PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Denk dat je aan de snelle kant liep, zou eerder aan 4:10 denken. 4:00 is waarschijnlijk net boven tresholdStefangrp schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:24:
[...]
ik begrijp je effe niet.
Mijn treshold zit volgens Garmin op 4.02, en Garmin bedacht dat ik 4.00 pace moest doen. Ongetwijfeld mede doordat ik Garmin Coach heb ingesteld op een marathon doel van 2.59.00.
En ik had contact met een hardloopcoach die mijn 10km tijd schat op 39.00, net zoals Garmin dat prognosticeert.
Bedoel je dat treshold pace een uur zou moeten kunnen, dus dat de 10km tijd met een snellere pace zou moeten (want na 40 minuutjes klaar), oftewel inconsistente data?
Voor de "monotone, saaie, langzame" lopers onder ons is dit misschien wel een leuk filmpje: YouTube: Stop Overcooking Your Marathon | FOD Runner & Sirpoc
Sirpoc van Norwegian singles, lekker simpel haha. Ben van plan dit te gaan doen zodra ik me weer goed voel. Heb nu paar keer wat marathon pace/HR blokjes geprobeerd maar ben er nog niet klaar voor. 5k op marathon hartslag en ik was kapot. Maarrr ik ben niet geblesseerd en kan weer elke dag (1 of 2 keer
Hmm ja not sure. Mijn (polsgemeten) hartslag zat wel precies op de (door Garmin) geschatte drempel namelijk.XyS schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:57:
[...]
Denk dat je aan de snelle kant liep, zou eerder aan 4:10 denken. 4:00 is waarschijnlijk net boven treshold
Dus dat 4.00 bij 175 hoort, had ie verdomd goed ingeschat.
Ik liep overigens te hard zie ik nu. Ik liep niet 4.00 maar 3.53, 3.53 en 3.57
Zoek maar hier op Tracer360Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:42:
Is er ook goede kwaliteit hardloop verlichting? Ik kom alleen maar de bekende goedkope meuk onder verschillende namen tegen met uiteenlopende prijzen. Voor hoofdlampen heb je bijvoorbeeld Petzl, maar bestaat er ook goede kwaliteit verlichting voor het hardlopen?
De 5-10-HM-M vallen af. De Zevenheuvelenloop wordt dan een kanshebber :15 km heb ik geen PR op. Zou ook spannend zijn of ik 'm net onder het uur of net niet zou kunnen lopen.Wyke schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:29:
[...]
Andere afstanden gaan lopen, dan kun je altijd blijven PR-en
[ Voor 26% gewijzigd door Hartloper op 21-11-2025 20:51 ]
Daar heb ik een paar bedenkingen bijStefangrp schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:24:
[...]
ik begrijp je effe niet.
Mijn treshold zit volgens Garmin op 4.02, en Garmin bedacht dat ik 4.00 pace moest doen. Ongetwijfeld mede doordat ik Garmin Coach heb ingesteld op een marathon doel van 2.59.00.
En ik had contact met een hardloopcoach die mijn 10km tijd schat op 39.00, net zoals Garmin dat prognosticeert.
Bedoel je dat treshold pace een uur zou moeten kunnen, dus dat de 10km tijd met een snellere pace zou moeten (want na 40 minuutjes klaar), oftewel inconsistente data?
- de threshold van Garmin is niet bij iedereen even correct
- een algemeen principe is dat je moet trainen op het niveau dat je hebt, niet op het niveau dat je wil hebben. Als je 2:59 instelt maar je hebt dat niveau nog niet, dan ga je te hard trainen. Je moet uitgaan van het niveau dat je op dit ogenblik hebt.
- in mijn ogen (maar andere mensen mogen gerust een andere mening hebben) tellen enkel tijden op echte wedstrijden. Als ik kijk naar wat Garmin voor mij momenteel inschat qua raceprognose klopt het qua 5-10km, de halve is 2 minuten te optimistisch ingeschat en wat ik momenteel écht zou kunnen lopen op een marathon is minstens 10 minuten trager dan wat Garmin inschat. Op andere momenten in het jaar wordt mijn 5 of 10km meer dan een minuut te traag ingeschat.
Om maar te zeggen, het is niet omdat Garmin x minuten inschat op een bepaalde afstand dat dat ook echt zo is. Ook andere forumleden hebben in het verleden al gedeeld hoe ver de Garmin raceprognose van hun echte prestatie zit.
Wat jammer dat ze aan deze kant van de plas zo slecht verkrijgbaar zijn, maar zeker een interessant ding!
Ik heb laatst bij de HEMA deze gehaald, is ook een rode van. Bestaat uit 2 delen met een sterke magneet en klik je zo op je kleding. Bevalt mij goed.Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:42:
Is er ook goede kwaliteit hardloop verlichting? Ik kom alleen maar de bekende goedkope meuk onder verschillende namen tegen met uiteenlopende prijzen. Voor hoofdlampen heb je bijvoorbeeld Petzl, maar bestaat er ook goede kwaliteit verlichting voor het hardlopen?
Verder heb ik afgelopen zondag mijn trailschoenen weer eens goed gebruikt bij de Alfa Bear Trail, 23km en bijna 500hm in de Limburgse blubber. Was net als vorig jaar erg leuk, wel wat harder gegaan deze keer. En aan de finish kreeg je een 6-pack Alfa Lentebok mee deze keer.
:strip_exif()/f/image/UtqAxKw34VQyWdyI0LKSRyxJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Valt wel mee toch? Er is in de EU gewoon een shop: https://www.noxgear.at/tracer2/Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:26:
[...]
Wat jammer dat ze aan deze kant van de plas zo slecht verkrijgbaar zijn, maar zeker een interessant ding!
