• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Kreeg net een melding in de Nike app dat ze weer een nieuwe actiecode hebben: SHINE2020
25% korting op alles, maar met uitzonderingen. Meteen geprobeerd op de Alpahfly en Zoom Tempo, maar helaas...

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:15:
[...]

Ik heb iets met die magische 1000km grens :p maar ik heb al eerder een nieuw paar en gebruik de oude voor langzamere kortere loopjes.

Verder loop ik veel op de Adidas Adizero Boston 8 en die lopen met 850km nog prima, ook de zool ziet er nog perfect uit. dus het continental materiaal lijkt goed te werken. :)
Die continental zolen zijn echt geweldig idd! gisteren op een ietwat gladde baan overal grip (hebben een kant onder de bomen die altijd nat is). Enorm verschil met mijn mizuno wave rider 23

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Cranzai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:16:
[...]

Die continental zolen zijn echt geweldig idd! gisteren op een ietwat gladde baan overal grip (hebben een kant onder de bomen die altijd nat is). Enorm verschil met mijn mizuno wave rider 23
Ik heb de Adidas Adizero Adios en de Boston. Allebei super fijne schoenen en de zool heeft idd heel veel grip. Niet te vergelijken met de grip van mijn Brooks Ricochet.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:40
Ze hebben idd goede grip, begin dit jaar nog een aantal cross wedstrijden mee gelopen en ging prima :)
Verder vind ik ze ook prima voor duurloopjes, afgelopen zondag nog 31km mee gelopen met stukken onverhard en ging prima.

Over ruim een week <+:) kan ik de boston 9 is goed gaan testen :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:
Ze hebben idd goede grip, begin dit jaar nog een aantal cross wedstrijden mee gelopen en ging prima :)
Verder vind ik ze ook prima voor duurloopjes, afgelopen zondag nog 31km mee gelopen met stukken onverhard en ging prima.

Over ruim een week <+:) kan ik de boston 9 is goed gaan testen :)
Nou zo'n goede grip ook weer niet :P. In de modder kan ik me er niet op staande houden vrees ik. Maar een nat wegdek gaat meer dan prima.

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:51:
[...]

Nou zo'n goede grip ook weer niet :P. In de modder kan ik me er niet op staande houden vrees ik. Maar een nat wegdek gaat meer dan prima.
In de modder ging prima, blijft tenminste niet veel modder onder hangen wat je dacht ik bij trail schoenen wel meer hebt.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01 20:31
Nike is idd goed bezig met hun kortingen al meer dan een week 20-30% korting.
Heb zelf ook gebruik gemaakt van de bright30% actie en heb de Pegasus 37 en de Nike react Miler besteld.
De Miler valt veel breder en gaan het niet worden voor mij. De Pegasus 37 zit wel lekker maar mijn grote teen komt tegen de mesh aan iets wat ik met de structure niet heb.

Mijn Brooks Ravenna 9 zijn aan het einde en de Nike Zoom structure 22 vind ik net wat te hard voor de langere loopjes alhoewel ik er vorige week moeiteloos 17 km op gelopen heb. Zoek eigenlijk een Ravenna 9 achtige schoen de opvolger was het net niet maar ik denk dat de 11 inmiddels ook wel uit is.....dus misschien dat ik die eens moet proberen.
Volgens @BastiaanN kan je de schoenen bij Nike ruilen na een klein test rondje buiten dus doe dat vandeweek wel om te kijken hoe die teen voelt tijdens lopen. En dan kan ik de Pegasus turbo eens bestellen/ruilen tegen de 37.....

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:49
Iedereen z'n thermos koffie klaar voor dit event? :9
YouTube: LIVE w/ Kilian Jornet from the Phantasm 24h Running Challenge

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Cranzai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de grip. Zojuist een paar Boston 8 gekocht voor 70 euro bij Adidas.

Eerder deze week al de Nike Air Zoom Pegasus 37 gekocht voor 59 euro en de Nike Air Zoom Fly 3 voor 79 euro bij Nike.

Samen met een paar nog ongebruikte Altra's heb ik nu weer voldoende schoenen op de vliering liggen tot Black Friday volgend jaar O-)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:50
Ik hou al een tijdje de grote webshops in de gaten voor een paartje Adidas Adizero Pro. Tijdje terug getest en die liepen prima (ook prima grip ja), maar ik vond het net te gek om die ook mee te nemen.

Dus mocht iemand die tegenkomen tegen een leuke(re) prijs dan hou ik me aanbevolen :P
Oja, zo maar even een blik werpen. Wat wil je nog meer: een kerel die 24 uur rondjes over een atletiekbaan aat rennen, beter vermaak kan je niet wensen :z :+

Stiekem wel benieuwd hoe ver hij gaat komen. In diverse media werd al gespeculeerd of hij hét record kon breken. Daar geloof ik niet in (vlak hardlopen is toch echt wat anders dan in de bergen), maar zeg nooit nooit. Qua basis is hij wel een van de zeer weinige mensen die misschien een gooi zou kunnen doen.

Ik vraag me vooral af of hij de 24uur gaat volmaken. Periode hiervoor toch redelijk wat pijntjes en blessures van alle vlakke kilometers, dus dat lijkt mij een probleem.

If you can see, look. If you can look, observe

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:29:
Ik hou al een tijdje de grote webshops in de gaten voor een paartje Adidas Adizero Pro. Tijdje terug getest en die liepen prima (ook prima grip ja), maar ik vond het net te gek om die ook mee te nemen.

Dus mocht iemand die tegenkomen tegen een leuke(re) prijs dan hou ik me aanbevolen :P
+1 :) die wil ik ook altijd nog is een keer testen, en eventueel kopen als er weer wedstrijden doorgaan om een beetje weerstand te kunnen bieden tegen alle vaperfly's. >:)

Merk je veel van de energieteruggave? of was het testje te kort?
Ben ook benieuwd of die wat langer meegaan dan de vaperfly's maar krijg daar weinig over gevonden...
Maar als ik ze vooral voor wedstrijden ga gebruiken dan zullen de km wel meevallen.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:57
@Krylinck Kan je je aerobe basis niet behouden doormiddel van fietsen? Dat geeft ook een goede prikkel

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:56
24 uur op een baan rondjes lopen!? Nou hou ik wel van endurance racing, vooral de 24h van Le Mans kan ik erg waarderen, maar 24u rondjes op een baan!? Pffffff....

Ik zal over 23 uur eens kijken hoe de vlag erbij hangt...

Ik heb geen signature

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:56:
[...]

In de modder ging prima, blijft tenminste niet veel modder onder hangen wat je dacht ik bij trail schoenen wel meer hebt.
Dat is heel erg afhankelijk van het type trailschoen, zool, noppen en plaatsing van de noppen. Sommige trailschoenen lopen inderdaad heel slecht leeg en dan loop je met een enorm zware spekgladde zool. Maar op een echt cross parkoers ga je het echt wel afleggen op je wegschoenen tegen schoenen die echt grip hebben.

• influenza

[...]

