Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:57
BastiaanN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
Mijn trainer raad me nu aan om voor de lange onverharde duurlopen door het bos eens te gaan kijken naar trailschoenen. Tot op heden heb ik het nog prima gered met mijn normale hardloopschoenen maar aangezien alles weer langzaam nat en drassig wordt vermoed ik zelf ook wel dat het snel gaat ophouden.

Ik heb alleen geen zin om daar nu weer heel veel geld aan uit te gaan geven, mijn vriendin ziet me al weer aankomen O-) Zijn er nog tweakboks voor het trailen toevallig? :P
afhankelijk van waar je loopt en hoe drassig het is zijn trailschoenen nuttig of overbodig. Ik heb zelf Nike Air Zoom Terra kiger 5 in een aanbieding gekocht zijn erg fijne schoenen.
Maar in het bos waar ik loop ga ik ook wel eens zonder trailschoenen lopen. Wel zorg ik er dan voor dat ik de echte modder ontwijk ;) Grip is wel beter op de trailschoenen maar ook daar is veel verschil in tussen trailschoenen. Voordeel van die schoenen is vaak dat je er wat langer medoet omdat demping minder van belang is onverhard. Wel van het asfalt blijven met sommige modellen want dan worden het slicks :P

@Calitomnication denk dat dat meer met het (a-)sociale van mensen te maken heeft. Ik loop ook met de hond maar bij en naast fietspaden of als het drukker is moet die gewoon naast en volgen dat vind ik én veiliger en ik wil niemand tot last zijn. Maar als het rustig is kan het wel eens zijn dat die in de weg loopt blijven toch dieren.....
Gelukkig loop ik zo via rustige weggetjes naar een groen gebied in de stad dus weinig last van fietsers met of zonder groot licht en zelf is dan een hesje en wat lampjes meer dan genoeg. Had afgelopen week wel mijn Petzl lamp op de rode stand staan voor de tegenliggers op het fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mijn trainer raad me nu aan om voor de lange onverharde duurlopen door het bos eens te gaan kijken naar trailschoenen. Tot op heden heb ik het nog prima gered met mijn normale hardloopschoenen maar aangezien alles weer langzaam nat en drassig wordt vermoed ik zelf ook wel dat het snel gaat ophouden.

Ik heb alleen geen zin om daar nu weer heel veel geld aan uit te gaan geven, mijn vriendin ziet me al weer aankomen O-) Zijn er nog tweakboks voor het trailen toevallig? :P
Ik gebruik daar gewoon m'n oudste paar voor. Als je op de paden blijft bij t lonnekermeer/de wildernis is dat prima te doen, af en toe even uitkijken dat je geen uitglijder de verkeerde kant (i.e. het meer in) op maakt of dat je schoen achterblijft terwijl je zelf doorloopt. Gezien de geringe hoogteverschillen bij ons in de buurt kan dat prima.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
De wielrenner heeft het sowieso altijd gedaan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03
Calitomnication schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:38:
Bij thuiskomst alles op Garmin gezet, maar vervolgens is de data niet op Strava terecht gekomen :?. Geen idee wat hier de reden van is. Meer mensen gisteren toevallig sync problemen van Garmin >> Strava?
Ik ben net terug van een loopje, en die verschijnt inderdaad ook niet op Strava. Nu gebruik ik geen Garmin, maar de software die ik gebruik synct eigenlijk altijd wel direct naar Strava zodra de workout in de proprietary app beschikbaar is. En in die app zie ik mijn dan ook training staan, maar op Strava dus inderdaad nog niet. Ben benieuwd...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Appie76 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:05:
[...]

Ik ben net terug van een loopje, en die verschijnt inderdaad ook niet op Strava. Nu gebruik ik geen Garmin, maar de software die ik gebruik synct eigenlijk altijd wel direct naar Strava zodra de workout in de proprietary app beschikbaar is. En in die app zie ik mijn dan ook training staan, maar op Strava dus inderdaad nog niet. Ben benieuwd...
Geen idee of dit met elkaar te maken heeft maar Tapiriik staat al een halve dag te draaien en heeft nog steeds niets gesynct tussen Strava en TrainAsOne/Dropbox

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]
Ik gebruik daar gewoon m'n oudste paar voor. Als je op de paden blijft bij t lonnekermeer/de wildernis is dat prima te doen, af en toe even uitkijken dat je geen uitglijder de verkeerde kant (i.e. het meer in) op maakt of dat je schoen achterblijft terwijl je zelf doorloopt. Gezien de geringe hoogteverschillen bij ons in de buurt kan dat prima.
Gaat voornamelijk om het Lonnekermeer / De Wildernis / Sterrenbos en het Twickel inderdaad. Toevallig is de duurloop van dit weekend ook rondom het Lonnekermeer. Vroeger liepen we wel veel in het Sterrenbos met de hond en dat was tijdens de wintermaanden toch wel redelijk drassig. Ik ga inderdaad eerst mijn Asics er maar eens vies maken, als dat niet wat wordt kan ik altijd nog mijn wederhelft lief aankijken :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:24:
Ik snap dat niet iedereen Facebook heeft.

Dus als iemand het kan plaatsen zonder dat het met Facebook in verbinding staat, be my Guess.

https://www.facebook.com/...NG/posts/3882652351747708
Waarom niet hier even het filmpje van @Poekie posten @mhr-zip? :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
Haha goed filmpje wel!

"Whooo, it's as if the rules of the road don't apply to them" :)

(Ik fiets zelf ook wel eens een rondje overigens en ben niet roomser dan de paus, maar ik begrijp wel de aversie tegen wielrenners o.b.v. het gedrag dat ik soms zie...)

Ik heb geen signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BastiaanN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:17:
[...]

Gaat voornamelijk om het Lonnekermeer / De Wildernis / Sterrenbos en het Twickel inderdaad. Toevallig is de duurloop van dit weekend ook rondom het Lonnekermeer. Vroeger liepen we wel veel in het Sterrenbos met de hond en dat was tijdens de wintermaanden toch wel redelijk drassig. Ik ga inderdaad eerst mijn Asics er maar eens vies maken, als dat niet wat wordt kan ik altijd nog mijn wederhelft lief aankijken :P
Vergeet niet dat de juiste sokken ook een hoop doen. Natte voeten hoef je niet veel van te merken als je goede sokken hebt. Ik heb Falke ru4 en Herzog enkelsokjes en bij geen van beiden merk ik dat ik vocht in m'n schoenen heb staan (tenzij het echt stromende regen is). En qua uitglijden, dat valt wel mee als je een klein beetje uitkijkt. Enige echt vervelende is als je schoen dus achterblijft in de modder terwijl je zelf doorloopt, dan is je sok nat én zanderig maar dat is mij een keer in hoogzomer gelukt naast een net bespoten akker.

Eventueel een set gaiters (ik heb cheape van Ali, maar Decathlon heeft ze ook) om te zorgen dat er geen meuk als takjes of steentjes met de modder in je schoenen komt (ook fijn bij sneeuw waar ook nog wel eens wat in wil zitten).

@Tinusvolkel ja dit dus! Wilde m niet te veel spoileren maar zo kan t ook :) het is ook wel redelijk van toepassing op ons hardlopers....

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 04-12-2020 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23
Tinusvolkel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:30:
[...]

Waarom niet hier even het filmpje van @Poekie posten @mhr-zip? :P
Haha. Lekker kloten op me mobiel om het te posten.
Vervolgens verwacht mijn werkgever dat ik nog wat doe :P
Dus ik dacht, dat komt straks wel.

Dit is het filmpje trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDmqrxNDVmsEH8mjSr1yeQnU-0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EhV5dYXYqzotN1UZcMdh41BM.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door mhr-zip op 04-12-2020 16:56 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Poekie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]

Dat ga ik morgenochtend ook doen met de geplande loop in het Deelerwoud. Pak gewoon mijn oudste paartje Pegasus bij gebrek aan echte trailschoenen. Die heb ik vandaag over de 720 km gelopen op asfalt en ik merk nu toch wel dat de demping minder wordt, maar ze zijn vast nog prima te gebruiken voor een beetje rammen in het bos >:) Wel rekening mee houden dat ze aardig glad zijn onder de voorvoeten.

Gelijk een goed excuus om m'n andere Pegs, die nog nieuw in de doos zitten, tevoorschijn te halen en op te nemen in de roulatie :P

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08

aerofreak

Steve Jobs

Check! Eerste 10 km in the pocket! :) laatste kilometer werd wel wat zwaarder, maar toch blij dat ik het gehaald heb. En nu lekker de beentjes omhoog :Y

@Tim_W zag ik jou lopen op de haarsteeg? Zou kunnen volgens strava...

[ Voor 19% gewijzigd door aerofreak op 04-12-2020 17:55 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Appie76 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:05:
[...]

....ennnnnnnnn het duurde een uur, maar hij staat op Strava (op privé :P )

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Mijn trainer raad me nu aan om voor de lange onverharde duurlopen door het bos eens te gaan kijken naar trailschoenen.
Ik loop al jaren duurlopen door het bos en heb nooit de behoefte gevoeld om daarvoor trailschoenen aan te schaffen. Uiteraard ontwijk modder en plassen, maar dat is niet om ze schoon te houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist heb ik een klein rondje van zo'n 4KM gelopen op de Endorphin Speed. Even een korte eerste indruk :

- pasvorm is prima, hielkap sluit prima aan en voelt soepel aan. Qua maatvoering identiek als mijn Saucony Guide.
- zool voelt aan als een spons, met wandelen is de schoen best instabiel, met name de hak. Tijdens hardlopen een prettige demping.
- gek genoeg voelt de schoen wel responsief aan als je wat vlotter loopt. Midden- voorvoetlanding is wel een must om de nylon plaat te laten werken.
- bochten zijn even wennen (wat instabiel)
- misschien beetje vroeg om te zeggen maar de hogere tempos gingen makkelijker af met een vergelijkbare hartslag wat ik normaal had tijdens een lager tempo (160bpm 4:40 VS 5:05/km)

To be continued... :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Vanavond (naar aanleiding van berichten in dit topic) een Billat training geprobeerd.
Omdat ik geen idee had hoe dit zou zijn begonnen met 20 herhalingen. Merk dat ik het lastig vind zowel tempo van de versnelling als de rustperiode te bepalen.

