• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Help me even, want ik lees dit als 14 kilometer lopen op acid :p

Strava

• Krylinck
Edit: jeetje mensen wat gaat het topic hard vanmorgen. @mefjoew volgens mij zeggen @BastiaanN, @chris, @route99 en ik ongeveer hetzelfde maar in andere bewoordingen :')

(damn, edit niet geslaagd, werd nieuw bericht, excuus)

[ Voor 39% gewijzigd door Krylinck op 12-01-2021 11:28 ]

Strava

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01 13:29
Ik ga voorlopig wel even 'gewoon' lopen met als belangrijkste element fun. Snelheidsdoel in de ijskast en gewoon een goede variatie in de vier loopjes die ik wekelijks doe, gebaseerd op de tempo's die passen bij mijn huidige 5km-tijd. Als ik dan op later moment meer kies voor hardlopen, kan ik inderdaad meer gericht gaan trainen en me ook houden aan de 'regels' in dat kader.

Thanks allen voor jullie adviezen. Hoop dat ik niet al te eigenwijs overkom zo, want begrijp inmiddels dat wat Trenara voorschotelt gangbaar is. Conclusie is daarom dat gerichte hardlooptraining niet aansluit bij mijn verdere doelen en dat ik dus als gezegd hardlopen er vooral 'bij' blijf doen (met wel een gezonde uitdaging in elke individuele loop). Ga geen weken vooruit plannen, maar per week/dag bekijken waar ik zin in heb. Afwisseling als gezegd intensief/extensief intervallen, duur- en herstelloopjes. Eens zien waartoe me dat brengt.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:31
Krylinck schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Long & slow distance ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
Blomminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Ik ben/was (niet zeker nu) om deze zomer mee te doen aan de Hochkoningman. Dit stond al voor vorig jaar, maar goed.

[...]

Enfin, iemand die nog punten wil ruilen tegen Pokémon ofzo O-)
Dat ziet er uit als een mooie race! Ik ben me (pas net) aan het verdiepen in de route richting de UTMB en daar past deze natuurlijk heel mooi in!

Hopen dat ze het je niet moeilijk gaan maken met je punten. En anders mag je die van mij wel lenen. Niet in ruil voor Pokémon, maar voor een mooi heroïsch verhaal hier in het topic 8)

Edit: Welke afstand ga je doen?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
Jampot007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:14:
Wat ik zelf heb is dat als je slomer gaat dan een bepaald tempo, weet niet precies waar dat ligt, maar dan word het wat meer houterig. Als je snel loopt heb je 'automatisch' een goede techniek. Hebben meer mensen hier last van?
Ik denk dat iedereen daar 'last' van heeft ja. Het is een algemeen gegeven dat je op hogere tempo's technisch beter gaat lopen :)

Toch vind ik een laag tempo ook af en toe wel lekker. Dan kun je eens heel bewust met je looptechniek bezig zijn.
Krylinck schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Kan ook niet wennen aan die afkorting. Doe dan LDL ofzo (langzame duurloop).
Misschien is 14km trippen ook wel leuk hoor :+

[ Voor 21% gewijzigd door InZane op 12-01-2021 11:43 ]

• Krylinck
Niet om overal op te willen reageren, maar @Jampot007... als we toevallig dezelfde loopstijl hebben, heb ik misschien een kleine tip.

Mijn natuurlijke cadans is 185-195 stappen per minuut en toen ik een paar maanden geleden 70-90 kilometer per week liep en in goede vorm was, ontdekte ik dat het beter was om bij een duurloop juist omlaag te gaan in cadans, dus zeg naar 170 stappen per minuut. Liever dat dan omlaag gaan in paslengte, want dan zakt je hele houding in. Wellicht komt daar het houterige gevoel vandaan. De lagere cadans met iets meer voorwaartse activiteit zorgde voor een lagere (!) hartslag.

Nu heb ik een apparaatje wat voor mij al die waarden meet tijdens het lopen, dus ik heb er maandenlang mee gespeeld en zo wat dingen ontdekt die ik niet eerder wist.

Strava

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Krylinck schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:50:
Nu heb ik een apparaatje wat voor mij al die waarden meet tijdens het lopen, dus ik heb er maandenlang mee gespeeld en zo wat dingen ontdekt die ik niet eerder wist.
Dat klinkt wel heel erg top secret :+ Bedoel je de Stryd?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• InZane
BastiaanN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Dat klinkt wel heel erg top secret :+ Bedoel je de Stryd?
Zou kunnen, maar kan ook een band als de HRM Run/Pro van Garmin zijn. Die meet ook allemaal leuke extraatjes :)

Maar goed, ik zie de cadans discussie zo alweer losbarsten, want ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je alle tempo's met dezelfde cadans moet lopen :+

• Krylinck
Jep. Als ik dat elke keer blijf benoemen is het vast net alsof ik aandelen heb, dus ik dacht ik doe het een keer zo :+

Strava

• Krylinck
@InZane Ik was me niet gewaar van een cadansdiscussie. Is die ongeveer hetzelfde als de VO2-maxdiscussie? Misschien moeten we dergelijke discussies eens samenrapen en de conclusies in de TS zetten :')

Strava

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@elastiek
Nou, ik heb een startnummertje voor de 85 endurance trail. Maar dikke kans dat dat m'n zou worden, want door de omstandigheden train ik gewoon niet voldoende. Dus dan zou ik misschien de 50km doen. Maar ook daarvoor moet je een stel itra-punten hebben...

Ik wil denk al langer aan die ultraruns, maar momenteel komt er weinig van. Weinig trainingswedstrijden en trainingen vanuit de vereniging liggen uiteraard ook stil.

• BastiaanN
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Zou kunnen, maar kan ook een band als de HRM Run/Pro van Garmin zijn. Die meet ook allemaal leuke extraatjes :)
Klopt. Maar veel meer dan de conclusie trekken dat ik slechter ga lopen als mijn tempo omlaag gaat kan ik er ook niet mee. Mijn balans tussen links en rechts is bijvoorbeeld elk loopje anders. Wellicht ligt dat aan de route maar ik vind het maar lastig om een 'verbeteractie' aan die data te verbinden. Idem voor verticale ratio. Die is bij mij bijvoorbeeld hoger dan gemiddeld. Ik gok dat er dan iets fout/inefficient gaat in de afzet-fase waarbij ik teveel omhoog afzet i.p.v. naar voren. Hoe kan ik dat verbeteren bijvoorbeeld?

Ik verwacht dat een footpod veel meer informatie en inzicht geeft over hoe je je voet neerzet en hoe je afzet bijvoorbeeld en dat het makkelijker is om daar iets aan te doen omdat je dan beter kunt zien wat er precies niet goed gaat. Ik zou er graag een willen hebben. Trainen op 'power' ga ik toch niet doen en alleen voor het inzicht vind ik bijv. een Stryd veeeeel te duur...

Maar eigenlijk heb ik sowieso mijn twijfels bij het 'geforceerd' verbeteren van je loophouding. Er zijn ook genoeg mensen (waaronder mijn trainer) die van mening zijn dat als je maar genoeg kilometers maakt je lichaam uiteindelijk de meest efficiente manier van lopen kiest (voor wat betreft je cadans en paslengte dan).

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 12-01-2021 13:25 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

BastiaanN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:44:
[...]t. Maar veel meer dan de conclusie trekken dat ik slechter ga lopen als mijn tempo omlaag gaat kan ik er ook niet mee. Mijn balans tussen links en rechts is bijvoorbeeld elk loopje anders. Wellicht ligt dat aan ............................. Hoe kan ik dat verbeteren bijvoorbeeld?

............ Er zijn ook genoeg mensen (waaronder mijn trainer) die van mening zijn dat als je maar genoeg kilometers maakt je lichaam uiteindelijk de meest efficiente manier van lopen kiest.
Wat vind je trainer er van hoe je nu loopt?
Dat geeft meer richting dan zijn laatste opmerking, waar wel een kern van waarheid in zit.

Ipv meten via iets aan je voet.... laat eens een video maken door iemand die je volgt op een fiets, op een veilig stuk uiteraard... Mss zie je dan zelf beter dan maar gissen naar de oorzaak en telkens een andere tool inzetten... met de video kun je "gewoon" zien.....

• Krylinck
Als je eens een zondagmiddagje hardlopers gaat kijken, denk ik dat je tot een andere conclusie komt. Maar goed, de meeste lopers doen niet aan loopscholing en worden nooit gecorrigeerd op problemen met de houding. Dat is de taak van trainers, dus ik zou het vreemd vinden als een trainer tegen mij zou zeggen dat die vreselijke loophouding van me wel prima is. Zo wordt het bij de KNAU niet aangeleerd in elk geval.

En ja ach, de Stryd is een luxemiddel. Ik heb hem dus vooral gekocht omdat de GPS van de Fenix 5x zo dramatisch was dat mijn afstand/snelheid nooit klopte. Intussen maak(te?) ik wel gebruik van de powerzones. Ook heb ik dus een klein probleem in de looptechniek aangepakt dmv het letten op de cadans en verticale oscillatie. Maar het was me reeds bekend dat ik niet heel reactief liep.

Strava

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:54

m-vw

Dus?

BastiaanN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik verwacht dat een footpod veel meer informatie en inzicht geeft over hoe je je voet neerzet en hoe je afzet bijvoorbeeld en dat het makkelijker is om daar iets aan te doen omdat je dan beter kunt zien wat er precies niet goed gaat. Ik zou er graag een willen hebben. Trainen op 'power' ga ik toch niet doen en alleen voor het inzicht vind ik bijv. een Stryd veeeeel te duur...
Mijn Milestonde pod geeft inderdaad aan hoe je tijdens een loop je voet neergezet hebt en hoe de zwaaibeweging van je been is. Enkel heb ik dat nog niet realtime kunnen zien. Enkel nadien bij het uitlezen van de pod met de app.

Mijn horloge geeft overigens wel aan dat de pod verbonden is, maar welke data er van de pod komt en welke van mijn hrm-run weet ik niet.

• elastiek
Blomminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:20:
Nou, ik heb een startnummertje voor de 85 endurance trail.
Lijkt me fantastisch om te lopen als ik de filmpjes op de website zie. Snelste tijd 11u24m...
En ook de 50 en zelfs de 32km zijn geen kattenpis met een beste tijd van 4u4m voor die laatste!

Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen...

• BastiaanN
  • Niet online
route99 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Wat vind je trainer er van hoe je nu loopt?
Dat geeft meer richting dan zijn laatste opmerking, waar wel een kern van waarheid in zit.

Ipv meten via iets aan je voet.... laat eens een video maken door iemand die je volgt op een fiets, op een veilig stuk uiteraard... Mss zie je dan zelf beter dan maar gissen naar de oorzaak en telkens een andere tool inzetten... met de video kun je "gewoon" zien.....
Ik loop niet helemaal perfect, ik zwaai een klein beetje met mijn rechtervoet naar buiten en af en toe trek ik mijn armen wat te hoog op, maar verder zijn er weinig opmerkingen. Armen gaat steeds beter aangezien ik daar de laatste tijd ook continu op focus. Ik hem nog nooit gevraagd wat hij verder van mijn looptechniek vind, wellicht wel interessant om een keer te vragen.

