• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:15
Haha ik zie dat cijfer ook regelmatig voorbij komen, maar hecht er weinig waarde aan. Afgelopen zondag kreeg ik een -8 aan het begin van de 50km, gewoon kunnen uitlopen ;)

Wel was het zo dat mn hartslag 10 slagen hoger lag dan in de training, waarschijnlijk kwam het daardoor. Maar dat heb ik eigenlijk bij elke wedstrijd :D

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Die score geeft inderdaad aan hoe 'fit' je nu bent in vergelijking met je basis. Dus loop je nu op een hoger tempo met dezelfde hartslag als normaal, dan is de score hoger. Loop je juist langzamer, of is je hartslag hoger, dan is de score lager. Opzich dus ook logisch dat de score steeds lager wordt gedurende je training, je kan niet meer zo ver/snel lopen als dat je aan het begin van je training kon. Idee van die melding na 6 tot 20 minuten is waarschijnlijk dan ook dat je je training daarop nog wat kan aanpassen. Scoor je een +10 dan kan je er een wat zwaardere training van maken dan je wellicht van plan was en scoor je een -10 dan is het wellicht beter om wat rustiger aan te doen dan je van plan was.
Maar heel zinvol vind ik die score persoonlijk ook niet.. Die melding geeft bij mij vrijwel altijd iets aan tussen de -2 en +2. De stamina score vind ik persoonlijk een wat fijnere om te zien 'hoe veel er nog in het vat zit' gedurende de training of wedstrijd, maar ook daar doe ik niet veel meer mee dan er gewoon af en toe eens naar kijken :-)
En op basis van m'n training readiness (waarbij ook met name de HRV een belangrijke indicatie is) weet ik vooraf ook wel redelijk of ik een zware training aan kan of beter wat rustiger aan kan doen, daarvoor ga ik niet eerst een stuk warmlopen om te wachten op de prestatiescore en dan pas bepalen wat ik verder ga doen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
Hathi schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:39:
Maar heel zinvol vind ik die score persoonlijk ook niet.. Die melding geeft bij mij vrijwel altijd iets aan tussen de -2 en +2.
Oh echt? Ik zie toch ook wel regelmatig +5 of +6. Negatieve score zie ik eigenlijk alleen maar bij het uitlopen na een zware training of wedstrijd, maar dat is wel logisch op zich.

Temperatuur heeft bij mij trouwens ook veel invloed. Op een koude dag zit mijn hartslag na de ca. 6 minuten nog behoorlijk laag en dan krijg ik dus gelijk een hele hoge score.

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 02-12-2025 17:03 ]

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:31
Nu de definitieve afwijzing voor Rotterdam binnen is ben ik mij aan het orienteren op een alternatief.
Ik twijfel tussen Enschede, Gent of Leuven. Iemand die er (meerdere) heeft gelopen en een vergelijk kan maken?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:43
WizzlerNL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:24:
[...]

Bestellen, week wachten, FedEx 20 euro heffing betalen, 3 dagen wachten, hij is geleverd. Valt reuze mee dus.
Hier hetzelfde verhaal, 20,12 aan heffing en vlot geleverd. Ik zou mij er in ieder geval niet door laten weerhouden.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:19
Dragonfeeet schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:02:
Nu de definitieve afwijzing voor Rotterdam binnen is ben ik mij aan het orienteren op een alternatief.
Ik twijfel tussen Enschede, Gent of Leuven. Iemand die er (meerdere) heeft gelopen en een vergelijk kan maken?
Gent vind ik niet fantastisch. Kan ook zijn omdat ik er een tegenvallende marathon heb gelopen begin dit jaar, dus misschien ben ik niet helemaal objectief. Het parcours vond ik niet super, er waren een paar stukken in de havenbuurt met zeer slecht wegdek en daardoor plassen. Het was heuvelachtiger dan ik verwacht had.
Ik heb in Gent gestudeerd en daarom is het voor mij een weinig verrassend parcours.
Het is professioneel georganiseerd door Golazo, met bijbehorend prijskaartje.

Wat wel al beter is dan vroeger:
- de marathon start niet meer samen met de halve marathon (die ik overigens in 2026 samen met mijn dochter ga lopen ! )
- het supersaaie en door de uitlaatgassen zeer ongezonde stuk langs de R4 is uit het parcours gehaald.
- de Blandijnberg moet niet meer helemaal beklommen worden, halverwege de helling gaat het parcours naar rechts.

Leuven marathon is de eerste editie. Gestart na het succes vorig jaar van de European Running championships in Leuven. Dat was toen een heuvelachtig parcours voor alle afstanden en hoewel het parcours voor de marathon dit jaar nog niet gekend is kan het niet anders dan opnieuw heuvelachtig worden.
Pagina: 1 ... 412 413 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.