Oei. Zou hier wel even mee naar de huisarts(enpost) gaan, ze moeten even kijken of je achillespees niet is gescheurd. Balen...InZane schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:08:
[...]
Vanochtend rustig ingelopen naar het paleispark (ong. 4,5km) om daar een mooi rondje van een kilometer of 13 te gaan lopen. Vanaf een kilometer of 8 hebben we het tempo iets omhoog gegooid naar rond de 5min/km, dus niet overdreven. Rond de, ik denk, 10km totaal gelopen kilometers voelde ik al een klein pijntje in m'n rechterkuit, maar ik maakte me niet gelijk zorgen.. totdat het rond de 12km wat meer omhoog ging. Toen was het ineens afgelopen na een knak en een pijnscheut in mijn kuit. Het was onmogelijk om verder te lopen, ook langzaam joggen/dribbelen zat er niet in. Sindsdien eigenlijk constant pijn en normaal lopen lukt niet.
@Poekie Ja, vandaag daar gestart bij de Eethuis Kale Berg. Batavieren heb ik nooit aan meegedaan, tweemaal gevraagd als gastloper maar telkens had ik andere plannen.
@InZane Vergelijkbare omschrijving met mijn zweepslag ooit. Al ben ik geen onderrichte persoon om dat te kunnen vaststellen.
@InZane Vergelijkbare omschrijving met mijn zweepslag ooit. Al ben ik geen onderrichte persoon om dat te kunnen vaststellen.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Klinkt echt wel super gaaf om te doen! Maar als ik het goed begrijp bezoek je per challenge een aantal vooraf bepaalde coördinaten waarbij je nog zelf een route moet maken?Xaverius schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:53:
Voor de mensen die (ook) routemoe zijn. De mrs. en ik zijn begin vorig jaar begonnen met de Waypointchallenge. Veelal onverhard naar coördinaten lopen, selfie of foto met mascotte maken en achteraf loggen in een spreadsheet en foto's of op Facebookpagina plaatsen of in Strava bij de activiteit.
De eerste keer was gratis, nu is het 25 euro. Maar dan heb je van november tot juni de tijd om 300 coördinaten te bezoeken. Wij vinden het geld meer dan waard, we komen zo op plekken waar we anders nooit zouden komen om hard te lopen. Vandaag waren we bij Lochem (stond stiekem op mijn agenda omdat ik op Instagram iemand daar mooi trailfoto's had zien plaatsen) en morgen gaan we naar Swalmen of all places.
Ik zie altijd mooie foto’s van je langskomen op Strava
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
@BastiaanN Als ik het goed zie op 25 locaties 300 coördinaten. Gisteren bij de Lochemse 4 toppen weer tien er bij gevonden. Route van MST, ik kom er nog een keer voor terug. En de meeste foto's zeg ik niet op Strava maar op Facebook. 🤭
Aan de andere kant, bij Voorthuizen kon ik er één niet vinden. Gisteren via Facebook en filmpje gezien dat het vogelhuisje in kwestie verwijderd is. Zit je voor niks minuten lang te zoeken. 😂
Straks op weg naar Swalmen.
Aan de andere kant, bij Voorthuizen kon ik er één niet vinden. Gisteren via Facebook en filmpje gezien dat het vogelhuisje in kwestie verwijderd is. Zit je voor niks minuten lang te zoeken. 😂
Straks op weg naar Swalmen.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Zoo net de TERREX AGRAVIC FLOW schoenen besteld, dankzij @Arjan90
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar hebben veel overeenkomsten met m'n boston schoenen dus hoop dat het goed zit.
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar hebben veel overeenkomsten met m'n boston schoenen dus hoop dat het goed zit.
Nog aanvullend over de "route moeheid": je kan ook een keer van A naar B lopen. Je ergens laten afzetten en vanaf daar x kilometer terug naar huis. Stel je loopt altijd een rondje van 10 kilometer, dan blijf je vaak wel binnen een straal van zo'n 4 kilometer van je huis. Als je je ergens kan laten afzetten, is dat opeens heel anders. En met een auto is die 10 kilometer zo afgelegd om je af te zetten. Ik heb het in de zomer een keer gedaan toen mijn vrouw in een dorp verderop ging trainen, toen ben ik lekker 16 kilometer teruggelopen naar huis. Ik vond dat heel erg leuk en even wat anders. Ook als je kinderen hebt kan je bijv. goed vertrekken vanaf huis, met je partner afspreken waar je heen loopt en afspraken dat ze je gaan "zoeken". Hebben ze heel veel lol van en je kan nagenieten van die pret, haha!
@Shinji Ik heb op de laatste rij "Geen allergieën" staan. Maar ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt, het is veel relevanter als je wél een voorgeschiedenis of allergie hebt.
Onze RoadID's waren uiteindelijk helemaal niet aangekomen vorig jaar, maar na een berichtje werd het zo opgelost en kwam er een nieuw setje aan (vrouwlief en ik hadden samen besteld).
@InZane Ik las het en was ook al bang voor een zweepslag, vorig jaar op de baan hadden we het ook bij een hardloper tijdens loopscholing. Meerdere mensen hebben hem horen knakken/scheuren. Ook hij deed niets spannends, het was bij het dribbelen na kniehef ofzo. Ik zou inderdaad zeker naar een fysio gaan en verder pootje omhoog, die hond kan vast wel even door iemand anders uitgelaten worden. Heb je wel iets van een drukverbandje eromheen gedaan?
@Shinji Ik heb op de laatste rij "Geen allergieën" staan. Maar ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt, het is veel relevanter als je wél een voorgeschiedenis of allergie hebt.
Onze RoadID's waren uiteindelijk helemaal niet aangekomen vorig jaar, maar na een berichtje werd het zo opgelost en kwam er een nieuw setje aan (vrouwlief en ik hadden samen besteld).
@InZane Ik las het en was ook al bang voor een zweepslag, vorig jaar op de baan hadden we het ook bij een hardloper tijdens loopscholing. Meerdere mensen hebben hem horen knakken/scheuren. Ook hij deed niets spannends, het was bij het dribbelen na kniehef ofzo. Ik zou inderdaad zeker naar een fysio gaan en verder pootje omhoog, die hond kan vast wel even door iemand anders uitgelaten worden. Heb je wel iets van een drukverbandje eromheen gedaan?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Goed geslapen, stevig ontbijt, genoeg gedronken, gelletjes in de flipbelt, schoentjes gepoetst: ik ben onderweg voor mijn eerste duurloop van 30km. 😅
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Vanochtend een rondje van 8,5km gelopen met een maatje van me. Nog al een streber. Loopt altijd twee passen voor je en probeert het tempo altijd iets te verhogen. Heb 'm vandaag maar z'n gang laten gaan. Soms is die competitie juist wel leuk.
Heb enkel opgeschreven dat ik geen allergieën heb.Shinji schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Ik zou die wel willen doen, wat zetten jullie dan op de medische info regel? Ik kom dit tegen maar begrijpen ze dat in een Nederlands ziekenhuis ook?
No dxa no med hx no rv sx
Ik weet er van een paar nu wat het betekend maar nog niet van allemaal.
Vanochtend toch een (heel) klein rondje geprobeerd met de hond, maar dat was niet veel soeps. Morgenochtend iig huisarts bellen.Arjan90 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:29:
Lange wandelingen met de hond kan m'n vrouw gelukkig doen. Heeft ie ook wel nodig (bordercollie).
Uh heb er verder niks omheen. Heb ik ook niet in huis denk ik.
Ach ja, beetje schuifelen in huis lukt verder wel. Sommige dingen gaan toch door
Lees overal dat een halfuurtje fietsen wel goed is voor de doorbloeding. Denk dat ik dat van de week maar eens ga proberen.
Gisteren een appje van mijn trainer of ik zin had om met hem een mooi duurloopje van 20km te doen in De Lutte. Nou met z’n tweeën is altijd gezelliger dan alleen dus daar hoef ik niet zo lang over na te denken. Vanochtend om 9 uur begonnen en gelijk al wat flinke klimmetjes er in waarvan sommige over super drassige stukjes bospad wat het allemaal wel behoorlijk zwaar maakte.
Ik had het ergens wel kunnen weten met namen zoals “Tankenberg”, “Paaschberg” en “Loabult”
En dan te bedenken dat ik nog had voorgesteld om er maar een HM van te maken. Na 20km was ik echt wel helemaal stuk haha! Maar wel mooie omgeving en genoten 
Strava or it didn’t happen: https://www.strava.com/activities/4672069429
Ik had het ergens wel kunnen weten met namen zoals “Tankenberg”, “Paaschberg” en “Loabult”
Strava or it didn’t happen: https://www.strava.com/activities/4672069429
Grmbl... Horloge vergeten op te laden en die was leeg na 29 km... Verder wel lekker gelopen! Totaal ongeveer 32. Bizar dat je op zo’n afstand door verschillende fases lijkt te gaan ofzo. Beetje te hard begonnen (liepen 2 vrienden de eerste 8 mee, heb je net niks aan), daarna rustiger ritme gevonden. Tot 18 km leek het allemaal onwijs ver, maar daarna kom je in een soort leegte ofzo. Liep 5:40 in Z1 maar kon ook echt niet sneller of langzamer. Gewoon blijven stappen.AppieR schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:30:
Goed geslapen, stevig ontbijt, genoeg gedronken, gelletjes in de flipbelt, schoentjes gepoetst: ik ben onderweg voor mijn eerste duurloop van 30km. 😅
Wel voor herhaling vatbaar! Misschien toch richting ultra’s na de marathon...
Dat heb ik met basketball twee keer bij een teammaat gezien, de schreeuw van beiden hoor ik nog (ook jouw verhaal kan ik bijna niet lezen zonder de pijn te voelen @InZane , ben echt een watje geworden op dat vlak). Dan kan je niet nog "een beetje lopen", hoor. Heel misschien een ingescheurde achillespees, maar een forse zweepslag ligt meer voor de hand. Die diagnose is maandag vrij simpel te stellen met een echo.Krylinck schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Oei. Zou hier wel even mee naar de huisarts(enpost) gaan, ze moeten even kijken of je achillespees niet is gescheurd. Balen...
Hier wel precies 30 gelopen was een marathon tempo testje wat ik eind dit jaar wil gaan lopen. Moest er vandaag iig nog niet aan denken om 12 km meer te lopen, maar heb nog evenAppieR schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:07:
[...]
Grmbl... Horloge vergeten op te laden en die was leeg na 29 km... Verder wel lekker gelopen! Totaal ongeveer 32. Bizar dat je op zo’n afstand door verschillende fases lijkt te gaan ofzo. Beetje te hard begonnen (liepen 2 vrienden de eerste 8 mee, heb je net niks aan), daarna rustiger ritme gevonden. Tot 18 km leek het allemaal onwijs ver, maar daarna kom je in een soort leegte ofzo. Liep 5:40 in Z1 maar kon ook echt niet sneller of langzamer. Gewoon blijven stappen.
Wel voor herhaling vatbaar! Misschien toch richting ultra’s na de marathon...
Met een collega die een beetje in een loopdip zat (die mist z'n trainingsmaatjes en doelen/wedstrijden) vanmorgen samen er op uitgegaan. Ik een keer een iets andere route door een ander vertrekpunt, hij iemand om mee te kletsen
en lekker weer! Toch lekker 13,5 km weggetikt zo.
@BastiaanN de halve marathon van Oldenzaal gaat ook door dat gebied bij de Lutte en dat is niet voor niets "niet de snelste, wel de mooiste"
@BastiaanN de halve marathon van Oldenzaal gaat ook door dat gebied bij de Lutte en dat is niet voor niets "niet de snelste, wel de mooiste"
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Bij mij staat er op de laatste regel: No allergies / med. infoShinji schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Ik zou die wel willen doen, wat zetten jullie dan op de medische info regel?