Bestellen, week wachten, FedEx 20 euro heffing betalen, 3 dagen wachten, hij is geleverd. Valt reuze mee dus.Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:26:
[...]
Tijdens het lopen zelf was het overigens niet koud, maar vind een korte broek vaak net wat lekkerder lopen, maar wil voorkomen dat ik dadelijk last krijg van de spieren door de kou o.i.d.
[ Voor 31% gewijzigd door Gynnad op 22-11-2025 11:08 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Korte broek, shirt met korte mouwen, handschoenen voor de koude handen. Als het regent of bij harde wind nog een windbreaker erop, met lange mouwen. Bij vries dan een jack met een tikje isolatie erin.Gynnad schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:06:
Wat doen jullie aan je benen met dit weer? Vanmorgen 18km gelopen in een korte broek, wel thermoshirt + jack aan, en merkte toen ik stopte dat mijn benen wat stijf voelde. Weet niet of dat van de kou kan zijn?
Tijdens het lopen zelf was het overigens niet koud, maar vind een korte broek vaak net wat lekkerder lopen, maar wil voorkomen dat ik dadelijk last krijg van de spieren door de kou o.i.d.
Benen blijven altijd warm, zolang ik blijf bewegen.
Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Zelfde trucje doe ik ook met tennissen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik loop wel altijd met een korte broek, bij wedstrijden ook een kort shirt (en singlet > 15 graden) en bij duurlopen een lang shirt.Gynnad schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:06:
Wat doen jullie aan je benen met dit weer? Vanmorgen 18km gelopen in een korte broek, wel thermoshirt + jack aan, en merkte toen ik stopte dat mijn benen wat stijf voelde. Weet niet of dat van de kou kan zijn?
Vanmorgen weer een parkrun gedaan, dat was in kort/kort goed te doen , behalve dat mijn handen bijna bevroren. Volgende keer handschoenen aan.
Tevens zaten er wat gladde stukken tussen dus ik kon bij de bochten helaas niet voluit gaan. Uiteindelijk in 18:38 gelopen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Moet wel zeggen dat ik iemand ben die het snel koud heeft maar daarentegen goed tegen warmte kan.
Maakt misschien ook wel iets uit wat je gaat lopen, ik had vanochtend een rustig duurloopje van ruim 17km op een tempo rond de 5:00 op de planning staan. Kan me voorstellen dat het met een flinke tempo of interval training anders is.
[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 22-11-2025 11:46 ]
Snel lopen dus, dan ben je eerder binnen.Hartloper schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:39:
Ik sta ingeschreven voor een halve marathon morgen, maar ze voorspellen 4 graden, regen en windkracht 5
ik222 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:43:
Maakt misschien ook wel iets uit wat je gaat lopen, ik had vanochtend een rustig duurloopje van ruim 17km op een tempo rond de 5:00 op de planning staan. Kan me voorstellen dat het met een flinke tempo of interval training anders is.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ingeschreven voor Praag. Eens zien of ik 12 minuten van mijn Amsterdam tijd af kan halen. Want dan loop ik sub3Stefangrp schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:44:
[...]
Hamburg is uitverkocht. Barcelona is tot mijn verbazing redelijk vlak! Optie voor in het achterhoofd.
Maar Praag is precies mooi laatste weekend van de meivakantie zie ik. Leuk de-tourtje op weg naar huis vanuit Italië![]()
En vrouwlief vind Praag ook leuk. "oh ja doe maar!"
Shit, nu staat niks meer in de weg om daadwerkelijk in te schrijven![]()
![]()
Nog effe nachtje over slapen hoorrrrr
Er is daar een 30km wedstrijd waarbij ook pacers worden ingezet het is een mooi trainings moment om je voeding te testen of de benen.
Ik zag het! Heb op zich geen marathon plannen momenteel, maar deze loop is altijd wel leuk om te doen. Verwacht trouwens niet dat je veel kastelen gaat zien ofzo, want dat valt vies tegen.mvl78 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:16:
Voor diegene die een voorjaarsmarathon gaan doen, de inschrijving voor de Achtkastelenloop Vorden is geopend.
Er is daar een 30km wedstrijd waarbij ook pacers worden ingezet het is een mooi trainings moment om je voeding te testen of de benen.
Ergens vanuit het wielrennen heb ik ooit meegekregen dat onder de 10 graden met korte broek niet heel goed voor je knieen is. Ik weet niet of dat echt klopt maar ik vond het voor mezelf een prima grens bij het fietsen en bij hardlopen hanteer ik dezelfde regel, maar dan wat soepeler. Als in, als de temperaturen in de herfst dalen richting onder de 10 loop ik nog wel even door in kort en als de temperaturen in de lente stijgen richting vlak onder de 10 loop ik door in lang. Alleen bij wedstrijden ga ik sowieso met korte broek. (in training loop ik alleen rustige kms)Brakkie schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:47:
Het is denk ik gewoon niet verstandig om bij lage temperaturen nog met korte broek te lopen. Spieren functioneren beter als ze goed warm blijven. Minder warme spieren verhogen het blessure risico. Waar die grens precies ligt weet ik n iet maar wat mij betreft zitten we er nu wel een stukje onder.
Ik ben van mezelf niet zo emotioneel, maar heel soms tijdens het lopen overvalt me een soort 'week' gevoel wat wat lastig te omschrijven valt, maar ergens het midden houdt tussen dankbaarheid voor de mensen om je heen en een soort verdrietig gevoel...
