Slecht idee... Hoe laat?
Máár, daarentegen, mijn jongste is nu 3 en wordt met de dag minder afhankelijk, dus inderdaad, de mogelijkheden verplaatsen zich! Er is echt wel een mouw aan te passen om regelmatig te trainen. En dat zie ik ook zeker wel gebeuren hoor
Geen ongebaseerd gedoe of ontwijkingsgedrag dus, maar een ambitie om een stevige basis neer te zetten waarop ik weer kan doen waar ik echt heel veel plezier uit heb gehaald: hardlopen!
Ach ja, zo'n dag heb ik er ook weleens tussen zitten, maar gelukkig niet vaak.AppieR schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:44:
[...]
Zittende baan en 2 kinderen van 3 en 6 hier. Op dagen dat ik niet loop kom ik tot max 2000 stappen. Gelukkig kan ik mijn agenda redelijk goed zelf beheren, dus op dinsdag en donderdag zet ik 'Lopende zaken' in mijn agenda en ga ik de hort op. En dat haal ik dan 's avonds wel weer in. En als het er overdag niet van komt, ga ik 's avonds zwemmen (oke, 1 keer gedaan nu, maar beviel wel goed
)
2 kids hier van 8 en 11 trouwens en ook een zittend beroep, maar 4 a 5 keer in de week lopen red ik prima, al is het sinds kort wel wat meer plannen omdat mijn vrouw nu wisselende diensten draait.
Momenteel werk ik full time thuis en heb dan gelukkig een stok hond stuiterbal achter de deur die toch af en toe even naar buiten moet. Een lekkere wandeling wordt er tussen de middag dus wel gemaakt.
Dat is beter dan kantine hangen, maar dat is sowieso al nooit mijn ding geweest. Koos er liever voor om een rondje te wandelen met collega's. Zitten kun je de rest van de dag nog.
Momenteel ben ik vooral bezig met de basisconditie en langzaam aan de afstanden uitbreiden, dat komt bijvoorbeeld deze week (inclusief het weekend) neer op 2x lopen (1x weg, 1x bos), 1-2x half uurtje baantjes trekken in het zwembad, 1x stuk op de racefiets (km of 45, niet te gek), 1x pilates (goed voor de stramme rug en te korte spieren) en hier en daar een wandeling. Dit lukt niet iedere week maar kan gelukkig wel bijna iedere dag iets doen, of 's ochtends vroeg of 's avonds. Ga wel snel wat meer focus leggen op het lopen, want daar liggen mijn uiteindelijke doelen.. Maar om de basis op te bouwen is deze afwisseling wel erg lekker, je gebruikt ook elke keer andere spieren dus het risico op overbelasting is een stuk minder.
I`m in! Mag ook nog wel 5 minuten vanaf.elastiek schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:12:
[...]
In welke marathon gaan we dat uitvechten heren?![]()
[...]
| 1.5km | 4:49 | 2019, baan |
| 3km | 10:16 | 2019, baan |
| 5km | 17:14 | 2020, baan |
| 10km | 36:00 | 2019, weg |
| Halve marathon | 1:19:54 | 2018, weg |
| Marathon | 2:50:21 | 2019, weg |
Morgen weer op de baan trainen, benieuwd of het nu ook echt makkelijker loopt zoals ik vorige week het vermoeden uit sprak. Wij trainen in groepen van 4, we kunnen ons via SPOND aanmelden en alle groepjes worden met hesjes "gescheiden". Eerst inlopen, dan een kwartiertje loopscholing en dan training. Prima dus, ik hoop alleen dat we de geplande climaxloop niet op de baan gaan doen, dat zou wel erg geestdodend zijn in de eerste 15 minuten en de 10 minuten die daarop volgen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
| 5km | 19:50 | 2019 |
| 10km | 39:27 | 1996 |
| Halve marathon | 1:40:11 | 2018 |
| Marathon | 4:06:07 | 2017 |
Je zou kunnen zeggen dat de 5KM tijd van 2019 geen PR is omdat minimaal 1 van de 5 KM's in 1996 sneller moet zijn geweest. Maar het is een aangename gedachte dat ik meer dan 20 jaar later weer bijna net zo snel ben als toen.
Ik denk dat van het roken afkomen een grotere prestatie is dan wat ik gelopen heb... en hopelijk ga je daar nog heel lang profijt van hebben...InZane schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:46:
[...]Ik vind mezelf met 41 niet echt de jongste meer, maar ik zie er genoeg hier die ouder zijn en een stuk harder lopen. Met m'n gewicht is niet veel mis, dus dat kan ik ook niet als excuus gebruiken
Maar goed, met m'n hardloopcarrière van 'pas' een jaartje of 5 en daarvoor jarenlang als een ketter gerookt te hebben ben ik toch wel tevreden hoor
En die tijden: Het blijven persoonlijke tijden, vergelijken is kats onmogelijk, kijk niet alleen naar de voorgeschiedenis van iedereen apart, maar ook naar het soort werk en de privé omstandigheden. Die kunnen zo verschillend zijn dat iemand bij wijze van spreke er al een soort training op heeft zitten... voordat de hardloop training begint.... Dan kun je toch echt minder goed trainen dan iemand die het daar bij wijze van spreken heel makkelijk heeft. Met gezin (ega & 3 actieve kids) en mijn innovatie werk (full time / PL in R&D/geen financiële zorgen) behoorde ik waarschijnlijk tot de middenmoot qua "drukte".
Zo is het.....Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:44:
[...]Haha, je snelste tijd telt hoe oud zwaar en waar je gelopen hebt maakt niet uit
Anders blijf ik bezig....
Degene die vaak op de "NK-treden" stond wogen vaak 8-10 kg minder dan ik. Doordat ik lang gehandbald had was ik eigenlijk een sprinter, die wat zwaardere bouw raak je nooit echt meer kwijt. En dat vond de diëtiste ook: "Voor jouw bouw heb je een uitstekend gewicht, ga je verder naar beneden dan tast je je spieren aan.... "
Tja 8-10 kg verschil ... dat scheelt fors in de VO2 max...
Dus ik heb het ook gewoon geaccepteerd zoals het toen was en geen risico's genomen met mijn gezondheid, dat is het niet waard met een gezin. De (top)trainster vond wel dat ik met het bereikte "eind gewicht" voor mijn doen toch wel een hoop progressie gemaakt had, dat was na ruim 3 jaar in de wedstrijdgroep. Ze zag het en heeft er 1x een (positieve) opmerking over gemaakt.
Dit is mijn fitness voor de komende 30 dagen, wandelen daargelaten. Kleine stappen met hopelijk grote verschillen op termijn
Morgenavond weer!
Goed dat je weer bezig (en terug) bent!Pathogen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:56:
Even inchecken: ik heb meteen reminders in mijn agenda gezet en net dus dag 1 aan oefeningen gedaan! (sjezus die voel je!)
Dit is mijn fitness voor de komende 30 dagen, wandelen daargelaten. Kleine stappen met hopelijk grote verschillen op termijn![]()
Morgenavond weer!
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Lijkt me leuk! Ik heb 2:45 voor de hele staan, en officieus 34:04 op de 10. Halve in 1:16 maar die kan wel sneller denk ik. Ben nu aan m’n basis bezig en denk dat ik die tijden nu niet zomaar kan lopen. Begin volgend jaar weer...elastiek schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:12:
[...]
In welke marathon gaan we dat uitvechten heren?![]()
[...]
Hoho, dit topic bestaat bij het om de zoveel tijd ongeneerd en massaal een willeurig lijstje te posten, al is het de volgorde in je lievelingskleuren schoenveters op de maandagmiddagen in de even wekenRoadman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:
[...]
Ik snap eigenlijk sowieso niet echt het nut van het massaal delen van onze PR's hier. Leuk om te lezen, meer interessanter vind ik om te zien hoe iedereen in loop van tijd vooruit is gegaan. Een PR is niets voor niets een persoonlijk record. Kan er niet zoveel mee
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik ben heel blij dat ik het hardlopen heb toegevoegd aan de vaste bootcamp-avond. Alle beetjes helpen.
Slecht idee... Hoe laat?
Sorry, maar dat is bij mij echt ondenkbaar 😂Rudedadude schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:29:
[...]
...ik leg spontaan de zak kruidnoten naast me weg.
Die 2:45 was deels onverhard, toch? En alles alleen gelopen.chris schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:39:
[...]
Lijkt me leuk! Ik heb 2:45 voor de hele staan, en officieus 34:04 op de 10. Halve in 1:16 maar die kan wel sneller denk ik. Ben nu aan m’n basis bezig en denk dat ik die tijden nu niet zomaar kan lopen. Begin volgend jaar weer...
Ja, de eerste 10km asfalt, de rest onverhard (op een stukje van 3-4 km na). Er is nog een lijst aan "excuses": ik zat nog midden in m'n marathonvoorbereiding (was aan 't trainen om pas twee maanden later te pieken) en ik was geblesseerd (dat speelde op vanaf een km of 15). Maar zo zijn er altijd genoeg smoesjes: uiteindelijk ben ik nooit sneller dan 2:45 gelopen en is dat m'n PR. Volgend jaar een nieuwe kans.Krylinck schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:22:
[...]
Die 2:45 was deels onverhard, toch? En alles alleen gelopen.
De 34:04 waren ook in m'n eentje (thuis), niet vlak, en de 1:16 was een time trial met één iemand samen in de harde wind. De eerste ronde liep ik op kop (tegen de wind) en de tweede liep 'ie 100m achter me. Beide tijden liep ik midden in een marathonvoorbereidingsweek met veel volume.
Ik heb trouwens anderhalve maand geleden nog 34:34 gelopen, dit keer met mooi weer en veel concurrentie (de winnaar liep onder de 30 minuten). Daar had ik verwacht wel "makkelijk" onder de 34 minuten te kunnen, mooi niet dus.
