• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:27
wilrub schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is zo'n meeting gebaseerd op het verschil in vocht (invloed op de weerstand, er gaat een stroompulsje door je heen) in vetvrije massa en vet massa . Grote kans dat je vochthuishouding vlak na het hardlopen anders is vs wanneer je in de ochtend meet. Maar nogmaals, ik ben geen expert op dit gebied.
Zou idd kunnen maar zat nu iets van 18 uur tussen.
Maar hij meet zelf ook de watermassa en die is ook een aantal 10de procenten gestegen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tinusvolkel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:40:Want heb sinds kort een weegschaal die spieren massa meet en die geeft nu een dag na het lopen 0.4% meer spieren aan, dit zakt weer een beetje weg tot het volgende loopje tot er dan weer een beetje bij komt.
Weet niet welke jij hebt maar bij deze van ruim 100 euro schrijven ze in de handleiding ~3,5% nauwkeurigheid.
Dan lijkt me een uitspraak doen over 0,4% erg lastig.

Als andere factoren ook invloed hebben, vocht variaties in je lichaam, kan het zo maar zijn dat je daar naar kijkt? Je zou dan ook die tend kunnen verwachten die jij nu ziet.... agv inspanning/rust.

[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 21-01-2021 12:24 ]

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Tinusvolkel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Had van de route een segment gemaakt en verwacht dat we wel meerdere pogingen hadden maar lopen de routen ooit net wat anders.

[...]

Aha jouw vriend wel direct bij ons? en ben wel benieuwd waar jij terecht komt zoveel "medisch" wat jij dacht ik doet hebben we niet. (mag als je het wil zeggen ook in DM)
Maar brrrr eng tweakers in real life ontmoeten :9 maar we proberen elke woensdag om 11 uur te vertrekken dus je kan altijd aansluiten en meelopen. Qua tempo voor jou doen nog rustig aan maar misschien ben je wel een mooie "concurrent" voor een Poolse collega die pakweg 1x per 2 weken loopt en die letterlijk zweeft over de weg en over elke hekje in het bos springt.
Voorlopig loop ik nog niet dus het is ff toekomstmuziek :) maar ik ga wss een tijdje bij Human Capitalcare werken en dat zit in dezelfde wijk.

Strava

• Krylinck
wilrub schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is zo'n meeting gebaseerd op het verschil in vocht (invloed op de weerstand, er gaat een stroompulsje door je heen) in vetvrije massa en vet massa . Grote kans dat je vochthuishouding vlak na het hardlopen anders is vs wanneer je in de ochtend meet. Maar nogmaals, ik ben geen expert op dit gebied.
Klopt inderdaad, de uitslag van de meting van het vetpercentage hangt erg sterk af van je hydratiestatus. Als je uitgedroogd bent, loopt de stroom trager door je lijf en lijkt het alsof je... meer vet hebt volgens mij.

Strava

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
Tinusvolkel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Zou idd kunnen maar zat nu iets van 18 uur tussen.
Maar hij meet zelf ook de watermassa en die is ook een aantal 10de procenten gestegen.
dus zo'n meting neemt de watermassa mee.
Ondanks dat denk ik dat een percentage van 0.4% te klein is om er conclusies aan te hangen, gezien de manier van meten.
Misschien kan je over een langere periode je spiermassa tracken en plotten in een grafiek.

• Tinusvolkel
route99 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Weet niet welke jij hebt maar bij deze van ruim 100 euro schrijven ze in de handleiding ~3,5% nauwkeurigheid.
Dan lijkt me een uitspraak doen over 0,4% erg lastig.

Als andere factoren ook invloed hebben, vocht variaties in je lichaam, kan het zo maar zijn dat je daar naar kijkt? Je zou dan ook die tend kunnen verwachten die jij nu ziet.... agv inspanning/rust.
Krijg die van mijn Withings Body+ niet zo snel gevonden, maar verwacht dat als ik elke keer op hetzelfde moment weeg dat ie dan wel ongeveer dezelfde afwijking heeft, dus wel een trend kan zien. (lijkt net Vo2max :P)
Krylinck schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Voorlopig loop ik nog niet dus het is ff toekomstmuziek :) maar ik ga wss een tijdje bij Human Capitalcare werken en dat zit in dezelfde wijk.
Aha na even googlen zie ik dat je achter 1 van onze gebouwen komt te zitten :) maar je zal idd eerst nog even moeten herstellen....
wilrub schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:51:
[...]

dus zo'n meting neemt de watermassa mee.
Ondanks dat denk ik dat een percentage van 0.4% te klein is om er conclusies aan te hangen, gezien de manier van meten.
Misschien kan je over een langere periode je spiermassa tracken en plotten in een grafiek.
Ik blijf lekker meten en ga is kijken of ik trends kan ontdekken.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Tinusvolkel Withings heeft wel een leuk artikel over de nauwkeurigheid van een dergelijke weegschaal. Het maakt dus uit hoe goed je gehydrateerd bent en welke temperatuur je lichaam heeft op het moment van meten. Ik zou het apparaat dus vooral gebruiken voor trends op de lange termijn en er niet elke dag op gaan staan.

Ik heb zelf ook zo'n ding (Withings Body+) en meet meestal op een vast moment in de week en dan is het prima om de trend te volgen. Vergeet ook niet dat het om een percentage gaat van het totaal van vet+spieren+botten en dus als je vet-percentage omlaag gaat dat je percentage spiermassa dan dus ook stijgt (en dat dus niet perse je spieren groeien). Al is de hoeveelheid gram aan vet die je met hardlopen verbrand volgens mij te verwaarlozen. (100kcal is 10gram dacht ik?)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:44
1KG vet is volgens mij 7000kcal
Spieropbouw vindt zeker niet plaats tijdens een workout, eerder spierafbraak.
Rust is het moment waarop herstel plaats vindt en ook het moment dat reparatie aan oa beschadigd spierweefsel er extra spierweefsel wordt gevormd.
Goede voeding en rust zijn dus noodzakelijk voor herstel en spieropbouw

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04-2025
Poeh! Vanmorgen interval 3x2mijl met 5 minuut rustig. De wind was echt enorm pittig en maakte het vasthouden van de tempo's weg pittig. Besloten deels te lopen op inspanning maar toch te veel naar horloge gekeken en behoorlijk stuk gegaan op de stukken wind tegen.

Nu zware benen 😀

• ArnoutV
Interval 3x2mijl, is dus 3x3,2KM met 5' easy is toch niet echt interval?

Maar los daarvan, je kan dan toch beter op de intensiteit letten dan proberen een vast tempo te lopen, zeker met deze wind. Met wind mee loop je dan te rustig en met wind tegen loop je met een veel te hoge intensiteit.

Zware benen is geen doel op zich, toch?

• route99

route99

BastiaanN schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:09:
@Tinusvolkel Withings heeft wel een leuk artikel over de nauwkeurigheid van een dergelijke weegschaal. Het maakt dus uit hoe goed je gehydrateerd bent en welke temperatuur je lichaam heeft op het moment van meten. Ik zou het apparaat dus vooral gebruiken voor trends op de lange termijn en er niet elke dag op gaan staan.
Tis exact wat je op basis van fysisch inzicht verwacht en wat ik ook aangaf als meest voor de hand liggende co-existerende factor maar zonder een zgn causaal verband met de spiermassa hoeveelheid..,..
En... 0.4% verschil blijft maar heel weinig verschil.
Ik sluit me aan bij het gebruiksadvies van @BastiaanN .

• Krylinck
Laat dat nou precies m’n promotie-onderzoek zijn... Haha. Dergelijke apparaten moet je inderdaad niet vertrouwen als het op individuele metingen aankomt, maar kijk naar de trend. We hebben er intussen zo’n 2000 patiënten mee uitgerust en die methode werkt erg goed. Niet alleen voor weegschalen, maar ook bloeddrukmeters, thermometers, etc etc. Overigens gebruiken we dus de apparaten van Withings daarvoor.

Strava

• Bigm1990
ArnoutV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:49:
Interval 3x2mijl, is dus 3x3,2KM met 5' easy is toch niet echt interval?

Maar los daarvan, je kan dan toch beter op de intensiteit letten dan proberen een vast tempo te lopen, zeker met deze wind. Met wind mee loop je dan te rustig en met wind tegen loop je met een veel te hoge intensiteit.

Zware benen is geen doel op zich, toch?
Zware benen is zeker niet het doel nee!

Op wat voor manier is 3x3,2km met 5 minuten easy geen interval? Het was onderdeel van een opbouwende reeks intervallen op 10km goal pace. Ik ben wel zoekende naar de hoeveelheid rust tussen de intervallen. Opbouw was 6x1600 (3min rustig), 1x3200 ( 5min rustig) + 4x1600 (3min rustig), 2x3200 (5min rustig) 2x 1600 (3 min rustig), 3x3200 (5min rustig). Het voelt wel als veel rust, met name de 5 minuten joggen. Wat zou jij als rust doen?

Over anderhalve week ga ik 10km time trial lopen en kijken of ik dan mijn goal pace kan halen op basis van bovenstaande opbouwende goal pace work outs.