Succes!Hartloper schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:39:
Ik sta ingeschreven voor een halve marathon morgen, maar ze voorspellen 4 graden, regen en windkracht 5
Gisteren was het wel de perfecte dag qua weer. Zon, geen wind en een temperatuur van rond de 5 a 6 graden. Ik ben bewust met de metro naar het werk gegaan om vervolgens na mijn werkdag weer 15km naar huis te kunnen hardlopen. Het loopje ging zo gecontroleerd en comfortabel dat ik "opeens" 3,5 minuut sneller liep dan mijn oude 15km PR uit 2020 (1h17:40 > 1h14:24). Een echte 15km wedstrijd heb ik al in geen tijden meer gelopen maar ik merk aan alles dat met 3 a 4 keer per week structureel trainen al een flinke vooruitgang te zien is
[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 22-11-2025 16:22 ]
Nee dat niet. Wel janken na de streep als ik echt diep ben gegaan in een wedstrijd.MiKeZZa schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:59:
Gekke vraag; er wordt vaak gesproken over een Runners High. Maar kennen jullie ook het fenomeen dat je tijdens het lopen ineens emotioneel wordt?
Ik ben van mezelf niet zo emotioneel, maar heel soms tijdens het lopen overvalt me een soort 'week' gevoel wat wat lastig te omschrijven valt, maar ergens het midden houdt tussen dankbaarheid voor de mensen om je heen en een soort verdrietig gevoel...
Mijn runners high is vooral "totaal pijnloos kunnen door rennen". In een training. Wel lekker. In een wedstrijd heb ik meestal teveel focus
Ja dat heb ik ook bij loopevenementen waar ik lang naar uitgekeken en/of veel voor getraind heb. Voornamelijk die dankbaarheid tijdens het lopen. Ik was bij de marathon vorige week ook benieuwd hoe het dan bij de finish zou zijn, maar dan ben ik gewoon weer vrolijk met droge ogenMiKeZZa schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:59:
Gekke vraag; er wordt vaak gesproken over een Runners High. Maar kennen jullie ook het fenomeen dat je tijdens het lopen ineens emotioneel wordt?
Oh ja, zeker als het een intense dag/week is geweest. Als ik dan echt lekker loop, en het weer mee zit, en het een langere afstand is, dan kan ik echt emotioneel leeglopen. Niet altijd dat ik dan in huilen uitbarst, maar alsof ik heel, heel diep zucht.MiKeZZa schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:59:
Jezus saves and takes half damage.
ik had bij mijn eerste marathon verwacht dat ik emotioneel zou zijn bij de finish. Ik werkte er al zo lang naar toe en prive ging het ook wat beter na een lastige periode. Bij de finish was ik vrolijk en opgelucht. Bij de start daarentegen was ik behoorlijk emotioneel. Terwijl mijn maat honderduit praatte voor de start werd ik stiller en stillerL23 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:56:
[...]
Ja dat heb ik ook bij loopevenementen waar ik lang naar uitgekeken en/of veel voor getraind heb. Voornamelijk die dankbaarheid tijdens het lopen. Ik was bij de marathon vorige week ook benieuwd hoe het dan bij de finish zou zijn, maar dan ben ik gewoon weer vrolijk met droge ogen
Het ongeduld won het vandaag. Kosten ex BTW en invoer zijn 85,- inclusief verzenden voor een tracer 2 en lampje. Ben benieuwd wat het totaal wordt..WizzlerNL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:24:
[...]
Bestellen, week wachten, FedEx 20 euro heffing betalen, 3 dagen wachten, hij is geleverd. Valt reuze mee dus.
€20,12 aan FedEx en €79 aan Noxgear voor vest plus lamp. En was binnen 2 weken geleverd.Duclaasie schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:26:
20 euro heffing valt reuze mee, dan ben je dus goedkoper uit dan via Oostenrijk
Had het voor week na mn eerste wedstrijd, de 7HL. Voor de finish al, helemaal toen ik na de finish mn vriendin zag die op me wachtteMiKeZZa schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:59:
Ow dit is wel een leuke voor mij denk ik! Ook als test mocht ik de marathon van Enschede willen gaan doen. Een leuke 30km test! Ik probeer rond de kerst dit jaar op 25 a 30km te zitten en dan wil ik bekijken hoe mijn lichaam hier op reageert (en mentaal of ik het leuk genoeg vind) om door te gaan met de training voor een hele marathon.mvl78 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:16:
Voor diegene die een voorjaarsmarathon gaan doen, de inschrijving voor de Achtkastelenloop Vorden is geopend.
Is die acht kastelen 30m een beetje een leuke route?
Dit is wel een interessant experiment, maar ik vond 30 geen reet aan als ik geen marathon op de planning heb staan. Max 2 uurtjes en dan heb ik het wel gehad .Juancho schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 23:53:
[...]
Ow dit is wel een leuke voor mij denk ik! Ook als test mocht ik de marathon van Enschede willen gaan doen. Een leuke 30km test! Ik probeer rond de kerst dit jaar op 25 a 30km te zitten en dan wil ik bekijken hoe mijn lichaam hier op reageert (en mentaal of ik het leuk genoeg vind) om door te gaan met de training voor een hele marathon.
Is die acht kastelen 30m een beetje een leuke route?
Aan het eind gelukkig wind mee en toen konden mn handen en voorhoofd weer opwarmen
En het is ook leuk om nu plannen te maken voor 2026. Een cross in het begin van het jaar? Wellicht. Wel ga ik voor wat meer plaatselijke loopjes in de buurt tot max 15km. Die afstand wil ik graag nog eens onder de 1:05 lopen. In het najaar dan weer meer de focus op een halve. Ik zat te denken aan eentje in het buitenland. Dat zou voor het eerst zijn en de toch wat conservatieve (op dit vlak dan) ik kijkt dan toch eerst naar België en Duitsland. Ik zag dat Brugge en Antwerpen beide in het najaar zijn. Dus wellicht zijn dat leuke opties.
