"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik had ook echt de 25km workout gestart, en na afsluiting kreeg ik ook gewoon een melding dat de workout beeindigd was, en hij staat zelfs in de resultaten lijst gewoon onder dezelfde naam ("hardlopen licht tempo") als de workout van 25km "hardlopen licht tempo" die nu op donderdag staat.
edit: zie net een video in mijn trainingsprogramma (van de coach) over "how to run faster":
- quote: als een halfmarathon loper 14mijl ipv 10mijl traint loopt ie 7 min sneller
- quote: andere manier van trainen is interval: 4 tot 8 intervallen van 800m
De inhoud van de video klopt zelfs niet met het programma, dat moet toch bij Garmin ook iemand zien

[ Voor 87% gewijzigd door Stefke op 23-09-2020 10:12 ]
Wij wonen in Noorwegen. Dus aan hoogtemeters, bergen en blubber geen gebrek
:fill(white):strip_exif()/f/image/gwUC4I6Zz4ifa2reFJcF1UMe.png?f=user_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Supergaaf, ik heb daar hele mooie loopjes gedaan.Rene schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:26:
[...]
Wij wonen in Noorwegen. Dus aan hoogtemeters, bergen en blubber geen gebrek
[Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Het is volgens mij voor het eerst in maanden dat ik ernaar kijk... Mijn Apple Watch geeft een zeer consequente waarde zoals verwacht. Echter wat te laag! Haha. Denk dat m'n 'echte' VO2-max ergens rond de 63 ml/kg/min hangt, op basis van eerdere juiste(re) tests die ik heb gedaan.Tinusvolkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:07:
[...]
Aha, dus kan beter ook maar een garmin horloge kopen danop m'n apple watch is de VO2max vastgeroest... hopelijk fixen ze het een keer...
Ik besteed er geen aandacht aan in elk geval. Trainen probeer ik in powerzones te doen (duurlopen), een combinatie van power en hartslag (threshold) of pace obv concurrentie en ervaring (races).
![]() | ![]() |
Goed bezigKrylinck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:52:
[...]
Het is volgens mij voor het eerst in maanden dat ik ernaar kijk... Mijn Apple Watch geeft een zeer consequente waarde zoals verwacht. Echter wat te laag! Haha. Denk dat m'n 'echte' VO2-max ergens rond de 63 ml/kg/min hangt, op basis van eerdere juiste(re) tests die ik heb gedaan.
Ik besteed er geen aandacht aan in elk geval. Trainen probeer ik in powerzones te doen (duurlopen), een combinatie van power en hartslag (threshold) of pace obv concurrentie en ervaring (races).
[Afbeelding] [Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Heb niet al te lang geleden ook eens 16:47 gelopen zonder VaporfliesTinusvolkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:53:
[...]
Goed bezig, ja met vaporfly's (toch?) zou ik ook een hogere VO2Max hebben
Daling van ~11,5% in anderhalve week tijd. Best behoorlijk aangezien ik niet eens heel ziek was.
Nu weer rustig opbouwen, was wel weer lekker om te lopen.
Haha netjesKrylinck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:56:
[...]
Heb niet al te lang geleden ook eens 16:47 gelopen zonder Vaporflies
PS heb je onlangs een naam change gedaan op tweakers? Kan jouw namelijk niet echt herinneren dat jouw naam hier vaak voor kwam tot een paar maanden geleden, maar je bent wel mede topicstarter al veel versies van dit forum. Ook aan je prestaties te zien loop je al even mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-09-2020 11:06 ]
Heeeeeele lange pauze gehad, aka jezelf doodwerken. En nu blijkt dat bepaalde onderdelen van de medische sector geslotener raken en vooral sprake is van politieke intriges en vriendjespolitiek en ik daardoor niet verder kom, neem ik weer wat meer tijd voor mezelf.Tinusvolkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:04:
[...]
Haha netjeshier eerst is een keer onder de 18 minuten duiken...
PS heb je onlangs een naam change gedaan op tweakers? Kan jouw namelijk niet echt herinneren dat jouw naam hier vaak voor kwam tot een paar maanden geleden, maar je bent wel mede topicstarter al veel versies van dit forum. Ook aan je prestaties te zien loop je al even mee.
Aha verstandigKrylinck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:14:
[...]
Heeeeeele lange pauze gehad, aka jezelf doodwerken. En nu blijkt dat bepaalde onderdelen van de medische sector geslotener raken en vooral sprake is van politieke intriges en vriendjespolitiek en ik daardoor niet verder kom, neem ik weer wat meer tijd voor mezelf.
Maar best lange pauze geweest? aangezien ik hier ook alweer 1.5 jaar rond loop.
Verder heb je qua sporten niet echt stil gezeten anders loop je geen 16 minuten op een 5km.
Verstandig zoals je het dus doet.
[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 23-09-2020 12:41 ]
Thanks, ja, hardlopen gaat altijd door. Heb af en toe wel eens een berichtje in het topic gegooid, maar meer ook niet. Toen het topic startte heb ik wel heel wat tekst aangeleverd. Moet die eigenlijk nog eens afmaken met de extra opgedane kennis van de afgelopen tijd, maar ik denk dat Kenneth ook wel het eea heeft aangevuld over de tijd.Tinusvolkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:17:
[...]
Aha verstandigmooi dat je iig weer terug bent.
Maar best lange pauze geweest? aangezien ik hier ook alweer 1.5 jaar rond loop.
Verder heb je qua sporten niet echt stil gezeten anders loop je geen 16 minuten op een 5km.
Heb trouwens weer last van m'n linker knie, de oude bekende lopersknie die altijd opspeelt als ik teveel train. Was gisteren een stukje gaan dribbelen omdat ik me niet fit voelde, kwam dan toch op ongeveer 18 km uit en dat was waarschijnlijk wat teveel na die 5k van zaterdag en de halve marathon duurtempo van zondag (of überhaupt die 80 km van vorige week). Wilde vandaag nog een stukje uitlopen, maar misschien maar even niet doen.
Voor iedereen die de ene voet voor de andere zet. Wat is je ervaring?Anoniem: 91868 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:52:
Is dit topic echt voor de duurlopers of ook voor sprinters? (alles onder 800m)
Een 'stukje' dribbelen terwijl je je niet fit voelt en dan alsnog 18km in 4.41 op de km doenKrylinck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:47:
[...]
Heb trouwens weer last van m'n linker knie, de oude bekende lopersknie die altijd opspeelt als ik teveel train. Was gisteren een stukje gaan dribbelen omdat ik me niet fit voelde, kwam dan toch op ongeveer 18 km uit en dat was waarschijnlijk wat teveel na die 5k van zaterdag en de halve marathon duurtempo van zondag (of überhaupt die 80 km van vorige week). Wilde vandaag nog een stukje uitlopen, maar misschien maar even niet doen.
Daar kan ik alleen maar van dromen. Of nou ja, ik red het misschien wel soort van bijna, maar dat zal zeker niet comfortabel voelen
Maar goed, het is vandaag woensdag intervaldag. Heb wel zin om weer te knallen. Ben benieuwd wat de slavendrijver trainer heeft bedacht.