Bij mij vandaag een ander soort route moeheid. Had een nieuwe route gemaakt, richting Katwijk, via Meijendel. Mooi gebied. Zou op zo'n 38km uitkomen. Maar na 25km had ik het eigenlijk wel gezien. Alleen, dan ben ik nog niet thuis. Dus je moet door. Op 2km van huis vond ik het wel genoeg en heb de rest maar gewandeld. Vrijdag en gisteren ook al gelopen en met vandaag erbij was toch wat te veel. Even bijkomen. 🥵
https://strava.app.link/jDmyol8ijdb
https://strava.app.link/jDmyol8ijdb
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Ergens deze week bedacht dat ik naar een eindpunt wilde lopen. Bij gebrek aan een Land's End of een Cabo de São Vincente werd het het havenhoofd bij Vlissingen-Oost.
Volgens afstandmeten.nl was de afstand 12,7km en dat maakt de totale afstand dus minimaal 25,4km terwijl mijn langste afstand 23,6km was.
Natuurlijk kan je kiezen voor een ander vertrekpunt of niet tot thuis doorlopen, maar als je iets doet dan moet je het er maar gewoon voor gaan.
Zo gezegd zo gedaan, uiteindelijk is het 27km geworden omdat ik niet de complete route uit en thuis hetzelfde wilde lopen.
Nu even met de beentjes omhoog.
Volgens afstandmeten.nl was de afstand 12,7km en dat maakt de totale afstand dus minimaal 25,4km terwijl mijn langste afstand 23,6km was.
Natuurlijk kan je kiezen voor een ander vertrekpunt of niet tot thuis doorlopen, maar als je iets doet dan moet je het er maar gewoon voor gaan.
Zo gezegd zo gedaan, uiteindelijk is het 27km geworden omdat ik niet de complete route uit en thuis hetzelfde wilde lopen.
Nu even met de beentjes omhoog.
@m-vw netjes
tijd om een segment aan te maken ook misschien, er lag op je gehele route gewoon helemaal niks!
@Tinusvolkel pfoe, dat is een flink tempo ook. Voelde het niet als een wedstrijd?
@Tinusvolkel pfoe, dat is een flink tempo ook. Voelde het niet als een wedstrijd?
Tot een halve marathon ging het nog vrij “ontspannen” daarna werd het bij elke km wel wat zwaarder en kon de laatste 4 km niet meer onder de 4:16 lopen, maar gelukkig had ik wat marge opgebouwd.Krylinck schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:42:
@m-vw netjestijd om een segment aan te maken ook misschien, er lag op je gehele route gewoon helemaal niks!
Voelde niet echt als een wedstrijd, maar wou is voelen wat dit tempo voor een lange afstand met je doet en wat het huidige niveau is. Want in oktober wil ik graag een hele marathon lopen onder de 3 uur.
@Krylinck Denk dat er wel segmenten zijn voor fietsers. Veel mensen die met de racefiets naar hun werk gaan. Het is niet echt een uitnodigende weg om te lopen.
Aan de andere kant sta ik dan wellicht eens een keer in de top 10 van een segment.
Aan de andere kant sta ik dan wellicht eens een keer in de top 10 van een segment.
Als jij nu al 30 km dit tempo relatief makkelijk loopt dan is die marathon onder de 3 uur in oktober appeltje eitje...Tinusvolkel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:49:
[...]
Tot een halve marathon ging het nog vrij “ontspannen” daarna werd het bij elke km wel wat zwaarder en kon de laatste 4 km niet meer onder de 4:16 lopen, maar gelukkig had ik wat marge opgebouwd.
Voelde niet echt als een wedstrijd, maar wou is voelen wat dit tempo voor een lange afstand met je doet en wat het huidige niveau is. Want in oktober wil ik graag een hele marathon lopen onder de 3 uur.
In het Antwerpse is er gisteravond nog een portie sneeuw gevallen, die was tegen de ochtend grotendeels weer verdwenen. Vanmorgen dus lekker in de winterbrij wezen lopen in het bos, windstil met een waterzonnetje. 19 kilometer...
Dit jaar meer aan het inzetten om ook alternatief te trainen om de loopmotivatie het volledige jaar te behouden. Maar dat is voorlopig nog niet nefast in de opbouw voor het hardlopen.
Dit jaar meer aan het inzetten om ook alternatief te trainen om de loopmotivatie het volledige jaar te behouden. Maar dat is voorlopig nog niet nefast in de opbouw voor het hardlopen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening mbt hardloopschoenen. Ik twijfel waar ik nou voor moet gaan, omdat ik twijfel wat voor een schoen ik nu moet gaan nemen: met of zonder ondersteuning.
Even qua achtergrond info, ik ben een loper van zo'n 62 kilo en rond de 1,80m. In april 2019 begonnen. Schoenmaat 43. Historie qua schoenen:
Misschien overanalyseer ik het allemaal teveel, maar ook nu heb ik toch al weer een paar weken last van pijntjes aan de rechterkant. Buitenkant kuit en bovenkant scheen: het wordt niet erger, ook niet minder. Als ik start met hardlopen heb ik er zo'n 500 meter wat last van, daarna trekt het weg. Moet ik dan, op basis van de slijtage rechts, toch kijken naar een neutrale schoen? Mogelijk corrigeren de antipronatie schoenen me toch teveel waardoor het lijkt op supinatie, terwijl het wordt veroorzaakt door de antipronatie (volgen jullie het nog?).
Eén ding heb ik al wel bedacht: ik denk dat ik wat meer een "comfortabele" (a la Triumph, Hurricana, Kayano, etc.) duurloopschoen erbij neem voor de duurlopen. Door iets meer kussens hoop ik de boel wat meer te ontzien. Dan zou ik dus in totaal op twee schoenen uitkomen. Een combinatie van de nieuwe Guide 14 en de Hurricane 23 zou dan logisch zijn als ik hetzelfde pad volg als nu. Anders een combinatie van de Ride en de Triumph. Daarmee zie je al dat ik wat neig naar Saucony: ik heb twee keer allerlei schoenen (allemaal antipronatie) gepast en kwam op geen andere schoen uit. Brooks had ik last van een randje aan de voorkant (verder liepen ze heerlijk, ook wat meer de "push" naar voren zoals de Saucony), New Balance vond ik gewoon echt niet lekker zitten en de Asics duwden mij naar mijn zin teveel naar mijn hak. Nike is eigenlijk de enige schoen die ik geloof ik nog niet zonder antipronatie heb gepast. Wel een neutrale Nike gepast in het begin, die zat als schoen als gegoten.
Afijn, met alle hardloopschoenervaring hier, dacht ik dat er misschien iemand wat tips heeft om te proberen of om naar te kijken en me een duwtje in de juiste richting te geven. Bij bijv. Futurumshop weet ik dat je 14 dagen kan proberen, dat lijkt me wat dat betreft een veilige optie voor mij. En daar kun je nog wel eens bonnen verzamelen via Strava
Even qua achtergrond info, ik ben een loper van zo'n 62 kilo en rond de 1,80m. In april 2019 begonnen. Schoenmaat 43. Historie qua schoenen:
- Asics GT-2000 7: veel last van pijntjes rechts zoals schenen, knie, kuiten. Vervangen na 300 kilometer.
- Asics GT-4000: prima gelopen, voelde wel wat aan als een wat "lompe" schoen. Vervangen na zo'n 650 kilometer.
- Saucony Omni ISO 2: heerlijk op gelopen, voelde me meteen wat meer naar "voren" geduwd, makkelijker om hogere tempo's te lopen. Slijtprofiel aan de onderkant was rechts voor aan de buitenzijde ('lateral wear"). Links "gewoon". Vervangen na zo'n 600 kilometer. Schoen zit nog steeds als gegoten.
- Saucony Guide 13: op basis van het slijtprofiel van de Omni ISO 2 is me deze schoen aangeraden. Loopt lekker, de schoen zelf zit niet zo lekker als de Omni qua bovenzijde en hoe het om mijn voet valt. Inmiddels zo'n 550 kilometer op de schoen, dus binnen twee a drie weken gaan we weer over de 650 heen. Het slijtprofiel heb ik uitvoerig vergeleken met de Omni en dan zie ik vooral dat ik veel minder slijtage aan de rechter buitenzijde heb. Maar, het zit er nog steeds overduidelijk.
Misschien overanalyseer ik het allemaal teveel, maar ook nu heb ik toch al weer een paar weken last van pijntjes aan de rechterkant. Buitenkant kuit en bovenkant scheen: het wordt niet erger, ook niet minder. Als ik start met hardlopen heb ik er zo'n 500 meter wat last van, daarna trekt het weg. Moet ik dan, op basis van de slijtage rechts, toch kijken naar een neutrale schoen? Mogelijk corrigeren de antipronatie schoenen me toch teveel waardoor het lijkt op supinatie, terwijl het wordt veroorzaakt door de antipronatie (volgen jullie het nog?).
Eén ding heb ik al wel bedacht: ik denk dat ik wat meer een "comfortabele" (a la Triumph, Hurricana, Kayano, etc.) duurloopschoen erbij neem voor de duurlopen. Door iets meer kussens hoop ik de boel wat meer te ontzien. Dan zou ik dus in totaal op twee schoenen uitkomen. Een combinatie van de nieuwe Guide 14 en de Hurricane 23 zou dan logisch zijn als ik hetzelfde pad volg als nu. Anders een combinatie van de Ride en de Triumph. Daarmee zie je al dat ik wat neig naar Saucony: ik heb twee keer allerlei schoenen (allemaal antipronatie) gepast en kwam op geen andere schoen uit. Brooks had ik last van een randje aan de voorkant (verder liepen ze heerlijk, ook wat meer de "push" naar voren zoals de Saucony), New Balance vond ik gewoon echt niet lekker zitten en de Asics duwden mij naar mijn zin teveel naar mijn hak. Nike is eigenlijk de enige schoen die ik geloof ik nog niet zonder antipronatie heb gepast. Wel een neutrale Nike gepast in het begin, die zat als schoen als gegoten.
Afijn, met alle hardloopschoenervaring hier, dacht ik dat er misschien iemand wat tips heeft om te proberen of om naar te kijken en me een duwtje in de juiste richting te geven. Bij bijv. Futurumshop weet ik dat je 14 dagen kan proberen, dat lijkt me wat dat betreft een veilige optie voor mij. En daar kun je nog wel eens bonnen verzamelen via Strava
[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 24-01-2021 20:32 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Net weer eens met mijn wegschoenen (saucony guide) door de modder geglibberd. Is niet ideaal maar wel leuk.
Nu ben ik toch langzaam aan het kijken voor schoenen die hier beter thuis zijn. De hybrides ( inov8 parkclaw, salomon sense) schijnen ook wat op de weg te kunnen , maar is het in de modder een verbetering.
Van De echte modder schoenen (inov8 mudclaw, salomon speedcross) vraag ik me af hoe ze het op de 2-3 km weg tot aan het bos doen.
Goed op alle ondergronden kan denk ik niet En dan is er straks ook nog zomer waar je ook prima met wat minder extreme grip op de paden kunt.
Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Nu ben ik toch langzaam aan het kijken voor schoenen die hier beter thuis zijn. De hybrides ( inov8 parkclaw, salomon sense) schijnen ook wat op de weg te kunnen , maar is het in de modder een verbetering.
Van De echte modder schoenen (inov8 mudclaw, salomon speedcross) vraag ik me af hoe ze het op de 2-3 km weg tot aan het bos doen.
Goed op alle ondergronden kan denk ik niet En dan is er straks ook nog zomer waar je ook prima met wat minder extreme grip op de paden kunt.
[ Voor 9% gewijzigd door Refro op 24-01-2021 20:24 ]
Ik hoop hetRoadman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:29:
[...]
Als jij nu al 30 km dit tempo relatief makkelijk loopt dan is die marathon onder de 3 uur in oktober appeltje eitje...
