Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
kepler schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:27:
Over flexibiliteit en druk gezinsleven gesproken, ik merk dat er soms momenten zijn dat ik thuis moet blijven omdat mn vriendin weg is. Soms ook meerdere dagen/avonden. Allemaal prima natuurlijk, maar ik kan dan (ivm jonge kinderen) niet buiten trainen. Dus ik zit te kijken naar een simpele hardloopband om dan toch nog iets te kunnen trainen:

https://moovvmore.nl/prod...nd-met-helling-inklapbaar

Heeft iemand ervaring met deze? Ik ben zelf 1.86, vraag me vooral af of mn stapgrootte uitkomt. Of andere suggestie?
ProRun heeft een (advertorial?) review van de Smartstep:
https://www.prorun.nl/gad...t-de-moovv-smartstep-pro/
en je kan d'r één winnen....
https://www.prorun.nl/gad...ncline-compacte-loopband/

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Aggo
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16-11 08:25
Mijn vrouw heeft precies die Moov loopband aangeschaft, om haar dagelijkse stappendoel te halen en rustig op te bouwen met hardlopen. Ik heb er zelf nu drie keer een herstelloopje op gedaan, was wel prima. Ik ben 1 meter 74 en had geen moeite met mijn staplengte, het is wel een smal oppervlak om op te lopen, maar als je motoriek normaal is levert dat weinig problemen op denk ik.
Het zou niet mijn keuze zijn qua loopband omdat hij maar tot 12 km/u gaat, maar hij is redelijk stil en compact, kan er tot nu toe niets negatiefs over zeggen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30
kepler schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:27:
Over flexibiliteit en druk gezinsleven gesproken, ik merk dat er soms momenten zijn dat ik thuis moet blijven omdat mn vriendin weg is. Soms ook meerdere dagen/avonden. Allemaal prima natuurlijk, maar ik kan dan (ivm jonge kinderen) niet buiten trainen. Dus ik zit te kijken naar een simpele hardloopband om dan toch nog iets te kunnen trainen:

https://moovvmore.nl/prod...nd-met-helling-inklapbaar

Heeft iemand ervaring met deze? Ik ben zelf 1.86, vraag me vooral af of mn stapgrootte uitkomt. Of andere suggestie?
Ik heb zelf alleen maar beperkte ervaring met hardloopbanden bij de sportschool, dus ik ben zeker geen expert. Wat ik wel zie bij deze loopband is dat ie 'maar' tot 12 km/uur gaat (5.00 min/km). Dat kan natuurlijk genoeg voor je zijn, maar ik zou het een dealbreaker vinden.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:18
Dank voor alle snelle reacties :D
Zoals gezegd is het echt voor incidenteel gebruik en als ik hem gebruik zal het gaan om een herstelloopje of een rustige training van een uurtje oid. Die tempos liggen op dit moment rond de 530-545.
Echte intervallen of tempo training was ik niet van plan te doen op de loopband, dat doe ik veeeel liever buiten. Het liefste doe ik alles buiten, maar dat gaat soms niet.

Maar ervaringen zijn positief dus, goed om te horen. Ik zag ook dat je hem 30 dagen kan proberen, dus mogelijk iets voor Sinterklaas :P

@TheOmen zo kwam ik ook op het idee :D

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:43
MiKeZZa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:58:
[...]
Dat hoop ik niet, ik hoop dat het in mijn noeste arbeid zit 🤣

Denk dat de cracks in dit topic wel helderheid kunnen verschaffen? Maar ik weet wel zeker dat de arbeid óók een rol speelt…
Ik voel me aangesproken. Als ervaring de som is van de stommiteiten die je al begaan hebt, dan ben ik een hardloper met veel ervaring !

Het koudere weer zal wel helpen, maar tenzij je eerste grafiek bij echt heel warm weer was, denk ik niet dat dat de grootste factor is.
Het grootste deel van je verbetering zit ongetwijfeld in een verbetering van je conditie.

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:07
InZane schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:04:
[...]

Ik heb zelf alleen maar beperkte ervaring met hardloopbanden bij de sportschool, dus ik ben zeker geen expert. Wat ik wel zie bij deze loopband is dat ie 'maar' tot 12 km/uur gaat (5.00 min/km). Dat kan natuurlijk genoeg voor je zijn, maar ik zou het een dealbreaker vinden.
Mja, is voor mij ook een dealbreaker. Alleen ben bang dat er niet echt loopbanden te vinden zijn die heel veel harder kunnen rond deze prijs.

Met een jong gezin en nog een kleine op komst volgend jaar ben ik hier ook weer eens naar aan het kijken, maar eigenlijk kom ik al vrij snel uit bij loopbanden van bijna €7k zoals deze van Wahoo :+

• kepler
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:09:
[...]

Mja, is voor mij ook een dealbreaker. Alleen ben bang dat er niet echt loopbanden te vinden zijn die heel veel harder kunnen rond deze prijs.

Met een jong gezin en nog een kleine op komst volgend jaar ben ik hier ook weer eens naar aan het kijken, maar eigenlijk kom ik al vrij snel uit bij loopbanden van bijna €7k zoals deze van Wahoo :+
Als ik ooit zo snel wordt dat dit een dealbreaker wordt, alsin dat zelfs mijn herstelloopjes sneller gaan dan 5:00 dan koop ik met alle liefde een nieuwe ;) Alhoewel 7k dan wel echt heel duur is

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24

Secsytime

Automagisch

Leuk zo'n loopband, maar daar heb ik thuis niks aan.. dan weet ik zeker dat de kinderen wakker worden van het lawaai. Met de Tacx is al randje..

• KevinK92
  • Laatst online: 15-11 16:36
Secsytime schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:27:
Leuk zo'n loopband, maar daar heb ik thuis niks aan.. dan weet ik zeker dat de kinderen wakker worden van het lawaai. Met de Tacx is al randje..
Deze loopband is bij gebruik op de begane grond bij ons niet te horen op de slaapkamer van ons kind, just FYI

• Slickk
kepler schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:21:
[...]

Als ik ooit zo snel wordt dat dit een dealbreaker wordt, alsin dat zelfs mijn herstelloopjes sneller gaan dan 5:00 dan koop ik met alle liefde een nieuwe ;) Alhoewel 7k dan wel echt heel duur is
Ja ik ga ook nooit van m'n leven 7k spenderen aan zo'n loopband (tenzij ik per ongeluk miljonair word ofzo), maar vind het wel interessant wat voor technieken ze er allemaal in stoppen en wat voor snufjes erop zitten om het hardlopen relaxter te maken.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

KevinK92 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:36:
[...]

Deze loopband is bij gebruik op de begane grond bij ons niet te horen op de slaapkamer van ons kind, just FYI
De loopband misschien niet, maar zodra je erop gaat lopen denk ik wel?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:06

JT

VETAK y0

Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:00:
[...]

Waarom zou je meteen 1,5 uur moeten gaan? Je kunt toch ook prima 45 minuten of een uur gaan lopen? Zit je zo vast aan die 11 kilometer afstand?