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 23-09-2020 14:43 ]
Anoniem: 91868
Ik liep vroeger wel hard, nu niet meer. Ben me aan het toeleggen op de 100m. Past ook veel beter bij mijn achtergrond.Krylinck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:34:
[...]
Voor iedereen die de ene voet voor de andere zet. Wat is je ervaring?
Zijn er nog andere Tweakers die deze meepakken?
wat raar, heb 'm nog een paar keer voorbij zien komen toen ik een aantal weken geleden daar in de buurt aan het werk was...Gaargod schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:14:
De stoomtrein mag (kan / wil) niet meer rijden ivm. corona.
Maar ja, volgepakt met trailers is wellicht niet handig.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb me vanmorgen ook bij Runalyze aangemeld maar er komt nog niets binnen via mijn gekoppelde Garmin connect account.... Zie ik iets over het hoofd dat ik eerst nog moet doen?Totrail schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:43:
Zojuist een Runalyze account aangemaakt. Wow, wat een cijfertjes! Hier ga ik eens dieper in duiken
Geeft de melding dat hij op de achtergrond synchroniseerd en dat het ff kan duren, de hele dag lijkt me wel erg lang...
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Bij mij heeft het wel allemaal gesynct. Nu ben ik er ook met nieuw op en weet ik ook nog niet alles te vinden.KnOeFz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:22:
[...]
Ik heb me vanmorgen ook bij Runalyze aangemeld maar er komt nog niets binnen via mijn gekoppelde Garmin connect account.... Zie ik iets over het hoofd dat ik eerst nog moet doen?
Geeft de melding dat hij op de achtergrond synchroniseerd en dat het ff kan duren, de hele dag lijkt me wel erg lang...
Ik heb wel 2x iets aangegeven: eerst connectie met Garmin Connect en toen syncte het alleen deze week. Later heb ik nog ergens een sync gevonden waar ik op kon geven vanaf welke datum dit zou moeten. Ga even voor je zoeken.
Edit: instellingen - plus teken - Activity sync
En dan bij je dienst op het pijltje klikken (pijltje dat rond loopt)
Hopelijk kom je er uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Totrail op 23-09-2020 20:32 ]
https://www.pcmag.com/how...ls%20on%20their%20numbers.
Op advies van een collega tweaker, gebruik ik HealthFit (app) op de iPhone die dan alles naar www.runalyze.com upload. (Kan ook naar excel, iCloud, strava, ... en de rest) In runalyze kan je helemaal los gaan op de grafieken, prognoses en stats.pina schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:08:
Heeft er iemand een idee of er een mogelijkheid is om mijn verschillende loopsessies met elkaar naast elkaar te vergelijken via Apple Watch? Bv door lijngrafieken? Zou leuk zijn om progressie visueler te kunnen zien
Verder log ik de runs in WorkOutDoors (app) echt een tweakers hardloop-app. Die ook gewoon naar Apple activity synced.
Ik heb van deze 2 apps en van runalyze de privacy voorwaarden doorgelezen en ik denk dat dit een goede keuze is.
[ Voor 8% gewijzigd door EgoPro op 23-09-2020 22:51 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb hem vorig jaar gelopen, met de stoomtrein naar de startlocatie is een leuke gimmick en makkelijk om een A - B route te doen, maar de omgeving Dieren is mooi genoeg om een rondje te kunnen lopen. Zelf kan ik dit jaar niet mee want ik had een inmiddels afgelaste 50km op Terschelling in de agenda die dag. Ik zit nog steeds op Terschelling dat weekend maar mijn 50k doe ik nu een weekend later in Zuid-Limburg,Gaargod schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:14:
Mail van Vikingoutdoor in de box mbt. de Steamtrail volgende week Zaterdag. In plaats van A naar B doen ze nu 'gewoon' een ronde vanuit Dieren. De stoomtrein mag (kan / wil) niet meer rijden ivm. corona. Haalt wel iets van de ervaring weg maar desalniettemin verwacht ik een mooie trail over de Posbank / Veluwezoom
Zijn er nog andere Tweakers die deze meepakken?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Bedankt voor je hulp. helaas geen verschil.Totrail schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:28:
[...]
Bij mij heeft het wel allemaal gesynct. Nu ben ik er ook met nieuw op en weet ik ook nog niet alles te vinden.
Ik heb wel 2x iets aangegeven: eerst connectie met Garmin Connect en toen syncte het alleen deze week. Later heb ik nog ergens een sync gevonden waar ik op kon geven vanaf welke datum dit zou moeten. Ga even voor je zoeken.
Edit: instellingen - plus teken - Activity sync
En dan bij je dienst op het pijltje klikken (pijltje dat rond loopt)
Hopelijk kom je er uit.
M'n loop je van gisterenavond is er wel ingekomen, eigenlijk vanzelf al, dus de link naar Garmin Connect werkt.
Maar alles van voordat ik aangemeld had bljjft foetsie.
Ik rommel nog wat aan en anders zal ik genomen nemen met fancy statistieken vanaf gisteren
[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 24-09-2020 10:20 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Ziet er netjes uit.EgoPro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:48:
[...]...... HealthFit (app) op de iPhone die dan alles naar www.runalyze.com upload.........
Verder log ik de runs in WorkOutDoors (app) echt een tweakers hardloop-app. Die ook gewoon naar Apple activity synced.
Heb wel eens naar Final Surge gekeken maar niet naar Runalyze, ook betaald niet extreem duur (ze overwegen alles betaald te maken, las ik net, zie pricing).
Zal er eens rondkijken, puur uit interesse.
Ik heb rechtsbovenaan op het plusje gedrukt om een activiteit toe te voegen, als je daar kiest voor Activity Sync kon ik alles vanuit Garmin overhalen met de volgende knop:KnOeFz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:20:
[...]
Bedankt voor je hulp. helaas geen verschil.
M'n loop je van gisterenavond is er wel ingekomen, eigenlijk vanzelf al, dus de link naar Garmin Connect werkt.
Maar alles van voordat ik aangemeld had bljjft foetsie.
Ik rommel nog wat aan en anders zal ik genomen nemen met fancy statistieken vanaf gisteren
:fill(white):strip_exif()/f/image/QVCCmqVKq3Ea73aj3bz72ZF7.png?f=user_large)
Een aantal activiteiten zijn niet overgekomen met Garmin kwam ik achter. Helaas, maar dat zijn activiteiten die ik ook ooit heb geïmporteerd vanuit Google Fit naar Garmin. Misschien dat het daar in zit.
Ik kom er bij Runalyze trouwens maar niet achter hoe je je 5km en 10km tijd in één run kan registreren, dat lijkt niet te kunnen? Mijn snelste 5km werd nl. opgevolgd door nog een keer een snelle 5km waardoor ik ook mijn snelste 10km liep

Als er nog iemand een Stryd Summit wil, voor de mensen hier wil ik er best wat op inleveren.
Net iets meer dan 2 maanden verder en vanmorgen mijn eerste 5k gelopen! Had als doel om onder de 35 minuten te komen en dat is gelukt, heb er uiteindelijk 33:02 over gedaan:Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:22:
Tussen al het alle hardloop professionals meldt zich hier een hardloop noobjeHeb de conditie van een zak aardappelen en draag ook wat extra kilo's met me mee. Komst van een dochtertje vond papa een mooi moment om eens wat aan zichzelf te gaan doen.
