• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-12 16:13
My-life schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:49:
Nu hier Nike Vomero Plus een paar keer genoemd is wil ik er wel op inhaken. Ik zoek schoenen met veel demping voor basis- en herstelsessies voor afstanden tot de HM. Daarbij kwam ik uit op de Hoka Bondi 9. Volgens mij een veilige optie. Een stabiele schoen met veel demping en degelijk gebouwd, zie bijv. https://runrepeat.com/hoka-bondi-9
Later kwam ik ook de Nike Vomero Plus tegen, https://runrepeat.com/nike-vomero-plus. Dit lijkt ook wel een goede optie.

Een groot verschil is volgens mij het materiaal waar de tussenzool van is gemaakt. Bij Bondi 6 is dat 'gewoon' SC-EVA, maar bij Vomero Plus is de vernieuwde ZoomX zool gemaakt van TPE schuim.
De demping van beide schoenen is vergelijkbaar, maar de energieteruggave van de Vomero Plus is groter.

Helaas kan ik geen winkels in de regio vinden die de Vomero Plus hebben staan om te proberen.
Daarnaast lees ik meerdere meldingen, o.a. op https://www.nike.com/nl/t...heren-8V5PhRUR/HV8150-002, over volledig doorgesleten buitenzolen na een paar honderd kilometer. Dat zou voor mij te snel zijn.

Iemand ervaringen met of suggesties?
Bij de Nike link die je geeft zie ik 11x 5 sterren reviews en niemand die daar iets over noemt?

RunRepeat geeft aan dat het ‘gemiddeld’ is. Gezien de zool erg lijkt op de Invincible, verwacht ik niet per se problemen. Buitenzool slijt vaak sneller als je wat zwaarder bent en veel op de hak landt naar wat ik heb gezien bij andere schoenen.

Nike is niet zo goed in buitenzolen, zeg maar het laatste stukje rubber op de schoen dat contact maakt met de grond. Daar zijn Adidas en Saucony beter in. Alsnog scoort Nike met de Vomero Plus gemiddeld, dus verwacht dat ze prima 800~1000km of meer meegaan.

Hoka heb ik geen ervaring mee en ken verder niemand die erop loopt dus kan daar geen input op geven.

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14
Slickk schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:29:
[...]

Bij de Nike link die je geeft zie ik 11x 5 sterren reviews en niemand die daar iets over noemt?

RunRepeat geeft aan dat het ‘gemiddeld’ is. Gezien de zool erg lijkt op de Invincible, verwacht ik niet per se problemen. Buitenzool slijt vaak sneller als je wat zwaarder bent en veel op de hak landt naar wat ik heb gezien bij andere schoenen.

Nike is niet zo goed in buitenzolen, zeg maar het laatste stukje rubber op de schoen dat contact maakt met de grond. Daar zijn Adidas en Saucony beter in. Alsnog scoort Nike met de Vomero Plus gemiddeld, dus verwacht dat ze prima 800~1000km of meer meegaan.

Hoka heb ik geen ervaring mee en ken verder niemand die erop loopt dus kan daar geen input op geven.
Adidas met name de schoenen met Continental-rubber zijn slijtvast.

• Slickk
A-Waxxx schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:32:
[...]

Adidas met name de schoenen met Continental-rubber zijn slijtvast.
Slijtvast is zeker een belangrijke factor voor een goede buitenzool, maar er zijn meer. Tractie (oftewel, glijd je onderuit in een bocht of niet :+ ) is daar ook één van. Daar vind ik Adidas met hun Continental rubber nog weer beter dan Saucony. Tegelijk loop ik nu vooral snelle loopjes op de Nike Zoom Fly 6 en voelt dat een stuk vertrouwder dan de Saucony Speed waarmee ik wel eens onderuit ben gegaan in een natte bocht.

Dusja, over het algemeen vind ik qua buitenzool Adidas > Saucony > Nike, maar per model wil het nog wel eens verschillen.

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-12 21:37
Vraagje; ik heb nu alleen 'gewone' hardloopschoenen om alle loopjes op te doen (Hoka Mach 6 + Adidas Supernova). Stel dat ik nu echt als ik een keer een wedstrijdje loop of op ga voor een PR een 'snelle' schoen wil is een Nike Zoomx Vaporfly Next% dan iets?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[...]

Als je een andere kleur dan de eerste of laatste kiest staan er vreemd genoeg 361 reviews. Er zijn ook meldingen over het loslaten van de lusjes voor de veters, maar dat lijkt me een duidelijk geval voor garantie.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06
[...]

Adidas ja, het Continental rubber wordt over het algemeen als het beste beoordeeld. Saucony.. mwuah. Mijn Saucony Ride 18s hebben als het nat is duidelijk minder grip dan mijn Nike Zoom Fly 6. Volgens mij is het Puma (Pumagrip) dat ook goed scoort op dit gebied maar die heb ik zelf nooit geprobeerd i.v.m. pasvorm.

• Slickk
ArjenIsM3 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:03:
[...]

Adidas ja, het Continental rubber wordt over het algemeen als het beste beoordeeld. Saucony.. mwuah. Mijn Saucony Ride 18s hebben als het nat is duidelijk minder grip dan mijn Nike Zoom Fly 6. Volgens mij is het Puma (Pumagrip) dat ook goed scoort op dit gebied maar die heb ik zelf nooit geprobeerd i.v.m. pasvorm.
Helemaal eens! Qua slijtvastheid vind ik Saucony > Nike, maar qua tractie/glibberigheid vind ik Nike > Saucony. Die kleine 'nopjes' op de Zoom Fly 6 helpen daar zeker mee.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Slickk schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:25:
[...]

Helemaal eens! Qua slijtvastheid vind ik Saucony > Nike, maar qua tractie/glibberigheid vind ik Nike > Saucony. Die kleine 'nopjes' op de Zoom Fly 6 helpen daar zeker mee.
Eens! Al vind ik de Zoom Fly 6 ook weleens spannend op een natte baan. Er is hier in de buurt ook zo'n mooie, rode fietssnelweg (Wikipedia: Snelfietsroute F344) met nog relatief nieuw asfalt. Die is ook knap glad als 't nat is! Maar daar hoor ik vaker lopers over klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 10-11-2025 14:32 ]

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:26
MiKeZZa schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:52:
Vraagje; ik heb nu alleen 'gewone' hardloopschoenen om alle loopjes op te doen (Hoka Mach 6 + Adidas Supernova). Stel dat ik nu echt als ik een keer een wedstrijdje loop of op ga voor een PR een 'snelle' schoen wil is een Nike Zoomx Vaporfly Next% dan iets?
IIRC was er eerst de Vaporfly 4%, dan de Vaporfly Next %, dan de Vaporfly Next %2.
Vanaf de 3 liet Nike het woord Next vallen, die heten gewoon Vaporfly 3 en Vaporfly 4.

(Alleen all4running blijft nog spreken over de Vaporfly Next 3% en de Vaporfly Next %4.)

Ik heb al die versies gehad. De Vaporfly 3 is een goede marathonschoen maar stilaan uitverkocht.

De Vaporfly 4 is een lichte en goede wedstrijdschoen voor alle afstanden tussen 5 km en halve marathon, waar je zeker sneller mee gaat lopen dan met je huidige schoenen.
In tegenstelling tot alle vroegere Vaporflies mist hij de demping om er een echte marathonschoen van te maken.

• Aggo
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 04-12 17:04
ArjenIsM3 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:03:
[...]

Pumagrip staat nog een tikje hoger aangeschreven dan het Continental rubber in de meeste reviews. Ik heb Puma Deviate Nitro Elite 3 en Adizero EVO SL, kan niet zeggen dat ik daar veel verschil tussen voel vwb grip in de nattigheid. Vorige week een 5k vol gas (17.52) op de Puma's, rode/natte klinkers en redelijk wat bochten, geen probleem qua grip.

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:48
Ik heb zojuist nog een aanbieding gekregen om mee te doen aan de marathon Rotterdam, voor woensdag beslissen. Maar er is dus een tweede (?) wave uitnodigingen eruit gedaan.

• InZane
  • Nu online
nii3k schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:12:
Ik heb zojuist nog een aanbieding gekregen om mee te doen aan de marathon Rotterdam, voor woensdag beslissen. Maar er is dus een tweede (?) wave uitnodigingen eruit gedaan.
Ja klopt, er zijn lopers die hun startbewijs niet hebben geclaimd, dus vandaar :)

• MiKeZZa
Hartloper schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:14:
[...]

