Zal mij hier dan ook eens melden. Loop al mijn leven af en aan hard. "vroeger' (basis/middelbare school) wel eens een loopje gedaan, daarna tijdens studie en daarna eigenlijk een tijd niet, en nu zo'n dikke 15 jaar ook weer op en af. (ondertussen ergens midden in de 40...)
Ben gezegend met een redelijk goed hardloop DNA waardoor ik vrij makkelijk redelijk snel kan lopen, maar helaas door te veel gedrevenheid loop ik me meestal stuk op (wedstrijd)loopjes waardoor ik mijn hamstring opblaas.
In het verleden ook allerlei verschillende trainingsmethodes geprobeerd (veel/weinig rekken, intervallen, looppas aanpassen etc etc). Op het moment weer zo'n 6 maanden aan het lopen en gaat behoorlijk goed. Wegens (kleine) kinderen niet heel veel tijd momenteel loop ik 3x in de week;
1 keer een beetje fartlek,bruggetjes, etc of gewoon lekker rustig als ik zin heb.
1 keer een volle bak 5km (en sinds kort een rustige volle bak 10km)
1 keer lange rustige afstand zo tussen de 12km en 20km
Mijn voornaamste trainingsdoelen zijn op de 5km en 10km.
He he pas op, die van mij zegt op basis van die VO2max dat ik nog steeds een jonge god ben

, maar ben het volledig met je eens dat dit getal niet echt veel realiteitswaarde lijkt te hebben....