Acties:
  • +9 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:57

polthemol

Moderator General Chat
gisteren een lange duurloop van coach gregg: mijn z2 is wat meer iffy aan het worden tegen wat het eerst was, maar daar staat tegenover dat mijn hardlooptempo wel veel hoger is dan eerst. Een 16K aan 5:20 pace gedaan (met een paar nare heuveltjes erin). Ik had alleen wat eten en drinken mee moeten nemen, accutje was nogal leeg rond de 16K, dus de HM-afstand maar gelaten voor wat het is omdat ik vandaag weer een training op het schema heb staan. Het gevoel was wel lekker: ik had fysiek zeker nog reserves en zou ergens rond de 1:50:00 zijn uitgekomen naar schatting, toch een stukje beter dan mijn huidige pr van 2:10.

Helemaal tevreden omdat er door een paar nare heuvels toch wat gevraagd werd van mijn benen en ze zich prima hielden: hartslag heb ik veel meer dan vroeger onder controle met het houden van mijn tempo. De garmin training ga ik denkelijk aanhouden tot in januari en dan stap ik weer terug naar deze of geen doel op de trails.

https://www.strava.com/activities/4495311402

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had een beetje een moeizaam weekend. Niet zo lekker in mijn vel en verder vooral niet vooruit te branden. Zo ongeveer het hele weekend een beetje laveloos op de bank gehangen. Gisterenavond heb ik dan eindelijk mezelf nog even de deur uit weten te schoppen en met mezelf de afspraak gemaakt dat ik tenminste een rondje van 5 kilometer ging doen.

Tegen de verwachting in liep het meteen al lekker vanaf het moment dat ik begon met lopen ( of zou dat door de Pegasus komen? :+ ) en na ca. een uurtje lopen kreeg ik dat heerlijke euforische gevoel waardoor het ook allemaal vanzelf leek te gaan. Toen ik de 18KM voorbij was dacht ik, ach.... laat ik dan ook maar die 3,1KM er bij pakken en dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol1-8NdpN2N_ZoWGabzTlRgr5ws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WeljXhBG78YYnp2GTwzr2LVl.jpg?f=user_large

Nu wel een enorme blaar op mn teen maar worth it :D

https://www.strava.com/activities/4497934168

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zijn die trailschoenen van Decathlon een beetje acceptabel?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:51
GSX-MAN schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:09:
Ik heb de Kalenji Kiprun Trail XT7 (hele mondvol) en er welgeteld 26,9 km mee gelopen tot de blessure. Maar prima schoen, veel grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
GSX-MAN schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:09:
Er zijn verschillende modellen maar voor mijn smalle voeten was het niks. Schoenen zijn erg persoonlijk dus passen en voelt het goed gewoon doen anders niet. Hoor van andere lopers dat ze prima zijn voor de trails hier in de buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren een duurloop van 17km, niet zo ver als de meeste mensen hier. Viel me op dat het, ondanks het mooie weer, ontzettend rustig was met lopers. Ben er tot de 10km 0 tegengekomen, daarna een stuk of 5. Blijf het apart vinden dat je 20 december met korte broek naar buiten kunt en zelfs onderweg gaat denken dat je longsleeve mss ook iets te warm is.

Dit jaar nog 8 trainingen op het programma, kan daarna de traditionele eindlijst worden gemaakt :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:10
Calitomnication schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:04:
Gisteren een duurloop van 17km, niet zo ver als de meeste mensen hier. Viel me op dat het, ondanks het mooie weer, ontzettend rustig was met lopers. Ben er tot de 10km 0 tegengekomen, daarna een stuk of 5. Blijf het apart vinden dat je 20 december met korte broek naar buiten kunt en zelfs onderweg gaat denken dat je longsleeve mss ook iets te warm is.

Dit jaar nog 8 trainingen op het programma, kan daarna de traditionele eindlijst worden gemaakt :P
Hier gisteren genoeg lopers tegen gekomen alleen vind het nog steeds jammer dat de flyby bij de meeste uit staat...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:08:
[...]

Hier gisteren genoeg lopers tegen gekomen alleen vind het nog steeds jammer dat de flyby bij de meeste uit staat...
Dat ben ik 100% met je eens! Snap wel dat het een privacy dingetje is, maar toch... Altijd wel leuk om te zien wie je onderweg tegen bent gekomen. Ook bij wedstrijden altijd mooi om te zien hoe het deelnemersveld zich verspreid.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
Vond gister mijn thermo ondershirt achteraf ook wat teveel onder mijn longsleeve, maar de korte broek was wel prettig. Maar het kan altijd erger: ik kwam 1 loper tegen, met een lange tight, longsleeve en zelfs een muts op!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:06

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:08:
[...]

Leuke functie, maar ik heb hem ook uit staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Appie76 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:27:
Vond gister mijn thermo ondershirt achteraf ook wat teveel onder mijn longsleeve, maar de korte broek was wel prettig. Maar het kan altijd erger: ik kwam 1 loper tegen, met een lange tight, longsleeve en zelfs een muts op!
Haha, beschrijf je mij nou? :o Oh nee, ik had alleen een band om mijn hoofd, geen muts. Dat vond ik net tè. Maar goed, ik was ook om 10 uur al onderweg, toen was het nog aardig fris bij ons. Rond een uur of 12 toen ik terugkwam was het wel een stuk warmer, maar ik moet zeggen dat ik er verder geen last van had omdat ik een rustig loopje had.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00
Gisteren gewoon in korte broek en T-shirt gelopen. Dat ging prima, heerlijk die nieuwe winters ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:10:
[...]

Haha, beschrijf je mij nou? :o Oh nee, ik had alleen een band om mijn hoofd, geen muts. Dat vond ik net tè. Maar goed, ik was ook om 10 uur al onderweg, toen was het nog aardig fris bij ons. Rond een uur of 12 toen ik terugkwam was het wel een stuk warmer, maar ik moet zeggen dat ik er verder geen last van had omdat ik een rustig loopje had.
Ik dacht dat alleen @Poekie hier de streaker was :9
Secsytime schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:01:
[...]

Leuke functie, maar ik heb hem ook uit staan ;)
Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Momenteel vind ik het heerlijk hardloopweer voor kort-kort. In de zomer is het mij al gauw te warm. Maar zo is het voor iedereen heel verschillend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Hey, wat leuk. Een hardloop topic :) Ben zelf dit jaar enorm vooruit gegaan. Die eerste lockdown heeft me echt geholpen om de tijd te vinden voor serieuze training. Ook een loopband (met Zwift onderrsteuning) gekocht voor als het smerig weer is. Heerlijk platform!

Begin dit jaar kon ik amper de 5km volhouden (was echt m'n limiet) en heb nu afgelopen maand de halve marathon gelopen (1:57). Wel af en toe pauze moeten nemen i.v.m. blessures (scheenbeen). Heel vervelend. Meestal is het na 1-2 weken weer goed, maar als ik zie dat sommige mensen dagelijks hardlopen en nergens last van hebben, dan vraag je je toch af wat er verkeerd gaat :+

Al met al toch heel tevreden over dit jaar :Y) Het doel is om volgend jaar elke maand een halve marathon te lopen d:)b

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik was vanmiddag toch wel blij dat ik een windvestje aan had want toen de regen opeens toch flink wat harder ging en ik tegenwind had, brrrrrrrrr. Thuis kon ik m'n vingers amper bewegen. Korte mouwen was voor een flink stuk prima, maar dat extra winddichte laagje op m'n romp was wel echt nodig.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:23
Dennahz schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:49:
Hey, wat leuk. Een hardloop topic :) Ben zelf dit jaar enorm vooruit gegaan. Die eerste lockdown heeft me echt geholpen om de tijd te vinden voor serieuze training. Ook een loopband (met Zwift onderrsteuning) gekocht voor als het smerig weer is. Heerlijk platform!

Begin dit jaar kon ik amper de 5km volhouden (was echt m'n limiet) en heb nu afgelopen maand de halve marathon gelopen (1:57). Wel af en toe pauze moeten nemen i.v.m. blessures (scheenbeen). Heel vervelend. Meestal is het na 1-2 weken weer goed, maar als ik zie dat sommige mensen dagelijks hardlopen en nergens last van hebben, dan vraag je je toch af wat er verkeerd gaat :+
Oh scheenbeen klachten heb ik in het begin ook gehad hoor en niet zo'n klein beetje ook.
Kwam bij mij door te snelle opbouw en verkeerde schoenen.

Ik was trouwens wel blij met m'n lange spullen einde van de middag. Lekker door weer en wind wezen intervallen.. pfff. Dan waardeer je die warme douche na afloop des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:23:
[...]

Oh scheenbeen klachten heb ik in het begin ook gehad hoor en niet zo'n klein beetje ook.

Ik was trouwens wel blij met m'n lange spullen einde van de middag. Lekker door weer en wind wezen intervallen.. pfff. Dan waardeer je die warme douche na afloop des te meer.
Had ik ook last van, ondanks dat ik de Endorphin Speed een geweldige schoen vind.. moet ik hem wel afwisselen, anders krijg ik last van shinsplints.

