• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:39
Vandaag hier ook de Saucony Azura binnen gekregen, afgelopen jaren gelopen op de Saucony Triumph gelopen en omdat mijn snelheid nu stuk hoger ligt wil ik toch een stap in schoenen maken. Dus deze kwam op het juiste moment.
Er stond een 8x800m loop op het programma, dus meteen maar aangedaan. Tijdens het inlopen nog niet de indruk dat het een fijne schoen zou zijn. Pas bij de 800m op 4:10 merkte ik echt een heel groot verschil met de Triumph. Geeft zoveel meer energie terug en tempo maken kost minder moeite. Ben heel blij met deze schoen, alleen wel tot de conclusie gekomen dat ik deze (nog) niet ga gebruiken voor mijn langzame duurlopen.

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:57
Anderhalve week geleden hier een beetje een klaagpost gezet over dat mijn blessure weer opspeelde tijdens het opbouwen van mn loopjes.. Maar eigenlijk was dat maar een dagje en had ik een dag extra rust nodig. Sindsdien nog steeds aan het opbouwen. Inmiddels alweer 40 minuten aan een stuk hardgelopen. Iedere keer weer iets langer, binnenkort maar eens de snelheid weer iets verhogen.
Ik blijf het wel moeilijk vinden om in te schatten hoe ver ik kan gaan in opbouwen, dus ik ben vrij conservatief. Nu iedere keer paar minuten langer of iets sneller.

Gelukkig is de conditie nog wel grotendeels aanwezig zeg. De halve marathon eind maart zou toch misschien nog kunnen als het zo door gaat. Ik verwacht deze week weer boven de 20km te komen totaal, volgende week ~23km, en tik sowieso nog een week of 2 boven de 30 aan voor de halve marathon als het zo doorgaat. En natuurlijk ben ik nog steeds aan het crosstrainen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:08
edozat1 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:54:
[...]

Ik vind het er krap uit uitzien en zou sowieso ook een M willen passen. Kijk ook eens naar reviews op YouTube. Mijn indruk is dat de schouderbanden meestal dichter bij elkaar zitten. Kijk inderdaad ook even hoe hij zit met flessen, maar óók met een volle bepakking op je rug en zijkanten.
Je had gelijk! Maatje M binnen en die zit als gegoten. Kan het vest nu loser dragen als ik wil of strakker door het touw aan te trekken en dat kan nog tot heel strak als ik wil. Perfect! Zaterdag ga ik er m'n eerste run mee doen, 15km. Ben benieuwd hoe het bevalt! 🙏

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40

XyS

0.o.O

Vandaag echt heel lekker gelopen, 21.1km op gevoel. Een keer niet op mijn horloge gekeken maar had wel dat het makkelijk ging. Liep uiteindelijk 4:19 gemiddeld, Z2/laag Z3, echt een van mijn beste loopjes ooit. De vele wekelijkse km doen hun werk, het weer zat ook wel mee natuurlijk. Iets van 9 graden en regenachtig.

Ik had me echter niet helemaal goed voorbereid op nat weer. Voortaan weer pleisters of vaseline mee..

YouTube: Impractical Jokers - Job Interview Nip Slip
spoiler: op eigen risico
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn-VaOgzHlR8DbsrVPz0vwl1dsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NW24jFgjyUmbIbl8R6ovMCf7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door XyS op 11-02-2026 21:48 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57
XyS schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:47:
Vandaag echt heel lekker gelopen, 21.1km op gevoel. Een keer niet op mijn horloge gekeken maar had wel dat het makkelijk ging. Liep uiteindelijk 4:19 gemiddeld, Z2/laag Z3, echt een van mijn beste loopjes ooit. De vele wekelijkse km doen hun werk, het weer zat ook wel mee natuurlijk. Iets van 9 graden en regenachtig.

Ik had me echter niet helemaal goed voorbereid op nat weer. Voortaan weer pleisters of vaseline mee..

YouTube: Impractical Jokers - Job Interview Nip Slip
spoiler: op eigen risico
Wel een beetje in de vorm van een hartje O+

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:30
Pff hier even een tegenvaller. Deze week en aankomende week staan de piekweken op het programma van het marathon schema.
Doel is om tussen de 60 en 65km te lopen. Echter vorige week ziek geraakt, verkoudheid hoofdpijn. Sinds zaterdag al wel weer kunnen lopen, ieder loopje gaat al wat beter maar nog 100%. Hartslag zit weer op het oude niveau, maar de benen zijn nog niet wat zwaar.
Komende dagen nog verder rustig aan doen en kijken hoe het verder gaat.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hier ook een kleine domper deze week. Twee dagen ziek geweest en vandaag voor het eerst weer aan het werk vanuit huis. Ik zat er niet echt op te wachten. Niet dat ik voor een marathon aan het trainen ben, maar volgende maand staat wel de CPC op het programma.

Maar goed, het is niet anders. Morgen maar weer eens een rustig rondje proberen om van die 0 kilometer af te komen deze week.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

knip

[ Voor 99% gewijzigd door Cap op 12-02-2026 11:42 ]

Pagina: 1 ... 427 428 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.