Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

Garmin waar muziek op staat, AirPods en huissleutel. Meer niet! Heb hekel aan ballast met hardlopen!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18
Fraggert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
Klein polletje tussendoor? :)

Ik liet al even de term signaalkleur vallen om goed zichtbaar te zijn voor overige weggebruikers. Ik zie in mijn omgeving erg veel lopers, het gros daarvan is donker/slecht zichtbaar gekleed.

Dit riep bij mij de volgende vraag op:

Poll: Ren je met identificatie* op zak?
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

*identificatie in de ruimste zin, dus van paspoort, rijbewijs tot SOS-armband en RFID-implant (blijft Tweakers he :P )

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst :)

[...]

Verhip _O- :) goeie _/-\o_ d:)b
ID heb ik eigenlijk nooit bij me.

Telefoon neem ik wel vaak mee als ik alleen loop. Op het lock screen staat een ICE nummer en mijn horloge heeft ook 'incident detection'.
Frenz64 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:56:
Boeiende discussie over voeding. Hier geen pindakaas meer, sterker nog, zelfs geen brood. Schreef al eerder over low carb dieet. Eigenlijk is dieet niet correct, je gooit zo veel mogelijk alle koolhydraten uit je menu (en ik combineer dat met periodiek vasten). Ik ga hier geen prediker uithangen, maar het heeft mij heel veel goed gedaan. Door mijn blessure kan ik het niet relateren aan hardlopen, maar ik weet wel dat ik geen enkele hongerklop oid heb gehad bij meer dan twee uur fietsen of suppen. Je lichaam schakelt over op vetverbranding ipv (snelle) glucose gebaseerde verbranding. Het is niet voor iedereen, maar als je ook gewicht en buikomvang (bij mij - 9 cm in 2 maanden) kwijt wil, zou ik eens kijken wat het inhoudt.
Nofi, maar zoveel mogelijk koolhydraten mijden valt toch gewoon in de categorie 'crash diëten'?
shoombak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Maar valdetectie werkt alleen als je een telefoon bij je hebt? Volgens mij is dat bij Garmin icm Fenix 6 wel zo namelijk.
Klopt, telefoon moet ik dan inderdaad wel bij me hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door InZane op 06-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:48:
[...]

ID heb ik eigenlijk nooit bij me.

Telefoon neem ik wel vaak mee als ik alleen loop. Op het lock screen staat een ICE nummer en mijn horloge heeft ook 'incident detection'.

[...]

Nofi, maar zoveel mogelijk koolhydraten lozen valt toch gewoon in de categorie 'crash diëten'?
Maar valdetectie werkt alleen als je een telefoon bij je hebt? Volgens mij is dat bij Garmin icm Fenix 6 wel zo namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Een ketogeen dieet is één van vele manieren om gewicht kwijt te raken en ik ken redelijk wat mensen die er een goed resultaat mee hebben bereikt. Dat zijn echter allemaal krachtsporters, geen duursporters.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:21

Secsytime

Automagisch

Krylinck schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:51:
Een ketogeen dieet is één van vele manieren om gewicht kwijt te raken en ik ken redelijk wat mensen die er een goed resultaat mee hebben bereikt. Dat zijn echter allemaal krachtsporters, geen duursporters.
Dieet is m.i. nooit een goed middel om af te vallen. Ik ben namelijk van mening dat je de gewoonte aan moet passen, anders ga je van dieet naar dieet leven. Want zodra je met het dieet stopt, verval je in oude gewoontes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

elastiek schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Ik draag een sport band van RoadID. Dus ook als ik niet sport. Van harte aanbevolen!
Hey, goeie tip, soort SOS-armband dus. :)

is "ID tijdens het lopen" iets voor de topictstart @Outerspace ?
BastiaanN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:13:
Ik neem altijd mijn telefoon mee. Op mijn telefoon (iPhone) kun je een medisch id instellen waarin je belangrijke gegevens over je zelf kunt inzetten zoals medicatie, gewicht, leeftijd etc. Dat medisch id kun je altijd bekijken zonder dat je het toestel hoeft te ontgrendelen. Ook kan iemand dan met jou telefoon de ingestelde SOS contactpersonen (of 112) bellen.

Enige punt is een beetje dat iemand moet weten hoe je bij dat medisch id komt en uberhaubt weten dat het bestaat. Maar goed, daarnaast heb ik livetrack aan waardoor mijn vriendin mij altijd kan volgen en automatisch bericht krijg als ik goed op mn bek ga (valdetectie) :P
Het feit dat ik niet voldoende heb stil gestaan bij de hedendaagse technologische hoogstandjes levert wel in elk geval een enorme berg aan tips op hier, dank daarvoor d:)b

Ik wou bewust mijn polletje even wat simpel houden voor de leut maar té simpel is dus ook mogelijk ;)

Ik weet dat bij de meeste telefoon zonder ontgrendelen idd 112 of de ICE (In Case of Emergency)-nummers gebeld kunnen worden, zo staan mijn ouders, broer en vrouw ook in mijn lijst (ICE 1, 2 ,3 ,4) met hun vaste en 06nummers.
Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Apple watch kan bellen, telt dat?
hoi, bedoel je dan om er zelf mee te bellen? Mijn vraag ging er eigenlijk vanuit als je onderweg wat krijgt hoe een hulpverlener dan weet wie je bent en wie er daarna op de hoogte gesteld kan worden van hetgeen dat is voorgevallen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
Krylinck schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:51:
Ook onder de ultra lopers is dit een vrij populair dieet. Maar daar zit je natuurlijk helemaal in het aerobe gebied, dus maximalisatie van vetverbranding is dan handig.
De meesten die ik ken gaan hier wel pragmatisch mee om. In het dagelijks leven zo min mogelijk koolhydraten en veel vetten, en tijdens de wedstrijden worden wel suikers aangevuld. Zo lijkt de totale behoefte aanzienlijk lager, wat het weer makkelijker maakt om voldoende te eten zonder maag/darm klachten over die lange afstanden. Ik heb dit dieet ook enige tijd zo gedaan en op deze basis een hele soepele 100k trail gelopen.

Zit je minder in de hele lange afstanden of wil je meer focus op snelle tijden, dan zou ik wel wat extra suikertjes toevoegen. Een snelle marathon oid op deze basis lijkt mij niet optimaal, dan zijn enige snelle suikers toch wel gewenst voor de top-end speed lijkt me.

In ander nieuws, ik ben maandag weer vol goede moed begonnen met een krachttrainingsschema ter onderhoud. Dus wat squats, deadlifts, box jumps en plank varianten. Laten we het er maar op houden dat het hard nodig is/was. Ik voel nog steeds de nodige spierpijn :D

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41
Ik heb ook een RoadID, wel een iets andere. Mijne kan je om het bandje van je horloge doen, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik hem nog wel eens vergeet. Ik heb mijn telefoon nooit mee, alleen het horloge. Op het RoadID staat zowel het nummer van mijn vrouw als van mijn vader, maar ook mijn adres, naam en dat ik geen allergieën heb.

Ik hoop het nooit nodig te hebben, hoewel afgelopen maandag een automobilist toch erg hard op weg om te kijken of zo'n RoadID het geld waard is. Hij heeft me gewoon niet gezien, terwijl ik de Runlight 250 van de Decathlon draag (en aan had staan :+ ). Nou, dan ben je gewoon écht niet aan het opletten in de auto. En het is gewoon ook "het" fietspad van een dorp naar de stad. Ongelofelijk. Wel precies de reden waarom ik in het donker aan de linkerkant van de weg loop (niet om die discussie weer aan te zwengelen), ik zag hem nu op mij afkomen zodat ik nog op tijd uit de weg kon gaan. Als hij in mijn rug aan was komen rijden had ik het niet gezien, wel gehoord natuurlijk maar je kijkt niet continu achterom (dus dat zou erg onrustig lopen).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Fraggert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Er zijn meerdere topicstarters, maar wat wil je er over kwijt? Als je mij iets van een tekst in de DM zet, dan plaats ik dit wel ergens in de TS :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Dieet is m.i. nooit een goed middel om af te vallen. Ik ben namelijk van mening dat je de gewoonte aan moet passen, anders ga je van dieet naar dieet leven. Want zodra je met het dieet stopt, verval je in oude gewoontes..
Precies, eet gewoon gezond en verantwoord, schep eens geen 2e keer op, drink eens zwarte koffie ipv cappuccino met suiker, neem zelf brood mee naar je werk ipv een vette hap uit de kantine, laat de alcohol en frisdrank eens staan, enz.. en beweeg!

Naar mijn mening veel beter en gezonder(!) dan jezelf martelen en de eeuwige jojo uithangen met zo'n crash dieet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@GSX-MAN ok, bewuste keuze in lek geval dan :)

Allicht riep ik ook een beetje op tot het overdenken van het meenemen van ID (op welke wijze dan ook).
pdavie2311 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:31:
Garmin waar muziek op staat, AirPods en huissleutel. Meer niet! Heb hekel aan ballast met hardlopen!
RBW of IDcard weegt toch niet zó veel? Behalve voor de echte die-hard grammenjager natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:34:
@GSX-MAN ok, bewuste keuze in lek geval dan :)

Allicht riep ik ook een beetje op tot het overdenken van het meenemen van ID (op welke wijze dan ook).

[...]

RBW of IDcard weegt toch niet zó veel? Behalve voor de echte die-hard grammenjager natuurlijk :)
Is bij mij niet eens het gewicht, maar het idee dat ik dat pasje nergens comfortabel kwijt kan. Maar wie weet past het gewoon.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ariedebeuker80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
elastiek schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Ik draag een sport band van RoadID. Dus ook als ik niet sport. Van harte aanbevolen!
Dat ziet er wel handig uit. Mijn vriendin maakte zich ook zorgen dat ik geen gegevens/id bij me draag tijdens het hardlopen. Ook dat ik geen telefoon bij me heb in geval van nood vond ze niet prettig dus heeft ze mij een hardloop telefoonhouder met kerst gegeven. Heb het aantal keer uitgeprobeerd maar ik kan er maar niet aan wennen om te lopen met een blok aan me arm :/ . Zo'n RoadID voor m'n fitbit lijkt me dan wel een goede uitkomst.
Thanks voor de tip! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 18:01

KnOeFz

no comment...

