• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Met mijn hernieuwde achillesklachten (wat is het toch een feest |:( ) ben ik kritisch naar mijn loop levensstijl aan het kijken. Deel daarvan zijn ook de sokken (waar moet je het allemaal wel niet zoeken haha 8)7 ), ik was al langere tijd op de hoogte van de falke achilles serie maar deze vind ik te duur.

Tijdens een sessie SOGgen (studie ontwijkend gedrag), liep ik de volgende sokken tegen het lijf:
https://www.compressport.com/inter/en/importsage/470-1265-running-crew-socks.html#/30-size-t1

Deze vond ik tijdens een zoektocht naar midhoge sokken om de pees een beetje aan te kleden dan wel op te warmen (voorheen was ik een fan van minimalistische sokken en draag ik lange sokken alleen icm lange tight tegen de tocht). Deze sokken vielen mij op door de bolletjes op de hak, na verder te kijken viel mij op dat ze ook achilles bescherming claimen.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met dit merk?

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 17:06
Cranzai schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:39:
Met mijn hernieuwde achillesklachten (wat is het toch een feest |:( ) ben ik kritisch naar mijn loop levensstijl aan het kijken. Deel daarvan zijn ook de sokken (waar moet je het allemaal wel niet zoeken haha 8)7 ), ik was al langere tijd op de hoogte van de falke achilles serie maar deze vind ik te duur.

Tijdens een sessie SOGgen (studie ontwijkend gedrag), liep ik de volgende sokken tegen het lijf:
https://www.compressport.com/inter/en/importsage/470-1265-running-crew-socks.html#/30-size-t1

Deze vond ik tijdens een zoektocht naar midhoge sokken om de pees een beetje aan te kleden dan wel op te warmen (voorheen was ik een fan van minimalistische sokken en draag ik lange sokken alleen icm lange tight tegen de tocht). Deze sokken vielen mij op door de bolletjes op de hak, na verder te kijken viel mij op dat ze ook achilles bescherming claimen.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met dit merk?
Die bolletjes hebben ze volgens mij op al hun waren, tenminste ik heb ze op mijn armsleeves zitten (bij de pols) en op een shirt. Volgens mij een stijl-dingetje, niet iets dat functioneel is, maar laat me graag corrigeren.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 07:38
Wat betreft de bolletjes op de hak, deze zijn naar eigen zeggen wel functioneel:

3D.Dots - The multi-functional 3D dots will stimulate blood flow, absorb vibrations, protect tendons and muscles, prevent slipping and help extract water.

Strava Garmin 265

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12:
@anandus Probeer https://trailrouter.com/ eens? Die werkt ook best aardig, mits openstreetmap data voor jouw locatie enigszins klopt :)
Hey, die is best goed zeg! Komen leuke routes uit!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Prima ervaringen met Compressport: kwalitatief prima spul :)
Die sokken met bolletjes van ze heb ik ook ooit gehad, maar ik heb niet de indruk dat het iets noemenswaardig deed. Maar ik had toen ook geen achillespeesklachten, dus wie weet :P
Zr40 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12:
@anandus Probeer https://trailrouter.com/ eens? Die werkt ook best aardig, mits openstreetmap data voor jouw locatie enigszins klopt :)
Hier in de stad heel veel heen en weertjes, maar de langere routes zien er best oké uit.

If you can see, look. If you can look, observe

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
In een heel andere categorie van gewicht: ik heb nergens last van qua tekort aan energie, maar merk wel dat ik afgelopen maand toch weer een kilo ben afgevallen. Ik ben al niet stevig gebouwd, maar ik weeg nog geen 60kg met ongeveer 1.80m. Het doel van mij is nooit afvallen geweest, maar het ging vanzelf en een deel daarvan vond ik prima. Nu is het wel klaar.
Voor mij ook wel herkenbaar. Ik ben het lopen in januari weer serieus gaan oppakken en woog toen nog 90kg met 1m86. Inmiddels zit ik op 73kg and decreasing. Toen ik een jaar of wat geleden 2 dagen naar de sportschool ging had ik hetzelfde 'probleem' en daar kreeg ik toen de tip om in elk geval voor mijn spiermassa elke dag een eiwit shake naar binnen te werken.

Daar ben ik overigens snel mee gestopt. Hardlopen/sporten is voor mij ook al een acne trigger maar met een eiwit shake zie ik er qua puistjes binnen no-time weer uit als een puber :P
anandus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:52:
Ik heb even de NN Hardloopplanner uitgeprobeerd.

En hoewel ik zie dat-ie goed z'n best doet, denk ik dat ik het toch maar liever handmatig blijf doen op afstandmeten.nl. Die van NN maakt rare keuzes :)
(Vooral veel "straatje in, omkeren, en weer uit", waarschijnlijk om de afstand passend te maken)

Maar het idee vind ik wel heel gaaf, overigens.

[...]
Jaloers!
Dat is zo'n beetje mijn streefgewicht, maar heb nog een end te gaan (nu op 82kg op 1.67)
De koersen optie in Garmin Connect doet het hier ook wel aardig om een leuk rondje te genereren, die heb ik nu al een paar keer gebruikt. Die van Strava (web, summit) gebruik ik ook vaak, voordeel van die vind ik dat je de heatmap kan gebruiken om zelf je route in elkaar te klikken en als je wil kun je ook kleine stukjes gewoon handmatig tekenen. Ik heb al eens eerder geroepen dat ik die van Strava stom vond, maar voor hardlopen is die echt dikke prima :)

[ Voor 31% gewijzigd door BastiaanN op 02-10-2020 16:31 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Noten! Enorm gezond, bomvol calorieën (50 gram en je hebt 300kcal binnen!), bron van eiwitten (zei iemand spierherstel?), vitamine E, vitamine B1 en een lading mineralen: ijzer, seleen, magnesium, mangaan, zink, koper, enzovoort.

Hoort sowieso in je voedingspatroon thuis maar is van alle gezonde opties veruit de grootste caloriebom.
Mijn probleem met noten is dat het meestal niet bij 50 gram blijft :+

Strava

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Mijn probleem met noten is dat het meestal niet bij 50 gram blijft :+
Je moet dan ook ongezouten noten nemen _o- en als ook dat niet helpt, neem je ongebrande noten. Ik moet mezelf dan echt forceren om die 30 gram te halen (hand rozijnen erdoor, opgelost)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Heeft iemand hier toevallig ervaring met producten van het merk Compressport? Ik heb nu één shirtje van ze en wilde nog een andere, maar ik merk dat er heel veel niet klopt. Veel onderling verschil tussen shirt van dezelfde lijn en dezelfde maat, bij één productlijn helemaal geen taillering, maar nog het ergste... In mijn nieuwste shirt à €70 is de inzet van de mouw verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UoOoJ5t7yWAttLi5kuf3Fi1JaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfqMIISlpGqoA6CHOqnHNyNt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sta hier recht, niet gedraaid! De hele mouw trekt om m'n arm heen en de naad zit in m'n oksel. Voor de rest is het shirt qua maat prima.

Herkent iemand dit?

Strava

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Je moet dan ook ongezouten noten nemen _o- en als ook dat niet helpt, neem je ongebrande noten. Ik moet mezelf dan echt forceren om die 30 gram te halen (hand rozijnen erdoor, opgelost)
Ja maar ja maar ik eet al ongezouten noten :'(
Misschien moet ik maar eens kijken naar die ongebrande noten maar eigenlijk ben ik gewoon een vuilnisbak als het aankomt op noten :+ Zo'n standaard bakje met noten van de Jumbo gaat gewoon op in een avondje :X

Strava

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53
Geen Kipchoge vs Bekele zondag -O-
Bekele heeft helaas geblesseerd moeten afmelden.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Benijdt toch wel een klein beetje de mensen die moeite hebben met aankomen, ik zit nog steeds te wachten totdat de weegschaal eindelijk eens onder de 100kg komt :'( Voor nu vertel ik mezelf maar dat het iets langer duurt omdat mijn benen zo veel extra spiermassa aanmaken omdat ze al dat gewicht meezeulen...

• Roadman
Nee, maar zou sowieso terug sturen.
Dit gaat op den duur alleen maar schuren en irriteren.

• Roozzz
@Krylinck Paar posts boven die jou was ik nog behoorlijk positief over Compressport. De 2 shirts die ik ervan heb zijn simpelweg prima, maar dit klopt echt van geen kanten. Ik zou hem per direct terugsturen en hopen dat het een maandagochtend modelletje was.

• Krylinck
@Roozzz @Roadman Dank :) sorry, had de korte discussie over Compressport even gemist bij het scannen van de laatste berichten. Dit shirt gaat zeker terug dan.

