (de stof slijt door wassen/zweet/gedragen worden en is op een gegeven moment gewoon minder stijf en geeft dus minder ondersteuning, maja, €70 :'( altijd wachten op uitverkoop en hopen dat je maat er nog is...). Dat verschil kan ik al merken met het lampje. Dus ik denk dat mannen over het algemeen minder heftig gezwaai hebben.

• Roozzz
Rudedadude schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Dit topic loopt ook veel te hard :(:)
Had Walmsley maar 12 seconden harder gelopen *ba dum tss*

• mhr-zip
Poekie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Daarom ook de opmerking dat het bij mannen waarschijnlijk minder .. eh.. pendelt. Het onderzoek dat ik eerder postte noemt ook een ander onderzoek dat aangeeft dat vrouwen blijkbaar echt minder goed lopen als we een slechtere bh dragen (kortere passen). Ik rouleer m'n bh's en gebruik de meest nieuwe altijd voor de lange afstanden (de stof slijt door wassen/zweet/gedragen worden en is op een gegeven moment gewoon minder stijf en geeft dus minder ondersteuning, maja, €70 :'( altijd wachten op uitverkoop en hopen dat je maat er nog is...). Dat verschil kan ik al merken met het lampje. Dus ik denk dat mannen over het algemeen minder heftig gezwaai hebben.
Onderschat mijn cupmaat niet ;(
Ik denk dat menig vrouw jaloers is.

Maar @Poekie @FEIJ_87 @Appie76 @VinnyAMS (en wie ik evt vergeten ben).

Bedankt voor jullie input, ik maak mij niet zo zorgen over te weinig licht, want ik loop nu hetzelfde rondje met alleen het ledlampje voor. Wat prima gaat (als iedereen zijn paard/hond maar in het gras laat kakken), maar omdat mijn schoonmoeder het ledvestje wel wil hebben/overnemen dacht ik, kan ik mooi upgraden O-)

Alleen nog even dubben of het de Gato of Decathlon gaat worden. Ben wel een beetje afgestapt van Aliexpress achtige lampjes, dus die amazon gaat het niet worden.

• Tinusvolkel
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Alleen nog even dubben of het de Gato of Decathlon gaat worden. Ben wel een beetje afgestapt van Aliexpress achtige lampjes, dus die amazon gaat het niet worden.
Snap je argwaan maar gebruik die van amazon nu al 1.5 jaar wekelijks en doet het prima.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Onderschat mijn cupmaat niet ;(
Ik denk dat menig vrouw jaloers is.
Een sportbh kan uitkomst bieden, maar als het alleen de zgn. band size is (de cijfers, bij vrouwen de borstkasomtrek direct onder de borsten in cm) en niet zozeer cupmaat (de letters, een manier om de omtrek van het grootste punt van je borsten t.o.v. band size aan te geven), is een compressieshirt misschien een makkelijkere en goedkopere oplossing.

Het lopen met niet ondersteund borstweefsel is gewoon heel erg pijnlijk en levert je prestatieverlies, dus waarom niet een oplossing vinden?

• mhr-zip
Tinusvolkel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Snap je argwaan maar gebruik die van amazon nu al 1.5 jaar wekelijks en doet het prima.
Amazon is een van mijn favoriete webwinkels, maar dit artikel werd niet geleverd door Amazon zelf. Vervolgens is de "besparing" maar 10 euro. Goedkope artikelen uit China hebben mij meer gekost dan mij lief is, daarom heb ik ooit de afweging gemaakt: is het elektrisch en/of heeft het batterijen geef dan iets meer geld uit.

• mhr-zip
Poekie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:08:
[...]

dus waarom niet een oplossing vinden?
Omdat ik een man ben O-)

Ik heb er geen last van, zo erg is het niet. Maar ik heb meer dan sommige vrouwen 8)

• FEIJ_87
Ik heb voor vanmiddag een max hartslag testje gepland (mits het droog wordt dan), gewoon oldschool met een timertje klokken en tellen (en m'n garmin polsmeting als extra).

Plan is als volgt: gewoon een aantal kilometertjes duurloop, dan 1 km versnellen (hartslag naar 170+ brengen), dan 500 m versnellen en dan een spoorbrug op om daar bovenaan te tellen.

