Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Martiveen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:10:
[...]

Ben eigenlijk nog wel opzoek naar een schoen specifiek voor de wat langere afstanden.. Hebben jullie daar nog een speciaal paar voor? Of is dat meestal de dagelijkse schoen die je dan pakt?
Is natuurlijk helemaal afhankelijk van eigen voorkeur, maar ik neem zelf een schoen met wat meer demping dan die ik gebruik voor wat korter sneller werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Als ik zo door TP heen scroll zit alles er wel een beetje in:
- 4 hardlooptrainingen per week
- Langste duurloop: 35km (in Z1 is dat dik 3 uur)
- MT-blokken van 3x3km in de tweede week tot testruns van 20 en 25km in Maart/begin April
- 2x 20' flexibiliteit en lenigheid per week
- 1x krachtoefeningen van de sportfysio

Verder krijg ik wat hulp van een voedingsdeskundige om mijn voeding aan te laten sluiten op mijn trainingen (ook onderweg) en misschien nog een paar kilo af te vallen. Ik ben niet zo goed in 'gewoon uitlopen voor de ervaring' geloof ik :P.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
AppieR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:50:
- 4 hardlooptrainingen per week
- Langste duurloop: 35km (in Z1 is dat dik 3 uur)
- MT-blokken van 3x3km in de tweede week tot testruns van 20 en 25km in Maart/begin April
- 2x 20' flexibiliteit en lenigheid per week
- 1x krachtoefeningen van de sportfysio

Verder krijg ik wat hulp van een voedingsdeskundige om mijn voeding aan te laten sluiten op mijn trainingen (ook onderweg) en misschien nog een paar kilo af te vallen. Ik ben niet zo goed in 'gewoon uitlopen voor de ervaring' geloof ik :P.
Wanneer de beweging van het lopen natuurlijker/vanzelfsprekend wordt raak je tijdens duurloopjes in trance, dat is fascinerend. Voelt dan alsof ik eeuwig door kan lopen (hoewel je uiteindelijk gewoon keihard verzuurd), tijdens tempo's voel je soms gewoon de kracht die in elke pas gaat.

Bij deze dan je voorproefje op de ervaring haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Cranzai schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:18:
[...]

Wanneer de beweging van het lopen natuurlijker/vanzelfsprekend wordt raak je tijdens duurloopjes in trance, dat is fascinerend. Voelt dan alsof ik eeuwig door kan lopen (hoewel je uiteindelijk gewoon keihard verzuurd), tijdens tempo's voel je soms gewoon de kracht die in elke pas gaat.

Bij deze dan je voorproefje op de ervaring haha
Verzuren doe je toch niet tijdens een lange duurloop? Althans dat heb ik nog nooit gehad. Volgens mij is het idee dat je de dag erna gewoon weer fris en fruitig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
@influenza tijdens een duurloop absoluut, maar dat is wanneer je het gewoon binnen je grenzen houdt. Doelde er meer op dat wanneer je lekker aan het lopen bent en eeuwig door te kunnen dat je verzuurd op het moment dat je te lang doorloopt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Net tijdens de lunch een fijne interval training gedaan. Het was echt heerlijk buiten! Prima temperatuur en een mooi zonnetje er bij. Zag voor dat ik de deur uit ging dat ik op 249 activiteiten zat in Strava. Daarom maar een feestelijk rondje gedaan met wat extra hoogte meters voor nr 250 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:24
Ik zit toch te kijken naar een hartslag band. Als data liefhebber loop ik tegen de Garmin HRM run aan. Zie die nieuwe pro versie niet zoveel toevoegen. Die extra dynamics lijken me dan wel weer leuk. Gebruikers goede ervaringen met deze band?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 07:46
Tweede lock down dus tijd voor een tweede running streak. :Y

Plan is in elk geval 35 dagen (vanaf ingang lock down tot en met 19 januari) te streaken, aftellend als een LockCOUNTdown. Een afsluitende 58 km of een marathon tussendoor zal er deze keer niet inzitten ben ik bang. Wil wel wat meer de natuur gaan opzoeken en gewoon domweg kilometers maken zonder een echt trainingsschema. Dat laatste is momenteel toch niet echt nuttig zonder vooruitzicht op een wedstrijd.

Inmiddels 2 van de 35 gehad. Dus nog 33 te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Totrail schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:26:
Ik zit toch te kijken naar een hartslag band. Als data liefhebber loop ik tegen de Garmin HRM run aan. Zie die nieuwe pro versie niet zoveel toevoegen. Die extra dynamics lijken me dan wel weer leuk. Gebruikers goede ervaringen met deze band?
Ik heb gisteren de HRM Tri besteld (€77 via Amazon) scheelde maar een paar euro met de HRM Run en is net wat breder inzetbaar.

Verschillen tussen de pro en de tri wat ik kon vinden is dat de batterij status van de pro op de telefoon is af te lezen. Pro ondersteund low power bluetooth (itt tot ant+ van de tri en run). Pro slaat data op het device op tot je connectie maakt (als je je telefoon en watch thuis zou laten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ja :Y

Loop nu al dik anderhalf jaar met deze band, zit prettig en merkt bijna niet meer dat je 'm om hebt. 2 praktijkvoorbeelden.
1. Heb een keer 15 minuten zeer gefrustreerd door het huis lopen stressen omdat ik m;n band niet kon vinden > had 'm gewoon om.
2. Heb een keer 2km ingelopen, vond dat m'n hartslag een beetje aan de hoge kant was, wilde de positie van de band checken en kwam erachter dat deze nog thuis op tafel lag.

De statistieken die de band teruggeeft zijn wel nice :)\\

Deze band is trouwens de HRM Run :). Zie voor de 245 geen reden om de pro nemen. Enige voordeel is dat je de status van je batterij kunt monitoren via de app.

[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 16-12-2020 16:16 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Roadman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:
Tweede lock down dus tijd voor een tweede running streak. :Y

Plan is in elk geval 35 dagen (vanaf ingang lock down tot en met 19 januari) te streaken, aftellend als een LockCOUNTdown. Een afsluitende 58 km of een marathon tussendoor zal er deze keer niet inzitten ben ik bang. Wil wel wat meer de natuur gaan opzoeken en gewoon domweg kilometers maken zonder een echt trainingsschema. Dat laatste is momenteel toch niet echt nuttig zonder vooruitzicht op een wedstrijd.

Inmiddels 2 van de 35 gehad. Dus nog 33 te gaan.
Zoals ik al zei, ik haak aan :D Al is het maar zodat het minder lang lijkt. Alleen, ik heb net zitten denken, is het niet 36? (dinsdag 15.12 tot en met dinsdag 19.1 = 5*7 + 1).

Ik ben er net achtergekomen dat mijn oude HRM run (v1.0, zo'n losklikbare) ondanks dat dit nergens staat, ook de L/R-balans doorgeeft. Terwijl hij dit niet deed met m'n 620, geeft m'n 645 die dus wel weer. Ergens logisch, want heb ook al een keer HRV aan kunnen zetten met een synchronisatie van een bepaald bestandje. Dus mijn v1 versie geeft naast de geadverteerde GCT, oscillatie, cadans (en HR) dus ook L/Rbalans en vertical ratio door, en wordt ook gewoon gebruikt door het RunPower IQ-veld. Wellicht interessant voor mensen die zo'n losklikbare op marktplaats weten te vinden. Een nieuwe borstband voor zo'n ding kost niet zoveel.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 07:46
Poekie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:06:
[...]

Zoals ik al zei, ik haak aan :D Al is het maar zodat het minder lang lijkt. Alleen, ik heb net zitten denken, is het niet 36? (dinsdag 15.12 tot en met dinsdag 19.1 = 5*7 + 1).
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt, dan houden we het maar tot 19 januari.
En stiekem was ik al maandag begonnen met lopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

KnOeFz

no comment...

Gebruik de HRM run 4 nu iets meer dan een jaar icm m'n 735XT. Geen klachten, zit prima, doet het altijd. Nu sinds kort 1x de batterij vervangen.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
AppieR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:50:

[...]
Nice, ziet er goed uit! Ik denk idd dat je daar echt meer dan genoeg informatie uit kan halen om te voelen wat een realistisch marathontempo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
MrBasta schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb gisteren de HRM Tri besteld (€77 via Amazon) scheelde maar een paar euro met de HRM Run en is net wat breder inzetbaar.