[ Voor 3% gewijzigd door Totrail op 23-11-2025 09:51 ]
Nadeel in Brugge vond ik de start die heel druk was (hele en halve starten tesamen, nooit een goed idee). Het bleef druk de eerste kilometers.
Het zijn beide vlakke halve marathons.
Zowel qua stad als qua halve marathon lichte voorkeur voor Antwerpen.
Zo met de sneeuw waren de blaadjes wel verraderlijk glad, tijd voor trail schoenen!
Met dit soort weer draag ik een lange broek en dik hardloopshirt met lange mouwen en handschoenen. Voor deze lange trail had ik nog een extra shirt en een windjasje aan, beetje warm maar die wind is echt ijskoud.
Heb nog wel een vraagje. Bjj m'n LSD runs versnel ik altijd na 1km even 20sec. Niet sprinten, gewoon iets versnellen om de beentjes te blijven prikkelen. Om vervolgens weer stabiele op m'n LSD tempo te lopen. Die overigens vaak een minuut trager is dan m'n doel pace voor de 10EM run.
Maar is het goed om dit ook tijdens zo'n 10EM te doen? Dus na elke km iets versnellen (of desnoods om de x kilometer)? Of heeft dit geen nut of eerder negatief effect omdat je op zo'n wedstrijd al fors sneller loopt?
Lijkt me vrij nutteloos. Mijn wedstrijden gaan gewoon zo hard als het gaat met hopelijk nog wat ruimte voor lekker versnellen het laatste stuk.Juancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:35:
Maar is het goed om dit ook tijdens zo'n 10EM te doen? Dus na elke km iets versnellen (of desnoods om de x kilometer)? Of heeft dit geen nut of eerder negatief effect omdat je op zo'n wedstrijd al fors sneller loopt?
Het is een wedstrijd, geen duurloop.
Toen ik nog mijn schema's van Rob Veer kreeg was er in de rustige duurlopen vaak om het kwartier 1 minuutje waarop ik moest aanzetten. Maar dat was tijdens training. Tijdens wedstrijdenzijn dergelijke korte vernellingen nutteloze energieverspilling, dan moet je zo hard en zo vlak mogelijk lopen.
[ Voor 43% gewijzigd door Hartloper op 23-11-2025 18:15 ]
zoals hier boven genoemd is bij de long run een steady tempo meestal logischer. Aan het eind van je long run (in de laatste 1 a 2 km) een paar (4 - 6) strides van een seconde of 10 a 20 invoegen is wel vrij gangbaar. (volgens mij : puur om de benen ook de snelheid te laten voelen na enige vermoeidheid). Geen idee of er echt wetenschappelijk bewijs in zit, maar ikzelf doe het heel soms (niet te vaak, want ook strides vergroten bij mij de kans op peesplaat issues)Juancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:35:
Vanmorgen m'n laatste LSD run van 14km gedaan voor de 10EM wedstrijd hier in Zwolle. Zin in, mooi parcours ook, lekker door de natuur. Was vanmorgen wel koud maar prima op de kleden.
Heb nog wel een vraagje. Bjj m'n LSD runs versnel ik altijd na 1km even 20sec. Niet sprinten, gewoon iets versnellen om de beentjes te blijven prikkelen. Om vervolgens weer stabiele op m'n LSD tempo te lopen. Die overigens vaak een minuut trager is dan m'n doel pace voor de 10EM run.
Als je er een goed gevoel door krijgt gewoon doen. Wedstrijden lopen tegen je max is vaak een groot deel ook mentaal.Juancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:35:
Vanmorgen m'n laatste LSD run van 14km gedaan voor de 10EM wedstrijd hier in Zwolle. Zin in, mooi parcours ook, lekker door de natuur. Was vanmorgen wel koud maar prima op de kleden.
Ik trek bij wedstrijden ook altijd hetzelfde shirt aan (heb inmiddels 5 versies van mijn favoriete shirt). Het slaat nergens op, maar ik sta dan wel lekkerder aan de start.
Het kan verder ook weinig kwaad. Ja tenzij je Siffan bent en voorop loopt
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2025 15:52 ]
Ja versnellen en dan op dat tempo blijven doorlopen. Kan je nog een keer versnellen? Top, doen. Anders heb je race pace gevondenJuancho schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:35:
Vanmorgen m'n laatste LSD run van 14km gedaan voor de 10EM wedstrijd hier in Zwolle.
Het is een wedstrijd. Dan wil je zo hard en stabiel mogelijk lopen. Als je tijd hebt voor extra intervallen dan kan je harder.
[ Voor 10% gewijzigd door Roozzz op 23-11-2025 16:28 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Maar goed vandaag ongeveer 2:20 gelopen wat een leuke verbetering is. Goed fris met een koude wind, gelukkig na 2 km goed opgewarmd. Blij met de progressie
https://strava.app.link/zHjXvc77wYb
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 23-11-2025 20:16 ]
En verder ook maar nieuwe Zoom fly 6 en Vomero plus schoenen gekocht nu ze weer eens fatsoenlijk in de aanbieding waren. Momenteel heb ik al een setje Zoom Fly 6 welke toch langzaamaan wat minder worden (ruim 700km op gelopen nu) en verder Pegasus Trail 5 GTX voor de trails. Die laatste zijn alleen eigenlijk net iets te strak bovenop (wat ik bij de Trail 4 veel minder had), dus nog eens bedenken wat daar een fatsoenlijke vervanger voor zou zijn.