Al eerder een valse start gemaakt door op verkeerde schoenen te beginnen, inmiddels een paar Brooks Ghost aangeschaft en deze zitten heerlijk. Vorige week met de beginner runs via de nike app gestart, maar vond dit toch te pittig. Na wat zoeken uitgekomen bij het couch to 5k (c25k) programma en ben nu via de podcast van het NHS deze aan het volgen. Dit gaat al een stuk beter en omdat het goed uit te houden is, motiveert het ook om door te gaan! Merk wel dat ik wat last van mijn kuiten heb tijdens het rennen, maar het is aardig te verdragen. Ga er vooralsnog vanuit dat dit signalen van mijn lichaam zijn dat deze niet gewend is dit soort inspanning te leveren en dat dit op termijn minder wordt.
Ik hoop met ongeveer 2 maanden hier te kunnen melden dat ik mijn eerste 5k gerend heb!
:fill(white):strip_exif()/f/image/2Z4DGP8Be6hxFy9fU1eZNJq9.png?f=user_large)
Nu op naar de 10k
Heb je geen last van zo'n blokje op je voet? Ik ben hypergevoelig voor hoe mijn veters zitten en of de zool van mijn schoen niet een millimeter verschoven isKrylinck schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:59:
Jeetje, heerlijke training gedraaid weer. Eergisteren en zelfs gisteren nog voelde ik me echt niet fit, beetje snufferig en rillerig. Ook weer last van de lopersknie toen, dus uitkijken. Maar vandaag ging het 👌 10x400 met 400 rust in duurtempo volgens Verheul. Forse wind weer, maar toch goede wattages kunnen lopen. Al zou de nieuwe Stryd hier aan de kust geen overbodige luxe zijn, haha.
Als er nog iemand een Stryd Summit wil, voor de mensen hier wil ik er best wat op inleveren.

Het concept van een powermeter tijdens het lopen lijkt me echter wel heel geinig, zeker als ik er ook een op mijn fiets zou hebben. Zijn de nummers daarbij een beetje vergelijkbaar? i.e. 5 watt/kg is goed en 200W gem. over een afstand ook prima
Dat ding weegt 10 gram en 'drijft' op je veters. Heb er totaal geen last van, het is net als bijvoorbeeld een chip bij een wedstrijd of iets dergelijks. Maar dan eentje waarbij je je veters wel fatoenlijk kunt strikken. Tijdens het lopen heb ik er nooit iets van gemerkt, maar ik ben wel redelijk gevoelig voor zaken op/om me. Liefst loop ik nog zonder horloge ook.Cranzai schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:29:
[...]
Heb je geen last van zo'n blokje op je voet? Ik ben hypergevoelig voor hoe mijn veters zitten en of de zool van mijn schoen niet een millimeter verschoven iszo'n blokje aan de buitenkant lijkt mij voelbaar bij je landing, al helemaal als je er maar één hebt en dus ook nog eens asymmetrisch bent
![]()
Het concept van een powermeter tijdens het lopen lijkt me echter wel heel geinig, zeker als ik er ook een op mijn fiets zou hebben. Zijn de nummers daarbij een beetje vergelijkbaar? i.e. 5 watt/kg is goed en 200W gem. over een afstand ook prima
Geen idee of de getallen voor de fiets en het lopen vergelijkbaar zijn. Ik doe 4.8 W per kilo lichaamsgewicht gedurende een uur en daarmee zit ik redelijk hoog vermoed ik (16:46 op de 5 km afgelopen weekend). Of dat voor fietsers ook hoog is, geen idee.
Eerlijk gezegd was ik redelijk pissed off, maar wellicht heb ik te hoge verwachtingen dat het even wachten op een laatkomer die dat netjes heeft gemeld normaal is. Ze hadden best een paar rondjes op de baan kunnen inlopen op warming richting de brug of zo....
Heel eerlijk, wat mij betreft geldt te laat is te laat. Hoewel het natuurlijk afhangt van de grootte van de groep.influenza schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:40:
Zijn er nog ergens (on)geschreven etiquette regels m.b.t. samen trainen?. Op dinsdag op weg naar de AV training stond ik voor een geopende brug (direct naast de AV). Dat duurde allemaal wat langer dan normaal, dus even berichtje gestuurd naar de trainer dat ik wat oponthoud had door de geopende brug en dus iets later zou zijn. Hoewel hij het berichtje wel had gelezen was iedereen helaas al vertrokken toen ik aankwam.
Eerlijk gezegd was ik redelijk pissed off, maar wellicht heb ik te hoge verwachtingen dat het even wachten op een laatkomer die dat netjes heeft gemeld normaal is. Ze hadden best een paar rondjes op de baan kunnen inlopen op warming richting de brug of zo....
Een duurloopje met vrienden of een klein groepje dan is wachten wel netjes, bij een reguliere training niet per se nodig
[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 24-09-2020 14:56 ]
Bij groepstrainingen op verenigingen/clubs weet ik niet beter dan dat te laat ook gewoon te laat was. Je kon kiezen erachter aan te gaan. Waren ze nog wel op het beginpunt dan was het ook vaak een bonus van 25 pushupsinfluenza schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:40:
Zijn er nog ergens (on)geschreven etiquette regels m.b.t. samen trainen?. Op dinsdag op weg naar de AV training stond ik voor een geopende brug (direct naast de AV). Dat duurde allemaal wat langer dan normaal, dus even berichtje gestuurd naar de trainer dat ik wat oponthoud had door de geopende brug en dus iets later zou zijn. Hoewel hij het berichtje wel had gelezen was iedereen helaas al vertrokken toen ik aankwam.
@Krylinck ik ben wel heel benieuwd naar zo'n ding, maar goed, dan zou ik hem ook met windsensor willen. Je leest wel veel gemengde verhalen op internet. Denk wel dat je er echt wat uit kan halen met het trainen, vooral als je veel in bos of heuvels e.d. loopt en dus gelijke krachtsinspanning (aantal watts) wil leveren. Nu is het, bij mij althans, toch altijd zoeken hoeveel langzamer je de heuvel op moet om gelijke inspanning te geven. En hartslag loopt altijd achter, zo'n power meter laat meteen de juiste waarde zien natuurlijk als je veel moet stoppen onderweg, dan heb ik niets aan op hartslag lopen (wat ik sowieso al niet veel doe). Het is vooral meer data ik mis nu nog genoeg wat dat betreft aan GCT e.d. Wat dat betreft zou het een mooie uitbreiding zijn. Ooit.
En thuis fris gedouched weer verder
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Gegevens als gct en lss zijn leuke gimmicks naar mijn idee, maar niet meer dan dat. Kan er een klein beetje uit halen dat m'n paslengte beter moet maar dat wist ik al
Power is iets wat je moet willen. Ik vind het wel prettig om erop te lopen bij duurlopen. Zou op dit moment nog niet durven om er een wedstrijd op te baseren maar dat zou wel moeten kunnen, zeker voor de wat minder ervaren lopers.