Verschillen tussen de pro en de tri wat ik kon vinden is dat de batterij status van de pro op de telefoon is af te lezen. Pro ondersteund low power bluetooth (itt tot ant+ van de tri en run). Pro slaat data op het device op tot je connectie maakt (als je je telefoon en watch thuis zou laten).
Ja de Tri is ook een optie omdat de triathlon ook daadwerkelijk nog op m'n wensenlijst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:42
Hij ligt hier onder de kerstboom, dus nog even geduld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:29
Ik heb de run en de pro. Meer omdat de run het niet meer deed (batterij was toch weer leeg) die gebruik ik nu bij survivalrun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 20:28
Ik vind de HRM-run niet ideaal. In de zomer (tijdens veel zweten) heeft het ding de neiging om in mijn huid te snijden. In fora lees ik dat wel eens meer, daar heb ik ook de tip vandaan om ductape aan de onderzijde te plakken :+
Ik zit te kijken naar de Wahoo Tickr X als vervanger. Deze heeft ook bijna alle running dynamics, maar zendt ook uit via Bluetooth (naast Ant+). Enige nadeel is dat deze momenteel slecht verkrijgbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik ben me wat meer aan het verdiepen in trainingsschema's/trainingszones en hartslagzones momenteel (en kom daarbij tot de conclusie dat ik eigenlijk altijd train op een veel te hoge gemiddelde hartslag, 162-172 bpm is een beetje de standaard :P).

Nu heb ik gister een rondje van 10 km gelopen in 5:49 min/km, met het idee dat dit dan een langzame duurloop zou zijn (ik schat mijn huidige wedstrijdtempo in op ongeveer 4:40 min/km op de 10k). Na afloop bleek dit een gemiddelde hartslag van 158 op te leveren.
2 weken geleden soortgelijke ronde in 5:03 min/km met een gemiddelde hartslag van 163.

Het verschil in hartslag vond ik aan de lage kant. Als ik zoek kom ik niet gelijk artikelen tegen waarin meer info over de relatie hartslag tov. tempo. Misschien dat jullie hier meer ervaring in hebben?
Is er een directe relatie tussen tempo en hartslag?

Ik loop overigens met een oude garmin fr235, dus zal niet direct een heel nauwkeurige meting zijn (polsmeting), maar een indicatie is het wel. Daarnaast ook een kleine verkoudheid gehad in de tussentijd, dus dat zal misschien ook nog wel wat invloed hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

FEIJ_87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:07:Is er een directe relatie tussen tempo en hartslag?
https://runningfacts.nl/a...ichtingwijzer-rode-licht/

Voorbeeld uit dit verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/runningfacts.nl/wp-content/uploads/2016/09/Conconi-test-resultaten.png?resize=768%2C548&ssl=1

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 16-12-2020 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
+ afwijkingen van de meter
+ dagelijkse fluctuaties vanwege vorm, stress, moeheid etc

Strava

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Dank voor de reply. Straks even rustig doorlezen

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Vraagje aan de Smashrun Pro gebruikers, is de betaalde versie de moeite waard? Functioneel gezien dan hè, niet alleen om de ontwikkelaars te supporten. Ik had veloviewer betaald maar ja, Strava gooide de segmenten in premium en Strava vind ik dan minder interessant om voor te betalen dus leek Smashrun Pro een alternatief

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:20
Gisteren snel een rondje gedaan. Het was niet echt comfortabel maar wel erg lekker. Ik heb pas geleden een keer 5k gedaan onder de 22m30sec. Toen voelde alles goed. Maar die snelheid is nog wel lastig vol te houden dus vandaag weer een ronde gedaan nu 4 kilometer in iets minder dan 18min dus zelfde snelheid. Maar nu iets korter zodat ik het tempo wat constanter vol kan houden. Het is me gelukt maar het ging niet vanzelf. Niet dat dat altijd hoeft

Nickname KasPlantje.

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tlpeter schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:31:
Ik heb de run en de pro. Meer omdat de run het niet meer deed (batterij was toch weer leeg) die gebruik ik nu bij survivalrun.
Heb je gezien dat je de batterij status kan inzien via het horloge van de HRM Run?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:29
TheDude84 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:55:
[...]

Heb je gezien dat je de batterij status kan inzien via het horloge van de HRM Run?
De HRM pro laat de batterij status zien bij de activiteit.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Xaverius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:37:
Vraagje aan de Smashrun Pro gebruikers, is de betaalde versie de moeite waard? Functioneel gezien dan hè, niet alleen om de ontwikkelaars te supporten. Ik had veloviewer betaald maar ja, Strava gooide de segmenten in premium en Strava vind ik dan minder interessant om voor te betalen dus leek Smashrun Pro een alternatief
Ik heb het al zo lang dat ik niet echt meer weet wat de niet-pro versie aan beperkingen heeft naast dat je als pro-user extra badges kan verdienen. Ik gebruik hun analyse ook vaak wel maar wat er dus daarvan onder pro valt.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:05

Tazzios

..

FEIJ_87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:07:
Ik ben me wat meer aan het verdiepen in trainingsschema's/trainingszones en hartslagzones momenteel (en kom daarbij tot de conclusie dat ik eigenlijk altijd train op een veel te hoge gemiddelde hartslag, 162-172 bpm is een beetje de standaard :P).

Nu heb ik gister een rondje van 10 km gelopen in 5:49 min/km, met het idee dat dit dan een langzame duurloop zou zijn (ik schat mijn huidige wedstrijdtempo in op ongeveer 4:40 min/km op de 10k). Na afloop bleek dit een gemiddelde hartslag van 158 op te leveren.
2 weken geleden soortgelijke ronde in 5:03 min/km met een gemiddelde hartslag van 163.

Het verschil in hartslag vond ik aan de lage kant. Als ik zoek kom ik niet gelijk artikelen tegen waarin meer info over de relatie hartslag tov. tempo. Misschien dat jullie hier meer ervaring in hebben?
Is er een directe relatie tussen tempo en hartslag?
Indien je vrijwel nooit langzame duurlopen doet kan het zijn dat je hartslag onnodig hoog is.Vaker op die hartslag trainen is de oplossing (en dus niet op een bepaald tempo) kan de eerste paar keer zijn dat je zelfs stukjes moet wandelen om je hartslag weer omlaag te krijgen.
De loopstijl is tevens ook wat anders op langzamere tempo en kan nog wat inefficiënt zijn.

De Zoladz test is een goede om inzicht en progressie te zien in verschillende hartslag zones.
Ik loop overigens met een oude garmin fr235, dus zal niet direct een heel nauwkeurige meting zijn (polsmeting), maar een indicatie is het wel. Daarnaast ook een kleine verkoudheid gehad in de tussentijd, dus dat zal misschien ook nog wel wat invloed hebben gehad.
Polsmeting bij een constant lage tempo gaat meestal wel goed maar band blijft het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
TheDude84 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:55:
[...]

Alleen vol of leeg volgens mij. Tenminste, die van mij was de ene week nog vol en een week later kreeg ik het bericht dat de batterij vervangen moest worden.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:39
Dinsdag nog net voor de echte regen in m'n pauze en mooi progressief rondje gelopen van 30'' op HM tempo en 10'' ergens tussen de 5 en 10km tempo.
Met warming up en cooling down stond er 10km op de teller. Toen in de avond maar even bloed gaan geven er is namelijk een tekort en de roze koeken zijn mijn guilt pleasure >:) En ik weet ook weer dat het met m'n Hb en bloeddruk wel goed zit :D
Dus gisteren een rustig rondje gehobbeld met wat kracht oefeningen op een sport/calisthenicsveldje in de buurt. Ging wel goed en de hartslag redelijk laag kunnen houden. Hopelijk blijft het komende tijd redelijk weer om buiten wat kracht te doen, dan mis ik de sportschool niet zo....
Misschien dadelijk nog een rondje lopen zonder duidelijk plan maar om even te kijken hoe het met de rode bloedcellen staat :P

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Galois

1811 - 1832

Met pijntjes moet je naar de fysio of naar de huisarts, niet naar Tweakers... Logisch...

