Nee, ik vond het al bijzonder dat deze überhaupt doorging.
Gisteren een leuke training gehad met de loopgroep. Op een plein met een aantal huizenblokken er naast moesten we zelf een rondje en tempo gaan bepalen zodat we na ongeveer 2 minuten weer terug waren op het startpunt. Daarna hetzelfde rondje 2 keer maar dan na ongeveer 4 minuten weer terug. En dit hebben we dan nog een paar keer herhaald. Het was daarbij wel de bedoeling dat je een stevig tempo koos dat je net kon volhouden. Erg leuk om te doen
Ik had het gisteren wel een beetje fris tijdens de loop en ik merk dat ik door de kou ook wel weer last krijg van stijve kuiten. Zouden compressiesokken hier tegen helpen? We doen bij de training altijd wel een hele goede warming up dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Ik had het gisteren wel een beetje fris tijdens de loop en ik merk dat ik door de kou ook wel weer last krijg van stijve kuiten. Zouden compressiesokken hier tegen helpen? We doen bij de training altijd wel een hele goede warming up dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dat is wel onder meer waarvoor ze bedoeld zijn. Heb zelf kousen van Injinji, Falke en Herzog (die tot enkelhoogte overigens); bevallen prima.BastiaanN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:23:
Dat zou inderdaad kunnen helpen.BastiaanN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:23:
Je zou eens een paar van de Decathlon kunnen proberen. Die kosten niet gelijk de hoofdprijs zoals de sokken van Herzog bijvoorbeeld.
Stox zou je ook kunnen proberen trouwens. Zag laatst dat ze die tegenwoordig ook bij de Etos verkopen.
Die stox ga ik proberen. Ik zag op hun website dat je ze gewoon 30 dagen mag proberen en als ze niet bevallen kunnen ze terug 
Wel leuk die maatwijzer op hun site trouwens. Ik zit precies tussen M1 en M 2 met een kuitomvang van 38,5cm
Wel leuk die maatwijzer op hun site trouwens. Ik zit precies tussen M1 en M 2 met een kuitomvang van 38,5cm

[ Voor 90% gewijzigd door BastiaanN op 29-09-2020 10:39 ]
Heb eerst ook een paar van de Decathlon gehad, maar daar trok ik bij de tweede keer aantrekken al een ladder in. Verder prima te spreken over hun spullen, maar compressiekousen koop ik er niet meer.InZane schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:44:
[...]
Dat zou inderdaad kunnen helpen.
Je zou eens een paar van de Decathlon kunnen proberen. Die kosten niet gelijk de hoofdprijs zoals de sokken van Herzog bijvoorbeeld.
Stox zou je ook kunnen proberen trouwens. Zag laatst dat ze die tegenwoordig ook bij de Etos verkopen.
Ik gebruik al enige tijd naar tevredenheid de Stox. Ze hebben twee varianten: dunne sok en een met een wat dikker voetbedBastiaanN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:51:
Die stox ga ik proberen. Ik zag op hun website dat je ze gewoon 30 dagen mag proberen en als ze niet bevallen kunnen ze terug
De compressietubes van Decathlon zijn daarentegen prima.mefjoew schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:40:
[...]
Heb eerst ook een paar van de Decathlon gehad, maar daar trok ik bij de tweede keer aantrekken al een ladder in. Verder prima te spreken over hun spullen, maar compressiekousen koop ik er niet meer.
Na drie maanden stilstand vanwege een opkomende achillespees blessure ben ik weer van de partij. Drie maanden lang heel zachtjes rek oefeningen gedaan in combinatie met versterkende oefeningen en vorige maand begonnen met een kort rondje.
Nu drie weken verder en al intervallend kom ik er achter dat ik mijn pees niet meer voel tijdens het lopen. Het gaat ook meteen soepeler en ik moet mijzelf iets remmen. Mooi! Resultaat. En nu in de komende maanden heel zachtjes gaan opvoeren. Ik zie mijzelf dit jaar nog geen 10 km doen maar dat maakt niet uit. Ik ben weer in beweging.
Nu drie weken verder en al intervallend kom ik er achter dat ik mijn pees niet meer voel tijdens het lopen. Het gaat ook meteen soepeler en ik moet mijzelf iets remmen. Mooi! Resultaat. En nu in de komende maanden heel zachtjes gaan opvoeren. Ik zie mijzelf dit jaar nog geen 10 km doen maar dat maakt niet uit. Ik ben weer in beweging.

Mijn oude plan om te trainen voor een halve marathon heb ik weer uit de koelkast gehaald en ik heb de houdbaarheidsdatum verlengt tot januari 2021. Mijn pr van 1:38:25 moet er toch een keer aan. Aan de andere kant, als Egmond door gaat in januari dan wil ik die lopen. Wat het pr lopen wat lastiger maakt.
In ieder geval een zeer ruime opbouw periode dus en ik heb daar de, na goede ervaringen van andere, Trenara app voor geïnstalleerd. Even zoeken hoe het werkt. Vooral omdat de gratis variant geen geschuif in de loopdagen ondersteunt. Vraag me bijvoorbeeld af of dan loopjes op andere dagen ook geanalyseerd worden.
Vanavond een training gedaan (Trenara had die eigenlijk op woensdag gepland) van een uur. Na een warming-up 10x400m in een zeer goed verteerbaar tempo (4:56 min/km) met steeds 2:30 min rust.
In ieder geval een zeer ruime opbouw periode dus en ik heb daar de, na goede ervaringen van andere, Trenara app voor geïnstalleerd. Even zoeken hoe het werkt. Vooral omdat de gratis variant geen geschuif in de loopdagen ondersteunt. Vraag me bijvoorbeeld af of dan loopjes op andere dagen ook geanalyseerd worden.
Vanavond een training gedaan (Trenara had die eigenlijk op woensdag gepland) van een uur. Na een warming-up 10x400m in een zeer goed verteerbaar tempo (4:56 min/km) met steeds 2:30 min rust.
Oh. Ik heb eigenlijk alleen maar naar de running socks gekeken, dat zijn blijkbaar de dunne.Totrail schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:21:
[...]
Ze hebben twee varianten: dunne sok en een met een wat dikker voetbed

Vanavond bootcamp op een andere locatie, nu het vroeger donker is. En die locatie is op anderhalve kilometer van mijn huis, dus ik heb besloten dat ik dat voortaan ga hardlopen. Lekker man, gratis 3 km extra training.
Slecht idee... Hoe laat?
Mijn stokoude Nike regenjackje van de Perry bleek zo waterdicht als een vergiet. En omdat ik deze winter wel wil trainen, en niet zeikesnat wil regenen dacht ik.. laat ik mezelf eens kietelen. Komende zomer wil ik wat trailruns in de alpen doen, en daar zijn waterdichte jassen met een flinke kolom vereist. Dus dacht ik, beter nu alvast kopen en de hele winter van genieten, dan straks alsnog moeten kopen.
Enfin, een Gore R7 hooded trail jacket gekocht.
Hierover lees ik ook dat het aan te raden is een maatje ruimer te nemen zodat deze over je trailvest kan. Nu heb ik mijn trailvest niet hier, en t zal wel passen, maar niet heel ruim.
Afgelopen winter propte ik mijn jasje in mijn trailvest, en als t miezert trek je je jasje eruit, over alles heen, en door. Vest aan/uit trekken is natuurlijk ruk. En ik vraag mij af in hoeverre dit Gore jack schuren van t vest goed zal trekken (slijtage op lange termijn).
ANDERE kant, ik loop ook weleens met de Salomon Quiver aan 't vest mét Black Diamond Z pole stokken 130cm erin - en die steken dan uit. Dan heb je dus dat je jasje heel raar/ongemakkelijk/oncomfortabel zit op je rug.
Dit is natuurlijk wel een gevalletje.. hoe is t in de praktijk.. maar als ik t labeltje van dit jack haal (maat L) en het is krap... ga ik niet nóg een XL kopen ook.
Iemand ervaring met jasjes én quivers? Of hier een theorie over?
Ik neig naar een L (die past goed) en dan als het een keer met stokken is (meestal toch zonder) dán moet het vest maar aan/uit getrokken worden voor t jasje. Dan zit het namelijk voor de andere loopjes met vest maar zonder stokken wel goed. (denk ik.. moet nog flink passen...)
Enfin, een Gore R7 hooded trail jacket gekocht.