Video stond al op de todo lijst, moet mijn vriendin nog een keer mee laten fietsen :)
Krylinck schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:04:
Als je eens een zondagmiddagje hardlopers gaat kijken, denk ik dat je tot een andere conclusie komt. Maar goed, de meeste lopers doen niet aan loopscholing en worden nooit gecorrigeerd op problemen met de houding. Dat is de taak van trainers, dus ik zou het vreemd vinden als een trainer tegen mij zou zeggen dat die vreselijke loophouding van me wel prima is. Zo wordt het bij de KNAU niet aangeleerd in elk geval.
Sorry, iets te breed opgeschreven. Wij doen ook wel aan loopscholing en je krijgt echt wel een tik op je vingers als je niet rechtop loopt of je armen te hoog optrekt. Ik bedoelde het in het licht van cadans en paslengte.

[ Voor 39% gewijzigd door BastiaanN op 12-01-2021 13:29 ]

• InZane
m-vw schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Mijn horloge geeft overigens wel aan dat de pod verbonden is, maar welke data er van de pod komt en welke van mijn hrm-run weet ik niet.
Dat is inderdaad lastig. Heb hier zelf ook al eens wat onderzoek naar gedaan. Je kunt wel zien welke sensors er zijn gebruikt bij een activiteit, maar je kunt niet per dataveld zien van welke sensor de data afkomstig is. Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien dat als mijn hartslagband om wat voor reden dan ook uitvalt, ik kan zien dat de optische sensor van m'n horloge het heeft overgenomen voor X periode.

Als je alleen wil zien welke sensoren er in gebruik waren bij een bepaalde activiteit kun je naar de volgende URL gaan: https://connect.garmin.co...ctivity-service/activity/'je-activity-id'.
'je-activity-id' moet je dan vervangen met het ID van je activiteit.

Je krijgt dan een JSON response terug en als je die wat formatteert, kom je een blokje als dit tegen:

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
"sensors": [
    {
        "manufacturer": "GARMIN",
        "serialNumber": 3346317464,
        "sku": "006-B2327-00",
        "sourceType": "ANTPLUS",
        "antplusDeviceType": "HEART_RATE",
        "softwareVersion": 3.4,
        "batteryStatus": "OK"
    },
    {
        "manufacturer": "GARMIN",
        "serialNumber": 3346317464,
        "sku": "006-B2327-00",
        "sourceType": "ANTPLUS",
        "antplusDeviceType": "RUN",
        "softwareVersion": 3.4,
        "batteryStatus": "OK"
    }
]

Zo zie je dus dat mijn HRM Run band twee sensoren heeft. Een sensor voor hartslag en de andere zal wel voor de extra hardloopdynamiek, zoals grondcontacttijd balans, verticale oscillatie e.d., zijn.

/nerdpost
JMaster schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:23:
@InZane Oh cool, nooit aan gedacht dat garmin ook een API had waar je tegenaan kon babbelen. Is er een API beschrijving van? Of even via Swagger oid?

/nerdpost
Je kunt hier wel een en ander vinden: https://developer.garmin....per-program/activity-api/

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 12-01-2021 14:26 ]

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
@InZane Oh cool, nooit aan gedacht dat garmin ook een API had waar je tegenaan kon babbelen. Is er een API beschrijving van? Of even via Swagger oid?

/nerdpost

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 11:47
bert74 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:50:
[...]

..........Mijn stelling: bij all-round sporters (b.v. triatleten) zullen de hartslagzones redelijk dicht bij elkaar liggen. Bij sporters met 1 dominante sport zullen de hartslagzones significant verschillen.
Dan zijn we het gewoon eens

En @Krylinck , ook met jouw verhaal kan ik een heel eind meegaan, want 5 uur fietsen en 5 uur hardlopen is appels met peren vergelijken. Er is gegarandeerd een correlatie tussen de snelheid waarmee je je HFmax bereikt en het aantal spiergroepen dat je gebruikt.

Mijn stelling is: trainen is dezelfde hartslagzone houdt je globaal in elke sport even lang vol (mits enigszins gelijk getraind)

[ Voor 35% gewijzigd door Frenz64 op 12-01-2021 14:37 ]

• m-vw

m-vw

Dus?

@InZane Er zijn best wel programma's die een Fit files kunnen ontleden, maar ik zie in connect nooit terug of ik voor-/midvoet of hak landingloop. Enkel in de Milestonepod en dat is ook niet geweldig.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:55
Blomminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:04:
Ik ben/was (niet zeker nu) om deze zomer mee te doen aan de Hochkoningman. Dit stond al voor vorig jaar, maar goed.

Nu zat ik gisterenavond eens de voorbereidende documentatie te lezen en VOLLEDIG vergeten dat je itra-punten moet hebben om uberhaupt te mogen starten. Vorig jaar had ik enkele wedstrijden in de agenda ter training en dan pakte ik meteen die punten mee. Dit jaar heb ik geen trainingswedstrijden staan, want alles ligt stil. En zo, geheel vergeten.

Nu zit ik echter dat het dus wel nodig is, maar er zijn geen wedstrijden meer om die punten te verzamelen.
Ga de organisatie straks maar eens een mailtje sturen hoe en wat, maar ben er wel beetje chagrijnig over.

Best tijdje voor getraind, t zit in je hoofd, tis een doel, hotel geregeld etc. En dan zie je dit ineens. En ja, stom van mezelf, i know i know, maar toch.

Enfin, iemand die nog punten wil ruilen tegen Pokémon ofzo O-)
Had je al wel wat punten of moest je ze allemaal nog verzamelen? Als ik me niet heel sterk vergis zijn alle punten die je afgelopen jaar had, bevroren en nog steeds geldig.

If you can see, look. If you can look, observe

• elastiek
Roozzz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Als ik me niet heel sterk vergis zijn alle punten die je afgelopen jaar had, bevroren en nog steeds geldig.
Alle punten waren bevroren tot 1 januari 2021. Zie dit nieuwsbericht: https://itra.run/news/333

Ik kan geen bericht of e-mail vinden dat dit anders is geworden. Of andersom: dat de bevriezing inderdaad is opgeheven.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:40
Leuk, de discussie over extra hulpmiddelen buiten een horloge (HR-band, pod, etc). Zelf vaak genoeg over gedacht om aan het schaffen, maar vooralsnog niet gedaan. Aan houd ik wel van statistieken.

Vanmiddag kwam m'n nieuwe Craft wind/regen-jack binnen en die meteen meegenomen voor een kort regenrondje. Voelt goed aan, ademt goed. Rondje zelf ging ook uiterst ontspannen. Tempo was laag, maar het koste me ook geen enkele moeite.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb twee milestone pods, een keer gewonnen met een challenge op Strava (ja, er zijn dus echt mensen die daar wat mee winnen! Ook een keer twee blikjes Red Bull). Omdat ik vier paar hardloopschoenen heb, dus sowieso zou moeten wisselen als ik altijd een pod wil gebruiken, en ik het irritant vond dat ik de echt interessante info alleen in de app van milestone kon terugvinden, gebruik ik ze eigenlijk niet meer. Er ligt wel een plan ooit een dreadmill aan te schaffen (lezen en hardlopen tegelijk) en dan lijkt een footpod me wel weer erg handig dus wegdoen doe ik nou ook weer niet.

@BastiaanN als je een keer een maandje zo'n pod wil gebruiken roep maar.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Mijn portie LSD ook weer gehad voor deze week :9
Op weg naar mijn 2021 km dit jaar vorige week iets teveel kilometers gepakt (43 ipv 39), daarom deze week wat minder kilometers en lagere intensiteit. Gisteren 8,4km iets te snel voor een rustige duurloop maar vandaag 10,5km heerlijk "gekeuteld" in de laatste zonnestraaltjes

• m-vw

m-vw

Dus?

Poekie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:19:
Ik heb twee milestone pods, een keer gewonnen met een challenge op Strava (ja, er zijn dus echt mensen die daar wat mee winnen! Ook een keer twee blikjes Red Bull). Omdat ik vier paar hardloopschoenen heb, dus sowieso zou moeten wisselen als ik altijd een pod wil gebruiken, en ik het irritant vond dat ik de echt interessante info alleen in de app van milestone kon terugvinden, gebruik ik ze eigenlijk niet meer. Er ligt wel een plan ooit een dreadmill aan te schaffen (lezen en hardlopen tegelijk) en dan lijkt een footpod me wel weer erg handig dus wegdoen doe ik nou ook weer niet.
Gezien het aantal challenges waar jij aan meedoet kan het ook niet anders dan dat je wel eens wat wint. :+

Verder zit mijn pod nu op een paar schoenen dat ik al tijden niet gedragen heb. Precies om de reden die jij noemt.

• Blomminator
  • Niet online
@Roozzz @elastiek
Nee, ik had nog niet punten. Heb de organisatie gemaild en uitleg gegeven. Afwachten wat het antwoord is. Als het niet anders is, dan deze zomer wat meer reizen naar FR/BE/UK om punten te harken, en dan volgend jaar meedoen aan deze (of een andere) wedstrijd.

Sowieso ergens wel lekker, want ik zou t wel redden denk ik, maar vraag niet hoe. Hoewel er in bijna 5 maanden veel kan gebeuren!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:55
Blomminator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:04:
@Roozzz @elastiek
Nee, ik had nog niet punten. Heb de organisatie gemaild en uitleg gegeven. Afwachten wat het antwoord is. Als het niet anders is, dan deze zomer wat meer reizen naar FR/BE/UK om punten te harken, en dan volgend jaar meedoen aan deze (of een andere) wedstrijd.

Sowieso ergens wel lekker, want ik zou t wel redden denk ik, maar vraag niet hoe. Hoewel er in bijna 5 maanden veel kan gebeuren!
Ah balen. Hopelijk willen ze een beetje meedenken en anders inderdaad wat extra voorbereidingstijd. (of voor dit jaar switchen naar een andere wedstrijd, die geen punten eist).

If you can see, look. If you can look, observe

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 22:08
Na vandaag de TS en het forum weer te hebben doorgelezen begonnen met start to run 5km.
Die audio erbij is wel heel lekker en makkelijk. Evy geeft de tijd aan en zorgt voor de muziek. Bedankt ieder voor het delen van informatie van tips in dit forum. Helpt mij altijd erg bij mijn motivatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exOWwvE9cfen21JdhVB-6Xfj540=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUnvzP66dzrCN6SJTnhUmw40.jpg?f=fotoalbum_large

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:58
Krylinck schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:10:
@InZane Ik was me niet gewaar van een cadansdiscussie. Is die ongeveer hetzelfde als de VO2-maxdiscussie? Misschien moeten we dergelijke discussies eens samenrapen en de conclusies in de TS zetten :')
Ja, dahag! Waar moeten we het hier dan over hebben :+ Over dat product met die sluikreclame van jou zeker >:) Ik vind zo'n ding echt te duur, maar wil hem wel graag. Gewoon, als gadget. Omdat het kan. Maar ik denk dat ik me wel kan beheersen om het niet te doen. Met de wind tegen van de week had ik er wel graag 1 gewild.