Edit: morgen denk ik even de Nike Tempo Next% bestellen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 21-12-2020 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59

aerofreak

Steve Jobs

Ja was echt koud vanmiddag, helemaal verzopen en daarna maar lekker opgewarmd onder douche. Het weer was niet echt motiverend om te gaan lopen, maar heb wel heerlijk gelopen vanmiddag. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:31:
[...]

Had ik ook last van, ondanks dat ik de Endorphin Speed een geweldige schoen vind.. moet ik hem wel afwisselen, anders krijg ik last van shinsplints.

Edit: morgen denk ik even de Nike Tempo Next% bestellen :+
Ik ben er gelukkig al heel lang vanaf.

Die Tempo Next ben ik ook wel benieuwd naar, maar die prijs hè..
Had vanmiddag de Zoom Fly 3 maar weer eens gepakt, want Vaporweave (TM) neemt bijna geen water op en de zool heeft veel meer grip op nat asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:52:
[...]

Ik ben er gelukkig al heel lang vanaf.

Die Tempo Next ben ik ook wel benieuwd naar, maar die prijs hè..
Had vanmiddag de Zoom Fly 3 maar weer eens gepakt, want Vaporweave (TM) neemt bijna geen water op en de zool heeft veel meer grip op nat asfalt.
Zijn nu in de aanbieding! (: Anders werd het mij ook een beetje te gek hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40
Secsytime schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:34:
[...]

Zijn nu in de aanbieding! (: Anders werd het mij ook een beetje te gek hoor..
Waar? Zit al tijdje naar te kijken maar vind 200 wat te veel. Loop nu 3x per week en wissel gepasus 37 af met Adidas Boston 8 maar wil eigenlijk 1 snellere schoen nog in roulatie. Endorphin speeds of Nike tempo next%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Crysania schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:50:
[...]

Waar? Zit al tijdje naar te kijken maar vind 200 wat te veel. Loop nu 3x per week en wissel gepasus 37 af met Adidas Boston 8 maar wil eigenlijk 1 snellere schoen nog in roulatie. Endorphin speeds of Nike tempo next%
https://www.idealo.de/pre...zoom-tempo-next-nike.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
  • Laatst online: 18-09 20:39
Die regen gisteren was idd wel erg. Maar ja nu de vakantie is begonnen kon ik niet de hele dag binnen blijven zitten en ik had geen zin om de woon gym op te zetten.
Dus maar een korte broek, long sleeve en regenjas aan om een tempoloopje te doen, had geen zin om in dit weer een rustig loopje te doen en de hond heb ik maar thuis gelaten. Soms wil er wel 1 van de kinderen wel mee fietsen, maar daar hadden ze nu geen zin in ;)
Heb zelfs een stuk m'n jas om m'n middel geknoopt omdat ik het warm kreeg (en het gelukkig niet zo hard meer regende.....) Laatste stuk wel weer aangedaan omdat het toen hard begon te regenen en ik wind tegen had ;( Eenmaal warm gelopen valt het wel mee en 10km is dan een prima afstand met een lekkere warme douche in het vooruitzicht!
Strava: https://www.strava.com/activities/4500182067
Vanmiddag denk ik even het bos in met de hond een stukje trailen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Laatst online: 08:23
Appie76 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:27:
Heerlijk warm, ik betrap mij er zelf op dat met al dat lichtgewicht materiaal ik liever iets te veel mee neem dan te weinig. Heb altijd wel een plekje om de muts en de handschoenen op te bergen :)

Ik was het helaas niet, vanavond even naar de fysio voor een heel licht pijntje in de knie ;( Het lijkt al over te zijn omdat ik een paar dagen niet heb gelopen, maar laat het nieuwe trainingsschema voor eind februari momenteel even varen. Lijkt er op dat ik meer gebaat ben bij wat rust, ondanks dat ik op een of andere manier het liefst iedere dag een rondje van een km of 15 zou willen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 18-09 10:42
Als afwisseling op enkel het hardlopen en om mezelf nog wat te motiveren in de eindejaarsperiode, ga ik maar wat 'badge-hunten' bij Garmin (eigenlijk grappig/belachelijk dat een virtueel stickertje mijn gedrag zal bepalen :D)

Ze hebben daar enkele 12-daagse challenges lopen:
- 200km fietsen
- 20 mijl hardlopen
- 10 mijl wandelen

Doel is om ze alle 3 te behalen. Dat hardlopen moet een eitje zijn, de rest daarbovenop is eens wat anders voor me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52
Waar ik eerst nog meer dan tevreden was als het lukte om onder de 5min/km te lopen, ben ik nu aanbeland bij 4min/km. Gisteren in het matige weer geen zin in een lange loop, dus maar eens een 5km tijd neergezet. Het voelde dat ik nog niet alles per se gegeven had (en het ontwijken van een vervelende hondeneigenaar die met z'n armen wijd op de stoep 'grappig' mijn weg ging blokkeren helpt ook niet mee), dus eigenlijk wel prettig dat er misschien nog wel meer in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Gisteren heb ik van m'n HRM-run de batterij vervangen. Hierbij zag ik 2 schroefgaten aan het roesten zijn. Eentje draait door waardoor een kant maar beetje vast zit, een andere heeft rond de schroef schade aan de plastic behuizing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiNnCilbQ29UwxQp3of3Vq_EEpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAObGOS54KwOMamkmPeJiIBs.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand die deze heeft soortgelijke 'schade'? Ik loop er sinds zomer 2019 mee. Ik leg/hang 'm na het lopen droog weg.
Zou dit onder garantie vallen of gaan ze dit onder gebruiksschade laten vallen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

minimaLL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:19:
Als afwisseling op enkel het hardlopen en om mezelf nog wat te motiveren in de eindejaarsperiode, ga ik maar wat 'badge-hunten' bij Garmin (eigenlijk grappig/belachelijk dat een virtueel stickertje mijn gedrag zal bepalen :D)
Als je badgehunten leuk vindt ga je Smashrun geweldig vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Dennahz schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:49:

Al met al toch heel tevreden over dit jaar :Y) Het doel is om volgend jaar elke maand een halve marathon te lopen d:)b
Lekker hoor!
Ook wanneer je een grote stap voorwaarts maakt kan je als je al langer loopt een shinsplint oplopen.
Mensen die dagelijks hardlopen zullen dat of al langer doen en zijn er aan gewend of lopen op een voor hun rustig tempo waardoor de impact lager is.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Xaverius schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:07:
[...]

Lekker hoor!
Ook wanneer je een grote stap voorwaarts maakt kan je als je al langer loopt een shinsplint oplopen.
Mensen die dagelijks hardlopen zullen dat of al langer doen en zijn er aan gewend of lopen op een voor hun rustig tempo waardoor de impact lager is.
InZane schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:23:
[...]

Heb het wel vrij snel opgebouwd dit jaar, maar het ging best lekker allemaal. Pijn aan het scheenbeen is echt iets van komen en gaan. Soms heb ik er een hele tijd geen last van en dan opeens weer wel. Laatst na een halve marathon nergens last van en gisteren na 5km op de loopband weer wel :?

Heb m'n schoenen laten opmeten en draag ook compressiekousen, dus zou in principe gewoon goed moeten zijn. Binnenkort sowieso weer nieuwe schoenen aanschaffen (zit nu op 650km).

Al met al echt een verslavende sport. Niks lekkerder om op een koude winterdag tussen de weilanden door in alle rust en stilte te knallen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 22-12-2020 11:35 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Xaverius schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:07:
Ik heb het inderdaad langzaam opgebouwd en ik loop op meestal een tempo waarbij bijna alle heren hier letterlijk rondjes om me heen kunnen lopen. En ik ga 1x/maand naar een masseur die m'n kuiten uit de knoop haalt.
Gelukkig *even afkloppen* nooit een hardloopblessure gehad. Meestal als ik iets voel opkomen dan pas ik m'n training er op aan en dat gaat dus tot nu toe altijd goed. Ergste dat ik heb gehad was blauwe teennagels, maar dat was na een wedstrijd, en een keer m'n hand goed kapot gemaakt (hechtingen! Röntgenfoto's!) maar dat is omdat ik het blijkbaar fijn vind om asfaltrandjes te aaien met een aanloop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Dennahz Kan het zijn dat je je loopband in een hellingshoek hebt staan of dat je juist in je omgeving veel in de heuvels loopt? Dat zijn dingen die ook van toepassing zijn op hoe je je voet neerzet. Loop je buiten verhard of onverhard?
Ik ben vorig jaar april begonnen met hardlopen zonder een sportverleden te hebben in de 10 jaar daarvoor. Ik heb me in het begin ook verbaasd over hoe vaak mensen konden hardlopen, uiteindelijk kwam het bij mij neer op mijn "gestel" die echt moest wennen aan alle impact (voornamelijk dus klachten gehad als shin splint, klachten aan pezen, etc.). Ik kon met moeite twee keer per week trainen door teveel pijntjes overal in mijn onderbenen en voeten. Een factor was bij mij andere schoenen en vervolgens op looptechniek focussen. Vanaf januari dit jaar heb ik hier veel op gefocust op de atletiekvereniging met de trainer, dat heeft mij veel geholpen bij hoe ik mijn voeten laat landen. Daarnaast de afstand en frequentie uitgebouwd: inmiddels kan ik zonder problemen drie keer per week trainen à 15 kilometer. Het zal ook geen probleem zijn om daar een vierde keer aan toe te voegen. Zondag bijv. halve marathon gelopen, gisteren een (rustige) interval training. En ik zou zonder problemen vandaag weer kunnen lopen als ik mijn lichaam zo aanvoel.