Hierover lees ik ook dat het aan te raden is een maatje ruimer te nemen zodat deze over je trailvest kan. Nu heb ik mijn trailvest niet hier, en t zal wel passen, maar niet heel ruim.
Afgelopen winter propte ik mijn jasje in mijn trailvest, en als t miezert trek je je jasje eruit, over alles heen, en door. Vest aan/uit trekken is natuurlijk ruk. En ik vraag mij af in hoeverre dit Gore jack schuren van t vest goed zal trekken (slijtage op lange termijn).
ANDERE kant, ik loop ook weleens met de Salomon Quiver aan 't vest mét Black Diamond Z pole stokken 130cm erin - en die steken dan uit. Dan heb je dus dat je jasje heel raar/ongemakkelijk/oncomfortabel zit op je rug.
Dit is natuurlijk wel een gevalletje.. hoe is t in de praktijk.. maar als ik t labeltje van dit jack haal (maat L) en het is krap... ga ik niet nóg een XL kopen ook.

Iemand ervaring met jasjes én quivers? Of hier een theorie over?
Ik neig naar een L (die past goed) en dan als het een keer met stokken is (meestal toch zonder) dán moet het vest maar aan/uit getrokken worden voor t jasje. Dan zit het namelijk voor de andere loopjes met vest maar zonder stokken wel goed. (denk ik.. moet nog flink passen...)
Op een parcours als de KVS? Gewoon niet beginnen aan opruimen. De klimmen en afdalingen zijn zo kort dat je ze beter gewoon in de hand kan houden. Van iedere keer pakken en weer wegsteken wordt niemand vrolijkpolthemol schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:34:
[...]
Enige waar ik nog wat aandacht aan moet besteden is het gebruiken van de poles en hoe ik die krengen op een maneir vast krijg aan mijn vest zonder dat ik na 10K al overweeg ze weg te gooien
Hoe je deze het beste weg kan steken hangt een beetje van het vest af dat je gebruikt en wat je fijn vindt. Ik hanteer deze methode. Dat werkt als een trein en zo heb ik al vele duizenden meters naar beneden gestuiterd. Daarbij ruim ik ze alleen op als ik langere tijd naar beneden ga lopen, dus niet 200m om daarna weer te gaan stijgen. Dan hou ik ze gewoon in de hand.
If you can see, look. If you can look, observe
@BastiaanN via ING rentepunten kun je een code krijgen zodat je ze voor 20 euro kan kopen. Ik draag ook Stox, ben tevreden over kwaliteit. Ik heb de hardloopsokken trouwens, zitten bij mij heerlijk.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De trainer had het vanavond over verlichting. Ik heb zelf zelden of nooit met een lamp gelopen, geloof ik één keer met een hoofdlamp. Wat raden jullie aan? Knipperend fietslampje aan mijn broek, hoofdlamp, zwaailicht?
Slecht idee... Hoe laat?
Ik ren s’avonds met een Tracer360 rond.GSX-MAN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:53:
De trainer had het vanavond over verlichting. Ik heb zelf zelden of nooit met een lamp gelopen, geloof ik één keer met een hoofdlamp. Wat raden jullie aan? Knipperend fietslampje aan mijn broek, hoofdlamp, zwaailicht?
https://www.noxgear.com/tracer360
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
voor sommige automobilisten lijkt het niets uit te maken wat je hebt, soms lijkt het eerder als een aantrekking werken om overhoop gereden te worden :-p
Ik heb zelf altijd een reflecterend vest met groene en rode lampjes, en altijd wel een hoofdlamp van genoeg lumen. Als ik die op volle sterkte zet en vooruit laat schijnen dan stoppen auto's in de regel wel grootlicht
Ik heb zelf altijd een reflecterend vest met groene en rode lampjes, en altijd wel een hoofdlamp van genoeg lumen. Als ik die op volle sterkte zet en vooruit laat schijnen dan stoppen auto's in de regel wel grootlicht
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
sowieso niet knipperen. Dan staat je lamp de helft van de tijd uit. Automobilisten zien je dan niet als ze toevallig op het verkeerde moment kijken en ze kunnen, als ze je wel zien, geen afstand inschatten.GSX-MAN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:53:
zie ook hier, voor hardlopen zijn dezelfde basisprincipes van toepassing lijkt me:
https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
[ Voor 16% gewijzigd door P.O. Box op 29-09-2020 23:04 ]
Gaaf ding, wel serieus geld. Ik heb nooit met lampen gelopen, altijd vertrouwd op mijn eigen oplettendheid, maar dit ziet er wel goed uit. Heb je zelf geen last van het licht, qua zicht 's nachts?NielsTn schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:58:
[...]
Ik ren s’avonds met een Tracer360 rond.
https://www.noxgear.com/tracer360
Goeie tip!P.O. Box schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:02:
[...]
sowieso niet knipperen. Dan staat je lamp de helft van de tijd uit. Automobilisten zien je dan niet als ze toevallig op het verkeerde moment kijken en ze kunnen, als ze je wel zien, geen afstand inschatten.
Slecht idee... Hoe laat?
Zelf heb ik er geen last van het licht. Veelal loop/ren ik met een constant brandende kleur (vaak groen/blauw/rood/oranje). Maar je kan ook uit een van de ander 6-7 flashing modes kiezen.GSX-MAN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
[...]
Gaaf ding, wel serieus geld. Ik heb nooit met lampen gelopen, altijd vertrouwd op mijn eigen oplettendheid, maar dit ziet er wel goed uit. Heb je zelf geen last van het licht, qua zicht 's nachts?
[...]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
In het echte donker loopt rood het fijnst, andere kleuren hebben invloed op mijn nachtzicht omdat het schijnsel ook nog voor een stukje richting je ogen gaat.GSX-MAN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
[...]
Gaaf ding, wel serieus geld. Ik heb nooit met lampen gelopen, altijd vertrouwd op mijn eigen oplettendheid, maar dit ziet er wel goed uit. Heb je zelf geen last van het licht, qua zicht 's nachts?
[...]
Goeie tip!
Ik vind het bedrag eigenlijk goed te overzien, er vanuitgaande dat dit 'the best money can buy' is. Dat moet gaan blijken in de duurzaamheid, bruikbaarheid en hoeveelheid verlichting is gewoon goed. Gisteren liep ik weer eens met alleen zo'n led armband (groen) door het buitengebied ( in het licht begonnen en in het donker geeindigd) en dat voelde een stuk minder veilig icm de passerende auto's.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik heb van de week net bij de Decathlon die lamp voor op je borst gekocht inclusief het achterlicht (het "Iron Man suit). Ik heb ook nog even bij de hoofdlamp gekeken maar die vond ik niet lekker zitten.
Ik heb nu zowel verlichting om zichtbaar te zijn (vestje met ledjes) als verlichting om zelf te kunnen zien. In onze woonplaats zijn er nogal wat slecht verlichte stukken zonder lantaarnpalen en ik merk dat ik met de huidige afstanden die ik loop niet altijd onder de lantaarnpalen kan lopen. Zo kan ik afhankelijk van het rondje wat ik ga lopen en of we met een groep zijn of niet, de juiste verlichting omdoen. En ik heb nog armbandjes die opzij zijn gericht zodat mensen me ook van de zijkant kunnen zien.
Lampjes staan inderdaad nooit op de knipperstand, zorgt ervoor dat automobilisten en fietsers de afstand ook minder goed kunnen inschatten. Plus dat je maar de helft van de tijd zichtbaar bent.
Ik heb nog steeds last van de training van maandag, mijn kuit heeft het zwaar gehad. We gingen met een groep veel harder dan we zouden moeten gaan, maar doordat we allemaal gingen, zetten we ook allemaal door. Een stuk of 18x200m op 3:35-3:40 en twee keer een 1.000m op 4:05. Iets harder dan de respectievelijke 110% en 100% op het schema, maar die 200m zijn wel lekker hoor. Even lekker gas geven
Ik heb nu zowel verlichting om zichtbaar te zijn (vestje met ledjes) als verlichting om zelf te kunnen zien. In onze woonplaats zijn er nogal wat slecht verlichte stukken zonder lantaarnpalen en ik merk dat ik met de huidige afstanden die ik loop niet altijd onder de lantaarnpalen kan lopen. Zo kan ik afhankelijk van het rondje wat ik ga lopen en of we met een groep zijn of niet, de juiste verlichting omdoen. En ik heb nog armbandjes die opzij zijn gericht zodat mensen me ook van de zijkant kunnen zien.
