• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:49
Gisteren voor de gezelligheid even meegelopen met iemand die aan de marathontraining zat. Hoewel ik geen marathon meer op de agenda heb staan dacht ik 'ah, kan wel even, wel gezellig.' .. Dat werd vervolgens een flinke training:
- 25min inlopen
- 25min marathontempo (4:25/km)
- 10min rust-tempo
- 25min marathontempo (4:25/km)
- 10min rust-tempo
- 20min marathontempo (4:25/km)
- 10min uitlopen

Uiteindelijk 2 uur en ruim 26km in de benen. Dat viel niet mee aangezien ik sinds april geen 21+ meer had gelopen laat staan in tempoblokken. Niet heel verstandig en nu goede spierpijn. Hopelijk morgen weer energie voor the good old boring 50min T1.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 20:40
vhal schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:13:
Toch wel mooi die storing van GC/waardanook

Ben ik de enige die dan in paniek raakt en zijn horloge en telefoon uit/aanzet, de BT settings opnieuw invoert, de app deinstalleert en opnieuw installeert, het horloge probeert te syncen via een laptop, compleet chagrijnig wordt, vervolgens een half uur later maar eens Google raad te plegen en ziet dat er een algemene storing is?

:+
Nee hoor, mijn vrouw was al aan het shoppen voor een nieuw horloge en en mijn moeder belde dat de computer kapot was want mijn pa zijn fietstocht kwam er niet op (ze hebben geen smartphone dus syncen altijd met de PC).

Of het door de blessure komt of door het gebrek aan wedstrijden weet ik niet, maar behalve tijdens het hardlopen zelf, kijk ik op dit moment amper naar alle data die ik verzamel. Dus of het nu synchroniseert of niet, boeit me weinig. (Overigens zelf niets gemerkt van de storing gisteren, mijn activiteiten kwamen netjes door).

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
Je kunt dus prima een mijl op Lego schoenen lopen heeft deze gast bewezen met z'n Lego 4% creaties: https://www.strava.com/activities/3981434400

Het ziet er wel wat pijnlijk uit als je de foto van z'n voeten zo ziet :X

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 20:17
Ik heb begin van het jaar een knieblessure gehad en probeer sinds dien nog beter op te letten dat ik mijn lichaam niet overbelast qua training intensiteit.

Ik train nu 1 keer in de week op de baan en ik merk dat mijn lichaam het niet altijd even tof vindt als ik daar ineens ga knallen. Heeft iemand tips hoe je ook de tempo's op de baan kunt opbouwen zodat je weet dat je niet je lichaam alsnog de vernieling in helpt omdat je gewoon te hard gaat ?
Even een voorbeeldje : buiten de baan loop ik nu tussen 4:50 en 6:30 (van tempo tot rustig aan). Maar op de baan gaan de korte stukjes (200meter) vaak rond de 4:00 of er iets onder.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@NoReseth
Ik heb begin van het jaar een knieblessure gehad en probeer sinds dien nog beter op te letten dat ik mijn lichaam niet overbelast qua training intensiteit.
Wat zegt jou trainer eigenlijk, dat mis ik. Mensen die op de baan lopen hebben meestal een trainer.

Wat tips, maar wel met de bedoeling dat je zelf aan het roer zit... op afstand is het lastig voor iedereen.

Een van DE escape is om op een zachte EN egale ondergrond te gaan hardlopen, bijvoorbeeld op kort gemaaid gras, vaak het binnenveld van de baan, op momenten dat het echt veilig is, als de speren, de discussen en de kogels je niet om de oren vliegen...
Tja, meteen op 4:00/km das een aardig stevig tempo. Het verschil met 4:50 en 4:00 is erg groot.
Het zou handig zijn om dat in stappen te doen, beginnen met 4:50 en de week er na 4:40. en das al een aardige stap. Wat ik dan doe.. ik ga dan pas naar bij die 4:30 als ik nergens last van krijg met die 4:40.
Krijg je teveel last van die 4:40 dan ga je weer terug naar 4:50 en probeer je nadat alle pijntjes weer echt weg zijn.
Je mag dus alleen naar het volgende tempo als je nergens last van hebt.
Op deze manier bouw je duurzaam op.

Wanneer weer op de baan? Das lastig. Je zou ook je duurzaamheid helemaal op het gras kunnen doen tot bij 3:50 (maar ik weet niet of dat bij je past...) en gaat dat super goed dan doe je de eerste training op de baan in 4:00 net iets rustiger. Ik zou een beetje een paar weken hooguit rondom die 4:00 gaan spelen met de lengte, maak het niet te gek en pas als je op de baan ook klachten vrij bent een overgang maken naar waar je heen wilt gaan met je snelheid.
Pas: als eigenlijk die 4:00 al bijna je max zijn.... zul je de opbouw die ik beschreef duidelijk rustiger aan moeten doen.

Elke keer dat je last krijgt ... heb je eigenlijk al te veel gedaan. Het lopen op gras helpt wel... maar niet als je daar te hard tekeer gaat...

Loopt het niet lekker na een paar weken dan zou ik toch een professioneel advies van een sportarts of fysio aanraden. Wacht niet te lang, je kunt best veel stuk maken in de knie...

Succes!

Edit: Vraag ook de fysio of de trainer om oefeningen om de zaak sterker te maken, een paar keer per week doen...

[ Voor 2% gewijzigd door route99 op 31-08-2020 21:25 . Reden: typos... ]

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 20:40
@NoReseth wat vind jou lichaam er precies niet leuk aan? Ik train ook één keer per week op de baan zonder trainer (vroeger wel, toen ik 200m nog de langste afstand vond).

Uiteindelijk hoef je op de baan niets anders doen dan daarbuiten, daar ga je ook niet zomaar als een malle de benen uit je lijf rennen. Dat de baan je even een Usain Bolt gevoel kan geven, is best mogelijk... maar misschien niet helemaal nuttig. Tenzij het betekent dat je technisch gewoon een pak netter loopt (en dat de “klachten” daarvan komen dat je dat niet gewoon bent).

Mijn “techniek” is dat ik mij inbeeld voor een bepaalde afstand te vertrekken en dan met een flinke overschatting. Duizendjes doe ik nu op “marathon”-gevoel (moet dus ook kunnen blijven praten), 400jes op “halve marathon” en 200jes op “10k”. Uiteindelijk zijn ze veel sneller dan de overeenkomstige tempo’s maar het zorgt ervoor dat ik niet probeer om onder de 30s te duiken op de 200.

• route99

route99

@nokie & @NoReseth
De baan is in die zin toch wel anders dan daarbuiten.... ook al denk je dat je daarbuiten hetzelfde deed.
Waarom?
Je hebt zgn harde, middel-harde en wat zachtere banen.
De echt harde banen zijn eigenlijk voor sprinters bedoeld. Dat zijn dus ook de snelste banen.

Maar wat maakt dat uit?
Wel heel veel... de zgn rebound (terugkaatsing?) die je van de baan krijgt op harde banen is stevig en als jouw knie daar niet tegen kan... kun je veel stuk maken. Er zijn mensen die totaal niet kunnen wennen aan die harde banen.
Het lopen uit gras komt dus ook vanuit die achtergrond bekeken.

• NoReseth
@route99 Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik denk zelf dat de blessure eerder dit jaar een gevolg is geweest van onbewuste overbelasting. Ik lette toen ook al goed op hartslag en liep zeker 70 tot 80% van mijn tijd in zone2.

Van baantraining op zich (ook als het veel harder gaat dan buiten de baan) heb ik eigenlijk nooit echt direct last. Pijn tijdens het lopen eigenlijk nooit. Soms de dag erna wat gevoelige kuiten of mijn peesplaat een klein beetje, maar dat is het eigenlijk wel. Ìk loop dan bewust een dag niet , tot alles weer goed voelt voordat ik weer ga lopen. Maar ik ben vooral bang om weer zoals hierboven staat weer onbewust teveel te doen en te hard te gaan terwijl mijn lichaam er nog niet echt klaar voor is.
Ik ben nu ook 2 a 3x met core training bezig en ik ben iemand die heel snel spierpijn heeft. Een nieuwe core oefening iets te enthousiast doen levert mij makkelijk een week spierpijn op.

Ik heb zeker een trainer. Deze geeft ons loopscholing, maar geeft niet echt een richting qua tempo's. Vaak is het meer van als je PR op de 10 xx:xx is, dan moet je vandaag op de 200 ongeveer Y lopen.
Of het is een extensieve training dus zorg ervoor dat je niet te diep gaat.

Het punt is dus dat ik veel harder kan lopen dan dat ik nu buiten de baan doe (omdat ik conditioneel nog niet zover ben), lees ik een te hoge hartslag bij die snelheid heb. Omdat de baan maar korte stukjes zijn schuilt daar het "gevaar" om te hard te gaan , omdat ik dan een relatief lage hartslag heb (en dus niet in het rood loop).