Geduld is dus een schone zaak en als je een loopgroep of atletiekvereniging in de buurt hebt die je kan helpen met looptechniek, dan zou ik dat zeker niet nalaten! Hier valt vaak nog heel veel te winnen (ongeacht hoe snel of hoe lang iemand loopt).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Shinsplint en compressiekousen hebben volgens mij niet echt wat met elkaar te maken @Dennahz . Ik heb ook compressiekousen maar trek die alleen (regelmatig) aan als ik meer dan 20km ga hardlopen.
Shinsplint is voor mij gewoon een overbelasting. Het kan zijn dat je gewoon nu vaak op het randje van last hebben zit.
Mijn ervaring met shinsplint is toen ik nog bij een loopgroep zat, de nieuwe lopers die ineens flinke sprongen in snelheid en afstand gingen maken. Kan me echt niet meer herinneren of en wanneer ik er last van gehad zou hebben. /opaspeaks

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Xaverius schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:56:
Shinsplint en compressiekousen hebben volgens mij niet echt wat met elkaar te maken @Dennahz . Ik heb ook compressiekousen maar trek die alleen (regelmatig) aan als ik meer dan 20km ga hardlopen.
Shinsplint is voor mij gewoon een overbelasting. Het kan zijn dat je gewoon nu vaak op het randje van last hebben zit.
Mijn ervaring met shinsplint is toen ik nog bij een loopgroep zat, de nieuwe lopers die ineens flinke sprongen in snelheid en afstand gingen maken. Kan me echt niet meer herinneren of en wanneer ik er last van gehad zou hebben. /opaspeaks
Overbelasting of slechte schoenen, als ik de huisarts mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Secsytime schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:20:
[...]

Overbelasting of slechte schoenen, als ik de huisarts mag geloven.
Of de combinatie, vaak ook voor beginners die van een andere sport komen (en dus goede conditie maar niet gewend aan deze belasting) het geval.

Andere valkuil: kijk ook naar de schoenen waar je de rest van de dag op loopt. Als je de hele dag op converses (of nu met thuiswerken - op je sokken) loopt met dus nagenoeg nul mm drop (hoogteverschil tussen hak en voorvoet) en gaat hardlopen op iets met 10+mm drop (of andersom, maar weinig drop is vaak niet iets waar beginnende hardlopers bij uitkomen) is dat ook opeens heel erg wennen voor je pezen en spieren. Al weet ik niet zeker of dat in je scheenbeen tot uiting komt, je kuiten, achillespees en peesplaat kunnen er wel een opdonder van krijgen.
Stugheid van sommige nette schoenen kan ook een ding zijn, dan ben je het soepel afrollen een beetje afgeleerd.
Voor dames; hakken. Ik ben daar gewoon mee gestopt toen ik een keer echt snerpende pijn in m'n peesplaat had na een dagje op hoge hakken te hebben gelopen en toen een rustige duurloop deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik kreeg last van mijn scheenbeen doordat ik in huis slippers aan het dragen was die net iets te groot zijn of iets uitgerekt zijn geworden. Hierdoor was ik continue met mijn tenen de slipper aan het tegenhouden dat hij niet uitviel. Daardoor trok ik onbewust ook continu mijn scheenbeenspieren aan.

Door het vele thuiswerken kwam ik er achter dat dat de oorzaak was. Bij mij was het gelukkig niet dusdanig vervelend dat ik er hinder van had. Maar merkte het met autorijden en bijvoorbeeld met het doen van squats of lunges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:07
Het volgende rustige en korte loopje zit er weer op vandaag. Ik houd tijdens en na het lopen m'n hartslag nog goed in de gaten. Het lijkt erop dat deze aan het einde steeds iets omhoog gaat, terwijl ik daar juist m'n coolingdown neem. M'n herstel daarna is wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Poekie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:50:
[...]

Of de combinatie, vaak ook voor beginners die van een andere sport komen (en dus goede conditie maar niet gewend aan deze belasting) het geval.

Andere valkuil: kijk ook naar de schoenen waar je de rest van de dag op loopt. Als je de hele dag op converses (of nu met thuiswerken - op je sokken) loopt met dus nagenoeg nul mm drop (hoogteverschil tussen hak en voorvoet) en gaat hardlopen op iets met 10+mm drop (of andersom, maar weinig drop is vaak niet iets waar beginnende hardlopers bij uitkomen) is dat ook opeens heel erg wennen voor je pezen en spieren. Al weet ik niet zeker of dat in je scheenbeen tot uiting komt, je kuiten, achillespees en peesplaat kunnen er wel een opdonder van krijgen.
Stugheid van sommige nette schoenen kan ook een ding zijn, dan ben je het soepel afrollen een beetje afgeleerd.
Voor dames; hakken. Ik ben daar gewoon mee gestopt toen ik een keer echt snerpende pijn in m'n peesplaat had na een dagje op hoge hakken te hebben gelopen en toen een rustige duurloop deed.
Klopt ja, heb ik ook last van op het werk.. formele schoenen staan niet bekend om het comfort :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:51
Eergisteren mijn eerste 9 km sinds tijden (juli) gelopen en vandaag moest er van "Greg" een 5 km gelopen worden op een licht tempo. Mijn achilles gaat steeds beter. Vandaag liet hij zich wel even voelen maar meer dan een beleefd aanwezigheidspijntje kan ik het niet noemen. Trok ook zo weer weg bij het concentreren op de houding.

Helaas kom ik door de blessure dit jaar niet boven de 1000 km uit maar voor de huidige 920 van vandaag hoef ik mij ook niet te schamen. Aankomende doel is 2x een Garmin trainingsplan van 10 km uit te lopen. De eerste om in een ritme te komen met een doel van 1:05:00 en de tweede op de 0:50:00.

Daarna zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@Xaverius ik volg het onderwerp niet helemaal, maar compressiekousen zetten druk op spiercompartimenten en door welke oorzaak de druk in dat compartiment ook verhoogd raakt (in/extern), het kan in de anterieure onderbeenloge wel degelijk klachten veroorzaken die men herkent als shin splints.

Ik heb zelf overigens jaren geleden een chronisch compartimentsyndroom gehad op die plek, waarbij ik wat te laat heb laten ingrijpen. Resulteerde in een gedeeltelijk afgestorven spier en ik kan daar nog steeds geen externe druk op verdragen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

I stand corrected. Aangezien ze ik daarvoor nooit heb aangeschaft en na een hele korte promo van Herzog ze gewoon een keer besteld heb ter ondersteuning voor mijn langere afstanden had ik bepaalde aannames. Net even gezocht en inderdaad zie ik wel online dat ze voor shin splint worden aangeraden. My bad, excuus @Dennahz , weer een bewijs dat ik niet alwetend ben. :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:09
Ik heb er inmiddels 8 trainingen op zitten met de app van Evy. Ondanks dat het programma steeds een klein beetje zwaarder wordt, wordt het juist steeds een beetje makkelijker.. (y) Gaat de goede kant op dus.

Ik vroeg me af wat een goede landings techniek is om de schok van het landen zoveel mogelijk te dempen.. Is er een bepaalde manier waarop je je voet het beste kunt laten landen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@powermarcel10 Een hele grote voorwaarde voor een goede landing is de core stability. THE moment dat jouw core de krachten van een landing niet meer op kunnen vangen gaat dit niet meer goedkomen en liggen diverse overbelastingen direct om de hoek op de loer.
Hoe je core stability traint is vaak voorbij gekomen en google is your friend.
Naarmate dat beter wordt kun je technisch dat pas meer en meer gaan aanvullen hoe je met gerichte oefeningen die afzet en landing beter kunt uitvoeren.
Of je bent een super autodidact of je wordt lid van een loopgroep/club waarvan je zeker weet dat er veel aandacht aan deze aspecten besteed wordt.

De demping van de schok wordt dus in 1e instantie door de spieren/het corso van de core opgevangen....laat het niet alleen afhangen van de demping van je schoen, dat helpt alleen als de rest al ok is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
powermarcel10 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:58:
Ik heb er inmiddels 8 trainingen op zitten met de app van Evy. Ondanks dat het programma steeds een klein beetje zwaarder wordt, wordt het juist steeds een beetje makkelijker.. (y) Gaat de goede kant op dus.

Ik vroeg me af wat een goede landings techniek is om de schok van het landen zoveel mogelijk te dempen.. Is er een bepaalde manier waarop je je voet het beste kunt laten landen?
Zoals al genoemd, core stability maar zeker ook kracht in de benen. Bij mij helpt de oefening "dead bug" enorm. Ik doe deze om te voorkomen dat ik doorzak in mijn rug.
Andere goede core oefeningen zijn:
Planken (niet doorhangen)
Superman (alle varianten)
Push ups
Russian twists
Roll out (met zo'n wieltje)
Sit ups (recht en schuin)

Ik zal er vast nog wat vergeten maar dit helpt je zeker op weg.