Oja, zo maar even een blik werpen. Wat wil je nog meer: een kerel die 24 uur rondjes over een atletiekbaan aat rennen, beter vermaak kan je niet wensen :z :+

Stiekem wel benieuwd hoe ver hij gaat komen. In diverse media werd al gespeculeerd of hij hét record kon breken. Daar geloof ik niet in (vlak hardlopen is toch echt wat anders dan in de bergen), maar zeg nooit nooit. Qua basis is hij wel een van de zeer weinige mensen die misschien een gooi zou kunnen doen.

Ik vraag me vooral af of hij de 24uur gaat volmaken. Periode hiervoor toch redelijk wat pijntjes en blessures van alle vlakke kilometers, dus dat lijkt mij een probleem.
Ik ben ook erg benieuwd. Hij kan ondanks dat hij een ultra trailrunner is natuurlijk best hard lopen op het vlakke. laatst nog 29:59 op een 10 KM. Maar 24 uur 400 meter rondjes rennen lijkt me mentaal en fysiek een behoorlijke uitdaging. Vooral ook omdat het gevoelsmatig de eerste uren natuurlijk verschrikkelijk "langzaam" gaat.
Het is in ieder geval wel een mooie baan met dito uitzicht....

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Martiveen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
@Krylinck Kan je je aerobe basis niet behouden doormiddel van fietsen? Dat geeft ook een goede prikkel
Dan behoud je inderdaad een vorm van aerobe basis. Als je de literatuur erop naslaat, is aquajoggen het best. Daarna elliptigo'en en daarna fietsen. Daarbij gaat men er vanuit dat je geen impacttraining mag hebben, omdat veel blessures natuurlijk geen baat hebben bij het landen op je voet met een meervoud van je gewicht.

Dat is bij mij anders. Ik kan mogelijk die impact wel goed hebben, alleen moet ik met barefoot running uitkijken dat ik geen blessures veroorzaak of de huidige vererger. Maar het beetje impacttraining wat ik zo nog heb is waarschijnlijk erg nuttig voor behoud van de basis.

Overigens doe ik dus een combinatie van barefoot running, aquajoggen en fietsen. Zo heb ik eergisteren nog 100 km op de racefiets afgelegd.

Strava

• TheOmen

[...]
Poeh, ik zou alleen al kijken vanwege de stunning backdrop van waar hij (of eigenlijk dat groepje) loopt. Beter dan dat je het hier in de polder zou moeten proberen.

Mar ze hebben dus de baan ijsvrij moeten maken met water en zout.....frisjes....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Krylinck
Gewoon ff alles in 4:12-4:16/km tot nu toe... damn. Hij zal zich natuurlijk wel lekker uitgerust voelen nog, ben benieuwd hoe dat vannacht is. Maar hij is ervaren zat, zag ik.

Strava

• Roozzz
TheOmen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:23:
[...]

Poeh, ik zou alleen al kijken vanwege de stunning backdrop van waar hij (of eigenlijk dat groepje) loopt. Beter dan dat je het hier in de polder zou moeten proberen.

Mar ze hebben dus de baan ijsvrij moeten maken met water en zout.....frisjes....
Het uitzicht is inderdaad erg mooi :)

Ik zou het bijna gaan overwegen om op de baan te gaan lopen met zo'n backdrop ;)

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:33:
[...]

+1 :) die wil ik ook altijd nog is een keer testen, en eventueel kopen als er weer wedstrijden doorgaan om een beetje weerstand te kunnen bieden tegen alle vaperfly's. >:)

Merk je veel van de energieteruggave? of was het testje te kort?
Ben ook benieuwd of die wat langer meegaan dan de vaperfly's maar krijg daar weinig over gevonden...
Maar als ik ze vooral voor wedstrijden ga gebruiken dan zullen de km wel meevallen.
Rondje parkeerplaats, dus te kort. Maar genoeg om een prima indruk achter te laten.

• Cranzai
Die andere poppetjes lopen gewoon rond voor hun eigen poging of zodat Kilian zich niet alleen hoeft te voelen?

• influenza
Cranzai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:38:
[...]

Die andere poppetjes lopen gewoon rond voor hun eigen poging of zodat Kilian zich niet alleen hoeft te voelen?
Die doen een aanval op het Noorse / Scandinavische record. En een beetje gezelschap zo af en toe is vast ook best prettig.

• Appie76
Wat ik ervan begrijp, is dat die anderen meelopen zodat het een echte race genoemd mag worden, waardoor het evt. wereldrecord (mocht hij dat halen/verbeteren) ook daadwerkelijk de boeken in mag. Als het geen race zou zijn en hij tóch het record zou verbeteren, dan zou het niet meetellen.

En natuurlijk proberen die andere gasten ook hun beste prestatie neer te zetten, inderdaad misschien voor een lokaal klassement en anders gewoon lekker voor zichzelf.

Ik heb geen signature

• influenza
Appie76 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:50:
Wat ik ervan begrijp, is dat die anderen meelopen zodat het een echte race genoemd mag worden, waardoor het evt. wereldrecord (mocht hij dat halen/verbeteren) ook daadwerkelijk de boeken in mag. Als het geen race zou zijn en hij tóch het record zou verbeteren, dan zou het niet meetellen.

En natuurlijk proberen die andere gasten ook hun beste prestatie neer te zetten, inderdaad misschien voor een lokaal klassement en anders gewoon lekker voor zichzelf.
Ja liep er laatst ook niet een Nederlandse dame een NL record wat niet erkend wordt omdat er te weinig deelnemers waren? Beetje paradoxaal wel eigenlijk. Volgens mij is het lastiger het beste uit jezelf te halen met minder tegenstand, maar goed.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisterenavond voor t eerst eens op een loopband gestaan. 30 minuten, 8.5 km per uur. Rustige opbouw, cooling down gedaan. Toen ik eraf stapte was ik door de "vaste grond" onder mn voeten klein beetje draaiierig en 'zeebenen'. Is dit normaal?> Moet dat wennen? Of ligt t aan mij? Ik ben namelijk al zeeziek als ik wat langer in bad ga, dus dat kan ook zomaar...

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dat is wrs erg persoonlijk.
Ik denk eerder dat door het missen van de wind jouw lichaam nu wel eens veel hoger in temperatuur geweest is en dat het zweetpatroon ook anders kan zijn. (zelfs bij windstilte is heb je een tegenwind die gelijk is aan jouw voorwaartse snelheid...

Verder: Looptechnisch is het totaal anders als er permanent een "loopmatje" onder je voeten weg getrokken wordt... ipv dat je zelf de afzet op de vaste grond doet. Wat doet dat met de benen e het gevoel er om heen?
Naast technische verschil kan ook je evenwichtsorgaan er wel eens anders op reageren.. zie daar... zeker een potentiële bron van het anders aanvoelen links en rechts.