[removed]
Je kunt dan achter @SkyR aanjagen of meelopen met ondergetekende met 3:45.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
haha, hier hetzelfde; met die kanttekening dat ik precies goed getimed had; heb nog net de laatste zonnestralen van vandaag mee kunnen pakkenkepler schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:02:
Net terug van een rondje, maar het was echt behoorlijk koud buitenIk had wel gezien dat het had gesneeuwd, maar ik had niet gezien dat het ook behoorlijk hard waait... En begon het ook nog te miezeren
![]()
Aan het eind gelukkig wind mee en toen konden mn handen en voorhoofd weer opwarmen
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Nu nog een paar weken taperen en dan kijken of ik in de buurt kan komen van 3:05 .
[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2025 21:50 ]
https://halvemarathonsintanthonis.nl/
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
cyclofosfamide schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:53:
Als iemand mee wil lopen op een doeltempo van eindtijd 3:15u mag dat ook gewoon, is gezelliger dan opgejaagd worden
Zin in komende zondag, de Spijkenisse-SPARK Marathon, maar ook totaal geen idee wat ik van mijn lichaam kan verwachten. Door ziekte heb ik de weken met de meeste kilometers niet kunnen doen, dus ook geen idee over waar ik voor kan gaan. Alles tussen de 3:05u en 3:15u is prima. Maar stiekem ben ik al tevreden als ik de 42,2 km uitloop zonder te wandelen
Ben erbij, voor de Runcompetitie puntenGynnad schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:58:
Voor de liefhebbers ..... autoverkeer.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Ik ben er ook, loop ook rond die tijd (3:44 laatste marathon begin van de maand). Startnummer 71cyclofosfamide schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:53:
Nog iemand die mee wil lopen met marathon Spijkenisse zondag aanstaande? Uit ons groepje is er 1 uitgevallen. Stuur dan even een berichtje.
Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
thx, ingeschreven!Gynnad schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:58:
Voor de liefhebbers van lokale hardloopwedstrijden in het zuiden van het land, de inschrijvingen voor de halve marathon van Sint Anthonis zijn open en heeft een beperking van 500 plekken. Het betreft één grote ronde door de Staatsbossen van Sint Anthonis. Het parcours gaat vrijwel helemaal over de geasfalteerde of halfverharde fietspaden die zijn aangelegd in de bossen en de hei en is daarom vrijwel helemaal vrij van autoverkeer.
Denk wel de laatste die ik zou lopen ja haha
Ik zat nu te kijken naar de Sennheiser Momentum Sport of Bose QuietComfort Ultra. Mensen die hiermee ervaring hebben en uiteraard specifiek met hardlopen? gezien we de winter ingaan met vast ook veel nat weer lijkt me IPX5 toch wel een vereiste. Verder wil ik sowieso weer in-earn en liefst niet van die lompe dingen in de oren
[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 24-11-2025 13:39 ]
Spijkenisse - Zaltbommel is zelfs voor de snelle jongens uit dit topic best een paar uurtjes knallen, dus ik denk dat je mis zit?Stefangrp schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:04:
Spijkenisse. Das toch die weilanden van Zaltbommel met de stank van Pernis als extraatje?
Denk wel de laatste die ik zou lopen ja haha
Of bedoel je simpelweg de karakteristieken?
Gisteren onverwachts een wedstrijdje 10 km gelopen, de Westeinderloop in Aalsmeer/Kudelstaart. Had niet echt heel veel verwachtingen omdat ik vooral bezig ben geweest met km's opbouwen en weinig tempo werk in mijn trainingen. Het was ook zeker 20 jaar geleden dat ik voor het laatst aan een hardloopevenement had meegedaan.
Eerste kilometer te hard gestart, daarna een lekker tempo kunnen vinden die ik redelijk vast heb kunnen houden. Gezien de wind ook erg tevreden met een tijd van 46:18 als benchmark, en ook een pr op alle afstanden t/m 10 KM (in dit hardloopleven, vorige hardloopleven waren er nog geen apps als Strava en Garmin connect)
https://www.strava.com/activities/16541714236
Ik houd me ook warm aanbevolen voor inbreng van hardlopers. Had dezelfde Jabra's maar na jaren gebruik ze vervangen voor FairPhone buds. Die werken echt op alle fronten teleurstellend, maar hun ergste falen is dat ze tijdens lopen en zweten niet in mijn oren blijven zitten. Grrr.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
Helaas beginnen mijn Jabra Jabra Elite 7 Active oortjes na jarenlang gebruik bij sporten (eigenlijk puur hardlopen) kuren te vertonen. Ik ben eens aan het kijken naar vervangers. Logischer wijze gelijk gekeken naar de opvolger hiervan, maar Jabra is helaas gestopt met oortjes...
Ik zat nu te kijken naar de Sennheiser Momentum Sport of Bose QuietComfort Ultra. Mensen die hiermee ervaring hebben en uiteraard specifiek met hardlopen? gezien we de winter ingaan met vast ook veel nat weer lijkt me IPX5 toch wel een vereiste. Verder wil ik sowieso weer in-earn en liefst niet van die lompe dingen in de oren
In het verleden met AirPods Pro 2 gelopen, hier hetzelfde issue. Naarmate ik meer bezweet raakte bleven deze minder goed in mijn oren zitten.Maupertus schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:54:
[...]
maar hun ergste falen is dat ze tijdens lopen en zweten niet in mijn oren blijven zitten. Grrr.
Aantal weken terug de Shockz OpenRun Pro 2 gekocht en ben er heel erg tevreden mee. Ik voel niet eens dat ik ze draag, zo comfortabel en ook de kwaliteit vind ik prima.
Ja de Jabra's waren echt mega fijn. Lekker compact, prima geluid, fijne app, kon ze gerust dragen in flinke hoosbuien en ze blijven heel goed zitten zonder zo'n koort/kabel in je nek want dat vind ik niet prettig. Ik zoek dus echt soortgelijke, misschien nog iets beter geluid.Maupertus schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:54:
[...]