Hebben jullie nog tips? (Zie er een beetje tegenop :P )

• BastiaanN
  • Niet online
@FEIJ_87 Je hartslag gaat ook gewoon omhoog bij inspanning in de regen hoor :p

@Calitomnication heeft al eens een keer een mooie methode omschreven: Calitomnication in "Hardlopen - deel 9"

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Ligt het aan mij of zijn er op Strava steeds vaker 'clubs' met bijvoorbeeld een 5k badge logo die doen alsof ze de 'challenge' zijn. Zelfs dezelfde tekst erbij geplakt etc.

• Roozzz
Shinji schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:33:
Ligt het aan mij of zijn er op Strava steeds vaker 'clubs' met bijvoorbeeld een 5k badge logo die doen alsof ze de 'challenge' zijn. Zelfs dezelfde tekst erbij geplakt etc.
Viel mij ook op ja. Ik zat me nog af te vragen wat het verdienmodel hierbij is...

• Shinji
Ik vind het maar irritant, wil best aan de challenges mee doen (juist) maar geen behoefte aan al die clubs en het is zo best lastig te onderscheiden.

Kan ook nergens een knop 'report' vinden of iets dergelijks.

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 22:08
Er zijn ook twee GOT clubs. Een Gathering of tweakers running club en een Gathering of Tweakers hardlopen.
Is de laatste van dit forum onderdeel? Ik vind de segmenten op strava wel erg leuk.
Shinji schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:42:
Ik vind het maar irritant, wil best aan de challenges mee doen (juist) maar geen behoefte aan al die clubs en het is zo best lastig te onderscheiden.

Kan ook nergens een knop 'report' vinden of iets dergelijks.

• Shinji
VinnyAMS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:06:
Er zijn ook twee GOT clubs. Een Gathering of tweakers running club en een Gathering of Tweakers hardlopen.
Is de laatste van dit forum onderdeel? Ik vind de segmenten op strava wel erg leuk.
[...]
Ja, er is een oude en een nieuwe volgens mij. De Gathering of Tweakers Hardlopen is de huidige volgens mij en wordt bijgehouden door onder andere @Poekie. Als je er deel van wil uit maken staat in de topic start hoe je je kan aanmelden.

//edit
Oh, niet in de topic start maar in de waarschuwing zie ik nu. Komt neer op aanmelden voor de club en je GoT nick en Strava naam sturen in een DM naar de genoemde personen. Dit omdat er alleen 'actieve' leden toegelaten worden zodat je niet allerlei spook aanmeldingen heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 28-01-2021 14:01 ]

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:49
Vandaag de lunchpauze aangepakt voor een kort rondje. Die regen en koude wind moesten toch een keer getrotseerd worden vandaag. Iets meer tempo erin om goed warm te blijven.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43
Ik heb sinds een maand of twee last van verkleumde onderarmen. Het vreemde is: nooit last van gehad. Ik loop/liep eigenlijk gewoon in een t-shirt, ook bij 0 graden. Wel had ik in afgelopen winters dan wel eens dunne handschoenen (bij vorst), zodat mijn handen een beetje warm bleven en ik juist via mijn armen de warmte een beetje kwijt kan. Ik zweet altijd flink.
Maar nu heb ik hier ineens last van. Ik heb het zelf niet koud of zo, mijn armen ook niet echt, maar ik ben alle kracht in mijn vingers kwijt. Twee maanden geleden met een paar vrienden 15km gelopen bij 4 graden en toen we terug waren kreeg ik mijn auto niet open omdat ik de sleutel niet omgedraaid kreeg zo'n slappe vingers (geen remote lock)
Heb nu een paar keer gelopen met losse mouwtjes (van die compressiedingen) maar ook dan heb ik er last van (terwijl het minder koud is 5-10 gr) en ik maar een 3 kwartier loop. Dan krijg ik al moeite om de voordeursleutel om te draaien.

edit: ik kan natuurlijk meer kleren aandoen, maar ik zweet al veel te veel met alleen een shirt aan. Het valt me gewoon op dat dit echt iets nieuws is. Verder geen last van mij armen of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 28-01-2021 13:56 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:58
Zo, net terug van de podotherapeut. Links heeft vrij veel behoefte aan correctie/ondersteuning omdat mijn enkel doorzakt, rechts niet. Rechts heb ik blessures doordat ik juist door de antipronatie in "supinatie" wordt geduwd. Daardoor heb je veel behoefte aan demping in je schoenen en is de levensduur van de schoenen dus ook veel korter. Al met al dus iets waar ik al bijna twee jaar mee rondloop en waar ik bij mijn eerste paar schoenen al het idee had dat het niet klopte. De GT-4000 en Omni Iso 2 hadden meer demping, mogelijk heb ik daardoor minder klachten op rechts gehad (want bij supinatie is goede demping belangrijk) ondanks dat ze in theorie meer corrigeerden (wat voor links ook nodig was).