IIRC was er eerst de Vaporfly 4%, dan de Vaporfly Next %, dan de Vaporfly Next %2.
Vanaf de 3 liet Nike het woord Next vallen, die heten gewoon Vaporfly 3 en Vaporfly 4.

(Alleen all4running blijft nog spreken over de Vaporfly Next 3% en de Vaporfly Next %4.)

Ik heb al die versies gehad. De Vaporfly 3 is een goede marathonschoen maar stilaan uitverkocht.

De Vaporfly 4 is een lichte en goede wedstrijdschoen voor alle afstanden tussen 5 km en halve marathon, waar je zeker sneller mee gaat lopen dan met je huidige schoenen.
In tegenstelling tot alle vroegere Vaporflies mist hij de demping om er een echte marathonschoen van te maken.
Nou heb ik (momenteel) geen marathonambities... Dus dat past prima.

Alleen ik zie nu een 'zoomx vaporfly next% 3' en een 'vaporfly next%'. Jij zegt dus eigenlijk dat de 1e niet bestaat (daar moet ik next weg denken) en de 'next%' is wat ouder?

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:26
Een Next% zonder cijfer bij is inderdaad al enkele jaren geleden.
De laatste nieuwe Vaporfly is de 4, dat zal wel degene zijn waar je naar aan het kijken bent.
Als je nog ergens een Vaporfly 3 zou vinden, ook een heel goede schoen !

[ Voor 18% gewijzigd door Hartloper op 10-11-2025 19:39 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

MiKeZZa schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:52:
De Nike Vaporfly's zijn zeker lekkere schoenen. Ik heb de 4 en die bevallen erg goed. Erg licht en behoorlijk stabiel voor de voor en middenvoetlander. Als je een haklander ben zou ik hem afraden. Dan is hij erg onstabiel (ervaring van een loopmaatje).

Sinds kort heb ik ook een paartje Puma Deviate Nitro Elite 3. Deze schoen heeft wat meer demping en voelt echt als een rakketje aan je voeten. De prijs is ook vriendelijk, heb een paar kunnen scoren voor €160 bij 365 rider. Valt voor mij een halve maat groter dan normaal dus heb een halve maat gedownsized.

Systeem | Strava

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:10
Nog even een schoenentip:

De Superblast 2 bij Passa Running (voormalige Running Direct)in de blauwe kleurstelling voor 184 Euro. Met de code RUNNINGNL10 (zat bij het laatste Running magazine) nu voor 166 Euro. Heb ze gelijk besteld, denk niet dat ze ooit goedkoper gaan worden.

En...daarmee gaan mijn Asics Megablast maat 44 in de verkoop mocht er nog iemand interesse hebben. 200km op gelopen en uiteraard een factuur beschikbaar, aangekocht op 1 september jl.

[ Voor 9% gewijzigd door Franciscus7000 op 10-11-2025 21:41 ]

• InZane
  • Nu online
Franciscus7000 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:20:

De Superblast 2 bij Passa Running (voormalige Running Direct)in de blauwe kleurstelling voor 184 Euro. Met de code RUNNINGNL10 (zat bij het laatste Running magazine) nu voor 166 Euro. Heb ze gelijk besteld, denk niet dat ze ooit goedkoper gaan worden.

En...daarmee gaan mijn Asics Megablast 2 maat 44 in de verkoop mocht er nog iemand interesse hebben. 200km op gelopen en uiteraard een factuur beschikbaar, aangekocht op 1 september jl.
Niet slecht! Ik heb daar net vandaag weer een paartje Novablasts besteld :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:12

En...daarmee gaan mijn Asics Megablast maat 44 in de verkoop mocht er nog iemand interesse hebben. 200km op gelopen en uiteraard een factuur beschikbaar, aangekocht op 1 september jl.
Jammer, niet in mijn maat verkrijgbaar (47). Mijn Nimbus 26 zitten op 600km en dit lijkt mij wel een interessante opvolger.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Waarom doe je de schoen weg, en wat is je maat voor de Superblast 2?

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:10
Roet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 06:36:
[...]

Waarom doe je de schoen weg, en wat is je maat voor de Superblast 2?
Bovenwerk is compleet ander materiaal tov de Novablast (waar ik al jaren op loop) en Superblast. Rekt niet mee. Geen probleem indien je de juiste hebt maar ik had ze een halve maat groter moeten kopen denk ik. Het is net niet comfortabel genoeg. Loop altijd op een 44 in Asics.

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:15
Franciscus7000 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:33:
[...]

Bovenwerk is compleet ander materiaal tov de Novablast (waar ik al jaren op loop) en Superblast. Rekt niet mee. Geen probleem indien je de juiste hebt maar ik had ze een halve maat groter moeten kopen denk ik. Het is net niet comfortabel genoeg. Loop altijd op een 44 in Asics.
Het bovenwerk is vrij strak idd, gaat net aan goed bij mij terwijl 44.5 altijd prima is bij Asics voor mij.
Helaas ook net nieuwe superblast 2's gekocht en toch een stuk duurder uit dan met de korting :(
Eergisteren voor het eerst op gelopen..

[ Voor 3% gewijzigd door Hillshade op 11-11-2025 10:01 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:30
Even een vraagje over een aangemaakte route in Google My Maps. Ik heb daar een route aangemaakt (op basis van een route die ik op Strava tegen kwam en iets aangepast heb. Deze heb ik opgeslagen en kan ik nu inzien als kaart. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik nu die route kan openen/zien in Google Maps en dus ook de route kan starten als ik die wil gaan lopen. Iemand een idee?

Edit: het gaat er dus om dat ik Maps op de telefoon kan aanzetten tijdens de run.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 15:11 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• InZane
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:20:
Even een vraagje over een aangemaakte route in Google My Maps. Ik heb daar een route aangemaakt (op basis van een route die ik op Strava tegen kwam en iets aangepast heb. Deze heb ik opgeslagen. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik nu die route kan openen/zien in Google Maps en dus ook de route kan starten als ik die wil gaan lopen. Iemand een idee?
Waarom zou je Google Maps willen gebruiken? Je hebt toch een Garmin horloge?

• Juancho
InZane schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:23:
[...]

Waarom zou je Google Maps willen gebruiken? Je hebt toch een Garmin horloge?
Ik heb geen fatsoenlijke navigatie op mijn Garmin (FR265) dus wil gewoon de route starten via Maps zodat ik iig af en toe even kan kijken of ik nog goed loop. Dus daarom Maps.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• InZane
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:28:
[...]

Ik heb geen fatsoenlijke navigatie op mijn Garmin (FR265) dus wil gewoon de route starten via Maps zodat ik iig af en toe even kan kijken of ik nog goed loop. Dus daarom Maps.
Hm oke, ik heb vaak genoeg leuke routes gelopen met m'n oude FR230, FR245 en Fenix 6. Ging op zich prima. Ze hadden geen van alle kaarten, zoals m'n FR965 dat wel heeft, maar op zich was het altijd wel goed te volgen.

Wat je Google Maps vraag betreft: Dat weet ik zo niet :P

• Juancho
InZane schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:33:
[...]

Hm oke, ik heb vaak genoeg leuke routes gelopen met m'n oude FR230, FR245 en Fenix 6. Ging op zich prima. Ze hadden geen van alle kaarten, zoals m'n FR965 dat wel heeft, maar op zich was het altijd wel goed te volgen.

Wat je Google Maps vraag betreft: Dat weet ik zo niet :P
De FR265 toont alleen pijlen wat ik persoonlijk niks vind. Ondertussen heeft Maps ook een app voor Garmin, maar dat is hetzelfde verhaal met pijlen. Maar navigatie was dan ook geen selectiecriteria voor mij toen ik de Garmin kocht. Op langere LSD runs neem ik toch altijd wel mijn telefoon mee dus dan wil ik gewoon de route die in Maps staat kunnen starten (waarbij je gelijk via je oortjes de navigatie hoort).

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 14:53 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:47:
[...]

De FR265 toont alleen pijlen wat ik persoonlijk niks vind. Ondertussen heeft Maps ook een app voor Garmin, maar dat is hetzelfde verhaal met pijlen. Maar navigatie was dan ook geen selectiecriteria voor mij toen ik de Garmin kocht. Op langere LSD runs neem ik toch altijd wel mijn telefoon mee dus dan wil ik gewoon de route die in Maps staat kunnen starten (waarbij je gelijk via je oortjes de navigatie hoort).
De FR265 toont toch precies de route en je eigen loop? Is voor 99% meer dan voldoende tijdens (hard)lopen? Vriend heeft de FR965 met kaarten maar we hebben wel geconcludeerd dat voor navigeren in buitengebied/bergen/natuur de FR265 even goed werkt.

