oefen dan wel eerst met die virtual partner best. Ik vind hem hier vreselijk om te gebruiken omdat het ding extreem vlak gaat en zaken als heuvels negeert.
Je kunt anders met garmin ook pacepro gebruiken en zo een 5K-plan uitzetten waarin je voor een negative split gaat zoals @
influenza oppert.
Hier mijn voorbereidingen net klaar voor mijn everest-poging. Om 00:00 morgen start ik zodat ik in frisse toestand door de nacht heen kan stuiteren en hopelijk kan ik ergens voor het donker klaar zijn.
258 keer (waarschijnlijk maak ik er 265 van als ik zover ben, om wat marge te hebben. Ik wil niet die persoon zijn die op 5 meter voor de finish denkt klaar te zijn

) een trail van 150 meter op en af. Elke klim zou me een 34meter D+ moeten opleveren en ik plan een 8tal pauzes van ~5 minuten in (om de 10K dus).
Boven aan het pad ligt mijn herbevoorraadings rugzak en in mijn trailvest wat ik zo wil graaien tijdens rennen / de waardevolle items (omdat rugzak er onbeheerd ligt obviously).
Voor het snachts markeer ik mijn start en eindpunt met een fietsenlampje, vooral als een extra clou dat ik me moet omkeren vanaf dat ik wat vermoeider ga worden.
de route:
https://bit.ly/3o5sQ1d
Tijdsplan: het snachts zo min mogelijk pauze nemen en gestaag door gaan. Met hoofdlamp dalen is niet zo prettig daar vanwege veel wortels ed. op het pad, dus ik verwacht dat ikd aar wat tijd ga verliezen die ik bij het klimmen goed moet proberen te maken als ik nog fris ben. Zodra er daglicht is kan ik dat omdraaien en relatief rap dalen en gestaag klimmen.
Het klimmen is zoveel mogelijk met poles, behalve als ik moet eten, dit wil ik ook tijdens het klimmen doen (omdat ik dan toch al langzaam ben, minder tijdsverlies).
Bovenaan de heuvel een blaadje tegen een boom tapen om te turven en nog een garmin etrex mee als backup mocht mijn horloge in staking gaan.
Voor de rest geen flauw idee wat ik kan/moet verwachten, buiten dat het hoogstwaarschijnlijk een mentale slijtageslag gaat worden: dus ook nog maar even de telefoon vol aan het stouwen met podcasts