Op verzoek van mijn vriendin stop ik (meestal) een geplastificeerd papiertje met mijn naam en haar naam en tel nr in mijn zak/trailvest/belt. Vest en belt zit het altijd in, maar die heb ik niet altijd bij me. In broekzak vergeet ik het vaak. Iets dat om horlogeband past of om hartslag band zou best wat zijn voor me.

Heb ook wel eens iemand gezien die kleding labeltjes had laten drukken en die overal in naaide.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Is bij mij niet eens het gewicht, maar het idee dat ik dat pasje nergens comfortabel kwijt kan. Maar wie weet past het gewoon.
misschien voor jou ook wel handig, de Road-ID tip van @elastiek aangezien je wel een horloge hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb mijn telefoon eigenlijk altijd bij me waarbij medical ID op zichtbaar staat en draag zo'n kunststof armbandje met mijn naam er op en het telefoonnummer van mn vrouw. Deze hebben we ook voor de kinderen gekocht en toen er ook maar 1 bij gedaan voor mij.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:38
Ik sport buiten altijd met een bandje van "id's me.
Ook tijdens wedstrijden, je kan overal maar ter aarde storten en op dat bandje staat mijn naam, contact personen en telefoonnummers.

https://www.idsme.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Fraggert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:13:
[...]

[...]

Het feit dat ik niet voldoende heb stil gestaan bij de hedendaagse technologische hoogstandjes levert wel in elk geval een enorme berg aan tips op hier, dank daarvoor d:)b

Ik wou bewust mijn polletje even wat simpel houden voor de leut maar té simpel is dus ook mogelijk ;)

Ik weet dat bij de meeste telefoon zonder ontgrendelen idd 112 of de ICE (In Case of Emergency)-nummers gebeld kunnen worden, zo staan mijn ouders, broer en vrouw ook in mijn lijst (ICE 1, 2 ,3 ,4) met hun vaste en 06nummers.

[...]

hoi, bedoel je dan om er zelf mee te bellen? Mijn vraag ging er eigenlijk vanuit als je onderweg wat krijgt hoe een hulpverlener dan weet wie je bent en wie er daarna op de hoogte gesteld kan worden van hetgeen dat is voorgevallen.
Nee, maar ik acht de kans minimaal dat dit ooit nodig zal zijn, en er is niks speciaals met me aan de hand.

Stel ik val en kan niet zelfstandig thuiskomen, kan ik wel een noodoproep doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik draag altijd mijn rijbewijs in mijn broekzak, de mobiel blijft thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42
InZane schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Precies, eet gewoon gezond en verantwoord, schep eens geen 2e keer op, drink eens zwarte koffie ipv cappuccino met suiker, neem zelf brood mee naar je werk ipv een vette hap uit de kantine, laat de alcohol en frisdrank eens staan, enz.. en beweeg!

Naar mijn mening veel beter en gezonder(!) dan jezelf martelen en de eeuwige jojo uithangen met zo'n crash dieet.
Helemaal eens, wat je hierboven zegt deed ik ook al, ik leefde al best gezond, vond ik.
Maar wat ik sinds september doe is geen dieet en al helemaal geen jojo verhaal, @Krylinck & @Secsytime, ik heb m'n eetgewoonten en samenstelling structureel aangepast. Ik ben in twee maanden van 91 naar 87 kilo gegaan en daar stabiel gebleven. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling hier een keto-religie te verkondigen, maar wat mij overtuigde was wat verschillende (reguliere) artsen over bloedsuikerspiegel, insuline en effecten op je gezondheid vertelden (gaat veel verder dan dat uiteraard). Vervolgens heb ik het zelf ervaren: energieker, beter slapen, geen snackbehoefte tussendoor meer, minder buikvet.
Dat het alleen voor krachtsporters werkt en niet voor duursporters is niet waar, ook op vetverbranding kan je een marathon (leren) lopen, maar het dogma van gelletjes en snelle suikers en veel koolhydraten is heel sterk binnen de loopwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:31
@Fraggert Leuke poll!

Ik loop met een Apple Watch om en als je daar één van de knoppen op de zijkant ingedrukt houdt, kun je het Medisch ID bekijken. Zoals eerder in dit topic gezegd is het natuurlijk wel afwachten of een medisch hulpverlener dit ook weet te vinden, mocht je het zelf niet kunnen selecteren. Helaas kan ik er niet mee bellen, enige nadeel dat ik geen iPhone meer bij me draag. Het voordeel van alleen de Watch is dat ik niet meer zo'n armband met telefoon om hoef. Dat voordeel vind ik 'zwaarder' wegen dan het mogelijk risico dat ik niemand kan bellen. Denk dat gezondheid en leeftijd hier ook wel wat in meespeelt; als ik ouder zou zijn of hartproblemen zou hebben, zou ik er wel meer om denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks ook @aerofreak @ArnoutV @Slickk
Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Nee, maar ik acht de kans minimaal dat dit ooit nodig zal zijn, en er is niks speciaals met me aan de hand.

Begrijpelijke overwegingen hoor, de insteek van mijn vraag was ook eigenlijk vrij breed, dus niet alleen dat je kunt bellen vanwege een verstuikte enkel of dat je risico loopt met een bestaande aandoening, maar ook dat hulpverlening weet wie ze kunnen bellen als er toch een keer een joker jou geen voorrang verleent op de oversteekplaats. Als je dan in de kreukels ligt, bestaat de kans dat jij je telefoon niet meer weet te bedienen.

Na mijn motorcrash heb ik mijn vrouw van het asfalt gesleurd richting vangrail en toen de adrenaline foetsie was stopte het nadenkproces bij mij toch echt wel hoor.

Mijn goedbedoelde polletje is eigenlijk te summier opgezet door me (ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheden van smart-devices) maar allicht dat het een enkeling er over laat nadenken om een ID mee te laten nemen. :)
wilrub schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:48:
Ik draag altijd mijn rijbewijs in mijn broekzak, de mobiel blijft thuis
Ik steek vanaf nu mijn RBW in het vakje bij mijn sleutel, die voel ik dan toch niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Chocovla schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:52:
Ben ondertussen aangekomen in week 6 van het Pfitzinger basebuilding schema met opbouw naar 48KM. Gezien het relatief trage tempo wat ik loop betekent dit lang op de benen, maar an sich wel relax.

Helaas is Garmin weer niet gecharmeerd van mijn nieuwe acties. VO2Max is ondertussen met 2 punten gekelderd en wordt streng vermanend toegesproken dat ik unproductive ben. Aan de andere kant gebeurde dit de vorige keer ook, en voelde ik me fitter dan ooit.

Wel een vraag over de hartslagzones. Heb deze ingesteld aan de hand van de HR Max.Heb recent een 10K gelopen met tussenin een blok van 16 minuten op threshold. Haalde toen kort een piek van 180 (ben 44.)

Kan ik nu HR max als 180 invullen, of is dit zo incidenteel dat het beter is een lagere waarde in te vullen?
Hoe bevalt je Pfitzinger's methode? Ik heb er veel baat bij gehad. Is dat uit "Faster Road Racing"? Die heb ik nog niet gelezen.

Ik zou zelf denken dat je max hoger ligt (wat was er gebeurd als je nog een sprint had gedaan na de threshold?). Maar kan idd ook een meetfout zijn.

Qua Garmin VO2Max: lekker negeren. Ik liep een paar weken geleden 34 min op de 10km, en m'n Garmin voorspelt al maanden dat ik op dit moment in 38 minuten vorm ben. Stryd daarentegen is hopeloos optimistisch: die denkt dat ik 32 min kan (en dat kan ik volgens mij niet).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
GSX-MAN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Slickk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:00:
@Fraggert Leuke poll!

Ik loop met een Apple Watch om en als je daar één van de knoppen op de zijkant ingedrukt houdt, kun je het Medisch ID bekijken. Zoals eerder in dit topic gezegd is het natuurlijk wel afwachten of een medisch hulpverlener dit ook weet te vinden, mocht je het zelf niet kunnen selecteren. Helaas kan ik er niet mee bellen, enige nadeel dat ik geen iPhone meer bij me draag. Het voordeel van alleen de Watch is dat ik niet meer zo'n armband met telefoon om hoef. Dat voordeel vind ik 'zwaarder' wegen dan het mogelijk risico dat ik niemand kan bellen. Denk dat gezondheid en leeftijd hier ook wel wat in meespeelt; als ik ouder zou zijn of hartproblemen zou hebben, zou ik er wel meer om denken.
Ik loop met een Flipbelt om. De telefoon achterop, ID vaak aan de voorkant van de flipbelt of in een zak van mijn windvanger. Totaal geen last van beide. Ik merk niet eens dat ik een telefoon bij heb.

Nadeel is wel dat je niet de earpods (Ja die oude dingen met een draadje) in de zak van je windvanger moet doen en dan even proberen op je rug te gaan liggen om je rek oefeningen te doen want dat koste me dus de glazen achterkant van mijn Iphone XR. Want oordopje duwde door het glas van mijn flitser heen. Want de rest was beschermt door een case. 8)7

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:01
chris schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Hoe bevalt je Pfitzinger's methode? Ik heb er veel baat bij gehad. Is dat uit "Faster Road Racing"? Die heb ik nog niet gelezen.
Dit is idd het instap basebuilding schema uit Faster Road Racing. Vind het tot nu toe een heerlijk schema. Lekker lang in rustig tempo doorkuieren en een keer per week wat speedwork. Probleem is wel, zoals eerder aangegeven, dat ik erg traag tempo loop waardoor de tijd op de benen snel aan het oplopen is, vrees aan het einde rap richting de 7/8 uur per week te gaan. Zie alleen wel dat zelfde tempo voorzichtig aan richting lagere hartslag gaat. Iets wat ik ook had met Pfitzinger in 2019, dus het werkt wel.

