Ziet er idd vrij passief uit. juist ook bij deze oefeningen ook de arminzet mee oefenen.
Arminzet is volgens mij ook vaak een ondergeschoven kindje bij looptechniek, terwijl het juist ontzettend veel kan helpen
Je mag gerust stellen dat het DE manier is om harder te gaan. Wij oefenen op de training af en toe "met de armen strak langs het lijf"... ipv met een goede armzit... probeer dan maar eens wat meer snelheid te maken.... das best lastig.. .(understatement). Als je daarna de oefeningen herhaalt met arm inzet... dan voel je ontzettend goed het verschil.
@
Rudedadude Die Pose training vind ik heel prettig om naar een hoog ritme te komen. Dat heb ik een tijd heel consequent in duurlopen gedaan, om dat hoge ritme gevoel goed erin te krijgen.
In wedstrijden vind ik alleen daar op focussen niet handig. Dan haal je te weinig snelheid omdat je weliswaar een hoge frequentie kunt halen maar deze techniek is niet op het sterk vergoten van de paslengte gericht.
Om de paslengte te kunnen verlengen, moet je een behoorlijke core stability hebben: Want bij de landing moet je die landing wel op kunnen vangen om vervolgens zo snel als mogelijk door te kunnen stappen.
Anders zak ik in... en je kunt je spieren niet op de voorspanning houden om de landing weer om te zetten in een efficiënte afzet.
De beheersing daarvan, maakt dat je in eens een sprong in je loopsnelheid kunt maken. Naast de beheersing moet je het ook duurzaam kunnen volhouden ... anders is het een
recipe for a disaster, het is nl best belastend om bij die wat hogere snelheden die je dan kunt maken, bij elke stap dat lichaam weer op te vangen en stabiel te blijven.
Wil je die stap zetten als training zul je dit heel rustig op moeten bouwen als je dit nog nooit eerder gedaan hebt.
Na een flinke blessure merk ik ook dat een opbouwschema een must is om weer aan die belastbaarheid te wennen. Ga ik te snel door dat schema heen,... das ook vragen om problemen. Beter een week herhalen in dat schema dan te snel er door heen gaan...
De beloning: Een heel mooi gevoel dat je dat kunt, je kunt veel makkelijker naar hogere snelheden komen en dat geeft toch een kick , mij althans.. , zelfs ... terwijl het nu toch een stuk langzamer gaat dan 15-20j geleden.... het aanmaken van die genot stofjes gaat blijkbaar toch door

).
Maar: Heel houden die handel. En houd er rekening mee... blijf bij jezelf/bewaak je eigen grenzen... de top is maar heel smal... en daaronder willen we toch ook allemaal genieten van wat we kunnen, dus wees trots op jezelf wat je wel kunt...

hoe dan ook is dat tig x zoveel als een pure bankzitter......