Alleen in stedelijke omgeving met veel wegen mis je de kaartachtergrond.

Ik loop in het buitenland vaak hard met de FR265, echt ideaal met route gemaakt in Strava.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Roet
  • Nu online
Ik heb aardig wat trials gelopen in het buitenland met de FR265 en het lijntje is wat mij betreft duidelijk genoeg; vaak zijn er weinig andere paden dichtbij dus is de vorm van de lijn indicatief genoeg om de route te volgen. Een kaart is fijner, maar het is zeker te doen?

Ik heb een FR970 gekocht voor navigatie in steden in het buitenland, want dan liggen de straten te dicht bij elkaar om makkelijk de juiste route te lopen (maar het zou alsnog kunnen denk ik).

• Juancho
vandermark schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:02:
[...]

De FR265 toont toch precies de route en je eigen loop? Is voor 99% meer dan voldoende tijdens (hard)lopen? Vriend heeft de FR965 met kaarten maar we hebben wel geconcludeerd dat voor navigeren in buitengebied/bergen/natuur de FR265 even goed werkt.

Alleen in stedelijke omgeving met veel wegen mis je de kaartachtergrond.

Ik loop in het buitenland vaak hard met de FR265, echt ideaal met route gemaakt in Strava.
Ieder zijn ding maar dat was ook verder niet mijn vraag. Persoonlijk wil ik het graag gewoon op Maps kunnen zien. En je zou toch denken, een (geimporteerde) kaart zou je toch gewoon moeten kunnen starten in Google Maps zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 15:05 ]

• vandermark
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:04:
[...]

Ieder zijn ding maar dat was ook verder niet mijn vraag. Persoonlijk wil ik het graag gewoon op Maps kunnen zien. En je zou toch denken, een (geimporteerde) kaart zou je toch gewoon moeten kunnen starten in Google Maps zelf?
Jij vertelde iets wat niet klopt, daar reageer ik vooral op.
De FR265 toont alleen pijlen wat ik persoonlijk niks vind
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:04:
[...]
En je zou toch denken, een (geimporteerde) kaart zou je toch gewoon moeten kunnen starten in Google Maps zelf?
Hoe zie je dat voor je? Dat er een Google Maps app draait op de Garmin? Dat is toch wel vrij veel gevraagd. Enige wat de Google Maps app nu doet is de meldingen van Google Maps op je telefoon doorzetten naar je Garmin, gebruik ik tijdens fietsen, best handig af en toe :)

[ Voor 34% gewijzigd door vandermark op 11-11-2025 15:09 ]

• Roet
  • Nu online
Is dit niet het relevante artikel wat je zoekt? https://support.garmin.com/en-US/?faq=KrKdkFDgkz5cMcqghYnTo6

• Juancho
vandermark schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:06:
[...]

Jij vertelde iets wat niet klopt, daar reageer ik vooral op.

[...]
? wat klopt er niet dan? Ik heb toch echt geen kaart, maar alleen pijlen. Zowel van Garmin zelf als de Maps app op de Garmin.

• Juancho
Nee wat dat gaat over de Maps app op de Garmin die ook alleen de afslag geeft in pijlvorm. Wellicht is mijn vraag daarom wat offtopic maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige hardloper ben die graag een geïmporteerde kaart wil starten op zijn of haar mobiel om de route te kunnen volgen.

Edit: wellicht was mijn eerste post niet duidelijk: ik wil Maps draaien op de telefoon tijdens de run.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 15:11 ]

• vandermark
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:08:
[...]

? wat klopt er niet dan? Ik heb toch echt geen kaart, maar alleen pijlen. Zowel van Garmin zelf als de Maps app op de Garmin.
Je ziet niet alleen pijlen: De FR265 laat je route duidelijk zien en laat ook zien wat je eigen loop is. Daarmee kun je goed zien hoe je moet lopen en welke bochten/afslagen eraan komen. Dat is veel meer dan pijlen van de Google Maps app op je Garmin

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/ggjTvmzhkUKjn8M8pQQmhN.jpg

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:51
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:10:
[...]
ik kan me niet voorstellen dat ik de enige hardloper ben die graag een geïmporteerde kaart wil starten op zijn of haar mobiel om de route te kunnen volgen.
Heb je hier wat aan? Heb het zelf niet getest.
https://webapps.stackexch...that-ive-saved-to-my-maps

Maar zou gewoon Komoot of een andere navigatie-app op m'n mobiel gebruiken.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Juancho
TheOmen schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:12:
[...]

Heb je hier wat aan? Heb het zelf niet getest.
https://webapps.stackexch...that-ive-saved-to-my-maps

Maar zou gewoon Komoot of een andere navigatie-app op m'n mobiel gebruiken.
Heb ondertussen de route al in Komoot gekregen (je kan het daar ook veel fijner/makkelijker aanpassen dan in Maps) en idd vanuit Komoot kan je hup de navigatiestarten. Ga ik dat zaterdag gebruiken. Thanks iig!

@vandermark even voor mijn beeld, hoe laat Garmin het dan zien als je je datascreen aan hebt staan? Krijg je dan iets voor een afslag dan bijv. de navigatie in beeld die daarna weer verdwijnt? Of hoe werkt dat? Ik zit namelijk het liefst zo min mogelijk aan mijn watch tijdens een run dus de hele tijd op en neer tussen datascreen en navigatie lijkt me erg irritant.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 11-11-2025 15:34 ]

• vandermark
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:32:
[...]

Heb ondertussen de route al in Komoot gekregen (je kan het daar ook veel fijner/makkelijker aanpassen dan in Maps) en idd vanuit Komoot kan je hup de navigatiestarten. Ga ik dat zaterdag gebruiken. Thanks iig!

@vandermark even voor mijn beeld, hoe laat Garmin het dan zien als je je datascreen aan hebt staan? Krijg je dan iets voor een afslag dan bijv. de navigatie in beeld die daarna weer verdwijnt? Of hoe werkt dat? Ik zit namelijk het liefst zo min mogelijk aan mijn watch tijdens een run dus de hele tijd op en neer tussen datascreen en navigatie lijkt me erg irritant.
Er komt tijdens een activiteit waar je navigeert een nieuw dataveld met de route beschikbaar. Je kan aanzetten dat er trillingen bij een afslag zijn. Tijdens rennen heb ik 99% van de loop dat dataveld aanstaan. De rest blijft gewoon beschikbaar.

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:49
Afgelopen weekend een 10km wedstrijd gelopen. Was een toffe cross door de bossen, en mijn eerste echte 10km wedstrijd, volledig onverhard en met een paar heuveltjes tussendoor.
De wedstrijd vooral op gevoel proberen te lopen en daarbij geen moment naar m’n hartslag gekeken. Wel de rondetijden in de gaten gehouden om het tempo een beetje in de gaten te houden. Na twee van de 4 rondes stond de teller op 23:25, dit voelde best pittig maar eens zien of dit vol te houden was. Uiteindelijk tempo vast kunnen houden en in 46:40 gelopen. Mooie tijd en achteraf gezien aardig kunnen pushen, hartslag gemiddeld rond de 180 waarbij m’n lt2 op 174 ligt.
Vorig jaar liep ik bij dezelfde wedstrijd de 5km in 25:30 dus een mooie progressie geboekt :)

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-12 09:33
Juancho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:28:
[...]

Al eens via runningmaps.nl geprobeerd
Kun je een route maken of van een ander overnemen en op je horloge zetten
Zo doe ik het met polar

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Davem3 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:12:
[...]

Onbekende pagina

Bedoel je .eu?

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 11-11-2025 21:36 ]

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09
maartend schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:35:
[...]

Onbekende pagina

Bedoel je .eu?
runnermaps.nl

Jezus saves and takes half damage.

• vandermark
  • Nu online
Davem3 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:12:
[...]

Kun je een route maken of van een ander overnemen en op je horloge zetten
Zo doe ik het met polar
Dat is enkel een alternatief voor het maken van je route. Je Garmin 265 krijgt er niet ineens andere navigatie mogelijkheden mee toch? Dat was hier het punt/discussie.

