• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-01 12:52

polthemol

Moderator General Chat
Gaargod schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:

Ik zit dus met een schuin oog te kijken naar een paartje Speedcross 5 - in 46,5 dit keer :)
how wrong you are: ik zit te kijken naar een paartje Speedcross 5 in 46,5 waar ik niets mee kan *grin* ;P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28
@polthemol gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.. Wat een verhaal dit. Gave sokken wel :>

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:32
Zo, net terug van de 3.000 meter wedstrijd, ging beter dan vooraf verwacht! Het inlopen ging niet lekker, al snel in hoge hartslag en last van mijn linkerenkel. Maar zo gauw mijn voeten de baan raakten was het weg. Mijn doel was elke kilometer in 4:10/km, ofwel 12:30 min, uiteindelijk iets te snel gestart (sub 4:00/km). Snel wat afgeremd en iets sneller dan 4:10 vastgehouden, uitgekomen op 12:19 min :o Heel blij met het resultaat en een trotse trainer (en vrouw) naast de baan. Heerlijk, even de adrenaline voelen. Ondanks dat ik zeker niet de snelste was, ik was 1 van de langzaamste. Moet wel meer wedstrijden lopen om tempohardheid te trainen, moest het nu helemaal alleen doen. Ook even de vergelijking getrokken met mijn cooper test van 2 maanden geleden, toen liep ik 2.740 meter. Omgerekend liep ik nu 2.925 meter dus een hele mooie sprong vooruit kunnen maken!
Strava: https://strava.app.link/kJ3wNmAVv9

Morgen halve marathon met de atletiek groep, mijn eerste halve marathon, even uitlopen :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
influenza schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:32:
Salomon heeft ook heel fijne trailschoenen hoor. De Sense Ultra en de Fellcross vind ik zelf lekker lopen. Daarnaast heb ik ook Inov-8 en momenteel is de Salming Elements mijn persoonlijke favoriet.

[...]
Is uiteraard persoonlijk al heb ik beide gehad en voor mij zijn de inov-8 veel fijner voor mij voeten. Binnenkort ga ik een nieuw paar kopen.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:44
Tinusvolkel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:14:
[...]

Het was afzien vanavond... had teveel gegeten (2.5 uur van te voren) het klotste alle kanten op in m’n buik. Dus kon mijn doel tempo van <4:00 /km niet vast houden toen ik wat wind tegen kreeg en het fietspad overging op gravel. Achja eerste wedstrijd sinds tijden er weer op zitten :*)

Verder was er niet echt een tijd registratie maar je moest het gewoon uploaden naar Strava Nr1 liep 33:48 op de 10km _/-\o_ 8)7
Vanmorgen als goedmakertje maar is wel 10km onder de 40 minuten gelopen (met wat rusten tussen door :P )

Verder m’n wekelijkse halve marathon nr 10 op een rij *O*
Het gaat steeds makkelijker :) en ben wel benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Tinusvolkel
Wat een rust hier, niemand meer gelopen?

@Arjan90 Hoe is je eerste halve marathon gegaan vandaag?

• Gaargod
Nou vooruit dan maar @Tinusvolkel, ik ging vanochtend de deur uit voor een fijne oud Hollandsche duurloop! Begonnen met een zonnetje, halverwege wat buien over me heen en nieuwe paadjes door weilanden ontdekt, en weer geëindigd met een zonnetje, met ruim 31km op de teller. Laatste 6 a 7 km nog licht versneld. Heerlijk gelopen, was wel ff geleden dat ik zo'n afstand verhard liep! Strava bij het praatje:

https://strava.app.link/xJbRYHNpx9

• Arjan90
@Tinusvolkel Het ging eigenlijk heel goed! Op Strava staat hij op sub 2 uur, maar dat klopt niet. We hebben 2x een pauze genomen van 5 minuten om even rustig te drinken en iets te eten. Het was natuurlijk ook geen prestatieloop maar juist een gezellige loop samen, ik loop hem dit jaar misschien nog wel een keer alleen om een keer "echt" de sub 2 uur te halen. De laatste 3 kilometer waren wel pittig, moest wel even doorbijten. Er zat nog maar weinig in mijn benen door de wedstrijd van gisteren en de zwaardere trainingsweken waar we in zijn beland zullen ook niet bevorderlijk zijn. Maar ik ben er hartstikke blij mee zo, heerlijk gelopen, het weer was echt prachtig! Ik vind het wel een heel stuk lopen hoor, wat dat betreft lekker dat we met een groep gingen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15
Tinusvolkel schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:58:
Jawel hoor, vanochtend met een aantal anderen bijna 19km gelopen.
Er was een route van ong. 11km en eentje van 18km uitgezet. De groep splitste zich na een paar kilometer en ik ging dus met de 18 groep mee. Was wel grappig dat de 11km groep uit bijna alleen maar dames bestond en nog grappiger was dat ze verkeerd waren gelopen onderweg waardoor ze uiteindelijk op een kilometer of 15 uit kwamen. Typisch :+

Strava: https://strava.app.link/q2a1Lp6zx9

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Vandaag de adidas Boston 8 ook maar direct gebruikt tijdens een 5000m baanwedstrijd, dat is me toch iets te ver voor spikes.

Uiteindelijk gefinisht in een nieuw PR van 19:21,75 (verbetering van 19:35 gelopen op de weg) *O* Er zit waarschijnlijk nog wel meer gezien de rest van mijn programma (vooraf een alternatieve incourante mijl) over twee weken de volgende, ik ben benieuwd :9

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:55

EgoPro

Time is an illusion.

10km gelopen vandaag in Utrecht. Best warm in het zonnetje. Ik ben een slak dus deed er bijna een uur over.

Vandaag mijn startnummer voor de singelloop in Enschede gekregen.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:11
Net terug van een weekje Alpen waarin ik zo'n 85km en 8500 d+ (en d-) gelopen heb. Morgen maar weer een stukje rennen :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:43
Nee, wel gefietst! :+ Gisteren een hele marathon als parcoursverkenning voor de Beemster marathon die ik volgende week zondag mee ga fietsen.

Vanmorgen een halve marathon in de benen, afgelopen dagen beetje kwakkelen met de rug maar vanmorgen weer nergens last van. Beetje voorzichtig aan blijven doen. De halve van vandaag was parcours verkenning voor de marathon die ik daar 18/10 wil gaan lopen. 6 rondjes van 7,10 km. Tafeltje neer zetten met water, hopelijk 1 of 2 pacers mee en gaan!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 12:19

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb vanmiddag een rondje 8 km gedaan, de langste run sinds een eeuwigheid. Veel getraind op vakantie in Griekenland, elke ochtend 6 km in de heuvels en 7 op de laatste dag. Maar dat was interval, ik wil ook weer "gewoon" een duurloop kunnen doen.

De 8 km vandaag ging ook in interval, ik heb 5 km aan één stuk door hardgelopen, 100 meter gewandeld, 230 meter hardgelopen, toch maar weer 70 meter gewandeld en toen bij 6 km nog 100 meter gewandeld. Daarna de resterende 1.900 meter hardgelopen met een eindtijd van 47.20, waarmee de 10 km binnen het uur toch in zicht begint te komen. Beste kilometer was tussen 4 en 5; 5.27,4.

Al met al niet ontevreden, ik begin vertrouwen te krijgen dat ik mijn 10 kilometer-conditie terug ga krijgen.

Slecht idee... Hoe laat?

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 10:15
Ja hoor, gisteren een rustige 10k (5:26) en vandaag een rustige 12k (5:20). Ik had sinds 3 juni niet verder gelopen dan 4.6k dus dit was al weer een stap voorwaarts :-) Hartslag uiteraard nog wel veel te hoog voor deze inspanningen.

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:12

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Het plan was om zaterdagochtend een rondje te gaan hardlopen maar uiteindelijk heeft het bed gewonnen, dus werd het zondagochtend. Vorig weekend had ik rustig aan 10k gelopen in 1u10min. Dat had een maatje van mij gezien, dus die liep hem de dag erna net onder de 60 minuten met de boodschap zo nu jij weer. Ik had wel het vertrouwen dat dat sneller kon aangezien ik die 10k in 1u10min er met de rem er op liep maar nog nooit echt een poging gedaan voor een snellere 10k.