Met de 4,8 W/kg die je eerder vandaag noemde, zou ik het wel aandurven om een wedstrijd op vermogen te lopen @Krylinck. Eerder concludeerden we dat we niet heel veel voor elkaar onderdoen qua kunnen op dit moment en dat lijkt te kloppen. Ik zit nu namelijk op 4,9 W/kg.Krylinck schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
Zou op dit moment nog niet durven om er een wedstrijd op te baseren maar dat zou wel moeten kunnen, zeker voor de wat minder ervaren lopers.
Een wedstrijd pacen op vermogen is niet anders dan het pacen van een duurloop op vermogen.
Bij alle wedstrijden die ik op vermogen heb gelopen, heb ik sneller gelopen dan dat ik op dat moment voor mogelijk hield. Als ik me had laten leiden door pace en HR, dan weet ik zeker dat ik te snel was gestart en aan het einde langzaam geëindigd. En door me aan het vermogen te houden, heb ik echt het gevoel dat ik telkens vrijwel het maximaal haalbare voor die dag eruit heb weten te halen met een mooi evenwichtig verdeelde race.
Anoniem: 91868
Ik loop nog niet zo snel maar mijn doel is rond de 11.5, mocht ik dat nog halen met mijn leeftijd (mid 30). Bij alle andere sporten past het explosieve me altijd al sowieso. Bij wielrennen en bij krachttraining.Arjan90 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:39:
@Anoniem: 91868 wees welkom hoor! Allerlei soorten hardlopers hier, hoewel de korte afstand die jij noemt niet veel voorkomt volgens mij. Maar des te interessanter! De meeste mensen hier lopen wel langere afstanden, maar er zijn er ook een paar die ultra trails lopen. Wat loop je op de 100m en wat is je doel? Hoe train je daar eigenlijk verder voor, voor de langere afstanden bouw je snelheid op met intervaltraining, maar om nou elke 10m hard te gaan en dan weer rustig, dat zal wel niet zo werken
30 en 60 meter trainen, acceleratie vanaf het begin en topsnelheid.
Na afgelopen weekend was ik al voorzichtig dus maandag een rustig rondje over gedaan en dinsdag de training overgeslagen, vandaag uiteindelijk alleen ingelopen
Dit weekend hopelijk een rondje op de racefiets (~80km) om de frustratie er uit te fietsen en hopelijk met de bloedcirculatie een beetje herstel op te wekken
[ Voor 15% gewijzigd door Cranzai op 24-09-2020 21:40 ]
Yes! Nog iemand die meer van de sprint nummers is in plaats van de langere afstanden.Anoniem: 91868 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:09:
[...]
Ik loop nog niet zo snel maar mijn doel is rond de 11.5, mocht ik dat nog halen met mijn leeftijd (mid 30). Bij alle andere sporten past het explosieve me altijd al sowieso. Bij wielrennen en bij krachttraining.
30 en 60 meter trainen, acceleratie vanaf het begin en topsnelheid.
Ik weet niet welke tijden je nu loopt maar 11,5 voor M35 is een mooi streven. Zie ook https://www.atletiek.nl/r...asters-35-39-mannen/100m/
Cranzai schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:39:
Gadverdamme, de achillespees speelt weer op. Na 3 redelijk intensieve hardloopweken blijkbaar toch teveel gedaan. 1e week 2 trainingen + wedstrijddag (1500m, 5000m, 4x400m, tweede week 2 trainingen + duurloop, derde week 2 trainingen + wedstrijddag (5000m + 4x400m).
Na afgelopen weekend was ik al voorzichtig dus maandag een rustig rondje over gedaan en dinsdag de training overgeslagen, vandaag uiteindelijk alleen ingelopen
Dit weekend hopelijk een rondje op de racefiets (~80km) om de frustratie er uit te fietsen en hopelijk met de bloedcirculatie een beetje herstel op te wekken
In maart zit ik er al 2 jaar meeinfluenza schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:59:
Ik heb ook een anderhalve maand lopen tobben met mijn achillespees. Echt een lastige blessure, weinig doorbloeding en dus langzaam herstel. Ben nu weer de belasting redelijk aan het opvoeren, maar angst blijft wel een beetje in mijn achterhoofd spelen.
[...]

Wel al weer goede periodes gekend, maar terugval is altijd een valkuil
Edit:
Heeft iemand ervaring met de falke achilles sokken? Wist wel al langer van het bestaan af maar vind ze wel behoorlijk aan de prijs
[ Voor 20% gewijzigd door Cranzai op 25-09-2020 14:43 ]
Ik kom mij hier ook melden op aanraden van een andere Tweaker.
Ben medio augustus begonnen met hardlopen en vanaf begin september ben ik aan het werken naar mijn eerste georganiseerde 10 km run. Heb tot nu toe veel lol in hardlopen, meer dan gedacht.
Ren nu één keer in de week intervaltraining en een keer gewoon zelf een afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door hmr op 25-09-2020 15:26 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Balen man!Cranzai schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:05:
[...]
In maart zit ik er al 2 jaar mee
Wel al weer goede periodes gekend, maar terugval is altijd een valkuil
Edit:
Heeft iemand ervaring met de falke achilles sokken? Wist wel al langer van het bestaan af maar vind ze wel behoorlijk aan de prijs
Bij werden de klachten spontaan minder toen ik op een heel ander type schoen ging lopen.
Ik had altijd Newton (Kismet), maar voor de langere loopjes ging ik toch eens een paar On proberen (die met die lussen op de zool).
Liep wel lekker en na een aantal keer de Newtons niet meer aangeraakt en mijn achillespees klachten zijn langzaam verdwenen.
Oh ja, materiaalkeuze ben ik me ook erg bewust van.ArnoutV schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:22:
[...]
Balen man!
Bij werden de klachten spontaan minder toen ik op een heel ander type schoen ging lopen.
Ik had altijd Newton (Kismet), maar voor de langere loopjes ging ik toch eens een paar On proberen (die met die lussen op de zool).
Liep wel lekker en na een aantal keer de Newtons niet meer aangeraakt en mijn achillespees klachten zijn langzaam verdwenen.
Draag in de basis een paar "trainers"(voorheen NewBalance 880v9, nu mizuno waverider 23) met een hoge drop en een stevige zool voor goede ondersteuning en lage belasting. Voor het snellere werk (lees wedstrijden en snelle training) heb ik nog een paar lichtere schoenen (adidas boston
Lichtere schoenen en spikes doe ik alleen als het helemaal goed voelt.
Tja, ik die het zelfde, maar geen resultaat.Arjan90 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:26:
[...]
Ik heb rechtsbovenaan op het plusje gedrukt om een activiteit toe te voegen, als je daar kiest voor Activity Sync kon ik alles vanuit Garmin overhalen met de volgende knop:
[Afbeelding]
Een aantal activiteiten zijn niet overgekomen met Garmin kwam ik achter. Helaas, maar dat zijn activiteiten die ik ook ooit heb geïmporteerd vanuit Google Fit naar Garmin. Misschien dat het daar in zit.
