• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
Iemand die weet hoe het zit met de Local Legends op strava? Ik dacht dat deze alleen in enkele andere landen waren uitgerold, maar nu zie ik dit spontaan opduiken bij iemand in Amsterdam. De CR's zitten er voor mij niet in, maar hier ben ik koppig genoeg voor ;)

If you can see, look. If you can look, observe

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
@Roozzz wat vind je van verhuizen naar ergens dicht bij het vondelpark? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Krylinck op 22-10-2020 21:06 ]

Strava

• Roozzz
Krylinck schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:06:
@Roozzz wat vind je van verhuizen naar ergens dicht bij het vondelpark? :)
Een slecht plan :+

Maar Amsterdam only begrijp ik?

• Krylinck
Roozzz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Maar Amsterdam only begrijp ik?
Neu, er liggen er nog een paar meer. In Den Haag en andere drukke plekken, maar ik snap ook niet waarom er niet meer zijn.

Strava

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik vouch voor een local legend systeem in Groningen, wil die rakkers van team 4 mijl wel zien strijden om die titel hahaha

• Krylinck
Aha @Roozzz
Op basis van de feedback op onze bètaversie hebben we Local Legends verbeterd voor de wereldwijde introductie.

Local Legends is nu live in de mobiele app in de VS, de VK, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Japan en Brazilië. De rest van de wereld kan de functie binnenkort verwachten.

Blijf je feedback sturen, want we ontwikkelen deze functie verder en werken aan nieuwe soorten Local Legends-competities.
En inderdaad, als ik in de app local legend segmenten in Duitsland zoek dan zijn die er wel heel veel.
Je kunt in de app zoeken naar segmenten en dan aangeven dat enkel Local Legend segmenten mogen worden weergegeven.

Strava

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:48
Valorian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Ik heb de oorspronkelijk mail nooit langs zien komen, maar kreeg een week na verjaardag een reminder met “je hebt je verjaardagscadeau nog niet ingewisseld”. Verder staat bij meer info “geldig van 01-09-2020 t/m 31-10-2020”, en ik ben half september jarig. Dus denk dat de originele begin september gestuurd zou moeten zijn.

Verder geen code nodig, dus je vriend kan ook inloggen met zijn memebershipaccount en even iets in winkelwagen zettten, dan zou vanzelf de korting zichtbaar moeten worden.

PS: volgens mij kan je max 1 artikel per soort kopen met die korting, maar wel meerddere soorten. Dus niet 3x vapor, maar wel 1x vapor en 1x pegasus, etc.
Edit: even getest: 2 dezelfde modellen kan niet met korting, méér dan twee verschillende modellen ook niet. In beide gevallen krijg je dan nergens meer korting op. Maar twee verschillende modellen kan wel, dan op beide korting. En dan nog is Nike natuurlijk lachende derde gezien de prijzen maar dat terzijde 🤪
Voor 200 wil ik die vaporfly ook wel!! Balen dat ik die code niet heb of krijg :( :(

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:05

m-vw

Dus?

Gisteren een nieuw paar NB 860V10 gekocht met 40% korting. Ik weet dat er al een V11 is, maar deze kon ik niet laten lopen. :+

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
BastiaanN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:03:
Hmm, net een lekker tempoduurloopje gedaan. Kom ik thuis, barst in het scherm van mijn telefoon :? onder de screenprotector zelfs. Kost natuurlijk weer een godsvermogen om dat ding te laten repareren (iPhone) en daarnaast is hij na de reparatie ook niet meer waterdicht :X

Misschien toch maar een telefoontje er bij aanschaffen die ik voor het hardlopen ga gebruiken, 1000 euro in mijn broekzak is misschien ook niet zo heel verstandig...
Ik heb een Unihertz jelly pro telefoon erbij, dit is echt een micro telefoon op Android, met een prepaid kaartje. Weegt niks, kost ca 100 nieuw. Gebruik hem trouwens niet zo vaak want meestal het ik geen telefoon bij me of loop ik langere afstanden met racevest waar de iPhone dan weer prima in past.
Je moet de jelly pro trouwens niet frequent willen bedienen alles op het scherm is ook micro :) Maar voor backup helemaal prima.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-01 11:32
Roozzz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:02:
Iemand die weet hoe het zit met de Local Legends op strava? Ik dacht dat deze alleen in enkele andere landen waren uitgerold, maar nu zie ik dit spontaan opduiken bij iemand in Amsterdam. De CR's zitten er voor mij niet in, maar hier ben ik koppig genoeg voor ;)
Why don’t I see Local Legends on a segment? Can it be added?

Currently, Local Legends is only available for select segments. There’s no way to add Local Legends to a segment that doesn’t already have it, depending on popularity and engagement segments may be added over time as we continue to improve this feature.

In Nederland zijn er helaas nog erg weinig, hopelijk komt daar snel verandering in. Afgelopen zomer in Frankrijk geweest, daar 2 keer over een segmentje gelopen en was toen voor even de local legend, was toch stiekem best geinig. 8)

Strava Garmin 265

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

BastiaanN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:03:
Hmm, net een lekker tempoduurloopje gedaan. Kom ik thuis, barst in het scherm van mijn telefoon :? onder de screenprotector zelfs. Kost natuurlijk weer een godsvermogen om dat ding te laten repareren (iPhone) en daarnaast is hij na de reparatie ook niet meer waterdicht :X

Misschien toch maar een telefoontje er bij aanschaffen die ik voor het hardlopen ga gebruiken, 1000 euro in mijn broekzak is misschien ook niet zo heel verstandig...
Klinkt misschien gek hoor, maarre.... zit daar geen garantie op o.i.d.? Je telefoon hoort toch niet stuk te gaan als hij in je broekzak zit, zeker geen ding van 1000 euro :X

• Tim_W
@Rub3s dan zou iedereen met een barst in het scherm het onder garantie kunnen claimen ongeacht hoe deze er in gekomen is. :+

Strava Garmin 265

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

@Tim_W Ja, daar heb je misschien ook wel gelijk in, maar misschien dat ze iets aan het patroon van de barst kunnen zien?

Als ik zeker wist dat het puur van het hardlopen kwam zou ik het er niet zo snel bij laten denk ik.

• Tim_W
Tuurlijk, als je dat zeker zou weten en het redelijkerwijs uit te leggen valt dan zou ik het er ook niet bij laten, maar dat kan in dit geval natuurlijk niet. Zou wel wat zijn als je op die manier kon claimen. "ik ging lopen en toen ik terug kwam zat er ineens een barst in, mag ik een nieuwe?". :P

Strava Garmin 265

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat @Tim_W zegt inderdaad. De oorzaak blijft een beetje gissen. Gelukkig vind mijn inboedelverzekering ook dat het nog het meest aanemelijk is dat hij is gebarsten bij het in of uit de broekzak halen. En omdat ik dat altijd in huis doe voordat ik de deur uit loop, valt dit onder de allrisk-dekking van mijn inboedelverzekering (wel een eigen risico van 100 euro maar in elk geval goedkoper dan de hele reparatie zelf betalen). *O*

[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanN op 23-10-2020 10:43 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Krylinck
Wilde een testwedstrijdje lopen vanmorgen. Mijn benen waren weer iets beter na de rustdag van gisteren, maar jeetje... De heuvels, mul zand en een klein briesje tegen waren voldoende om me te slopen. 3:27 en 3:33 op de eerste twee kilometer, wat echt niet mag gebeuren. Ik ben bang dat de cafeïnekauwgum die ik had genomen ook eerder tegenwerkte dan dat het positief bijdroeg. Ik neem nooit cafeïne, maar wilde het toch eens proberen. Ben dus maar gestopt na die twee km, iets positiefs kwam er niet uit en dan spaar ik liever de benen voor later.

Tl;dr: vorige week en de week ervoor gingen zo lekker, maar deze week is het sh*t.

@BastiaanN da's een meevaller! Je hoeft de verzekeraar niks te bewijzen?

Strava

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-01 21:14
mrwolf schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:53:
Flipbelt is inderdaad ideaal, al heb ik wel mijn telefoon altijd nog in een ziplock. Mijn vorige telefoon vond al dat zweet en zo af en toe een flinke plensbui toch niet zo leuk...
Ik stop 'm in een simpel boterhamzakje. Hij past net dwars in de breedte onderin het zakje, dan kan ik het restant 1 1/2 keer er omheen slaan en zo is hij mooi beschermd tegen zweet en regen.

Ik heb ook een klein kaartje geplastificeerd met daarop mijn naam, geb. datum, BSN, 3 ICE contactpersonen en nog wat andere gegevens voor het geval iemand me langs de kant vd weg vindt. Er staat bijv. ook op dat ik geen medicatie gebruik. Dit kaartje stop ik ook altijd in het zakje bij mijn telefoon.

Ik heb geen signature

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Top dat het zo is opgelost @BastiaanN, is een betere deal dan de €100 zelf betalen. Waar moet je de reparatie laten uitvoeren? Mag dat bij zo'n (vage) telefoonzaak in de winkelstraat of moet hij naar Apple?

Gisteren overigens een heerlijke tempoduurloop van 14km gelopen. We begonnen als groep op de 5.00'/km en het plan was eigenlijk dat we in blokken van 3km, 2km, 3km, 2km & 3km van 80, 85, 90, 95 & 100% zouden versnellen. Dit is niet helemaal gelukt, maar we hebben het wel voor elkaar gekregen om iedere km iets harder te lopen waardoor Strava een mooi oplopende lijn laat zien. Ziet er best wel cool uit :P. Op het laatst nog versneld naar 3.50/3.55'/km.

In principe had ik iets sneller moeten lopen omdat mijn tempo's overal 5s sneller liggen dan de groep waarmee ik liep. Maar de keuze was; of je loopt de hele training alleen, of je loopt lekker in het tempo van de groep. Heb voor het laatste gekozen. Waar de rest bij 4'/km op 100% zat heb ik een versnelling ingezet en naar 3.50/3.55 gegaan.

Ben wel benieuwd wat er nou gaat gebeuren. Ivm corona mogen de groepen bestaan uit maximaal 4 personen + 1 begeleider. Aan- & afmelden voor de training is verplicht. Dat heeft als consequentie dat niet iedereen aan de training deel kan nemen. Dat is vervelend, maar dat is hoe het is. Iedereen weet dat, iedereen accepteert het, we zijn al lang blij dat we nog mogen trainen.