• Tinusvolkel
Bedankt allemaal, ik ga mooi de trends volgen en lekker elke dag meten :P geeft ie meteen het weerbericht van de dag :)
Verder wel tevreden over het gebruiksgemak van withings. Je hoeft er alleen maar op te staan en dan weet ie meteen wie je bent en upload meteen alles naar hun server (waar ik niet echt moeite mee heb)
Daarna kan je meteen in de app of website de grafiekjes bekijken.

Verder mag ik nog steeds vanuit het werk een sportmedische test gaan doen waar een vet meting bij zit. Dus kan ik mooi vergelijken (in de weegschaal zit er ook een instelling of je atletisch bent of niet wat invloed heeft op de vet meting) maar die test doe ik wel als er weer iets meer mag ivm corona.

• ArnoutV
Opbouw was 6x1600 (3min rustig), 1x3200 ( 5min rustig) + 4x1600 (3min rustig), 2x3200 (5min rustig) 2x 1600 (3 min rustig), 3x3200 (5min rustig).
Was dit 1 training, volgens mij zo'n 38KM?
Dan zeg ik niks meer, intervallen over 38KM gaan mijn pet te boven :P

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Ik had een vraagje

Na een sportsessie blijft mijn hart wat aan de hogere kant voor enkele uren (of de rest van de dag zelfs). De ene keer is dat wat langer dan anders. Geen probleem natuurlijk. (dus ik heb het niet over recovery heart rate)

Maar als mn hart dan weer een normaal tempo heeft, laat ons zeggen 70, als ik 's avonds in bed lig, dan voelt het toch nog dikwijls anders dan op niet training dagen. Mn hart slaat precies "harder" en "voelbaarder". Beeld ik me dit in?

Hoe slechter mijn conditie, hoe meer en voelbaarder dit is. Misschien logisch, maar is dit een bekend fenomeen en heeft dit een naam?

[ Voor 9% gewijzigd door SideShow op 21-01-2021 16:47 ]

• Bigm1990
ArnoutV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Was dit 1 training, volgens mij zo'n 38KM?
Dan zeg ik niks meer, intervallen over 38KM gaan mijn pet te boven :P
Nee hoor :) Vier trainingssessies verdeeld over 8 weken. In de andere weken kortere intervallen en tempolopen.

• route99

route99

@SideShow Het is maar net wat je doet na het sporten wat bepaalt hoe hoog je hartslag dan is.
En wat noem je hoog?
https://www.hartstichting...ritme/lage-hartslag?tab=2
Volgens hen is dan 60-100 bij rust normaal.
Mensen met een stevig sportverleden zitten hier meestal dik onder. Zoals ik nu zit te typen 41-43 bpm.

Vertrouw je het echt niet, maak even een afspraak bij de huisarts. Mijn ervaring is dat ze het echt serieus nemen. Meestal is er echt niks aan de hand maar ff kijken en bijvoorbeeld een hartfilmpje maken is zo gepiept. Soms gaan ze verder en kan er een fietsproef komen oid.

Sterkte er mee en blijf er vooral niet mee rondlopen als je blijft twijfelen. Op afstand kunnen wij er niks zinnigs over zeggen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:58
@SideShow Bij zorgen altijd naar een arts gaan, beter een keer teveel dan te weinig. Ik herken wat je zegt overigens wel, vooral als ik inspanning heb gedaan kort voor het slapen gaan. Dan merk ik ook altijd dat mijn hartslag "harder" is, je kan hem bij mij dan ook aan de zijkant van mijn ribbenkast ziek slaan. Ik heb er verder geen last van dus sla er weinig acht op, heb verder geen klachten, hartslag herstelt snel, prima dus. Maar zoals gezegd, ga naar een arts als je twijfelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 21-01-2021 17:21 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15
SideShow schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:45:
Ik had een vraagje

Na een sportsessie blijft mijn hart wat aan de hogere kant voor enkele uren (of de rest van de dag zelfs). De ene keer is dat wat langer dan anders. Geen probleem natuurlijk. (dus ik heb het niet over recovery heart rate)

Maar als mn hart dan weer een normaal tempo heeft, laat ons zeggen 70, als ik 's avonds in bed lig, dan voelt het toch nog dikwijls anders dan op niet training dagen. Mn hart slaat precies "harder" en "voelbaarder". Beeld ik me dit in?

Hoe slechter mijn conditie, hoe meer en voelbaarder dit is. Misschien logisch, maar is dit een bekend fenomeen en heeft dit een naam?
Ik vind het lastig om in te schatten wat je bedoeld met "harder" en "voelbaarder". Fysiek moe zijn n.a.v. een inspanning eerder op de dag geeft immers sowieso al een ander gevoel als je op bed ligt dan de hele dag weinig fysieks gedaan hebben.

Zelf merk ik dat mijn hartslag na een zware / lange training laat op de avond nog relatief lang hoog blijft. Waar 'ie ergens na middernacht, in mijn slaap, normaal 50-55 is wil het dan nog wel eens zijn dat 'ie bijv. tot 02:00 uur nog rond de 65-70 zit en pas daarna zakt, ook als ik op dat moment al lang slaap. Dat zie ik dan terug in Garmin (OHR, niet super nauwkeurig maar accuraat genoeg om dit soort conclusies / trends te zien). Terwijl ik op een dag zonder veel inspanning vanaf dat ik in slaap val ook echt wel nabij rusthartslag zit qua niveau. Ik denk dan ook dat het slimmer is niet zo laat op de avond te sporten, zodat je lichaam goed kan bijkomen voor je gaat slapen. Maar neem het bovenstaande als n=1 en als voorbeeld, want medische kennis op dit gebied heb ik niet ;)

• Krylinck
Zeker kan ik daar wel wat over zeggen, @route99, want @SideShow heeft het 'probleem' erg goed uitgelegd. Het is inderdaad normaal dat de hartslag gedurende de dag wat hoger is na het sporten, vooral na een intervaltraining. Het heeft met verschillende processen te maken en het gaat waarschijnlijk wat ver om dat allemaal hier te benoemen. Voor de geïnteresseerden, een leuk overview-article vind je hier: https://physoc.onlinelibr...13/expphysiol.2009.047548

Wat betreft de merkbare hartslag, heeft het er waarschijnlijk mee te maken dat het slagvolume licht verhoogd blijft. Dus ook uren na de inspanning, net als de hartslag. Ik denk dat iedereen zich wel in je verhaal herkent dat je een paar uur na een intervaltraining in bed ligt en dan het bloed hoort suizen. Dat is dus een normale reactie van het lichaam. Hoef je verder niks mee.

Hoor je het de hele dag, of bijvoorbeeld elke dag in bed ook zonder te sporten, zou ik de bloeddruk eens in de gaten gaan houden.

Mijn achtergrond: zie m'n profiel + 6 jaar ervaring in de cardiologie.

Strava

• Tinusvolkel
Was hier gister ook na een tempo loopje tussen 11 en 12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH_GqSkVgxeSESpkn5zcRcmDa_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SgY1rLQjFSqevi6JhuNIx7SF.jpg?f=user_large

• ArnoutV
Bigm1990 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Het was onderdeel van een opbouwende reeks intervallen op 10km goal pace
..
Nee hoor :) Vier trainingssessies verdeeld over 8 weken. In de andere weken kortere intervallen en tempolopen.
Helder :)

Ik zou zelf in een training meer, maar kortere intervallen doen.
Maar dat neemt niet weg dat een training op 10KM tempo niet over je omslagpunt zou moeten gaan.
10KM tempo is het tempo wat je ongeveer een uur zou moeten kunnen volhouden en een uur hardlopen moet ongeveer kunnen rond het omslagpunt.
Boven je omslagpunt verzuur je teveel en dat heeft een negatief effect op je training.
Dus als je een heuvel oploopt of straffe wind tegen hebt, hou juist dan de HF in de gaten en focus niet teveel op de snelheid.

Tenzij je, net als sommige leden, de 10KM rond de 35' minuten loopt. _/-\o_

Als je traint om even door je verzuring heen te kunnen gaan en tijdens een loop weer te kunnen herstellen, misschien dat @Krylinck dan nog wat tips kan geven

• Valorian
@Krylinck Beetje off topic: maar grappig dat in dat onderzoek wat je aanhaalt meteen de biathlon wordt aangehaald. Als kind (geboren in '80) vond ik het altijd maar een rare gewaarwording, mensen die rondjes skiën en tussendoor ergens op moeten schieten. Pas ver na mijn volwassen worden en meer interesse krijgen in sport in zijn algemeenheid ontdekte ik het hele idee achter de sport en de relatie tussen conditie, hartslag, wachten tot die ver genoeg gezakt is, en dat doel wel/niet kunnen raken ;) .. En ook zie ik overal in boeken, artikelen etc. over sport & cardiologie relatief vaak cross country skien en langlaufen terugkomen in voorbeelden en teksten. Ook bij de bizar hoge vo2max-lijstjes scoren die sporters altijd goed.