Soms loop ik 2,5 uur, soms een half uur. Iets is beter dan niets. Dankzij de flexibiliteit van hardlopen is dat makkelijker in te passen in het gezinsleven dan een andere sport.
Ik gaf aan op enig moment, zeker niet direct nee. Nu zal het inderdaad eerst zo een tijd zijn die jij noemt. Ik ga het sowieso wel doen en ik kijk even waar ik kom voor er daadwerkelijk een probleem ontstaat. Misschien valt dat ook wel mee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• InZane
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:50:
[...]

Ja ik ga ook nooit van m'n leven 7k spenderen aan zo'n loopband (tenzij ik per ongeluk miljonair word ofzo), maar vind het wel interessant wat voor technieken ze er allemaal in stoppen en wat voor snufjes erop zitten om het hardlopen relaxter te maken.
En dan valt 7k nog enigszins mee als je het vergelijkt met 't spul wat je bij een sportschool vindt. Kijk voor de gein maar eens wat een beetje Technogym apparaat kost. Maarrr, die gaan wel 20+ km/uur :P

Gelukkig ben ik oud en heb ik 2 pubers (en 2 honden) thuis, die zich best even zonder mij redden :+

• Hartloper
Weet iemand welke loopband Emiel Berghout gebruikt ?

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 21:44
Hartloper schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:20:
Weet iemand welke loopband Emiel Berghout gebruikt ?
Ik weet niet zeker of het een grap is, maar toevallig heeft hij dit gisteren in zijn Instagram gedeelt (waarna het een Meme werd, vandaar mijn twijfel).
Hij gebruikt de Kingsmith WalkingPad X218.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Hartloper
Lijkt inderdaad te kloppen met de loopband van zijn laatste video, dank !

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:18
Ik heb mij de afgelopen toch nog vastgebeten in de zaak met Adidas. Mede ook omdat ik hun eigen gemaakte fout zwart op wit heb:
“We erkennen dat je door een medewerker bent geïnformeerd dat het gebruik van de EVO SLs buitenshuis acceptabel was. We begrijpen dat dit tot een misverstand heeft geleid en bieden onze oprechte excuses aan voor de miscommunicatie. Adidas heeft bevestigd dat dit een communicatiefout was, en we hebben dat meegewogen.”
Helaas na weken over en weer gemaild te hebben, gedreigt te hebben met het hoger op te zoeken kreeg ik vandaag een mail dat ze het zogenaamd grondig onderzocht hebben maar ze bij de beslissing blijven om de EVO's niet als retour te accepteren en mij ook geen restitutie te geven.

Ik ben natuurlijk als simpele individu volstrekt kansloos tegen zo'n giant als Adidas maar oei wat valt mij dit tegen zeg. Ik had ze nog voorgesteld, stuur dan de BYD's die ik niet anders dan retour kon sturen maar weer terug naar mij. Kostenloos en ik zou de EVO's dan houden en geen bedrag terug eisen. Maar ook dit negeren ze volledig.

Ik weet niet of ik het nog wel ergens hogerop kan zoeken, maar ik ben wel zo'n type dat dit dan als principe kwestie ziet. Je vraagt netjes om advies bij een medewerker van Adidas, die informeert mij verkeert en uiteindelijk nemen ze niet de verantwoordelijkheid om dit netjes op te lossen. Ik kan daar oprecht zo slecht tegen he.

Ze blijven zich maar verschuilen achter hun eigen retourbeleid. Maar al leg ik het nog 100x uit, het gaat er niet om dat de schoen buiten gebruikt is want dat klopt idd. Het issue is dat ik dit volgens Adidas zelf mocht doen! Zo frustrerend dit.
We begrijpen dat je een retour hebt ingediend voor bestelling ANL92593865 voor een product Adizero EVO SL Schoenen van 150 Euro. We kunnen bevestigen dat je zaak grondig is onderzocht op het hoogste niveau. Er is besloten dat we deze retourzending niet accepteren en er zal geen restitutie worden geautoriseerd.

Houd er rekening mee dat dit onze definitieve beslissing is met betrekking tot deze kwestie en dat deze beslissing niet zal worden gewijzigd. We zullen deze zaak nu sluiten en alle kwesties als opgelost beschouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 14-11-2025 16:50 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Slickk
Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:48:
Ik heb mij de afgelopen toch nog vastgebeten in de zaak met Adidas. Mede ook omdat ik hun eigen gemaakte fout zwart op wit heb:

[...]

Helaas na weken over en weer gemaild te hebben, gedreigt te hebben met het hoger op te zoeken kreeg ik vandaag een mail dat ze het zogenaamd grondig onderzocht hebben maar ze bij de beslissing blijven om de EVO's niet als retour te accepteren en mij ook geen restitutie te geven.

Ik ben natuurlijk als simpele individu volstrekt kansloos tegen zo'n giant als Adidas maar oei wat valt mij dit tegen zeg. Ik had ze nog voorgesteld, stuur dan de BYD's die ik niet anders dan retour kon sturen maar weer terug naar mij. Kostenloos en ik zou de EVO's dan houden en geen bedrag terug eisen. Maar ook dit negeren ze volledig.

Ik weet niet of ik het nog wel ergens hogerop kan zoeken, maar ik ben wel zo'n type dat dit dan als principe kwestie ziet. Je vraagt netjes om advies bij een medewerker van Adidas, die informeert mij verkeert en uiteindelijk nemen ze niet de verantwoordelijkheid om dit netjes op te lossen. Ik kan daar oprecht zo slecht tegen he.

Ze blijven zich maar verschuilen achter hun eigen retourbeleid. Maar al leg ik het nog 100x uit, het gaat er niet om dat de schoen buiten gebruikt is want dat klopt idd. Het issue is dat ik dit volgens Adidas zelf mocht doen! Zo frustrerend dit.

[...]
De verbaasde reacties van mede-Tweakers die destijds aangaven dat het testen van schoenen buiten op de weg wel erg uitzonderlijk is deed niet al een belletje rinkelen? Wat had je verwacht dat Adidas met jouw gebruikte schoenen gaat doen? Die gooien ze weg natuurlijk. Zonde toch.

• Juancho
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:56:
[...]

De verbaasde reacties van mede-Tweakers die destijds aangaven dat het testen van schoenen buiten op de weg wel erg uitzonderlijk is deed niet al een belletje rinkelen? Wat had je verwacht dat Adidas met jouw gebruikte schoenen gaat doen? Die gooien ze weg natuurlijk. Zonde toch.
Je reageert net als Adidas zelf. Ik heb het ze gevraagd, ik heb er bewijs van, dan moet je als bedrijf je verantwoordelijkheid pakken en je fout accepteren.

Bovendien, Adidas heeft weldegelijk een groep schoenen die je buiten mag proberen. 1 hele maand zelf, ongeacht hoever. Dus die verbaasde reacties sloegen sowieso al nergens op. Heb je denk ik gemist dan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• InZane
Hartloper schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:29:
Lijkt inderdaad te kloppen met de loopband van zijn laatste video, dank !
Ah, gelijk ook maar even gekeken. Ik vind dat ie altijd wel vermakelijke filmpjes maakt, kijkt lekker weg in ieder geval :)

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:10
@Juancho ik zou al die tijd denk ik toch liever besteed hebben aan hardlopen.