[ Voor 12% gewijzigd door route99 op 27-11-2020 13:23 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag had ik wel zin om weer eens te kijken welke tijd ik inmiddels op de 5KM kan halen mede door al dat lijstjes-geweld hier ;) Ik had mezelf voorgenomen om dan maar niet op het horloge te kijken en verder had ik niet echt een plan. Wel mijn tijd kunnen verbeteren naar 25:51 maar zelf had ik gehoopt dat ik nog een iets scherpere tijd zou lopen die wat dichter rond de 25:00 zou liggen. Ik vermoed dat dit komt doordat ik mezelf in de eerste kilometer al stuk heb gelopen omdat ik veeel te snel was gestart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3J8ewyzJvddgMjMGMDs3eQ0z5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rrx78vVKjQV05zRrvvwjfnS.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar hé, ik heb nu mn PR op de 1KM ook wat scherper gezet :+

Over drie a vier weken doe ik weer een poging en dan wel met een tempo-doel denk ik. Misschien eens die virtual partner van Garmin proberen.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4396725237

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 27-11-2020 13:26 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:57
@BastiaanN lekker bezig :) Gok dat als je m wat vlakker loopt. Dus doelen op 4:55 dat onder de 25 prima te doen moet zijn.

Vandaag weer 400m intervallen gedaan. En begin nu eindelijk het gevoel te krijgen dat ik ze wat beter uit m'n benen krijg. Normaal was ik na 5 intervallen helemaal naar de getver. Nu gingen 10 intervallen eigenlijk prima :) En kon ze ook prima tussen de 1:15 en 1:20 houden.

[ Voor 52% gewijzigd door Martiveen op 27-11-2020 13:33 ]

• influenza
BastiaanN schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:24:
Vandaag had ik wel zin om weer eens te kijken welke tijd ik inmiddels op de 5KM kan halen mede door al dat lijstjes-geweld hier ;) Ik had mezelf voorgenomen om dan maar niet op het horloge te kijken en verder had ik niet echt een plan. Wel mijn tijd kunnen verbeteren naar 25:51 maar zelf had ik gehoopt dat ik nog een iets scherpere tijd zou lopen die wat dichter rond de 25:00 zou liggen. Ik vermoed dat dit komt doordat ik mezelf in de eerste kilometer al stuk heb gelopen omdat ik veeel te snel was gestart:

[Afbeelding]

Maar hé, ik heb nu mn PR op de 1KM ook wat scherper gezet :+

Over drie a vier weken doe ik weer een poging en dan wel met een tempo-doel denk ik. Misschien eens die virtual partner van Garmin proberen.

Dat is idd wel een heel enthousiast begin en enorm verval erna. toch wat vaker op je horloge kijken :+

Als je de eerste kilometer ene seconde of 30 rustiger begint gaat de rest waarschijnlijk wat makkelijker.

• influenza
Wat een verschil in loopstijl trouwens tussen Jornet en de rest. Bij hem ziet het er gewoon uit als vlot doorlopen, terwijl het voor hem ook een enorm laag tempo is. Bij de meeste anderen ziet het er meer uit als sloffen.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:52

polthemol

Moderator General Chat

oefen dan wel eerst met die virtual partner best. Ik vind hem hier vreselijk om te gebruiken omdat het ding extreem vlak gaat en zaken als heuvels negeert.

Je kunt anders met garmin ook pacepro gebruiken en zo een 5K-plan uitzetten waarin je voor een negative split gaat zoals @influenza oppert.

Hier mijn voorbereidingen net klaar voor mijn everest-poging. Om 00:00 morgen start ik zodat ik in frisse toestand door de nacht heen kan stuiteren en hopelijk kan ik ergens voor het donker klaar zijn.

258 keer (waarschijnlijk maak ik er 265 van als ik zover ben, om wat marge te hebben. Ik wil niet die persoon zijn die op 5 meter voor de finish denkt klaar te zijn :P ) een trail van 150 meter op en af. Elke klim zou me een 34meter D+ moeten opleveren en ik plan een 8tal pauzes van ~5 minuten in (om de 10K dus).

Boven aan het pad ligt mijn herbevoorraadings rugzak en in mijn trailvest wat ik zo wil graaien tijdens rennen / de waardevolle items (omdat rugzak er onbeheerd ligt obviously).

Voor het snachts markeer ik mijn start en eindpunt met een fietsenlampje, vooral als een extra clou dat ik me moet omkeren vanaf dat ik wat vermoeider ga worden.

de route:
https://bit.ly/3o5sQ1d

Tijdsplan: het snachts zo min mogelijk pauze nemen en gestaag door gaan. Met hoofdlamp dalen is niet zo prettig daar vanwege veel wortels ed. op het pad, dus ik verwacht dat ikd aar wat tijd ga verliezen die ik bij het klimmen goed moet proberen te maken als ik nog fris ben. Zodra er daglicht is kan ik dat omdraaien en relatief rap dalen en gestaag klimmen.

Het klimmen is zoveel mogelijk met poles, behalve als ik moet eten, dit wil ik ook tijdens het klimmen doen (omdat ik dan toch al langzaam ben, minder tijdsverlies).

Bovenaan de heuvel een blaadje tegen een boom tapen om te turven en nog een garmin etrex mee als backup mocht mijn horloge in staking gaan.

Voor de rest geen flauw idee wat ik kan/moet verwachten, buiten dat het hoogstwaarschijnlijk een mentale slijtageslag gaat worden: dus ook nog maar even de telefoon vol aan het stouwen met podcasts

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik wil tzt wel met je meelopen. We hebben ongeveer dezelfde snelheid en denk dat we elkaar wel kunnen opjutten.
Deze week ga ik nog weer een NYRR virtuele 5k wedstrijd lopen en de volgende 5k is tussen 7-13 december. (Die dingen zijn gratis. En mocht ik ooit een keer de marathon in New York willen lopen dan heb ik vast een NYRR profiel :D)

@polthemol succes en/of sterkte morgen! Je virtuele fanclub is hier wel aanwezig denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Poekie op 27-11-2020 14:14 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:31
@polthemol doe ook even een livestreampje aanzetten dan zoals die 24hr loper :p

Succes!!!

• Appie76
Blomminator schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
Gisterenavond voor t eerst eens op een loopband gestaan. 30 minuten, 8.5 km per uur. Rustige opbouw, cooling down gedaan. Toen ik eraf stapte was ik door de "vaste grond" onder mn voeten klein beetje draaiierig en 'zeebenen'. Is dit normaal?> Moet dat wennen? Of ligt t aan mij? Ik ben namelijk al zeeziek als ik wat langer in bad ga, dus dat kan ook zomaar...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar 't is misschien een gevalletje van "je hersenen zijn het niet gewend". Een beetje á la een roltrap op lopen terwijl die stilstaat: dan heb ik ook altijd een beetje het gevoel dat het niet goed gaat omdat op de een of andere manier je hersenen toch verwachten dat dat ding beweegt (ook al zien je ogen dat dit niet zo is 8)7 ). Of een beetje als wanneer je vroeger in het golfslagbad was geweest, en je 's avonds in je bed nog steeds het gevoel had dat je op en neer ging?

Ik heb geen signature

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:33:
[...]

Even een rondje gezocht; rond de €150,- zijn ze te vinden in diverse kleuren/maten.
  • All4running heeft van diverse kleuren nog enkele maten a €152,96
  • Misterrunning heeft een kleur en slechts enkele maten a €144,90
  • Startfitness heeft van de meeste kleuren nog vrijwel alle maten beschikbaar a €145,71 (+verzendkosten)
NB: ik heb geen ervaring met welke shop dan ook, volledig op eigen risico :P Oh, en let op. Die Britse shop geeft als enige UK sizes...

