Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Klotsen? Je moet de lucht er wel goed uithalen, dan klotst zo'n waterzak absoluut niet!Dazzler2120 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:18:
[...]
Dat ligt eraan hoeveel je drinkt. Ik zou eerder kijken naar een trailvestje waarin je softflasks kan meenemen ipv een rugzak. Kan me voorstellen dat een waterzak op je rug gaat klotsen en daardoor minder comfortabel zit. Als ik 1 uur loop neem ik meestal 1 soft flask mee, wanneer het richting de 90 minuten gaat neem ik 2 soft flasks mee (ik drink relatief veel en heb liever iets teveel bij me dan te weinig.)
Maar goed, ik ben team 'liever-geen-drinken-mee'. Met dit weer vind ik het over het algemeen ook niet echt nodig. Ben afgelopen zondag met de Midwinter 10 EM ook gewoon alle drankposten voorbij gelopen (wel even gezwaaid naar m'n nichtje, die bekertjes water aan het uitdelen was als vrijwilligster
Als ik in de buurt eens een HM+ ga doen, dan probeer ik het wel zo te plannen dat ik onderweg ergens een waterpunt tegenkom. Voor de zekerheid steek ik dan vaak ook wel een gelletje bij me. Voor kortere loopjes vind ik het niet echt nodig.
het gaat mij erom dat je ruimte hebt om wat eten en drinken mee te kunnen nemen (zonder er last van te hebben) om bijv. vermoeide benen/spieren tegen te gaan en het helemaal kapot gaan fysiek gezien terwijl je conditioneel gezien nog wel door kunt. Dat had ik vorig weekend en toen kreeg ik als tip hier om voldoende drinken/eten mee te nemen. Ik was na 17km echt helemaal gesloopt fysiek gezien. Had vrij weinig meer aan mijn dag, ik had gewoon 0,0 puf meer terwijl ik voor mijn gevoel conditioneel totaal niet kapot was. Logisch opzich ook met een LSD run.InZane schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:04:
[...]
Klotsen? Je moet de lucht er wel goed uithalen, dan klotst zo'n waterzak absoluut niet!
Maar goed, ik ben team 'liever-geen-drinken-mee'. Met dit weer vind ik het over het algemeen ook niet echt nodig. Ben afgelopen zondag met de Midwinter 10 EM ook gewoon alle drankposten voorbij gelopen (wel even gezwaaid naar m'n nichtje, die bekertjes water aan het uitdelen was als vrijwilligster)
Als ik in de buurt eens een HM+ ga doen, dan probeer ik het wel zo te plannen dat ik onderweg ergens een waterpunt tegenkom. Voor de zekerheid steek ik dan vaak ook wel een gelletje bij me. Voor kortere loopjes vind ik het niet echt nodig.
Op wedstrijdloopjes is het idd niet snel nodig omdat je dan genoeg posts hebt waar je wat kan drinken/eten en korte loopjes natuurlijk ook niet nodig. Maar mijn volume gaat wel omhoog qua LSD's, morgen 20 en dat gaat richting de 30+ komende weken. En buiten wat eten/drinken vind ik het ook wel handig om iets met laagjes te kunnen qua kleding en die evt. op te kunnen bergen of juist te pakken bij warmte/koud.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 06-02-2026 15:08 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zou nu in ieder geval voor de kleinste trailvest gaan. Passen daar twee softflasks in van elk 500 ml dan is dat genoeg. Ga je later ooit nog langere afstanden lopen is het een mooi moment voor een grotere trailvest.Juancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:07:
[...]
het gaat mij erom dat je ruimte hebt om wat eten en drinken mee te kunnen nemen (zonder er last van te hebben) om bijv. vermoeide benen/spieren tegen te gaan en het helemaal kapot gaan fysiek gezien terwijl je conditioneel gezien nog wel door kunt. Dat had ik vorig weekend en toen kreeg ik als tip hier om voldoende drinken/eten mee te nemen. Ik was na 17km echt helemaal gesloopt fysiek gezien. Had vrij weinig meer aan mijn dag, ik had gewoon 0,0 puf meer terwijl ik voor mijn gevoel conditioneel totaal niet kapot was. Logisch opzich ook met een LSD run.