Laatste 3 herhalingen werden wel wat zwaarder, maar niet echt kapot gegaan, wat ik wel had verwacht.

Nu ik de theorie erachter nog eens lees, had ik misschien de rustperiodes wat harder moeten lopen (het gat tussen grofweg 4.15 min/km en 5.30 min/km lijkt me een beetje groot om gewenste trainingseffect te bereiken), iemand hier ervaring mee?

Strava linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:14
FEIJ_87 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:14:
Vanavond (naar aanleiding van berichten in dit topic) een Billat training geprobeerd.
Omdat ik geen idee had hoe dit zou zijn begonnen met 20 herhalingen. Merk dat ik het lastig vind zowel tempo van de versnelling als de rustperiode te bepalen.

Laatste 3 herhalingen werden wel wat zwaarder, maar niet echt kapot gegaan, wat ik wel had verwacht.

Nu ik de theorie erachter nog eens lees, had ik misschien de rustperiodes wat harder moeten lopen (het gat tussen grofweg 4.15 min/km en 5.30 min/km lijkt me een beetje groot om gewenste trainingseffect te bereiken), iemand hier ervaring mee?

Strava linkje
Van een tijdje terug, klik vooral ook even door naar het artikel:
Roozzz in "Hardlopen - deel 9"

Maar ik denk dat je ze inderdaad nog een flink stuk harder mag lopen. Alles net boven en onder omslagpunt.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Weet iemand waar de marathon van Valencia morgen wordt uitgezonden? Zag het niet in de programmering van de meer gangbare tv kanalen namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zojuist in m'n virtuele wedstrijd m'n 15km PR even met 22s verbeterd naar 1:19:37 *O*
Het is ook echt super weer om te lopen. Lekker zonnetje, niet al te koud. Wind valt mee.... Helemaal happy. Kan ik wel even gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 20:49
Poekie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:07:
Zojuist in m'n virtuele wedstrijd m'n 15km PR even met 22s verbeterd naar 1:19:37 *O*
Het is ook echt super weer om te lopen. Lekker zonnetje, niet al te koud. Wind valt mee.... Helemaal happy. Kan ik wel even gebruiken :D
Gefelciteerd, mooi gedaan en een goede tijd. Nu lekker de beentjes omhoog en genieten :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InZane
Vanochtend met z'n 4en op pad geweest in het Deelerwoud. Het was lekker koud en de zon scheen. Ideale omstandigheden voor een duurloop in een prachtig stukje natuur.
Genoten van mooie paden en heuveltjes en diverse keren een roedel herten gezien.
Wat een cadeautje was het! Beter kon het echt niet.

Enige minpuntje was dat ik rond 8km m'n linkervoet verkeerd neerzette en door mijn enkel ging. Ik hoorde zelfs een knak :X
Gelukkig wel door kunnen lopen en tot nu toe voelt het redelijk. Morgen maar zien hoe het gaat met de intervaltraining. Als het niet goed voelt ga ik er maar een rustige duurloop van maken.

https://strava.app.link/p17XK6qcYbb

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

FEIJ_87 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:14:

De hele essentie van Billat is dat je lichaam na de inspanning nog "naijlt" op VO2max-niveau. De rust kan dus zo rustig mogelijk. Mijn trainer hanteert een verdubbeling van het tempo. Voor mij bijvoorbeeld 3'20 hard, 6'40 rustig. Dat haal ik ook uit het artikel dat @Roozzz aanhaalt: " 30-second surges at vVO2max, and 30-second jog recoveries". Dus hard is echt hard (3000m-wedstrijdtempo meestal), en herstel is ook echt sjokken.

Als je net boven/onder omslagpunt gaat zitten wordt het meer een lactate shuffle, die als doel heeft je vLT te verhogen ipv je vVO2max.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Bovenstaande noemen wij Nederlanders overigens ook wel methode Verheul.

Ik heb vanmorgen eens met isolatietape gerommeld en zo mijn Pegasusjes aan beide zijden van de instap verstevigd, zodat mijn hiel minder in de schoen glijdt. Ben vooralsnog erg positief, want ik voel na een traininkje van krap 9 km helemaal niks van de slijmbeursontsteking. Hij staat er echter om bekend om pas de dag erna op te vlammen, dus nog even een slag om de arm.

Ik wilde wel even kijken wat de afgelopen crosstrainingsweken voor effect hebben gehad op mijn lopen. Was wat te warm gekleed en het voelde enigszins benauwd. Daarnaast waren de benen nog niet helemaal hersteld van een 3,5 uur durende aanslag op m'n benen op de fiets (103km @30,5/u).

Heb 1 km maximaal gelopen, maar had m'n horloge verkeerd ingesteld (geen Stryd bij me dus gebruikte de native workout-app) dus ik had geen real-time snelheid. Bleek dat de eerste 400m al in 58 seconden ging. Oeps. Al met al die kilometer ergens tussen de 2:55 en 3:00 gelopen, op gewone trainingsschoenen, dus dat valt nog alles mee.

We gaan dus maar vrolijk door met aquajoggen en als ik geen last krijg, hoop ik per week ongeveer 30 loopkilometers toe te kunnen voegen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:46
vhal schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:28:
Zojuist heb ik een klein rondje van zo'n 4KM gelopen op de Endorphin Speed. Even een korte eerste indruk :

- pasvorm is prima, hielkap sluit prima aan en voelt soepel aan. Qua maatvoering identiek als mijn Saucony Guide.
- zool voelt aan als een spons, met wandelen is de schoen best instabiel, met name de hak. Tijdens hardlopen een prettige demping.
- gek genoeg voelt de schoen wel responsief aan als je wat vlotter loopt. Midden- voorvoetlanding is wel een must om de nylon plaat te laten werken.
- bochten zijn even wennen (wat instabiel)
- misschien beetje vroeg om te zeggen maar de hogere tempos gingen makkelijker af met een vergelijkbare hartslag wat ik normaal had tijdens een lager tempo (160bpm 4:40 VS 5:05/km)

Herkenbaar op alle hierboven punten d:)b
Maar eenmaal op snelheid geen last meer van

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 16:39
Ja ik heb ook weer een rondje gelopen. Ik had gisteren een ronde gelopen van 6.5 km op 4:40m/km dus dat was wel lekker. Vandaag 15.3 km op 5.40m/km dat was eigenlijk iets te snel maar het liep wel onwijs lekker. Dat is de langste afstand die ik in tijden ben geweest. Maar het ging eigenlijk wel goed. Nu wat rust en dan volgende week kijken hoe alles dan weer loopt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vandaag op pad gegaan om mijn jaardoel van 1000km vol te maken! Was echt heerlijk loop weer, lekker zonnetje! En de 1000km volgemaakt!

Nu rest alleen nog mijn fietsdoel van 1000km (nog 170 te gaan).

https://strava.app.link/9TqBj19AYbb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Roozzz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:39:
[...]

Van een tijdje terug, klik vooral ook even door naar het artikel:
Roozzz in "Hardlopen - deel 9"

Maar ik denk dat je ze inderdaad nog een flink stuk harder mag lopen. Alles net boven en onder omslagpunt.
Bedankt, mooi artikel.

Ga de komende tijd maar eens kijken om die 30/30's versie 2 te gaan lopen op wekelijkse basis.

Komt voor mij neer op tempo's van 4.10 en 4.40 p/km ongeveer, denk dat ik daar na een x aantal herhalingen wel aardig kapot op ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Valencia live marathon YouTube: YouTube
Ze zijn al ~16 km onderweg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 10:42
Lopen ze daar even met 4 onder het wr op de halve. Nieuw schoenen of nieuw productje? Want het gaat de laatste tijd wel hard (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
voor wie het deels terug wil zien.

Bij de dames, Dibaba geen WR, wel een PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Vandaag weer voor het eerst gelopen na 2 weken verplichte corona rust. Toen ik klachtenvrij was eerst thuis nog wat aan krachttraining gedaan en vandaag dus weer naar buiten. Ik heb zeer rustig gelopen over een kleine afstand. Nu goed rusten en goed in de gaten houden hoe m'n lichaam reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

3x een marathon limiet voor de OS ... (opm: Abdi was al geplaatst)

Edit: Zolang je de live stream nog terug kunt qua time shift... zie je op de achtergrond van de interviews de diverse Nederlanders kort door het beeld "flitsen".... rond hun finishtijd.... Abdi alleen het hoofd ..

https://nos.nl/teletekst#608
Olympische limiet marathonlopers

Bart van Nunen,Frank Futselaar en
Andrea Deelstra hebben bij de marathon
van Valencia alle drie voldaan aan de
limiet voor de Olympische Spelen.

Van Nunen liep de 42,195 km in 2.10.16.
De Utrechter (25) bleef daarmee ruim
binnen de limiet voor Tokio (2.11.30)
en verpulverde zijn persoonlijk record
(was 2.13.09).Futselaar liep precies de
limiet en ook de Arnhemmer (29) liet
niets heel van zijn PR (was 2.14.06).De
beste Nederlander was Abdi Nageeye,die
al zeker was van de Spelen (2.07.09).

Deelstra kwam binnen na 2.28.28 en dat
was twee seconden sneller dan de limiet
voor de Spelen.Marathondebutante Jill
Holterman redde het met 2.23.52 niet.

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 06-12-2020 11:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BernieW
route99 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:25:
3x een marathon limiet voor de OS ... (opm: Abdi was al geplaatst)

[...]
Wat zal Deelstra blij zijn, huis verkocht om te kunnen blijven trainen en de limiet te halen, debacle in Tokyo en dan nu toch de limiet halen. Zegt wat over doorzettingsvermogen en stalen zenuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Idd.
En Frank's 2e poging net goed.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

vhal

ಠ_ಠ

Mooie tijden ook van de NL'ers in Valencia. Jill Holterman ook een mooi debuut op de marathon :)
vhal schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:28:
....
Nu even een 5KM gelopen met deze schoenen

- ik vind ze behoorlijk tricky qua grip, de temperatuur lag rond de 1 a 2 graden Celsius maar ik kreeg niet bepaald het idee dat ze aan het asfalt kleven. Sommige stukken (bruggetje, haakse bocht) waren toch wel even oppassen. Het gebruikte rubber lijkt ook wel wat harder dan normaal. De meeste reviews die ik lees beamen dit wel.

