Het was niet mijn bedoeling om het jaaroverzicht te starten, enkel te zeggen dat ik heel dicht bij de 3000km aan het komen ben.
Vandaag nog 13km gelopen, jaartotaal nu op 2983km. Misschien morgen nog 17km, maar ik ga de goede raad van @
Slickk volgen en er geen obsessie van maken. Als de benen te stram zijn loop ik niet of hooguit 10km. Hoewel, met nog 10km erbij komt het totaal op 2993 km...
2025 is een super hardloopjaar geweest:
* 1 week wat minder moeten lopen wegens dreigende overbelasting, geen blessures.
* heel goede training gehad voor de marathon van Gent 31 maart. De marathon zelf viel tegen qua resultaat, maar ik kon wel met voldoening terugkijken op een mooi trainingsblok.
* voor de eerste keer sedert de lagere school een hardloopwedstrijdje gewonnen.
Even relativeren, het was een lokale 5km met maar 75 deelnemers waarvan de helft dames; de beste hardlopers kozen voor de 10km; ik liep dezelfde tijd als het jaar ervoor toen ik vijfde werd, de vier die het jaar voordien voor mij eindigden namen niet deel. Allemaal waar, maar toch stiekem fier.
* in juni op een gecertificeerde 10 km waar ik de vorige 2 jaar mijn tanden stukbeet op de 39-minutenbarrière nu een mooi PR van 38:41 gelopen.
* in oktober een tweede sub-3 gelopen, bewezen dat vorig jaar geen toevalstreffer was, en er nog 30 seconden afgepietst.
Doelen voor volgend jaar:
- heel blijven
- ipv 4x per week misschien proberen 4-5x per week te hardlopen
- in maart de halve marathon in 1:25:xx lopen, dat zou in theorie moeten lukken met mijn PR's op de 10 en de hele.
- tweede helft van het voorjaar enkele 5 en 10km wedstrijden lopen, daar heb ik dit jaar ook veel plezier van gehad.
- het najaar staat in het teken van de marathon van Berlijn (en een lokale halve marathon 16 dagen voordien).