Nou weet ik niet of jullie het verhaal van Henk van een paar maande terug nog kunnen herinneren. Vorige week zei Henk tegen de trainer; "ik meld me voor alle trainingen aan, als ik niet kom laat ik het weten". waarop de trainer duidelijk zei; "dat gaat niet gebeuren, iedereen moet zich aanmelden en als de lijst vol is, kan er niemand meer bij. Op dat moment wist ik, daar komt gedonder mee. Het heeft precies één week geduurd. Henk had zich niet opgegeven, kon niet komen, maar was het daar niet mee eens. Heeft de trainer persoonlijke mails gestuurd en weet ik wat.

Maar, Henk is gisteren tóch naar de training gekomen. Omdat iedere groep een ander vertrekpunt heeft had hij een groep uitgekozen die iets langzamer loopt. Dat is immers de groep waar de trainer niet in meeloopt. Zijn gedachte was waarschijnlijk, iedereen loopt dezelfde route, de groep van de trainer is sneller dus die kom ik onderweg niet tegen.

Ware het niet dat wij net voor vertrek hadden besloten om de route in tegengestelde richting van de rest te lopen. Dus we zouden elkaar ergens op de route passeren. Nu ik er zo over denk begin ik me af te vragen of dit een bewuste actie was van de trainer.
Enfin, in de verte zien wij een groep van 6 personen aankomen, dat wil zeggen... 5 lopers en de trainer.. En jawel, Henk loopt mee. Dus de trainer roept tijdens het passeren van Henk dat hij een ontzettend probleem heeft nu, heb 'm nog nooit zo kwaad gezien.

In eerste instantie was de reactie "ik stop met training geven, jullie zoeken het maar uit.. ". Heb hem even uit laten tieren en samen over het voorval gehad. Ik ben van mening dat personen die in groepsverband en onder een trainer trainen respect en discipline moeten opbrengen. Kun, wil of doe je dat niet, dan moet je afscheid nemen van de groep. Maar in dit geval ben ik ook van mening dat de actie van Henk zo geniepig, smerig en respectloos is dat de club moet zeggen. Sorry Henk, maar je hoeft niet meer terug te komen.

Een sportclub ligt onder een vergrootglas. Wat als de gemeente toevallig een controle had gehouden, ze hadden gezien dat de hardloopvereniging de regels brak. Dan had de club kunnen sluiten of een dikke boete gehad, puur omdat Henk lak heeft aan de regels.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, maar ik verwacht dat we Henk nooit meer terug gaan zien.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• m-vw

m-vw

Dus?

@Calitomnication Wat een ontzettende droeftoeter is die Henk. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

Vrees alleen dat er een heleboel van deze Henken (m/v) rondlopen.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:05
@Calitomnication Van de Henken in deze wereld moeten we het duidelijk niet hebben.

Zelf zojuist een tempoduurloop gedaan van 13 km met 3 blokjes van 3km waarmee ik steeds iets versnelde. Ik had het zwaar en nu ik de statistieken zie bleek m'n hartslag ook veel te hoog. Even goed in de gaten houden.

• BastiaanN
  • Niet online
@Krylinck Nee, de verklaring was voldoende. Voor hogere bedragen komt er wel een expert langs gok ik
@Calitomnication iPhones moet je met originele onderdelen laten repareren anders kan het zijn dat er dingen zoals gezichtsherkenning niet meer werken. Er zijn niet zoveel zaken die dat mogen/kunnen. Denk dat ik hem opstuur naar Coolblue die kunnen dat blijkbaar wel. Verder is het eigen keuze. ik moet gewoon een offerte opsturen en daarna de factuur.

Wat een ontzettende eikel trouwens, die Henk. Maar eigenlijk had de groep/trainer waarin die Henk mee is gelopen moeten zeggen: "we gaan niet want we zijn met teveel" hoe lullig dat ook is voor de rest. Verder gewoon verbannen die kerel.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 15:33
@Krylinck Ik had precies hetzelfde vandaag, had wat weinig tijd dus wilde maar even een snelle 5 km lopen maar het zat er niet in. Zware benen, pijnlijke kuiten en vooral binnen 1,5 km al zijsteek die toenam. Ik ben na 2 km even gaan wandelen en heb toen nog wel doorgelopen, maar het was geen leuk rondje. Had net zo goed niet kunnen gaan voor mijn gevoel :+ De 5km desondanks net onder de 23:00, maar daar deed ik het niet voor. Doel was een "proef" 5km snel onder de 22 minuten. Er stond stiekem toch wel wat wind en die had ik de eerste 2 km ook tegen, dat zal niet meegeholpen hebben.

@BastiaanN Mooi mazzel mee dan! Ze zijn wel ergens goed voor, die inboedelverzekeringen!

@Calitomnication Tsjonge jonge, je hebt ze er tussen zitten hè. Henk zou wat mij betreft ook een nieuwe club mogen zoeken of in ieder geval even mogen wieberen, gedraag je toch even. Je gaat je club (en daarmee je medesporters ook) toch niet in de problemen brengen. De hele groep had ook nog eens individueel een boete kunnen krijgen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Krylinck
@Calitomnication Henk klinkt ook als iemand die het allemaal niet zo serieus neemt. Slim.

Strava

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanmiddag rondje gelopen in bos/duin gebied, maar wat een drukte toch weer.. Met name 50+ers die met 4-6 personen naast elkaar lopen, nauwelijks aan de kant gaan.
Kan gelukkig nog wel de route wijzigen naar een rustigere omgeving, maar ik ben niet erg verbaasd dat de besmettingen weer zo oplopen .

Wordt tijd dat het weer wat kouder wordt, dan is het weer rustiger :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:33
Sport_Life schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:32:
Vanmiddag rondje gelopen in bos/duin gebied, maar wat een drukte toch weer.. Met name 50+ers die met 4-6 personen naast elkaar lopen, nauwelijks aan de kant gaan.
Kan gelukkig nog wel de route wijzigen naar een rustigere omgeving, maar ik ben niet erg verbaasd dat de besmettingen weer zo oplopen .

Wordt tijd dat het weer wat kouder wordt, dan is het weer rustiger :)
Gisteren om half 9 in de avond nog even een halve marathon gedaan maar het verbaasde mij hoe rustig het was op de weg. Ben bijna geen auto’s of fietser tegen gekomen terwijl ik bewust niet echt op afgelegen wegen had gelopen.
Denk dat het wel een van mijn latere loopjes was want kan niet herinneren dat ik ooit na 22:00 nog gelopen heb, maar beviel eigenlijk wel :) dus misschien van #teamochtend naar #teamavond.
Wel lekker met #teampodcast op en ook met #teamborstlamp die wel wat voor extra gewicht zorgden aangezien ik ook eten en drinken bij had en dat extra gewicht merkte ik wel tijdens de intervals...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Mr. Bakkebaard
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Las zojuist dat de mariniers zojuist een nieuw record speedmarsen hebben neergezet: Marathonafstand met 18 kg bepakking in iets minder dan 4 uur. Vorige (Britse) record stond op 4:15.
Via https://www.geenstijl.nl/...recordpoging-speedmarsen/

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

En de kogel is door de kerk, de trainingen voor volgende week zijn afgelast. Uiteraard mogen wij wel individueel trainen. Daarnaast is Henk voor een periode van 4 weken niet welkom bij onze trainingen & trainingen van andere groepen. Individueel trainen mag Henk uiteraard wel, maar het sportpark is gedurende deze periode verboden terrein. Maw, Henk is geschorst.

De grootste vraag is, zou Henk nog terugkomen. Persoonlijk zou ik me niet meer durven vertonen. Maar gezien de egoïstische houding lijkt het 'm allemaal niet zo te deren :).

tips voor New York

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:46
Calitomnication schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:48:
En de kogel is door de kerk, de trainingen voor volgende week zijn afgelast. Uiteraard mogen wij wel individueel trainen. Daarnaast is Henk voor een periode van 4 weken niet welkom bij onze trainingen & trainingen van andere groepen. Individueel trainen mag Henk uiteraard wel, maar het sportpark is gedurende deze periode verboden terrein. Maw, Henk is geschorst.

De grootste vraag is, zou Henk nog terugkomen. Persoonlijk zou ik me niet meer durven vertonen. Maar gezien de egoïstische houding lijkt het 'm allemaal niet zo te deren :).
Ik zou me toch de ogen uit mijn hoofd schamen naar iedereen... Een excuses is toch wel het minste dat je zou mogen verwachten van Henk...;w

Gisteravond mijn tweede benchmark run gedaan, helaas dom gelopen: licht glooiend omhoog met wind tegen. Net zo ver gekomen als twee weken geleden (900m), wel was de opbouw heel anders. Waar de eerste benchmark run van 2m35/km in drie minuten geleidelijk terugliep naar 3m35/km in drie minuten tijd was het dit keer in twee trappen, van 2m35/km geleidelijk naar 3m00/km in de eerste twee minuten, daarna laatste minuut stabiel 3m45/km.

• Krylinck
@Calitomnication wij hebben ook enkele van dat soort figuren rondlopen en die menen echt dat de wereld om hen draait. Noem het egocentrisch gedrag of zelfs narcisme... maar die gaan echt niet veranderen. Enige wat helpt is definitief afscheid nemen, maar dan heeft de wereld ze wat aangedaan natuurlijk.

On a positive note... heerlijke intervaltraining gedraaid vanmorgen. Het is lastig om de benen harder te laten lopen dan 3:00/km, maar daar zijn die trainingen juist voor. Hoog blijven, krachtig afzetten, armen mee laten werken, etc.
En dan zie je Richard Murray even 28:04 lopen op de 10km lopen vanmorgen. Hoe krijgt ie z'n passen überhaupt zo lang!

Strava

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb het vermoeden dat Henk helemaal niet door heeft dat hij egocentrisch bezig is. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat zijn schorsing de schuld is van de trainer/het bestuur of weet ik veel wat. Dat soort figuren kunnen niet zelf reflecteren.

(Ik heb een Henk in de (aangetrouwde) familie :D)

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 24-10-2020 17:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Roozzz
Sport_Life schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:18:
Ik heb het vermoeden dat Henk helemaal niet door heeft dat hij egocentrisch bezig is. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat zijn schorsing de schuld is van de trainer/het bestuur of weet ik veel wat. Dat soort figuren kunnen niet zelf reflecteren.

(Ik heb een Henk in de (aangetrouwde) familie :D)
Dit dus. Mijn schoonmoeder is een Henk. Inmiddels twee vervreemde kinderen en een scheiding verder (kinderen uit huis, dus tja...), maar nog steeds geen enkele reflectie op eigen handelen. Vooral zichzelf erg zielig vinden ;w

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Mr. Bakkebaard schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:02:
Las zojuist dat de mariniers zojuist een nieuw record speedmarsen hebben neergezet: Marathonafstand met 18 kg bepakking in iets minder dan 4 uur. Vorige (Britse) record stond op 4:15.
Via https://www.geenstijl.nl/...recordpoging-speedmarsen/
Er staat bij dat het niet hardlopen is maar speedmarsen. Als ik de beelden zie lijkt het mij gewoon hardlopen alleen dan met 18+ kg bepakking of is dat juist wat het marsen maakt? Het is ook niet zo dat ze allemaal synchroon lopen ofzo.