- waar ik bij mijn vorige run de zooltjes had vervangen door een Mysole running variant, heb ik nu gelopen met de standaard inlegzooltjes. Na mijn testloop had ik opeens last van een gevoelige peesplaat omdat de schoen behoorlijk flexibel is maar de gebruikte inlegzool een stugger stuk kent die niet lekker meebuigt. Op een gegeven moment ging dit irriteren. Met de originele zooltjes heb ik dit probleem eigenlijk niet.

- Ondanks de 8mm drop voel ik toch wel mijn kuiten, iets om rekening mee te houden met het opbouwen.

De genoemde 5 KM was een klein wedstrijdje (https://www.strava.com/activities/4436452392) van de lokale loopgroep i.c.m. kleine bubbles. Ik liep samen met 3 andere heren die een 10KM sub 45" in de planning hadden. Zelf had ik een sub 23" in gedachten op de 5KM waardoor de pace van iedereen wel rond de 4:30/km lag. De laatste halve kilometer heb ik de heren bedankt en kon ik nog een kilometer van 4:15 lopen om tot een 22:14 te komen wat toch wel een mooi PR is geworden (vorige was 23.02) :)

en blijkbaar loopt @Ramzzz ook hard :w

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

vhal schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:50:
Mooie tijden ook van de NL'ers in Valencia. Jill Holterman ook een mooi debuut op de marathon :)

[...]

- ik vind ze behoorlijk tricky qua grip, de temperatuur lag rond de 1 a 2 graden Celsius maar ik kreeg niet bepaald het idee dat ze aan het asfalt kleven. Sommige stukken (bruggetje, haakse bocht) waren toch wel even oppassen. Het gebruikte rubber lijkt ook wel wat harder dan normaal. De meeste reviews die ik lees beamen dit wel.

- waar ik bij mijn vorige run de zooltjes had vervangen door een Mysole running variant, heb ik nu gelopen met de standaard inlegzooltjes. Na mijn testloop had ik opeens last van een gevoelige peesplaat omdat de schoen behoorlijk flexibel is maar de gebruikte inlegzool een stugger stuk kent die niet lekker meebuigt. Op een gegeven moment ging dit irriteren. Met de originele zooltjes heb ik dit probleem eigenlijk niet.

- Ondanks de 8mm drop voel ik toch wel mijn kuiten, iets om rekening mee te houden met het opbouwen.

De genoemde 5 KM was een klein wedstrijdje (https://www.strava.com/activities/4436452392) van de lokale loopgroep i.c.m. kleine bubbles. Ik liep samen met 3 andere heren die een 10KM sub 45" in de planning hadden. Zelf had ik een sub 23" in gedachten op de 5KM waardoor de pace van iedereen wel rond de 4:30/km lag. De laatste halve kilometer heb ik de heren bedankt en kon ik nog een kilometer van 4:15 lopen om tot een 22:14 te komen wat toch wel een mooi PR is geworden (vorige was 23.02) :)

en blijkbaar loopt @Ramzzz ook hard :w
d:)b

Zeker, na een stevig hiaat van 1,5 jaar (ik was in de nasleep van een halfjaar lage-rughernia-ellende weer gaan hardlopen, maar dat leverde forse rugklachten op) afgelopen september weer begonnen, bij Loopgroep Berkel.

Vandaag een 5 km-test ('eindloop') afgelegd in 25,58, dat viel niet tegen. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vanochtend lekker 18KM door het Lonnerkermeer gehobbeld met de loopgroep. Paar daagjes rust had me wel goed gedaan want mijn benen voelden weer lekker fris. Best nog veel andere hardlopers tegengekomen en een hoop mountainbikers. Die laaste groep reed steevast over het fietspad terwijl er direct naast een lekker modderig zandpad lag. Je hebt toch een mountainbike of wat? :P

Paar keer lekker kunnen schaatsen in het bos over de modder maar verder was het echt prima te doen met de normale schoenen. Lekker gelopen! Het was ook heerlijk weer trouwens! :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Roozzz
Het gestructureerd en gevarieerd trainen aan de hand van het halve marathon schema van garmin coach Greg in de afgelopen 10 weken, begint hier nu toch wel echt zijn vruchten af te werpen. Vanochtend weer zo'n loopje waarbij het met speels gemak en als vanzelf gaat. Resulterend in een nieuw hm-pr op strava. Vorige week ging de lange duurloop ook al zo ontzettend eenvoudig; beide loopjes het gevoel dat ik zo nog een uurtje door had kunnen lopen. Zeg maar als vanouds!
Als ik vergelijk met hoe de verhouding inspanning en tempo lag toen ik weken terug begon en nu is de geboekte progressie aanzienlijk :D
Of de credits nu volledig naar Greg moeten gaan weet ik zo niet, ik denk dat ik met ieder consistent gevolgd plan een aardig stap zou hebben gemaakt :P

Brengt me ergens wel een beetje aan het twijfelen wat ik hierna ga doen. Het plan was eigenlijk om hierna een opbouwschema naar de marathon te pakken en daarmee mijn basis voor lange trailuitstapjes weer op orde te brengen. Om daarna weer in trage-slak-hoogtemeter-modus verder te gaan. Nu vraag ik me een beetje af of ik niet beter nog even wat langer meer op tempo kan/moet focussen, met bijv een vlotte wegmarathon in gedachten. Uiteindelijk helpt dat ook behoorlijk in de ultra wereld en stiekem vermaak ik mij hier, voor nu, ook prima mee...

PS is er hier ooit al eens iets geschreven over marathon plannen en hoe deze tot elkaar verhouden? Je hebt er ongeveer een miljoen, met enkele bekenden zoals Pfitzinger maar ook heel veel mensen die mij niets zeggen. Iemand een startpunt om een beetje kennis op te bouwen? Just asking for a friend O-)
vhal schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:50:
[...]

Oh typisch. Dat herken ik niet echt, eigenlijk alleen op stroken met natte bladeren op het asfalt vind ik het echt glad. Verder weinig issues toen ik eenmaal gewend was aan de iets hogere stack. Inmiddels ga ik gewoon volle bak de bochten in, ook als het wat nat is. Ik kan mij voorstellen dat referentiekader hier relevant is, misschien zijn al mijn schoenen behoorlijk glad :P
Tof dat er nog wedstrijdjes georganiseerd worden, gefeliciteerd met je pr *O*

[ Voor 30% gewijzigd door Roozzz op 06-12-2020 15:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InZane
Gelukkig heeft mijn enkel zich vanochtend goed gehouden tijdens de intervaltraining na de verzwikking van gisterochtend.
Het is licht gevoelig, maar had er niet bijzonder veel last van. Gewoon een beetje verrekt dus.

Vanochtend hadden we een leuke interval waar een dobbelsteen aan te pas kwam. Het aantal gegooide ogen moest je vermenigvuldigen met 100m en dat werd dan de afstand voor zowel tempo als herstel daarna. Dat hebben we ong. 6km gedaan.

Had voor de 3e keer m'n Zoom Fly's mee en daar begin ik aardig aan te wennen. Tijdens joggen vind ik ze niet geweldig, maar de tempo's zijn lekker. Ging ook makkelijk, maar het groepje waar ik mee liep ging sowieso niet heel hard.

Hier geen last gehad van de 8mm drop trouwens. Loop normaal op 10mm.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/6AtgXmLYZbb

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo, ik komt me ook weer een keer melden in dit topic. Na een goed begin in 2019 volgde een vervelende enkelblessure en daarna ruim een half jaar met veel reizen voor werk en daardoor weinig gelopen. Sinds feabruari van dit jaar weer opgestart en inmiddels opgebouwd naar steady 40 tot 50km per week.

Vanochtend voor het eerst in anderhalf jaar net weer onder de 20 min gedoken op de 5 km (strava). De komende maanden wil ik lekker door lopen, om hopelijk volgend jaar nog wat seconden van die tijd af te kunnen snoepen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik heb sinds m’n marathon weer lekker kilometers gemaakt (60% Z1, 30%Z2, heel rustig dus) en ga nu een weekje rustig doen en dan begint de volgende marathonvoorbereiding alweer! Nog 19 weken tot m’n marathon op 11/18 april (laat het afhangen van wat er door gaat). Mocht er niets zijn dan loop ik gewoon zelf, denk ik. Ik ga weer volgens Advanced Marathoning trainen, heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:22
chris schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:22:
Nog 19 weken tot m’n marathon op 11/18 april (laat het afhangen van wat er door gaat).
Tof en suc6!

Welke optie heb je? In Dld? Of ook in Nld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:04

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:53:
Het gestructureerd en gevarieerd trainen aan de hand van het halve marathon schema van garmin coach Greg in de afgelopen 10 weken, begint hier nu toch wel echt zijn vruchten af te werpen. Vanochtend weer zo'n loopje waarbij het met speels gemak en als vanzelf gaat. Resulterend in een nieuw hm-pr op strava. Vorige week ging de lange duurloop ook al zo ontzettend eenvoudig; beide loopjes het gevoel dat ik zo nog een uurtje door had kunnen lopen. Zeg maar als vanouds!
Als ik vergelijk met hoe de verhouding inspanning en tempo lag toen ik weken terug begon en nu is de geboekte progressie aanzienlijk :D
Of de credits nu volledig naar Greg moeten gaan weet ik zo niet, ik denk dat ik met ieder consistent gevolgd plan een aardig stap zou hebben gemaakt :P

Brengt me ergens wel een beetje aan het twijfelen wat ik hierna ga doen. Het plan was eigenlijk om hierna een opbouwschema naar de marathon te pakken en daarmee mijn basis voor lange trailuitstapjes weer op orde te brengen. Om daarna weer in trage-slak-hoogtemeter-modus verder te gaan. Nu vraag ik me een beetje af of ik niet beter nog even wat langer meer op tempo kan/moet focussen, met bijv een vlotte wegmarathon in gedachten. Uiteindelijk helpt dat ook behoorlijk in de ultra wereld en stiekem vermaak ik mij hier, voor nu, ook prima mee...
mijn oorspronkelijke schema was een marathonschema (toen ik op aan het bouwen was voor de marathon van Noord-Korea, schema was wel custom gemaakt door mijn broer omdat hij bezig was met zijn opleiding tot hardlooptrainer). Daarna voor het schema van 80K van Runnersworld gegaan en ik vond dat er niet zo een heel grote verschillen tussen waren: het eindstuk van het marathonschema en het 80K schema voelden gelijk aan, bij de 80K ging ik alleen stevig de afstand uitbouwen, maar zelfs daar zat ik veelal rond de 200 tot 250 (vergelijkbaar met coach gregg voor nu).