Ik zie ze eigenlijk niet nog veel goedkoper worden, wat jullie? Voorlopig probeer ik mezelf nog te blijven vertellen dat ik écht niet nóg een paar schoenen nodig heb :+

@polthemol Heel veel succes morgen! Waar kunnen we je volgen? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 27-11-2020 15:21 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@Roozzz @Gaargod ik kan een mailadres van iemand hier in mijn garmin livetrack zetten, dan kan die de link hier posten als mensen behoefte hebben om mijn zelfpijniging te volgen :)

• TheOmen
TheOmen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:23:
[...]

Oh man. Het wordt al donker in Noorwegen. Ze hebben geen straaltje zonlicht gezien en mogen nu de nacht al in.
On the plusside: de looprichting is omgedraaid :P

• Krylinck
Roozzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:19:
[...]

Even een rondje gezocht; rond de €150,- zijn ze te vinden in diverse kleuren/maten.
  • Startfitness heeft van de meeste kleuren nog vrijwel alle maten beschikbaar a €145,71 (+verzendkosten)
NB: ik heb geen ervaring met welke shop dan ook, volledig op eigen risico :P Oh, en let op. Die Britse shop geeft als enige UK sizes...

Ik zie ze eigenlijk niet nog veel goedkoper worden, wat jullie? Voorlopig probeer ik mezelf nog te blijven vertellen dat ik écht niet nóg een paar schoenen nodig heb :+

All4running is prima, alleen betaal je wel een restocking fee.

---

Kan iemand mijn barcode scannen? Dat is hoe m'n vriend de hartslagtrend van mijn workout noemde haha. 25x één minuut op en één minuut af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MABieBVMw7kDgvUrIaISE7jLRFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QX99KePvhZRo1oHknwded0oe.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:19:
[...]

Haha goed bezig (y) helaas nergens in mijn maat beschikbaar en heb net nieuwe boston 9 schoenen die op het carbon na volgens mij precies hetzelfde zijn, dus ik doe het daar maar mee en deze hebben mij nog geen 80 euro gekost.

Veel succes @polthemol

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:01:
[...]

Haha goed bezig (y) helaas nergens in mijn maat beschikbaar en heb net nieuwe boston 9 schoenen die op het carbon na volgens mij precies hetzelfde zijn, dus ik doe het daar maar mee en deze hebben mij nog geen 80 euro gekost.

Veel succes @polthemol
Die Boston 9 is ook echt een super fijne schoen. Inclusief sponsoring van de Baas hebben ze me 50 Euro gekost geloof ik. Top aankoop :)

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:09:
[...]

Die Boston 9 is ook echt een super fijne schoen. Inclusief sponsoring van de Baas hebben ze me 50 Euro gekost geloof ik. Top aankoop :)
Had wel wat moeite met hem aantrekken maar toen dat gelukt was zat ie perfect, heb er nu nog maar 5km op gelopen een dag na een hm trail loopje dus voelde m'n benen nog wel.

• influenza
Tinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:11:
[...]

Had wel wat moeite met hem aantrekken maar toen dat gelukt was zat ie perfect, heb er nu nog maar 5km op gelopen een dag na een hm trail loopje dus voelde m'n benen nog wel.
Enige vervelende was dat de lip een beetje gevouwen was tijdens transport. Zat geen kartonnetje onder. Dat irriteerde me enorm, maar inmiddels is de plooi eruit en lopen ze heerlijk. Loop sowieso erg graag op Adidas. Ook nog een paar Adizero Adios. Die zijn nog iets fijner eigenlijk :P

• influenza
TheOmen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:37:
[...]

Oh man. Het wordt al donker in Noorwegen. Ze hebben geen straaltje zonlicht gezien en mogen nu de nacht al in.
On the plusside: de looprichting is omgedraaid :P
Mag het licht niet aan of zo? :P Overigens antwoord Kilian Jornet op de vraag, waarom hij dit in november doet wanneer de dagen zo kort zijn in Noorwegen dat hij de lange dagen in de zomer liever gebruikt om leuke dingen te doen in de bergen ipv 24 uur rondjes te lopen.

• Roozzz
polthemol schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
@Roozzz @Gaargod ik kan een mailadres van iemand hier in mijn garmin livetrack zetten, dan kan die de link hier posten als mensen behoefte hebben om mijn zelfpijniging te volgen :)
Haha, dat wordt dan wel een gevalletje van hoeveel lijntjes je bovenop elkaar gekrabbeld kan krijgen. Maar ik wil hem best even delen in dit topic als mensen dat leuk vinden, kleine moeite :)
Het zal alleen niet in de buurt zijn van jouw starttijd want dan slaapt deze oude man toch echt :+

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zo, net nog even m'n 5k virtuele race gelopen. Ging niet zo lekker als vorige week maar dat is niet zo vreemd, vandaag een (voor m'n huidige doen) drukke dag met een reïntegratieplan opstellen op werk, even "exposure therapy" in m'n nieuwe huis (zodat ik tzt met de verhuizing niet huilend naar binnen ga) en boodschappen gedaan. Ergens was die 5k wel lekker om de stress er weer even uit te rennen en m'n hoofd leeg te maken. Gelukkig pikt Strava zelf de snelste 5k uit een langer durende activiteit, dus hoefde ik niet veel meer te doen dan inlopen, iets meer dan 5k als een malle te rennen en dan weer uitlopen.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
[...]

Haha, dat wordt dan wel een gevalletje van hoeveel lijntjes je bovenop elkaar gekrabbeld kan krijgen. Maar ik wil hem best even delen in dit topic als mensen dat leuk vinden, kleine moeite :)
Het zal alleen niet in de buurt zijn van jouw starttijd want dan slaapt deze oude man toch echt :+
haha lekker belangrijk, zal ook vreselijk saai materiaal zijn i guess. DM maar mailadres, voeg ik je toe en vergeet ik het niet :)

• Arjan90
  • Laatst online: 18:41
@polthemol je bent knettergek :D Heel veel succes, zet hem op!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• BastiaanN
  • Niet online
influenza schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:47:
[...]
Dat is idd wel een heel enthousiast begin en enorm verval erna. toch wat vaker op je horloge kijken :+
Haha, ja. Mijn trainer vind dat ik wat meer op gevoel moet lopen en wat minder naar mijn klokje moet staren. Hij zegt dan altijd "Hardlopen is geen wiskunde". Hij heeft wel een punt maar helemaal niet meer op mijn horloge kijken is ook nog niet aan mij besteed :P
polthemol schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:04:
[...]

oefen dan wel eerst met die virtual partner best. Ik vind hem hier vreselijk om te gebruiken omdat het ding extreem vlak gaat en zaken als heuvels negeert.

Je kunt anders met garmin ook pacepro gebruiken en zo een 5K-plan uitzetten waarin je voor een negative split gaat zoals @influenza oppert.
Ja zoiets ga dan ook maar doen de volgende keer. Op zn minst een tempo dat ik de hele tijd vol wil houden.