Desalniettemin knappe prestatie!

Henk misschien toevoegen aan de bingo? Ik ken een 'Henk'. Is dit dezelfde Henk als waar Geert Wilders altijd aan refereert? ;)
Tinusvolkel schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:35: dus misschien van #teamochtend naar #teamavond.
Nieuw #teamrustig dan maar, ik ben ook van ochtend of 's avonds laat :)

[ Voor 21% gewijzigd door Shinji op 24-10-2020 22:27 ]

• Roozzz
Mooie prestatie @polthemol d:)b *O* ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Shinji schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:38:
[...]

Er staat bij dat het niet hardlopen is maar speedmarsen. Als ik de beelden zie lijkt het mij gewoon hardlopen alleen dan met 18+ kg bepakking of is dat juist wat het marsen maakt? Het is ook niet zo dat ze allemaal synchroon lopen ofzo.

Desalniettemin knappe prestatie!
[...]
Volgens mij is de kern wat het anders maakt: met bepakking in legerbroek en op kisten, maar ook lopend als team. Tijd van de laatste telt namelijk.

• Outerspace
  • Laatst online: 00:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Die Henk-discussie is voor tussen clubleiding en Henk, het is hier redelijk offtopic en draagt niks bij :). Kunnen we Henk laten rusten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Rudedadude
  • Laatst online: 19:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het is weer zo ver, de Reebokjes zijn weer in de aanbieding. Niet zo spetterend als eerst, maar als er evt. Nog 20 procent extra korting afgaat dan wordt het de moeite. Er is nu ook een variant met wat meer reflectie

https://www.reebok.nl/for...-rft-schoenen/FW8010.html

Vanochtend weggegaan voor een rondje van ruim 20km met start terwijl het regende. Eigenlijk loopt het alleen maar lekkerder als het regent, zo lang je schoenen maar niet gaan soppen. En zo'n feest was het vandaag gelukkig niet.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:02

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:23:
Mooie prestatie @polthemol d:)b *O* ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
dank je!

De ervaring? Goh ja, ik had al wat angst voor het terrein ivm de vele regen van de dagen ervoor (natte kleigrond is altijd drama) en helaas kreeg ik wel gelijk.

Het plan was om mijn voeten zolang mogelijk droog te houden, na 1K was dat plan al klaar, schoen bleef steken in de modder. Veel van de route ging over koeienweides, waar de grond helemaal tot modder was getrapt door die beesten.

De strategie was gelijk aan die van mijn eerste 50K: bergop wandelen, bergaf rennen waar het gaat met een schuin oog op mijn hartslag, vlakke weg alleen rennen als het goed terrein is (vooral met al die modder waren veel single tracks erg verraderlijk).

De eerste 50K gingen vrij voorspoedig, maar tegen het einde snakte ik wel naar de VP die mijn vriendin voor me verzorgde, innerlijke stemmetje wat begon te zeuren dat stoppen hier makkelijk ging, enz. Mijn linkerkuit speelde ook wat op, voelde heel erg stijf.

Heb een royale pauze gehouden: een 45 minuten en me helemaal volgeduwd met een halve liter bouillon, wat pannenkoeken, liter chocolademelk. Voeding onderweg was zakjes babyvoeding (fruitpulp), een paar zakjes sportgel (ivm de mineralen) en mijn trailmix! (yoghurt snoepjes, fruitgeleisnoepjes en beef jerky. Ontdekking: als je het in 1 zak mikt dan smaakt alles naar beef jerky met aardbei!). Drinken was alleen maar water: de meeste sportdrank geeft me een nare nasmaak in de mond na een tijdje en water dekt de lading altijd :)

Ronde 2 werd zwaarder: ik had ondertussen een beginnend paar loopgraafvoeten en wist niet meer of ik blaren had ergens of dat het was opgezwollen door steeds vochtig te blijven, dus maar gewoon door gegaan. Voor ronde 2 wel mijn poles meegepakt zodat ik wat meer stabiliteit had in de natte kleivelden en ik niet zou uitglijden (en tevens vanwege de te verwachten vermoeidheid). In ronde 2 werd het terrein zwaarder: minder hoogtemeters (al kan ik die goed hebben, wandelend ben ik een goede klimmer geworden), maar erg veel zompige kleigronden en singletracks met dikke lage modder.

Vanaf een 70K werd het overschakelen op een ultrashuffle: rennen ging niet meer echt lekker. Ik had geen pijn maar de benen voelde heel vermoeid en mijn hartslag vloog heel snel omhoog. Ik probeer met behulp van de poles een zo hoog mogelijk wandeltempo aan te houden en rende hier en daar korte stukjes om de schade aan mijn eindtijd beperkt te houden.

Ondertussen was het weer vrij donker en moest ik met hoofdlampje op gaan rennen met nog een paar donkere bossen vol single tracks en zelf navigeren voor de boeg. Uitdaging was hierin om mijn positie en de juiste afslagen te vinden en niet op mijn klep te gaan. De mentale scherpte was minder en het hoofdlampje in een donkere, vrije dicht begroeide bos maakte het er niet makkelijker op om de paden te vinden die de GPS (soms goed, vaak niet) aan gaf.

Vanaf hier werd het ook grotendeels wandelen of iets wat tussen wandelen en rennen in lag. Hiermee de laatste 15K volbracht, waarbij ik de laatste 2 á 3K mezelf nog eens bij elkaar had geraapt om nog iets van tempo erin te houden. Uiteindelijk rond 23:40 gefinished met een totale tijd van 17:36 totale tijd en 15:00 uur moving time. Al met al erg tevreden: het solo rennen is mentaal met momenten best zwaar, het zelf navigeren (Vooral in het donker) kost ook heel veel energie en zorgt voor wat bonuskilometers. Bonus moeilijkheid was ook nog eens de intens natte paden, de vele modder en alle ellende die dat met zich mee brengt. Nog gehaald binnen de cutoff van een Grizzly trail (18 uur) met een hogere moeilijkheidsgraad, dus een hele mooie eerste 100K.

Day after: ik voel me beter dan verwacht, mogelijk vanavond nog een kort herstelloopje doen ook. Benen blijven wel erg stijf zodra ik kort gelegen/op bank heb gezeten, maar weinig tot geen spierpijn, alleen de rechterknie zeurt een beetje.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4238939611

@Shinji die beelden zijn een beetje ruk: ze hebben alleen het rengedeelte gefilmd. Met speedmarsen doe je in groep korte stukken rennen en stukken wandelen als herstelperiode. Hierdoor kun je behoorlijk lang een hoog tempo volhouden, vele malen sneller dan gewoon wandelen/marcheren.

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 25-10-2020 13:18 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Tinusvolkel
Wat een rust hier? Niemand hier een virtueel wedstrijdje gelopen? Hier een 10km, helaas net geen PR.

• Shinji
Tinusvolkel schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:55:
Wat een rust hier? Niemand hier een virtueel wedstrijdje gelopen? Hier een 10km, helaas net geen PR.
Ik heb voor volgende week een persoonlijk doel staan, ik had eerlijk gezegd dat als er een virtueel alternatief voor de Rotterdam kwart marathon zou zijn het dit weekend zou zijn geweest. Maar dat bleek dus vorige week het geval.

Dus dan maar zelf wat bedenken :)

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Hier stond een eerste marathon van mij op het programma, geen officiële natuurlijk, maar wel georganiseerd door de lokale thriathlon vereniging. Met 3 vp waarbij we drinken van de tafel konden pakken en een gelletje.

Dus verzamelen bij iemand in de boerenschuur en in groepjes van 4 weg gegaan. Netjes zoals het hoort, en aangezien ik samen met iemand de langzamere zou zijn, achteraan begonnen.
Er deden ongeveer 10 mensen mee voor de marathon ( 2 lusjes van een HM ), en een 5tal voor de halve marathon.

Doelstelling was binnen 4 uur te eindigen, maar we gingen weg op 3:45 om marge te krijgen en trainingen wezen uit dat dit er minimaal in zou zitten. De eerste 30 km hebben we heerlijk gelopen in een tempo tussen 5:20-5:30. Maar daarna moest ik toch wel mijn best doen. Tegen 35 km zat een trappetje om de weg over te kunnen steken, dat was wel killing voor je ritme. Rustig aan over dat ding op en af, gewoon wandelen. Tegen de 37 km begon ik wat krampachtige verschijnselen te vertonen in mijn linkerkuit, maar gewoon doorlopen, het was immers nog kort. Tempo lag nog goed, rond de 5:25-5:35, dit verval was ingecalculeerd.

De laatste 2km waren het allerzwaarste, alles begon zeer te doen, maar op het tandvlees uitgelopen.

Uiteindelijk een mooie tijd van 3:47, super blij mee en trots natuurlijk.

Wel ontzettend balen was dat ik me toch wat duizelig voelde toen ik stopte, en daarna 2 uur lang geen hap door mijn keel kreeg. Herkennen meer mensen dit fenomeen?

Ik zou een strava link willen plaatsen, maar geen idee hoe dat moet... Op mijn telefoon is dat helemaal behelpen, mijn welgemeende excuses hiervoor.

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik wil het hardlopen serieuzer gaan aanpakken :)

Ik heb voorheen programma's van runinfo.nl gevolgd waarbij ik mijn omslagpunt heb bepaald door een self test (elke paar minuten 1 km/uur sneller lopen).

Zijn er lopers die bekend zijn met Daniels' Running Formula? Wat is jullie ervaring?

Als ik zo snel kijk zijn de verschillende trainings tempo's aangegeven in pace (op basis van vdot in zijn boek) en niet in HR zones. Hoe zit het met de tweakers? rennen jullie op basis van HR of pace?

Het grootste probleem is wel consistency :F soms periodes van maanden waar er netjes 4x pw wordt gelopen gevolgd door maanden niet rennen.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
Zeker wel! Gisteren de halve marathon van Amsterdam gelopen in Hasselt. Iets meer trekkers en modder, iets minder mensen, maar verder hetzelfde. De eerste 7 wind van opzij, de tweede 7 tegen en de laatste weer van opzij. Uiteindelijk een dik pr: 1:34:44 en heel tevreden. Ik hoop, als er ooit weer evenementen gehouden mogen worden, in een wedstrijd over een paar maanden de 1:30 te kunnen benaderen. Nu stijve poten en ff een paar dagen herstellen...

