Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Stewie!

Keen must die!

Afgelopen maand heb ik de halve marathon van Breda en de halve marathon van Amsterdam gelopen als voorbereiding op de NYC marathon. Komende zondag is het zover, lang op verheugd.

In Breda wilde ik aanvoelen of de knie weer belast kon worden in een long run, in Amsterdam heb ik nog kunnen experimenteren met het tempo, voeding, combinatie sok+schoen. Heb lang 04:45 min/kim gelopen maar de laatste kilometers had ik het zwaar. Teveel getrained om weer conditie op te bouwen na enkele weken stilstand begin september, en een lichte angst, want ik wilde geen nieuwe blessure oplopen in een trainingsloop. Uiteindelijk 1 uur 46 minuten op de eindstreep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftVIAjcIKCF8cFDJzunzAZEUX9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr2wPyPMggXSawZMN9wxNCBP.jpg?f=fotoalbum_large
In het midden, in het geel/oranje, ren ik

Voor New York geeft het mij een goed gevoel welk tempo ik moet lopen en lang vol kan houden. Heb lang getrained om 3 uur 30 te gaan lopen, heb door de blessure de tijd los gelaten en focus nu op een mooie rit die hopelijk netjes onder de 4 uur wordt afgesloten. En wat is het boffen dat je in zo'n stad mag lopen O+

Heb een nieuw setje Hoka Rocket x 3 gekocht, voor mij de perfecte marathonschoen. Stuk stabieler dan de Cielo of Vaporfly's, en toch lekker licht en snel.

Afgelopen week veel kilometers gemaakt in de Alpen, hoop dat de hoge bruggen in New York daarbij kinderspel zijn. We gaan 't ervaren!

[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 28-10-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

kepler schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:03:
[...]

Verder lopen dan 30km in training, gaat in principe niet oplossen dat je er doorheen zakte na de 30 deze marathon. Je moet goed bedenken wat het probleem geweest is, in principe zijn er twee mogelijk (naast blessure): te hard van start gegaan en/of een voeding/vocht probleem.
Sowieso tempo O-)
Ik heb getraind op 7m/km, en dat was ook de bedoeling. Echter lag het tempo tot de 30km ongeveer een halve minuut onder mn doeltempo..
voor de volgende keer wil ik alleen wel dat mn lichaam de duur van de inspanning herkent. Nu was ook dat nieuw. Wat er dan uiteindelijk uit komt rollen is ondergeschikt. Volgende Marathon staat het proces centraal.

Voeding/vocht ging overigens boven verwachting. Had mn gelletjes mee voor elke 4 km, en dat ging als een trein. Drinken had ik bij me (2×275ml) en die kon ik bij de waterpunten dan weer vullen.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53
kwakke01 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Sowieso tempo O-)
Ik heb getraind op 7m/km, en dat was ook de bedoeling. Echter lag het tempo tot de 30km ongeveer een halve minuut onder mn doeltempo..
voor de volgende keer wil ik alleen wel dat mn lichaam de duur van de inspanning herkent. Nu was ook dat nieuw. Wat er dan uiteindelijk uit komt rollen is ondergeschikt. Volgende Marathon staat het proces centraal.

Voeding/vocht ging overigens boven verwachting. Had mn gelletjes mee voor elke 4 km, en dat ging als een trein. Drinken had ik bij me (2×275ml) en die kon ik bij de waterpunten dan weer vullen.
Sorry maar je vraagt waar kan het aan liggen dat ik kramp krijg en een post later geef je aan dat je pace 30 sec/km te snel was. Waar zou het aan liggen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

WizzlerNL schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Sorry maar je vraagt waar kan het aan liggen dat ik kramp krijg en een post later geef je aan dat je pace 30 sec/km te snel was. Waar zou het aan liggen denk je?
verkeerd gequote denk ik; ik heb nooit gezegd dat ik kramp heb gehad; heb ik ook niet. Ik was gewoon op, leeg.. tempo lag te hoog voor de duur van de inspanning. Iets was ik al verwacht had. Daarom voor de volgende keer in de voorbereiding meer km maken; gemiddeld, maar ook in de longruns :*)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

uFx schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

Toch ben ik daar wel benieuwd naar of dat wel zo is. Ik heb bij mijn vorige marathontraining ook inderdaad niet meer dan 36 km aan één stuk gelopen (met maximale weekvolume rond de 65 km), het meeste in rustig tempo (~45 tot 60 seconden langzamer dan marathontempo). Ik kreeg dus last van kramp tijdens het laatste stuk van de marathon en ik verwacht niet dat dit een vochtprobleem is (genoeg gedronken). Maar mijn spieren zijn die belasting op marathontempo natuurlijk niet gewend op zo'n afstand. Hoe train je daar dan door? Meer kilometers maken op marathontempo? Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed. De langzame duurlopen met lage hartslag heb ik wel onder de knie, en ook in die laatste 10 kilometer was mijn hartslag meer dan prima (rond de 160). Met nog meer langzame kilometers maken train ik niet de spierbelasting op een langere, snellere afstand lijkt me.
Renato Canova zou vol overtuiging zeggen dat je meer lange snelle duurlopen moet doen. Langzame duurlopen zijn goed en onmisbaar voor je basisconditie, maar voor een marathon moet je specifieke trainingen doen, dwz 90-100% marathontempo. Als blokken, als alternations (1k 100% 1k 90% enzovoort). In ieder geval specifiek trainen.

