@
macciez ik heb dezelfde ervaring als @
Arjan90 : Als er een nieuw model komt, dan is het bijna altijd beter om in de fysieke winkels er een te kopen die volgens de adviezen van hen OK zou moeten zijn. Valt dat op een of andere manier tegen, dan kun je terug naar de winkel.
Online kopen met de zekerheid dat het OK is, bestaat wrs alleen vanaf het moment dat je de zekerheid hebt dat je met dat model geen problemen krijgt.
Tuurlijk zijn er (ook hier) mensen die nooit problemen krijgen met andere modellen die ze alleen online kopen. Waarschijnlijk hebben deze personen een veel grotere tolerantie tav modellen wisseling en raken ze niet geblesseerd: Das dan mooi mazzel...en dat weet je pas als je het probeert... dus voor jezelf weet maar dat zegt niks over een ander. Neem online adviezen vooral dus als mogelijke richting voor een schoenkeuze. Dus het is erg belangrijk om te weten tot welke groep je behoort en tegen beter weten in toch online kopen omdat het een paar tientjes goedkoper is om vervolgens toch een grotere kans op blessures te lopen omdat je de schoen eigenlijk zelf nog niet kende, lijkt me niet handig.
Als me een model eenmaal wel goed bevalt koop ik ze wel online. En zeker als je ziet dat het model er uit gaat, dan is het zeker als je veel km's maakt en 1-2 schoenen per jaar verslijt nl (zeker voor lopers die bijvoorbeeld 3000 km/jaar lopen), zodat je het punt om over te moeten stappen naar een ander model een tijd uit kunt stellen door er een aantal in 1x keer te kopen. ..
Mijn laatste aankoop ging met een korting van 40 euro per schoen en dan is 5 schoenen kopen best veel, maar je hebt er meer dan 1 schoen gratis bij..... Ben nu met de laatste 3 bezig. De oudste ervan gebruik ik alleen nog in het bos,is bijna EOL, de middelste op de weg en de laatste heb ik nog amper aangehad.
Deze Saucony's heb ik in de fysieke winkel gekozen nadat ik bij een Nike keuze problemen kreeg en naar de winkel terug gegaan ben. Na nog een zo'n Saucony was ik er wel zeker van dat dit op dat moment de schoen was. Maar na de laatste schoen zal ik weer de gang naar de fysieke winkel maken en een andere geschikte schoen gaan uitzoeken, zolang als nodig is om probleemloos te lopen.
De schoenen bewaar ik op een donkere plek aan de koelere kant van het huis. Ik doe dit al heel lang zo en heb tot nu toe geen afwijkend gedrag gezien en gevoeld. Juist het dragen van de schoen, vooral in de nattere periodes, daar lijdt de schoen veel meer van. Vandaar dat ik voor het bos waar de demping veel meer door de bosgrond bepaald wordt dan door de schoen, de schoen neem die wat ouder is, maar voor dit doel nog prima geschikt is. Ik ken veel mensen die dat doen en daarmee verleng je de levensduur van de loopschoen behoorlijk. Ook al stop je er direct naar thuiskomst meermalen kranten in om ze droog te maken, als ze flink nat waren tijdens het hardlopen, is dat wel een veel zwaardere belasting voor de schoen dan droog belast te worden.