Maar als ik jou advies zo terug lees denk ik eigenlijk dat ik gewoon voorzichtig de baan tempo's moet gaan opschroeven van 4:50 omlaag. En dus niet een 200 in 3:01 zoals een paar weken terug :X

Verder loop ik sowieso op veel verschillende ondergronden, in het weekend loop ik vaak in het bos omdat ik het belangrijk vindt om variatie te hebben in de ondergronden en het bos is het mooiste wat er is om in te lopen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:32
@NoReseth ik zou je trainer ook wel vragen zich er wat actiever mee te bemoeien. Daarvoor staat hij langs de baan. Hij kan je adviseren qua snelheden, mogelijk aan de hand van je blessures extra tips geven tijdens loopscholing. Je geeft zowel last aan je kuit als aan je peesplaat aan. Pas daar wel mee op, zeker de peesplaat kan hardnekkig zijn heb ik gelezen. Ik lijk er zelf net aan te ontsnappen, dus prijs me gelukkig. Trainer weet dat ik er tegenaan zit en geeft dan dus ook wat extra tips om op te letten met het lopen. Zodat ik het juist wat ontlast en ook bezig ben aan preventie (bij mij dus meer de middenvoetlanding met links).

Ik heb me maar opgegeven voor ons eerste baanwedstrijdje, een kleine afstand: 3000m. Tempo hardheid opbouwen! Wel mijn eerste wedstrijd van het jaar, hopelijk gaat het goed. Ik richt me op 4:10 min/km, dus 12:30. Hoewel de training vandaag prima ging met een 1000m aan het einde in 3:54 (PR :+), was wel moe maar misschien had ik dat nog wel een kilometer volgehouden. En op een wedstrijdje lukt die andere kilometer dan ook nog wel, hoewel een medeloper dan wel heel welkom is.

Zonde, eigenlijk zijn we nu allemaal wedstrijdfit maar er is helaas maar weinig in de regio wat georganiseerd wordt :(

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28
Zo dan, vandaag heb ik mijn jaargoal van 1600 km behaald. Een blessurevrije lente & (tot dusver) zomer doen blijkbaar wonderen voor het kilometer totaal :p daar ontbrak het de afgelopen 2 jaar aan. Tevens Augustus afgesloten met 264 km op de teller, een recordmaand voor mij.

Met het behalen van die 1600km heb ik op het moment al mijn eind December 2019 gezette jaargoals voor 2020 gehaald. Gelukkig had ik er zelf al wat aan toegevoegd in de loop van dit jaar, er moet toch wat in het vooruitzicht zijn tenslotte. En ook eindelijk weer wat evenementen die dichterbij komen in de agenda in September / Oktober / November!

• NoReseth
@Arjan90 je hebt helemaal gelijk qua trainers, maar helaas is de realiteit anders. Ik ben blij met de trainingen maar echte coaching op houding, techniek etc is er bijna niet. Zelf heb ik bewust vorig jaar een cursus efficiënt lopen gevolgd waarna mijn houding en techniek al enorm verbeterd zijn. Maar toch zou coaching wel fijn zijn. Wellicht als ik wat verder ben eens een club zoeken waar dit wel het geval is.

Ik weet dat ik moet oppassen met de peesplaat. Ik heb er niet echt pijn maar het is wel snel gevoelig. Met pijn lopen doe ik nooit, maar soms de dag na een training voel ik het af en toe met lopen een klein beetje, een dag later merk ik er dan niks meer van. Ik heb nog steeds de hoop dat de oefeningen en de rust die ik toch wel neem er voor zorgen dat ik ook die kleine reactie op den duur niet meer zal hebben. Al heb ik steeds vaker het gevoel dat veel hardlopers wel eens een kleine reactie hebben na een training.

Leuk om te lezen dat er binnenkort een training loop aan zit te komen, toevallig staat er bij ons ook eind september een 3 km op het programma.
Ik ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan. Zelf zou ik denken dat als ik 1 km onder de 4:0 zou kunnen lopen die 3 km wellicht ook wel zou lukken.
Maar gezien jou reactie is mikken op 4:10 wellicht verstandiger. Succes alvast!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Gaargod *O* nu poging voor 2020km in 2020 wagen? Je hebt nog 4 maanden voor die laatste 400km.

Hier ook augustus als recordmaand - 285 km.

@InZane de hoeveelheid Lego maakt die schoenen bijna niet goedkoper dan echte 4% schoenen _O- wat een held, zo lang op Lego lopen. Meer gladde plates had wel geholpen....
Misschien een leuke voor de volgende meet - estafette met iedereen 100m op zelfgemaakte schoenen :*)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@NoReseth Een goede trainer is inderdaad goud waard. Wij hebben een tijd lang een vervangende trainer gehad, maar je merkte gewoon verschil in de trainingen. Bij de warming up was alles goed, niemand deed iets verkeerd of werd ook maar op houding gecorrigeerd.

Nu is de oude trainer weer een tijd terug en je merkt echt verschil. Tijdens het planken worden mensen constant erop geattendeerd niet door te zakken, arminzet tijdens het lopen, niet achterover hangen, niet voorover hangen.

Een trainer die het programma voorleest en verder eigenlijk niet actief betrokken is of coacht is inderdaad wel handig, maar als atleet heb je er eigenlijk niet heel veel aan :).

@Poekie Eigen schoenen maken zit er voor mij niet in helaas, gebrek aan handvaardigheid-skills. Maar misschien dat ik wel net zoals vroeger een paar hardloopschoenen kan vingerverven. Alleen hopen dat het die dag dan wel droog blijft ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• route99

route99

NoReseth schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:42:
@route99 Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik denk zelf dat de blessure eerder dit jaar een gevolg is geweest van onbewuste overbelasting. Ik lette toen ook al goed op hartslag en liep zeker 70 tot 80% van mijn tijd in zone2.
Prima aanpak lijkt me.
Van baantraining op zich (ook als het veel harder gaat dan buiten de baan) heb ik eigenlijk nooit echt direct last. Pijn tijdens het lopen eigenlijk nooit. Soms de dag erna wat gevoelige kuiten of mijn peesplaat een klein beetje, maar dat is het eigenlijk wel. Ìk loop dan bewust een dag niet , tot alles weer goed voelt voordat ik weer ga lopen.
Dat je dan rust neem is prima, maar toch ga je eigenlijk elke keer over een grens, dat kan... ergens een keer mis gaan. Vergeet niet dat je al amateur geen medische ploeg achter je hebt staan, een fysio vaak bij de baan en een toptrainer....niet de middag kunt uitrusten v/h trainen... maar de volgende dan weer aan het werk moet,... als je een gezin hebt die zorg erbij hebt, etc.... Dat alles maakt je ook kwetsbaarder, dus elke keer op die baan een zodanig grens op zoeken dat die peesplaat en andere zaken pijn doen... kijkt me geen goed plan.
Maar ik ben vooral bang om weer zoals hierboven staat weer onbewust teveel te doen en te hard te gaan terwijl mijn lichaam er nog niet echt klaar voor is.
Ik ben nu ook 2 a 3x met core training bezig en ik ben iemand die heel snel spierpijn heeft. Een nieuwe core oefening iets te enthousiast doen levert mij makkelijk een week spierpijn op.
Maak meer gebruik van wat je van jezelf weet met dat soort zaken. Die core training is prima maar overdrijf niet als je zo snel last krijgt.
Het is belangrijker dat je door kunt blijven trainen als is het iets langzamer dan die grens op te zoeken en door blessures telkens opnieuw te moeten beginnen. Met door kunnen blijven trainen blijf je opbouwen en dat geeft ook een positieve drive!
Ik heb zeker een trainer. Deze geeft ons loopscholing, maar geeft niet echt een richting qua tempo's. Vaak is het meer van als je PR op de 10 xx:xx is, dan moet je vandaag op de 200 ongeveer Y lopen.
Of het is een extensieve training dus zorg ervoor dat je niet te diep gaat.
Op zich kan dat wel op dat niveau,,, uitgaan van je 10 km tijd.... maar zegt de trainer er dan niet bij iets als: "Als nu niet je PR kunt lopen op de 10km... moet je wel de snelheden aanpassen aan wat je nu op een 10 km waard zou zijn.... "
Wees realistisch: Wie kan er elke training nu zo scherp zijn als bij zijn PR....
Het punt is dus dat ik veel harder kan lopen dan dat ik nu buiten de baan doe (omdat ik conditioneel nog niet zover ben), lees ik een te hoge hartslag bij die snelheid heb. Omdat de baan maar korte stukjes zijn schuilt daar het "gevaar" om te hard te gaan , omdat ik dan een relatief lage hartslag heb (en dus niet in het rood loop).
Bij dek orte stukjes moet op tijd/afstand lopen, net op je hartslag... das imho pas bij afstanden van ca 1 km en meer. De meeste baantrainingen moet je dus op je eigen tijd/afstand lopen.
Maar als ik jou advies zo terug lees denk ik eigenlijk dat ik gewoon voorzichtig de baan tempo's moet gaan opschroeven van 4:50 omlaag. En dus niet een 200 in 3:01 zoals een paar weken terug :X
No comment... :|
Verder loop ik sowieso op veel verschillende ondergronden, in het weekend loop ik vaak in het bos omdat ik het belangrijk vindt om variatie te hebben in de ondergronden en het bos is het mooiste wat er is om in te lopen.
Das dan weer prima.

