• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

naitsoezn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Dat lijstje met beheerders van de strava-club is anders ook al een poosje niet echt meer actueel ;) Of in ieder geval niet dermate actief dat er snel (überhaupt) wordt toegevoegd :+
Mensen die mij een DM sturen krijgen meestal binnen een dag toegang, dus die snap ik niet helemaal.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:45
naitsoezn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Dat lijstje met beheerders van de strava-club is anders ook al een poosje niet echt meer actueel ;) Of in ieder geval niet dermate actief dat er snel (überhaupt) wordt toegevoegd :+
Beter kunnen is zelf doen. Volgens mij heeft @Poekie hierbij een vrijwilliger gevonden :+
Poekie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:35:

Om dat te bewerkstelligen - wie wil admin van de club overnemen? Of zal ik de groep open zetten? De reden dat deze dicht is, was omdat er allerhande lui die niets met Tweakers te maken hadden de (oude) club vonden en dat was aardig vervuilend.
Ik ben alleen al een tijdje niet echt meer actief hier (iets met minder op telefoon/achter pc zitten) en lurk af en toe wel een beetje maar niet veel meer dan dat (al voeg ik nog steeds wel braaf mensen toe die me een DM sturen).

If you can see, look. If you can look, observe

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:06
de garmin club, die is pas erg. 2x verzoek gestuurd, nooit wat terug gehoord of toegevoegd

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:37
Poekie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:04:

Parkrun begin september in 25:33 weten te lopen dankzij een stel brooks testschoenen.
ik weiger te geloven dat het door de schoenen zelf kwam... je hebt het gewoon zelf gedaan _/-\o_ ;)

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wyke schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:44:
[...]

ik weiger te geloven dat het door de schoenen zelf kwam... je hebt het gewoon zelf gedaan _/-\o_ ;)
Dichtstbijzijnde tijd die ik sindsdien op "normale" schoenen heb gelopen was 26:01 dus ik heb alle vertrouwen dat ik m nog wel ga verbeteren. Maar die schoenen doen zelfs op mijn tempo wel iets.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:18
Aggo schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:58:
[...]

Zeker weten ambitieus, maar ik durf hem wel aan. De sprongen zijn nog lang niet klaar en ik zit pas de laatste 6 weken stabiel boven de 70 kilometer. 17:50 al in oktober gelopen en toen zat ik op iets van 50 kilometer per week.
De marathon is een ander verhaal, die boezemt me toch wat angst in en daarom durf ik voor die afstand mijn ambities niet te hard rond te bazuinen...
Als ik op reddit de getuigenissen van NSM-volgers lees dan denk ik dat er inderdaad nog rek op zit. De meesten blijven verbeteren na de initiële 6 maanden.

Nu heb ik de laatste 14 dagen 12 keer gelopen, alles rustig, en ik kwam op het randje van overbelasting, bij mijn laatste duurloop een gevoel van verrekking in de linkerkuit; 3km van huis, dus toch voorzichtig naar huis gelopen. Een paar dagen rusten en het komt wel weer goed.
Maar dat doet me wel beseffen dat de afstand tussen wat ik nu doe (4x per week hardlopen, hierbij max 1x per week stukken marathontempo) wel nog heel ver staat van NSM (7 keer per week hardlopen, 4x easy en 3x subthreshold). Ik ben er zeker van dat als ik plots zou overstappen dat zou leiden tot overbelasting.
Zoals @XyS zei, ook al is subthreshold niet supersnel, het is ook niet traag, en om dat dan 3x per week te doen... Niet vanzelfsprekend om daarbij heel te blijven.
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat er in het boek iets stond over hoe je moest opbouwen, of hoe je de principes met 4x per week kon volgen.
Note to self: buy that book.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:18
Poekie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:00:
[...]

Dichtstbijzijnde tijd die ik sindsdien op "normale" schoenen heb gelopen was 26:01 dus ik heb alle vertrouwen dat ik m nog wel ga verbeteren. Maar die schoenen doen zelfs op mijn tempo wel iets.
Welke Brooks waren het ?

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:25
DKjordy schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:00:
Dit jaar alweer het 4e volledige jaar dat ik hardloop.
2021: 1008km
2022: 1156km
2023: 1133km
2024: 1162km
2025: 830km

Dit jaar een stuk minder kunnen lopen door minder leuke en leuke dingen in het leven. Het jaar begon goed, met twee lokale halve marathons in januari en februari. Daarna alle 3 de CPC afstanden gelopen in maart om vervolgens in Milaan nog een halve te lopen :)

Alles natuurlijk in voorbereiding op de de Marathon van Rotterdam, met als doel onder de 3:10 te lopen. Het begon goed, maar helaas kreeg ik op een gegeven moment last van mij knie. Uiteindelijk langzamer kunnen doorlopen en binnen de 3:30 kunnen finishen, wat natuurlijk niet verkeerd is.

Helaas na een periode van rust alsnog last van mijn knie bij het lopen, daarna een lange periode van fysio behandelingen en weer rustig opbouwen. Helaas daarna ook nog een achillespees overbelasting (door squash en padel), waardoor er een streep ging door de dam tot dam loop.

Gelukkig ging dat snel voorbij, waardoor ik weer rustig verder kon hobbelen. Echter vanaf oktober ook weer een stuk minder lopen, gezien onze kleine werd geboren <3

Dus af en toe op de fiets gestapt op zolder voor wat cross training, maar veel hardlopen zat er niet echt in. In december nog wel de bruggenloop rustig gedaan als afsluiter.

Vandaag de eerste 10k van 2026 gelopen, en hopelijk weer veel blessure vrije kilometers. Wel combineren met fietsen, gezien ik 150km van de Amstel Gold Race ga fietsen 8)7

Over 2 weken alweer mijn eerste 10k race om te kijken waar we staan, de CPC en de Zandvoort Circuit run op de planning. En in oktober de marathon in Amsterdam :)
Pagina: 1 ... 419 420 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.