Ik denk ook dat coach gregg zijn werk prima te gebruiken is als basis voor de lange uitstappen mits je het wat aanvult met een regelmatige lange trail ernaast? Ik maak ook even de aanname dat er een redelijke relatie is dan wel tussen je prestaties in de hogere zones en in z1/z2 :P Als je 1 van de 2 trained, verschuift de ander ook een beetje.
PS is er hier ooit al eens iets geschreven over marathon plannen en hoe deze tot elkaar verhouden? Je hebt er ongeveer een miljoen, met enkele bekenden zoals Pfitzinger maar ook heel veel mensen die mij niets zeggen. Iemand een startpunt om een beetje kennis op te bouwen? Just asking for a friend O-)
Runnersworld (https://www.runnersworld..../marathon-training-plans/)? :D Moet je alleen zelf je gewenste pace bedenken, maar als je straks je halve marathon hebt gedaan, kun je die gebruiken als startpunt om te kijken wat haalbaar en ambitieus is op de hele?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lief dagboek....... :P

In het kader van mijn herintreden in de loopsport heb ik afgelopen vrijdag een bezoekje gebracht aan Run2Day in Amersfoort *O* .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufGdp3fBZ7x19ZaHy8rm0LAdU5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gabJREmkXqKuexLqpUwksGhr.jpg?f=user_large

Fijne ruime winkel en prettig geholpen daar de aanwezige medewerkster.

Erg leuk om je loop op video terug te kunnen zien. Ik had geen idee óf en hoe ik proneerde maar ik blijk een zeer neutrale loper. Uiteindelijk heb ik de Brooks Ghost 13 gekozen. d:)b

Ik ben heel erg blij dat ik even langs zo'n speciaalzaak ben geweest. Ik heb altijd gerend op simpele sportschoenen. Ik heb nu voor het eerst een paar echte hardloopschoenen en dat maakt echt een heel verschil. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhhx-XD-lOwsB72mi8MssG1rcWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RlbWd97K2jiPOyL4Age3cpBd.jpg?f=user_large

Nog even wat kleding gepast en uiteindelijk gekozen voor een niet al te dikke Fusion broek, een Asics longssleeve-shirtje, een setje sokken en een knalgele Fusion jas* voor koud/vies weer.
Die moest ik helaas ff ergens online bestellen, niet meer leverbaar en op voorraad bij R2D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBT4VK4UsaAvtCBCVamz91AtGos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rwbDKzXzXCBPkGTgF7VOiHgl.jpg?f=user_large

Zondagmiddag na de boswandeling met Mrs.Fraggert en de hond de eerste interval-training gepakt.
Moet alleen beter mijn schema lezen, ik moest 10-12 setjes van 1 min lopen/ 2 min. wandelen en dat werdt 1 min lopen en 1 min wandelen, lezen is moeilijk |:(
Iets te weinig rust dus maar mijn 12 setjes gingen goed en het voelde als een prima inspanning: niet te veel niet te weinig. Vandaag nergens pijn of onbehaaglijk gevoel, slechts wat gezonde spierpijn in de vastus. Mijn rooster wordt Zondag, Woensdag en Vrijdag.

Als bonus voelde ik meteen weer de klik met het lopen (lees=sporten) die ik dus meer miste dan ik eigenlijk dacht.

TL;DR

Thanks voor julle bemoedigende welkomstwoorden in dit leuke topic, it giet oan :+
Over 10 weken moet ik 30 min kunnen en dan gaan we naar het volgende schema, ik ga me ook even verdiepen in apps als Strava om de boel leuk bij te kunnen houden.

Happy running :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Een hoop nieuwe gezichten in het topic, welkom!!! d:)b d:)b

Even een minder weekend qua hardlopen. Je hebt van die weekenden dat het gewoon niet gaat, dit was er zo een. Gelukkig zitten we in herstelweek, dus het heeft niet heel veel effect op mijn training. En soms een weekje iets rustiger aan kan geen kwaad toch :). Merkte zaterdag en gisteren op dat ik een gebrek aan inspiratie had om een leuke route te bedenken. Ook de kou maakt dat ik eigenlijk geen zin heb om te gaan. Allemaal zo'n gedoe; thermoshirt aan, lonsleeve aan, horloge over de mouw, broek aan, borstband om, thermo omlaag, borstband zit verkeerd, shirt weer omhoog, borstband goed, thermo omlaag, band verschuift weer een beetje. Handschoenen aan, handschoenen weer uit, deur sluiten, handschoenen weer aan en langzaam eens beginnen met lopen.

Zaterdag stond eingenlijk een DL van 6 of 8km op de planning, maar na 5.6km kwam ik voorbij huis en dacht "die laatste 400m, 1 rondje om de baan maken het verschil niet meer".

Gisteren eigenlijk een loop van 18km op de planning, maar na 10km was ik er al klaar mee.

Snel vergeten dit weekend en op naar volgende week :)

Overigens is het probleem met niet syncen van Garmin naar Strava opgelost. Om de een of andere reden was de hele verbinding van Garmin naar Strava foetsie. Heb deze opnieuw aangemaakt en fixed.

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 07-12-2020 11:07 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Calitomnication schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:45:
Een hoop nieuwe gezichten in het topic, welkom!!! d:)b d:)b

Even een minder weekend qua hardlopen. Je hebt van die weekenden dat het gewoon niet gaat, dit was er zo een. Gelukkig zitten we in herstelweek, dus het heeft niet heel veel effect op mijn training. En soms een weekje iets rustiger aan kan geen kwaad toch :). Merkte zaterdag en gisteren op dat ik een gebrek aan inspiratie had om een leuke route te bedenken. Ook de kou maakt dat ik eigenlijk geen zin heb om te gaan. Allemaal zo'n gedoe; thermoshirt aan, lonsleeve aan, horloge over de mouw, broek aan, borstband om, thermo omlaag, borstband zit verkeerd, shirt weer omhoog, borstband goed, thermo omlaag, band verschuift weer een beetje. Handschoenen aan, handschoenen weer uit, deur sluiten, handschoenen weer aan en langzaam eens beginnen met lopen.

Zaterdag stond eingenlijk een DL van 6 of 8km op de planning, maar na 5.6km kwam ik voorbij huis en dacht "die laatste 400m, 1 rondje om de baan maken het verschil niet meer".
thanks d:)b

No worries, iedereen herkent zich daar wel een keer in. Ik ben vroegah al wel eens binnen de 100 meter omgedraaid en de mountainbike gepakt :P Dat ging 'm rennend niet worden.
Calitomnication schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:45:

Zaterdag stond eigenlijk een DL van 6 of 8km op de planning
Ah, ik moet even wennen, ik las "DeadLift van 6 of 8 km" _O- even omschakelen :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
aerofreak schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:01:
Check! Eerste 10 km in the pocket! :) laatste kilometer werd wel wat zwaarder, maar toch blij dat ik het gehaald heb. En nu lekker de beentjes omhoog :Y

@Tim_W zag ik jou lopen op de haarsteeg? Zou kunnen volgens strava...
Dat zou inderdaad goed kunnen, was daar bezig met een laatste tempoblok dus als er iemand afgepeigerd voorbij kwam dan was ik het waarschijnlijk. :P

Netjes trouwens, lekker zo'n 1e 10km, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Hier afgelopen Vrijdag op advies van @Krylinck besloten om 3X3km tempoblokken op 10km wedstrijd tempo te doen. De 1e ging met wind tegen op zo'n 4:30/km en de laatste 2 zo rond de 4:15/km. Tijdens het laatste blok wel ineens een vervelende steek in m'n zij dus even een klein stukje moeten wandelen. De blokken voelde verder goed, lekker om weer eens tegen het omslagpunt aan te knallen >:) Resultaat was dan ook meteen een 10 km PR van 45:12. :)

Zaterdag een duurloopje van ruim 15km die eigenlijk iets te hard ging, maar daardoor wel meteen nog een PR, namelijk de 15KM in 1:17:16. (lezen we mee @Tinusvolkel? :9

Gisterenochtend vroeg afgesloten met een rustig herstelloopje.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44
@Fraggert goeie tight is dat van Fusion he. Heb mezelf er 2 weken terug ook op een getrakteerd, in de sale bij de MudSweatTrails store :) van de week voor het eerst aangehad en een fijn ding. Die zakken op de bovenbenen zijn erg handig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

De hele dag druk geweest met de kinderen. Op de fiets naar het zwembad en de skipiste, dus ik had het berekoud gisteren. Toch maar de hardloopspullen aan en gisteravond een rondje van 5 km gedaan. En eigenlijk was het best lekker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Hier weer lekker flinke tempoblokken gelopen wat ik toch wel mooi vind :)
Dus @Krylinck met jouw advies van laats begin ik volgend jaar mee, dit jaar even nog 26 wekelijke halve marathons op een rij lopen. Waar ik denk ik 27 december een <1:25 poging ga doen als afsluiter.
Tim_W schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:07:
[...]