Nogmaals veel succes en ook wijsheid toegewenst!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Ik zie net de nieuwe campagne van Pro Rail over spoorlopers. Ze hebben het daarin specifiek over hardlopen. Zijn er überhaupt mensen die dat doen dan? Hardlopen over het doel spoor. Ik vind het een idiote gedachte.

• Arjan90
Artikel: https://m.limburger.nl/cn...oe-prorail-start-campagne

Ik heb nog nooit langs het spoor gelopen, begrijp ook niet hoe het in je opkomt. Gezien hoeveel mensen er wandelen en hardlopen, vind ik de aantallen echter nog wel meevallen. Maar in dit geval geldt natuurlijk wel dat elke spoorloper er 1 teveel is, het is gevaarlijk en je ontregelt het treinverkeer.

@NoReseth Als je elke keer last hebt, geeft je lichaam een signaal dat je mogelijk wel op overbelasting aan het balanceren bent. Zolang het niet erger wordt en het niet langer dan een dag duurt, kun je waarschijnlijk wel doorlopen. Maar probeer specifiek voor je peesplaat bijvoorbeeld elke dag eens de volgende korte oefening, hiermee ontspan je je peesplaat:
  1. Ga zitten op een stoel
  2. Zet je voeten plat op de grond
  3. Trek je grote teen met je hand omhoog, 10 seconden
  4. Herhaal 10x
Wat betreft je trainer: gezien je wat kwakkelt en tegelijkertijd ook aardige tempo's loopt, zou ik niet te lang wachten. Loopscholing en techniek is typisch zoiets waar je elke training aan herinnerd moet worden, je verslapt heel snel. Je had onze trainer moeten horen toen hij ons na corona weer zag :+ Des te langer je loopt zonder de juiste aandacht hiervoor, des te moeilijker de juiste houding weer is aan te leren. Het zijn immers gewoontes, die slijten erin.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• NoReseth
@route99 Nogmaals bedankt voor je tips!
@Arjan90 Dat is een goeie oefening! Ik heb deze vaker voorbij zien komen maar dan dat je zelf de teen omhoog moest houden wat mij gewoon niet goed lukt. Deze manier is veel makkelijker uit te voeren.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Totrail schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:44:
Ik zie net de nieuwe campagne van Pro Rail over spoorlopers. Ze hebben het daarin specifiek over hardlopen. Zijn er überhaupt mensen die dat doen dan? Hardlopen over het doel spoor. Ik vind het een idiote gedachte.
Kan me er inderdaad niks bij voorstellen, waarom zou je dat in godsnaam gaan doen idd :?

tips voor New York

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
Voor de snelle beslissers:
IBood doet Inov-8

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
@NoReseth Goede strekoefening ook hier: https://athleanx.com/arti...sciitis-no-more-heel-pain . Werkt bij mij goed voor kuitspier/achilles strekken.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 13:17
Vandaag gehoord dat mijn wedstrijdloopje 5km met collega's (Run4educaided) niet doorgaat vanwege gebrek aan belangstelling. Jammer, want ik was op weg om <23:00min te halen met extra intervaltraining.

Nu zoekende naar een nieuw doel, helaas zijn er niet zo veel loopjes die doorgaan. Ik denk aan:
- 10km < 50:00, lukt me conditioneel wel, maar benen moet wat wennen aan belasting
- HM voor het eerst. Richttijd in ~ 1:55. Langste loop begin dit daar was 15km, dus hier moet ik de kilometers wat uitbreiden.

Afgelopen zondag 11km vlot basistempo gelopen, 5:28/km. https://www.strava.com/activities/3985331329 Deze intensiteit kan ik redelijk gemakkelijk een HM volhouden, mits mijn benen niet gaan protesteren. Ik denk dat ik een HM ga proberen binnen een week of 6.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:04

Secsytime

Automagisch

bert74 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:20:
Vandaag gehoord dat mijn wedstrijdloopje 5km met collega's (Run4educaided) niet doorgaat vanwege gebrek aan belangstelling. Jammer, want ik was op weg om <23:00min te halen met extra intervaltraining.

Nu zoekende naar een nieuw doel, helaas zijn er niet zo veel loopjes die doorgaan. Ik denk aan:
- 10km < 50:00, lukt me conditioneel weel, maar benen moet wat wennen aan belasting
- HM voor het eerst. Richttijd in ~ 1:55. Langste loop begin dit daar was 15km, dus hier moet ik de kilometers wat uitbreiden.

Afgelopen zondag 11km vlot basistempo gelopen, 5:28/km. https://www.strava.com/activities/3985331329 Deze intensiteit kan ik redelijk gemakkelijk een HM volhouden, mits mijn benen niet gaan protesteren. Ik denk dat ik een HM ga proberen binnen een week of 6.
Leuk rondje is dat! Loop ik ook regelmatig (:

• bert74
Secsytime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:28:
[...]

Leuk rondje is dat! Loop ik ook regelmatig (:
Ja, 1 van de leukste 10km rondjes in Groningen Zuid. Er lagen 2 fietsbruggen uit, waarvan ik dacht dat ik er wel over kon, niet dus en 1 km extra lopen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tussen al het geweld van hier ook mijn rondje van vanochtend delen. Na een week alleen wandelen heb ik vanmorgen weer lekker 5 km hardgelopen.

Nou ja, hard... 8:14. Maar wat een verademing. Het lopen ging een stuk soepeler en ik had nog wel verder gekund. Nu zat ik gemiddeld op zo'n 70% max HR en dat voelde echt wel lekker.

De volgende keer doe ik het weer zo. Die snelheid komt wel.

Ik blijf wel bij mijn eigen schoenen denk ik. De Lego's sla ik voor nu even over. :+ Die Pegasus zien er ook wel erg mooi uit. Ze lopen dus lekker?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

bert74 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ja, 1 van de leukste rondjes 10km rondjes in Groningen Zuid. Er lagen 2 fietsbruggen uit, waarvan ik dacht dat ik er wel over kon, niet dus en 1 km extra lopen.
Rondjes onder de 10 loop ik niet, dus dat maakt voor mij niet zoveel uit :+ wel goed dat ze die brug daar gaan vervangen.. of iig repareren.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:26:
@Poekie Eigen schoenen maken zit er voor mij niet in helaas, gebrek aan handvaardigheid-skills. Maar misschien dat ik wel net zoals vroeger een paar hardloopschoenen kan vingerverven. Alleen hopen dat het die dag dan wel droog blijft ;)
Je mag wel wat Lego lenen :>
Bodypaint telt ook als zelfmaakschoen toch? Is gewoon hetzelfde als vingerverven :+

@bert74 <1:55 op de HM moet toch wel lukken als je op de 5km rond de 23 minuten zit? Ik haal de 24 niet eens (één keer gelukt 23:59 te lopen) en liep vorig jaar ook 1:55 (en 16 seconden :'( ) in wedstrijd-HM. Al ben ik wel slechter in kortere afstanden (train niet genoeg op snelheid :P) ook echt snel lopen.

@saviour Goed bezig! De snelheid komt zeker wel als je zo doorgaat! :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
2 weken geleden de feedback gekregen van mijn trainer dat ik intervallen meer aan de bovenkant qua snelheid mag gaan lopen. Eerder was dat meer progressief. Om een voorbeeld te geven: voor vandaag staat er 10x 1km TZ3-TZ4 op het programma. Dat zou eerder betekenen dat ik de eerste in ongeveer 5:02 zo moeten lopen en de laatste in 4:23. Nu is dat dus 10x rond het omslagpunt: 4:30 waarbij ik de eerste 3 mag gebruiken "om erin te rollen". Commentaar van mijn trainer bij de training: "Maakt niet uit of je aan het einde je tijden eventueel niet haalt gewoon door beuken. Effect is verzuring". Dus. Mochten jullie om 1700 nog niks van mij gehoord hebben, bel dan even de veldwachter van Opijnen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

saviour schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:46:
Tussen al het geweld van hier ook mijn rondje van vanochtend delen. Na een week alleen wandelen heb ik vanmorgen weer lekker 5 km hardgelopen.

Nou ja, hard... 8:14. Maar wat een verademing. Het lopen ging een stuk soepeler en ik had nog wel verder gekund. Nu zat ik gemiddeld op zo'n 70% max HR en dat voelde echt wel lekker.

De volgende keer doe ik het weer zo. Die snelheid komt wel.

Ik blijf wel bij mijn eigen schoenen denk ik. De Lego's sla ik voor nu even over. :+ Die Pegasus zien er ook wel erg mooi uit. Ze lopen dus lekker?
Pegasus lopen heerlijk, maar weer gewaarschuwd voor de eerder beschreven neveneffecten :P. De wel eerst een testrondje op die schoenen. Voor mij lopen ze heerlijk, maar voor iemand anders is het misschien helemaal niks :).

tips voor New York

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Calitomnication schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:28:
[...]