Ik houd me ook warm aanbevolen voor inbreng van hardlopers. Had dezelfde Jabra's maar na jaren gebruik ze vervangen voor FairPhone buds. Die werken echt op alle fronten teleurstellend, maar hun ergste falen is dat ze tijdens lopen en zweten niet in mijn oren blijven zitten. Grrr.
En toen kwam ik dus uit op de Sennheiser Momentum Sport earbuds, nu ook in een leuke aanbieding wel (ik heb nog oude bol.com bonnen liggen dus het zou me niks kosten).
Over de verschillende modellen van Shokz (botgeleiding) hoor ik vanuit mijn omgeving allemaal lovende verhalen; dit zou voor mij een mogelijke opvolger zijn mocht ik in de markt komen voor nieuwe oordopjes.
Hij hoeft alleen te beschermen tegen wind en wat lichte regen, dus hij hoeft niet gevoerd te zijn.
De keuze is reuze zie ik variërend van 30 tot 200 euro en alles lijkt op elkaar
Aangezien BF eraan komt hoop ik ergens een mooi jasje te kunnen scoren
https://www.inov8.com/eu/stormshell-fz-v2-mens
Rolt ook supercompact op in z'n eigen pouch, mocht dat belangrijk zijn voor je.
Zelf heb ik een Patagonia Houdini, zijn vaak in de aanbieding (rond de 50-60 euro). Is echt alleen voor wind/lichte regen. En vouwt makkelijk op in de binnenzak.ArmyOfQueens schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:17:
Iemand nog goede ervaringen met een bepaald hardloopjack?
Hij hoeft alleen te beschermen tegen wind en wat lichte regen, dus hij hoeft niet gevoerd te zijn.
De keuze is reuze zie ik variërend van 30 tot 200 euro en alles lijkt op elkaar![]()
Voor in-ears gebruik ik de Nothing Ear, volgens mij is er net een nieuwe versie van uitgekomen. Doen alles goed en zijn niet te duur.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
Helaas beginnen mijn Jabra Jabra Elite 7 Active oortjes na jarenlang gebruik bij sporten (eigenlijk puur hardlopen) kuren te vertonen. Ik ben eens aan het kijken naar vervangers. Logischer wijze gelijk gekeken naar de opvolger hiervan, maar Jabra is helaas gestopt met oortjes...
No-brainer, shokz openrun. Heb zelf een ouder modelletje en mocht deze komen te overlijden komt er gegarandeerd weer eentje voor terug. Draagcomfort is gewoon goed, hoeft niet bang te zijn voor uitvallen ofzo. En uiteraard het belangrijkste, je hoort je omgeving nog gewoon.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
(ben ooit zo stom geweest om 'm mee te nemen in 't vliegtuig, da's echt niet te doen
Ik gebruik Shokz openrun (al de rest valt toch van me af tijdens het lopen..)Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
De nieuwste versie is usb-c en momenteel zelfs BlackF in promo rond de 95€
same here, erg tevreden over, alhoewel ze naar jaren gebruik langzaam uit elkaar aan het vallen zijnkarazz schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:25:
[...]
No-brainer, shokz openrun. Heb zelf een ouder modelletje en mocht deze komen te overlijden komt er gegarandeerd weer eentje voor terug. Draagcomfort is gewoon goed, hoeft niet bang te zijn voor uitvallen ofzo. En uiteraard het belangrijkste, je hoort je omgeving nog gewoon.
(ben ooit zo stom geweest om 'm mee te nemen in 't vliegtuig, da's echt niet te doen)
- in-ear blijft bij mij niet zitten, ik zweet meestal harder dan ik ren
- ik vind het super chill om de omgeving (verkeer, enzo) nog te kunnen horen
- shokz zijn waterdicht, dus even onder de kraan afspoelen en klaar
- oplaadkabel is magnetisch
- ook chill voor binnen op de tacx, kan ik toch serie kijken zonder dat de kids wakker worden
Ik ben heel tevreden met mijn Brooks Canopy jasje dat ontzettend licht is en makkelijk wegmoffelt. Hij is standaard 120 euro en dat zou ik er nooit voor over hebben, maar heel vaak bij de grote webshops in de aanbieding.ArmyOfQueens schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:17:
De keuze is reuze zie ik variërend van 30 tot 200 euro en alles lijkt op elkaar![]()
Maar die heeft dan dus geen ANC en dat is voor mij een absolute MUST. En specifiek dat je in de app zelf kan bepalen hoeveel je wilt laten doorkomen.karazz schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:25:
[...]
No-brainer, shokz openrun. Heb zelf een ouder modelletje en mocht deze komen te overlijden komt er gegarandeerd weer eentje voor terug. Draagcomfort is gewoon goed, hoeft niet bang te zijn voor uitvallen ofzo. En uiteraard het belangrijkste, je hoort je omgeving nog gewoon.
(ben ooit zo stom geweest om 'm mee te nemen in 't vliegtuig, da's echt niet te doen)
Airpods vallen sowieso ook al af want 1. te duur en 2. ik ben geen Apple gebruiker.
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 24-11-2025 14:51 ]
Bone conduction (shokz) is voor buiten, voor focus als er een auto van buiten je gezichtsveld op je af komt.
Waarom zou ANC tijdens het hardlopen een must zijn? Voor op kantoor of in het OV kan ik dat wel begrijpen, maar tijdens het hardlopen met electrische fietsen / scoorters om je heen wil je toch wat meekrijgen van de omgeving?Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:51:
[...]
Maar die heeft dan dus geen ANC en dat is voor mij een absolute MUST. En specifiek dat je in de app zelf kan bepalen hoeveel je wilt laten doorkomen.