Met ING rentepunten kan je ook kortingsbonnen kopenArjan90 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:57:
Ik ben benieuwd naar jullie mening mbt hardloopschoenen. Ik twijfel waar ik nou voor moet gaan, omdat ik twijfel wat voor een schoen ik nu moet gaan nemen: met of zonder ondersteuning.
Even qua achtergrond info, ik ben een loper van zo'n 62 kilo en rond de 1,80m. In april 2019 begonnen. Schoenmaat 43. Historie qua schoenen:Misschien overanalyseer ik het allemaal teveel, maar ook nu heb ik toch al weer een paar weken last van pijntjes aan de rechterkant. Buitenkant kuit en bovenkant scheen: het wordt niet erger, ook niet minder. Als ik start met hardlopen heb ik er zo'n 500 meter wat last van, daarna trekt het weg. Moet ik dan, op basis van de slijtage rechts, toch kijken naar een neutrale schoen? Mogelijk corrigeren de antipronatie schoenen me toch teveel waardoor het lijkt op supinatie, terwijl het wordt veroorzaakt door de antipronatie (volgen jullie het nog?).
- Asics GT-2000 7: veel last van pijntjes rechts zoals schenen, knie, kuiten. Vervangen na 300 kilometer.
- Asics GT-4000: prima gelopen, voelde wel wat aan als een wat "lompe" schoen. Vervangen na zo'n 650 kilometer.
- Saucony Omni ISO 2: heerlijk op gelopen, voelde me meteen wat meer naar "voren" geduwd, makkelijker om hogere tempo's te lopen. Slijtprofiel aan de onderkant was rechts voor aan de buitenzijde ('lateral wear"). Links "gewoon". Vervangen na zo'n 600 kilometer. Schoen zit nog steeds als gegoten.
- Saucony Guide 13: op basis van het slijtprofiel van de Omni ISO 2 is me deze schoen aangeraden. Loopt lekker, de schoen zelf zit niet zo lekker als de Omni qua bovenzijde en hoe het om mijn voet valt. Inmiddels zo'n 550 kilometer op de schoen, dus binnen twee a drie weken gaan we weer over de 650 heen. Het slijtprofiel heb ik uitvoerig vergeleken met de Omni en dan zie ik vooral dat ik veel minder slijtage aan de rechter buitenzijde heb. Maar, het zit er nog steeds overduidelijk.
Maar ook al overwogen om steunzolen aan te laten meten icm “normale” schoenen?
Ps Loop je nog wel verder op de “oude” schoenen? Want vind 650km niet zo heel veel.
De hybrides zijn een aanzienlijke verbetering in de modder ten opzichte van een wegschoen. Naast wat meer profiel, zijn ze ook gewoon een stukje steviger en geven ze dus meer steun in onregelmatig terrein. Het duurt een stuk langer voordat je daarmee gaat glibberen.Refro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:23:
Net weer eens met mijn wegschoenen (saucony guide) door de modder geglibberd. Is niet ideaal maar wel leuk.
Op echte modderschoenen kan je wel over het asfalt lopen, maar echt heel fijn is dat niet. Zeker als je 3k heen en terug moet, zullen zowel je voeten als de noppen onder je schoenen blij zijn als je dat niet doet
Ik denk dat de hybrides of relatief lichte trailschoenen het dichtstbij komen van goed op alles (maar nergens uitmuntend). Maar het is net als met wegschoenen, voor ieder scenario wil je eigenlijk tenminste één specifiek paar te hebbenGoed op alle ondergronden kan denk ik niet En dan is er straks ook nog zomer waar je ook prima met wat minder extreme grip op de paden kunt.
If you can see, look. If you can look, observe
Think I dodged a bulletCranzai schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
Strandt hier dan al mijn poging tot 2021km in 2021? Na vorige week verdwaald te zijn en onverhoopt iets meer kilometers gelopen te hebben wat last van de linker voorvoet (lag wss aan het vele pantoffel dragen) Daarom het teveel aan km's deze week in mindering gebracht, slechts 1 loopje van +10km gedaan alles op laag tempo.
Helaas speelde mijn achillespees weer op, maandag niet, dinsdag lichtjes, gisteren wat erger en vandaag lijkt het mis![]()
Reflecterend op de afgelopen weken heb ik niet heel gekke dingen gedaan, wel ff flink balen
edit/toevoeging:
Slaap wel al met een strassbourgsok, iets dat de klachten aanzienlijk verminderd. Deze knijpt alleen een beetje in mijn tenen dus ga een ander type brace bestellen waar ik hopelijk langer mee kan slapen.
Twijfel of ik echt de tendonitis/ontsteking heb of vooral korte achillespezen. De pijn die ik heb is niet brandend maar vaak stijf/dof. (Ooit in het begin wel brandende pijn gehad bij druk)
Zondag een wandeling gemaakt om de doorbloeding opgang te krijgen, maandag 5km gelopen om te voelen hoe de pees zich hield. Testloopje beviel goed, toen dinsdag 8km rustig aan. Vervolgens vrijdag 13 en vandaag weer 13. Alles rond duurlooptempo (~5:20/km).
Het lijkt dat de pijntjes uitblijven als ik het wat rustiger aan doe. Plan is komende week 3*13 te lopen, ook in een tempo en dan volgende week misschien wat Zone1/Zone2 werk. Eerst wennen aan de omvang, dan weer snelheid er in verwerken
Wandelingetjes er ook maar inhouden voor het herstel en natuurlijk tegen de corona cabin-fever
@Arjan90 wellicht klachten door een gebrek aan loopscholing of een goede warming-up? Bij de loopgroep doen we bijvoorbeeld uitgebreide oefeningen als warming-up en natuurlijk de nodige loopscholing. Beide mis je nu denk ik al een paar weken? Zelf doe ik het in elk geval helemaal niet, enkel een beetje warmlopen voor de training.
[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanN op 24-01-2021 21:28 ]
Mudclaws wil je eigenlijk gewoon niet op de weg gebruiken... je voelt de noppen zoeken en schrapen...Refro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:23:
Speedcross is wat mij betreft echt een andere schoen, die nog wel dragelijk is op de weg...
Ik ben in Nederland nog geen plek gevonden waar ik Mudclaws zou willen gebruiken, ik ben benieuwd!?
En dan nog verwacht ik dat ik liever x-talons (ontworpen als cross-country race schoen) zou gebruiken hier (zitten qua zool tussen Mudclaw en Speedcross, maar minste demping van de 3).
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
@BastiaanN Ik denk niet dat dat het is, maar zou kunnen. Warming up let ik wel goed op, ik loop voor de training altijd wel zo'n 2 kilometer maar had me van de week bedacht dat ik wel er ook wel twee a drie versnellingen bij mag doen dus dat vanaf woensdag geintroduceerd. Dus als het ergens zit, dan zit het in de loopscholing. Die doe ik inderdaad niet zo trouw, want zonder coaching ga ik er toch op verslappen
Misschien dat mijn vraag zich ook wel wat teveel daarop toespitst, maar uiteindelijk komt het erop neer dat ik - volgens het internet en meerdere bronnen - supineer op rechts terwijl ik antipronatieschoenen heb. Aangezien overpronatie en supinatie tegenpolen zijn, vermoed ik dat ik beter uit ben met neutrale schoenen. Maar, dat gaat mogelijk weer andere problemen introduceren, mijn enkel links knikt nogal door.
@Tinusvolkel Dat is nog best een idee om eens naar te kijken, merk dat ik ook in gewone schoenen wel eens last hebben als ze weinig demping of steun bieden onder de boog van mijn voet. Thanks!
@Tinusvolkel Dat is nog best een idee om eens naar te kijken, merk dat ik ook in gewone schoenen wel eens last hebben als ze weinig demping of steun bieden onder de boog van mijn voet. Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 24-01-2021 21:46 ]
Ik weet niet precies hoe je een YouTube video embedt, maar was dit al langsgekomen hier?
https://youtu.be/LutfttoFxd4
Ik heb geen signature
Ok, ik wilde net iets posten dat ik vandaag ook weer begonnen ben met lopen, en dat de eerste training van het 10K Garmin Coach programma lekker ging. Maar na dat filmpje ga ik even in een hoekje zitten huilen.
Het Leudal wil op stukken behoorlijk modderig worden. Of je daar mudclaws voor nodig hebt geen idee. Voor mijn mountainbike heb ik ook een setje continental survival banden echt overal in de modder grip (en veel rolweerstand, gewicht en op de weg niet te hebben). Maar zo blijkt dat ik soms overdrijf in materiaal keuzeRonald schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Mudclaws wil je eigenlijk gewoon niet op de weg gebruiken... je voelt de noppen zoeken en schrapen...
Speedcross is wat mij betreft echt een andere schoen, die nog wel dragelijk is op de weg...
Ik ben in Nederland nog geen plek gevonden waar ik Mudclaws zou willen gebruiken, ik ben benieuwd!?
En dan nog verwacht ik dat ik liever x-talons (ontworpen als cross-country race schoen) zou gebruiken hier (zitten qua zool tussen Mudclaw en Speedcross, maar minste demping van de 3).
Zo'n effort en dan 11 seconden te veelAppie76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
Ik weet niet precies hoe je een YouTube video embedt, maar was dit al langsgekomen hier?
Er deed trouwens ook een Nederlander en maatje van me mee: Peter van der Zon. Een niet onverdienstelijke trail loper. Hij had als doel sub 7 te lopen. Liep keurig op schema met stug 4:00 min/km, maar is na 55k uitgestapt ivm opkomende blessure.
Nog niet gezien, morgen maar eens doen. De Jim heeft inmiddels wel een track-record op u tegen te zeggen. Er gaat ook een heel mooi verhaal over zijn Western States een jaar of 5 geleden. Toen liep 'ie zo'n 40 minuten voor zijn tegenstanders en ruim op 'course record' toen 'ie bij km 93 v/d 100 ergens de weg kwijt raakte naar een rivieroversteek en in een soort mental breakdown terecht kwam. Uiteindelijk nog steeds een supertijd gelopen maar natuurlijk geen 1e meer en geen course record.Appie76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:12:
Edit: net gekeken. Wow. Bizar, zo close op zo'n afstand. @Roozzz Begrijp wat je bedoelt met die voelbare pijn bij zo'n live-stream. Doet mij een beetje denken aan Butter's poging tot marathon-kwalificiatie voor de olympische spelen een jaar of 5-6 geleden. Die kwam ook 11 seconden tekort... (en zou daarna ook nooit meer kwalificeren, tenzij er dit jaar nog een wonder gebeurt).
[ Voor 20% gewijzigd door Valorian op 24-01-2021 23:48 ]
Dat was even zoeken... Die conti's lijken op mijn nobby nics... Ik begrijp waarom je aan mudclaws denkt, maar mudclaws zijn extremer (noppen zijn 8mm diep!)Refro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:45:
[...]
Het Leudal wil op stukken behoorlijk modderig worden. Of je daar mudclaws voor nodig hebt geen idee. Voor mijn mountainbike heb ik ook een setje continental survival banden echt overal in de modder grip (en veel rolweerstand, gewicht en op de weg niet te hebben). Maar zo blijkt dat ik soms overdrijf in materiaal keuze
Het hoofdkantoor van inov8 is in Staveley, Engelse Lake district wat ik vlakbij woonde. Mudclaw is gemaakt voor het terrein daar... En er is een reden dat eigenlijk alleen de Engelse specialistische fellrunning schoenfabrikanten (inov8, Walsh) dergelijke schoenen hebben.
Begrijp me niet verkeerd, die schoenen zijn uitstekend... Voor daar.
Tenzij je weet dat een speedcross niet voldoet... Neem de speedcross.
Is ook nog eens beter (sterker/slijtvaster) gebouwd. Sommigen van mijn Engelse clubgenoten liepen nooit op mudclaws, maar die waren technisch beter dan ik
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
@Refro Wij hebben vandaag bij Swalmen gelopen, beetje modderig maar goed te doen met trailschoenen. Leudal gaan we ook nog bezoeken, als er wat sneeuw valt volgend weekend staat die met stip bovenaan
Stop de verwelking!