Vergeet benen en heup oefening niet, net zo belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:19
tlpeter schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:42:
[...]

Zoals al genoemd, core stability maar zeker ook kracht in de benen. Bij mij helpt de oefening "dead bug" enorm. Ik doe deze om te voorkomen dat ik doorzak in mijn rug.
Andere goede core oefeningen zijn:
Planken (niet doorhangen)
Superman (alle varianten)
Push ups
Russian twists
Roll out (met zo'n wieltje)
Sit ups (recht en schuin)

Ik zal er vast nog wat vergeten maar dit helpt je zeker op weg.
Ik gebruik sinds een paar maanden de gratis versie van de Android app Fitness Builder.
3 keer per week 30 a 40 minuten core oefeningen, inclusief instructievideo's. Veel afwisseling, onder andere de oefeningen die jij opsomt. Allemaal bodyweight, er komt geen apparaat aan te pas. Gewoon een matje op de grond en gaan.
Die eerste paar keer dat er een serie crunches gedaan moest worden staan me nog bij...auw :D

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:57

polthemol

Moderator General Chat
powermarcel10 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:58:

je krijgt ook nog zaken als cadance (aantal stappen per minuut die je maakt) die je hoog wil houden. Kortere passen is een lagere impact, samen emt uiteindelijk een voorvoet/middenvoetslanding waardoor je voet zelf als het ware scharniert. Bij de landing zelf is je knie idealiter net niet compleet gestrekt.

In het begin is het vooral prettig om onverhard een deel van je trainingen te doen, omdat je aan zoveel delen van je lichaam tegelijk een verhoogde belasting hebt, is het niet te doen haast om alles meteen goed aan te pakken :)

En wat ik zelf prettig vond werken: elke keer dat je gaat rennen met Evy, neem 1 puntje waar je die les op gaat letten. Dus bijvoorbeeld vandaag ga je letten op hoe je je armen gebruikt, de volgende les dat je een rechte houding blijft hebben, de volgende les dat je schouders ontspannen zijn, enz. enz.

En terug naar het laatste stukje 2020: ik ben wel benieuwd naar ieder zijn terugblik naar zijn/haar hardloopjaar. De mijlpaaltjes die zijn geslagen, de teleurstellingen en vooral de doelen die er voor 2021 gaan komen.

Ikzelf liep op 31 december 2019 mijn eerste keer de halve marathon afstand als deel van mijn training voor de marathon in Noord-Korea. Deze bleek iets te vroeg voor me te zijn voor april, samen met covid wat erin kwam hakken, dus heb ik mijn eerste marathonafstand toen samen met mijn broertje gerend over het Koning van Spanje parcours. No need saying dat binnen de 4 uur er niet in zat ^^

Daarna stevig blijven doorbouwen naar een nieuw doel: een ultra trail doen. Oorspronkelijk was 80K het doel, maar onder het motto 'als je dan toch al 80K gedaan hebt, is 20K niet meer zo gek veel', de inschrijving omgezet naar een 100K. In augustus, als deel van de training, een 50K trail gedaan en zo de eerste keer voorbij de marathon gegaan. November was het showtime: zowel op covidgebied als mijn doel, 100K afgetikt op 'Limburg loopt lekker'-route. Solo gerend, met een herbevoorrading op 50K. Een machtig gevoel, wat ook naar meer smaakte.

De rest van het jaar gespendeer aan een beetje consolideren en mijn vriendin en haar zus helpen met het starten van hun eigen hardloopavontuur, maar me begin december toch laten verleiden tot het proberen van een Everesting-poging, die helaas wel jammerlijk faalde.

Persoonlijk heel blij met dit sportjaar: mijn progressie is vele malen groter dan wat ik had durven hopen. Dit jaar in totaal een ~2250K rennend afgelegd in een 223tal hardloopsessies.

Voor komend jaar een paar doelen al in mijn hoofd: een 100mijl trail wil ik zeker gaan doen (als covid het toe staat, the great escape of bello gallico trail) en een beter getrainde/ingeplande everesting poging. Dan wil ik ook gaan starten om een basis te leggen voor een poging tot de Legends slam (alle 4 de wedstrijden van legens trails succesvol finishen binnen 1 seizoen).

*geeft stokje door aan volgende tweakert*

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
polthemol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:14:
Ja uhh, het is jaar is nog helemaal niet om! Volgende week ben ik vrij en ik verwacht dan zo links en rechts nog wel de nodige kilometers te lopen.

Wel mooie resultaten trouwens van jou! :)

Toch even gespiekt: 2647 kilometer in 230 hardloopsessies. Ter referentie: Vorig jaar had ik 1421 kilometer over het hele jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 23-12-2020 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
[...]

En terug naar het laatste stukje 2020: ik ben wel benieuwd naar ieder zijn terugblik naar zijn/haar hardloopjaar. De mijlpaaltjes die zijn geslagen, de teleurstellingen en vooral de doelen die er voor 2021 gaan komen.

Blessure vrij worden.
In 2019 (eigenlijk 2018 al) last van mijn linker knie gekregen en deze uiteindelijk overbelast.
Dit jaar weer rustig aan begonnen en heel erg aan het zoeken wat ik wel maar zeker ook wat ik niet kan. Ik ben er nog lang niet maar er is progressie. 2021 moet het jaar worden waar er stabiliteit moet zijn in wat kan. Lukt dit niet dan moet ik er mee leren leven dat hardlopen er niet meer in zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:25

sebasd

loopt op espresso

Dit jaar begon matig, ben een paar keer geblesseerd geweest. Gelukkig na de zomervakantie eindelijk de juiste manier van opbouwen en crosstrainen gevonden, met als resultaat voor het eerst in 7,5 jaar meer dan een halve marathon aan een stuk kunnen lopen afgelopen zondag.

Voor 2021 is het doel simpel: minimaal 2021 kilometer lopen.

Om dat te halen zal ik consequenter moeten lopen, bljven crosstrainen en zorgen dat ik niet weer geblesseerd raak.

Eventuele secundaire doelen komen vanzelf, maar dit hierboven is de basis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Lekkere progressie dit jaar @polthemol ! :)

Ik kan me als ADHD'er altijd vol overgave in nieuwe dingen storten om er vervolgens na een tijdje weer op uitgekeken te zijn. Daarnaast vind ik het ook moeilijk om mijn tijd goed te verdelen en gaat meestal mijn vrije tijd volledig op aan het 'laatste nieuwe ding' (en mijn dochter... :P). Wat dat betreft was 2020 wel helemaal mijn hardloopjaar: 0 minuten reistijd en weinig afleiding.

Heerlijk genoten van de mooie natuur en veel nieuwe routes ontdekt en stukjes van Hengelo e.o. gezien die ik nog niet kende ondanks dat ik hier toch al 11 jaar woon. Die keren dat ik tijdens het hardlopen dacht 'vandaag is niet de dag' zijn ook maar op 1 hand te tellen. Ook merk ik dat ik door het hardlopen echt een stuk lekkerder in mijn vel zit en minder fysieke klachten heb (voorheen vaak schouder en nekklachten). En niet te vergeten dat ik de kans heb gehad om mee te kunnen doen aan een heel goed georganiseerde Singelloop in Enschede en een mooie tijd heb kunnen neerzetten! Uiteindelijk zo'n 800KM afgelegd in 2020.

Mijn doel voor komend jaar zal in de eerste plaats zijn om mijzelf te blijven motiveren om 3 dagen in de week te blijven hardlopen. Dat lukt alleen als ik mijzelf op een andere manier kan blijven motiveren en daarnaast vaar ik wel op ritme en structuur. Nu ik een weekje out-of-running ben geweest door ziekte merk ik dat het ontzettend lastig vind om weer op te starten. Dus vaste dagen in de week en het liefst 1 moment per week waarbij ik samen loop met iemand anders of een groep, al zit dat er de komende weken helaas even niet in. Verwacht ook wel dat ik mijn draai wel weer even moeten vinden als 'het gewone leven' weer opstart, ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren :) Oh en ik wil toch echt wel die 5KM onder de 25 minuten gaan lopen volgend jaar, best wel irritant dat ik collega's heb die nu ook maar ff gaan hardlopen en gelijk rond de 20 minuten lopen ;) Ja, vergelijken mag niet... ik weet het wel :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:33
[...]
Voor komend jaar een paar doelen al in mijn hoofd: een 100mijl trail wil ik zeker gaan doen (als covid het toe staat, the great escape of bello gallico trail) en een beter getrainde/ingeplande everesting poging. Dan wil ik ook gaan starten om een basis te leggen voor een poging tot de Legends slam (alle 4 de wedstrijden van legens trails succesvol finishen binnen 1 seizoen).
Dat zijn mooie doelen! d:)b

Zelf wil ik het komende jaar gewoon de afstand en het tempo stukje bij beetje verleggen. Hardlopen doe ik de laatste 6 jaar. Nu ja, ik had al zes jaar de schoenen ervoor, en haalde zo gemiddeld 50-60km... per maand. Maar toen de sportscholen eerder dit jaar dicht gingen en iedereen moest thuis blijven wilde ik op z'n minst mijn conditie op peil houden en ben het toen wat serieuzer gaan aanpakken. Ik heb de afgelopen jaren twee keer de HM op de CPC gedaan, en liep toen werkelijk op mijn laatste benen. Nu is die afstand geen issue meer, maar probeer ik het wel wat sneller te gaan doen.