Airpods vallen sowieso ook al af want 1. te duur en 2. ik ben geen Apple gebruiker.
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Jasje recent bij Veepee de Gore Concurve windbreaker gekocht aan 60 € ipv 120 euro.
Dun en licht dus een beetje wat @ArmyOfQueens zoekt.
Enig nadeel voor mij: geen achterzak.
[ Voor 10% gewijzigd door Hartloper op 24-11-2025 15:14 ]
Vorig jaar voor 15 euro een Synyq (C-merk) setje gekocht via Bol.com als noodoplossing. Loop altijd maar met 1 oortje in maar het werkt eigenlijk perfect. Ook na vele loopsessies in de stromende regen blijft ie het doen, sta er nog steeds van te kijken.
Wil nooit meer iets anders voor hardlopen dan zo'n systeem.
Persoonlijke goede tijd weet ik niet omdat het toch best wat heuvelig is, maar zelfs de onverharde paden zijn gewoon goed te doen. Ik zou het zeker niet een trail of trail-achtig noemen. Ik ben er ook weer bij volgend jaar.abbeyrules schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:07:
Ik ga begin volgend jaar meedoen met de Midwinter Marathon in Apeldoorn. De tekst zegt "veelal via (verharde) fiets- en bospaden". Heeft er iemand ervaring met de route? Is het meer een trail of kan je er ook gewoon een (persoonlijk) goede tijd lopen?
Ik heb van Odlo de x-alp waterproof. Vaak wel in de aanbieding te krijgen. Helemaal waterdicht en winddicht. Heerlijke jas. Enige nadeel is dat t binnenin wat gaat condenseren na een uutje of wat rennenArmyOfQueens schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:17:
*denkt na over goede signature*
Fusion.Maupertus schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:25:
Het wordt toch echt tijd voor een lange legging en eigenlijk ben ik ontevreden met de Adidas Aero die ik nu heb. Heeft er iemand een goede deal op het oog voor een niet te dikke, lange legging van een prettige stof? De Decathlon die ik hiervoor heb gehad, vond ik (bij gebrek aan een betere beschrijving) niet zacht/plooiend genoeg.
Nog 3 dagen wachten: https://nl.fusionworld.com/pages/black-friday
Normaliter 25% korting op het hele assortiment.
If you can see, look. If you can look, observe
Dus voor mij, en ongetwijfeld vele anderen vallen daarom hardloop dopjes zonder ANC direct al af. Anders benoem ik het ook niet als must have in mijn post he...
Dat onverharde is te verwaarlozen. Je kunt prima een pr lopen en je carbon racers aantrekkenabbeyrules schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:07:
Ik ga begin volgend jaar meedoen met de Midwinter Marathon in Apeldoorn. De tekst zegt "veelal via (verharde) fiets- en bospaden". Heeft er iemand ervaring met de route? Is het meer een trail of kan je er ook gewoon een (persoonlijk) goede tijd lopen?
Omdat je je bij hardlopen (in tegenstelling tot achter je bureau zitten) in het verkeer begeeft. En dan is het wel handig als je het verkeer kunt horen, wat met in-ears al serieus lastig wordt, en met ANC nog een stuk lastiger. Daarom snap ik wel dat veel mensen ANC niet geschikt vinden voor gebruik in het verkeer. (een beetje hetzelfde als op de fiets naar een scherm staren; je zintuigen heb je, imho, nodig om je bewust te zijn van wat er om je heen gebeurt).Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:04:
@whatyoudoing / @CaLeX , waarom zou ANC niet voor hardlopen geschikt kunnen zijn
That said, ben je natuurlijk geheel vrij om daar (om wat voor reden dan ook) een andere mening over te hebben!
Ik vind het gewoon flauwekul omdat je alles op 1 hoop gooit. Ik hoor namelijk prima het verkeer maar filter ook geluiden weg die mij storen, uit mijn focus halen etc. etc. Wat ik al zei, het is niet OF volledige stilte OF alles om je heen moet je perse horen. De combinatie kan prima, dat onderscheid mis ik hier volledig.borft schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:09:
[...]
Omdat je je bij hardlopen (in tegenstelling tot achter je bureau zitten) in het verkeer begeeft. En dan is het wel handig als je het verkeer kunt horen, wat met in-ears al serieus lastig wordt, en met ANC nog een stuk lastiger. Daarom snap ik wel dat veel mensen ANC niet geschikt vinden voor gebruik in het verkeer. (een beetje hetzelfde als op de fiets naar een scherm staren; je zintuigen heb je, imho, nodig om je bewust te zijn van wat er om je heen gebeurt).
That said, ben je natuurlijk geheel vrij om daar (om wat voor reden dan ook) een andere mening over te hebben!
Anders kan ik net zo goed stellen dat je nergens anders dan achter je bureautje muziek aan mag hebben want tja, je hoort anders veel minder goed verkeer om je heen. Dus ook in de auto geen muziek aan! Anyway, je snapt vast zelf wel hoe zwart/wit lopen met oortjes met een setting van ANC hier gesteld wordt. Dus laten we dat aub niet doen. Bovendien kan je ook gewoon dopjes zonder ANC dragen maar de muziek te hard zetten waardoor je alsnog niet alles mee krijgt.
Gebruik gewoon je verstand, dat lijkt me een veel eerlijke en realistische conclusie
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 24-11-2025 17:21 ]
Ik heb de Sennheiser sport True Wireless , zijn echt super en niet heel duur (ca 75 euro).Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
Nee je snapt het niet, je moet alle mogelijkheid hebben om alles te horen en te zien. Maar dan vervolgens bij elk kruispunt gewoon oversteken zonder te kijken! En als je iets hoort, gewoon negeren en gaan!Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:18:
[...]
