• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-01 18:18
Roozzz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb ook lang de boot afgehouden. Maar eenmaal overgestapt, nooit meer teruggekeken :P
Daar ben ik dus ook bang voor, maar m'n apple watch doet het nog prima, en heb niet echt beperkingen waar ik tegenaan loop.
[...]

Van de progressie hier krijg ik inderdaad ook alleen maar meer motivatie ja :) Die virtuele wedstrijden triggeren mij niet echt. Misschien dat het meer gaat kriebelen nadat ik deze halve virtueel heb gedaan.
Die betaalde virtuele wedstrijden waar je dan een mediale of shirt voor krijgt triggeren mij ook niet echt. Maar die van de NN was wel leuk gedaan, met het klassement en dat je live krijgt te horen waar je in de stad zou lopen en hoeveelste je loopt.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:44
Balen @Verwijderd. Heb er zelf 4 dagen van platgelegen, koorts, spierpijn, hoofdpijn. Sinds 2 / 3 November klachtenvrij, maar zodra ik me inspan vliegt de hartslag omhoog.

Praktijkvoorbeeld; 12 oktober liep ik 10 km in 41:40 met een gemiddelde hartslag van 164.
Van de week deed ik 10 km in 1:02:00 met een gemiddelde hartslag van 166.

Dat was mijn eerste training na corona en achteraf overigens niet heel verstandig die training, maar goed, je wilt op een punt ook weer eens proberen & voelen waar je staat en het prachtige weer trok me naar buiten.

Nu wandel en fiets ik meer, en doe korte stukjes hardlopen op heel rustig tempo. Er zit wat verbetering in, maar het gaat lang niet zo snel als ik zelf graag zou willen.

Hoop dat het meevalt voor je. Beterschap!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
estorino schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:37:
Met een kleine in huis van bijna 7 maanden, is het lastig om regelmatig en wat langer te lopen, maar met 2 tot 3 loopjes in de week als het uitkomt thuis, gaat dat eigenlijk best goed. Je moet vooral niet willen vasthouden aan een schema, vaste loopdagen of denken dat je je niveau kunt vasthouden 8)

Nu heb ik gister iets cools besteld waar ik erg naar uitkijk:
[Afbeelding]
(showmodel, maakt het iets draaglijker, die krengen zijn niet goedkoop..)

"Joggen" met de kleine, kan niet wachten om het uit te proberen, hopelijk vindt 'ie het leuk. Gewoon wandelen in de kinderwagen is zowiezo altijd helemaal prima, nooit enig protest. Tot een jaar of 3 zou hij erin moeten kunnen..

PS. Ik liep een keer de halve bij de Singelloop in Breda, ik ging voor ongeveer 1:35 eindtijd en vond dat ik goed bezig was onderweg, word ik ingehaald door een papa met zo'n kar, dan voel je je weer iets minder 'atleet' :)
Heerlijk! heb ik ook regelmatig gedaan met mijn kinderen toen ze er nog inpasten ;). Vooral mijn zoon vond het echt prachtig. De hele weg door babbelen. Ook weleens een wedstrijdje meegedaan en ondanks de aanmoedigingen van mijn zoontje "we gaan iedereen inhalen he papa!", kwam ik niet als eerste over de streep. Volgens mij liep ik met kar 15 km in 1:05 oid dus enorm vertragend is het ook weer niet. Die babyjoggers lopen enorm soepel, alleen met wind tegen is het wel flink aanpoten.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
En anders een trekhaak op je rug monteren en de kinderwagen achter je aan slepen.

Strava

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 14:40
Gewoon de hond die kar laten trekken en zelf lekker "vrij" lopen!

Disclaimer: dit is onverantwoord heh?
Natuurlijk moet je je 2e kind niet alleen thuis laten maar gewoon ook in dat karretje stoppen, merkt die hond niks van...

[ Voor 11% gewijzigd door Appie76 op 12-11-2020 14:59 ]

Ik heb geen signature

• influenza
Appie76 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:58:
Gewoon de hond die kar laten trekken en zelf lekker "vrij" lopen!

Disclaimer: dit is onverantwoord heh?
Natuurlijk moet je je 2e kind niet alleen thuis laten maar gewoon ook in dat karretje stoppen, merkt die hond niks van...
Dat zou met mijn honden niet heel verstandig zijn. Wel een hoop spektakel 8)7

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:17
Fenton! Feeeeeeeeentooooooooon!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
Zo, die meme moest ik toch even googelen. Voor de niet ingewijden zoals ik:

If you can see, look. If you can look, observe

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-01 17:51
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:23:
Nou, na een maand lekker gelopen te hebben kreeg ik gisteren te horen dat ik corona heb. In principe weinig klachten, alleen maandag flinke koorts gehad.

Zijn er hier mensen die het ook gehad hebben, en wat was de invloed op conditie? Ben vandaag begonnen met een beetje lichaamsoefeningen.
Ik heb zelf weinig klachten gehad en zeker geen koorts, maar bij mij heeft het wel heel lang geduurd, zo'n 4-6 weken. Toen ik weer begon met hardlopen schoot mijn hartslag steeds omhoog en moest ik steeds wandelen. Meer dan een uur gedaan over 10 KM! Dus ik heb daarna steeds het tempo laag gehouden en ben niet te trots geweest om te wandelen. Na een week of 2 kon ik weer 10 KM lopen zonder te wandelen, wel in een laag tempo dus. Daarna voorzichtig met intervallen begonnen en duur uitgebreid. Herstel is zeker mogelijk. In September een 5 KM gelopen in 20:02 en deze maand volgens Garmin een VO2max van 62 behaald. :*)

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12-2025
Tot dusver mijn hondenloop.
Ik heb nu drie keer met de hond hardgelopen. Dat gaat nu best goed en boven verwachting snel. Met een beetje trekken en pushen van de hond zit ik zo op 3,55 min/km waarbij het gemiddelde van de hele run op 4.20 ligt. De beperking zit niet op de hond, maar nu nog bij mij. Dit zijn snelheden die ik jaren niet heb gelopen, dus het gaat mij misschien net iets te snel nog. Ik haal zelf zo'n 3 km op dit tempo.
En de hond heeft wel vier keer tijdens de loop een ruk naar rechts of links gegeven met een abrupte stop, omdat er lekkere luchtjes van andere honden hangen. Misschien heeft het ook te maken met dat ze loops is en dan extra gevoelig is.
We hebben nu een mooie ronde gelopen, waarbij de snelheid wat constanter lijkt te worden. In eerdere loopjes trok ze de eerste km enorm, tweede km goed tempo en de 3e km moest ik echt pushen. En het loopje van gisteren hoefde ik eigenlijk alleen op te letten op afleiding.

En de afleiding heeft uiteindelijk na 3,5 km gezorgd voor een 180 van de hond en rare draai voor mij met een pijntje in de kuit.
Voorlopig weer even op eigen tempo lopen en de hond 1 keer per week als tempotraining.

• influenza
The Grand Slam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:38:
Tot dusver mijn hondenloop.
Ik heb nu drie keer met de hond hardgelopen. Dat gaat nu best goed en boven verwachting snel. Met een beetje trekken en pushen van de hond zit ik zo op 3,55 min/km waarbij het gemiddelde van de hele run op 4.20 ligt. De beperking zit niet op de hond, maar nu nog bij mij. Dit zijn snelheden die ik jaren niet heb gelopen, dus het gaat mij misschien net iets te snel nog. Ik haal zelf zo'n 3 km op dit tempo.
En de hond heeft wel vier keer tijdens de loop een ruk naar rechts of links gegeven met een abrupte stop, omdat er lekkere luchtjes van andere honden hangen. Misschien heeft het ook te maken met dat ze loops is en dan extra gevoelig is.
We hebben nu een mooie ronde gelopen, waarbij de snelheid wat constanter lijkt te worden. In eerdere loopjes trok ze de eerste km enorm, tweede km goed tempo en de 3e km moest ik echt pushen. En het loopje van gisteren hoefde ik eigenlijk alleen op te letten op afleiding.

En de afleiding heeft uiteindelijk na 3,5 km gezorgd voor een 180 van de hond en rare draai voor mij met een pijntje in de kuit.
Voorlopig weer even op eigen tempo lopen en de hond 1 keer per week als tempotraining.
Wat voor hond heb je? Het is vooral een kwestie van trainen. Het is zeker mogelijk dat ze die focus de hele weg volhouden als ze goed snappen wat de bedoeling is. Als ik train lopen ze het grootste deel los mee en mogen ze snuffelen wat ze willen. Aangelijnd is het keihard werken. Het is al weer een tijdje terug dat ik een wedstrijdje heb gedaan (trainen kan ik me moeilijk motiveren om vol te gaan...).

een 3KM en een 5km virtuele wedstrijd in mei. Dan loop ik ook "iets" snellere km's dan zonder hond O-)

3KM 9:30:
3:02
3:13
3:14

5KM 16:50:
3:03
3:18
3:25
3:28
3:34

Dus wat verval na de eerste km is wel vrij normaal :P. Maar meestal kan ik het daarna redelijk constant houden. Al is dat ook afhankelijk van het rondje. Dit is allemaal onverhard en in de modder gaat het wat langzamer dan op een stukje gras bijvoorbeeld. In mei was ik verre van fit, dus verwacht wel dat het nu sneller gaat en ook een stuk constanter. Aan de hond zal het niet liggen....