Met bijna 50 op de verjaardagsteller zie ik me geen < 4min/km meer halen, maar ik denk er wel over om me volgend jaar bij een AV aan te melden. Om wat meer structuur aan te brengen, want nu loop ik gewoon hoe het me vergaat.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Laatst online: 08:23
edit:

Toch ook maar even een terugblik toegevoegd...

Terugblik op 2020. Eigenlijk het eerste jaar dat ik echt doorgepakt heb met hardlopen. Heb Nike Run Club sinds 2014 in gebruik, toen ik voor het eerst een loopje heb gemaakt nadat ik mijzelf hardloopschoenen aan had laten meten bij RunningWorld. In de daaropvolgende jaren is het altijd bij een beperkt aantal loopjes gebleven (2014: 1, 2015: 12, 2016: 1, 2017: 12, 2018: 24, 2019: 7). Wel met nieuwe schoenen tussendoor.

Dit jaar heb ik een enorm heftig programma gedraaid bij een van onze klanten. Dat in combinatie met thuiswerken zorgde er voor dat ik rond de 104kg uit ben gekomen eind juli, terwijl ik al redelijk aan de zware kant was met een gewicht rond de 98kg... Ik heb medio augustus besloten het hardlopen serieus op te gaan pakken omdat het zo niet langer kon qua gezondheid, zeker ook gezien de link tussen overgewicht en hoe hard Covid-19 aan kan komen. Ik heb wat spullen besteld om in de zomer goed te lopen wegens het warme weer en ben begonnen met 3 x 8km. In twee maanden tijd heb ik dat opgevoerd naar 3x 10km met een paar uitschieters naar 12km en 16km.

In september/oktober ben ik begonnen met een coach programma van Nike Run Club om wat meer variatie aan te brengen in het lopen en ook met oefeningen te beginnen om het hardlopen als geheel wat te verbeteren. Uiteindelijk heb ik sinds medio augustus 77x gelopen en 666km afgelegd tot op heden en heel wat hoogtepunten beleefd en mooie PRs neergezet. Deze en komende week ga ik nog lekker rustig uitlopen en het lijf (licht pijntje aan de knie, fysio kon niets vinden na een uitgebreide check-up) wat rust geven, het trainingsprogramma voor eind februari pas ik iets aan, dat komt wel goed.

Voor mijzelf heb ik een paar doelen gesteld voor komend jaar:

Afstanden / tijden
1. 10KM in of onder de 40 minuten en 5KM in of onder de 20 minuten
2. HM tussen 1.15 en 1.30 uur op de TCS Amsterdam Marathon

Kilometrage
Maandelijks hoop ik rond de 200km uit te kunnen komen en tegelijkertijd voldoende oefeningen te kunnen doen zodat mijn core stability en mobility beter wordt zodat ik beter kan lopen (en qua gewicht een beetje stabiel blijf).

Ik hoop nog steeds te kunnen verhuizen met mijn O+ en zoontje (inmiddels bijna 9) zodat ik meer in de bossen kan lopen in plaats van op het lint (asfalt).

[ Voor 68% gewijzigd door Mvd1981 op 23-12-2020 11:14 . Reden: beschouwing van 2020 & opmaak ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arjan90
Het jaar is natuurlijk nog niet voorbij, maar om het stokje dan toch ook maar over te nemen...

Terugblik
Ik begon het jaar met nieuwe schoenen, herstellend van een lichte hardlopersknie. In het jaar 2019 had ik iets meer dan 300 kilometer hardgelopen met veel pijntjes en gedoe en ik kon zeker niet vaker dan twee keer per week trainen, dus als doel gesteld om 1.000 kilometer te gaan lopen én blessurevrij te blijven. De teller op Strava staat inmiddels al op ruim 1.600 kilometer :*) Qua blessures wel wat pijntjes gehad en ook wel eens een paar dagen rust gehad, maar niets vervelends.

Begin 2020 ook de focus bepaald met de trainer: niet snelheid, maar techniek, techniek en techniek zou bovenaan het trainingslijstje staan. Dat vond ik wel lastig, ik liep rustiger dan ik zou willen en had het niet zwaar (genoeg) tijdens de trainingen. Vooral mijn vrouw zeurde daar continu over omdat ze vond dat ik er teveel mee bezig was. Focus lag volledig op voetlanding e.d. Daar hebben we wel wat ruimte voor gehad, maar toen kwam corona :/ Ik heb dat zelf aangegrepen om vooral meer kilometers te maken, drie keer per week strak aan het trainen in het prachtige lente weer, door wind en door regen. Toen we in juni weer samen mochten trainen en de Asics op waren, nieuwe schoenen gekocht en het tempo lekker opgevoerd.

Helaas werd mijn "doel" (wat ik in april 2019 had bepaald), de Dam tot Damloop, geannuleerd. Maar ik heb hem toch zelf gelopen en was prima tevreden met de tijd zeker gezien we in het begin van het jaar met de trainer nog uitgingen van een gemiddeld tempo van 6:00 min/km (het werd uiteindelijk zo'n 5:10 min/km). Ook de eerste halve marathon gelopen en uiteindelijk heb ik de teller dit jaar op drie staan (1 in september, 1 in oktober en 1 in december).

Ik heb afgelopen jaar vooral heel veel plezier gevonden in het hardlopen, meer genoten van rustige duurlopen (die langzaam steeds minder zwaar werden) en vooral ook minder pijntjes gehad. En daar waar ik last had, kon ik meteen het gas terugnemen om een échte blessure te voorkomen.

2021
Doel is om steeds dichterbij die voor mij magische grens van 40 minuten op de 10 kilometer te komen. Wetende dat 45 minuten nu in het meest gunstige scenario mogelijk is, is dat doel nog best ver weg. Mijn minimale doel is toch wel dat ik de 5 kilometer onder de 20 minuten kan lopen.
Qua kilometers is het doel om over de 2.000 kilometer te gaan en vaker wat langere afstanden te gaan lopen.
En vooral... Wedstrijden, ik hoop zo op wedstrijden en dat we weer lekker met elkaar kunnen gaan racen door de bossen, over de weg, etc. Dat gaat 100% helpen in het leren afzien, een wedstrijd "leren" lopen, etc. Ik heb er zin in! En ik hoop natuurlijk op de Ekiden in Rotterdam in juli (niet in het weekend dat we onze verjaardag vieren, graag), zou het leuk vinden om daaraan mee te doen met andere Tweakers :D

Dus...
Al met al heb ik hele mooie progressie gehad in 2020 en is de uitdaging denk ik om me niet te laten demotiveren doordat het in 2021 niet weer zo snel kan en zal gaan qua progressie. Nu wordt het juist pittig in het nog verder opschroeven van het tempo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Terugkijken op afgelopen jaar doe ik wel rond oudejaarsdag. Voorlopig naar denk ik zo'n 5 a 6 loopjes te doen dit jaar namelijk en nog wat fietstochtjes.

Mijn doelen voor komend jaar zijn maar iets uitgebreider dan dit jaar aangezien we een tweede kind verwachten dus wil niet al te hoge doelen stellen omdat ik niet weet hoeveel tijd ik heb.

Ik denk gewoon weer een afstanddoel van 1200km. En voor fietsen wat meer dan dit jaar (pas in september besloten dat te doen) en die op 2021km te zetten.

10km zou mooi zijn als ik die onder de 45 minuten een keer kan lopen (nu staat die op 46:54) en 5km onder de 22:30.

Voor de rest geen HM / M tijd doelen want daar is komend jaar denk ik de tijd niet voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Totrail
Mooi, al die terugblikken op het afgelopen jaar. 👌

Mijn piek zat dit jaar in het begin met de Asselronde tijdens de Midwintermarathon in februari. Een afstand (25km) die ik nooit eerder gelopen had een netjes binnen het doel van 2uur.

Nu ben ik een loper die graag met doel/schema loopt en het bekende virus hielp daar niet echt bij. In de zomer duidelijk meer kilometers op de racefiets gemaakt in verhouding met voorgaande jaren. Daarnaast hebben dit jaar een blessure en covid er ook voor gezorgd dat het aantal kilometers soms wat achter is gebleven. Sta op dit moment op 1233 kilometers dit jaar. Dat worden er nog wel iets meer, maar niet heel veel meer.