Cadans verhogen heeft mij overigens wel geholpen met minder last van mijn knie te hebben, althans, het is een factor geweest die is aangepast. Ik liep rond de 165 a 170, nu meestal 180. Vooral de kracht die op je knieën komt wordt dan flink verminderd heb ik gelezen en dat was het doel.

Ik mag ook graag medehardlopers kijken, je ziet soms mensen die wel lijken te boksen. Anderen die steentjes aan het tellen zijn en weer anderen die vormpjes in de wolken aan het zoeken zijn. Maar een paar weken geleden kwam ik iemand tegen, jongen van een jaar of 16 a 18 schat ik, die liep hard met een cadans van, zonder gekheid, maximaal 150. Dat is wel erg laag, hij sprong bijna van het ene been op het andere en had het ook heel zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 12-01-2021 20:16 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:10
VinnyAMS schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:23:
Na vandaag de TS en het forum weer te hebben doorgelezen begonnen met start to run 5km.
Die audio erbij is wel heel lekker en makkelijk. Evy geeft de tijd aan en zorgt voor de muziek. Bedankt ieder voor het delen van informatie van tips in dit forum. Helpt mij altijd erg bij mijn motivatie.

[Afbeelding]
Mooi park ook om te beginnen. Je kan er zo vier of vijf andere lusjes aan knopen als de rondes wat langer worden. Ik had trouwens een grafhekel aan de eerste 15 lessen. Blegh wat een muziek. Daarna kwam het tempo er wat in en werd de keuze ook wat beter. Maar Celine Dion in je oren terwijl "Evy" maar loopt te dwepen dat ze zo fier op je is tijdens je rustpauzes..... :X :X

• Cranzai
Arjan90 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Ja, dahag! Waar moeten we het hier dan over hebben :+ Over dat product met die sluikreclame van jou zeker >:) Ik vind zo'n ding echt te duur, maar wil hem wel graag. Gewoon, als gadget. Omdat het kan. Maar ik denk dat ik me wel kan beheersen om het niet te doen. Met de wind tegen van de week had ik er wel graag 1 gewild.

Cadans verhogen heeft mij overigens wel geholpen met minder last van mijn knie te hebben, althans, het is een factor geweest die is aangepast. Ik liep rond de 165 a 170, nu meestal 180. Vooral de kracht die op je knieën komt wordt dan flink verminderd heb ik gelezen en dat was het doel.

Ik mag ook graag medehardlopers kijken, je ziet soms mensen die wel lijken te boksen. Anderen die steentjes aan het tellen zijn en weer anderen die vormpjes in de wolken aan het zoeken zijn. Maar een paar weken geleden kwam ik iemand tegen, jongen van een jaar of 16 a 18 schat ik, die liep hard met een cadans van, zonder gekheid, maximaal 150. Dat is wel erg laag, hij sprong bijna van het ene been op het andere en had het ook heel zwaar.

Over loopstijl gesproken moet ik toch een klein boekje open doen :X

Hoewel mijn loopstijl niet perfect is, iets minder mooie zwaai/knie inzet linkerbeen, lichtelijk andere plaatsing linker voet (ook altijd blessures links, zou ik mijn rechterbeen maar kunnen kopiëren en spiegelen)

Op mijn 6e begonnen met atletiek bij een AV en dus vanaf dag 1 loopscholing. Later bij een aantal trainers flink gedrillt op techniek en nu nog steeds technische looptraining op de planning (wanneer er geen corona is). Daar door loop ik technisch toch wel aardig zeg maar.

En nu komt het, ergens zit er iets arrogants in mij dat ik het heerlijk vind langs te komen zweven op duurlooptempo wanneer iemand loopt te stoempen op lage cadans :Y)

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat iedereen ergens moet beginnen en dat lopen beter is dan niet lopen. Help ook graag mensen met hardlopen. Maar het voelt wel goed :$

• BastiaanN
  • Niet online
@BastiaanN als je een keer een maandje zo'n pod wil gebruiken roep maar.
Thanks :) Volgens mij is er alleen geen app meer voor Ios 14 (iPhone) waarmee je dat ding kan uitlezen. Ik kan geen milestone app vinden in de appstore en ik las op het zwift forum dat ze ergens vorig jaar de support voor die app gestopt hebben. Blijkbaar nu alleen te gebruiken met zwift?

[ Voor 79% gewijzigd door BastiaanN op 13-01-2021 06:28 ]

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

Cranzai schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Over loopstijl gesproken moet ik toch een klein boekje open doen :X

Hoewel mijn loopstijl niet perfect is, iets minder mooie zwaai/knie inzet linkerbeen, lichtelijk andere plaatsing linker voet (ook altijd blessures links, zou ik mijn rechterbeen maar kunnen kopiëren en spiegelen)

Op mijn 6e begonnen met atletiek bij een AV en dus vanaf dag 1 loopscholing. Later bij een aantal trainers flink gedrillt op techniek en nu nog steeds technische looptraining op de planning (wanneer er geen corona is). Daar door loop ik technisch toch wel aardig zeg maar.

En nu komt het, ergens zit er iets arrogants in mij dat ik het heerlijk vind langs te komen zweven op duurlooptempo wanneer iemand loopt te stoempen op lage cadans :Y)

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat iedereen ergens moet beginnen en dat lopen beter is dan niet lopen. Help ook graag mensen met hardlopen. Maar het voelt wel goed :$
Ik zie een corona challenge aankomen voor in het topic: Maak van jezelf een slowmotion filmpje waarin je je weelderige looptechniek ten toon spreid aan je medetweakers. @vhal weet nog hoe je zo'n mooie poll kunt maken, dus dan kunnen we er ook nog op stemmen.

Ik heb bijna 3 jaar geleden eens wat filmpjes gemaakt en toen ook al hier gepost. Ik ben inmiddels op onderdeeltjes iets anders gaan lopen, dus ik moet weer eens nieuwe maken. Bovendien kan ik nu een Goodr opdoen, m'n Reeboks aan en in Ekidenshirt (als het weer meewerkt) 8)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Cranzai
Rudedadude schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Ik zie een corona challenge aankomen voor in het topic: Maak van jezelf een slowmotion filmpje waarin je je weelderige looptechniek ten toon spreid aan je medetweakers. @vhal weet nog hoe je zo'n mooie poll kunt maken, dus dan kunnen we er ook nog op stemmen.

Ik heb bijna 3 jaar geleden eens wat filmpjes gemaakt en toen ook al hier gepost. Ik ben inmiddels op onderdeeltjes iets anders gaan lopen, dus ik moet weer eens nieuwe maken. Bovendien kan ik nu een Goodr opdoen, m'n Reeboks aan en in Ekidenshirt (als het weer meewerkt) 8)
[YouTube: hardlopen3]
Oeh, gaaf idee. Zal kijken wat ik kan bedenken de komende tijd (wil de action cam sws al oprakelen voor wat wielren testjes)

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04-2025
Net terug van een heerlijk avondloopje. Rustig aan beginnen en langzaam wat opbouwen. Kwam nog redelijk veel hardlopers tegen, waar dat eerder dit jaar op dit tijdstip flink wat eenzamer was, wel gezellig zo!

Heel ander onderwerp; 'de lus' (of wat breder: veters strikken).
Ik strik nagenoeg altijd mijn veters heel trouw met een lus door het extra gaatje (zoals ook hier (eerste Google resultaat)) beschreven staat.
Vandaag dan een keertje niet en ik merk er in ieder geval niet direct iets van.

Wel stoor ik me vaak aan het feit dat de veters eigenlijk altijd wat aan de korte kant zijn als ik die extra lus maak. Ik heb dan echt maar een klein lusje met amper een cm ruimte tussen de lus en de veterstift.
Zijn er hier meer mensen die daar tegen aan lopen? Is geen onoverkomelijk probleem, maar als we toch zoeken naar verbetering op ieder vlak dan is dit ook wel een puntje waar ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.

Strava

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Interessant artikel over lichamelijke inspanning na besmet te zijn geweest met covid.

TL;DR: ga altijd eerst langs je huisarts, had je lichte/geen symptomen; doe je opbouw heel voorzichtig, begin pas als je minstens een week symptoomvrij bent, doe ten minste twee weken alleen lichte inspanning.

[ Voor 10% gewijzigd door Poekie op 13-01-2021 15:03 ]

• Krylinck
Heel goed overzichtsartikel @Poekie, is ook te verwachten als het in BMJ gepubliceerd wordt. Hier moeten we eigenlijk even extra aandacht op leggen zo lang de situatie nog voortduurt. Te intensief inspannen met of vlak na covid kan simpelweg je einde betekenen.

Strava

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 08:34
LauryanF schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:00:

Wel stoor ik me vaak aan het feit dat de veters eigenlijk altijd wat aan de korte kant zijn als ik die extra lus maak. Ik heb dan echt maar een klein lusje met amper een cm ruimte tussen de lus en de veterstift.
Zijn er hier meer mensen die daar tegen aan lopen? Is geen onoverkomelijk probleem, maar als we toch zoeken naar verbetering op ieder vlak dan is dit ook wel een puntje waar ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.
Ja! Toevallig had ik dit aan de hand met met mijn recente aankoop van een Brooks Glycerin 18. Met het paar ervoor had ik geen probleem. Maar ik haal het nieuwe paar uit de doos, veter de schoenen zoals gewenst, en dan blijken ze inderdaad erg kort. Ik heb ze gemeten er was 20 cm per veter bezuinigd.

Vervolgens heb ik de winkel gemaild en die heeft me een nieuw paar veters gestuurd, zonder kosten. Die waren iets langer. Nog niet zolang als de bedoeling, maar net voldoende. Ik heb Brooks ook gemaild, maar daar geen reactie. Het is misschien geen super groot probleem, maar wel onpraktisch.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:03

sebasd

rijdt op espresso

Net terug van een heerlijk avondloopje. Rustig aan beginnen en langzaam wat opbouwen. Kwam nog redelijk veel hardlopers tegen, waar dat eerder dit jaar op dit tijdstip flink wat eenzamer was, wel gezellig zo!
Ik kwam vanochtend zowaar ook twee medelopers tegen. Dat is wel eens anders rond deze tijd..

Wel duidelijk wat te kort geslapen, de laatste paar kilometer leek het wel alsof ik aan het slaaphardlopen was.

• InZane
sebasd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:50:
[...]

Ik kwam vanochtend zowaar ook twee medelopers tegen. Dat is wel eens anders rond deze tijd..

Wel duidelijk wat te kort geslapen, de laatste paar kilometer leek het wel alsof ik aan het slaaphardlopen was.
Ik kwam vanochtend 2 hardlopers tegen tijdens het uitlaten van de stuiterbal hond. Telt dat ook? :+

Zelf ga ik eind van de middag pas voor een rustige duurloop van 16km. Zo eerst maar eens een leuke route bedenken.

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
Beste tweakers,

Vanwege de verlengde lockdown wil ik online schoenen kopen. Online hardloopschoenen kopen is best spannend.