Succes met everesten morgen!!
Poekie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:12:
[...]
Ik wil tzt wel met je meelopen. We hebben ongeveer dezelfde snelheid en denk dat we elkaar wel kunnen opjutten.
Leuk! Doen we! :)

@Tinusvolkel Thnx voor het updaten van de tijden in de ts d:)b

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35
Eind van de middag nog even een rondje wezen joggen na het werk. Was echt niet vooruit te fikken, dus heb t maar rustig gehouden.
Morgenochtend spontaan een rondje kroondomeinen gepland omdat iemand me vroeg of ik zin had om mee te gaan. Hopelijk heeft mijn lichaam er na een goede nachtrust weer wat meer zin in, want dat zal wel weer 20-25 km worden.

• Arjan90
@BastiaanN Ik heb ook wel de neiging regelmatig op mijn horloge te kijken, bij een wedstrijd trouwens sowieso wel hoor! Maar vanmiddag bij een duurloopje bewust niet gedaan, alleen bij het begin om niet te snel te lopen en toen gewoon lekker op gevoel mijn tempo aangehouden. Liep eigenlijk wel lekker ontspannen, niet letten op je hartslag of op je tempo. Gewoon, lekker hobbelen en we zien wel waar het schip strandt. Moest alleen de tijd een beetje in de gaten houden ivm kinderen ophalen bij de opvang. Het kan allemaal precies op vrijdag...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Appie76
Ik check net nog even de livestream van die 24u recordpoging, maar hij is er blijkbaar een uur geleden mee gestopt? Iemand enig idee waarom? Ik zie nog wel andere lopers...

Ik heb geen signature

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Het race screen IQ dataveld is trouwens ook best handig bij wedstrijden. Van te voren je doeltijd ingeven, op de echte km-markers (als de wedstrijd ze heeft ) de lapbutton indrukken en je hoeft bijna alleen maar de kleur van je scherm te kijken, en hij geeft zelfs je verwachte eindtijd aan!

• Cranzai
Appie76 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:31:
Ik check net nog even de livestream van die 24u recordpoging, maar hij is er blijkbaar een uur geleden mee gestopt? Iemand enig idee waarom? Ik zie nog wel andere lopers...
Knieproblemen meen ik uit de chat te begrijpen. Als k me niet vergis noemde iemand in dit topic dat hij ook al wat pijntjes had in de aanloop naar dit evenement

De huidige leider in de wedstrijd heeft wss rugproblemen

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
https://www.strava.com/activities/4400053337

eeeeen klaar! Glorieus ten onder gegaan aan te veel kleine foutjes en issues.

De afdaling was te technisch om echt snelheid te kunnen maken waardoor ik veel tijd verloor en het al relatief kansloos werd om binnen de 24 uur dit te doen. Bij een poging wat meer snelheid te krijgen in afdalen prikte ik mis met een pole wat resulteerde in een knie/dijbeen wat een beetje bleef zeuren (niets ernstigs, maar te vroeg eigenlijk om al met zoiets te moeten zitten).

De route zelf was ook niet ideaal, het was vooral washboard, wat ik danig onderschat had, maar je moest hele stukken je voeten precies voor elkaar zetten.

De nekslag was uiteindelijk dat ik niet on par bleef met voeding, met name doordat het ook behoorlijk fris/koud was, samen emt een vrij stevige inspanning, zorgde voor een aardige lading kalorietjes die ik verstookte, veel meer dan wat ik verwacht had, waardoor mijn tank vrij hard leeg was.

Besloten in ieder geval de 1000 aan te tikken (en dan nog een beetje) en de pin erin te slaan. Betere planning en voorbereiding is nodig voor een volgende poging, maar het is een loeizwaar beest dit, met name het 'pingpongen' is een mindfuck: als je je een heuveltje op hebt gezwoegt en je weet dat je, als het goed gaat, het nog eens 250 keer moet doen.

• Gaargod
  • Laatst online: 20:31
@polthemol maar je hebt er iig wel een mooie Strava "vlek" aan overgehouden :D en als je nog even gauw meedoet aan de November Run Climbing challenge kun je die ook direct afvinken ;)
Respect hoor, 4u lang zo'n zelfde heuvel op en af.

• Arjan90
@polthemol Jammer zeg, maar het mentale lijkt me inderdaad ook zwaar. Dat je het al 4 uur hebt volgehouden is al knap! Maar dat was natuurlijk echt niet je doel. Volgende keer beter!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:15
Voor de liefhebbers heeft Strava een aanbieding waarbij je iemand een jaar-abonnement kunt geven en zelf 2 maanden gratis krijgt.

Met wat zelfliefde en €60 heb je dus 14 maanden een betaald Strava-abonnement ipv €60 voor 12 maanden. Het scheelt niet veel, is toch iets.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Respect voor je poging @polthemol! Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Volgende poging in het voorjaar, als het iets minder koud (en donker) is?

• BastiaanN
  • Niet online
@polthemol Jammer maar toch erg knap dat je dit alsnog vier uur hebt volgehouden! _/-\o_

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Ongetwijfeld een goede ervaring voor een volgende poging! Is het een optie om een heuvel te nemen waar anderen al een succesvolle Everest hebben gedaan?

• TheOmen
Appie76 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:31:
Duizeligheid (vind je het gek 😏) en na medische controle aangeraden niet verder te lopen. Daarnaast inderdaad waarschijnlijk knie problemen.
Nou ja liever hier duizelig dan als ie over een berggraat rent...

• Roozzz
@polthemol jammer, maar in ieder geval leerzaam voor de volgende keer :)

Ik wilde net hier je livetrack delen, toen ik zag dat ie al gestopt was... Dus het systeem werkte in ieder geval prima

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
Diep respect alleen al voor het proberen, de gedachte om 250x zo'n puist op te moeten maakt me bij voorbaat misselijk. Sterker nog: 10x lijkt me al verschrikkelijk afzien, moet er niet aan denken. _/-\o_

In al dat geweld zijn mijn eigen loopjes kinderspel, ook al was ik vanochtend maar wat trots op mijn 53.32 op de 10k. Dat het mede door een verkeerde instelling in Samsung Health hardloop kwam (warming up telde mee voor de doelsnelheid) vergeet ik dan even maar... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:12:
@polthemol jammer, maar in ieder geval leerzaam voor de volgende keer :)

Ik wilde net hier je livetrack delen, toen ik zag dat ie al gestopt was... Dus het systeem werkte in ieder geval prima
yes zeker, het zit heel erg in de details. Het lijkt allemaal traag te gaan, maar ik zou meer dan 10 keer per uur op en neer moeten gaan, haalde misschien rond de 7 a 8, dan zinkt het schip al rap. Helling was in hindsight ook niet ideaal, koste veel te veel moeite om goed af te dalen (is een oude kolenresten heuvel, dat spul ligt niet al te vast).

Maar, uithuilen en de komende tijd wat meer hillrepeats doen en kijken zoals @Poekie zegt voor beter weer.

@hoevenpe valt nog wel mee, goede podcasts helpen heel erg ;) En een nette tijd, ook lekker op aan het bouwen daar!