Voor 2021 nog geen duidelijke doelen. Zeer waarschijnlijk haal ik m'n halve marathon plannen weer uit de koelkast om toch ergens naartoe te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Dank! Maatje vliegdekschip waren niet meer op voorraad, maar een paartje Zoom Fly’s zijn onderweg! Ben heel benieuwd, heb nog nooit op Nikes gelopen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Ah shit, ik moet gaan opschieten met een doel bepalen voor komend jaar :+

Anyway, terugblik volgt ook volgende week oid. Eerst nog even de vertical festive overleven en kijken of ik die duizend mijl nog ga halen.
Jullie zijn net iets te vroeg ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ja, al voor kerst beginnen met terugblikken, wat is dat nou jongens! :D

Hier nog 9 loopjes op de planning dit jaar (vandaag ga ik nog) - en dan zit ik op 1096 dagen, ofwel 3 jaar, aaneengesloten minstens een mijl per dag.

@BastiaanN samen lopen mag met z'n tweetjes met de huidige regels, je hebt m'n nummer, dus roep maar als je samen wil lopen, één keertje of zelfs op een vaste dag! Om de dag loop ik 10+ of ongeveer 5 kilometer, dat kan allemaal best via Slangenbeek. Als je eenmaal hebt afgesproken is motivatie minder een issue natuurlijk ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier nog 5 loopjes op de agenda dit jaar, dus nog iets te vroeg voor het maken van een overzicht, zal deze volgende week wel netjes posten :).

Wel mooi om te lezen dat de mensen hier, ondanks dat 2020 een raar hardloop jaar is geweest, toch mooie resultaten hebben behaald. Als ik voor dit topic mag spreken, dan zie ik hier eigenlijk alleen maar positieve verhalen voorbij komen (met 1 verwarrende situatie begin 2020, de regulars weten mss wel waar ik het over heb). Iedereen wordt in zijn/haar waarde gelaten en het tempo waarop iemand loopt is hier niet belangrijk. Of je een 10k in 33 of 90 minuten loopt, iedereen krijgt hetzelfde respect en advies. Dat is het mooie van dit topic en dat is ook de reden dat ik hier blijf rondhangen.

Pas las ik in het "ik zit 10 of 20 jaar op GoT topic" (ja, volgend jaar zit ik hier ook al 20 jaar) dat ze soms het gevoel hebben dat de community die GoT "vroeger" was vandaag de dag niet meer is. Als ik voor dit topic mag spreken, dan is dit verre van waar. Wie weet kunnen we ons weer opmaken van de 2021 editie van de Ekiden (met vlaai :9, vertragingen :(, geweldige wissels :D en uiteraard sportieve prestaties)

Nog 5 loopjes dit jaar en dat gaat 2021 hopelijk het jaar worden waarin de hardloopwedstrijden weer van start gaan, we weer met meer mensen samen kunnen lopen en alles weer normaal gaat worden.

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Net even de deur uitgeweest voor een kort rondje. Twee dagen rust gehad na de 22km duurloop van zondag, maar de benen waren nog steeds best zwaar. En het is kloteweer.

Maar goed, toch weer iets van 7,5km gehad, toch lekker zo midden op de dag op een woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Iemand ervaring hier met de Smokkelaarstrail?
Een collega vroeg of ik hem zondag mee ging lopen, echter heb ik geen trail schoenen (en kopen gaat hem ook niet worden denk ik aangezien alle winkels dicht zijn en pakketjes zie ik voor de kerst ook niet meer komen) dus zou dat goed te doen zijn met m'n boston 8 schoenen? (tijdens een 10km modderige cross lukte het nog redeljk)

Ik probeer mezelf maar even wijs te maken dat alle modder door het vele regenen alleen maar tussen kan blijven hangen bij trail schoenen :) verder lijken het aantal hoogte meters mee te vallen.

En met lijstjes van 2020 en voor 2021 wachten we nog wel even ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-12-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:08:
echter heb ik geen trail schoenen (en kopen gaat hem ook niet worden denk ik aangezien alle winkels dicht zijn en pakketjes zie ik voor de kerst ook niet meer komen) dus zou dat goed te doen zijn met m'n boston 8 schoenen?
Mocht je ze toch willen hebben, de meeste hardloopzaken komen nu langs bij je thuis. Althans, beide zaken waar ik ooit ben geweest in Twente wel. Voorwaarde is wel dat je al een bekende klant moet zijn zodat ze al een beetje weten welk type schoenen geschikt voor je zijn.
Poekie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:11:
@BastiaanN samen lopen mag met z'n tweetjes met de huidige regels, je hebt m'n nummer, dus roep maar als je samen wil lopen, één keertje of zelfs op een vaste dag! Om de dag loop ik 10+ of ongeveer 5 kilometer, dat kan allemaal best via Slangenbeek. Als je eenmaal hebt afgesproken is motivatie minder een issue natuurlijk ;)
Thanks! Lijkt me leuk! oOo

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 23-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:11:
[...]

Mocht je ze toch willen hebben, de meeste hardloopzaken komen nu langs bij je thuis. Althans, beide zaken waar ik ooit ben geweest in Twente wel. Voorwaarde is wel dat je al een bekende klant moet zijn zodat ze al een beetje weten welk type schoenen schikt voor je zijn.
Ben 3x bij runners world Eindhoven geweest, maar die gaan denk ik geen 30km rijden om aan mij schoenen te verkopen.

Maar toch bedankt voor de tip (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:13:
[...]

Ben 3x bij runners world Eindhoven geweest, maar die gaan denk ik geen 30km rijden om aan mij schoenen te verkopen.

Je weet het niet, tenzij je contact opneemt. Vrijwel al die zaken zijn zelfstandig ondernemer, ik vermoed als ze niet al vol bezorgenafspraken staan in de buurt, dat ze misschien ook klein stukje verder rijden.

Ik ken iemand die heeft ook een dergelijke zaak en daarvan hoor je dat het net in de winkel in normale tijden net te doen is om te blijven bestaan, dus ze hebben mogelijk best zwaar eventjes.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:13:
[...]

Dan neem contact op met Run2Day Venlo, die eigenaren wonen niet zo heel ver bij je vandaan (Veghel). Ik weet 100% zeker dat als die je schoenen hebben ze die bij je langs komen brengen. :).
(en dan ga ik er voor het gemak vanuit dat de "Volkel" in je naam iets met je woonplaats te maken heeft ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 23-12-2020 14:34 ]

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59

aerofreak

Steve Jobs

Net een rondje wezen lopen. Volgens de weersites zou het droog blijven, maar ik was nog geen 3 minuten van huis of het begon weer te plenzen :( toen toch maar doorgelopen want ik was toch al doorweekt. Voelde allemaal niet heel geweldig. Tijdens het lopen wat lichte pijntjes in mn benen en ze voelen nu ook meer vermoeid dan anders. Misschien de laatste paar keer toch iets te veel gedaan? Nu maar even rusten :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Bedankt allemaal voor de tips, hoopte meer op een antwoord van ow dat gaat wel lukken op je normale schoenen. ipv nu een hoop moeite en geld te stoppen in dat ene trail loopje wat ik voorlopig ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:37:
Bedankt allemaal voor de tips, hoopte meer op een antwoord van ow dat gaat wel lukken op je normale schoenen. ipv nu een hoop moeite en geld te stoppen in dat ene trail loopje wat ik voorlopig ga doen :)
Of het gaat lukken ligt meer aan de weersomstandigheden denk ik. Als het parcours helemaal strak droog is, dan moeten je Bostons wel voldoen denk ik. Maar zodra het iets gladder en glibberig gaat worden (en als ik nu naar buiten kijk gaat het dat zeker zijn), weet ik niet of je Bostons handig zijn.

Zelf loop ik op de Boston 9 en merk bij regen op asfalt al dat de schoen soms geen grip heeft, je slipt door bij het afzetten. En dan heb ik het over een schoen waar nu 190km op staat, dus het profiel is nog redelijk intact.

Heb geen ervaring met de smokkelaarstrail, dus mss dat iemand weet wat het hoogteprofiel is (als dat er al is). Is het een vlak parcours, dan zou je nog wegkomen op je Bostons, maar wel op gepaste snelheid op de gladde paden. Kom je echt steile heuvels tegen die je moet afdalen dan is de Boston icm een gladde ondergrond niet de beste keuze :).

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:37:
Ik denk dat het vooral afhankelijk is van hoe de weersomstandigheden zijn op de dag dat je gaat lopen (en de dagen ervoor). Ik heb laatst een heel stuk bos en trailpaden meegepakt op mijn oude, normale hardloopschoenen en dat ging prima. Bij de paar stukken dat het drassig was, was het even opletten maar goed te doen. Kan me voorstellen nu het overal best veel geregend heeft (en de voorspelling voor zondag ook niet veel goeds voorspelt) dat het pittig gaat worden op normale schoenen en vooral als je een beetje op tempo loopt.

Ah, @Calitomnication was mij voor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
De komende dagen gaat het wel wat minder regenen dus ik gok er wel op, verder is het geen wedstrijd dus het zal af en toe wel wat ploeteren worden.

Veder heb ik ook nog net nieuwe boston 9 schoenen maar qua profiel maakt het niet veel uit.
De 9 heeft 50km gelopen en de 8 917km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6Qua8e50noUk-eOnjqXRBk3I4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaBI1wjCzguqdXC38RSsRSm5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-12-2020 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:20
Vandaag ook weer gelopen, 5 km interval dit keer het was wel lekker. Ik merk dat ik wel steeds harder kan gaan lopen in mijn interval stukken al krijg ik nog niet echt een lekker constante veel snellere loop pas gevonden. Het schommelt nog behoorlijk.