@polthemol respect man! Wat een doorzettingsvermogen, echt heel tof.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Nope, geen hol gedaan vandaag als ik eerlijk ben. Alleen maar wat gewandeld met de hond.
Gisteren en eergisteren trouwens wel braaf gelopen en morgenavond ook weer :)

• Mvd1981
Vandaag (of eigenlijk gisteren, maar het programma is wat op de kop door de extra 8km virtuele marathon van Amsterdam afgelopen zondag) er een lange loop op het programma, 20.5km op een tempo van 5m43/km. Het liep heerlijk, uiteindelijk heb ik de extra 600 meter meegepakt om mijn eerste halve marathon ooit te lopen in 5m24/km. Tot en met 18km een hartslag (ruim) onder 150, daarna nog een rustige versnelling naar 4m30 in de laatste 3,1km met hartslag eindigend net onder de 160. Geweldig gevoel! Volgende week weer :)

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58
Heel onwennig voor het eerst sinds ik me kan heugen niet op zondag gelopen. Nog aan het 'herstellen' van mijn marathon avontuur vorig weekend. Gelukkig mag ik morgenochtend weer van mezelf. Weer tijd voor een rondje in het donker.

• m-vw

m-vw

Dus?

NN deze keer overgeslagen. Ben voor een Z2 training gegaan. Was best lastig om mijn hartslag laag te houden.

Uiteindelijk bijna de hele tijd rond de max van Z2 gelopen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

wilrub schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:20:

Zijn er lopers die bekend zijn met Daniels' Running Formula? Wat is jullie ervaring?
Helemaal prima. Mijn trainer mixt en matcht uit verschillende filosofieën maar het lijkt erg op Daniels uiteindelijk. Zolang je de E days ook écht rustig houdt is het een prima aanpak. Niet voor bange mensen maar geeft goede resultaten.
Als ik zo snel kijk zijn de verschillende trainings tempo's aangegeven in pace (op basis van vdot in zijn boek) en niet in HR zones. Hoe zit het met de tweakers? rennen jullie op basis van HR of pace?
Ik vind HR maar onhandig. Veel onduidelijkheden, veel gereken, en in de praktijk werkt het nog niet altijd. En met intervaltraining heb je er sowieso niets aan. Leuke data voor achteraf maar tempo's op basis van actuele fitheid zijn veel handiger, mits je genoeg gezond verstand toepast. Op rustige dagen moet je snel naar de rem grijpen en bij Q-trainingen moet je weten wanneer je moet doorrammen op dat onmogelijke tempo en wanneer het gewoon je dag niet is.
Het grootste probleem is wel consistency :F soms periodes van maanden waar er netjes 4x pw wordt gelopen gevolgd door maanden niet rennen.
En constistency is het allerbelangrijkste! Maak een keuze en ga ervoor. Succes!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
kenneth schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:58:
[...]
Helemaal prima. Mijn trainer mixt en matcht uit verschillende filosofieën maar het lijkt erg op Daniels uiteindelijk. Zolang je de E days ook écht rustig houdt is het een prima aanpak. Niet voor bange mensen maar geeft goede resultaten.

[...]
Ik vind HR maar onhandig. Veel onduidelijkheden, veel gereken, en in de praktijk werkt het nog niet altijd. En met intervaltraining heb je er sowieso niets aan. Leuke data voor achteraf maar tempo's op basis van actuele fitheid zijn veel handiger, mits je genoeg gezond verstand toepast. Op rustige dagen moet je snel naar de rem grijpen en bij Q-trainingen moet je weten wanneer je moet doorrammen op dat onmogelijke tempo en wanneer het gewoon je dag niet is.

[...]

En constistency is het allerbelangrijkste! Maak een keuze en ga ervoor. Succes!
verschil is ook waar je trained ;) Mijn omgeving is vrij heuvelig waardoor het voor het gros van de trainingen beter iso m HR te trainen ipv pace: met pace loop ik met helemaal kapot op sommige stukken en op andere fluitend met twee vingers in de neus.

De korte, felle intervals doe ik louter op pace, daar is HR te reactief voor natuurlijk.

• Tinusvolkel
m-vw schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:
[...]

NN deze keer overgeslagen. Ben voor een Z2 training gegaan. Was best lastig om mijn hartslag laag te houden.

Uiteindelijk bijna de hele tijd rond de max van Z2 gelopen.
Was hier ook aan het twijfelen om hem over te slaan aangezien ze redelijk kort op elkaar zaten. Dus daarom maar voor een 10km gegaan ipv een hm omdat ik het idee toch wel leuk vind bij gebrek aan echte wedstrijden.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

polthemol schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

dank je!

De ervaring? Goh ja, ik had al wat angst voor het terrein ivm de vele regen van de dagen ervoor (natte kleigrond is altijd drama) en helaas kreeg ik wel gelijk.

Het plan was om mijn voeten zolang mogelijk droog te houden, na 1K was dat plan al klaar, schoen bleef steken in de modder. Veel van de route ging over koeienweides, waar de grond helemaal tot modder was getrapt door die beesten.

De strategie was gelijk aan die van mijn eerste 50K: bergop wandelen, bergaf rennen waar het gaat met een schuin oog op mijn hartslag, vlakke weg alleen rennen als het goed terrein is (vooral met al die modder waren veel single tracks erg verraderlijk).

De eerste 50K gingen vrij voorspoedig, maar tegen het einde snakte ik wel naar de VP die mijn vriendin voor me verzorgde, innerlijke stemmetje wat begon te zeuren dat stoppen hier makkelijk ging, enz. Mijn linkerkuit speelde ook wat op, voelde heel erg stijf.

Heb een royale pauze gehouden: een 45 minuten en me helemaal volgeduwd met een halve liter bouillon, wat pannenkoeken, liter chocolademelk. Voeding onderweg was zakjes babyvoeding (fruitpulp), een paar zakjes sportgel (ivm de mineralen) en mijn trailmix! (yoghurt snoepjes, fruitgeleisnoepjes en beef jerky. Ontdekking: als je het in 1 zak mikt dan smaakt alles naar beef jerky met aardbei!). Drinken was alleen maar water: de meeste sportdrank geeft me een nare nasmaak in de mond na een tijdje en water dekt de lading altijd :)

Ronde 2 werd zwaarder: ik had ondertussen een beginnend paar loopgraafvoeten en wist niet meer of ik blaren had ergens of dat het was opgezwollen door steeds vochtig te blijven, dus maar gewoon door gegaan. Voor ronde 2 wel mijn poles meegepakt zodat ik wat meer stabiliteit had in de natte kleivelden en ik niet zou uitglijden (en tevens vanwege de te verwachten vermoeidheid). In ronde 2 werd het terrein zwaarder: minder hoogtemeters (al kan ik die goed hebben, wandelend ben ik een goede klimmer geworden), maar erg veel zompige kleigronden en singletracks met dikke lage modder.

Vanaf een 70K werd het overschakelen op een ultrashuffle: rennen ging niet meer echt lekker. Ik had geen pijn maar de benen voelde heel vermoeid en mijn hartslag vloog heel snel omhoog. Ik probeer met behulp van de poles een zo hoog mogelijk wandeltempo aan te houden en rende hier en daar korte stukjes om de schade aan mijn eindtijd beperkt te houden.

Ondertussen was het weer vrij donker en moest ik met hoofdlampje op gaan rennen met nog een paar donkere bossen vol single tracks en zelf navigeren voor de boeg. Uitdaging was hierin om mijn positie en de juiste afslagen te vinden en niet op mijn klep te gaan. De mentale scherpte was minder en het hoofdlampje in een donkere, vrije dicht begroeide bos maakte het er niet makkelijker op om de paden te vinden die de GPS (soms goed, vaak niet) aan gaf.

Vanaf hier werd het ook grotendeels wandelen of iets wat tussen wandelen en rennen in lag. Hiermee de laatste 15K volbracht, waarbij ik de laatste 2 á 3K mezelf nog eens bij elkaar had geraapt om nog iets van tempo erin te houden. Uiteindelijk rond 23:40 gefinished met een totale tijd van 17:36 totale tijd en 15:00 uur moving time. Al met al erg tevreden: het solo rennen is mentaal met momenten best zwaar, het zelf navigeren (Vooral in het donker) kost ook heel veel energie en zorgt voor wat bonuskilometers. Bonus moeilijkheid was ook nog eens de intens natte paden, de vele modder en alle ellende die dat met zich mee brengt. Nog gehaald binnen de cutoff van een Grizzly trail (18 uur) met een hogere moeilijkheidsgraad, dus een hele mooie eerste 100K.

Day after: ik voel me beter dan verwacht, mogelijk vanavond nog een kort herstelloopje doen ook. Benen blijven wel erg stijf zodra ik kort gelegen/op bank heb gezeten, maar weinig tot geen spierpijn, alleen de rechterknie zeurt een beetje.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4238939611

@Shinji die beelden zijn een beetje ruk: ze hebben alleen het rengedeelte gefilmd. Met speedmarsen doe je in groep korte stukken rennen en stukken wandelen als herstelperiode. Hierdoor kun je behoorlijk lang een hoog tempo volhouden, vele malen sneller dan gewoon wandelen/marcheren.
Super prestatie! Zag 'm op Srava voorbij komen, diep respect! _/-\o_ _/-\o_

tips voor New York

• BastiaanN
  • Niet online
Nou hier sinds zaterdagmiddag een dochtertje van 1,5 met koorts. Voor ons de eerste keer dat ze uberhaubt koorts heeft, dus voor papa en mama toch ook wel een beetje spannend. ;) Ik heb zaterdagavond nog een lange duurloop gedaan buiten maar dat had blijkbaar ook niet gemogen, want als je kind koorts heeft (ongeacht de leeftijd) moet je thuis blijven totdat de koorts weer weg is. Ergens in mijn hoofd had ik de overtuiging dat kinderen < 4 buiten al die regels vallen maar blijkbaar klopt dat dus niet helemaal, al erkende de GGD wel dat deze regel wel onduidelijk is omdat je zelf o.a. niet 10 dagen in quarantine hoeft. Maar goed, sorry Nederland :X

Anyway, ik mag vanavond dus ook nog niet lopen want de koorts is nog niet helemaal over. Balen. Misschien toch maar een keer die loopband aanschaffen ;) of een mooi moment om eens met wat krachtoefeningen te gaan beginnen...