[ Voor 3% gewijzigd door influenza op 13-11-2020 10:54 ]

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-01 09:30
Tim_W schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:35:
Ik wil het toch even kwijt, vandaag een mijlpaal bereikt. Afgelopen Augustus de laatste sigaret uitgedrukt en begonnen met hardlopen. Zojuist de 1.000 km voorbij gegaan op Strava, op naar de volgende 1.000. :)

Vorige maand vanuit het niets een vormdip en ook deze lijkt weer volledig voorbij, dubbele blij dus. :)
Eergisteren was daar dan ineens de 2000! Op naar de volgende 2000. :)

Strava Garmin 265

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn loopgroep gaat binnenkort starten met een voorbereiding voor een (halve)marathon. Nu heb ik nog nooit een wedstrijd gelopen verder dan 8KM maar het lijkt me wel een gaaf doel om aan te werken. Ik vraag me wel af of ik niet misschien beter nog even kan wachten en in de tussentijd niet eerst wil werken aan mijn basissnelheid, aan de andere kant is het een mooie manier om meer kilometers in de benen te krijgen. Ik tik de laatste weken wel ca. 30~40KM per week weg waaronder duurloopjes tot 15KM. Het schema wordt op maat gemaakt per persoon en er zijn onder andere een aantal gezamelijke duurlopen en wedstrijden in opgenomen waarvan de eerste a.s. zondag (15KM onverhard) met een gemiddelde tussen de 9,5 en 10km per uur. Het klaarstomen voor de halve gaat in 13 weken en daarna nog een keer 13 weken voor de hele.

Ik twijfel dus of ik mee wil doen of niet. Ik loop nu weer ca. een jaar serieus hard. Serieus wil zeggen ca. 3 keer in de week en ik ben vorige week begonnen met 4 trainingen per week. Als ik besluit om mee te doen wil ik eigenlijk gewoon gelijk doorknallen naar een marathon. een halve voelt ook maar zo.... half :P

Aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zitten die al eens een marathon gelopen hebben; wat denken jullie, is het een haalbaar doel ook met het oog op blessures of kan ik beter nog even een tijdje wachten? Los van het gedoe met wedstrijden die afgelast worden. Ik lees her en der wel dat je pas voor een marathon moet gaan trainen als je tenminste een paar keer een halve hebt gelopen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• influenza
BastiaanN schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:40:
Mijn loopgroep gaat binnenkort starten met een voorbereiding voor een (halve)marathon. Nu heb ik nog nooit een wedstrijd gelopen verder dan 8KM maar het lijkt me wel een gaaf doel om aan te werken. Ik vraag me wel af of ik niet misschien beter nog even kan wachten en in de tussentijd niet eerst wil werken aan mijn basissnelheid, aan de andere kant is het een mooie manier om meer kilometers in de benen te krijgen. Ik tik de laatste weken wel ca. 30~40KM per week weg waaronder duurloopjes tot 15KM. Het schema wordt op maat gemaakt per persoon en er zijn onder andere een aantal gezamelijke duurlopen en wedstrijden in opgenomen waarvan de eerste a.s. zondag (15KM onverhard) met een gemiddelde tussen de 9,5 en 10km per uur. Het klaarstomen voor de halve gaat in 13 weken en daarna nog een keer 13 weken voor de hele.

Ik twijfel dus of ik mee wil doen of niet. Ik loop nu weer ca. een jaar serieus hard. Serieus wil zeggen ca. 3 keer in de week en ik ben vorige week begonnen met 4 trainingen per week. Als ik besluit om mee te doen wil ik eigenlijk gewoon gelijk doorknallen naar een marathon. een halve voelt ook maar zo.... half :P

Aangezien hier genoeg ervaringsdeskundigen zitten die al eens een marathon gelopen hebben; wat denken jullie, is het een haalbaar doel ook met het oog op blessures of kan ik beter nog even een tijdje wachten? Los van het gedoe met wedstrijden die afgelast worden. Ik lees her en der wel dat je pas voor een marathon moet gaan trainen als je tenminste een paar keer een halve hebt gelopen.
Een halve lijkt me met jouw weekomvang geen enkel probleem. een hele is helaas niet 2x een halve(qua training en belasting) is mijn ervaring :P. Zou eerst eens een aantal halve marathons lopen en kijken hoe dat gaat.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-01 09:30
Trainen richting een halve zou ik gewoon doen @BastiaanN, je zit al een heel eind richting die afstand dus dat mag geen probleem zijn. Voor je 1e keer is snelheid niet het allerbelangrijkste toch? Die snellere tijden volgen vanzelf. ;)

Toen ik mijn 1e halve liep voelde dat trouwens gewoon heerlijk hoor. Dat voelde zeker niet als... half. :+

Ik ben zelf ook aan het kijken om te trainen richting een hele en zie ook vaak die schema's van een week of 13, lijkt me eigenlijk relatief kort om van een halve naar een hele te gaan? :?

Strava Garmin 265

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01 16:38
BastiaanN schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:40:

Van meer lopen ga je ook al sneller worden.
In 13 weken naar een halve trainen is prima te doen.

• The Grand Slam
influenza schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
[...]

Wat voor hond heb je? Het is vooral een kwestie van trainen. Het is zeker mogelijk dat ze die focus de hele weg volhouden als ze goed snappen wat de bedoeling is. Als ik train lopen ze het grootste deel los mee en mogen ze snuffelen wat ze willen. Aangelijnd is het keihard werken. Het is al weer een tijdje terug dat ik een wedstrijdje heb gedaan (trainen kan ik me moeilijk motiveren om vol te gaan...).

een 3KM en een 5km virtuele wedstrijd in mei. Dan loop ik ook "iets" snellere km's dan zonder hond O-)

3KM 9:30:
3:02
3:13
3:14

5KM 16:50:
3:03
3:18
3:25
3:28
3:34

Dus wat verval na de eerste km is wel vrij normaal :P. Maar meestal kan ik het daarna redelijk constant houden. Al is dat ook afhankelijk van het rondje. Dit is allemaal onverhard en in de modder gaat het wat langzamer dan op een stukje gras bijvoorbeeld. In mei was ik verre van fit, dus verwacht wel dat het nu sneller gaat en ook een stuk constanter. Aan de hond zal het niet liggen....
Ha dat zijn mooie tijden :)
Het is een labrador/stabij teef van 6 jaar.
Bij mijn hond gaan dit soort tijdsregistraties niet goed, ik probeer met laps bij stoppen/starten iets van overzicht te krijgen.

3,42 KM 14,51
4,28 2 poepmomenten
3,58 1 keer plassen+vreemde hond in een tuin
4,33 een (hondenuitlaat-)bospad dus 2 keer snuffelen een keer plassen
4,27 nu was ik er wel klaar mee met dit laatste gedeelte van de route, dus gestopt.

Meestal loop ik verhard en de hond schuin rechts in de berm. Behalve op het (verharde) bospad waar ze links en rechts naast het pad schiet.
Wat me vooral opvalt is dat de mijn hartslag lager blijft bij maximale inspanning, vanwege de hulp van de hond waarschijnlijk.
Het lopen met de rolriem in de hand valt me voor nu erg tegen, omdat ik ook met mijn telefoon in de andere hand loop om laps toe te kunnen voegen.
10 laps dus in totaal

• influenza
The Grand Slam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ha dat zijn mooie tijden :)
Het is een labrador/stabij teef van 6 jaar.
Bij mijn hond gaan dit soort tijdsregistraties niet goed, ik probeer met laps bij stoppen/starten iets van overzicht te krijgen.

3,42 KM 14,51
4,28 2 poepmomenten
3,58 1 keer plassen+vreemde hond in een tuin
4,33 een (hondenuitlaat-)bospad dus 2 keer snuffelen een keer plassen
4,27 nu was ik er wel klaar mee met dit laatste gedeelte van de route, dus gestopt.

Meestal loop ik verhard en de hond schuin rechts in de berm. Behalve op het (verharde) bospad waar ze links en rechts naast het pad schiet.
Wat me vooral opvalt is dat de mijn hartslag lager blijft bij maximale inspanning, vanwege de hulp van de hond waarschijnlijk.
Het lopen met de rolriem in de hand valt me voor nu erg tegen, omdat ik ook met mijn telefoon in de andere hand loop om laps toe te kunnen voegen.
10 laps dus in totaal
8)7
Ik denk dat een goede investering een heupgordel en elastische lijn zou zijn, dan loop je al een stukje relaxter ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55
influenza schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:45:
[...]

8)7
Ik denk dat een goede investering een heupgordel en elastische lijn zou zijn, dan loop je al een stukje relaxter ;)
En een horloge is dan misschien een goede 2e investering, want om nou met een telefoon in je hand rond te rennen lijkt me ook niet echt wat :/

• influenza
InZane schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
[...]

En een horloge is dan misschien een goede 2e investering, want om nou met een telefoon in je hand rond te rennen lijkt me ook niet echt wat :/
Precies, maar ik wilde de kosten in eerste instantie wat drukken ;)

• Appie76
Koop in dat geval zo'n telefoonhouder die je om je arm doet, voor 3,- bij de action of zo...

Ik heb geen signature

• The Grand Slam
InZane schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
[...]