Op wedstrijdloopjes is het idd niet snel nodig omdat je dan genoeg posts hebt waar je wat kan drinken/eten en korte loopjes natuurlijk ook niet nodig. Maar mijn volume gaat wel omhoog qua LSD's, morgen 20 en dat gaat richting de 30+ komende weken. En buiten wat eten/drinken vind ik het ook wel handig om iets met laagjes te kunnen qua kleding en die evt. op te kunnen bergen of juist te pakken bij warmte/koud.
Ik verwacht niet dat je vaak boven de 30 km gaat trainen qua afstanden. Ik zou het dan opsplitsen. Komende weken klinkt ook wel erg snel
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 06-02-2026 15:15 ]
ik ben wat meer snelheidswerk in mijn schema's aan het inbouwen. Ik train meestal 4 tot 5 dagen per week door hard te lopen en dan 1 tot 2 dagen in de gym. Als ik nu versnellingen doe, dan is er een spier of pees die aan de binnenkant van mijn linkerknie loopt die wat raar voelt. Ik heb er geen last van, en ook geen spierpijn na afloop, maar het voelt een beetje alsof er iets niet helemaal klopt. Bij gewone tempo's heb ik er geen enkel gevoel bij. Beetje zoeken op de anatomische kaart en het is waarschijnlijk de Musculus Semitendinosus. Iemand hier ook ervaring mee en/of goede oefeningen om deze spier gewoon gezellig mee te laten doen? Ik heb geen zin om per ongeluk iets naars in mijn knie op te lopen.
Jezus saves and takes half damage.
Ik bedoelde eerder stuiteren van de complete rugzak. Ten minste, als ik aan een rugzak denk, dan heb ik nog nooit een rugzak gevondend ie zo 'snug' blijft zitten dat hij niet stuitert bij het rennen.InZane schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:04:
[...]
Klotsen? Je moet de lucht er wel goed uithalen, dan klotst zo'n waterzak absoluut niet!
Maar goed, ik ben team 'liever-geen-drinken-mee'. Met dit weer vind ik het over het algemeen ook niet echt nodig. Ben afgelopen zondag met de Midwinter 10 EM ook gewoon alle drankposten voorbij gelopen (wel even gezwaaid naar m'n nichtje, die bekertjes water aan het uitdelen was als vrijwilligster)
Uiteindelijk heeft Juancho het ook over Trailvestjes, dus mogelijk dat daar wat verwarring bij mij ontstaan is tussen wat hij als rugzak ziet in dit geval
PS4 PSN: Dazzler2120
Benieuwd hoe het mij gaat bevallen en ik zal zeker mijn ervaringen delen!
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 06-02-2026 15:25 ]
Het voordeel van de zakjes vooraan te gebruiken is dat de fles daarin heel strak vastzit.
Je zal plezier hebben van je hardlooprugzaktje. Wat je ook zal merken is dat het verrassend warm is aan je rug.
Ja, dat dus. Vandaar dat ik liever niet met zo'n ding loopHartloper schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:30:
Wat je ook zal merken is dat het verrassend warm is aan je rug.
Daarom had ik toen ook de Agile 2 gekocht. In de zomer noodzakelijk om genoeg water mee te kunnen nemen, maar anders loop ik liever zonder.InZane schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:31:
[...]
Ja, dat dus. Vandaar dat ik liever niet met zo'n ding loop
Klopt hoor en wel grappig dat je dit zegt. Want de opbouw is er wel en Trenara zet de eerste keer 30km lopen op 14 maart en adviseert dan ook om het op te knippen in 2x 15km op 1 dag. Een week later staat weer een 30km maar dan in 1x en verder dan dit gaat Trenara ook niet. Daarna bouwt het schema zich weer af tot de marathon van 12 april die ik als referentie had opgegevenL23 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Ik verwacht niet dat je vaak boven de 30 km gaat trainen qua afstanden. Ik zou het dan opsplitsen. Komende weken klinkt ook wel erg snelIk hoor je nu al een tijdje over die 30 km en ik zou het (heel) rustig opbouwen.
Ach ja, ik ben toch al een type sporter dat, zeker in voorjaar/zomer, erg zweet. Dat is bij tennissen zo, dat is bij hardlopen helemaal zo. Dus wat meer zweten is niet erg, wellicht val ik dan ook sneller afHartloper schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:30:
Ik heb de Salomon Adv. Skin 5 als ik me goed herinner. Aan de voorzijde steek ik twee flessen Aquarius en deze zeldzame keer dat ik drie flessen wil meedoen steek ik de derde fles achterin. Ik heb ooit wel een waterzak gekocht maar ik ben te lui om die te gebruiken.
