• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:01

L23

MiKeZZa schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Overigens wordt er hier even gedaan alsof training persé de oplossing is, maar mijn fysio gaf aan dat hij denkt dat de sokken wel wat toevoegen omdat het niet alleen een probleem is vanuit de spieren, maar ook iets niet oplosbaars in de beweeglijkheid van mijn enkel...
Gezien je specifiek iets met je enkel hebt wat anderen hier waarschijnlijk niet hebben zou ik ook aanraden om alles zelf eens te proberen en ja ook die krachttraining.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:12
Uit onderzoek blijkt dat die kousen voor de meeste mensen weinig doen. In dit geval krijg je het echter specifiek aangeraden van de fysio en daarmee heeft het weinig nut naar algehele onderzoeken te kijken (of zelfs na te vragen op een forum ;) ). Gewoon luisteren/uitproberen en kijken wat het bij jou doet.

[removed]

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
Beetje mixed feelings met compressiesokken. Het helpt wel bij herstel, maar tijdens een lange duurloop vind ik ze meestal wel knellen en loop liever zonder dan met. Toen ze opeens door topatleten gedragen werden, liep iedereen er opeens op de atletiekbaan mee. Nu zie ik op de Diamond League weinig atleten met compressiesokken hardlopen.

De andere kant. Voor het sprintwerk in de winter op de atletiekbaan trek ik ze ook meestal aan het einde van de training even aan.

Merk dat krachttraining en core stability, wel in de sportschool, qua snelheid en kracht mij wel minder blessuregevoeliger maken.. Minder last van mijn kuiten en herstel ook sneller.

ID.3 Pro S Limited Edition

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:26
Ant Joy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:05:
[...]

Inderdaad als je een quickfix zoek ga dan voor de sokken wordt het niks dan kan je altijd nog krachttraining doen.

Heb je inspiratie nodig kijk dan de trainingen van Vlad Ixe, hij heeft vaak korte filmpje van max 16 a 17 minuten waar die elke keer 2x4 oefeningen demonstreert. Die doe ik dan na een rustige duurloop 1 of 2x in de week dan heb ik toch al mijn sportkleding aan.
Dit is voor mij ook de manier. 2 x 20 minuten als je al sportkleding aan hebt en, niet onbelangrijk, warm bent. Het voelt zo als onderdeel van een hardloopsessie ipv een los iets waar je je toch weer toe moet zetten.

• Aggo
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:04
Niku schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:55:
Help! Ik heb behoefte (niet per se nodig uiteraard) aan een nieuw paar hardloopschoenen (trainers). Mijn vierde(!) paar Asics Glideride 3 zijn bijna af na 1.000 kilometer (droomschoen, heel jammer dat er geen v4 komt), en ook mijn New Balance Rebel v4 zijn wel op. Ik heb de Asics Glideride Max, maar ben ik geen enorme fan van, voelen soms te veel alsof ik klompen aan heb. Ook over de New Balance Rebel v5 twijfel ik, omdat ik v4 eigenlijk iets te zacht vind. Ik kijk een beetje naar de New Balance Trainer v3, de Saucony Endorphin Speed 5, of toch naar de Adidas EVO SL of Mizuno Neo Zen.

Om het onderwerp schoenen maar weer eens aan te slingeren: welke schoenen mogen eigenlijk niet op mijn lijstje ontbreken?
Ik heb inmiddels dik 300 kilometer op de Adidas Adizero EVO SL gelopen. Gebruik ze voor alles: long runs (langste tot nu toe 24 km op deze schoenen), easy runs op 5.45/km, loopband en blokken marathon-tempo (4.15/km). Ik vind ze voor al deze dingen heerlijk en ga zeker nog een paar kopen. Dus wat mij betreft is je lijstje al compleet doordat deze erop staan ;)

Alleen de veters zijn slecht en mijn grote teennagel heeft een gaatje in het bovenwerk gemaakt. Kan me niet boeien, maar nog nooit gehad bij andere schoenen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:15
Aggo schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:43:
[...]