Dat doe ik al jaren, heb er geen problemen mee. Behalve nu met de hond dus. Het gaat mij om de laps onderin.
Afbeeldingslocatie: https://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2015/04/Wahoo-TickrX-21-600x530.jpg
Nou kan ik gewoon instellen dat 1 keer tikken op de borstband een lap maakt. Of ik kan autolap bij stop instellen, maar dat vertrouw ik niet echt omdat er toch wat vertraging in zit.
Dan moet je alsnog je telefoon checken of de laps goed zijn gegaan.

• InZane
The Grand Slam schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:44:
[...]

Dat doe ik al jaren, heb er geen problemen mee. Behalve nu met de hond dus. Het gaat mij om de laps onderin.
[Afbeelding]
Nou kan ik gewoon instellen dat 1 keer tikken op de borstband een lap maakt. Of ik kan autolap bij stop instellen, maar dat vertrouw ik niet echt omdat er toch wat vertraging in zit.
Dan moet je alsnog je telefoon checken of de laps goed zijn gegaan.
En nu moet je op het scherm van je telefoon kijken waar die Lap button ook alweer zit en of je hem goed goed indrukt. Horloges hebben over het algemeen een dedicated Lap knop die, als je erop drukt, vaak nog feedback in de vorm van geluid en/of trilling geeft ook.

• The Grand Slam
influenza schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:45:
[...]

8)7
Ik zie bij decathlon al wat leuke dingen
https://www.decathlon.be/.../c2-canicross/_/N-1dyibla

• influenza
Ik ken de spullen van de decathon niet eerlijk gezegd. Ik gebruik zelf materiaal van sledehondensport merken Zerodc en nonstop. Wel een wat andere prijsklasse. Voor recreatief gebruik zal het ongetwijfeld wel voldoen.

Let vooral op de musketonhaken/carabiners. Die willen mijn honden nog weleens doormidden treken als ze kwalitatief niet goed zijn. Beetje fatsoenlijke messing exemplaren zijn wel aan te raden.

Mocht je inspiratie willen opdoen m.b.t. kwalitatief hoogwaardig materiaal:

https://rundog.nl/130-materiaal

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:18
Zojuist m'n rondje met tempoblokken afgerond. Het eerste blokje was 4km en het tweede 3km. Beide rond de 4:27min/km en met een kilometer rust ertussen. De training van morgen verschuif ikzelf naar zondag vanwege tijdsmogelijkheden.

• BastiaanN
  • Niet online
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik heb mezelf aangemeld voor de training voor de halve marathon. :)
Totrail schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:05:
Zojuist m'n rondje met tempoblokken afgerond. Het eerste blokje was 4km en het tweede 3km. Beide rond de 4:27min/km en met een kilometer rust ertussen. De training van morgen verschuif ikzelf naar zondag vanwege tijdsmogelijkheden.
Zondag wordt wel weer een rondje nktegenwindrennen als ik zo naar de weersverwachting kijk :p Of segmentjes-weer afhankelijk van de richting van de wind ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 13-11-2020 17:25 ]

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28
Leuk, na 2 maanden nog eens terug 2 kilometertjes op tempo gelopen (3'50"), dat was fijn. Knie kan ik na 8 maanden eindelijk terug volledig plooien (dus mijn voorste bovenbeenspieren - geen idee welke ceps dat zijn - kan ik terug stretchen als ik dat zou willen). Hakkenbillen is nog niet aangenaam dus doe ik nog niet, maar we zijn toch wel op de goeie weg.

Ik zag de discussie over de vaporfly's hier passeren, iemand gezien dat er nu ook een trailschoen is met een carbonplaat? (https://www.sport.be/runn...le.html?Article_ID=887203) Persoonlijk geloof ik er niet zo hard in, maar Nike mag me gerust een paartje sturen om het uit te proberen (alhoewel ik ze nu niet moeders mooiste vind).

Vraagje ineens ook: mijn dochter van 6 vergezelt me de laatste tijd steeds vaker in het bos. Ze dartelt wat om me heen, en we doen korte blokjes vb 3 keer 3 minuten met 2 minuten rust), maar 2 vraagjes:
- heeft iemand van jullie ervaring/mening wat een gezonde afstand is voor die "kleintjes"? Ze is enerzijds onvermoeibaar, maar ik kan totaal niet inschatten wat voor haar overbelastend is?
- met alle niet-essentiële winkels hier in België gesloten, kan je alleen maar online hardloopschoenen kopen. Ze heeft van die simpele decathlon schoentjes nu, maar zeker met de herfst/aankomende winter en het feit dat ze vooral in het bos wil rennen, wil ik haar wel een goed paar uitkiezen, maar dat vind ik allesbehalve evident. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ze heeft nog maar maat 30-31 en ik merk dat vele hardloopschoenen pas bij grotere maten starten.

• Totrail
BastiaanN schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik heb mezelf aangemeld voor de training voor de halve marathon. :)

[...]

Zondag wordt wel weer een rondje nktegenwindrennen als ik zo naar de weersverwachting kijk :p Of segmentjes-weer afhankelijk van de richting van de wind ;)
Daar had ik nog niet naar gekeken. Nu staat er een LSD op het programma dus dat komt met wind tegen dan sowieso wel goed ;)

Succes met je halve marathon training.

• Roadman
Appie76 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:56:
Koop in dat geval zo'n telefoonhouder die je om je arm doet, voor 3,- bij de action of zo...
Dat vind ik nou echt de meest foute hardloopgadget ooit, zo'n armband om je telefoon in te doen :+

• Roadman
Gaargod schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:52:
Balen @Verwijderd. Heb er zelf 4 dagen van platgelegen, koorts, spierpijn, hoofdpijn. Sinds 2 / 3 November klachtenvrij, maar zodra ik me inspan vliegt de hartslag omhoog.

Praktijkvoorbeeld; 12 oktober liep ik 10 km in 41:40 met een gemiddelde hartslag van 164.
Van de week deed ik 10 km in 1:02:00 met een gemiddelde hartslag van 166.

Dat was mijn eerste training na corona en achteraf overigens niet heel verstandig die training, maar goed, je wilt op een punt ook weer eens proberen & voelen waar je staat en het prachtige weer trok me naar buiten.

Nu wandel en fiets ik meer, en doe korte stukjes hardlopen op heel rustig tempo. Er zit wat verbetering in, maar het gaat lang niet zo snel als ik zelf graag zou willen.

Hoop dat het meevalt voor je. Beterschap!
Balen dit! Je was zo lekker aan het opbouwen!
Hopelijk snel weer terug op niveau!

• Arjan90
  • Laatst online: 23:09
@nokie Op de AV trainen ze korte afstand, wedstrijden gaan ook niet ver. Je kan misschien opbouwen naar 5km, afhankelijk van het kind. Maar dat is wel ver hoor, ik zou structureel niet verder dan 3km gaan. Je moet het niet dagelijks willen doen. Ik heb ook wel een paar keer gelopen hoor en dat ging hartstikke goed, maar hij zit nu zelf op de AV en dat vindt hij geweldig. Met mij hardlopen doen we niet meer nu, hij gaat nu lekker op de fiets mee. We hebben expres een fiets met 3 versnellingen gekocht omdat hij sowieso graag fietst. Dat is genieten samen (vind ik), een heel ander soort duurloop dan wanneer je met muziek op een rondje gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 13-11-2020 19:58 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hey allemaal!

Geestelijk nog zeker niet ok maar ben inmiddels wel op t punt dat mezelf dwingen dingen te doen (i.e. opstaan, naar buiten gaan) wat beter afgaat. Nu slapen nog....

Niet alles bijgelezen hier, dat vond ik net weer even een te grote stap aangezien aandacht nog niet helemaal a-ok is.

Streak is still going. Dat heeft me er wel redelijk doorgesleurd. Niet helemaal in de afgrond gevallen dat idee.

Net terug van een kort rondje, gecombineerd met boodschappen doen. Dat klinkt raar, maar dan heb ik in ieder geval boodschappen binnen zonder nog per se weer naar buiten te moeten.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Roozzz
Goed om te horen dat je weer een beetje op de been bent @Poekie!

Kleine stapjes vooruit blijven zetten en geef het tijd.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:28
@Arjan90 dank je, goeie tips. Op school moeten ze 10 minuten kunnen rennen, dus ik mik daar een beetje op momenteel. We zien wel. Ze doet al paardrijden en turnen maar die liggen stil door Corona, haar beste vriendje zit wel op de AV maar ze beseft zelf dat haar agenda al vol genoeg zit.

Een fiets komt er ook, maar ze wil vooral met papa door het bos en in de bergen rennen :)

@Poekie Blij om te zien dat je stapjes vooruitzet en goed om te horen dat hardlopen een houvast is. Ook al kennen we mekaar niet persoonlijk, ik leef met je mee!

• Totrail
Vanochtend vertrokken voor een type training die ik nog nooit eerder gedaan heb. Stond een LSD van 16 km op het programma, maar daarvan mocht ik 10km op een iets hoger tempo (4:52) doen dan m'n normalen LSD tempo (5:42).

• Appie76
"Iets" hoger, 4:52 ipv 5:42 voor 10K? Da's voor mij nogal een verschil hoor!