Mijn huidige schoen is de New Balance Boracay v3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9cIZ20xGOYzB8hOSX11qSXsPNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fqtjkKVjQEaDN451dyy92IX9.jpg?f=user_large

Nu heb ik twee vragen:

- Het idee is om weer NB te kopen omdat ik weet welke maat ik moet kiezen. Alleen is de Boracay inmiddels een oud model en mijn vraag is dus of de maatvoering van NB constant is over de jaren. Een kennis ging van maat 36 naar 38 hardloopschoenen van het merk asics, om maar een voorbeeld te noemen.

- De huidige schoen heeft een drop / off-set van 4 mm. De schoenen die nu op mijn radar staan is de NB 880V10 en heeft een drop van 10 mm. Zijn er tweakers met ervaring in het veranderen van drop? en ja, is het verschil groot of niet merkbaar?

Een andere optie is om schoenen van een ander merk te kopen, alleen ben ik niet zeker of de maat dan goed is. Zijn er merken die qua maatvoering op NB lijken?

Alvast bedankt :)

• route99

route99

Poekie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:05:
Interessant artikel over lichamelijke inspanning na besmet te zijn geweest met covid.
TL;DR: doe je opbouw heel voorzichtig, begin pas als je minstens een week symptoomvrij bent, doe ten minste twee weken alleen lichte inspanning.
Als je het schema bekijkt geldt dat alleen maar als je geen of maar zeer milde klachten gehad hebt. Alle andere vertakkingen gaan allemaal via een advies om een "local covid 19 rehabilitation service". Wat in NL betekent dat je wrs eventueel in overleg met de huisarts, professionele hulp inschakelt, wat een fysiotherapeut kan zijn, aangevuld met een diëtist(e) als dat nodig is.

Onderschatting van je eigen situatie in deze kan inderdaad zoals @Krylinck schreef "simpelweg je einde betekenen"....

Het artikel is imho ook geschreven vanuit de hulperverlenersrol en dus in eerste lijn bedoeld voor collega's. Patiënten die het Engels goed beheersen en ook boven deze stof/kennis staan, kunnen er inderdaad hun voordeel mee doen.
How do I know if my patient can safely return to physical activity?
Deze patientenfolder geeft in het Nederlands een goed overzicht en wat handvaten, die ook in het artikel aan bod komen zoals de Borg schaal tav hoe zwaar het was wat je deed.
https://patientenfolders....elprogramma-covid-19.html

Gezien de risico's lijkt me na het ziek zijn agv covid19 het me in de meeste gevallen beter om even de huisarts/fysio lijn te volgen. Blijkt het allemaal mee te vallen.... fijn... een verkeerde inschatting van jouw situatie ga je iig vermijden.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-01 13:29
Er ligt wel een plan ooit een dreadmill aan te schaffen (lezen en hardlopen tegelijk) en dan lijkt een footpod me wel weer erg handig dus wegdoen doe ik nou ook weer niet.
Lezen en hardlopen tegelijk, hoe moet ik dat zien?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gister de Novablasts binnen gekregen, eerste indruk was goed voelt als de demping van de Vaporfly.

Vanochtend eerste kilometers op gemaakt, erg fijne schoenen tijdens het lopen! Maar had na afloop toch flink last van de knie. Dit kan natuurlijk ook door de kou komen (natte sneeuw en regen tijdens de loop), maar weet niet goed wat ik ermee aan moet. Volgende loop maar even bekijken hoe het dan gaat..

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mefjoew schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Lezen en hardlopen tegelijk, hoe moet ik dat zien?
Een dreadmill :P ...is dat een hater-term voor een treadmill/loopband?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Krylinck
Poh, voor het eerst in ruim een maand ben ik even gaan lopen en dat voelde echt super raar de eerste kilometer. Net alsof je een tijd niet gefietst hebt en dan weer eens op het stalen ros springt.

Een trainer uit de buurt heeft recent 20+ challenges aangemaakt, gewoon Strava-segmentjes dus, en die worden nogal fanatiek gelopen sinds de jaarwisseling. Ik heb er een paar uitgezocht die niet te ver van m'n huis waren, zodat ik kon omkeren als m'n rechter hiel zou opspelen. Dat is niet echt gebeurd, pas de laatste kilometer voelde ik hem, maar na 10 kilometer was ik wel echt goed gaar.

Fietsen is grappig, maar de hardloopconditie glipt toch wel wat weg, helaas. Tempo op de korte afstanden was prima, maar het segment van 1600 meter kwam ik nauwelijks door. Alvast goed om te weten voor de komende maanden.

Strava

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@BastiaanN ooh, ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met de app op iOS, ik heb Android en de app ooit geïnstalleerd...

@mefjoew en @Fraggert ja, op een loopband, Kindle er op, klaar is Klara. Vroeger (lang geleden) in de sportschool ontdekt dat hardlopen op een band een beetje geestdodend kan zijn. De truc van de cijfertjes afdekken en iets afleiding te zoeken helpt :)

@route99 wat je zegt klopt helemaal. Ik heb het artikel hier voornamelijk gepost omdat er een week of wat terug iemand bezig was met zichzelf "te pushen" omdat hij z'n conditie kwijt was na lichte covid. Om dit soort gevallen een goed advies te kunnen geven is dit artikel, of ten minste de graphic er uit, handig voor dit topic. Kunnen terugvallen op een gedegen bron (BMJ is niet het minste journal, met een impact factor van 30) naast "ga alsjeblieft naar een arts" lijkt me handig. Eigenwijze mensen die het advies van ga naar de dokter negeren (Want wie vraagt er in een hobbytopic op een techforum om medisch advies... De meesten zullen zelf wel bedacht hebben dat een arts raadplegen slimmer is maar ja, wij zijn makkelijker en laagdrempelig natuurlijk) kunnen dan in ieder geval een enigszins medisch geïnformeerde beslissing nemen. Ik zal m'n post editen dat een arts raadplegen altijd stap 1 zou moeten zijn.

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:41
Net eens een poging gewaagd om mijn HRmax te bepalen en op die manier nog maar eens tegen mijn frustratie met de Vivoactive 3 gebotst. Voor de één of andere reden zit er een serieuze vertraging op mijn hartslag.

Plan was om 2km rustig in te lopen en dan 2x400m alles te geven.

Tijdens de eerste 2km zag ik dat mijn hartslag niet boven de 150 uitkwam. Vond ik al raar maar kon nog zijn. Toen kwam het moment om aan 95% van mijn max te lopen en erna alles eruit te gooien. Dat was mij redelijk goed gelukt. Tijdens het uitwandelen een vlugge blik op mijn horloge geworpen om daar dan slechts 160 te zien staan ...

Na een 400m rustig uit te lopen nog eens een poging gewaagd en toen kwam ik aan een max van 192. Dat zit al beter rond mijn verwachtingen. Opnieuw rustig uitgelopen waarbij mijn hartslag een 50 slagen daalt in 2 minuten. Blijkbaar is dit ook een graadmeter.

Al bij al dus een teleurstelling. Ik begin stilletjesaan op het punt te komen dat ik die vivoactive door het raam ga gooien.

Even ter verduideljiking. Als ik ga lopen met een hartslagband rond de borst heb ik hetzeldfe voor. De eerste 2 km blijft mijn HR laag waarna hij plots de lucht in schiet en een waarschijnlijk corrected beeld weergeeft.

• Totrail
Poekie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:02:
@BastiaanN ooh, ik heb werkelijk geen idee hoe het zit met de app op iOS, ik heb Android en de app ooit geïnstalleerd...

@mefjoew en @Fraggert ja, op een loopband, Kindle er op, klaar is Klara. Vroeger (lang geleden) in de sportschool ontdekt dat hardlopen op een band een beetje geestdodend kan zijn. De truc van de cijfertjes afdekken en iets afleiding te zoeken helpt :)

@route99 wat je zegt klopt helemaal. Ik heb het artikel hier voornamelijk gepost omdat er een week of wat terug iemand bezig was met zichzelf "te pushen" omdat hij z'n conditie kwijt was na lichte covid. Om dit soort gevallen een goed advies te kunnen geven is dit artikel, of ten minste de graphic er uit, handig voor dit topic. Kunnen terugvallen op een gedegen bron (BMJ is niet het minste journal, met een impact factor van 30) naast "ga alsjeblieft naar een arts" lijkt me handig. Eigenwijze mensen die het advies van ga naar de dokter negeren (Want wie vraagt er in een hobbytopic op een techforum om medisch advies... De meesten zullen zelf wel bedacht hebben dat een arts raadplegen slimmer is maar ja, wij zijn makkelijker en laagdrempelig natuurlijk) kunnen dan in ieder geval een enigszins medisch geïnformeerde beslissing nemen. Ik zal m'n post editen dat een arts raadplegen altijd stap 1 zou moeten zijn.
Om heel eerlijk te zijn heb ik ook geen arts geraadpleegd toen ik na covid weer ging lopen. Heb wel de keuze gemaakt het uiterst rustig op te pakken door meerdere artikelen die hier gepost werden. En eigenlijk ben ik daar nog steeds mee bezig, die rustige opbouw. Ben nu zo'n 7 weken klachtenvrij.

• Krylinck
Tibs schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:23:
Net eens een poging gewaagd om mijn HRmax te bepalen en op die manier nog maar eens tegen mijn frustratie met de Vivoactive 3 gebotst. Voor de één of andere reden zit er een serieuze vertraging op mijn hartslag.

Plan was om 2km rustig in te lopen en dan 2x400m alles te geven.

Tijdens de eerste 2km zag ik dat mijn hartslag niet boven de 150 uitkwam. Vond ik al raar maar kon nog zijn. Toen kwam het moment om aan 95% van mijn max te lopen en erna alles eruit te gooien. Dat was mij redelijk goed gelukt. Tijdens het uitwandelen een vlugge blik op mijn horloge geworpen om daar dan slechts 160 te zien staan ...

Na een 400m rustig uit te lopen nog eens een poging gewaagd en toen kwam ik aan een max van 192. Dat zit al beter rond mijn verwachtingen. Opnieuw rustig uitgelopen waarbij mijn hartslag een 50 slagen daalt in 2 minuten. Blijkbaar is dit ook een graadmeter.

Al bij al dus een teleurstelling. Ik begin stilletjesaan op het punt te komen dat ik die vivoactive door het raam ga gooien.

Even ter verduideljiking. Als ik ga lopen met een hartslagband rond de borst heb ik hetzeldfe voor. De eerste 2 km blijft mijn HR laag waarna hij plots de lucht in schiet en een waarschijnlijk corrected beeld weergeeft.
Er is op zich niks mis met de ouderwetse manier van maximale hartslag bepalen... Met optische hartslagmeting verwacht ik sowieso geen resultaat waar je wat mee kunt.

Het is vrij simpel. Maximale inspanning zoals aanbevolen. 2km met oplopend tempo, 1 minuut submaximaal en 1 minuut maximaal zonder rustpauze. De laatste seconden van de inspanning leg je je wijs- en middelvinger op één van je halsslagaders en dan tel je 15 seconden lang de hartslag. Dan zit je er hoogstens 2 tot 4 hartslagen naast.