Over de maatvoering, trouwens... heb even de twee Racing SS shirts over elkaar gelegd. Allebei in maat S dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqMpOAjPxS-tgYeIL5n-HZUl8WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWX1YwMiM19rtt7MZ9cJmolk.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• Roozzz
Haha, dat zou hetzelfde model en maat moeten zijn? :+ Stiekem ben ik wel benieuwd wat compressport hier zelf van vindt... dit is best wel bizar.

• Krylinck
Ik heb ze eerder op de avond alvast maar even gemaild met deze foto erbij inderdaad. Hetzelfde model, maar het rode shirt is van de nieuwe generatie en het blauwe van de oude. Geen idee of dat zo bedoeld is, lijkt me toch sterk.

Strava

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Roozzz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:05:
Prima ervaringen met Compressport: kwalitatief prima spul :)
Die sokken met bolletjes van ze heb ik ook ooit gehad, maar ik heb niet de indruk dat het iets noemenswaardig deed. Maar ik had toen ook geen achillespeesklachten, dus wie weet :P

[...]

Hier in de stad heel veel heen en weertjes, maar de langere routes zien er best oké uit.
Heb in ieder geval sowieso nieuwe sokken nodig dus dan wel het gokje waard denk ik.

Gelukkig hebben sokken geen mouwen die er verkeerd op kunnen zitten ;) :+

• Krylinck
Cranzai schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:49:
[...]
Gelukkig hebben sokken geen mouwen die er verkeerd op kunnen zitten ;) :+
Mocht dat onverhoopt wel zo zijn, wil ik graag de foto's zien :')

Strava

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26

Galois

1811 - 1832

Zoals veel van jullie loop ik op meerdere paren schoenen. De Asics Cumulus als mijn favoriete trainingsschoen vervang ik eigenlijk standaard elke 1000 km door de opvolger.

Hiernaast heb ik de Saucony Triumph die al tegen de 1000 km lopen en aan vervanging toe zijn. Ik vind deze schoen wat teveel demping hebben. Maar ik eigenlijk vervang ik deze steeds door een ander merk/type. Vind het wel leuk om steeds anders schoenen te proberen.

Nu wilde ik deze vervangen voor de Nike Air Zoom Pegasus 37. Lijkt erg op de Cumulus en Mizuno Wave Rider waar ik erg tevreden over ben.

Maar goed, zoekend naar een leuke aanbieding kwam ik de 36 tegen op Amazon voor 66€. Kon ik niet voor laten liggen :)

Als wedstrijd/intervaltraining/tempoloopschoen heb de Turbo’s van dit type. Bevallen erg goed (maar zijn inderdaad hele andere schoenen dan de ‘gewone’).

Maar goed, geen model 37, maar dus model 36 geworden... ben benieuwd hoe ze bevallen. Iemand ervaringen met verschillen tussen deze modellen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Galois schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:45:
Maar goed, zoekend naar een leuke aanbieding kwam ik de 36 tegen op Amazon voor 66€. Kon ik niet voor laten liggen :)

Als wedstrijd/intervaltraining/tempoloopschoen heb de Turbo’s van dit type. Bevallen erg goed (maar zijn inderdaad hele andere schoenen dan de ‘gewone’).

Maar goed, geen model 37, maar dus model 36 geworden... ben benieuwd hoe ze bevallen. Iemand ervaringen met verschillen tussen deze modellen?
Ben zelf pas ingestapt vanaf 37, dus kan je niks vertellen over de verschillen, maar 66 euro voor de 36 is zeker niet verkeerd!
Heb toevallig net gisteren weer een paartje 37 besteld voor 99 euro. Zowaar nog in een normale kleur ook (zwart).

Met de Cumulus ben ik trouwens nooit grote vrienden geworden.

Zo even een rondje met de hond lopen en dan samen met een stel anderen op pad voor een duurloop. Zin in! :)

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:08
Vanochtend vroeg de door uit voor een lange rustige duurloop. Met nadruk op rustig. Podcast in de oren, mooie omgeving uitzoeken en gaan. Voelde weer ouderwets ontspannen. Het gaat weer de goede kant op.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:17
Totrail schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:08:
Vanochtend vroeg de door uit voor een lange rustige duurloop. Met nadruk op rustig. Podcast in de oren, mooie omgeving uitzoeken en gaan. Voelde weer ouderwets ontspannen. Het gaat weer de goede kant op.
Beter! Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden op mijn 13km in 5m43 volgens het trainingsschema - het regent en ik voel mij niet heel erg scherp vanwege alcoholconsumptie gisteravond (huis gekocht, fles champagne opgetrokken samen met mijn vriendin, hele nacht beduusd wakker gelegen van de aankoop :O)

• Totrail
Mvd1981 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Beter! Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden op mijn 13km in 5m43 volgens het trainingsschema - het regent en ik voel mij niet heel erg scherp vanwege alcoholconsumptie gisteravond (huis gekocht, fles champagne opgetrokken samen met mijn vriendin, hele nacht beduusd wakker gelegen van de aankoop :O)
Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met je huis. Gewoon lekker gaan, juist in de regen. En voor de zekerheid water mee, vanwege die alcoholconsumptie.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
[...]

Van harte! Dat mag idd best ff gevierd worden! Een licht buitje tijdens het lopen vind ik altijd wel verfrissend maar doe wel rustig aan. Brak lopen neemt wat meer risico’s met zich mee dan normaal 😉.

Ik zit in de zwaarste week van mijn schema geloof ik. Afgelopen week intervallen van 4x10x30s en 2x5x1km, vandaag 3x5km en morgen 25km. Tot nu toe voel ik mij superfit en gaat het lekker, maar het is wel ff doorbijten...

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Krylinck schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:37:
@Roozzz @Roadman Dank :) sorry, had de korte discussie over Compressport even gemist bij het scannen van de laatste berichten. Dit shirt gaat zeker terug dan.

Over de maatvoering, trouwens... heb even de twee Racing SS shirts over elkaar gelegd. Allebei in maat S dus.

[Afbeelding]
Dit is wel heel bizar! Overigens is dit exacte voorbeeld voor mij dus de reden dat ik eigenlijk alleen maar in Nike loop. Je kunt een discussie voeren over de prijzen en ik geloof best dat je voor Nike ook meer euro's neerlegt omdat je met een swoosh op je shirt loopt. Maar qua maat is het nog altijd geweest; schoenen: 9, kleding: S.

Ga ik voor een ander merk schoenen dan vraag je een 9, maar is hij net weer te groot, of te klein. Zelfde voor shirts. Heb n shortsleeve van New Balance, rare pasvorm, heb n singlet van 'n ander merk (weet effe niet meer welke), breedte maat is goed, maar zodra ik m'n armen strek verandert het shirt in een topje waar JLO jaloers op zou zijn. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Gefeliciteerd *O* *O*

tips voor New York

• AppieR
Ha! Een halve marathon in 1:45:40 tijdens een trainingsloop! Dat is best wel een dik PR terwijl maar 5 km in beoogd HM-tempo was:
15’Z1
3x5km Z2-Z3 p3’Z1
15’Z1

https://strava.app.link/EG97NIDFhab

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-01 19:45
Nou, Garmin motiveert niet echt. In de regen en wind voor het eerst 24km gemaakt. Een rustiger tempo dan bij 10, dat wel. Als je op helft bent moet je immers wel weer helemaal terug. Wat vindt Garmin?
Niet productief

🙄

https://strava.app.link/yE6QLS3Fhab

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• InZane
sander_g schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:10:
Nou, Garmin motiveert niet echt. In de regen en wind voor het eerst 24km gemaakt. Een rustiger tempo dan bij 10, dat wel. Als je op helft bent moet je immers wel weer helemaal terug. Wat vindt Garmin?
Niet productief

🙄

https://strava.app.link/yE6QLS3Fhab
Ja leuk is dat he? Of je bent lekker pittig aan het intervallen geweest en dan zit ie nog te zeuren dat je niet productief bent geweest :/
Ik hecht er maar niet teveel waarde meer aan.

Net ook weer zo'n leuke trouwens: Vanochtend 21.7km gelopen, vanmiddag flink in het bos gewandeld met de hond. Zit je eindelijk op de bank wat te drinken, zit dat gekke horloge te roepen dat je moet bewegen. Ja doei :+

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Arjan90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
hoe blijf je op gewicht? Ik heb het idee dat ik naar de volle kwark ofzo moet gaan grijpen ipv magere kwark, maar dat voelt ook zo drastisch
Overstappen van magere naar volle kwark is wel de minst drastische wijziging die je in je dieet kunt maken.
Verder zoals anderen zeggen: noten eten, maar dan wel ongebrand (noten worden vaak in de frituur gebrand) en ongezouten. Ja, dat is even wennen.