Voor context: mijn eerste halve marathon was in 2:14 in 2006. Toen progressie gemaakt met intervallen (Duurloopmisverstand) naar ongeveer 1:24, 10km van ongeveer 37 minuten. Drie jaar geleden liep ik nog zoiets op de 10km. Sinds ik Pfitzinger's marathon training volg (met heel veel volume) zijn mijn tijden enorm verbeterd en ik heb nog niet het gevoel dat ik aan de limiet zit. Ook dat is natuurlijk makkelijk praten: eerst maar weer eens wat sneller lopen.
Zo, ik ga nu op pad voor een rustig rondje van 13km en dan een uur lang intensieve krachttraining. M'n (kracht)trainer was heel open voor dit artikel: Best Ways to Strength Train for Your Next Marathon, dus daar beginnen we deze week wat serieuzer mee.
Dit zijn die van mij:
| 5km | 22:49 | 2019 |
| 10km | 47:36 | 2019 |
| Halve marathon | 1:41:07 | 2019 |
| Marathon | ----- | ------ |
Mijn tijden zijn gelopen tijdens trainingen. De10K tijd liep ik op de zelfde dag als de halve.
Ben daarom wel benieuwd wat ik kan doen als ik puur voor die afstand ga tijdens een wedstrijd.
Helaas ben ik sinds september bezig met het herstellen van twee blessures
Lijstjestijd en het wordt wat lastiger om het topic te blijven volgen qua aantal berichten....
Hierbij ook mijn lijstje:
| 1km | 0:03:29 | 2019 |
| 1mijl | 0:05:45 | 2019 |
| 5km | 0:20:01 | 2018 |
| 10km | 0:42:54 | 2018 |
| Halve marathon | 1:41:01 | 2018 |
| Marathon | 3:29:57 | 2018 |
Korte termijn doel is terug een basis opbouwen en de halve marathon wat scherper stellen (richting 1:35), en de rest (10K/5K) volgt wel.
Verder kantoorberoep en 2 zonen (9 en 11), en de oudste (lid van een atletiekclub) wordt al lastig om te volgen.
Ik ben in 2006 in Nieuw Zeeland (tijdens een stage) begonnen met hardlopen, ik kan me echt heel goed het eerste rondje herinneren. Ik denk dat ik 5km heb gelopen, maar met stukken wandelen tussendoor. Daarna eigenlijk af en toe wat gelopen maar niet fanatiek.
Eind 2007 besloten om te gaan trainen voor Rotterdam Marathon (ik kom altijd Rotterdam, dus die wilde ik altijd al doen). Helemaal zelf een schema in elkaar gezet en uiteindelijk samen met iemand van het FOK!forum een heel stuk gelopen. Ik ging helemaal stuk in de tweede helft, iets van 20min verloren. Uiteindelijke tijd was 3.28. En mijn eerste officiele wedstrijd
Daarna ben ik eigenlijk nooit meer gestopt met hardlopen en de marathon blijft mijn favoriet. Teller staat nu op 12 marathons, waaronder 1 ultra-loop van 58km (en 1 marathon als training voor deze ultra). Grotendeels Rotterdam, maar ook: Keulen, Boedapest, Maranello en Etten-Leur. De ultra was in Lommel. Snelste marathon tijd was 3.24, twee keer achter elkaar
Ik heb ook nog 2x het sportrusten schema geprobeerd voor een Marathon en dat werkte, voor mij!, echt prima. Zeker geen toptijd, maar ik kon hem prima uitlopen.
Dit jaar door het aflasten van alle wedstrijden (Rotterdam stond op de planning) eigenlijk een flinke dip in het lopen... Niet alleen Corona, maar ook een nieuwbouw huis gekocht en een derde kindje onderweg
Intussen ben ik helaas boventallig verklaard, maar ik verwacht snel wel weer werk te kunnen vinden. Betekend wel dat ik tot minimaal februari thuis zit, samen met mijn vriendin en de nieuwe baby. Tijd zat om weer lekker in het ritme te komen
Het blijft heerlijk om in chaotische periodes zoals nu met baby/ontslag te blijven lopen, niks aan mijn hoofd behalve het geluid van mijn schoenen op de grond (en soms een podcast
| 5km | 0:19:07 | 2013 |
| 10km | 0:39:38 | 2013 |
| Halve marathon | 1:31:18 | 2010 |
| Marathon | 3:23:57 | 2014/2015 |
Mijn toptijden liggen ver achter me
Moet ze nog even allemaal invullen in m'n excel lijstje die ze wel al omzet naar UBB code tabellen.
Hier alvast een voorproefje waar dus nog niet iedereen in staat.
5KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @route99 | 17:06 |
| 2 | @elastiek | 17:32 |
| 3 | @Calitomnication | 18:23 |
| 4 | @Tinusvolkel | 18:34 |
| 5 | @Tazzie79 | 20:01 |
| 6 | @Xaverius | 21:27 |
| 7 | @Tim_W | 21:39 |
| 8 | @Pathogen | 22:30 |
| 9 | @bert74 | 23:37 |
| 10 | @BastiaanN | 27:12 |
Zoals je kan zien heb ik nu extra motivatie om @Calitomnication in te halen
Na één maand noodgedwongen niet te kunnen lopen, heb ik eergisteren de draad weer opgepakt. Zo had ik mijzelf van te voren verzekerd en wijs gemaakt om niet direct te hard van stapel te lopen of elk andere vorm van 'compensatiegedrag' toe te passen.Tuxxx schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:33:
[...]
Wegens spierblessure, overwerk, goed zien i.c.m. de verplichte 10 dagen quarantaine, heb ik inmiddels 3 weken geen stap kunnen zetten. Daarnaast ben ik door laatstgenoemde ~2 kilo kwijt geraakt, waarbij ik hoop dat het om vet en niet spier gaat.
Met tegenzin en angst voor nieuwe blessure(s) ga ik het morgen wederom proberen, maar de harde rukwinden zorgen ervoor dat ik allerminst zin erin heb.
Ondanks deze twee alinea nog enkel uit een paar woorden bestaat, hebben jullie ongetwijfeld het eindresultaat van mijn voornemens al geraden
Met een dubbel gevoel kijk ik naar het eindresultaat:
Positief
- Een nieuwe persoonlijk record v.w.b. lange afstand (50% langer als normaal);
- Op twee na snelste tijd gezet en dat i.c.m. met bovenstaand;
- De impact van mijn nieuw eet/drink regime heeft een wereld van verschil teweeg gebracht de hoeveelheid 'pijntjes versus energie' (zie ook mijn eerdere post(s));
- De spierpijn is zelf op dag 3 (ik ren om de dag 10KM) van zodanig niveau, dat ik mijzelf betrap op het verzinnen van excuses om vanmiddag maar niet te hoeven rennen;
- Behoorlijke steken in mijn rechterschouder rond het einde van de run, maar de dag daarna. Enkel door die plek(ken) behoorlijk te verwarmen zorgde ervoor dat de pijn verdween.
What's next? Routes vinden die niet langs open velden liggen, want hardlopen tijdens rukwinden is niet aan mij besteed. En kijken of warmteverband of -tape een optie is voor mijn schouder.
In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.
Stop maar, nu sta ik nog in de top 10Tinusvolkel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:35:
Hier alvast een voorproefje waar dus nog niet iedereen in staat.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Loop sinds eind 2017
| 1k | 3.48 | April 2020 |
| 5k | 20.59 | Oktober 2020 |
| 10k | 43.26 | Feb 2020 |
| halve | 1.34 | April 2020 |
| hele | 4.29 | April 2019 |
Ik focus me sinds 2018 eigenlijk alleen op halve marathons met garmin schema's. eerste was in 2.07. dus al best een eind gekomen. Wil nu richting de 1.33. Ben wel bang dat het daar beetje ophoud. Ik ben 37.
Edit: leeftijd en jaartallen erbij gezet
[ Voor 12% gewijzigd door Gotez op 25-11-2020 10:55 ]
Ik was bij mijn 5 km weg PR dus toen 48 jaren jong....
Dan kunnen geïnteresseerden daar age grading op doen ..
Doet de Atletiekunie ook... (pagina 9 voor M en 10 voor V)
https://www.atletiek.nl/s...tiefactoren%20masters.pdf
Dan zou die 5 km weg van 17:06, age graded 15.55 waard zijn....
En deze online calculator geeft dezelfde waarde, is dus veel handiger.
https://runbundle.com/tools/age-grading-calculator
En daar kun je ook de age grading doen voor de langere afstanden dan 10km.
Dan wordt mijn halve M tijd age graded bijna 59 jaren jong (maar formeel nog 58) : Age-graded time 1:14:36
Voor de oudere hardlopers onder ons toch wel leuk... om je toch nog met de jongeren hier te kunnen vergelijken
Ik zie dat ik het verval de laatste 27 jaar redelijk binnen de perken heb gehoudenroute99 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:21:
Eigenlijk zouden we de leeftijd waarop je deze PR's liep erbij moeten zetten.... maakt nogal wat verschil of je bijvoorbeeld 20 of 55 jaren jong bent...
Ik was bij mijn 5 km weg PR dus toen 48 jaren jong....
Dan kunnen geïnteresseerden daar age grading op doen ..![]()
Doet de Atletiekunie ook... (pagina 9 voor M en 10 voor V)
https://www.atletiek.nl/s...tiefactoren%20masters.pdf
Dan zou die 5 km weg van 17:06, age graded 15.55 waard zijn....
En deze online calculator geeft dezelfde waarde, is dus veel handiger.
https://runbundle.com/tools/age-grading-calculator
En daar kun je ook de age grading doen voor de langere afstanden dan 10km.
Dan wordt mijn halve M tijd age graded bijna 59 jaren jong (maar formeel nog 58) : Age-graded time 1:14:36
Voor de oudere hardlopers onder ons toch wel leuk... om je toch nog met de jongeren hier te kunnen vergelijken
Maar zelf vind ik deze interessanter... Zie nog een hoop verbeter potentieel voor mezelf
https://runbundle.com/tools/weight-vs-pace-calculator
Daar werd ik zondag ook weer mee geconfronteerd, de nummer 1 en 2 waren samen ongeveer even zwaar als ik
Dan moet je snel zijn, volgens mijn grote vriend Garmin zou in nu een 17:42 lopen. Als ik de training van gisteren bekijk denk ik daar anders over overigens. Het waait weer best hard en dan heb ik niet genoeg body om tegen de wind in te beuken. Kun je nagaan wat er gaat gebeuren als het straks écht gaat waaien, kan ik m'n tempo helemaal vergetenTinusvolkel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:35:
Goed bezig allemaal, er komen al veel lijstjes voorbij
Moet ze nog even allemaal invullen in m'n excel lijstje die ze wel al omzet naar UBB code tabellen.