Edit, even snel gekeken maar als ik het zo even snel zie kan je alleen maar 'plakken' aan wegen en niet handmatig iets doen?

[ Voor 12% gewijzigd door vandermark op 12-11-2025 08:18 ]

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00
Poeh poeh. 12km in een uurtje, zonder uit zone 2 te komen. De marathon vorm is er nog wel geloof ik _/-\o_

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Bedankt voor de code. Heb een paar Sonicblast en Novablast besteld voor in totaal €230. Lekkere deal zo!

De Novablast is mn daily trainer en dus al bekend.

De Sonicblast heb ik op de gok gekocht. Lijkt een lekkere duurloop en interval schoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brakkie op 12-11-2025 11:11 ]

Systeem | Strava

• MiKeZZa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/955k0v465ZO4RfTBuqi7oQjUwYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbtFOGYWetaACdMaZ1WijdBT.jpg?f=fotoalbum_large

vs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OufJs-R29zyNIGEFqdXOUQgeK1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQaP6PmiHQEsOlm0UtTavj9r.jpg?f=fotoalbum_large

Toch leuk om te zien wat (inmiddels 1,5 maand) alleen maar onder de aerobe drempel lopen doet met iemand die al jaren liep, maar blijkbaar totaal verkeerd liep.

Waar 1,5 maand geleden het tempo zo'n 45 seconden per km lager lag kroop de hartslag daar gedurende 10 km toch al stevig omhoog (zo'n 15 slagen) en vanmorgen op 15 km vrijwel geen verval. Lekker gevoel!

[ Voor 33% gewijzigd door MiKeZZa op 12-11-2025 12:35 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Slickk schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:56:
[...]

Je moet inderdaad een beetje geluk hebben, soms is in een andere kleur je maat nog wel beschikbaar. En wie weet dat richting Black Friday / Cyber Monday er andere korting is met nieuwe voorraad.

In het wit is die bijvoorbeeld nog wel in alle maten voor deze prijs beschikbaar.
Aangezien ik een herinnering had ingesteld kreeg ik gisterenavond een mailtje van Zalando omdat mijn maat weer op voorraad was. Door de aanbieding van 25%, de SINGLES22 korting van 22%, en een cadeaubon via ING punten van 100 euro met 15% korting uiteindelijk 87,50 euro betaald voor een paar Vomero Plus schoenen. :*)

Als het goed is komen ze morgen binnen, ik ben benieuwd :P .

Bedankt voor de tip @Slickk!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12 13:38
MiKeZZa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:35:
[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]

Toch leuk om te zien wat (inmiddels 1,5 maand) alleen maar onder de aerobe drempel lopen doet met iemand die al jaren liep, maar blijkbaar totaal verkeerd liep.

Waar 1,5 maand geleden het tempo zo'n 45 seconden per km lager lag kroop de hartslag daar gedurende 10 km toch al stevig omhoog (zo'n 15 slagen) en vanmorgen op 15 km vrijwel geen verval. Lekker gevoel!
Ik ervaar dit zelf ook, de lagere buitentemperatuur zal er ook wel wat mee te maken hebben?

• Slickk
My-life schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:44:
[...]

Aangezien ik een herinnering had ingesteld kreeg ik gisterenavond een mailtje van Zalando omdat mijn maat weer op voorraad was. Door de aanbieding van 25%, de SINGLES22 korting van 22%, en een cadeaubon via ING punten van 100 euro met 15% korting uiteindelijk 87,50 euro betaald voor een paar Vomero Plus schoenen. :*)

Als het goed is komen ze morgen binnen, ik ben benieuwd :P .

Bedankt voor de tip @Slickk!
Altijd welkom! Zalando heeft dankzij dat soort combinaties af en toe de scherpste aanbiedingen. Heb zelf geen ING maar bij Primera was er eenzelfde actie met Zalando cadeaubonnen. :)

Zelf de Vomero Plus en met binnenkort wat trail runs ook de Adidas Agravic Terrex Speed (jaja, hele mond vol) gehaald. Ook voor €90 ipv €180 adviesprijs (en bij Zalando stond die al op €135). Die laatste zou een soort trail variant van de Boston moeten zijn en die vond ik heel fijn als snelle schoen.

• MiKeZZa
blubbers schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:48:
[...]

Ik ervaar dit zelf ook, de lagere buitentemperatuur zal er ook wel wat mee te maken hebben?
Dat hoop ik niet, ik hoop dat het in mijn noeste arbeid zit 🤣

Denk dat de cracks in dit topic wel helderheid kunnen verschaffen? Maar ik weet wel zeker dat de arbeid óók een rol speelt…

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-12 22:29

DikkeBMW

Live '25

Recentelijk in een opwelling een paar km gaan hardlopen (voor het eerst in een jaar of 4, oprecht geen idee waarom, haha!) Ik merkte dat de drempel vrij laag is, en wil dit nu eigenlijk wat vaker oppakken. Kleding/schoenen etc heb ik onderhand wel om mee te beginnen, maar ik zat een beetje te klooien met mijn telefoon. Waar stoppen jullie de telefoon tijdens het rennen?
Los van het wel of niet hebben van een rits, vind ik het in de broekzak niet prettig zitten. Een (heup)tasje draag ik niet, aangezien ik niet ver of lang ren. Ik zie wel eens mensen met een soort band op de bovenarm, maar dit oogt oncomfortabel. Iemand ervaringen hiermee?

fookin mad fer it

• MiKeZZa
DikkeBMW schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:42:
Recentelijk in een opwelling een paar km gaan hardlopen (voor het eerst in een jaar of 4, oprecht geen idee waarom, haha!) Ik merkte dat de drempel vrij laag is, en wil dit nu eigenlijk wat vaker oppakken. Kleding/schoenen etc heb ik onderhand wel om mee te beginnen, maar ik zat een beetje te klooien met mijn telefoon. Waar stoppen jullie de telefoon tijdens het rennen?
Los van het wel of niet hebben van een rits, vind ik het in de broekzak niet prettig zitten. Een (heup)tasje draag ik niet, aangezien ik niet ver of lang ren. Ik zie wel eens mensen met een soort band op de bovenarm, maar dit oogt oncomfortabel. Iemand ervaringen hiermee?
Ja. Erg oncomfortabel. Ik zweer bij zoiets als een FlipBelt...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

JT

VETAK y0

Ik meld mij hier ook maar eens na een vrij abrupte semi-stop eind vorig jaar toen het ineens wat minder ging. Ik heb toen in 3 maanden een keer of 8 gelopen, tussen alle zieke dagen door. Flinke terugval in conditie, dat was wel balen. Inmiddels heb ik al wel weer 11km gelopen, maar nog wel op lager tempo. Nu ben ik bezig met snelheid opbouwen, ik wil 10km in een uur kunnen lopen. Alleen m'n lichaam doet de laatste tijd een beetje moeilijk, veel vermoeidheid. 36 minuten lopen doe ik al wel net onder de 6:00, dan wel grotendeels off-road. Nu weer even de weg naar herstel zien te vinden; vandaag kwam ik niet verder dan 6:20 36 minuten lang na een week rust.

Ik heb inmiddels een shirt van Icebreaker, gemaakt van deels merinowol en deels lyocell. Misschien dat sommigen nog weten dat ik een paar jaar terug postte met een vraag over jeuk en uitslag bij hardlopen door kleding. Voor het geval iemand hier ook mee te maken krijgt, ik heb het gevoel dat dit shirt erg huidvriendelijk is.
Littlegupper schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:41:
Afgelopen weekend een 10km wedstrijd gelopen. Was een toffe cross door de bossen, en mijn eerste echte 10km wedstrijd, volledig onverhard en met een paar heuveltjes tussendoor.
De wedstrijd vooral op gevoel proberen te lopen en daarbij geen moment naar m’n hartslag gekeken. Wel de rondetijden in de gaten gehouden om het tempo een beetje in de gaten te houden. Na twee van de 4 rondes stond de teller op 23:25, dit voelde best pittig maar eens zien of dit vol te houden was. Uiteindelijk tempo vast kunnen houden en in 46:40 gelopen. Mooie tijd en achteraf gezien aardig kunnen pushen, hartslag gemiddeld rond de 180 waarbij m’n lt2 op 174 ligt.
Vorig jaar liep ik bij dezelfde wedstrijd de 5km in 25:30 dus een mooie progressie geboekt :)
Volgens m'n Garmin heb ik momenteel een relatief hoge VO2Max, ik denk dat ik daarom enige weken terug zonder problemen boven de 180 heb gelopen voor meerdere minuten. Tot ik thuis kwam en toen klapte ik helemaal in elkaar :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Laat ik een wedervraag stellen: waarom een telefoon mee?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Slickk
JT schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:11:
Ik meld mij hier ook maar eens na een vrij abrupte semi-stop eind vorig jaar toen het ineens wat minder ging. Ik heb toen in 3 maanden een keer of 8 gelopen, tussen alle zieke dagen door. Flinke terugval in conditie, dat was wel balen. Inmiddels heb ik al wel weer 11km gelopen, maar nog wel op lager tempo. Nu ben ik bezig met snelheid opbouwen, ik wil 10km in een uur kunnen lopen. Alleen m'n lichaam doet de laatste tijd een beetje moeilijk, veel vermoeidheid. 36 minuten lopen doe ik al wel net onder de 6:00, dan wel grotendeels off-road. Nu weer even de weg naar herstel zien te vinden; vandaag kwam ik niet verder dan 6:20 36 minuten lang na een week rust.