Lampjes staan inderdaad nooit op de knipperstand, zorgt ervoor dat automobilisten en fietsers de afstand ook minder goed kunnen inschatten. Plus dat je maar de helft van de tijd zichtbaar bent.
Ik heb nog steeds last van de training van maandag, mijn kuit heeft het zwaar gehad. We gingen met een groep veel harder dan we zouden moeten gaan, maar doordat we allemaal gingen, zetten we ook allemaal door. Een stuk of 18x200m op 3:35-3:40 en twee keer een 1.000m op 4:05. Iets harder dan de respectievelijke 110% en 100% op het schema, maar die 200m zijn wel lekker hoor. Even lekker gas geven
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Gisteren voor het eerst in twee maanden (toen mijn Achilles serieus begon te protesteren) weer eens een lekkere training afgewerkt : ruim 18 km met allerlei trajectversnellingen zo rond 5-10 km wedstrijdtempo. Hopelijk blijft de lijn een beetje opgaand en kan ik nog een leuke tijd lopen ergens dit jaar.
strava.
strava.
Geeft de Tracer ook nog een beetje omgevingslicht zoals de Runlight van de Decathlon dat doet? Of is het meer om 'gezien' te worden? De Runlight vind ik eigenlijk net te fel op zijn laagste stand.Rudedadude schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:37:
[...]
In het echte donker loopt rood het fijnst, andere kleuren hebben invloed op mijn nachtzicht omdat het schijnsel ook nog voor een stukje richting je ogen gaat.
Ik vind het bedrag eigenlijk goed te overzien, er vanuitgaande dat dit 'the best money can buy' is. Dat moet gaan blijken in de duurzaamheid, bruikbaarheid en hoeveelheid verlichting is gewoon goed. Gisteren liep ik weer eens met alleen zo'n led armband (groen) door het buitengebied ( in het licht begonnen en in het donker geeindigd) en dat voelde een stuk minder veilig icm de passerende auto's.
En qua maatvoering, is het voornamelijk de grootte van de riem wat meegroeit of wordt het LED gedeelte ook groter /kleiner. Ik twijfel een beetje tussen een XL of M/L
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 30-09-2020 08:14 ]
@GSX-MAN Laatst is het er hier ook nog over gegaan rondom de onderstaande quote.
als je met meer leden van de club bij amazon besteld dan ben je voor 10 euro pp klaar, maar je borst/buik verhouding met wel in orde zijn anders schijn je automobilisten in hun gezicht.
als je met meer leden van de club bij amazon besteld dan ben je voor 10 euro pp klaar, maar je borst/buik verhouding met wel in orde zijn anders schijn je automobilisten in hun gezicht.
Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:13:
Hier fan van het dit lampje, lijkt op die van de decathlon maar kost maar 10 euro ipv 30. echter is deze niet in hoogte verstelbaar maar heb nog nooit seinende auto's gehad.
[...]
Nee eigenlijk geeft de Tracer geen omgevingslicht. Het is puur om gezien te worden, wat dan wel weer erg goed werkt.vhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
[...]
Geeft de Tracer ook nog een beetje omgevingslicht zoals de Runlight van de Decathlon dat doet? Of is het meer om 'gezien' te worden? De Runlight vind ik eigenlijk net te fel op zijn laagste stand.
En qua maatvoering, is het voornamelijk de grootte van de riem wat meegroeit of wordt het LED gedeelte ook groter /kleiner. Ik twijfel een beetje tussen een XL of M/L
Geen idee wat betreft de lengte van het lichtsnoer, of dat meegroeit. Ik moet zeggen dat de M/L mij erg goed past, ben 1m94 lang en inmiddels 93kg rond
FTFYMvd1981 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:32:
[...]
Nee eigenlijk geeft de Tracer geen omgevingslicht. Het is puur om er in dit forum gezien mee te worden, wat dan wel weer erg goed werkt.
Geen idee wat betreft de lengte van het lichtsnoer, of dat meegroeit. Ik moet zeggen dat de M/L mij erg goed past, ben 1m94 lang en inmiddels 93kg rond
Die heb ik ook sinds een jaartje ongeveer en bevalt hartstikke prima. Ik wil nog weleens in buitengebieden rondlopen in het donker en dan heb ik niks aan zo'n Tracer360.Arjan90 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:48:
Ik heb van de week net bij de Decathlon die lamp voor op je borst gekocht inclusief het achterlicht (het "Iron Man suit). Ik heb ook nog even bij de hoofdlamp gekeken maar die vond ik niet lekker zitten.
Ik heb de lamp altijd op de minst felle stand en daar heb ik meer dan genoeg licht aan. Op hele donkere stukken heb je dan ook nog de optie om de lamp wat omhoog te zetten.
Een andere groot voordeel is dat ie gewoon via USB oplaadbaar is. Dat scheelt me weer een voorraad batterijen kopen. Die dingen zijn op de een of andere manier altijd op als je ze nodig hebt.
Als brildrager heb ik soms wel een beetje last van de reflectie van het licht in mijn bril glas op stukken waar echt helemaal geen omgevingslicht is, op andere stukken gaat het prima. Als je iets anders kiest zorg er dan ook voor dat het niet hinderlijk is voor je medelopers. Wij hadden in het begin een paar mensen bij ons in de groep met een goedkoop runlight dat je niet kon stellen waardoor hij de hele tijd iedereen liep te verblindenGSX-MAN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
[...]
Overigens vinden mijn medelopers de carnavals-stand van de Tracer ook irritant
Dat vind ik juist altijd een nadeel. Ik vergeet dat ding dan altijd op te laden en als ik hem mee wil nemen is hij leeg. Ik heb gewoon een lading oplaadbare AA batterijen liggen en zodra ik nieuwe pak doe oude in de oplader.InZane schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:43:
[...]
Een andere groot voordeel is dat ie gewoon via USB oplaadbaar is. Dat scheelt me weer een voorraad batterijen kopen. Die dingen zijn op de een of andere manier altijd op als je ze nodig hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 30-09-2020 08:52 ]
Kreeg gisteren ook nog een complimentje van een mede weggebruiker dat ik erg goed zichtbaar was in tegenstelling tot en hoop andere hardlopers. Daar doe je het toch voor uiteindelijk.
Mvd1981 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:32:
[...]
Nee eigenlijk geeft de Tracer geen omgevingslicht. Het is puur om gezien te worden, wat dan wel weer erg goed werkt.
vroeger kon je nog wel op de US-site bestellen maar tegenwoordig krijg je een redirect naar een europese reseller die het ding verkoopt voor 90€

@vhal VPN opzetten met de VS en je kunt er gewoon een bestelling naar NL plaatsen. #tip
Volgens mij is dat niet zo, althans N=1, ik heb 'm in de USA kunnen bestellen, geen redirect of wat dan ook gehad. Zonder VPN met Telfort/KPN internet verbinding...vhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:08:
vroeger kon je nog wel op de US-site bestellen maar tegenwoordig krijg je een redirect naar een europese reseller die het ding verkoopt voor 90€![]()
Ik heb de small (ik had hem oorspronkelijk helemaal niet voor mezelf gekocht, maar voor het fietsen van en naar sport voor m'n dochter), maar dat zit bij mij (1.86, 71kg) eigenlijk prima. Ik heb dus het idee dat de maatvoering nogal amerikaans is (small is medium in europese maten, net als bij inknburn shirts). Meeste licht geeft hij aan de achterkant, dus daar heb je om te lopen niet heel veel aan als schijnsel. Ik heb dus over het algemeen ook een hoofdlamp bij me als piek op de kerstboom.vhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
[...]
Geeft de Tracer ook nog een beetje omgevingslicht zoals de Runlight van de Decathlon dat doet? Of is het meer om 'gezien' te worden? De Runlight vind ik eigenlijk net te fel op zijn laagste stand.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Nu we toch weer in de lampjes discussie zitten. Bij lampjes die je helpen om de omgeving te zien ben ik van hoofdlampje overgestapt op een Runlight achtige (verstelbare versie). Deze heeft voor mij twee duidelijke voordelen:
- Doordat de lamp verder van de ogen is heb ik minder last van reflecties op nevel en regendruppels. Met de hoofdlamp zag ik met vochtig weer soms echt niets meer. Wat ook niet helpt is dat ik brildrager ben.
- De lichtbundel van de borstlamp die ik heb is wat breder, daardoor zie ik nu veel beter waar ik loop. De hoofdlamp had echte een ronde scherpe bundel. 't Was hiermee net of dat je door een WC rol naar de omgeving keek.