Twijfel daarom ook voor over 4 weken als ik de opvolging moet gaan doen. Ga ik nog een basebuilding blok doen, of het 10K schema. En voor beide geldt eigenlijk dat ik het qua tijd dan niet echt kan combineren met werk,homeschooling enz. Denk er dus over om na dit base schema (opbouwen tot load van 48km per week) het 10K schema wat aan te passen. Deze gaat namelijk nog eens verder van 48 naar 67km per week maar voegt ook veel meer snelheid werk toe en denk dat dit allemaal net een tandje teveel gaat worden.

Denk dat ik de piek van deze training wat lager ga leggen (misschien tot 56) en de opbouw wat trager. Hoop alleen wel dat ik daarmee de effecten van het plan niet teveel dwarsboom cq teniet doe.

Ander idee, ipv 4x per week naar 5x per week en de GA en Endurance lopen "opbreken"

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Frenz64 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Helemaal eens, wat je hierboven zegt deed ik ook al, ik leefde al best gezond, vond ik.
Maar wat ik sinds september doe is geen dieet en al helemaal geen jojo verhaal, @Krylinck & @Secsytime, ik heb m'n eetgewoonten en samenstelling structureel aangepast. Ik ben in twee maanden van 91 naar 87 kilo gegaan en daar stabiel gebleven. Nogmaals, het is niet mijn bedoeling hier een keto-religie te verkondigen, maar wat mij overtuigde was wat verschillende (reguliere) artsen over bloedsuikerspiegel, insuline en effecten op je gezondheid vertelden (gaat veel verder dan dat uiteraard). Vervolgens heb ik het zelf ervaren: energieker, beter slapen, geen snackbehoefte tussendoor meer, minder buikvet.
Dat het alleen voor krachtsporters werkt en niet voor duursporters is niet waar, ook op vetverbranding kan je een marathon (leren) lopen, maar het dogma van gelletjes en snelle suikers en veel koolhydraten is heel sterk binnen de loopwereld.
Natuurlijk kun je een marathon lopen op vetverbranding, maar dan zul je geen PR neerzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Natuurlijk kun je een marathon lopen op vetverbranding, maar dan zul je geen PR neerzetten.
Ik weet vrij zeker dat als ik nu 3 maanden keto ga en dan een marathon uitloop, dat in een PR zal zijn. Al doe ik het achterstevoren. :+

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Uh, dat is dus het probleem.
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zomaar ter aarde stortte tijdens een hardloop wedstrijd met hartproblemen. Geen voorgeschiedenis.
Gereanimeerd door omstanders en naar ziekenhuis gebracht en gelukkig is het redelijk goed afgelopen
Het heeft heel veel moeite gekost om de partner/familie te vinden.
Sindsdien sport ik met zo'n bandje, dat in ieder geval mijn naasten geïnformeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
AppieR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Ik weet vrij zeker dat als ik nu 3 maanden keto ga en dan een marathon uitloop, dat in een PR zal zijn. Al doe ik het achterstevoren. :+
Geldt voor mij ook, als ik 'm uitloop 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:51
Net terug beginnen lopen na enkele maanden niets te hebben gedaan. Vroeger nooit echt op hartslag gelopen maar nu wel van plan om dit te doen.

Al enkele trainingen gedaan en meot toch wel zeggen dat dit een klik is om zo "traag" te lopen. Ik trek er mij niets van aan en probeer vol te houden maar het is toch wennen.

Waar ik vroeger met gemak 5-10km liep aan 6:00/km zit ik nu rond de 6:30-7:00/km. Hartslag op dat moment is dan gemiddeld 160 (wat eigenlijk nog te veel is denk ik).

Maar goed, gewoon blijven volhouden en dan zakt die vanzelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:52

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Mijn rijbewijs zit in het hoesje van telefoon, die neem ik altijd mee.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Secsytime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar dieet heeft ook een andere betekenis dan leven op een selderijstengel.

Even een mooie definitie van Google gepikt: Een dieet is een samenstelling van voedingsmiddelen.
Dus je kan ook zeggen/schrijven dat het aanpassen van je dieet (=samenstelling) het veranderen van een gewoonte is.

Ik geloof niet in crash diëten, maar ken wel al diverse mensen die profijt hebben van een ander dieet. Waarbij dieet hier dus een andere samenstelling aan voedingsmiddelen is. Die hebben dus inderdaad zoals jij het omschrijft hun gewoontes veranderd.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m-vw schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar dieet heeft ook een andere betekenis dan leven op een selderijstengel.

Even een mooie definitie van Google gepikt: Een dieet is een samenstelling van voedingsmiddelen.
Dus je kan ook zeggen/schrijven dat het aanpassen van je dieet (=samenstelling) het veranderen van een gewoonte is.

Ik geloof niet in crash diëten, maar ken wel al diverse mensen die profijt hebben van een ander dieet. Waarbij dieet hier dus een andere samenstelling aan voedingsmiddelen is. Die hebben dus inderdaad zoals jij het omschrijft hun gewoontes veranderd.
Eensch! Maar dat is niet hoe het in de volksmond gebruikt wordt :P :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

Voor mensen met een garmin is er ook een ICE app (misschien zijn er inmiddels wel meerdere) waarmee je als een van je schermen gegevens kunt tonen. Daar heb ik een aantal gegevens en het telefoonnummer van mijn vrouw:
https://apps.garmin.com/n...ea-4f22-b15b-eceea7e80277

@Frenz64 Formeel bevatten de gels e.d. die ik heb vooral snelle koolhydraten en nooit snelle suikers. Zonder koolhydraten zou voor mij echt een te grote stap zijn. Ik ben sinds dit jaar ook weer begonnen om wat kilo's kwijt te raken (ik hoef er maar 3, ik had al nagenoeg geen buikvet en mijn belangrijkste methode is alle tussendoortjes skippen en suikerproducten minderen), maar ik weet dat ik dan met lopen standaard na een km of 5 een hongerklopje krijg, waarna het na een paar kilometer weer beter gaat (maar nooit meer zo makkelijk als het eerste stuk). Dus voor mij geldt: ik beperk mijn voedselinname de eme helft van het jaar en laat de touwtjes weer wat vieren in een andere periode. Volkoren deed ik al nagenoeg volledig met alles (wraps, pita's, lasagnebladen, noodles, spagetti om maar wat te noemen) en meestal suikerarm. Op het moment dat ik ooit stop met intensief sporten en mijn voedselbehoefte dus ook gereguleerder is wil ik het ketogeen en intermittend fasting wel gaan uitproberen. Maar voorlopig heb ik nog 10-15 kilo 'marge' in wat voor iemand van mijn lengte en bouw een gezond gewicht is.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Spuit 11 present :w, heb de poll van @Fraggert even naar 42 ;) gezet. Loop nooit met ID, eigenlijk alleen maar mijn horloge. Garmin met valdetectie, maar zonder telefoon heb je er nog niks aan eigenlijk.

En ondanks 't feit dat ik 2 of 3 keer heb gehad dat de valdetectie in actie moest komen heb ik nog steeds niets bij me. Heb ooit een tijd op verzoek van de vriendin met een post-it in m'n achterzak gelopen. Dat gaat 3 of 4 goed, dan blijft dat kaartje in de zak achter, gaat mee in de wasmachine en dan is het einde oefening.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
@Fraggert Ik heb JA gestemd in je poll, ik heb een klein kaartje geplastificeerd met daarop mijn naam, geb. datum, BSN, 3 ICE contactpersonen en nog wat andere gegevens voor het geval iemand me langs de kant vd weg vindt. Er staat bijv. ook op dat ik geen medicatie gebruik. Dit kaartje stop ik altijd in het boterhamzakje bij mijn telefoon (zweetbescherming vd telefoon) en dat zakje zit dan weer in bijv. mijn flipbelt of jas/broekzak. Daarnaast deel ik in google maps ook mijn lokatie.

Ik heb geen signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:54
Hier ook altijd mijn telefoon bij met medisch ID, toen ik een keer vanuit Duitsland naar huis gelopen ben had ik voor de zekerheid wel m'n ID meegenomen.

En bij wedstrijden vul ik alle info in achter op het startnummer, is bij m'n flauwval marathon niet gebruikt want kon na een tijdje m'n telefoon aan een hulpverlenen geven die m'n vrouw ging bellen.

Verder even 2 dagen rust gehad na m'n 100km weekje dus gisteren even wat tempo erin gegooid omdat ik daar zin in had na de langzamere kilometers van vorige week. Maar het ging redelijk vanzelf, dus de grotere omvang icm rustiger tempo heeft voor mijn gevoel veel bijgedragen aan de vorm.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wauw, wat een hoop reacties inmiddels, heel leuk dat er veel gereageerd is en ook door jullie prettig gereageert wordt, of men nu wel of niet met welke vom van ID dan ook loopt.

Reeds eerder al eens geroepen hier door members maar het is hier in het topic prettig toeven.

Ik ga in elk geval zo'n ID-bandje eens even op mijn verjaardagslijstje zetten, dat vond ik echt een toptip d:)b

iedereen nogmaals dank voor het reageren _/-\o_
Calitomnication schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:25:
Spuit 11 present :w, heb de poll van @Fraggert even naar 42 ;) gezet. Loop nooit met ID, eigenlijk alleen maar mijn horloge. Garmin met valdetectie, maar zonder telefoon heb je er nog niks aan eigenlijk.