Dat zou inderdaad goed kunnen, was daar bezig met een laatste tempoblok dus als er iemand afgepeigerd voorbij kwam dan was ik het waarschijnlijk. :P

Netjes trouwens, lekker zo'n 1e 10km, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Hier afgelopen Vrijdag op advies van @Krylinck besloten om 3X3km tempoblokken op 10km wedstrijd tempo te doen. De 1e ging met wind tegen op zo'n 4:30/km en de laatste 2 zo rond de 4:15/km. Tijdens het laatste blok wel ineens een vervelende steek in m'n zij dus even een klein stukje moeten wandelen. De blokken voelde verder goed, lekker om weer eens tegen het omslagpunt aan te knallen >:) Resultaat was dan ook meteen een 10 km PR van 45:12. :)

Zaterdag een duurloopje van ruim 15km die eigenlijk iets te hard ging, maar daardoor wel meteen nog een PR, namelijk de 15KM in 1:17:16. (lezen we mee @Tinusvolkel? :9

Gisterenochtend vroeg afgesloten met een rustig herstelloopje.
Lekker bezig (y) hier had ik een soort van zelfde training maar dan een 4x4km die eigenlijk wel vanzelf ging, alleen op het einde was de energie een beetje op wat ook niet heel gek is. Maar m'n benen voelde nog prima dus de nieuwe Boston 9 schoenen die ik gister voor het eerst echt getest heb (nog bedankt <+:) (y) ) deden het prima.

Hier ook wat PR's erbij gelopen dus moet het lijstje nog updaten, maar voor de zekerheid kan je beter een DM sturen, dan vergeet ik het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:07:
@Fraggert goeie tight is dat van Fusion he. Heb mezelf er 2 weken terug ook op een getrakteerd, in de sale bij de MudSweatTrails store :) van de week voor het eerst aangehad en een fijn ding. Die zakken op de bovenbenen zijn erg handig!
Ja, echt een fijne broek zeg. Ik heb het al snel vrij warm (ik heb het zelden koud) maar wilde voor de aankomende koude wintermaanden (veel interval dus afkoelen) wel een lange broek maar vooral niet te dik voor tijdens het rennen.

Paar tights om me kont gehad, maar deze vond ik echt top. Zakjes voor de huissleutel en evt smartphone (nu in mijn hand vanwege de 60 sec timer) straks voor Spotify tijdens langere lopen.

Ik wacht nog even af af wat mijn warmtehuishouding gaat doen maar ik denk dat ik er nog een bodywarmer bij wil voor tussen longsleeve en de S1 (regen)jas. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Lekker al die PRs hierboven! Goed bezig allemaal.
elastiek schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:42:
[...]

Tof en suc6!

Welke optie heb je? In Dld? Of ook in Nld?
Ik ben ingeschreven voor Hannover (die wou ik eigenlijk doen), Cuxhaven (nog van vorig jaar) en Enschede (daar heb ik misschien iemand om mee te lopen). En er is nog een kleine marathon op een uurtje of twee rijden van hier, dat is ook nog een optie. Het liefst loop ik een zo groot mogelijke wedstrijd. Ik wil graag een snelle tijd lopen, en dat vind ik wat makkelijker als ik ergens in een groepje loop. Bij zo'n kleine marathon heb ik veel meer kans dat ik alleen kom te lopen.

Ik heb wel een heel ambitieus doel (wil 'm nog niet posten want dat voelt te veel als opscheppen met iets wat ik op dit moment nog helemaal niet kan). Maar om dat te kunnen, moet er eerst nog anderhalve minuut van m'n 10km PR af (als indicatie dat ik 't op de hele marathon ook kan).

Mocht er nou niets doorgaan dan loop ik gewoon zelf. Misschien kunnen we tegen die tijd weer reizen (op 't moment is NL voor ons risicogebied) en dan wil ik 'm wel in NL lopen (lekker vlak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 22:19
Hallo,

Einde september heb ik voor mijn 11-weken schema om 5k à 4:50 te lopen, een lactaatdrempeltest gedaan. Ik kwam toen uit op 5:41 à 164 BPM. (Fenix 6 pro met hartslagband Polar)

Nu zijn we dus in de laatste week, en alles gaat voorspoedig. Volgens de Garmin Coach "betrouwbaarheidsbarometer" heb ik de planverwachtingen overtroffen en kan ik mezelf een wat uitdagender doel stellen. Ondanks herhaaldelijke temporuns blijft die lactaatdrempel quasi onveranderd? Staat nu op 164 BPM en 5:34. Na herhaaldelijke temporuns, intervaltrainingen etc, waarbij ik tevens in een hogere cadans loop nu en ook echt vooruitgang voel, zou die LT-drempel maar zo weinig wijzigen? Ik heb mijn hartslagzones obv LT-drempel staan, dus ik weet niet goed of ik dit zo moet houden. Kan iemand me hierin wat inzichten geven? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

chris schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:25:
Ik heb wel een heel ambitieus doel (wil 'm nog niet posten want dat voelt te veel als opscheppen met iets wat ik op dit moment nog helemaal niet kan). Maar om dat te kunnen, moet er eerst nog anderhalve minuut van m'n 10km PR af (als indicatie dat ik 't op de hele marathon ook kan).
Als nieuwkomer hier wil ik me niet meteen overal mee bemoeien maar.......top dat je voor jezelf zo'n stip op de horizon zet als doel _/-\o_

Persoonlijk zie ik het noemen daarvan absoluut niet als opscheppen. :)

Na mijn eerste prutsrondje van afgelopen zondag als start van mijn beginnerschema heb ik de 5 en 10 km op termijn als doel. Maar stiekem wil ik uiteindelijk absoluut weer een halve marathon kunnen doen. Dan ben ik weer dáár beland, waar ik jaren geleden gestopt ben. Die HM van Egmond liep ik overigens in een haast beschamende 2:19:xx :P

Niks mis met jezelf een dik doel stellen en (imho) dat hier te delen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Lekker bezig @chris
Ben benieuwd of het je mentaal allemaal op kunt brengen met de wetenschap dat het allemaal uiterst onzeker is of het door gaat.

Loop ik zelf nu wel een beetje tegenaan. Daarom richt ik het vizier, nu al, maar vast op het najaar. Komende tijd (winter + voorjaar) gewoon lekker lopen waar ik zin in heb en vooral kilometers maken. Wat meer de sportschool in en dan maar duimen dat er volgend jaar weer echte wedstrijden komen.

Gister wel lekker een halve marathon kunnen trailen met een loopmaatje. Gewoon slap ouwehoeren, horloge alleen gebruiken voor navigatie, tijd en tempo niet belangrijk. Helemaal top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

En dan kijk ik op Strava, en zie de tempo's die jullie lopen. Dat is toch wel weer next level, zeg. Ik vind mezelf met 11,5 km/u niet langzaam, maar ik zie mijn tempo niet snel onder de vijf minuten op de kilometer komen.

Geen klacht overigens, iedereen loopt in zijn eigen tempo en ik heb nu een hogere gemiddelde snelheid dan ooit. Misschien helpt het om nog 30 kilo af te vallen :+

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
GSX-MAN schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:39:
En dan kijk ik op Strava, en zie de tempo's die jullie lopen. Dat is toch wel weer next level, zeg. Ik vind mezelf met 11,5 km/u niet langzaam, maar ik zie mijn tempo niet snel onder de vijf minuten op de kilometer komen.

Geen klacht overigens, iedereen loopt in zijn eigen tempo en ik heb nu een hogere gemiddelde snelheid dan ooit. Misschien helpt het om nog 30 kilo af te vallen :+
Is een kwestie van wennen en trainen. Ik loop ook niet al mijn trainingen onder de 5 minuten per kilometer. Maar ik merk wel dat ik het aan de ene kant langer vol houd op een snelheid van ongeveer 5.40 waar het eerst 6 was. Daarnaast liep ik pas een pr op de 5 km met gemiddeld 4.30. Ik ben aan het trainen voor een halve marathon in maart. Eerst maar eens een lekkere hardloopbasis neerleggen en dan een kijken wat ik volgend jaar kan bereiken.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roadman
Stukje op de NOS vandaag over de wonderhardloopsloffen waar record na record mee gelopen wordt:

https://nos.nl/artikel/23...on-twee-drie-minuten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Tnx, mooi stukkie..

PS: Maar.. is een stukje van gisteren uit de reguliere uitzending tussen 18-19 uur....
Slim gedaan om dat nog even zo uit te lichten... tis wel recyclen van het nieuws maar wel netjes gedaan om een nog bredere doelgroep te bereiken.

[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 07-12-2020 09:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
@Poekie, @Tim_W, @vhal en @Tinusvolkel de PR lijsten zijn weer uptodate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Echt, die Smashrun mensen zijn helden. Ik lig er even uit ivm herstel van een operatie (heeft niet met hardlopen te maken) en vandaag sturen ze een "Weekly Non-Running Report". <3

Jammer van mijn 277 dagen streak. Maar nu heb ik een doel om te verslaan. :) Hopelijk mag ik weer hardlopen voor het eind van het jaar, anders moet ik nog een jaar wachten voor die jaarbadge. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 07-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Mijn 1km tijd is trouwens 3:24. Zie dat er nu 3:27 in het overzicht staat, maar dat klopt niet.
Toch weer 3 seconden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
@Tim_W Haha, wat, je loopt inclusief herstelpauzes een persoonlijk record? Netjes xD dan zit er heel wat in als je een wedstrijd gaat lopen!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:40
Hoi Tweakers,

Ik ben al een paar maanden dageljiks aan het wandelen, en wil daarnaast nu ook gaan hardlopen. Geen marathons, maar puur voor een betere conditie en even m'n hoofd leeg te maken.

Nu ben ik op zoek naar een simpele android app die me onderweg met een (liefst Nederlandse) stem coacht. In het begin bijvoorbeeld elke 2 minuten zegt dat ik moet gaan wandelen, en na een minuut weer meldt dat ik moet gaan rennen.

Ik heb al verschillende apps geprobeerd, maar voor sommigen betaal je direct 10 euro per maand, sommigen zijn alleen in het Engels, of de optie zit er simpelweg niet in.

Allerlei uitgebreide statistieken zijn leuk, maar voor mij niet echt een must.