• Bigm1990
ArnoutV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Helder :)

Ik zou zelf in een training meer, maar kortere intervallen doen.
Maar dat neemt niet weg dat een training op 10KM tempo niet over je omslagpunt zou moeten gaan.
10KM tempo is het tempo wat je ongeveer een uur zou moeten kunnen volhouden en een uur hardlopen moet ongeveer kunnen rond het omslagpunt.
Boven je omslagpunt verzuur je teveel en dat heeft een negatief effect op je training.
Dus als je een heuvel oploopt of straffe wind tegen hebt, hou juist dan de HF in de gaten en focus niet teveel op de snelheid.
Ik ben inderdaad niet zo van omslagpunt en hartslag en dergelijke tot nu toe. Dat zou wel een aanvulling kunnen zijn!

Ik vind doeltempo lopen wel heel prettig omdat ik dan kan wennen aan het tempo en in de wedstrijd/timetrial gemakkelijker dit tempo stabiel kan houden. Daarnaast inderdaad wat sneller werk zoals 12x400 en 24x200.

Doel is overigens sub35 op de 10km over 9 dagen. Hopelijk dan wat minder wind.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Net terug van mijn intervaltraining. De 30/30 vergoogd van 15x naar 18x. Was best pittig.
Daarna nog enkele blokken van 500m.

Ondanks het buitje aan het eind een lekkere training.
Dit is dan wel jammer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqcjc-HonPUU5PXoBwhckJlRO2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvjEQFtCTUeWeFF5RrorXyEs.jpg?f=fotoalbum_large
:+

[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 21-01-2021 18:33 ]

• Krylinck
Valorian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:49:
@Krylinck Beetje off topic: maar grappig dat in dat onderzoek wat je aanhaalt meteen de biathlon wordt aangehaald. Als kind (geboren in '80) vond ik het altijd maar een rare gewaarwording, mensen die rondjes skiën en tussendoor ergens op moeten schieten. Pas ver na mijn volwassen worden en meer interesse krijgen in sport in zijn algemeenheid ontdekte ik het hele idee achter de sport en de relatie tussen conditie, hartslag, wachten tot die ver genoeg gezakt is, en dat doel wel/niet kunnen raken ;) .. En ook zie ik overal in boeken, artikelen etc. over sport & cardiologie relatief vaak cross country skien en langlaufen terugkomen in voorbeelden en teksten. Ook bij de bizar hoge vo2max-lijstjes scoren die sporters altijd goed.
Het lijkt me een redelijke full-body work-out, dus ik verbaas me niet. Ik kijk er altijd naar als het op Eurosport is en zou het heel graag zelf eens proberen...

Strava

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:49
Avondrondje gemaakt met de nodige wind. Was een beetje een plichtmatig rondje, maar ik heb m'n 5 kilometers weer gemaakt. Doe de laatste tijd wel extra krachttraining in de week, moet ergens de variatie vandaan halen.

• Rudedadude
  • Laatst online: 18:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tinusvolkel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:40:
Vraagje, wanneer "groeien" je spieren na het lopen?

Is dat tijdens het lopen al of daarna?

Want heb sinds kort een weegschaal die spieren massa meet en die geeft nu een dag na het lopen 0.4% meer spieren aan, dit zakt weer een beetje weg tot het volgende loopje tot er dan weer een beetje bij komt.

Maar is dit logisch? en zakt het zo snel weer weg in een paar dagen?
Vind het al heel wat dat ik een verband kan zien met het lopen.
Ik heb met zo'n soort weegschaal (omron) dit een tijdlang vrij trouw proberen bij te houden, maar eigenlijk het enige betrouwbare moment is zo ongeveer als je net bent opgestaan. Bij mij leverde het zo iets op. In deze periode viel ik af van iets van 73 naar 69,5 kg met als (behaald) doel om een snelle marathon in Rotterdam te lopen. Ik ben sinds januari weer trouw gewicht gaan meten, maar vet en spieren ben ik meestal te lui voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yn3f0AFbbgKkfe2EjFDkHEzoaSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTW20g9gOEQMOEbTyd5U7oBF.png?f=user_large

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik ben lekker als een mietje zoveel mogelijk uit de wind gaan lopen vandaag. Had het er wel even mee gehad. Morgen weer een groter rondje. Ik begin hier een beetje "routemoe" te worden. Dat is toch wel een nadeel van elke dag lopen. Nu na drie jaar (en daarvoor ook behoorlijk regelmatig) heb ik de directe omgeving écht wel helemaal gehad. Ik had het er vandaag met een collega over, ik kan bijna met m'n ogen dicht lopen (afgezien van verkeer dan). M'n citystrides is rond m'n huidige huis zo dik dat de hele straat onzichtbaar is geworden :D

Tijd om te verhuizen. Dan woon ik lekker dicht bij een mooi bos. Nog een paar weken...

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:11:
Ik ben lekker als een mietje zoveel mogelijk uit de wind gaan lopen vandaag. Had het er wel even mee gehad. Morgen weer een groter rondje. Ik begin hier een beetje "routemoe" te worden. Dat is toch wel een nadeel van elke dag lopen. Nu na drie jaar (en daarvoor ook behoorlijk regelmatig) heb ik de directe omgeving écht wel helemaal gehad. Ik had het er vandaag met een collega over, ik kan bijna met m'n ogen dicht lopen (afgezien van verkeer dan). M'n citystrides is rond m'n huidige huis zo dik dat de hele straat onzichtbaar is geworden :D

Tijd om te verhuizen. Dan woon ik lekker dicht bij een mooi bos. Nog een paar weken...
Ik loop nog maar een jaar en heb dat ook al wel. Vraag me ook af of het ook niet door het weer komt. Zonnetje, fluitende vogeltjes en stralend blauwe lucht doet toch ook wel wat. Ik heb nog wel de optie om mijn routes een keer in tegengestelde richting te lopen.

Maar Twickel verveeld niet zo snel denk ik! :D

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 22-01-2021 07:52 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

SideShow schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:45:
Ik had een vraagje

k herken well wat je zegt. Door de week loop ik altijd 's avonds, ga om 19.00 de deur uit voor een korte interval of tempoduurloop. Als je dan terugkomt blijft je hartslag iets hoger. Wat je eens zou kunnen proberen is niet abrupt stoppen en naar binnen gaan maar een cooling down van 1 á 2km inbouwen. Zo breng je je hartslag weer rustig omlaag en onder controle.

Verder, als je je er zorgen over maakt dan is het wellicht verstandig een (sport)arts te raadplegen. Er lopen hier een paar tweakers met medische achtergrond rond, maar ook die zullen op basis van je post niet veel kunnen concluderen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Krylinck
@Calitomnication ik heb al antwoord gegeven ;) vond het wel een duidelijke vraag waar goed op te reageren was.

@BastiaanN gefeliciteerd :)

@Poekie je gaat naar een mooiere omgeving zo te horen?

Strava

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:06
Alhoewel de situatie natuurlijk niet hetzelfde is als bij @Poekie heb ik recent ook wel wat "route moeheid" gehad. Dat samen met wat inspiratieloze trainingen en daardoor teruglopende prestaties zorgde onderbewust toch wel voor behoorlijk minder plezier in het lopen...

Ik heb de de laatste tijd meer variatie toegepast in, volume omhoog gegooid -en dus zeker niet onbelangrijk, meer verscheidenheid in de routes. Dit laatste is niet altijd even makkelijk bij mijn in de polder, maar vaak is er toch wel meer mogelijk dan je vooraf dacht.

Voor wie dit mogelijk herkent, bovenstaand heeft mij weer een flinke prestatie -en plezier boost gegeven. :)

Strava Garmin 265

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Krylinck schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:12:
@Calitomnication ik heb al antwoord gegeven ;) vond het wel een duidelijke vraag waar goed op te reageren was.

@BastiaanN gefeliciteerd :)

@Poekie je gaat naar een mooiere omgeving zo te horen?
Ai, overheen gelezen... Maar jij ben wel 1 van de tweakers met medische achtergrond waar ik op doelde O+ :>

Hoe gaat 't met je herstel?

@Tim_W, de routemoeheid kan ik zeker bevestigen. Voor de beeldvorming. Mijn trainingsgebied bestaat nu uit een strook van 2km breed, ingeklemd tussen de Maas & Duitse Grens. Zelf loop ik niet graag door het centrum, ivm verkeer, voetgangers, zijstraten, drempels. Dat maakt de routekeuze 's avonds wel heel beperkt. Kijk ook al uit naar de avonden waar het pas rond een uur of 8 donker gaat worden, dat maakt het trainen 's avonds zo veel leuker :). Nu is het gewoon "dom" verstand op 0 en kilometers maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Calitomnication op 22-01-2021 09:38 ]

tips voor New York

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Oh wow, ik ben niet de enige!
Op dit moment woon ik dicht tegen het centrum van de stad en ik moet dus altijd eerst minstens een km door de bebouwing (en terug dus ook). Het dichtstbijzijnde stukje groen (zie m'n loopjes) gebruik ik voor m'n kortere loopjes, maar daar is ook weinig variatie mogelijk (helemaal omdat het mini-bos meestal door hondeneigenaren wordt gebruikt om hun viervoeter lekker los te laten lopen). Langere loopjes moet ik meestal langer door woonwijken. Sommige stukken daarvan zijn prima looproutes (de 'nieuwe' wijken boven de A1 hebben mooie fietspaden gelukkig). Ik moet gewoon af en toe een fiets pakken om verder weg te gaan, maar dat is gewoon een te hoge drempel.
Laatst had ik bedacht dat ik een 'bloemetje' ging lopen met m'n lange routes. Wat de terugweg van de route van dag 1 was, was de beginroute van dag 2. Dat werkte wel redelijk, toen had ik redelijke afwisseling, omdat ik ook niet altijd standaard dezelfde kant op liep (richting noord, waar ik ook altijd m'n korte loopjes doe).