Ik kom er bij Runalyze trouwens maar niet achter hoe je je 5km en 10km tijd in één run kan registreren, dat lijkt niet te kunnen? Mijn snelste 5km werd nl. opgevolgd door nog een keer een snelle 5km waardoor ik ook mijn snelste 10km liep
Nieuwe run van vandaag is er wel weer automatisch bijgekomen.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Past goed, makkelijk af te stellen en je merkt eigenlijk niet eens dat je ‘m aan hebt, zo licht is ‘ie. Heb op vrij donkere stukken gelopen waar ook nog wel eens een auto kruist, ik werd zeer op tijd gezien voor mijn gevoel. Je loopt er wel bij als een kerstboom, dus dat levert wel de nodige opmerkingen op onderweg. Ik kan ‘m eigenlijk alleen maar aanraden aan iedereen, zeker als je het ding voor 35€ kan krijgen
Goed om te horen, zit te wachten tot die van mij ook eindelijk binnenkomt. Al meer dan 2 weken onderweg en tracking loopt ook flink achter (Gisteren geüpdate dat vorige week vrijdag het pakketje de VS verlaten heeft).Mvd1981 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:09:
Zo, een paar weken terug hadden we het over de Noxgear Tracer360. Ik had ‘m besteld en deze week bracht de postbode onverwacht een pakketje langs uit de USA. vanavond om 21.15 uur 10km gelopen (eigenlijk 10,25km, de gps van mijn iPhone was de weg kwijt aan het einde van de route).
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Past goed, makkelijk af te stellen en je merkt eigenlijk niet eens dat je ‘m aan hebt, zo licht is ‘ie. Heb op vrij donkere stukken gelopen waar ook nog wel eens een auto kruist, ik werd zeer op tijd gezien voor mijn gevoel. Je loopt er wel bij als een kerstboom, dus dat levert wel de nodige opmerkingen op onderweg. Ik kan ‘m eigenlijk alleen maar aanraden aan iedereen, zeker als je het ding voor 35€ kan krijgen
Wat een discipline en doorzettingsvermogen. Hoed af 👍Arjan90 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:27:
@Poekie Gefeliciteerd met je 1000ste dag achter elkaar hardlopen! Respect hoor, wat veel zeg! Lekker gelopen?
De volgende grens is 20 minuten.
Wat me wel opviel was dat mijn max HR tijdens de “eindsprint” steeg naar 195 BPM. Dat laat zien dat de vuistregel 220-leeftijd er volledig naast zit. (Ik ben 37). Heb de zones maar een update gegeven en ga nu trainen om mijn hartslag wat naar beneden te krikken met hetzelfde tempo.
Was al met al een prima ochtend!
Rene schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:07:
Vandaag op de baan mijn 5K mogen lopen. Het ging allemaal prima en kwam binnen op 20:45 👍👍👍. Dat was onder de geplande 21 minuten!
De volgende grens is 20 minuten.
Wat me wel opviel was dat mijn max HR tijdens de “eindsprint” steeg naar 195 BPM. Dat laat zien dat de vuistregel 220-leeftijd er volledig naast zit. (Ik ben 37). Heb de zones maar een update gegeven en ga nu trainen om mijn hartslag wat naar beneden te krikken met hetzelfde tempo.
Was al met al een prima ochtend!
met de doelen die ik voor komend jaar heb (ultra trail run in Oostenrijk) kan het geen kwaad wat meer structuur in de trainingen te brengen. Hiervoor wil ik graag aansluiten bij een trailrun trainingsgroep in een gebied waar heuvels zijn. Bijv. Amersfoort.
Zelf ben ik zonder vaste standplaats, dus feitelijk gezien maakt het niet zoveel uit waar t is, maar centraal NL is wel makkelijker dan diep Limburg. Bijv. elke zaterdagochtend een goede training - ene keer techniek, andere keer misschien een duurloop.
Iemand misschien tips voor een goede trail/atletiek/hardloopvereniging?
Wow, respectArjan90 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:27:
@Poekie Gefeliciteerd met je 1000ste dag achter elkaar hardlopen! Respect hoor, wat veel zeg! Lekker gelopen?
Voor opbouw naar een ultra en / of berg trail. Noot, ik heb verder geen enkele ervaring met deze website en hun activiteiten.
Zie ook Strava!
Ik ben met een groepje van 6 door het gebied gekruist en bij diverse monumenten op het gemakje stilgestaan. Vanuit de Airborne waren er ook diverse QR-codes langs de route geplaatst, met naar mijn idee uitstekende filmpjes en achtergrondverhalen. Zeer geslaagd initiatief!
Al met al lekker ontspannen rond gehobbeld in goed gezelschap en een mooi stukje beleving gehad. Blijft wat mij betreft toch de meest bijzondere loop in NL.
En mijn zeurende enkel van afgelopen weken heeft geen kick gegeven
Atletiek- of hardloopverenigingen, en trail blijken niet echt een succesvolle mix. Paar jaar terug kregen er diverse een eigen "trail-afdeling", deze zijn inmiddels vrijwel overal ter ziele. Eentje waar het van oudsher bestaat is bij de Veluwelopers. Deze lopen typisch vanuit Dieren en omgeving. Hierbij zitten diverse (zeer) ervaren trailers en trainers op dit gebied. Mocht je een beetje flexibel zijn qua locatie dan zou dit mijn keuze zijn.Blomminator schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:49:
Hi all,
met de doelen die ik voor komend jaar heb (ultra trail run in Oostenrijk) kan het geen kwaad wat meer structuur in de trainingen te brengen. Hiervoor wil ik graag aansluiten bij een trailrun trainingsgroep in een gebied waar heuvels zijn. Bijv. Amersfoort.
Zelf ben ik zonder vaste standplaats, dus feitelijk gezien maakt het niet zoveel uit waar t is, maar centraal NL is wel makkelijker dan diep Limburg. Bijv. elke zaterdagochtend een goede training - ene keer techniek, andere keer misschien een duurloop.
Iemand misschien tips voor een goede trail/atletiek/hardloopvereniging?
Er zijn wel tal van trainers/coaches die een degelijk trainingsschema kunnen opstellen en dat combineren met wat loopjes (zoals de genoemde trail-running.eu - maar om eerlijk te zijn zou ik daar dan weer nooit het start2trail/ultra oid programma van nemen). Hoe dan ook, dit is echt een andere insteek dan a la het model van een loopvereniging. Dus maar net wat je zoekt. Een coach kan wel een stevige stok achter de deur zijn.
Indien je het leuk vindt, zijn er ook uitstekende boeken over trainingsleer en methoden om je voor te bereiden op ultratrails in de bergen. Spoiler:
Welke wedstrijd heb je op het oog?
If you can see, look. If you can look, observe
De vuistregel klopt tav het gemiddelde, maar heeft een standaarddeviatie van 12!Rene schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:07:
Wat me wel opviel was dat mijn max HR tijdens de “eindsprint” steeg naar 195 BPM. Dat laat zien dat de vuistregel 220-leeftijd er volledig naast zit. (Ik ben 37).