En ondanks 't feit dat ik 2 of 3 keer heb gehad dat de valdetectie in actie moest komen heb ik nog steeds niets bij me. Heb ooit een tijd op verzoek van de vriendin met een post-it in m'n achterzak gelopen. Dat gaat 3 of 4 goed, dan blijft dat kaartje in de zak achter, gaat mee in de wasmachine en dan is het einde oefening.
Thanks Cal, liever laat dan nooit (y) , en het relaas van een heuse ervaringsdeskundige is zeker welkom.

voor de horlogedragers nog even een plaatje van hoe zo'n IDtag op een smartwacht/sporthorloge eruit kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwDABBnrWqtAKchvEkhvB_6BXSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJqdcFq4pJWqfelaIbzKZWHt.jpg?f=user_large
RoadID

Onder het motto: Wees loyaal, koop lokaal in Covid-tijden is er ook het Nederlandse ID'sme

Allicht food-for-thought :)
Appie76 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:36:
@Fraggert Ik heb JA gestemd in je poll, ik heb een klein kaartje geplastificeerd met daarop mijn naam, geb. datum, BSN, 3 ICE contactpersonen en nog wat andere gegevens voor het geval iemand me langs de kant vd weg vindt. Er staat bijv. ook op dat ik geen medicatie gebruik. Dit kaartje stop ik altijd in het boterhamzakje bij mijn telefoon (zweetbescherming vd telefoon) en dat zakje zit dan weer in bijv. mijn flipbelt of jas/broekzak. Daarnaast deel ik in google maps ook mijn lokatie.
Top, slim want die telefoon gaan ze sowieso wel naar op zoek :)

Ik heb dichtbij me zowel een agent als een ambu-chauffeur, die zal ik eens vragen of er een soort protocol is bij dit soort dingen als ze een persoon te hulp komen. E.e.a zal natuurlijk afhankelijk zijn van wat ze aantreffen maar allicht weten ze hoe ze devices moeten benaderen voor ICE-gegevens.
De brandweer weet ook van elke auto waar de airbags zitten om er niet in te knippen.

Ook @Tinusvolkel en @Rudedadude nog bedankt voor jullie reacties, zeer gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06

sebasd

loopt op espresso

Zo, dit lid van #teamochtend heeft er vanochtend weer bijna 14km opzitten.. Was wel even lastig met de wekker om 5:00 (iets met kinderen en thuis lesgeven en voorbereiden) maar toen ik eenmaal warm was ging het best lekker.

Alleen altijd wel opvallend hoe de laatste kilometer altijd zo lang lijkt te duren, maakt niet uit of ik nou 5 of 20 kilometer loop, tegen de tijd dat ik weet dat ik er bijna ben is ook ineens alle zin weg en kan het niet snel genoeg klaar zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Fraggert Ik krijg wel regelmatig kortingcodes, dus aanmelden voor de nieuwsbrief van RoadID zou ik zeker doen als je zoiets wil!

Nadeel bij mij is overigens dat ik zulke smalle polsen heb, dat hij nu niet goed past. In de winter moet ik mijn horloge strakker zetten voor goede OHR, dan is er te weinig ruimte om RoadID ertussen te zetten. Ik moet hem dan dus over het metalen stukje heen trekken, dan is het opeens een rotding :+ Maar dat zul je met al dit soort oplossingen hebben als je geen los bandje hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 07-01-2021 08:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Gisteren lekker getraind met vrouwlief, die had het in het begin even zwaar maar de diesel die ze is kwam ze daarna wel op gang. Minutenloop met 1 min, 2 min en 3 min. Mooie korte stukken om lekker wat tempo te maken. Mijn vorm lijkt momenteel ook weer wat te herstellen na een matig december. Tempo's gaan weer makkelijker en hartslag herstelt vlot. Misschien toch iets sluimerends onder de leden gehad of wat overtraind. Wel wat last van mijn scheen op in de eerste twee series met tempo's sneller dan 4:15min/km, maar toen ik iets gas terugnam had ik geen last meer. Laatste serie nog wel twee blokken die sneller gingen en toen nergens last van, maar wel even in de gaten houden.

In ieder geval weer iets meer dan 10km op de teller gisteren en voor as zaterdag een duurloop gepland met een ander lid van de AV, even lekker een stukje de hort op overdag. Het schijnt mooi weer te worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Fraggert schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:55:
wauw, wat een hoop reacties inmiddels, heel leuk dat er veel gereageerd is en ook door jullie prettig gereageert wordt, of men nu wel of niet met welke vom van ID dan ook loopt.

Reeds eerder al eens geroepen hier door members maar het is hier in het topic prettig toeven.

Ik ga in elk geval zo'n ID-bandje eens even op mijn verjaardagslijstje zetten, dat vond ik echt een toptip d:)b

iedereen nogmaals dank voor het reageren _/-\o_

[...]

Thanks Cal, liever laat dan nooit (y) , en het relaas van een heuse ervaringsdeskundige is zeker welkom.

voor de horlogedragers nog even een plaatje van hoe zo'n IDtag op een smartwacht/sporthorloge eruit kan zien.

[Afbeelding]
RoadID

Onder het motto: Wees loyaal, koop lokaal in Covid-tijden is er ook het Nederlandse ID'sme

Allicht food-for-thought :)

[...]

Top, slim want die telefoon gaan ze sowieso wel naar op zoek :)

Ik heb dichtbij me zowel een agent als een ambu-chauffeur, die zal ik eens vragen of er een soort protocol is bij dit soort dingen als ze een persoon te hulp komen. E.e.a zal natuurlijk afhankelijk zijn van wat ze aantreffen maar allicht weten ze hoe ze devices moeten benaderen voor ICE-gegevens.
De brandweer weet ook van elke auto waar de airbags zitten om er niet in te knippen.

Ook @Tinusvolkel en @Rudedadude nog bedankt voor jullie reacties, zeer gewaardeerd _/-\o_
Dit plaatje ken ik, heb ik ook eens serieus over ngedacht. Echter draag ik mijn horloge (fr245) ook dagelijks al activity tracker. Dus dan moet ik dat plaatje telkens erom, eraf, erom, eraf.. Nu weet ik we dat dit niet de meeste moeit is, maar het is een extra stap. En extra stappen worden vergeten (door mij althans ;) )

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik zit ook al tijden te kijken naar zo'n ding. Gewoon omdat het toch wel gemoedsrust geeft als een niet-tech-savvy echtpaar mij eens ergens in de bosjes ziet liggen op een van de mooie fietsroutes die Twente rijk is ;)

Twijfel alleen tussen een sidekick en een los bandje om mijn pols. Net zoals @Calitomnication draag ik mijn horloge altijd en niet iedereen hoeft het telefoonnummer van mijn vriendin te weten :+ Ik zag ook zo'n ding voor je schoenen maar dat lijkt me weer onhandig omdat ik inmiddels al nog maar drie paar schoenen heb...

Misschien als quote maar "Als je dit kunt lezen sta je te dichtbij"

Of toch maar iets als een kaartje mijn mijn flipbelt, al is de flipbelt ook makkelijk te missen als je niet weet dat het een riem is waar items in kunnen, laat staan dat ik zelf waarschijnlijk vergeet om het kaartje er uit te halen als het ding in de wasmachine gaat :P

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 07-01-2021 09:21 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:45
BastiaanN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:05:
...en niet iedereen hoeft het telefoonnummer van mijn vriendin te weten :+
Daarom draag ik mijn roadid armband met het plaatje aan de binnenkant van m'n pols. Kunnen nieuwsgierige mensen een stuk minder makkelijk lezen wat er op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:10
Ik begrijp dat sommige mensen het prettig vinden, maar wat mij betreft is het leven te kort om me overal zorgen om te maken.

Ik heb altijd mijn telefoon bij me, maar neem verder geen ID mee.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 21-09 18:01

KnOeFz

no comment...

Ik kwam toevallig (?) net via hardlopen.nl deze variant van de ID bandjes tegen die gustig geprjisd is.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/46999/files/324451921/500x500x2/image.jpg
Icetags

Met de code Hardlopen.nl gaat er ook nog wat van de prijs af.

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 07-01-2021 09:53 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Gisteravond had ik 5 x 3min. op 4.10/km, 2min. herstel op het programma staan. Dat ging verder redelijk in 4.08, 3.59, 4.02, 4.05 en 4.00. Tempogevoel kan nog wat beter. Merk dat ik de neiging heb om onder de 4.00 te gaan lopen.

Dat was het leuke deel, maar daarna moest ik 3km uitlopen op 134bpm en dat voelt toch wel tenenkrommend langzaam hoor. Moest echt richting de 6.50/km gaan lopen en ik vind dat gewoon echt geen lekker tempo. Was echt blij toen de laatste kilometer erop zat.

Maar goed, morgenochtend een relaxed duurloopje op het programma en zaterdag heb ik afgesproken met iemand om de Asselronde (25km) te gaan lopen. We gaan echt de hele route doen inclusief start en finish op de loolaan in Apeldoorn en onderweg zijn er zelfs 2 drankposten :D
Parallel daaraan gaan er ook een aantal de mini-marathon (10em) lopen :)

Het wordt gewoon een rustige duurloop, dus geen wedstrijd ofzo. Misschien kan ik dan eens genieten van de route :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Op ja gestemd, altijd wat mee. Ooit werd ik door de politie gebeld omdat ik ergens online met een telefoonnummer stond als lid van een sportvereniging. Er was een fietser gevonden, zonder id of iets. Of de sportclub wilde meezoeken naar wie t was. En als ik er zou liggen, is het voor mijzelf niet zo erg zijn. Maar goed, wel voor de mensen om je heen.
Een maat van mij is ooit uitgegleden met z'n peperdure racefiets op gladde stenen. Werd wakker enkele uren later. Fiets gejat, lag ergens op een pleintje, geheugenverlies, heel koud en nat. Niks bij zich. Opgehaald in de ambu. Het maakt de zorgverleners het werk vele malen makkelijker als ze je meteen kunnen vinden.