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 29-11-2020 11:49 ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:23

sebasd

rijdt op espresso

Mijlpaaltje vandaag.. Voor het eerst in tijden weer eens 10EM gelopen, en nog veel belangrijker: soepeltjes, zonder dat het harken werd aan het einde en het allermooist: pijnvrij.

Had zelfs het idee dat ik nog wel een stuk verder kon, maar de verstandige keuze gemaakt en dat maar niet gedaan.

Het begint weer ergens op te lijken, nu dit vasthouden, fit blijven, veel crosstraining en dan de afstanden verder uitbouwen..

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Hallo hardlopers. Ik ga morgen beginnen met hardlopen ik ga een beginnersschema volgen voor 5km, dat schema kon ik ergens downloaden. Het schema duurt 12 weken met veel wandelen en hardlopen afgewisseld. Ik ging eerder altijd veel te snel en deed te veel waardoor de onderbenen snel verzuren. Ik wil het nu anders aanpakken. Ik heb daarom nu ook een paar goede schoenen gekocht ,tijdens de blackfriday deals, met veel demping en vering wat ik erg fijn vind omdat het ontlast en licht loopt. Ik hoop dat ik na 12 weken 5km aan een stuk door kan lopen. Ik fiets al jaren en doe verder aan krachttraining. Het fietsen wil ik vervangen voor het lopen tijdens de natte en koude periodes. Het enige wat ik veel doe bijna dagelijks is gewoon wandelen maar niet lang hooguit 30 minuten. In het weekend in het bos wandel ik soms tot 2 uur gewoon genieten dus ook dingen bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Tincahunter op 28-11-2020 17:23 ]

• hoevenpe
@Tincahunter
Pas op: het is verslavend... :)

• Tincahunter
Haha tot het lastig word door te snel te veel willen.

Maar eigenlijk had ik een vraag.
Kan ik gelijk beginnen met het 5km schema op nieuwe schoenen, ik heb het idee dat ik de schoenen dan ook gelijk met het opbouwen goed in loop maar klopt dat ook? En zijn de schoenen te gebruiken voor normaal wandelen?

• hoevenpe
Ik ben een relatieve beginner, maar het begin van je schema is dusdanig rustig dat je volgens mij gewoon op deze schoenen kunt beginnen. Top tip: koop echt goede Bluetooth draadloze oortjes, zou nooit meer zonder willen.

• Krylinck
Ik hoop dat de schoenen goed bij je passen. En ja, ik zou er gewoon op gaan lopen.

Strava

• InZane
hoevenpe schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:01:
[...]
Top tip: koop echt goede Bluetooth draadloze oortjes, zou nooit meer zonder willen.
Hoezo? Ik loop nooit met muziek.

Vandaag zou het een rondje kroondomeinen worden, maar dat werd het uiteindelijk toch niet. Lang verhaal. Wel met z'n drieën een rustige duurloop gedaan en onderweg 10 keer een gaatje dichtgelopen naar de trainer en daarna met z'n tweeën (trainer ging naar huis) nog een extraatje gedaan waardoor het totaal op 25,5 km kwam.

Had een gelletje mee maar verder niet gebruikt.

Strava: https://strava.app.link/qY2yZEfQMbb

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Is er hier een consensus naar het verhogen van afstand?

Momenteel probeer ik 3 keer per week te lopen. 2x5km doorheen de week. 1x10km in het weekend. Dit wil ik nog een maand ofzo blijven doen, om vanaf januari hopelijk wat op te schalen en richting de 16 kilometer gaan als verste afstand.

Kan ik dat beter in trapjes doen (bv 4 weken 11-12 kilometer, 4 weken 13-14 kilometer en dan naar die 16), of gewoon rustig tempo lopen en direct door naar die 16 als de benen goed voelen?

Daarnaast heb ik hoe dan ook het gevoel dat 16 zowat de limiet is ivm eten/drinken nodig hebben onderweg? Nu in de winter zal dat mss nog gaan, maar als het wamer zal worden in de lente...?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Tincahunter
Krylinck schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:04:
Ik hoop dat de schoenen goed bij je passen. En ja, ik zou er gewoon op gaan lopen.
Het zijn Asics Novablast schoenen voor 63 euro. Normaal zijn ze een stuk duurder maar prijs zegt niet veel denk ik. Ik heb ze gepast en ze lopen gelijk al heerlijk veel lichter en net kleine trampolines. Ze zitten ook als gegoten.

De hak is wel zacht maar dat word anders als ik ga hardlopen dan rolt het wat van voor naar achter en merk ik het zachte niet meer maar veer ik meer naar boven. Dit vind ik best ontlastend voor mijn onderbenen en voeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sL_GqeEq35mgXNls4uWhliQbqI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bJlHI6BonLlx66yWPGWDcXs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tincahunter op 28-11-2020 19:04 ]

• Roozzz
Jebus4life schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:50:
Is er hier een consensus naar het verhogen van afstand?

Momenteel probeer ik 3 keer per week te lopen. 2x5km doorheen de week. 1x10km in het weekend. Dit wil ik nog een maand ofzo blijven doen, om vanaf januari hopelijk wat op te schalen en richting de 16 kilometer gaan als verste afstand.

Kan ik dat beter in trapjes doen (bv 4 weken 11-12 kilometer, 4 weken 13-14 kilometer en dan naar die 16), of gewoon rustig tempo lopen en direct door naar die 16 als de benen goed voelen?

Daarnaast heb ik hoe dan ook het gevoel dat 16 zowat de limiet is ivm eten/drinken nodig hebben onderweg? Nu in de winter zal dat mss nog gaan, maar als het wamer zal worden in de lente...?
Standaard tactiek bij opbouwen naar langere afstanden is om dat geleidelijk te verhogen. Het kan waarschijnlijk wel iets sneller dan jij nu schetst.
Vaak wordt de vuistregel van stapjes van 10% verder gehanteerd, met periodieke rust. Dus denk aan in 3 weken opbouwen van 10 naar 14 voor je langste loop dan een rustweek waar je weer 10k loopt. Daarna weer weer verder vanaf 14k. Die week rust helpt voor het herstel in de op bouwperiode. En zorgt dat je op deze wijze langere periodes kunt opbouwen.

En qua drinken is het erg persoonlijk, maar ik heb een vergelijkbaar gevoel. Nu kan 2 uur zonder drinken wel (wel goed hydrateren voor- en achteraf), maar met warmer weer gaat dat voor mij meer naar een uur. Is het langer dan neem ik drinken mee

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Tazzios

..

@Jebus4life aanvullend:
Is de 2x5km en 1 keer 10km letterlijk wat je doet of bestaan deze ook uit een variatie van intervallen en duurlopen?

• Rudedadude
  • Laatst online: 20:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tincahunter schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:00:
[...]

Het zijn Asics Novablast schoenen voor 63 euro. Normaal zijn ze een stuk duurder maar prijs zegt niet veel denk ik. Ik heb ze gepast en ze lopen gelijk al heerlijk veel lichter en net kleine trampolines. Ze zitten ook als gegoten.