PS: Ik heb ook een Galaxy Watch 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Krylinck schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:15:
@Tim_W Haha, wat, je loopt inclusief herstelpauzes een persoonlijk record? Netjes xD dan zit er heel wat in als je een wedstrijd gaat lopen!
Of ik snap het niet helemaal maar in de activiteit zie ik dat de 'blokken' direct achter elkaar zijn (of althans, zo lijkt het). Alleen in km 7 een stukje (significante) vertraging of mis ik iets?
powermarcel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:21:
Hoi Tweakers,

Ik ben al een paar maanden dageljiks aan het wandelen, en wil daarnaast nu ook gaan hardlopen. Geen marathons, maar puur voor een betere conditie en even m'n hoofd leeg te maken.

Nu ben ik op zoek naar een simpele android app die me onderweg met een (liefst Nederlandse) stem coacht. In het begin bijvoorbeeld elke 2 minuten zegt dat ik moet gaan wandelen, en na een minuut weer meldt dat ik moet gaan rennen.

Ik heb al verschillende apps geprobeerd, maar voor sommigen betaal je direct 10 euro per maand, sommigen zijn alleen in het Engels, of de optie zit er simpelweg niet in.

Volgens mij houden de meesten dat gescheiden, je kan middels Strava / Runkeeper etc je activiteit loggen (als je dat wil). En daarnaast zijn er bijvoorbeeld de Start to Run MP3's met Evy voor wat je moet doen. De officiele van start to run is tegenwoordig inderdaad ook abonnement maar de oude MP3s zijn volgens mij online nog wel te vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door Shinji op 07-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
@Krylinck Mijn PR stond al sinds 31 December afgelopen jaar tijdens m'n 1e en enige wedstrijd. Ik was toen net 4 maanden aan het hardlopen daar dus daar zat inmiddels wel zat ruimte voor verbetering in. :P

Helaas geen wedstrijden meer kunnen doen en zo was deze het hele jaar blijven staan. Met een wedstrijd snoepen we er ongetwijfeld weer wat vanaf. :)

@Shinji ik had na elk 3km blok een korte rust van 400 meter. Waarschijnlijk wat te weinig, maar het ging lekker en had stiekem het 10km PR in m'n achterhoofd. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tim_W op 07-12-2020 11:44 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

powermarcel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:21:
Hoi Tweakers,

Goed bezig d:)b ook een nieuwkomer :)

Ik gebruik dan wel geen stemcoach, maar ik loop met een simpel beginnersschematje en gebruik daarvoor de timer-functie van mijn wekker op de smartphone. Die attendeert mij wanneer het tijd om is voor het volgende onderdeel.

Ik kan van te voren dus de hele training programmeren met meerdere timers zodat je ook ziet welke timer je hebt gehad (die is dan rood) en dus hoe ver je in je training bent. Simpel en doeltreffend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvSUJT_ygi2O3iJLri9c6Qg9j8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUbzqkJ66vOOysH366WpqZNO.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de interval van zondag, je kunt elke timer natuurlijk afzonderlijk instellen, zoals 3 om 5 minuten of wat je wilt.

Mijn broertje heeft gelopen met die app van Evy dingesnogwat, dat beviel hem prima.

https://www.hiphardlopen....rmatie/hardlopen-met-evy/

Die is volgens mij niet zo duur als de 10 euro die je noemt.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat gewauwel aan mijn kop te hebben. Ik moet nu even door die korte trainingen heen zodat ik straks wat langer kan lopen en dan heerlijk muziek kan luisteren op Spotify :)

Zodra ik op de 5km zit ga ik over op Strava of iets dergelijks zodat ik ook naar mijn tempo en afstanden kan kijken. Maar zoals @Shinji al opmerkt, dat is geen coach voor tijdens het rennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 07-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
Moet zeker lukken @Tim_W :) ik ga duimen!

Het lijkt er trouwens, naar aanleiding van mijn eerdere bericht een paar dagen geleden, toch op dat ik afgelopen weekend een PR gelopen heb (!). Strava gaf 'm al als 2:48 door, daar schrok ik een beetje van want zo voelde het absoluut niet. Ik heb m'n Strava- en Watch-output nageplozen en het vanmorgen nagemeten met een gekalibreerde combo van fietswiel + snelheidsmeter en ik kom met een behouden berekening op een mooie 2:53 op de kilometer (daadwerkelijke tijd 2:51-2:53). @Tinusvolkel als u wilt :)

Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• powermarcel10
Fraggert schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:39:
[...]

Goed bezig d:)b ook een nieuwkomer :)

Ik gebruik dan wel geen stemcoach, maar ik loop met een simpel beginnersschematje en gebruik daarvoor de timer-functie van mijn wekker op de smartphone. Die attendeert mij wanneer het tijd om is voor het volgende onderdeel.

Ik kan van te voren dus de hele training programmeren met meerdere timers zodat je ook ziet welke timer je hebt gehad (die is dan rood) en dus hoe ver je in je training bent. Simpel en doeltreffend.

[Afbeelding]

Dit was de interval van zondag, je kunt elke timer natuurlijk afzonderlijk instellen, zoals 3 om 5 minuten of wat je wilt.

Mijn broertje heeft gelopen met die app van Evy dingesnogwat, dat beviel hem prima.

https://www.hiphardlopen....rmatie/hardlopen-met-evy/

Die is volgens mij niet zo duur als de 10 euro die je noemt.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat gewauwel aan mijn kop te hebben. Ik moet nu even door die korte trainingen heen zodat ik straks wat langer kan lopen en dan heerlijk muziek kan luisteren op Spotify :)

Zodra ik op de 5km zit ga ik over op Strava of iets dergelijks zodat ik ook naar mijn tempo en afstanden kan kijken. Maar zoals @Shinji al opmerkt, dat is geen coach voor tijdens het rennen.
Dankjewel voor je tips! Ik heb die app van Evy geïnstalleerd. Kost 2 euro per maand. Das te doen. Doet precies wat ik zoek. Ik heb zojuist mijn eerste hardloopsessie gedaan. Viel nog niet mee, maar ook niet tegen. Overmorgen gaan we voor een 2e run. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

powermarcel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:53:
[...]

Dankjewel voor je tips! Ik heb die app van Evy geïnstalleerd. Kost 2 euro per maand. Das te doen. Doet precies wat ik zoek. Ik heb zojuist mijn eerste hardloopsessie gedaan. Voel nog niet mee, maar ook niet tegen. Overmorgen gaan we voor een 2e run. 👍
Kijk, dat is nog eens de daad bij het woord voegen _/-\o_

veel succes én natuurlijk plezier gewenst met opbouwen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
powermarcel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:53:
[...]

Dankjewel voor je tips! Ik heb die app van Evy geïnstalleerd. Kost 2 euro per maand. Das te doen. Doet precies wat ik zoek. Ik heb zojuist mijn eerste hardloopsessie gedaan. Viel nog niet mee, maar ook niet tegen. Overmorgen gaan we voor een 2e run. 👍
En schroom niet om een pas op de plaats te maken als Evy je op een gegeven moment te hard van stapel loopt, ga dan bijvoorbeeld een keer een week herhalen. Forceer jezelf niet, een blessure heb je zo te pakken, maar je kunt lang bezig zijn er weer van af te komen. Hardlopen moet ook leuk zijn, anders hou je het niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Fraggert schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:55:
[...]

Kijk, dat is nog eens de daad bij het woord voegen _/-\o_

veel succes én natuurlijk plezier gewenst met opbouwen d:)b
Dankjewel!! _/-\o_
BernieW schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:29:
[...]

En schroom niet om een pas op de plaats te maken als Evy je op een gegeven moment te hard van stapel loopt, ga dan bijvoorbeeld een keer een week herhalen. Forceer jezelf niet, een blessure heb je zo te pakken, maar je kunt lang bezig zijn er weer van af te komen. Hardlopen moet ook leuk zijn, anders hou je het niet vol.
Bedankt voor de tip. Ik ben van nature geneigd om de lat te hoog te leggen voor mezelf. Maar wat je zegt, een blessure heb je zo te pakken. Ik ben inmiddels ook een paar weken onderweg met yoga via yogaplaza (wat ik iedereen kan aanraden) en daar staan ook een aantal goede stretch oefeningen op. Wellicht goed om voor en na die tijd te doen om zo ook blessures tegen te gaan.

Ik ga vanmiddag even naar de action voor een armband voor m'n telefoon. Draadloze oordopjes heb ik al aangeschaft. Nog even en ik ben net een pro! :P :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Krylinck schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:47:
Moet zeker lukken @Tim_W :) ik ga duimen!

Het lijkt er trouwens, naar aanleiding van mijn eerdere bericht een paar dagen geleden, toch op dat ik afgelopen weekend een PR gelopen heb (!). Strava gaf 'm al als 2:48 door, daar schrok ik een beetje van want zo voelde het absoluut niet. Ik heb m'n Strava- en Watch-output nageplozen en het vanmorgen nagemeten met een gekalibreerde combo van fietswiel + snelheidsmeter en ik kom met een behouden berekening op een mooie 2:53 op de kilometer (daadwerkelijke tijd 2:51-2:53). @Tinusvolkel als u wilt :)
Mooie snelheid (y) en heb hem aangepast.
InZane schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:09:
[...]

Mijn 1km tijd is trouwens 3:24. Zie dat er nu 3:27 in het overzicht staat, maar dat klopt niet.
Toch weer 3 seconden :P
3 seconden dichter bij mij >:) tijd dat ik m'n 1km PR ook is ga verbeteren.
powermarcel10 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:35:
[...]

Dankjewel!! _/-\o_

[...]

Bedankt voor de tip. Ik ben van nature geneigd om de lat te hoog te leggen voor mezelf. Maar wat je zegt, een blessure heb je zo te pakken. Ik ben inmiddels ook een paar weken onderweg met yoga via yogaplaza (wat ik iedereen kan aanraden) en daar staan ook een aantal goede stretch oefeningen op. Wellicht goed om voor en na die tijd te doen om zo ook blessures tegen te gaan.