Ik heb geen signature

• Roodey
  • Laatst online: 16-01 20:26
Net de Runners World van jul/aug gelezen en daarin stond een leuk artikel over runstreaken.
Zijn er Tweakers die dit doen of hebben gedaan?
Wat zijn de voor- en nadelen?
Hoe combineer je dit met tempoloopjes/interval zonder overbelasting?
Is er iets veranderd in je leven?

Zelf lijkt het me nu vanwege geen andere sporten wel leuk om een keer te doen. Alleen de drempel om elke dag te gaan (omkleden, uitzweten, douchen) lijkt me het zwaarst. De afstand zelf niet. Ik zou de rondjes dan klein houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Roodey op 15-11-2020 11:23 ]

• Totrail
Appie76 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:20:
"Iets" hoger, 4:52 ipv 5:42 voor 10K? Da's voor mij nogal een verschil hoor!
Ja heb je gelijk in. Zelf vond ik dat m'n LSD geen LSD meer was.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Roodey schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:23:
Net de Runners World van jul/aug gelezen en daarin stond een leuk artikel over runstreaken.
Zijn er Tweakers die dit doen of hebben gedaan?
Wat zijn de voor- en nadelen?
Hoe combineer je dit met tempoloopjes/interval zonder overbelasting?
Is er iets veranderd in je leven?

Zelf lijkt het me nu vanwege geen andere sporten wel leuk om een keer te doen. Alleen de drempel om elke dag te gaan (omkleden, uitzweten, douchen) lijkt me het zwaarst. De afstand zelf niet. Ik zou de rondjes dan klein houden.
The queen of streaks op dit forum is @Poekie , die zit al over de 1000 dagen heen volgens mij _/-\o_

Voor mij vandaag ook een mijlpaal: voor het eerst meer dan 1000km in een jaar, met een lopersknie in januari-februari, dus ook met valse start!

[ Voor 9% gewijzigd door mrwolf op 15-11-2020 11:46 ]

• The Grand Slam
mrwolf schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:45:
[...]

The queen of streaks op dit forum is @Poekie , die zit al over de 1000 dagen heen volgens mij _/-\o_

Voor mij vandaag ook een mijlpaal: voor het eerst meer dan 1000km in een jaar, met een lopersknie in januari-februari, dus ook met valse start!
Ben je dan ook officieel streaker? :P

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Roodey Ja, wat @mrwolf al zegt, ik heb vandaag dag 1050 gehad, met een maat van me een HM gelopen. Zo ben ik niet begonnen hoor :) Volgens Streak Runners International moet je minimaal één mijl per dag lopen. Ik ben begonnen met ongeveer driekwart jaar 4/2 dagen per week lopen met 1 mijl in t begin op de 2e en 4e van die 4, en dat langzaam uitbouwen. Toen naar 7 dagen met om en om kortere/langere afstanden. Inmiddels zit ik op zo'n 150-200km/maand, al ben ik nu bezig met om de dag minstens 10km te lopen en zit ik meestal wel over de 240km. Intervaltraining of tempoloopjes wissel ik af met relatieve rustdagen (meestal 3-5km). Af en toe yoga. Let wel, omdat je nooit echt rust neemt zul je ook nooit echt je max aan snelheid gaan bereiken dus voor toptijden moet je dit niet willen doen, al zul je in het begin door de regelmaat en toegenomen volume van je training wel iets sneller worden.

Belangrijkste reden om het te doen voor mij: het helpt me bij mijn depressie. Net die houvast om toch in ieder geval naar buiten te gaan (toevallig net weer op de opgaande flank van een periode).
Het is niet 'ga ik vandaag hardlopen' maar 'wanneer ga ik vandaag hardlopen'. En op de baaldagen in ieder geval die mijl lopen zorgt meestal dat ik toch wel verder ga dan in eerste instantie verwacht. Afgelopen maand een flinke terugval gehad en toch zo'n 250km gelopen.

En ja, @The Grand Slam ik ben lekker een streaker *O* geeft soms hele grappige blikken hehe.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:14

sebasd

rijdt op espresso

13km duurloop vandaag en het ging eindelijk weer eens ouderwets gemakkelijk.. Als in de eerste paar km een beetje inkomen en warm worden, maar na 8-9 km het gevoel krijgen dat ik nog wel een uur of anderhalf door kon. Het begint er weer op te lijken.

• Roadman
Leek vandaag wel of hardlopers bij het bedenken wat ik trek ik aan om te gaan lopen alleen maar op de kalender kijken en niet naar het weerbericht.

Zo veel lopers tegen gekomen vandaag die zo warm gekleed waren. Met handschoenen en mutsen op aan toe! Zou er niet aan moeten denken met deze temperaturen.

Iemand nog leuke, verfrissende tips voor intervaltrainingen? De standaard dingen ken ik wel. (Piramide loop, x * <afstand>, fartleg) Wil komende periode gebruiken om aan de snelheid te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Roadman op 15-11-2020 20:11 ]

• Tinusvolkel
Roadman schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:08:
Leek vandaag wel of hardlopers bij het bedenken wat ik trek ik aan om te gaan lopen alleen maar op de kalender kijken en niet naar het weerbericht.

Zo veel lopers tegen gekomen vandaag die zo warm gekleed waren. Met handschoenen en mutsen op aan toe! Zou er niet aan moeten denken met deze temperaturen.
Ik verbaas mij ook vaak hoe warm gekleed de rest erbij loopt, hier nog geen lange broek of shirt aangehad deze herfst en echt nog geen kou gehad.
Iemand nog leuke, verfrissende tips voor intervaltrainingen? De standaard dingen ken ik wel. (Piramide loop, x * <afstand>, fartleg) Wil komende periode gebruiken om aan de snelheid te werken.
Hier ben ik ook benieuwd naar, doe zelf meestal maar net waar ik zin in heb maar probeer de snellere kortere intervals wel af te wisselen met langere langzamere.
Verder is stava segmenten pakken pakken ook wel een leuke interval training.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025

Iemand nog leuke, verfrissende tips voor intervaltrainingen?
Kroontjestocht op Strava 👌
Als je maar van de mijne af blijft! 😡😡😡 😂

[ Voor 11% gewijzigd door Krylinck op 15-11-2020 20:51 ]

Strava

• Roadman
Tinusvolkel schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:29:
[...]

Ik verbaas mij ook vaak hoe warm gekleed de rest erbij loopt, hier nog geen lange broek of shirt aangehad deze herfst en echt nog geen kou gehad.

[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, doe zelf meestal maar net waar ik zin in heb maar probeer de snellere kortere intervals wel af te wisselen met langere langzamere.
Verder is stava segmenten pakken pakken ook wel een leuke interval training.
De strava segmenten hier laat ik maar aan de echt snelle jongens uit de buurt :P Alhoewel het wel leuk is om je eigen tijd te verbeteren natuurlijk

Ik zelf heb sinds vorige week eens een Billat training gedaan. Heb voor morgen een piramideloop op het schema (500-750-1000-1500 met 3 minuten rust waarbij de 1500 op halve marathon tempo) woensdag of donderdag wellicht een 4 * 2000 meter op halve marathon tempo. De rest allemaal rustige duurlopen.

Lees iets over een Variabele Interval Tempo (VIT)-training wat ook wel interessant lijkt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

Met 14/15 graden was het vanochtend nog behoorlijk warm, zeker met de wind in de rug. Dit najaar heb ik mijn lange broek nog niet aangehad, kort is altijd de juiste keus gebleken :X

Strava

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10-2025

Ach ja, iedereen z'n meug he. Niet dat ik met handschoen en muts loop maar lange broek en lange mouwen vind ik nu erg prettig. En bij wedstrijden zie je lopers uit oost-Afrika erg warm gekleed (niet dat ik mezelf met hen wil vergelijken (zowel wat kleding maar vooral wat betreft snelheid O-) ). Dus iedereen moet lekker doen wat hij/zij fijn vindt.

• Tinusvolkel
Roadman schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:54:
[...]

De strava segmenten hier laat ik maar aan de echt snelle jongens uit de buurt :P Alhoewel het wel leuk is om je eigen tijd te verbeteren natuurlijk

Ik zelf heb sinds vorige week eens een Billat training gedaan. Heb voor morgen een piramideloop op het schema (500-750-1000-1500 met 3 minuten rust waarbij de 1500 op halve marathon tempo) woensdag of donderdag wellicht een 4 * 2000 meter op halve marathon tempo. De rest allemaal rustige duurlopen.

Lees iets over een Variabele Interval Tempo (VIT)-training wat ook wel interessant lijkt.
Interessante trainingen die VIT en Billat, ik dacht dat het variëren in hartslag goed was maar bij deze trainingen blijft je hartslag vrij hoog.

En aan wat voor tempo in vergelijking tot bijvoorbeeld een 5km tempo moet ik denken bij die Billat training? Heb afgelopen woensdag nog 10x30 seconden gedaan maar moest toch echt wel even rusten tussendoor.

Veder hier toevallig vandaag een 6x2000m gedaan op hm tempo:)
En die piramide loop moet ik ook is een keer gaan doen, verder ook is ooit een loopje gedaan waarbij ik elke km 10 seconden sneller liep en die training was iig goed voor het tempo gevoel.

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:14:
[...]

Interessante trainingen die VIT en Billat, ik dacht dat het variëren in hartslag goed was maar bij deze trainingen blijft je hartslag vrij hoog.