@Krylinck Ik ga naar een buitenwijk verhuizen waar ik op 500m van een waterparkje (zo'n stuk waar ze afgravingen hebben gedaan voor de snelweg) en weilanden, iets minder dan 2km van een bos zit. En het bos en de weilanden zijn beschermd gebied (onderdeel van een landgoed) dus het wordt ook niet bebouwd. Moet alleen een N-weg oversteken, maar die is niet zo druk als in het westen. Dus ik ga er écht heel erg op vooruit :D

@BastiaanN Gefeliciteerd :)

• Tinusvolkel
Hier probeerde ik "vroeger" ook elke keer een andere route te lopen, maar sinds ik met muziek / podcasts loop maakt het mij een stuk minder uit, dus loop heel vaak dezelfde rondjes, met af en toe wel wat uitschieters door de natuur heen.

Dus ik weet niet of jullie al met muziek lopen, maar misschien werkt dat wel voor jullie.

@BastiaanN gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe schoenen toch?

PS iemand ervaring met Adidas Terrex trail schoenen? krijg er niet zoveel over gevonden.
Maar ben fan van Adidas icm het onverwoestbare continental rubber, dus dacht misschien is dat wel iets voor mijn trail loopjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-01-2021 10:10 ]

• Valorian
Hier ook een beetje routemoeheid. In januari 16 v/d 21 dagen gelopen en merk dat ik toch vaak op dezelfde stukken uitkom. Normaal nog best wat luxe qua keuze, want met rondjes die vrijwel altijd minimaal 10km zijn kun je best wat kanten op. Maar kom uiteindelijk toch vaak bij hetzelfde handjevol rondjes uit, 'rondje molens' , 'rondje singel' , 'rondje langs kanaal' etc. met daarbinnen dan af en toe nog een variatie. De wat meer buitengebieden, polder, etc. mijd ik nu een beetje omdat dat wel heel winderig en guur wordt, wat het wereldje nog kleiner maakt. Kijk uit naar de voorjaarsavonden waarin je weer heerlijk die kant op kan.

Gisteren mijn dagen-achter-elkaar-record gebroken zonder er echt over na te denken, met een 9e dag lopen. Omdat ik woensdag een zware interval + lange in/uitloop had koos ik er voor om weer eens een rondje op ultra-laag-tempo te doen, in een poging mijn hartslag zo laag mogelijk te houden. Kwam uiteindelijk uit op 6:41/km en heb dat een uurtje volgehouden. Valt nog niet mee, als je je gemiddelde duurloop op 5:15 doet.

Note to self: véél warmer kleden als je hartslag <70% van je max blijft, terwijl het relatief fris is én regent...

@Tinusvolkel Ik loop als ik in mijn eentje loop eigenlijk altijd met muziek. En sinds kort ook met podcasts, zeker bij zo'n trage duurloop is dat prima. Bij een snelle run of interval zoek ik wat meer beat op ;)

@Poekie Mooie plannen! PS: Nog altijd geen dag overgeslagen de afgelopen jaren?

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 22-01-2021 10:11 ]

• Krylinck
Laat ik voorop stellen dat het niet slecht gaat, denk ik. Nauwelijks pijn, mentaal is alles prima te verdragen en er zit vooruitgang in.

Dag 1 was kruipen (helaas letterlijk).
Dag 2 was beginnend op krukken lopen, super traag.
Dag 3 was misschien iets sneller op krukken lopen. Zeg maar in 1 minuut de trap op en verder ongeveer 10 meter per minuut topsnelheid.
Nu is dag 4 en ik schuif met één kruk door het huis zodat ik ook spullen kan meenemen, maar ben er nog niet achter of dat nou wel zo verstandig is.

Gemene deler van de afgelopen dagen is wel dat ik enkel op m'n tenen kan lopen. Mijn hak komt langzaamaan naar beneden, werd ook eerst wel flink tegengehouden door het drukverband. Helemaal op de hak komen lukt nog niet, ergens trekt er dan iets aan de wonden (hechtingen?) en dat voelt onprettig/onzeker.

Verder hebben ze de enkelbanden opzij getrokken tijdens de operatie en dat is de afgelopen dagen wel te voelen geweest. Alsof je door je enkel gegaan bent, maar dan - des te langer ik sta of loop - een toenemend gevoel daarvan.

Strava

• Tim_W
@Calitomnication Ik zit ook wat ingeklemd direct aan een rivier. Dus effectief gezien heb ik alleen de daar aangrenzende dijk en de polder er "onder". De dijk is natuurlijk op zich best leuk, de rest is veel weiland en dus veel van hetzelfde. Paar stukjes langs wat molens e.d. is dan wel weer leuk. Ik probeer de dorpjes veelal te vermeiden, geen fan van lopen over een stoep. :P

@Tinusvolkel Ik loop ook altijd met muziek of podcast, helpt zeker, met name tijdens een lange duurloop.

Wat betreft het route variatie onderwerp, de laatste tijd pak ik weleens een klein stukje graskade mee en dat vaak is nogal glibberen en glijden. Ik wil dat graag vaker doen, maar dan echt als er bij. Zijn er schoenen die geschikt zijn voor half/half asfalt/onverhard?

Strava Garmin 265

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Loop zonder muziek en nu we niet meer met de AV mogen trainen altijd alleen. Gebruik deze saaie trainingen eigenlijk meer als mentale training. Puur letten op tempo, ademhaling, pasfrequentie en techniek. Verder gewoon kilometers vreten en "dom" de piepjes die het verstrijken van de kilometers aageven tellen.

@Krylinck mooi om te lezen dat je herstel goed gaat :). Je grootste uitdaging zal worden om niet te snel te willen gaan :)

tips voor New York

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:00:
Ik moet gewoon af en toe een fiets pakken om verder weg te gaan, maar dat is gewoon een te hoge drempel.
Jouw aanbod aan mij geldt ook andersom he, als je keertje samen wil lopen dan app maar :) Kan ook ergens anders, ik heb ook een leasebak waar ik nu veel te veel bijtelling voor betaal dus wil rustig ergens naartoe rijden, komt dat ding ook nog eens van zn plek af :+

Vaste dag mag ook als stok achter de deur.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:08:
Hier probeerde ik "vroeger" ook elke keer een andere route te lopen, maar sinds ik met muziek / podcasts loop maakt het mij een stuk minder uit, dus loop heel vaak dezelfde rondjes, met af en toe wel wat uitschieters door de natuur heen.

Dus ik weet niet of jullie al met muziek lopen, maar misschien werkt dat wel voor jullie.
Ik ben sinds kort aan de podcast, daarvoor altijd muziek. Nu luister ik van die heerlijk domme podcasts zoals "man man man, de podcast". Loop ik het halve rondje met een dikke grijns op mijn gezicht. Levert ook altijd wel lachende wandelaars en medehardlopers op :P
@BastiaanN gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe schoenen toch?
Yep! Vandaag inwijden *O* *O* *O*

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lollig onderzoek. Heb ik weer een excuus er bij :+ En het pijnlijke gevoel dat ín de borst zit als het te veel stuitert kan je zo niet eens simuleren.

@Valorian ja gisteren was dag 1117 :*)

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb elke winter last van routemoeheid. Je kan dan niet makkelijk in het donker ergens buiten de stad gaan trainen, in de natuur (voor mij bos) is dan niet toegestaan. Daarom was ik ook bezig met Citystrides maar ik merk dat ik dat eigenlijk niet echt geweldig lekker vind hardlopen.

Ik ben nu ik grotendeels thuiswerk direct na het werken gaan hardlopen, nu kan ik inmiddels al bijna helemaal in licht/schemering hardlopen. Kan ik toch door de parken heen. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Valorian
Tim_W schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:22:
@Calitomnication Ik zit ook wat ingeklemd direct aan een rivier. Dus effectief gezien heb ik alleen de daar aangrenzende dijk en de polder er "onder". De dijk is natuurlijk op zich best leuk, de rest is veel weiland en dus veel van hetzelfde. Paar stukjes langs wat molens e.d. is dan wel weer leuk. Ik probeer de dorpjes veelal te vermeiden, geen fan van lopen over een stoep. :P

@Tinusvolkel Ik loop ook altijd met muziek of podcast, helpt zeker, met name tijdens een lange duurloop.