• Appie76
Rudedadude schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:22:
Het is weer zo ver, de Reebokjes zijn weer in de aanbieding. Niet zo spetterend als eerst, maar als er evt. Nog 20 procent extra korting afgaat dan wordt het de moeite. Er is nu ook een variant met wat meer reflectie

Vanochtend weggegaan voor een rondje van ruim 20km met start terwijl het regende. Eigenlijk loopt het alleen maar lekkerder als het regent, zo lang je schoenen maar niet gaan soppen. En zo'n feest was het vandaag gelukkig niet.
Op welke manier zou die 20% er nog af moeten gaan dan? Hebben ze nog regelmatig een kortingscode / andere actie die ik in de gaten zou moeten houden of zo?

Ik heb geen signature

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
@kenneth

Bedankt voor je reactie :) . Ik ga aan de slag met het 'Red Intermediate Plan' van JD.
Eerst even een 5k wedstrijd lopen om mijn paces te bepalen ergens deze week.

• Krylinck
Oh, vervelend @BastiaanN :c hopelijk knapt ze snel op. Mocht je nog krachtoefeningen zoeken, ik heb een heel rijtje van dingen die belangrijk zijn voor hardlopers. Enige benodigdheden zijn weerstandsbanden (korte variant) en een set dumbbells waarvan de gewichten te veranderen zijn.

Strava

• BastiaanN
  • Niet online
Appie76 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Op welke manier zou die 20% er nog af moeten gaan dan? Hebben ze nog regelmatig een kortingscode / andere actie die ik in de gaten zou moeten houden of zo?
Aanmelden op hun nieuwsbrief, kortingscode incasseren en weer afmelden ;)

Edit: Maar die code werkt dus niet op de schoenen: "Sommige artikelen zijn uitgezonderd van kortingen, of de winkelwagen bereikt niet het minimum bestelbedrag."
Krylinck schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:57:
Oh, vervelend @BastiaanN :c hopelijk knapt ze snel op. Mocht je nog krachtoefeningen zoeken, ik heb een heel rijtje van dingen die belangrijk zijn voor hardlopers. Enige benodigdheden zijn weerstandsbanden (korte variant) en een set dumbbells waarvan de gewichten te veranderen zijn.
Graag! Gelijk een goed moment om maar eens wat dumbbells e.d. aan te schaffen.

[ Voor 48% gewijzigd door BastiaanN op 26-10-2020 10:11 ]

• Appie76
Da's alles? Dat lukt me wel!

Als ik de ervaringen zo lees, is dit een redelijke allround schoen toch? Ik ben geen snelle of ervaren loper (ik loop nu ruim een jaar, 10K doe ik in ca. 53min en ik weeg ca 72kg), dus voor mij lijkt het me wel een prima schoen. Geen supersnelle schoen oid, maar dat heb ik dus ook niet nodig.

Zoals ik het begrijp zijn ze prima voor diverse soorten trainingen (interval, tempo, duurloop) voor iemand als ik, toch?

Ik heb geen signature

• xray79
  • Laatst online: 10-01 15:42
Hier geen virtuele wedstrijden heb er wel aan gedacht maar geen zin in oortjes/telefoon gehannes tijdens het lopen en begreep dat de app het niet altijd even goed deed. Maar ben gisteren zelf maar een HM trail gaan lopen met de hond. Gewoon lekker dwalen door de bossen en veel paddenstoelen gezien! Was nog steeds best druk met wandelaars sommige paden ondanks de regen/slechtere weer gaan er meer mensen er op uit dan voor de corona het geval was. Lekker lunchen bij thuiskomst even foamrollen en toen op de bank F1 kijken

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4241050726

• AppieR
Appie76 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:03:
Da's alles? Dat lukt me wel!

Als ik de ervaringen zo lees, is dit een redelijke allround schoen toch? Ik ben geen snelle of ervaren loper (ik loop nu ruim een jaar, 10K doe ik in ca. 53min en ik weeg ca 72kg), dus voor mij lijkt het me wel een prima schoen. Geen supersnelle schoen oid, maar dat heb ik dus ook niet nodig.

Zoals ik het begrijp zijn ze prima voor diverse soorten trainingen (interval, tempo, duurloop) voor iemand als ik, toch?
Ik vond hem zelf in het begin nogal wiebelig. Als je bijvoorbeeld Asics met heel veel steun gewend bent, is het wel ff schakelen.

• Appie76
Ok thanks voor de feedback. Ik ben niet heel veel steun gewend. Ik ben overigens op zoek naar een schoen voor voornamelijk mijn duurlopen. Voor interval en tempo heb ik al andere schoenen, maar die missen wat demping tov de schoenen die ik nu voor mijn duurlopen gebruik (en die richting hun eind zijn), vandaar. Ik denk dat ik mijn huidige duurloopschoenen tot trail-schoenen bombardeer, want ze hebben een goede zool en nog best wat km's in zich, en zo vaak loop ik toch niet onverhard. En dan kan ik de reeboks als duurloopschoenen inzetten. In die prijsklasse (zeg maar tot 70,-) is er volgens mij niet echt een alternatief. Ik zat nog naar de Nike Revolution 5 te kijken. Qua looks vind ik ze mooier, maar da's volgens mij dan ook het enige pluspunt dat ze hebben tov de reeboks, verder is die nike een vrij eenvoudige / beginners-schoen volgens mij. Zijn er nog betaalbare neutrale schoenen voor duurlopen op ca. 6:00/km die ik over het hoofd zie?

Ik heb geen signature

• Rudedadude

Rudedadude

Alleen de ervaringen met de Reeboks in dit topic geven aan dat de beleving heel erg verschilt met waar je vandaan komt qua schoen. Ik vind ze juis stabiel omdat de zool een stukje breder is dan voet, maar ik heb dan ook nogal wat extreem lichte schoenen in mijn assortiment. Iemand noemde ze hier heel zacht (dat is ook mijn beeld als ik er op wandel), maar tijdens het hardlopen heb ik dat gevoel dan weer niet en voelen ze juist responsief aan (waarschijnlijk omdat ik er vrij vlak met mijn hele voet op land). Ben je smalle Nikes of New Balance gewend dan voelen ze breed, ben je van Topo of Altra dan zijn ze weer smal en voor mensen met Saucony of Brooks zijn ze regulier (alles in algemene termen, elk merk heeft schoenen op verschillende leesten en net ruimer of strakker passende bovenwerken).
Met schoenen in die prijsklasse is het ook kijken naar uitlopende modellen voor een leuke prijs.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Krylinck
Net terug van een best zware training. Tweemaal 20 minuten op drempeltempo, dus een tempotraining, plus 30 minuten naar huis lopen.

Ik wilde een segmentje pakken van 5,1km die op 3:45/km stond. Het was een leuk rondje en die heb ik dus twee keer gelopen. Ik liep gemiddeld 3:35/km dus ik had 'm tot tweemaal toe kunnen hebben, ware het niet dat ik blijkbaar ergens een parallel lopend paadje had moeten hebben. Nja. Je kunt niet altijd geluk hebben.

Daarna moest ik nog een heel stuk teruglopen, gelukkig wel voor het (straffe) windje af. Totaal kwam op ruim 22km en gemiddeld zelfs nog onder de 4 minuten per kilometer. Wel last van een flinke hongerklop de laatste paar km 😅

Strava

• BastiaanN
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de Flipbelt Running light? Ik wil sowieso een flipbelt aanschaffen en ik zoek nog een goede lamp om te gebruiken i.c.m. de Tracer360. De tracer vind ik erg fijn omdat ik merk dat het overige verkeer mij echt bovengemiddeld vroeg opmerkt in het donker. Echter zoals al vaker aangehaald in dit topic is die vooral om gezien te worden en zie je zelf nog steeds niks in het donker. Nu mijn routes langer worden loop ik steeds vaker op stukken zonder enige vorm van straatverlichting en 'op de tast' lopen is toch niet erg fijn.

Een hoofdlamp vind ik niks, ik voel me dan een beetje als een mijnwerker en borstlampen combineren waarschijnlijk niet helemaal goed met de tracer. Die running light lijkt me een hele mooie oplossing. Al hadden ze voor die prijs de flipbelt er wel bij mogen doen :X

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Ik post niet veel meer, nog steeds (8 maanden nu) in “revalidatie” van mijn knie. Eind september wel een verdienstelijke halve gelopen (1:35) maar daarna beseft dat ik te veel hooi op mijn vork aan het nemen was. Ben nu geswitcht naar 4 keer fietsen en 3 keer hardlopen (Max 45 min op dit moment), dat kan ik blijkbaar wel aan.

Neem wel aan de virtuele StrongVikings deel, heb mijn eerste medaillestukje beet dus nog 6 deelnames te gaan. Wel zielig hoe weinig armspieren ik heb 🙄

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58
BastiaanN schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:34:
Heeft iemand hier ervaring met de Flipbelt Running light? Ik wil sowieso een flipbelt aanschaffen en ik zoek nog een goede lamp om te gebruiken i.c.m. de Tracer360. De tracer vind ik erg fijn omdat ik merk dat het overige verkeer mij echt bovengemiddeld vroeg opmerkt in het donker. Echter zoals al vaker aangehaald in dit topic is die vooral om gezien te worden en zie je zelf nog steeds niks in het donker. Nu mijn routes langer worden loop ik steeds vaker op stukken zonder enige vorm van straatverlichting en 'op de tast' lopen is toch niet erg fijn.

Een hoofdlamp vind ik niks, ik voel me dan een beetje als een mijnwerker en borstlampen combineren waarschijnlijk niet helemaal goed met de tracer. Die running light lijkt me een hele mooie oplossing. Al hadden ze voor die prijs de flipbelt er wel bij mogen doen :X
Geen ervaring mee.

Maarre, waarom zou ik als loper geïnteresseerd zijn in de schaduw van objecten tijdens het hardlopen in het donker? Lijkt mij ook redelijk onrustig stuiterend licht wanneer je deze op de heup draagt.

En of je er dan uitziet als een mijnwerker of niet /care
Een hoofdlamp draait wel mee in de richting waar je naar kijkt en mits goed afgesteld zal je tegenliggers niet verblinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Roadman op 26-10-2020 19:20 ]

• m-vw

m-vw

Dus?

@BastiaanN Geen ervaring mee, en als ik die prijs zie komt die ervaring voorlopig ook niet.

Ik mis trouwens ook een lampje voor de achterkant.

• Shinji
m-vw schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:18:
@BastiaanN Geen ervaring mee, en als ik die prijs zie komt die ervaring voorlopig ook niet.

Ik mis trouwens ook een lampje voor de achterkant.
Waarom dan? Het lampje is voor je eigen zicht, niet 'om gezien te worden'. Daar is de tracer voor.

Ik heb zelf geen ogen in mijn achterhoofd ;)

Over die reebok actie, ik zag laatst een duurzame variant van de forover floatride voorbij komen, met biologisch afbreekbaar materiaal of iets dergelijks. Misschien dat ik die dan wil proberen.