• Juancho
Stefangrp schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:10:
@Juancho ik zou al die tijd denk ik toch liever besteed hebben aan hardlopen.
Dat kan prima naast elkaar hoor. Ik kan gewoon heel erg slecht tegen dit soort zaken waarbij bedrijven hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dan bijt ik me er gewoon in.

• Jimbeam
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-11 13:43
Wat betreft de loopband discussie hierboven...ik ben afgehaakt op de Moovv vanwege het type marketing waarmee deze dingen verkocht worden. Ben dat zo zat.

Het ding lijkt me verder ook niks bijzonders, ik ben na wat zoeken uitgekomen op de Zipro Pacto van Decathlon. Staat een filmpje online van een Pool die dingen test en voor dat geld lijkt het me heel wat waar. Gaat 16km/u, heeft Fitshow/Kinomap integratie als je dat leuk vind, en belangrijk voor mij, is heel snel heel plat op te bergen.
https://www.decathlon.nl/...9f-4b29-a806-1068adc869fe

Ik wacht even op volgende week om te zien of er nog een of andere black friday (over marketing gesproken) deal komt zodat ik nog wat korting kan pakken.
Wil hem zelf voornamelijk gaan gebruiken voor de laag aerobische herstel loopjes.

Hosky maximist

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:14:
[...]

Dat kan prima naast elkaar hoor. Ik kan gewoon heel erg slecht tegen dit soort zaken waarbij bedrijven hun verantwoordelijkheid niet nemen. Dan bijt ik me er gewoon in.
Ik was dit jaar in Berlijn voor de marathon en daar was in de Expo ook een vrij omvangrijke Adidas stand waar je hardloopschoenen kon uitproberen. Die waren niet bepaald nieuw. Ik vermoed dat ze teruggestuurde, gebruikte schoenen onder andere voor dat soort activiteiten hergebruiken.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
NM

[ Voor 99% gewijzigd door maartend op 14-11-2025 17:39 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Er zijn ook wel goedkopere loopbanden die minder features hebben die je nooit gebruikt.
Heb er ook weleens nagekeken, maar ik denk dat het niet echt mijn ding is. Tacx ook even geprobeerd maar ik fiets nog liever door de sneeuw dan dat ik binnen op een Indoor fiets zit.

Ik maak de kilometers met name als iedereen rustig slaapt en merk nu dat het behoorlijk effect heeft op mijn slaap en eet behoefte.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 14-11-2025 17:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:48:

[...]

[...]
Wat is het probleem? Je hebt een schriftelijke toezegging op iets wat binnen de verantwoordelijkheid van de medewerker zou mogen vallen..

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Had het idee om mee te doen met de TT marathon aankomende zondag, maar wat is het slecht geregeld qua vervoer zeg.. Je kan er niet met het OV komen en vanaf de finish moet je wel weer terug met het OV naar de start 8)7 8)7

• Juancho
Secsytime schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:10:
[...]

Wat is het probleem? Je hebt een schriftelijke toezegging op iets wat binnen de verantwoordelijkheid van de medewerker zou mogen vallen..
Het probleem is dat Adidas behalve een sorry niet met een fatsoenlijke oplossing komen. Ik heb een aantal voorstellen gedaan, van de oude BYD terugsturen naar mij, een nieuw paar, de kosten van EVO terug, een waardebon of kortingscode... Name it.

Maar ze doen niks, willen niks en blijven het leggen op retourbeleid.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:17
Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:37:
[...]

Het probleem is dat Adidas behalve een sorry niet met een fatsoenlijke oplossing komen. Ik heb een aantal voorstellen gedaan, van de oude BYD terugsturen naar mij, een nieuw paar, de kosten van EVO terug, een waardebon of kortingscode... Name it.

Je moet ze via Twitter openbaar berichten dat dit je tegenvalt. Reageren ze meestal vrij snel met een oplossing. Of op facebook of instagram op een openbaar bericht van de officiële Adidas NL pagina's.

• Juancho
WizzlerNL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:39:
[...]

Je moet ze via Twitter openbaar berichten dat dit je tegenvalt. Reageren ze meestal vrij snel met een oplossing. Of op facebook of instagram op een openbaar bericht van de officiële Adidas NL pagina's.
Goeie! Zal even m'n Twitteraccount afstoffen 😁.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

En anders gewoon een formele brief sturen, komt daar geen reactie op dan juridische stappen 👍🏻

Je hebt het zwart op wit, uiteindelijk hebben ze geen poot om op te staan. Het is niet alsof je mag verwachten dat dit niet binnen de bevoegdheden van deze medewerker valt. De vraag is natuurlijk of je er zoveel werk van wilt maken ;)

• kepler
Jimbeam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:24:
Wat betreft de loopband discussie hierboven...ik ben afgehaakt op de Moovv vanwege het type marketing waarmee deze dingen verkocht worden. Ben dat zo zat.

Het ding lijkt me verder ook niks bijzonders, ik ben na wat zoeken uitgekomen op de Zipro Pacto van Decathlon. Staat een filmpje online van een Pool die dingen test en voor dat geld lijkt het me heel wat waar. Gaat 16km/u, heeft Fitshow/Kinomap integratie als je dat leuk vind, en belangrijk voor mij, is heel snel heel plat op te bergen.

Ik wacht even op volgende week om te zien of er nog een of andere black friday (over marketing gesproken) deal komt zodat ik nog wat korting kan pakken.
Wil hem zelf voornamelijk gaan gebruiken voor de laag aerobische herstel loopjes.
Hoe bedoel je type marketing? Als dat ding goed werkt is het toch prima?

Waarom is die van Decathlon beter dan die van Moov? Behalve snelheid dan? Moov lijkt ook heel plat op te bergen?
Want qua prijs ziet die van Decathlon er prima uit.

• kepler
Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:37:
[...]

Ik snap je frustratie. Kan je niet beter een nieuw topic openen? Heeft nu weinig met hardlopen te maken en in een nieuw topic kunnen andere mensen met juridische kennen denk ik beter helpen

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:48
InZane schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:01:
[...]

Ah, gelijk ook maar even gekeken. Ik vind dat ie altijd wel vermakelijke filmpjes maakt, kijkt lekker weg in ieder geval :)
voor het geval je deze nog niet gezien had, dit is zijn review van het ding:
YouTube: Review: 🚀 KingSmith WalkingPad X218 | Opvouwbare loopband t/m 18 km/u!

ik zou er trouwens niet mee in mijn woonkamer gaan lopen met al dat spetterende zweet, maar ieder zijn ding :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wyke op 14-11-2025 19:17 ]

• InZane
Wyke schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:16:
[...]

voor het geval je deze nog niet gezien had, dit is zijn review van het ding:
YouTube: Review: 🚀 KingSmith WalkingPad X218 | Opvouwbare loopband t/m 18 km/u!

ik zou er trouwens niet mee in mijn woonkamer gaan lopen met al dat spetterende zweet, maar ieder zijn ding :)
Ohh die review hoef ik niet te zien hoor. Ik ben niet op zoek naar een hardloopband. Zweten doe ik ook liever buiten :)

• Jimbeam
kepler schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:11:
[...]