Ik vind het gewoon flauwekul omdat je alles op 1 hoop gooit. Ik hoor namelijk prima het verkeer maar filter ook geluiden weg die mij storen, uit mijn focus halen etc. etc. Wat ik al zei, het is niet OF volledige stilte OF alles om je heen moet je perse horen. De combinatie kan prima, dat onderscheid mis ik hier volledig.
Anders kan ik net zo goed stellen dat je nergens anders dan achter je bureautje muziek aan mag hebben want tja, je hoort anders veel minder goed verkeer om je heen. Dus ook in de auto geen muziek aan! Anyway, je snapt vast zelf wel hoe zwart/wit lopen met oortjes met een setting van ANC hier gesteld wordt. Dus laten we dat aub niet doen. Bovendien kan je ook gewoon dopjes zonder ANC dragen maar de muziek te hard zetten waardoor je alsnog niet alles mee krijgt.
Gebruik gewoon je verstand, dat lijkt me een veel eerlijke en realistische conclusie
Iedereen wordt weer lekker de maat genomen hier
Ik loop bijna altijd met oordopjes in (podcasts), maar tijdens het lopen de ANC uit. Anders hoor ik nog minder
Thanks, goede tip! Ik zie nu dat er ook een relatief nieuwe Sennheiser Momentum True Wireless 4 versie is. Ik ga die eens checken! Wel wat duurder maargoed, daarvoor hebben we nog bonnen liggen te verstoffen die smachten om een bestemmingSport_Life schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:08:
[...]
Ik heb de Sennheiser sport True Wireless , zijn echt super en niet heel duur (ca 75 euro).
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 24-11-2025 18:21 ]
Ik loop op een of andere manier ook minder goed met te weinig omgevingsgeluid. Lijk het nodig te hebben dat ik mezelf hoor landen oid.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:18:
[...]
Ik vind het gewoon flauwekul omdat je alles op 1 hoop gooit. Ik hoor namelijk prima het verkeer maar filter ook geluiden weg die mij storen, uit mijn focus halen etc. etc. Wat ik al zei, het is niet OF volledige stilte OF alles om je heen moet je perse horen. De combinatie kan prima, dat onderscheid mis ik hier volledig.
Je hebt wel veel woorden nodig voor het niet verantwoorden van je mening, valt me op
Je vraagt om tips en input, vervolgens ga je er met gestrekt been tegenin met woorden als "flauwekul". Dat siert je niet zo. Je argumentatie valt ook een beetje in het water want er bestaat nog een wereld naast koptelefoons en oordopjes, namelijk headsets met geluid via botgeleiding.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:18:
[...]
In dit topic vraag je het aan hardlopers en 9/10 vindt headsets met botgeleiding (bone conduction dus) het meest veilig en het fijnst. Shokz is daar het meest bekende voorbeeld van. De nieuwste generatie, Shokz OpenRun Pro 2, is minder geluid via botgeleiding maar eerder kleine speakers naast je oren. Schijnt qua geluid wel een stuk beter te zijn, maar dan valt voor mij het grote voordeel van je oren vrij hebben helemaal weg.
Ik heb in het begin paar keer met oordopjes gelopen maar vond het drukkende gevoel door o.a. mijn hartslag niet fijn. Alsof mijn oren niet konden "ademen", kan het niet beter uitleggen. Ik kwam de Shokz OpenRun tegen (destijds onder de naam Aftershokz Aeropex) en daar loop ik nu al een jaar of 4 mee. Ik wil niets anders meer. Heel prettig om podcasts mee te luisteren en zelfs wat muziek vind ik qua geluidskwaliteit goed genoeg.
Die Shokz zijn dus ook geen oordopjes te noemen.
Dat zie je in mijn ogen toch echt verkeerd. Ik vroeg idd om tips/advies op basis van wat ik voor mezelf al weet. Als er dan door 2 mensen direct wordt geconcludeerd dat ANC niks is voor hardlopen dan spreek je vanuit je eigen visie/mening/ervaring wat verder niks met mijn vraag/post te maken heeft toch? Als ik ANC niks vond, dan had ik het niet als harde eis gesteld. Dus ja, ik vind de mogelijkheid om ANC te hebben en te configureren zodat je van beide kan kiezen belangrijk en vind het dus flauwekul om te stellen dat ANC niet in de hardloopwereld thuishoort maar puur en alleen is voor de kantoortuinen. Dan ben je dus gewoon een hardloper die niet met oortjes in wil lopen vanwege eigen redenen. En dat is prima. Ieder zijn ding.Slickk schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:26:
[...]
Je vraagt om tips en input, vervolgens ga je er met gestrekt been tegenin met woorden als "flauwekul". Dat siert je niet zo.
Ik vond idd dat ik daarop even moest reageren. Jouw post over botgeleiding vind ik daarentegen veel interessanter. Dat is inhoudelijk, adviserend om bijv. eens te testen. Ik neig er niet snel naar omdat ik de kwaliteit en gedetailleerdheid van muziek heel belangrijk vind (dus niet het halfslachtige buiten je oren om) maar als ik eens een zaak tegenkom die ze heeft wellicht het testen waard. Maar voorlopig zijn het niet de oortjes die ik zoek. Zal ook vast meespelen dat ik in mijn vrijetijd producent ben
Maargoed, laten we de discussie van ANC verder maar rusten, daar heeft niemand hier verder wat aan
[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 24-11-2025 20:03 ]
In tegenstelling tot vragen over hardloopschoenen vind ik het ook typisch een discussie waar meer geschikte topics voor zijnJuancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:52:
[...]
Maargoed, laten we de discussie van ANC verder maar rusten, daar heeft niemand hier verder wat aan
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.