Hier alvast een voorproefje waar dus nog niet iedereen in staat.5KM
Naam Tijd 1 @route99 17:06 2 @elastiek 17:32 3 @Calitomnication 18:23 4 @Tinusvolkel 18:34 5 @Tazzie79 20:01 6 @Xaverius 21:27 7 @Tim_W 21:39 8 @Pathogen 22:30 9 @bert74 23:37 10 @BastiaanN 27:12
Zoals je kan zien heb ik nu extra motivatie om @Calitomnication in te halen
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Dit maakt runalyze ervanCalitomnication schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:53:
[...]
Dan moet je snel zijn, volgens mijn grote vriend Garmin zou in nu een 17:42 lopen. Als ik de training van gisteren bekijk denk ik daar anders over overigens. Het waait weer best hard en dan heb ik niet genoeg body om tegen de wind in te beuken. Kun je nagaan wat er gaat gebeuren als het straks écht gaat waaien, kan ik m'n tempo helemaal vergeten
3:05 (3:05/km)1,00 km
10:18 (3:26/km)3,00 km
17:50 (3:34/km)5,00 km
36:59 (3:42/km)10,00 km
1:21:47 (3:53/km)21,10 km
2:50:49 (4:03/km)42,20 km
En m'n PR voor de 5 verbeteren stond al op de planning voor de komende weken.
Eerst is even 4 weken Billat intervals doen.
5km: 16:46 (2020)
10km: 34:01 (2020)
HM: 1:16 (2020)
Marathon: 2:45 (2020)
Alleen de marathon was een officieel parcours, de andere waren op GPS (dus waarschijnlijk te kort). Ik ben van plan om de komende dagen nog een 10km time trial te doen maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik m'n PR kan aanscherpen...
| 200m (baan) | 24,8 | 2018 |
| 400m (baan) | 56,16 | 2010 |
| 800m (baan) | 2:07,53 | 2010 |
| 1000m (baan) | 2:58 | 2020 |
| 1500m (baan) | 4:36 | 2018 |
| 3 km (weg) | 9:29 | 2020 |
| 5 km (weg) | 16:46 | 2017/2020 |
| 10 km | 36:46 | 2012 |
| 16,1 km | 1:02:22 | 2017 |
| HM (training) | 1:21:56 | 2017 |
Oh ja, ik heb ook nog PR's op incourante afstanden
Dat was wel leuk, in het Olympisch stadion met een paar wereldtoppers die zich aan het voorbereiden waren op een Diamond League de week erna in Duitsland. Ik werd na één stap op de 150m al ingehaald door degene in de baan onder me. Maar dat was een gast uit Trinidad die het jaar ervoor nog in de finale stond op de 100m bij de OS in Londen.
[ Voor 80% gewijzigd door Krylinck op 25-11-2020 13:23 ]
Ik heb geen signature
https://www.reebok.nl/for...-rft-schoenen/FW8010.html
De dames kopen ze zelfs voor 50,-:
https://www.reebok.nl/for...-rft-schoenen/FW6810.html
Het gaat dus om de RFT versie, maar het enige verschil met de reguliere versie is dat de RFT meer reflectieve materialen heeft, verder volgens mij geen verschil.
[ Voor 22% gewijzigd door Appie76 op 25-11-2020 15:02 ]
Ik heb geen signature
Ik heb niet eerder meegedaan met wedstrijden (oké, de 4 Mijl in Groningen vorig jaar maar dat was ongetraind..)
Daarom mijn bescheiden lijstje tot zover. Zet het vooral neer omdat ik benieuwd ben waar ik over bijv een jaar ben. Sinds een paar maanden weer begonnen. Ik zag nog wat oude runs uit 2011 staan, waarbij de GPS op m'n smartphone destijds niet helemaal lekker werkte.
5km: 20:46
10km: 41:32
(5km is simpelweg gebaseerd op de helft van 10. Tijdens de gelinkte run heb ik wel een paar keer moeten wachten voor verkeer/stoplichten, dus hij is niet helemaal eerlijk. De 43:02 die Strava er van maakt door m'n loop- en wachttijd bij elkaar op te tellen als PR op 10KM ben ik het dan weer niet mee eens.
De halve marathon komt er ooit ook wel bij. Maandag te enthousiast en m'n rechterkuit overbelast, vandaar maar een keer overslaan en rustigere oefeningen doen, vrijdag weer proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Slickk op 25-11-2020 15:39 ]
openingspost is ook aangepast.
1KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @Krylinck | 02:58 |
| 2 | @Calitomnication | 03:03 |
| 3 | @Martiveen | 03:10 |
| 4 | @Cranzai | 03:12 |
| 5 | @Tinusvolkel | 03:15 |
| 6 | @InZane | 03:27 |
| 7 | @Tazzie79 | 03:29 |
| 8 | @Totrail | 03:35 |
| 9 | @Tim_W | 03:44 |
| 10 | @Xaverius | 03:44 |
| 11 | @Gotez | 03:48 |
| 12 | @Mvd1981 | 03:48 |
| 13 | @TheOmen | 03:52 |
| 14 | @Poekie | 04:11 |
| 15 | @BastiaanN | 04:25 |
3KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @Krylinck | 09:29 |
| 2 | @route99 | 10:03 |
| 3 | @elastiek | 10:09 |
| 4 | @Tazzios | 10:16 |
| 5 | @Arjan90 | 12:19 |
5KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @chris | 16:46 |
| 2 | @Krylinck | 16:46 |
| 3 | @route99 | 17:06 |
| 4 | @Tazzios | 17:14 |
| 5 | @Martiveen | 17:14 |
| 6 | @MrAcid | 17:31 |
| 7 | @Rudedadude | 17:31 |
| 8 | @elastiek | 17:32 |
| 9 | @Calitomnication | 18:23 |
| 10 | @Dirk0s | 18:28 |
| 11 | @influenza | 18:30 |
| 12 | @Tinusvolkel | 18:34 |
| 13 | @kepler | 19:07 |
| 14 | @Cranzai | 19:15 |
| 15 | @Totrail | 19:46 |
| 16 | @RobinE | 19:48 |
| 17 | @nogeeninlog | 19:50 |
| 18 | @Tazzie79 | 20:01 |
| 19 | @InZane | 20:24 |
| 20 | @Mvd1981 | 20:36 |
| 21 | @Gotez | 20:59 |
| 22 | @Xaverius | 21:27 |
| 23 | @Tim_W | 21:39 |
| 24 | @Arjan90 | 22:12 |
| 25 | @Pathogen | 22:30 |
| 26 | @TheOmen | 22:48 |
| 27 | @TheDude84 | 22:49 |
| 28 | @bert74 | 23:37 |
| 29 | @Poekie | 23:59 |
| 30 | @BastiaanN | 27:12 |
10KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @chris | 34:01 |
| 2 | @route99 | 35:44 |
| 3 | @Martiveen | 35:45 |
| 4 | @elastiek | 35:58 |
| 5 | @Tazzios | 36:00 |
| 6 | @MrAcid | 36:16 |
| 7 | @Rudedadude | 36:29 |
| 8 | @Krylinck | 36:46 |
| 9 | @influenza | 37:50 |
| 10 | @Tinusvolkel | 39:08 |
| 11 | @Calitomnication | 39:18 |
| 12 | @nogeeninlog | 39:27 |
| 13 | @kepler | 39:38 |
| 14 | @Dirk0s | 39:46 |
| 15 | @RobinE | 40:58 |
| 16 | @Totrail | 41:36 |
| 17 | @Tazzie79 | 42:54 |
| 18 | @Gotez | 43:26 |
| 19 | @Mvd1981 | 45:15 |
| 20 | @InZane | 46:02 |
| 21 | @Xaverius | 46:23 |
| 22 | @Cranzai | 47:29 |
| 23 | @TheDude84 | 47:36 |
| 24 | @TheOmen | 47:52 |
| 25 | @Arjan90 | 48:10 |
| 26 | @Tim_W | 48:47 |
| 27 | @Pathogen | 48:52 |
| 28 | @Poekie | 51:00 |
| 29 | @bert74 | 51:23 |
15KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @Tazzios | 00:55:36 |
| 2 | @route99 | 00:55:51 |
| 3 | @elastiek | 00:57:37 |
| 4 | @influenza | 00:59:07 |
| 5 | @Tinusvolkel | 01:00:47 |
| 6 | @Poekie | 01:19:59 |
10EM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @elastiek | 00:58:21 |
| 2 | @Krylinck | 01:02:22 |
| 3 | @Totrail | 01:13:14 |
| 4 | @Mvd1981 | 01:19:00 |
| 5 | @InZane | 01:23:00 |
| 6 | @Arjan90 | 01:23:02 |
| 7 | @Pathogen | 01:23:25 |
| 8 | @Poekie | 01:26:33 |
21.1KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @chris | 01:16:00 |
| 2 | @MrAcid | 01:16:53 |
| 3 | @Martiveen | 01:18:47 |
| 4 | @elastiek | 01:19:35 |
| 5 | @Tazzios | 01:19:54 |
| 6 | @Krylinck | 01:21:56 |
| 7 | @Rudedadude | 01:24:54 |
| 8 | @influenza | 01:26:20 |
| 9 | @Tinusvolkel | 01:29:05 |
| 10 | @Calitomnication | 01:30:43 |
| 11 | @kepler | 01:31:18 |
| 12 | @RobinE | 01:31:57 |
| 13 | @Dirk0s | 01:33:14 |
| 14 | @Gotez | 01:34:00 |
| 15 | @Totrail | 01:38:25 |
| 16 | @nogeeninlog | 01:40:11 |
| 17 | @Tazzie79 | 01:41:01 |
| 18 | @TheDude84 | 01:41:07 |
| 19 | @Xaverius | 01:41:23 |
| 20 | @InZane | 01:42:16 |
| 21 | @Mvd1981 | 01:43:00 |
| 22 | @Arjan90 | 01:48:25 |
| 23 | @TheOmen | 01:49:31 |
| 24 | @Pathogen | 01:53:32 |
| 25 | @Poekie | 01:54:11 |
| 26 | @Tim_W | 01:55:49 |
42.2KM
| Naam | Tijd | |
|---|---|---|
| 1 | @chris | 02:45:00 |
| 2 | @Tazzios | 02:50:21 |
| 3 | @MrAcid | 02:55:03 |
| 4 | @elastiek | 02:57:35 |
| 5 | @Rudedadude | 02:58:14 |
| 6 | @Martiveen | 03:00:10 |
| 7 | @RobinE | 03:19:19 |
| 8 | @kepler | 03:23:57 |
| 9 | @Tazzie79 | 03:29:57 |
| 10 | @Xaverius | 03:52:04 |
| 11 | @nogeeninlog | 04:06:07 |
| 12 | @Gotez | 04:29:00 |
Mooi zo, aankomende zondag plaats ik een "aanval" op de tijden van de 20 snellere mede-tweakers op de HM. Mijn 9 weken programma heeft mij redelijk voorbereid, eens kijken wat er van komtTinusvolkel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
De lijstjes zijn klaarals je een foutje ziet dan graag even laten weten.