Maar toch... :) heb ik nu een raar pijntje. Als ik mijn voet in rust strek (dus mijn tenen zo ver mogelijk van mij af) dan voel ik een vervelende pijn in mijn enkel achterin vlak boven mijn hielbot bij mijn achillespees.

Ik ging mij zorgen maken of het mijn achillespees was, maar als ik in mijn achillespees knijp, voel ik geen pijn. De pijn lijkt dus echt in het gewricht of zo te zitten (??) Als ik mijn kuitpieren rek met gebogen knie, dan voel ik op die plek ook een beetje pijn... Tijdens het hardlopen heb ik verder geen last en erna ook niet echt. Maar ben wel bang dat ik het erger maak... dus de training van vanavond sla ik in ieder geval over.

Lijkt niet mijn achillespees te zijn (juist omdat erin knijpen geen pijn doet)... maar wat wel?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

Mms kun je hiermee het iets preciezer duiding geven?
https://vdkamp-lolkema.nl/ziektebeeld/enkelklachten/
Anders...
Las ik dit net toevallig.. .;)
Galois schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:55:
Met pijntjes moet je naar de fysio of naar de huisarts, niet naar Tweakers... Logisch...
Hopelijk valt het mee.

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:47
Misschien een domme vraag, maar ik hoop dat iemand me hier een stap in de goede richting kan wijzen.

Ik loop nu iets meer dan een jaar lang op hartslag, en volgens de 80-20 regel, ik maakte redelijk wat kilometers en kon in oktober een (voor mij) prima resultaat neerzetten op de mijn eerste marathon afstand. Doelstelling behaald! Maar nu wil ik dus gaan trainen voor een pr op de 5 en 10 km.

Echter een schema vinden voor een 10 km (om sneller te worden) is nog best lastig. Alle schema's die ik kan vinden gaan uit van het feit dat je een 10 km wilt lopen (voor het eerst). Is er iemand die meer verstand heeft van trainingschema's welke bedoeld zijn om kracht, tempo en snelheid te trainen ipv duur?

Hanteer je dan nog steeds het 80-20 methodiek? Of mag je vaker tegen je drempelwaardes aan trainen? Meer zone 3 en hoger?
Trainingen:
di intensieve interval (20x200-200p) met max hartslag en dribbel tussendoor
wo: herstel
vrij: extensieve interval ( 5 x 1600 - 400p) in zone 3 a 4 met zone 1 als dribbel
zo: duurloop ( zone 2)

Bovenstaande is volgens aanname door mij gemaakt, maar of het goed is?

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:23:
[...]

Ik heb het al zo lang dat ik niet echt meer weet wat de niet-pro versie aan beperkingen heeft naast dat je als pro-user extra badges kan verdienen. Ik gebruik hun analyse ook vaak wel maar wat er dus daarvan onder pro valt.... :?
https://nl.smashrun.com/pro daar staat het netjes allemaal uitgelegd. Haha, ik heb inmiddels Smashrun Pro, Strava Premium en ben Runalyze supporter :X Denk dat ik binnenkort Smashrun pro maar weer stopzet, ik heb genoeg aan die andere twee en daar maak ik ook het meeste gebruik van... Smashrun vergeet ik toch altijd op te kijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 17-12-2020 15:52 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• xray79
@JMaster als je een Garmin hebt dan kun je waarschijnlijk een trainingsplan via hun platform volgen. Afhankelijk van je type horloge zelfs met een 'echte' coach, niet echt natuurlijk, maar is een iets ander algoritme dan hun standaard plannen. De coaches kunnen met tijd als doel en daar past het plan zich dan ook op aan. De normale variant is volgens mij allen op HR dus misschien wat moeilijker om een PR te trainen daarmee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
En weer een rustig rondje van 5 kilometer. Verstandig noemen ze dat en ik kan lopen, dat is mooi. Maar ook wel een beetje saai zo.

• Tazzios
  • Laatst online: 18-09 11:05

Tazzios

..

JMaster schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:02:
Misschien een domme vraag, maar ik hoop dat iemand me hier een stap in de goede richting kan wijzen.

Ik loop nu iets meer dan een jaar lang op hartslag, en volgens de 80-20 regel, ik maakte redelijk wat kilometers en kon in oktober een (voor mij) prima resultaat neerzetten op de mijn eerste marathon afstand. Doelstelling behaald! Maar nu wil ik dus gaan trainen voor een pr op de 5 en 10 km.

Echter een schema vinden voor een 10 km (om sneller te worden) is nog best lastig. Alle schema's die ik kan vinden gaan uit van het feit dat je een 10 km wilt lopen (voor het eerst). Is er iemand die meer verstand heeft van trainingschema's welke bedoeld zijn om kracht, tempo en snelheid te trainen ipv duur?

Hanteer je dan nog steeds het 80-20 methodiek? Of mag je vaker tegen je drempelwaardes aan trainen? Meer zone 3 en hoger?
Trainingen:
di intensieve interval (20x200-200p) met max hartslag en dribbel tussendoor
wo: herstel
vrij: extensieve interval ( 5 x 1600 - 400p) in zone 3 a 4 met zone 1 als dribbel
zo: duurloop ( zone 2)

Bovenstaande is volgens aanname door mij gemaakt, maar of het goed is?
Niet een kant en klaar antwoord maar hieronder mijn stukjes info waar ik aan moet denken bij jou vraag:

- 20*200m zou ik vervangen door 10*400m minder belastend en minder kans dat je te hard gaat. Dit vooral met aandacht voor techniek.
- korte intervallen op hartslag kan bot gezegd niet: stel je hebt gemiddeld 175 op de 400 meter maar je begon met 150 eindigde met 185, liep je nu in de juiste zone?

Wat betreft schema zit je wel goed.
Een keer korte intervallen 400- 1200 (variatie met (omgekeerde)piramides zijn ook altijd leuk)
lange 8 x 4 min, 10 x 3 min met 1 rust
en een duurloop 45 - 90 minuten voor vorm behoud kun je om de 10 minuten een halve of 1 minuut tempo in doen. Bij te lang(e/zame) heb je een risico dat je het geleerde bij de intervallen weer slijt.

Loop je je gewenste 10k tempo al makkelijk?
Waar ligt het zwakste punt conditie of techniek?

Het doel is vertrouwd te raken met het beoogde tempo en de techniek die daarbij hoort.

Nuttige info:
https://www.atletiekunie....methoden_en_midddelen.pdf pagina 16 ( ik heb ook een excel versie hiervan gemaakt)

• Krylinck
@JMaster Ik vind het er niet slecht uit zien. Zoals al gezegd wordt mag de focus van de intensieve intervaltraining net wat anders, maar ik neem aan dat je afwisselt. Een kern van 4 tot 5 kilometer is aan te raden.

Wel zou ik de intensieve intervaltraining om de week doen, kijkend naar de rest van je schema. De andere week houd je dan over voor een tempoloop. Zeg 3x10 minuten, een variant of 25-40 minuten aan één stuk. Dat gaat dan dus in zone 3 (snelheid die je een uur kunt volhouden).

Voor de leuk zou je nog een vijfje loopje toe kunnen voegen per week, waarin je een uurtje in Z1 doet. Die kan uitstekend voor de interval/tempotraining. Maar dat moet maar net gaan qua tijd. Ik ga er daarbij ook vanuit dat je nu al 4x per week loopt.

Extensieve intervallen horen trouwens echt in Z4 ;)

Strava

• JMaster
@xray79 @Krylinck @Tazzios Bedankt voor het meedenken, fijn om te horen dat het in de kern in ieder geval goed zit (her en der een beetje aanpassen).
20×200 was inderdaad een voorbeeld, dat doe ik ook bijna nooit, ik wissel het af. Echter die trainingen probeer ik een core van 8 km ongeveer te hebben en na de training echt het gevoel te hebben dat ik diep ben gegaan.
Extensieve trainingen zijn op een andere manier zwaar, de core is vaak wat langer en voor mijn gevoel wat meer gericht op het oefenen van tempohardheid, klopt dat?
De duurlopen zijn vaak rond de 20 km op dit moment, tegen de lente bouw ik die weer op.
4x keer in de week is op dit moment idd mijn hoeveelheid trainingen. Heel soms 5, maar die 5e keer is slechts 45 minuten maximaal. (Tijdens sport van mijn dochtertje, het is wachten in de auto of een rondje hobbelen).