Strava

• Blomminator
  • Niet online
@Roozzz @elastiek
Mailtje gestuurd naar de organisatie mbt de itra-points.
Supermooie reactie
"Please write the next email to the racedirector of Hochkönigman xx@xx.at. That is no problem, i´m the racedirector of the Hochkönogman. What races with alpin character are you finish?"
Geantwoord dat ik weinig ervaring heb en geen punten heb kunnen verzamelen. En wat er meer mogelijk is, qua andere races of verzetten, maar het antwoord was vrij eenvoudig.
"ok, i think we can made it! Please made a good training."
Dus dat is wel weer humor.

Enige beanstigende is wel dat ik nu écht concreet, en vele malen harder moet gaan trainen. Tot nu toe gewoon te weinig km's in de benen. Maar dit is ook een soort van motivatie/wake-up call. Er is nu naast m'n eigen conditie/voorbereiding geen enkele reden om niet te knallen.

Edit: Iemand nog tips/ervaring voor een goede coach die mij in 5 maanden naar een ultra kan stuwen? I need a true drill sergeant..

[ Voor 7% gewijzigd door Blomminator op 14-01-2021 09:04 . Reden: Toevoeging ]

• elastiek
Blomminator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:
@Roozzz @elastiek
Supermooie reactie

[...]

Edit: Iemand nog tips/ervaring voor een goede coach die mij in 5 maanden naar een ultra kan stuwen? I need a true drill sergeant..
Dat is zeker een supermooie reactie! Daarmee zijn we verzekerd van een mooi heroïsch verhaal hier in het topic ;)

Ga je nu voor de 85km? Of toch voor de 50km?
Die laatste lijkt me zeker mogelijk om nog voor te trainen in 5 maanden. Ik heb alleen geen idee hoe en waar je je specifieke trainingen daarvoor moet trainen.

Veel suc6 en plezier nu je dit mooie doel hebt!

• BastiaanN
  • Niet online
Het wordt de komende dagen toch wel wat kouder en ik merk dat ik weer eens veel te lang voor de kledingkast sta om te bepalen wat ik aan ga trekken voor het hardlopen. In veel tabelletjes op internet zie ik bij temperaturen onder de -2 bijv. dat ze naast een basislaag en een longsleeve daarover ook een 'hardloopjasje' aantrekken. Zelf verwacht ik dat bij -2 een thermoshirt plus een longsleeve nog wel warm genoeg is. Ik heb ook nog een buff maar daarvan weet ik ook nog niet bij welke temperatuur die aan moet/mag/kan :P

Wat is nu precies een 'hardloopjasje'? Is dat simpel gezegd gewoon een longsleeve met een rits er in zodat je die makkelijk wat open kan ritsen? Ik neem aan dat ze geen windjack of regenjack bedoelen?

@KnOeFz Ik begrijp dat het persoonlijk is en van een hoop factoren afhangt. Ook van de training die je gaat doen bijvoorbeeld. :)

[ Voor 23% gewijzigd door BastiaanN op 14-01-2021 10:12 ]

• KnOeFz
  • Laatst online: 08:16

KnOeFz

no comment...

BastiaanN schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:53:
Het wordt de komende dagen toch wel wat kouder en ik merk dat ik weer eens veel te lang voor de kledingkast sta om te bepalen wat ik aan ga trekken voor het hardlopen. In veel tabelletjes op internet zie ik bij temperaturen onder de -2 bijv. dat ze naast een basislaag en een longsleeve daarover ook een 'hardloopjasje' aantrekken. Zelf verwacht ik dat bij -2 een thermoshirt plus een longsleeve nog wel warm genoeg is. Ik heb ook nog een buff maar daarvan weet ik ook nog niet bij welke temperatuur die aan moet/mag/kan :P

Wat is nu precies een 'hardloopjasje'? Is dat simpel gezegd gewoon een longsleeve met een rits er in zodat je die makkelijk wat open kan ritsen? Ik neem aan dat ze geen windjack of regenjack bedoelen?
Helaas(?) is voor mij kleding complexer dan alleen temperatuur aflezen voordat ik naar buiten ga.
Dat is wel een start, maar voor mij maakt het veel uit of er wel of geen wind is, route door open terrein, tussen de bomen, zonnige dag of niet... Tijstip: vertrekken voor zonsopkomst maar eindigen er na kan veel uitmaken. Zo ook aan het einde van de dag. En zo zijn er vats meer variabelen waar ik nu even niet aan denk. verder zijn niet alle long sleeves even dik, niet even winddicht, zelfde geld voor broeken, handschoenen etc.

Voordeel van jassen : die kun je hoger of lager open en dicht ritsen (of omknopen als je er echt heel erg naast zat)...
Voordeel van Buffs, die kun je verplaatsen naar hoofd/oren, hals, pols, jaszak ...

Verder is hoeveelheid/laagjes kleding denk ik erg persoonlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door KnOeFz op 14-01-2021 10:09 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Tinusvolkel
"Kou is emotie, emotie kun je uitschakelen"

Hier gisteren nog een tempo loopje gedaan in kort kort met wat collega's 1tje had van het hele rondje een segment gemaakt dus hadden een mooie wedstrijd.
Ik weet dat er 2 sneller zijn in de eindsprint dus probeerde ze een km voor het einde af te schudden wat gelukt was :)

Verder mooi afgesloten met een stukje open water zwemmen aka nieuwjaarsduik 8)7

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:54
wilrub schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:01:
Beste tweakers,

Vanwege de verlengde lockdown wil ik online schoenen kopen. Online hardloopschoenen kopen is best spannend.

Mijn huidige schoen is de New Balance Boracay v3:

[Afbeelding]

Nu heb ik twee vragen:

- Het idee is om weer NB te kopen omdat ik weet welke maat ik moet kiezen. Alleen is de Boracay inmiddels een oud model en mijn vraag is dus of de maatvoering van NB constant is over de jaren. Een kennis ging van maat 36 naar 38 hardloopschoenen van het merk asics, om maar een voorbeeld te noemen.

- De huidige schoen heeft een drop / off-set van 4 mm. De schoenen die nu op mijn radar staan is de NB 880V10 en heeft een drop van 10 mm. Zijn er tweakers met ervaring in het veranderen van drop? en ja, is het verschil groot of niet merkbaar?

Een andere optie is om schoenen van een ander merk te kopen, alleen ben ik niet zeker of de maat dan goed is. Zijn er merken die qua maatvoering op NB lijken?

Alvast bedankt :)
Zelfs binnen hetzelfde merk zijn er maatverschillen naargelang het model, dus een algemene regel is er niet. Online tools als shoefitr zijn ter ziele gegaan. Je moet hopen dat reviews en gebruikerservaringen je een beetje in de juiste richting kunnen duwen.
Solereview probeert wel een hint geven over "fit and feel", maar of het ook echt betrouwbaar is, geen idee: https://www.solereview.co...h-foam-boracay-v3-review/
Dan wat betreft die drop: ik wou de laatste jaren ook enkel op 4/6 mm lopen, tot ik op een dag thuiskwam met de Kalenji Kiprun Race die 10mm drop bleek te hebben en die schoen bevalt me prima. Ook dat is iets wat van model tot model lijkt te verschillen en bovendien kloppen de gegevens van bepaalde fabrikanten soms ook niet. Ik heb zoals zovelen hier ook de gok genomen met de zgn. "tweakboks", aka Reebok Forever Floatride Energy die ook een 10 mm drop hebben. Ik heb ineens de nieuwe versie 3 besteld, ik zal het dan wel merken of die hiel in de weg zit of niet.
Tibs schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:23:

Ik heb de laatste tijd ook veel dergelijke problemen, nochtans is het een Polar H10, zowat dé referentie en is hij nog maar net terug uit herstelling. Mogelijks hebben ze er zich bij de support wat makkelijk van afgemaakt en is mijn toestel nog steeds naar de knoppen. Maar ik heb ook al gelezen dat het aan het koude weer kan liggen: minder zweten=> minder goed contact. Maar zo'n geleidende gel heb ik ook niet liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door chaola op 14-01-2021 10:48 ]

It's just technology, not religion

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-01 15:42
@Tibs optisch werkt bij mij minder dan met band zeker bij koud weer. De als de band bij jou ook achterblijft kan het zijn dat de batterij leeg is of dat je contacten niet nat genoeg zijn. Heb ik hier ook wel eens als ik langer wacht met naar buiten gaan. Zeker nu in de kou zweet ik in het begin minder en wil de band dan ook wat opstart problemen hebben.

@BastiaanN geen idee wat die tabellen bedoelen met jasje ik zou toch wel een windjack verwachten? Hier gebruik ik die momenteel in de kou wel bij wind maar als je dan een kwartier onderweg bent en beschut loopt is het toch al snel (te) warm. Voordeel is wel dat je hem om kan knopen. Dunne handschoenen doe ik nu wel aan omdat ik gewoon een hekel heb aan koude handen. Meestal kunnen die wel uit na 10 minuten. En een petje vind ik wel fijn om m'n hoofd wat warmer te houden.
Dinsdag bijvoorbeeld in de avond gaan lopen op Z2 tempo dus sneller koud dan bij een tempo of interval. Toen wel een thermo en dun loopshirt met lange mouwen aan en dat windjack. Maar die kon wel uit na 3km ofzo. Dag later interval zelfde kleding min het jasje en dat was prima te doen. Gewoon gaan proberen dan kom je er zelf wel achter wat fijn is en ja soms heb je teveel aan....

• route99

route99

chaola schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:44:
[...]Maar ik heb ook al gelezen dat het aan het koude weer kan liggen: minder zweten=> minder goed contact. Maar zo'n geleidende gel heb ik ook niet liggen.
Velen van ons (klopt dit?) maken het elektroden gebied van de band (hiero de HRM-run), eerst nat of iig erg vochtig. Dan heb je veel minder of amper last van jouw waargenomen start effect. Iig zo heb ik het bij al mijn eerdere HF-banden ook gedaan.

https://www.bicycling.com...en-gebruik-hartslagmeter/
Bij fietsen droogt dat blijkbaar nog te snel op... dus adviseert men zelfs om de hele voorkant van de band nat te maken.:
Het natmaken van de elektrodes met water is goed, maar je kan het beste de gehele voorkant van de band goed vochtig maken
De link op die site naar Garmin werkt niet goed.

• Daktegel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-01 20:00
Blomminator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:
@Roozzz @elastiek
Mailtje gestuurd naar de organisatie mbt de itra-points.
Supermooie reactie

[...]

Geantwoord dat ik weinig ervaring heb en geen punten heb kunnen verzamelen. En wat er meer mogelijk is, qua andere races of verzetten, maar het antwoord was vrij eenvoudig.

[...]

Dus dat is wel weer humor.

Enige beanstigende is wel dat ik nu écht concreet, en vele malen harder moet gaan trainen. Tot nu toe gewoon te weinig km's in de benen. Maar dit is ook een soort van motivatie/wake-up call. Er is nu naast m'n eigen conditie/voorbereiding geen enkele reden om niet te knallen.

Poh! Erg vet dat je dat gaat doen zeg! Ik zit pas net in dit topic, dus misschien heb ik gemist, maar heb je al veel ervaring met zulke "loopjes"? Is echt nog wel een keer droom van mij om te doen, dus ik ga sowieso meelezen.

Ik ken helaas geen goede coaches.