Pegasus lopen heerlijk, maar weer gewaarschuwd voor de eerder beschreven neveneffecten :P. De wel eerst een testrondje op die schoenen. Voor mij lopen ze heerlijk, maar voor iemand anders is het misschien helemaal niks :).
Om het tegen geluid te leveren, ik kon niet echt wat met de pegasus

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoveel verschillende voeten... Ik ben ook niet haastig op zoek, er moet gewoon nog een paar schoenen bij.

Eerst nog maar eens extra kleding erbij kopen, nu het kouder wordt. Dat merk ik nu ook vooral aan mijn oren. Die zijn zo gevoelig in de koude ochtend.

• bert74
Poekie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
[...]

@bert74 <1:55 op de HM moet toch wel lukken als je op de 5km rond de 23 minuten zit? Ik haal de 24 niet eens (één keer gelukt 23:59 te lopen) en liep vorig jaar ook 1:55 (en 16 seconden :'( ) in wedstrijd-HM. Al ben ik wel slechter in kortere afstanden (train niet genoeg op snelheid :P) ook echt snel lopen.
Conditioneel moet het inderdaad prima lukken om HM 1:55 in te doen, bottleneck is belastbaarheid/gewenning aan lange afstanden. Ik loop nu weer 3 keer in de week, totaal 25 km, waarvan de langste 10km.
Ik heb in het voorjaar 1 x 15 km gelopen, ging prima qua hartslag/ademhaling, maar na een km of 13 wel wat pijntjes/stijfheid in de knie, lies etc. Dat moet ik een beetje uitbouwen.

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:36

Rudedadude

Maybe we were born to run

En nee, toch ook geen berenloop dit jaar
https://www.berenloopters...s/geen-berenloop-in-2020/

Ik heb me vanochtend ingeschreven voor de Vlissingen marathon, een soort kustmarathon maar dan start vanaf Neeltje jans en doorlopen tot, je raad het al, Vlissingen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rudedadude schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:19:
En nee, toch ook geen berenloop dit jaar
https://www.berenloopters...s/geen-berenloop-in-2020/

Ik heb me vanochtend ingeschreven voor de Vlissingen marathon, een soort kustmarathon maar dan start vanaf Neeltje jans en doorlopen tot, je raad het al, Vlissingen.
Kreeg net de mail ):

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:44
Hier morgen een 10km wedstrijdje, ben benieuwd hoe het gaat maar we zien wel :) heb er iig weer zin in na een ruim een half jaar geen wedstrijden. oOo

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Cranzai schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:34:
[...]

Om het tegen geluid te leveren, ik kon niet echt wat met de pegasus
Ieder z'n eigen inderdaad. Zo heb ik hier nog een paar Mizuno Wave Shadow in de kast staan. Amper op gelopen maar kom d'r gewoon niet mee weg. De zolen plakken aan de baan vast, als je gaat versnellen is het net alsof de zolen zich aan de baan vastzuigen en je tegenhouden. Toch zit er iemand bij ons in de groep die is helemaal kapot van dat model. Daarom idd, eerst een testrondje doen.

Ligt er ook aan waarvoor je ze gaat gebruiken. Voor de lange duur en iets meer tempo is de Pegasus prima. Maar zoek je een schoen om tempo mee te maken, dan is dit niet het model wat je zoekt.

tips voor New York

• Cranzai
Calitomnication schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:47:
[...]

Ieder z'n eigen inderdaad. Zo heb ik hier nog een paar Mizuno Wave Shadow in de kast staan. Amper op gelopen maar kom d'r gewoon niet mee weg. De zolen plakken aan de baan vast, als je gaat versnellen is het net alsof de zolen zich aan de baan vastzuigen en je tegenhouden. Toch zit er iemand bij ons in de groep die is helemaal kapot van dat model. Daarom idd, eerst een testrondje doen.

Ligt er ook aan waarvoor je ze gaat gebruiken. Voor de lange duur en iets meer tempo is de Pegasus prima. Maar zoek je een schoen om tempo mee te maken, dan is dit niet het model wat je zoekt.
Absoluut, de Pegasus beviel mij niet echt qua pasvorm maar het was geen slechte schoen om het zo te stellen. Daarna een poos op de NB 880v9 gelopen, een geweldige allrounder wat mij betreft. Nu een paar Mizuno Waverider 23 erbij, dat zijn toch iets meer duurloopschoenen maar een baantraining lukt ook wel. Gisteren mijn bestelde Boston 8 gepast en zonder een loopje gedaan te hebben schat ik deze in als een vlotte schoen.

Zelfs categoriseren van verschillende modellen zit nog een lichte persoonsvoorkeur in al zal de trend hierin wel iets gelijker zijn

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Cranzai schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:12:
[...]

Absoluut, de Pegasus beviel mij niet echt qua pasvorm maar het was geen slechte schoen om het zo te stellen. Daarna een poos op de NB 880v9 gelopen, een geweldige allrounder wat mij betreft. Nu een paar Mizuno Waverider 23 erbij, dat zijn toch iets meer duurloopschoenen maar een baantraining lukt ook wel. Gisteren mijn bestelde Boston 8 gepast en zonder een loopje gedaan te hebben schat ik deze in als een vlotte schoen.

Zelfs categoriseren van verschillende modellen zit nog een lichte persoonsvoorkeur in al zal de trend hierin wel iets gelijker zijn
De Boston is inderdaad een snelle schoen. Loop sins 1 week op de Boston 9. Heb er nu pas 2 trainingen mee gelopen en is mijn eerste keer Adidas. Ze lopen echt heerlijk! Weinig demping, hard en direct grondcontact.
Qua kleur even wennen, na jaren flitsende kleuren loop ik weer eens op onopvallende zwarte schoenen met een subtiel geel randje :)

tips voor New York

• Tinusvolkel
Cranzai schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:12:
[...]

Hier gaat vandaag ook de boston 8 aan voor het wedstrijdje wat ik heb, is idd een snelle schoen waar schijnbaar ook marathons op gelopen worden, maar voor de langere afstanden gebruik ik toch liever mijn NB 1080V10.

Verder lijkt mij de boston schoen een mooie instap schoen voor de carbon "plaat/stips' adidas adizero pro, maar hebben mensen hier deze schoen toevallig al aan gehad?

@Calitomnication qua flitsende kleuren was er toch ook keus geweest :) hier heb ik iig de knal oranje versie van de boston 8 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-09-2020 08:54 ]

• influenza
  • Laatst online: 17-11-2025
Mijn advies zou toch eerder zijn als ik trainer was: maakt niet uit of je aan het einde je tijden eventueel niet haalt, vooral niet forceren.
AppieR schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:21:
2 weken geleden de feedback gekregen van mijn trainer dat ik intervallen meer aan de bovenkant qua snelheid mag gaan lopen. Eerder was dat meer progressief. Om een voorbeeld te geven: voor vandaag staat er 10x 1km TZ3-TZ4 op het programma. Dat zou eerder betekenen dat ik de eerste in ongeveer 5:02 zo moeten lopen en de laatste in 4:23. Nu is dat dus 10x rond het omslagpunt: 4:30 waarbij ik de eerste 3 mag gebruiken "om erin te rollen". Commentaar van mijn trainer bij de training: "Maakt niet uit of je aan het einde je tijden eventueel niet haalt gewoon door beuken. Effect is verzuring". Dus. Mochten jullie om 1700 nog niks van mij gehoord hebben, bel dan even de veldwachter van Opijnen.

• Cranzai
Tinusvolkel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:52:
[...]

Hier gaat vandaag ook de boston 8 aan voor het wedstrijdje wat ik heb, is idd een snelle schoen waar schijnbaar ook marathons op gelopen worden, maar voor de langere afstanden gebruik ik toch liever mijn NB 1080V10.

Verder lijkt mij de boston schoen een mooie instap schoen voor de carbon "plaat/stips' adidas adizero pro, maar hebben mensen hier deze schoen toevallig al aan gehad?

@Calitomnication qua flitsende kleuren was er toch ook keus geweest :) hier heb ik iig de knal oranje versie van de boston 8 8)
De NB1080v10 heb ik eventjes gepast in een winkel ooit. Vond dat toch wel een bijzondere schoen, mistte toch wel wat stabiliteit en mijn voet schoof naar voren door de stretch van de upper

• influenza
De Boston is ene fijne schoen. Zelf vind ik de Adios nog een stuk lekkerder. Snelle schoen, waar je ook prima langere afstanden op kunt lopen.
Cranzai schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:57:
[...]

De NB1080v10 heb ik eventjes gepast in een winkel ooit. Vond dat toch wel een bijzondere schoen, mistte toch wel wat stabiliteit en mijn voet schoof naar voren door de stretch van de upper

• Tinusvolkel
Cranzai schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:57:
[...]

Hij heeft idd wat minder steun, heb met deze schoen m'n enkel ook verzwikt... dus toen ik weer begon met lopen m'n boston 8 schoenen maar veel gebruikt aangezien deze veel meer steun geven.

• Cranzai
influenza schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:02:
De Boston is ene fijne schoen. Zelf vind ik de Adios nog een stuk lekkerder. Snelle schoen, waar je ook prima langere afstanden op kunt lopen.