Update rond mijn persoonlijke challenge de 300km aan te tikken in januari (zie bovenstaande post voor uitleg)... Zwaar weekje gehad. Zoals verwacht woensdag veel kilometers kunnen maken (dat is altijd mijn lang-inlopen + intervallen op de baan + lang uitlopen dag) en bijna 19km op de teller gezet.Valorian schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:18:
Ondertussen hier trouwens weer mooi op schema. Na wat aanklooien in de herfst, pijntjes, etc. vanaf december het volume weer flink omhoog gegooid. En per januari voor mijzelf een challenge gezet om de 300KM weer eens te halen. Dat is mij tot nu toe alleen in april/mei gelukt, en iets wat ik normaal niet zo snel zou doen omdat ik teveel andere leuke dingen wil doen. Maar met zo'n lockdown en weinig andere prikkels in het leven is het prima haalbaar om 5x of meer per week te lopen. Qua beschikbare tijd in ieder geval. Of het qua belastbaarheid ook lukt is even een tweede. In april/mei is het mij wel gelukt maar dat was wel echt een uitzondering, en een stuk makkelijker qua weer, daglicht, etc.
Leuke van zo'n challenge is dat het ook een soort game maakt van mijn hardloophobby. Met 300km in een maand moet ik zo'n 10km per dag lopen. Dat betekent dat ik met elke km die ik langer loop 'spaar' voor een rustdag. Drie keer 13,3km en ik heb een rustdag bij elkaar gespaard. En visa versa: besluit ik twee dagen achter elkaar niet te lopen dan weet ik dat ik keihard aan de bak moet om de schade te herstellen. Op dit moment zit ik op 170km v/d 300 en hebben we nog 12 dagen te gaan (incl. vandaag). 130km in 12 dagen betekent dat ik ergens nog 10km moet inlopen op 'bij te zijn' en daarnaast gemiddeld élke dag een 10K moet aftikken. Daar heb ik absoluut geen zin in dus denk dat er nog een aantal 13-14's gaan komen zodat ik ergensn nog wat rust kan pakken tussendoor.
Qua loopjes kies ik er voor om één zware training in stand te houden, namelijk intervallen op de baan (zo lang dat nog kan, binnen de avondklokmaatregelen). De overige dagen wissel ik van tempo's, soms vlot, soms juist heel langzaam als 'recovery run'. Gemiddeld loop ik rond de 11,5km/u.
Kortom, in het kader van geen wedstrijden maar toch doelen of challenges stellen leek dit mij wel weer een uitdaging. Vooral in een donkere koude en natte januarimaand
Donderdag even een ultra-rust-loopje gedaan op 6:40/km. Dat is niet makkelijk maar leek mij wel goed voor het herstel. Na 8,5km was ik er overigens wel echt helemaal klaar mee. Wat niet mee hielp was dat het behoorlijk regende en ik gekleed was zoals altijd, dus vrij underdressed uitgaan van dat ik mijzelf wel warm zou lopen... Note to self: bij regen en lage hartslag: warmer kleden
Vrijdag was het idee gewoon weer een 'normale 10k' af te tikken, maar zo'n beetje alles in mij protesteerde. Met het oog op 'heel blijven is belangrijker dan vinkjes zetten en getallen op strava' besloten er nog maar een echte rustdag achteraan te plakken! Dat verkleint de kans dat ik de 300 ga halen, maar voelde wel erg fijn na zo'n 110km in 9 dagen achter elkaar...
Zaterdag voelde alles weer een stuk beter en kon er zonder veel moeite een 14km @ 4:45 vanaf. Dat het perfect loopweer was hielp natuurlijk wel mee om er wat moois van te maken.
Zondag was een puzzeltje. Want had nog een middagje klimmen op de 20m buitenwand om de hoek in het programma. En dat gaat mij toch altijd wat minder makkelijk af als ik 's ochtends dan eerst nog even een lange duurloop pak. Maar zondagavond nog eens lang lopen had ik al helemaal geen trek in. En 's ochtends was het heerlijk met een zonnetje! Uiteindelijk besloten voor de polderoplossing: 's ochtends 6km in de zon en 's avonds net-voor-de-avondklok de andere kleine 7km. Klimmen ging overigens nog steeds voor geen meter maar dat had meer te maken met hele koude vingers en niet de juiste focus vinden.
---
Huidige status: 223,5km op de teller, 7 dagen te gaan. Nog één 75+ km weekje dus.
Oh nee hoor die conti's zijn veel extremer als nobby nics. Maar hier gaat het over hardlopen, point taken, niet overdrijven en voor wat minder extreem profiel gaan (heb ik direct de rest van het jaar ook wat meer aan).Ronald schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:23:
[...]
Dat was even zoeken... Die conti's lijken op mijn nobby nics... Ik begrijp waarom je aan mudclaws denkt, maar mudclaws zijn extremer (noppen zijn 8mm diep!)
Het hoofdkantoor van inov8 is in Staveley, Engelse Lake district wat ik vlakbij woonde. Mudclaw is gemaakt voor het terrein daar... En er is een reden dat eigenlijk alleen de Engelse specialistische fellrunning schoenfabrikanten (inov8, Walsh) dergelijke schoenen hebben.
Begrijp me niet verkeerd, die schoenen zijn uitstekend... Voor daar.
Tenzij je weet dat een speedcross niet voldoet... Neem de speedcross.
Is ook nog eens beter (sterker/slijtvaster) gebouwd. Sommigen van mijn Engelse clubgenoten liepen nooit op mudclaws, maar die waren technisch beter dan ik
Goed bezigValorian schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:37:
[...]
Update rond mijn persoonlijke challenge de 300km aan te tikken in januari (zie bovenstaande post voor uitleg)... Zwaar weekje gehad. Zoals verwacht woensdag veel kilometers kunnen maken (dat is altijd mijn lang-inlopen + intervallen op de baan + lang uitlopen dag) en bijna 19km op de teller gezet.
Donderdag even een ultra-rust-loopje gedaan op 6:40/km. Dat is niet makkelijk maar leek mij wel goed voor het herstel. Na 8,5km was ik er overigens wel echt helemaal klaar mee. Wat niet mee hielp was dat het behoorlijk regende en ik gekleed was zoals altijd, dus vrij underdressed uitgaan van dat ik mijzelf wel warm zou lopen... Note to self: bij regen en lage hartslag: warmer kleden
Vrijdag was het idee gewoon weer een 'normale 10k' af te tikken, maar zo'n beetje alles in mij protesteerde. Met het oog op 'heel blijven is belangrijker dan vinkjes zetten en getallen op strava' besloten er nog maar een echte rustdag achteraan te plakken! Dat verkleint de kans dat ik de 300 ga halen, maar voelde wel erg fijn na zo'n 110km in 9 dagen achter elkaar...
Zaterdag voelde alles weer een stuk beter en kon er zonder veel moeite een 14km @ 4:45 vanaf. Dat het perfect loopweer was hielp natuurlijk wel mee om er wat moois van te maken.
Zondag was een puzzeltje. Want had nog een middagje klimmen op de 20m buitenwand om de hoek in het programma. En dat gaat mij toch altijd wat minder makkelijk af als ik 's ochtends dan eerst nog even een lange duurloop pak. Maar zondagavond nog eens lang lopen had ik al helemaal geen trek in. En 's ochtends was het heerlijk met een zonnetje! Uiteindelijk besloten voor de polderoplossing: 's ochtends 6km in de zon en 's avonds net-voor-de-avondklok de andere kleine 7km. Klimmen ging overigens nog steeds voor geen meter maar dat had meer te maken met hele koude vingers en niet de juiste focus vinden.
---
Huidige status: 223,5km op de teller, 7 dagen te gaan. Nog één 75+ km weekje dus.
Ik bedoelde eigenlijk "neutrale" ipv "normale" schoen icm steunzolen. (had dit een beetje krom getypt)Arjan90 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:45:
@BastiaanN
Maar heb hier in m'n normale en hardloop schoenen steunzolen en dat bevalt prima, bij de op blote voeten loopband test bij de runnersworld kwam er dus ook uit dat ik teveel naar binnen liep maar door mijn steunzolen liep ik dus buiten weer prima volgens de medewerker.
@Tinusvolkel Ik had het ook krom geschreven, dat bedoelde ik ook met als aanvulling dat ik ze dan ook gewoon kan gebruiken. Ga ik eens naar kijken!
Pfff. Lekker boeien. Afgezien van de enorme prestatie is dit geen maatstaf voor ons. Lekker je eigen tempo en je eigen afstanden. Je loopt voor jezelf en niet voor een ander. Ik weet dat Hamilton al 7 keer wereldkampioen F1 is maar ik stap toch elke ochtend in de auto.underrated schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:31:
Ok, ik wilde net iets posten dat ik vandaag ook weer begonnen ben met lopen, en dat de eerste training van het 10K Garmin Coach programma lekker ging. Maar na dat filmpje ga ik even in een hoekje zitten huilen.
Oh en trouwens.. Garmin Coach .............
Er zijn hier volgens mij veel Saucony liefhebbers, dus misschien wel een goede plek voor mijn vraag. Ik heb al meerdere jaren Saucony Guides gelopen, dit jaar eens ter afwisseling een paar Triumphs gekocht (Hurricane was niet beschikbaar in de winkel en deze liepen heerlijk). Daarnaast ter afwisseling een paar Adidas Bostons en een paar trailschoenen.
De Saucony's gebruik ik vooral voor langere duurlopen, kan ik weer blind een paar Guide's kopen? Zag dat ze tegenwoordig afgestapt zijn van het middenblok en dat vervangen hebben door een ander guidance gedeelte (vergelijkbaar met de Liberty ISO), wat op zich geen probleem zou moeten zijn. Of zou ik moeten kijken naar de Endorphins? Mits verkrijgbaar...
De Saucony's gebruik ik vooral voor langere duurlopen, kan ik weer blind een paar Guide's kopen? Zag dat ze tegenwoordig afgestapt zijn van het middenblok en dat vervangen hebben door een ander guidance gedeelte (vergelijkbaar met de Liberty ISO), wat op zich geen probleem zou moeten zijn. Of zou ik moeten kijken naar de Endorphins? Mits verkrijgbaar...
Ga mij hier ook maar eens melden. Beetje motivatie voor mezelf ook. Nooit echt veel gedaan. Vorig jaar ingeschreven voor een 10k. Was in feb op 8.5km optrainen en voor mn gevoel ging het wel lukken. Toen kwam corona en werd de wedstrijd gecanceld en de motivatie was totaal weg.
Merk ook door het thuiswerken dat ik niet altijd even netjes zit (veel opgetrokken benen of benen onder mn lichaam) en dat dit niet helpt. 2 weken geleden weer eens begonnen. Conditie is er nog wel lijkt het, maar moet voor mn knieen weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen. Na 2x 10 min (met 5 minuten pauze) deden ze al pijn. 2e, 3e en 4e keer lopen was het al redelijk pijnvrij. Rustig aan is het devies voor mij. Deze week 3x 10 minuten (met 5 min pauze) proberen volgens het schema!
Merk ook door het thuiswerken dat ik niet altijd even netjes zit (veel opgetrokken benen of benen onder mn lichaam) en dat dit niet helpt. 2 weken geleden weer eens begonnen. Conditie is er nog wel lijkt het, maar moet voor mn knieen weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen. Na 2x 10 min (met 5 minuten pauze) deden ze al pijn. 2e, 3e en 4e keer lopen was het al redelijk pijnvrij. Rustig aan is het devies voor mij. Deze week 3x 10 minuten (met 5 min pauze) proberen volgens het schema!