Wat betreft het route variatie onderwerp, de laatste tijd pak ik weleens een klein stukje graskade mee en dat vaak is nogal glibberen en glijden. Ik wil dat graag vaker doen, maar dan echt als er bij. Zijn er schoenen die geschikt zijn voor half/half asfalt/onverhard?
Als je naar trail-schoenen kijkt dan heb je een enorm spectrum. Voor graskades zou je denk ik vooral iets groffer profiel willen, en eventueel wat stevigere schoenen. Sommige varianten hebben verder weinig demping, omdat je dat al in de ondergrond hebt zitten dus niet nodig in de schoen. Maar als je ze ook voor asfalt gebruikt dan wil je dus een combi van wat groffer profiel, stevige schoen en toch behoorlijk wat demping. Misschien eens naar Zoetermeer naar de shop van MudSweatTrails, als die straks weer open zijn? Daar zitten mensen met veel verstand van zaken die je vast verder kunnen helpen. Als ik naar modellen kijk die ik zelf gehad heb of vrienden gehad hebben:
- North Face Ultra MT: -> Niet geschikt voor jouw doel (veel te weinig demping, geen asfaltschoen)
- Saucony Peregrine: -> Misschien wel geschikt. Maar wel erg grof profiel, beetje overkill vrees ik.
- Salomon Sense Ride: -> Zelf geen ervaring mee, maar ken wel veel mensen die die gehad hebben. Is een heel erg 'allround' trailschoen, die populair is omdat je vaak ook in bos enzo nog op redelijk hard paden loopt. Niet heel grof qua profiel, maar wel nét even iets meer trail dan de gebruikelijke hardloopschoenen en wat steviger uitgevoerd.

NB: Ik denk dat @Roozzz en @Rudedadude ook nog wel tips hebben. Die laatste heeft op zoveel schoenmodellen gelopen dat het mij zeer zou verbazen als daar niets tussen zit wat zou kunnen voldoen aan jou vraag ;)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
@Krylinck phoe, pittig hoor, ik vind dat je er stoer doorheen slaat. Echt revalideren is nog wat verder weg, maar toch, chapeau

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Grappig om te lezen van die route moeheid, heb zelf ongeveer het tegenovergestelde gehad:

Ik heb heel lang vaak ongeveer hetzelfde rondje gelopen (soms een lusje meer of minder om de afstand te variëren) en vond dat eigenlijk altijd wel lekker, sterker nog, bij afwijkende routes zag ik er altijd enorm tegenop, zelfs als ik wist dat het qua afstand totaal niet uit zou maken.

Heeft denk ik deels te maken met dat ik vooral in het donker loop, en desbetreffende rondje volledig strak (betonplaten) is aangelegd, dus geen verrassingen mbt. kuilen/gaten etc.

Nadelige bijkomstigheid is dat ik dus ook bang voor hoogtemeters ben geworden :P

Momenteel breng ik er wel een stuk meer afwisseling in, mede omdat ik vaker loop, en om nou voor m'n langere duurlopen 4x dezelfde rondgang te maken is ook wel wat demotiverend :)

• Tim_W
Bedankt voor de tips @Valorian

Je zal inderdaad altijd wel concessies moeten maken wanneer je ondergrond gaat combineren. Net even op de Strava routemaker gekeken en het rondje wat ik voor ogen heb is zo'n 5km gras, 5 km gravel en 7 km asfalt. Kan sowieso niet wachten tot de winkels weer open zijn en ik weer eens echt voor (trail) schoenen kan gaan kijken. Ik ga die MudSweatTrails onthouden!

Wat betreft podcasts, iemand nog tips voor een leuke podcast met als topic onze favoriete sport? Ik heb inmiddels zo goed als alle afleveringen van Susy Q&A en looppraat gehad. :/

@BastiaanN Kende 'm nog niet, ga deze vandaag proberen, bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Tim_W op 22-01-2021 11:22 ]

Strava Garmin 265

• BastiaanN
  • Niet online
Tim_W schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:06:
Wat betreft podcasts, iemand nog tips voor een leuke podcast met als topic onze favoriete sport? Ik heb inmiddels zo goed als alle afleveringen van Susy Q&A en looppraat gehad. :/
Misschien een keertje The Running Crew proberen? Is van de makers van Trenara.

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 22-01-2021 11:15 ]

• Tinusvolkel

Je zal inderdaad altijd wel concessies moeten maken wanneer je ondergrond gaat combineren. Net even op de Strava routemaker gekeken en het rondje wat ik voor ogen heb is zo'n 5km gras, 5 km gravel en 7 km asfalt. Kan sowieso niet wachten tot de winkels weer open zijn en ik weer eens echt voor (trail) schoenen kan gaan kijken. Ik ga die MudSweatTrails onthouden!

"De pacer" luister ik altijd.

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik luister ook vaak De pacer.

En ik ben sinds vorige week fan van de icecast, niet direct over hardlopen, maar wel over sport en wetenschap (met name over schaatsen), op een vrij luchtige manier.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
FEIJ_87 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:00:
Heeft denk ik deels te maken met dat ik vooral in het donker loop, en desbetreffende rondje volledig strak (betonplaten) is aangelegd, dus geen verrassingen mbt. kuilen/gaten etc.

Nadelige bijkomstigheid is dat ik dus ook bang voor hoogtemeters ben geworden :P
Betonplaten zijn inderdaad wel lekker ja. Loop hier in de buurt ook regelmatig over een betonpad langs een watertje. Dat durf ik zelfs nog wel in het donker/schemer aan. Verlichting is er verder niet, want buitengebied. Enige risico wat je daar loopt is dat je door paardenpoep loopt :+ En ik ben me weleens rot geschrokken door plotseling wegvliegende eenden/meerkoeten. Waarschijnlijk schrokken ze net zo hard van mij.

Hoogtemeters ben ik juist helemaal niet bang voor. Hou wel van die extra uitdaging en afwisseling.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat betreft routemoeheid. Nooit echt over nagedacht maar met hardlopen vind ik het juist fijn om (in de basis) steeds hetzelfde rondje te lopen. (met extra -vaste- lussen afhankelijk van de afstand die ik wil lopen)
Aan de ene kant wil ik mijn kop leeg hebben tijden het lopen, dus dan is het lekker ook niet over de route na te denken. Aan de andere kant ben ik met presteren bezig en is het lekker ijkpunten te hebben in de route.

Met fietsen is het juist anders, dan rij ik zoveel mogelijk verschillende routes maar ben ik eigenlijk meer aan het toeren dan aan het sporten.

Ik heb de luxe dat ik aan de rand van een klein dorp woon midden tussen de bossen. Alle varianten zijn mogelijk, door het bos, onverharde wegen, verharde wegen/fietspaden, tussen de weilanden door etc. Variatie is ook volop mogelijk. .... als ik zou willen.....

alles kan off-topic

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

Hier ook altijd met podcast tijdens het lopen.

Suzy q&a
De Pacer
The running crew
Looppraat
LSRF
Man man man

En verder nog een aantal niet sport gerelateerde (non)fictie podcasts.

• Rudedadude
  • Laatst online: 18:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

@BastiaanN Kende 'm nog niet, ga deze vandaag proberen, bedankt!
Je hebt een complete road-2-trail categorie aan schoenen, die gemaakt zijn voor zowel weg als eenvoudige trail. Meestal te herkennen aan max 3-4mm lugs en een redelijk complete buitenzool (geen losse spikes). Ik noem ze vaak mijn tamme trailschoenen en je hebt daarin een hoop keus van oa Topo, inov-8, Salomon, Hoka. En sommige trailvarianten van reguliere wegschoenen vallen daar ook onder.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik zweer bij de Inov-8 xTalon schoenen. Ik heb pas de 212 limited edition gekocht (de smalle variant).
Is voor mij echt een hele fijne schoen, meteen minder knie klachten.

• Bigm1990
Ik gebruik zelf Inov-8 x talon voor de ruigere gebieden. Voor bossen en gravel in Nederland gebruik ik momenteel nike pegasus 36 trail. Dit is dus een reguliere hardloopschoen met extra grip door grover profiel in de zool. Dit bevalt mij prima.

• Tinusvolkel
Niemand ervaring met Adidas Terrex trail schoenen?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:58:
Ja hier! Eigenlijk op de gok in de uitverkoop de Terrex Agravic Flow gekocht, en ze bevallen prima. Op asfalt plakken ze redelijk aan de grond, maar voor de Nederlandse bospaden en veengronden gaan ze prima wat mij betreft!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Nog nooit in het wild gezien. Relatief nieuw in de markt denk ik?

Anders gewoon maar een gokje wagen en ze testen voor the greater good hier op Tweakers :P

If you can see, look. If you can look, observe

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 22:08
Vandaag sessie 5 van start to run 5k.
Hoop dat de hardloop winkel hier in de buurt na 9 februari weer open mag. Wil dan gaan kijken voor een goed paar schoenen. Hier al was suggesties voorbij zien komen.

https://strava.app.link/2aftNDtigdb

• BastiaanN
  • Niet online
Kennen jullie trouwens de app Headwind? Best leuk, eigenlijk had ik die vorig jaar ontdekt voor het plannen van mijn fietsroutes zodat ik visueel kan zien hoe de wind staat. De app connect met Strava en dan kun je van alle activiteiten (dus ook loopjes!) die je al gedaan hebt zien waar je wind mee en wind tegen had en voor routes kun je het ook in de toekomst laten voorspellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaqJE_AHObkyq3YC57J6suwvGiE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/1lv2eF2jtbhg4LKsgRkxiQpp.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 22-01-2021 23:27 ]

• Tinusvolkel
mrwolf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Ja hier! Eigenlijk op de gok in de uitverkoop de Terrex Agravic Flow gekocht, en ze bevallen prima. Op asfalt plakken ze redelijk aan de grond, maar voor de Nederlandse bospaden en veengronden gaan ze prima wat mij betreft!
Roozzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Nog nooit in het wild gezien. Relatief nieuw in de markt denk ik?