• Krylinck
20x200 is toch 4 kilometer? :p En de lengte daarvan is prima als kern van een intensieve intervaltraining. En ja, met extensieve intervallen train je inderdaad vooral tempohardheid

Een duurloop van 20 kilometer is al ruim voldoende voor een focus op de 5 en 10 kilometer. Ik zou dat zeker niet verruimen naar mate je dichter bij je wedstrijden komt. Het zou juist andersom moeten zijn, gedurende het wedstrijdloze tijdperk focust men zich op de aerobe basis. Als je een (aantal) wedstrijd(en) hebt uitgezocht die ongeveer in dezelfde maand zijn en waar je de focus van het seizoen op legt, heb je een periode van ongeveer 3 maanden voorafgaand aan die wedstrijden waarbij je je afstand wat afbouwt, maar de intensiteit opbouwt.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Xaverius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:37:
Ja, mooie analysemogelijkheden, meetbare doelen kunnen stellen ("je moet nog 54km/wk lopen om je maand- of jaardoel te halen"), extra badges, extra kleuren en achtergronden voor je profiel. Dat allemaal voor een schappelijk bedrag. En natuurlijk om de ontwikkelaars te supporten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BastiaanN
  • Niet online
Voor de Twentenaren in dit topic: De winter step one loop is digitaal dit jaar en loopt via Strava. Dan kun je dus de route gewoon op eigen houtje lopen.

Ik denk dat ik zelf misschien de 10k ga proberen, die heb ik nog nooit geheel op wedstrijdtempo gelopen, moet er toch een keer van komen :p

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• JMaster
@Krylinck Yup, ik doelde inclusief dribbelen van 200m... dat is dan 8 km. We praten hetzelfde:)

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Inmiddels heb ik Smashrun Pro aangeschaft met 10 euro korting @kenneth @Poekie . Weer nieuwe uitdagingen er bij en ik moet alle nieuwe opties maar even rustig doornemen/

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Krylinck
JMaster schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:15:
@Krylinck Yup, ik doelde inclusief dribbelen van 200m... dat is dan 8 km. We praten hetzelfde:)
Ahhh, I see! Nu je dit zegt ga ik even heel mierenneukerig zijn en zeggen dat 200 meter dribbelen eigenlijk te lang is voor een intensieve training. 200 op en 200 af lijkt meer op een korte training volgens Verheul. Of Billat, net wat je wilt. Tijdens een intensieve intervaltraining is het hebben van wandelpauzes helemaal niet erg, omdat de intervallen al pijnlijk genoeg zijn en je je lactaat in een zo kort mogelijke tijd zo ver mogelijk naar beneden moet zien te krijgen.

Voorbeeldjes van intensieve intervaltrainingen bij mij:
- 12x400 (of 3x4x400, net zo je wilt), op een specifiek tempo per 100 meter => 2 seconden sneller dan 5k-pace. 90 seconden staande rust, evt 3 minuten seriepauze.
- Piramideloop 200-400-600-800-1000-800-600-400-200. Het 400-metertempo = hierboven. De 600 gaat 1 seconde per 100 sneller dan 5k-pace, de 800 ongeveer 0,5-1 seconde sneller dan 5k-pace. De 1000 gaat 0,5 seconde sneller of gelijk aan 5k-pace. Pauze: 100 meter wandelen bij de korte afstanden, 200 meter half wandelen, half dribbelen na 800-1000-800.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 09:46
Crosspost met mefjoew in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Ik heb de reactie op deze post ook verplaatst, aangezien het een Garmin / sporthorloge vraag betreft.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 18-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren weer een rondje gelopen en begin nu echt te twijfelen aan de batterij van de HRM Run. Of deze zijn leeg, of ik heb corona waardoor mijn longcapaciteit in 1x is gehalveerd.. Tijdens een loop op 4.50', waar ik normaal zone 1.8 aantik, zat ik gisteren gewoon 3.8, soms zelfs 4.3 ofzo. Hierdoor is de helft van mijn duurloop (op 85% in zone 3 gedaan.

Had nou zelf niet het idee dat mijn hartslag zo hoog was, maar omdat die band het zo duidelijk aangeeft ga je toch aan jezelf twijfelen :).

Het was trouwens ontzettend rustig gisteren. Ben rond 19.45 naar buiten gegaan, maar niks meer te doen op straat. Af en toe een verdwaalde wandelaar, voor de rest zat iedereen binnen achter de rolluiken. Wat het beeld nog eens extra troosteloos maakt.

Overigens gisteren met korte broek en longsleeve gelopen. Is wel lekker, maar laten we eerlijk zijn.. op 17 december om 19.45 met een korte broek naar buiten zou toch eigenlijk niet mogen kunnen. Waar is de tijd van thermoshrts en klagen over koude handen gebleven :P

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:22

sebasd

loopt op espresso

Vanochtend weer eens #teamochtend een keer extra vroeg de wekker gezet (5:30) voor een duurloopje van een km of 11 voordat de rest van het huis wakker werd. Blijft toch altijd wel een mooie belevenis, lopen in het donker en de stilte (even afgezien van het bouwverkeer op het laatste stukje).

Ging niet zo heel makkelijk, meestal kom ik na een km of 6-7 wel in een flow maar die was vanochtend ver te zoeken. Moest mezelf ook een paar keer (hardop, toch niemand die het hoort rond die tijd..) motiveren om niet een stukje te gaan wandelen. Uiteindelijk gelukkig wel gewoon de ronde volgemaakt en met een voldaan gevoel voor 7:00 weer binnen. Prima start van de dag, zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaveloW
  • Laatst online: 18-09 14:31
Calitomnication schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:56:
Gisteren weer een rondje gelopen en begin nu echt te twijfelen aan de batterij van de HRM Run. Of deze zijn leeg, of ik heb corona waardoor mijn longcapaciteit in 1x is gehalveerd.. Tijdens een loop op 4.50', waar ik normaal zone 1.8 aantik, zat ik gisteren gewoon 3.8, soms zelfs 4.3 ofzo. Hierdoor is de helft van mijn duurloop (op 85% in zone 3 gedaan.
Hmm, zo extreem heb ik het niet, maar heb zelf de laatste dagen dat mijn rusthartslag zo'n 5 slagen hoger ligt dan normaal. Eergisteren mijn 5km loopje ook niet helemaal lekker. Misschien toch stiekem niet topfit of misschien iets in het weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Laatst online: 06:05
PaveloW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:20:
[...]

Hmm, zo extreem heb ik het niet, maar heb zelf de laatste dagen dat mijn rusthartslag zo'n 5 slagen hoger ligt dan normaal. Eergisteren mijn 5km loopje ook niet helemaal lekker. Misschien toch stiekem niet topfit of misschien iets in het weer :)
Eerlijk gezegd merk ik ook hetzelfde de laatste weken, sinds begin december eigenlijk.

Zit op een redelijk rustig tempo zeker 5 tot 10 slagen hoger dan gebruikelijk. Aangezien ik altijd vrij laat op de avond loop (daarna ff douchen, uitstekend recept om daarna direct in diepe slaap te kunnen vallen) en het wat frisser is heb ik het idee dat mijn lichaam meer moet werken om het warm te houden (ondanks handschoenen, thermo shirt en muts op O-)). Het helpt qua hartslag overigens niet echt dat er nog wel eens een automobilist/fietser/wandelaar is die meer met zijn/haar mobiel bezig is, en honden die naar je benen/voeten happen :/ Hartslag fors omhoog (en het tempo ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Mvd1981 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:59:
[...]

Eerlijk gezegd merk ik ook hetzelfde de laatste weken, sinds begin december eigenlijk.