Forever Floatride Grow:
https://m.reebok.nl/forev...006162021409&gclsrc=aw.ds

Al is deze wel echt mooi!:

[ Voor 25% gewijzigd door Shinji op 26-10-2020 19:35 ]

• m-vw

m-vw

Dus?

Shinji schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Waarom dan? Het lampje is voor je eigen zicht, niet 'om gezien te worden'. Daar is de tracer voor.

Ik heb zelf geen ogen in mijn achterhoofd ;)
[...]
Maar als je nog geen flipbelt hebt ben je alles bij elkaar (lamp+belt+tracer) €100,- tot €150,- kwijt voor je verlichting.

Zicht(baarheid) is belangrijk, maar ik denk dat je voor heel wat minder ook een goede uitrusting kan hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door m-vw op 27-10-2020 07:27 . Reden: Quote tag hersteld. ]

• racoon
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

m-vw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Maar als je nog geen flipbelt hebt ben je alles bij elkaar (lamp+belt+tracer) €100,- tot €150,- kwijt voor je verlichting.

Zicht(baarheid) is belangrijk, maar ik denk dat je voor heel wat minder ook een goede uitrusting kan hebben.
Ik zelf heb een petzl nao met oplaadbare accu, geeft voldoende licht in verschillende standen en was ook een stuk goedkoper.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• InZane
racoon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:37:
[...]

Ik zelf heb een petzl nao met oplaadbare accu, geeft voldoende licht in verschillende standen en was ook een stuk goedkoper.
Nou, als ik google op Petzl Nao kom ik ook beste prijzen tegen. Daar koop ik 4 of 5 van die Decathlon runlights voor :X

• racoon
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

InZane schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

Nou, als ik google op Petzl Nao kom ik ook beste prijzen tegen. Daar koop ik 4 of 5 van die Decathlon runlights voor :X
Had hem ook in de aanbieding gekocht.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• BastiaanN
  • Niet online
Roadman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:18:
[...]
Maarre, waarom zou ik als loper geïnteresseerd zijn in de schaduw van objecten tijdens het hardlopen in het donker? Lijkt mij ook redelijk onrustig stuiterend licht wanneer je deze op de heup draagt.
Ik denk dat je door schaduw diepte beter kunt inschatten? Maar vooral marketingpraat verwacht ik. Sowieso voor mij niet heel boeiend, ik loop voornamelijk op het asfalt. Er zijn niet zo heel veel filmpjes/reviews van maar van wat ik kan vinden zit hij wel stabiel in de belt. Dus de beweging zal niet veel meer zijn dan bij een borstlamp.
En of je er dan uitziet als een mijnwerker of niet /care
Een hoofdlamp draait wel mee in de richting waar je naar kijkt en mits goed afgesteld zal je tegenliggers niet verblinden.
Ook dat vind ik niet relaxed, ik heb liever dat het licht blijft schijnen in de richting waar ik loop. Al met al denk ik niet dat ik de persoon ben om met een hoofdlamp te gaan lopen. Sowieso heb ik dan de rare tik dat ik het licht constant op dezelfde positie wil 'fixeren' en dan krijg ik uiteindelijk een zere nek :+
m-vw schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Misschien komt hij nog een keer in een leuke aanbieding voorbij maar voor nu echt wel te duur. Wel jammer want heel veel alternatieven (behalve dan een hoofdlamp) lijken er niet te zijn voor bij de tracer.

• Appie76
Zelf geen ervaring mee, maar hoofdlamp + regen schijnt (hihi) niet zo'n fijne combi te zijn wegens reflectie/oplichten vd druppels. Ook wanneer je in mist loopt zou het niet prettig zijn. Ergo: bij dergelijk weer gewoon lekker binnen blijven :)

Ik heb geen signature

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Appie76 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:00:
Zelf geen ervaring mee, maar hoofdlamp + regen schijnt (hihi) niet zo'n fijne combi te zijn wegens reflectie/oplichten vd druppels. Ook wanneer je in mist loopt zou het niet prettig zijn. Ergo: bij dergelijk weer gewoon lekker binnen blijven :)
valt reuze mee hoor, je moet je lampje gewoon ietsie anders richten (bij veel regen mik ik de lamp wat meer naar voren, dan heb ik weinig last van oplichtende druppels regen). Bij dikke mist heeft licht toch al weinig nut omdat er weinig te zien is, hoofdlampje op zwakste stand zetten en het geeft genoeg licht om direct voor je iets te zien.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rudedadude schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:22:

Zit weer in twijfel of ik deze nu wel moet bestellen. De extra 20% korting als je inschrijft voor de nieuwsbrief kun je hier niet voor gebruiken overigens, maar dat zag ik eerder al voorbij komen.

Zou je deze schoen meer voor de lange duur aanraden of is het er een voor het kortere (midden lange) werk. Heb nog nooit op Reebok gelopen dus geen idee hoe deze schoen voelt.

tips voor New York

• Roozzz
BastiaanN schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

Misschien komt hij nog een keer in een leuke aanbieding voorbij maar voor nu echt wel te duur. Wel jammer want heel veel alternatieven (behalve dan een hoofdlamp) lijken er niet te zijn voor bij de tracer.
Tja, volgens mij heb je grofweg 3 opties om jezelf van licht te voorzien: hoofdlamp, borstlamp, handheld. Een borstlamp gaat waarschijnlijk niet samen met een tracer ed. Handheld lijkt me een mooie uitdaging met hardlopen :+ De hoofdlamp is in mijn optiek verreweg de beste oplossing want is het meest flexibel inzetbaar en beweegt mee met je zicht. Deze oplossing zie je ook bij 99% van de ultralopers die er een nacht mee doorlopen. De andere 1% heeft een borstlamp of handheld, vrijwel altijd aangevuld met een hoofdlamp. Maar deze oplossing wens je niet te proberen. Dan blijft er inderdaad niet heel veel over. Maar ben je niet zelf een probleem aan het creëren? :>
Appie76 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:00:
Met name dichte mist kan een uitdaging zijn als je je lampje op full blast hebt staan; dan reflecteert er zo lekker veel licht terug :D Dus beetje een paar tandjes terugzetten, dan zie je een stuk meer (ah, zoals @polthemol zegt dus). Het probleem met regen en mist bestaat inderdaad wel degelijk, maar in de praktijk valt het behoorlijk mee.

• AppieR
Calitomnication schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Zou je deze schoen meer voor de lange duur aanraden of is het er een voor het kortere (midden lange) werk. Heb nog nooit op Reebok gelopen dus geen idee hoe deze schoen voelt.
Ik gebruik hem voor tempoloopjes, langere intervallen en wedstrijden. Vanaf het begin heb ik het idee gehad dat je altijd op deze schoen sneller loopt dan je van plan was. Soort poor mens Vaporfly ;-). In het begin moest ik wel echt ff wennen. Het is misschien niet zozeer gebrek aan stabiliteit, maar had het idee dat ik na meer dan 12km van de zool afgleed oid. Alsof je op een luchtkussentje loopt. Maar inmiddels is dat weg en is het mijn favoriete schoen. En dat voor 5 tientjes :-).

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 08:34
[...]

Zit weer in twijfel of ik deze nu wel moet bestellen. De extra 20% korting als je inschrijft voor de nieuwsbrief kun je hier niet voor gebruiken overigens, maar dat zag ik eerder al voorbij komen.

Tijdens een vorige actie had ik deze besteld: https://www.reebok.nl/for...gy-2-schoenen/EF6914.html

Het verschil is tussen deze en de RFT versie lijkt me minimaal. Ik gebruik ze vooral voor kortere lopen tot 10-11 km. Om af te wisselen met Brooks Glycerin. Deze laatste hebben meer demping en vind ik wat prettiger voor langere stukken.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• KnOeFz
  • Laatst online: 23:01

KnOeFz

no comment...

BastiaanN schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:34:

Ik gebruik een creatieve variant omdat ik de "echte" heuplampen ook wat prijzig vond....
Deze om precies te zijn.
Beetje getto :+ , is eigenlijk een hoofdlamp maar de elastische band is lang genoeg om hem om de heup te dragen.
Bevalt me erg goed, veel licht zonder mensen te verblinden. Je kunt hem ook erg goed in richting verstellen zodat hij op de goede hoogte vooruit schijnt (niet naar de sterren of recht voor je voeten :*) )
Al je hem vrij laag draagt, op je schaambeen dan valt het stuiteren best mee.

Ik loop ook regelmatig met hoofdlamp (Pezl Tikina en Pezl Bindi) maar dat is niet altijd fijn voor tegenliggers of als je in een groepje loopt, vandaar dat ik op deze oplossing kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door KnOeFz op 27-10-2020 11:42 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Rudedadude

Rudedadude

[...]

Niemand hier heeft voor die Forevers in Reeboks hardgelopen, tenzij je al ergens in de eerste helft van de jaren 90 aan het hardlopen was ;) Ik zou, zonder de Adidas Bostons zelf te kennen in gebruik verwachten dat ze daarmee deels vergelijkbaar zijn, qua breedte pasvorm en gevoel (in lengte is volgens mij de consensus dat ze net wat lang zijn, dus met een smalle voet zou je ws. een half maatje naar beneden kunnen). Ervaring is, zoals hier ook beschreven, dat het niet perse je rustige duurloopschoenen zijn, maar dat ze wat meer stuiteren en stevig zijn en daarmee juist ook geschikt voor tempo werk.

• Tim_W
@Rudedadude de Adidas Boston 9 is toch wel wat smaller dan de Tweakboks. Eerstgenoemde had ik recent besteld, maar moeten terugsturen omdat ze voor mij te smal waren. De Tweakboks zijn voor mij wel breed genoeg en bevallen uitstekend.

Strava Garmin 265

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tim_W schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:21:
@Rudedadude de Adidas Boston 9 is toch wel wat smaller dan de Tweakboks. Eerstgenoemde had ik recent besteld, maar moeten terugsturen omdat ze voor mij te smal waren. De Tweakboks zijn voor mij wel breed genoeg en bevallen uitstekend.
Dank voor deze opmerking! Voor mij zijn de Boston 9 echt op de grens van hoe breed een schoen mag zijn, Als deze Reeboks al breder zijn dan de Adidas is het geen geschikte schoen voor mij :).

tips voor New York

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Big Data Reveals New Marathon Training Approaches

Interessante (maar weinig verrassende) conclusies over wat, in grote lijnen, goed lijkt te werken voor stervelingen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rudedadude

Rudedadude

Calitomnication schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Dank voor deze opmerking! Voor mij zijn de Boston 9 echt op de grens van hoe breed een schoen mag zijn, Als deze Reeboks al breder zijn dan de Adidas is het geen geschikte schoen voor mij :).
Kijk, dan is het mooi dat het op de manier helder is. Weer een mooi voorbeeld van de vraag waarom schoenen niet ook een gestandaardiseerde breedtemaat hebben en alleen een lengtemaat. En doe ook dan meteen een hoogte.
Ooit had je shoefitr, maar dat is vakkundig de nek om gedraaid door amazon.