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
wat is het 10K Garmin Coach programma? IS dat een app voor tijdens het rennen? En is het gratisunderrated schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:31:
"Gratis" bij aankoop van een Garmin horlogeFlipm0de schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:02:
[...]
wat is het 10K Garmin Coach programma? IS dat een app voor tijdens het rennen? En is het gratis
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
ik heb voor mezelf als doel dat ik de 10k heb gelopen ik een 'echte' loper ben en dan een apple watch magPoekie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:07:
[...]
"Gratis" bij aankoop van een Garmin horloge
Met ASR Vitality nog praktisch gratis ook, als je je beweegdoelen haalt. Nog een mooie stok achter de deur.Flipm0de schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:10:
[...]
ik heb voor mezelf als doel dat ik de 10k heb gelopen ik een 'echte' loper ben en dan een apple watch mag
dat is van de reclame toch? Ga ik eens opzoeken ThanksKrylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Met ASR Vitality nog praktisch gratis ook, als je je beweegdoelen haalt. Nog een mooie stok achter de deur.
Gisteren de rivier overgestoken en 18 kilometer hard gelopen met een gemiddelde van 5.41. Ik moet zeggen dat is niet echt mijn record maar ik vond het al met al wel lekker lopen. Het was niet echt pushen ofzo. Lekker rondje beetje zon en alles was eigenlijk wel prima. Vanacht wel bijzonder slecht geslapen en vandaag een beetje last van spierpijn. Maar goed de boel is weer opgerekt en vannacht maar iets vroeger naar bed en dan zal de boel wel weer herstellen.
Nickname KasPlantje.
Ik loop zelf op de Guide 13 (meerdere paar versleten) en zou zo blind de Guide 14 durven te kopen.acidd91 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:26:
Er zijn hier volgens mij veel Saucony liefhebbers, dus misschien wel een goede plek voor mijn vraag. Ik heb al meerdere jaren Saucony Guides gelopen, dit jaar eens ter afwisseling een paar Triumphs gekocht (Hurricane was niet beschikbaar in de winkel en deze liepen heerlijk). Daarnaast ter afwisseling een paar Adidas Bostons en een paar trailschoenen.
Daarnaast loop ik ook op de Endorphin Shift (bezig met tweede paar en gebruik ook een paar Speeds). Beide schoenen lopen wel heel anders dan de Guide naar mijn menig. Bij de Shift merk je een veel duidelijke afwikkeling naar voren. Je wordt als het waren meer naar voren gestuwed. Nog even afgezien in het gevoel van demping die bij de Shift veel meer aanwezig is dan de Guide naar mijn mening.
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. VitalityFlipm0de schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:31:
[...]
dat is van de reclame toch? Ga ik eens opzoeken Thanks
Iets minder gekleurd dan de reclame
@acidd91 Je zou mogelijk ook de Ride 13 kunnen overwegen? Dat is de neutrale variant van de Guide. Gezien je ook op de Triumph loopt (die neutraal is), zou de Ride 13 mogelijk ook goed kunnen zijn voor je. Over de Guide 14 is nog weinig te vinden, wel wat reviews en die lijken te suggereren dat er wel wat aan de schoen is veranderd. De Triumph (en Hurricane) zijn natuurlijk wel schoenen met meer demping dan de Guide of Ride, dus wat dat betreft zou je er qua comfort wat op achteruit kunnen gaan als de Guide de Triumph vervangen.
@Krylinck Ik heb het sinds dit jaar ook, de eerste keer hardlopen kwam ik thuis en had ik gelijk de punten van die week te pakken. 5 euro verdiend met een rondje hardlopen, toch leuk
Misschien dat iemand er voordeel van heeft, maar Perry Sport heeft 25% korting op alles. O.a. de Asics GT-2000 9 zijn met korting verkrijgbaar (105 euro). Ook veel merkspullen in de aanbieding verder. Linkje: https://www.perrysport.nl...open/?facet-gender-=heren
@Krylinck Ik heb het sinds dit jaar ook, de eerste keer hardlopen kwam ik thuis en had ik gelijk de punten van die week te pakken. 5 euro verdiend met een rondje hardlopen, toch leuk
Misschien dat iemand er voordeel van heeft, maar Perry Sport heeft 25% korting op alles. O.a. de Asics GT-2000 9 zijn met korting verkrijgbaar (105 euro). Ook veel merkspullen in de aanbieding verder. Linkje: https://www.perrysport.nl...open/?facet-gender-=heren
Moet je wel een heel jaar minimaal 3 keer in de week hardlopen (afhankelijk van de intensiteit en duur van de workout) of heel veel stappen zetten per dag. En als je de kadobonnen ook wil scoren elke maand dan kom je er met alleen 3 keer in de week hardlopen ook niet meer.Krylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Met ASR Vitality nog praktisch gratis ook, als je je beweegdoelen haalt. Nog een mooie stok achter de deur.
Alleen jammer dat ze alleen maar cashback hebben op speelgoed van Apple of Fitbit. En niet een echt sporthorloge zoals een Garmin!
* BastiaanN heeft al 40 euro aan kadobonnen binnen
@Flipm0de Het puntensysteem staat hier heel goed uitgelegd. En evt. kun je nu al beginnen met Vitality als je ze beloofd dat je volgend jaar overstapt naar een van hun verzekeringen. Kijk gewoon even in het topic dat @Krylinck noemde, daar staat genoeg info.
@Arjan90 Hoe gaat het trouwens met je Venu? Al iets gehoord van Garmin m.b.t. het inbranden?
[ Voor 41% gewijzigd door BastiaanN op 25-01-2021 10:11 ]
jammer dat het niet bij mijn zorgverzekering zit, misschien eind dit jaar maar eens kijken (dan loop ik, als het goed is, ook wel echt een stuk meer dan nu.Krylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:44:
[...]
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality
Iets minder gekleurd dan de reclamehet puntensysteem is wat moeilijk te doorgronden. Maar tot nu toe pak ik elke week (behalve afgelopen week) ruim voldoende punten en pak daarmee toch een mooie €20 per maand aan bol.com cadeaubonnen. Apple Watch komt er nog bovenop als je besluit dat te doen.
@Flipm0de Volgens mij heeft het bij "hun" zorgverzenkaars zitten alleen nut als je aanvullend verzekerd bent want daar krijg je een cashback voor.
Ik heb mij er laatst ook al in verdiept en ben van plan als ze de Apple watch series 7 beschikbaar hebben ook mee te doen. Dus zal wel het einde van dit jaar zijn.
Verder jammer dat ze hun bekeringen doen voor max hartslag op 220-leeftijd waar je dan op 60% van moet zitten voor activiteiten.
(220-32)*0.6=112.8
170*0.6=102
Nu ik het bereken lijkt de impact mee te vallen, maar met wandelen ga ik het iig niet halen.
edit zie dat er ook 70% en 80% grenzen zijn, en dat 70% volgens de 220-leeftijd nog net boven mijn langzame duurloop hartslag zit.....
Ik heb mij er laatst ook al in verdiept en ben van plan als ze de Apple watch series 7 beschikbaar hebben ook mee te doen. Dus zal wel het einde van dit jaar zijn.
Verder jammer dat ze hun bekeringen doen voor max hartslag op 220-leeftijd waar je dan op 60% van moet zitten voor activiteiten.
(220-32)*0.6=112.8
170*0.6=102
Nu ik het bereken lijkt de impact mee te vallen, maar met wandelen ga ik het iig niet halen.
edit zie dat er ook 70% en 80% grenzen zijn, en dat 70% volgens de 220-leeftijd nog net boven mijn langzame duurloop hartslag zit.....
[ Voor 39% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-01-2021 10:29 ]
Garmin heeft volledige radiostilte bij mij. Krijg ze ook telefonisch niet te pakken, ze hebben altijd wachttijden van > 30 minutenBastiaanN schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:51:
[...]
@Arjan90 Hoe gaat het trouwens met je Venu? All iets gehoord van Garmin m.b.t. het inbranden?
Ik houd op Pepper de Garmin aanbiedingen in de gaten
Ja best wel stom eigenlijk. Als je geen iPhone hebt moet je het maar doen met zo'n gare Fitbit activity tracker. Voor mij al reden genoeg om niet naar ASR te kijken.Arjan90 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:13:
[...]
Ik houd op Pepper de Garmin aanbiedingen in de gatenJammer dat ASR Vitality geen Garmin aanbiedt. Zal ze daar nog even over mailen.
Vanochtend even contact gehad met de assistente van de huisarts over mijn waarschijnlijke zweepslag. Nou die gaf me alleen maar wat tips en tricks en een verwijzijzing naar thuisarts.nl die ik zelf ook al wel had uitgevonden. Ze ging het wel overleggen met de huisarts, maar waarschijnlijk hoef ik niet langs te komen. Even aankijken de komende dagen en als het niet beter wordt of slechter gaat, dan weer contact opnemen.
Nou dan niet he
Jammer inderdaad, maar dan is het toch juist makkelijker om te halen? In mijn geval is de hartslag volgens de 220-leeftijd lager dan mijn echte max:Tinusvolkel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:12:
(220-32)*0.6=112.8
170*0.6=102
(220-34)*0.6=111,6
192*0,6=115,2
@Tinusvolkel Ah, in jou geval is het andersom. Als je echte max lager is dan volgens de 220-leeftijd regel dan is het inderdaad nadelig.
[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 25-01-2021 10:51 ]
Niet toch? nu moet ik 10 slagen meer halen om aan de percentages te voldoen.BastiaanN schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Jammer inderdaad, maar dan is het toch juist makkelijker om te halen? In mijn geval is de hartslag volgens de 220-leeftijd lager dan mijn echte max.
Ps pakt hij trouwens de gemiddelde hartslag over de hele workout?
Pfff... Nu al meer dan een week niet kunnen lopen door ziekte. Hoofdpijn, keelpijn, hoesten, grieperig (geen corona overigens).. Meestal als ik dit heb is het met een dag of twee wel weer over.. Zou het de ouderdom zijn?
Hopelijk kan ik snel weer naar buiten, ik begin zo aardig achter te lopen op mijn 2021km in 2021 schema
Hopelijk kan ik snel weer naar buiten, ik begin zo aardig achter te lopen op mijn 2021km in 2021 schema
Mja, assistentes hebben niet geleerd om te denken in meerdere mogelijke oorzaken. Laat iemand bij je thuis anders even de Thompson test doen.InZane schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Vanochtend even contact gehad met de assistente van de huisarts over mijn waarschijnlijke zweepslag. Nou die gaf me alleen maar wat tips en tricks en een verwijzijzing naar thuisarts.nl die ik zelf ook al wel had uitgevonden. Ze ging het wel overleggen met de huisarts, maar waarschijnlijk hoef ik niet langs te komen. Even aankijken de komende dagen en als het niet beter wordt of slechter gaat, dan weer contact opnemen.
Nou dan niet he
YouTube: Thompson Test⎟Achilles Tendon Rupture/Tear
Als die goed is, geloof ik het wel. Kans dat het een zweepslag is, is veel groter dan een achillespeesruptuur. Alleen is het wel belangrijk dat een ruptuur wordt uitgesloten, kijkend naar de consequenties daarvan.
FijnInZane schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Nou dan niet he
Tijd voor een bezoekje aan de fysiotherapeut? Een goede diagnose en behandelplan is wel zo fijn voor een vlot herstel.
Ja was ik inderdaad wel van plan. Ken er gelukkig wel een paar via loopgroep en AV.Roozzz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Fijn![]()
Tijd voor een bezoekje aan de fysiotherapeut? Een goede diagnose en behandelplan is wel zo fijn voor een vlot herstel.
Kans op ruptuur lijkt me klein inderdaad. Dan had ik er waarschijnlijk ook wel iets anders bijgezeten. Het lukt me trouwens redelijk om op m'n tenen te gaan staan met 2 voeten aan de grond, dus dat is al een goed teken. Met alleen het slechte been lukt het niet.Krylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:42:
[...]
Mja, assistentes hebben niet geleerd om te denken in meerdere mogelijke oorzaken. Laat iemand bij je thuis anders even de Thompson test doen.
