Heel houden bepaalt bijna alles.... en het is echt balen als het mis gaat.
En dat helpt imho ook bij het heel houden.
@
hoevenpe Het kan zijn dat wat jij doet nog zwaarder is dan wat de toppers doen. Die hebben een bouw/techniek die je niet maar zo meer bereikt uit en situatie waar jij uit kwam. Maar verbaas je nog hoever je nog kunt komen. Ik herinner me nog die Oostenrijkse/Tsjechische (?) minister te vinden die super zwaarlijvig was (jaren 90?) en een knop omzette en zeer verdienstelijker marathons liep, ben helaas de naam vergeten, maar nooit de foto vergeten in de krant hoe goed getraind hij er uit zag.
Dus: Goed bezig en blijf bij je zelf, geniet van wat je kunt.
Eigenlijk doe ik dat ook, ben pas met mijn 39e begonnen na mijn handbal "carrière", de bouw (immers sprint/kracht) betekende dat ik rond de 70 kg nooit naar veel lager zou kunnen (68-69 was het laagste... .en daar moet je het mee doen...
Maar heb geen spijt gehad van de omschakeling, veel plezier aan de trainingen (uiteindelijk max 5x week + 2x kracht rond mijn 50e jaar toch nog) .. tja ik heb "mijn" tijden gelopen en met 35-iger op de 10km en 55iger op de 15km dat was mijn top. Eenmaal de ondankbare 4e plek gehad op een 5000m NK Masters, maar toch een keer de nationale Rolduc Masters cross gewonnen in mijn klasse.
Terugkomen na een mindere periode de laatste jaren is nu best lastig, de oude tijden zal ik nooit meer lopen en ik pin me ook niet vast op wat het gaat worden qua tijden. Eerst maar permanent zonder pijntjes lopen en dat gaat steeds beter (af en toe hulp v/d fysio en wat sportmassage) en vooral het plezier in het lopen behouden, want het helpt je ook de rest van de tijd dat je zo ontzettend fit bent en dat voelt zo keigoed.
Het lijkt me dat als je echt helemaal stopt je op mijn leeftijd mogelijk nooit meer komt tot iets wat ik nu doe. Des te langer je niks doet des te groter wordt de stap om weer met iets te starten, lijkt me ( n=1 mening bijna ruim M64,5......).
Aart Stigter (oud topper; ik was toen lid van hun club voor de licentie) vertelde me ooit:
"We hebben geluk dat we later met lopen begonnen zijn, dus wat minder slijtage jaren als je daar gevoelig voor bent, dus hopelijk zit er nog de nodige rek in hoelang we nog kunnen hardlopen"... ik hoop dat ie gelijk heeft....