Ik heb inmiddels dik 300 kilometer op de Adidas Adizero EVO SL gelopen. Gebruik ze voor alles: long runs (langste tot nu toe 24 km op deze schoenen), easy runs op 5.45/km, loopband en blokken marathon-tempo's (4.15/km). Ik vind ze voor al deze dingen heerlijk en ga zeker nog een paar kopen. Dus wat mij betreft is je lijstje al compleet doordat deze erop staan ;)

Alleen de veters zijn slecht en mijn grote teennagel heeft een gaatje in het bovenwerk gemaakt. Kan me niet boeien, maar nog nooit gehad bij andere schoenen.
En ze zijn mega lastig schoon te maken! Als je enig een tip hebt.... 🤔 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:52:
[...]

Geen witte nemen en tijdig een nieuw paar aanschaffen.

Derde paar in wit staat klaar voor de rotatie :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Aggo
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:04
Ik heb ook witte. Althans, ik had witte :)

Alleen bij races wil ik dat alles er tip-top uitziet, schoenen voor training mogen vies worden.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Juancho schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:52:
[...]

Schoenen schoonmaken? Wat is dat? :+

Laatst ook door de sneeuw en bagger geploegd op mn witte Novablasts (waren goedkoop). Zijn nu niet zo wit meer. Jammer joh, hadden het maar geen schoenen moeten worden.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
op 8 februari ga ik meedoen aan de halve marathon van Groet uit Schoorl. Is het hoogteprofiel van deze loop ergens te vinden? Hoe is het hoogteverschil in vergelijking met de Zevenheuvelenloop?

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
nogeeninlog schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:05:
op 8 februari ga ik meedoen aan de halve marathon van Groet uit Schoorl. Is het hoogteprofiel van deze loop ergens te vinden? Hoe is het hoogteverschil in vergelijking met de Zevenheuvelenloop?
Niet te vergelijken met de Zevenheuvelenloop. Waar je daar het laatste stuk naar beneden zoeft, heeft Schoorl veel meer kleinere duin-achtige op-en-neers. Het is een heel mooi parcours om te lopen, maar het gaat waarschijnlijk niet je snelste ooit worden. Ik heb de 30 nu twee keer met veel plezier gedaan en kan aanraden om vooral op hartslag te lopen en geen tijden in te plannen. Tijd komt dan sowieso wel goed. Ik denk trouwens dat je dik een km naar de finish uit de duinen naar het dorp gaat, dus geef dan vooral alles zonder zorgen.

Jezus saves and takes half damage.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

XyS

0.o.O

Niku schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:55:
Help! Ik heb behoefte (niet per se nodig uiteraard) aan een nieuw paar hardloopschoenen (trainers). Mijn vierde(!) paar Asics Glideride 3 zijn bijna af na 1.000 kilometer (droomschoen, heel jammer dat er geen v4 komt), en ook mijn New Balance Rebel v4 zijn wel op. Ik heb de Asics Glideride Max, maar ben ik geen enorme fan van, voelen soms te veel alsof ik klompen aan heb. Ook over de New Balance Rebel v5 twijfel ik, omdat ik v4 eigenlijk iets te zacht vind. Ik kijk een beetje naar de New Balance Trainer v3, de Saucony Endorphin Speed 5, of toch naar de Adidas EVO SL of Mizuno Neo Zen.

Om het onderwerp schoenen maar weer eens aan te slingeren: welke schoenen mogen eigenlijk niet op mijn lijstje ontbreken?
Ja jammer dat ze die glideride 3 niet meer hebben. Eerste paar 800km mee gelopen, veel meer dan ik normaal doe. Wel een gat in beide schoenen. Loop nu op een tweede paar, ook al 500+ km en nog geen gaten (halve maat groter haha). De Evo sl vind ik wel mooi, lijken me wel iets minder stabiel, heb ze nog niet geprobeerd en hoor er wel veel positive verhalen over. Ben benieuwd waar je op uitkomt!
Pagina: 1 ... 424 425 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.