YouTube: Thompson Test⎟Achilles Tendon Rupture/Tear
Als die goed is, geloof ik het wel. Kans dat het een zweepslag is, is veel groter dan een achillespeesruptuur. Alleen is het wel belangrijk dat een ruptuur wordt uitgesloten, kijkend naar de consequenties daarvan.
Het klassieke huisarts advies: "doe maar 3 weken rust, is het dan niet over, dan gaan we er naar kijken" (niets ten nadele van de goeden).InZane schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:32:
[...]........Vanochtend even contact gehad met de assistente van de huisarts over mijn waarschijnlijke zweepslag. Nou die gaf me alleen maar wat tips en tricks en een verwijzijzing naar thuisarts.nl die ik zelf ook al wel had uitgevonden. Ze ging het wel overleggen met de huisarts, maar waarschijnlijk hoef ik niet langs te komen. Even aankijken de komende dagen en als het niet beter wordt of slechter gaat, dan weer contact opnemen.
Nou dan niet he
Zou idd direct doorgaan naar de fysio, heb je geen verwijzing voor nodig. De diagnose van mijn fysio obv van de foto's van m'n knie én een echo waren vele malen beter. Ondanks fysiek onderzoek miste de huisarts dat m'n quadriceps voor een kwart afgescheurd was
https://www.trauma.nl/achillespees-ruptuurInZane schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:51:
[...]Kans op ruptuur lijkt me klein inderdaad.
Je hoorde toch iets toe het gebeurde?
Traumamechanisme:
Ontstaat door excentrische (tijdens verlengen spier, naar achteren uitstappen) contractie, typische veertigers blessure, knapje horen/voelen, gevoel dat iemand op hiel trapt. Systemische aandoeningen zoals jicht, hyperparathyroidisme of medicijn gebruik kunnen ook rupturen veroorzaken.
En... zou het daarom nu meevallen?Dan had ik er waarschijnlijk ook wel iets anders bijgezeten. Het lukt me trouwens redelijk om op m'n tenen te gaan staan met 2 voeten aan de grond, dus dat is al een goed teken. Met alleen het slechte been lukt het niet.
Ben het hier mee eens:
Sterkte, toch even vervelend, maar je merkt dat ze nu met Corona toch wel "de boot zoveel mogelijk afhouden"...Krylinck in "Hardlopen - deel 9"Krylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:42[/message]:
[...]Laat iemand bij je thuis anders even de Thompson test doen.
...Als die goed is, geloof ik het wel. Kans dat het een zweepslag is, is veel groter dan een achillespeesruptuur. Alleen is het wel belangrijk dat een ruptuur wordt uitgesloten, kijkend naar de consequenties daarvan.
Ik had een buikgriep onlangs, wrs afkomstig uit het medisch centrum waar mijn eega werkt... maar vertrouwde het niet...
Idem dito .. .zal wel een verstopping zijn.... vertelde de assistente aan de telefoon.
Heb stug volghouden dat volgens de websites waar ze zelf naar verwijzen... je langs de dokter moet gaan..
Maar goed ook er bleek een infectie complicatie erbij, kreeg dus een korte maar stevige antibioticum kuur.
De huisarts was blij dat ik langs kwam... en ik niet minder....
Voel me weer prima, wel tijdelijk 4 kg minder... het hakt erin...
Ja het knapte inderaad in m'n kuit, daarna pijn aan buitenkant kuit. Niet ter hoogte van de hiel trouwens.route99 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:01:
[...]
https://www.trauma.nl/achillespees-ruptuur
Je hoorde toch iets toe het gebeurde?
[...]
[...]
En... zou het daarom nu meevallen?
Ben het hier mee eens:
[...]
Sterkte, toch even vervelend, maar je merkt dat ze nu met Corona toch wel "de boot zoveel mogelijk afhouden"...
Ik had een buikgriep onlangs, wrs afkomstig uit het medisch centrum waar mijn eega werkt... maar vertrouwde het niet...
Idem dito .. .zal wel een verstopping zijn.... vertelde de assistente aan de telefoon.
Heb stug volghouden dat volgens de websites waar ze zelf naar verwijzen... je langs de dokter moet gaan..
Maar goed ook er bleek een infectie complicatie erbij, kreeg dus een korte maar stevige antibioticum kuur.
De huisarts was blij dat ik langs kwam... en ik niet minder....
Maar ik ga sowieso naar de fysio. Die kan desnoods een echo maken. Als er weer iemand thuis, zal ik ook die Thompson test laten doen.
Beterschap! Hopelijk valt het mee en ben je snel weer onderweg.InZane schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Ja het knapte inderaad in m'n kuit, daarna pijn aan buitenkant kuit. Niet ter hoogte van de hiel trouwens.
Maar ik ga sowieso naar de fysio. Die kan desnoods een echo maken. Als er weer iemand thuis, zal ik ook die Thompson test laten doen.
Ik ben naar een sportfysio geweest toen ik na de overstap op middenvoetlanding last kreeg van mijn kuit en kan het van harte aanbevelen. Alleen al fijn dat ze begrijpt dat je liever niet eerst een week rust hou oid en daar dus ook op inzet. Die klachten zijn nu zo goed als weg, maar ze blijft mij voorlopig begeleiden met allerlei kracht- en stabiliteitsoefeningen om ook wat andere onderontwikkelde spiergroepen te versterken.
Bezig sedert half oktober met 2 tot 3 keer per week enkele km's te lopen.
Ik had hier vorige week een postje gemaakt omtrent een aandurende en voelbare 'hardere' hartslag (harde pump, niet kwa tempo) na een training.
Ik heb nu een smartwatch en kan dus ook mn HR meten.
Graag zou ik dus mn hart niet meer hard belasten en zien wat het over een tijdspanne van enkele weken doet.
Ik ben 38, volgens de vuistregels is mn max HR dan niet heel veel boven de 180.
Ik heb reeds 7K gelopen en rond de ~140bpm gebleven, maar moest echt veel wandelen tussenin om niet hoger dan 140 te gaan.
Daarnet er in geslaagd om 6K te doen met gemiddelde HR van 153. Zeer weinig gewandeld wel, een pace van 6:30min/km.
Is dit normaal? Heb ik gewoon een redelijk hoge hartslag?
Waarom kan ik zo moeilijk, zelfs heel traagjes, in de 2de of 3de hartslag zone lopen, na 3 maand training?
Enkele maanden geleden heb ik een hartonderzoek laten doen in de context van 'slib' en algemene gezondheid. Echocardiografie, kijken naar de kleppen, slagaders, ... Alles was normaal volgens de dokter.
Ik ben 1m97, 89kg. Wat ik wel ooit gehoord heb van een dokter (vele jaren geleden) is dat ik voor mijn lengte, een naar verhouding klein hart heb (dus even groot als bvb iemand van 1m80). Misschien gewoon dit dan? Pfff wellicht maar eens terug naar de dokter dan? In context van sport.
Ik heb vroeger vele jaren jeugdbasketbal gespeeld. Wat ik daar merkte, was dat het voor mij veeel langer duurde dan bij de anderen vooraleer ik een 'OK' conditie had, en dus niet meer kapot was na 10 minuten op het veld.
Ik had hier vorige week een postje gemaakt omtrent een aandurende en voelbare 'hardere' hartslag (harde pump, niet kwa tempo) na een training.
Graag zou ik dus mn hart niet meer hard belasten en zien wat het over een tijdspanne van enkele weken doet.
Ik heb reeds 7K gelopen en rond de ~140bpm gebleven, maar moest echt veel wandelen tussenin om niet hoger dan 140 te gaan.
Daarnet er in geslaagd om 6K te doen met gemiddelde HR van 153. Zeer weinig gewandeld wel, een pace van 6:30min/km.
Waarom kan ik zo moeilijk, zelfs heel traagjes, in de 2de of 3de hartslag zone lopen, na 3 maand training?
Enkele maanden geleden heb ik een hartonderzoek laten doen in de context van 'slib' en algemene gezondheid. Echocardiografie, kijken naar de kleppen, slagaders, ... Alles was normaal volgens de dokter.
Ik ben 1m97, 89kg. Wat ik wel ooit gehoord heb van een dokter (vele jaren geleden) is dat ik voor mijn lengte, een naar verhouding klein hart heb (dus even groot als bvb iemand van 1m80). Misschien gewoon dit dan? Pfff wellicht maar eens terug naar de dokter dan? In context van sport.
Ik heb vroeger vele jaren jeugdbasketbal gespeeld. Wat ik daar merkte, was dat het voor mij veeel langer duurde dan bij de anderen vooraleer ik een 'OK' conditie had, en dus niet meer kapot was na 10 minuten op het veld.
[ Voor 18% gewijzigd door SideShow op 25-01-2021 14:31 ]
Die vuistregel (220- leeftijd?) die mag je vergeten. Bij sommige mensen klopt dat, bij veel ook niet. Als je echt je maximum wilt weten moet je een sporttest laten doen. Zonder die test is er niets zinnigs te zeggen over je zones.SideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:20:
Ik ben 1m97, 89kg. Wat ik wel ooit gehoord heb van een dokter (vele jaren geleden) is dat ik voor mijn lengte, een naar verhouding klein hart heb (dus even groot als bvb iemand van 1m80). Misschien gewoon dit dan? Pfff wellicht maar eens terug naar de dokter dan? In context van sport dan.
Verder kunnen wij niet raden wat enkele kilometers zijn. Of het moeten die 6 en 7 zijn die je verderop noemt.
Verder lees ik nogal wat 'angst' in je bericht. Misschien eens met een sportarts gaan praten?
@SideShow Ik denk dat niemand hier je echt medisch advies kan of gaat geven, simpelweg omdat je dit op afstand niet kan bepalen. Waar je wel stil bij moet staan, is dat je hartslag met een formule bepalen niets waard is als je er zoveel waarde aan wil hechten als jij lijkt te doen. Even als voorbeeld van een paar posts hierboven (vanuit de A.S.R. Vitality discussie):
Maar kennelijk ben je er wel mee bezig en dan blijf ik bij ons eerder advies: ga naar een arts en bespreek je zorgen. Hij of zij kan je daar veel beter mee helpen dan wij. Succes en laat ons vooral weten wat je te weten bent gekomen
Edit: over mijn schoenenproblemen, ik heb a.s. donderdag een afspraak bij een podotherapeut. Toch maar eens kijken of hij wat voor mij kan betekenen. Liever met maatwerk - per voet - corrigeren dan generalistisch te werk gaan met voor beide voeten dezelfde oplossing. En als ik neutrale schoenen kan kopen, scheelt dat ook aanzienlijk in de keuze. Bedankt voor het meedenken en de tips.
- Iemand van 34 geeft aan een maximale hartslag te hebben van 192 (vuistregel zou 186 zijn)
- Iemand van 32 geeft aan een maximale hartslag te hebben van 170 (vuistregel zou 188 zijn)
- Ik (30) heb een maximale hartslag van iets boven de 200 (vuistregel zou 190 zijn)
ASR Vitality is bij mij dus pri-ma te halen, haha
Maar kennelijk ben je er wel mee bezig en dan blijf ik bij ons eerder advies: ga naar een arts en bespreek je zorgen. Hij of zij kan je daar veel beter mee helpen dan wij. Succes en laat ons vooral weten wat je te weten bent gekomen
Edit: over mijn schoenenproblemen, ik heb a.s. donderdag een afspraak bij een podotherapeut. Toch maar eens kijken of hij wat voor mij kan betekenen. Liever met maatwerk - per voet - corrigeren dan generalistisch te werk gaan met voor beide voeten dezelfde oplossing. En als ik neutrale schoenen kan kopen, scheelt dat ook aanzienlijk in de keuze. Bedankt voor het meedenken en de tips.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 25-01-2021 14:38 ]
@SideShow Ik lees inderdaad ook vooral wat angst. Heb je mijn antwoord op je vorige bericht gezien? Laat ik alvast een inkopper doen: als je een normale echo cor hebt en geen lokaliserende klachten, is er geen reden om te moeten inhouden. Ook is het zo dat het best lang kan duren voordat je een goede aerobe basis hebt opgebouwd om langere stukken hard te lopen met een redelijk lage hartslag. Mij valt 153/min niet negatief op.