Het voordeel van de zakjes vooraan te gebruiken is dat de fles daarin heel strak vastzit.
Je zal plezier hebben van je hardlooprugzaktje. Wat je ook zal merken is dat het verrassend warm is aan je rug.
Ik had vorige week 31 km gelopen en mijn benen kunnen dat inmiddels prima aan. Wel express iets rustiger gelopen en daardoor was ik 3 uur en 20 minuten onderweg. Het was voornamelijk een klap op mijn immuunsysteem (al geef ik de winter ook een beetje de schuld...) want zaterdag en zondag voelde ik me koud en nu al de hele week verkouden. Als ik terug kijk naar de marathon training in oktober was ik toen ook opvallend vaak ziekjes en liep toen ook een aantal keer 30 km. Ben benieuwd wat ik daar nog aan zou kunnen doen, qua voeding zit het volgens mij wel goed.Juancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:34:
[...]
Klopt hoor en wel grappig dat je dit zegt. Want de opbouw is er wel en Trenara zet de eerste keer 30km lopen op 14 maart en adviseert dan ook om het op te knippen in 2x 15km op 1 dag. Een week later staat weer een 30km maar dan in 1x en verder dan dit gaat Trenara ook niet. Daarna bouwt het schema zich weer af tot de marathon van 12 april die ik als referentie had opgegeven
Voorlopig blijf ik in ieder geval even op 30 km en minder en loop nu ook wel 2 keer op een dag.
Ja dat gevoel herken ik dus, niet direct nog dat ik echt mezelf ziek voelde, maar wel gewoon dat mijn lichaam zei: tot hier en niet verder en meer dan die LSD van net zit er vandaag niet meer in. Bizar maar ook wel fascinerend hoe je lichaam werkt. En je komt daar ook meer en meer achter naar mate je afstanden (of dat nu 1x een echt langere run is of de totale weekafstand...) hardlopen blijkt maar weer eens een flinke impact op je lichaam te hebben. Ik sta soms ook wel eens 2+ uur op de tennisbaan maar dan ben ik juist wel aan het einde van een zware pot conditioneel gezien kapot en loop zwaar te hijgen, maar een half uurtje na de wedstrijd is het over en is er lichamelijk by war niet zoveel weerstand als na een long run.L23 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:40:
[...]
Ik had vorige week 31 km gelopen en mijn benen kunnen dat inmiddels prima aan. Wel express iets rustiger gelopen en daardoor was ik 3 uur en 20 minuten onderweg. Het was voornamelijk een klap op mijn immuunsysteem (al geef ik de winter ook een beetje de schuld...) want zaterdag en zondag voelde ik me koud en nu al de hele week verkouden. Als ik terug kijk naar de marathon training in oktober was ik toen ook opvallend vaak ziekjes en liep toen ook een aantal keer 30 km. Ben benieuwd wat ik daar nog aan zou kunnen doen, qua voeding zit het volgens mij wel goed.
Voorlopig blijf ik in ieder geval even op 30 km en minder en loop nu ook wel 2 keer op een dag.
In dat kader leg ik mezelf dus ook geen druk op. Ja ik heb 2 doelen ingesteld in Trenara maar altijd met het idee, het moet wel leuk blijven en vooral, mijn lichaam moet zelf aan geven dat het er ook inzit. Zo niet? Dan weet je wat je grens is en dat je blijkbaar eerst nog veel meer tijd moet nemen om die grens elke keer iets op te schuiven. En lukt dat ook niet? Dan houden we het lekker bij afstanden tot 20km en soms een 5/10/16.1/21,1 km wedstrijd!
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 06-02-2026 15:49 ]
Ik hoop dat hij goed zitJuancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:25:
Bedankt allen! Ik heb deze net besteld bij All4Running: https://all4running.nl/sa...in-4-set-unisex-lc2462300
En sowieso gaat het de eerste kms/loopjes ongemakkelijk aanvoelen. Probeer veel te spelen met aantrekken/loshalen van alle touwtjes/elastiekjes die erop zitten, maar als je iets verandert geef het even 1-2km de tijd om te 'settlen'. Als het dan goed genoeg zit, zul je er ook nog even aan moeten wennen.
Op basis van de borstmeting kwam maat M eruit. Dus hopelijk past hetkepler schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:56:
[...]