Ik zit nu op mijn streefgewicht, maar voor ik het weet zit er in een week een kilo bij. Zonder dat ik een idee heb waar het vandaan komt. :|
Nou ja, zolang ik gezond blijf kan ik tenminste blijven sporten.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 07:47
Vorige maand mijn eerste halve marathon gelopen en vandaag de tweede! Heerlijk gelopen, veel lekkerder dan de eerste. Tov mijn 10EM twee weken geleden heb ik hetzelfde tempo gemiddeld gelopen, vooral in de eerste 10km was ik een stuk sneller. Daarna wel wat teveel verval, mede door een stop bij de drinkpost (en voor de eerste keer een gelletje openmaken :+) en bij de 16km moest ik zo nodig plassen dat ik even moest stoppen. De laatste kilometers waren wel pittig, maar toch het tempo kunnen volhouden. Mooie omgeving ook, zo'n 6km onverhard. Vooral in het begin een zompige bodem, dus de schoenen werden erin gezogen. Goed moment om te oefenen om de grondcontacttijd te minimaliseren :D

Uiteindelijk gelopen in 1:49:20 volgens de klok, maar dat was dan wel op 21,3 km. Erg tevreden!

Ps. Bedankt voor alle reacties met voeding. Noten, bah. Maar misschien moet ik er toch eens mee experimenteren!

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 03-10-2020 17:40 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Krylinck
InZane schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Ja leuk is dat he? Of je bent lekker pittig aan het intervallen geweest en dan zit ie nog te zeuren dat je niet productief bent geweest :/
Ik hecht er maar niet teveel waarde meer aan.

Net ook weer zo'n leuke trouwens: Vanochtend 21.7km gelopen, vanmiddag flink in het bos gewandeld met de hond. Zit je eindelijk op de bank wat te drinken, zit dat gekke horloge te roepen dat je moet bewegen. Ja doei :+
Allemaal redenen dat ik van Garmin ben afgestapt... Allemaal rare gimmicks inbouwen, maar dan de basis (nauwkeurigheid GPS) uit het oog verliezen 🤷

Strava

• Roadman
Krylinck schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Allemaal redenen dat ik van Garmin ben afgestapt... Allemaal rare gimmicks inbouwen, maar dan de basis (nauwkeurigheid GPS) uit het oog verliezen 🤷
Garmin en geen nauwkeurige GPS :?
Als er iets niet mis is met Garmin is dat de nauwkeurigheid van de GPS wel imho...

Sowieso ben ik wel steeds meer van mening dat mensen niet zoveel op het horloge (welk merk dan ook) moeten kijken tijdens of direct na het lopen. (Beetje vloeken in de kerk misschien bij Tweakers... :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door Roadman op 03-10-2020 19:32 ]

• Krylinck
@Roadman nja, laat ik het zo zeggen, mijn Fenix 5x had echt enorme problemen en zat er vaak tussen de 5 en 10% naast. Daarom heb ik een tijd geleden de Stryd gehaald. En mijn 5-serie was lang niet de enige, fora stonden er vol mee. Hopelijk is dat nu bij de 6-serie gefixt dan.

Voorbeeldje van een wedstrijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC0PJoiFX4u25izq-JJru0FsOBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InfLhy21ZigLpyIWhUL2ndC7.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:24
Eindelijk kan je bij Strava ook de route laten meekleuren met parameters. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL1eWBND_F-md1hOV0tWdBTvEfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0JJ25rIJjVeeyqmrkVmGdtMq.jpg?f=user_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De Volkskrant zet haar traditie voor om het nieuws over de mogelijke gevolgen sporten met een sporthart als je een virus oploopt.

En in deze tijd kan het een corona virus zijn.

Gisteren stond er in het Wetenschapskatern een interessant artikel over, lees vooral zelf het verhaal.

Het onderzoek naar corona-gerelateerde problemen tav sportcardiologie staat uiteraard nog in de kinderschoenen, maar een ding is nog steeds zeker, als je een virus oploopt, dus ook mogelijk het coronavirus, stop met sporten totdat je compleet genezen bent. Dat is al heel lang bekend, ook al schrijft men dat de sportcardiologie nog een jong vakgebied is. Uit mijn omgeving ken ik helaas meer dan 30 jaar geleden al minimaal een sporthart/virus gelinkte overlijden van een relatief jonge (sub)topsporter.
De auteur, Ellen de Visser, schrijft dan ook, als ik het quoten tot dit minimum mag beperken:
Wat al voor de coronapandemie gold, blijft ook nu een gouden regel: nooit met koorts gaan sporten. ‘Koorts duidt op een ontsteking en je weet niet of je hart daarbij meedoet. Nee, ook geen paracetamol nemen en dan alsnog aan de slag gaan. Trouwens, wie covid heeft en gaat sporten, kan ook nog medesporters aansteken.’
Eigenlijk is het al niet handig om als je echt niet fit bent om te gaan sporten. In feite ben je daardoor in het algemeen ook meer vatbaar om ziek te worden van een virus, immers je natuurlijke weerstand is op dat moment, laat ik het neutraal houden, bepaald niet optimaal.
En dat geldt natuurlijk ook voor het coronavirus, je bent er bevattelijker voor. Het is imho dus totaal niet stoer en handig om "erdoorheen te lopen" als je om wat voor reden dan ook niet fit bent. Met wat extra rust neem je veel minder risico tav een virus oplopen en de potentiële gevolgen ervan. Dat kan dus helaas letaal (=dodelijk) zijn. En qua trainingsopbouw: Zo een training als je niet fit bent voegt niks toe, breekt ook zonder virus alleen maar af, laat staan als je een virus onder de leden hebt. Neem je wat extra rust echt serieus en dat kan het trainingseffect (sterk) positief beïnvloeden.

Dit artikel staat dan publiek, maar de Volkskrant heeft wel vaker goede artikelen die dan (uiteraard…) niet altijd publiek staan, in het Wetenschapskatern, maar ook in andere katernen. Wij hebben al jaren de papieren weekendeditie en daar krijg je de online editie van de hele week bij. Een mooie deal.

En als je liever geen of een andere krant leest, het is allemaal een persoonlijke keuze, net als het wel of niet opvolgen van het sportadvies uit dit artikel over potentiële (corona)virus gerelateerde hartproblemen.

• Krylinck
@route99 ik ken de personen waar het over gaat van congressen en de informatie die direct van Jørstad komt is prima. Maar wat er doorheen wordt verweven is lang niet altijd correct...

In het artikel staat het volgende: "Laat Jørstad een plaatje van een hart zien en hij weet welk type sport ermee wordt beoefend: de bokser heeft een dikker hart dan de voetballer, die weer een groter hart heeft dan de golfer."

Dat is pertinente onzin. Het is gewoon niet zo dat je zomaar een hypertrofisch hart krijgt van sporten, tenzij die bokser een achtergrond met steroïden heeft. Wat er wèl door Jørstad gezegd wordt en in algemeenheden ook door Eric Topol, een instituut binnen de cardiologie en met name binnen het vakgebied waarop ik me begeef, is dat je niet moet gaan sporten met of vlak na een myocarditis. Wat voor virus daar ook aan ten grondslag ligt. Mogelijk dat er met het coronavirus nog wat extra mitsen en maren zijn, maar dat is voorlopig nog allemaal onbekend.

Take home message van Jørstad: niet zomaar doorsporten bij een positieve coronatest.

[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 04-10-2020 11:16 ]

Strava

• route99

route99

Die takehome message daar gaat het om. Die aanbeveling komt er dan als aanvulling op wat de auteur al schreef, zie de quote van de auteur, Ellen de Visser.

Medisch inhoudelijk kan ik er geen verdere gefundeerde uitspraken over doen, ik ben geen arts, maar ik sluit me tav de aanbevelingen nog steeds aan wat generiek al voor de combi virus & sporten op tafel ligt. Het is dus nu een uitbreiding erop, zeer logisch, op zich eigenlijk "niets bijzonders", immers het is ook een virus waar we nu in corona tijd mee te maken hebben..

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:01

m-vw

Dus?

@rout99. @Krylinck Hoe gaat de Stryd om met intervaltrainingen?

Ik merk dat mijn Milestonepod bij gewone rondjes oke is, maar bij intervaltrainingen door het verschil in mijn paslengtes tussen de snelle stukken en de herstelstukken er vaak behoorlijk naast zit.

Tevens mijn tweede vakantierondje gelopen. Wellicht moet ik thuis ook maar eens op zoek naar een meer gevarieerd landschap.

[ Voor 27% gewijzigd door m-vw op 04-10-2020 13:25 . Reden: Verkeerde @. ]

• route99

route99

@m-vw Heb zelf geen Stryd, maar een 735XT met HRM band.