En aan wat voor tempo in vergelijking tot bijvoorbeeld een 5km tempo moet ik denken bij die Billat training? Heb afgelopen woensdag nog 10x30 seconden gedaan maar moest toch echt wel even rusten tussendoor.
In mijn ervaring gaan die harder dan je lief is. Zie ook het artikel hieronder, maar denk aan het tempo dat je grofweg 6min kan volhouden. Dus ruim onder 5k tempo.
Vooral de versie waarbij je de "rust" op tempo tegen de lactaat drempel loopt is brutal. De training is zo effectief omdat je veel tijd doorbrengt op vo2max, maar dat is niet het meest aangename gevoel zeg maar ;)

https://www.peakendurance...als-magic-bullet-next-pb/

Ik zal ze binnenkort ook maar weer eens opnemen. Vroeger vond ik het een mooie uitdaging om op te bouwen naar 30x30-30. Ik vrees dat ik momenteel niet in de buurt kom :+

• Roadman
Roozzz schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:34:
[...]

In mijn ervaring gaan die harder dan je lief is. Zie ook het artikel hieronder, maar denk aan het tempo dat je grofweg 6min kan volhouden. Dus ruim onder 5k tempo.
Vooral de versie waarbij je de "rust" op tempo tegen de lactaat drempel loopt is brutal. De training is zo effectief omdat je veel tijd doorbrengt op vo2max, maar dat is niet het meest aangename gevoel zeg maar ;)

https://www.peakendurance...als-magic-bullet-next-pb/

Ik zal ze binnenkort ook maar weer eens opnemen. Vroeger vond ik het een mooie uitdaging om op te bouwen naar 30x30-30. Ik vrees dat ik momenteel niet in de buurt kom :+
Ik ben echt nog zoekende in de wereld van Billat.
Daarom ook maar braaf met 15 herhalingen begonnen en dat langzaam uitbouwen naar 30.
Deze week geen Billat training, volgende week wel en dan 20 herhalingen.

Snelheid blijft een dingetje om in te schatten. Lange tempo's geen probleem om ze constant te lopen, maar korter wel. Maar al doende leert men :)

• Tinusvolkel
Ben benieuwd, deze week maar is een Billat training inplannen en een maandje doen zoals het artikel staat. Gok dat 3:30 /km wel moet lukken, en daartussen dan 30 seconden joggen rond de 5:00 /km?

Maar is het veilig om met 15 te beginnen? of maar meteen voor meer gaan >:)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:00
Ik heb gisterochtend voor de verandering mee gedaan met een proefles van een outdoor / survival / adventure vereniging hier in de buurt. Was erg leuk, tussen alle hindernissen door rustig hardlopen. Conditioneel ging het prima, alleen over alle touwen en balken heen schuren is nog pijnlijk maar dat is stukje training en gewenning denk ik. Idee is dat je aantal keren begeleiding krijgt om de technieken te leren en daarna kan je met groepjes mee maar je mag ook zelfstandig (advies is wel met minimaal 2 in geval van ongelukken etc). Is wel leuk om het asfalt hardlopen mee af te wisselen in elk geval.

Aangezien mijn horloge nog kapot is heb ik de activiteit niet gelogd. Telefoon had ik maar even in de auto gelaten.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-01 17:35

Eerlijk gezegd ben ik best blij met mijn lange broek (al een tijdje) en mijn lange mouwen thermo en gewone shirts. Gisteren heb ik tussen 15:00 en 17:00 gelopen in de stromende regen, voelde zelfs het water tussen mijn tenen in mijn schoenen. Dan blijf je in ieder geval goed warm, zou liever geen blessures op willen lopen omdat ik teveel afkoel onderweg door de regen. Of dat ik grieperig word van het afkoelen en zweten.

Nog wel even een frustratie. Wilde gisteren een HM lopen, is ook wel gelukt. Alleen besloot mijn horloge om onderweg zelf maar eens fijn op pauze te gaan. Mis dus 6,25km en 30m40 van de ronde. Kon een vloek niet onderdrukken toen ik daar achter kwam. In totaal 24,35km gelopen in 1u59m01, 4m53 gemiddeld per km. Was een dik record voor mijzelf op de HM, van 1u55m naar 1u42m, maar helaas, niet geregistreerd door het horloge en de app ;w. Kan de run ook niet aanpassen in de app zonder alle overige data kwijt te raken (hartslag, gps route, alles is verder gewoon blijven registreren tijdens de pauze). :( :X

• Roozzz
Mvd1981 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:56:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik best blij met mijn lange broek (al een tijdje) en mijn lange mouwen thermo en gewone shirts. Gisteren heb ik tussen 15:00 en 17:00 gelopen in de stromende regen, voelde zelfs het water tussen mijn tenen in mijn schoenen. Dan blijf je in ieder geval goed warm, zou liever geen blessures op willen lopen omdat ik teveel afkoel onderweg door de regen. Of dat ik grieperig word van het afkoelen en zweten.
Kledingkeuzes zijn vrij persoonlijk, maar hier is het probleem overduidelijk: Je had net als iedereen 's ochtends moeten gaan lopen in het zonnetje met 16 graden ;) :+
Nog wel even een frustratie. Wilde gisteren een HM lopen, is ook wel gelukt. Alleen besloot mijn horloge om onderweg zelf maar eens fijn op pauze te gaan. Mis dus 6,25km en 30m40 van de ronde. Kon een vloek niet onderdrukken toen ik daar achter kwam. In totaal 24,35km gelopen in 1u59m01, 4m53 gemiddeld per km. Was een dik record voor mijzelf op de HM, van 1u55m naar 1u42m, maar helaas, niet geregistreerd door het horloge en de app ;w. Kan de run ook niet aanpassen in de app zonder alle overige data kwijt te raken (hartslag, gps route, alles is verder gewoon blijven registreren tijdens de pauze). :( :X
Mooi balen ja. Maar goed, in tegenstelling tot wat veel mensen denken gaat het er niet om wat op strava (o.i.d.) staat, maar dat je de training volbracht hebt. Gewoon tellen als persoonlijke mijlpaal en blij mee zijn :) Mooi punt om weer verder op door te bouwen. De volgende keer wordt je pr des te groter :P

• Tinusvolkel
[...]

Idd flink balen, ook al loop je voor je zelf het is toch klote dat de statistieken niet meer kloppen. Laatst klapte hij er hier ook na 14 km uit en moest nog 7 dus na de 7 pas kunnen checken of de eerste 14 km waren opgeslagen wat wonderbaarlijk bleek te zijn.

• Roadman
[...]

Ah ik had het over de ochtend, toen het hier een graadje of 16 was... In de stromende regen gaat bij mij ook gerust een jasje aan. Maar ieder moet zeker zelf weten wat hij of zij aantrekt. Het viel mij alleen op, dat voor mijn doen, sommige nogal warm gekleed waren gisterochtend.

• xray79
  • Laatst online: 16-01 19:10
Kleding is idd erg persoonlijk en afhankelijk van de training bij mij. Als ik tempo loop is minder warme kleding nodig dan als ik een herstelrondje loop. Gistermiddag ook voor een langere afstand gegaan maar kon pas na de middag gaan dus toen leek het te gaan regenen. Toch kort kort gekozen wel met een dri fit ondershirtje en petje tegen de regen. Tempo was voor mij niet snel maar ook niet langzaam en dat ging prima maar het stuk met de wind en regen tegen was wel wat frisser.....https://www.strava.com/activities/4341998744
Vanochtend even een herstelrondje met de hond dus toch maar een shirt met lange mouwen aangetrokken wel een korte broek, omdat ik én langzamer zou lopen én de hond mag spelen (en ik dus stilsta/rustig wandel) als we honden tegenkomen in het park. Was toch wel lekker maar voor gisteren was het denk ik te warm geweest en lange mouwen met regen loopt niet fijn vind ik.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:30

m-vw

Dus?

[...]
Kan de run ook niet aanpassen in de app zonder alle overige data kwijt te raken (hartslag, gps route, alles is verder gewoon blijven registreren tijdens de pauze). :( :X
Hoe moet ik dit zien? Snap niet goed hoe alles geregistreerd kan blijven worden terwijl je activiteit gepauzeerd is. Linkje?

• Tinusvolkel
m-vw schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:56:
[...]

Hoe moet ik dit zien? Snap niet goed hoe alles geregistreerd kan blijven worden terwijl je activiteit gepauzeerd is. Linkje?
Misschien even door fitfilerepairtool halen en de pauze eruit gooien zou kunnen helpen.

Qua kleding heeft het er denk ik ook mee te maken of je een koukleum bent :)
Hier loop ik de hele winter nog in een shirtje rond, heb in mijn 'normale" garderobe niet eens kleding met lange mouwen.

• BastiaanN
  • Niet online
[...]
Dat is wel zuur ja! Ik had dat ook wel eens toen ik nog een AW gebruikte tijdens het trainen, vooral in de regen of wanneer ik met zweetvingertjes aan het touchscreen gezeten had :P De laatste periode gebruikte ik altijd dat ´waterdruppeltje´ om het touchscreen te vergrendelen. Nadeel is dan natuurlijk wel dat alle touchscreen acties die je wellicht wel zou willen ook niet meer werken.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:30

m-vw

Dus?

Tinusvolkel schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:05:
[...]