Ik heb inmiddels een shirt van Icebreaker, gemaakt van deels merinowol en deels lyocell. Misschien dat sommigen nog weten dat ik een paar jaar terug postte met een vraag over jeuk en uitslag bij hardlopen door kleding. Voor het geval iemand hier ook mee te maken krijgt, ik heb het gevoel dat dit shirt erg huidvriendelijk is.

[...]

Volgens m'n Garmin heb ik momenteel een relatief hoge VO2Max, ik denk dat ik daarom enige weken terug zonder problemen boven de 180 heb gelopen voor meerdere minuten. Tot ik thuis kwam en toen klapte ik helemaal in elkaar :+
Wat is je overweging om je te focussen op die 6:00 pace? Ik denk dat je beter 6:30~6:45 kunt gaan lopen zodat je beter op kunt bouwen richting langere tijd hardlopen. Dan klapt die vermoeidheid er ook niet zo in als je je lichaam onder stevige stress zet. Die snelheid komt vanzelf zodra je consistent 2 á 3x per week loopt.

• JT

JT

VETAK y0

Slickk schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:18:
[...]

Wat is je overweging om je te focussen op die 6:00 pace? Ik denk dat je beter 6:30~6:45 kunt gaan lopen zodat je beter op kunt bouwen richting langere tijd hardlopen. Dan klapt die vermoeidheid er ook niet zo in als je je lichaam onder stevige stress zet. Die snelheid komt vanzelf zodra je consistent 2 á 3x per week loopt.
Als ik mij richt op de afstand dan loop ik over een paar weken weer 11km. Alleen wel op een lage snelheid waar ik eerder 11km in een uur deed. Een tijdlang heb ik 2-3 keer per week gelopen, alleen de laatste paar weken vanwege vermoeidheid wat minder, 1-2 keer per week. Voor alle duidelijkheid, de vermoeidheid komt niet (alleen) van het hardlopen denk ik ;)

Ik heb het idee dat ik in de ziekteperiode veel harder heb ingeboet op snelheid dan afstand. Toen ik het weer serieuzer op ging pakken begon ik ook zonder problemen op 5-6km ononderbroken. Wel lage snelheid. Wellicht omdat ik in die periode waar ik kon toch nog wat heb hardgelopen. Dus daarom focus ik mij nu weer een beetje op snelheid bij begin zone 4 (van de 5) qua hartslag. En ik vind het ook leuk om daar resultaat in te boeken :) En als ik dan consistent rond de 6:00 een uur lang zit dan wil ik weer verder met afstand opbouwen en dan ga ik er inderdaad vanuit dat snelheid ook wel meegroeit.

Of zie jij het nog steeds anders na bovenstaand verhaal?

Edit: @Slickk Ben nog steeds wel benieuwd naar je mening :)

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 14-11-2025 09:38 ]

Ecodan warmtepomp

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Er zijn veel korte broeken te vinden met extra zakjes (zoeken op trail shorts), en tegenwoordig hebben naar mijn idee de meeste lange tights ook vaak vakjes voor telefoons.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik heb meerdere van deze, waar de telefoon achterin gaat. Daar voel ik helemaal niks van tijdens het rennen.
https://www.decathlon.nl/...312194?mc=8677751&c=Grijs

• Juancho
vinom schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:02:
[...]

Ik heb meerdere van deze, waar de telefoon achterin gaat. Daar voel ik helemaal niks van tijdens het rennen.
Ik zoek zoiets maar dan idealiter nog met een ingebakken broekje, zeker straks in de winter. Zo'n 2in1 broekje zeg maar 😁.

Al kan je natuurlijk ook een losse tight onder een normale korte broek doen.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12 15:40

uFx

JT schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:12:
[...]
Deze discussie is al vaker voorbij gekomen, maar een telefoon mee heeft voor diverse mensen veel voordelen:
  • Veel flexibeler met wat je eventueel wil luisteren (muziek, podcast, etc)
  • Foto's maken van de omgeving tijdens je route, doe ik zelf erg vaak!
  • Handig in geval van een noodsituatie, zowel bij jezelf als bij een ander
  • Delen van je locatie met anderen zonder dat je een duurder horloge nodig hebt met simkaart
  • Je kunt meteen je noodinfo op je lockscreen zetten (contactgegevens, medicijnen, aandoeningen). Bij een horloge kan dat vaak ook maar werkt minder intuïtief voor eventuele hulpverleners.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• JT

JT

VETAK y0

uFx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:13:
[...]

Deze discussie is al vaker voorbij gekomen, maar een telefoon mee heeft voor diverse mensen veel voordelen:
  • Veel flexibeler met wat je eventueel wil luisteren (muziek, podcast, etc)
  • Foto's maken van de omgeving tijdens je route, doe ik zelf erg vaak!
  • Handig in geval van een noodsituatie, zowel bij jezelf als bij een ander
  • Delen van je locatie met anderen zonder dat je een duurder horloge nodig hebt met simkaart
  • Je kunt meteen je noodinfo op je lockscreen zetten (contactgegevens, medicijnen, aandoeningen). Bij een horloge kan dat vaak ook maar werkt minder intuïtief voor eventuele hulpverleners.
Er zijn zeker redenen, maar ik was even benieuwd welke redenen de poster heeft :)

Ecodan warmtepomp

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

Stewie!

Keen must die!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Verheug me enorm op wat 2026 gaat brengen. Blijf conditie opbouwen en versnellen. Gemiddeld elke maand in de Alpen, voor loopjes met hoogtemeters, en probeer het een gewoonte te maken om 3-4 keer per week in de ochtend mijn ronde te maken. Tempo van de normale rondjes lag begin van het jaar >6min/km, inmiddels 4:45. Met deze vooruitgang en plezier, hoop ik volgend jaar een marathon onder de 3 uur 20 te kunnen eindigen.
[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]

Super, doe je goed. Mooi om je eigen vooruitgang zo meetbaar te hebben, enorm motiverend!
En wat knap hoe je in enkele weken tijd zoveel vooruit kan gaan. Dan vraag je je af, als je zo doorgaat, waar je over enkele maanden staat!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Lululemon pace breaker lined, heerlijke broek, telefoon achter rits op je been/heup, voel je niet zitten. Genoeg ruimte voor gelletjes en andere zooi tijdens een lange run/marathon.

https://www.eu.lululemon....prod11400110_color=035487

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-12 22:29

DikkeBMW

Live '25

[...]

Primair voor muziek, en voor Strava (geen smartwatch momenteel). En ook voor geval van nood is het natuurlijk fijn.
kepler schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:00:
[...]

Er zijn veel korte broeken te vinden met extra zakjes (zoeken op trail shorts), en tegenwoordig hebben naar mijn idee de meeste lange tights ook vaak vakjes voor telefoons.
vinom schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:02:
[...]

Dank voor de tips! Ik heb niet eerder gekeken naar ren-specifieke shorts. Als het een wat strakker zittende broekzak is kan dat wellicht ook prima werken. Mijn shorts waarin ik nu sport zijn wat ruimer, en daar bungelt de telefoon nogal; zit te los.
Stewie! schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:26:
[...]