openingspost is ook aangepast.1KM
Naam Tijd 1 @Krylinck 02:58 2 @Calitomnication 03:03 3 @Martiveen 03:10 4 @Cranzai 03:12 5 @Tinusvolkel 03:15 6 @InZane 03:27 7 @Tazzie79 03:29 8 @Tim_W 03:34 9 @Totrail 03:35 10 @Xaverius 03:44 11 @Gotez 03:48 12 @Mvd1981 03:48 13 @Poekie 04:11 14 @BastiaanN 04:25 3KM
Naam Tijd 1 @Krylinck 09:29 2 @route99 10:03 3 @elastiek 10:09 4 @Tazzios 10:16 5 @Arjan90 12:19 5KM
Naam Tijd 1 @influenza 16:33 2 @chris 16:46 3 @Krylinck 16:46 4 @route99 17:06 5 @Tazzios 17:14 6 @Martiveen 17:14 7 @MrAcid 17:31 8 @Rudedadude 17:31 9 @elastiek 17:32 10 @Calitomnication 18:23 11 @Dirk0s 18:28 12 @Tinusvolkel 18:34 13 @kepler 19:07 14 @Cranzai 19:15 15 @Totrail 19:46 16 @RobinE 19:48 17 @nogeeninlog 19:50 18 @Tazzie79 20:01 19 @InZane 20:24 20 @Mvd1981 20:36 21 @Gotez 20:59 22 @Xaverius 21:27 23 @Tim_W 21:39 24 @Arjan90 22:12 25 @Pathogen 22:30 26 @TheDude84 22:49 27 @bert74 23:37 28 @Poekie 23:59 29 @BastiaanN 27:12 10KM
Naam Tijd 1 @chris 34:01 2 @route99 35:44 3 @Martiveen 35:45 4 @elastiek 35:58 5 @Tazzios 36:00 6 @MrAcid 36:16 7 @Rudedadude 36:29 8 @Krylinck 36:46 9 @influenza 37:50 10 @Tinusvolkel 39:08 11 @Calitomnication 39:18 12 @nogeeninlog 39:27 13 @kepler 39:38 14 @Dirk0s 39:46 15 @RobinE 40:58 16 @Totrail 41:36 17 @Tazzie79 42:54 18 @Gotez 43:26 19 @Mvd1981 45:15 20 @InZane 46:02 21 @Xaverius 46:23 22 @Cranzai 47:29 23 @TheDude84 47:36 24 @Arjan90 48:10 25 @Tim_W 48:47 26 @Pathogen 48:52 27 @Poekie 51:00 28 @bert74 51:23 15KM
Naam Tijd 1 @route99 00:55:51 2 @elastiek 00:57:37 3 @influenza 00:59:07 4 @Tinusvolkel 01:00:47 5 @Poekie 01:19:59 10EM
Naam Tijd 1 @elastiek 00:58:21 2 @Krylinck 01:02:22 3 @Totrail 01:13:14 4 @Mvd1981 01:19:00 5 @InZane 01:23:00 6 @Arjan90 01:23:02 7 @Pathogen 01:23:25 8 @Poekie 01:26:33 21.1KM
Naam Tijd 1 @chris 01:16:00 2 @MrAcid 01:16:53 3 @Martiveen 01:18:47 4 @elastiek 01:19:35 5 @Tazzios 01:19:54 6 @Krylinck 01:21:56 7 @Rudedadude 01:24:54 8 @influenza 01:26:20 9 @Tinusvolkel 01:29:05 10 @Calitomnication 01:30:43 11 @kepler 01:31:18 12 @RobinE 01:31:57 13 @Dirk0s 01:33:14 14 @Gotez 01:34:00 15 @Totrail 01:38:25 16 @nogeeninlog 01:40:11 17 @Tazzie79 01:41:01 18 @TheDude84 01:41:07 19 @Xaverius 01:41:23 20 @InZane 01:42:16 21 @Mvd1981 01:43:00 22 @Arjan90 01:48:25 23 @Pathogen 01:53:32 24 @Poekie 01:54:11 25 @Tim_W 01:55:49 42.2KM
Naam Tijd 1 @chris 02:45:00 2 @Tazzios 02:50:21 3 @MrAcid 02:55:03 4 @elastiek 02:57:35 5 @Rudedadude 02:58:14 6 @Martiveen 03:00:10 7 @RobinE 03:19:19 8 @kepler 03:23:57 9 @Tazzie79 03:29:57 10 @Xaverius 03:52:04 11 @nogeeninlog 04:06:07 12 @Gotez 04:29:00
PR is eigenlijk altijd de verstreken tijd, niet de daadwerkelijke bewogen tijd. Juist omdat je bij een wedstrijd ook exact de tijd en afstand tussen passeren start en passeren finish als eindtijd/afstand krijgt (of startschot-passeren finish) terwijl je soms ook verder moet lopen dan de ideale lijn omdat je om mensen heen moet en dus eigenlijk iets sneller was. Pauzeren, hoe kort ook, wordt ook bij je tijd opgeteld omdat je in die pauze een klein beetje uitrust. Dit is in afgelopen voorjaar zelfs tot een aparte 'challenge' gekomen omdat iemand pochte een 5k in 16:11 te hebben gelopen, terwijl hij er eigenlijk veel langer over heeft gedaan. Strava pakt altijd voor PR- en segmentpogingen de elapsed time, net als dat een als wedstrijd gemarkeerde activiteit ook de verstreken tijd als tijd krijgt, in plaats van bewogen tijd.Slickk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:10:
Tijdens de gelinkte run heb ik wel een paar keer moeten wachten voor verkeer/stoplichten, dus hij is niet helemaal eerlijk. De 43:02 die Strava er van maakt door m'n loop- en wachttijd bij elkaar op te tellen als PR op 10KM ben ik het dan weer niet mee eens.
Edit: hah, blij te zien dat ik als enige dame nog lang niet hopeloos onderaan bungel
[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 25-11-2020 15:31 ]
Dat is wel grappig als je op Strava kijkt. Zie je bij sommige mensen flinke trainingstempo's terwijl andere mensen veel trager lijken te zijn bij dezelfde training. Alleen die zetten niet bij elke nanoseconde rust hun horloge op pauze kennelijkPoekie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:27:
[...]
PR is eigenlijk altijd de verstreken tijd, niet de daadwerkelijke bewogen tijd. Juist omdat je bij een wedstrijd ook exact de tijd en afstand tussen passeren start en passeren finish als eindtijd/afstand krijgt (of startschot-passeren finish) terwijl je soms ook verder moet lopen dan de ideale lijn omdat je om mensen heen moet en dus eigenlijk iets sneller was. Pauzeren, hoe kort ook, wordt ook bij je tijd opgeteld omdat je in die pauze een klein beetje uitrust. Dit is in afgelopen voorjaar zelfs tot een aparte 'challenge' gekomen omdat iemand pochte een 5k in 16:11 te hebben gelopen, terwijl hij er eigenlijk veel langer over heeft gedaan. Strava pakt altijd voor PR- en segmentpogingen de elapsed time, net als dat een als wedstrijd gemarkeerde activiteit ook de verstreken tijd als tijd krijgt, in plaats van bewogen tijd.
@Martiveen 17:14:22 toch?Tazzios schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:29:
@Martiveen Om de 5km volgorde te bepalen, mijn tijd was 17:14,23 heb jij ook nog een cijfer achter de komma?
Daarnaast toch maar weer eens tijd voor een echte 3k wedstrijd, heb nog een 11:31,75 indoor staan maar heb al eens 11:15 gelopen in een 5km. een 10:40 zou leuk staan in het lijstje.
De kilometer kan ook wel een tikkie sneller nog denk ik naar mogelijk een 3 rond.
Hmmm....toch maar even SportTracks erbij gehaald, daar kan je vage PR's gewoon direct wegmikken en komt ie met de eerstvolgende beste tijd. Loopt een paar maanden achter, omdat ik ST niet meer gebruik.
| 1 km. | 3:52 |
| 1 mijl | 6:36 |
| 5 km. | 22:48 |
| 10 km. | 47:52 |
| Halve marathon | 1:49:31 |
Factoren om rekening mee te houden
48 jaar, 2 kinderen (7 en 9) , kantoorbaan
[ Voor 19% gewijzigd door TheOmen op 25-11-2020 15:45 . Reden: Edit, te rooskleurig ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Zelf heb ik als 21-jarige student een hoop natuurlijke voordelen en zelf opgelegde nadelen
Is er ook een kids graded calculator? Kan ik die ook nog inzetten, naast die van mijn overgewicht. Ik denk dat ik inmiddels in de buurt kom van de Nederlandse top als ik met al die factoren rekening houdTheOmen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
Factoren om rekening mee te houden:
Nja, Bas Stigter leefde ook zo en is vanaf z'n 28e een beetje gaan trainen om op z'n 34e met twee keer stilstaan een marathon in 2:24:59 te lopen. Maar waarschijnlijk heb jij geen vader die vroeger Nederlands kampioen hardlopen wasCranzai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:33:
@TheOmen dat zijn serieuze factoren des te meer respect voor de prestaties.
