Leuk, na 2 maanden nog eens terug 2 kilometertjes op tempo gelopen (3'50"), dat was fijn. Knie kan ik na 8 maanden eindelijk terug volledig plooien (dus mijn voorste bovenbeenspieren - geen idee welke ceps dat zijn - kan ik terug stretchen als ik dat zou willen). Hakkenbillen is nog niet aangenaam dus doe ik nog niet, maar we zijn toch wel op de goeie weg.
Ik zag de discussie over de vaporfly's hier passeren, iemand gezien dat er nu ook een trailschoen is met een carbonplaat? (
https://www.sport.be/runn...le.html?Article_ID=887203) Persoonlijk geloof ik er niet zo hard in, maar Nike mag me gerust een paartje sturen om het uit te proberen (alhoewel ik ze nu niet moeders mooiste vind).
Vraagje ineens ook: mijn dochter van 6 vergezelt me de laatste tijd steeds vaker in het bos. Ze dartelt wat om me heen, en we doen korte blokjes vb 3 keer 3 minuten met 2 minuten rust), maar 2 vraagjes:
- heeft iemand van jullie ervaring/mening wat een gezonde afstand is voor die "kleintjes"? Ze is enerzijds onvermoeibaar, maar ik kan totaal niet inschatten wat voor haar overbelastend is?
- met alle niet-essentiële winkels hier in België gesloten, kan je alleen maar online hardloopschoenen kopen. Ze heeft van die simpele decathlon schoentjes nu, maar zeker met de herfst/aankomende winter en het feit dat ze vooral in het bos wil rennen, wil ik haar wel een goed paar uitkiezen, maar dat vind ik allesbehalve evident. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ze heeft nog maar maat 30-31 en ik merk dat vele hardloopschoenen pas bij grotere maten starten.