Verlossend bericht van Vikingoutdoor in de mailbox dat de Steamtrail a.s. Zaterdag doorgaat. Er was nog even wat twijfel ivm. de corona situatie maar ze hebben groen licht van de gemeente 
Tevens ingeschreven voor mijn eerste officiele (trail) marathon, de 43km Voorne Duin Trail (www.voornesduintrail.nl) op 6 December. Gaat het (hopelijk) toch nog gebeuren dit jaar nadat ik er een paar maanden terug op eigen gelegenheid al een liep.
Daarmee zit de kalender lekker vol de aankomende 3 maanden
Van de week goed geinvesteerd in een knap regenjasje: de Odlo Zeroweight Dual Dry. Afgelopen maandag was het druilerig weer dus gelijk uitgeprobeerd, natuurlijk stopte het toen ik vertrok met regenen dus slechts een licht miezertje meegepakt maar wat vooral opviel was dat ik nauwelijks merkte dat ik een extra laagje aanhad qua temperatuur. Ding ademt echt waanzinnig goed!
Tevens ingeschreven voor mijn eerste officiele (trail) marathon, de 43km Voorne Duin Trail (www.voornesduintrail.nl) op 6 December. Gaat het (hopelijk) toch nog gebeuren dit jaar nadat ik er een paar maanden terug op eigen gelegenheid al een liep.
Daarmee zit de kalender lekker vol de aankomende 3 maanden
Van de week goed geinvesteerd in een knap regenjasje: de Odlo Zeroweight Dual Dry. Afgelopen maandag was het druilerig weer dus gelijk uitgeprobeerd, natuurlijk stopte het toen ik vertrok met regenen dus slechts een licht miezertje meegepakt maar wat vooral opviel was dat ik nauwelijks merkte dat ik een extra laagje aanhad qua temperatuur. Ding ademt echt waanzinnig goed!
Gisteren een rustig loopje buiten op straat gedaan. Wat me opvalt is dat mijn HR langzaam begint te zakken bij dezelfde inspanning.
Kan nu ca. 5:30 lopen met een hartslag van ca. 75% max.
Ga me nu richten op een 5K onder de 20 minuten (van het weekend onder de 21 minuten gelopen). Zit eraan te denken om de komende weken intervallen te plannen. Plan is het volgende:
Week 1: 10x 400 meter (5x @4:00 en 5x @3:45), 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 2: 5x 600 meter @ 4:00
Week 3: 10x 400 meter (5x @4:00 en 5x @3:45), 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 4: 5x 800 meter @ 4:00
Week 5: 10x 400 meter @ 3:45, 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 6: 5x 1000 meter @4:00
Week 7 12x 400 meter @ 3:45
Week 8: 5x 800 meter @ 3:45
Week 9: 5x 1000 meter @ 3:45
Week 10: 3x 1500 @ 3:45
Kan nu ca. 5:30 lopen met een hartslag van ca. 75% max.
Ga me nu richten op een 5K onder de 20 minuten (van het weekend onder de 21 minuten gelopen). Zit eraan te denken om de komende weken intervallen te plannen. Plan is het volgende:
Week 1: 10x 400 meter (5x @4:00 en 5x @3:45), 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 2: 5x 600 meter @ 4:00
Week 3: 10x 400 meter (5x @4:00 en 5x @3:45), 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 4: 5x 800 meter @ 4:00
Week 5: 10x 400 meter @ 3:45, 200 meter rustig tussen de intervallen (6:00)
Week 6: 5x 1000 meter @4:00
Week 7 12x 400 meter @ 3:45
Week 8: 5x 800 meter @ 3:45
Week 9: 5x 1000 meter @ 3:45
Week 10: 3x 1500 @ 3:45
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
KVS was vooral bedoeld als oefenpuntje daarmee, maar ik eindigde tegen het einde wel met de poles gewoon in de handen houden.Roozzz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:51:
[...]
Op een parcours als de KVS? Gewoon niet beginnen aan opruimen. De klimmen en afdalingen zijn zo kort dat je ze beter gewoon in de hand kan houden. Van iedere keer pakken en weer wegsteken wordt niemand vrolijk![]()
Hoe je deze het beste weg kan steken hangt een beetje van het vest af dat je gebruikt en wat je fijn vindt. Ik hanteer deze methode. Dat werkt als een trein en zo heb ik al vele duizenden meters naar beneden gestuiterd. Daarbij ruim ik ze alleen op als ik langere tijd naar beneden ga lopen, dus niet 200m om daarna weer te gaan stijgen. Dan hou ik ze gewoon in de hand.
Ik gebruik een salomon vest, maar heb niet die banden wat die kerel in de video heeft. Eens kijken of ik wat elastische band kan scoren en proberen, ziet er wel zeer werkbaar uit.
Gisteren een 12K gedaan in z2/laag z3 en meteen mijn 250K aangetikt voor deze maand, met de laatste 7 dagen een 95K rennen. Klachten zijn eigenlijk niet bestaand: klein blaartje hier, beetje stijve kuit, beetje wat te verwachten viel ook. Nog een 3 weken te gaan, dus nu vooral nog wat accenten zetten en geen risico's meer nemen. De laatste week gaat de focus dan vooral nog op wandelen (ook relatief veel tijdswinst te pakken en je trained het makkelijker dan rennen) en dan maar hopen dat alles nog door gaat met alle coronamaatregelen.
Alternatief gaat zijn om het Krijtlandpad of Helipad-variant zelfstandig te rennen, mocht de Grizzly afgelast worden.
[ Voor 23% gewijzigd door polthemol op 30-09-2020 10:31 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
@polthemol welk Salomon vest gebruik je? Ik heb de Salomon Adv Skin 5 set en daar zaten best wat van die elastische straps bij die je her en der kunt vastmaken om oa. je poles mee te bevestigen.
Misschien hier ook n=1 maar op meerdere apparaten krijg ik helaas een redirect naar noxgear.atMvd1981 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:14:
[...]
Volgens mij is dat niet zo, althans N=1, ik heb 'm in de USA kunnen bestellen, geen redirect of wat dan ook gehad. Zonder VPN met Telfort/KPN internet verbinding...
Ik weiger voorlopig hardloopkleding te kopen dat duurder is dan mijn duurste paar hardloopschoenenGaargod schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:26:
Van de week goed geinvesteerd in een knap regenjasje: de Odlo Zeroweight Dual Dry.
Paar weken terug op deze manier een lighthound besteld, welke gisteren zonder verzendkosten en inklaringskosten bij me is afgeleverd #goededeal. Via de redirect naar Oostenrijk was deze letterlijk 2x zo duur.
elastiek schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:11:
@vhal VPN opzetten met de VS en je kunt er gewoon een bestelling naar NL plaatsen. #tip
Ik heb nog nooit met een (regen)jas hardgelopen, geen idee of ik dat fijn zou vinden.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik ook niet, gister heerlijk in de stromende regen in korte broek en shirt gelopenGSX-MAN schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:42:
Ik heb nog nooit met een (regen)jas hardgelopen, geen idee of ik dat fijn zou vinden.
Ik ook niet. Of ik nou nat word van m'n zweet of van de regen..GSX-MAN schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:42:
* InZane is trots lid van #teamzweet
De Tracer360 is vooral om gezien te worden.vhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
[...]
De riem/borstband is elastisch. En afhankelijk hoe je em inzet: over je sportkleding of ook nog over een rugzakje.
@Shinji in februari in de ijskoude regen en hagel was ik toch wel blij met mijn jas, ik was de enige die nog op de baan liep. In weer en wind zul je lopen! Bij wedstrijden kan het immers ook tegenvallen.
@InZane mijn vrouw verbaast zich daar bij mij elke keer weer over, ik geloof dat ik ook #teamzweet ben. Vooral op mijn hoofd is het altijd net alsof ik door stortbuien ben gelopen. Garmin's voorspelling klopt bij mij echt niet
@InZane mijn vrouw verbaast zich daar bij mij elke keer weer over, ik geloof dat ik ook #teamzweet ben. Vooral op mijn hoofd is het altijd net alsof ik door stortbuien ben gelopen. Garmin's voorspelling klopt bij mij echt niet
Als het echt heel koud is, draag ik een t-shirt en longsleeve, maar het komt ook wel voor dat ik vervolgens halverwege het t-shirt uitdoe omdat het te warm is. Loop je met dat shirt in je klauwen...Shinji schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:59:
[...]