Zelf heb ik als 21-jarige student een hoop natuurlijke voordelen en zelf opgelegde nadelen
Ik zet m'n horloge nooit op pauze tenzij ik echt even stop waardoor GPS kwijt is (ik ga wel eens kattenoppassen of boodschappen doen tijdens het lopen). Moet eerlijk zeggen dat het me ook weinig boeit in niet-wedstrijdpogingen (nu virtuele races ook echt een ding zijn) wat m'n exacte tempo was. Als ik die mijl maar heb afgelegdinfluenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:30:
[...]
Dat is wel grappig als je op Strava kijkt. Zie je bij sommige mensen flinke trainingstempo's terwijl andere mensen veel trager lijken te zijn bij dezelfde training. Alleen die zetten niet bij elke nanoseconde rust hun horloge op pauze kennelijk
Strava klust zelf automagisch de stukken dat je stilstaat er tussenuit. Ik laat mijn horloge altijd lopen (ha!) tijdens de gehele training inclusief looptraining enzo maar de pauzes zijn altijd weg op strava tenzij je minimaal 1x zelf de pauzeknop hebt gebruikt blijkbaar, dan doet het algoritme van Strava niets meer.influenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:30:
[...]
Dat is wel grappig als je op Strava kijkt. Zie je bij sommige mensen flinke trainingstempo's terwijl andere mensen veel trager lijken te zijn bij dezelfde training. Alleen die zetten niet bij elke nanoseconde rust hun horloge op pauze kennelijk
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 25-11-2020 15:38 ]
Zeker waar, daarom zei ik ook dat het niet helemaal eerlijk was. Ach, dan maar een keer meedoen met een echte wedstrijd. Is het ook weer makkelijker om m'n eigen PR te verbreken als die nu nog wat langzamer wordt ingeschat.Poekie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:27:
[...]
PR is eigenlijk altijd de verstreken tijd, niet de daadwerkelijke bewogen tijd. Juist omdat je bij een wedstrijd ook exact de tijd en afstand tussen passeren start en passeren finish als eindtijd/afstand krijgt (of startschot-passeren finish) terwijl je soms ook verder moet lopen dan de ideale lijn omdat je om mensen heen moet en dus eigenlijk iets sneller was. Pauzeren, hoe kort ook, wordt ook bij je tijd opgeteld omdat je in die pauze een klein beetje uitrust. Dit is in afgelopen voorjaar zelfs tot een aparte 'challenge' gekomen omdat iemand pochte een 5k in 16:11 te hebben gelopen, terwijl hij er eigenlijk veel langer over heeft gedaan. Strava pakt altijd voor PR- en segmentpogingen de elapsed time, net als dat een als wedstrijd gemarkeerde activiteit ook de verstreken tijd als tijd krijgt, in plaats van bewogen tijd.
Edit: hah, blij te zien dat ik als enige dame nog lang niet hopeloos onderaan bungelmaar nog "mee kan komen"
Mooie lijst! Ik zou in elke categorie in de top 10 vallen, valt me niet tegenTinusvolkel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
Naam Tijd 1 @Krylinck 02:58 2 @Calitomnication 03:03 3 @Martiveen 03:10 4 @Cranzai 03:12 5 @Tinusvolkel 03:15 6 @InZane 03:27 7 @Tazzie79 03:29 8 @Tim_W 03:34 9 @Totrail 03:35 10 @Xaverius 03:44 11 @Gotez 03:48 12 @Mvd1981 03:48 13 @Poekie 04:11 14 @BastiaanN 04:25 3KM
Naam Tijd 1 @Krylinck 09:29 2 @route99 10:03 3 @elastiek 10:09 4 @Tazzios 10:16 5 @Arjan90 12:19 5KM
Naam Tijd 1 @influenza 16:33 2 @chris 16:46 3 @Krylinck 16:46 4 @route99 17:06 5 @Tazzios 17:14 6 @Martiveen 17:14 7 @MrAcid 17:31 8 @Rudedadude 17:31 9 @elastiek 17:32 10 @Calitomnication 18:23 11 @Dirk0s 18:28 12 @Tinusvolkel 18:34 13 @kepler 19:07 14 @Cranzai 19:15 15 @Totrail 19:46 16 @RobinE 19:48 17 @nogeeninlog 19:50 18 @Tazzie79 20:01 19 @InZane 20:24 20 @Mvd1981 20:36 21 @Gotez 20:59 22 @Xaverius 21:27 23 @Tim_W 21:39 24 @Arjan90 22:12 25 @Pathogen 22:30 26 @TheDude84 22:49 27 @bert74 23:37 28 @Poekie 23:59 29 @BastiaanN 27:12 10KM
Naam Tijd 1 @chris 34:01 2 @route99 35:44 3 @Martiveen 35:45 4 @elastiek 35:58 5 @Tazzios 36:00 6 @MrAcid 36:16 7 @Rudedadude 36:29 8 @Krylinck 36:46 9 @influenza 37:50 10 @Tinusvolkel 39:08 11 @Calitomnication 39:18 12 @nogeeninlog 39:27 13 @kepler 39:38 14 @Dirk0s 39:46 15 @RobinE 40:58 16 @Totrail 41:36 17 @Tazzie79 42:54 18 @Gotez 43:26 19 @Mvd1981 45:15 20 @InZane 46:02 21 @Xaverius 46:23 22 @Cranzai 47:29 23 @TheDude84 47:36 24 @Arjan90 48:10 25 @Tim_W 48:47 26 @Pathogen 48:52 27 @Poekie 51:00 28 @bert74 51:23 15KM
Naam Tijd 1 @route99 00:55:51 2 @elastiek 00:57:37 3 @influenza 00:59:07 4 @Tinusvolkel 01:00:47 5 @Poekie 01:19:59 10EM
Naam Tijd 1 @elastiek 00:58:21 2 @Krylinck 01:02:22 3 @Totrail 01:13:14 4 @Mvd1981 01:19:00 5 @InZane 01:23:00 6 @Arjan90 01:23:02 7 @Pathogen 01:23:25 8 @Poekie 01:26:33 21.1KM
Naam Tijd 1 @chris 01:16:00 2 @MrAcid 01:16:53 3 @Martiveen 01:18:47 4 @elastiek 01:19:35 5 @Tazzios 01:19:54 6 @Krylinck 01:21:56 7 @Rudedadude 01:24:54 8 @influenza 01:26:20 9 @Tinusvolkel 01:29:05 10 @Calitomnication 01:30:43 11 @kepler 01:31:18 12 @RobinE 01:31:57 13 @Dirk0s 01:33:14 14 @Gotez 01:34:00 15 @Totrail 01:38:25 16 @nogeeninlog 01:40:11 17 @Tazzie79 01:41:01 18 @TheDude84 01:41:07 19 @Xaverius 01:41:23 20 @InZane 01:42:16 21 @Mvd1981 01:43:00 22 @Arjan90 01:48:25 23 @Pathogen 01:53:32 24 @Poekie 01:54:11 25 @Tim_W 01:55:49 42.2KM
Naam Tijd 1 @chris 02:45:00 2 @Tazzios 02:50:21 3 @MrAcid 02:55:03 4 @elastiek 02:57:35 5 @Rudedadude 02:58:14 6 @Martiveen 03:00:10 7 @RobinE 03:19:19 8 @kepler 03:23:57 9 @Tazzie79 03:29:57 10 @Xaverius 03:52:04 11 @nogeeninlog 04:06:07 12 @Gotez 04:29:00
Gewoon een stuk uitzoeken waar geen oversteekplaatsen en veel ander verkeer is en daar een poging doen! Heb ik van de zomer ook gedaan voor een 10k. Wedstrijden laten nog wel even op zich wachten.Slickk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:37:
[...]
Zeker waar, daarom zei ik ook dat het niet helemaal eerlijk was. Ach, dan maar een keer meedoen met een echte wedstrijd. Is het ook weer makkelijker om m'n eigen PR te verbreken als die nu nog wat langzamer wordt ingeschat.
Ah, nou 1x pauze presteer ik altijd wel met trainen nu ik dit weet zou ik eigenlijk er altijd voor kiezen om gewoon even na een seconde de tijd te stoppen. Vervelende eigenschap dit.. Met wedstrijden uiteraard niet en dan sta ik ook nooit stil.BastiaanN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:36:
[...]
Strava klust zelf automagisch de stukken dat je stilstaat er tussenuit. Ik laat mijn horloge altijd lopen (ha!) tijdens de gehele training inclusief looptraining enzo maar de pauzes zijn altijd weg op strava tenzij je minimaal 1x zelf de pauzeknop hebt gebruikt blijkbaar, dan doet het algoritme van Strava niets meer.
Wat is dat nou voor reactie!Secsytime schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:38:
[...]
Mooie lijst! Ik zou in elke categorie in de top 10 vallen, valt me niet tegen
Hele nette postTinusvolkel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
Whats next, een overzicht van wie op welke schoenen loopt en welke gadget hij/zij om de pols heeft?
tips voor New York
PS: ik zie bij mijn 1km 3:34 staan, dit moet 3:44 zijn.
Strava Garmin 265
Ik was al begonnen met hardlopen voor dat er kinderen in het spel waren. Vooral met het doel om de kilo's eraf te werken die ik opbouwde met consultantwerk in Bourgondisch BelgiëCranzai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:33:
@TheOmen dat zijn serieuze factoren des te meer respect voor de prestaties.
Eenmaal met kinderen is het wat passen en meten, en vooral creatief zijn (rennen met de kinderwagen, crosstrainer op zolder, kinderen mee laten fietsen).
Nu met al het thuiswerken kan ik er vaker nog een traininkje uitgooien na werktijd.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Absoluut! De eerste wedstrijden gaan we de komende maanden in ieder geval niet krijgen.Poekie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:39:
[...]