Ik heb deze week wel een eerste rondje ooit op New Balance schoenen gelopen, de Fuelcell Propel V1. Maar die wordt overal omschreven als breed en is dus net breed genoeg voor mij (en net zo breed als de Reeboks). Ook omschreven als een schoen met een extreem zachte zool, maar omdat ik er zo vlak op land hebben ze eigenlijk een prettige bounce die net iets zachter is dan de Reeboks. Zodra ik op m'n hak probeer te landen voelt het geheel wel aan alsof je in het zand loopt. Maar een loopje wat bedoeld was op hersteltempo eindigde dus weer verdacht dicht bij de 4:30/km.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteravond een tempotraining proberen te doen, het plan was 5x 4' en dan iedere 30" tempowissel tussen het 5km en 10km tempo. Eigenlijk ging het niet eens zo heel slecht, maar na 2 of 3 herhalingen klopte er qua meting eigenlijk al niets meer van. Dat lopen in het donker blijft toch lastig, zeker als je op tempo loopt, wandelaars zonder hesjes, fietsers zonder licht, honderuitlaters die hun hond in het donker lekker los laten lopen.
Tel daarbij op dat ik al geen held ben met kijken in donkere werelden (slechte ogen en daar zal ongetwijfeld een snufje nachtblindheid inzitten) en het is gewoon lastig om constant je tempo & tijd op je felle horloge te monitoren en daarna weer meteen voor je te kijken of er toevallig iets of iemand is.

Wel nu een beetje last aan de buitenkant van mijn rechterknie. Beetje een zeurderig gevoel. Had ik gisteravond al en had eigenlijk de hoop dat het vandaag weg zou zijn. Even rustig aan, vandaag staat er toch geen training op het programma. :)

@Rudedadude Inderdaad, eigenlijk ook de reden waarom ik schoenen altijd eerst wil voelen, zeker als het een schoen is van een merk waar ik nog nooit op heb gelopen. Van Nike durf ik zo iedere schoen te bestellen. Weet m'n maat en ken de schoenmatrix du weet zo ongeveer welke schoen waarvoor op de markt is gezet.
Bij andere merken moet ik het gewoon proberen. Neem de Kinvara. er is een tijd geweest dat bij ons in de loopgroep iedereen razend enthousiast was over die schoen. Heb er tijdens een clinic een paar km op gelopen, maar kon er niet aan wennen.

tips voor New York

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:25:
Gisteravond een tempotraining proberen te doen, het plan was 5x 4' en dan iedere 30" tempowissel tussen het 5km en 10km tempo. Eigenlijk ging het niet eens zo heel slecht, maar na 2 of 3 herhalingen klopte er qua meting eigenlijk al niets meer van. Dat lopen in het donker blijft toch lastig, zeker als je op tempo loopt, wandelaars zonder hesjes, fietsers zonder licht, honderuitlaters die hun hond in het donker lekker los laten lopen.
Tel daarbij op dat ik al geen held ben met kijken in donkere werelden (slechte ogen en daar zal ongetwijfeld een snufje nachtblindheid inzitten) en het is gewoon lastig om constant je tempo & tijd op je felle horloge te monitoren en daarna weer meteen voor je te kijken of er toevallig iets of iemand is.

Wel nu een beetje last aan de buitenkant van mijn rechterknie. Beetje een zeurderig gevoel. Had ik gisteravond al en had eigenlijk de hoop dat het vandaag weg zou zijn. Even rustig aan, vandaag staat er toch geen training op het programma. :)

@Rudedadude Inderdaad, eigenlijk ook de reden waarom ik schoenen altijd eerst wil voelen, zeker als het een schoen is van een merk waar ik nog nooit op heb gelopen. Van Nike durf ik zo iedere schoen te bestellen. Weet m'n maat en ken de schoenmatrix du weet zo ongeveer welke schoen waarvoor op de markt is gezet.
Bij andere merken moet ik het gewoon proberen. Neem de Kinvara. er is een tijd geweest dat bij ons in de loopgroep iedereen razend enthousiast was over die schoen. Heb er tijdens een clinic een paar km op gelopen, maar kon er niet aan wennen.
Ben jij niet zo ervaren dat je redelijk goed aanvoelt op welke snelheid je loopt?
Hier gisteren een 6x3:00 gedaan maar kan redelijk aanvoelen hoe snel ik ga, want ik kijk eigenlijk niet op mijn horloge en krijg vanzelf te horen wanneer de interval (bijna) begint of (bijna) afgelopen is. Na de eerste 3 sessies merkte ik dat ik nog genoeg over had dus het tempo nog maar wat opgevoerd :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Ben jij niet zo ervaren dat je redelijk goed aanvoelt op welke snelheid je loopt?
Hier gisteren een 6x3:00 gedaan maar kan redelijk aanvoelen hoe snel ik ga, want ik kijk eigenlijk niet op mijn horloge en krijg vanzelf te horen wanneer de interval (bijna) begint of (bijna) afgelopen is. Na de eerste 3 sessies merkte ik dat ik nog genoeg over had dus het tempo nog maar wat opgevoerd :)
In principe wel en het ging ook redelijk goed als ik het zo op Garmin terugkijk. Vaak gebruik ik ook punten onderweg ter referentie en op de baan kun je dan mooi om de 100m meten wat je tempo is waardoor ik veel strakker loopt. Als je in het donker zonder referentiepunten loopt is het lastig om snelheid in te schatten. Zeker als je ook nog eens moet inschatten of het een put is waar je overheen moet stappen, of een tak op de weg, of is het een kat die oversteekt. In de verte komt een wielrenner met een lamp sterk genoeg om een stadion te verlichten. Daarna 2 fietsers, ow nee, het zijn er 3 naast elkaar, 1 heeft geen licht. Voetgangers die oversteken en je snelheid niet verwachten etc etc.

Kortom, de focus ligt, naast het proberen vast te houden van je tempo en het aftellen naar 30s, ook nog op medeweggebruikers, obstakels, berm vs fietspad etc etc :). Daarnaast regende het, waardoor weer druppels in m'n lenzen vielen en je maar met 1 half oog kunt kijken. En dat allemaal op 3.45/3.30'/km op een slecht verlicht fietspad.

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 28-10-2020 09:29 ]

tips voor New York

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

In principe wel en het ging ook redelijk goed als ik het zo op Garmin terugkijk. Vaak gebruik ik ook punten onderweg ter referentie en op de baan kun je dan mooi om de 100m meten wat je tempo is waardoor ik veel strakker loopt. Als je in het donker zonder referentiepunten loopt is het lastig om snelheid in te schatten. Zeker als je ook nog eens moet inschatten of het een put is waar je overheen moet stappen, of een tak op de weg, of is het een kat die oversteekt. In de verte komt een wielrenner met een lamp sterk genoeg om een stadion te verlichten. Daarna 2 fietsers, ow nee, het zijn er 3 naast elkaar, 1 heeft geen licht. Voetgangers die oversteken en je snelheid niet verwachten etc etc.

Kortom, de focus ligt, naast het proberen vast te houden van je tempo en het aftellen naar 30s, ook nog op medeweggebruikers, obstakels, berm vs fietspad etc etc :). Daarnaast regende het, waardoor weer druppels in m'n lenzen vielen en je maar met 1 half oog kunt kijken. En dat allemaal op 3.45/3.30'/km op een slecht verlicht fietspad.
Afgelopen vrijdag ook nog in het donker geintervalt en zie idd dat ik wel wat meer variatie in de tempo's, hoewel het verder wel rustig was op de weg.
Maar heb mezelf er niet aan gestoord want zie het nu pas ;)

Maar is een rustigere route voor jou dan geen optie? of meer verlichting meenemen? of jezelf er natuurlijk niet aan storen :9

• Appie76
Even een klein nerd-berichtje (we zijn immers toch tweakers heh?): ik was gister voor het eerst op pad met mijn decathlon runlight in de regen. Dat ding heeft een felle en een minder felle stand. Maar in de regen kwam ik erachter dat het lampje feitelijk in beide standen even fel brandt, maar in de "lage" stand simpelweg uit/aan knippert. Zal wel te maken hebben met dat je een LED niet kunt dimmen door de spanning te verlagen of zo, maar het zag er wel grappig uit: de regendruppels lichten op in een soort morse code (korte streepjes), terwijl in de felle stand je duidelijk het hele traject van de druppels ziet. Het patroon is wel continue hetzelfde, ik schat 60% vd tijd aan en 40% uit.

[nerd mode off]

Ik heb geen signature

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben nu ook weer gaan hardlopen. Basis conditie is in orde, +/- 5000km gefietst dit jaar. (racefiets)
Nu ik thuis werk probeer ik 3x per week te lopen:
maandag - duurloop +/- 6.5km
woensdag - intensieve duurloop +/- 7.5km
vrijdag - interval 10 x 2". +/- 7km

Loop met een Garmin Forerunner 235, probeer op hartslag en gevoel te lopen. Het blijft moeilijk om een duurloop met een hartslag onder de 150 (snelheid 6minuten/km) te lopen. Iemand hier tips voor? Nog langzamer lopen?
Merk dat fietsen mij beter af gaat, fiets in het weekend meestal een km of 50 op de mtb. :)

Whatever.

• Appie76
Als je je hartslag te hoog vindt, dan moet je inderdaad langzamer gaan lopen. Óf misschien is je looptechniek niet goed en loop je erg inefficiënt, dat zou ook kunnen.

Waar ik wel voor wil waarschuwen (ik spreek uit ervaring): bouw het lopen rustig op. Je conditie heb je misschien vanuit het fietsen, maar je pezen en gewrichten zijn niet gewend aan de impact van het lopen, waardoor een blessure op de loer ligt.

Ik heb geen signature

• m-vw

m-vw

Dus?