De hak is wel zacht maar dat word anders als ik ga hardlopen dan rolt het wat van voor naar achter en merk ik het zachte niet meer maar veer ik meer naar boven. Dit vind ik best ontlastend voor mijn onderbenen en voeten.

[Afbeelding]
Oh, dat zijn wel leuke schoenen, staan inderdaad bekend als mini trampolines. Daardoor wel wat onstabiel en ze hebben een forse hak. Of ze dus ideaal zijn voor je looptechniek kunnen de meningen over verschillen, maar he, eerst lekker in beweging komen.

Mijn schoenen zitten trouwens nooit als gegoten, ik heb idealiter nog een centimeter ruimte voorin en de mogelijkheid om m'n tenen te spreiden ;)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:05

aerofreak

Steve Jobs

Slickk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:18:
Voor de liefhebbers heeft Strava een aanbieding waarbij je iemand een jaar-abonnement kunt geven en zelf 2 maanden gratis krijgt.

Met wat zelfliefde en €60 heb je dus 14 maanden een betaald Strava-abonnement ipv €60 voor 12 maanden. Het scheelt niet veel, is toch iets.
heb je hier een link van? Mijn free trial is verlopen en vind het abonnement wel toegevoegde waarde vinden. Ik heb de aanbieding wel in de app gezien, maar zie em nu niet meer en met google kan ik het ook niet vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door aerofreak op 28-11-2020 19:36 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Tinusvolkel
aerofreak schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:36:
[...]

heb je hier een link van? Mijn free trial is verlopen en vind het abonnement wel toegevoegde waarde vinden. Ik heb de aanbieding wel in de app gezien, maar zie em nu niet meer en met google kan ik het ook niet vinden?
Aan je avatar te zien verwacht ik dat je een iPhone hebt dus kan je met iTunes tegoed een abbo betalen. Tegoed kan je regelmatig kopen met 15% extra tegoed via de deze website en op deze manier is Strava toch weer iets goedkoper :)

• Tinusvolkel
[...]

[Afbeelding]
Fancy schoenen (y)

Algemene vraag: waarom hoor en zie je eigenlijk zo weinig Asics schoenen? Of heb ik daar een verkeerd beeld van? Heb er een beetje een Nokia gevoel bij.
Vroeger heel populair nu een beetje vergane glorie.

• Cranzai
@Tinusvolkel Asics maakt alleen nog maar klompen :X

Naar mijn ervaring slagen ze er niet echt in reactieve/responsieve schoenen te maken. Laatste keer dat ik schoenen paste in een winkel de GT2000 aangehad een beetje racing flat achtig met 8mm drop maar minder "vlot" ofzo

[ Voor 67% gewijzigd door Cranzai op 28-11-2020 20:50 ]

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-01 17:13
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:44:
[...]

Fancy schoenen (y)

Algemene vraag: waarom hoor en zie je eigenlijk zo weinig Asics schoenen? Of heb ik daar een verkeerd beeld van? Heb er een beetje een Nokia gevoel bij.
Heb er altijd wel vrij veel op gelopen. Laatste was een Dynaflyte die me heel goed bevielen. Ik weet wel dat ze vaak als log worden gezien, maar hun lijn is zo breed dat ook vast daar voor ieder een prima keuze tussen zit.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

[...]

[Afbeelding]
Waar heb je die gevonden voor 63 € als ik vragen mag?

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 12:19

GSX-MAN

de/het/een

Vandaag bij PK in Dodewaard geweest om op kosten van Frau mijn kerstcadeau uit te zoeken: een paar New Balance Fresh Foam 880v10. Nu al zin in de week na kerst 8)

@Tinusvolkel : ik ben in 2004 begonnen op Asics, heb ook een aantal fijne schoenen ervan gehad. Tegenwoordig slijt ik er bij de hak supersnel doorheen, waardoor ik mijn voeten kapot loop.

Slecht idee... Hoe laat?

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Tazzios schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:14:
@Jebus4life aanvullend:
Is de 2x5km en 1 keer 10km letterlijk wat je doet of bestaan deze ook uit een variatie van intervallen en duurlopen?
Ik probeer wel wat interval in te bouwen in mijn 5km's en beschouw die 10k als mijn duurloop

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:44:
[...]

Fancy schoenen (y)

Volgens mij zijn ze nog best populair hoor. Ik zie er hier in Twente nog best veel mee lopen (kan ook komen omdat ze hier van oudsher van klompen houden :P ). Misschien dat de gevorderde loper toch liever voor een ander merk kiest. Maar zeker in clinics enzo zie ik ze best veel.

Ik heb zelf ook een paar en vind het prima schoenen. Ze zijn inderdaad niet heel licht en in mijn geval had ik snel (+- 400km) gaten in de stof in de hiel gesleten maar verder liepen ze nog prima. Ik merk nu wel dat ze qua demping een beetje op zijn maar ze zijn 2 jaar oud inmiddels dus dat mag ook wel. In mijn geval niet vervangen door Asics maar dat komt meer door het leuke prijsje van de Pegasus 37 ;)

• Tincahunter
Secsytime schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:52:
[...]

Waar heb je die gevonden voor 63 € als ik vragen mag?
Ze waren begin deze week een paar dagen zo goedkoop op Zalando maar nu weer een stuk duurder. Ik greep mijn kans om ze te testen na het lezen van een review.

https://www.runningxpert....tion/test-asics-novablast

[ Voor 9% gewijzigd door Tincahunter op 28-11-2020 21:53 ]

• Rudedadude
  • Laatst online: 20:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tincahunter schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:52:
[...]

Ze waren begin deze week een paar dagen zo goedkoop op Zalando maar nu weer een stuk duurder. Ik greep mijn kans om ze te testen na het lezen van een review.

https://www.runningxpert....tion/test-asics-novablast
@Tinusvolkel Asics was jaren heel behoudend, met oa deze Novablast (en nog een paar andere blast varianten) en allerlei lite varianten van hun schoenen lijken ze inmiddels ook een vernieuwende weg te hebben ingezet. Ze hebben met de Metaracer bijv. ook een carbonschoen in hun assortiment dus er gebeurt wel wat naast het voortborduren op versie xx van hun modellen.

Deze zin uit de review: "De Novablast van Asics kan waarschijnlijk het beste worden vergeleken met de New Balance FuelCell Propel – zeer zacht, zeer verend, heel erg fijn." geeft me een beeld, die heb ik onlangs op de kop getikt (versie 1, niet versie 2). Als je daarmee op je hiel land schiet je eerst voor je gevoel nog door 10cm foam heen. Zodra je echter middenvoet/voorvoet land zijn het opeens fijn responsieve schoenen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• InZane
Cranzai schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:48:
@Tinusvolkel Asics maakt alleen nog maar klompen :X

Naar mijn ervaring slagen ze er niet echt in reactieve/responsieve schoenen te maken. Laatste keer dat ik schoenen paste in een winkel de GT2000 aangehad een beetje racing flat achtig met 8mm drop maar minder "vlot" ofzo
Voor zover ik weet heeft de GT2000 een drop van 10mm. Heb er verschillende van versleten, soms letterlijk, van versie 4 t/m 8.
Ik moet zeggen dat ik versie 8 wel oké vond, behoorlijk slijtvast ook. Bij voorgangers toch wel een aantal keer gehad dat ik gaten in de hiel of in het bovenwerk bij m'n grote tenen liep, soms na 400km al.