Zelf 1x op een lange duurloop ineens ziek geworden. Winter, niks geen eten/drinken/jasje mee, spugen en ellende. Man, wat wilde ik graag een tram/taxi naar huis. 2 uur gelopen, behoorlijk afgekoeld - algeheel ongelukkig.

Sindsdien neem ik altijd mn pinpas mee - voor een taxi of warme thee. Noodgevallen kunnen altijd. En m'n rijbewijs voor identificatie. 2 pasjes wegen samen niks, en kunnen voor heel veel minder problemen zorgen. Een polsbandje/apps enzo is een chic iets, maar in de praktijk zou ik het kwijtraken/vergeten etc. Pragmatisch is key. Elke hardloopbroek heeft wel een vakje of zakje voor een pasje volgens mij.

en @Fraggert, ik vind het verwarrend dat ik je hier zie en niet in het gereedschaptopic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Blomminator schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:47:
Op ja gestemd, altijd wat mee. Ooit werd ik door de politie gebeld omdat ik ergens online met een telefoonnummer stond als lid van een sportvereniging. Er was een fietser gevonden, zonder id of iets. Of de sportclub wilde meezoeken naar wie t was. En als ik er zou liggen, is het voor mijzelf niet zo erg zijn. Maar goed, wel voor de mensen om je heen.
Een maat van mij is ooit uitgegleden met z'n peperdure racefiets op gladde stenen. Werd wakker enkele uren later. Fiets gejat, lag ergens op een pleintje, geheugenverlies, heel koud en nat. Niks bij zich. Opgehaald in de ambu. Het maakt de zorgverleners het werk vele malen makkelijker als ze je meteen kunnen vinden.

Zelf 1x op een lange duurloop ineens ziek geworden. Winter, niks geen eten/drinken/jasje mee, spugen en ellende. Man, wat wilde ik graag een tram/taxi naar huis. 2 uur gelopen, behoorlijk afgekoeld - algeheel ongelukkig.

Sindsdien neem ik altijd mn pinpas mee - voor een taxi of warme thee. Noodgevallen kunnen altijd. En m'n rijbewijs voor identificatie. 2 pasjes wegen samen niks, en kunnen voor heel veel minder problemen zorgen. Een polsbandje/apps enzo is een chic iets, maar in de praktijk zou ik het kwijtraken/vergeten etc. Pragmatisch is key. Elke hardloopbroek heeft wel een vakje of zakje voor een pasje volgens mij.

en @Fraggert, ik vind het verwarrend dat ik je hier zie en niet in het gereedschaptopic ;)
Oh brr, dat vind ik wel echt een heel naar idee :( nou gaan mijn nekharen sowieso al overeind staan bij fietsjatters, maar dit is wel de categorie waar je de hoop in de mensheid even van verliest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
Dat is dan wel weer het voordeel van een Apple watch daarmee kun je gewoon betalen.

Ik heb me van de week met mijn interval misschien iets teveel uitgeleefd want mijn benen waren gisteren en vandaag niet veel waard. Nou dan stel ik mijn loopje wel uit tot morgen en dan maar wat rustiger aan doen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
Hier ook ja gestemd. Meestal telefoon of rijbewijs bij me, soms op echt korte rondjes rondom huis niks bij me. Langere rondes wel met een rijbewijs. Wel zo makkelijk als er iets is. Niet voor omstanders want die mogen toch echt eerst 112 bellen ipv mijn vriendin als er iets ernstigs is. De hulpverleners zullen zich dan ook eerst om het slachtoffer bekommeren en niet meteen op zoek gaan naar ID of ID tags/plaatjes en pas later kennissen laten bellen, vaak doet de politie dit. Wat wel handig is als je echte allergieën hebt, medicijn gebruik etc is zo'n SOS ID tag plaatje te dragen maar voor mij gaat dat te ver aangezien ik voorzover ik weet gezond ben.

En bij wedstrijden schrijf ik de gegevens achterop het startnummer.

Heb jaren op een EHBO gewerkt (alweer 10+ jaar geleden) en gelukkig was er in die tijd niet vaak een telefoon vergrendeld dus redelijk makkelijk iemand in de contacten te vinden en als je bewusteloos bent werkt de vingerafdruk ontgrendeling ook vaak nog wel ;)

Gelukkig heeft mijn Garmin een pay app, dus een pinpas is ook niet altijd nodig om me te nemen _/-\o_
En er is idd een app die je ICE gegevens op je Garmin kan laten zien maar ik verwacht niet dat mensen en hulpverleners die weten te vinden. In de telefoon weten de meeste hulpverleners die wel te vinden als je dat aan hebt staan.
Telefoon heeft in het vergrendelscherm alarms nummers en mijn gegevens bloedgroep en geen medicatie en allergieën staan. Moet je alleen wel hopen dat je niet op je telefoon valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Op ja gestemd, altijd wat mee.

Thanks Blom :)

leuk je ook hier te treffen en ja, sorrie, ik had al wel braaf een terugvindpostje gedaan in het kersverse deeltje 5, ik lurk daar wel gewoon mee hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 07-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
InZane schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:04:
Dat was het leuke deel, maar daarna moest ik 3km uitlopen op 134bpm en dat voelt toch wel tenenkrommend langzaam hoor. Moest echt richting de 6.50/km gaan lopen en ik vind dat gewoon echt geen lekker tempo. Was echt blij toen de laatste kilometer erop zat.
Ik vind het uitlopen op HR een beetje nutteloos om dezelfde reden dat snelle intervallen op HR nutteloos zijn: het duurt gewoon even voordat je HR voldoende gezakt/gestegen is. Na een intervaltraining moet ik altijd 10 of 15 minuten uitlopen in zone 1. Als ik dan rustig uitloop, ongeveer 5:40, dan zit ik na een minuut of 10 in Z1. Maar als ik direct vanaf minuut 1 in Z1 zou moeten lopen, is het net iets sneller dan wandelen idd. Idem voor versnellingen/heuveltjes tijdens een langzame duurloop: na de versnelling gewoon je LSD-tempo weer oppakken en dan daalt je HR vanzelf weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Heeft er iemand al de routine getest om je HR Max te bepalen door 1500m goed door te lopen, daarna 400m versnellen en dan 400m alles geven?

Om dit te doen zou ik eerst een kilometer lopen aan een rustig tempo als opwarming en erna nog een kilometer of 2 als cool down en dan heb ik ook een training gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:29
Zo, het duurde vandaag echt wel een voordat ik er lekker in zat. En met korte rondjes (5,5km) schiet dat al helemaal niet op. Bij thuiskomst bleek dat m'n horloge ook niks van m'n hartslag heeft kunnen maken. Van 48 tot aan 210, niet serieus te nemen. Klopt niks van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Vandaag een programma van 8*(5' 5:30-5:00/km, 3' 4:30-4:00/km), zou ansich goed zijn voor een 13/14km aan "kern", met mijn afstandsdoel in het achterhoofd wilde ik er voor vandaag 15km van maken. Netjes route bedacht etc etc, alleen geen rekening mee gehouden dat ik blijkbaar niet zo helder denk bij tempo's => afslag gemist. Had uiteindelijk wel door dat ik niet helemaal zat waar ik moest zijn, maar ja hoe kom je dan terug?
Na 14km programma klaar en gefinisht op een prachtig industrieterrein ten zuiden van Groningen 8)7

Goed, ff rustig nadenken en weer op huis aan, 15 werd 19 km. Ging wel vrij eenvoudig deze km's maar was me eigenlijk toch te gek, wil dit graag het hele jaar volhouden en wil dus ook niet te hard van stapel lopen. :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Maandag ofzo postte ik over m'n versleten Salomon Speedcross5 na 67km. Gebeld met de winkel - wat foto's op de app om t te checken en kan komende week een nieuw paar ophalen. Wat een topservice, van de winkel en Salomon.

Meestal ga ik dit nooit aan ivm dat t meestal een verloren zaak is, maar nu eens geluk.

Ook nieuwe Nikes Structure Zoom 23 in mooi zwart erbij. Nog een fijn warm lange mouwen shirt kopen want grrr, wat is t frisjes buiten. en Dan we gaan weer eens aan t coronabumpertje werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
@Blomminator met hardloopschoenen valt het best vaak te proberen! Heb zelf ook een keer nikes met ~150km op de teller kunnen retourneren na een defect

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Krylinck
Nou. De operatie kon wel maanden op zich laten wachten. Word ik net gebeld door het ziekenhuis... Ik ben ingepland voor over 11 dagen. Is dat niet handig!

(de meeste mensen lopen jaren met dit specifieke probleem en ik ben er hopelijk met een half jaar vanaf, mazzeltje)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Chocovla schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Dit is idd het instap basebuilding schema uit Faster Road Racing. Vind het tot nu toe een heerlijk schema. Lekker lang in rustig tempo doorkuieren en een keer per week wat speedwork. Probleem is wel, zoals eerder aangegeven, dat ik erg traag tempo loop waardoor de tijd op de benen snel aan het oplopen is, vrees aan het einde rap richting de 7/8 uur per week te gaan. Zie alleen wel dat zelfde tempo voorzichtig aan richting lagere hartslag gaat. Iets wat ik ook had met Pfitzinger in 2019, dus het werkt wel.

Twijfel daarom ook voor over 4 weken als ik de opvolging moet gaan doen. Ga ik nog een basebuilding blok doen, of het 10K schema. En voor beide geldt eigenlijk dat ik het qua tijd dan niet echt kan combineren met werk,homeschooling enz. Denk er dus over om na dit base schema (opbouwen tot load van 48km per week) het 10K schema wat aan te passen. Deze gaat namelijk nog eens verder van 48 naar 67km per week maar voegt ook veel meer snelheid werk toe en denk dat dit allemaal net een tandje teveel gaat worden.