Harmen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:
Ben nu ook weer gaan hardlopen. Basis conditie is in orde, +/- 5000km gefietst dit jaar. (racefiets)
Nu ik thuis werk probeer ik 3x per week te lopen:
maandag - duurloop +/- 6.5km
woensdag - intensieve duurloop +/- 7.5km
vrijdag - interval 10 x 2". +/- 7km

Loop met een Garmin Forerunner 235, probeer op hartslag en gevoel te lopen. Het blijft moeilijk om een duurloop met een hartslag onder de 150 (snelheid 6minuten/km) te lopen. Iemand hier tips voor? Nog langzamer lopen?
Merk dat fietsen mij beter af gaat, fiets in het weekend meestal een km of 50 op de mtb. :)
Inderdaad nog langzamer lopen tijdens je lange duurlopen.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dit in combinatie met de intervaltraining na loop van tijd echt wel effect heeft.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Afgelopen vrijdag ook nog in het donker geintervalt en zie idd dat ik wel wat meer variatie in de tempo's, hoewel het verder wel rustig was op de weg.
Maar heb mezelf er niet aan gestoord want zie het nu pas ;)

Maar is een rustigere route voor jou dan geen optie? of meer verlichting meenemen? of jezelf er natuurlijk niet aan storen :9
Ook op een rustige weg blijft de twijfel tussen schaduwen bestaan (kuil of putdeksel), daarnaast is verlichting wel handig, maar niet voor tempotrainingen, ik kan dan gewoon niet ver genoeg vooruit kijken en loopt echt een zwart gat in.

Even wat achtergrondinformatie: Heb slechte ogen (val officieel in de categorie slechtziend), draag lenzen met een sterkte waar ze bij Specsavers nog nooit van hebben gehoord (hoger dan +15,mensen met +4 zijn beginners ;) ), Zet je mij op en slecht verlichte (of donkere) weg, dan kun je dat vergelijken dat jij over in het donker zonder verlichting op een onbekend bospad rechtdoor moet lopen, en dan hard en zonder twijfel en blijven lopen. Aan de ene kant wil je hard gaan, maar aan de andere kant blijf je twijfelen, is het een tak of een kuil of gewoon een schaduw. In een reflex trek je je voet iets hoger op, maak je een klein sprongetje, tussenpas of je laat je tempo iets terugvallen. Wat als je iets afwijkt en naast het pad terecht komt, klap je met 3.30'/km op een boom, dat gaat vast pijn doen. etc etc. Dus eigenlijk is het al niet heel verstandig van me om deze training überhaupt te doen :+

Normaal zou ik deze training ook op de baan hebben afgewerkt (met verlichting 8)), maar door eerder besproken omstandigheden was dat gisteren even niet mogelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 28-10-2020 10:12 ]

tips voor New York

• Appie76
De "Tweakboks" lijken me leuke schoenen om eens te proberen (mits ze me lekker zitten) gezien de ervaringen hier op het forum en de prijs van ca 70,-. Echter, ik begrijp dat het een betrekkelijk snelle schoen is, en dus misschien toch niet geschikt voor mijn langzame duurlopen (zone 2, ca. 6:30/km op het moment).

Ik ben echter niet zo thuis in de verschillende modellen van de diverse merken, maar ik merk dat hier veel mensen zitten die er aardig in thuis zijn. Wat zou een geschikte neutrale schoen zijn voor iemand van 72kg die vooral op asfalt loopt, waarbij demping boven snelheid gaat, en dan liefst een beetje betaalbaar?

De winkels hier in de buurt kunnen natuurlijk adviseren, maar verkopen toch vooral spul vanaf 120,-. Als de Tweakboks voor 70,- te krijgen zijn, dan moet er - gezien mijn beperkte set eisen - toch ook iets voor mij zijn? Merk maakt me niet uit, daarvoor ben ik totaal niet gevoelig.

Ik heb geen signature

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

m-vw schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:03:
[...]
Inderdaad nog langzamer lopen tijdens je lange duurlopen.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dit in combinatie met de intervaltraining na loop van tijd echt wel effect heeft.
Zal dat proberen, denk dat ik niet teveel op strava moet kijken. :+ Soms duurt het even voordat mijn Garmin de juiste hartslagwaardes weergeeft. Denk je rustig te lopen schiet de hartslag opeens naar 160. :)

Zat even te kijken in de logs, heb nu in een maand 50km gelopen. Vooruitgang merk je niet zo snel helaas.

@Appie76 Hardloop techniek, dat is een goede. Is vast wel te trainen, goede tips waar op te letten?

Whatever.

• Appie76
Ik ben geen loopgoeroe, maar online (youtube etc) kun je best het e.e.a. vinden waarop je kunt letten bij het lopen. Maar natuurlijk helpt een goede real-life loopcoach het best. Maar nogmaals: bouw het rustig op, anders zit je zo met een blessure tgv overbelasting (been there, done that...).

Ik heb geen signature

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 08:34
Appie76 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:12:
Ik ben echter niet zo thuis in de verschillende modellen van de diverse merken, maar ik merk dat hier veel mensen zitten die er aardig in thuis zijn. Wat zou een geschikte neutrale schoen zijn voor iemand van 72kg die vooral op asfalt loopt, waarbij demping boven snelheid gaat, en dan liefst een beetje betaalbaar?

De winkels hier in de buurt kunnen natuurlijk adviseren, maar verkopen toch vooral spul vanaf 120,-. Als de Tweakboks voor 70,- te krijgen zijn, dan moet er - gezien mijn beperkte set eisen - toch ook iets voor mij zijn? Merk maakt me niet uit, daarvoor ben ik totaal niet gevoelig.
Een algemene betaalbaarheidstip zou kunnen zijn om een wat ouder model te kiezen. Een Brooks Glycerin 16 kost nu 95 euro, waar hij bij introductie 170 kostte.
Maar ik denk dat iedereen hier met ervaring zal adviseren om de eerste paar schoenen echt wel in een goede winkel te halen. Passen, meten, en proberen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Appie76
Ik ben ook al in speciaalzaken geweest, dat is het punt niet. Overjarig materiaal is inderdaad een goede tip, al is dat niet altijd voorhanden in de winkel (en in mijn maat). Dus dat wordt dan online zoeken, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik de modellen niet goed genoeg ken om te beoordelen of de schoen qua "karakter" is wat ik zoek: goede demping voor rustige duurlopen op de weg. Als zo'n Glycerin 16 doorvoor geschikt is, dan kan ik daar wat mee (thanks!), en ik hou me aanbevolen voor nog wat tips over modellen die geschikt zouden kunnen zijn.

Ik heb geen signature

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Ook op een rustige weg blijft de twijfel tussen schaduwen bestaan (kuil of putdeksel), daarnaast is verlichting wel handig, maar niet voor tempotrainingen, ik kan dan gewoon niet ver genoeg vooruit kijken en loopt echt een zwart gat in.

Even wat achtergrondinformatie: Heb slechte ogen (val officieel in de categorie slechtziend), draag lenzen met een sterkte waar ze bij Specsavers nog nooit van hebben gehoord (hoger dan +15,mensen met +4 zijn beginners ;) ), Zet je mij op en slecht verlichte (of donkere) weg, dan kun je dat vergelijken dat jij over in het donker zonder verlichting op een onbekend bospad rechtdoor moet lopen, en dan hard en zonder twijfel en blijven lopen. Aan de ene kant wil je hard gaan, maar aan de andere kant blijf je twijfelen, is het een tak of een kuil of gewoon een schaduw. In een reflex trek je je voet iets hoger op, maak je een klein sprongetje, tussenpas of je laat je tempo iets terugvallen. Wat als je iets afwijkt en naast het pad terecht komt, klap je met 3.30'/km op een boom, dat gaat vast pijn doen. etc etc. Dus eigenlijk is het al niet heel verstandig van me om deze training überhaupt te doen :+

Normaal zou ik deze training ook op de baan hebben afgewerkt (met verlichting 8)), maar door eerder besproken omstandigheden was dat gisteren even niet mogelijk ;)
Aha nu kijk ;) ik er wel anders tegen aan :p

Maar toevallig nu niet vaker thuis aan het werk? dat je je tijden makkelijker kan bepalen? dus overdag even lopen en savond even werken?

• Mvd1981
Calitomnication schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Goede samenvatting van mijn rondje dat ik gisteravond liep, op de snelheid na dan, 11,5km endurance run (gemiddelde van 5m17/km met een hartslag die lang onder de 140 lag, laatste halve kilometer nog even een sprintje getrokken vanwege de enorme hoosbui).

• InZane
Appie76 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:12:
Tja, dat verschilt van persoon tot persoon. Ik weeg zelf ook ong. 72kg. en ik loop heel veel op asfalt en mij bevalt de Nike Pegasus erg goed. Daar doe ik eigenlijk van alles mee, van intervaltrainingen tot aan duurlopen van soms wel 20+ km. Normale prijs van die schoenen is 120 euro, maar als je een beetje zoekt kun je ze wel voor onder de 100 vinden.

Vanochtend trouwens, met bovengenoemde schoenen, voor 7.00 de deur uit voor een mooi rondje intervallen. Kostte wel wat moeite, want toen ik om 6.30 wakker werd van de wekker, kwam de regen nog met bakken naar beneden. Gelukkig zou het voor 7.00 droog worden volgens m'n buien app. Dus toch mezelf maar een schop onder m'n kont gegeven en m'n hardloopkloffie aangetrokken, lenzen in m'n ogen gedrukt, een sanitaire pitstop gedaan en nuchter de deur uit.

Normaal loop ik meestal op woensdagavond, maar ik heb dan iets van m'n werk, dus dan maar een vroeg rondje. Het werden 2 series van 100,200,300,400m met dezelfde afstand rust richting het viaduct hier in de buurt, dus in tempo stijgen en dribbelen/joggen omlaag naar het startpunt als rust. Tempo zat op 21/22s per 100m en dat was goed vol te houden. Het was alleen soms wel een uitdaging om de 100m strepen te zien die daar door heer trainert langs de kant van de weg geplaatst zijn. Het had nml nogal gewaaid en er lagen dus behoorlijk veel bladeren, die soms het zicht op de strepen wat ontnamen.

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4253009406/overview

Oh en ik ben eindelijk weer eens ruim over de 200km heen deze maand. We komen er wel weer *O*

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 15:33
Ik ben er vanmiddag na het werk en voor het ophalen van zoonlief even uitgegaan, er stond een heuveltraining op het programma dus de omvang is altijd wat minder. Mensen, wat een wind stond er. En ik moest natuurlijk wind tegen hebben als ik de heuvel op ging, om het makkelijk te houden :+Wel lekker gelopen, maar het was wel een zware training. Uiteindelijk iets meer dan 10km gelopen. Deze week staan sowieso minder kilometers op het schema, even iets minder dus.

De tip van met je partner lopen en elkaar tegemoet lopen is trouwens prima. Elke maandag vaste prik met mijn vrouw om zo te lopen.

@InZane volgende keer even 10 meter extra lopen, luilak :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1 ... 59 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.