Met het doel om net onder het uur uit te komen dus vertrokken. Het was echt heerlijk weer om te lopen, graadje of 13 en af een toe een zonnetje! _/-\o_ En eigenlijk ging alles heel lekker en m'n hartslag bleef mooi laag met de eerste kilometers in ca. 5:50/km. De laatste paar kilometer zelfs nog kunnen versnellen om op een tijd van 57:30 uit te komen! :+

Al met al ging het best lekker en denk ik dat er wel meer in zit. Maar voor nu is mn maat weer aan zet. :*)

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-01 07:14
Arjan90 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:12:
@Tinusvolkel Het ging eigenlijk heel goed! Op Strava staat hij op sub 2 uur, maar dat klopt niet. We hebben 2x een pauze genomen van 5 minuten om even rustig te drinken en iets te eten. Het was natuurlijk ook geen prestatieloop maar juist een gezellige loop samen, ik loop hem dit jaar misschien nog wel een keer alleen om een keer "echt" de sub 2 uur te halen. De laatste 3 kilometer waren wel pittig, moest wel even doorbijten. Er zat nog maar weinig in mijn benen door de wedstrijd van gisteren en de zwaardere trainingsweken waar we in zijn beland zullen ook niet bevorderlijk zijn. Maar ik ben er hartstikke blij mee zo, heerlijk gelopen, het weer was echt prachtig! Ik vind het wel een heel stuk lopen hoor, wat dat betreft lekker dat we met een groep gingen.
Zag 'm al voorbij komen, netjes! Die 3km @4:10 ook, mooi tempo. _/-\o_

Volgens mij ben jij net als ik ook nog niet zo lang bezig en ik gok dat we beide grofweg hetzelfde tempo (kunnen) lopen. Mede daarom heb ik het gevoel dat 5:35 wel een wat stevig tempo is voor een 1e HM als training?

Die laatste paar km zware benen herken ik trouwens maar al te goed. Kwestie van vaker doen denk ik dan maar, vorig jaar had ik dat met een 10km loopje ook en dacht ik achteraf dat dat al een "kolere eind" was, dat zal je wellicht ook wel een beetje herkennen. :P

Strava Garmin 265

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
Gisteren tegen mijn gewoonte in eens aangehaakt bij #teamochtend. Viel me niets tegen, kon lekker een goed tempo aanhouden. Natuurlijk een sanitaire break tussen de struiken en wat mooie plaatjes schieten (niet gelijktijdig, duh :P )
Wel jammer dat #teamikbepaalzelfwelwaarhetlosloopgebiedis ook zo vroeg uit de veren was, komt er midden op de hei (km 7,2) ineens een enthousiaste herdershond op je af. En die was niet bepaald onder appèl. Dus omgekeerd en vloekend en tierend een andere route gepakt. Zag er later nog een paar rondvliegen. En er zit gewoon een enorm losloopgebied op hemelsbreed 1 kilometer |:(
linkie

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

Dus?

Ipv van één grote ronde gisteravond gekozen voor twee rondes. Mede omdat ik net van een verjaardag terugkwam en we lekker getafeld hadden. Op deze manier kon ik makkelijker terug naar huis als de chinees terug omhoog zou komen.

Uiteindelijk viel het niet tegen.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 13:17
Gisteren sinds lange tijd weer een echte "duurloop" gelopen en ook het tempo wat naar beneden aangepast.

https://www.strava.com/activities/4019142246

In plaats van basistempo ~5:30/km te lopen heb ik gedisciplineerd op hartslag gelopen. Alarm op mijn Garmin ingesteld op 153bpm en bij overschrijding inhouden om hartslag terug te brengen. Snelste stukken gingen in 5:30, langzaamste stukken tegen de wind in gingen in 5:55/km.

Uiteindelijk 12km gelopen, 5:43/km met een voor mij lage gemiddelde hartslag van 151bpm.

Het "inhouden" is even wennen, maar ik kwam lekker fris aan en mijn benen voel ik nauwelijks. Tevens een lekker gevoel om te weten dat ik dit tempo, qua conditie, een paar uur kan volhouden.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Vorige week voor het eerst in tijden weer een race gelopen. Het was georganiseerd door de trainer bij wie ik jaren had getraind. Veel bekende gezichten, mij herkenden ze ook nog, maar ze merkten wel op dat ik een stuk lichter was geworden.

Het weer was perfect, ikzelf helaas niet ; ik had niet zo goed geslapen. Bovendien bleek er nogal wat hoogteverschil in het parcours te zitten. De eerste kilometer ging in 3:52, maar dat kostte teveel moeite. De tweede in 4:02. De hoop op een PR had ik al opgegeven en toen moest ik nog die helling op.
Na de helling moest ik nog over meerdere hellinkjes en ik dacht er meer aan dat ik blijkbaar minder fit was dan ik dacht dan dat ik op de afstand of mijn snelheid lette.

Iemand aan de kant zei dat ik er bijna was. Ik keek op mijn horloge en zag dat het nog maar 400 meter was. Dat viel ineens heel erg mee.
De aankomst was weer omhoog,maar ik had nog een eindsprint in me. Die was nodig ook om degene die ik net had gepasseerd nog achter mij hoorde. Met een snelheid van 20 km/u kwam ik over de streep. Eindtijd 20:02. Dus net geen sub-20. Gezien de energie die ik over had heb ik het duidelijk in de vierde kilometer laten liggen.

• Arjan90
@Tim_W Ik heb afgelopen weken al paar keer 16 of 17 km gelopen, dus de afstand zit er inmiddels wel redelijk in, loop ook 3x per week dus wat dat betreft prima. Heb verder wel wat stijve spieren maar niets extreem en geen reactie van mijn knieën of pees plaat. Vrijdagavond voluit gaan en daarna zaterdagochtend weer lekker lopen was achteraf wel wat enthousiast maar kennelijk ben ik er inmiddels getraind genoeg voor. Tempo zou eigenlijk rond de 6:00 min/km liggen, maar iedereen liep lekker. Voor het mooie zou mijn tempo ook meer daar moeten zitten voor een wat lagere hartslag, maar ik had er geen last van verder. Wanneer ben jij begonnen met hardlopen? Ik ben half april 2019 begonnen dus bijna anderhalf jaar geleden.

Vanavond weer lekker training voor de boeg, 35 minuten lang 400 meters op 110% van je 10km tijd met de helft van de looptijd rust. Dat wordt dus een zware training, 400 meter loop ik rond de 1:35. Ik hou wel van die trainingen met korte afstanden. 1.000m op de baan vind ik niet zo tijdens een training.

• InZane
Arjan90 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:51:
Ik hou wel van die trainingen met korte afstanden. 1.000m op de baan vind ik niet zo tijdens een training.
Die lange afstanden moet ik ook nog steeds aan wennen. Ik loop al wel wat langer met een loopgroep hier uit de buurt, maar daar zijn het meestal redelijk korte intervallen. 800m of meer komt zelden voor. Als er wel een keer eentje in zit, begint iedereen gelijk te zuchten :+
Sinds enkele maanden loop ik ook bij een lokale AV met enige regelmaat op de baan en dan komt er ineens een 5x1000m langs bijvoorbeeld :o

Het begint er hier eindelijk weer een beetje op te lijken. Na in juli met wat pijntjes te hebben gerommeld en daardoor toen maar een maandtotaal van 137km, heb ik in augustus toch weer bijna 200 gedraaid ondanks 3 weken vakantie. Deze maand moet ik er wel weer voorbij kunnen komen.
Zaterdagochtend in ieder geval zonder problemen een duurloop gedaan van bijna 19km en gisteren een intervaltraining van 14km en de benen voelen prima.
Vanavond maar eens een rustig loopje tussendoor doen :)

• Tim_W
@Arjan90 Hier 4 Augustus 2019 gestopt met roken -en niets doen en kort daarna voorzichtig aan begonnen met lopen.

Wat betreft de snelheid op een langere afstand, dat gaat vaak "te hard". Een 5:30 tempo voelt vaak al lekker relaxed en 6:00 als afremmen. Blijft toch soort van lastig. :+

Nog marathon ambities trouwens?

Strava Garmin 265

• Arjan90
Ik had het toevallig tijdens de halve marathon met een andere loper over de marathon. Voor hem een soort "heilige" afstand die hij nog een keer wil doen. Ik twijfel, ik vind het wel echt héél ver en vooral héél lang :+ Maar goed, dat vond ik van de halve marathon ook en ik sluit niet uit dat ik die vaker ga lopen. Eerst maar mijn duurlopen beter krijgen (qua hartslag vnl.) en dan zien we vanzelf of ik er nog een keer op kom om de marathon te lopen. Ongetwijfeld nog wel een keer, gewoon om hem "afgekruist" te hebben. Jij?

Training gisteren was trouwens weer lekker, uiteindelijk 15 rondjes van 400 meter gelopen. Merkte aan het einde wel dat ik iets inzakte maar dat heb ik maar even geaccepteerd en dus de laatste 5 of 6 rondjes net even iets minder hard gegaan, we mochten van de trainer toch al wat rustiger door de activiteiten in het weekend. Toch verbazend hoe je hetzelfde tempo loopt als in een wedstrijd, maar dat je tegelijkertijd na een paar keer 400 meter al denkt: "hoe heb ik dat vrijdag eigenlijk gedaan?". De trainer heeft geloof ik wel weer wat in mijn loopstijl gezien wat hij eruit wil dreunen, dus dat belooft wat :+ (zoals verwacht de voetlanding die bij mij gewoon niet optimaal is)

• Tim_W
Hetzelfde gevoel hier, zeker niet mee bezig op het moment, maar toch zit het ergens in m'n achterhoofd als zijnde "ooit kruisen we 'm een keer af".