Lululemon pace breaker lined, heerlijke broek, telefoon achter rits op je been/heup, voel je niet zitten. Genoeg ruimte voor gelletjes en andere zooi tijdens een lange run/marathon.

https://www.eu.lululemon....prod11400110_color=035487
Deze is wel aan de prijs, aangezien ik pas net begin, ga ik dan toch eerst voor de goedkopere Decathlon optie. Zeker ook aangezien ik niet direct lange afstand ambities heb :P

[ Voor 20% gewijzigd door DikkeBMW op 12-11-2025 21:33 ]

fookin mad fer it

• Juancho
[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]

Weer een voorbeeldje dat die langere maar langzame runs zo mega belangrijk zijn voor je progressie. Hoe erg het soms ook tegen je nature in gaat. Mooi man! 🙏

Ik ga dit weekend voor het eerst een LSD run doen van 20km, al een mooie route klaar staan! Voel me sterk, de 17km van vorig weekend ging heerlijk dus ik verwacht dat 20km in hetzelfde tempo (rond de 6"30-6"45) geen probleem zal zijn. En dan begint m'n road to 30km echt serieus te worden!

• Juancho
[...]

Hier gaat de telefoon altijd mee tijdens de wekelijkse LSD run. Al is het alleen maar voor evt navigatie maar vooral en heel belangrijk: veiligheid in geval van nood.

Bij interval en tempolopen neem ik de telefoon lang niet altijd mee.

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12 14:47

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Vandaag voor het eerst weer eens echt lekker gelopen na 19 october. Heb de afgelopen weken wel wat kortere loopjes gedaan, maar had toch elke keer het gevoel van een vermoeidheid en zeurtjes & pijntjes die duidelijk signalen waren dat ik nog niet helemaal hersteld was van de marathon. Ondanks dat ik dus heel aardig (zonder kramp/pijn/blessures) door de marathon heen ben gekomen, geeft mijn lijf me wel terug dat ik erg diep heb moeten gaan om het zo simpel te laten lijken. Enfin, vandaag dus wél lekker gelopen; ging weg zonder plan; gewoon 1 1/2 uur rennen, tenzij het lijf eerder aangaf dat het er nog geen zin in had. rustig begonnen met een tempo rond de 6:30, maar dat ging eigenlijk best heel aardig. had niet perse de behoefte om in zone 2 te blijven lopen, dus al snel merkte ik dat ik telkens aan het versnellen was zonder dat dat echt moeite koste.. de eerste 5 gingen in 6:30 gemiddeld, om vervolgens de volgende 5 in 6:16 te lopen. de laatste 5 gingen in 6:04 gemiddeld. da's aanzienlijk sneller dan het tempo waarop ik getrained heb de afgelopen maanden in aanloop naar de marathon toe (7m/km) :) ondanks het geringe gemiddelde aantal km in de voorbereiding (de 8 weken voor de marathon gemiddeld 30km p/w) gaan we dus gestaag vooruit. inmiddels zit ik ook bijna op mijn hoofddoel voor dit jaar: 10³km. nog 38 km te gaan :)
loopje van vandaag --> (https://www.strava.com/activities/16438205618)

[ Voor 3% gewijzigd door kwakke01 op 13-11-2025 00:17 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tijdens trainingen en de meeste wedstrijden heb ik geen telefoon mee, voor muziek en betalingen/ov gebruik ik mijn Garmin horloge.

Af en toe neem ik hem wel mee en dan heb ik goede ervaringen met SP connect, je hebt dus wel een hoesje + band nodig (ik gebruik het ook op de fiets).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:40
Juancho schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:06:
[...]

Ik zoek zoiets maar dan idealiter nog met een ingebakken broekje, zeker straks in de winter. Zo'n 2in1 broekje zeg maar 😁.

Al kan je natuurlijk ook een losse tight onder een normale korte broek doen.
Losse tight kan, maar ik vind deze hardlooponderbroek ook zeer comfortabel tijdens het hardlopen.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik heb 1x een zweepslag gehad terwijl ik op zondag ochtend 8 uur een kilometer of 5 van huis was met een scherpe snijdende oostenwind bij 3 graden. Ik kon niet meer hardlopen dus moest wandelend naar huis omdat ik geen telefoon bij had om de baas te bellen. Na 3 kilometer kwam de eerste auto langs en die wilde me gelukkig naar huis brengen. Ik heb het nog nooit zo koud gehad.

Sindsdien altijd telefoon mee.

• Juancho
karazz schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:20:
[...]

Losse tight kan, maar ik vind deze hardlooponderbroek ook zeer comfortabel tijdens het hardlopen.
Ik bedoel het meer voor extra warmte/ondersteuning voor liezen/bovenbenen tijdens je run. Had ik met voetballen vroeger ook vaak. Is net wat comfortabeler dan alleen een los broekje en minder warm dan en lange tight (idealiter loop ik hard in korte broek).

Nike/Adidas running hebben wel van die 2:1 shorts maar die vind ik vooral fijn tijdens een wedstrijdrun. Voor de langere LSD runs neem je toch wat spulletjes mee en die kan je in die broeken amper of niet kwijt. Daarom nu maar vaak een losse korte tight + normale korte sportbroek.

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:15
Getver, misschien in mn piekweek voor de zevenheuvelen toch shin splints opgelopen. Ik twijfel, want het voelt niet helemaal als shin splints. Morgen fysio, horen of het nog kan of niet en wat er aan de hand is.

• InZane
  • Nu online
WizzlerNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:21:
Ik heb 1x een zweepslag gehad terwijl ik op zondag ochtend 8 uur een kilometer of 5 van huis was met een scherpe snijdende oostenwind bij 3 graden. Ik kon niet meer hardlopen dus moest wandelend naar huis omdat ik geen telefoon bij had om de baas te bellen. Na 3 kilometer kwam de eerste auto langs en die wilde me gelukkig naar huis brengen. Ik heb het nog nooit zo koud gehad.

Sindsdien altijd telefoon mee.
En zelfs als je een telefoon bij je hebt, kun je nog de pech hebben dat ze niet bij je kunnen komen met een auto.
Iets met een zweepslag begin 2021, middenin de witte route (13 km) van het paleispark in Apeldoorn. Dat was nog een aardig stuk strompelen terug naar de ingang en met een paar graden boven nul was het op gegeven moment heul errug koud te noemen :X

https://www.strava.com/activities/4665842448

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-12 23:10

Thanks! Was al een lange tijd aan het kijken naar Superblast en dit is echt goeie deal. Gelijk ook maar de Sonicblast bijbesteld :)

Nu maar rustig aan verder opbouwen met lopen :9~

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:56
Voor de liefhebbers, de inschrijving voor de CPC is geopend: https://nncpcloopdenhaag.nl/inschrijven/

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

DKjordy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:01:
[...]

Thanks! Was al een lange tijd aan het kijken naar Superblast en dit is echt goeie deal. Gelijk ook maar de Sonicblast bijbesteld :)

Nu maar rustig aan verder opbouwen met lopen :9~
Het zal wel aan mij liggen maar die code doet het niet meer of zo?

Edit: snap het al, zat op de runningdirect website :+

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 13-11-2025 18:32 ]

Strava

• Vigni
  • Laatst online: 12:53
DaanMc schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:06:
Voor de liefhebbers, de inschrijving voor de CPC is geopend: https://nncpcloopdenhaag.nl/inschrijven/
Bedankt! Had het anders gemist. Dat wordt mijn tweede halve marathon, de laatste was 2019.

• MiKeZZa
Vigni schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:59:
[...]

Bedankt! Had het anders gemist. Dat wordt mijn tweede halve marathon, de laatste was 2019.
De eerste was ook 2019 denk ik 😊

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:57
DaanMc schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:06:
Poh wat een inschrijf prijzen, wat is het voordeel van het lopen van een bekende HM tegenover een lokale? Vaak hebben beide tijdregistratie, prijs lokaal is een fractie van een bekende en het is veel minder druk..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Gynnad schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:14:
[...]

Poh wat een inschrijf prijzen, wat is het voordeel van het lopen van een bekende HM tegenover een lokale? Vaak hebben beide tijdregistratie, prijs lokaal is een fractie van een bekende en het is veel minder druk..
De bekende heeft meer aanzien, geeft de loper iets meer zendtijd op de volgende kring verjaardag ;)

Ik ervaar in ieder geval dat er anders gereageerd wordt op mijn Rotterdam marathon dan op mijn Marathon Brabant.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

CaLeX schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:54:
[...]

