Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik dacht even dat ik op het Viva forum was beland. :+

Vandaag weer lekker buiten gespeeld. Hartslag is mooi onder controle/laag. (Hs max = ~185-190).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Morgen weer pr poging op de 5km, proberen snel te starten en dan kijken hoever ik kom :).

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2025 18:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

Stefangrp schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:24:
[...]

ik begrijp je effe niet.
Mijn treshold zit volgens Garmin op 4.02, en Garmin bedacht dat ik 4.00 pace moest doen. Ongetwijfeld mede doordat ik Garmin Coach heb ingesteld op een marathon doel van 2.59.00.
En ik had contact met een hardloopcoach die mijn 10km tijd schat op 39.00, net zoals Garmin dat prognosticeert.

Bedoel je dat treshold pace een uur zou moeten kunnen, dus dat de 10km tijd met een snellere pace zou moeten (want na 40 minuutjes klaar), oftewel inconsistente data?
Denk dat je aan de snelle kant liep, zou eerder aan 4:10 denken. 4:00 is waarschijnlijk net boven treshold

Voor de "monotone, saaie, langzame" lopers onder ons is dit misschien wel een leuk filmpje: YouTube: Stop Overcooking Your Marathon | FOD Runner & Sirpoc
Sirpoc van Norwegian singles, lekker simpel haha. Ben van plan dit te gaan doen zodra ik me weer goed voel. Heb nu paar keer wat marathon pace/HR blokjes geprobeerd maar ben er nog niet klaar voor. 5k op marathon hartslag en ik was kapot. Maarrr ik ben niet geblesseerd en kan weer elke dag (1 of 2 keer }) ) lopen.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
XyS schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:57:
[...]
Denk dat je aan de snelle kant liep, zou eerder aan 4:10 denken. 4:00 is waarschijnlijk net boven treshold
Hmm ja not sure. Mijn (polsgemeten) hartslag zat wel precies op de (door Garmin) geschatte drempel namelijk.
Dus dat 4.00 bij 175 hoort, had ie verdomd goed ingeschat.
Ik liep overigens te hard zie ik nu. Ik liep niet 4.00 maar 3.53, 3.53 en 3.57

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:28
Is er ook goede kwaliteit hardloop verlichting? Ik kom alleen maar de bekende goedkope meuk onder verschillende namen tegen met uiteenlopende prijzen. Voor hoofdlampen heb je bijvoorbeeld Petzl, maar bestaat er ook goede kwaliteit verlichting voor het hardlopen?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:42:
Is er ook goede kwaliteit hardloop verlichting? Ik kom alleen maar de bekende goedkope meuk onder verschillende namen tegen met uiteenlopende prijzen. Voor hoofdlampen heb je bijvoorbeeld Petzl, maar bestaat er ook goede kwaliteit verlichting voor het hardlopen?
Zoek maar hier op Tracer360 ;)

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:40
Wyke schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:29:
[...]

Andere afstanden gaan lopen, dan kun je altijd blijven PR-en :)
De 5-10-HM-M vallen af. De Zevenheuvelenloop wordt dan een kanshebber :15 km heb ik geen PR op. Zou ook spannend zijn of ik 'm net onder het uur of net niet zou kunnen lopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hartloper op 21-11-2025 20:51 ]

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:40
Stefangrp schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:24:
[...]

ik begrijp je effe niet.
Mijn treshold zit volgens Garmin op 4.02, en Garmin bedacht dat ik 4.00 pace moest doen. Ongetwijfeld mede doordat ik Garmin Coach heb ingesteld op een marathon doel van 2.59.00.
En ik had contact met een hardloopcoach die mijn 10km tijd schat op 39.00, net zoals Garmin dat prognosticeert.

Bedoel je dat treshold pace een uur zou moeten kunnen, dus dat de 10km tijd met een snellere pace zou moeten (want na 40 minuutjes klaar), oftewel inconsistente data?
Daar heb ik een paar bedenkingen bij ;)
- de threshold van Garmin is niet bij iedereen even correct
- een algemeen principe is dat je moet trainen op het niveau dat je hebt, niet op het niveau dat je wil hebben. Als je 2:59 instelt maar je hebt dat niveau nog niet, dan ga je te hard trainen. Je moet uitgaan van het niveau dat je op dit ogenblik hebt.
- in mijn ogen (maar andere mensen mogen gerust een andere mening hebben) tellen enkel tijden op echte wedstrijden. Als ik kijk naar wat Garmin voor mij momenteel inschat qua raceprognose klopt het qua 5-10km, de halve is 2 minuten te optimistisch ingeschat en wat ik momenteel écht zou kunnen lopen op een marathon is minstens 10 minuten trager dan wat Garmin inschat. Op andere momenten in het jaar wordt mijn 5 of 10km meer dan een minuut te traag ingeschat.
Om maar te zeggen, het is niet omdat Garmin x minuten inschat op een bepaalde afstand dat dat ook echt zo is. Ook andere forumleden hebben in het verleden al gedeeld hoe ver de Garmin raceprognose van hun echte prestatie zit.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:28
Shinji schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:54:
[...]

Zoek maar hier op Tracer360 ;)
Wat jammer dat ze aan deze kant van de plas zo slecht verkrijgbaar zijn, maar zeker een interessant ding!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:42:
Ik heb laatst bij de HEMA deze gehaald, is ook een rode van. Bestaat uit 2 delen met een sterke magneet en klik je zo op je kleding. Bevalt mij goed.

Verder heb ik afgelopen zondag mijn trailschoenen weer eens goed gebruikt bij de Alfa Bear Trail, 23km en bijna 500hm in de Limburgse blubber. Was net als vorig jaar erg leuk, wel wat harder gegaan deze keer. En aan de finish kreeg je een 6-pack Alfa Lentebok mee deze keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAhJZNuBT9fZe3Wi-05Mvw9frD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtqAxKw34VQyWdyI0LKSRyxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3cz4T-cky5w8h74uNv8YdMzN2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eup7bAa5DxVCvpYfgrp8RuNa.jpg?f=fotoalbum_large

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Duclaasie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:26:
[...]

Wat jammer dat ze aan deze kant van de plas zo slecht verkrijgbaar zijn, maar zeker een interessant ding!
Valt wel mee toch? Er is in de EU gewoon een shop: https://www.noxgear.at/tracer2/
Pagina: 1 ... 409 410 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.