Denk dat ik de piek van deze training wat lager ga leggen (misschien tot 56) en de opbouw wat trager. Hoop alleen wel dat ik daarmee de effecten van het plan niet teveel dwarsboom cq teniet doe.

Ander idee, ipv 4x per week naar 5x per week en de GA en Endurance lopen "opbreken"
Ja lastig, weet ook niet wat daar het handigst is. Ik denk dat je ook prima het basis-schema kan doen en dan af en toe ietsje sneller / verder (b.v. in het weekend). Of juist wat minder vaak maar dan iets langer. Als je iedere loop 10min langer loopt heb je met 5x per week en 5:00/km wel 10km meer per week.

Ik loop vaak om 6 uur 's ochtends, omdat hier de tijd ook beperkt is. 's Avonds vul ik 't koffieapparaat en leg m'n kleren en schoenen klaar. Ik maak ook vaak op zondagavond havermoutrepen, zodat ik ook iets kleins kan eten (na 't lopen volgt dan een echt ontbijt). Als ik dat allemaal 's ochtends zou moeten doen duurt het minstens een half uur voordat ik de deur uit ben, zo soms maar 10 minuten (zodra de koffie op een drinkbare temperatuur is). Misschien een beetje overdreven allemaal, maar ik moet toch ergens m'n winst halen :p.
Krylinck schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:46:
Nou. De operatie kon wel maanden op zich laten wachten. Word ik net gebeld door het ziekenhuis... Ik ben ingepland voor over 11 dagen. Is dat niet handig!

(de meeste mensen lopen jaren met dit specifieke probleem en ik ben er hopelijk met een half jaar vanaf, mazzeltje)
d:)b Sterkte alvast!

[ Voor 8% gewijzigd door chris op 07-01-2021 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 18:58
Krylinck schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:46:
Dit heet geluk bij een ongeluk, het blijft zuur dat het nodig is. Blij voor je dat het in deze tijd al zo snel kan. Hopelijk in het voorjaar weer opbouwen en zien hoe snel je nog weer kunt worden. Enne .... hou ons op de hoogte van je progressie straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Da's lief, thanks @BernieW en @chris :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gisteren stond er een tempduurloop op het programma. Het plan was om ergens overdag te gaan lopen en dan in de avond nog even een uurtje met de laptop op de bank (thuiswerken ftw!), niet gelukt en dus toen werd het na het avondeten. Samenvatting: Te veel gegeten, te snel vertrokken en werd tijdens het lopen echt hondsberoerd. Op gegeven moment dacht ik nu moet ik stoppen... want... nouja vul maar in :+ dus de route maar ingekort.

Ik had ook mijn oude Asics weer aangetrokken want die gebruik ik nu een beetje voor als het slecht weer is of wanneer ik in het bos ga lopen. Ik heb nu na een rondje van ca. 8 KM alweer zere knieën dus volgens mij geeft dat wel aan dat ze nu echt op zijn (mag ook wel na 3 jaar en 800km). Ik twijfel tussen weggooien of ze toch nog aanhouden voor onverharde loopjes in het bos. Tijdens de laatste duurloop van 18KM in het bos heb ik nergens last van gehad.

Anyway, dan heb ik effectief nog maar twee paar. De Brooks Adrenaline en de Pegasus 37. Die laatste loopt wel ok maar vind ik toch geen superfijne schoen voor de lange afstanden. Bijna jarig, dus een nieuw paar schoenen klinkt als een goed verjaardscadeau. Ik neig er naar om de opvolger van de huidige Asics te kopen. Daar is een paar dagen geleden net een nieuw model van uitgekomen (Gel Pursue 7) dus misschien dat de 6 voor een leuk prijsje te krijgen is ergens. Asics verkoopt het als een "Running Specialty" model waarvan eigenlijk van de huidige modellen (6/7) nergens reviews te vinden zijn. Op hun eigen website kun je ook geen informatie vinden over dit model, lijkt er op dat ze hem alleen via hardloopzaken aanbieden. Met de 6 heb ik wel een rondje gedaan in de winkel en ze liepen wel lekker dus opzicht durf ik ze wel blind te kopen. De schoenen zijn wat 'harder' dan de Brooks die ik heb en merk dat ik die afwisseling wel kan waarderen.

@Krylinck Goed nieuws! Hopelijk wordt het dan binnen de mogelijkheden toch nog een mooi hardloopjaar voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb de Brooks Ghost 13 en nu zo’n 300km op gelopen! Bevallen mij prima! Loop alleen op asfalt en geven goede demping. Hiervoor had ik NB en die waren ook wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:22
grr heb dit jaar nog niet kunnen lopen. Wilde einde van het jaar mijn PR op de halve marathon verbeteren (was 5:05/km) en ging net voor de jaarwisseling op pad met als doel 4:45/km. na 12km onderweg zat ik lekker op schema en moest ik van de boeren weggetje wisselen naar een fietspad op een kruising. er lag een klein beetje modder precies waar ik met mijn voet neer wilde zetten tijdens de draai en bam daar lag ik :(

toen ik opstond deed vooral mijn knie en mijn ribbenkast pijn. onverstandig en koppig als ik was weer verder gelopen (was ongeveer op verste punt van huis) in de hoop de pijn er wat uit te lopen. Dit werkte ook zo voor de knie. Die was gewoon wat geschaaft en blauw door de klapper op het asfalt. Mijn ribben bleven tijdens het lopen wel pijn doen maar denk door de adrenaline / endorphine dat het mee viel. Uiteindelijk mijn PR gehaald in de doelstelling van 4:45/km (had zonder val meer in gezeten)

Later na het lopen gingen de ribben steeds meer pijn doen en nu ruime week later doen ze nog steeds pijn. Denk dat ze gekneusd zijn (anderhalf jaar geleden ook gehad door ander soort ongelukje) en hoop dat het snel over gaat. Vorige keer duurde dat 4 weken voordat het helemaal weg was maar kon ik na 2 weken wel rustig lopen met wat lichte pijntjes.

Was zo lekker bezig aan het einde van het jaar dat ik dit jaar ook weer graag wil starten.. balen dat moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:14
BastiaanN schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:36:
Te veel gegeten, te snel vertrokken en werd tijdens het lopen echt hondsberoerd. Op gegeven moment dacht ik nu moet ik stoppen... want... nouja vul maar in :+ dus de route maar ingekort.
Lol, zit net m'n Strava bij te werken met een vergelijkbaar verhaal....
Heb nog wel door kunnen lopen maar moest zo af en toe even wat, euh, wegslikken....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
bert74 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:16:

Vanochtend begonnen met een weegmomentje: 71! kg (bij 1,75m) t.o.v. ~67-68kg in de zomer. Dat is de tol van de december maand inclusief lockdown / geen woon-werk fiets kilometers meer.

Naast mijn hardloopdoelen, moet er wel weer 3kg af binnen een maand ;-)
Vorige week melde ik dat ongemerkt, maar wel verklaarbaar, 3-4kg was aangekomen. Vanochtend met enige verbazing geconstateerd dat er al weer 2kg af was en terug ben op 69kg.

Enigszins geïnspireerd door de post van @Frenz64 mijn eetpatroon omgegooid. Komt eigenlijk op het volgende neer:
- Geen koekjes, snoepjes meer tussendoor
- Vrijwel geen frisdrank (deed ik al niet)
- Eten beperken tot 3 momenten per dag. Voor mij gewoon een ontbijt, middageten, avondeten. Ik eet net zo veel en hetzelfde als voorheen.
- Laatste eetmoment is rond 18:00 daarna niets meer tot de volgende ochtend ~8:00 bij het ontbijt.

In het begin regelmatig honger/suikerdip gevoel 's avonds en tussen de 3 maaltijden door, maar dat gaat de laatste dagen al veel beter.

Ben benieuwd hoe het verder gaat, voorlopig ga ik er gewoon mee door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bert74 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Vorige week melde ik dat ongemerkt, maar wel verklaarbaar, 3-4kg was aangekomen. Vanochtend met enige verbazing geconstateerd dat er al weer 2kg af was en terug ben op 69kg.

Enigszins geïnspireerd door de post van @Frenz64 mijn eetpatroon omgegooid. Komt eigenlijk op het volgende neer:
- Geen koekjes, snoepjes meer tussendoor
- Vrijwel geen frisdrank (deed ik al niet)
- Eten beperken tot 3 momenten per dag. Voor mij gewoon een ontbijt, middageten, avondeten. Ik eet net zo veel en hetzelfde als voorheen.
- Laatste eetmoment is rond 18:00 daarna niets meer tot de volgende ochtend ~8:00 bij het ontbijt.

In het begin regelmatig honger/suikerdip gevoel 's avonds en tussen de 3 maaltijden door, maar dat gaat de laatste dagen al veel beter.

Ben benieuwd hoe het verder gaat, voorlopig ga ik er gewoon mee door.
Discipline hoor! Weekends dan? Ik mag graag in het weekend een knabbeltje o.i.d. op tafel zetten. Werkweek gehad, onderscheid door lekker een wijntje in het weekend met wat lekkers op tafel... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
bert74 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:15:

Wat mij helpt is om dingen te eten die niet voor een suiker-piek zorgen, dan heb ik ook geen last van een suiker dip.

Bijv.
Volkoren brood/pasta/couscous
Kwark
Muesli
Zoete aardappel
Noten
Zilvervliesrijst
Kip
Tonijn
Zalm
Biefstuk
Groenten
etc.