Blijft zeker een eind, maar ook dat is relatief. Niet al te lang geleden zei ik na mijn 1e 10km ook dat dat een "takke eind" was. Idem met een HM afstand. Oefening baart kunst, als we de duurloopafstand langzaam maar gestaag kunnen uitbreiden komt het er mogelijk ooit nog eens van. :)

Strava Garmin 265

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:26
In het onwaarschijnlijke geval dat je de Tweakersgear voor de loopjes in het donker nog niet hebt; de Noxgear Tracer360 is weer in de aanbieding: https://www.noxgear.com/tracer360

Van harte aanbevolen!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
elastiek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:
In het onwaarschijnlijke geval dat je de Tweakersgear voor de loopjes in het donker nog niet hebt; de Noxgear Tracer360 is weer in de aanbieding: https://www.noxgear.com/tracer360

Van harte aanbevolen!
Tempted, die moet ik nog hebben :)
Waren er geen tweakers die hier afgelopen jaar erg lang moesten wachten?

• elastiek
@mrwolf Ik heb hem gekocht op Black Friday vorig jaar en heb er toen 5 weken op moeten wachten. En ik heb import moeten betalen. Was het beiden meer dan waard!

• Gaargod
Thanks @elastiek, ik zat er toevallig afgelopen weekend aan te denken om die te gaan bestellen.

Echter ik word automagisch doorverwezen naar noxgear.at als ik wil gaan bestellen? Daar kost 'ie dan mooi EUR 79,99. Is dat nog te omzeilen?

• Tinusvolkel
Hier fan van het dit lampje, lijkt op die van de decathlon maar kost maar 10 euro ipv 30. echter is deze niet in hoogte verstelbaar maar heb nog nooit seinende auto's gehad.
Tim_W schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:02:
Hetzelfde gevoel hier, zeker niet mee bezig op het moment, maar toch zit het ergens in m'n achterhoofd als zijnde "ooit kruisen we 'm een keer af".

Blijft zeker een eind, maar ook dat is relatief. Niet al te lang geleden zei ik na mijn 1e 10km ook dat dat een "takke eind" was. Idem met een HM afstand. Oefening baart kunst, als we de duurloopafstand langzaam maar gestaag kunnen uitbreiden komt het er mogelijk ooit nog eens van. :)
Ik wil hem ook nog steeds een keer uitlopen... 1x uitgevallen 1x afgelast door storm en verder nu alles afgelast door corona... achja komt wel weer een keer.

Verder nu vooral aan snelheid werken, vanmorgen samen met een collega 5x800m en dat was weer lekker afzien, wel fijn om samen met iemand te lopen want dan ga je toch net wat sneller/langer door.
Deze intervallen voelde ook veel anders aan als de 10x1000m van afgelopen zaterdag die op souplesse ging.

• elastiek
Gaargod schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:13:
Thanks @elastiek, ik zat er toevallig afgelopen weekend aan te denken om die te gaan bestellen.

Echter ik word automagisch doorverwezen naar noxgear.at als ik wil gaan bestellen? Daar kost 'ie dan mooi EUR 79,99. Is dat nog te omzeilen?
Dat is flauw van ze zeg.

Maar het lijkt er op dat je gewoon naar NL kunt laten verzenden als je een VPN-verbinding maakt met de VS... ik word dan iig niet meer doorgezet naar AT en kan NL selecteren als land van verzending.

• Tim_W
mrwolf schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:52:
[...]

Tempted, die moet ik nog hebben :)
Waren er geen tweakers die hier afgelopen jaar erg lang moesten wachten?
Ik had de Noxgear afgelopen jaar op 6 November besteld, was dezelfde dag verzonden en uiteindelijk had ik 'm 19 November in huis.

Er waren inderdaad een aantal tweakers waarbij het een aantal weken langer duurde.

Strava Garmin 265

• Tim_W

Hier nog wel iets goedkoper te krijgen a $ 59,95

Strava Garmin 265

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:28
elastiek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:

Van harte aanbevolen!
Dank voor de tip - had 't nog nooit eerder gezien maar lijkt erg handig te zijn voor de aankomende periode. Merk nu al dat je sneller over het hoofd wordt gezien als het begint te schemeren. Nadat ik afgelopen jaar twee keer op een haar na ben gemist door een auto op een zebrapad op mijn vaste rondje (het lint - utrecht/leidsche rijn) was ik al op zoek naar iets waarmee ik wat meer "op zou kunnen vallen" buiten de gewone attributen als reflecterende elementen en zuurstok kleurtjes qua kleding.

Geen doorverwijzing gehad, zojuist besteld op de US site en via de US site ook de order bevestiging gekregen voor USD 39,99. Nu even afwachten of er op 1 of andere manier nog import o.i.d. overheen komt...

[ Voor 25% gewijzigd door Mvd1981 op 08-09-2020 09:58 . Reden: 1 bericht - 2 responses ]

• Arjan90
Even los van het "HEBBEN" gehalte: wat is nou de meerwaarde van die Noxgear? Ik hoef niet in allerlei RGB kleurtjes te lopen, ik heb zo'n vestje van de Action gekocht voor iets van 5 of 6 euro, twee bandjes erbij voor om mijn armen en ik loop al meer dan goed verlicht rond. Stuk goedkoper ook en hartstikke comfortabel! Aan de voorkant gewoon wit licht, aan de achterkant rood licht. Af en toe de batterijen vervangen (maar ook echt niet vaak) en je kan lekker lopen. Ik vind de Noxgear wat dat betreft wel erg overpriced. Of mag ik dat hier niet zeggen? :+

Oja, heeft iemand zijn bingokaart nu vol? De Noxgear is weer genoemd!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:19:
Even los van het "HEBBEN" gehalte: wat is nou de meerwaarde van die Noxgear? Ik hoef niet in allerlei RGB kleurtjes te lopen, ik heb zo'n vestje van de Action gekocht voor iets van 5 of 6 euro, twee bandjes erbij voor om mijn armen en ik loop al meer dan goed verlicht rond. Stuk goedkoper ook en hartstikke comfortabel! Aan de voorkant gewoon wit licht, aan de achterkant rood licht. Af en toe de batterijen vervangen (maar ook echt niet vaak) en je kan lekker lopen. Ik vind de Noxgear wat dat betreft wel erg overpriced. Of mag ik dat hier niet zeggen? :+

Ik snap de hype ook niet helemaal :) doe mij maar een ledspot voorop zodat ik nog genoeg kan zien als ik over bospaden loop.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:04

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:07:
[...]

Ik snap de hype ook niet helemaal :) doe mij maar een ledspot voorop zodat ik nog genoeg kan zien als ik over bospaden loop.
Gebruik je een hoofdlamp of een middellamp? Zit ook te twijfelen of ik één moet nemen.. maar die lampen voor om de middel zijn wel erg prijzig.. (rond de 100€)

• Tinusvolkel
Secsytime schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
[...]

Gebruik je een hoofdlamp of een middellamp? Zit ook te twijfelen of ik één moet nemen.. maar die lampen voor om de middel zijn wel erg prijzig.. (rond de 100€)
Ik gebruik een lamp om m'n middel:
Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:13:
Hier fan van het dit lampje, lijkt op die van de decathlon maar kost maar 10 euro ipv 30. echter is deze niet in hoogte verstelbaar maar heb nog nooit seinende auto's gehad.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:28

Het is niet zozeer een hype wat mij betreft. De meerwaarde is de overweging dat een vestje en een lampje leuk zijn maar ik in mijn beleving en ervaring onvoldoende opgemerkt wordt door andere verkeersdeelnemers met als gevolg onveilige situaties voor mijzelf. Die voorkom ik liever. Wellicht dat dit wel helpt, voor mijn eigen veiligheid en gezondheid geef ik graag USD 40 uit, zelfs als dat één of ander (kitsch) LED RGB ding is.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:07:
[...]
Dat. Of de oplossing van @Arjan90, dat kan ook.
Jouw soort verlichting is ook om zelf voldoende bij te kunnen zien. Voor op die bospaden en donkere achterafweggetjes. In de stad is dat ietwat overdreven. Het andere type is om gezien te worden. Dus reflectie en kleine lampjes. Ik loop nooit in het donker door het bos, dus ik ga voor optie twee.

Bij die Noxgear betaal je heel veel geld, terwijl het alleen de oplossing is om 'gezien te worden'. Leuk en aardig, maar daarvoor voldoet in mijn geval een hesje en een klein lampje ook. Tenzij je de gekke kleuren nodig hebt om beter op te vallen, zoals @Mvd1981 opmerkt. Ik heb daar eigenlijk nog nooit last van gehad, maar in zo'n geval kan ik me voorstellen dat je zo'n Noxgear kiest.