[...]
Heb nog getwijfeld over de Adios, uiteindelijk voor de boston gegaan aangezien deze beter past in roulatie met de wave rider denk ik. Hopelijk bevalt adidas een beetje want dan is dat misschien wel een interessant merk voor de lange termijn. New Balance zijn fijne schoenen maar ik kom ze eigenlijk nooit tegen in de uitverkoop :+
Een paar schoenen scoren voor €100,- is toch altijd fijner dan €140,- :9

In Groningen zit ook een Nike Factory store waar menig loopmaatje de wereld aan schoenen vandaan trekt voor ~€50,- maar ik durf Nike eigenlijk niet meer aan.

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05
Iemand die weet heeft van schoenen met carbon plaat die nog "enigszins" betaalbaar zijn? Er zijn verschillende merken die het aanbieden, maar zelden onder de 150 euro. En ik vind 100 euro al veel geld voor een schoen, en al zeker voor dit soort nieuwigheid waarvan de duurzaamheid naar mijn aanvoelen niet al te hoog gaat zijn (500-600km?). Ik hoop dat Kalenji (decathlon) ooit een model uitbrengt, al zal dat ook wel meer dan 100 euro kosten als het er al van komt.

It's just technology, not religion

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:54
Tinusvolkel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:46:
Hier morgen een 10km wedstrijdje, ben benieuwd hoe het gaat maar we zien wel :) heb er iig weer zin in na een ruim een half jaar geen wedstrijden. oOo
Da's jammer, ik heb voor vandaag al een 5KM race in de agenda staan. Maar het grote doel is natuurlijk een 10 onder de 40. Dus als iemand nog weet over een 10KM, dan hou ik me aanbevolen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 23:59
nogeeninlog schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:27:
[...]

Da's jammer, ik heb voor vandaag al een 5KM race in de agenda staan. Maar het grote doel is natuurlijk een 10 onder de 40. Dus als iemand nog weet over een 10KM, dan hou ik me aanbevolen.
Als je naar Brabant wil afzakken: https://www.rondje-rijen.nl/

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:43
Mocht iemand nog de Saucony Endorphin Speed zoeken... Kellersports heeft verschillende maten op voorraad

• Roadman
chaola schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:09:
Iemand die weet heeft van schoenen met carbon plaat die nog "enigszins" betaalbaar zijn? Er zijn verschillende merken die het aanbieden, maar zelden onder de 150 euro. En ik vind 100 euro al veel geld voor een schoen, en al zeker voor dit soort nieuwigheid waarvan de duurzaamheid naar mijn aanvoelen niet al te hoog gaat zijn (500-600km?). Ik hoop dat Kalenji (decathlon) ooit een model uitbrengt, al zal dat ook wel meer dan 100 euro kosten als het er al van komt.
Als jij 100 al duur vindt is het voorlopig een kansloze missie om enigszins een betaalbare carbon plaat schoen te vinden. Verschillende merken hebben ook een variant met een kunststof plaat die qua levensduur langer mee moeten gaan en goedkoper zijn. Maar ook die zijn niet rond de 100 euro.

• Gaargod
Ik heb me ingeschreven voor de Vikingoutdoor Steam Trail, 3 Oktober. Doe de 35km.
Zo begint er gelukkig toch nog iets van een wedstrijdkalender(tje) te ontstaan dit jaar :)

20 September 20km Duintrail van KAV Holland, in de Kennemerduinen

3 Oktober 35km Steam Trail, Veluwe / Posbank

25 Oktober 37km On Running Duinentrail Schoorl

15 November 35km Graef Castricum Trail

Nu nog iets moois voor December zien te vinden!

• Roadman
Gaargod schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:33:
Ik heb me ingeschreven voor de Vikingoutdoor Steam Trail, 3 Oktober. Doe de 35km.
Zo begint er gelukkig toch nog iets van een wedstrijdkalender(tje) te ontstaan dit jaar :)

20 September 20km Duintrail van KAV Holland, in de Kennemerduinen

25 Oktober 37km On Running Duinentrail Schoorl

15 November 35km Graef Castricum Trail

Nu nog iets moois voor December zien te vinden!
Die 15 november klinkt wel interessant. Ik zal eens kijken :)

• Gaargod
Gezellig @Roadman. @Xaverius loopt daar volgens mij de 60 (patser :p).

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:32

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gaargod schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:55:
Gezellig @Roadman. @Xaverius loopt daar volgens mij de 60 (patser :p).
(8>

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• bert74
Gisteren weer verder gegaan met intervallen inpassen in een training. https://www.strava.com/activities/3995830584

In totaal 3 extensieve intervallen gedaan, eerste kort, de 2 laatste wat langer. Uitgangspunt net op/onder omslagpunt, tussen de intervallen wat langzamer lopen dan ik normaal doe.

Uiteindelijk wel tevreden, Intervallen 2 en 3 gingen goed ~4:40/km, tussen de intervallen door ~5:45/km. Ik merk wel dat ik bij het eerste interval even op gang moet komen. Het laatste interval ging het lekkerste.

Voel dat mijn spieren iets stijver zijn dan een gewone loop op basistempo, dat is natuurlijk prima, spieren en pezen moeten zich aanpassen aan nieuwe trainingsvormen.

• InZane
Gaargod schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:33:
Hee dat is dichtbij en ze hebben ook een 15km op het programma. Dat is een wat betere afstand voor deze softie :+

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:32

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het zal in ieder geval flink kouder zijn dan vorig jaar. Ik liep toen de marathon en kwam rond 14-15 uur over de Posbank. Het was buiten de Posbank boven de 30°C, maar daar was het nog wat warmer...

Ik kan dit jaar jammer genoeg niet. Er zijn op die dag 4 hardloopevenementen waar ik aan mee zou willen doen:
- Vuurtorentrail 64k (dat is voor mij de Graef Castricum 60k geworden)
- Steamtrail 50k
- Slotrun van de Viking Outdoor Waypointchallenge 42k
- Terschellingtrail 50k

De laatste staat vooralsnog in de agenda. Ik ben een beetje bang dat hij afgelast wordt gezien het bericht van de Berenloop deze week...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Berenloop werd vooral afgelast vanwege de grote aantallen deelnemers (5000 geloof ik?). Een 50k trail zal een fractie daarvan hebben, en de kans op doorgaan lijkt me ook groter. Qua logistiek, en aan- en afvoer op een eiland is 5000 man simpelweg niet te doen in deze tijd helaas.

edit: inderdaad, door de aantallen:
Helaas kregen we vorige week te horen dat – vanwege de recente oplevingen van het coronavirus – het maximale aantal deelnemers van evenementen op Terschelling was bijgesteld naar 250

[ Voor 36% gewijzigd door mrwolf op 02-09-2020 13:08 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:52:
[...]

Echte lopers hebben de Boston 9 8) 8) :>

tips voor New York

• Tinusvolkel
Calitomnication schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:42:
[...]

Echte lopers hebben de Boston 9 8) 8) :>
Die bestond toen ik de 8 kocht nog niet ;)

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:46:
Het was afzien vanavond... had teveel gegeten (2.5 uur van te voren) het klotste alle kanten op in m’n buik. Dus kon mijn doel tempo van <4:00 /km niet vast houden toen ik wat wind tegen kreeg en het fietspad overging op gravel. Achja eerste wedstrijd sinds tijden er weer op zitten :*)

Verder was er niet echt een tijd registratie maar je moest het gewoon uploaden naar Strava Nr1 liep 33:48 op de 10km _/-\o_ 8)7

• route99

route99

Je hebt het toch mooi gedaan en.. ook nog wat er bij geleerd 8)

• Arjan90
@Tinusvolkel die eerste wedstrijd heb je er maar weer opzitten!

Vanavond lekkere training gehad, maar het belangrijkste: mijn doel, 1.000 km in 2020, is behaald! Eigenlijk had dat afgelopen maandag al moeten gebeuren, maar vorige week vrijdag een lekke band met de auto dus 3 uur later thuis dan gepland en toen had ik geen zin meer om nog anderhalf uur de deur uit te gaan in het donker. Vorig jaar heb ik ergens tussen de 250 en 300 kilometer gelopen vanaf eind april, dus ik heb de kilometers mooi kunnen opvoeren en er zijn nog 4 maanden te gaan waarin ik nog lekker wat afstand ga afleggen. Op dit tempo kom ik ergens boven de 1.500 kilometer uit. Lekker! Hopelijk einde jaar nog de 10km een keer < 45 minuten, al dan niet met een haas die met me meeloopt.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Vandaag week 6 van het c25k programma afgerond en ook de eerste keer met mijn net gekochte FR235 wezen lopen. Warming up is helaas niet opgenomen, ik vermoed dat er nog geen GPS signaal was (ben nog niet heel bedreven in de bediening van het horloge :') ).

Inclusief cooling down toch mooi 4,5 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 7:50/km en net boven de 7:00/km gedurende de daadwerkelijke training. In mijn vorige update lag dat nog net boven de 8:00/km. Merk nu toch echt dat mijn kuiten me niet meer hinderen en dat ik met meer zelfvertrouwen loop. Durf nu harder te gaan en dat voelt goed.