Anders gewoon maar een gokje wagen en ze testen voor the greater good hier op Tweakers :P
Bijna gekocht maar werd net voor m'n neus weggekaapt en was uitverkocht...
De adidas terrex speed ld stond voor 70 euro te koop maar was nog bezig met een kortingcode van 20% dus daarna te laat.... Achja nu maar een beetje de aanbiedingen in de gaten houden.

• m-vw
  • Nu online

m-vw

Dus?

Arjan90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een RoadID. Ik heb kennelijk een code met 10 dollar korting te gebruiken t/m 10 januari. Doe er je voordeel mee (of niet):

***members only***

Kan onbeperkt gebruikt worden door mijn vrienden, jullie dus <3
RoadID is binnen. Bedankt voor de korting.

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

Bevallen so far prima. Ik heb zowel de Terrex Tracerocker als de Terrex Two Boa. Die laatste vind ik superfijn, vanwege de sluiting voor de wat kortere afstanden (tot 20K). Overigens na een paar honderd kilometer nog niets te klagen over de slijtvastheid. Ook niet met betrekking tot de Continental zool, waarbij ik moet opmerken dat ik minimaal op verhard terrein loop, maar bijvoorbeeld wel veel op gravelachtige paden.

Beide zijn heerlijk over bospaden, gravel, gras en zand. Bij modder zijn de lugs, wat mij betreft, net te kort om extreme zekerheid te bieden; maar dan trek ik wat anders aan.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
In het bos gebruik ik de Inov-8 Race Ultra 270, bevalt mij prima. Ik heb ze al een paar jaar naast de Inov-8 Road Xtreme 138 die ik op de weg gebruik voor de kortere loopjes (tot ca 12km). Die Race Ultra's hebben een stuggere zool met veel meer profiel. Kleine stukjes verhard zijn ook nog wel te doen, het rubber is wel hard en stug. voor in het bos zijn ze perfekt.

Deze modellen zijn al wel wat ouder, mijn Road xtreme is aan vervanging toe maar een dergelijk model wordt helaas niet meer geleverd. Ik vind het heerlijke schoenen. (gelukkig ging de levering wat lastig waardoor ik idd hem dubbel besteld had. Ben er nu wel blij mee, ze gaan ongeveer 1000 km mee)

alles kan off-topic

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Hoe zijn hier de ervaringen met compression stocks/tubes ter verlichting/voorkoming/herstel van shin splints?

Ik lees her en der dat aanbieders van deze artikelen zeggen dat het zou helpen, maar die hebben er natuurlijk een belang bij.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik heb geen signature

• BastiaanN
  • Niet online
Hier vandaag ook de roadid binnengekregen. Mooi bandje zit prettig, ik merk niet dat ik hem om heb :) Ik heb de variant van 13mm.

Mocht iemand nog iets willen bestellen, ik heb nog een kortingscode voor 10 dollar korting die geldig is tot 9 februari 2020 (eenmalig gebruik):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 23-01-2021 19:30 ]

• Tinusvolkel
Open Outcry schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Bevallen so far prima. Ik heb zowel de Terrex Tracerocker als de Terrex Two Boa. Die laatste vind ik superfijn, vanwege de sluiting voor de wat kortere afstanden (tot 20K). Overigens na een paar honderd kilometer nog niets te klagen over de slijtvastheid. Ook niet met betrekking tot de Continental zool, waarbij ik moet opmerken dat ik minimaal op verhard terrein loop, maar bijvoorbeeld wel veel op gravelachtige paden.

Beide zijn heerlijk over bospaden, gravel, gras en zand. Bij modder zijn de lugs, wat mij betreft, net te kort om extreme zekerheid te bieden; maar dan trek ik wat anders aan.
Mooi dat ze goed bevallen (y)

Door goede ervaringen met de continental zool (of slechte met de NB want veel andere merken heb ik niet) wil ik ze ook graag onder m’n trail schoenen hebben.

Dus blijf voorlopig even de aanbiedingen in de gaten houden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-01-2021 19:04 ]

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat een prachtig loopweer was t vandaag :) jammer dat ik totaal niet in een hardloopbui was. Maar hey, toch gegaan :*)

@Appie76 ik draag regelmatig compressietubes en heb ook een paar kousen (de tubes zijn makkelijker vind ik). Ik heb (nog) nooit shin splints gehad (afkloppen). Ze helpen mij wel om minder vocht in m'n enkels vast te houden en (placebo of echt?) ik lijk er makkelijker langer mee te kunnen lopen. Ik heb naar verhouding hele dikke kuiten en die worden er mooi mee in toom gehouden.

• Tinusvolkel
Poekie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:04:
Wat een prachtig loopweer was t vandaag :) jammer dat ik totaal niet in een hardloopbui was. Maar hey, toch gegaan :*)

@Appie76 ik draag regelmatig compressietubes en heb ook een paar kousen (de tubes zijn makkelijker vind ik). Ik heb (nog) nooit shin splints gehad (afkloppen). Ze helpen mij wel om minder vocht in m'n enkels vast te houden en (placebo of echt?) ik lijk er makkelijker langer mee te kunnen lopen. Ik heb naar verhouding hele dikke kuiten en die worden er mooi mee in toom gehouden.
Idd was perfect weer, had voor het eerst de suzy q&a op staan en luisterde wel lekker weg (had ze pas al gehoord toen ze bij de pacer op bezoek waren :) )
Maar verder lekker een laag hartslag loopje gedaan, bleef mooi rond de 130 dus niet teveel van m’n lichaam gevraagd aangezien ik morgen een snelle 30 van plan ben.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:47
Poekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:11:
Morgen weer een groter rondje. Ik begin hier een beetje "routemoe" te worden. Dat is toch wel een nadeel van elke dag lopen.
Grappig, dat is iets waar ik de afgelopen dagen over aan het piekeren ben. Het 'bekende' rondje van 5,6km is ideaal, geen verkeer en perfect verhard maar toch voelt het dubbel. Zie er tegenop, pas na 4km ga ik denken aan uitbereiding en uiteindelijk eindig ik toch met meer dan 8km

Wat werkt voor jullie beter? Een vast 'rondje' of juist improviseren tijdens het lopen en geen idee waar je uiteindelijk allemaal langs komt?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Tinusvolkel
hoevenpe schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Grappig, dat is iets waar ik de afgelopen dagen over aan het piekeren ben. Het 'bekende' rondje van 5,6km is ideaal, geen verkeer en perfect verhard maar toch voelt het dubbel. Zie er tegenop, pas na 4km ga ik denken aan uitbereiding en uiteindelijk eindig ik toch met meer dan 8km

Wat werkt voor jullie beter? Een vast 'rondje' of juist improviseren tijdens het lopen en geen idee waar je uiteindelijk allemaal langs komt?
Onder de 22km heb ik wat vaste rondjes waarbij ik met de terugweg wind mee heb (is vaak ZW wind) over de 22km ga ik lekker op Strava wat puzzelen

• Roozzz
  • Nu online
[...]

Meestal loop ik de deur uit en zie ik wel waar het schip strand. Indien er een specifieke training (interval, tempo) op het programma staat denk ik er wel iets over na, waar ik die het beste ongestoord kan uitvoeren. Maar eerlijk gezegd ken ik de wijde omgeving hier inmiddels zo goed (en een paar km meer of minder is ook geen issue), dat ik ook dat redelijk on the fly bepaal.

Vaste rondjes zijn (/vind ik) saai :P er is zoveel meer te zien buiten het "optimale" rondje.

• Valorian
@Tinusvolkel Je was al bezig met kortingsbonnen dus wellicht al bekend, maar voor de zekerheid:
- bij ING rentepunten kan je gratis een 30% kortingsbon voor alles (outlet/aanbiedingen uitgezonderd) halen. Kost je 500 “punten” maar die dingen maak je toch nooit op en als je geen ING rekening hebt ken je vast wel iemand die dat wel heeft (namelijk: 1/2 nederland ;)
- volgens ING zelfs 35% korting als je de app downlof en via die app koopt
- of: 20% korting op outlet

• BastiaanN
  • Niet online
[...]
Beetje van beide. Het leuke aan een avondje plannen op Strava of Garmin Connect is dat je de route zo kunt plannen dat je langs stukjes komt waar je nog nooit bent geweest. Ik heb zo een handje vol routes gemaakt van verschillende afstanden waar ik een beetje mee rouleer. Daarnaast ga ik soms ook wel eens zonder route naar buiten vooral als het een kort loopje betreft.