Zit op een redelijk rustig tempo zeker 5 tot 10 slagen hoger dan gebruikelijk. Aangezien ik altijd vrij laat op de avond loop (daarna ff douchen, uitstekend recept om daarna direct in diepe slaap te kunnen vallen) en het wat frisser is heb ik het idee dat mijn lichaam meer moet werken om het warm te houden (ondanks handschoenen, thermo shirt en muts op O-)). Het helpt qua hartslag overigens niet echt dat er nog wel eens een automobilist/fietser/wandelaar is die meer met zijn/haar mobiel bezig is, en honden die naar je benen/voeten happen :/ Hartslag fors omhoog (en het tempo ook)
Ik heb hier over het algemeen gelukkig geen last van honden of mede weggebruikers hier :). Loop zelf ook regelmatig s'avonds laat (omdat het niet anders 'kan'), maar merk wel dat ik dan wel wat tijd nodig heb om weer tot rust te komen. (Last van kou heb ik ook niet zo snel, loop eigenlijk altijd in korte broek. Als ik langzame duurloopjes doe heb ik wel een thermohemd aan).

Hopelijk/misschien ook wel een combinatie van factoren die verhoogde hartslag. (werk, lockdown, kinderen etc etc :) ), maar merk ook dat ik de laatste dagen lastiger in slaap kom.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Inmiddels 3 weken verder met mijn opbouw schema voor 5km. Ik zit nu op 2 keer per week 10x2 minuten wandelen en 1 minuut hardlopen en 1 keer 40 minuten wandelen per week. De schoenen zijn ook fijn qua demping. Hardlopen gaat er erg lekker op wandelen minder. Wel raakt mijn hartslag vrij snel nog aan de 150bpm maar mijn tempo licht ook hoog tijdens het rennen 9 kmpu omdat ik het anders te makkelijk vind gaan vanwege maar 1 minuut hardlopen.

Volgende week word het 2 keer per week 8x1,5min wandelen en 1,5minuut hardlopen en 1 keer 45 minuten wandelen. Buiten dit schema om wandel ik sowieso wel iedere dag minstens 30 minuten maar dat zie ik niet als training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
sebasd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:07:
Vanochtend weer eens #teamochtend een keer extra vroeg de wekker gezet (5:30) voor een duurloopje van een km of 11 voordat de rest van het huis wakker werd. Blijft toch altijd wel een mooie belevenis, lopen in het donker en de stilte (even afgezien van het bouwverkeer op het laatste stukje).

Ging niet zo heel makkelijk, meestal kom ik na een km of 6-7 wel in een flow maar die was vanochtend ver te zoeken. Moest mezelf ook een paar keer (hardop, toch niemand die het hoort rond die tijd..) motiveren om niet een stukje te gaan wandelen. Uiteindelijk gelukkig wel gewoon de ronde volgemaakt en met een voldaan gevoel voor 7:00 weer binnen. Prima start van de dag, zo.
Zo, dat is wel heel vroeg! Daar kon ik me vanochtend niet toe zetten.
Ben er rond 7.00 uitgegaan en rond 7.20 ging ik (nuchter) de deur uit voor een rustige 12km. De eerste persoon die ik tegenkwam, buiten de bebouwde kom, was een meisje met weliswaar een geel shirtje aan, maar zonder enige verlichting of reflectie. Nou, die zie je dus echt pas op het laatste moment ondanks mijn schijnwerper die ik dan wel omlaag had gericht. Dat was een behoorlijk contrast met de persoon die ik een paar honderd meter verder tegenkwam. Die zag er meer uit als een kerstboom en had daarnaast ook nog een hoofdlamp _/-\o_

Verder een mooi stukje langs een watertje gelopen en genoten van de rust en het ochtendrood in de verte. Wat kan hardlopen toch heerijk therapeutisch werken.
Strava: https://www.strava.com/activities/4485915641

Voor morgenochtend een duurloop gepland op Midwinter Marathon (Asselronde) terrein. Toch nog een beetje dat gevoel te pakken krijgen.. en de hoogteverschillen zijn altijd een goede training, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mss niet echt een goed idee maar ik wil ‘t toch echt weer gaan proberen.
Jaar
Of 10 geleden last gekregen van flinke hielspoor. Eerst links. Daarna rechts. En met flink bedoel ik 7 jaar last van gehad. Kan nu nog steeds niet lang op blote voeten lopen.

Met zooltjes gaat het goed. Laatste 3 jaar is pijn met zooltjes aan wel weg eigenlijk.

Heb schoenen aan laten meten (Brooks) en alles is klaar voor een nieuwe hardloop poging. Doel is betere conditie. Die is 0 nu volgens mij. En een kleinere buikomvang zou mooie bijkomstigheid zijn.

Ik zoek nu nog een app die me helpt tijdens het lopen zodat ik niet hele tijd op de klok moet kijken of ik moet rennen of wandelen.
Maar ook m’n eigen muziek kan luisteren.

Kan dat met die Evy app? Alle apps moet je abonneren. Dat wil ik wel doen, maar dan moet die app wel kunnen wat ik wil.

Hebben jullie mss nog tips voor beginnen met lopen na hielspoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 12:21
Hallo allen,

Vorige week is geconstateerd, dat er een scheurtje zit in mijn achillespees. Niet pijnlijk bij het wandelen, maar ja hardlopen wordt op het moment afgeraden :( .

Ik kreeg wel het advies om een verhoging onder de hak te leggen, maar ja alle speciaalzaken zijn nu natuurlijk gesloten (5 weken). Iemand iets dergelijks al eens gehad en advies welk merk of online winkel mij hierin zou kunnen adviseren?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
UdiBenLudi schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:57:
Hallo allen,

Vorige week is geconstateerd, dat er een scheurtje zit in mijn achillespees. Niet pijnlijk bij het wandelen, maar ja hardlopen wordt op het moment afgeraden :( .

Ik kreeg wel het advies om een verhoging onder de hak te leggen, maar ja alle speciaalzaken zijn nu natuurlijk gesloten (5 weken). Iemand iets dergelijks al eens gehad en advies welk merk of online winkel mij hierin zou kunnen adviseren?

Alvast bedankt ;)
Volgens mij kun je het beste naar een podoloog gaan. Volgens mij kunnen zij je hierin adviseren en eventueel van een hakje voorzien. Deze zijn gewoon open omdat het onder de zorg valt.

Zal waarschijnlijk wel duurder zijn dan bij een schoenmaker een hakje laten maken (wat misschien nog mag in deze periode omdat reparatie werk door mag gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xray79
@UdiBenLudi neem aan dat de diagnose door een huisarts is gesteld of heb je een echo laten maken? Een podotherapeut ofzo opzoeken lijkt me wel slim. Die wten vast wel ho ehoog dat moet zijn en om het passend in je schonen te maken.
Alhoewel je misschien zelf van een oude binnenzool de achterkant kan afknippen en die dan als verhoging gebruiken?

Hier is de hartslag redelijk stabiel in rust iets hoger, en bij het lopen gisteravond ook wat hoog, maar dat zal wel aan de bloeddonatie en laatste dingen voor het einde van het jaar afronden op het werk liggen.
Had wel een dunne lange tight aangedaan maar een korte broek had ook gekund, compressie shirtje onder mijn long sleeve was wel lekker alhoewel het ook daar warm genoeg me was ondanks mijn lage tempo.
Ik en de hond liepen er wel als kerstboom/Rudolf bij en de hoofdlamp was fijn in de onverlichte stukken in en bij het park. Maar had ook zonder kunnen gaan omdat ik aan de hond kon zien waar de plassen lagen omdat ze daar met een boogje omheen liep :D
blijft toch grappig om te zien hoe goed die dieren in het donker kunnen zien en hoe makkelijk die lopen......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO_vvWySme1XiBF3sz2TvLEhy14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56nAjHkV1uZEBThQgLrLaWly.jpg?f=fotoalbum_large

Strava: https://www.strava.com/activities/4484443295/overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UdiBenLudi
xray79 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:08:
@UdiBenLudi neem aan dat de diagnose door een huisarts is gesteld of heb je een echo laten maken? Een podotherapeut ofzo opzoeken lijkt me wel slim. Die wten vast wel ho ehoog dat moet zijn en om het passend in je schonen te maken.
Alhoewel je misschien zelf van een oude binnenzool de achterkant kan afknippen en die dan als verhoging gebruiken?
Echo gemaakt bij de fysiotherapeut. Heb inmiddels een beetje rondgekeken naar een podotherapeut en volgende week een afspraak.
Tot die tijd kan ik inderdaad wel eens proberen hoe het voelt om een oude binnenzool te gebruiken ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:30:
Perfect interval weer vandaag :) geen wind en 8 graden dus nog warm genoeg voor kort kort.
Net weer 5 extra intervals gedaan tijdens de Billat 30 30 interval. Even lekker helemaal kapot gaan 8)7
Volgende week 30x en een week later 35x en daarna m'n PR op de 5km is proberen te verbeteren.
Dus @influenza , @Dirk0s , @Calitomnication watch out >:) :9
PR op de 5 verbeterd :) dus de heren van de quote zijn een plekje gezakt >:) Onder de 18 minuten zat er niet in maar vind het prima aangezien het geen wedstrijd was.
>:)
NaamTijd
9@Tinusvolkel 18:21
10@Calitomnication 18:23
11@Dirk0s 18:28
12@influenza 18:30

PS als je je tijden wil updaten dan graag een PM aangezien ik sommige tijden ooit mis in dit topic.