Verder in de polder lekker gelopen met een mooie zonsopgang, relaxed tempo. Niet echt koud (gelukkig), wat beestjes gezien, even de andere omgeving in me opgenomen. En toen weer de stad in. 13,6km later weer 'thuis' en klaar voor de rest van de dag. Morgen maar eens beginnen aan de volgende 1000
Voor de statsnerds 1000 dagen, totaal 6225 km, gemiddelde tempo 6:12/km. Kortste afstand: 1,7 km. Langste 26,7 km.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik kan een heel relaas neerplempen, maar “respect” dekt de lading!Poekie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
Vanmorgen dus tijdens zonsopgang mijn 1000e dag gelopen. Het was echt heel gaaf! Ik ben in Leiden bij m'n zus en toen ik wegging had ik een sterrenhemel met in de verte bij het Westland wolken die helemaal rood oplichtten door de kassen, waar het ook nog eens bliksemde. Net alsof ik Mordor in de verte zag. Dat zijn nou echt van die momenten waar ik het voor doe, die rare dingen waar je dan in je eentje van geniet.
Verder in de polder lekker gelopen met een mooie zonsopgang, relaxed tempo. Niet echt koud (gelukkig), wat beestjes gezien, even de andere omgeving in me opgenomen. En toen weer de stad in. 13,6km later weer 'thuis' en klaar voor de rest van de dag. Morgen maar eens beginnen aan de volgende 1000
Voor de statsnerds 1000 dagen, totaal 6225 km, gemiddelde tempo 6:12/km. Kortste afstand: 1,7 km. Langste 26,7 km.
Thnx.
Die trail-running start2ultra ken ik wel, en via hen weleens loopjes gedaan. Heb ze mailtje gestuurd met 'ik heb interesse'. Eens zien. Roozzz, waarom zou je niet via hen iets doen?
Ik heb het boek 'Training for the Uphill Athlete' gekocht, maar kom er nog niet echt lekker doorheen.
Dieren is wel een stukje rijden, maar goed, ik ben dus mobiel dus kan vrijwel alle kanten op. Thnx, ik ga eens zoeken.
Betreft de spoilers... ja verdorie, ik hoopt 'kort training, veel fastfood en zo min mogelijk krachttraining'...
De race: Hochkoningman in Zell Am Ziller - 80k.
Maar goed, dat is dus nog een behoorlijke uitdaging.
Echt bizar. Ik zou eens kijken in het Guinness book of world records. Misschien heb je een record te pakken?Poekie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
Vanmorgen dus tijdens zonsopgang mijn 1000e dag gelopen. Het was echt heel gaaf! Ik ben in Leiden bij m'n zus en toen ik wegging had ik een sterrenhemel met in de verte bij het Westland wolken die helemaal rood oplichtten door de kassen, waar het ook nog eens bliksemde. Net alsof ik Mordor in de verte zag. Dat zijn nou echt van die momenten waar ik het voor doe, die rare dingen waar je dan in je eentje van geniet.
Mooi hoor! Respect!Poekie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
Ik heb gisteren en vandaag voor het eerst in mijn hardloopcarrière twee dagen achter elkaar gelopen. Gisterochtend een interval van een uurtje met een vriendin en vanochtend moest ik een duurlooptraining geven van anderhalf uur, met venijnige hoogtemeters erin (lang leve het heuvellandschap hier dichtbij).
Twee dagen achter elkaar, dat ga ik niet al te vaak doen. Laat staan f#cking 1000.
Punctuality is the politeness of kings
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Echt heel knap, petje af. Waar haal je de motivatie vandaan om elke dag te gaan lopen?Poekie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

En hoe je het doet... Tja, gewoon elke dag even die hardloopkleren aan en gaan. Vrijwel altijd lukt meer dan 1 mijl wel. En die ene week dat ik griep had was het dus 1,71km/dag
Ik doe het zoals eerder gemeld vooral voor mijn eigen geestelijke gezondheid en minder voor de prestatie. Dat ik in die 2,5 jaar ook echt wel sneller ben geworden is leuk, maar uit een depressieve periode blijven is me veel meer waard, zeker nu met het vele thuiswerken.
Nu op naar de volgende 1000

Nee hoor, volgens de Streak Runners Association zit ik ruim onderin de middenmoottlpeter schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:39:
[...]
Echt bizar. Ik zou eens kijken in het Guinness book of world records. Misschien heb je een record te pakken?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Echt keiharde kritiekpunten heb ik niet, maar het is meer een gevoel dat ik erbij krijg. En alles bij elkaar maakt dat ik het niet direct zou aanraden. Enkele zaken waar ik vraagtekens bij stel:Blomminator schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:33:
@Gaargod en @Roozzz
Thnx.
Die trail-running start2ultra ken ik wel, en via hen weleens loopjes gedaan. Heb ze mailtje gestuurd met 'ik heb interesse'. Eens zien. Roozzz, waarom zou je niet via hen iets doen?
- Ik heb via een oud-deelnemer enig inzicht gekregen in de aanpak van het start2ultra programma (toen nog het enige). Ik kreeg daar sterk het gevoel van dat deze opbouw je allicht wel tot die 50k leidt, maar het geen "lange termijn aanpak" is. Het komt op mij niet over als sustainable. Zie het een beetje als een marathon schema voor iemand die de marathon op zijn bucketlist heeft staan, en daarna rustig terugvalt naar zijn 15-20k loopjes. Voor een programma dat je klaar zou moeten stomen voor ultra's vind ik dat niet zo passend. Daar is juist de lange termijn cruciaal, want je wilt allicht nog wel een stukje verder dan die 50k.
- Bovenstaand schema lijkt vooral sterk geënt op het "kilometervreten". Mijn beeld wat nuttig is qua trainingsopbouw en vormen, sluit daar niet lekker op aan. Ik ben meer van de benadering uit de uphill athlete. Kwaliteit > kwantiteit
- Dit leken veel rustige kilometers. Ongeacht hoe hard je deze loopt. Dat geeft soms rare effecten: Stel dat je 30km moet lopen als rustige duurloop. Of je dan 5:00 of 6:30 per km loopt scheelt nogal een stukje qua benodigde tijd (45min), dus is daar de fysieke belasting (en herstel) ook anders. In hoeverre dit opgevangen werd in individuele aanpassingen durf ik niet te zeggen. Maar de basis leek duidelijk. Ik ben meer fan van lopen op tijd voor dit soort zaken, zeker in de opbouw.
- Focus lag ook vooral op vlakke kilometers, dat is prima voor een stevige ronde door bijv Brabant, maar is een stuk minder handig als je andere ambities hebt. Ultratrailen zonder noemenswaardige hoogtemeters en bijbehorende trainingen vind ik niet echt klaarstomen voor ultra's.
- Ik weet niet zeker of ik de voordelen van dit programma vind opwegen tegen een reguliere trainer (waarbij je jezelf nog voor diverse wedstrijden mag/moet inschrijven). Zeker omdat ik de keuze voor een trainer een zeer persoonlijke vind! Ik zou mij altijd verdiepen in de trainingsfilosofie die deze aanhoudt, wijze van coaching en of er een klik is. Ik zie het een beetje als à la carte versus table d'hôte. Ze kunnen beiden uitstekend zijn, maar bij de een heb je een stuk meer te kiezen! Deze controlfreak kiest graag zelf. Gezien men een beetje schimmig is over dit soort zaken op de site, wordt dat niet makkelijk gemaakt.