Weer was niet best. Was droog in het begin, daarna mot regen en vol regen aan het eind. Dus niet helemaal je van het.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:47
aerofreak schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:37:
Net een rondje wezen lopen. Volgens de weersites zou het droog blijven, maar ik was nog geen 3 minuten van huis of het begon weer te plenzen :( toen toch maar doorgelopen want ik was toch al doorweekt. Voelde allemaal niet heel geweldig. Tijdens het lopen wat lichte pijntjes in mn benen en ze voelen nu ook meer vermoeid dan anders. Misschien de laatste paar keer toch iets te veel gedaan? Nu maar even rusten :)
Dan had je iets later moeten gaan, ik ben om half 3 gaan lopen en geen druppel regen gehad. :+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Maar je bent toch maar mooi geweest! :)

Ik mag vanavond weer aan de bak, maar als ik de voorspellingen lees dan kan het wel weer een nat gebeuren worden. Ben maandagavond ook al half verzopen :/
Scheelt dat ik vanavond in ieder geval niet alleen hoef te lopen. Dat helpt wel voor de motivatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Vandaag mijn HM voor december gelopen. Het is wel eens beter gegaan, maar ja ik heb in de afgelopen weken enkel maar mijn zondagse loopjes gedaan en daarnaast echt nul interval.

Anders dan @aerofreak had ik geluk. De voorspelling was regen, maar op een paar druppels na is het bij mij droog gebleven.

Ik zag hierboven weer allerlei oefeningen langskomen voor buik en rug. Daar moet ik echt eens mee gaan beginnen. Na een langere loop heb ik altijd last van mijn rug.

Ik mag echter niet klagen. Ben nooit echt geblesseerd en heb dit jaar iedere week kunnen lopen.
Hopelijk is dat volgend jaar ook zo.

[ Voor 10% gewijzigd door m-vw op 23-12-2020 16:28 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Net een rondje wezen lopen. Volgens de weersites zou het droog blijven, maar ik was nog geen 3 minuten van huis of het begon weer te plenzen :( toen toch maar doorgelopen want ik was toch al doorweekt. Voelde allemaal niet heel geweldig.
Hier exact andersom. Toen ik me ging omkleden was t aan t plenzen, deed de deur open, op wat verdwaalde druppels na gewoon droog, en dat bleef bleef het ook. Voor niks m'n regenjasje meegesleept (aan was veel te warm). Was wel lekker plassen stampen.
Volgende keer maar ruilen qua weer :D bedenk wel, elke training in de regen maakt je toch een beetje mentaal sterker. En als het dan een keer plenst tijdens een wedstrijd waar je keihard voor hebt getraind is het geen probleem meer! Al die mooiweerlopers moeten dan echt afzien })

@Calitomnication ja ik weet wel waar je t over hebt.... Dat was idd een voor dit topic heel rare situatie.
En zoals ik eerder deze week zei, jullie zijn allemaal zo lief - voor mij en voor elkaar. Echt geweldig dit topic O+ *;

@BastiaanN top, dan spreken we via app wel verder af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gisteravond weer het rondje rondom bootcamp gedaan, maar ik had nog best pijn in mijn heup van zondag. Even een paar dagen rustig aan, misschien zondag zelfs overslaan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
Net ook lekker plassen gestampt en in de regen gelopen. Ik moet zeggen dat het eigenlijk redelijk vanzelf ging dit keer, alle tempo's van de training ruim onder de 4:30 min/km en het was gewoon goed vol te houden. Ging zo lekker dat ik er daarna nog een 3 kilometer tempoloop achteraan heb gegooid op een wat rustiger tempo.

Heerlijk dit weer, petje op om de regen uit het gezicht te houden (vooral voor de bril) en het was zo'n 9 a 10 graden, dus ik werd thuis voor gek verklaard toen ik in korte broek en korte mouwen naar buiten zou gaan. Ik heb geen spijt gehad :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

[...]

Gelijk maar even zwaaien, zoveel post ik hier niet... :w Nadat ik 4 jaar geleden m'n knie vernaggeld heb de Damloop by Night (lopersknie) wilde het nooit echt, totdat ik begin dit jaar ergens de tip kreeg om m'n pasfrequentie te verhogen. Het was alsnog rustig opbouwen, maar dat hielp ontzettend om niet gelijk terug te schieten in de blessure.

Dit jaar stond dus vooral in het teken van rustig opbouwen, en loop inmiddels weer de 3km aan 1 stuk en doel is om uit te bouwen naar in ieder geval 5 km en vanuit daar weer verder. Volgens Strava/Runkeeper heb ik dit jaar 540km gelopen, en daar blijft het denk ik ook even bij. Ik heb een beetje een raar pijntje in m'n achillespees die ik de 29e eerst even door een fysio wil laten checken. Ik heb er eigenlijk op geen enkel moment last van, zeker niet met hardlopen. Alleen als ik m'n voet helemaal strek en er kracht op zet (bij het aantrekken van m'n compressiekousen bijvoorbeeld) dan schiet er pijn in. Ik hoop ergens dat ik er wel gewoon mee kan/mag hardlopen, maar ik ben er bang voor....

Volgend jaar
Als ik weer mag hardlopen is m'n doel om weer gewoon lekker 5km aan 1 stuk te kunnen hardlopen, en vanuit daar verder bouwen. Ook trailen trekt wel, lekker de natuur in, maar daar merk ik wel dat ik nog moet oppassen met m'n knie. Rustig uitbouwen blijft het devies dus. Voor mezelf heb ik als doel gesteld om eind volgend jaar de N70 te trailrunnen. Ik heb de route nog nooit gelopen, maar het lijkt me een mooie route en ook een mooie uitdaging. Veel oefenen en uitbouwen om de km's en de minder vlakke ondergrond aan te kunnen, maar daar heb ik gelukkig nog een jaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Spotter schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:17:
[...]
. Voor mezelf heb ik als doel gesteld om eind volgend jaar de N70 te trailrunnen. Ik heb de route nog nooit gelopen, maar het lijkt me een mooie route en ook een mooie uitdaging.
Ik ken de N70 trail niet. Wat is voor iets moois?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daktegel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 19:14
Vandaag ook weer heerlijk gelopen op het strand van Zandvoort en een stuk van de Kennemerduinen. Genoten van de prachtige omgeving en niet al te hard gelopen. Kwam ik alleen op driekwart van het Wisentenpad er achter dat je daar eigenlijk niet mocht hardlopen, oeps. Na 18 km voldaan en zeiknat, was weer heerlijk!

Wil eigenlijk in de tweede week van de kerstvakantie nog een leuke trailroute (rond de 20) lopen. Iemand nog goede suggesties in de buurt van Zwolle?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Totrail schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:57:
[...]

Ik ken de N70 trail niet. Wat is voor iets moois?
Een vermakelijk rondje om te rennen met de nodige hoogtemeters :)
https://www.visitnijmegen...898/n70-natuurwandelroute

Hier wordt jaarlijks ook een wedstrijd over georganiseerd, met o.a. een marathonafstand. Voor als je jezelf eens goed zeer wilt doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Daktegel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:02:
Wil eigenlijk in de tweede week van de kerstvakantie nog een leuke trailroute (rond de 20) lopen. Iemand nog goede suggesties in de buurt van Zwolle?
Als een minuutje of 20 rijden geen probleem is staan hier wel twee aardige tussen:

https://www.bezoekerscent...ekerscentrum/wandelpaden/

Ik dacht dat de Verscholen Dorp-route wel een stuk(je) verhard was maar het is alweer een tijd geleden dat ik die heb gelopen. Hopelijk begin volgend jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daktegel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 19:14
sebasd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:19:
[...]

Als een minuutje of 20 rijden geen probleem is staan hier wel twee aardige tussen:

https://www.bezoekerscent...ekerscentrum/wandelpaden/

Ik dacht dat de Verscholen Dorp-route wel een stuk(je) verhard was maar het is alweer een tijd geleden dat ik die heb gelopen. Hopelijk begin volgend jaar weer.
Zien er leuk uit! Stukje rijden voor een trail is geen probleem als je daarna voor langere tijd kan lopen. Ik loop ook vaak bij de Archemerberg en dat is een half uurtje rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
43 minuten rijden vanaf Zwolle Devils Trail Kootwijk Radio. Heb ik van de zomer gedaan. Erg mooi gebied al weet ik niet hoe dat in de winter is. Ik kwam op 18km uit in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Je kan heel mooi lopen op de Holterberg, zowel vanaf Hellendoorn als Holten. Volgens mij als je in dit topic zoekt is er wel iemand die een route bij Hellendoorn had.