Verder heeft Apple laatst een update gedaan op de vo2max meeting die op zich nu wel prima overeen komt met runalyze en de beruchte tabel die hier vaker voorbij komt

Afbeeldingslocatie: https://www.prorun.nl/upload/aangepast.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9CeAxUcg7acOp7KEIL2fUshDB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W7tSWi71ARwkqO1RQhieJshX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tinusvolkel op 18-12-2020 14:27 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvd1981
Zo, mijn nieuwe schoenen (Saucony Triumph 18, mooie deal weten te maken voor 125 euro) zijn binnen, ik heb nog een benchmark run, een temporun van 5km en een lange loop van 15km op het programma staan voor de komende 3 dagen. Dat wordt vandaag dus lekker ff 15km lopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASJpnd9mDrLXRB4e6388WCcFIQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6hBRvrSiCQCAbCVk7fOfAkx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:24:
[...]

PR op de 5 verbeterd :) dus de heren van de quote zijn een plekje gezakt >:) Onder de 18 minuten zat er niet in maar vind het prima aangezien het geen wedstrijd was.
NaamTijd

PS als je je tijden wil updaten dan graag een PM aangezien ik sommige tijden ooit mis in dit topic.

Verder heeft Apple laatst een update gedaan op de vo2max meeting die op zich nu wel prima overeen komt met runalyze en de beruchte tabel die hier vaker voorbij komt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stop the count :( :(

Mooie tijd d:)b d:)b

tips voor New York

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mvd1981 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:30:
Zo, mijn nieuwe schoenen (Saucony Triumph 18, mooie deal weten te maken voor 125 euro) zijn binnen, ik heb nog een benchmark run, een temporun van 5km en een lange loop van 15km op het programma staan voor de komende 3 dagen. Dat wordt vandaag dus lekker ff 15km lopen :)

[Afbeelding]
Ik zou die schoenen binnen ook maar aandoen met allemaal die rondslingerende lego :P

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mvd1981
Calitomnication schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ik zou die schoenen binnen ook maar aandoen met allemaal die rondslingerende lego :P
offtopic:
'Weet niet of ik mijn schoenen direct kapot wil lopen :*)

Er is een projectje gaande hier met de grote kleine man, alle bouwwerken worden deze kerst opnieuw in elkaar gezet om te kijken wat er wel & niet meer compleet is, dan kunnen we daarna opruimen en klaarmaken voor hopelijk een verhuizing binnenkort. Wil toch liever niet terecht komen in het topic "wat er nu weer voor huis te koop staat deel x..." ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaveloW
Inderdaad, nou weet ik dat ik pas sinds kort hier reageer, maar wat telt als een officiële tijd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]
The amount of modulars is too damn high :P

Veel loopplezier!

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
PaveloW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:56:
[...]

Inderdaad, nou weet ik dat ik pas sinds kort hier reageer, maar wat telt als een officiële tijd? ;)
Bij gebrek aan officiële wedstrijden telt Strava gewoon >:)

“If it's not on Strava then it doesn't count”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:38:
[...]

Bij gebrek aan officiële wedstrijden telt Strava gewoon >:)

“If it's not on Strava then it doesn't count”
Telt een screenshot van mijn Garmin connect ook? ;) Ben niet zo van de Strava.

En mag je dan ook een rennende start meerekenen?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:24:
[...]

NaamTijd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes, gefeliciteerd! Ik kan me er nog niet toe zetten mezelf pijn te doen 😂. Wacht wel tot het weer 20+ is. Vind ik sowieso lekkerder om te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
influenza schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:30:
[...]

Netjes, gefeliciteerd! Ik kan me er nog niet toe zetten mezelf pijn te doen 😂. Wacht wel tot het weer 20+ is. Vind ik sowieso lekkerder om te lopen.
Nou echt koud kun je het toch niet noemen momenteel? Ik vind dit juist ideale temperaturen om te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
UdiBenLudi schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:22:
[...]

Echo gemaakt bij de fysiotherapeut. Heb inmiddels een beetje rondgekeken naar een podotherapeut en volgende week een afspraak.
Tot die tijd kan ik inderdaad wel eens proberen hoe het voelt om een oude binnenzool te gebruiken ;)
Als het echt enkel om een hakverhoging gaat dan kun je inderdaad zo'n beetje alles gebruiken (bij voorkeur niet teveel, max ong. 5mm). Was dat het enige advies van de fysiotherapeut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:43:
[...]

Nou echt koud kun je het toch niet noemen momenteel? Ik vind dit juist ideale temperaturen om te lopen.
Volgens mij geldt zo'n 8°C ook als "ideale" temperatuur voor een aantal van die calculators die je eindtijd op verschillende afstanden benaderen vanuit een ander resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
InZane schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:43:
[...]

Koud is het zeker niet. Maar mijn beste 5km’s loop ik altijd bij temperaturen tussen 25 en 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
Tigertje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:44:
[...]

Als het echt enkel om een hakverhoging gaat dan kun je inderdaad zo'n beetje alles gebruiken (bij voorkeur niet teveel, max ong. 5mm). Was dat het enige advies van de fysiotherapeut?
Het advies was rust (mag gewoon wandelen). Een paar kleine oefeningen en eventueel een hakverhoging in de schoen leggen om de achilles te ontlasten. idd maximaal 7mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Poekie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:05:
[...]

Volgens mij geldt zo'n 8°C ook als "ideale" temperatuur voor een aantal van die calculators die je eindtijd op verschillende afstanden benaderen vanuit een ander resultaat.
Voor wegafstanden zit het inderdaad ergens tussen de 8 en 12(?) graden. Voor baanafstanden (800m-3000m) is dat rond de 20 graden. Misschien dat ik daarom zo van baanwedstrijden houd :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
influenza schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:17:
[...]

Koud is het zeker niet. Maar mijn beste 5km’s loop ik altijd bij temperaturen tussen 25 en 30 graden.
Pff, dan ben ik tijdens het inlopen al gesmolten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Heb 1x een 3000m baanwedstrijd (Utrecht Trackmeeting) gedaan om 22.30 uur. De zon was net onder, bij een temperatuur 27ºC... ben ook bijna gesmolten en heb een echte cool down van ca 3/4 uur nodig gehad.... Ik doe dat nooit meer bij zulke T's.
Een 10km moet onder de 20 graden, 't liefst 10-13ºC met een licht zonnetje erbij zijn en een 5km het liefst ook, max 22-23ºC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
InZane schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:13:
[...]

Pff, dan ben ik tijdens het inlopen al gesmolten :+
Hartslag al op 90% bij het inlopen met die warmte :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00
Rudedadude schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:20:
[...]