En, ik herhaal hem nog maar eens: denk niet dat je in het donker zichtbaar bent door gewoon een wit shirt aan te trekken en te gaan lopen zonder lamp of reflectie:
[YouTube: No White At Night]

Punctuality is the politeness of kings

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Uiteindelijk is het de fun om als rainbow mario rond te kunnen lopen :+ (en de kleur van de leds moet kunnen passen bij de rest van je outfit, best belangrijk! }:O )
Ik loop veel over onverlichte buitenwegen waar men vaak 60-80km/uur rijdt. Dan heb ik ook nog een hoofdlamp op. Als ik binnen de bebouwde kom of op een fietspad loop vind ik een led armband ook vaak genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.mariowiki.com/images/thumb/9/90/Rainbow_Mario_-_Super_Mario_Galaxy.png/1200px-Rainbow_Mario_-_Super_Mario_Galaxy.png

[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 08-09-2020 11:54 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• influenza
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik zou mijn atletiekmaatjes ook niet de lol willen ontnemen om het vestje te switchen naar de meest opvallende kertsboomkleurtjes.
Rudedadude schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:52:
[...]

Uiteindelijk is het de fun om als rainbow mario rond te kunnen lopen :+ (en de kleur van de leds moet kunnen passen bij de rest van je outfit, best belangrijk! }:O )
Ik loop veel over onverlichte buitenwegen waar men vaak 60-80km/uur rijdt. Dan heb ik ook nog een hoofdlamp op. Als ik binnen de bebouwde kom of op een fietspad loop vind ik een led armband ook vaak genoeg.

[Afbeelding]

• Roadman
De noxgear gebruik je dan ook om gezien te worden en niet om zelf de weg mee te verlichten. Een armband of van die schoenclips zijn echt onvoldoende.

Ik loop er liever als een kerstboom bij dan dat ik platgereden word omdat men mij niet zien. En ik combineer de tracer360 vaak genoeg met een hoofdlamp wanneer ik door onverlicht gebied loop.

[ Voor 16% gewijzigd door Roadman op 08-09-2020 12:11 ]

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik loop nu net na zonsopgang met een reflectiehesje van aliexpress, als het zo weer donker is als ik loop, dan loop ik met de lamp van de decathlon die ik ooit op de kop heb getikt toen ze nog geld weggaven voor gelopen kilometers via strava. Toch jammer dat dat gestopt is :P
En lekker makkelijk oplaadbare batterij ipv nadenken over het in huis hebben van AA(A?) batterijen :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb sinds afgelopen winter ook de noxgear. Ja ik liep ook altijd met zo'n hesje met een paar ledlampjes hierin maar je bent echt beter zichtbaar voor het overige verkeer. Fietsers reageren alerter en ook automobilisten bijv bij rotondes hebben je echt veel sneller in beeld. Ja je bent een beetje een kerstboom, maar je hoeft hem natuurlijk niet op knipperen te zetten :+
Voor mij een prima investering in mijn eigen veiligheid en prima comfort tijdens het lopen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:25:
[...]

Ik gebruik een lamp om m'n middel:

[...]
Thanks! Dat zijn nog eens normale prijzen voor een lampje.

Gezien het feit dat de berenloop niet doorgaat, afgelopen weken de training daarop aangepast (niet lopen dus :+ ). Wel erg jammer, want ik voel me enorm fit en sterk. In een training laatste 1:23 gelopen op een halve marathon (redelijk gemakkelijk), onder de 3 op de hele voelt dus echt haalbaar!

Motivatie is nu een beetje weg, dus maar een 10k trainingsplan opgestart in Strava.. Dan mag ik de Asics Metaracers als excuus kopen toch? O-) O-)

• m-vw

m-vw

Dus?

@Tinusvolkel en @Secsytime Ik heb toevallig beide lampen die Tinusvolkel noemt en ik loop toch liever met die van Decathlon.

Die kan je namelijk omlaag richten en die van Amazon niet. In mijn geval was ik met die lamp van Amazon regelmatig de hemel aan het verlichten doordat de borstlamp omhoog kroop.

• Tinusvolkel
m-vw schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:35:
@Tinusvolkel en @Secsytime Ik heb toevallig beide lampen die Tinusvolkel noemt en ik loop toch liever met die van Decathlon.

Die kan je namelijk omlaag richten en die van Amazon niet. In mijn geval was ik met die lamp van Amazon regelmatig de hemel aan het verlichten doordat de borstlamp omhoog kroop.
Had ik er al bij vermeld ;) maar hier geen last van dus heeft misschien met de bierbuik borstkast verhouding te maken die de schuinte bepaald >:) :+

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zolang het virus niet onder de knoet is gekregen, bijv via vaccinatie, gaan we nog een zeer wedstrijd-arme tijd tegemoet. De clubs/organisaties gaan hun vingers er vast niet aan branden...Wellicht handig om over andere alternatieven naast virtuele live-wedstrijden met iedereen op een parcours naar keuze.
Dat een of twee wedstrijden die je gepland had, niet doorgaan terwijl het focus/de training er erg goed op gericht was, is erg vervelend. Voorlopig lijkt een andere planstrategie wenselijk. Of de wedstrijden komen überhaupt nog niet op de kalender of we lopen nog steeds het risico dat ze er relatief kort ervoor toch er af gehaald worden.
Welke planstrategie ? Das erg persoonlijk. Iets met loopvrienden in het bos samen doen op een van te voren afgesproken "parcours"? Iets waar je iig motivatie van krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 08-09-2020 13:41 ]

• m-vw

m-vw

Dus?

Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:38:
[...]

Had ik er al bij vermeld ;) maar hier geen last van dus heeft misschien met de bierbuik borstkast verhouding te maken die de schuinte bepaald >:) :+
Dat van die verhouding zal zeker invloed hebben, maar dat komt niet door bier. Nog nooit van mijn leven een slok bier gedronken. Verder vind ik de schouderband vrij kort.

• nogeeninlog
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
[...]

Ha, de lampendiscussie is weer losgebarsten! 😁
Ik gebruik al jaren een kantelbare hoofdlamp in combinatie met een hesje en bandjes om de armen.
Met die hoofdlamp heb ik goed zicht en kan ik fietsers in het gezicht schijnen als ze mij over het hoofd lijken te zien.

• Roadman
nogeeninlog schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:02:
[...]

Ha, de lampendiscussie is weer losgebarsten! 😁
Ik gebruik al jaren een kantelbare hoofdlamp in combinatie met een hesje en bandjes om de armen.
Met die hoofdlamp heb ik goed zicht en kan ik fietsers in het gezicht schijnen als ze mij over het hoofd lijken te zien.
En het verkeer dat achterop komt? Op goed geluk...? :+

• nogeeninlog
  • Nu online
Roadman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:21:
[...]

En het verkeer dat achterop komt? Op goed geluk...? :+
Daar is mijn reflectiehesje voor, en de bandjes.

• Arjan90
@route99 Ja, karige boel. Lokale wedstrijden zijn er wel hoor, bij ons in het Noorden althans. In andere gebieden is dat vast niet overal hetzelfde. Paar collega's van een van onze vestigingen hadden zich aangemeld voor de 4 mijl van Assen, helaas toch een paar mensen die Sjaak Afhaak zijn. Dus, ik heb een startbewijs kunnen regelen. Wist eigenlijk niet dat die loop wel doorging, maar leuk om even een korte wegloop te doen. En met collega's erbij is het natuurlijk altijd leuk, zo zie ik die regio ook weer even.

Sorry voor de verlichtingdiscussie, haha!

• route99

route99

In het "SAN-gebied " is het tam.... aan de andere kant geeft het mij de tijd om vanuit de rust veel langer op te bouwen na blessure/mantelzorg zaken. Het gaat weer rond de 50 km per week nu, maar nu (zoals vroeger) goed het herstel bewaken.
Sorry voor de verlichtingdiscussie, haha!
Ach.. gewoon je licht eens ergens anders op laten schijnen kan nooit kwaad... ;)

• Tinusvolkel

PS noxgear stond er niet expliciet op, maar je zou hem onder het 1ste vakje kunnen gooien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67iv_DoQQrWkgaW9gLnSbWJauHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p03elTjNcLnkhxbZXyoSPoNj.jpg?f=user_large

• mrwolf
  • Niet online
Gelletjes, die heb ik lang niet voorbij zien komen. SiS any good? >:)

• InZane
mrwolf schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:12:
Gelletjes, die heb ik lang niet voorbij zien komen. SiS any good? >:)
Goede ervaring met SIS ja, maar die van de Decathlon voldoen ook. Tenminste, ik heb er verder geen last van gehad, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Morgen 3 km tempoloop hier in de buurt, of toch naar de baan? Wat zal ik doen?

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 08-09-2020 20:10 ]

• T-MOB
  • Laatst online: 23-01 23:09
Huh, is streaken nu ook al mainstream?
Afbeeldingslocatie: https://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/buffalonews.com/content/tncms/assets/v3/editorial/0/37/037cefd2-6169-5994-a308-360d17e2892d/5ef271ef42aeb.image.jpg?resize=500%2C636

* T-MOB streept barefoot ook even af

Regeren is vooruitschuiven

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Vanavond weer gelopen. Rondje van ongeveer 8km en merk dat ik na de verplichte rustweken wel weer op moet bouwen. Zet daarom m'n halve marathon plannen van voor de blessure in de ijskast.