Zit al met een schuin oog te kijken naar wat na het c25k programma te gaan doen en uiteraard is het logische vervolg een 10k programma. Hoogstwaarschijnlijk het Garmin beginners programma voor 10k en dan met name omdat ik die automatisch in de FR235 kan importeren. Uiteraard ook wat andere programma's bekeken en het valt me op dat in bijna alle programma's wel crosstrainen terugkomt. Hoe noodzakelijk is het om dat te doen? Op dit moment wordt het met de zorg voor onze kleine meid erbij wel een hele grote aanslag op de agenda als papa structureel 4 of 5 dagen per week gaat sporten. Ik vind zelf 3 dagen op het moment ook wel prima. Google kan mij geen duidelijk antwoord op deze vraag geven (of waarschijnlijker: ik zoek niet op de juiste manier) dus hoop dat jullie mij van een goed antwoord kunnen voorzien :)

• Arjan90
@Mr_Tomatohead Crosstrainen kan in heel veel varianten. In dit topic zitten meerdere mensen die er ook bij fietsen, mountainbiken of wat dan ook. Als je bijvoorbeeld 2x loopt en 1x fietst heb je al een mooie mix. Maar waar het vaak, zeker in de beginfase, om gaat is het aansterken van je spieren. Daardoor kun je betere houdingen aannemen bij het hardlopen. Ik combineerde vaak een core of benentraining met een serietje kijken 's avonds. Dan hoefde ik niet de deur uit en kon ik met vrouwlief wel trainen.

• Cranzai
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:42:
Vandaag week 6 van het c25k programma afgerond en ook de eerste keer met mijn net gekochte FR235 wezen lopen. Warming up is helaas niet opgenomen, ik vermoed dat er nog geen GPS signaal was (ben nog niet heel bedreven in de bediening van het horloge :') ).

Inclusief cooling down toch mooi 4,5 km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 7:50/km en net boven de 7:00/km gedurende de daadwerkelijke training. In mijn vorige update lag dat nog net boven de 8:00/km. Merk nu toch echt dat mijn kuiten me niet meer hinderen en dat ik met meer zelfvertrouwen loop. Durf nu harder te gaan en dat voelt goed.

Zit al met een schuin oog te kijken naar wat na het c25k programma te gaan doen en uiteraard is het logische vervolg een 10k programma. Hoogstwaarschijnlijk het Garmin beginners programma voor 10k en dan met name omdat ik die automatisch in de FR235 kan importeren. Uiteraard ook wat andere programma's bekeken en het valt me op dat in bijna alle programma's wel crosstrainen terugkomt. Hoe noodzakelijk is het om dat te doen? Op dit moment wordt het met de zorg voor onze kleine meid erbij wel een hele grote aanslag op de agenda als papa structureel 4 of 5 dagen per week gaat sporten. Ik vind zelf 3 dagen op het moment ook wel prima. Google kan mij geen duidelijk antwoord op deze vraag geven (of waarschijnlijker: ik zoek niet op de juiste manier) dus hoop dat jullie mij van een goed antwoord kunnen voorzien :)
Goed begin met een ideaal trainingsmaatje! Ben zelf ook erg blij met de forerunner 235, heb zelf goede ervaringen met hoe de ingevoerde trainingen werken (fijner dan bij de 220).

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 06:37:
@Mr_Tomatohead Crosstrainen kan in heel veel varianten. In dit topic zitten meerdere mensen die er ook bij fietsen, mountainbiken of wat dan ook. Als je bijvoorbeeld 2x loopt en 1x fietst heb je al een mooie mix. Maar waar het vaak, zeker in de beginfase, om gaat is het aansterken van je spieren. Daardoor kun je betere houdingen aannemen bij het hardlopen. Ik combineerde vaak een core of benentraining met een serietje kijken 's avonds. Dan hoefde ik niet de deur uit en kon ik met vrouwlief wel trainen.
Bedankt voor je reactie. Zijn er nog core/been oefeningen die specifiek voor een beginner een must zijn (en thuis uit te voeren zijn zonder extra hulpmiddelen aan te schaffen)? Planken kom ik uiteraard veel tegen, maar is het volgende programma bijvoorbeeld wat: https://strengthrunning.c...tine-video-demonstration/ ?

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zijn er nog core/been oefeningen die specifiek voor een beginner een must zijn (en thuis uit te voeren zijn zonder extra hulpmiddelen aan te schaffen)? Planken kom ik uiteraard veel tegen, maar is het volgende programma bijvoorbeeld wat: https://strengthrunning.c...tine-video-demonstration/ ?
Er zijn een heleboel oefeningen te verzinnen die goed voor je zijn ook al ben je geen beginner.

Denk aan:
- Squats
- Lunges
- (Zij)Planken
- Bird dog
- Push ups
- Superman (degene dat je op je buik ligt, andere is hetzelfde als de bird dog)
- Bridge

Zijn vooral oefeningen gericht op je bovenbenen, buikspieren en rugspieren.

Er zijn vast nog veel meer oefeningen te verzinnen die je kunt doen zonder hulpmiddelen. 7 Minute workout is ook zo'n standaard heel bekend concept.

• InZane
The_Ghost16 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:05:
[...]

Er zijn een heleboel oefeningen te verzinnen die goed voor je zijn ook al ben je geen beginner.

Denk aan:
- Squats
- Lunges
- (Zij)Planken
- Bird dog
- Push ups
- Superman (degene dat je op je buik ligt, andere is hetzelfde als de bird dog)
- Bridge

Zijn vooral oefeningen gericht op je bovenbenen, buikspieren en rugspieren.

Er zijn vast nog veel meer oefeningen te verzinnen die je kunt doen zonder hulpmiddelen. 7 Minute workout is ook zo'n standaard heel bekend concept.
Ik gebruik zelf ook ongeveer dagelijks een van de kweenie hoeveel 7 minute workout apps. Daar komen inderdaad bovenstaande punten en nog wat andere dingen, zoals verschillende soorten crunches, langs. Daarna nog lekker wat rekken en/of foamrollen als het nodig is. Bevalt mij in ieder geval prima.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-01 07:14
Laatste tijd had ik geen echte duurloopjes meer gedaan. Het werd tijd om daar verandering in te brengen en mede door het heerlijke weer gisteren kwam daar dan ook een einde aan .

Met deze 22,32km meteen mijn langste duurloopje ooit met 800 meter verbroken. :P

Strava Garmin 265

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Dit jaar had ik als doelstelling de marathon te lopen van Eindhoven, mijn allereerste marathon.
Echter heeft Corona alles verpest, maar ondanks alles wel door blijven trainen en afgelopen weekend mijn langste duurloop (33 km) ooit gelopen als voorbereiding.

Nu ga ik dan maar samen met een loopmaatje eind oktober zelf dat eind maar lopen. Mijn vriendin wil wel een post bemannen/bevrouwen, dus maar veen 2 rondjes van een halve marathon ingepland. Nadat we dat besloten hadden, kregen we spontaan meerdere personen die het wel wilden lopen of de HM (een enkel rondje).

Nu maar even onderling regelen hoe we gaan starten, een race is het niet. Het zijn vooral persoonlijke records of mensen die de triathlon in Barcelona wilden doen en nu toch al getraind hebben en wel willen meelopen en hazen.

Nog 8 weken en dan ga ik er voor. Daarna maar weer een nieuwe doelstelling vinden.

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:54
InZane schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:35:
Je kunt dus prima een mijl op Lego schoenen lopen heeft deze gast bewezen met z'n Lego 4% creaties: https://www.strava.com/activities/3981434400

Het ziet er wel wat pijnlijk uit als je de foto van z'n voeten zo ziet :X
En LEGO komt in samenwerking met Adidas dus echt met LEGO schoenen: https://www.thebrickfan.com/lego-x-adidas-a-zx-shoe-teaser/ _/-\o_

Hebben! :9~

[ Voor 4% gewijzigd door elastiek op 03-09-2020 14:10 ]

• bert74
Tim_W schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:42:
Laatste tijd had ik geen echte duurloopjes meer gedaan. Het werd tijd om daar verandering in te brengen en mede door het heerlijke weer gisteren kwam daar dan ook een einde aan .

Met deze 22,32km meteen mijn langste duurloopje ooit met 800 meter verbroken. :P
Mooi loopje!. Interessant om te zien dat jouw hartslag na een kilometer of 16 gestaag op begint te lopen. Ben benieuwd hoe dat komt, koolhydraten die op beginnen te raken, lichaamstemperatuur die oploopt, wat vochtverlies?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:12

vhal

ಠ_ಠ

bert74 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]

Mooi loopje!. Interessant om te zien dat jouw hartslag na een kilometer of 16 gestaag op begint te lopen. Ben benieuwd hoe dat komt, koolhydraten die op beginnen te raken, lichaamstemperatuur die oploopt, wat vochtverlies?
Cardiovascular/cardiac drift heet dit verschijnsel.