• m-vw

m-vw

Dus?

route99 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:20:
@m-vw Heb zelf geen Stryd, maar een 735XT met HRM band.
Correctie. Moet @Krylinck zijn.

• xray79
  • Laatst online: 15:42
Dat je met en virus/koorts niet moet gaan lopen is wel bekend hier en doe ik ook niet. Neem dan ook wel meer rust na de koorts periode.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de stelregel van aantal dagen koorts maal 2 als rust aanhouden ook niet altijd heb gevolgd. Maar dan was het weer rustig lopen of naar de sportschool rustig weer opbouwen. Dan heb ik ook wel geluk gehad dat ik en niet vaak ziek ben en als ik het ben ik er met een dag of 2/3 rust en slaap er wel weer vanaf ben.

@Krylinck @route99 Wanneer is covid echt weg en kun je weer sporten? Genoeg mensen die milde klachten hebben en geen koorts en misschien wel of niet Covid hebben, maar wel gewoon sporten omdat je met en 'verkoudheid' je wel kan sporten. Wat houdt het in als je lichte klachten hebt én een positieve test hebt mbt rust? Wanneer kun je ervan uitgaan dat het virus dan weg is? Als je 24 uur klachtenvrij bent? Gaat me hier niet om de discussie PCR testen versus besmettelijkheid etc.
Maar over het feit dat we van Covid en de nasleep ervan nog weinig weten, dus misschien is die koorts periode niet alleen genoeg en zou er meer mee moeten tellen met de rustperiode bepaling?

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:03
m-vw schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:
Ik begrijp je vraag i.r.t. de Milestone Pod niet helemaal.
Maar mijn Stryd registreert netjes verschillen in paslengte, pasfrequentie, groundcontacttime etc. bij verschillende tempo's. Intervaltrainingen zijn dus geen probleem.

• m-vw

m-vw

Dus?

elastiek schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Ik begrijp je vraag i.r.t. de Milestone Pod niet helemaal.
Maar mijn Stryd registreert netjes verschillen in paslengte, pasfrequentie, groundcontacttime etc. bij verschillende tempo's. Intervaltrainingen zijn dus geen probleem.
Ik merk dat mijn pod er bij intervaltrainingen altijd naast zit, vandaar mijn vraag. Ik doe de aanname dat de afstand in basis bepaald wordt door de paslengte te vermenigvuldigen met het aantal passen. Wellicht dat het Stryd algoritme slimmer is en beter om kan gaan met tempowisselingen.

De overige gegevens die jij noemt krijg ik van mijn hrm-run.

• route99

route99

@xray79 Afgaande op wat een SMA sport arts hier deze pdf schrijft, kan er wel wat bij verkoudheid, onder bepaalde voorwaarden...... maar ik lees toch ook heel duidelijk dat het zeer beperkt is, omdat je niet fit bent bij een verkoudheid en de kans op afbraak groter is dan de kans op bouwen, hij waarschuwt zelfs voor een risico op over-training.

Ik sta ook wel aan die kant van die lijn.
Sterker nog ik denk dat investeren in zo snel mogelijk weer fit worden door rust en de andere tips in zijn verhaal, zet meer zoden aan de dijk dan te gaan trainen in dit soort situaties.

Die richtlijn pas ik ook toe als ik niet echt fit ben, zelfs zonder verkoudheid, de dag er na is het meestal over en is het effect van de training er een van opbouw en als ik hem de dag ervoor gedaan had.... was het risico op afbraak veel groter dan op opbouwen.

• Krylinck
m-vw schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:

Ik merk dat mijn Milestonepod bij gewone rondjes oke is, maar bij intervaltrainingen door het verschil in mijn paslengtes tussen de snelle stukken en de herstelstukken er vaak behoorlijk naast zit.

Tevens mijn tweede vakantierondje gelopen. Wellicht moet ik thuis ook maar eens op zoek naar een meer gevarieerd landschap.
Op alle tempo's doet ie het prima, hoe lang ze ook duren. Tempo 2:45 tot 5:15/km is allemaal spot on en ook door anderen getest. Foutmarge <0.1% bij een goed ingestelde Stryd. Mijn kalibratiefactor is 1,016 en het duurt een paar loopjes (2-5) voordat je dat spot on hebt ingesteld.

Strava

• Krylinck
@xray79 Die vraag is niet te beantwoorden, want bedoel je dan dat alle virusdeeltjes weg zijn, de immuunrespons over is, alle lichamelijke effecten weg zijn, of..?

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe erg de besmetting is geweest. Als je op de IC gelegen hebt, (mogelijk) blijvende schade aan de longen hebt of iets als een hartspierontsteking, duurt alles natuurlijk een stuk langer. Met relatief weinig klachten kun je dus wel eerder weer aan de bak, maar ik kan er geen vaste periode voor stellen.

Wat ook zo is, en dat is waar men in de literatuur vaak ook op doelt, is dat corona soms hartritmestoornissen uitlokt zonder dat de persoon heel ziek is. Dan bedoelen we dus niet alleen boezemfibrilleren, een goedaardige ritmestoornissen die bij ouderen vaak getriggerd wordt door een infectie, maar ook dodelijke hartritmestoornissen. Dus bij een bewezen coronainfectie moet je echt een tijdje oppassen met wat je doet, al gebeuren sommige kwalijke dingen natuurlijk gewoon door pech en niet door uitlokking.

Strava

• Mvd1981
  • Laatst online: 20:17
Dank allemaal! Grote stap, letterlijk en figuurlijk :P we verhuizen naar het bos toe, dus niet meer op het lint hardlopen maar heerlijk in de natuur :)

Gisteren de 13km gelopen, had erg veel moeite om zo langzaam te lopen en het tempo constant te houden. Uiteindelijk gemiddeld 2 seconden onder de tijd uitgekomen die opgegeven was in het schema... een minuutje na het uitlopen/de cooling down was de hartslag weer terug rond de 55 a 60.

Vanavond nog een half uur hoge intensiteit oefeningen (burpees en dergelijke) en dan begint morgen week 2 van 9 van de voorbereiding op de halve marathon. Inmiddels weer een kilo extra kwijt, gaat wel goed door zo.

• Roozzz
In het kader van durf te vragen, ik zal de komende tijd wat meer tijd op de weg doorbrengen en ben op zoek naar een paartje extra erbij. Hoeft zeker geen all-out raceschoen te zijn en zal op de weg in rotatie komen met een setje ON Cloudflow (~600km) en Salomon Sonic 3 (150km). Die hebben in essentie een vrij "firme" ride en 6 en 8 mm drop. Ik ben niet echt fan van "zacht"... Hiernaast heb ik ook nog tal van trailschoenen in de rotatie, maar die hebben een ander doel. Mijn focus voor de komende maanden ligt op een ~1:30 halve marathon.

Nu zat ik al even te turen op Road Trail Run voor reviews en daar lijken ze de Nike Air Zoom Tempo als de nieuwe heilige graal te zien voor trainers. Nu is mijn laatste paar Nikes een setje tennisschoenen geweest 10 jaar terug, dus ik weet helemaal niets van Nike hardloopschoenen :P Ik begin al een beetje te wennen aan de looks :X

Iemand toevallig al ervaring met deze specifieke schoen? En eventueel andere suggesties om eens naar te kijken?

Zodat jullie het niet missen, enkele usual suspects: @Rudedadude onze schoenenguru, @Valorian Nike-loper (toch?) :>

• Tinusvolkel
Lekker windje vandaag :)
Mooi een route gepakt waarbij ik de terugweg wind mee had, dus had mooi tijdens m’n versnelling tussen km 15 en 20 wind mee, hoopte van te voren dat ik dicht in de buurt van de 20 minuten zou komen maar zat op 19:23 :)

• GSX-MAN
  • Laatst online: 09-12-2025

GSX-MAN

de/het/een

Zondag, dus weer een rondje lopen. En allerlei andere bezigheden overdag, dus lekker in de schemering na 19.00.

Rustig aan begonnen, ik wilde een 10 km om en nabij het uur doen. Gewoon rustig duurloopje, geen ambitie om echt te gaan knallen. Maar ja, ik kan dus weer niet normaal doen.

https://www.strava.com/activities/4151604101

Heb er een kilometer van 5.07 tussen gehad, tussen de 4 en de 5. Strakke 5 kilometer tijd ook, voor mijn doen.