De bekende heeft meer aanzien, geeft de loper iets meer zendtijd op de volgende kring verjaardag ;)

Ik ervaar in ieder geval dat er anders gereageerd wordt op mijn Rotterdam marathon dan op mijn Marathon Brabant.
En het is natuurlijk bijzonder als je mag lopen op uitzonderlijke locaties.

• Slickk
[...]

Golazo zit erachter als evenementenorganisator en die staan er wel om bekend dat ze flink verdienen. Beetje marketing er tegenaan, ervoor zorgen dat je ‘prestigieuze’ lopen mag organiseren en iedere deelnemer tikt vrolijk €3/km af.

Sinds COVID is de hardloopbusiness behoorlijk lucratief geworden en mensen betalen graag om mee te lopen in een grote meute.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
InZane schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:29:
[...]

En zelfs als je een telefoon bij je hebt, kun je nog de pech hebben dat ze niet bij je kunnen komen met een auto.
Iets met een zweepslag begin 2021, middenin de witte route (13 km) van het paleispark in Apeldoorn. Dat was nog een aardig stuk strompelen terug naar de ingang en met een paar graden boven nul was het op gegeven moment heul errug koud te noemen :X

https://www.strava.com/activities/4665842448
Wel meteen even je Garmin uitzetten natuurlijk. De pace van het terugstrompelen wil je niet in je data hebben 8) _/-\o_

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12 13:38
MiKeZZa schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:58:
[...]

Dat hoop ik niet, ik hoop dat het in mijn noeste arbeid zit 🤣

Denk dat de cracks in dit topic wel helderheid kunnen verschaffen? Maar ik weet wel zeker dat de arbeid óók een rol speelt…
15 graden kouder doet ook wel wat met je afkoelmechanisme :P

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[...]
Meer publiek? Een parcours wat klopt qua lengte? Betere voorzieningen? Een mooiere medaille? :P
Ik vind beide eigenlijk gewoon prima, ze kennen specifieke voor- en nadelen.

Strava

• InZane
  • Nu online
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 00:15:
[...]

Golazo zit erachter als evenementenorganisator en die staan er wel om bekend dat ze flink verdienen. Beetje marketing er tegenaan, ervoor zorgen dat je ‘prestigieuze’ lopen mag organiseren en iedere deelnemer tikt vrolijk €3/km af.

Sinds COVID is de hardloopbusiness behoorlijk lucratief geworden en mensen betalen graag om mee te lopen in een grote meute.
Als je kijkt naar Rotterdam tegenwoordig, dan red je het al niet eens meer met 3 euro per kilometer.

Maar goed, toch ingeschreven voor de CPC gisteren :+
Heb 'm nog niet eerder gelopen en we gaan weer eens met een leuk groepje. Gelijk ook maar een hotelletje geboekt met de mrs.
Misschien lukt het om revanche te nemen op die halve van Amsterdam afgelopen maand. Die ging niet helemaal zoals gepland.

• InZane
  • Nu online
scrappy.doo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:26:
[...]

Wel meteen even je Garmin uitzetten natuurlijk. De pace van het terugstrompelen wil je niet in je data hebben 8) _/-\o_
"If I collapse, please pause my Garmin" :+

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09
Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 00:15:
[...]

Ik merk dat ik daarom ook misschien geen zin heb om nog een keer voor een Golazo evenement te gaan. De CPC is leuk, maar ik vond het bizar hoe het inschrijf proces nu ook weer gaat, met gestaffelde tarieven en de hoogte ervan. Ik begrijp ook echt wel dat het geheel geld kost, maar dat hele Malieveld circus interesseert me niet, en alles werkt nog wel met vrijwilligers.
Het is natuurlijk voor iedereen een eigen afweging, en een keer een 'grote' doen is zeker leuk, maar ik denk dat ik de kleinere dingen ga aflopen.

Jezus saves and takes half damage.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
vhal schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:04:
[...]

Meer publiek? Een parcours wat klopt qua lengte? Betere voorzieningen? Een mooiere medaille? :P
Ik vind beide eigenlijk gewoon prima, ze kennen specifieke voor- en nadelen.
Mooiere medaille hoeft niet per se, kijk maar naar die van Marathon Rotterdam 2024. Zielloos, niks van de stad er op bijvoorbeeld. Een lege plak met een lintje.

• Slickk
Maupertus schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:07:
[...]

Ik merk dat ik daarom ook misschien geen zin heb om nog een keer voor een Golazo evenement te gaan. De CPC is leuk, maar ik vond het bizar hoe het inschrijf proces nu ook weer gaat, met gestaffelde tarieven en de hoogte ervan. Ik begrijp ook echt wel dat het geheel geld kost, maar dat hele Malieveld circus interesseert me niet, en alles werkt nog wel met vrijwilligers.
Het is natuurlijk voor iedereen een eigen afweging, en een keer een 'grote' doen is zeker leuk, maar ik denk dat ik de kleinere dingen ga aflopen.
De sfeer van een grote marathon of ander loopevenement met veel deelnemers vind ik waanzinnig indrukwekkend, raad ook zeker iedereen aan om zoiets mee te maken.

Maar tegelijk wil ik wel even een tegengeluid laten horen dat we niet alles voor zoete koek moeten slikken want partijen zoals Golazo draaien gewoon miljoenenwinsten. Daar zit weinig liefde voor hardlopen meer bij en de hogere prijzen komen grotendeels door bewuste prijsverhoging (het verkoopt toch wel uit) ipv gedwongen verhoging ivm hogere kosten.

• MiKeZZa
Het is denk ik erg persoonlijk. Voor mij is een grote drukke stad, met alle parkeerellende, OV en drukte van dien een verschrikking. Dat ze vervolgens bizarre bedragen vragen voor iets wat ik ook kan doen in mijn eigen straat (namelijk hardlopen) maak het voor mij erg simpel; dat ga ik echt niet doen.

Wie weet denk ik er oooooit anders over, maar het trekt me to-taal niet. En een ander vindt het machtig, prima toch?

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, als zelfs het NK Marathon in Rotterdam uitverkocht raakt en er een reservelijst opgezet wordt, dan zou je ook kunnen zeggen dat hardlopen steeds populairder wordt. Op zich een goed teken dat mensen gaan sporten maar ik blijf het maar raar vinden dat mogelijk het NK gevuld gaat worden met mensen die ten koste wat het kost Rotterdam willen lopen. Iemand zei eerder dat het alleen de liefhebbers zijn die zich inschrijven maar ik betwijfel dat. Nou heb ik het verre van een wereldtijd op een hele marathon maar je wilt toch geen lopers van 4 a 5 uur op een NK die notabene eerder starten dan de meute in de eerste wave die wel een marathon kunnen lopen in sub 3 of zo...
Shinji schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:15:
[...]
Mooiere medaille hoeft niet per se, kijk maar naar die van Marathon Rotterdam 2024. Zielloos, niks van de stad er op bijvoorbeeld. Een lege plak met een lintje.
hmm....die ziet er wel redelijk kaal uit ja :|

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 14-11-2025 09:32 ]

Strava

• JT

JT

VETAK y0

DikkeBMW schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:31:
[...]

Primair voor muziek, en voor Strava (geen smartwatch momenteel). En ook voor geval van nood is het natuurlijk fijn.
Ah ja. Ok. Ik snap dat je nu misschien geen sporthorloge hebt. En misschien wel nooit want we hebben het heel lang zonder gedaan ;) Ik heb zelf een horloge gekocht dat alles voor hardlopen kan wat ik met mijn telefoon zou willen doen (stats van de route bijhouden, navigeren, muziek ook al werkt dat fijner op de telefoon), Dan hoef ik geen zware units in zakken te hebben of een band die precies daar loopt waar ik zweet ofzo. Nog los van dat ik bedienen veel fijner vind; arm omhoog en bedienen maar in plaats je telefoon uit een ritszakje moeten pakken. Ik loop ook niet in het luchtledige qua route, er is altijd wel iets in de buurt ook al ren ik veel off road. Dus als er wat fout gaat op een goede winterdag met snijdende wind dan kan ik in geval van nood altijd wel ergens terecht.

Als ik al ooit een telefoon mee ga nemen dan zoek ik wel iets kleins. En als ik verder weg ga van de bewoonde wereld zit ik nu te denken, dan is zo een nooddekentje van reflecterend materiaal misschien ook wel een prima idee, weegt niks en is ook erg klein, maar misschien niet eens zo gek naar aanleiding van wat een aantal mensen hierboven hebben beschreven.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

vhal schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:31:
Op zich een goed teken dat mensen gaan sporten
Dat is de vraag; gaan meer mensen sporten of heeft het vooral te maken met overstappen van een andere sport op hardlopen of zelfs erbij?