Aan de andere kant: een vriend van mij vroeg mij of ik samen met hem naar een marathon op wil trainen. Voor in 2021 dan, al is doorgang wel een dingetje. Hij loopt al een tijdje maar nooit verder dan 10EM. Ik heb altijd gezegd nooit een marathon te lopen. Een halve marathon is mij ver zat (al liep ik dit jaar de Asselronde). Ga er dus echt goed over nadenken, want als ik het doe wil ik het echt goed doen en dat heeft natuurlijk z'n weerslag op de week (en dat voor maanden lang).

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:24:
[...]

PS noxgear stond er niet expliciet op, maar je zou hem onder het 1ste vakje kunnen gooien :)

[Afbeelding]
Deze kaart blijft geweldig. _O-
Mis alleen #teamwinter vs #teamzomer, en #teamochtend vs #teamavond :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
elastiek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:59:
@mrwolf Ik heb hem gekocht op Black Friday vorig jaar en heb er toen 5 weken op moeten wachten. En ik heb import moeten betalen. Was het beiden meer dan waard!
Klopt het dat ze geen verzendkosten rekenen? En wat was je kwijt inclusief importkosten? Dan kan ik een beetje aan mezelf gaan verantwoorden dat dit echt een hele noodzakelijke aankoop is :+

• Gaargod
Totrail schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:29:
Ik heb altijd gezegd nooit een marathon te lopen.
Dat dacht ik ruim een jaar geleden ook, en in Juli van dit jaar liep ik er een. Succes >:)

Vanavond baantraining 'proefles', eens even kijken hoe dat gaat :)

• elastiek
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:03:
[...]

Klopt het dat ze geen verzendkosten rekenen? En wat was je kwijt inclusief importkosten? Dan kan ik een beetje aan mezelf gaan verantwoorden dat dit echt een hele noodzakelijke aankoop is :+
Het bedrag dat ze rekenen is idd inclusief verzendkosten. Import heeft me toen 19 euro gekost.
En zoals gezegd was die 'boete' het me helemaal waard. Ik heb de Noxgear nu weer drie keer gebruikt en heb daarbij al meer dan een handvol complimenten gehad van medeweggebruikers van jong tot oud voor m'n perfecte zichtbaarheid.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Gaargod schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:42:
[...]

Dat dacht ik ruim een jaar geleden ook, en in Juli van dit jaar liep ik er een. Succes >:)

Vanavond baantraining 'proefles', eens even kijken hoe dat gaat :)
De keuze is nog niet gemaakt hoor. Twijfel erg om het te doen. Stap niet zo makkelijk van m'n ideeën af ;)

• Tim_W
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:03:
[...]

Wat betreft de importkosten, ik heb deze naheffing zelf niet gehad. Je krijgt deze dus blijkbaar niet altijd.

Mijn kosten waren totaal € 36,92

Strava Garmin 265

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
Heb de Noxgear nu twee keer gebruikt. Grootste voordeel, naast de zichtbaarheid, is voor mij gemak van aandoen en draaggewicht. Voor een ieder zelf in te vullen natuurlijk, maar vond de goedkopere opties vaak erg moeilijk om te doen en had daarbij vaak issues met knopjes die loslieten, sluitingen die net niet goed zaten of riempjes die ineens omhoog schoten. Your mileage may vary natuurlijk en voor mij waarschijnlijk tien mensen die de goedkopere optie prima vinden en nooit issues hebben.

Met veel premium producten is mijn gevoel dat het vooral van belang is of de koper een meer bedrag voor een subjectieve upgrade over heeft. Geldt voor van alles audio,koffie apparaten en natuurlijk computer onderdelen :+

"Better ask questions before you shoot"

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik krijg van Smashrun complimenten dat ik als een pro gepaced heb. Klopt ook, de pace variability is 1%.

Smashrun heeft mijn run echter ook, terecht, getagged als treadmill 8)7 _o-

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-01 12:52

polthemol

Moderator General Chat
@Roozzz toch maar die sense ride 3 aan het proberen en ze bevallen na 1 korte trail wel aardig. Ze zitten heel erg lekker om de voet, vooral met dalen vind ik het heel prettig: vaak voel je je naar voren glijden in je schoenen, maar hier zit ik eigenlijk stevig genoeg 'vast'.

Van het weekend 2 keer 24K trails op de planning staan en dan eens zien of het ook met time on feet nog altijd bevalt, dat veranderd de spelregels van wat een fijne schoen is toch wel aardig :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 12:57
@kenneth een compliment is een compliment :p

Heel erg wennen dit.. Voor het eerst in twee jaar geen structuur in het rennen ivm met klussen in m'n nieuwe huiste. Weet dat het geen kwaad kan maar vind het erg lastig om stil te zitten. Iemand een idee voor als je toch al wat minder kan rennen welke trainingen het belangrijkst zijn?

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
elastiek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:53:
[...]

Het bedrag dat ze rekenen is idd inclusief verzendkosten. Import heeft me toen 19 euro gekost.
En zoals gezegd was die 'boete' het me helemaal waard. Ik heb de Noxgear nu weer drie keer gebruikt en heb daarbij al meer dan een handvol complimenten gehad van medeweggebruikers van jong tot oud voor m'n perfecte zichtbaarheid.
Na een paar uur twijfelen toch de knoop doorgehakt en besteld. Euro staat gunstig t.o.v. de dollar dus vooralsnog is de schade 34 euro en dat lijkt me een hele nette prijs. Hopelijk is de douane druk met andere zaken dan mijn pakketje :+

Moest wel een vpn gebruiken omdat de site je anders automatisch doorstuurt naar de veels te dure Europese distributeur.

Tip voor Android gebruikers: met tunnelbear mag je elke maand 500mb gratis gebruiken, genoeg om nu en dan een aankoop te doen. https://www.tunnelbear.com/
Nu ik de site bekijk, ze hebben ook gewoon een ios en Windows app

• influenza
  • Laatst online: 17-11-2025
Bedankt voor de tip! Ik had nog een lighthound nodig en voor de huidige prijs was de een goede deal :)
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:35:
[...]

Na een paar uur twijfelen toch de knoop doorgehakt en besteld. Euro staat gunstig t.o.v. de dollar dus vooralsnog is de schade 34 euro en dat lijkt me een hele nette prijs. Hopelijk is de douane druk met andere zaken dan mijn pakketje :+

Moest wel een vpn gebruiken omdat de site je anders automatisch doorstuurt naar de veels te dure Europese distributeur.

Tip voor Android gebruikers: met tunnelbear mag je elke maand 500mb gratis gebruiken, genoeg om nu en dan een aankoop te doen. https://www.tunnelbear.com/
Nu ik de site bekijk, ze hebben ook gewoon een ios en Windows app

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Martiveen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:10:
@kenneth een compliment is een compliment :p

Heel erg wennen dit.. Voor het eerst in twee jaar geen structuur in het rennen ivm met klussen in m'n nieuwe huiste. Weet dat het geen kwaad kan maar vind het erg lastig om stil te zitten. Iemand een idee voor als je toch al wat minder kan rennen welke trainingen het belangrijkst zijn?
Als je niet specifiek traint zijn de twee belangrijkste aspecten duurvermogen en snelheid. Met jouw belastbaarheid kun je best een tijdje minder vaak maar langer lopen. Dus in plaats van bijvoorbeeld 60km over vijf trainingen doe je 60km in vier trainingen. Bijvoorbeeld 12/18/10/20. Of een weekje 17/17/25 (dat zou ik niet te vaak doen).

Snelheid: een keertje per week aan het einde van de kortste training een handvol versnellingen van 100m is meer dan zat. Rustig acceleren tot een snelheid waar je nog net een goede techniek volhoudt en dan na tien seconden weer rustig afremmen. Terugwandelen, herhalen.

Prima winterslaapstand tot er weer meer tijd is :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:50
nogeeninlog schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:23:
[...]

Daar is mijn reflectiehesje voor, en de bandjes.
Beetje geluk zit er altijd in. Ben vorig jaar van achteren van de sokken gereden in het buitengebied met:
- Hoofdlamp
- Hesje
- Bandjes
- Relectie vlakken op de broek en hakken van de schoenen.

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
De jaarlijkse 10K "peach tree run" in Atlanta is dit jaar online. Ik wou al een tijdje meedoen, maarja da's in de VS, je moet je lokaal qualificeren en dan nog loten. Dit jaar zijn die obstakels er niet en kan je in NL meedoen met een app.

Het is (normaal) een mooie run begrijp ik van mijn collega's uit de VS met een leuke traditie, dus wellicht voor sommige hier ook interessant. Meer info hier: https://register.chronotrack.com/r/56214?tag=virtualprr Deelname is wel betaald, dus als je er rationeel naar kijkt kan je net zo goed je normale 10k gaan lopen 8)7

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01 17:59

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb zelf ook die lamp van Decathlon, dus een lamp aan de voor- en achterkant. Met alleen een hesje en wat reflectie vlakken zou ik me toch niet helemaal veilig voelen! Voor je het weet wordt je van de sokken gereden door iemand op een scooter ofzo, die hebben vaak toch wat minder goed licht (weet ik uit ervaring).