Ik ga vanmiddag even naar de action voor een armband voor m'n telefoon. Draadloze oordopjes heb ik al aangeschaft. Nog even en ik ben net een pro! :P :P
Goed bezig d:)b maar elke pro vind die armbanden verschrikkelijk ;) mijn broeken hebben allemaal zakken voor een telefoon, maar ik lees hier ook positieve verhalen over een flipbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]

Goed bezig d:)b maar elke pro vind die armbanden verschrikkelijk ;) mijn broeken hebben allemaal zakken voor een telefoon, maar ik lees hier ook positieve verhalen over een flipbelt.
Haha, oké.. Dat is dan dus toch weer een foutje van een amateur. 8)7 Ik ga t gewoon even proberen. Mocht ik m'n roeping gevonden hebben dan kan ik altijd nog eens investeren in goede hardloopkleding e.d. Maar wederom bedankt voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Herkenbaar, gelukkig bemerk ik mijn spierpijn die nu goed doorkomt van zondag. Ik wilde mijn training van WOE al naar DIN halen, maar dat gaan we maar even niet doen. :P

Lees wat betreft rekken even de topicstart over de do's and dont's (dynamisch vs statisch).

Over die armbanden weet ik dat er ook wat discussie is over het veroorzaken van een geforceerd asymetische loop, vooral bij beginners @Tinusvolkel Ik las daar toevallig gister nog een stukje over en snap dat daar allicht wat inzit. Mijn smartphone kan in mijn broek en allicht is een belt een beter plan.

FWIW*:
https://www.prorun.nl/tra...foon-niet-om-je-arm-moet/

*omdat tweakers graag een bron ziet

Goed je ogen op steeltjes zetten en flink om je heen kijken als je je oortjes als zintuig uitschakelt he ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 07-12-2020 14:06 . Reden: Tiepvautjuhs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Laatst online: 11:03
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]

Bij de meeste broeken vind ik de zakken juist super onhandig, zwaait alle kanten op, irriteert tijdens het lopen, zeker als je een telefoon mee hebt. De (meeste) Odlo broeken hebben een klein vakje achterop, daar kan ik precies mijn iPhone X in kwijt, en heb er onderweg geen last meer van.

Vandaag begint na een weekje rustig uitlopen na de HM inspanning van 29 november, de nieuwe ronde met training voor de HM. Doel is vooral om stabieler te gaan lopen en het liefst nog iets af te schaven van het PR dat ik neergezet heb (al vermoed ik dat het wel een uitdaging gaat worden want achteraf gezien denk ik wel dat ik heel hard heb gelopen).

Het programma dat ik in de Nike Run Club app heb laten genereren is 12 weken lang (28/02 is de streefdatum voor een nieuwe "wedstrijd") en heeft in ieder geval meer realistische tijden lijkt het. Tempo loopjes op 4m11, Endurance loopjes op 4m52, intervallen op 3m58, lange loopjes in 4m58. Ik heb licht opgeschaald qua trainingsactiviteiten, het is van 4x per week lopen naar 5x per week lopen gegaan. Daarnaast nog 1x per week een intensievere langer durende workout van Nike Training Club (die ik waarschijnlijk combineer met wat lichtere oefeningen op de andere dagen om goed warm en los te worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gaargod schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:07:
Wat maakt een dergelijke tight nou zoveel beter dan bijvoorbeeld deze van de Decathlon? Ik vind het prijsverschil echt gigantisch. :X Nu merk ik wel aan de shirtjes van de decathlon dat ze snel slijten door het vele wassen maar die tights blijven bij mij redelijk mooi en ze zitten lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Fraggert schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:52:
[...]

FWIW*:
https://www.prorun.nl/tra...foon-niet-om-je-arm-moet/

*omdat tweakers graag een bron ziet

Goed je ogen op steeltjes zetten en flink om je heen kijken als je je oortjes als zintuig uitschakelt he ;)
Mooi dat ze in het artikel de aftershokz aeropex laten zien (maar verder helaas niet op in gaan...)
Maar met deze oortjes sluit je je niet af en ik ben er dus helemaal fan van :)
Mvd1981 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:57:
[...]

Bij de meeste broeken vind ik de zakken juist super onhandig, zwaait alle kanten op, irriteert tijdens het lopen, zeker als je een telefoon mee hebt. De (meeste) Odlo broeken hebben een klein vakje achterop, daar kan ik precies mijn iPhone X in kwijt, en heb er onderweg geen last meer van.

Vandaag begint na een weekje rustig uitlopen na de HM inspanning van 29 november, de nieuwe ronde met training voor de HM. Doel is vooral om stabieler te gaan lopen en het liefst nog iets af te schaven van het PR dat ik neergezet heb (al vermoed ik dat het wel een uitdaging gaat worden want achteraf gezien denk ik wel dat ik heel hard heb gelopen).

Het programma dat ik in de Nike Run Club app heb laten genereren is 12 weken lang (28/02 is de streefdatum voor een nieuwe "wedstrijd") en heeft in ieder geval meer realistische tijden lijkt het. Tempo loopjes op 4m11, Endurance loopjes op 4m52, intervallen op 3m58, lange loopjes in 4m58. Ik heb licht opgeschaald qua trainingsactiviteiten, het is van 4x per week lopen naar 5x per week lopen gegaan. Daarnaast nog 1x per week een intensievere langer durende workout van Nike Training Club (die ik waarschijnlijk combineer met wat lichtere oefeningen op de andere dagen om goed warm en los te worden)...
Aangezien ik alleen strakkere broeken heb, heb ik geen last van een telefoon die alle kanten op zwaait, deze van de decatholon vind ik iig prima :)

PS wat is je nieuwe streeftijd? net onder de 1:30? omdat je PR op 1:30:24 staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44
Nog geen idee @BastiaanN. De tijd zal het leren! En wat is er nou leuker dan jezelf zo af en toe eens verwennen met dure spullen uit de uitverkoop.
Die zakken op de bovenbenen heeft de Decathlon tight niet, dat kun je zo direct al zien natuurlijk.

Ref. Decathlon kleding, zie ook mijn post van vorige week. Prima kwaliteit, geen last van slijtende shirts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BastiaanN schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:01:
[...]

Wat maakt een dergelijke tight nou zoveel beter dan bijvoorbeeld deze van de Decathlon? Ik vind het prijsverschil echt gigantisch. :X Nu merk ik wel aan de shirtjes van de decathlon dat ze snel slijten door het vele wassen maar die tights blijven bij mij redelijk mooi en ze zitten lekker.
Ik kan niet oordelen over die specifieke broek maar in mijn vroegere hardloop-carriere liep ik in het begin ook in een simpel korenblauw gymbroekje van school, voetbalbroek en later goedkopere tights en shirts.

Tot ik daarna wel overging op een mooie Asics broek en shirts van geenideewelkmerkmeer (zou Odlo kunnen zijn). Had ik nou ook maar betere schoenen gekocht toen :)

Natuurlijk betaal je (zoals altijd) een stukje voor een merknaam waar de Decathlon (en soortgenoten) het van volumeverkoop en prijsniveau moeten hebben.

Ik merkte in elk geval wel verschil in pasvorm, comfort, slijtage (zoals met je shirtjes al opmerkt) iets mooiere materialen en zeker een verschil klimaatbeheersing (vochtafvoer en warmte bijv.).

Maar dat zegt allemaal natuurlijk niet dat die Decathlon een slechte broek is :) .
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:09:
[...]

Mooi dat ze in het artikel de aftershokz aeropex laten zien (maar verder helaas niet op in gaan...)
Ik had je getagged vanwege de armband, de opmerking over het afsluiten van je oortjes doelde ik op

@powermarcel* die naar de action ging voor oortjes. :)

*hey, forum doet raar, ik kan niet taggen

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 07-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gaargod schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:11:
Nog geen idee @BastiaanN. De tijd zal het leren! En wat is er nou leuker dan jezelf zo af en toe eens verwennen met dure spullen uit de uitverkoop.
Die zakken op de bovenbenen heeft de Decathlon tight niet, dat kun je zo direct al zien natuurlijk.

Ref. Decathlon kleding, zie ook mijn post van vorige week. Prima kwaliteit, geen last van slijtende shirts.
Eens hoor! Mijn vraag was ook meer omdat mijn garderobe wat uitbreiding behoeft en ik twijfel of ik er niet eens een keer iets 'kwalitatiefs' bij wil halen al de kwaliteit van de Decathlon mij over het algemeen zeker niet tegenvalt. Nu moet ik er elke keer maar weer aan denken om gelijk na mijn run de wasmachine aan te zetten om te voorkomen dat ik de volgende keer in stinkende gear moet gaan rondlopen :P

Mijn algemene ervaring met shirts van de Decathlon is overigens ook prima. Maar ik heb een paar shirtjes van ze die van een ander soort stof zijn die o.a. gevoelige tepels voorkomen bij vochtig weer, maar die lijken niet heel erg goed tegen de wasmachine te kunnen (en dan gaan ze zelfs binnenstebuiten in een waszak... op 30 graden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
..........Nog even en ik ben net een pro! :P :P
Nog een pro tip dan: zoek in dit topic op bingokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
BastiaanN schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:01:
[...]

Geen ervaring met die van de Decathlon, maar die van Fusion zijn tamelijk briljant. Hier in huis zwerven er inmiddels een stuk of 7 rond (kort, lang, warmer) van mij en de misses. De oudste zijn makkelijk 3-4 jaar oud, ik kan ze niet onderscheiden van de nieuwere. Kwalitatief gewoon erg goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Laatst online: 11:03
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:09:
[...]

[...]

Aangezien ik alleen strakkere broeken heb, heb ik geen last van een telefoon die alle kanten op zwaait, deze van de decatholon vind ik iig prima :)

PS wat is je nieuwe streeftijd? net onder de 1:30? omdat je PR op 1:30:24 staat.
Nog niet helemaal helder, ik zou het al mooi vinden als ik 5s/km sneller kan worden, dat zou bijna 2 minuten sneller moeten zijn, dus net onder de 1,5 uur... Maar waar het mij meer om gaat is stabielere km tijden, rustigere opbouw, effectiever lopen.