Niet meer eten:

(Snelle) suikers
Witte, simpele koolhydraten
Wit brood
Beschuit
Druivensuiker
‘Gewone’ macaroni
Mars/Snickers etc.
Koek
Snoep
Light pindakaas
Banaan (alleen tijdens sporten)
Zoet beleg
Sultana
Ontbijtkoek / snelle jelle
Drinken met suiker
Geperste sinaasappelsap
Kreukelfriet etc. Das geperst zetmeel.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
pdavie2311 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Discipline hoor! Weekends dan? Ik mag graag in het weekend een knabbeltje o.i.d. op tafel zetten. Werkweek gehad, onderscheid door lekker een wijntje in het weekend met wat lekkers op tafel... :P
Maak je geen zorgen ;-) Ik drink nog regelmatig een fles bier of een glas wijn.

In december at ik 's avonds vaak een schaaltje chips, borrelnoten een koek of iets dergelijks. Voor de gezelligheid, maar ook mijn mijn trek gevoel te stillen.

Door af te kicken van voornamelijk suiker, ja dat kost in het begin wat moeite, heb ik dat hongergevoel veel minder en dus ook minder de behoefte om te gaan snacken.

Ik heb bijvoorbeeld voor dit weekend een geitenkaasje in de koelkast, prima te combineren met een glas rode wijn. Snacken kan/mag best, maar beter producten zonder veel suiker zoals kaas, eieren noten etc.

Maar goed, ik doe het nog maar een week, maar ik merk wel dat mijn gewicht al afneemt en dat ik veel minder hongergevoel tussendoor heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjan90
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een RoadID. Ik heb kennelijk een code met 10 dollar korting te gebruiken t/m 10 januari. Doe er je voordeel mee (of niet):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kan onbeperkt gebruikt worden door mijn vrienden, jullie dus <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:27
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik invloed kan uitoefenen op de 7-day training load. Ik loop 3 keer tussen de 35a40km per week. Ik zou graag meer bovenin willen uitkomen in de groene diagram.

1× duurloop 8-10km : Zone 2
1x tempoloop/interval 8-10km : Zone 3/4 of 5
1x lange duurloop 16-20km : Zone 2

Dit wil ik zo houden, ben niet van plan om dit verder uit te bouwen. Tenzij ik voor evenement train na corona.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIV_lfQ8RP9DeXgpK8_QVYQoFVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPAXjOx8gXXJui8pLG3Dvgjo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je gelijk wil blijven hoor je m.i. gewoon te doen wat je doet en gemiddeld in het midden van je groene balk te blijven, niet bovenin.
Bovenin ga je namelijk opbouwen binnen de grenzen van wat garmin een verstandige training load vindt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:10
Meer en harder lopen @rutgergron, maar voor 3 keer lopen is je schema al gewoon prima. Ik zou dat niet aanpassen puur om een lijntje binnen Garmin Connect omhoog te krijgen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
rutgergron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:15:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik invloed kan uitoefenen op de 7-day training load. Ik loop 3 keer tussen de 35a40km per week. Ik zou graag meer bovenin willen uitkomen in de groene diagram.

Dit wil ik zo houden, ben niet van plan om dit verder uit te bouwen. Tenzij ik voor evenement train na corona.

[Afbeelding]
In de basis is het vrij eenvoudig. Voor iedere training wordt een stressscore bepaald. Effectief door volume te vermenigvuldigen met intensiteit. De 7 dagen training load is domweg de som van de laatste 7 trainingen, bij ieder nieuw meetpunt wordt deze geactualiseerd. Wil je dus een hogere 7 day score, dan zal je iets moeten doen aan de intensiteit of de duur van de achterliggende trainingen. Kortom, als je niet wilt schaven aan de hoeveelheid trainingen en het type hiervan dan blijft er niet heel veel over. Dan kan je alleen nog gaan sturen op de hoeveelheid tijd in zone van met name de interval training.

Realiseer je trouwens ook dat als je conditie verbetert je waarschijnlijk steeds minder tijd nodig hebt om een bepaalde afstand af te leggen bij een bepaalde intensiteit; dus zal je stressscore voor die training dalen. Op termijn zal dus ook je 7 dagen score dalen. Mijn laatste trainingsschema was vooral op tempo gericht; dus mijn lijntje is na de eerste maand alleen maar gedaald (ik haalde het tempo steeds makkelijker, dus de intensiteit daalde). Ik zie dat dan ook als een goed teken. Staar je dus ook niet blind op deze metric :)

Ben je trouwens zeker van de instellingen van jouw hartslagzones en meting? Ik zie een stijging van ~340. Met de trainingen die jij hierboven schetst vind ik dat echt een hele hoge score. Kan wel, maar dan heb je behoorlijk je best gedaan en waarschijnlijk iets anders dan genoemd :) Met een 10k op wedstrijdtempo, inclusief 10k in/uitlopen, kwam ik net boven de 200 uit... Vandaar. -edit- nu zou het kunnen dat jij aanzienlijk langzamer loopt en dus fors meer tijd in de hoge zones doorbrengt. Maar dan nog.

@Krylinck Geluk bij ongeluk, veel succes en sterkte met de behandeling! Hopelijk zien we je binnenkort weer rondrennen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 08-01-2021 13:20 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
rutgergron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:15:

[Afbeelding]
Het midden van die band is je gemiddelde trainingsbelasting over een langere periode. De rest is marge waarbinnen je op een verantwoorde wijze de belasting (e.g. tempo of afstand) uit kunt bouwen zonder al te veel risico op overtraining/blessures. m.a.w. zodra jij bovenin die band gaat trainen gaat de band ook langzaam omhoog schuiven. Dus als je tevreden bent met de huidige belasting moet je ook niets gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Net 2 artikelen ontvangen, craft thermo en een Jack, Rukka. Het Jack gaat weer retour! Ik kan maar geen Jack vinden om in de regen mee hard te lopen? Hier nog tips? Zoek geen 150,- plus jas, maar loop ook nu met kou en ook door regen. Bij droog koud weer heb ik een dikker shirt met kol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Ja, geen ;). Ik heb een waterafstotende trui van UA die wat tegen houdt. Daaronder draag ik een shirt, longsleeve of thermo, afhankelijk van de kou en het type training. Mocht het echt koud/nat worden kan er nog een longsleeve tussen (thermo - longsleeve - trui). Als het dan serieus regent word je nat, maar heb je voldoende laagjes om warm te blijven. Tenminste, daar red ik mij tot nu toe in de NL-se omstandigheden prima mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
@pdavie2311 Ik weet natuurlijk niet wat het probleem is waardoor je geen jas kunt vinden, maar ik wil wel melden dat je met elke hardshell een mate van klamheid zult ervaren. Als dat het probleem is, zou ik kijken naar andere oplossingen, zoals laagjes kleding die als ze nat worden strak genoeg aansluiten zodat je er geen last van krijgt. Denk aan tepelschuren en dat soort dingen.

Edit: wat @AppieR zegt dus ongeveer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Krylinck op 08-01-2021 16:24 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
Ik draag in deze dagen een thermoshirt van Craft of Decathlon met daarboven een windstopper van Adidas.
Al in lichte regen gelopen zonder dat het door de jas kwam. In harde regen blijf ik binnen. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
Als er kans is op regen, of het druppelt al, dan pak ik deze https://www.odlo.com/nl/n...as-voor-heren-313072.html

Vond het niet goedkoop (maar had nog een cadeaubon). Het voelt namelijk nogal licht en dun. Maar om deze eigenschappen is het wel prettig om mee te lopen. Ik heb er 1 keer zo'n twee uur mee in de regen gelopen, en toen was de laag eronder natuurlijk wel wat nat geworden. Voor tochten onder het uur houdt het mij voldoende droog en, ook belangrijk aan de kust, het houdt de wind goed tegen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vandaag een klein, bescheiden mijlpaaltje waar ik stiekem toch een beetje trots op ben.

Ik zit halverwege mijn beginners-intervalschema en vandaag zag ik flink op tegen de volle 15 minuten die op het programma stond......maar....crushed it!!! :P *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2CQ9NeufA3cCd8FJuLW0-WPaGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX6df5QIH3mmpOUGrXzl29XJ.jpg?f=fotoalbum_large

@pdavie2311 ik heb een Fusion S1 jas (nieuwe model heet nu S2), ik weet jouw lichaamsbouw niet maar ik vind het een fijne jas. Zoals gezegd wordt zo'n jas wel gewoon klam door het zweten maar je wordt niet zeiknat geregend en met voldoende spul eronder koel je ook niet extreem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx! Heb een UA shirt waterafstotend besteld en daaronder komt de nieuwe Craft thermo. Deze combi maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
@pdavie2311 Zoals hierboven al gezegd ga je in een regenjack altijd wel meer zweten dus droog blijf je sowieso niet. Zelf heb ik een regenjack van Asics (Accelerate Jacket S2). Prima jack, maar je krijgt het er wel warm in dus ik gebruik hem alleen in de winter op koude en natte dagen. Gisteren (bij 0 graden) heb ik hem ook aangetrokken met daaronder alleen een thermoshirt longsleeve want koud en het regende al vanaf het begin van de duurloop. Maar voor wat hardloopkleding betreft hoor ik ook wel bij team koukleum ;)

In de overige seizoenen is door de regen lopen gewoon heerlijk dus geen jack nodig. :*)
Arjan90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een RoadID. Ik heb kennelijk een code met 10 dollar korting te gebruiken t/m 10 januari. Doe er je voordeel mee (of niet):

***members only***

Kan onbeperkt gebruikt worden door mijn vrienden, jullie dus <3
Bedankt vriend! <3 Zojuist eentje besteld. Kreeg ook nog een code voor gratis verzending van ze maar die werkt dus niet voor verzenden naar nl... ik heb de losse armband besteld overigens!