Strava

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-01 12:52

polthemol

Moderator General Chat
vhal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:33:
[...]

en als ik zijn strava bekijk wat versnellingen / terrein als oorzaak erbij ook

Ik heb nog een 7 weken te gaan voor mijn eerste 100K en nu beginnen de fun weken. Afgelopen maand een 230K trainingskilometers in de benen, deze maand zou ik op een 250 tot 270 moeten uitkomen (beetje natte vingerwerk vanwege veel kilometers op trails), de maand erop soortgelijk, inclusief de 100K wedstrijd dan.

Ik ben nu wel op zoek naar nieuwe trailschoenen: mijn Asics hebben een 300km erop zitten, maar de naden rond het buigpunt bij de tenen/middenvoet zijn los aan het laten en daar ga ik dus echt niet nog een 500K op afleggen (en vooral niet met het risico dat ik straks kan gaan proberen te finishen met een zool onder mijn armen).

Met wat informeren her en der zie ik dat Salomon heel zwaar vertegenwoordigd is op de trails en ze ook niet vol zitten met overdreven veel demping, echter zie ik niet helemaal de zinnige verschillen tussen een 4tal modellen:

- salomon sense ride 3
- salomon speedcross 5
- salomon xa pro 3d
- salomon s/lab sense

Meeste terrein wat ik afleg is trail (bosgrond / zandgrond / gravelpaadjes) en wat crappy asfaltwegen (op mijn asics bleek dat nogal killing voor de noppen, daar zit al stevige slijtage op).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• bert74
vhal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:33:
[...]

Dank voor de aanvulling. Na wat googlen zie ik dat interne temperatuur, uitdroging en nog een aantal factoren de oorzaak zijn. En ook dat het slagvolume van het hart in feite wat afneemt. Als de belasting hetzelfde blijft, dan moet het hart meer slagen maken = logisch.

• elastiek
@polthemol Ik heb toevallig deze week naar hetzelfde rijtje schoenen gekeken en heb uiteindelijk besloten om voor de opvolger te gaan van de trailschoenen die ik nu heb en die ik heel erg fijn vind lopen: de Salomon Sense Ride 3 (ik heb nu de 1).

En ook omdat het één van de allerbest beoordeelde schoenen is op RunRepeat.com. Beter dan de andere schoenen in je opsomming.

Ik heb ze besteld bij Runner Inn.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-01 07:14
bert74 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]

De 2e helft had ik wat tegenwind + de dijk op + iets tempo verhoging aan het einde. Ook kwam ik net uit mijn werk, niet gegeten en direct gaan lopen. Wellicht alles bij elkaar een een beetje van de oorzaak, geen idee eigenlijk. 8)7

Strava Garmin 265

• Gaargod
@polthemol ik loop zelf op de Salomon Speedcross 4, een ideale schoen voor bos, zand en gravel ondergrond. Ik heb er echt heerlijk op gelopen in Zuid Limburg een maandje terug (gravel en bos) en heb ze zeer regelmatig aan in duin/bos gebied. Voorals als het regent of net heeft geregend (zoals nu) lopen ze echt subliem, superveel grip en ik vind het ook een schoen waar ik vrij makkelijk relatief snel op kan lopen. Nu is de snelheid misschien minder belangrijk voor je 100k, maar goed. Let wel dat ze naar mijn mening vrij 'hard' zijn, asfalt loopt niet heel fijn. Het lukt natuurlijk wel hoor, maar echt comfortabel is anders.

Helaas heb ik ze gekocht in maat 46, waar ik meestal 46,5 heb met hardloopschoenen. Voor afstanden tot de HM kan ik deze schoen in deze maat wel hebben zonder er last van te krijgen, maar verder dan dat en het gaat irriteren. Daar kwam ik dus helaas achter tijdens een 30km duurloop door de Schoorlse duinen...

Ik zit dus met een schuin oog te kijken naar een paartje Speedcross 5 - in 46,5 dit keer :)

Als je op de Salomon website filtert op trailschoenen voor "Muddy & Soft Terrain" komen uit jouw lijstje de Speedcross 5 en de SLab Sense naar voren.

Oh ja: de MudSweatTrails store heeft zowel online als in de fysieke winkel volgens mij tot en met dit weekend nog jubileum korting, en zij hebben een groot assortiment Solomon uitrusting :) je kunt in de fysieke winkel ook uitstekend passen & proberen & advies inwinnen.

• elastiek
@polthemol In aanvulling: op de 1 heb ik meerdere marathonafstanden getraild. Bijvoorbeeld de Kroondomein Het loo Marathontrail in februari dit jaar in 3:06. De nieuwe ga ik gebruiken voor de Indian Summer Trail 50km.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Gaargod schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
Oh ja: de MudSweatTrails store heeft zowel online als in de fysieke winkel volgens mij tot en met dit weekend nog jubileum korting, en zij hebben een groot assortiment Solomon uitrusting :) je kunt in de fysieke winkel ook uitstekend passen & proberen & advies inwinnen.
hoe denk je dat ik aan die shortlist kwam? :+

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
polthemol schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:55:
[...]
Ik heb nog een 7 weken te gaan voor mijn eerste 100K en nu beginnen de fun weken. Afgelopen maand een 230K trainingskilometers in de benen, deze maand zou ik op een 250 tot 270 moeten uitkomen (beetje natte vingerwerk vanwege veel kilometers op trails), de maand erop soortgelijk, inclusief de 100K wedstrijd dan.
Is dat een 100K als in 100KM in 1 run?

Diep respect hoor! Zelfs het er aan durven beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door JMaster op 03-09-2020 16:04 ]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:11
[...]
- salomon sense ride 3
- salomon speedcross 5
- salomon xa pro 3d
- salomon s/lab sense

Meeste terrein wat ik afleg is trail (bosgrond / zandgrond / gravelpaadjes) en wat crappy asfaltwegen (op mijn asics bleek dat nogal killing voor de noppen, daar zit al stevige slijtage op).
Sense ride 3: degelijke allrounder, vrij veel drop en demping. Niet al te grote nop en ook goed geschikt voor wat asfalt km richting trail. Duurloopschoen, mij te lomp.

Sc5: veel nop. Prima geschikt voor modder. Niet prettig op asfalt obv zijn voorgangers. Heel erg niet mijn schoen, maar sommigen lopen er bergultras op.

Xa pro3d: wandelschoenen in mijn beleving, nooit geprobeerd verder. Ik verwacht zwaar en stijf...

Slab sense: weinig demping en zit als een sok. In de categorie iedere pas is raak, maar langer dan 2 uur er op lopen is niet iedereen gegeven. Neem de SG voor meer allround. De reguliere versie is zeer geschikt voor droge omstandigheden. Mijn go-to schoen voor alles van crossjes tot bergultras. In essentie een echte raceschoen. Moet je willen...

Mijn tip: probeer de sense 4 pro. Het beste van de slab sense (drop, fit, profiel) gekoppeld met wat meer demping. Mooie middenweg die ik sinds kort in de roulatie heb. Is een blijvertje.
Hier gisteren in actie :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpSfHeNqtYdSU_uMcjswDBnwRDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPES7INdTxUcZj3Ip6GUoLSO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Roozzz op 03-09-2020 17:02 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:13
Had je daar (op die foto) dan niet beter de Xa pro 3d aan kunnen doen? O-)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:11
Jory schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:25:
Had je daar (op die foto) dan niet beter de Xa pro 3d aan kunnen doen? O-)
Geen idee, heb ik niet :P

Maar ik denk dat dat voor het stuk waar het niet >20% omhoog gaat minder fijn is :>

If you can see, look. If you can look, observe

• Roadman
[...]

en als ik zijn strava bekijk wat versnellingen / terrein als oorzaak erbij ook

Ik ben nu wel op zoek naar nieuwe trailschoenen: mijn Asics hebben een 300km erop zitten, maar de naden rond het buigpunt bij de tenen/middenvoet zijn los aan het laten en daar ga ik dus echt niet nog een 500K op afleggen (en vooral niet met het risico dat ik straks kan gaan proberen te finishen met een zool onder mijn armen).

Met wat informeren her en der zie ik dat Salomon heel zwaar vertegenwoordigd is op de trails en ze ook niet vol zitten met overdreven veel demping, echter zie ik niet helemaal de zinnige verschillen tussen een 4tal modellen:

- salomon sense ride 3
- salomon speedcross 5
- salomon xa pro 3d
- salomon s/lab sense

Gewoon puur uit interesse, zijn maandtotalen van 230, 250, 270 km niet weinig voor 100km?
Dat scheelt eigenlijk niks met wat ik gemiddeld weg tik in een maand.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roadman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:53:
[...]

Gewoon puur uit interesse, zijn maandtotalen van 230, 250, 270 km niet weinig voor 100km?
Dat scheelt eigenlijk niks met wat ik gemiddeld weg tik in een maand.
geen idee, het is mijn eerste poging tot en ik ben ook gelimiteerd met wat mijn lichaam aan kan sinds ik maar net iets meer dan een jaar ren :)

• Roadman
polthemol schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:48:
[...]

geen idee, het is mijn eerste poging tot en ik ben ook gelimiteerd met wat mijn lichaam aan kan sinds ik maar net iets meer dan een jaar ren :)
Je rent net iets meer dan een jaar en gaat nu een 100 km wedstrijd doen? :o

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Roadman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:58:
[...]