En uiteraard vasthouden wat ik nu heb opgebouwd (ben inmiddels van 104,x kg naar 88,x kg gegaan in exact 4 maanden tijd), de vrouwmens hier in huis is daar ook wel blij mee O+ :> :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
polthemol schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:53:
[...]

Ik denk ook dat coach gregg zijn werk prima te gebruiken is als basis voor de lange uitstappen mits je het wat aanvult met een regelmatige lange trail ernaast? Ik maak ook even de aanname dat er een redelijke relatie is dan wel tussen je prestaties in de hogere zones en in z1/z2 :P Als je 1 van de 2 trained, verschuift de ander ook een beetje.

[...]

Runnersworld (https://www.runnersworld..../marathon-training-plans/)? :D Moet je alleen zelf je gewenste pace bedenken, maar als je straks je halve marathon hebt gedaan, kun je die gebruiken als startpunt om te kijken wat haalbaar en ambitieus is op de hele?
Ja, eens en die zou prima kunnen. Maar ik zie het als een van de velen en ik wil graag eerst begrijpen hoe dit bedacht is/in elkaar steekt. Aard van het beestje zeg maar :P
Misschien moet ik maar eens een paar boeken gaan bestellen en uitpluizen. Oh dit geeft een aardig startpunt voor wat kennisontwikkeling: https://fellrnr.com/wiki/...f_Marathon_Training_Plans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Fraggert schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:14:
[...]

Ik kan niet oordelen over die specifieke broek maar in mijn vroegere hardloop-carriere liep ik in het begin ook in een simpel korenblauw gymbroekje van school, voetbalbroek en later goedkopere tights en shirts.

Tot ik daarna wel overging op een mooie Asics broek en shirts van geenideewelkmerkmeer (zou Odlo kunnen zijn). Had ik nou ook maar betere schoenen gekocht toen :)

Natuurlijk betaal je (zoals altijd) een stukje voor een merknaam waar de Decathlon (en soortgenoten) het van volumeverkoop en prijsniveau moeten hebben.

Ik merkte in elk geval wel verschil in pasvorm, comfort, slijtage (zoals met je shirtjes al opmerkt) iets mooiere materialen en zeker een verschil klimaatbeheersing (vochtafvoer en warmte bijv.).

Maar dat zegt allemaal natuurlijk niet dat die Decathlon een slechte broek is :) .

[...]

Ik had je getagged vanwege de armband, de opmerking over het afsluiten van je oortjes doelde ik op

@powermarcel* die naar de action ging voor oortjes. :)

*hey, forum doet raar, ik kan niet taggen
Als je er een 10 achter zet wel. @powermarcel10

Zelf gisteren nog een ronde gelopen na een week niks doen ivm een opspelende enkel. Ging goed. Deze week weer gewoon een interval plannen.

[ Voor 7% gewijzigd door m-vw op 07-12-2020 15:11 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

m-vw schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:09:
[...]

Als je er een 10 achter zet wel. @powermarcel10
Ben hier een ouwe rot ;) het ging al mis dat na het apestaartje en de eerste letters al niet automatisch nicknames naar voren kwamen, denk dat windows ff over de zeik was hier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mvd1981 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:49:
[...]

Nog niet helemaal helder, ik zou het al mooi vinden als ik 5s/km sneller kan worden, dat zou bijna 2 minuten sneller moeten zijn, dus net onder de 1,5 uur... Maar waar het mij meer om gaat is stabielere km tijden, rustigere opbouw, effectiever lopen.

En uiteraard vasthouden wat ik nu heb opgebouwd (ben inmiddels van 104,x kg naar 88,x kg gegaan in exact 4 maanden tijd), de vrouwmens hier in huis is daar ook wel blij mee O+ :> :+ :D
Wow, goed bezig! _/-\o_

k zit nu nog net boven de 100, het streven is om voor de kerst eronder te zitten en dan ben ik 29 kilo kwijt. Ik merk dat echt wel in mijn tempo, ik loop met redelijk gemak de 10 km 2-3 minuten sneller dan toen ik 112 kilo woog en nog veel hardliep. Waar ik toen dacht dat ik mijn PR op de 10 km (toen 55.25, 2013 Zevenheuvelenloop) met hard trainen had bereikt en gewicht klaarblijkelijk niet zoveel uitmaakte en er een soort sweet spot was tussen gewicht en conditie waarin ik dus blijkbaar rond de 110 kilo prima tijden liep, merk ik nu dat ik met 10 kilo eraf veel minder moeite heb om echt wel een stukje harder te gaan. Die 10 kilometer binnen de 50 minuten wordt een mogelijkheid en dat had ik eigenlijk nooit verwacht.

Jammer dat ik een paar jaar vergooid heb met blessures, burnout, en ongezond leven, maar ik ben weer op de goede weg. Vrouw klaagt hier dat ze me mager vindt en dat er op rare plekken botten uitsteken. Vind ik nog wel meevallen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Over hardlooptights... ik checkte het net even en blijk al 11 jaar gemiddeld 4x per week (okee, twee seizoenen per jaar) met m'n X-bionic tights te lopen. Zowel de korte als driekwart. Lang heb ik bijna nooit aan. Duur, ja, maar wel erg fijn en blijkbaar flink duurzaam.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
chris schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:25:
Wow! Dat is zeker ambitieus! Ook niet gelijk een tijd waarvan ik zeg, laten we het lekker samen proberen. Maar je triggert me wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Heren goede vraag.

Heb je om binnen hard te lopen (loopband) andere schoenen nodig dan voor buiten of maakt dat niet echt uit?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
elastiek schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:39:
[...]

Wow! Dat is zeker ambitieus! Ook niet gelijk een tijd waarvan ik zeg, laten we het lekker samen proberen. Maar je triggert me wel :P
Respect @chris _/-\o_ 32 minuten op een 10km 8)7 en daar hoort dan een <2:30 bij op de marathon? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
@GerGio Ik heb een loopband gehad en daar op mijn normale hardloopschoenen op gelopen. Dat ging uiteraard gewoon prima. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de band zelf een bepaalde vorm van demping heeft en je dus in theorie minder demping in je schoenen nodig zou hebben.

Loopband inmiddels weer verkocht, buiten is zo veel lekkerder dan op zo'n band. O-)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
GSX-MAN schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:17:
[...]

Wow, goed bezig! _/-\o_

k zit nu nog net boven de 100, het streven is om voor de kerst eronder te zitten en dan ben ik 29 kilo kwijt. Ik merk dat echt wel in mijn tempo, ik loop met redelijk gemak de 10 km 2-3 minuten sneller dan toen ik 112 kilo woog en nog veel hardliep. Waar ik toen dacht dat ik mijn PR op de 10 km (toen 55.25, 2013 Zevenheuvelenloop) met hard trainen had bereikt en gewicht klaarblijkelijk niet zoveel uitmaakte en er een soort sweet spot was tussen gewicht en conditie waarin ik dus blijkbaar rond de 110 kilo prima tijden liep, merk ik nu dat ik met 10 kilo eraf veel minder moeite heb om echt wel een stukje harder te gaan. Die 10 kilometer binnen de 50 minuten wordt een mogelijkheid en dat had ik eigenlijk nooit verwacht.

Jammer dat ik een paar jaar vergooid heb met blessures, burnout, en ongezond leven, maar ik ben weer op de goede weg. Vrouw klaagt hier dat ze me mager vindt en dat er op rare plekken botten uitsteken. Vind ik nog wel meevallen.
Gewicht bij het hardlopen is omgekeerd evenredig met de snelheid. Verlies je 10% gewicht (bij gelijkblijvende conditie) dan loop je 10% sneller.

Dit komt voort uit de beweging die je maakt tijdens hardlopen. In tegenstelling bij wandelen kom je bij elke stap los van de grond. Feitelijk spring je bij elke stap een stukje omhoog en moet je de zwaartekracht overwinnen. Gewoon natuurkunde.

De sweet-spot ligt bij een veel lager gewicht, eigenlijk het minimale vetpercentage wat nog gezond is. Sprinters zullen wat meer spiermassa hebben en dus zwaarder zijn.

Het is voor jou m.i. prima mogelijk zijn om jouw 10km met 5 minuten te verbeteren als je gewicht van 110 naar 100kg gaat, puur alleen door het gewicht. Als je door de gewichtsreductie een stukje belastbaarder bent (minder belasting op de pezen, gewichten) en daardoor meer kunt trainen, dan heb je daar ook nog een positief effect van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Tinusvolkel schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:56:
[...]

Respect @chris _/-\o_ 32 minuten op een 10km 8)7 en daar hoort dan een <2:30 bij op de marathon? 7(8)7
Voor een sub-2:30 moet er meer van z'n 10km tijd af dan 1,5 minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
elastiek schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]

Voor een sub-2:30 moet er meer van z'n 10km tijd af dan 1,5 minuut...
Had deze calculator even gebruikt maar heb niet zoveel ervaringen met sub-2:30 marathons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Een vriend van mij heeft 2:29 gelopen op de marathon en hij heeft een besttijd op de 10km van 32:10 of zo. Het klinkt ook niet heel gek bij elkaar. Wel mega-snel en lots of respect. Haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Krylinck op 07-12-2020 16:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Tim_W schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:25:
@GerGio Ik heb een loopband gehad en daar op mijn normale hardloopschoenen op gelopen. Dat ging uiteraard gewoon prima. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de band zelf een bepaalde vorm van demping heeft en je dus in theorie minder demping in je schoenen nodig zou hebben.

Loopband inmiddels weer verkocht, buiten is zo veel lekkerder dan op zo'n band. O-)
Ja daar geef ik je geen ongelijk in. Ik vind buiten ook veel lekkerder dan op een band. Maar ik mis met deze korte dagen wel een beetje vrijheid om te lopen. Ik vind in het donker lopen niet tof. Want platteland en weinig lantaarnpalen. Dus wil ik in de sportschool ook wat gaan lopen

Nickname KasPlantje.

Pagina: 1 ... 71 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.