• InZane
Rub3s schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:49:
Voor je het weet wordt je van de sokken gereden door iemand op een scooter ofzo, die hebben vaak toch wat minder goed licht (weet ik uit ervaring).
Of hij/zij heeft een telefoon in zijn/haar handen. Helaas zie ik dat maar al te vaak.
Ben ook al eens bijna van de sokken gereden door een fietser die door de bocht kwam zwabberen doordat ie alleen maar oog voor z'n telefoon had. Kreeg wel 100 excuses, maar daar koop ik niet zoveel voor he.

Edit: Die Decathlon lamp heb ik trouwens ook. Bevalt mij heel goed!

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 10-09-2020 14:58 ]

• Arjan90
InZane schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:56:
[...]
Ben ook al eens bijna van de sokken gereden door een fietser die door de bocht kwam zwabberen doordat ie alleen maar oog voor z'n telefoon had. Kreeg wel 100 excuses, maar daar koop ik niet zoveel voor he.
Dat had ik een paar maanden geleden ook, die fietser flipte helemaal de pan uit omdat ik op "zijn" fietspad liep en of ik niet even normaal wilde doen. Ik had dus armbandjes en een reflectievest met LED aan. Hij had maar één licht aan: het scherm van zijn smartphone. Ik heb in mijn adrenaline ook maar iets geroepen als "er is hier maar één iemand die moet opletten" en toen kreeg ik nog een agressieve "Wat zei je daar?!". Maar hij is toch maar doorgefietst. Mafklapper. Ik snap dat je schrikt, maar gedraag je gewoon even.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
Loop hier door wat buitengebieden, maar langs de wijk ligt een lange dijk waar ook forensverkeer overheen fietst. Ben daar al meerdere keren bijna van de sokken gescheurd door laagvliegende pedelecs. Allemachtig wat is dat een snelheidsverschil met de rest :-(

"Better ask questions before you shoot"

• Rudedadude
  • Laatst online: 23-01 20:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ja, die halen mij ook regelmatig in op het doorgaande fietspad richting amersfoort. Ik weet ook weer waarom ik een hoofdlamp heb: alleen als je volle kracht terugschijnt in iemands gezicht is men genegen om het grootlicht uit te doen. Vanavond zeker weer een keer of vijf nodig.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Leiden heeft geen vergunning gekregen en gaat dus dit jaar ook in november niet door. Mei 2021 weer een kans.

Verwijderd

Even een vraagje van een redelijk beginnende hardloper hier.
huidige stand van zaken
Op dit moment ren ik 5 keer per week. 4x per week een vast rondje van 7km en 1x per week 10km. Mijn pace is daarbij 6:15-6:30/km. Dat is een hele verbetering met eind vorig jaar toen ik begon en na 3km op was met een pace van >7:00/km.
Waar wil ik heen
Dat is 'heel simpel', ik hoef niet zo nodig veel sneller, ik wil verder. Ik wil van af volgende week in ieder geval 2x per week 10km lopen, dat gaat nu goed. Een redelijk doel op termijn lijkt mij halve marathon met een pace van 6:00-6:15/km.
Wat is het probleem?
Ik zoek een schema om dit te trainen, maar alle schema's die mij zijn aangeraden door andere hardlopers, op de sportschool en gevonden op bekende hardloop sites bevatten interval trainingen en dat is voor mij helaas een no-go! Niet omdat ik er een hekel aan heb, maar fysiek gaat dat niet.*

Wellicht dat iemand hier ervaring heeft met een trainingsschema zonder interval training en dat kan linken/delen?

*Ik heb er jaren terug al bij een arts voor op de loopband gestaan en verschillende andere familieleden, hebben hetzelfde probleem: de hartslag gaat niet (genoeg) omhoog bij interval training, gevolg is dat ik na een paar intervals 'flauw val' wegens zuurstof gebrek. (De reden voor het arts bezoek indertijd.) De oorzaak daarvan is een raadsel en pogingen in mijn jeugd om dat met training te verbeteren gaven geen enkel resultaat. rustig opbouwen voor een duur inspanning is echter geen enkel probleem

• Tinusvolkel
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:44:
huidige stand van zaken
Op dit moment ren ik 5 keer per week. 4x per week een vast rondje van 7km en 1x per week 10km. Mijn pace is daarbij 6:15-6:30/km. Dat is een hele verbetering met eind vorig jaar toen ik begon en na 3km op was met een pace van >7:00/km.
Waar wil ik heen
Dat is 'heel simpel', ik hoef niet zo nodig veel sneller, ik wil verder. Ik wil van af volgende week in ieder geval 2x per week 10km lopen, dat gaat nu goed. Een redelijk doel op termijn lijkt mij halve marathon met een pace van 6:00-6:15/km.
Wat is het probleem?
Ik zoek een schema om dit te trainen, maar alle schema's die mij zijn aangeraden door andere hardlopers, op de sportschool en gevonden op bekende hardloop sites bevatten interval trainingen en dat is voor mij helaas een no-go! Niet omdat ik er een hekel aan heb, maar fysiek gaat dat niet.*

Wellicht dat iemand hier ervaring heeft met een trainingsschema zonder interval training en dat kan linken/delen?

*Ik heb er jaren terug al bij een arts voor op de loopband gestaan en verschillende andere familieleden, hebben hetzelfde probleem: de hartslag gaat niet (genoeg) omhoog bij interval training, gevolg is dat ik na een paar intervals 'flauw val' wegens zuurstof gebrek. (De reden voor het arts bezoek indertijd.) De oorzaak daarvan is een raadsel en pogingen in mijn jeugd om dat met training te verbeteren gaven geen enkel resultaat. rustig opbouwen voor een duur inspanning is echter geen enkel probleem
Ik zou misschien om de dag gaan lopen zodat je de trainingen iets zwaarder kan gaan maken.
En dan de 10km op het rustige tempo elke week met een km uitbreiden en dan een 7km elke week een beetje sneller proberen. De andere loopjes in de week mooi op een niet overbelastend tempo/afstand doen.

Zo heb je toch wat meer variantie in je trainingen want dat is (volgens de kenners) nodig om te kunnen groeien.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat is het probleem?
Ik snap dat je snelle intervals niet kan, maar wat als je zo'n versie nou gebruikt en dan rustig wandelt ipv dribbelt in de 'rust' en verder gewoon het tempo-dat-je-nog-wel-kan (6:00/km bijv.) in de 'snelle' stukken? En eventueel het wandelstuk zo lang laten duren dat je echt weer goed zuurstof binnen krijgt/HR weer mooi laag is? Op die manier je maximale afstand laten uitbreiden.
De Run/walk methode van Galloway waar we een flink aantal pagina's terug nog kort over spraken is in deze wel een mooie. Mensen doen daar ook gewoon marathons mee. Ja, je wandelt tussendoor, maar is dat erg? Uiteindelijk zul je steeds langere stukken kunnen hardlopen, en elk start-to-run programma begint zo, dus het is de manier om uiteindelijk verder te kunnen lopen. Als je een Garmin hebt die coaching ondersteunt kun je dus een Galloway-programma starten, die gebruikt dit.

• bert74

1. Ik neem aan dat je met een hartslagmeter/horloge loopt? Zo nee: advies om er 1 aan te schaffen om te kunnen monitoren hoe ver tegen je grens aan zit.

2. Gezien jouw medische achtergrond lijkt het me des te belangrijke om jouw hartslagzones goed in beeld te brengen bij een sportmedisch lab. Als je deze zones weet en ook jou grens qua hartslag kun je die op een hartslaghorloge instellen en daarop gericht lopen.

3. 5 keer per week lopen is best veel. Ook de totale afstand per week is al heel behoorlijk. Een dag rust tussen de trainingen is wel aan te bevelen, tenzij je al echt goed getrained bent.

4. Variatie in trainingen is ook goed. Lange duurloop max best wat langzamer, korte loopjes mogen best sneller

Succes.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
huidige stand van zaken
Ben ik de enige die vindt dat je wel erg veel kilometers per week maakt? Voor iemand die een 3/4 jaar geleden op was na 3km en nu 38km per week maakt. Dat lijkt mij een opbouw die erg blessuregevoelig is. Maar goed, dat kan per persoon verschillen.
Als je je afstanden uit wilt breiden, dan lijkt het me eerder verstandig om minder vaak te gaan lopen, en tijdens die loopjes de afstand te vergroten.

• Tinusvolkel
P.O. Box schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:08:
[...]

Ben ik de enige die vindt dat je wel erg veel kilometers per week maakt? Voor iemand die een 3/4 jaar geleden op was na 3km en nu 38km per week maakt. Dat lijkt mij een opbouw die erg blessuregevoelig is. Maar goed, dat kan per persoon verschillen.
Als je je afstanden uit wilt breiden, dan lijkt het me eerder verstandig om minder vaak te gaan lopen, en tijdens die loopjes de afstand te vergroten.
Daarom ook mijn advies om om de dag te gaan lopen ;)

Verder heeft hij qua tempo opbouw niet te gek gedaan. Maar ik ga zelf niet veel woorden vuil maken aan snelle opbouw want ben hier zelf ook schuldig aan geweest (maar is tot nu toe "nog" goed gegaan....)