Terugkijkend hebben ze in elke hardloopwinkel zich ook gefocust op links corrigeren en zolang rechts goed bleef, niets aan de hand. Dat was prima voor links (want daar heb ik nooit last van gehad), maar rechts geeft mij continu klachten (zoals nu dus ook). Het is niet uniek wat ik heb, maar het komt kennelijk ook niet dagelijks voor. Ze hadden me volgens de podotherapeut dus eigenlijk gewoon op een neutrale schoen moeten zetten met een generiek zooltje op links om te corrigeren, dan was ik waarschijnlijk beter af geweest. Hoe dan ook: ik moet mijn gevoel meer volgen. Mijn vrouw zei gelijk: dan had je dus toch gelijk toen je dat anderhalf jaar geleden zei! Nu maar hopen dat het ook echt beter is, zal best even wennen zijn omdat ik heel anders op de schoenen ga staan.

TL;DR: Sportsteunzolen besteld. Volgende week donderdag zijn ze klaar. En ik mag dus op zoek naar nieuwe schoenen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:39

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Gebruik ik na jouw tip ook, doet het prima, zeker voor deze prijs!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

BastiaanN schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:27:
@FEIJ_87 Je hartslag gaat ook gewoon omhoog bij inspanning in de regen hoor :p

@Calitomnication heeft al eens een keer een mooie methode omschreven: Calitomnication in "Hardlopen - deel 9"
Danku, ik blijf hetzelfde verhaal niet constant typen :P

@Roozzz, @Krylinck, @Tinusvolkel

Is het een idee om een stukje maxiaamltest in de topicstart op te nemen? Het is een onderwerp dat toch regelmatig de revue passeert. En ik kan overigens goed begrijpen dat de non-regulars niet eerst 9 draadjes met 1000-den reacties gaan doorspitten om te zien of dit al een keer voorbij is gekomen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Rudedadude

Rudedadude

Arjan90 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:55:
En ik mag dus op zoek naar nieuwe schoenen.
Dit is het enige wat bij mij is blijven hangen van je post :9
mhr-zip schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Omdat ik een man ben O-)

Ik heb er geen last van, zo erg is het niet. Maar ik heb meer dan sommige vrouwen 8)
Mannen verdwalen ook nooit, ze vinden alleen een nieuwe avontuurlijke route :P

@stefijn formeel kan het van alles zijn wat een verminderde doorbloeding tot gevolg heeft. Kan ook gewichtsverlies zijn. Ik loop tegenwoordig al met (dunne) handschoenen als het nog een graad of 10 is, want kou komt meestal vanaf het uiteinde. Terwijl ik dan nog wel een shirt of zelfs een singlet aan heb.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik zag hier wat posts voorbij komen over renteputen en korting, dus toch maar eens bij mijn rekening gaan kijken. Heb ze blijkbaar ook, nooit geweten :-D. Aangezien mijn tweakerbokjes het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld, was ik opzoek naar een nieuwe 'tussenschoen'. Niet voor intervallen en niet voor echt lange duurlopen, beetje daar tussen in. Is er blijkbaar een nieuw paar tweakerbokjes: de Reebok Floatride Energy 3 a.k.a. Tweakerbokje 2.0. Kost 100 euro, maar met rentepunten 65. Combi met welkomstcode ging helaas niet. Vandaag de eerste km's op gelopen en ze voelen wel weer fijn. Het bovenwerk lijkt iets duurzamer dan bij de vorige versie, maar het gevoel van sneller lopen dan je van plan was blijft. Ze zijn nog steeds niet heel stevig. Sommige landweggetjes hier zijn een soort gigantische kombocht en dan heb ik het idee dat je een beetje van de zool afglijd op den duur. Verder qua bang for bucks gewoon weer een topschoen. Mocht ik iemand kunnen helpen met een kortingscode, stuur dan even een PM (first come, first serve).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Pagina: 1 ... 88 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.