Hoe bedoel je type marketing? Als dat ding goed werkt is het toch prima?

Waarom is die van Decathlon beter dan die van Moov? Behalve snelheid dan? Moov lijkt ook heel plat op te bergen?
Want qua prijs ziet die van Decathlon er prima uit.
Een prijs ergens op plakken en dan permanent doen alsof hij NU in de aanbieding is voor €100,- minder...moet je wel NU beslissen, je hebt nog 8 uur voor deze MEGA korting, beslis snel want ze zijn bijna WEG...nog maar DRIE beschikbaar....geef ons heel snel je EMAILADRES voor deze eenmalige waanzinnige KORTING.

Dat dus...doen alsof ik debiel ben.

Als ik goed recensies lees is het allemaal niet zo bijzonder. gewoon een apparaat met een marketing machine erachter.
Die van Decathlon is niet alleen sneller maar heeft die app integratie en vooral een langere en een bredere loopband wat voor die thuisdingen vaak een beperkende factor is.
Verder weet ik tenminste zeker dat Decathlon doen wat ze beloven (bij mij in elk geval) dus die Moovv schreeuwers zoeken het maar uit met hun gespam.

Hosky maximist

• Juancho
Mijn laatste post over het geschil met Adidas want idd ondertussen te veel off topic. Maar geloof het of niet, na mijn laatste formele klacht van vanmiddag krijg ik net een mail van Adidas, wederom excuses en nu een creditfactuur. Ik krijg de 150 euro van de EVO SL terug omdat ze de retour nu wel accepteren.

Ik heb de schoenen echter dus nog thuis dus uiteindelijk kom ik er wel als winnaar uit. De EVOs dus gratis en met die 150 euro kan ik nu de BYDs ook kopen die ondertussen van 190 zijn afgeprijsd naar 140 euro. 2 voor de prijs van 1! 💪🏽

Dus toch even een mooi bewijs denk ik voor iedereen die mij half voor gek verklaarde: laat je niet piepelen als je gewoon bewijs hebt en accepteer nooit zomaar een (idiote) reactie van de andere partij.

Want uiteindelijk, en om weer ontopic te gaan, vond ik de BYD wel echt een hele fijne schoen met veel meer stabiliteit en comfort voor de rustiger long runs. Over 3 weken een 10 mijl wedstrijd dus dan kan ik ze nog mooi even inlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 14-11-2025 20:59 ]

• Rikkie8
  • Laatst online: 23:22
On topic: Bedankt voor je inschrijving voor de Centraal Beheer Marathon — we hebben deze succesvol ontvangen!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
[...]

Ik heb hiernaar geïnformeerd. FitShop gaat hem leveren in NL, maar het is nog niet precies duidelijk wanneer. We hebben ons op de wachtlijst laten zetten zodat we een seintje krijgen als hij beschikbaar is; wij kopen hem meteen :9~. Met name voor hill strides (de snelheid past zich vanzelf aan, je kan dus een natuurlijke sprint trekken) en training van ultras in de bergen erg fijn; weighted vest aan, incline op max en afzien maar 8). Al die influencer merken zou ik overigens snel omheen lopen; als je zo'n ding serieus wilt gebruiken dan komen de motor en belt toch tekort. Kijkt dan naar een Kettler, Horizon of Sole oid.

• kepler
Jimbeam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:59:
[...]

Een prijs ergens op plakken en dan permanent doen alsof hij NU in de aanbieding is voor €100,- minder...moet je wel NU beslissen, je hebt nog 8 uur voor deze MEGA korting, beslis snel want ze zijn bijna WEG...nog maar DRIE beschikbaar....geef ons heel snel je EMAILADRES voor deze eenmalige waanzinnige KORTING.

Als ik goed recensies lees is het allemaal niet zo bijzonder. gewoon een apparaat met een marketing machine erachter.
Die van Decathlon is niet alleen sneller maar heeft die app integratie en vooral een langere en een bredere loopband wat voor die thuisdingen vaak een beperkende factor is.
Verder weet ik tenminste zeker dat Decathlon doen wat ze beloven (bij mij in elk geval) dus die Moovv schreeuwers zoeken het maar uit met hun gespam.
Ow dat was me nog niet opgevallen om eerlijk te zijn. Die van Decathlon heeft ruim 300 euro korting, dus dat is nog erger wat dat betreft :P

En ik ben ook niet op zoek naar iets bijzonders, gewoon een simpele loopband om incidenteel een langzame training op te doen.

Die van Moov lijkt echter wel te kort te zijn voor mij, met getraind en volgens mn Garmin zit ik op een paslengte van ruim 1m. Dat is te lang voor de moov...

• KevinK92
  • Laatst online: 15-11 16:36
Secsytime schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:51:
[...]

De loopband misschien niet, maar zodra je erop gaat lopen denk ik wel?
Zelfs dat niet; maar dat gaat dan wel om wandelen en niet om hardlopen moet ik eerlijk zeggen.

• Slickk
Jimbeam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:59:
[...]

Ja eens, van Decathlon weet ik dat ze qua service ook stuk betrouwbaarder zijn.

Alsnog stel ik zo’n aanschaf het liefst nog even uit tot mijn discipline het echt bezwijkt en ik niet meer ‘s avonds laat wil gaan lopen. Tot nu toe gaat dat prima afgelopen jaren. Alleen soms wat lastig om in slaap te komen door het lopen (en eten erna).

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:40

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:53:
[...]

Hmm, bedankt. Eén van de comments komt wel heel erg overeen met het probleem wat deze schoen heeft. In overleg met de webwinkel kon ze hem wel aanmelden als zijnde "defect", mogelijk komt er nog een passende oplossing.

Wel jammer, de schoen loopt prima maar het bovenwerk heeft de pasvorm van een vuilniszak en het randje in de schoen voelde echt onaangenaam. Zelfs na een paar dagen staan de drukplekken nog steeds op haar grote teen :X
Kleine update, de webwinkel (één van de grotere) heeft de Adidas EVO SL (met 10km op de teller) nader onderzocht. Ze vonden de klacht aantoonbaar al kan je je afvragen in hoeverre ze dit echt serieus hebben onderzocht. Maar goed, ze kon deze schoenen omruilen of kiezen voor een restitutie van het aankoopbedrag.

Al met al netjes opgelost zo.

Strava

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 10:57

Galois

1811 - 1832

Morgen de 7H (voor de 15de keer :)) en sinds 2016 elke keer onder het uur gelopen. Wat ook mijn doel is: zo lang mogelijk de veroudering uitstellen en onder het uur lopen :)

Ik heb dit jaar heel keurig een trainingsschema gevolgd (2 maanden) om zelfs onder de 57 minuten te kunnen komen. Ik heb de lat erg hoog gelegd. Denk ik dat ik rond de 57.30 moet kunnen. Vorig jaar had ik ook rond de 57.30, wat een minuutje sneller was dan ik dacht dat ik zou kunnen. Deze minuut dicht ik volledig toe aan de supershoes (Vaporfly). Ik denk dat het lopen op deze schoenen of niet, dat het ongeveer een minuut uitmaakt.