Om mezelf te quoten: ik heb mijn sub-3 marathon van april zonet gemaild naar de Runnersworld :) Die mogelijkheid wordt geboden. Doel is natuurlijk om zo lang mogelijk elk jaar in die ranglijst met sub-3 uur marathons te komen. Ook een soort streak :P
Je staat er tussen hoor :)

Nog meer van hier?

https://www.runnersworld....-2020-hardlopen-marathon/

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvd1981

[Afbeelding]
Schaamteloze self quote. Uiteindelijk is het niet gisteravond maar laat vanmiddag geworden, er lag nog wat Lego die opgeruimd moest worden :*) ;). Wat een geweldige schoenen, veert als een malle op de hak, loop dus veel makkelijker. Lijkt alsof de schoenen beter lopen naar mate je sneller gaat. Maar dat zal vast en zeker de bias zijn dat je door beter materiaal ook beter gaat presteren :P :+

Klein blaartje op de linker hak uiteindelijk, dat wordt nog even passen en meten, maar verder zitten ze als gegoten. Totaal niet het gevoel dat mijn voeten bij de hiel uit de schoen lijken te glijden (waar dus ook de grootste slijtageplekken zitten). Worden weer fijne kilometers, ga denk ik nog een setje bestellen zodat ik wat meer kan afwisselen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 17-09 23:01
Straks maar weer de hort op, rustige week gehad. Begin van de week niet fit en ook getest, gelukkig negatief. Donderdag een rustige duurloop gehad van 10 kilometer en dat ging prima ondanks een wat hogere hartslag. De oudste wil straks mee op de fiets dus we gaan een lekker rondje doen met optioneel nog een kleiner rondje erachteraan als we er allebei zin in hebben :D In ieder geval een ruimte 13 kilometer, mogelijk gaan we nog richting en over de 20 kilometer als het lekker gaat. Even een uitje samen.

@Poekie Gefeliciteerd! Hele fijne verjaardag *O*

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Gefeliciteerd @Poekie ! Je bent op dezelfde dag jarig als mijn zoontje :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:20
Gisteren een iets te spontane halve marathon gelopen. Ik ben primair een fietser, met af en toe een stukje hardlopen. Vaak zo rond de 6 a 7km. Dat laatste was echter ook al weer 3 weken geleden. Dus gistermiddag bedacht dat ik maar weer eens een stukje moest lopen. Plan was iets van 7km, maar rond de 7km bedacht ik mij dat ik nog nooit een halve marathon had gelopen. Dus toen maar doorgelopen.
Tot gisteren had ik niet verder gelopen dan iets van 12km, dus de 21,5km van gisteren was wel een aardige plus. Ik kwam er (logischerwijs) wel achter dat het waarschijnlijk toch beter is om wat meer te lopen voordat ik weer zoiets ga doen.
Maar goed, volgende uitdaging een marathon, maar dat doe ik niet meer in 2020 (eigenlijk stond de halve ook pas op het programma van 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Vanochtend een kilometertje extra gelopen, maar nog steeds op de lage intensiteit. Heb nu alle meldingen van m'n Garmin uit staan en kwam er naderhand achter dat ik twee kilometers toch wat te snel heb gelopen. Waarschijnlijk omdat ik er zo lekker in zat.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Bedankt! Ik ga zo naar m'n cadeau (en vriend) rennen *O* en dan voor t eerst douchen in ons nieuwe huis - nog een maand en we gaan verhuizen *O* en dat voelt inmiddels ook weer als *O* in plaats van -O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zo, net thuis van een rustige duurloop. Bewust het tempo niet opgevoerd omdat ik weer een pijntje in mijn heup begin te voelen. Dat is elke keer als ik blijf pushen, dus als ik nu even wat rustiger loop, hoop ik daarna weer wat harder te kunnen.

Tempo lag op gemiddeld 11,3 km/u, redelijk vlak gelopen en me zelfs niet tot een eindsprint laten verleiden. Wel de afstand vergroot naar 13 kilometer, zonder wandelpauzes. Voelt goed. En zondagmorgen/middag lopen is tof, want het uitzicht op mijn route is soms best de moeite waard. De weilanden, de zendtoren van Lopik, de Lek, de Kromme IJssel, ik zie ze normaal gesproken nauwelijks in het donker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
wisselwerking schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:12:
........ Plan was iets van 7km, maar rond de 7km bedacht ik mij dat ik nog nooit een halve marathon had gelopen. Dus toen maar doorgelopen.....
Hahaha, geweldig, wat nou 10% per week opbouwen, je vergist je een 0, big deal!

Was net de hond aan het uitlaten in het bos en had 'toevallig' trailschoenen aan. Ik ben al aardig wat weken pijnvrij en het lungen met de knie gaat steeds beter, dus ik kon het niet laten om ff te proberen. Denk ongeveer 500meter gejogd, geen pijn. Toen dacht, ik heb nog nooit een halve ma...grapje. Maar hoopgevend. Zou bos vs asfalt veel uitmaken qua impact op je gewrichten?

Oh ja en gefeli uiteraard @Poekie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:47
Toch weer 2 km erbij op mijn langste afstand. Ondanks de frisse tegenwind in de duinen, die ik af en toe stilletjes verwenste, ging het goed. Blijf het spannend vinden of maag en benen het houden, dus ik voer de afstand liefst langzaam op. Maar zoals het nu ging ben ik optimistisch.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/QVvvauW3mcb

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:22

sebasd

loopt op espresso

Ook hier een mijlpaal wat betreft de afstand vandaag. Voor het eerst in 7,5 jaar (lees: voor het eerst sinds ik kinderen heb) weer eens meer dan een halve marathon gelopen. En het mooiste: zonder erg veel moeite (behalve die laatste kilometer die eindeloos leek te duren) en zonder pijntjes.

Heel, heel erg tevreden nu. Hopelijk is dit een goede stap naar nog veel meer moois volgend jaar en de jaren daarna.

Volgende keer alleen maar even een iets inspirerender route kiezen.. Was naar Flevoland gegaan en de route was bijna letterlijk vier keer rechtsaf. Wel makkelijk onthouden voor iemand die zonder telefoon met navigatie of GPS-horloge loopt :+

Laatste stukje wel langs het water, dat was dan wel aardig. Geen idee hoe lang ik er over gedaan heb, maar dat maakt me ook niet echt uit. Heel blij dat dit weer lukt!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 17-09 23:01
Is het vandaag soms lange afstandsdag? :D Ik heb vanochtend zoals al gezegd lekker een rondje gelopen met zoonlief op de fiets erbij. Rustig aan gelopen, daardoor tegelijkertijd toch best uitdagend omdat je wel ruim 2 uur aan het lopen bent (halve marathon meegepakt, de derde sinds september). Ik heb hem ook echt rustig aangedaan, voor zoonlief was het toch ook wel pittig om 2 uur aan een stuk door mee te fietsen, ondanks dat we rustig gingen. Ik had het op Strava ook al gezet: maar met zo'n kwebbelkous naast je voelt geen afstand lang. Heerlijk!

@InZane Jij ook gefeliciteerd!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00
Frenz64 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:04:
[...]

Hahaha, geweldig, wat nou 10% per week opbouwen, je vergist je een 0, big deal!

Was net de hond aan het uitlaten in het bos en had 'toevallig' trailschoenen aan. Ik ben al aardig wat weken pijnvrij en het lungen met de knie gaat steeds beter, dus ik kon het niet laten om ff te proberen. Denk ongeveer 500meter gejogd, geen pijn. Toen dacht, ik heb nog nooit een halve ma...grapje. Maar hoopgevend. Zou bos vs asfalt veel uitmaken qua impact op je gewrichten?

Oh ja en gefeli uiteraard @Poekie
Goed om te horen dat er weer enig loopperspectief is! :)

Bos / asfalt maakt in mijn beleving wel degelijk uit qua soort belasting. Ik denk dat de schok-belasting veel groter is op asfalt, maar het onverharde juist weer veel meer vraagt van de stabiliserende spiertjes ed. Dus het zal uitmaken met waar je last van hebt, wat de beste keuze is. Misschien een keertje voorleggen aan jouw fysio?

Hier stond vandaag geen lange duurloop op het programma, dus ik heb heerlijk een uurtje door het bos gedraafd: heuveltje op, heuveltje af, modder tot achter de oren en ploeteren door het mulle zand van de paardenpaden. Lekker werken, heerlijk :D

En gefeliciteerd @Poekie *O*

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Arjan90 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:29:
Is het vandaag soms lange afstandsdag? :D Ik heb vanochtend zoals al gezegd lekker een rondje gelopen met zoonlief op de fiets erbij. Rustig aan gelopen, daardoor tegelijkertijd toch best uitdagend omdat je wel ruim 2 uur aan het lopen bent (halve marathon meegepakt, de derde sinds september). Ik heb hem ook echt rustig aangedaan, voor zoonlief was het toch ook wel pittig om 2 uur aan een stuk door mee te fietsen, ondanks dat we rustig gingen. Ik had het op Strava ook al gezet: maar met zo'n kwebbelkous naast je voelt geen afstand lang. Heerlijk!