Verwijderd

Dank voor de reacties.

Uiteraard heb ik, zeker gezien mijn probleem, vanaf dag 1 met een hartslagmeting gelopen. Eerst met een Samsung waar ik niet erg tevreden over was (zowel hartslag als GPS niet bijzonder goed, smartwatch functies overigens prima) en nu met een Polar Grit X. Wat biedt een Polar H10 extra tov meting via de pols? Is dat echt veel nauwkeuriger?

Dat Galloway verhaal klinkt interessant, is er ook zo'n programma voor Polar? Of anders wat variatie aanbrengen zoals @Tinusvolkel aangaf.

Maximale hartslag heb ik nu met de vuistregel gebaseerd op leeftijd ingesteld. Ik vond een methode op het internet die je zelf met een goede hartslag meter zou moeten kunnen doen. Ik heb het geprobeerd, maar die was gebaseerd op een interval met steeds hogere inspanning en voor het laatste interval zat ik al midden op straat met de helaas bekende lage hartslag. Ik zie wel dat ik voor 112 euro een meting kan laten doen bij USC, dat valt best mee.

Om de dag lopen past helaas niet in mijn week, aangezien ik twee vaste dagen nooit kan. Ik begon met 3 vaste dagen lopen en dat is langzaam veranderd in de 5 vrije dagen. Ik heb na twee maanden 5x per week, fingers crossed, geen last van blessures, maar als ik zwaarder ga trainen is het wel een goed plan om het in ieder geval naar 4 dagen terug te draaien.

Wat wellicht ook een verschil maakt met 9 maanden terug is dat ik voor ik met hardlopen begon ca. 15 kilo ben afgevallen en sinds ik hardloop nog eens 15kg.(nog 5 kilo en ik zit op streefgewicht, maar die gaat heel langzaam) De beroerde eerste 3 km indertijd was dus met 15kg meer gewicht dan nu. Lopen is een stuk makkelijker nu ;)

Ook heb ik vanaf het begin steeds 7km totaal gelopen, na 3km wandelend het rondje steeds afgemaakt en de verhouding rennen/wandelen werd steeds beter.

Om even aan tegeven wat het probleem met hartslag aanpassen is:
Ik begin met een sprint -> hartslag piekt als verwacht
Vervolgens een stuk joggen -> hartslag daalt
2e sprint -> hartslag stijgt later en langzamer als eerste sprint.
Joggen -> hartslag daalt
3e sprint -> hartslag gaat veel te laat omhoog waardoor ik op zijn best licht in het hoofd wordt maar ook al paar seconde buiten bewustzijn geraakt ben. (niet voor herhaling vatbaar dus).

Een enkele sprint is geen issue, het komt echt door de daling van de hartslag/rust tussendoor. (Ja ik zit raar in elkaar :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2020 15:49 ]

• mrwolf
  • Niet online
Met jouw bijzondere hartslag lijkt een sportmedisch advies me echt een must hoor. Laat je eens goed doormeten en testen onder gecontroleerde omstandigheden. Bijkomend voordeel is dat je meteen echt je hartslagzones bepaald hebt.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:47:
Joggen -> hartslag daalt
3e sprint -> hartslag gaat veel te laat omhoog waardoor ik op zijn best licht in het hoofd wordt maar ook al paar seconde buiten bewustzijn geraakt ben. (niet voor herhaling vatbaar dus).

Een enkele sprint is geen issue, het komt echt door de daling van de hartslag/rust tussendoor. (Ja ik zit raar in elkaar :X )
Daarom vroeg ik dus of het niet mogelijk is om de afstand uit te breiden door niet te 'sprinten' maar je gewone tempo te lopen, en de 'joggen' stukken te wandelen.
Kijk eens naar dit schema. Run/walk is voor jou denk ik wél mogelijk. Je traint dan wel de afstand maar niet de snelheid.

• bert74
1. Een hartslagband is over het algemeen veel nauwkeuriger dan optische meting via de pols. Zeker als het nauwkeurig moet zijn. Daarnaast heeft een optische meting veel vertraging in de meting. Voor een duurloopje meestal goed genoeg, niet genoeg om actief op te lopen.

2. Vuistregels rondom hartslagen zijn gebaseerd op gemiddelden, maar hebben een hele grote spreiding. Zijn dus niet geschikt om individueel toe te passen. Zeker omdat je een medische achtergrond hebt: testen onder medische begeleiding.

3. Afvallen/gewicht is enorm belangrijk. Relatie is 1-op-1. Als je 10% afvalt, terwijl je conditie gelijk is gebleven, dan ga je 10% sneller lopen.

4. Als intervallen/sprinten niet lukt: geeft niks, ook met andere vormen van training kan je gewoon beter worden. Succes.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Bizar hoe snel de Alphafly vanmorgen weer was uitverkocht... Wilde nog een linkje posten maar 🤷 het slaat echt nergens op hoe snel dat dus blijkbaar gaat.

Strava

• route99

route99

@Verwijderd Ik sluit me bij @mrwolf aan. Hier is een serieuze controle even nodig.
Ik zou eerst gewoon naar de huisarts gaan. En daar overleggen hoe verder, kan sportmedisch advies zijn.

Waarom?
Je verhoogt telkens je inspanning maar je hartslag gaat uiteindelijk naar beneden.
Je zou dus kunnen denken.... en das de valkuil voor veel mensen, .... ik kan dus nog harder want mijn hartslag is nog niet hoog genoeg.

Vanuit over-training is dit een bekend effect, je zou het ook aan de lactaat waarden zien... die gaan ook niet omhoog zoals het zou horen bij zo een training.
Maar ik ben geen expert, dus er moet verder gekeken worden of er iets achter zou... kunnen zitten.

Gelukkig schrijf je zelf al wat er gebeurt:
....
Joggen -> hartslag daalt
3e sprint -> hartslag gaat veel te laat omhoog waardoor ik op zijn best licht in het hoofd wordt maar ook al paar seconde buiten bewustzijn geraakt ben. (niet voor herhaling vatbaar dus)
Het dalen tijdens het joggen is normaal, maar de rest niet.

Goed dat je dit dus deelt, dit hoort niet en imho is de huisarts de eerste stap. Die kan icm jouw gewichtsafname een betere beoordeling geven en een onderzoek (laten) doen.

Sterkte ermee en hopelijk kun je al snel weer lekker trainen.

Edit: @Verwijderd Als zoiets optreedt dat je hartslag naar beneden gaat bij zulk een sprint sessie noemt men ook wel een paradoxaal effect. Maw er is een tegenstelling tussen wat je verwacht en wat je ziet/voelt gebeuren. De lactaat metingen zullen dan ook paradoxale waarden weergeven indien ze gemeten zouden zijn. Dat is iets waar ook trainers verdacht op moeten zijn.
Jij voelt je al niet zo lekker zoals je al beschreef, dus bij jou lijkt het wel duidelijk dat er even naar gekeken moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 12-09-2020 16:06 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Krylinck schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:23:
Bizar hoe snel de Alphafly vanmorgen weer was uitverkocht... Wilde nog een linkje posten maar 🤷 het slaat echt nergens op hoe snel dat dus blijkbaar gaat.
Heb nog Vaporfly's (ekiden) waar maar 1 keer op is gelopen, dus de Alphafly's heb ik aan me voorbij laten gaan :+

• Krylinck
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:47:
Dank voor de reacties.

Uiteraard heb ik, zeker gezien mijn probleem, vanaf dag 1 met een hartslagmeting gelopen. Eerst met een Samsung waar ik niet erg tevreden over was (zowel hartslag als GPS niet bijzonder goed, smartwatch functies overigens prima) en nu met een Polar Grit X. Wat biedt een Polar H10 extra tov meting via de pols? Is dat echt veel nauwkeuriger?

Dat Galloway verhaal klinkt interessant, is er ook zo'n programma voor Polar? Of anders wat variatie aanbrengen zoals @Tinusvolkel aangaf.

Maximale hartslag heb ik nu met de vuistregel gebaseerd op leeftijd ingesteld. Ik vond een methode op het internet die je zelf met een goede hartslag meter zou moeten kunnen doen. Ik heb het geprobeerd, maar die was gebaseerd op een interval met steeds hogere inspanning en voor het laatste interval zat ik al midden op straat met de helaas bekende lage hartslag. Ik zie wel dat ik voor 112 euro een meting kan laten doen bij USC, dat valt best mee.

Om de dag lopen past helaas niet in mijn week, aangezien ik twee vaste dagen nooit kan. Ik begon met 3 vaste dagen lopen en dat is langzaam veranderd in de 5 vrije dagen. Ik heb na twee maanden 5x per week, fingers crossed, geen last van blessures, maar als ik zwaarder ga trainen is het wel een goed plan om het in ieder geval naar 4 dagen terug te draaien.