Gewoon een stuk uitzoeken waar geen oversteekplaatsen en veel ander verkeer is en daar een poging doen! Heb ik van de zomer ook gedaan voor een 10k. Wedstrijden laten nog wel even op zich wachten.
Qua routes heb ik nu al wat meer gevonden waar dat zeker zou kunnen. Met de mogelijkheid om verder te lopen dan een rondje van 5km, word ik ook meer gedwongen om langere routes te vinden. Zowel voor de afwisseling als om het rondje langer te kunnen maken zonder constant door de stad te hoeven lopen.
Hehe, succes! Ik ben bang dat ik hem nooit meer kan verbeteren. Tijd gezet toen ik net aan het werk was en mn eerste jaar bij Haag AtletiekCranzai schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
Wel een heerlijk beetje extra motivatie om de 5 onder de 19 te gaan lopen, @kepler i'm coming for you haha
Daarnaast toch maar weer eens tijd voor een echte 3k wedstrijd, heb nog een 11:31,75 indoor staan maar heb al eens 11:15 gelopen in een 5km. een 10:40 zou leuk staan in het lijstje.
De kilometer kan ook wel een tikkie sneller nog denk ik naar mogelijk een 3 rond.
Intussen (bijna 3) kinderen en hoop andere hobbies
Dat laaste doe ik in principe ook nooit. Tijdens een interval, bijvoorbeeld de training van gisteren, loop je 600m 3.30'/km, daarna 200m dribbel op superlangzaam tempo. Om vervolgens weer tempo te lopen. Al met al 4800m op tempo gelopen, maar toch ook 1600m op dribbel, wat natuurlijk funest is voor je gemiddelde snelheid.influenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:30:
[...]
Overiges klopt van mijn Strava toch geen ene bal qua rondes. Om de een of andere reden laat strava
de rondes altijd in blokken van 1km zien. Een training zoals die van gisteren ziet er op Strava dan uit als complete chaos met lagere tempo's dan wat er in werkelijkheid is gelopen. Overigens boeit dat me niet zo heel veel, het echte bekijken van trainingen die ik toch in Connect, Strava is meer voor de fans
tips voor New York
Ik heb de betaalde Strava versie en daar zie je wel je rondetijden. Anders zie je inderdaad alleen maar "autolaps" van 1 km.Calitomnication schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:17:
[...]
Dat laaste doe ik in principe ook nooit. Tijdens een interval, bijvoorbeeld de training van gisteren, loop je 600m 3.30'/km, daarna 200m dribbel op superlangzaam tempo. Om vervolgens weer tempo te lopen. Al met al 4800m op tempo gelopen, maar toch ook 1600m op dribbel, wat natuurlijk funest is voor je gemiddelde snelheid.
Overiges klopt van mijn Strava toch geen ene bal qua rondes. Om de een of andere reden laat strava
de rondes altijd in blokken van 1km zien. Een training zoals die van gisteren ziet er op Strava dan uit als complete chaos met lagere tempo's dan wat er in werkelijkheid is gelopen. Overigens boeit dat me niet zo heel veel, het echte bekijken van trainingen die ik toch in Connect, Strava is meer voor de fans![]()
Doneinfluenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:24:
@Tinusvolkel ik wil liever met 18:30 in het lijstje hoor. Die 16 minuten is uit de middeleeuwen toen GPS nog niet was uitgevonden. Dus geen idee of die afstand klopt. Kan ook 4.7 of 5.2 km zijn geweest
.
Toegevoegd.TheOmen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:31:
zo, Strava een beetje uitgemest om de bovenmenselijke PR's eruit te filteren. Kom ik op dit lijstje
Hmmm....toch maar even SportTracks erbij gehaald, daar kan je vage PR's gewoon direct wegmikken en komt ie met de eerstvolgende beste tijd. Loopt een paar maanden achter, omdat ik ST niet meer gebruik.
1 km. 3:52 1 mijl 6:36 5 km. 22:48 10 km. 47:52 Halve marathon 1:49:31
Factoren om rekening mee te houden:
Aangepast.Tim_W schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:51:
Mooi werk @Tinusvolkel , het heeft direct al wat losgemaakt zie ik. Bij mij is er nog wel wat werk aan de winkel, maar voor nu verschuil ik me nog even achter het feit dat ik pas 1 wedstrijd gelopen heb.![]()
PS: ik zie bij mijn 1km 3:34 staan, dit moet 3:44 zijn.
Je ziet de tijden wel bij rondes, maar je krijgt niet een mooi tempo overzicht.influenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:25:
[...]
Ik heb de betaalde Strava versie en daar zie je wel je rondetijden. Anders zie je inderdaad alleen maar "autolaps" van 1 km.
Dat dacht ik dus ook dat dit het verschil was. Maar gek genoeg heb ik ook de betaalde versie van Strava, maar zie nog steeds dat de rondetijden gewoon in blokken van 1km worden weergegeven. Terwijl ik ze gisteren tijdens de interval in 400m, 200m (=600m tempo) & 200m (=200m herstel) heb afgedrukt. In GC staat het overigens wel goed, maar op de een of andere manier denkt Strava, nope.. dat zijn mooie blokjes van 1km.influenza schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:25:
[...]
Ik heb de betaalde Strava versie en daar zie je wel je rondetijden. Anders zie je inderdaad alleen maar "autolaps" van 1 km.
De training was 2.5km inlopen, 4.8km tempo, 1.6km herstel & 800m uitlopen. Maar Strava maakt daarvan
Ronde 1 1km inlopen,
Ronde 2 1km inlopen
Ronde 3 500m inlopen + de eerste 500m van de interval
Ronde 4 100m interval, 200m herstel, 600m tempo + 100m herstel,
Ronde 5 100m herstel, 600m tempo. 200m herstel, 100m tempo (=1km)
etc etc. Dus qua rondetijden klopt er niet heel veel van zeg maar.
Waar ik eigenlijk wil zien
Ronde 1 2,5km
Ronde 2 400m
Ronde 3 200m
Ronde 4 200m
Ronde 5 400m
Ronde 6 200m
Ronde 7 200m
etc etc.
[ Voor 28% gewijzigd door Calitomnication op 25-11-2020 16:44 ]
tips voor New York
Dacht ooit gelezen te hebben dat garmin automatisch km laps maakt en dat je die uit kon zetten.Calitomnication schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:34:
[...]
Dat dacht ik dus ook dat dit het verschil was. Maar gek genoeg heb ik ook de betaalde versie van Strava, maar zie nog steeds dat de rondetijden gewoon in blokken van 1km worden weergegeven. Terwijl ik ze gisteren tijdens de interval in 400m, 200m (=600m tempo) & 200m (=200m herstel) heb afgedrukt. In GC staat het overigens wel goed, maar op de een of andere manier denkt Strava, nope.. dat zijn mooie blokjes van 1km.
De training was 2.5km inlopen, 4.8km tempo, 1.6km herstel & 800m uitlopen. Maar Strava maakt daarvan
1km inlopen, 1km inlopen, 500m inlopen + de eerste 500m van de interval (=1km), 100m interval, 200m herstel, 600m tempo + 100m herstel (=1km), 100m herstel, 600m tempo. 200m herstel, 100m tempo (=1km) etc etc. Dus qua rondetijden klopt er niet heel veel van zeg maar.
Disclaimer: 56 jaar, heel verrassend ook een kantoorbaan en fanatiek aan het revalideren met een versleten knie (kom net van de sup af, fiets, maar vooral windsurf graag)
| 5 km. | 20:52 |
| 10 km. | 43:50 |
| 10 mijl | 1:15:58 |
| 20 km. | 1:34:55 |
| Halve marathon | 1:39:12 |
| Marathon | 4:25:06 |
10 mijl t/m HM komen uit 1 wedstrijd (HM Nieuwkoopse Plassen 2019) mét een tweaker getuige; @Bartske . Ik vind dat tweaker pr's pas geldig zijn bij aanwezigheid van minstens 1 ander tweaker
10km pr is uit een wedstrijd in 2012, waarbij Strava er 43:39 van maakt, 43:50 was de wedstrijdtijd. De week er voor lliep ik die 5km tijd tijdens een training
[gaat rekenen met de @route99 kortingsbonnen
Uhhm ja aan die wedstrijd herinner ik mezelf liever nietFrenz64 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:57:
Oké, oké, kom ik ook wel met m'n lijstje als "hardloper in ruste"
Disclaimer: 56 jaar, heel verrassend ook een kantoorbaan en fanatiek aan het revalideren met een versleten knie (kom net van de sup af, fiets, maar vooral windsurf graag)
5 km. 20:52 10 km. 43:50 10 mijl 1:15:58 20 km. 1:34:55 Halve marathon 1:39:12 Marathon 4:25:06
10 mijl t/m HM komen uit 1 wedstrijd (HM Nieuwkoopse Plassen 2019) mét een tweaker getuige; @Bartske . Ik vind dat tweaker pr's pas geldig zijn bij aanwezigheid van minstens 1 ander tweaker(en eigenlijk moet je ook minimaal 1 keer Ekiden hebben gedaan, liefst minimaal 10km, maar ik wil daarin niet rechtlijnig zijn)
10km pr is uit een wedstrijd in 2012, waarbij Strava er 43:39 van maakt, 43:50 was de wedstrijdtijd. De week er voor lliep ik die 5km tijd tijdens een training
[gaat rekenen met de @route99 kortingsbonnen]
Voor mij dan als we toch bezig zijn
| 5 km. | 20:21 |
| 10 km. | 42:30 |
| 15 km | 1:05:19 |
| 10 mijl. | 1:10:58 |
| Halve marathon | 1:32:07 |
| Marathon | 4:14:22 |
Het meest 'trots' ben ik op de HM, net gelopen voor de lockdown tijdens de CPC loop. Helaas is mn conditie er niet beter op geworden helaas... Toch wat motivatieproblemen met het uitblijven van grootschalige wedstrijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 25-11-2020 17:10 ]
Die van mij is geen officiële meting. Eerder een strava meting :x Dus gok dat die van beter is! GefeliciteerdTazzios schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:29:
@Martiveen Om de 5km volgorde te bepalen, mijn tijd was 17:14,23 heb jij ook nog een cijfer achter de komma?