Maar goed... vorige week vrijdag ben ik door mijn rug gegaan en sindsdien maar 1 testloopje gedaan (9 km op 5:30/km) om te kijken hoe het ging. Verder niet hardgelopen. Dat ging op zich wel en het gaat nu wel beter met mijn rug, maar ik heb nog wel veel last.

De fysio zegt dat het geen probleem is om te lopen, zolang de pijn niet uitstraalt naar mijn benen of het steken zijn. Dat is het niet, dus ik ga morgen maar kijken wat het wordt. Ik pas mijn doel niet aan en probeer weg te gaan op die 57 minuten. Hopelijk lukt het en houd ik er geen ergere blessure aan over...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Welke loopband van de Decathlon gaat het over? Kan het niet terug vinden..

• Jimbeam
Zipro Pacto:

Maar Is maar een van de vele modellen (voor hij straks is uitverkocht als ik hem wil kopen >:) )

[ Voor 22% gewijzigd door Jimbeam op 15-11-2025 13:43 ]

Hosky maximist

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:14:
[...]

niet meer van toepassing

[ Voor 17% gewijzigd door Philo Melos op 15-11-2025 14:58 . Reden: nmvt ]

• Juancho
Vanmiddag een heerlijke LSD run gedaan van 20km. Target pace was 6"30-6"35 maar uiteindelijk gemiddeld 6"25 gelopen. Conditioneel prima te doen, merk dat ik sterker wordt dus prima om op dat gebied de volgende fase in te gaan (30km doel eind dit jaar).

Merkte wel dat mn hamstrings en kuiten wat stijf werden dus ik moet goed oppassen en echt met kleine stapjes progressie maken. Conditioneel kon ik de run wel doortrekken tot 25km denk ik maar m'n lichaam is er duidelijk nog niet klaar voor. En dat geeft niet, dat komt hopelijk vanzelf.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:10
Vanmiddag lekker buitengespeeld in het Reichswald, net over de grens ten zuidoosten van Nijmegen.
Ruim een hm (21,8km om precies te zijn) met 340 hoogtemeters en regelmatig vrij grof terrein. Is toch andere koek dan die aangeharkte Nederlandse bospaadjes oOo was ik effe vergeten haha. Wel leuk

https://connect.garmin.co...042761?share_unique_id=41

Sfeer foto (op makkelijk pad)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvVfVtvyzfHm3XYNo-yOYcayxgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0Ov1xgmV8jJgmRoWR7HZolD.jpg?f=fotoalbum_large

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
Het gaat gebeuren, mijn eerste marathon wordt de Midwinter marathon. Zit qua training helemaal goed dus ben blij dat ik een startbewijs heb kunnen krijgen. De komende koude periode even doorzetten qua trainen, maar ik heb er zin in!

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13 - iPhone 17 Pro

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:12
Hier sinds juni aan het hardlopen geslagen om na 2x een hernia in korte tijd wat kilo’s kwijt te raken en conditie op te bouwen.

Met vrienden in september een 16km mud masters gedaan wat mij prima afging, en destijds ook aangemeld voor de 7 heuvelennacht.

Deze was dus gisteravond. In tussentijd flink wat sneller geworden. Mijn destijds opgegeven verwachte eindtijd was 60 min. Mijn startvak was “Roze”, vermoedelijk het langzaamste vak? Helemaal goed. Ik wist ook niet wat te verwachten met de hoogtemeters ect.

Vooraf qua pacing een doel van rond de 6:00/km opgemaakt, iets onder de 45 min leek me een leuke eindtijd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzgNaapLf97crXEygzIOYE0xrec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNgbz2BuDvW95tNbVFU8BZ60.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal prima gelukt dus :) Beetje carb loaden de avond vooraf en met goede moed vertrokken. Zeer content met de eindtijd. Gemiddeld op 5:25 uitgekomen en er had nog wel een paar seconde winst hier en daar ingezeten. Ongemerkt toch best wat bezig geweest met zig-zaggen tussen de mensen met langzamere pace door. Maar ik klaag niet. Ik heb een leuke en gezellige avond gehad, content met m’n eindtijd en ben er volgend jaar zeker weer bij!

Nu doortrainen en uitbouwen. Volgende doel is de CPC 1/2 marathon Den Haag in maart.

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 15:44
Straks de 7-heuvelenloop. Onder het uur is net te optimistisch, dus doel is daar in de buurt. En dan is het sinds gisteren ineens een stukje kouder. Wel of niet korte mouwen?

• Hartloper
Koolhydraten stapelen is niet echt nodig voor wedstrijden onder de 90 minuten, maar het kan ook geen kwaad.
Leuk het eerste verslag, wie volgt ?

@abbeyrules korte mouwen !

• Rikkie8
  • Laatst online: 23:22
abbeyrules schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:20:
Straks de 7-heuvelenloop. Onder het uur is net te optimistisch, dus doel is daar in de buurt. En dan is het sinds gisteren ineens een stukje kouder. Wel of niet korte mouwen?
Kort, wel van tevoren een trui oid meenemen, kun je in startvak achterlaten en later ophalen.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 10:57

Galois

1811 - 1832

abbeyrules schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:20:
Zeker kort-kort. En al helemaal als je rond een uur gaat lopen. Je hebt het misschien 10 minuten frisjes, maar verder niet.
Ik loop ‘m ook vandaag en ik ga met een singlet.

In het startvak inderdaad een warme trui aan die ik dan over de hekken leg. Als je dan finisht, kan je deze weer pakken (tip: onthoud ter hoogte van welk huisnummer: de finish ziet er verbazingwekkend toch heel anders uit altijd 🤣).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Roet
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:06:
[...]

Ja eens, van Decathlon weet ik dat ze qua service ook stuk betrouwbaarder zijn.

Alsnog stel ik zo’n aanschaf het liefst nog even uit tot mijn discipline het echt bezwijkt en ik niet meer ‘s avonds laat wil gaan lopen. Tot nu toe gaat dat prima afgelopen jaren. Alleen soms wat lastig om in slaap te komen door het lopen (en eten erna).
Niet per se op jou gericht maar in het algemeen: Let op dat ook Decathlon veel drop-ship meuk verkoopt van "Partners" die gewoon hun troep op de website van Decathlon verkopen, maar let op; de service/garantie verloopt via die Partner en niet Decathlon. Er gelden dus ook de voorwaarden en garantie van die partner.

De gemiddelde influencer reviewed overigens dit soort dingen niet; die doen alleen een verkooppraatje. Dat ze het review noemen zou wat mij betreft verboden moeten worden :-(. Zinnen als 'De fabrikant die dit product heeft gestuurd heeft geen inspraak op de video en heeft deze video niet gezien voor publicatie!' krijg ik enorme jeuk van, want dat hoeft die fabrikant ook helemaal niet, immers hij zorgt voor inkomen voor de influencer, die zou wel gek zijn als hij het product afkraakt. Ik zit zelf in dit wereldje en de marges die gedraaid worden op kwalitatief ondermaatse meuk is ongekend. /rant

Heb je al eens geprobeerd in de ochtend te lopen? Dat heeft veel voordelen, ik vind het persoonlijk geluk en loop 75% van mijn loopjes tussen 5 en 7.