Wat wellicht ook een verschil maakt met 9 maanden terug is dat ik voor ik met hardlopen begon ca. 15 kilo ben afgevallen en sinds ik hardloop nog eens 15kg.(nog 5 kilo en ik zit op streefgewicht, maar die gaat heel langzaam) De beroerde eerste 3 km indertijd was dus met 15kg meer gewicht dan nu. Lopen is een stuk makkelijker nu ;)

Ook heb ik vanaf het begin steeds 7km totaal gelopen, na 3km wandelend het rondje steeds afgemaakt en de verhouding rennen/wandelen werd steeds beter.

Joggen -> hartslag daalt

Eerst een persoonlijke toelichting: ik ben arts met 6 jaar ervaring binnen de cardiologie.

Ben je al eens bij een cardioloog geweest, gezien je klachten en het feit dat dit blijkbaar niet onbekend is in de familie? Ik zou je namelijk wel eens op de fiets willen hebben en een holtermonitoring willen doen.

De situatie die je hierboven beschrijft herken ik niet, wel denk ik in een aantal richtingen die ik natuurlijk nooit ga kunnen staven. Maar voordat je een sport gaat beoefenen met een dergelijk hoge impact, hoe goed ook voor het dagelijks leven, is niet verstandig bij bepaalde condities. Het klinkt alsof je niet in de problemen komt als je onder je drempelwaarde blijft, maar houd het dan ook zo. Met de beperkte informatie die ik nu van je heb, kan ik je niet aanraden om de grenzen op te zoeken door persoonlijke records etc te willen gaan lopen.

Strava

• BastiaanN
  • Niet online
Morgen eindelijk weer eens een wedstrijd. Mits mijn snotverkouden dochter mij niet aansteekt want dan gaat het helaas allemaal over. Ik twijfel nog een beetje over hoe ik de wedstrijd ga aanpakken. Mijn doeltempo is 5:36/km over 8km (op basis van een schatting van zowel Trenara als Runalyze) Het parcours kent de eerste 3,5km een beetje vals plat en gaat dan in totaal zo’n 15 meter omhoog om daarna weer over 3,5 kilometer 15 meter te dalen. Ik weet dat ik de vorige keer mezelf al vrijwel stuk heb gelopen op die eerste kilometers dus dat was ik nu niet van plan :P

Afbeeldingslocatie: https://www.singelloop-enschede.nl/wp-content/uploads/2009/04/hoogteprofiel.jpg

Ik twijfel nu tussen tempo vasthouden op ca. 5:36/km gedurende de gehele afstand (en als er nog meer in zit dat de laatste kilometer(s) er uit gooien) of om iets langzamer te beginnen en dan na die 3,5 kilometer iets harder te gaan. Wat denken jullie dat de juiste strategie is? Opzicht is het natuurlijk niet een hele lange afstand dus de kans om tijd goed te maken is dan maar beperkt. Per tijdsvak starten er in totaal max 500 deelnemers waarbij er elke 5 seconden 3 deelnemers mogen starten. Ik verwacht dus meer dan genoeg ruimte om in te kunnen halen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Krylinck schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:42:
[...]

Eerst een persoonlijke toelichting: ik ben arts met 6 jaar ervaring binnen de cardiologie.

Ben je al eens bij een cardioloog geweest, gezien je klachten en het feit dat dit blijkbaar niet onbekend is in de familie? Ik zou je namelijk wel eens op de fiets willen hebben en een holtermonitoring willen doen.

De situatie die je hierboven beschrijft herken ik niet, wel denk ik in een aantal richtingen die ik natuurlijk nooit ga kunnen staven. Maar voordat je een sport gaat beoefenen met een dergelijk hoge impact, hoe goed ook voor het dagelijks leven, is niet verstandig bij bepaalde condities. Het klinkt alsof je niet in de problemen komt als je onder je drempelwaarde blijft, maar houd het dan ook zo. Met de beperkte informatie die ik nu van je heb, kan ik je niet aanraden om de grenzen op te zoeken door persoonlijke records etc te willen gaan lopen.
Dank voor je interesse.

Zowel mijn vader als ik zijn hier op onderzocht, op een loopband en hometrainer met een masker op een vol behangen met draden :-) Bij mijn vader is toen ook nog een filmpje (echo?) gemaakt. Dit alles precies om de reden die je aangeeft, kijken of grenzen verleggen verstandig was.

Er zijn bij ons allebei buiten dit fenomeen geen afwijkingen gevonden en dus ook geen verklaring. Een (duur) inspanningstest liet geen bijzonderheden zien, conclusie van de sportarts en de cardioloog was ga lekker sporten, maar vermijd interval training/sprinten. Als je daar problemen bij krijgt meteen terug komen.
Daarna hebben wij beide jaren aan sport gedaan en grenzen opgezocht zonder issues.

De laatste paar jaar (tot vorig jaar) heb ik echter niet gesport en ben ik erg aangekomen. Vandaar dat ik nu weer moet opbouwen. Waar ik heen wil ben ik echter al een 'geweest'. De reden dat ik advies vraag is omdat ik toen mijn conditie over jaren heb opgebouwd zonder echt een programma te volgen en ik dat nu iets eficenter en sneller wil doen.

Ik ga wel binnenkort een afspraak maken om mijn hartslag zones te laten bepalen, maar tenzij ze daarbij willen dat ik intervals doe verwacht ik geen problemen te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2020 13:44 ]

• Krylinck
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:41:
[...]

Dank voor je interesse.

Zowel mijn vader als ik zijn hier op onderzocht, op een loopband en hometrainer met een masker op een vol behangen met draden :-) Bij mijn vader is toen ook nog een filmpje (echo?) gemaakt. Dit alles precies om de reden die je aangeeft, kijken of grenzen verleggen verstandig was.

Er zijn bij ons allebei buiten dit fenomeen geen afwijkingen gevonden en dus ook geen verklaring. Een (duur) inspanningstest liet geen bijzonderheden zien, conclusie van de sportarts en de cardioloog was ga lekker sporten, maar vermijd interval training/sprinten. Als je daar problemen bij krijgt meteen terug komen.
Daarna hebben wij beide jaren aan sport gedaan en grenzen opgezocht zonder issues.

De laatste paar jaar (tot vorig jaar) heb ik echter niet gesport en ben ik erg aangekomen. Vandaar dat ik nu weer moet opbouwen. Waar ik heen wil ben ik echter al een 'geweest'. De reden dat ik advies vraag is omdat ik toen mijn conditie over jaren heb opgebouwd zonder echt een programma te volgen en ik dat nu iets eficenter en sneller wil doen.

Ik ga wel binnenkort een afspraak maken om mijn hartslag zones te laten bepalen, maar tenzij ze daarbij willen dat ik intervals doe verwacht ik geen problemen te zien.
Ah, dat verduidelijkt een hoop. Lijkt me inderdaad prima verenigbaar met je trainingsdoel. Wel is het te verwachten dat je op langere afstanden een iets oplopende hartslag krijgt. Ik zou gewoon rustig uitbouwen qua afstand en het aantal trainingen iets inperken naar 3 à 4. Zo kun je twee keer per week je afstand uitbouwen (max 10-15% per week), één keer een kortere training met meer snelheid zonder dat het intervaltraining is en één hersteltraing.

Dat is in ieder geval hoe ik het zou doen.

Strava

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 18:40
Even een update van m'n knieperikelen

De "diagnose" van de huisarts bleek niet anders te zijn dan het overnemen van het oordeel van de ziekenhuisarts die mijn foto's had bekeken (zonder enige kennis over mijn sportachtergrond en de oorzaak van de klachten) Ik kwam erachter toen ik na een paar dagen meer wilde weten en ik eigenlijk geen idee had hoe ik kon/moest revalideren. De pijn bij traplopen of aanzetten op de fiets bleef. Ik vroeg dus de foto's op bij de huisarts: "die heb ik niet, daarvoor moet je naar het ziekenhuis". Nog langer verhaal kort: CD-rom (egwa een heuse cd-rom) opgehaald en samen met een sportfysio bekeken en die onderzoekt me en vraagt: "hebben ze naar je banden en spieren gekeken?" Wat blijkt, de meest rechtse aanhechting van de quadriceps is finaal afgescheurd en daar zit vocht. Komt niet meer goed, maar de andere drie kunnen de functie over gaan nemen. We gaan dus optrainen met oefeningen. Ik mag fietsen, suppen, alles doen mits niet te zware belasting. De knie zelf gaat redelijk goed, beetje pijn bij torderen, maar dat gaat. Het mooie is dat de fysio voor de toekomst niets uitsluit. Gegeven de slijtage is serieus hardlopen niet verstandig, maar helemaal niet meer hardlopen sluit hij ook niet uit. Hoop nergens op, maar het motiveert wel bij het revalideren.

@Verwijderd Wil zelf geen verder onderzoek? Ik geloof niet dat je veel risico loopt hoe je het aanpakt, maar ik zou een oorzaak wil weten. Het is een heel aparte en a-typische afwijking en niet iets waarmee je gaat experimenteren, toch? Die cardioloog die je toen onderzocht, had die geen suggesties voor verder onderzoek?
Pagina: 1 ... 47 ... 424 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.