Ik ook niet, gister heerlijk in de stromende regen in korte broek en shirt gelopenMisschien is het wel prettig bij halve marathon (bijvoorbeeld) of langer maar daar heb ik geen ervaring mee. Zo lang ik loop blijf ik toch wel warm.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik kan 'm voor je bestellen als je wil, met TAKE30 heb ik 30% korting op de MRSP van USD70, komt ie op USD 49, ongeveer EUR 45. Laat maar weten (geldt ook voor anderen natuurlijk, om goed gezien te worden in het donker, of natuurlijk gewoon om mee te pronken & patsen op dit forumvhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:46:
[...]
Misschien hier ook n=1 maar op meerdere apparaten krijg ik helaas een redirect naar noxgear.at
Precies de reden waarom ik ook in #teamregenjas zit.Arjan90 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:01:
@Shinji in februari in de ijskoude regen en hagel was ik toch wel blij met mijn jas, ik was de enige die nog op de baan liep. In weer en wind zul je lopen! Bij wedstrijden kan het immers ook tegenvallen.
...
Nu het daar toch over gaat. Ik heb een Millet Goretex Active jas die aan het einde van zijn levensduur is. Wilde eiegenlijk eens proberen of de trailrun regenjas van Decathlon iets is. Zijn er mensen met ervaring hiermee en mogelijk ook nog kunnen vergelijken met Goretex active materiaal? Op papier lijkt deze jas veel waar voor zijn geld.
Mbt de maat, ik heb hem liever nouw sluitend ivm voorkomen van 'flapperen'
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
En weer eentje afgelast: https://www.atletiek.nl/n...-2020-definitief-afgelast
Niet dat ik zelf meedeed, maar ik ken er wel een paar die er hard voor getraind hebben.
Niet dat ik zelf meedeed, maar ik ken er wel een paar die er hard voor getraind hebben.
Ik heb mij ingeschreven voor de Avantri Dijkenloop (HM) in Schoonoord eind oktober. Zij hebben begin september al een soortgelijk loopje georganiseerd, dus ik had redelijk goede hoop dat de dijkenloop een alternatief kon zijn voor de HM van Amsterdam. Maar met de nieuwe maatregelen vraag ik mij af of ze het door kunnen laten gaan. Wel netjes geregeld trouwens: 10 euro inschrijfgeld waarvan je bij annulering 8 euro terugkrijgt.InZane schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:14:
En weer eentje afgelast: https://www.atletiek.nl/n...-2020-definitief-afgelast
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
De TCS Amsterdam Marathon gaat wel door, maar dan in virtuele vorm. Je kan je inschrijven en dan krijg je een startpakket. Je kan de route die je zelf loopt tracken en uploaden in de app die ontwikkeld wordt/is - dit is over een periode van iets meer dan een week, inclusief de dag dat de marathon oorspronkelijk georganiseerd zou worden.AppieR schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:39:
[...]
Ik heb mij ingeschreven voor de Avantri Dijkenloop (HM) in Schoonoord eind oktober. Zij hebben begin september al een soortgelijk loopje georganiseerd, dus ik had redelijk goede hoop dat de dijkenloop een alternatief kon zijn voor de HM van Amsterdam. Maar met de nieuwe maatregelen vraag ik mij af of ze het door kunnen laten gaan. Wel netjes geregeld trouwens: 10 euro inschrijfgeld waarvan je bij annulering 8 euro terugkrijgt.
Ik zou wel richting Shoonhoven gaan, want Schoonoord ligt ietsje uit de richting.AppieR schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:39:
[...]
Ik heb mij ingeschreven voor de Avantri Dijkenloop (HM) in Schoonoord eind oktober. Zij hebben begin september al een soortgelijk loopje georganiseerd, dus ik had redelijk goede hoop dat de dijkenloop een alternatief kon zijn voor de HM van Amsterdam. Maar met de nieuwe maatregelen vraag ik mij af of ze het door kunnen laten gaan. Wel netjes geregeld trouwens: 10 euro inschrijfgeld waarvan je bij annulering 8 euro terugkrijgt.
Strava Garmin 265
Misschien wel een idee, ik kijk vanavond wel even hoe een VPN werkt (ben geen IT expertMvd1981 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:56:
[...]
Ik kan 'm voor je bestellen als je wil, met TAKE30 heb ik 30% korting op de MRSP van USD70, komt ie op USD 49, ongeveer EUR 45. Laat maar weten (geldt ook voor anderen natuurlijk, om goed gezien te worden in het donker, of natuurlijk gewoon om mee te pronken & patsen op dit forum)!
Geen last van gehad met de mijne, maar als ik er meerdere tegelijk zou bestellen dan kan het goed mogelijk zijn...vhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:56:
[...]
Misschien wel een idee, ik kijk vanavond wel even hoe een VPN werkt (ben geen IT expert). Mogelijk komen er wel importkosten bij denk ik...
Tim_W schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:50:
[...]
Ik zou wel richting Shoonhoven gaan, want Schoonoord ligt ietsje uit de richting.
offtopic:
Ga dan vooral naar Schoonhoven en niet Shoonhoven. Anders kom je nog verkeerd uit.
Ga dan vooral naar Schoonhoven en niet Shoonhoven. Anders kom je nog verkeerd uit.
Punctuality is the politeness of kings
Ligt aan de totale kosten (inclusief verzenden) die worden opgegeven door de verzender. In mijn geval was dat USD 30 en daarmee volgens mij net onder de grens waarbij je moet betalen. Al is het volgens mij ook vaak een kwestie van geluk dan wel pech hebben.
Mvd1981 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:59:
[...]
Geen last van gehad met de mijne, maar als ik er meerdere tegelijk zou bestellen dan kan het goed mogelijk zijn...
Ik heb een regenjack van Asics. Zo ongeveer het duurste stukje hardloopgear (m.u.v. schoenen en horloge) dat ik heb en wat ik zo ongeveer het minst draagKnOeFz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:00:
[...]
Precies de reden waarom ik ook in #teamregenjas zit.Temperaturen rond t vriespunt, icm harde wind en regen maken een regenjas voor mij onmisbaar. Ook nog een petje op om mijn bril droog te houden
Tijd voor een setje Alphafly's dan?Roadman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:21:
[...]
Ik weiger voorlopig hardloopkleding te kopen dat duurder is dan mijn duurste paar hardloopschoenen
Over kleding gesproken... Had een oranje-rood shirt van Nike besteld, dat was in elk geval de kleur op het online plaatje. Blijkt dat ding zalmroze te zijn...
big nope.
Ik heb afgelopen winter dit jack gebruikt, heb ermee door onverwachte hagelbuien etc gelopen:
https://www.decathlon.nl/...gular-winter/_/R-p-303991
Jack bevalt mij prima, maar ik heb geen ander jack om het mee te vergelijken.
https://www.decathlon.nl/...gular-winter/_/R-p-303991
Jack bevalt mij prima, maar ik heb geen ander jack om het mee te vergelijken.
Ik heb geen signature
Iemand die nog wil deelnemen aan de (volgeboekte) Duinentrail Schoorl?
https://www.mudsweattrails.nl/duinentrail_schoorl
Ik sta ingeschreven voor de 37km, maar verwacht niet mee te kunnen doen en overschrijven kan alleen vanavond nog. PM me bij interesse.
Ik sta ingeschreven voor de 37km, maar verwacht niet mee te kunnen doen en overschrijven kan alleen vanavond nog. PM me bij interesse.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Tegenwoordig best hip en past prima bij de roze Vaporfly'sKrylinck schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:51:
Over kleding gesproken... Had een oranje-rood shirt van Nike besteld, dat was in elk geval de kleur op het online plaatje. Blijkt dat ding zalmroze te zijn...big nope.
Niks op de agenda vanavond, dus maar weer een rondje gelopen. Viel vies tegen, zal wel aan bootcamp en hardlopen gisteren liggen.
Slecht idee... Hoe laat?
Typisch rondje hardlopen daarstraks, ik liep weg in het zonnetje en ik kwam een half uurtje later volledig doorweekt weer terug. Erg fijn van die stortbuien die ter plekke ontstaan 
* Roozzz is wederom aanwezig als onderdeel van het parcoursteam
En als unique selling point heb je kans om ondergetekende in levende lijve te aanschouwenPositron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:18:
Iemand die nog wil deelnemen aan de (volgeboekte) Duinentrail Schoorl?