Mijn AV organiseert elk jaar de Woldbergtrail. 15 of 25 km. Ik heb hem zelf nog niet helpen (corona...), maar schijnt ook een mooie route te zijn. Ik loop zelf sowieso regelmatig op de Woldberg, loop er ook vaak heen vanaf huis om een blokje om door het bos te doen, je kan er goed lopen. Ik weet niet hoe het parcours is aangegeven, maar als je wil kan ik de GPX denk ik wel vinden via de club: https://www.woldbergtrail.nl/parcours/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Vandaag ook weer heerlijk gelopen op het strand van Zandvoort en een stuk van de Kennemerduinen. Genoten van de prachtige omgeving en niet al te hard gelopen. Kwam ik alleen op driekwart van het Wisentenpad er achter dat je daar eigenlijk niet mocht hardlopen, oeps. Na 18 km voldaan en zeiknat, was weer heerlijk!

Heb laatst bij Nunspeet gelopen vanaf de carpool plaats en dan richting harderwijk. Mooie combi van (mulle)Zandvlakten en bos en wat heuveltjes. Ca 23km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Over trails gesproken: De wisent winter trail ga ik dit jaar wel missen op oudejaarsdag..

Vanavond intervaltraining gehad en ik was zo stom om lang spul aan te trekken. Ter plekke werd pas verteld dat we 2 keer 2km mochten doen. Ging op zich lekker, maar was wel een beetje aan de warme kant :+

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:19
Arjan90 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:51:
[...]

Je kan heel mooi lopen op de Holterberg, zowel vanaf Hellendoorn als Holten. Volgens mij als je in dit topic zoekt is er wel iemand die een route bij Hellendoorn had.
Ik?
https://www.strava.com/activities/3384889320
oh, nee, da's niet Hellendoorn, sorry. Nou ja, wellicht heb je er wat aan.
In her voorjaar gelopen vanaf de Ardoer-camping in Holten, en gebaseerd op een bestaande route.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb even een schoenen vraag voor met name de Saucony lopers onder ons.

Ik loop momenteel eigenlijk altijd op mijn Saucony Freedom ISO en deze lopen heerlijk. Ik ben hier naartoe over gestapt vanaf de Saucony Ride serie. Nu bevallen mij de Rides niet meer zo en ben eigenlijk op zoek naar een paar extra schoenen voor er bij.

Nou zie ik heel veel mensen op de Endorphin Speed lopen en er erg enthousiast over zijn. Maar als ik het zo lees is dit vooral voor het snelle werk. Op zich interessant maar dat komt wel zodra er weer meer wedstrijden gelopen mogen worden en ze dan hopelijk wat beter beschikbaar zijn.
Maar zijn er hier ook lopers die de Endorphin Shift hebben? Deze lijkt mij vooral geschikt voor de comfortabele langere duurlopen. Ik zit er namelijk aan te denken om deze eerst te gaan kopen en dan later voor het snellere werk ook nog de Endorphin Speed. Maar ik lees er eigenlijk vrij weinig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

The_Ghost16 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:29:

Ik loop momenteel eigenlijk altijd op mijn Saucony Freedom ISO en deze lopen heerlijk. Ik ben hier naartoe over gestapt vanaf de Saucony Ride serie. Nu bevallen mij de Rides niet meer zo en ben eigenlijk op zoek naar een paar extra schoenen voor er bij.

Nou zie ik heel veel mensen op de Endorphin Speed lopen en er erg enthousiast over zijn. Maar als ik het zo lees is dit vooral voor het snelle werk. Op zich interessant maar dat komt wel zodra er weer meer wedstrijden gelopen mogen worden en ze dan hopelijk wat beter beschikbaar zijn.
Maar zijn er hier ook lopers die de Endorphin Shift hebben? Deze lijkt mij vooral geschikt voor de comfortabele langere duurlopen. Ik zit er namelijk aan te denken om deze eerst te gaan kopen en dan later voor het snellere werk ook nog de Endorphin Speed. Maar ik lees er eigenlijk vrij weinig over.
Vind het fijne schoenen, gebruik ze ook voor “het langzame werk”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

The_Ghost16 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:29:

@Roadman heeft de shifts en is er geloof ik nog enthousiaster over dan over de Speeds. Ik lees er alleen maar goede verhalen over, al lijken ze me wat zwaar voor wat ze doen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tinusvolkel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:08:
Iemand ervaring hier met de Smokkelaarstrail?
Een collega vroeg of ik hem zondag mee ging lopen, echter heb ik geen trail schoenen (en kopen gaat hem ook niet worden denk ik aangezien alle winkels dicht zijn en pakketjes zie ik voor de kerst ook niet meer komen) dus zou dat goed te doen zijn met m'n boston 8 schoenen? (tijdens een 10km modderige cross lukte het nog redeljk)
Smokkelaaratrail bij Goirle of Tubbergen? Er zijn er in elk geval 2 volgens mij. Met dit moet je met bame niet bang zijn om flink vieze schoenen te krijgen. Je wilt ook niet 20km als een vallerina om elke plas heen hoeven springen (wat je overigens ook mensen met trailschoenen aan nogal eens ziet doen) Trailschoenen zijn gemaakt om daarna ook weer redelijk schoon te maken, dat is een stuk lastiger met het bovenwerk van veel reguliere hardloopschoenen.

@daktegel misschien zijn er nog routes te vinden van eerdere edities van trailrun Wezep. Ik heb indertijd vanaf Wapenveld daar een 42km trail gelopen en kortere routes waren er ook. Omgeving Ommen zijn ook veel mogelijkheden ( zoek op routes van de besthemerbergtrail van RunForestRun.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Tinusvolkel
Rudedadude schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:42:
[...]

Smokkelaaratrail bij Goirle of Tubbergen? Er zijn er in elk geval 2 volgens mij. Met dit moet je met bame niet bang zijn om flink vieze schoenen te krijgen. Je wilt ook niet 20km als een vallerina om elke plas heen hoeven springen (wat je overigens ook mensen met trailschoenen aan nogal eens ziet doen) Trailschoenen zijn gemaakt om daarna ook weer redelijk schoon te maken, dat is een stuk lastiger met het bovenwerk van veel reguliere hardloopschoenen.

@daktegel misschien zijn er nog routes te vinden van eerdere edities van trailrun Wezep. Ik heb indertijd vanaf Wapenveld daar een 42km trail gelopen en kortere routes waren er ook. Omgeving Ommen zijn ook veel mogelijkheden ( zoek op routes van de besthemerbergtrail van RunForestRun.
Die in Goirle, en vies worden is geen probleem, daarom ga ik ook voor m'n oude boston 8 schoenen ipv m'n nieuwere boston 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Mijn hardloopschoenen waren nogal nat van het regenloopje van gisteren. Ik had ze gewoon in de gang gezet maar vanochtend waren ze dus nog zeiknat. Ik zat een beetje te googelen naar een schoenendroger maar toen bedacht ik me dat we ook nog een vloerventilator op zolder hebben staan, zo´n ding wat je kan kantelen. Blaast natuurlijk koude lucht maar droge lucht neemt ook vocht op was de gedachte... Daar heb ik mijn schoenen nu een uurtje bovenop gelegd en ze zijn al bijna droog :D #lifehack

• route99

route99

@BastiaanN Met oude kranten oid vullen en minimaal 1 keer nog een keer doen, werkt ook uitstekend. Ik hoef ze daarna (2 x kranten) nooit meer geforceerd te drogen. Als de kranten weer opgedroogd zijn..... kunnen ze bij het oud papier... Een duurzame oplossing..... Als je de krant niet of digitaal leest... Ton poes verzin een list.. ;) of toch maar geforceerd drogen.

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 24-12-2020 12:07 ]

• BastiaanN
  • Niet online
@route99 Ik denk dat die "Nee Nee" sticker op de lange termijn duurzamer is dan dat ik een paar keer maand een ventilator een uurtje of twee aan heb staan met een verbruik van zon 35 watt (en zonnepanelen...) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@BastiaanN Je hoeft idd van mij niet speciaal een krant te kopen, dat leek al me wel duidelijk....
De "Nee Nee" sticker" is echt niet bedoeld voor de krant waar ik over schreef:P die krijgen wij gelukkig wel. 8)
Die reclame folders, waar de neen/neen wel onder valt, hebben vaak super veel inkt ... die wil je zeker niet in je schoen hebben. De krant levert tav de inkt hier totaal geen problemen op. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 24-12-2020 12:24 ]

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:01
Ik heb sinds maandag wat last van mijn achillespees zonder dat ik anders of meer loop dan gebruikelijk. Toevallig had ik hier ook last van vorig jaar in jaar Januari. Mogelijk te maken met het koudere weer. Ik leg er een paar keer per dag ijs op, en dat helpt goed. Iemand andere tips om hier zo snel mogelijk vanaf te komen? Compressie sokken ? Weinig alternatieven dan hardlopen nu de sportscholen dicht zijn.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

flyingdutchboy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:26:
Ik heb sinds maandag wat last van mijn achillespees zonder dat ik anders of meer loop dan gebruikelijk.
Wat voor last heb je precies? Ik heb ook wat last, dus ben wel benieuwd en lees even mee.

Bij mij is het een hele lichte zeurende pijn, die stekend wordt als ik m'n voet strek en belast (bij het aantrekken van compressiekousen bijvoorbeeld)
Pagina: 1 ... 76 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.