Ik hoop dat hij goed zitWilde net aanraden om juist langs een winkel te gaan om te passen, want maat en type is voor iedereen anders.
En sowieso gaat het de eerste kms/loopjes ongemakkelijk aanvoelen. Probeer veel te spelen met aantrekken/loshalen van alle touwtjes/elastiekjes die erop zitten, maar als je iets verandert geef het even 1-2km de tijd om te 'settlen'. Als het dan goed genoeg zit, zul je er ook nog even aan moeten wennen.
Bij twee marathonvoorbereidingen ook last van gehad. Zoals je zegt, je lichaam is vooral bezig met herstellen en daardoor verzwakt je immuunsysteem.L23 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:40:
[...]
Ik had vorige week 31 km gelopen en mijn benen kunnen dat inmiddels prima aan. Wel express iets rustiger gelopen en daardoor was ik 3 uur en 20 minuten onderweg. Het was voornamelijk een klap op mijn immuunsysteem (al geef ik de winter ook een beetje de schuld...) want zaterdag en zondag voelde ik me koud en nu al de hele week verkouden. Als ik terug kijk naar de marathon training in oktober was ik toen ook opvallend vaak ziekjes en liep toen ook een aantal keer 30 km. Ben benieuwd wat ik daar nog aan zou kunnen doen, qua voeding zit het volgens mij wel goed.
Goed blijven eten, vitamines binnen krijgen, etc maar verder weinig aan te doen. Tsja, mensen vermijden, maar dat ging bij mij nogal lastig met jonge kinderen (en alle bacillen van de opvang
Dit was ook mijn eerste trailvestje. Ga je veel plezier aan beleven. Ook al zou ik (maar ja, je was te snel met bestellen) nu eerder de Adv. Skin 12 aanraden. Die extra 8 Liter is heel fijn om te hebben en als je die niet gebruikt, merk je daar helemaal niets van. Plus de stof is elastischer, en dat zit echt veeeel fijner. Ik wissel het gebruik nu een beetje af tussen beide vestjes, maar de Adv. Skin 12 is echt verreweg mijn favoriet.Juancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:25:
Bedankt allen! Ik heb deze net besteld bij All4Running: https://all4running.nl/sa...in-4-set-unisex-lc2462300
Overigens heb ik de Active Skin gedragen bij mijn eerste marathon. Het is toch wel fijn om niet afhankelijk te zijn van de organisatie of van het kilometerbordje waar de drankpost staat. En je weet zeker dat je genoeg vocht binnenkrijgt (tenzij je finisht met een volle flask
Door veel zweet/zout/nattigheid wel regelmatig ritsjes onderhouden van het vest, die doen soms moeilijk. Zowel 'telefoon' ritsje als de grote rits.
toch nog een watertappunt gevonden onderweg, dus geen camelback mee morgen
[ Voor 8% gewijzigd door cyclofosfamide op 06-02-2026 20:00 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Die heb ik ook. Ik doe 1 zo'n flesje gewoon in het zijvak van mijn tight. Is voor mij genoeg bij 2-uurs trainingsloopjes.Juancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Ik heb nu al wel een zo'n buik riem van Nike waar 2 flacons van elk 225ml in passen. maar ik vind het om de buik gewoon niet fijn.
Ik zit er nog wel aan te denken om ook de Salomon ADV Skin 5 van €112 erbij te bestellen (bestelling stond nog even on hold omdat vrouwlief ook nog iets mee wilde laten bestellenWyke schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:45:
[...]
Dit was ook mijn eerste trailvestje. Ga je veel plezier aan beleven. Ook al zou ik (maar ja, je was te snel met bestellen) nu eerder de Adv. Skin 12 aanraden. Die extra 8 Liter is heel fijn om te hebben en als je die niet gebruikt, merk je daar helemaal niets van. Plus de stof is elastischer, en dat zit echt veeeel fijner. Ik wissel het gebruik nu een beetje af tussen beide vestjes, maar de Adv. Skin 12 is echt verreweg mijn favoriet.