Misschien even door fitfilerepairtool halen en de pauze eruit gooien zou kunnen helpen.
Dat, of in Excel herbouwen. Met dat laatste heb ik zelf ook al ervaring.
Op basis van GPS locatie en tijd alles terugrekenen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
Vraag over een telefoon app voor het opnemen wanneer je gaat hardlopen.

Ik heb hele goede ervaring met Endomondo qua stabiliteit van de app, maar ze stoppen er mee https://support.endomondo...Endomondo-Will-Be-Retired

Ik zoek hiervoor dus een alternatief (vooral voor mijn zusje).

Waarom Endomondo? Al ben ik diehard Strava platform gebruiker, niks is frustrerender dan wanneer je thuis komt en een app heeft besloten om toch niet op te nemen. Dit heb ik regelmatig onder vonden met de Strava app en mijn zusje met de Runkeeper app. Met Endomondo heb ik dit in de afgelopen 6 jaar nog nooit gehad.

Iedereen die ik verder ken gebruikt Strava, dus ik synchroniseer de boel daarna met Tapiriik

Ik zoek dus een stabiele app, welke ik later kan synchroniseren met Strava.

Iemand tips?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04
mhr-zip schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:20:

Ik heb hele goede ervaring met Endomondo qua stabiliteit van de app, maar ze stoppen er mee https://support.endomondo...Endomondo-Will-Be-Retired

Waarom Endomondo? Al ben ik diehard Strava platform gebruiker, niks is frustrerender dan wanneer je thuis komt en een app heeft besloten om toch niet op te nemen. Dit heb ik regelmatig onder vonden met de Strava app en mijn zusje met de Runkeeper app. Met Endomondo heb ik dit in de afgelopen 6 jaar nog nooit gehad.

Iedereen die ik verder ken gebruikt Strava, dus ik synchroniseer de boel daarna met Tapiriik

Iemand tips?
Toch Strava zelf. Die is prima stabiel. Op mijn nieuwe android heb ik wel de energy-saving van Strava op uit gezet. Die zorgde ervoor dat GPS het niet deed als scherm uitstond. Nu werkt strava stabiel en altijd.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• KnOeFz
  • Laatst online: 22:25

KnOeFz

no comment...

Iemand tips?
Misschien de opvolger van Endomondo dan gebruiken, MapMyRun? Kan je je oude Endomondo data makkelijk naar exporteren vanuit Endomondo.

Weinig eigen ervaring maar wat mensen in mijn omgeving gebruik(t)en ook Endomondo met veel plezier en zijn nu overgestapt naar MapMyRun.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 07:19

Iemand tips?
Vervelend dat dat jullie ervaringen zijn met Runkeeper en Strava. Runkeeper heb ik 95 runs op geregistreerd, daarvan zijn 2 niet helemaal juist vanwege GPS in het bos. Overgegaan op Strava sinds kort en die werkt ook helemaal goed, 15 runs ongeveer in staan.

Op Android is de battery saving functionaliteit wat ‘agressiever’ dan op iPhone volgens mij, ik denk dat het eerder aan zoiets ligt dan aan de app zelf. Bij Strava gaat die direct op pauze zodra ik stil sta en weer verder als ik op ongeveer hetzelfde tempo weer begin te lopen.

Gezien er verrassend veel vrienden en kennissen op Strava actief zijn ben ik daar op overgegaan en runs vanuit Runkeeper ook maar overgezet voor het archief. :)

• Roadman
Koop een horloge.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01 16:03

GSX-MAN

de/het/een

Gistermiddag helemaal geen zin. Ik zat op zolder te werken, het was koud in huis en we hadden het zondag iets te gezellig gemaakt. Dus ik was er best van overtuigd dat ik ging overslaan, avondje op de bank en lekker op tijd naar bed, tot een collega in training voor de marathon me vroeg wat de plannen voor het lopen waren.

"Nog gelopen dit weekend?"
"Nee, verjaardag van mijn zoon"
"En vanavond dan?"
"Eh.... Jaaaaa....."

Dus ik heb na het eten mijn hardloopkleren aangedaan (zwarte tights en zwarte longsleeve, ik zag eruit als een ninja) en ben maar eens aan een rustig duurloopje begonnen. De laatste tijd heb ik eigenlijk veel te hard gelopen, wat resulteerde in moeten wandelen rond de 5 km en pijn in mijn linkerheup. Nu ben ik rustig gestart en heb ik niet teveel naar mijn horloge gekeken, maar geconcentreerd op soepel lopen.
Het resultaat is dat ik na afloop geen pijn had en de 10 km voor het eerst onder de 55 minuten heb gelopen (54:24).

Wel irritant: tijdens de eerste kilometer trok ik mijn mouw op om mijn horloge te checken, drukte daarbij per ongeluk de pauzeknop in en zag dat pas een seconde of 20 later. Dus Strava zegt dat ik de 10K in 54:42 heb gedaan (verstreken tijd). Maar goed, mijn PR lag in 2013 op 55:25 (Zevenheuvelenloop), ik had je de eerste helft van dit jaar uitgelachen als je me verteld had dat ik daar ooit weer in de buurt zou komen. Ik geloof dat ik weer fit ben en dat is meer dan fijn.

Slecht idee... Hoe laat?

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:10
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:35:
Gistermiddag helemaal geen zin. Ik zat op zolder te werken, het was koud in huis en we hadden het zondag iets te gezellig gemaakt. Dus ik was er best van overtuigd dat ik ging overslaan, avondje op de bank en lekker op tijd naar bed, tot een collega in training voor de marathon me vroeg wat de plannen voor het lopen waren.

"En vanavond dan?"
"Eh.... Jaaaaa....."

Dus ik heb na het eten mijn hardloopkleren aangedaan (zwarte tights en zwarte longsleeve, ik zag eruit als een ninja) en ben maar eens aan een rustig duurloopje begonnen. De laatste tijd heb ik eigenlijk veel te hard gelopen, wat resulteerde in moeten wandelen rond de 5 km en pijn in mijn linkerheup. Nu ben ik rustig gestart en heb ik niet teveel naar mijn horloge gekeken, maar geconcentreerd op soepel lopen.
Het resultaat is dat ik na afloop geen pijn had en de 10 km voor het eerst onder de 55 minuten heb gelopen (54:24).

Wel irritant: tijdens de eerste kilometer trok ik mijn mouw op om mijn horloge te checken, drukte daarbij per ongeluk de pauzeknop in en zag dat pas een seconde of 20 later. Dus Strava zegt dat ik de 10K in 54:42 heb gedaan (verstreken tijd). Maar goed, mijn PR lag in 2013 op 55:25 (Zevenheuvelenloop), ik had je de eerste helft van dit jaar uitgelachen als je me verteld had dat ik daar ooit weer in de buurt zou komen. Ik geloof dat ik weer fit ben en dat is meer dan fijn.
Dat met die mouw is me afgelopen week ook overkomen _O-

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

En donker dat het op sommige stukken was... Loop je daar in je ninja-outfit.

Slecht idee... Hoe laat?

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-01 15:23

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Zooo, na een klein jaar niet gelopen te hebben wegens pijntjes in de heup/billen, en druk met een nieuwe baan, ben ik afgelopen week weer vanaf 0 begonnen. Kon ik december vorig jaar nog afstanden tot 15km lopen, nu zit ik in week 1 van het c25k programma waarbij je wisselt tussen een minuut lopen en 2 min wandelen. Gevoelsmatig zit er nog wel meer in maar ik heb dit keer maar één doel: continuïteit. Het streven is dan ook langzaam opbouwen, goed naar mn lichaam luisteren en zaken als afstand, snelheid, tempo etc voorlopig helemaal los laten.

• Roozzz
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:46:
En donker dat het op sommige stukken was... Loop je daar in je ninja-outfit.
Mooi doel voor vandaag: reflectievest met licht bestellen, of een noxgear voor als je er helemaal bij wilt horen :+

Indien je in het donker gaat lopen is dit een must. Niet zichtbaar zijn is echt een recept voor ongelukken. De rest van de wereld zal je dankbaar zijn :P

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

"En vanavond dan?"
"Eh.... Jaaaaa....."

Om dit te voorkomen prop ik het uiteinde van de sleeve altijd onder mijn horloge :). Heb pas wel eens gehad dat ik even moest wachten om een rij auto's te passeren. Om niet in gemiddelde omlaag te gaan heb ik m'n horloge handmatig op pauze gezet (alsof die 10 seconden ook maar enige invloed hebben), overgestoken om er vervolgens 400 mtr later achter te komen dat het horloge nog op pauze staat |:(.

Qua kledingkeuze is het nu maar lastig. Het is ontzettend warm buiten. Ondanks dat ik een enorme koukleum ben loop ik nu nog steeds met korte broek. Afgelopen week met longsleeve gelopen, maar kreeg het gewoon te warm. Waardoor ik het idee heb dat de hartslag omhoog schiet met een negatief gevolg voor de activiteit. Afgelopen zondag zelfs met korte broek, shirt en sleeves gelopen waarbij ik de sleeves op de 8km omlaag heb gedrukt (zonder op het knopje van m'n horloge te drukken overigens :P).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Tinusvolkel

"En vanavond dan?"
"Eh.... Jaaaaa....."