Ecodan warmtepomp

• InZane
  • Nu online
Shinji schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:15:
[...]

Gelukkig is die van dit jaar wel een stukje mooier, al is ie bij lange na niet zo mooi als die van Amsterdam.

Denk dat ik maar jubileum medailles ga sparen ofzo :P
Begin dit jaar was de 50e Midwinter Marathon, vorige maand 50 jaar TCS Amsterdam en in maart dus 50e CPC.
Ik heb ook nog ergens een 50 jaar jubilileumshirt van de AV, maar dat is alweer 5 jaar geleden.

• Slickk
JT schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:50:
[...]

Als ik mij richt op de afstand dan loop ik over een paar weken weer 11km. Alleen wel op een lage snelheid waar ik eerder 11km in een uur deed. Een tijdlang heb ik 2-3 keer per week gelopen, alleen de laatste paar weken vanwege vermoeidheid wat minder, 1-2 keer per week. Voor alle duidelijkheid, de vermoeidheid komt niet (alleen) van het hardlopen denk ik ;)

Ik heb het idee dat ik in de ziekteperiode veel harder heb ingeboet op snelheid dan afstand. Toen ik het weer serieuzer op ging pakken begon ik ook zonder problemen op 5-6km ononderbroken. Wel lage snelheid. Wellicht omdat ik in die periode waar ik kon toch nog wat heb hardgelopen. Dus daarom focus ik mij nu weer een beetje op snelheid bij begin zone 4 (van de 5) qua hartslag. En ik vind het ook leuk om daar resultaat in te boeken :) En als ik dan consistent rond de 6:00 een uur lang zit dan wil ik weer verder met afstand opbouwen en dan ga ik er inderdaad vanuit dat snelheid ook wel meegroeit.

Of zie jij het nog steeds anders na bovenstaand verhaal?

Edit: @Slickk Ben nog steeds wel benieuwd naar je mening :)
Die snelheid komt vanzelf wel als je genoeg kilometers maakt. Je hebt vooral baat bij veel rustige kilometers en dan een specifieke, korte training waarin je intervallen doet. Het lijkt nu of je beide combineert; namelijk 11km in zone 4 lopen. Dat is niet erg effectief en best vermoeiend voor je lichaam. Ik zou dan eerder gaan voor rustig loopje uitbouwen richting 14km en dan een kort loopje van 6km met 4x 800 meter op hogere snelheid.

Dat soort rustige loopjes zijn ook makkelijker te doen als je vermoeid bent. Van het hardlopen zou je na een tijdje namelijk niet heel erg moe meer moeten worden.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
InZane schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:39:
[...]

Gelukkig is die van dit jaar wel een stukje mooier, al is ie bij lange na niet zo mooi als die van Amsterdam.

Denk dat ik maar jubileum medailles ga sparen ofzo :P
Begin dit jaar was de 50e Midwinter Marathon, vorige maand 50 jaar TCS Amsterdam en in maart dus 50e CPC.
Ik heb ook nog ergens een 50 jaar jubilileumshirt van de AV, maar dat is alweer 5 jaar geleden.
Die van 2024 Rotterdam is hoogstwaarschijnlijk mijn enige, dus ik baal er echt ontzettend van dat er niet eens iets herkenbaars op staat.

• JT

JT

VETAK y0

Slickk schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:42:
[...]

Die snelheid komt vanzelf wel als je genoeg kilometers maakt. Je hebt vooral baat bij veel rustige kilometers en dan een specifieke, korte training waarin je intervallen doet. Het lijkt nu of je beide combineert; namelijk 11km in zone 4 lopen. Dat is niet erg effectief en best vermoeiend voor je lichaam. Ik zou dan eerder gaan voor rustig loopje uitbouwen richting 14km en dan een kort loopje van 6km met 4x 800 meter op hogere snelheid.

Dat soort rustige loopjes zijn ook makkelijker te doen als je vermoeid bent. Van het hardlopen zou je na een tijdje namelijk niet heel erg moe meer moeten worden.
Ik heb eigenlijk m'n hele eerdere opbouw vorig jaar gedaan vooral onderin zone 4 (+- 160bpm) en dat ging best lekker. En nu volg ik het schema van m'n Forerunner, alleen nu het even niet helemaal lekker gaat zie je dat het horloge niet alles registreert; tot voor kort oefende ik 6:05 in drie kwartier met enige maar geen buitensporige inspanning. Dat ga ik nu zeker weten nooit redden maar het horloge blijft het vrolijk aangeven. Niet dat ik er ooit vanuit ging dat ik blind erop kon vertrouwen hoor.

Maar ik denk dat ik gezien m'n huidige gesteldheid (dagelijks last van gebrek aan energie door diverse zaken) misschien even een stapje terug moet doen en een lager tempo moet pakken. Enige vervelende wordt dat plannen dan weer moeilijk wordt omdat ik dan op enig moment 1,5+ uur moet gaan lopen. Dan krijg je keuzes als wel of niet ontbijten met je gezin enzo want die gaan niet zo lang wachten ;) Maar goed, ik ga er eens over nadenken hoe ik het aan ga pakken.

Ecodan warmtepomp

• Slickk
JT schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb eigenlijk m'n hele eerdere opbouw vorig jaar gedaan vooral onderin zone 4 (+- 160bpm) en dat ging best lekker. En nu volg ik het schema van m'n Forerunner, alleen nu het even niet helemaal lekker gaat zie je dat het horloge niet alles registreert; tot voor kort oefende ik 6:05 in drie kwartier met enige maar geen buitensporige inspanning. Dat ga ik nu zeker weten nooit redden maar het horloge blijft het vrolijk aangeven. Niet dat ik er ooit vanuit ging dat ik blind erop kon vertrouwen hoor.

Maar ik denk dat ik gezien m'n huidige gesteldheid (dagelijks last van gebrek aan energie door diverse zaken) misschien even een stapje terug moet doen en een lager tempo moet pakken. Enige vervelende wordt dat plannen dan weer moeilijk wordt omdat ik dan op enig moment 1,5+ uur moet gaan lopen. Dan krijg je keuzes als wel of niet ontbijten met je gezin enzo want die gaan niet zo lang wachten ;) Maar goed, ik ga er eens over nadenken hoe ik het aan ga pakken.
Waarom zou je meteen 1,5 uur moeten gaan? Je kunt toch ook prima 45 minuten of een uur gaan lopen? Zit je zo vast aan die 11 kilometer afstand?

Soms loop ik 2,5 uur, soms een half uur. Iets is beter dan niets. Dankzij de flexibiliteit van hardlopen is dat makkelijker in te passen in het gezinsleven dan een andere sport.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42
Over flexibiliteit en druk gezinsleven gesproken, ik merk dat er soms momenten zijn dat ik thuis moet blijven omdat mn vriendin weg is. Soms ook meerdere dagen/avonden. Allemaal prima natuurlijk, maar ik kan dan (ivm jonge kinderen) niet buiten trainen. Dus ik zit te kijken naar een simpele hardloopband om dan toch nog iets te kunnen trainen:

https://moovvmore.nl/prod...nd-met-helling-inklapbaar

Heeft iemand ervaring met deze? Ik ben zelf 1.86, vraag me vooral af of mn stapgrootte uitkomt. Of andere suggestie?

• KevinK92
  • Laatst online: 12:44
kepler schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:27:
Over flexibiliteit en druk gezinsleven gesproken, ik merk dat er soms momenten zijn dat ik thuis moet blijven omdat mn vriendin weg is. Soms ook meerdere dagen/avonden. Allemaal prima natuurlijk, maar ik kan dan (ivm jonge kinderen) niet buiten trainen. Dus ik zit te kijken naar een simpele hardloopband om dan toch nog iets te kunnen trainen:

https://moovvmore.nl/prod...nd-met-helling-inklapbaar

Heeft iemand ervaring met deze? Ik ben zelf 1.86, vraag me vooral af of mn stapgrootte uitkomt. Of andere suggestie?
Ik heb die thuis staan voor m'n vrouw, dus gebruik hem zelf niet. Wel een paar keer een aantal minuten op gelopen en dat gaat met dezelfde lengte wel prima. Weet natuurlijk niet wat jouw staplengte is ;)
Pagina: 1 ... 407 ... 414 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.