* Roozzz is wederom aanwezig als onderdeel van het parcoursteam
Als je onderdeel bent van #teamzweet heb je altijd hetzelfde hoorRoozzz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:37:
Typisch rondje hardlopen daarstraks, ik liep weg in het zonnetje en ik kwam een half uurtje later volledig doorweekt weer terug. Erg fijn van die stortbuien die ter plekke ontstaan

Vanavond weer de laatste training van de maand gehad, heerlijk! Meteen maar even de balans opgemaakt en volgens Garmin 189 kilometer gelopen, weer een maandrecord te pakken
Vandaag weer intervaltraining gehad. Echt bizar hoe snel je progressie boekt als je 2 keer in de week gaat lopen met een trainingsidee..
Ik loop nu al zo veel beter qua uithoudingsvermogen dan een paar weken geleden, toen ik hiermee begon.
Die progressie is best motiverend moet ik eerlijk zeggen.
Ik loop nu al zo veel beter qua uithoudingsvermogen dan een paar weken geleden, toen ik hiermee begon.
Die progressie is best motiverend moet ik eerlijk zeggen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Grappig dat het in het topic vandaag veel over de tracer360 gaat, de mijne is vandaag (eindelijk) binnengekomen. Gelukkig heeft de douane ook niks met het pakketje gedaan en ben ik dus voor €34,67 inclusief verzenden klaar ($39,99 aanbieding i.v.m. Memorial day geloof ik).
Je moet inderdaad gebruik maken van een vpn anders wordt je naar de veelste dure EU distributeur doorverwezen (tunnelbear geeft 500mb per maand gratis via vpn, heb ik zelf succesvol op Android gebruikt). A.s. black friday verwacht ik dat er wel weer een mooie actie zal zijn, mogelijk al eerder.
Je moet inderdaad gebruik maken van een vpn anders wordt je naar de veelste dure EU distributeur doorverwezen (tunnelbear geeft 500mb per maand gratis via vpn, heb ik zelf succesvol op Android gebruikt). A.s. black friday verwacht ik dat er wel weer een mooie actie zal zijn, mogelijk al eerder.
Dat is dan wel weer mooi roze, ergens. Maar mijn Vaporflies zijn... groen/blauw/wit of zo, vrij neutraal. Ik heb echt niks waarmee zalmroze ook maar enigszins te combineren isvhal schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:22:
[...]
Tegenwoordig best hip en past prima bij de roze Vaporfly's
Normaal loop ik altijd in de Zeeuwse polder waar mijn enige hoogtemeters bestaan uit het op-en aflopen van de dijkjes.
Deze week ben ik in een gebied met iets meer hoogteveschil. Natuurlijk mijn schoenen meegenomen. Pfff valt dat even tegen. Bij de eerste klim begon alles gelijk te protesteren.
Achteraf toch een leuk eerste rondje.
Deze week ben ik in een gebied met iets meer hoogteveschil. Natuurlijk mijn schoenen meegenomen. Pfff valt dat even tegen. Bij de eerste klim begon alles gelijk te protesteren.
Achteraf toch een leuk eerste rondje.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Gisteren weer een route in elkaar geklikt en kwam er achter dat ik nu qua kilometers vanaf mijn huis naar een leuk stukje natuurgebied in de buurt kan lopen zonder dat ik eerst met de fiets of auto moet
dus vanochtend lekker die kant op gelopen. Natuurlijk met de Stox aan, al heb ik er zo ongeveer net zolang over gedaan om die dingen fatsoenlijk aan te trekken dan dat ik daadwerkelijk 13km heb gelopen
Geen kramp gehad al had ik de eerste kilometers wel een beetje een zwaar gevoel in de benen en is het vandaag ook niet zo koud. Verder zitten ze prima en ze geven een lekker stabiel gevoel bij mijn enkel en kuiten tijdens het lopen, dus ik denk dat ik de running socks lekker ga houden.
Ohja, weet iemand hier hoe je op een fenix uit kan zoomen op het kaartje tijdens een run? Best wel handig als je verkeerd loopt en geen idee hebt welke kant je nu eigenlijk wel op moet
Geen kramp gehad al had ik de eerste kilometers wel een beetje een zwaar gevoel in de benen en is het vandaag ook niet zo koud. Verder zitten ze prima en ze geven een lekker stabiel gevoel bij mijn enkel en kuiten tijdens het lopen, dus ik denk dat ik de running socks lekker ga houden.
Ohja, weet iemand hier hoe je op een fenix uit kan zoomen op het kaartje tijdens een run? Best wel handig als je verkeerd loopt en geen idee hebt welke kant je nu eigenlijk wel op moet
@Poekie heeft voor ons al een keer opgezocht dat je bij oa de FR's de up knop ingedrukt moet houden om in het koers menu te komen. Wellicht is dit bij de Fenix ook zo.BastiaanN schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:21:
...
Garmin FR245M + HRM-RUN
@BastiaanN zo uit mijn hoofd als je de kaart op je scherm hebt staan middelste li. knop ingedrukt houden en dan kan je zoomen en pannen selecteren met de (start/Garmin) re knop.
Nog ongeveer 2 kilo eraf, dan zit mijn BMI onder de 30. Trainen gaat ook een stuk lekkerder dan 3 maanden geleden.
Slecht idee... Hoe laat?
In een heel andere categorie van gewicht: ik heb nergens last van qua tekort aan energie, maar merk wel dat ik afgelopen maand toch weer een kilo ben afgevallen. Ik ben al niet stevig gebouwd, maar ik weeg nog geen 60kg met ongeveer 1.80m. Het doel van mij is nooit afvallen geweest, maar het ging vanzelf en een deel daarvan vond ik prima. Nu is het wel klaar. Voor degenen die veel lopen: hoe blijf je op gewicht? Ik heb het idee dat ik naar de volle kwark ofzo moet gaan grijpen ipv magere kwark, maar dat voelt ook zo drastisch en maakt het dan het verschil? Het is ook niet zo dat ik meer kan eten bij een maaltijd dan ik al doe: ik zit altijd goed vol. 's Middags en 's ochtends eet ik drie boterhammen, met allerlei soorten beleg als kaas, pindakaas, hagelslag, appelstroop, etc. Er past ook wel dagelijks een koekje in
Ik moet dus eigenlijk ergens dezelfde hoeveelheid eten, maar dan met meer voedingswaarden. Iemand een idee wat ik kan doen om ook gelijk wat extra effect op (spier)herstel te hebben?
Supplementen misschien. Ik weet niet hoeveel je loopt per maand, maar als jij degene bent die deze week al 27 km gelopen hebt en afgelopen maand 183 kan ik me voorstellen dat je wat extra koolhydraten kan gebruiken. En spierherstel kan je uit eiwitten halen.
Slecht idee... Hoe laat?
Eindelijk weer richting de 200km gelopen afgelopen maand. Het gaat langzaam aan weer de goede kant op.
Verwacht dit weekend de 2000km voor dit jaar aan te tikken. Dat is toch een hele verbetering ten opzichte van de 1400km over het hele vorige jaar
Helaas is het wel wat karig wat wedstrijden betreft
Verwacht dit weekend de 2000km voor dit jaar aan te tikken. Dat is toch een hele verbetering ten opzichte van de 1400km over het hele vorige jaar
Helaas is het wel wat karig wat wedstrijden betreft
Trenara zei ik morgen moest lopen, maar ik had vanavond meer tijd. De gratis versie van Trenara zet de trainingen standaard op wo, vr en zal. Terwijl ik ben op di, do en zal/zo te lopen. Geen idee of het in de app uitmaakt als ik niet de exacte dagen volg.
Vanavond dus, 2km rustig + 3km snel + 5km rustig. Weeral 10km op de teller is met een vrij laag gemiddelde voor mij. Maar prima voor nu en hoe fit ik nu ben.
Naast 3x lopen en 1x fietsen als het weer meezit wil ik de andere dagen wat aan krachttraining gaan doen thuis. Puur op lichaamsgewicht. Jullie nog tips hiervoor? Goede apps om te gebruiken bijvoorbeeld, of YouTube kanalen.
Vanavond dus, 2km rustig + 3km snel + 5km rustig. Weeral 10km op de teller is met een vrij laag gemiddelde voor mij. Maar prima voor nu en hoe fit ik nu ben.
Naast 3x lopen en 1x fietsen als het weer meezit wil ik de andere dagen wat aan krachttraining gaan doen thuis. Puur op lichaamsgewicht. Jullie nog tips hiervoor? Goede apps om te gebruiken bijvoorbeeld, of YouTube kanalen.