• InZane
route99 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Velen van ons (klopt dit?) maken het elektroden gebied van de band (hiero de HRM-run), eerst nat of iig erg vochtig. Dan heb je veel minder of amper last van jouw waargenomen start effect. Iig zo heb ik het bij al mijn eerdere HF-banden ook gedaan.
Ik hou mijn HRM-run gewoon even onder de kraan voordat 'm omdoe. Ja dat is eventjes koud, maar hij doet het wel gelijk vanaf de eerste stap prima.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik maak de band van mijn Polar H10 eigenlijk nooit vochtig en ik heb nooit problemen gemerkt. Misschien is mijn huid van nature vochtig of zou ik wellicht gewoon veel zweten?

• BastiaanN
  • Niet online
Vanmiddag komt de lokale hardloopwinkel langs zodat ik schoenen kan uitzoeken als verjaardagscadeau :*) Nu ben ik volgende week vrijdag pas jarig dus ik vermoed dat ze na het uitzoeken nog een weekje in de doos moeten ;( maar anders kwam het de winkel niet zo goed uit.

Een van de schoenen die ik overweeg te kopen is de GT-2000 van Asics aangezien dit het anti-pronatie broertje is van de Gel Pursue serie. Ik hoef maar een klein beetje ondersteuning dus volgens mij is de GT-2000 serie dan prima. Nu zijn daar twee varianten van, namelijk de normale 'road' versie en de GT-2000 Trail. De winkel gaf aan dat ze eigenlijk meestal de trail versie verkopen ook voor gebruik op het asfalt omdat volgens hun de verschillen minimaal zijn. Heeft iemand toevallig ervaring met deze schoenen? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de trail zolen sneller slijten als je veel op verhard loopt.

De zolen van de trail lijken inderdaad wat meer profiel te hebben:
https://www.asics.com/nl/...3-003.html?width=Standard
https://www.asics.com/nl/...1-004.html?width=Standard

En het is de GT-2000 9 geworden in 'directoire blue'. Ze hadden drie paar schoenen meegenomen, Brooks Adrenaline GTS 21, Saucony Guide 13? en de GT-2000. De Saucony vond ik niet fijn en die andere twee liepen prima. Maar omdat ik al de voorloper van de Adrenaline al heb toch gekozen voor de GT-2000. Niet de trail versie genomen want die hadden ze niet meer in mijn maat (en die schoen was sowieso wat zwaarder).

Wel leuk concept zo. Advies per telefoon en daarna een kratje met schoenen naar binnen gooien en wachten tot de keuze gemaakt is. Gelukkig mocht ik er wel even mee buiten lopen aangezien ik wat meters tekort kom in mijn woonkamer :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge9pVY0uCMy_QgQaRwoDdRIZOsw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WKstdZBHH858CSNZwxp3rOQq.jpg?f=user_large

Voor wat betreft mijn vraag over kleding; Vanochtend mijn loopje maar gewoon in een thermoshirt met daarover een longsleeve gedaan met buff en handschoenen en dat beviel wel goed. Misschien moet ik inderdaad maar niet teveel nadenken en gewoon op het eerste gevoel afgaan, dat klopt meestal prima. De buff en de handschoenen konden overigens aan het eind wel uit. Vooral het begin was het meer schaatsen dan lopen op het fietspad :X

[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 14-01-2021 15:51 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:30

K-Jay

Klaas Jan

Heel ander onderwerp; 'de lus' (of wat breder: veters strikken).
Ik strik nagenoeg altijd mijn veters heel trouw met een lus door het extra gaatje (zoals ook hier (eerste Google resultaat)) beschreven staat.
Vandaag dan een keertje niet en ik merk er in ieder geval niet direct iets van.

Sinds kort gebruik ik de lusjes en het extra gaatje ook, in de hoop dat dit mijn probleem oplost: onderhuidse bloeduitstortingen en overmatige eeltvorming aan de punten van mijn middelste tenen. De foto's zal ik jullie besparen, ziet er niet echt lekker uit :X
Ik loop overigens op Brooks GTS 20, laten aanmeten door een fysiotherapeut. Afgezien van dit heb ik verder geen klachten. Veters zijn trouwens net lang genoeg.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:02
Oj, gisteren eindelijk mijn Hoka one one's binnen gekregen. Had ik veeeel eerder moeten doen. Mijn voetzolen zijn nu eens niet beurs. Oepsie trouwens, mijn lijf moest wel even wennen na het jarenlang lopen op newtons, linkerknietje en de tractus iliotibialis een beetje veel belast :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
K-Jay schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Sinds kort gebruik ik de lusjes en het extra gaatje ook, in de hoop dat dit mijn probleem oplost: onderhuidse bloeduitstortingen en overmatige eeltvorming aan de punten van mijn middelste tenen. De foto's zal ik jullie besparen, ziet er niet echt lekker uit :X
Ik loop overigens op Brooks GTS 20, laten aanmeten door een fysiotherapeut. Afgezien van dit heb ik verder geen klachten. Veters zijn trouwens net lang genoeg.
Zijn je schoenen niet gewoon een maatje te klein? Had t zelfde probleem ooit en toen een maatje groter gekocht

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38
route99 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:21:
[...]

https://www.bicycling.com...en-gebruik-hartslagmeter/
Bij fietsen droogt dat blijkbaar nog te snel op... dus adviseert men zelfs om de hele voorkant van de band nat te maken.:

[...]
De link op die site naar Garmin werkt niet goed.
Bij mijn oude hrm run (lossen band en meter) was dit wel nodig, zeker in de winter Toen heb ik ook nog een tijdje contactgel gebruikt, dat werkte als een tierelier. Heb nu de nieuwe hrm run en die maak ik nooit nat of contactgel en die werkt altijd direct nauwkeurig :)

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:30

K-Jay

Klaas Jan

FEIJ_87 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Zijn je schoenen niet gewoon een maatje te klein? Had t zelfde probleem ooit en toen een maatje groter gekocht
Zou je denken inderdaad, maar zo voelt het niet. Er zit nog best veel ruimte tussen tenen en voorkant van de schoen. Tijdens het lopen raak ik de voorkant ook totaal niet.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Krylinck
wowly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:08:
...linkerknietje en de tractus iliotibialis een beetje veel belast :)
Ik vermoed eigenlijk eerder dat je je iliotibiale band hebt onderbelast. Of ja, eigenlijk is één van de twee spieren die op de peesplaat werken zeer waarschijnlijk te zwak en moet de andere te hard werken voor wat 'ie aan kan.

Nieuwe schoenen met meer demping lossen dit probleem op de lange termijn niet op. Versterkende oefeningen van de heupabductoren wel. Zie de TS voor tips :)

Strava

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:02
Krylinck schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Ik vermoed eigenlijk eerder dat je je iliotibiale band hebt onderbelast. Of ja, eigenlijk is één van de twee spieren die op de peesplaat werken zeer waarschijnlijk te zwak en moet de andere te hard werken voor wat 'ie aan kan.

Nieuwe schoenen met meer demping lossen dit probleem op de lange termijn niet op. Versterkende oefeningen van de heupabductoren wel. Zie de TS voor tips :)
Iliotibiale banden is meer iets wat je ziet bij instabiliteit in het frontale vlak. Bij mij zit het meer in het saggitale vlak zegmaar (buigen/strekken). Mijn voorgaande schoenen waren die Newtons, waarbij er volledig op de voorvoet wordt gelopen en de gehele keten "los" staat (zegmaar vanuit de voorvoet, middenvoet, enkel, knie en heup bekken). Met deze HOKA-schoenen zit er een afrolsysteem in die voorzijde (zij noemen dat Metarocker geloof ik) waardoor het draaipunt in mijn knie wat verplaatst en de heup wat sneller onder spanning staat. Die tractus iliotibialis probeert hierin te ondersteunen, maar is nog niet op de juiste belastbaarheid. Dus weer gewoon rustig optrainen. Ook de patellofemorale ligament is wat gevoelig, ook dat is iets wat je ziet bij een verandering van afrollen c.q. verandering van assen in de buig-strek keten.

Grappig is dat je die HOKA (als je ze besteld uit de eigen winkel) 30 dagen mag testen met niet tevreden geld terug garantie. Dus heb nog wel wat weekjes om te kijken of het gaat werken.

Die Newtons waren wat dat betreft erg hard en vooral belastend voor de fascia plantaris, maar door die schoenen ben ik wel van mijn rugklachten afgekomen, wat heel heel erg fijn was. Ik verwacht dan ook niet meer ook een echte heelstrike te maken tijdens het hardlopen. Die HOKA hebben een drop van 0,4 cm wat meer is dan die newtons (die waren denk ik negatief qua drop onderhand hahaha), dus ook daar moet ik eventjes aan wennen.

Al met al: wennen dus. Langzaam opbouwen (wat niet mijn forte is)

Maar de cushioning is echt super, kunnen die oude knoken van mij wat meer verdragen hahaha

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Net lekker relaxed van werk naar huis (nja technisch de supermarkt) gelopen en ik kreeg me toch een mooie grap naar m'n hoofd geslingerd.

Kijk, de meeste mensen roepen niks naar hardlopers. Er zijn een aantal die bemoedigende opmerkingen maken (goed bezig of woorden van gelijke strekking), een aantal dat denkt dat opmerkingen over lichaamsbouw nodig zijn, een paar die denken dat alles dat vrouwelijk is en alleen op straat loopt behoefte heeft aan seksuele opmerkingen en natuurlijk altijd de grappenmakers.
Van de grappenmakers is "heb je haast?" misschien het meest gebruikt (en het minst grappig), op de voet gevolgd door dingen als "hij ging die kant op!" "Ze zitten niet meer achter je aan" "wat heb je gestolen?" en "komen de zombies er aan?".

Vandaag eindelijk eens een nieuwe gehoord. Een tweetal tieners fietst langs me heen: "Mevrouw! U verliest iets!"
Ik stop en kijk achterom, zou niet graag m'n werkbadge verliezen.
"Uw snelheid!"
Chapeau, heren, chapeau. Geweldige grap. Echt, serieus de leukste die ik ooit naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen (het moment dat iemand Eye of the tiger begon te zingen terwijl hij een stukje naast me kwam fietsen was tot nu toe nummer één).

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Poekie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:15:
Net lekker relaxed van werk naar huis (nja technisch de supermarkt) gelopen en ik kreeg me toch een mooie grap naar m'n hoofd geslingerd.

Kijk, de meeste mensen roepen niks naar hardlopers. Er zijn een aantal die bemoedigende opmerkingen maken (goed bezig of woorden van gelijke strekking), een aantal dat denkt dat opmerkingen over lichaamsbouw nodig zijn, een paar die denken dat alles dat vrouwelijk is en alleen op straat loopt behoefte heeft aan seksuele opmerkingen en natuurlijk altijd de grappenmakers.
Van de grappenmakers is "heb je haast?" misschien het meest gebruikt (en het minst grappig), op de voet gevolgd door dingen als "hij ging die kant op!" "Ze zitten niet meer achter je aan" "wat heb je gestolen?" en "komen de zombies er aan?".