Overigens heb ik de Active Skin gedragen bij mijn eerste marathon. Het is toch wel fijn om niet afhankelijk te zijn van de organisatie of van het kilometerbordje waar de drankpost staat. En je weet zeker dat je genoeg vocht binnenkrijgt (tenzij je finisht met een volle flask). Bij mijn tweede marathon heb ik zonder vest gelopen, maar liep ik uiteindelijk meer dan 30km met een flesje in mijn hand, dus dat had ik achteraf ook beter anders kunnen doen
https://all4running.nl/sa...in-5-set-unisex-lc2465000
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 06-02-2026 17:14 ]
als je dat doet (maar na je tirade over teveel schoenen, vind ik het raar als je na het bestellen van een vest direct nog een vest bestelt haha) dan raad ik je toch echt de 12 liter aan.. voor 1 liter meer een compleet extra vest is echt weggegooid geld,Juancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:12:
[...]
Ik zit er nog wel aan te denken om ook de Salomon ADV Skin 5 van €112 erbij te bestellen. 1L extra is voor mij prima (het is mijn eerste runvest) maar ik begreep wel dat die Advanced ipv Active nog wat fijner/strakker/beter afstelbaar is. Heeft bovendien wat meer zakjes dus met oog op de toekomst en/of gebruik buiten hardlopen om wellicht nog als een goede overweging om een paar tientjes meer te betalen.
ik neem hem altijd mee onder de douche, dat werkt prima.,. en dan eens in de zoveel tijd in een sport-wasje met wat azijn voor de geurtjes.cyclofosfamide schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:00:
Door veel zweet/zout/nattigheid wel regelmatig ritsjes onderhouden van het vest, die doen soms moeilijk. Zowel 'telefoon' ritsje als de grote rits.
Die volg ik even niet. Je koopt/bestelt net een trailrugzak en uur later kijk je naar deze voor er bij. Had dan de ADV Skin 5 gelijk besteld, dan was je gelijk klaar geweest voor alle afstanden tot en met een wat kortere ultraJuancho schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:12:
[...]
Ik zit er nog wel aan te denken om ook de Salomon ADV Skin 5 van €112 erbij te bestellen (bestelling stond nog even on hold omdat vrouwlief ook nog iets mee wilde laten bestellen). 1L extra is voor mij prima (het is mijn eerste runvest) maar ik begreep wel dat die Advanced ipv Active nog wat fijner/strakker/beter afstelbaar is. Heeft bovendien wat meer zakjes dus met oog op de toekomst en/of gebruik buiten hardlopen om wellicht nog als een goede overweging om een paar tientjes meer te betalen.
Het enige persoonlijke nadeel van de ADV Skin 5 (ik heb deze ook) vind ik dat de stof op de rug wat de warme kant is. Voor de rest is het een prima vest (past veel in) maar qua maatvoering kan je beter de kleinere maat kiezen als je net tussen 2 maten valt. Eigenlijk moet ik er weer eens mee gaan lopen tijdens m'n marathonvoorbereiding, na Rotterdam 2025 heeft ie het daglicht niet meer gezien
De 12 heb ik ook liggen, maar komt eigenlijk alleen voor lange bergdagen de kast uit. Dan kan je echt serieus wat meenemen. Voor trainings rondjes in nl zou ik dat overkill vinden. Anderzijds zit het extra volume ook niet echt in de weg.
Ter referentie ik draag wel maatje S. Zijn al jouw kleren xxl, dan pakt het mogelijk anders uit
[ Voor 11% gewijzigd door Roozzz op 06-02-2026 19:04 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Ik ben ook ziek geworden tijdens mijn marathon trainingen. Het is ook gewoon zwaar dus een klein griepje slaat snel door. Eerste keer was het net voor de taper en heb ik veel fitheid verloren, afgelopen keer gelukkig paar maanden van tevoren.L23 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:40:
[...]
Core oefeningen?Niku schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:34:
Heeft er iemand ervaring met lage rugklachten tijdens lange duurlopen? En vooral: wat werkte bij jou goed qua oefeningen om te doen? Bij mij komt het na ongeveer een uur heel langzaam op tot op een punt dat het echt vervelend is. Mag (en kan) er gewoon mee lopen van de fysio, heb oefeningen gekregen, maar benieuwd naar wat ervaringen hier!
Ik doe het 1x per week om te onderhouden, was maandje gestopt en dan krijg ik meer last van mijn rug. Zit ook vaak als garnaal achter mijn bureau.
1x per week lijkt genoeg, normaal gesproken krijg ik er ook geen spierpijn meer van. Dat was wel anders nadat ik een maandje had geskipt.