Maar goed, als er om welke reden dan ook angst meespeelt, kan het goed zijn om dat eens face-to-face met een collega te bespreken.
Maar goed, als er om welke reden dan ook angst meespeelt, kan het goed zijn om dat eens face-to-face met een collega te bespreken.
In aanvulling op wat de heren boven mij al beschreven hebben:SideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:20:
Ik liep mijn eerste paar langzame duurlopen zelfs op 7:45min/km om mijn hartslag in de juiste zone te houden. Je lichaam moet ook wennen aan de andere vorm van inspanning en waarschijnlijk ga je ook wat inefficienter lopen omdat het niet je 'eigen' tempo is. Geef het wat tijd en je zult waarschijnlijk zien als je dit soort loopjes wat vaker doet je een vlotter tempo kunt gaan volhouden met dezelfde hartslag. Dat je voor je gevoel een tenenkrommend langzaam tempo moet lopen om je hartslag in een lage zone te houden is dus volkomen normaal
Zoals gezegd, zo'n vuistregel is maar een vuistregel. Rond mn 30e liep ik een uur op 200, 205 (zonder heftige na-effectenSideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:20:
Training helpt, zeker, en dat het traagjes gaat herken ik wel. Als ik rond de 140 wil lopen heb ik een vergelijkbaar tempo. Grassprietjes tellen, het is een kunst
https://loopwijzer.nl/de-...-niemand-het-doet-deel-1/
Hier ook met 34 jaar nog 208 bpm maximaal (ECG tijdens inspanningstest). Ideaal overigens qua a.s.r. Vitality.
Vuistregels zijn ideaal voor hele populaties; per individu is het niet zinvol om op basis daarvan conclusies te trekken.
Vuistregels zijn ideaal voor hele populaties; per individu is het niet zinvol om op basis daarvan conclusies te trekken.
Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA
Bedankt allen voor de reacties.
@Krylinck Ja ik heb jouw post (en alle posts gelezen). Bedankt daarvoor.
Mijn nieuw bericht hier vandaag, omdat ik nu na mn loopsessie toch weer met een fysiek gevoel zit waar ik me vragen bij stel.
Als ik jullie antwoorden lees moet ik me dus niet onmiddellijk grote zorgen maken, maar misschien toch eens informeren om een (sport/hart) test te laten doen.
@Krylinck Ja ik heb jouw post (en alle posts gelezen). Bedankt daarvoor.
Mijn nieuw bericht hier vandaag, omdat ik nu na mn loopsessie toch weer met een fysiek gevoel zit waar ik me vragen bij stel.
Als ik jullie antwoorden lees moet ik me dus niet onmiddellijk grote zorgen maken, maar misschien toch eens informeren om een (sport/hart) test te laten doen.
Het klinkt niet of je erg veel duurervaring hebt. Basketball heb ik ook (heel lang) gedaan, heel goed voor de algehele conditie, maar je bouwt geen duurvermogen op en dat is o.a. dus het trainen van je hart @SideShow
Mn hart heeft dikwijls uuurenlang een harde(re) 'pump' na het trainen.Krylinck schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:15:
@SideShow je hebt een recent gemaakte echo van je hart met dus blijkbaar een normale uitslag. Dat is van hele grote waarde, meer dan je misschien zou zeggen.
Om er toch op in te haken, waar maak je je precies zorgen om?
Kan ik soms wat moeilijker van slapen, zelfs al was de loopsessie 12+ uur geleden. Voelt vreemd aan.
De laatste 2 runs heb ik mn HR (adhv nieuwe garmin smartwatch, heel blij mee) "laag" proberen te houden (7km aan 143bpm, en deze morgen 6K aan 153bpm) maar toch zit ik fysiek met een beetje een raar gevoel in de borststreek.
Ondertussen al eens aan het opsnorren hier waar ik terecht kan in de buurt voor de tests.
Roeselare, grappig, daar kom ik nog wel eens. M’n beste vriend woont in Izegem. Anyway, @SideShow, als je enkele maanden geleden al bij de cardioloog geweest bent, heb je daar ook besproken dat er een gevoel op de borst speelt? En wat is er gedaan naast een echo van het hart? Ik ga er toch vanuit dat als het ging om uitsluiten van coronairlijden, men ook wel een poging heeft gedaan je gerust te stellen.
Ik heb heel erg de neiging om nu de diepte in te springen en erg op de klachten in te gaan, maar dat moet ik hier niet doen. Dat gevoel van het hardere pompen van het hart na de inspanning gedurende enkele uren is normaal en voor minimaal een aantal hier (mijzelf incluis) erg herkenbaar. 12 uur is erg lang, maar ik kan niet zeggen of dat afwijkend is of dat het je blijft opvallen als je er eenmaal op gefocust bent.
Ik heb heel erg de neiging om nu de diepte in te springen en erg op de klachten in te gaan, maar dat moet ik hier niet doen. Dat gevoel van het hardere pompen van het hart na de inspanning gedurende enkele uren is normaal en voor minimaal een aantal hier (mijzelf incluis) erg herkenbaar. 12 uur is erg lang, maar ik kan niet zeggen of dat afwijkend is of dat het je blijft opvallen als je er eenmaal op gefocust bent.
Ik ken je sportverleden verder niet maar je zegt een paar posts eerder dat je half oktober bent begonnen met hardlopen. Heb je hiervoor een schema gevolgd? De meeste schema’s bouwen namelijk op van niks naar 5k in gemiddeld 12 a 13 weken met daarbij consequent drie dagen in de week trainen, terwijl jij aangeeft dat je inmiddels al 7km loopt en af en toe maar twee dagen in de week loopt.SideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Mn hart heeft dikwijls uuurenlang een harde(re) 'pump' na het trainen.
Kan ik soms wat moeilijker van slapen, zelfs al was de loopsessie 12+ uur geleden. Voelt vreemd aan.
De symptomen van rusteloosheid en slecht kunnen slapen passen namelijk ook bij iemand die overtraind is. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee of je dat voor elkaar kunt krijgen met twee a drie dagen sporten.
Goed dat je er mee bezig bent.SideShow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:20:
Wat je in dat stukje beschrijft over vroeger, lijkt het er op dat je niet zo goed trainbaar bent.
Vaak is dat erfelijk, niet iedereen is een Sven Kramer of Patrick Roest oid.... als maar een voorbeeld.
Dus daar moet jen u bih et hardlopen ook rekening mee houden en overbelasting ligt op de loer en er waren al eerder reageerders die in die richting schrijven.
Houd een vinger aan de post via een sporttest die je al noemde en nog meer twijfels toch maar ff naar de cardioloog.
Bouw dus extra rustig op, maar ik zou eerst maar eens een inspanningstest bij een sportarts oid laten doen, die meer is dan een rustige fietsproef bij een cardioloog.
Succes ermee en blijf heel
Net nog een kleine run gedaan, op het fietspad leek het wel of het een zonnige zondag zomernamiddag was, ik moest tussen de wandelaars door slalommen.
Is met de avondklok, wandelen opeens helemaal in geworden? Zit ook vaak met m'n run na 21:00 (nu even niet meer dus), maar het zijn geen mensen die een uurtje eerder een blokje omdoen want normaal zie ik ze ook niet in die getalen
Is met de avondklok, wandelen opeens helemaal in geworden? Zit ook vaak met m'n run na 21:00 (nu even niet meer dus), maar het zijn geen mensen die een uurtje eerder een blokje omdoen want normaal zie ik ze ook niet in die getalen
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Eventjes een overwinninkje op mezelf posten. Mijn knieblessure is nu bijna een jaar oud en zeker nog niet helemaal weg, maar de tekenen zijn goed.
Gisteren een duurloop van 90’ gepland. Het rondje dat ik in gedachten had was daar iets te lang voor, dus mijn doel was een tikje harder te gaan dan wat ik normaal zou doen om niet te veel te moeten stappen op het einde (niet dat dit me zoveel kan schelen, maar toch)
Na een 1-2km voelen of alles goed zat (doe ik altijd als opwarming) bleek km 3 (tegen de wind in trouwens) al onder de 4’40” te gaan. Aangezien mijn hartslag laag zone 3 bleef, liet ik het er maar bij.
Na het keren ging het met de wind in de rug zelfs makkelijk onder de 4’30” en zo ben ik blijven doorgaan tot km 18. Daarna wat gas teruggenomen als cooldown en 20km afgerond in 1u31. Heerlijk gevoel en vandaag geen pijntjes of last. Bergtrails ga ik misschien niet meer rennen maar die HM in 1u30 moet toch echt nog kunnen.
Toch wel een beetje heel erg blij...
Strava linkje: https://strava.app.link/wlW3gB0kldb
Gisteren een duurloop van 90’ gepland. Het rondje dat ik in gedachten had was daar iets te lang voor, dus mijn doel was een tikje harder te gaan dan wat ik normaal zou doen om niet te veel te moeten stappen op het einde (niet dat dit me zoveel kan schelen, maar toch)
Na een 1-2km voelen of alles goed zat (doe ik altijd als opwarming) bleek km 3 (tegen de wind in trouwens) al onder de 4’40” te gaan. Aangezien mijn hartslag laag zone 3 bleef, liet ik het er maar bij.
Na het keren ging het met de wind in de rug zelfs makkelijk onder de 4’30” en zo ben ik blijven doorgaan tot km 18. Daarna wat gas teruggenomen als cooldown en 20km afgerond in 1u31. Heerlijk gevoel en vandaag geen pijntjes of last. Bergtrails ga ik misschien niet meer rennen maar die HM in 1u30 moet toch echt nog kunnen.
Toch wel een beetje heel erg blij...
Strava linkje: https://strava.app.link/wlW3gB0kldb
Aantal maanden geleden begonnen (herontdekken) met hardlopen , netjes de schema's gevolgd van beginner 5 naar 10km en gaat best goed zo...al zeg ik het zelf.
Lees hier graag mee en dan is het misschien netjes om even hallo te zeggen.
Mn prestaties zijn niet te vergelijken met tijden en/of snelheden die hier voorbij komen maar dat is het streven ook niet meer.
Net weer begonnen om over een week of 13 een redelijk 15 km te lopen.
Het wilde plan is om na de zomer ergens de 1/2 marathon te lopen.
Huidige schema is meer hartslag/tijd georiënteerd dan afstand van het vorige , welke beter is? Geen idee dat hoor je over 12 weken.
Dit is even wennen met DL, SDL en LLD ik loop opeens vaak langer over een kortere afstand.
Hoe dan ook , dank voor de informatie die ik hier weg haal bij soms toch twijfel over de juiste aanpak.
Lees hier graag mee en dan is het misschien netjes om even hallo te zeggen.
Mn prestaties zijn niet te vergelijken met tijden en/of snelheden die hier voorbij komen maar dat is het streven ook niet meer.
Net weer begonnen om over een week of 13 een redelijk 15 km te lopen.
Het wilde plan is om na de zomer ergens de 1/2 marathon te lopen.
Huidige schema is meer hartslag/tijd georiënteerd dan afstand van het vorige , welke beter is? Geen idee dat hoor je over 12 weken.
Dit is even wennen met DL, SDL en LLD ik loop opeens vaak langer over een kortere afstand.
Hoe dan ook , dank voor de informatie die ik hier weg haal bij soms toch twijfel over de juiste aanpak.
@MaydayQ hallo 😁 halve marathon is een mooi streven.
Vandaag mijn 6de sessie van start to run 5k.