Gewoon lekker kort kort lopen dan heb je geen last van mouwen :P tis nu nog een prima temperatuur :)

Maar hier vanmorgen ook maar is een langzaam rondje gedaan aangezien ik vorige week iets te veel op snelheid getraind heb, heb nergens last van gehad maar wil de blessures niet op zoeken. Verder zie ik door dit loopje ook veel vooruitgang met een gem hartslag van net boven de 125 net boven de 5:00 /km gelopen.

@mhr-zip ik fiets met cyclemeter, maar met deze app kan je ook hardloopsessies opnemen. Deze app heeft mij iig nog niet in de steek gelaten, maar zoals @Roadman al zegt, kijk naar een horloge, zo duur hoeven ze niet te zijn. en met <+:) en o<:) in aantocht heeft ze dan mooi alvast een cadeau.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Roozzz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:52:
[...]

Mooi doel voor vandaag: reflectievest met licht bestellen, of een noxgear voor als je er helemaal bij wilt horen :+

Indien je in het donker gaat lopen is dit een must. Niet zichtbaar zijn is echt een recept voor ongelukken. De rest van de wereld zal je dankbaar zijn :P
Ik heb al die jaren gelopen zonder licht, wel vaak 's winters met een reflectieshirt van Brooks. Betekent vooral dat je je moet realiseren dat je zelf enorm goed moet opletten. Ik heb met een atletiekvereniging wel met een reflectievest gelopen, maar dat vond ik kut zitten. Hoeveel "last" heb je van die noxgear?
Calitomnication schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:54:
[...]

Om dit te voorkomen prop ik het uiteinde van de sleeve altijd onder mijn horloge :). Heb pas wel eens gehad dat ik even moest wachten om een rij auto's te passeren. Om niet in gemiddelde omlaag te gaan heb ik m'n horloge handmatig op pauze gezet (alsof die 10 seconden ook maar enige invloed hebben), overgestoken om er vervolgens 400 mtr later achter te komen dat het horloge nog op pauze staat |:(.

Qua kledingkeuze is het nu maar lastig. Het is ontzettend warm buiten. Ondanks dat ik een enorme koukleum ben loop ik nu nog steeds met korte broek. Afgelopen week met longsleeve gelopen, maar kreeg het gewoon te warm. Waardoor ik het idee heb dat de hartslag omhoog schiet met een negatief gevolg voor de activiteit. Afgelopen zondag zelfs met korte broek, shirt en sleeves gelopen waarbij ik de sleeves op de 8km omlaag heb gedrukt (zonder op het knopje van m'n horloge te drukken overigens :P).
Als ik mijn horloge over mijn mouw heen heb, weet ik niet of de hartslagmeter nog lekker werkt.

Verder was ik de laatste jaren permanent veel te zwaar, dus ook geen koukleum. Nu wel, ik slaap inmiddels met een trainings- of pyjamabroek omdat ik anders wakker lig van de kou. Gisteren waren voor mij een dunne longsleeve en lange tights prima, qua temperatuur had een t-shirt ook nog wel gekund.

Slecht idee... Hoe laat?

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:17
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb al die jaren gelopen zonder licht, wel vaak 's winters met een reflectieshirt van Brooks. Betekent vooral dat je je moet realiseren dat je zelf enorm goed moet opletten. Ik heb met een atletiekvereniging wel met een reflectievest gelopen, maar dat vond ik kut zitten. Hoeveel "last" heb je van die noxgear?

[...]
0. Het is een licht elastische band over de borstkast. De "lichtjes" zijn dunne plastic kabels die los om je schouders vallen. Er zit per kabel een kleine restrictie op waarmee je ze om je lichaam kan trekken waardoor ze niet heen en weer zwiepen.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bij ons bij de club is dragen van minimaal een reflecterend vest verplicht bij buiten de baan training.
Ik heb nog een traditioneel luchtig zittend vest.
Ik zie er een aantal lopen met die van de Action, mss ga ik die ook kopen, voor nog wat extra zichtbaarheid tegen een nog leuke prijs.
https://www.action.com/nl...cterend-veiligheidsvest-/
Ben benieuwd naar het zit comfort.

Overdag draag ik een reflectie loopshirt (ooit echt el cheapo twee bij PKRun in de uitverkoop gekocht, zitten uitstekend, very visible), in het bos "gewone loopshirts, seizoensafhankelijk, de beesten niet aan het schrikken maken ;)

• Roadman
Calitomnication schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:54:
[...]

Om dit te voorkomen prop ik het uiteinde van de sleeve altijd onder mijn horloge :).
Gewoon horloge over de mouw heen, borstband om, nergens last van toch?

Overigens gisteren zelf vergeten de tracert 360 om te doen :$
Ging op pad toen het nog licht was, werd toch iets sneller donker dan ik had gedacht (of ik liep te traag... :+ )
Wel een lekkere piramide training kunnen uitvoeren, 500-750-1000-1500-1000-750-500 Met de 1500 meter op halve marathon tempo, rest allemaal op souplesse.

Nu vrijdag of zaterdag weer tempo's draaien, 3 * 2000 meter op halve marathon tempo

[ Voor 44% gewijzigd door Roadman op 17-11-2020 09:30 ]

• Tinusvolkel
route99 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:19:
Bij ons bij de club is dragen van minimaal een reflecterend vest verplicht bij buiten de baan training.
Ik zie er een aantal lopen met die van de Action, mss ga ik die ook kopen, voor nog wat extra zichtbaarheid tegen een nog leuke prijs.

Overdag draag ik een reflectie loopshirt (ooit echt el cheapo twee bij PKRun in de uitverkoop gekocht, zitten uitstekend, very visible), in het bos "gewone loopshirts, seizoensafhankelijk, de beesten niet aan het schrikken maken ;)
Kwam laatst toen ik aan het fietsen was iemand tegen met zo'n ding maar vond het niet heel goed zichtbaar achteraf op een fietspad.

Zelf ben ik fan hardlooplampen van amazon maar die zijn ook al niet meer voor rond de 10 euro te krijgen...

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:59:
Als ik mijn horloge over mijn mouw heen heb, weet ik niet of de hartslagmeter nog lekker werkt.

Verder was ik de laatste jaren permanent veel te zwaar, dus ook geen koukleum. Nu wel, ik slaap inmiddels met een trainings- of pyjamabroek omdat ik anders wakker lig van de kou. Gisteren waren voor mij een dunne longsleeve en lange tights prima, qua temperatuur had een t-shirt ook nog wel gekund.
Ja klopt, maar ik stop alleen het puntje van m'n mouw onder het horloge. Net genoeg dat hij er niet onder kan schuiven. Maar overigens loop ik ook met een borstband, dus dat probleem heb ik zelf niet :).
Overigens loop ik in de winter met thermo, longsleeve en daaroverheen mijn horloge. Dan heb ik het zo koud, ieder stukje huid moet bedekt zijn, geen openingen :P.
Overigens zorgt dat regelmatig voor hilarische taferelen met uitkleden. Shirt en thermo uit om er vervolgens achter te komen dat je horloge nog om je pols zit. Probeer dan met koude handen je mouw maar weer goed te krijgen :P.

Bij ons ook idd, onze coach roept altijd "zonder hesje, geen lesje" :). In de nazomer heb je er altijd een paar bij die zo lang mogelijk zonder hesje willen lopen. Maar na verloop van tijd is het gewoon, of je trekt een hesje aan, of je loopt niet meer mee. Soms zijn het net kleuters :F.
Roadman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:26:
[...]

Gewoon horloge over de mouw heen, borstband om, nergens last van toch?
* Calitomnication is team borstband :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• BastiaanN
  • Niet online
Nadeel van dat soort goedkope vestjes met van ledjes er in is dat mensen er vaak mee doorlopen totdat de batterij helemaal plat is. Die lampjes die er in zitten worden steeds minder fel waardoor je de mensen met die dingen nog steeds pas op het laatste moment ziet

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 17-11-2020 09:30 ]

• Nat-Water
  • Laatst online: 17-01 13:10

Ook een tijdje zoiets gehad. Hoewel reflecterend natuurlijk al een goede start is, werkt het alleen maar top als er goed licht op valt. En aangezien fietsers ook niet altijd goed licht hebben (de trend is toch dat fietsverlichting is om gezien te worden, niet om te zien) toch maar overgestapt naar iets wat tenminste uit zichzelf ook licht geeft. Dan licht ligt het niet meer aan mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 17-11-2020 09:30 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• InZane
Zo'n traditioneel wappervestje kwam ik ook nog tegen in de kast afgelopen weekend, met van die klittenbandjes. Daar ben ik ooit mee begonnen, maar ik had er altijd meer last dan gemak van. Snel weggegooid dus :+

Als ik nu in het donker loop neem ik alleen m'n draagbare zon Decathlon Runlight mee. De bandjes daarvan zijn ook reflecterend trouwens en hij zit tenminste wel lekker :)
Staat op m'n verlanglijstje. Nog meer stats! *O*

[ Voor 14% gewijzigd door InZane op 17-11-2020 09:37 ]

• route99

route99

Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:27:
[...]Kwam laatst toen ik aan het fietsen was iemand tegen met zo'n ding maar vond het niet heel goed zichtbaar achteraf op een fietspad.
Dit schijnt een nieuwe te zijn. Ben benieuwd.

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:29:
[...]