Wij hebben dan ongeveer dezelfde bouw: 180cm en 60kg. Het simpele antwoord is toch echt meer eten, maar dan wel de goede dingen. Ik let erop dat ik per dag minstens 100 gram eiwit eet, dat is echt de ondergrens. Verder loop ik rond met een Apple Watch die redelijk nauwkeurig aangeeft wat ik verbruik tijdens mijn dagelijkse bestaan (inclusief trainingen dus). Wat eraf gaat moet er ook weer bij, al heb ik de neiging om dat 's avonds in een binge te doen en da's natuurlijk niet optimaal. Maar goed. Behalve een klein randje vet door het overeten in de avond behoud ik goed mijn spieren.Arjan90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
In een heel andere categorie van gewicht: ik heb nergens last van qua tekort aan energie, maar merk wel dat ik afgelopen maand toch weer een kilo ben afgevallen. Ik ben al niet stevig gebouwd, maar ik weeg nog geen 60kg met ongeveer 1.80m. Het doel van mij is nooit afvallen geweest, maar het ging vanzelf en een deel daarvan vond ik prima. Nu is het wel klaar. Voor degenen die veel lopen: hoe blijf je op gewicht? Ik heb het idee dat ik naar de volle kwark ofzo moet gaan grijpen ipv magere kwark, maar dat voelt ook zo drastisch en maakt het dan het verschil? Het is ook niet zo dat ik meer kan eten bij een maaltijd dan ik al doe: ik zit altijd goed vol. 's Middags en 's ochtends eet ik drie boterhammen, met allerlei soorten beleg als kaas, pindakaas, hagelslag, appelstroop, etc. Er past ook wel dagelijks een koekje inIk moet dus eigenlijk ergens dezelfde hoeveelheid eten, maar dan met meer voedingswaarden. Iemand een idee wat ik kan doen om ook gelijk wat extra effect op (spier)herstel te hebben?
Dat komt ook door het doen van krachttrainingen. Die zijn echt heel, heel, heel belangrijk voor hardlopers. Zie onderstaand plaatje voor een voorbeeld van hoe ik m'n core/kracht doe. Dit heb ik gisteren gedaan en ik doe er drie per week, met net een verschillende focus. De rotatie van gisteren was een algemene krachttraining met wat explosiviteit (slam ball oefeningen) en rek/krachtoefeningen voor mijn gluteus medius beiderzijds. Dat laatste vooral ter ondersteuning van m'n lopersknie.
Core blijft altijd ongeveer hetzelfde qua omvang, maar telkens met wat andere oefeningen. Verder kies ik uit hersteloefeningen, explosieve oefeningen en/of kracht in het bovenlichaam OF onderlichaam.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Xn75ETWW4XRWkZInjJ0CHfy.jpg?f=user_large)
Indeed. Hierzo beschrevenm-vw schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
@Poekie heeft voor ons al een keer opgezocht dat je bij oa de FR's de up knop ingedrukt moet houden om in het koers menu te komen. Wellicht is dit bij de Fenix ook zo.
zojuist dus Tunnelbear gebruikt om een bestelling te plaatsen, het voelt wel een beetje als cheaten want dit scheelt gewoon 50€ tov de Europese prijzenMr_Tomatohead schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:20:
Grappig dat het in het topic vandaag veel over de tracer360 gaat, de mijne is vandaag (eindelijk) binnengekomen. Gelukkig heeft de douane ook niks met het pakketje gedaan en ben ik dus voor €34,67 inclusief verzenden klaar ($39,99 aanbieding i.v.m. Memorial day geloof ik).
Wellicht dat het ding nog wel goedkoper wordt tijdens BF maar ik heb geen geduld om te wachten (en ws zal de levertijd ook wel een paar weken zijn)
Ik heb jouw voorbeeld ook maar even gevolgd, goed voor de bingo kaartvhal schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:56:
[...]
zojuist dus Tunnelbear gebruikt om een bestelling te plaatsen, het voelt wel een beetje als cheaten want dit scheelt gewoon 50€ tov de Europese prijzen
Wellicht dat het ding nog wel goedkoper wordt tijdens BF maar ik heb geen geduld om te wachten (en ws zal de levertijd ook wel een paar weken zijn)
En nadat mijn vorige reflectievestje in rook opging, voelt het ergens ook goed om een iets meer premium dingetje te hebben dan gewoon een rebranded hesje uit China
Ik ook, en dat vrees ik ook javhal schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:30:
@Roozzz ik hoop dat het ding wat duurzamer is dan zo'n hesje, waarschijnlijk komt die Tracer ook gewoon uit China
Wow, 6 boterhammen, dat vind ik heel weinig. Nu weeg ik boven de 80 met 1m83, maar toch. Als ik wil afvallen beperk ik me tot 7 boterhammen per dag en dan krijg ik hongerklop tegen het avondeten. Maar goed, als je met je huidige dieet verder voldoende van alle goede dingen zoals groente, fruit en volkoren granen enzo binnen krijgt en je het lastig vind om meer te eten dan lijkt chocomel me de makkelijkste manier om calorieen te tanken. Met 60 kilo kun je ongeveer 3km op een glas chocomel.Arjan90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
In een heel andere categorie van gewicht: ik heb nergens last van qua tekort aan energie, maar merk wel dat ik afgelopen maand toch weer een kilo ben afgevallen. Ik ben al niet stevig gebouwd, maar ik weeg nog geen 60kg met ongeveer 1.80m. Het doel van mij is nooit afvallen geweest, maar het ging vanzelf en een deel daarvan vond ik prima. Nu is het wel klaar. Voor degenen die veel lopen: hoe blijf je op gewicht? Ik heb het idee dat ik naar de volle kwark ofzo moet gaan grijpen ipv magere kwark, maar dat voelt ook zo drastisch en maakt het dan het verschil? Het is ook niet zo dat ik meer kan eten bij een maaltijd dan ik al doe: ik zit altijd goed vol. 's Middags en 's ochtends eet ik drie boterhammen, met allerlei soorten beleg als kaas, pindakaas, hagelslag, appelstroop, etc. Er past ook wel dagelijks een koekje inIk moet dus eigenlijk ergens dezelfde hoeveelheid eten, maar dan met meer voedingswaarden. Iemand een idee wat ik kan doen om ook gelijk wat extra effect op (spier)herstel te hebben?
Regeren is vooruitschuiven
@Arjan90
Volgens mij is het gewoon een kwestie van calorieën tellen. Mijn AppleWatch verteld me hoeveel ik per dag verbrand (gemiddeld 2900). Ik merk letterlijk als ik elke 2300 aan calorieën tot me neem dat ik elke 2 weken 1 kilo afval. Dus nu probeer ik precies die 2900 aan te houden want ik zit op mijn gewenste gewicht. Uiteraard werkt het precies hetzelfde met aankomen.
Een kanttekening is wel dat ik overdag op maaltijdvervangende shakes leef dus het is voor mij heel makkelijk om te tellen.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van calorieën tellen. Mijn AppleWatch verteld me hoeveel ik per dag verbrand (gemiddeld 2900). Ik merk letterlijk als ik elke 2300 aan calorieën tot me neem dat ik elke 2 weken 1 kilo afval. Dus nu probeer ik precies die 2900 aan te houden want ik zit op mijn gewenste gewicht. Uiteraard werkt het precies hetzelfde met aankomen.
Een kanttekening is wel dat ik overdag op maaltijdvervangende shakes leef dus het is voor mij heel makkelijk om te tellen.
Noten! Enorm gezond, bomvol calorieën (50 gram en je hebt 300kcal binnen!), bron van eiwitten (zei iemand spierherstel?), vitamine E, vitamine B1 en een lading mineralen: ijzer, seleen, magnesium, mangaan, zink, koper, enzovoort.Arjan90 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
Ik moet dus eigenlijk ergens dezelfde hoeveelheid eten, maar dan met meer voedingswaarden. Iemand een idee wat ik kan doen om ook gelijk wat extra effect op (spier)herstel te hebben?
Hoort sowieso in je voedingspatroon thuis maar is van alle gezonde opties veruit de grootste caloriebom.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En ze zijn ook nog eens lekker!kenneth schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Noten! Enorm gezond, bomvol calorieën (50 gram en je hebt 300kcal binnen!), bron van eiwitten (zei iemand spierherstel?), vitamine E, vitamine B1 en een lading mineralen: ijzer, seleen, magnesium, mangaan, zink, koper, enzovoort.