Heb het bij rondjes om de vijver gehouden 😁
https://strava.app.link/Jk6Lh3nNmdb
Vandaag mijn 6de sessie van start to run 5k.
Heb het bij rondjes om de vijver gehouden 😁
https://strava.app.link/Jk6Lh3nNmdb
Vandaag had ik er maar weinig zin in. Aan de andere kant was ik nog niet echt buiten geweest, dus toch maar gegaan. Weer eens een rustige, korte 5km.
Hier eigenlijk een langzame 13km van plan maar door tijdgebrek een iets snellere 10 geworden, achja morgenvroeg weer een poging om om 6 uur op het werk te gaan lopen, nu even een extra wekker zetten.
Netjes! 3 uur lijkt me idd een heel realistisch doel als je lekker door kan trainen. Ga je met een schema trainen of gewoon op gevoel?Tinusvolkel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:45:
[...]
Hier wel precies 30 gelopen was een marathon tempo testje wat ik eind dit jaar wil gaan lopen. Moest er vandaag iig nog niet aan denken om 12 km meer te lopen, maar heb nog evende laatste 4km begon toch wel zwaar te worden wat je mooi kan zien aan m’n hartslag en tempo
Dank jechris schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Netjes! 3 uur lijkt me idd een heel realistisch doel als je lekker door kan trainen. Ga je met een schema trainen of gewoon op gevoel?
@Sport_Life heeft ook met dit schema getraind dacht ik.
Probeer daarom nu alvast de weekomvang mooi wat te vergroten zodat ik dit soort schema's beter aan kan.
Maar als jij nog tips hebt voor een goed schema als ervaren marathon op snelheid loper, graag.
Verder ben ik op gevoel ook al best ver gekomen dus daarom twijfel ik nog omdat ik dan veel flexibeler ben met trainingen plannen.
Maar ik ga het waarschijnlijk proberen met 2 collega's die hetzelfde doel hebben.
De ene loopt met enige regelmaat nog een stuk verder dan een marathon maar wel een stuk langzamer, dus die mag vooral aan zijn snelheid gaan werken. De andere heeft al een 3:05 op z'n naam staan maar met pakweg 1 a 2x per week trainen, mijn niveau is nu ongeveer gelijk met hem maar train er wel iets meer voor.
Edit toch nog een link gevonden:
https://docplayer.nl/1637...nsiteitsomschrijving.html
Voorwaarden schema
Link voor de 4 uur versie:Plan je dit najaar een marathon en wil je die in 3 of 4 uur afwerken? Dan kunnen de schema's van Paul Van Den Bosch je zeker helpen.
Paul Van Den Bosch maakte twee schema's van twaalf weken. Uiteraard moet je wel aan enkele startvoorwaarden voldoen. Van Den Bosch: "Wie aan het schema van drie uur begint, moet wekelijks 75 kilometer aankunnen en 10 kilometer afleggen in 36 tot 38 minuten." Ook als je voor het schema van vier uur kiest, moet je al wat volume hebben. Van Den Bosch: "Je loopt in dat geval al minstens 50 kilometer per week en 10 kilometer werk je af in 47 minuten."
De startvoorwaarden zijn belangrijk om blessures te voorkomen. Wie er nog niet aan voldoet, hoeft niet te panikeren. Van Den Bosch bezorgde ons per schema ook een voorbeeld van hoe je opbouwt naar de startvoorwaarden.
https://docplayer.nl/12264934-Training-week-1-week-1.html
[ Voor 36% gewijzigd door Tinusvolkel op 26-01-2021 21:33 ]
Grappig om te zien hoe fysiek stress zich kan uiten. Vandaag twee tentamens gehad, een in de ochtend en een eind van de middag. Toch wel 3 uur volle kracht presteren en daarna ook ontlading van stress.
Vanavond een rondje gelopen maar viel me op dat de hartslag zowaar 10bpm hoger lag bij duurlooptempo
(Of het was natuurlijk de stress voor de avondklok weer thuis te zijn)
Vanavond een rondje gelopen maar viel me op dat de hartslag zowaar 10bpm hoger lag bij duurlooptempo
(Of het was natuurlijk de stress voor de avondklok weer thuis te zijn)
Ik ben altijd weer getriggerd of ik met een schema 'verder' kom dan met het op gevoel lopen zoals ik altijd doe. Ik wil ergens dit jaar (ik mik eigenlijk weer op het voorjaar) ook weer onder de 3 uur lopen en idealiter onder de 2:55. Met support zou het moeten kunnen, afgelopen jaar liep ik met 1,2 liter drinken op m'n rug.Tinusvolkel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Dank jemijn gevoel zegt een schema
Dat pdfje (trainingsschema_marathon_streeftijd_3uur.pdf) van Paul van den Bosch wat op het forum wel eens rondslingert (maar waarvan de link helaas niet meer werkt) heb ik altijd wel interessant gevonden.
Probeer daarom nu alvast de weekomvang mooi wat te vergroten zodat ik dit soort schema's beter aan kan.
Maar als jij nog tips hebt voor een goed schema als ervaren marathon op snelheid loper, graag.
Ik zou verder zeggen: zorg ook dat je je randzaken (voeding, kleding, schoeisel) op orde hebt voor 42km. Snelheid en training zit volgens mij al best goed. En zeker als je pas in het najaar je poging wilt doen heb je zat tijd om te experimenteren en er ook 1 of 2 op een lager tempo te lopen. Dat levert ervaring op die je mee kunt nemen.
Vandaag weer eens op m'n Endorphin Speeds gelopen. Gek genoeg voelden ze aan het begin vooral vreemd en onhandig aan (gisteren op redelijk minimale schoenen gelopen) en kwam het gevoel en de juiste timing pas later. Gemiddelde lag uiteindelijk over 13km op 4:04/km, dus op een gegeven moment had ik het wel aardig door. Ik blijf geinteresseerd in de Endorphin Pro's als snellere variant van de Speeds, maar heb het idee dat er nog iets beter zou moeten zijn, met name met een soort rockervorm in de zool die nog iets eerder begint dan bij de Speeds
[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 26-01-2021 22:25 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Leuk dat je dat schema weer hebt gevondenTinusvolkel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:11:
[...]
Dank jemijn gevoel zegt een schema
Dat pdfje (trainingsschema_marathon_streeftijd_3uur.pdf) van Paul van den Bosch wat op het forum wel eens rondslingert (maar waarvan de link helaas niet meer werkt) heb ik altijd wel interessant gevonden.
Maar als jij nog tips hebt voor een goed schema als ervaren marathon op snelheid loper, graag.![]()
Verder ben ik op gevoel ook al best ver gekomen dus daarom twijfel ik nog omdat ik dan veel flexibeler ben met trainingen plannen.
Maar ik ga het waarschijnlijk proberen met 2 collega's die hetzelfde doel hebben.
De ene loopt met enige regelmaat nog een stuk verder dan een marathon maar wel een stuk langzamer, dus die mag vooral aan zijn snelheid gaan werken. De andere heeft al een 3:05 op z'n naam staan maar met pakweg 1 a 2x per week trainen, mijn niveau is nu ongeveer gelijk met hem maar train er wel iets meer voor.
Edit toch nog een link gevonden:
https://docplayer.nl/1637...nsiteitsomschrijving.html
Voorwaarden schema
[...]
Link voor de 4 uur versie:
https://docplayer.nl/12264934-Training-week-1-week-1.html
Ik deed er ook veel fietsen bij (woon-werk 20km per dag) en had veel extra voeding nodig (veel kwark).
Als jij in een training 30km onder de 2u loopt dan ben je iig al heel goed op weg
In mei ben ik 5 weken vrij (geboorte verlof), dan eens kijken of ik het weer op kan pakken
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-01-2021 23:39 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Was voor de wekker wakkerTinusvolkel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:07:
Hier eigenlijk een langzame 13km van plan maar door tijdgebrek een iets snellere 10 geworden, achja morgenvroeg weer een poging om om 6 uur op het werk te gaan lopen, nu even een extra wekker zetten.
NetjesRudedadude schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Ik ben altijd weer getriggerd of ik met een schema 'verder' kom dan met het op gevoel lopen zoals ik altijd doe. Ik wil ergens dit jaar (ik mik eigenlijk weer op het voorjaar) ook weer onder de 3 uur lopen en idealiter onder de 2:55. Met support zou het moeten kunnen, afgelopen jaar liep ik met 1,2 liter drinken op m'n rug.
Heb al een paar keer tegen de 40km aangezeten met langzame duurloopojes. Maar dit wil ik ook zeker nog een paar keer gaan doen. Verder had ik afgelopen zondag wel een gelletje bij maar niet gepakt, ga dit wel een keer testen op een iets rustiger tempo, maar dit moet ik ook vaker gaan "oefenen"Ik zou verder zeggen: zorg ook dat je je randzaken (voeding, kleding, schoeisel) op orde hebt voor 42km. Snelheid en training zit volgens mij al best goed. En zeker als je pas in het najaar je poging wilt doen heb je zat tijd om te experimenteren en er ook 1 of 2 op een lager tempo te lopen. Dat levert ervaring op die je mee kunt nemen.
Vandaag weer eens op m'n Endorphin Speeds gelopen. Gek genoeg voelden ze aan het begin vooral vreemd en onhandig aan (gisteren op redelijk minimale schoenen gelopen) en kwam het gevoel en de juiste timing pas later. Gemiddelde lag uiteindelijk over 13km op 4:04/km, dus op een gegeven moment had ik het wel aardig door. Ik blijf geinteresseerd in de Endorphin Pro's als snellere variant van de Speeds, maar heb het idee dat er nog iets beter zou moeten zijn, met name met een soort rockervorm in de zool die nog iets eerder begint dan bij de Speeds
Qua schoenen ga ik denk ik voor de adidas adizero pro carbon schoen. Loop nu op vergelijkbare non carbon schoenen en die bevallen prima.
Mooie tijdSport_Life schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:36:
[...]
Leuk dat je dat schema weer hebt gevonden. Ik liep uiteindelijk 1u24 op de CPC, helaas kwam toen corona en werd alles afgelast. Daardoor ook gestopt met het schema en de hele poging onder de 3u (ik weet van mezelf dat ik bij een solorun nooit maximaal kan gaan).
Ik deed er ook veel fietsen bij (woon-werk 20km per dag) en had veel extra voeding nodig (veel kwark).
Als jij in een training 30km onder de 2u loopt dan ben je iig al heel goed op weg
Hier was ik ook van plan om woon werk te gaan fietsen (totaal 55km) maar door corona is het nu vooral thuiswerken dus nu nog maar 1x op en neer gefietst.
En ik loop hem (nog) niet onder de 2 uur, zit nu net onder 2:07 dus een beetje het marathontempo voor een sub 3 uur.
Gefeliciteerd, niet de eerste toch? maar ga je dan dit schema oppakken met alle ellende van weinig slaap?In mei ben ik 5 weken vrij (geboorte verlof), dan eens kijken of ik het weer op kan pakken.
@Tinusvolkel ben je van plan in Rotterdam te gaan lopen in Oktober?
Ik heb gisterenavond besloten om die te gaan lopen. Wel een andere doelstelling met primair <4 uur en secundair <3:45.
Ik heb gisterenavond besloten om die te gaan lopen. Wel een andere doelstelling met primair <4 uur en secundair <3:45.
Strava Garmin 265
Ik ben Eindhoven van plan, maar ook een mooi doelTim_W schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:04:
@Tinusvolkel ben je van plan in Rotterdam te gaan lopen in Oktober?
RunForestRun heeft de inschrijving voor de High5 geopend. In de maanden februari t/m mei kan je in vijf verschillende natuurgebieden in het noorden van het land, mooie trails lopen op basis van GPX. Afstanden zijn 14, 24 of 43km. Als je drie keer of vaker meedoet, kom je in een klassement en je ontvangt een medaille.
Aanmelden + info op: https://runforestrun.nl/high5/
Aanmelden + info op: https://runforestrun.nl/high5/
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.