• Tinusvolkel
Valorian schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:02:
@Tinusvolkel Je was al bezig met kortingsbonnen dus wellicht al bekend, maar voor de zekerheid:
- bij ING rentepunten kan je gratis een 30% kortingsbon voor alles (outlet/aanbiedingen uitgezonderd) halen. Kost je 500 “punten” maar die dingen maak je toch nooit op en als je geen ING rekening hebt ken je vast wel iemand die dat wel heeft (namelijk: 1/2 nederland ;)
- volgens ING zelfs 35% korting als je de app downlof en via die app koopt
- of: 20% korting op outlet
Bedankt voor de tip, ken zo snel niemand met ING tis vooral veel Rabobank en Regiobank hier. Maar gisteren gaf Adidas al 50% korting en daarboven op zou nog een 20% komen door mij aan te melden voor de nieuwsbrief. Dus dat gaat je denk ik met ING niet lukken aangezien ze niet op aanbiedingen gelden.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:58
[...]
Ik ken de omgeving ook buiten de stad inmiddels aardig goed, dus heb altijd wel een idee hoe ik zou kunnen lopen. Ik heb wel een paar favoriete rondjes die ik gewoon heerlijk vind lopen: wat hoogte, wat bos, etc. Of juist door de weilanden, langs de schapen en runderen. Net waar ik zin in heb. Vaak klik ik wel even Runnermaps open als ik wat langer ga lopen, zodat ik een beetje kan kijken hoever iets dan ongeveer is (vooral als ik favoriete routes ga combineren). Afstand is soms toch moeilijk in te schatten, zelfs al ken je de omgeving.

Voor trainingen kijk ik vaak even wat voor een soort training het is, zodat ik wel een beetje OK kan trainen. Vervelend als ik continu moet oversteken terwijl ik veel snelle stukken heb, bij een duurloop of rustigere training maakt me dat niets uit. Dan bepaal ik gewoon op dat moment welke kant ik op ga.

Vandaag tijdens het lopen mezelf voorgenomen maandelijks een halve marathon te gaan lopen. Ik liep vandaag heerlijk, lekker tempo en ik bedacht me dat ik altijd wel één keer per maand een loopje van 2 uur kan plannen, dus waarom niet? Zorgt er meteen voor dat ik echt aan de afstanden ga wennen en volgens mij ga ik daar alleen maar baat bij hebben als er weer wedstrijden zijn (ongeacht of dat een 10km, een 10EM of een halve marathon is).

@InZane Hoe is het nu met je? -O- Veel gekoeld en pootje omhoog?
@Tinusvolkel Mocht je toch een ING rentepunten actie zien, laat maar weten. Ik kom er niet vanaf 8)7 Ik gebruik het bijv. ook voor Stox. Dan koop ik ze steeds voor 20 euro, in plaats van de volle prijs te betalen. Scheelt toch weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 23-01-2021 20:30 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

[...]
Een vast 'rondje' of juist improviseren tijdens het lopen en geen idee waar je uiteindelijk allemaal langs komt?
Ik heb een aantal "vaste rondjes" - dat wil zeggen dat ik in de directe omgeving vrij exact weet hoe lang stukken zijn en welke combinatie welke afstand oplevert, dus echt improvisatie is het niet (mede een reden dat ik er een beetje klaar mee was laatst). Iets verder van huis wordt het moeilijker, dan heb ik het over rondes van 15+ km. Die plot ik meestal even uit, beetje oriëntatiepunten bekijken en als ze erg lang worden of in gebieden waar ik normaal niet kom zet ik ze echt als route in m'n horloge. Ik heb alleen breadcrumb trail op m'n horloge, geen kaarten, maar tot nu toe is dat genoeg gebleken (niet alleen in Nederland, ook in t buitenland geen probleem met deze manier van lopen).

• InZane
Arjan90 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:25:
Niet zo best eigenlijk. Rustig aan gedaan vandaag, maar moest helaas nog wel weg. Nu weer op de bank met een ice pack. Net even geïnspecteerd en ik zie een zwelling en blauwe plek aan buitenkant van de kuit. Afwikkelen van m'n voet lukt ook niet, teveel pijn :/
Oftewel, ik ga er wel even zoet mee zijn. Maandagochtend gelijk een fysio bellen.

Dag schema, dag doel :(

• Krylinck
@InZane zou het een paar dagen geven. Dit soort dingen kunnen ook snel weer verbeteren. En een weekje niet/minder trainen is niet per se een ramp.

Edit: geen goed advies, zie onder.

---

Vandaag trouwens het verband verwijderd. De wond ziet er perfect uit, ben wel bont en blauw (en gezwollen) omdat ze de achillespees steeds opzij hebben getrokken om bij het bot te kunnen. Af en toe knakt de pees (dikke auw) en ik kan nog steeds niet op mijn hielen staan. Maar er is dus verbetering.

[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 23-01-2021 23:13 ]

Strava

• InZane
Krylinck schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:29:
@InZane zou het een paar dagen geven. Dit soort dingen kunnen ook snel weer verbeteren. En een weekje niet/minder trainen is niet per se een ramp.

---

Vandaag trouwens het verband verwijderd. De wond ziet er perfect uit, ben wel bont en blauw (en gezwollen) omdat ze de achillespees steeds opzij hebben getrokken om bij het bot te kunnen. Af en toe knakt de pees (dikke auw) en ik kan nog steeds niet op mijn hielen staan. Maar er is dus verbetering.
Ik maak me er wel wat zorgen om omdat ik een knak hoorde en momenteel niet eens normaal kan wandelen. Net een heel klein rondje gestrompeld met de hond, maar ging niet van harte ;(

Fijn dat je goed hersteld! Stapje voor stapje :)

• BastiaanN
  • Niet online
Bah vervelend @InZane, las het op Strava. Hoop voor je dat het snel weer opknapt!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:21
BastiaanN schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:33:
Hier vandaag ook de roadid binnengekregen. Mooi bandje zit prettig, ik merk niet dat ik hem om heb :) Ik heb de variant van 13mm.

Mocht iemand nog iets willen bestellen, ik heb nog een kortingscode voor 10 dollar korting die geldig is tot 9 februari 2020 (eenmalig gebruik):

***members only***
Ik zou die wel willen doen, wat zetten jullie dan op de medische info regel? Ik kom dit tegen maar begrijpen ze dat in een Nederlands ziekenhuis ook?

No dxa no med hx no rv sx

Ik weet er van een paar nu wat het betekend maar nog niet van allemaal.

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:40
Poekie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:04:

Thanks! Blijkbaar heb ik ook forse kuiten: ik zat even bij Decathlon te kijken, en die geven aan dat ik obv mijn kuitomtrek de grootste maat tubes zou moeten bestellen. En dat terwijl ik 176cm ben met een slank postuur!

Shin splint(-achtige) klachten heb ik sinds vorige week, althans: gevoelige voorkant vd schenen, een cm of 12 boven de enkels. Komt waarschijnlijk door het hardlopen (ben aan het opbouwen) en het helpt natuurlijk niet dat de kinderen geregeld tegen mijn schenen aan botsen (valt misschien extra op doordat ze nu gevoelig zijn, terwijl ik het normaal gesproken waarschijnlijk niet eens in de gaten had).

Nu plande ik voor deze week sowieso al een rustweek, en loop ivm de schenen nog eens extra minder, maar dacht: moet ik niet eens van die tubes proberen, of helpt dat hier helemaal niet voor? Vandaar dat ik dus benieuwd ben naar jullie ervaringen op dit vlak.

Ik heb geen signature

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Ik ken de omgeving ook buiten de stad inmiddels aardig goed, dus heb altijd wel een idee hoe ik zou kunnen lopen. Ik heb wel een paar favoriete rondjes die ik gewoon heerlijk vind lopen: wat hoogte, wat bos, etc. Of juist door de weilanden, langs de schapen en runderen. Net waar ik zin in heb. Vaak klik ik wel even Runnermaps open als ik wat langer ga lopen, zodat ik een beetje kan kijken hoever iets dan ongeveer is (vooral als ik favoriete routes ga combineren). Afstand is soms toch moeilijk in te schatten, zelfs al ken je de omgeving.

Voor trainingen kijk ik vaak even wat voor een soort training het is, zodat ik wel een beetje OK kan trainen. Vervelend als ik continu moet oversteken terwijl ik veel snelle stukken heb, bij een duurloop of rustigere training maakt me dat niets uit. Dan bepaal ik gewoon op dat moment welke kant ik op ga.

Vandaag tijdens het lopen mezelf voorgenomen maandelijks een halve marathon te gaan lopen. Ik liep vandaag heerlijk, lekker tempo en ik bedacht me dat ik altijd wel één keer per maand een loopje van 2 uur kan plannen, dus waarom niet? Zorgt er meteen voor dat ik echt aan de afstanden ga wennen en volgens mij ga ik daar alleen maar baat bij hebben als er weer wedstrijden zijn (ongeacht of dat een 10km, een 10EM of een halve marathon is).

@Tinusvolkel Mocht je toch een ING rentepunten actie zien, laat maar weten. Ik kom er niet vanaf 8)7 Ik gebruik het bijv. ook voor Stox. Dan koop ik ze steeds voor 20 euro, in plaats van de volle prijs te betalen. Scheelt toch weer.
Bedankt _/-\o_ doe deze maar :)

Voorwaarden zijn prima als je ook nog is de Adidas app gebruikt.

@InZane beterschap....