Ik doe deze maar ze zijn best intensief, beginnen met 20/30s ofzo: YouTube: CORE Workout For RUNNERS (30 Minutes Follow Along)
In principe alles verhard inderdaad al heb ik ooit ook wel eens over de hei en duintjes gemoeten, maar toen was er een omleiding vanwege overstromingen. Twee weken geleden was daar niets van te zien en dan hadden ze het ook al aangekondigd. Dus het merendeel over fietspaden.Stewie! schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
Komend weekend is de "Groet uit Schoorl", https://www.groetuitschoorlrun.nl/
Het parcours gaat door het bos- en duingebied van het Staatsbosbeheer. Met als hoogtepunt het doorkruisen van de pittoreske oude dorpskernen van Groet, Bregtdorp en Catrijp.
Zijn er meer tweakers die deze loop doen / hebben gedaan? En eventuele mooie ervaringen, praktische tips hebben om te delen? Wat is een goede schoenkeuze voor deze loop? Het zijn allemaal verharde paden neem ik aan.
Welke afstand loop je? Zelf doe ik de halve, vind het daar heerlijk door bos en duin. Mijn favoriete loop.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb deze loop nog niet eerder gelopen dus ben zelf ook wat research aan het doen. De paden zijn allemaal verhard dus je kan gewoon snelle schoenen aan heb ik gehoord.Stewie! schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
Het parcours gaat door het bos- en duingebied van het Staatsbosbeheer. Met als hoogtepunt het doorkruisen van de pittoreske oude dorpskernen van Groet, Bregtdorp en Catrijp.
Zijn er meer tweakers die deze loop doen / hebben gedaan? En eventuele mooie ervaringen, praktische tips hebben om te delen? Wat is een goede schoenkeuze voor deze loop? Het zijn allemaal verharde paden neem ik aan.
Voor de parcours analyse heb ik chatgpt ingeschakeld. Ik heb op Strava iemand opgezocht die de 30KM gelopen heeft en de GPX gedownload. Vervolgens deze aan chatgpt gevoerd en wat recente race resulaten meegegeven. Dat levert best leuk advies op:
https://chatgpt.com/share...ac-8012-b40e-7dbe235fea4e
Ik ga dit jaar de 30 lopen. Prachtige omgeving! Wel vaak smalle paden dus hard lopen kan lastig zijn.Stewie! schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
Paar jaren geleden gelopen met sneeuw, dat was magisch!
Best goed te doen maar als je alleen maar vlakke loopjes in de polder gewend bent moet je opletten jezelf niet op te blazen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, zeker door mijn vele bureauwerk.Niku schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:34:
Heeft er iemand ervaring met lage rugklachten tijdens lange duurlopen? En vooral: wat werkte bij jou goed qua oefeningen om te doen? Bij mij komt het na ongeveer een uur heel langzaam op tot op een punt dat het echt vervelend is. Mag (en kan) er gewoon mee lopen van de fysio, heb oefeningen gekregen, maar benieuwd naar wat ervaringen hier!
Ik ben ooit aan de slag gegaan met dit, ik herhaal er vaak stukjes van, even tussen meetings door:
YouTube: Yoga tegen rugpijn | YOGA MET MILOU
Gebruik simds kort ook de app van gowod, bevalt tot nu toe goed.
Tempo van Trenara zou rond de 6"20-6"30 moeten liggen maar ik zat er zoals gezegd lekker in, het was prachtig weer (eerste deel prachtig mistig in de natuur en daarna kwam het zonnetje door) en ik merkte na een km of 5 dat ik heel steady liep rond de 6"15 dus dat geprobeerd aan te houden. Met een uiteindelijke gemiddelde pace van 6"12 is dat meer dan gelukt! Weer een trots momentje, die we onszelf wat mij betreft wel eens vaker mogen gunnen
Op advies van jullie dit keer ook 2 gelletjes van Maurten mee en 1 waterflag van 250ml. Uiteindelijk had ik aan 1 gelletje genoeg maar dat water ging er wel in zeg. Was ook een graadje of 5 dus een mega verschil met vorige week. Dat hardloopvest gaat dus zeker veel gebruikt worden komende maanden, dat weet ik nu al
Onder het motto van pics or it didnt happend...
:strip_exif()/f/image/qew8TcSDP8PDoaCzbXCD0jOw.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag bestellen als opvolger van de Guide 18, die zit momenteel op 900 km en dan kan ik ze mooi afwisselen.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.