[ Voor 21% gewijzigd door GSX-MAN op 04-10-2020 20:36 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Roozzz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:04:
In het kader van durf te vragen, ik zal de komende tijd wat meer tijd op de weg doorbrengen en ben op zoek naar een paartje extra erbij. Hoeft zeker geen all-out raceschoen te zijn en zal op de weg in rotatie komen met een setje ON Cloudflow (~600km) en Salomon Sonic 3 (150km). Die hebben in essentie een vrij "firme" ride en 6 en 8 mm drop. Ik ben niet echt fan van "zacht"... Hiernaast heb ik ook nog tal van trailschoenen in de rotatie, maar die hebben een ander doel. Mijn focus voor de komende maanden ligt op een ~1:30 halve marathon.

Nu zat ik al even te turen op Road Trail Run voor reviews en daar lijken ze de Nike Air Zoom Tempo als de nieuwe heilige graal te zien voor trainers. Nu is mijn laatste paar Nikes een setje tennisschoenen geweest 10 jaar terug, dus ik weet helemaal niets van Nike hardloopschoenen :P Ik begin al een beetje te wennen aan de looks :X

Iemand toevallig al ervaring met deze specifieke schoen? En eventueel andere suggesties om eens naar te kijken?

Zodat jullie het niet missen, enkele usual suspects: @Rudedadude onze schoenenguru, @Valorian Nike-loper (toch?) :>
Ha! Ik ben vooral een Saucony loper en ook nogal een verstokte (in 7 jaar tijd qua asfalt-schoenen vrijwel alleen maar Saucony Kinvara, Ride en Freedom ISO 2). Maar klopt dat je ergens mijn naam aan Nike gekoppeld hebt gezien, want sinds zomer heb ik een paar Nike Zoom Fly 3's. Dat zijn de kleine broertjes van de elite-marathon-carbon (Vaporfly something) schoenen. Stuk betaalbaarder vooral. Mijn Nike-ervaring blijft dus beperkt tot dit ene paar, die goed bevalt maar nog geen wedstrijd gezien heeft ivm corona... Deze bevalt goed overigens, waar ik van plan was hem vooral te gebruiken voor de snelle trainingen is het nu een soort standaard trainer geworden omdat mijn andere schoenen te gaar geworden zijn. Maar binnenkort weer nieuwe Kinvara's op de plank, want wil niet alleen maar op die carbon dingen lopen ;)

PS: Mijn eerste hardloopschoenen waren overigens ook Nikes. Pegasus 25! Heb er vooral blessures mee gelopen maar dat had meer te maken met amateuristisch overmoed dan met die schoenen vrees ik ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

Saucony Endorphin speed!

De zoom fly tempo heb ik (nog) niet geprobeerd, wel heb ik 3 paar zoom fly 3’s versleten. Deze bevielen erg goed, maar ik vind de endorphin speed nu prettiger..

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Brooks hier, Adrenaline GTS is favoriet. Ik loop nu op Mizuno Wave Equate, omdat ik daar in een aanbieding tegenaan liep. Ook een hele fijne schoen. Asics werkt voor mij niet, de binnenvoering bij de hak slijt bij mij heel snel door. En dan begin ik vrij snel te bloeden.

Slecht idee... Hoe laat?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Nike loper hier :)

Je zou de Pegasus 37 eens kunnen proberen. Dit is wel echt een schoen om lekker lang mee te cruisen, maar kan zijn dat je hem iets te zacht vindt. Overigens ben ik zelf ook meer van de harde schoen, maar de Pegasus is de ideale schoen voor een langere relaxte duur. Of hij voor sub 1.30 geschikt is? Zelf zou ik er geen wedstrijdschoen van maken om eerlijk te zijn.

Ook goede kandidaten zijn; New Balance Fuel Cell Rebel (lekker hard) of de Adidas Boston 9 (ook lekker hard). Beide schoenen zijn perfect voor lange duur & snel tempo werk op de baan. Daarnaast zou ik op beide schoenen een snelle halve marathon durven lopen :).

Let wel, de Fuel Cell is een schoen puur gemaakt voor wegdek. Het profiel kan ik je echt niet aanbevelen als je ooit van plan bent om hier een trail mee te gaan lopen. Op een nat wegdek begin je al te merken dat je afzet iets minder weerstand heeft en je voet begint te glijden. Op een glibberig bospaadje lig je dan zowat iedere bocht of afdeling op je gat ;)

tips voor New York

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Roozzz
Hier ook een Nike loper. De schoen die je noemt zou ik zelf niet als ‘trainer’ weg zetten. Maar echt als wedstrijdschoen of voor je laatste training op het beoogde wedstrijdtempo. Om nog maar te zwijgen over het aantal KM wat je er op kan maken. Voor een meer allround schoen van Nike heb ik zelf de Pegasus 37 en de Vomero 14. Beide zijn geen schoenen voor wedstrijden, maar zijn vrij direct en niet te soft vermoed ik. Wat bijvoorbeeld wel zo is bij de Nike react infinity run modellen. Die pak ik nog wel eens ter afwisseling bij een lange (zeer) langzame duurloop.

• BastiaanN
  • Niet online
GSX-MAN schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:49:
Brooks hier, Adrenaline GTS is favoriet. Ik loop nu op Mizuno Wave Equate, omdat ik daar in een aanbieding tegenaan liep. Ook een hele fijne schoen. Asics werkt voor mij niet, de binnenvoering bij de hak slijt bij mij heel snel door. En dan begin ik vrij snel te bloeden.
Ik loop nu ook een tijdje op Brooks Adrenaline GTS 20. Fijne schoen, maar ik zou ze wel omschrijven als ´zacht en soepel´ en niet ´firm´ dus ik denk niet de schoen voor @Roozzz.

Overigens heb ik dat probleem m.b.t. slijtage aan de hiel ook met mijn paar Asics Gel Pursue schoenen. Komt volgens de lokale hardloopwinkel door de harde hielkap en dit zou bij nieuwe modellen (na 2018) beter/soepeler zijn. Misschien dat ik er op termijn nog een setje Asics bij haal als die een keer in de aanbieding zijn want vind het verder erg fijne schoenen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• InZane
TheDude84 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:29:
@Roozzz
Hier ook een Nike loper. De schoen die je noemt zou ik zelf niet als ‘trainer’ weg zetten. Maar echt als wedstrijdschoen of voor je laatste training op het beoogde wedstrijdtempo. Om nog maar te zwijgen over het aantal KM wat je er op kan maken. Voor een meer allround schoen van Nike heb ik zelf de Pegasus 37 en de Vomero 14. Beide zijn geen schoenen voor wedstrijden, maar zijn vrij direct en niet te soft vermoed ik. Wat bijvoorbeeld wel zo is bij de Nike react infinity run modellen. Die pak ik nog wel eens ter afwisseling bij een lange (zeer) langzame duurloop.
Volgens mij zet Nike de Tempo Next wel echt in de markt als trainers. Persoonlijk heb ik geen 200 euro over voor een paar trainers, maar dat moet ieder voor zich weten. Ik heb trouwens ook geen idee hoe snel je de Tempo Next afschrijft.

Loop zelf op 2 paar Pegasus 37 op dit moment en die bevallen mij prima :)

• AppieR
BastiaanN schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Overigens heb ik dat probleem m.b.t. slijtage aan de hiel ook met mijn paar Asics Gel Pursue schoenen. Komt volgens de lokale hardloopwinkel door de harde hielkap en dit zou bij nieuwe modellen (na 2018) beter/soepeler zijn. Misschien dat ik er op termijn nog een setje Asics bij haal als die een keer in de aanbieding zijn want vind het verder erg fijne schoenen.
Dat probleem met die hielkap van asics had ik idd ook bij mijn Cumulus, inmiddels een jaar of 4 geleden. Nu loop ik al ongeveer 800km op de Pursue 6 en is de hiel nog intact.

Voor wat betreft nieuwe schoenen voor @Roozzz: ik heb binnen mijn schoenencollectie (Tweakerbokjes - Brooks Ghost - Asics Pursue) de Brooks na 1500km ingeruild voor de Saucony Kinvara's. De Ghost zijn heel goed bevallen (heel duurzaam) maar inmiddels was ik toe aan een iets snellere schoen voor intervallen/wedstrijden. Daarnaast wil ik langzaam de stap naar middenvoetlanding maken en de Kinvara heeft een drop van 4mm. Inmiddels 100 km op gelopen en ben heel tevreden! De kuiten protesteren nog wat, maar dat gaat steeds beter. Ik heb ook nog aan de Endorphin's gedacht, maar volgens de eerste reviews zijn dat toch meer cruisers voor de langere afstanden. Wel een maatje groter bestellen dan je gewend bent.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

TheDude84 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:29:
@Roozzz
De Zoom Fly's gingen bij mij makkelijk 800km mee hoor. Kan me niet voorstellen dat dit bij de Tempo's zoveel anders zal zijn. En gezien het gewicht van de zoom / tempo lijn zijn het echt geen wedstrijdschoenen...