Wel heerlijk gelopen in de duinen van Noordwijk, wat een mooi gebied is dat toch! _/-\o_ Echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/9bXTwQMkTSbQeZ6BjRmtZpxXjVCEDrpj-g4UO9U9dYU-2048x1536.jpg

Iedereen success met de 7-heveulenloop zometeen, zet hem op en geniet 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 16-11-2025 12:51 ]

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
Vanmorgen 10k in Abcoude bij De Ronde Venen.
Toch weer mooie tijd met enigszins vlakke pace.

https://www.strava.com/activities/16473816576

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 15:44
Tnx voor de tips, kort / kort was inderdaad de goede optie! In het begin fris, maar geen last van warmte.

• kepler
Roet schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:56:
[...]

Niet per se op jou gericht maar in het algemeen: Let op dat ook Decathlon veel drop-ship meuk verkoopt van "Partners" die gewoon hun troep op de website van Decathlon verkopen, maar let op; de service/garantie verloopt via die Partner en niet Decathlon. Er gelden dus ook de voorwaarden en garantie van die partner.

De gemiddelde influencer reviewed overigens dit soort dingen niet; die doen alleen een verkooppraatje. Dat ze het review noemen zou wat mij betreft verboden moeten worden :-(. Zinnen als 'De fabrikant die dit product heeft gestuurd heeft geen inspraak op de video en heeft deze video niet gezien voor publicatie!' krijg ik enorme jeuk van, want dat hoeft die fabrikant ook helemaal niet, immers hij zorgt voor inkomen voor de influencer, die zou wel gek zijn als hij het product afkraakt. Ik zit zelf in dit wereldje en de marges die gedraaid worden op kwalitatief ondermaatse meuk is ongekend. /rant

Heb je al eens geprobeerd in de ochtend te lopen? Dat heeft veel voordelen, ik vind het persoonlijk geluk en loop 75% van mijn loopjes tussen 5 en 7.

Wel heerlijk gelopen in de duinen van Noordwijk, wat een mooi gebied is dat toch! _/-\o_ Echt een aanrader.

[Afbeelding]

Tegenwoordig is het zo moeilijk om goede reviews en goede producten te vinden... Decathlon heeft nooit heel hoog op mn lijstje gestaan en die Moov heeft inderdaad ook wel iets wat niet helemaal klopt naar mijn idee... Maar ja, wat dan wel...

En ik begon met de vraag over de loopband, met als voornaamste eis een simpele loopband voor als ik alleen thuis ben met de kinderen (en de ochtend dus ook geen optie is :P). Ik denk dat ik dan max 10x per jaar op dat ding sta, voor een heel rustig uurtje. Dus ik moet erop passen en hij moet niet na 10x uit elkaar vallen. En makkelijk opbergen.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Je kan bij Decathlon eenvoudig de verkoop "partners" filteren door in de Filter optie bij Verkoper alléén Decathlon aan te vinken.

Dit is een m.i. essentiële standaard handeling bij het zoeken in de producten om inderdaad Decathlon kwaliteit en service te krijgen, en geen third-party meuk. Een ander voordeel is dat je door de bomen het bos weer gaat zien omdat Decathlon per sport een beperkt assortiment heeft met een doorgaans gezonde focus, in plaats van oneindig veel varianten van een producttype in verschillende kleurtjes etc. Kortom de selectie producten die verschijnt is minstens 10x zo klein als zonder filter. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 16-11-2025 17:23 ]

• Juancho
Voor lootjes trekken van sinterklaas/kerst wil ik zo'n trailpack/rugzak kiezen voor het hardlopen. Ik ga vanaf nu over de 20km en dan wil ik ook water mee en wat andere kleine spulletjes (gels/tefeloon/sleutel/regenjasje etc). Maar ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk.

Er zijn er zoveel en ook hele dure maar die wil ik nog niet. Ik wil eerst ervaren hoe het loopt met zon ding op je rug.

Paar eisen:

1. Je moet het amper voelen want ik heb een hele aan geschuif en gedoe tijdens het hardlopen en je wil ook geen irritaties op je huid krijgen. Comfort is dus nogal belangrijk
2. Water liefst via een ingebouwde zak met zo'n slang die je snel en simpel kan pakken en weer kan vastzetten. Dit heeft mijn voorkeur voor 2 losse flesjes die je aan de voorkant kan plaatsen en er steeds moet uithalen
3. Aan de voorkant iig een afsluitbaar zakje voor de telefoon omdat ik die nog wel eens wil pakken voor bijv. de route. Een evt fun regenjasje mag prima in een ruimte op achterkant
4. Iets van reflectie zou handig zijn voor als het schemerig wordt

Ik had dit artikel nog gelezen:

https://all4running.nl/bl...-beste-hardlooprugzakken/

De eerste optie, de Nathan Quick Start 3L
voor beginnende runners, is gelijk al 75 euro. Vind ik veelste duur. Ik zou denken, zo'n type is er toch ook wel bij een Decathlon of dergelijk voor laten we zeggen Max 25-30 euro ofzo? 🤔. Wat duurder mag wel, dan kan ik m'n bol.com bonnen evt aanvullen en dan zelf de juiste/beste kopen.

Iemand tips?

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10
1. Ga passen en koop niet blind.
2. Ik heb nog nooit van mijn leven de flessen voorop eruit gehaald om te drinken. Dat doe je wmb alleen om ze te vullen. Verder kunnen de meeste zakken beide.

Goedkoop is duurkoop. Liever een die goed zit en voldoet aan al je wensen, dan een goedkopere die minder fijn is. Die laatste ga je gegarandeerd niet zoveel gebruiken en tzt vervangen.

If you can see, look. If you can look, observe

• Slickk
Roet schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]

Ik neem mij vaak voor om heel dapper om 5 uur op te staan en voor de ochtendrituelen al een uurtje te lopen.

Alleen de jongste is de laatste weken, eigenlijk sinds ingang wintertijd, al om 5 uur wakker. En tsja, dat is al vroeg genoeg.

‘Gelukkig’ wel wat ruimte ‘s avonds en door peuteropvang kan ik daardoor op de woensdag sinds een paar maanden altijd 25km aftikken. Dat is heel fijn!

Discipline om ‘s avonds te lopen is er ook wel, maar er is niets lekkerders dan ‘s ochtends lopen en de rest van de dag die boost aan energie te voelen. Ach, dat komt wel weer.

Thanks voor die heads up over partners bij Decathlon, ik heb er online nog nooit wat besteld (enkel in de fysieke winkel). Ik dacht dat alleen Amazon en Bol van die partners / dropshippers hadden…

[ Voor 4% gewijzigd door Slickk op 16-11-2025 17:38 ]

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:35
Juancho schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:25:
Voor lootjes trekken van sinterklaas/kerst wil ik zo'n trailpack/rugzak kiezen voor het hardlopen. Ik ga vanaf nu over de 20km en dan wil ik ook water mee en wat andere kleine spulletjes (gels/tefeloon/sleutel/regenjasje etc). Maar ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk.

Er zijn er zoveel en ook hele dure maar die wil ik nog niet. Ik wil eerst ervaren hoe het loopt met zon ding op je rug.