De Novablast lijkt me trouwens wel een interessante schoen!

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 28-11-2020 22:26 ]

• influenza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FieaOodGD3dwnT1J-bBv1W0Y_g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utjrKIm7lYkTNcmrL5YREkYi.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar als doelstelling 2000 kilometer hardlopen. Een aanzienlijke toename ten opzichte van de magere 1400 km van vorig jaar.

Nu nog een bonusmaand om er dik overheen te gaan 🥳

• BastiaanN
  • Niet online
aerofreak schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:36:
[...]

Link

• hoevenpe
polthemol schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:21:
En een nette tijd, ook lekker op aan het bouwen daar!
Moest net aan je denken toen ik de 8 meter hoge fietsbrug bij het spoor over moest, dat dan 1000 keer... 8)7

Dat van een goede blog herken ik wel, had gisteren helemaal niet door dat ik zo snel ging want ik was relaxed de Boekestein en De Wijk podcast aan het luisteren. Opmerkelijk hoe snel je zo in een 'flow' kunt komen, vandaag met Armin van Buuren mijn 5km aangescherpt (25:56) maar dat ging gevoelensmatig een stuk stroever/geforcerder.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:28
[...]

[Afbeelding]
Hardloopschoenen over een jaar ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/444AAOSwU65cGa89/s-l300.jpg

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:28:
[...]

Hardloopschoenen over een jaar ;)

[Afbeelding]
Idd :) tis maar goed dat ze hierover regels hebben gemaakt ;)

• Dirk0s
  • Laatst online: 19-01 18:09
Volgens mij zit ik in een slechte periode, het tempo gaat omlaag en de hartslag omhoog.
Ook als ik in bepaalde HS zones wil lopen zit ik er binnen de 1e km al in terwijl dit voorheen wel aantal km's duurde.

En dat terwijl ik niet eens extreem hard train, beetje vreemd en ook irritant wel omdat je gevoel hebt achteruit te gaan.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dirk0s schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:05:
Volgens mij zit ik in een slechte periode, het tempo gaat omlaag en de hartslag omhoog.
Ook als ik in bepaalde HS zones wil lopen zit ik er binnen de 1e km al in terwijl dit voorheen wel aantal km's duurde.

En dat terwijl ik niet eens extreem hard train, beetje vreemd en ook irritant wel omdat je gevoel hebt achteruit te gaan.
Mijn HM was vandaag ook een beetje op de hobbel, denk door de kou?

• Dirk0s
  • Laatst online: 19-01 18:09
Secsytime schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:33:
[...]

Mijn HM was vandaag ook een beetje op de hobbel, denk door de kou?
Het is alleen bij mij de hele week al, 2-3 dagen even niet lopen :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

poah!

Ik had vandaag een 3 x 3KM intervalachtige run in 4:50/km op de planning staan maar ik dacht, ik plak er een extra 3 KM aan vast want het was mooi weer en er stond amper wind. Tussentijds 2 KM herstellen en dan merk je wel dat de kilometers oplopen en je uiteindelijk op 21,5 KM terecht komt.

Het mooie van deze training is dat ik ook ruim 3 minuten sneller ben geweest dan mijn HM PR tijdens de CPC terwijl de intensiteit van deze training zo absoluut niet aanvoelde 8)7 :D

#tevredenmens :7

https://www.strava.com/activities/4406845154

Strava

• Roozzz
Vanochtend een erg lekkere lange duurloop gelopen, na een goede 2 uur en ~24km was ik weer terug bij de parkeerplaats. Wonderbaarlijk hoe makkelijk het soms mag gaan. Dit loopje ging echt als vanzelf. Qua hartslag de hele tijd rond de grens tussen zone 1 & zone 2 gelopen. Wel grappig om zo ook progressie te zien, want dit tempo was 2 maanden terug toch echt al richting zone 3 met deze ondergrond en hoogtemeters (én korter).

Wel grappig om te merken hoeveel kouder het is zodra je wat dieper in het bos komt. * Roozzz moet warmere handschoenen kopen.

Al met al deze week geëindigd op 65km (en 233 voor november). Wat weer een mooi stapje omhoog is na de wekelijkse omvang van ~50km van de afgelopen tijd. Qua opbouw en vooruitgang gaat het lekker hier oOo

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:01
Zoals gezegd, vandaag na 9 weken trainen voor de HM een "officiële" HM als afsluiting. Gisteravond laat nog 8x200m speedruns gedaan met 45 seconden rust tussendoor. Die liepen al vrij lekker, maar vandaag voelden de benen zwaar.

Ben dus pas laat in de middag begonnen na een rondje oefeningen om een beetje warm te worden. Het weer was goed, zonnetje scheen lekker dus zonnebril op en gaan maar. Wilde rustig starten en dan, zoals in voorgaande runs, rond een km of 10 à 11 rustig gaan versnellen. Kwam na een km of 2 a 3 in een beetje in een flow terecht en had allemaal 4mxx laag en 3mxx hoog tot en met de laatste kilometer. Op 1 uur kwam ik door met 14km precies, en heb afgesloten met 1u30m12s. Stiekem supertrots op het resultaat :)

Strava geeft op basis van deze loop de volgende pr's qua afstand/snelheid:
Estimated Best Efforts
1k3:40
1em6:06
5k19:59
10k40:28
hm1:30:24

Aardige verbetering van de meeste van mijn tijden :)

Aangezien ik mijn echte naam op mijn Strava account heb staan heb ik een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0xTGp0oj94gucmt1iJTUZqBnqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngEH07lh5luPdOM0fmfh9Pgj.jpg?f=fotoalbum_large

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Mvd1981 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:20:
Zoals gezegd, vandaag na 9 weken trainen voor de HM een "officiële" HM als afsluiting. Gisteravond laat nog 8x200m speedruns gedaan met 45 seconden rust tussendoor. Die liepen al vrij lekker, maar vandaag voelden de benen zwaar.

Ben dus pas laat in de middag begonnen na een rondje oefeningen om een beetje warm te worden. Het weer was goed, zonnetje scheen lekker dus zonnebril op en gaan maar. Wilde rustig starten en dan, zoals in voorgaande runs, rond een km of 10 à 11 rustig gaan versnellen. Kwam na een km of 2 a 3 in een beetje in een flow terecht en had allemaal 4mxx laag en 3mxx hoog tot en met de laatste kilometer. Op 1 uur kwam ik door met 14km precies, en heb afgesloten met 1u30m12s. Stiekem supertrots op het resultaat :)

Strava geeft op basis van deze loop de volgende pr's qua afstand/snelheid:
Estimated Best Efforts
1k3:40
1em6:06
5k19:59
10k40:28
hm1:30:24

Aardige verbetering van de meeste van mijn tijden :)

Aangezien ik mijn echte naam op mijn Strava account heb staan heb ik een screenshot gemaakt:

[Afbeelding]
Die staat toch ook gewoon op je profiel?
Pagina: 1 ... 68 ... 424 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.