@Tinusvolkel nice!
Je moet dan handmatig de lap knop indrukken na een intervalronde of anders even van tevoren een workout maken in de GC app en deze laden op je horloge. Je hebt wel Strava premium nodig om in Strava de afzonderlijke rondes te zien in de trainingsanalyse. In de GC app kan dit wel als je bovenstaande methoden gebruikt.Calitomnication schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:34:
[...]
Dat dacht ik dus ook dat dit het verschil was. Maar gek genoeg heb ik ook de betaalde versie van Strava, maar zie nog steeds dat de rondetijden gewoon in blokken van 1km worden weergegeven. Terwijl ik ze gisteren tijdens de interval in 400m, 200m (=600m tempo) & 200m (=200m herstel) heb afgedrukt. In GC staat het overigens wel goed, maar op de een of andere manier denkt Strava, nope.. dat zijn mooie blokjes van 1km.
Ronde 1 1km inlopen,
Ronde 2 1km inlopen
Ronde 1 2,5km
Ronde 2 400m
Ronde 3 200m
Ronde 4 200m
Ronde 5 400m
Ronde 6 200m
Ronde 7 200m
etc etc.
Anders weet ik het ook niet
| 1 km | 4:16 |
| 1 mile | 6:59 |
| 5 km | 22:54 |
| 10 km | 50:16 |
| HM | 1:55:15 |
Denk allemaal van dit jaar, denk dat ze allemaal nog wel wat scherper kunnen. Geen enkele is een officiele wedstrijd geweest. 5km was de Tweakers fakEkiden, 10km was mijn kwart marathon van Rotterdam alternatief in april.
HM was gewoon om er een tijd op te zetten, vooral enorm constant gelopen maar niet op max tempo gelopen.
Doelen voor komend jaar zijn:
5km < 22:30
10km < 49:00
HM < 1:50
Ik ben een tijdje mijn Garmin kwijt geweest (RMA) en in de tussentijd de activiteiten via Strava gelogd. Wel in GC geïmporteerd maar lijken niet mee te tellen voor de challenges
Dan hoop ik dat je niet teveel mensen bent tegen gekomen, al kan je er dan natuurlijk niet veel aan doen als je het zelf nog niet weet.Totrail schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:39:
Mooi PR overzicht. Van mijn kant waarschijnlijk even geen updates: vriendin positief getest op corona. Zelf vandaag ook getest, geen klachten maar sowieso in quarantaine. Bij een positieve test verklaart het wellicht ook de problemen tijdens m'n duurloop van zondag. Ben vooral benieuwd waar voor een effect het op m'n schema/voorbereiding op de halve marathon zal hebben.
[ Voor 42% gewijzigd door Shinji op 25-11-2020 21:38 ]
Ow nee, ben sowieso heel voorzichtig alle tijd geweest. Zoek met hardlopen expres rustige tijden en/of gebieden. Contactkring is sowieso klein. Blijkt dus dat ook dan het gewoon kan gebeuren.Shinji schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:29:
My goodness ik ben een slak hier!
1 km 4:16 1 mile 6:59 5 km 22:54 10 km 50:16 HM 1:55:15
Denk allemaal van dit jaar, denk dat ze allemaal nog wel wat scherper kunnen. Geen enkele is een officiele wedstrijd geweest. 5km was de Tweakers fakEkiden, 10km was mijn kwart marathon van Rotterdam alternatief in april.
HM was gewoon om er een tijd op te zetten, vooral enorm constant gelopen maar niet op max tempo gelopen.
Doelen voor komend jaar zijn:
5km < 22:30
10km < 49:00
HM < 1:50
Ik ben een tijdje mijn Garmin kwijt geweest (RMA) en in de tussentijd de activiteiten via Strava gelogd. Wel in GC geïmporteerd maar lijken niet mee te tellen voor de challenges
[...]
Dan hoop ik dat je niet teveel mensen bent tegen gekomen, al kan je er dan natuurlijk niet veel aan doen als je het zelf nog niet weet.
Vreemd. Ik zie dat wel in Strava. Althans wel in de app. Onder trainingsanalyse en dan klikken op bekijk training.Calitomnication schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:34:
[...]
Ronde 1 1km inlopen,
Ronde 2 1km inlopen
Ronde 1 2,5km
Ronde 2 400m
Ronde 3 200m
Ronde 4 200m
Ronde 5 400m
Ronde 6 200m
Ronde 7 200m
etc etc.
[ Voor 13% gewijzigd door influenza op 25-11-2020 21:50 ]
Als je echt wedstrijden gaat lopen wordt je sneller door het wedstrijdeffect. Adrenaline, dat gevoel van "nog net even die persoon voor me inhalen"... Echte wedstrijden geven gewoon een extra push.Shinji schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:29:
My goodness ik ben een slak hier!
Tot die tijd ben je welkom in de onderste regionen van de lijstjes
Karma badge is binnen
Sorry @Roozzz
[ Voor 25% gewijzigd door Tinusvolkel op 26-11-2020 06:45 ]
Mooi gemaakt dat overzicht @TinusvolkelTinusvolkel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 06:37:
@Frenz64 , @Bartske en @Shinji jullie tijden zijn toegevoegd in de openingspost.
Ben benieuwd hoe druk je het gaat krijgen als we weer wedstrijden kunnen lopen
https://www.strava.com/activities/4300502369/laps
ik weet zo niet of dit ook zo is bij een ingeplande workout met warmup/tempo/rust etc. maar daar ga ik wel vanuit.
mijn PR's komend van Strava:
1 mile 6:55 (weg)
5k 22:26 (weg)
10k 48:56 (weg)
15k 1:19:00 (weg)
10 miles 1:22:30 (Weg wedstrijd Posbankloop)
Half-Marathon 1:50:33 (weg wedstrijd Eindhoven)
30k 3:07:45 (trail)
Ze zijn niet zo actueel en ik loop niet veel wedstrijden loop vooral voor de fun en om makkelijk wat verder te kunnen lopen met de hond. De 10k heb ik in een lunchrun gelopen met een collega toen we er halverwege achter kwamen dat het wel lekker ging
1. De HRM Run
2. De HRM Pro
Over de HRM run las ik wat issues met de duurzaamheid, die heb ik in dit topic ook al eerder genoemd, maar blijkbaar zijn dat excessen, dus die durf ik nu wel aan. Het prijsverschil tussen beiden is aanzienlijk (110 vs 70 euro), en ik vraag me af of dat het verschil waard is voor mijn gebruik. Beiden hebben volgens mij dezelfde Running Dynamics, het gebrek aan BT bij de Run is niet relevant voor mij, en ik ga er ook niet mee zwemmen. Dan blijven er volgens mij weinig redenen over om voor de Pro te kiezen, of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 26-11-2020 10:53 ]
Ik heb de HRM run en al even ligt deze in de kast omdat de batterij leeg is (al twee keer vervangen) of de meter zelf. Daarom heb ik de HRM pro gekocht. Tot mijn verbazing geeft deze in de GC app ook een batterij level mee. Ook kan deze band meer dan alleen lopen en zullen er meer en meer opties bij komen in de toekomst heb ik begrepen.mrwolf schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:37:
Een vraag over hartslagbanden. Ik ben op zoek naar een band als aanvulling op mijn Fenix 6 Pro, en kijk zeker naar BF deals komende dagen. Bij voorkeur met Running Dynamics (want data = leuk), dus dan kom ik al snel bij Garmin-straps uit. Ik loop alleen, zwem niet, dus dan blijven er 2 over:
1. De HRM Run
2. De HRM Pro
Over de HRM run las ik wat issues met de duurzaamheid, die heb ik in dit topic ook al eerder genoemd, maar blijkbaar zijn dat excessen, dus die durf ik nu wel aan. Het prijsverschil tussen beiden is aanzienlijk (110 vs 70 euro), en ik vraag me af of dat het verschil waard is voor mijn gebruik. Beiden hebben volgens mij dezelfde Running Dynamics, het gebrek aan BT bij de Run is niet relevant voor mij, en ik ga er ook niet mee zwemmen. Dan blijven er volgens mij weinig redenen over om voor de Pro te kiezen, of zie ik iets over het hoofd?
Net weer 5 extra intervals gedaan tijdens de Billat 30 30 interval. Even lekker helemaal kapot gaan
Volgende week 30x en een week later 35x en daarna m'n PR op de 5km is proberen te verbeteren.
Dus @influenza , @Dirk0s , @Calitomnication watch out
Go for it!Tinusvolkel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:30:
Perfect interval weer vandaaggeen wind en 8 graden dus nog warm genoeg voor kort kort.
Net weer 5 extra intervals gedaan tijdens de Billat 30 30 interval. Even lekker helemaal kapot gaan![]()
Volgende week 30x en een week later 35x en daarna m'n PR op de 5km is proberen te verbeteren.
Dus @influenza , @Dirk0s , @Calitomnication watch out![]()
Ik vind een borstband niet zo heel fijn en de polsmeting van de Fenix 5X doet het niet zo goed...Heb zelf een Polar Oh1+. DIe doet het wel goed en verdraag ik prima (lees: voel hem niet zitten). Geen running dynamics uiteraard.mrwolf schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:37:
Een vraag over hartslagbanden. Ik ben op zoek naar een band als aanvulling op mijn Fenix 6 Pro, en kijk zeker naar BF deals komende dagen. Bij voorkeur met Running Dynamics (want data = leuk), dus dan kom ik al snel bij Garmin-straps uit. Ik loop alleen, zwem niet, dus dan blijven er 2 over:
1. De HRM Run
2. De HRM Pro
[ Voor 12% gewijzigd door influenza op 26-11-2020 14:23 ]
Mijn PR op de 5K verbeteren (20:01) zal wel nog niet voor direct zijn.
Qua snelheid kon ik me terug niet continu baseren op de Polar M430, maar de FR245 is besteld.
Mijn borstband Polar H10 is binnen voor herstelling, maar de combi van de sensor H10 en een oude Polar borstband werkt helaas niet goed (en voor OHR is het nu te koud).