Paar eisen:

1. Je moet het amper voelen want ik heb een hele aan geschuif en gedoe tijdens het hardlopen en je wil ook geen irritaties op je huid krijgen. Comfort is dus nogal belangrijk
2. Water liefst via een ingebouwde zak met zo'n slang die je snel en simpel kan pakken en weer kan vastzetten. Dit heeft mijn voorkeur voor 2 losse flesjes die je aan de voorkant kan plaatsen en er steeds moet uithalen
3. Aan de voorkant iig een afsluitbaar zakje voor de telefoon omdat ik die nog wel eens wil pakken voor bijv. de route. Een evt fun regenjasje mag prima in een ruimte op achterkant

voor beginnende runners, is gelijk al 75 euro. Vind ik veelste duur. Ik zou denken, zo'n type is er toch ook wel bij een Decathlon of dergelijk voor laten we zeggen Max 25-30 euro ofzo? 🤔. Wat duurder mag wel, dan kan ik m'n bol.com bonnen evt aanvullen en dan zelf de juiste/beste kopen.

Iemand tips?
Ik zou inderdaad even fysiek naar een winkel gaan op het 1 en ander uit te proberen en je te laten voorlichten.
Geen idee waar je woont, maar dit lijkt een goede winkel.

https://www.athletesports...pinnacle-featherlite-vest

• Slickk

Paar eisen:

Iemand tips?
Ik zou wel voor zo’n vest gaan met twee soft flasks op de voorkant. Je drinkt terwijl ze er in zitten.

Salomon is top, biedt genoeg aan. 3 liter water mee voor onderweg is echt overkill. Zelfs bij langere trailevenementen heb je aan een liter wel genoeg omdat je dan onderweg bij vult.

Ik zou niet voor een oplossing gaan van €30. Een fatsoenlijke soft flask is al €10 ~ €20 per stuk. Eens met goedkoop = duurkoop.

Salomon Active Skin 4 bijvoorbeeld. Is regelmatig in de aanbieding zodat je er €75 voor betaald i.p.v. €100. Wel goed kijken dat die flessen er bij zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Slickk op 16-11-2025 17:43 ]

• Juancho
Ik woon in Zwolle, ik zal een dezer dagen wel even langs Daka of Run2day gaan. Die zullen vast wel wat opties hebben.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Obv ervaringen hier had ik van de zomer een Salomon Agile 2 gekocht. Maar een vest is niets voor mij.. vind het verschrikkelijk drukkend op de borst en neem dan liever flasks in de tight mee.

Was weer een duur experiment :+

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
@Secsytime heb je dat vest dan niet simpelweg te strak aangesnoerd?

• Juancho
Secsytime schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:05:
Obv ervaringen hier had ik van de zomer een Salomon Agile 2 gekocht. Maar een vest is niets voor mij.. vind het verschrikkelijk drukkend op de borst en neem dan liever flasks in de tight mee.

Was weer een duur experiment :+
Evt aan mij verkopen? 😁

• kepler

Paar eisen:

Iemand tips?
Ik heb een tijdje eentje van de Decathlon gehad (10 jaar terug dat wel), maar die zat toch net niet. Toen ik eenmaal was geswitcht naar een duurdere was ik helemaal om, die zitten echt vele malen beter.

En je hebt net 150 euro verdiend aan het schoenen verhaal, dus budget zat ;)

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:34
Zevenheuvelenloop zit er weer op voor dit jaar!

Vorig jaar net een paar seconden boven het uur gefinisht, dus die teleurstelling een paar weken later goed gemaakt op de Bruggenloop met 59:21.
Dit jaar weer flink getraind voor voornamelijk de Rotterdam en Amsterdam Marathon, maar die progressie neem je natuurlijk ook mee op andere afstanden.
Voor vandaag was het doel in ieder geval sub57.

Ik had geen zin om in Nijmegen helemaal vast te staan met de auto en op zoek te moeten naar een parkeerplaats (iedereen gaat natuurlijk naar die parkeergarages aanbevolen door de organisatie) en ik wil toch altijd een paar km in- en uitlopen, dus had bedacht om de auto in Lent te parkeren en dan warm te lopen naar de start.
Goede keuze, want geen file. gratis parkeren en warming up heb je dan al gehad.

Race ging eigenlijk hartstikke prima, ik vond hem minder heuvelachtig voelen dan vorig jaar, dus dat is een goed teken.. ik weet nog dat ik dat ik vorig jaar best kapot ging richting die 5km, stukje Zevenheuvelenweg en dat stuk naar de 11km, nu liep het tempo natuurlijk wel iets terug maar voelde minder als kapot gaan.
Alleen eerste paar km was het een beetje zoeken naar positie op de weg, want in het midden liep ik mezelf steeds vast op een langzamere voorganger en helemaal links werd ik steeds voorbij geraced door een paar hele snelle jongens.
Gelukkig was dat probleem na zo'n 4km opgelost.
Laatste 3km weer heerlijk naar beneden geknald, dat is toch wel erg fijn aan dit parcours :)
Gefinisht in 56:33, 3,5 minuut sneller dan vorig jaar!
Nu op naar de Bruggenloop voor een sub56!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-XrDXleU-gBKGRxcdOg8WevYvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOf5DVcXYma7GIyq4KvNXd8W.png?f=fotoalbum_large

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gaargod schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:15:
@Secsytime heb je dat vest dan niet simpelweg te strak aangesnoerd?
Tsjah, ben maar een dun mannetje.. anders ging die stuiteren.
Juancho schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:44:
[...]

Evt aan mij verkopen? 😁
Je mag hem overnemen hoor, is 1 keer gebruikt en 1 van de 500ml flasks. Die ander zit nog in het plastic.

• Juancho
Secsytime schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:55:
[...]
Je mag hem overnemen hoor, is 1 keer gebruikt en 1 van de 500ml flasks. Die ander zit nog in het plastic.
Thanks maar ik ga eerst ff wat passen en proberen in een sportzaak zodat ik ook weet welke ik graag wil. Wellicht kom ik bij je terug in PM!

• Roet
Het beste vest is inderdaad diegene die het beste bij je lichaam past; de meeste hebben soortgelijke zakjes etc en verschillen niet zo veel. Passen dus! Lees je even in voor hoe je kunt checken of de maat goed is, voordat je naar de winkel gaat.(bijv zitten de flasks voor op je borst of aan de zijkant).

Ik zou ook niet voor een waterzak gaan maar voor flasks, omdat;
  1. Een zak moeilijker te reinigen is, vooral de slang. Zeker als je sportdrank er in doet.
  2. Een zak is kwetsbaarder, vooral bij het aanhecht punt bij de slang op de zak.
  3. Flasks hebben redundantie, als er eentje lek gaat ben je niet meteen al je vocht kwijt.
  4. Het bijvullen is makkelijker, je kunt bijvoorbeeld een flask eruit halen terwijl je je vest aan houdt en even onder een water tap houden en weer terug doen. Zeker als je rugzak vol zit en je hebt een waterzak moet je je rugzak uit doen, de zak eruit halen om hem ruimte te geven om zich te vullen, en weer terug duwen in de zak.
  5. Je kunt twee verschillende dranken meenemen, bijvoorbeeld water en electrolyten of sportdrank.
  6. Qua gewichtsverdeling is het fijn als er ook wat gewicht aan de voorkant zit en niet alle druk op je rug zit. Dit zorgt ervoor dat het gewicht en de belasting daarvan wat gelijkmatiger verdeeld wordt.
  7. Je kunt makkelijker inschatten hoeveel water je nog hebt, even voelen op beide flasks en je weet het meteen. Bij een zak is dat lastiger.
En nog een paar redenen die ik vergeet, maar wat mij betreft zou ik flasks op zijn minst eens proberen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 16-11-2025 21:16 ]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
Van het weekend voor het eerst in m’n leven 10 kilometer gelopen, haha voor mij best een Mijlpaaltje!