Bij ons ook idd, onze coach roept altijd "zonder hesje, geen lesje" :). In de nazomer heb je er altijd een paar bij die zo lang mogelijk zonder hesje willen lopen. Maar na verloop van tijd is het gewoon, of je trekt een hesje aan, of je loopt niet meer mee. Soms zijn het net kleuters :F.

[...]

* Calitomnication is team borstband :)
Henk? :P
route99 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:32:
[...]
Dit schijnt een nieuwe te zijn. Ben benieuwd.
Aha voor 5 euro kan je het iig altijd testen.
Nat-Water schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:30:
[...]

Ook een tijdje zoiets gehad. Hoewel reflecterend natuurlijk al een goede start is, werkt het alleen maar top als er goed licht op valt. En aangezien fietsers ook niet altijd goed licht hebben (de trend is toch dat fietsverlichting is om gezien te worden, niet om te zien) toch maar overgestapt naar iets wat tenminste uit zichzelf ook licht geeft. Dan licht ligt het niet meer aan mij.
Ik weet niet of je op mij doelt :P maar fiets hier met een 1100 lumen lamp, (weet niet of ik hem toen op z'n felst had staan..) maar de weg voor mij is even goed verlicht als normaal bij daglicht.

[ Voor 38% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-11-2020 09:40 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

* GSX-MAN was team borstband, tot deze stuk ging.

En toen ik mijn huidige horloge aanschafte, zat er een hartslagmeter ingebouwd. Mooi, klaar.

Slecht idee... Hoe laat?

• route99

route99

BastiaanN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:29:Nadeel van dat soort goedkope vestjes met van ledjes er in is dat mensen er vaak mee doorlopen totdat de batterij helemaal plat is.
Dus dat hoeft niet.... maw als je op tijd de batterij vervangt ... kan... het goed zijn. Ik vind het ook wel afhankelijk in welke straatomgeving je gaat lopen en of je met wat je aanhebt daar bij past. Bij de club verdwijnen we vaak in een rustig bosachtig gebied, weinig doorgaande wegen, heel weinig verkeer. Hard rijden kan daar niet. En thuis mijd ik de weg, bijna altijd het fietspad tegen het verkeer in.

• Nat-Water
  • Laatst online: 17-01 13:10
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:33:
[...]

Ik weet niet of je op mij doelt :P maar fiets hier met een 1100 lumen lamp, (weet niet of ik hem toen op z'n felst had staan..) maar de weg voor mij is even goed verlicht als normaal bij daglicht.
Nee :). Maar over het algemeen zijn fietslampjes, zeker bij jongeren, lichtgevende pukkels. Dan valt er voor een reflecterend vest weinig te reflecteren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Mvd1981
  • Laatst online: 17-01 17:35
Roozzz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:52:
[...]

Het is binnenkort toch weer kerst, dus dan mag je er best bijlopen als een hippe kerstboom :9

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb voor kerst een paar nieuwe schoenen gevraagd. Samen naar Dodewaard, weer eens fatsoenlijk een rondje analyse en advies omdat ik al jaren schoenen online koop en dan Frau laten afrekenen.

Slecht idee... Hoe laat?

• Appie76
Nat-Water schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:40:
[...]

Nee :). Maar over het algemeen zijn fietslampjes, zeker bij jongeren, lichtgevende pukkels. Dan valt er voor een reflecterend vest weinig te reflecteren.
Ja, óf het zijn van die te hoog afgestelde verstralers die net zo verblindend zijn als het grootlicht van auto's. Snappen die fietsers (en scooters) dan niet dat, als je iemand verblindt, hij echt niet voor je gaat uitwijken omdat hij simpelweg gedwongen wordt om weg te kijken (en dus niet weet waar je bent)? |:(

Ik heb geen signature

• Tinusvolkel
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:45:
Ik heb voor kerst een paar nieuwe schoenen gevraagd. Samen naar Dodewaard, weer eens fatsoenlijk een rondje analyse en advies omdat ik al jaren schoenen online koop en dan Frau laten afrekenen.
Hier gaan de onderstaande schoenen de zak van <+:) in, even op gelopen en lopen super, maar nu dus nog een paar weekjes geduld hebben....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDcBZq-PksfRcM7GXJIJkCrQYYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuCT6LywVLDcEEEaEXBZtUzH.jpg?f=fotoalbum_large

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:32

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@GSX-MAN Je voelt dat je iets "aan" hebt maar ik heb er zelf helemaal geen last van. Wel even goed afstellen van de elastische en lichtband zodat deze goed blijft zitten. Ik had namelijk eerst niet in de gaten dat de lichtband ook af te stellen is, bij mij schoof die over de schouders totdat ik even ging zoeken of er meer dit probleem hadden. Afstellen dus. :+

Ik loop soms
  • met reflectievest, als ik hoofdzakelijk door woonwijken met goede verlichting loop.
  • met de Tracer360 omdat ik dan wat minder goed verlichte stukken verwacht (ik plan mijn route nooit helemaal)
  • met een Petzl hoofdlamp als ik weet dat ik donkere/niet verlichte stukken ga pakken.
Ik heb niet zo last van dat alles afgedekt moet zijn dus mijn horloge met hartslagmeter zit gewoon onder mijn mouwen als ik lange mouwen aan heb. Ik zit zeker niet in #teamborstband want ik krijg daar irritaties/uitslag van. Die jeuk! :X Maar ik draag de band wel regelmatig want die FR935 van mij wil soms wel eens een gekke hartslag meten die gewoon niet klopt (170 gemeten vs 130 in praktijk).

En inderdaad, te hoog afgerichte lampen van scooters en ook fietsers, wat een hel! Als ik mijn Petzl op heb gaat die op standje vol ook even in hun ogen. (die van mij is oud en niet zo sterk overigens)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Roadman
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:36:
[...]

* GSX-MAN was team borstband, tot deze stuk ging.

En toen ik mijn huidige horloge aanschafte, zat er een hartslagmeter ingebouwd. Mooi, klaar.
Nauwkeurigheid optische hartslagmeeting horloge ≠ borstband

• Slickk
  • Laatst online: 17-01 07:19
InZane schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:30:

Staat op m'n verlanglijstje. Nog meer stats! *O*
Ik heb zelf vorige week deze borstband besteld. Ik schrok van de prijzen voor een borstband (€70 - €80 voor Polar of Garmin) en gezien de recensies op internet schijnt deze ook nauwkeurig en goed te zijn. Gaat om Coospo H808S (site van fabrikant is niet denderend :+ ) Vond ik voor €20 (nu €23 zie ik) het proberen wel waard. Duur is niet altijd beter.

Ik loop nu met een lichtvest die ik via Bol.com had besteld, maar de connectie met de batterij voor is niet betrouwbaar en valt soms uit. Dat is meestal in het begin en denk dat ik die maar weer terugstuur.

Ik verbaas me er alleen wel over hoeveel mensen er hardlopen zonder enige vorm van reflectie of lampjes op fietspaden en wegen. Zelfs als hardloper schrik ik soms als iemand me opeens tegemoet komt lopen in compleet zwarte kleding, laat staan als ik fiets of automobilist zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Slickk op 17-11-2020 10:15 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Roadman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:10:
[...]

Nauwkeurigheid optische hartslagmeeting horloge ≠ borstband
Dat zal vast, maar zo lekker vond ik dat ding ook weer niet zitten.

Slecht idee... Hoe laat?

• BastiaanN
  • Niet online
Slickk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:11:
[...]
Ik heb zelf vorige week deze borstband besteld. Ik schrok van de prijzen voor een borstband (€70 - €80 voor Polar of Garmin) en gezien de recensies op internet schijnt deze ook nauwkeurig en goed te zijn. Gaat om Coospo H808S (site van fabrikant is niet denderend :+ ) Vond ik voor €20 (nu €23 zie ik) het proberen wel waard. Duur is niet altijd beter.
Ik had voor mijn Apple Watch een Wahoo Tickr in gebruik. Volgens mij heb ik daar destijds ook maar iets van 30 euro voor betaald. Inmiddels heb ik die van Garmin (HRM Run) omdat die veel meer statistieken geeft en meer statistiekjes zijn leuk 8) voornamelijk omdat cadans bij mij nog wel een dingetje is en de borstband meet dat veel beter dan het horloge (Garmin Fenix).

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik had voor mijn Apple Watch een Wahoo Tickr in gebruik. Volgens mij heb ik daar destijds ook maar iets van 30 euro voor betaald. Inmiddels heb ik die van Garmin (HRM Run) omdat die veel meer statistieken geeft en meer statistiekjes zijn leuk 8) voornamelijk omdat cadans bij mij nog wel een dingetje is en de borstband meet dat veel beter dan het horloge (Garmin Fenix).
Hier een 4iiii Viiiiva hartslagband en die doet het prima, maar had je het idee dat een apple watch je cadans wel goed meten? want ik zie hier niet echt vreemde resultaten in m'n cadans grafiekjes gemaakt door de apple watch.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BastiaanN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik ben ook wel op zoek naar een borstband, en de HRM Run klinkt als een ideale aanvulling op mijn Fenix. Ik lees echter heel veel klachten over de duurzaamheid. Met name na het wisselen van een batterij lijkt het alsof de band zo de prullenbak in kan omdat de afdichting dan niet goed meer sluit. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 63 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.