• Krylinck
InZane schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Ik maak me er wel wat zorgen om omdat ik een knak hoorde en momenteel niet eens normaal kan wandelen. Net een heel klein rondje gestrompeld met de hond, maar ging niet van harte ;(

Fijn dat je goed hersteld! Stapje voor stapje :)
Ah... ik had het verhaal verder nog niet meegekregen, wat is er gebeurd dan? Door de enkel heen, of uit het niks een knak (zweepslag)?

Strava

• Krylinck
Shinji schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Ik zou die wel willen doen, wat zetten jullie dan op de medische info regel? Ik kom dit tegen maar begrijpen ze dat in een Nederlands ziekenhuis ook?

No dxa no med hx no rv sx

Ik weet er van een paar nu wat het betekend maar nog niet van allemaal.
No dxa = geen eerdere diagnoses?
No med hx = geen medische voorgeschiedenis?
No rv sx zegt me niks

Nee, dit komt bij ons niet voor.

Strava

• Jampot007
  • Laatst online: 19:59
Ik neem aan dat de laatste dan geen allergieën is :)

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Shinji
Toen ik op de eerste twee zocht kwam ik op deze pagina uit:

https://hcpcs.codes/g-codes/G9472/

dxa is iets met geen x-ray afgelopen twee jaar. Maar misschien is dit iets heel anders hoor, ik vroeg me vooral af wat handig is om er op te zetten. Ik kan nu geen medische historie hebben maar volgend jaar wellicht wel dus misschien gewoon weglaten. Al voegt het misschien ook wel wat toe en moet je een nieuwe kopen mocht dat veranderen.
Krylinck schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:44:
[...]
Nee, dit komt bij ons niet voor.
Je werkt in de medische wereld en dit zou je niks zeggen of begrijp ik je verkeerd?

Op roadid is het voorbeeld "no med hx, NKA", dat zou dus zijn geen medische geschiedenis, geen bekende allergiën.

[ Voor 28% gewijzigd door Shinji op 23-01-2021 21:53 ]

• route99

route99

InZane schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:33:
[...]Ik maak me er wel wat zorgen om omdat ik een knak hoorde en momenteel niet eens normaal kan wandelen. Net een heel klein rondje gestrompeld met de hond, maar ging niet van harte ;(
Balen.
Zwelling e.d. gaan vaak beter weg met warm-koud wisselbaden. Dat masseert in feite je voet en zorgt dat de afvalstoffen beter afgevoerd worden. En dat bevordert het herstel.
Probeer ook zonder te forceren "draai" bewegingen te maken.
En toch als je kun heel rustig lopen.
Actief valideren helpt meestal erg goed.
Als je het echt niet vertrouwt zou ik eerst naar de huisarts gaan, want dan is de kans op het maken van een Rontgen foto zeker aanwezig. Iets later naar de fysio, afhankelijk van de uitkomst van de HA.
Zolang je maar niks forceert kun je wel wat doen.
Sterkte/beterschap.

PS: Theoretisch kan er wel wat knakken bijv agv van een zware stress fractuur, maar meestal betekent dat er dan al eerder andere pijntjes genegeerd zijn. Had je al eerder daar bepaalde klachten?

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 23-01-2021 21:55 ]

• Xaverius

Xaverius

Voor de mensen die (ook) routemoe zijn. De mrs. en ik zijn begin vorig jaar begonnen met de Waypointchallenge. Veelal onverhard naar coördinaten lopen, selfie of foto met mascotte maken en achteraf loggen in een spreadsheet en foto's of op Facebookpagina plaatsen of in Strava bij de activiteit.

De eerste keer was gratis, nu is het 25 euro. Maar dan heb je van november tot juni de tijd om 300 coördinaten te bezoeken. Wij vinden het geld meer dan waard, we komen zo op plekken waar we anders nooit zouden komen om hard te lopen. Vandaag waren we bij Lochem (stond stiekem op mijn agenda omdat ik op Instagram iemand daar mooi trailfoto's had zien plaatsen) en morgen gaan we naar Swalmen of all places.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Shinji
Xaverius schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:53:
Voor de mensen die (ook) routemoe zijn. De mrs. en ik zijn begin vorig jaar begonnen met de Waypointchallenge. Veelal onverhard naar coördinaten lopen, selfie of foto met mascotte maken en achteraf loggen in een spreadsheet en foto's of op Facebookpagina plaatsen of in Strava bij de activiteit.

De eerste keer was gratis, nu is het 25 euro. Maar dan heb je van november tot juni de tijd om 300 coördinaten te bezoeken. Wij vinden het geld meer dan waard, we komen zo op plekken waar we anders nooit zouden komen om hard te lopen. Vandaag waren we bij Lochem (stond stiekem op mijn agenda omdat ik op Instagram iemand daar mooi trailfoto's had zien plaatsen) en morgen gaan we naar Swalmen of all places.
Dan moet je wel echt veel tijd over hebben, als ik het goed lees liggen ze verspreid over de Benelux en Duitsland.

Ik hou het wel bij citystrides, statshunter en de natuurmonumenten route app :)

• Krylinck
Shinji schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:49:

Je werkt in de medische wereld en dit zou je niks zeggen of begrijp ik je verkeerd?

Op roadid is het voorbeeld "no med hx, NKA", dat zou dus zijn geen medische geschiedenis, geen bekende allergiën.
Klopt. Ondanks dat ik redelijk vaak over de schutting kijk in de VS. Dit gaat ambulancepersoneel e.d. niks zeggen in een noodsituatie. Ze gaan het in ieder geval niet opzoeken.

NKA is trouwens wel weer enigszins bekend. Maar de afkortingen die je gaf zijn extreem Amerikaans.

Strava

• Shinji
Krylinck schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Klopt. Ondanks dat ik redelijk vaak over de schutting kijk in de VS. Dit gaat ambulancepersoneel e.d. niks zeggen in een noodsituatie. Ze gaan het in ieder geval niet opzoeken.

NKA is trouwens wel weer enigszins bekend. Maar de afkortingen die je gaf zijn extreem Amerikaans.
Dank, dan hou ik het denk ik gewoon simpel bij "Geen medische voorgeschiedenis" of iets dergelijks.

• InZane
Krylinck schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Ah... ik had het verhaal verder nog niet meegekregen, wat is er gebeurd dan? Door de enkel heen, of uit het niks een knak (zweepslag)?
Vanochtend rustig ingelopen naar het paleispark (ong. 4,5km) om daar een mooi rondje van een kilometer of 13 te gaan lopen. Vanaf een kilometer of 8 hebben we het tempo iets omhoog gegooid naar rond de 5min/km, dus niet overdreven. Rond de, ik denk, 10km totaal gelopen kilometers voelde ik al een klein pijntje in m'n rechterkuit, maar ik maakte me niet gelijk zorgen.. totdat het rond de 12km wat meer omhoog ging. Toen was het ineens afgelopen na een knak en een pijnscheut in mijn kuit. Het was onmogelijk om verder te lopen, ook langzaam joggen/dribbelen zat er niet in. Sindsdien eigenlijk constant pijn en normaal lopen lukt niet.

• Roozzz
  • Nu online
InZane schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Vanochtend rustig ingelopen naar het paleispark (ong. 4,5km) om daar een mooi rondje van een kilometer of 13 te gaan lopen. Vanaf een kilometer of 8 hebben we het tempo iets omhoog gegooid naar rond de 5min/km, dus niet overdreven. Rond de, ik denk, 10km totaal gelopen kilometers voelde ik al een klein pijntje in m'n rechterkuit, maar ik maakte me niet gelijk zorgen.. totdat het rond de 12km wat meer omhoog ging. Toen was het ineens afgelopen na een knak en een pijnscheut in mijn kuit. Het was onmogelijk om verder te lopen, ook langzaam joggen/dribbelen zat er niet in. Sindsdien eigenlijk constant pijn en normaal lopen lukt niet.
Ai, ai, klinkt als een zweepslag?
Hopelijk trekt het een beetje bij, maar klinkt niet goed. Mooi køt in ieder geval. -O- Sterkte!

• Xaverius

Xaverius

@Shinji Beter gezegd, ze liggen hoofdzakelijk in NL. Maar het is wel wat rijden dat klopt. Maar gezien alles al een tijdje dicht is is dit wel een heerlijke tijdsbesteding in het weekend. Lekker een dagje op pad, rustig veel kilometers lopen. :)

Citystrides ben ik niet heel erg meer mee bezig (althans in mijn eigen stad), ik kreeg tegenzin in hardlopen er van omdat ik van mij zelf weer nieuwe straten moest lopen in lelijke irritante woonwijken.

Stop de verwelking!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shiiiit @InZane ... -O- beterschap.

@Xaverius ik vind de waypoint challenge een heel gaaf idee! Ik ben echter niet zo van het autorijden naar een plek in te gaan lopen dus ik zou hoogstens die in Twente (mss Salland/kop van Overijssel nog) af gaan.
Je bent zelfs in Barchem geweest zag ik; wereldbekend onder Batavierenracelopers :D

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Ik heb een nieuwe evenementvorm vandaag ontdekt. Ik moest en zou 10km lopen, ik vertrok om 20:15 . Het is nog gelukt ook :') Heb zo wel m'n 10k (strava)pb van 46:09 naar 45:01 gebracht.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1 ... 86 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.