Voelde best prima. Wel beetje last van m’n beiden hielen, denk toch iets teveel klim erin gehad ook.

Nu op zoek naar een goede hardloop horloge, 1 die er ook nog beetje leuk uitziet. Ik denk aan de Garmin Venu 4

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
Sinds ongeveer april dit jaar ben ik met (maar wel appart, want zij studeert in Rotjeknor) onze j9ngste dochter gaan hardlopen. Reden is dat we volgend jaar de Rotterdam wil doen als sponsor loper. Zij is nl haar oom, mijn broertje kwijt geraakt aan kanker.
Nu leek het me niet leuk om een volmjaarvte moeten trainen zonder iets tussendoor.
Dus heb ik ons ingeschreven voor de 7H. Beiden met als streeftijd 1.45 (ja, voor velen van jullie traag) maar ja, je moet ergens beginnen.
Ik kon geen meter heuvel trainen (wonend in Zeeuws Vlaanderen) en was afgelopen 2 maanden ook druk zoekende. Ik ben nl begonnen met meds voor een gierend veel te hoge bloeddruk. En zij trainend 8n Rotjeknor tussen haar studie en 2 baantjes door.
Ik vond het spannend, zou mijn hart ruk gaan doen? Mijn dochter vanaf de start laten gaan, die liet haar strijdplan gelijk los ; rustig beginnen. Ik probeerde me er aan te houden. Mede ook omdat ik geen meter heuvelop ervaring had. Ik had wel in de gaten dat ik iets sneller was dan mijn streeftijd, maar verder eigenlijk niet veel op horloge gekeken. Gewoon lekker lopend, waarbij heuvelop me erg meeviel.(Nu ik terugkijk bleek ik heuvelop maar 20 seconden/km trager te gaan, waarbij ik een minuut had verwacht). Ik had met mezelf afgesproken dat ik na de laatste klim mocht versnellen. En dat dus rustig gedaan vanaf km 12. Na km 13 nog wat versnellen en bij km 14 mocht ik los.

Eindtijd dochter 1.25.58. Ik 1.30.22. En die 22 se onsen baal ik wel van, want blijkbaar zat bij mij een tijd onder 1.30 er in. Zeker als ik naar mijn laatste 3 km tijden kijk; 5.36, 5.27, 4.40.

Maar ok. Gedaan en trots op dochter. En ook wel op mezelf.

En mijn hart? Die heeft geen kikje gegeven, dus dat geeft vertrouwen.

Nu over 4 weken de Rotjeknor Bruggen loop.

• Slickk
Secsytime schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:55:
[...]

Tsjah, ben maar een dun mannetje.. anders ging die stuiteren.

[...]

Ik had ook best wat moeite om die van mij netjes af te stellen, maar de truc zat in het relatief losjes aan de voorkant en dan onderaan de zijkanten strak te doen. Dus dat die flessen meer richting schouder (niet op je schouder) worden getrokken ipv middenrif.

Daarbij na het aandoen van het vest een klein slokje nemen uit beide flessen zodat ze niet meer klotsen.

Ik had ze eerst ook heel strak bij m’n middenrif omdat ze anders te veel bewogen. Nu minder en zo strak mogelijk aan bij de riempjes zijkant van je ribbenkast.

Wie weet nog een poging waard. Of je hebt echt een maat L gekocht terwijl een S prima had geweest, dat weet ik verder niet. :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben sinds eind vorig jaar bezig met hardlopen, in het begin veel binnen op de loopband getraind maar de laatste maanden eigenlijk alleen nog maar buiten wat me eigenlijk toch beter bevalt. Al heeft de loopband wel voordelen om specifieke tempo’s makkelijk consistent te trainen.

Inmiddels voor mezelf al verschillende afstanden gelopen waaronder een paar weken terug een halve marathon in 1:45:40. Maar dat waren altijd door mezelf uitgezette rondjes vanuit thuis, ik had dus nog nooit aan een officiële wedstrijd meegedaan.

Gisteren heb ik voor het eerst wel aan een wedstrijd meegedaan in de vorm van de Zevenheuvelnacht. Voor mezelf had ik vooraf het idee dat ik de 7km graag onder de 30 minuten wilde lopen.

De start was zoals verwacht lastig, in het begin was er simpelweg geen ruimte en was het continu inhouden en gaatjes zoeken om in te halen. Het hielp misschien ook niet echt dat ik (samen met iemand) had ingeschreven op 38:30 dus dat is ook deels eigen schuld. De eerste vlakke kilometer ging uiteindelijk in 4:54.

Kilometer 2 en 3 kwam er wat meer ruimte al bleef het erg druk en in deze kilometers zitten ook de stijgende meters. Op deze stukken uiteindelijk flink wat ingehaald al probeerde ik ook om me niet helemaal op te blazen bergop. Tempo ging ondanks de stijging wel omhoog naar 4:30 en 4:23 maar op dit punt dacht ik eigenlijk te veel verloren te hebben om nog onder de 30 minuten te finishen.

Echter was er nu inmiddels wel veel ruimte en ging het flink naar beneden. Uiteindelijk met een snelle tweede gedeelte waarvan de laatste 2km zelfs onder de 4:00 toch geëindigd op 29:51 volgens de officiële tijdmeting, doel gehaald dus! Laatste kilometer was voor mijn gevoel heel zwaar maar ja tussen al het publiek geef je dan niet meer op en achteraf bleek dat zelfs mijn snelste kilometer in 3:52 (of iets sneller omdat ik na de finish mijn horloge niet meteen uit kreeg via het touchscreen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15SpPGsFJk2-e4jl1AysS-1UKDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXpgvkh3qqCkxoFgY3oF81Xx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ITrXvg7LStHdC0kgJsebSL3sU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1Fe8ZzdxQzKGDl5Jy9DgoCk.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk lekker gelopen met een mooie opbouw in tempo. Bovendien was het een super leuke sfeer om in te lopen met alle verlichting en het publiek.

Achteraf zag ik in Strava dat ik ook nog een PR op de 5km had gelopen (20:40) wat wel representatief is omdat daar zowel de stijging als de daling in zit.

Moet wel zeggen dat ik na deze 7km aardig kapot was, veel meer dan na mijn halve marathon in 1:45. Ondanks dat het relatief kort is vind ik dit soort afstanden vanwege het hoge tempo altijd lastig. Komt misschien ook wel omdat ik weinig op tempo heb getraind tot op heden.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 16-11-2025 22:48 ]

Pagina: 1 ... 407 408 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.