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Ik loop nu ook een tijdje op Brooks Adrenaline GTS 20. Fijne schoen, maar ik zou ze wel omschrijven als ´zacht en soepel´ en niet ´firm´ dus ik denk niet de schoen voor @Roozzz.
Ja, goed punt. Ik heb één keer de Brooks Addiction gehad, op aanraden van de hardloopwinkel omdat ik voor een halve marathon aan het trainen was. Alsof je op matrassen liep, ik vond het niet superfijn.
Ik heb dit jaar een paar Asics hardloopschoenen gekocht als vrijetijdsschoenen, voor de vakantie naar Griekenland. Ook weer in no time doorgesleten en zo stom geweest om er nog 6 kilometer op te gaan wandelen omdat ik mijn hardloopschoenen (de enige andere schoenen die ik mee had) niet wilde verslijten met ander gebruik. Op beide hielen wonden, de schoenen per direct in de container gegooid.

Ik hou het voortaan bij andere merken.

Slecht idee... Hoe laat?

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Secsytime
Ik zie nu inderdaad da dit een opvolger/verbetering is van de Fly 3. Had wat beter moeten lezen, excuus! Dacht namelijk dat dit (gezien prijs en model) ook in de richting zat van de wedstrijd modellen. Maar het is een trainer voor het snelle werk, al zou dat voor mij zelf ook een wedstrijdschoen kunnen zijn :)

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:13

Darkasantion

Just keep swimming!

Gisteren maar weer eens voor de mandelijkse halve marathon van Strava gegaan. In Coronatijd vind ik dat wel een leuk maandelijks doel om bij te houden.
Deze keer lekker rustig gelopen, want speelde met het idee om iets langer te gaan, maar wou dit laten afhangen van de benen.
En het ging eigenlijk prima, niet helemaal het tempo waar ik op hoopte, maar voelde wel goed, dus heb er uiteindelijk maar 25Km van gemaakt. Na 21Km ik merkte ik dat het iets langzamer werd en omdat ik niet teveel wou lopen met kans op overbelasting maar gestopt na een extra rondje.
https://www.strava.com/activities/4148209313

Tot mijn eigen heel de dag nergens last van gehad en voelde vandaag ook helemaal niks, dus benen/lichaam kunnen het prima hebben :)

Misschien binnenkort toch maar eens een marathon proberen, is nog maar 17Km meer :+ :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Totrail
Maar eens de lunchpauze gebruikt om een snellere 5km te lopen. Klein voordeeltje van het thuis werken.
Echt snelheid zit er nog niet in trouwens. Maar ben niet voor niks in ontwikkeling op dit moment.

• Roozzz
Dank allen voor de reacties _/-\o_

Ik heb zojuist mijn shortlistje gemaakt met:
- Saucony Endorphin Speed, volledig gemist maar klinkt erg goed
- Saucony Kinvara (de 4(?) was top, daarna werd het steeds meer schoen geloof ik)
- Nike Pegasus 37
- Nike Zoom Fly 3
- Nike Air Zoom Tempo (duur...)

Nu maar eens een plek vinden om ze te passen, deze zijn mij namelijk allemaal volstrekt onbekend dus ik durf de gok niet helemaal aan om blind te bestellen. Met name de 2 meer bijzondere (endorphin, zoom tempo) lijken een uitdaging te zijn.

Ook dank voor de suggesties zoals Brooks, NB, Mizuno, maar daar twijfel ik een beetje over. Uit het verleden weet ik dat die niet helemaal matchen met mijn voeten. Misschien tegenwoordig anders, maar toch twijfels. Dus het wordt een gevalletje onbekend maakt bemind ofzo :+

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roozzz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:47:

- Saucony Kinvara (de 4(?) was top, daarna werd het steeds meer schoen geloof ik)
- Nike Pegasus 37
- Nike Zoom Fly 3

Nu maar eens een plek vinden om ze te passen, deze zijn mij namelijk allemaal volstrekt onbekend dus ik durf de gok niet helemaal aan om blind te bestellen. Met name de 2 meer bijzondere (endorphin, zoom tempo) lijken een uitdaging te zijn.

Ook dank voor de suggesties zoals Brooks, NB, Mizuno, maar daar twijfel ik een beetje over. Uit het verleden weet ik dat die niet helemaal matchen met mijn voeten. Misschien tegenwoordig anders, maar toch twijfels. Dus het wordt een gevalletje onbekend maakt bemind ofzo :+
Mooi lijstje :9~
Qua passen, loop een willekeurige Run2Day binnen en ze hebben deze schoenen staan :).

De Endorphin moet je idd voelen en is echt gemaakt om je naar voorvoetlanding te sturen. Loop zelf op de voorvoet maar moest m’n hele loophouding aanpassen om er goed op te lopen. Zodra ik in m’n eigen stijl liep, maakte de schoen n plof-geluid (meer een oversized eend).

tips voor New York

• InZane
Calitomnication schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Mooi lijstje :9~
Qua passen, loop een willekeurige Run2Day binnen en ze hebben deze schoenen staan :).
Zeker een mooi lijstje!

Baal nog steeds dat die Run2Day hier weg is ;(
De enige fatsoenlijke hardloopwinkel hier is RunX. Hoewel die best oké is - ze sponsoren onze AV kleding ook en AV leden krijgen korting - hebben ze geen Nike in het assortiment :(

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

- Nike Pegasus 37
- Nike Zoom Fly 3

Ik zou de Brooks hyperion tempo en wellicht de new balance propell v2 nog toevoegen in de overwegingen. Bijna iedereen die hardloopt raad ik ook de Skechers Razor 3 aan, maar die ga je zelden vinden en al helemaal niet in winkels. En als je zero drop kunt hebben en van een brede voorvoet houdt de Altra Escalante Racer, juist omdat die ook wat sportiever geveerd is (de air zoom tempo en de endorphin speed zijn juist softer en moeten het stevige hebben van hun plaat).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Krylinck
Vanavond een tempotraining gedaan van 25-30 minuten, dus rond het tempo wat ik in een wedstrijd een uur zou moeten kunnen volhouden. Dit soort trainingen doe ik eigenlijk nooit en hij voelde behoorlijk vreemd. Eigenlijk te hard (intensief) voor een training, qua gevoel in elk geval.

That is, 7,5km in 3:38/km gemiddeld. Ja, ik had het nog zeker wel een kwartier en misschien een half uur volgehouden, maar jeetje. Zijn dit inderdaad goede trainingen om de drempel mee op te rekken? Samen met een intensieve en extensieve intervaltraining is dit misschien wat veel om elke week of om de week te doen?

Strava

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57

- Nike Pegasus 37
- Nike Zoom Fly 3

Mooi lijstje! Ik loop op een paar Nike zoom Pegasus turbo! Bevalt erg goed.

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• AppieR
[b]Krylinck in "Hardlopen - deel 9" Zijn dit inderdaad goede trainingen om de drempel mee op te rekken? Samen met een intensieve en extensieve intervaltraining is dit misschien wat veel om elke week of om de week te doen?
Goedemorgen! Lijkt mij inderdaad wat veel om iedere week of zelfs om de week te doen, zeker als je daar nog een intensieve en extensieve interval aan toevoegt. Als ik het even vergelijk met mijn eigen schema van GJ Wassink: ik ben begonnen in Maart van dit jaar. De eerste maanden (tot juli) was mijn schema nog niet direct op een doel gericht. Toen heb ik iedere maand ongeveer een testloop gedaan van 10km in verschillende vormen (5+3+2, 10x1, 1x10), gewoon om de voortgang een beetje te kunnen zien. Sinds eind juli is mijn schema gericht op een HM eind oktober en zijn die langere tempolopen een stuk minder geworden. Eigenlijk pas sinds een week of 3 een paar keer 10x1, 2x5x1 en afgelopen zaterdag 3x5 in een tempozone rond mijn omslagpunt. Maar dat is dan vooral om tempohardheid te trainen. Ik denk dat het effect minder wordt als je het iedere week doet en de kans op blessures/overbelasting groter is.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Zeker een mooi lijstje!

Baal nog steeds dat die Run2Day hier weg is ;(
De enige fatsoenlijke hardloopwinkel hier is RunX. Hoewel die best oké is - ze sponsoren onze AV kleding ook en AV leden krijgen korting - hebben ze geen Nike in het assortiment :(
Zie vaker dat harloopspeciaalzaken geen Nike in het assortiment hebben. Vraag me af wat daar de reden voor is. Het enige wat ik me kan bedenken is dat Nike financieel niet aantrekkelijk is met inkoop vs verkoop. Verder zie ik geen ene reden waarom je 's werelds grootste sportmerk niet in je assortiment hebt.

Of weet iemand de exacte reden hiervoor?