Lekker bezigTazzie79 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:46:
Hier stond er een tempo-duurloop op het programma. 5,1km lekker afzien in 21:42, maar toch een beetje reserve overhouden. Het resulteerde in mijn snelste loop van het jaar (volgens Smashrun).![]()
Mijn PR op de 5K verbeteren (20:01) zal wel nog niet voor direct zijn.![]()
Qua snelheid kon ik me terug niet continu baseren op de Polar M430, maar de FR245 is besteld.![]()
Mijn borstband Polar H10 is binnen voor herstelling, maar de combi van de sensor H10 en een oude Polar borstband werkt helaas niet goed (en voor OHR is het nu te koud).
Jij ook goed bezig!Tinusvolkel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:56:
[...]
Lekker bezigmaar wat is jou definitie van duurloop vraag ik mij af? want 21.42 duurt toch niet zo heel lang
En klopt, 21 minuten is niet echt een duurloop. Er was ook nog een warm-up en cooldown, zodat ik in totaal 45 minuten heb gelopen. Maar die heb ik op niet zichtbaar laten staan. Meestal splits ik mijn loop niet op, maar nu wou ik die 5k toch even testen en op de statistieken zetten (oa voor smashrun).
Spammert
Gelukkig zie ik die toch niet in de mobiele weergave, dus als je niets had gezegd had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt
Qua pr's heb ik vandaag mijn 10k tijd van dit voorjaar van mijn eerste wedstrijd sinds mijn ongeluk verbroken. En dat in een training met 45' op doeltempo (voor een halve). Maar dat brengt mij momenteel (aldus Strava) op:
| 5k | 21:31 |
| 10k | 43:34 |
Mijn oude pr's laat ik maar even buiten beschouwing, dan heb ik nog wat updates te plaatsen de komende maanden
If you can see, look. If you can look, observe
Ik probeer een aerobe basis op te bouwen zonder lange stukken hard te lopen, of überhaupt op schoenen te lopen, maar dat blijkt nog erg lastig te zijn. Aquajoggen is wel grappig en zo, maar het is gewoon heel lastig om focus te houden. Ik heb nu in elk geval een blaar van 5 bij 3 centimeter onder beide voeten van het loopje vanmiddag 😅 maar ik heb denk ik een oplossing ontdekt, Sketchers. Oftewel, sokschoenen.
ThanksKrylinck schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:35:
Netjes @Roozzz, gefeliciteerddat gaat lekker!
Aquajoggen lijkt me zo ongeveer de helIk probeer een aerobe basis op te bouwen zonder lange stukken hard te lopen, of überhaupt op schoenen te lopen, maar dat blijkt nog erg lastig te zijn. Aquajoggen is wel grappig en zo, maar het is gewoon heel lastig om focus te houden. Ik heb nu in elk geval een blaar van 5 bij 3 centimeter onder beide voeten van het loopje vanmiddag 😅 maar ik heb denk ik een oplossing ontdekt, Sketchers. Oftewel, sokschoenen.
Maar voor aerobe basis opbouwen is misschien fietsen nog iets?
Maar aquajoggen is inderdaad redelijk hels. Het scheelt wel als er wat te zien/horen is in het zwembad. Voorlopig heb ik daar vooral last van elke keer moeten betalen, want ze kunnen geen klantenkaart aanmaken omdat heel Sportfondsen NL gebukt gaat onder een ransomware-aanval...
Maar begrijp ik goed dat je zonder schoenen geen last van je achilles hebt? Heb je dan echt puur last van het drukpunt van je schoen op je schoen? Want ik zou toch denken dat de spier/pees verder op spanning gezet wordt op bloten voeten. Lijkt mij ook niet prettig met een slijmbeursontsteking in de buurt, maar kennelijk is dat bij jou niet het probleem.
Mijn vorige hartslagsensor, een Wahoo Tickr voelde ik altijd wel zitten aangezien de band redelijk strak moest om te voorkomen dat die afzakt. Nadat @Calitomnication hier recent had gepost dat hij z’n Garmin band wel eens heeft lopen zoeken terwijl hij hem omhad heb ik mijn HRM-Run nu ook een stuk losser gemaakt. Voel het ding na 5 minuten niet meer en hij blijft (vooralsnog) keurig op z’n plekinfluenza schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:18:
[...]
Ik vind een borstband niet zo heel fijn en de polsmeting van de Fenix 5X doet het niet zo goed...Heb zelf een Polar Oh1+. DIe doet het wel goed en verdraag ik prima (lees: voel hem niet zitten). Geen running dynamics uiteraard.
Merk dat mijn huidige schoenen (Endorphin Speed en Zoom Fly Flyknit) daar voor mij niet echt ideaal voor zijn.
Twijfel aan de Pegasus Turbo 2, iemand anders misschien tips? Vond de Pegasus Turbo 35 echt geweldig
Ben erg fan van die schoen. Schijnt veel zachter te zijn dan de Pegasus 37's, dus wat beter voor de gewrichten op de langere afstand. Wel vind ik dat de hielkap beter had gemoeten, want die heeft bij mij dus voor flink wat problemen gezorgd. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.Dirk0s schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:57:
Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een schoen voor de rustige langere dagen, tempotje 5:30-5:20.
Merk dat mijn huidige schoenen (Endorphin Speed en Zoom Fly Flyknit) daar voor mij niet echt ideaal voor zijn.
Twijfel aan de Pegasus Turbo 2, iemand anders misschien tips? Vond de Pegasus Turbo 35 echt geweldig
Ik zit in een soort testfase. In principe wil ik de slijmbeursontsteking weg hebben terwijl ik mijn basis behoud. Zo lang er geen druk staat op de aanhechting van de achillespees en de slijmbeurs, kan het goed gaan. Maar als er inderdaad een botuitsteeksel zit, wat wel te verwachten is, heeft het alleen zin om te lopen met een hakje (meer heel drop). Dan drukt het botuitsteeksel niet in de pees, maar staat het hielbeen meer naar voren gekanteld.Roozzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:54:
Maar begrijp ik goed dat je zonder schoenen geen last van je achilles hebt? Heb je dan echt puur last van het drukpunt van je schoen op je schoen? Want ik zou toch denken dat de spier/pees verder op spanning gezet wordt op bloten voeten. Lijkt mij ook niet prettig met een slijmbeursontsteking in de buurt, maar kennelijk is dat bij jou niet het probleem.
Het is heel moeilijk om nu te zeggen wat wel en niet werkt. Misschien maak ik hier wel een enorme fout mee, maar het alternatief is echt alleen nog maar naar het zwembad gaan en fietsen. Dat doe ik liever niet. Plus dat de slijmbeursontsteking dan mogelijk wel weg gaat, maar net zo hard weer terugkomt als ik weer start met hardlopen.
Dus wat ik ga doen is nu proberen 30km per week barefoot(ish) voornamelijk op strand te doen, evt met een hakje tussen de sok/Sketchers. Tegelijkertijd aquajoggen, hopelijk snel met abonnement. En dan begin komend jaar naar een orthopeed als het probleem aanhoudt. Nu eerst puzzelen. Bespaart ook zo'n 900 euro aan eigen risico etc etc etc. En ze opereren op dit moment toch niet als het niet levensbedreigend is.
SorryRoozzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:43:
[...]
![]()
Spammert![]()
Gelukkig zie ik die toch niet in de mobiele weergave, dus als je niets had gezegd had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt![]()
Lekker bezigQua pr's heb ik vandaag mijn 10k tijd van dit voorjaar van mijn eerste wedstrijd sinds mijn ongeluk verbroken. En dat in een training met 45' op doeltempo (voor een halve). Maar dat brengt mij momenteel (aldus Strava) op:
5k 21:31 10k 43:34
Mijn oude pr's laat ik maar even buiten beschouwing, dan heb ik nog wat updates te plaatsen de komende maanden
@Krylinck Pff 11km... Held
Hier een 1080V10 gehad en vond dit wel een fijne hielkap, New balance heeft wel meerder schoenen met dit soort hielkappen. Ik vond dit een hele fijne schoen alleen na een km of 750 is ie waarschijnlijk al te veel versleten want kan er nu niet meer fijn op lopen...Krylinck schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:19:
[...]
Ben erg fan van die schoen. Schijnt veel zachter te zijn dan de Pegasus 37's, dus wat beter voor de gewrichten op de langere afstand. Wel vind ik dat de hielkap beter had gemoeten, want die heeft bij mij dus voor flink wat problemen gezorgd. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.
750km is op zich niet gek om dan versleten te zijnTinusvolkel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:36:
[...]
Hier een 1080V10 gehad en vond dit wel een fijne hielkap, New balance heeft wel meerder schoenen met dit soort hielkappen. Ik vond dit een hele fijne schoen alleen na een km of 750 is ie waarschijnlijk al te veel versleten want kan er nu niet meer fijn op lopen...
[Afbeelding]
Heb zelf die schoen ook eens gepast maar die stretchy upper bewoog mij te veel waardoor ik bij elke landig met mijn voet naar voren schoof. Een sok-schoen in optima forma maar je moet er van houden
Verder gisteravond adidas boston 8 weer tevoorschijn gehaald, train niet veel op de schoenen omdat ze voor mij vrij belastend zijn op het onderstel. Maar het is toch echt wel een fijne schoen waar veel tempo in zit
Zit nu te kijken naar een duurloop schoen van Adidas, heeft iemand ervaring met de Solar Boost 19?
[ Voor 17% gewijzigd door Cranzai op 27-11-2020 08:14 ]
Ik heb iets met die magische 1000km grensCranzai schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:12:
[...]
750km is op zich niet gek om dan versleten te zijn![]()
Heb zelf die schoen ook eens gepast maar die stretchy upper bewoog mij te veel waardoor ik bij elke landig met mijn voet naar voren schoof. Een sok-schoen in optima forma maar je moet er van houden
Verder loop ik veel op de Adidas Adizero Boston 8 en die lopen met 850km nog prima, ook de zool ziet er nog perfect uit. dus het continental materiaal lijkt goed te werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 27-11-2020 08:16 ]
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.