- Volledig uit de onderbuik: Ik word er heel erg moe van dat men zich blijft presenteren als een lieve kleine speler (en dat soms ook gebruikt ter vergoelijking van rafelrandjes), terwijl dit de grootste trailorganisatie (en de meest commerciële?) is in Nederland, met veruit het meeste aantal evenementen (40+) en aantal deelnemers. Hoeft niets mis mee te zijn, maar zeg dat dan ook gewoon. Ook zaken als 3-4x per jaar dezelfde trail (locatie, routes, alles) organiseren, vind ik meh.
Dat boek is een uitstekende bron! Eigenlijk staat alles er in wat je zou moeten willen weten qua trainingsleer voor tochtjes in de bergen. Nadeel is wel dat het je leert koken en het minder een recept is dat je dient te volgen. Ik vind dat fijn (de innerlijke controlfreak die graag dingen wilt begrijpen), maar het vergt nog wel werk om er een concreet trainingsschema van te maken. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dat niet voor een ieder is.Ik heb het boek 'Training for the Uphill Athlete' gekocht, maar kom er nog niet echt lekker doorheen.
Dieren is wel een stukje rijden, maar goed, ik ben dus mobiel dus kan vrijwel alle kanten op. Thnx, ik ga eens zoeken.
Betreft de spoilers... ja verdorie, ik hoopt 'kort training, veel fastfood en zo min mogelijk krachttraining'...
De race: Hochkoningman in Zell Am Ziller - 80k.
Maar goed, dat is dus nog een behoorlijke uitdaging.
Dat ziet eruit als een leuke uitdaging
Ik zou je vooral voldoende focus op afdalen aanraden met ruim 5k d+
En ik vond mijn Duolingo streak van 100 dagen al indrukwekkend. Die ik binnen vanaf de bank kan doen als het buiten regent. Knap hoorPoekie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:45:
Verder net met een half slaperig / brak hoofd een zondagochtendloopje gedaan. Het voelde alsof het niet ging, maar ik merkte dat het tempo wel goed zat. Uiteindelijk lekker halfuurtje mezelf wakker gelopen, met een gemiddelde van 4:27. Niks mis mee
[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 27-09-2020 12:48 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Met nog 5km te gaan moest ik de Keutenberg op. Met een stijgingspercentage van 22% over de eerste 50 meter, die daarna afvlakt naar een kleine 18%, 16% en daarna nog ruim 2 km vals plat doortrekt was het meer harken op de eerste meters. Constant het gevecht met jezelf om nog èèn meter extra te pakken voordat je gaat wandelen.
Op de Krekelberg (stijgingspercentage 8.5%) (over een afstand van 850m ga je 95m omhoog) een wielrenner voorbij gelopen. Aan de voet van de heuvel kwam deze me nog voorbij, daarna heeft hij nog een klein stuk voor me gezeten, waarbij de afstand steeds kleiner begon te worden. Op ongeveer 600m (heb je al 80m geklommen) gaat het percentage van 4,5%, 5,7%, 8,5%, 7,4% en vlakt af naar 3.3%. Daarna heb ik de wielrenner voor een lange tijd niet meer gezien. Totdat een paar meter verder de afdaling begon en hij zonder te trappen omlaag kon zoeven
De laatste klim de Gulperberg. Totale lengte 1000m. Het hoogteprofiel lijkt sterk op de Keutenberg. De eerste meters hakken erin, maar daarna zwakt hij ontzettend af. Met ruim 20k, veel hoogtemeters in de benen en geen voeding of drinken voor onderweg was deze klim nèt iets te veel. Ben boven gekomen, het tempo zat rond de 5.25'/km en voor de buitenstaander zou het er best soepel uit hebben gezien. Maar zat er he-le-maal doorheen. Voor de liefhebber van hoogteprofielen; de eerste 200m gaat van 15%, 18%, 16% naar "slechts" 10%, Hierna blijft de klim vrij vlak, rond de 4%, met een kleine uitschieter naar 6%. Anyway, blij dat ik boven ben
Verder 0 andere hardlopers gezien, wel ontzettend veel wielrenners. Strava Flyby's heeft het er maar druk mee vandaag
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Vorige week ook bizar druk daar met wielrenners... Kennelijk is het weer nog niet slecht genoeg om ze binnen te houden
Na de halve marathon van gisteren, vanochtend maar even een uurtje rondgehobbeld over de heuvelrug. Wel prettig als spontaan blijkt dat je 5:30 over onverhard loopt in z1, en tot kalmte gemaand wordt.
Ik dacht dat mijn vorm een beetje zoek was na wat enkel issues. Maar ik denk dat ik hem alweer gevonden heb

https://www.strava.com/activities/4117602615
Met structureel 4x per week lopen is op dezelfde ronde van 13km mijn gemiddelde hartslag 15 bps lager en mijn gemiddelde tempo 10 seconden/km sneller geworden. Zo blijkt maar weer dat de grootste winst echt in consistentie zit.
https://www.strava.com/activities/4120932561
Slecht idee... Hoe laat?
Afgelopen donderdag: 15km in Z1 met 5:28 (gemiddelde hartslag van 150)
Gisteren: zelfde rondje in Z1 met 5:23 (gemiddelde hartslag van 146) en een bonuspuntje voor VO2max.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
ik had vooral hordes bejaarden op mijn routes. Nordic walking is helemaal tha shit weer heb ik het ideeRoozzz schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:37:
Op de gulperberg had je @polthemol nog tegen het lijf kunnen lopen, die deed een onverhard rondje () in die omgeving.
Vorige week ook bizar druk daar met wielrenners... Kennelijk is het weer nog niet slecht genoeg om ze binnen te houden
Koning van Spanje trail marathon gisteren gedaan als laatste grote voorbereiding op mijn 100K over een 3tal weken. https://www.strava.com/activities/4119299300/overview
De zaterdag 16K over de heide in z2, gisteren dan 43K door de heuvels (selfsupported). Ging stukken beter dan verwacht. April had ik mijn eerste marathonafstand op deze route, toen deed ik er een dikke 6:30 over met pauzes, nu een ~5:50 uur zonder pauzes, in een veel lagere hartslagzone.Ik had nog wel gevoelsmatig een fiks stuk tijd eraf moeten kunnen krijgen, maar het idee was vooral 'time on feet' scoren in mijn z1 en z2 en nog wat hoogtemeters bij elkaar harken en een lading zelfvertrouwen tanken natuurlijk
Overall: nergens echt last van, tot op het einde kon ik het klimmen en dalen hebben en kon ik prima rennen. Vanmorgen ook de start2run met mijn vriendin prima kunnen doen.
Enige waar ik nog wat aandacht aan moet besteden is het gebruiken van de poles en hoe ik die krengen op een maneir vast krijg aan mijn vest zonder dat ik na 10K al overweeg ze weg te gooien
@Calitomnication damn, dat zijn wel de heuvels om te rennen joh
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Toen ik uiteindelijk op weg was wel. Maar toen ik 's middags bij de skipiste diep in mijn softshell gedoken op mijn zoon zat te wachten vond ik het oncomfortabel koud en nam ik me voor 's avonds echt niet te gaan lopen. Fuck it, mij te koud. Gelukkig wel gegaan.AppieR schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:14:
Dit is toch wel lekkerder weer om te lopen dat dat hele warme!
Slecht idee... Hoe laat?