Oeps.... Ik heb die hele discussie in Juli over Nike vs Adidas vs ieder ander merk dus compleet gemist :D. Wil die discussie niet weer opnieuw aanzwengelen maar vroeg me gewoon af wat de reden zou zijn om een bepaald merk niet in je assortiment te voeren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Calitomnication op 06-10-2020 13:10 ]

tips voor New York

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Ben geen retailer, maar ik vermoed marges inderdaad, of misschien bijkomende voorwaarden. Dus dat Nike
afdwingt dat hun producten op een bepaalde manier onder de aandacht gebracht worden: bijv. "het Nike-schap moet op ooghoogte zijn en 3m breed", verplicht reclamezuilen in de winkel / grote displays, "niet binnen afstand X van merk Y en Z", dat soort dingen.

Ik heb geen signature

• Tinusvolkel
Appie76 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:14:
Ben geen retailer, maar ik vermoed marges inderdaad, of misschien bijkomende voorwaarden. Dus dat Nike
afdwingt dat hun producten op een bepaalde manier onder de aandacht gebracht worden: bijv. "het Nike-schap moet op ooghoogte zijn en 3m breed", verplicht reclamezuilen in de winkel / grote displays, "niet binnen afstand X van merk Y en Z", dat soort dingen.
Misschien weet @rutgergron hier meer over?
rutgergron schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Ik verkoop zelf hardloopschoenen en hoe vaak krijg ik geen klanten die blind op Nike afgaan. Want tjah, het is Nike, dus zal het wel goed zijn. De serieuze hardlopers kiezen toch vaak voor andere merken. Maar zal geen mening meer verkondigen, no worries. Ligt te gevoelig hier merk ik al wel.

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Het zou inderdaad ook kunnen dat men Nike te "mainstream" vind en daardoor vindt dat ze niet als een serieuze speciaalzaak overkomen, of bang zijn dat ze met Nike teveel "plebs" naar binnen trekken. Maar als echte speciaalzaak zou je toch moeten weten dat Nike ook serieuze* hardloopschoenen maakt ipv alleen maar de air max etc, dus tja wat zegt dat over zo'n zaak dan? Ergo: ik vermoed dat het met de marges te maken heeft, of evt. met de voorwaarden die Nike stelt.

*) No judgement, de meningen lopen hierover misschien wat uiteen maar die discussie wil ik inderdaad niet oprakelen

[ Voor 13% gewijzigd door Appie76 op 06-10-2020 09:25 ]

Ik heb geen signature

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16

Ik heb zojuist mijn shortlistje gemaakt
Een beetje een late reactie, maar wel van iemand die jaren op Nike heeft gelopen. Tegenwoordig loop ik niet meer op Nikes, maar op NB 890v6, inmiddels is er een v8. De 890 is behoorlijk stijf en geeft veel feedback. Drop is 6mm. Mijn volgende PR-poging ga ik zeker op deze schoenen lopen. Trails loop ik niet, maar 60% van mijn lopen zijn door het bos en daar zitten ook heuveltjes bij. Mijn voeten zijn nogal smal.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Krylinck schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:04:
Zijn dit inderdaad goede trainingen om de drempel mee op te rekken? Samen met een intensieve en extensieve intervaltraining is dit misschien wat veel om elke week of om de week te doen?
Misschien een klein tandje rustiger? Ik heb bij tempolopen de hele tijd het gevoel dat ik hard moet werken, maar zonder afzien. Zwaar ademen, maar niet hijgen. Tegen het einde ben ik blij dat het erop zit maar de dag erna voel ik me echt een stuk beter dan na een intervaltraining. Voor het idee, ik deed deze zomer 6x800 op 3'25-3'30/km en een tempoloop van 23' (6km) op 3'45-3'50.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Krylinck
kenneth schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Voor het idee, ik deed deze zomer 6x800 op 3'25-3'30/km en een tempoloop van 23' (6km) op 3'45-3'50.
Hmja, dan lijkt het misschien toch wel te kloppen. 800's intensief loop ik in 3:05-3:10/km, extensief op de baan (dribbelpauze) in 3:25/km. Ook qua gevoel herken ik me wel in wat je beschrijft. Werken, maar niet overdreven hard. De man met de hamer zou pas kunnen komen als je echt nog 20 minuten doorloopt of zo. Maar ik ben dus echt onervaren wat tempolopen betreft...
NB: een kern van bijvoorbeeld 5x2km, wat ik wel vaker doe, loop ik in ongeveer 3:25/km.

Strava

• Arjan90
Calitomnication schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Zie vaker dat harloopspeciaalzaken geen Nike in het assortiment hebben. Vraag me af wat daar de reden voor is. Het enige wat ik me kan bedenken is dat Nike financieel niet aantrekkelijk is met inkoop vs verkoop. Verder zie ik geen ene reden waarom je 's werelds grootste sportmerk niet in je assortiment hebt.

Of weet iemand de exacte reden hiervoor?
Toevallig naar gevraagd bij een winkel laatst, omdat ze daar geen Nike hadden. Zij verkopen bijna geen kleding en als je Nike schoenen wil verkopen, moet je de hele serie aan outfits er ook bij afnemen. Zij gaven aan dat ze niet alleen de schoenen konden afnemen, terwijl ze zich wel volledig richten op de schoenen en apparatuur en minder op de outfits. Daarom hadden zij geen Nike. Bovendien ervaren zij concurrentie van Nike zelf: die gooien in no-time hun collectie eruit tegen goedkope prijzen, waardoor de winkel zelf uit de markt wordt geprijsd. Dat laatste snap ik in basis wel, maar volgens mij doen Saucony e.d. dat ook, dus volgens mij is dat wat genuanceerder. Nike zet er volgens mij in marketing e.d. wel meer tegenover. Volgende winkel waar ik heen ga is denk ik Run2Day, in de hoop dat ze Nike op voorraad hebben. Ik heb één paar Nike aan gehad, maar toen had ik teveel last van overpronatie voor die schoen. Maar: de schoen zat zo lekker :o

@Krylinck Misschien nu ook vaker doordat er weinig wedstrijden zijn? Ik had vorige week ook een 5km op 95%-105% van het 10km tempo staan met voor en achteraf 10 minuten duurlooptempo. Het doel was tempohardheid creëren. Daarom moedigt hij ons ook altijd aan om naar de 3.000 en 1.500 meter wedstrijden op de baan te gaan en ook om mee te doen aan 4 mijls wedstrijden e.d. Tempohardheid is waar het om draait en dat kun je volgens hem beter oefenen op kortere afstanden dan gelijk op je doel afstand.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• InZane
Nou, zojuist bevestiging gehad dat de baanwedstrijd (5000m) morgenavond doorgaat.
Dat wordt m'n eerste wedstrijd sinds februari :X Nu maar hopen op droog weer en weinig wind.

Wel een mooi moment om te zien waar ik sta. Verwacht er alleen niet teveel van.

• Krylinck
@InZane Waar?! Ik wil!

Strava

• InZane
In Apeldoorn, maar is alleen voor leden van AV Veluwe, AV '34 of Aquapoldro (Triathlon). Normaal gesproken mag wel iedereen meedoen, maar vanwege Corona dus alleen voor AV leden ;(

Iemand dit al geprobeerd trouwens?
https://support.strava.co...m-Activity-Lines-statmaps

Is alleen maar voor betalende klanten en zo te zien werkt het alleen in de Strava app.

[ Voor 2% gewijzigd door InZane op 06-10-2020 12:47 . Reden: Leden van Aquapoldro mogen ook meedoen ]

• Tinusvolkel
InZane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Is alleen maar voor betalende klanten en zo te zien werkt het alleen in de Strava app.
Yep ;)

• InZane
Oeps, overheen gelezen! :$

• Krylinck
[...]

In Apeldoorn, maar is alleen voor leden van AV Veluwe, AV '34 of Aquapoldro (Triathlon). Normaal gesproken mag wel iedereen meedoen, maar vanwege Corona dus alleen voor AV leden ;(
Haha awh, maar ja. Begrijpelijk. Veel succes morgen! Mik je nog op een bepaalde uitslag?

Strava

• InZane
Krylinck schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Haha awh, maar ja. Begrijpelijk. Veel succes morgen! Mik je nog op een bepaalde uitslag?
Ik roep al een hele tijd dat mijn volgende 5km onder de 20 moet (begin dit jaar 20:24 gelopen), maar gezien mijn huidige conditie ben ik al blij als ik onder de 21 blijf. Van het zomer wat zitten klooien met pijntjes, dus een tijd minder gelopen.
Mijn wekelijkse omvang gaat op dit moment wel de goede kant weer op en de benen voelen hartstikke goed, maar het oude niveau van begin dit jaar is er denk ik nog niet. Mag ook wel een kilo of 3 af trouwens :X
Volgens Garmin zit mijn VO2max ook 3 punten te laag, maar ik weet dat je dat met een korreltje zout moet nemen.