Hoort sowieso in je voedingspatroon thuis maar is van alle gezonde opties veruit de grootste caloriebom.
Dat moet maar net je ding wezen. Ik ben veel te gek op eten wat dat betreft, maar ik moet zeggen dat wij wel zeer bewust eten. Geen gedoe uit pakjes enzo.EgoPro schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:28:
@Arjan90
Met 180 en 72kg ben ik op zich wel tevreden. Mag op zich weer wat meer richting de 70 zijn, maar dat gaat met de oplopende kilometers langzaam aan weer de goede kant op.
Hier ook een bewuste eter en heb geluk met mijn bouw en stofwisseling. Let eigenlijk niet echt op wat ik eet, wel gezond en niks uit pakjes. Maar ik tel geen calorieën of voedingsstoffen. Heb dat wel een tijdje voor de lol gedaan in MyFitness pal app samen met Garmin Connect.
En zag dat als ik maar zorg voor de afwisseling en genoeg eiwitten/koolhydraten etc. eet het wel goed zit. Kwark of yoghurt eet ik vaak als tussendoortje en dan de volle met wat granola ofzo. Soms een proteïne shake om snel wat eiwitten etc. binnen te krijgen of als ik meer sport in de week.
Verbrand zo'n 1900 calorieën per dag als ik niks doe, en gemiddeld zit ik op 2500-3000 per dag.
Volgens de digitale weegschaal bij basic fit weeg ik 63 kg met 15% vet momenteel. Ben 1.70m en man van 41 En ik ben geen bodybuilder maar ben ook geen sprietje. Het zou beter kunnen maar de pepernoten/chips biertjes en nootjes zijn ook gewoon lekker en die neem ik dan ook gewoon ;-)
Weeg het al en paar jaar daar en schommel zo nu en dan maar nooit meer dan 18% vet en gewicht tussen de 60-64 kg.
En zag dat als ik maar zorg voor de afwisseling en genoeg eiwitten/koolhydraten etc. eet het wel goed zit. Kwark of yoghurt eet ik vaak als tussendoortje en dan de volle met wat granola ofzo. Soms een proteïne shake om snel wat eiwitten etc. binnen te krijgen of als ik meer sport in de week.
Verbrand zo'n 1900 calorieën per dag als ik niks doe, en gemiddeld zit ik op 2500-3000 per dag.
Volgens de digitale weegschaal bij basic fit weeg ik 63 kg met 15% vet momenteel. Ben 1.70m en man van 41 En ik ben geen bodybuilder maar ben ook geen sprietje. Het zou beter kunnen maar de pepernoten/chips biertjes en nootjes zijn ook gewoon lekker en die neem ik dan ook gewoon ;-)
Weeg het al en paar jaar daar en schommel zo nu en dan maar nooit meer dan 18% vet en gewicht tussen de 60-64 kg.
Hey @vhal we zijn avatarbuddies 
Ik ben met 1m65 en 66kg nu in ieder geval niet meer te zwaar, maar moet zeker wel opletten dat ik mezelf weer laat gaan (ik ben een stresseter en dit hele thuiswerken is funest - vandaar het vele hardlopen om te kunnen blijven relativeren). Maar nu weer drie weken echt niet naar kantoor mogen... zucht. Ik ga m'n best doen.
Ik denk dat noten de makkelijkste manier zijn om snel gezonde calorieën binnen te krijgen. Toen ik actief calorieën telde verbaasde ik me over hoe weinig noten eigenlijk maar in mijn budget pasten als tussendoortje (ok, chocola was erger, maar chocolaaaa - ik ben wat dat betreft wel echt een vrouw
) dus toen bedacht dat zelf notenrotsjes maken met ongezouten/ongebrande noten en hele pure chocola (de appie heeft 70% chocola die prima is voor bakken/dit soort avonturen) wel de GI ok hield en mijn chocoladebehoefte stilde, dan kon ik met een klein beetje snoep toch die sweet tooth verzadigen. Nu ik er weer aan denk, misschien moet ik dat maar weer doen
Beter dan de daim die ik gister bij de ikea heb meegenomen....
Al heb ik weinig last van hongerklop meestal, ik graas gewoon, en zodra ik begin, blijf ik gaan. Verschrikkelijk onhandig, maar inmiddels heb ik geleerd dat ik prima nuchter rustige lange duurlopen kan doen. Zolang ik maar wel genoeg drink (water/thee).
Ik ben met 1m65 en 66kg nu in ieder geval niet meer te zwaar, maar moet zeker wel opletten dat ik mezelf weer laat gaan (ik ben een stresseter en dit hele thuiswerken is funest - vandaar het vele hardlopen om te kunnen blijven relativeren). Maar nu weer drie weken echt niet naar kantoor mogen... zucht. Ik ga m'n best doen.
Ik denk dat noten de makkelijkste manier zijn om snel gezonde calorieën binnen te krijgen. Toen ik actief calorieën telde verbaasde ik me over hoe weinig noten eigenlijk maar in mijn budget pasten als tussendoortje (ok, chocola was erger, maar chocolaaaa - ik ben wat dat betreft wel echt een vrouw
Al heb ik weinig last van hongerklop meestal, ik graas gewoon, en zodra ik begin, blijf ik gaan. Verschrikkelijk onhandig, maar inmiddels heb ik geleerd dat ik prima nuchter rustige lange duurlopen kan doen. Zolang ik maar wel genoeg drink (water/thee).
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Dure optie voor wat gezonde calorieën zijn avacados
Ik heb even de NN Hardloopplanner uitgeprobeerd.
En hoewel ik zie dat-ie goed z'n best doet, denk ik dat ik het toch maar liever handmatig blijf doen op afstandmeten.nl. Die van NN maakt rare keuzes
(Vooral veel "straatje in, omkeren, en weer uit", waarschijnlijk om de afstand passend te maken)
Maar het idee vind ik wel heel gaaf, overigens.
Dat is zo'n beetje mijn streefgewicht, maar heb nog een end te gaan (nu op 82kg op 1.67)
En hoewel ik zie dat-ie goed z'n best doet, denk ik dat ik het toch maar liever handmatig blijf doen op afstandmeten.nl. Die van NN maakt rare keuzes
(Vooral veel "straatje in, omkeren, en weer uit", waarschijnlijk om de afstand passend te maken)
Maar het idee vind ik wel heel gaaf, overigens.
Jaloers!Poekie schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:13:
Ik ben met 1m65 en 66kg nu in ieder geval niet meer te zwaar[...]
Dat is zo'n beetje mijn streefgewicht, maar heb nog een end te gaan (nu op 82kg op 1.67)
[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 02-10-2020 12:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Moet je die wel lekker vinden. Zie mijn vrouw ook weleens een broodje met een berg avocado en hüttenkäse maken, maar dat krijg ik echt niet naar binnen.Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:29:
Dure optie voor wat gezonde calorieën zijn avacados avocado's.
Net tussen de middag werd ik trouwens verwend met een bagel met roerei en zalm. Dat was dan wel weer top
Stukken beter dan een shake iig
[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 02-10-2020 13:11 ]
@anandus Probeer https://trailrouter.com/ eens? Die werkt ook best aardig, mits openstreetmap data voor jouw locatie enigszins klopt
Die is echt heel geinig, en best accuraat. Thanks!Zr40 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12:
@anandus Probeer https://trailrouter.com/ eens? Die werkt ook best aardig, mits openstreetmap data voor jouw locatie enigszins klopt
Omdat ik meestal ongeveer hetzelfde rondje loop is dit stiekem wel leuk, even een net ander rondje laten plannen!Zr40 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12:
Al ben ik wel fan van niet-twee-keer-hetzelfde-stuk tenzij het echt niet kan anders kan, en het vinkje 'avoid repetition' is daar niet helemaal goed in, wel leuk om eens inspiratie op te doen voor een ander rondje, zelf tweaken kan altijd nog.
En helemaal ideaal voor het woon-werkverkeer, als dat weer mag
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Toevallig gisteren een mooi filmpje gezien over Ricky Gates die de VS te voet oversteekt (3.700 mijl in 5 maanden). Ter inspiratie voor de mensen hier met ultra ambities @polthemol @Blomminator
Maar voor een ieder wat mij betreft zeker het kijken waard. Aanleiding was de toenemende verdeeldheid in de VS en de wens om meer contact te krijgen met zijn landgenoten. Dus dan is een solotochtje door de VS kennelijk een logische optie
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.