@InZane Jij ook gefeliciteerd!
Yep :) en heb m'n jaardoel van 2000km gehaald *O*
Was begin van het jaar meer van plan maar door een verzwikte enkel en een aanschaf van een racefiets vind ik het prima ;)

Verder kreeg ik m'n hartslag vandaag niet op m'n horloge.... weet niet wat het was rondje ging op rustig tempo dus de hartslag zat volgens mijn gevoel weg goed.

@Poekie Gefeliciteerd :9B en mooi dat het weer beter gaat d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 20-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Hier ook de 21km aangetikt vanochtend. Heerlijk door het bos bij Heerde gelopen. Wat wel leuk was dat er op het heideveld op een heuvel iemand op zijn midwinterhoorn aan het blazen was. Dat was wel een gaaf effect zo in die stille omgeving.

@Tinusvolkel gefeliciteerd met de 2000km, ik moet er nog 55 dit jaar om dat vol te maken maar dat gaat met gemak lukken :)

@Poekie gefeliciteerd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:20
Heren,

Gisteren vertrokken voor 100 kilometer op de wielrenfiets, ben ik na 36 kilometer gestrand met mijn tweede lekke band en daar had ik dus niks meer voor bij en de lokale fietsenmakers waren dicht. Nu maar plakkers in de tas erbij gedaan. Dus dat was iets wat teleurstellend. Maar ik ben niet ontevreden want dat mag ook best een keer.

Dat liet dus iets ruimte voor vandaag. Dus vertrokken voor mijn 10 kilometer loop. Ik merk de laatste weken dat ik met gemak steeds sneller loop en ik dacht oké vandaag gaan we eens kijken of we in tegenstelling tot de 17.5 kilometer vorige week deze week 10 kilometer sneller kunnen lopen. Al met al ging dat behoorlijk goed. Ik liep nu een gemiddelde van 4:50 om tegenstelling tot de 5:32 van twee maanden geleden. Dus heb nu een beweegtijd van 48.27. maar een Strava record van 50:29 omdat ik halverwege even gestopt was om een foto te maken. Want je moet soms ook een beetje genieten. Goed die fout zal ik bij een volgende pr poging niet meer herhalen. Ik heb ook twee top 10 KOM gepakt op strava (niet bewust) ik sta nu 2 keer op de 9de plaats. Ik ben overigens wel benieuwt wat jullie eigenlijk tellen als PR. Ik zal eens kijken wat ik van de week doe of ik mijn snelle ronde van 6.5 km ga vervangen door deze ronde want eigenlijk scheelt het qua tijd nu niet meer zo heel veel.

I see now; @Poekie Gefeliciteerd

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aaaw mannen wat zijn jullie allemaal toch lief *;

Hier toevallig een van de kortste afstanden in een tijdje gelopen, amper 5km, en ook nog eens niet bijzonder snel of een mooie route :D (al is de wijk waar ik door liep, Tuindorp, wel een gemeentelijk monument, het grijze weer van vanmorgen hielp gewoon niet).

@InZane hopelijk heeft jouw zoon net zo'n mooi cadeau als ik gekregen O+ Lego haunted house O+ en ook gefeliciteerd *O*

Fijne dag allemaal en heel erg bedankt voor al jullie verjaardagswensen _/-\o_ . Voelt echt helemaal als een feestdag zo.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 13:48
Ik zie dat ik niet de enige ben die een lange duurloop heeft gedaan dit weekend. Ook ik heb mijn langste afstand ooit gelopen, deze was 22,3 en is nu 24,5km geworden. HS mooi laag kunnen houden op een voor mij relatief vlot tempo voor een duurloop. Je hebt weleens van die dagen dat het allemaal vanzelf lijkt te gaan. :)

Op advies van @Krylinck meer km's en meer variatie aangebracht en dat werpt nu al zijn vruchten af. Het gaat allemaal 2,5 week later alweer stukken makkelijker, zo snel kan het kennelijk gaan. :*)

PS: van harte @Poekie!

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_W op 20-12-2020 18:03 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik ben met m'n duurloop al gestrand voordat ik het huis uit was. De kindjes van 5 en 8 wouden graag naar buiten (Jongste was al 2 uur op pad geweest met z'n step, oudste nog niet). Dus ik laat me overhalen om hun op de fiets/spacescooter/iets mee in het park rondjes te lopen.
Was binnen 3km ook al klaar :')

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 18-09 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gisteren heb ik op de valreep toch nog een 10K 'wedstrijd' gelopen dit jaar: een wedstrijd voor inwoners van Barneveld en omstreken. Mooie route over de Stroese heide en de bossen bij Kootwijk uitgekozen, Endorphin Speeds ondergebonden en gaan. Uiteindelijk 37:41 gelopen, wat me gezien de gevoelsmatige vorm niet tegenviel. Daarmee ben ik tweede geworden. Grap was dat er na mij nog 5 mensen onder de 38 minuten hebben gelopen, dus het was best close. Ik twijfel nog een beetje of de Speeds optimale schoenen zijn voor dit soort afstanden, volgens mij verlies ik te veel energie door de demping (lees: ik zoek een goed excuus voor een paar pro's).

Vandaag 21km rustig aan gelopen. Kostte bijna 10km om een beetje de pijntjes van gisteren kwijt te raken, daarna hobbelde het soepel door.

Ik zag dat ik inmiddels op 3650km zit dit jaar. Meer dan ik ooit in een jaar gelopen heb. Met wat geluk kom ik op 500km meer dan vorig jaar uit.

Met verhard / onverhard: mooie bospaadje met een bedje van verdroogde naalden lopen het fijnst en het zachtststst. Maar ik heb met trails ook wel over hobbelige half bevroren ondergrond gelopen, zodat voeten en enkels na een tijd echt beurs waren. Bij een onregelmatige ondergrond ga verdeel je wel mooier je belasting, maar als je het niet kunt hebben dat je soms een onverwachte beweging maakt / vreemd neerkomt vanwege die ene wortel, dat gat, die pol, etc. dan is trailen niet zo aan te bevelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rudedadude op 20-12-2020 21:15 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Poekie schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:26:
Aaaw mannen wat zijn jullie allemaal toch lief *;

Hier toevallig een van de kortste afstanden in een tijdje gelopen, amper 5km, en ook nog eens niet bijzonder snel of een mooie route :D (al is de wijk waar ik door liep, Tuindorp, wel een gemeentelijk monument, het grijze weer van vanmorgen hielp gewoon niet).

@InZane hopelijk heeft jouw zoon net zo'n mooi cadeau als ik gekregen O+ Lego haunted house O+ en ook gefeliciteerd *O*

Fijne dag allemaal en heel erg bedankt voor al jullie verjaardagswensen _/-\o_ . Voelt echt helemaal als een feestdag zo.
Gefeliciteerd!

Mijn 2 cent over ondergrond: ik loop het meest op asfalt, dat vind ik qua ondergrond en demping op dikke prima. Onverhard vind ik ook erg lekker, maar dan wel met voldoende licht. Klinkers/stoeptegels/kinderkopjes (kasseien) vind ik het zwaarst lopen. Altijd het gevoel dat asfalt nog iets meer vering/demping geeft dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door GSX-MAN op 20-12-2020 21:05 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik heb ook wat korter gelopen dan gepland voor, doel was eerst 10k maar er maar 8,7k van gemaakt. Had zin in ijs dus wilde niet te laat thuis zijn. Overdag is het nu met de nieuwe lockdown wat minder makkelijk lopen, normaal ging ik tijdens de lunch maar ja, nu laat ik dan mijn dochter van twee alleen thuis dus dat is ook wat lullig. Opzich vind ik 's avonds lopen ook wel prima al blijft er daardoor zo weinig tijd over met vrouwlief.

@Poekie gefeliciteerd! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 20-12-2020 21:30 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.