Vandaag eindelijk eens een nieuwe gehoord. Een tweetal tieners fietst langs me heen: "Mevrouw! U verliest iets!"
Ik stop en kijk achterom, zou niet graag m'n werkbadge verliezen.
"Uw snelheid!"
Chapeau, heren, chapeau. Geweldige grap. Echt, serieus de leukste die ik ooit naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen (het moment dat iemand Eye of the tiger begon te zingen terwijl hij een stukje naast me kwam fietsen was tot nu toe nummer één).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem bij een ander best nog grappig vind :9

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 12:50
Tussen de middag in de pauze een stukje gelopen. https://www.strava.com/activities/4618739588

Rond het vriespunt, dus goed aangekleed met drie laagjes bovenkleding, lange broek, handschoentjes en muts. Eerste stuk was met wind mee en met zonnetje er bij prima te doen. Lopen ging lekker, liep heel makkelijk een pace van ~5:30 en besloten 10km te doen ipv. 8km.
Tweede stuk: tegen de wind in, zon ging weg, zweet dat verdampt en dan wordt het toch nog fris.

Maar wel weer lekker gelopen. Een van de weinige voordelen van lockdown/thuisweken: de vrijheid om zo even 10km te kunnen lopen.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

tlpeter schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem bij een ander best nog grappig vind :9
Ik vind het ook écht een goede grap! Het is moeilijk duidelijk te maken dat ik serieus was met die opmerking en niet sarcastisch. Nadat de "fuck m'n badge"-gedachte dus nodeloos bleek ook hartelijk gelachen :D

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ik heb echt een hekel aan grappenmakers, bemoei je lekker met jezelf..

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb een hekel aan die seksisten en lui die denken dat kleine dikkige mensen (zit aan de bovenkant van de gezonde range op BMI-schaal) niet mogen sporten. Díe lui moeten zich met hun eigen zaken bemoeien.
Grappenmakers, zeker zulke originele, kan ik meestal alleen maar om lachen (al heb ik "heb je haast" al zooooo vaak gehoord.... :O). Soms wat harder dan anders. Mensen die bemoedigende opmerkingen maken, ook welkom.

• InZane
Poekie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:51:
Ik heb een hekel aan die seksisten en lui die denken dat kleine dikkige mensen (zit aan de bovenkant van de gezonde range op BMI-schaal) niet mogen sporten. Díe lui moeten zich met hun eigen zaken bemoeien.
Grappenmakers, zeker zulke originele, kan ik meestal alleen maar om lachen (al heb ik "heb je haast" al zooooo vaak gehoord.... :O). Soms wat harder dan anders. Mensen die bemoedigende opmerkingen maken, ook welkom.
Die heb "heb je haast?" opmerking kan ik nog wel enigszins om lachen als ik een goede bui ben.
Heb ook al eens de opmerking "hardlopers zijn doodlopers" naar m'n hoofd gehad. Ik weet niet of hij dat nou echt serieus bedoelde en op dat moment had ik ook niet veel zin om er enige vorm van aandacht aan te schenken.

Hoe doen jullie dat trouwens als je lekker door het bos hobbelt op een smal paadje en je ziet wandelaars in de verte? Ga je dan vanaf 500m al roepen dat je eraan komt, of wacht je tot je echt vlakbij bent? Mijn ervaring met dat laatste is dat mensen nogal kunnen schrikken, maar als ik vanaf heel ver al begin te roepen voel ik me net zo'n wielrenner :+

• Totrail
Kort en traag rondje vechten tegen de koude wind vanmiddag. Heb toch nog na zitten denken over die after-covid-weer actief verhalen en artikelen hier en denk dat ik toch nog een gesprek aanga met m'n huisarts. Voel me prima, maar zoals gezegd weet je het zelf nooit helemaal zeker.

• Krylinck
Poekie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:51:
Ook aan de onderkant van de BMI-markt krijg je ze naar je hoofd geslingerd. Iets met 'als je anorexia hebt moet je niet gaan hardlopen' en zo. Je zou het maar echt hebben en dat horen.

Nog een bijzondere... Iemand kwam eens naast me fietsen om uitgebreid te vertellen dat je gegarandeerd een hartinfarct krijgt tijdens het hardlopen. Moet je vooral tegen mij doen. Maar ja, een uitgebreid gesprek houden tijdens een intervaltraining zit er niet echt in.

(overigens heb je daadwerkelijk een verhoogd risico op het krijgen van een hartinfarct tijdens het hardlopen, maar goed, 2x0 is ook 0 en de nadelen wegen niet op tegen de voordelen van sporten natuurlijk)

Het is overigens wel echt een geniale opmerking die je vanmiddag op je af kreeg. Damn :p

[ Voor 12% gewijzigd door Krylinck op 14-01-2021 17:48 ]

Strava

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:58
Krylinck schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Nog een bijzondere... Iemand kwam eens naast me fietsen om uitgebreid te vertellen dat je gegarandeerd een hartinfarct krijgt tijdens het hardlopen. Moet je vooral tegen mij doen. Maar ja, een uitgebreid gesprek houden tijdens een intervaltraining zit er niet echt in.
Dat is echt humor naar een cardioloog. Jammer dat die persoon dat zelf niet door heeft kunnen hebben.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Die heb "heb je haast?" opmerking kan ik nog wel enigszins om lachen als ik een goede bui ben.
Heb ook al eens de opmerking "hardlopers zijn doodlopers" naar m'n hoofd gehad. Ik weet niet of hij dat nou echt serieus bedoelde en op dat moment had ik ook niet veel zin om er enige vorm van aandacht aan te schenken.

Hoe doen jullie dat trouwens als je lekker door het bos hobbelt op een smal paadje en je ziet wandelaars in de verte? Ga je dan vanaf 500m al roepen dat je eraan komt, of wacht je tot je echt vlakbij bent? Mijn ervaring met dat laatste is dat mensen nogal kunnen schrikken, maar als ik vanaf heel ver al begin te roepen voel ik me net zo'n wielrenner :+
Loop gewoon om ze heen, als het moet even van het pad af. Aankondigen is een beetje vreemd imo.

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Haha blijkbaar loop ik in beschaafd/saai gebied, nog nooit iets dergelijks mee gemaakt.

Hier is het altijd netjes goedemorgen/middag/avond, met heel soms een keer wat verdwaalde pubers die last-minute aan de kant gaan op het fietspad

• route99

route99

Over die opmerkingen: Ik denk altijd maar .... het zegt meer over degene die het zegt dan over mijzelf.....
Eerlijk gezegd: Ik krijg de laatste jaren (>15j) zelden zulke opmerkingen, dat was jaren 80-tig toen ik het lopen gebruikte om de te grote periode dat het handballen stil lag te overbruggen, wel anders. Nu hoor ik juist af en toe wel positieve opmerkingen en die waren er destijds eigenlijk nooit.
[...]Hoe doen jullie dat trouwens als je lekker door het bos hobbelt op een smal paadje en je ziet wandelaars in de verte?
Ook (ruim) er om heen... of ik ga even in een stukje met meer takken lopen, die voor mij niet vervelend zijn, maar waardoor zij mij wel horen aankomen.... ;)

• Tinusvolkel
route99 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:39:
Over die opmerkingen: Ik denk altijd maar .... het zegt meer over degene die het zegt dan over mijzelf.....
Eerlijk gezegd: Ik krijg de laatste jaren (>15j) zelden zulke opmerkingen, dat was jaren 80-tig toen ik het lopen gebruikte om de te grote periode dat het handballen stil lag te overbruggen, wel anders. Nu hoor ik juist af en toe wel positieve opmerkingen en die waren er destijds eigenlijk nooit.

[...]
Ook (ruim) er om heen... of ik ga even in een stukje met meer takken lopen, die voor mij niet vervelend zijn, maar waardoor zij mij wel horen aankomen.... ;)
Hier maak ik meestal ook net wat meer herrie, en als ze mij dan nog steeds niet gehoord heb roep ik op vriendelijke toon "niet schrikken" wat ze dan meestal toch doen ;p

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:58
[...]

Op tijd proberen in te schatten:
  • wat is m'n eigen tempo op dat moment
  • met z'n hoevelen zijn ze
  • zullen ze me direct horen
  • hoe lang duurt het voor ze zich omgedraaid hebben om te zien wat er aan komt
  • is er een hond bij, en dan is ie aangelijnd of zullen ze 'm vastpakken. Als ie aan de lijn zit zal ie dan nog even naar de andere kant van het pad gaan
  • hoe lang zal het duren voor men een beetje aan de kant is
  • ......
Vast nog het één en ander gemist, maar meestal roep ik op zo'n 10-20 sec gewoon pardon, en meestal gaat het ook gewoon goed. Heel soms word ik niet gehoord en moet ik nog een keer ropen. Maar ja, ZO- Friesland is ook wat minder druk dan bv de Waterleidingduinen

Heb wel het gevoel dat sinds een klein jaartje heel veel mensen heel graag snel aan de kant gaan, hoe zou dat toch komen ;)

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:45:
[...]

Hier maak ik meestal ook net wat meer herrie, en als ze mij dan nog steeds niet gehoord heb roep ik op vriendelijke toon "niet schrikken" wat ze dan meestal toch doen ;p
Meestal doe ik een kuchje maar das in deze tijd dan ook weer niet zo handig :+

• Krylinck
Vól in die nek.

Strava

• Blomminator
  • Niet online
Ja, flauwe grappen is altijd tenenkrommend. Net als bij de supermarkt de meneer voor je tegen het 15 jarige meisje/knulletje
"Spaart u zegels"
"Nee, ik spaar tientjes!"
"Prima meneer, fijne dag nog"

Dat je dan niet even bedenkt dat een cassier dat 194 x per dag hoort, en het sowieso al een echt een zeer belegen en matige grap is.

Verder vind een goed grapje of motiverende opmerking soms wel oké. Iets van 'Goed bezig!' of ''Mooi tempo!' doe ik zelf ook weleens.

HUH? Wat zeg je nou @Poekie !?! Worden vrouwen er niet wild van als je een ranzige of seksistische opmerking maakt!? Jeez, geen wonder dat ik single blijf, ik doe het dus al tijden verkeerd... |:(

Nee, zonder dollen, mannen (ik ben er wel ook eentje maar goed) hebben soms echt geen idee. Mijn toenmalige vriendin stond een keer voor de deur om 0700 uur 's ochtends op een collega te wachten voor carpoolen, en er stopte een wildvreemde kerel, raampje omlaag, die vroeg of ze een lift wilde in ruil voor ochtendgymnastiek. HOE VAAK ZEGT ER IEMAND JA?! WIE BEDENKT DIT?

En on- topic.
Wat een topdag. Lekkere blauwe luchten, tikje fris, nieuwe schoenen en heerlijk 10km na de lunch door t bos. Dat breekt de dag wel echt heerlijk. Nadeel is dat je langer moet werken, maar ja, dan is t al donker.

@elastiek
Vooralsnog sta ik voor de lange afstand erin, maar we gaan t zien. Switchen mag sowieso. Het boezemt vooralsnog angst in.
To be continued...

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 22:08
Heb tot nu toe niet heel veel last van voorbijgangers en/of tegemoetkomende personen(scooter,fietsers e.d.).