[ Voor 31% gewijzigd door BastiaanN op 08-01-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Je hebt regen en regen he? Een beetje regen vind ik niet zo erg, maar als t flink los gaat stel ik mn loopje echt wel uit hoor ;)

(Heb dan ook geen regenjack)

Iets anders: hoe gaan jullie om met herstel? Na een training geeft garmin bv altijd een hersteltijd, doe je in die periode ook ‘niks’? Of bv wel kleine rondjes, lange langzame loopjes? Andere sporten, krachttraining?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

pdavie2311 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:14:
Net 2 artikelen ontvangen, craft thermo en een Jack, Rukka. Het Jack gaat weer retour! Ik kan maar geen Jack vinden om in de regen mee hard te lopen? Hier nog tips? Zoek geen 150,- plus jas, maar loop ook nu met kou en ook door regen. Bij droog koud weer heb ik een dikker shirt met kol...
winddicht jasje en dan goed impregneren / inspuiten met waterafstotend spul? Bij veel jasjes geldt dat hoe vochtbestendiger ze zijn, des te slechter ze ademen en aan het eind van een run weet ik dan niet meer of ik nat ben van het zweet of de regen. Regen an sich is meestal ook niet zo vervelend, alleen als het waait.
Ik heb zelf ergens rond black friday een hoop impregneerspul gekocht met als idee al mijn hardloopjasjes (ik heb er meer dan nodig) weer eens te behandelen. Verder dan 1 ben ik nog niet gekomen en ik heb sindsdien er niet meer mee in de regen gelopen.

Vandaag heb ik onder het mom van laatste vakantiedagje weer eens een ronde door Park Hoge Veluwe gemaakt. Ik ken er naar mijn idee alle leuke paden en heb ze geprobeerd te combineren. Dat leverde een route van 35km op. Viel niet helemaal mee, het terrein is redelijk zwaar, maar ik had geen haast.
https://www.strava.com/activities/4586665483

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Duurder dan wat je wil maar zeer tevreden over m'n Gore r7 shakedry. Liever iets dan over x maanden denken.. "hmm, dat was t ook niet"
Hiervoor een Nike jasje van rond de 70 euro gehad. Sloeg door op de.schouder na enige tijd en wapperde als een cape om mij heen. Alsof je met een vlieger loopt. Niet leuk, met wind tegen over de dijk of t strand...

Die Gore is echt wel strak/getailleerd, maar zit top. En werkt nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Goed bezig @bert74

Net een SUP tocht van drie uur gedaan op alleen een goede lunch. Blijf het zelf toch bijzonder vinden dat ik niet helemaal flauw ben van de honger. Bewust bezig zijn met voeding blijft een belangrijk thema voor mij in 2021. Ik ben hier ook mede op advies van mijn revalidatie fysio mee begonnen en heb goede hoop dat ik er fysiek sterker uit kom. Ik moet de verleiding weerstaan om niet stiekem al te beginnen met een beetje hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
Fraggert schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:42:
Vandaag een klein, bescheiden mijlpaaltje waar ik stiekem toch een beetje trots op ben.

Ik zit halverwege mijn beginners-intervalschema en vandaag zag ik flink op tegen de volle 15 minuten die op het programma stond......maar....crushed it!!! :P *O*

[Afbeelding]
Netjes! Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Iemand van jullie die met een over ear koptelefoon loopt? Zoja, welke? Mijn vrouw heeft het niet zo met in-ears omdat die snel uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tibs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:39:
Iemand van jullie die met een over ear koptelefoon loopt? Zoja, welke? Mijn vrouw heeft het niet zo met in-ears omdat die snel uitvallen.
Heb ooit een blauwe maandag de Beats gehad. Ging in de sportschool al zweten onder de kussens, laat staan met zeer intensief lopen? AirPods Pro al geprobeerd? Zitten super steady! Zitten meerdere kussentjes bij in verschillende maten...Heb zelf de AirPods 2019 en ook deze vallen bij mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb de hoop opgegeven een echt goed regenjack te vinden. Als het koud is en het regent, dan maar wat korter in intensiever trainen, dan loop je jezelf meestal nog wel warm.
De regenjacks houden een paar spetters tegen maar als het regent slaat het er gewoon doorheen en word je nat (en dus koud) Wind wordt ook maar zeer beperkt tegengehouden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik zweer bij fusion. Duur maar zeer goed spul.
De fusion S1 zou water afstotend moeten zijn. Die heb ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:52:
[...]
De regenjacks houden een paar spetters tegen maar als het regent slaat het er gewoon doorheen en word je nat (en dus koud) Wind wordt ook maar zeer beperkt tegengehouden.
Als je een goed regenjack hebt dan zul je eerder het probleem hebben dat je het te warm hebt dan te koud. Ook in een flinke hoosbui. Wat jij omschrijft klinkt meer als een windjack of een waterafstotend jack. Mijn regenjack is waterdicht tot een waterkolom van 10.000mm en dat was er echt niet eentje van 150+ euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:27
Roozzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:16:
[...]

In de basis is het vrij eenvoudig. Voor iedere training wordt een stressscore bepaald. Effectief door volume te vermenigvuldigen met intensiteit. De 7 dagen training load is domweg de som van de laatste 7 trainingen, bij ieder nieuw meetpunt wordt deze geactualiseerd. Wil je dus een hogere 7 day score, dan zal je iets moeten doen aan de intensiteit of de duur van de achterliggende trainingen. Kortom, als je niet wilt schaven aan de hoeveelheid trainingen en het type hiervan dan blijft er niet heel veel over. Dan kan je alleen nog gaan sturen op de hoeveelheid tijd in zone van met name de interval training.

Realiseer je trouwens ook dat als je conditie verbetert je waarschijnlijk steeds minder tijd nodig hebt om een bepaalde afstand af te leggen bij een bepaalde intensiteit; dus zal je stressscore voor die training dalen. Op termijn zal dus ook je 7 dagen score dalen. Mijn laatste trainingsschema was vooral op tempo gericht; dus mijn lijntje is na de eerste maand alleen maar gedaald (ik haalde het tempo steeds makkelijker, dus de intensiteit daalde). Ik zie dat dan ook als een goed teken. Staar je dus ook niet blind op deze metric :)

Ben je trouwens zeker van de instellingen van jouw hartslagzones en meting? Ik zie een stijging van ~340. Met de trainingen die jij hierboven schetst vind ik dat echt een hele hoge score. Kan wel, maar dan heb je behoorlijk je best gedaan en waarschijnlijk iets anders dan genoemd :) Met een 10k op wedstrijdtempo, inclusief 10k in/uitlopen, kwam ik net boven de 200 uit... Vandaar. -edit- nu zou het kunnen dat jij aanzienlijk langzamer loopt en dus fors meer tijd in de hoge zones doorbrengt. Maar dan nog.

@Krylinck Geluk bij ongeluk, veel succes en sterkte met de behandeling! Hopelijk zien we je binnenkort weer rondrennen :)
Dus als ik het goed begrijp, is het onvermijdelijk dat je geen dalende lijn krijgt omdat je conditie zo sterk verbeterd is dat je trainingen niet meer hoog uitslaan. Als dat zo is zal dat wel een hele andere zienswijze zijn. Ik interpreteerde het meer als negatief. Nu vandaag ook lange duurloop van 15km gedaan en valt ook niet hooguit in de groene balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Toppertje

www.davideografie.nl

Tibs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:39:
Geen ervaring met over-ear en hardlopen,
maar wel met (vind ik) goede in-ear bluetooth oordopjes; de JBL endurance sprint.
Deze zijn mij nog nooit uit de oren gevallen. Doordat de bediening achter de oorschelp zit, zit er ook niet iets wat veel beweegt tijdens het lopen, ook met intervallen doe ik ze gewoon in.
Het enige wanneer ze bij mij niet lekker gaan zitten als het veel regent en de oordopjes
echt nat worden ook in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Tibs ik heb de plantronics, model weet ik niet. Iets met Fit backbeat ofzo? Een rubberen dopje in je oor, en een rubber beugeltje over je oor. Ik verlies altijd in-ear dus kan niet anders. Op zich niet ontevreden. Prima geluid, ik kan er mee bellen, harder/zachter en nummers skippen.
In de cradle zit weer een batterij, dus ze laden als ze in de cradle zitten. Na 4x ongeveer moet de cradle worden opgeladen. En comfy as can be.

Enige dingetje.. de rechter oordop is sneller leeg (ook meer gebruikt om bellen), en de beloofde accuduur van 4 uur (?) Haal ik niet. 2.5 uur. Wat bij een duurloop matig is..
Ik heb er 60 euro voor neergelegd; dacht ik.

Als ik nu een nieuwe zou kopen, zou ik meer accuduur willen. Verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Los van het feit dat je met hardlopen met over ears iets uitstraalt, @Tibs met goede earhooks vallen ze echt niet uit. Ik had vooral op de fiets last van uitvallende in ears, bij Ali deugdelijke met hooks (met ruim 8 uur echte speeltijd) gekocht voor drie tientjes ofzo. Ideaal (hoewel je de hook na 2 uur wel licht voelt).

Even gecheckt: Caltop sport earbuds voor €15

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 08-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb een keer met een JBL koptelefoon hardgelopen. Ik voel me dan een behoorlijke pannenkoek. Verder waren ze halverwege zeiknat van binnen vanwege de gesloten constructie. In-ears vind ik ook niet prettig en bij stevig zweten glibberden mijn AirPods uit mijn oor.
Dit heb ik opgelost door … komt die … Aftershokz Air. Alle extra voordelen die deze bied kan je hier in topic vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door EgoPro op 08-01-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ik heb zelf een jas van Adidas, de Ultra Energy. Koud heb ik nooit. Eerder warm.

Verder ook een dikkere longsleeve van de Aldi. Niet duur, maar zit prima.

[ Voor 11% gewijzigd door m-vw op 08-01-2021 22:10 . Reden: Type van jas gevonden. ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1 ... 81 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.