Edit:
Had trouwens wel iemand die wel wilde hazen, maar die loopt al de serie voor die van mij (hij loopt lage 16), dus dat wordt hem ook niet waarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 06-10-2020 13:05 ]

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 07:38
Ik vermoed dat de discussie al meer dan eens is voorbij gekomen, maar wat is wijsheid omtrent het tijdig vervangen van je schoenen?

Ik heb 1 paar schoenen die inmiddels bijna de 1000 km aantikken, ze zijn in principe nog goed, maar merk wel dat er een gedeelte van de demping verloren is gegaan.

Wat doen jullie doorgaans?

A ) Ik vervang ze na X km

B ) Pas als mijn grote teen er doorheen steekt

C ) Nooit, ik ga net zo lang door tot ik barefoot loop

Strava Garmin 265

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
[...]
...en zo te zien werkt het alleen in de Strava app.
Het werkt ook op de desktop, maar enkel in de Activiteitenfeed.. :+

• Arjan90
Tim_W schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:18:
Ik vermoed dat de discussie al meer dan eens is voorbij gekomen, maar wat is wijsheid omtrent het tijdig vervangen van je schoenen?

Ik heb 1 paar schoenen die inmiddels bijna de 1000 km aantikken, ze zijn in principe nog goed, maar merk wel dat er een gedeelte van de demping verloren is gegaan.

Zo gauw ik pijntjes krijg, ga ik vervangen. Dat is in ieder geval hoe het met mijn vorige schoen is gegaan, daar was ik eigenlijk best wel snel doorheen (zo'n 750 kilometer geloof ik), hopelijk gaan mijn huidige schoenen wat langer mee (teller staat nu op 570 km sinds 5 juni). Het kan natuurlijk ook zijn dat die schoen gewoon wat minder goed bij me begon te passen door het aanpassen van de loopstijl, waardoor ik pijntjes kreeg. Met de nieuwe schoenen kon ik ook gemakkelijker hogere tempo's lopen. Ik weet inmiddels wel redelijk of een pijntje door bijv. verkeerd lopen komt of juist door verhogen van intensiteit/omvang, dus dat helpt me wel voor het bepalen denk ik. Aan mijn zool van mijn vorige schoen kon ik in ieder geval niet zien dat ze aan vervanging toe waren. Maar als ik een stuk ga wandelen pak ik die schoenen wel omdat ze me extra steun geven onder mijn voeten.

In principe went je lichaam ook wel aan het slijten van je schoenen, maar er zitten natuurlijk limieten aan wat je gewrichten en pezen kunnen opvangen (zeker bij gebrek aan demping). Liever iets te vroeg dan iets te laat vervangen, blessures door verkeerde of versleten schoenen merk je vaak in je gewrichten en pezen en dat herstelt minder snel.

@InZane Jammer, ik had ook best naar Apeldoorn willen komen voor een 5km op de baan :*) Ben ook wel benieuwd waar ik sta, 21 minuten is op een goede dag (avond) toch wel mogelijk denk ik. Ligt iets boven mijn 3km tijd van een paar weken geleden, maar ik lijk nu wat beter in vorm.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 06-10-2020 13:43 ]

• AppieR

A) Ik vervang ze na X km

B) Pas als mijn grote teen er doorheen steekt
Beetje tussen A en B in: ik heb 3 paar hardloopschoenen die ik vervang tussen de 1000 en 1200 kilometer. Maar dit is meer een richtlijn dan een harde eis: kan ook eerder als ze versleten zijn of later als ze nog goed voelen. Met de huidige afstanden koop ik dus 2 of 3 keer per jaar nieuwe schoenen O-).

@InZane: leuk, veel succes! Supermooi complex daar met al die sportvelden in dat bos/park. Komende zaterdag mag ik er weer heen voor een dubbele Zoladztest (3x12').

[ Voor 13% gewijzigd door AppieR op 06-10-2020 13:59 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vanavond weer hardlopen, heen en terug naar bootcamp. Maar met de regen zo op het zolderraam heb ik er weinig zin. Zin maken dan maar.

Slecht idee... Hoe laat?

• influenza
  • Laatst online: 17-11-2025
Interessant, wist ik niet
[...]

• InZane
AppieR schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:56:
@InZane: leuk, veel succes! Supermooi complex daar met al die sportvelden in dat bos/park. Komende zaterdag mag ik er weer heen voor een dubbele Zoladztest (3x12').
Thnx! Je kunt in die bossen ook heel mooi lopen/trailen trouwens! :)

Jij loopt toch bij Running Movements/Gert-Jan Wassink? Zie hem de laatste tijd alweer veel reclame maken voor z'n hardloopgroepen.

Net zoals Dennis Licht die weer gaat beginnen met z'n Midwinter Marathon groep.

• AppieR
InZane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Thnx! Je kunt in die bossen ook heel mooi lopen/trailen trouwens! :)

Jij loopt toch bij Running Movements/Gert-Jan Wassink? Zie hem de laatste tijd alweer veel reclame maken voor z'n hardloopgroepen.

Net zoals Dennis Licht die weer gaat beginnen met z'n Midwinter Marathon groep.
Ik geloof direct dat je daar mooi kan lopen/trailen! Helaas is het voor mij net ff te ver weg. Nou heb ik in de Betuwe ook niets te klagen (Opijnen, tussen Tiel en Zaltbommel), maar af en toe bos of iets meer hoogtemeters zou ook weleens leuk zijn.

Gert Jan is inderdaad net begonnen met loopgroepen. Dit is helaas wel allemaal in Apeldoorn. Hij maakt mijn schema incl af en toe een lactaat- of zoladztest. En als ik in het dorp genoeg hardlopers weet te verzamelen komt hij hierheen voor een clinic. Kunnen we misschien ook wel een keer met een meet-up doen!?

• Arjan90
@AppieR dat vind ik wel een heel leuk idee! :*)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

A, B & D ;)

D ) Als het profiel versleten is.

Op het moment dat er totaal geen profiel meer onder je schoentje zit is het raadzaam om je schoen te vervangen. Vaak kun je deze dan nog wel voor het bos de baan gebruiken. Let wel dat gladde schoenen en een natte baan voor een langere remweg zorgen en vragen om problemen is.

Daarnaast merk je wel wanneer een schoen niet meer lekker loopt. Als je 1 paar kan ik me voorstellen dat het iets lastiger is om het verschil te merken omdat 't heel geleidelijk gaat en je eraan went. Heb je 2 paar dan merk je redelijk snel wanneer het tijd is om te gaan vervangen :).

tips voor New York

• influenza
  • Laatst online: 17-11-2025
Over het algemeen sneuvelt het bovenwerk bij mij voordat de schoen "op" is. Dus B eigenlijk, maar wanneer dat is is nogal verschillend. Zit een hoop kwaliteitsverschil in bovenwerk helaas.

• Krylinck
+1 @influenza
Bovenwerk gaat bij mij meestal ook als eerste erdoor. Laatste twee paar DS Trainers hielden het echter redelijk vol, maar daar was het profiel weg en op een gegeven moment merk je ook wel dat de demping eruit is (DS Trainer is een redelijk harde schoen).

Strava

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Krylinck schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:04:
Vanavond een tempotraining gedaan van 25-30 minuten, dus rond het tempo wat ik in een wedstrijd een uur zou moeten kunnen volhouden. Dit soort trainingen doe ik eigenlijk nooit en hij voelde behoorlijk vreemd. Eigenlijk te hard (intensief) voor een training, qua gevoel in elk geval.

That is, 7,5km in 3:38/km gemiddeld. Ja, ik had het nog zeker wel een kwartier en misschien een half uur volgehouden, maar jeetje. Zijn dit inderdaad goede trainingen om de drempel mee op te rekken? Samen met een intensieve en extensieve intervaltraining is dit misschien wat veel om elke week of om de week te doen?
Dat klopt wel met mijn gevoel van een tempoloop. Ik loop ze op HM-15km tempo. Vind het best heftige trainingen! Heb wel t gevoel dat ze helpen. Ik probeer t wel eens s ochtends te doen maar dat gaat bij mij altijd te langzaam, moet ze ook s middags of a avonds doen.

Kennen jullie dat trouwens ook? Als ik tegen half zeven 's ochtends een rondje loop (op gevoel, heel rustig) dan is m’n tempo soms wel een minuut per km langzamer dan hetzelfde loopje s middags (met dezelfde hartslag).
Pagina: 1 ... 53 ... 421 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.