Vandaag sessie 2 van Start to run 5K.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dabTowzbqmZEpLzmZfnS9D3-_ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oV0ofnolqQ3agxwrYqDcXBl.jpg?f=fotoalbum_large

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 19:20
Vanavond een intervaltraining gedaan. 10 x 400
Het ging echt heel goed, ik had wel harder gekund als ik dat had gewild. Na het afsluiten nog een verrassing van Garmin: mijn Vo2Max was gestegen van 62 naar 63! :)
Nu neem ik dat wel met een korrel zout; een 10K in 34 minuten gaat me echt niet lukken, maar ik geloof wel dat het een stijging is.

Gelopen op mijn nieuwe schoenen, Hoka Clifton Edge. Ze bevallen heel goed, beter dan de Clifton 5 die ik daarvoor had. Ze lopen bijna net zoals mijn NB 890v6, maar dan met een dikkere zool. In dezelfde maat zijn ze echt een stuk groter.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22
Toen ik net begon werd er een aantal keer (vanuit een auto) "dikzak" geroepen. Zeg je sowieso niet, maar al helemaal niet naar iemand die bezig is er wat aan te doen (of dat in elk geval probeert).

Mensen op hun postuur aanspreken ben ik sowieso erg allergisch voor. Volgens mijn nichtje had ik borsten, nou was ze nog klein, dus kan het een klein beetje op onwetendheid gooien en nog een gebrek aan takt/fatsoen maar ze had ook wat gemene kanten. Over haar opa kon ik dat niet zeggen, die vroeg een keer of ik "de piloot" was (is mijn broer) om er gelijk achteraan te zeggen, "oh nee daar ben je te dik voor".

Maar tegenwoordig is het meeste wat ik te horen krijg "goed bezig" of iets dergelijks.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik luister altijd muziek tijdens het lopen dus hoor nooit opmerkingen. Afgelopen zomer bij de 1e lockdown was m'n batterij leeg van m'n BT oordopjes, net op dat moment kwam een gezin mij tegemoet op de fiets (pa, ma 2 kinderen naast elkaar) ik kon nog net ontwijken door de berm in te springen, begint die man toch ineens te vloeken.. :D Ik vermoed dat ik wel vaker (leuke en "grappige") opmerkingen krijg, maar ik hoor ze dus niet :+.
Heel af en toe begint iemand tegen me te praten , dan ga ik wel ff een gesprekje aan.
Meestal 70+ers die ook ooit hebben hardgelopen. Of als ik even loop uit te hijgen na een zware interval wat de weg is naar locatie x :P
Shinji schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:48:
Toen ik net begon werd er een aantal keer (vanuit een auto) "dikzak" geroepen. Zeg je sowieso niet, maar al helemaal niet naar iemand die bezig is er wat aan te doen (of dat in elk geval probeert).

Mensen op hun postuur aanspreken ben ik sowieso erg allergisch voor. Volgens mijn nichtje had ik borsten, nou was ze nog klein, dus kan het een klein beetje op onwetendheid gooien en nog een gebrek aan takt/fatsoen maar ze had ook wat gemene kanten. Over haar opa kon ik dat niet zeggen, die vroeg een keer of ik "de piloot" was (is mijn broer) om er gelijk achteraan te zeggen, "oh nee daar ben je te dik voor".

Maar tegenwoordig is het meeste wat ik te horen krijg "goed bezig" of iets dergelijks.
Goed bezig :).

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 15-01-2021 00:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Krylinck
nogeeninlog schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:16:
Vanavond een intervaltraining gedaan. 10 x 400
Het ging echt heel goed, ik had wel harder gekund als ik dat had gewild. Na het afsluiten nog een verrassing van Garmin: mijn Vo2Max was gestegen van 62 naar 63! :)
Nu neem ik dat wel met een korrel zout; een 10K in 34 minuten gaat me echt niet lukken, maar ik geloof wel dat het een stijging is.

Gelopen op mijn nieuwe schoenen, Hoka Clifton Edge. Ze bevallen heel goed, beter dan de Clifton 5 die ik daarvoor had. Ze lopen bijna net zoals mijn NB 890v6, maar dan met een dikkere zool. In dezelfde maat zijn ze echt een stuk groter.
Helaas, je bloedbaan kan niet ineens meer zuurstof transporteren! Wel fijn dat je objectief vooruit gaat als gevolg van je training, da's altijd fijn :)

Strava

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:39
[...]
Ver weg: kuchen, hoesten, takjes breken die op de grond liggen
iets dichterbij: in m'n handen klappen, rochelen
nog dichterbij: 'pardon', ' sorry'...
bijna botsing: ruim erom heen indien mogelijk, anders afremmen en er langs.

Honden is een ander verhaal....kies zsm een ander pad...maar ja, dat ben ik met mijn caniofobie (is dat een woord) :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 07:50

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@Blomminator Wow, de Hochkonig stond bij mij twee jaar geleden met potlood genoteerd toen er iets anders tussendoor kwam. Het lijkt mij een prachtige wedstrijd.

Dus je hebt nog geen ultra's gelopen begrijp ik? Heb je wel al bergervaring?
Indien niet, tja }) . Volume opbouwen en ook hoogtemeters trainen. Ik heb in 2019 voor het eerst in de bergen (Ecrins) hardgelopen (23k trailwedstrijd en daarna een volle week hardlopen daar) en die hoogtemeters merk je wel.

Waarschijnlijk kunnen stokken daarbij wel helpen, ik had ze toen in Frankrijk niet want mijn organisatie zei dat dit niet nodig was. Maar uiteindelijk hadden veel Fransen ze wel en inmiddels heb ik ook zelf stokken, dat scheelt een stukje. Ik heb Black Diamond Z Pole en die bevallen.

Voor hoogtemeters gaan sommigen die ik ken regelmatig naar de Ardennen of zuid-Duitsland. Zelf woon ik in Arnhem en kan daardoor in de omgeving al lekker wat minimale hoogtemeters pakken (tot best steile stukken)

Mocht je daar aan de start staan, doe vooral bergop gewoon rustig aan. Je kan je zelf in een hele korte tijd helemaal kapotlopen als je geen bergconditie hebt. Tijdens mijn trail heb ik 3km bergop gewandeld. Dat deden al die Fransen om mij heen ook. Bergop doorwandelen met een hartslag van 165. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik kom toch tijdens mijn rondje (veelal in een natuurgebied) heel wat mensen tegen, maar eigenlijk nog nooit opmerkingen gehad van iemand. Behalve de hardloopgroet natuurlijk.

Oh ja, 1x: het was 's-avonds donker, en het natuurgebied is niet verlicht. Ik had de Noxgear aan, en toen ik twee wandelaars inhaalde hoorde ik nog net 'wat een kerstboom'. Maar dat was positief bedoeld, vooruit ;)

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb tijdens het hardlopen ook wel eens dat je van die grapjes naar je hoofd krijgt. Over het algemeen komen die bij mij van mensen die dan op een terras zitten en lekker genieten van hun biertje. Zolang het bij beschaafde opmerkingen blijft kan ik de humor er wel van in zien (over het algemeen denk ik vooral, zou je ook eens moeten doen).

Ik heb sinds de zomer een noxgear liggen maar door het thuiswerken nog niet echt gebruikt. Ik ga nu vaak een rondje hardlopen als het nog licht is. Maar van de week kwam dat niet uit en dus toch maar weer rond een uur 7 's avonds gelopen. Ik had eigenlijk wel het idee dat ik veel zichtbaarder ben. Auto's stopten echt mooi op tijd bij zebrapaden en een fiets ging heel opgewekt gedag zeggen, waar fietsers normaal eigenlijk niks zeggen. Voelde me er in ieder geval een stuk veiliger door.
Wordt ondertussen ook gebruikt door de kinderen als die besluiten om 's avonds een rondje te gaan hardlopen. Gelukkig zien die het belang van goede verlichting ook in (misschien alleen nog niet als ze dronken terug fietsen na het stappen, toen dat nog mocht).

Verder gaat hardlopen hier over het algemeen nog knap waardeloos. Mijn kuiten blijven een gevoelig punt. Heb sterk het idee dat ik niet zo goed tegen de Saucony Freedom ISO kan. Naar aanleiding van mijn vorige post en de reacties daarop besloten te gaan kijken voor de Endorphin Shift. Maar wil ze graag even testen in de winkel dus nog even wachten tot ze weer open zijn. En anders toch maar een kijken voor een paar nieuwe Saucony Ride, welke ik nu maar weer gepakt heb ter vervanging van de Freedoms.

• Blomminator
  • Niet online
@Xaverius

Ja, dit was ook een impuls waar ik vrij snel ingedoken ben. Onder het motto 'go big or go home' ging ik met een sporty vriendin van mij een aantal epic adventures doen. Waaronder dit. Helaas is ze geheel onverwacht overleden afgelopen zomer.. Wat bij mij natuurlijk niet hielp...

Ik heb geen ultra's gelopen. Dat was wel allemaal gepland in kleinere wedstrijdjes in zowel NL als BE. Steeds een stukje langer. Maar door alles is dit totaal niet gelukt. Dus tja, dat is even minder.

Ik heb ook weinig ervaring met hardlopen in de bergen. Wel beetje heuvels; Houffatrail 30km, rond Winterberg en in de Eiffel. En veel gewandeld in de bergen - afgelopen zomer meerdere weken touren in de Alpen. Dus ik weet (helaas...) hoe hard bergop is.

Deze periode is trainen in de Ardennen/Sauerland/Eiffel ook lastig, want ja, reizen...
Dus ik moet het hebben van de Nederlandse molshopen. Ik ga vanaf dit weekend maar elk weekend ergens heenrijden waar t kan, misschien zo rond Nijmegen of Arnhem. De Italiaanse weg is daar toch nabij? Of de Posbank bijv.
Weinig andere opties voor echte bergen.

Het is nu een kwestie van gas geven. M'n vriendin is ook wel sporty, dus die heb ik medegedeeld dat we vanaf nu meer/langer/vaker/harder gaan trainen.
En dat vond ze wel goed idee, ook voor haar eigen plannen. En dat motiveert zeker!

En heb mezelf beloofd dat ik - als ik echt ga starten tzt - een Fenix6x mag kopen om de trail goed te loggen. Ga natuurlijk geen heroische daad verrichten zonder het vast te leggen .. En mn huidige 920xt is qua accu en navi niet afdoende.
Nouja, das een flutsmoes, maar goed. Ik houd mezelf die worst voor.

Ik twijfel enorm over de stokken, leuk dat je het aanhaalt. Ik heb dezelfde, en ook zo'n Quiver voor aan mn racevest. Dat werkt goed. Alleen - ik gebruik ze nooit. Tijdens al mn runs en alpentochten ook niet. Ik vind het ondingen. M'n vriendin loopt er altijd mee, ivm zwakke(re) knieen/enkels. En als je ze meeneemt en niet gebruikt, is t irritant. Ik weet het niet. Binnenkort trail doen met stokken, en dan testen hoe t bevalt. Andere kant. Als je op checkpoint 65km even voor dood wilt hangen, heb je wel een stok bij je..
Nog goede insights hierin?
Pagina: 1 ... 83 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.