Absoluut, gisteravond om 21.15 uur gaan lopen, snelste 10km tot nu toe met 45m19. Start was traag, zelfs al was het 1km naar beneden, maar daarna erg lekker kunnen lopen.AppieR schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:14:
Dit is toch wel lekkerder weer om te lopen dat dat hele warme!
Afgelopen donderdag: 15km in Z1 met 5:28 (gemiddelde hartslag van 150)
Gisteren: zelfde rondje in Z1 met 5:23 (gemiddelde hartslag van 146) en een bonuspuntje voor VO2max.
Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan naar de verschillende schema's die beschikbaar zijn en heb ik iets samen kunnen stellen dat aan lijkt te sluiten op mijn behoeftes en wensen. En het is inderdaad meer gericht op rust dan op snelheid en afstand
@Roozzz Ik zal het je sterker vertellen, ik heb 'm zelfs zien lopen gisterenpolthemol schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:34:
[...]
ik had vooral hordes bejaarden op mijn routes. Nordic walking is helemaal tha shit weer heb ik het idee
Koning van Spanje trail marathon gisteren gedaan als laatste grote voorbereiding op mijn 100K over een 3tal weken. https://www.strava.com/activities/4119299300/overview
De zaterdag 16K over de heide in z2, gisteren dan 43K door de heuvels (selfsupported). Ging stukken beter dan verwacht. April had ik mijn eerste marathonafstand op deze route, toen deed ik er een dikke 6:30 over met pauzes, nu een ~5:50 uur zonder pauzes, in een veel lagere hartslagzone.Ik had nog wel gevoelsmatig een fiks stuk tijd eraf moeten kunnen krijgen, maar het idee was vooral 'time on feet' scoren in mijn z1 en z2 en nog wat hoogtemeters bij elkaar harken en een lading zelfvertrouwen tanken natuurlijk
Overall: nergens echt last van, tot op het einde kon ik het klimmen en dalen hebben en kon ik prima rennen. Vanmorgen ook de start2run met mijn vriendin prima kunnen doen.
Enige waar ik nog wat aandacht aan moet besteden is het gebruiken van de poles en hoe ik die krengen op een maneir vast krijg aan mijn vest zonder dat ik na 10K al overweeg ze weg te gooien
@Calitomnication damn, dat zijn wel de heuvels om te rennen joh
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Ik zal dat boek er nog eens bijtrekken. Wie weet wat er uitkomt.
Mij vanmorgen aangemeld voor een trailrungroepje op de zat.morgen voor wat consistentie. En een jack, want nu ben ik elke keer verzopen kat. En het seizoen is toch wel nu minder lekker.
Het oefenen voor de Hm zal ook nog wel pittig worden. Pistol Squats denk ik zelf..heel veel pistol Squats..
Vanmorgen wel weer 16km duurtempo met hartslag 150. Tussendoor 4x1km 10km-tempo op 3:30-3:35/km. 👌
Nooit geweten dat er bij Amersfoort heuvels zitten trouwensBlomminator schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:53:
@Roozzz Ja, zeker een uitdaging! En dat is nog zeer zacht uitgedrukt.
Ik zal dat boek er nog eens bijtrekken. Wie weet wat er uitkomt.
Mij vanmorgen aangemeld voor een trailrungroepje op de zat.morgen voor wat consistentie. En een jack, want nu ben ik elke keer verzopen kat. En het seizoen is toch wel nu minder lekker.
Het oefenen voor de Hm zal ook nog wel pittig worden. Pistol Squats denk ik zelf..heel veel pistol Squats..
Loop zelf bij AV Veluwe (Apeldoorn) en er worden op zaterdagochtend altijd wel 99% onverharde duurlopen gedaan aan de westkant van Apeldoorn, zeg maar regio Orderbos/Hoog Soeren/Assel/Hoog Buurloo in verschillende groepen.
De 'snelste' groep loopt over het algemeen 15 a 16km rond 5.30/km, dus tempo ligt niet hoog.
Weet niet of daar naar op zoek bent, maar je mag altijd een keer mee hollen natuurlijk
Je moet wel van vroeg houden, want ze vertrekken al om 8.45.
Aan de zuidzijde liggen er wel een paar: https://www.ahn.nl/ahn-viewerInZane schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:09:
[...]
Nooit geweten dat er bij Amersfoort heuvels zitten trouwens
[...]
Maar echt hoogtemeters vreten gaat je daar inderdaad niet lukken. Er liggen namelijk weinig echte "randen" waar je op en af kan lopen. Dan zou ik persoonlijk eerder naar de zuidelijke punt van de Utrechtse Heuvelrug kijken, of richting Veluwezoom.
@Blomminator Squats en deadlifts zijn nuttig qua voorbereiding, maar wil je waarschijnlijk al vrij snel met gewicht doen en pakken niet optimaal de excentrische belasting van het dalen. Je kan bijvoorbeeld ook denken aan boxjumps en step-ups (kan ook prima op een bankje in het park), zowel op als af.
Ik zou ook zeker een paar tripjes richting Ardennen/Eiffel/Vogezen plannen in de voorbereiding, zodat je ook eens wat langer naar beneden kan lopen op iets rotsiger terrein.
Consistentie qua trainen is altijd goed
Slecht idee... Hoe laat?
haha serieus? Dat was in de middag dan toch? Ik geloof da tik daar aan het zoeken was naar een doorgang via het weiland eronder. GrappigCalitomnication schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:38:
[...]
@Roozzz Ik zal het je sterker vertellen, ik heb 'm zelfs zien lopen gisteren. Zat even de Strava Flyby's van @polthemol te bekijken en daar zag ik mezelf voorbij komen. We zijn elkaar op een paar meter na bovenop de Gulperberg tegengekomen. En nu ik erover terugdenk weet ik ook welke loper het was. @polthemol nam de afdaling bij het Restaurant de Gulperberg, daar ben ik op de verharde weg gebleven. Ik heb jou iig gezien, maar weet niet of je mij ook hebt gespot omdat ik een paar meter achter je liep. Maar schat dat er niet meer dan 20m tussen hebben gezeten
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ja, ik ga denk ik de Ardennen/Sauerland af en toe pakken, om de HM te oefenen. En thnx voor invite, wie weet loop ik weleens mee.
Heb deze workout even gepakt als startpunt. Net even gedaan (maandag loop ik niet) en dat voelde ik toch behoorlijk; zeker na een hele dag aan een weinig ergonomisch bureau zitten...
Nijmegen zelf ligt nl nu niet in rood gebied maar heeft nu... hier wel mee te maken
Bron: https://nos.nl/teletekst#104
"Mensen moeten reisbewegingen zo veel
mogelijk beperken,zegt het kabinet.
"
Dus als de inschatting is dat er na 3 weken een verlenging of zelfs verdere aanscherping komt van de maatregelen, hebben ze voldoende ammunitie om het te cancelen.
Of ze gokken niet en gelasten het zsm af...
De kristallen bol.. wie heeft hem... eentje die goed werkt...
[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 28-09-2020 21:35 ]
Mag toch totaal geen verrassing zijn?vhal schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:18:
Ik denk dat de 7HL ook wel op het afstreeplijstje komt inclusief een dikke rode Stabilo streep
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.