Je rent net iets meer dan een jaar en gaat nu een 100 km wedstrijd doen? :o
de stomste ideeen leveren de beste avonturen op :P

• Roadman
polthemol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:02:
[...]

de stomste ideeen leveren de beste avonturen op :P
Dat is zeker waar! d:)b
Veel succes, ben benieuwd!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
Roozzz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:53:
[...]
Xa pro3d: wandelschoenen in mijn beleving, nooit geprobeerd verder. Ik verwacht zwaar en stijf...
Heb een tijd met deze schoenen gelopen. Kwam van een ander Salomon-model af, de Excite of iets dergelijks. Dat was een redelijk lichte schoen, maar het profiel was erg slijtgevoelig. Heb toen in de aanbieding de XA pro 3D gekocht. Dat is inderdaad een tank van een schoen. Zwaar (maar niet wandelschoen-zwaar) maar oh zo robuust. Heb er hier in de bossen en op de hei aardig wat kilometers mee gelopen, maar eigenlijk zijn ze toch wat meer voor bergachtig gebied, waar je schoenen meer te verduren hebben door de rotsen en zo.
Loop nu al een tijd op Inov-8 TerraClaws. Die zijn dan weer superlicht. Maar....de zool is niet stuk te krijgen.
Als die aan vervanging toe zijn zal ik weer iets anders moeten zoeken want dit model is uit het gamma van Inov-8 gehaald.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• influenza
Als je de speedcross 4 een heerlijke schoen vindt gaat er een wereld voor je open als je eens een ander merk/model gaat uitproberen ;). Ik vind het echt met afstand de meest verschrikkelijke trailschoen die er is. Smaken verschillen uiteraard, maar die schoenen zijn zo verschrikkelijk lomp in mijn beleving. Ik heb inmiddels heel wat paren trailschoenen versleten, dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal ;)
Gaargod schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
@polthemol ik loop zelf op de Salomon Speedcross 4, een ideale schoen voor bos, zand en gravel ondergrond. Ik heb er echt heerlijk op gelopen in Zuid Limburg een maandje terug (gravel en bos) en heb ze zeer regelmatig aan in duin/bos gebied. Voorals als het regent of net heeft geregend (zoals nu) lopen ze echt subliem, superveel grip en ik vind het ook een schoen waar ik vrij makkelijk relatief snel op kan lopen. Nu is de snelheid misschien minder belangrijk voor je 100k, maar goed. Let wel dat ze naar mijn mening vrij 'hard' zijn, asfalt loopt niet heel fijn. Het lukt natuurlijk wel hoor, maar echt comfortabel is anders.

Helaas heb ik ze gekocht in maat 46, waar ik meestal 46,5 heb met hardloopschoenen. Voor afstanden tot de HM kan ik deze schoen in deze maat wel hebben zonder er last van te krijgen, maar verder dan dat en het gaat irriteren. Daar kwam ik dus helaas achter tijdens een 30km duurloop door de Schoorlse duinen...

Ik zit dus met een schuin oog te kijken naar een paartje Speedcross 5 - in 46,5 dit keer :)

Als je op de Salomon website filtert op trailschoenen voor "Muddy & Soft Terrain" komen uit jouw lijstje de Speedcross 5 en de SLab Sense naar voren.

• influenza
Een vriend van me heeft een paar maanden terug een 100 kilometer gelopen. Dat bedacht hij 2 weken voordat hij het daadwerkelijk ging doen en zijn maandtotalen lagen ook niet enorm ver boven de 200 kilometer. Op het "gemak" die 100 kilometer afgerond in iets meer dan 10 uur. 20 rondjes om de wijk, je moet er maar zin in hebben ;)
polthemol schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:48:
[...]

• Gaargod
@influenza dan kan het straks alleen maar nog beter worden dus ;) vind ze juist niet lomp lopen zoals gezegd. Zien er op het oog wel ietwat lomp uit.
Ik heb ernaast nog een paar Saucony Guide 13 TR, voor als het wat meer combi verhard / onverhard is.

Inmiddels de Speedcross 5 besteld, komen vanmiddag binnen :)

Met de kilometers die nogsteeds gestaag omhoog gaan is er begin volgend jaar wel weer ruimte voor een 3e paar trailschoenen, ik hou je opmerking zeker in gedachten!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 21:57
Ik kon niet zo snel vinden of dit al gepost was, maar misschien wel leuk voor de hardloopfans hier!

Op 11 oktober organiseert NN een running day die je virtueel gratis kan lopen.

NN Running Day
Tijdens NN Running Day ervaar je de beleving en sfeer van de mooiste hardloopevenementen van Nederland met onze MyTrace-belevingsapp. Zo hoor je bijvoorbeeld het aftelmoment, het startschot en de aanmoedigingen van het enthousiaste publiek en ontvang je updates over o.a. jouw tussentijden, gemiddelde snelheid en highlights langs het parcours. Ook vind je jezelf terug in het digitale leaderboard én kun je vooraf de meest ideale hardlooproute uitstippelen van en naar jouw eigen voordeur met de Nationale-Nederlanden Hardloopplanner.

Voor meer informatie en aanmelden kan hier https://www.nnrunningday.nl/. Ik heb mezelf opgegeven voor de singelloop Utrecht, kan ik hem toch lopen, al is het virtueel :).

• Cranzai
Can confirm, de Adidas Boston 8 zijn fijne schoenen voor baantrainingen.
Voelen lekker rap en responsief en ook voldoende grip op een nat wegdek/baanoppervlak (heb de "doop" een beetje letterlijk genomen met de stortbuien van gisteren)
Duurloopje zou ik er persoonlijk niet op doen, daar zijn mijn Mizuno Waverider 23 fijner voor.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:32

m-vw

Dus?

Diversity schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:32:
Ik kon niet zo snel vinden of dit al gepost was, maar misschien wel leuk voor de hardloopfans hier!

Op 11 oktober organiseert NN een running day die je virtueel gratis kan lopen.

NN Running Day
Tijdens NN Running Day ervaar je de beleving en sfeer van de mooiste hardloopevenementen van Nederland met onze MyTrace-belevingsapp. Zo hoor je bijvoorbeeld het aftelmoment, het startschot en de aanmoedigingen van het enthousiaste publiek en ontvang je updates over o.a. jouw tussentijden, gemiddelde snelheid en highlights langs het parcours. Ook vind je jezelf terug in het digitale leaderboard én kun je vooraf de meest ideale hardlooproute uitstippelen van en naar jouw eigen voordeur met de Nationale-Nederlanden Hardloopplanner.

Voor meer informatie en aanmelden kan hier https://www.nnrunningday.nl/. Ik heb mezelf opgegeven voor de singelloop Utrecht, kan ik hem toch lopen, al is het virtueel :).
Een soort keepmoving.eu Plus.

• influenza
Zowel op de Boston als de Adios loop ik trainingen tot een kilometer of 20 (meer doe ik niet over het algemeen). Met min 84 kilo ben ik niet bepaald de lichtste loper, maar dat gaat prima op die schoenen.
Cranzai schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:48:
Can confirm, de Adidas Boston 8 zijn fijne schoenen voor baantrainingen.
Voelen lekker rap en responsief en ook voldoende grip op een nat wegdek/baanoppervlak (heb de "doop" een beetje letterlijk genomen met de stortbuien van gisteren)
Duurloopje zou ik er persoonlijk niet op doen, daar zijn mijn Mizuno Waverider 23 fijner voor.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
influenza schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:18:
Als je de speedcross 4 een heerlijke schoen vindt gaat er een wereld voor je open als je eens een ander merk/model gaat uitproberen ;). Ik vind het echt met afstand de meest verschrikkelijke trailschoen die er is. Smaken verschillen uiteraard, maar die schoenen zijn zo verschrikkelijk lomp in mijn beleving. Ik heb inmiddels heel wat paren trailschoenen versleten, dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal ;)

[...]
Inov-8 is een heel stuk beter (mijn persoonlijke menig)

• influenza
Salomon heeft ook heel fijne trailschoenen hoor. De Sense Ultra en de Fellcross vind ik zelf lekker lopen. Daarnaast heb ik ook Inov-8 en momenteel is de Salming Elements mijn persoonlijke favoriet.
tlpeter schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:02:
[...]

Inov-8 is een heel stuk beter (mijn persoonlijke menig)

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Vandaag voor het eerst in 3 weken blessure-hardloop-rust weer een rondje gelopen (ma en wo wel op de racefiets gezeten ivm minder belasting). Een half uurtje met de rem erop m'n enkel testen. Die voelde beste prima aan. M'n lichaam moest echter wel weer wakker worden. De onderliggende data zijn dan ook zeer matig, maar hé...ik heb weer gelopen.
Pagina: 1 ... 46 ... 424 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.