Zie ook: https://www.runnersworld.com/advanced/a20838198/canova-101/

Canova schrijft helaas geen boeken en al helemaal geen schema's voor amateurs, maar het dichtst in de buurt komt Marathon Excellence van John Davis. Het boek is onderweg naar mijn huis dus daar kan ik nog niets over zeggen maar Davis is zo'n beetje de officieuze woordvoerder van Canova's filosofie en heeft altijd goede diepgaande artikelen op zijn blog https://runningwritings.com/

Hij heeft zelfs Canova zo gek gekregen om een blurb te schrijven voor zijn boek. Dan zal het vast wat zijn :p

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24

Infinchible

Woef!

Volgens mij had mijn 'trainer' van 10 jaar geleden een beetje hetzelfde idee. Als ik nu naar mijn trainingen kijk voor de marathon van Spijkenisse 2015, liep ik veel op marathontempo. 3x 7km, 4x 6km, 30km met de laatste 10km op marathontempo etc. In de voorbereiding zelfs nog 31 en 36km trails, waar je toch ook een hogere effort geeft dan bij een rustige duurloop. Tijdens de marathon toen in ieder geval geen last van krampen gehad en zelfs nog een negatieve split behaald, al was dat ook omdat de 2e helft iets meer meewind had.
Wil deze keer in voorbereiding van de Enschede Marathon ook wel meer van dat soort trainingen er weer ingooien. Maar dat is pas na de jaarwisseling, tot dan gewoon de weekvolumes wat proberen op te krikken.

Zelf afgelopen zondag de 10km bij de Diepe hel Holterbergloop gelopen, leuk evenement en was allemaal super geregeld! Duidelijke route-aanwijzingen, voor de auto, maar ook richting de startvakken/omkleden en dergelijke. De loop zelf was een heen-en-weertje, met heel weinig bochten. Alleen toch niet zo'n snel parkoers door wat hoogteverschil en de tegenwind die er deze keer de 1e 5km bij zat. Hierdoor de 2e helft wel kunnen versnellen en alsnog een erg lekkere tijd gelopen van 35'44. Maar 15 seconden boven mijn PR ongeveer. Hopelijk kan ik deze vorm in de winter nog een beetje uitbouwen, vaak wordt het in de winter juist minder en vaker pijntjes enzo. Maar heb nu in ieder geval een mooi doel :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kjEOErby1uRPIqJg8cvqCSbifc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vkjPkZUykOmob5ng7hko9XCK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:41
Het onoplosbare probleem van marathontraining.
Je kan nooit echt trainen voor die laatste 12km van de marathon. Je loopt nooit én zo hard én zo lang. En als je dat toch zou doen, riskeer je je wedstrijd op training te lopen. Of er zo lang van te moeten herstellen dat je de trainingen daarop hypothekeert.

@kenneth
Canova is me bekend. Dat zijn trainingsprincipes werken bij eliteatleten lijdt geen twijfel. Ik heb er alleen mijn vragen bij of we zijn principes wel op amateurs als ons kunnen toepassen.
Het enige wat ik opgepikt heb van Canova is dat ik mijn 30km trainingen iets sneller doe dan de rustige duurlopen. Weliswaar eerder op 85% dan op Canova's 95% van marathontempo, maar goed, die lange duurlopen zijn dan ook niet op mijn wedstrijdschoenen.
Het ziet er een interessant boek uit. Al ga ikzelf de trainingsprincipes waarschijnlijk niet kunnen toepassen wegens te intensief voor mij. Bedankt voor de tip en benieuwd wat je eruit haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hartloper op 28-10-2025 22:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:35
Infinchible schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:44:
Zelf afgelopen zondag de 10km bij de Diepe hel Holterbergloop gelopen, leuk evenement en was allemaal super geregeld! Duidelijke route-aanwijzingen, voor de auto, maar ook richting de startvakken/omkleden en dergelijke. De loop zelf was een heen-en-weertje, met heel weinig bochten. Alleen toch niet zo'n snel parkoers door wat hoogteverschil en de tegenwind die er deze keer de 1e 5km bij zat. Hierdoor de 2e helft wel kunnen versnellen en alsnog een erg lekkere tijd gelopen van 35'44. Maar 15 seconden boven mijn PR ongeveer. Hopelijk kan ik deze vorm in de winter nog een beetje uitbouwen, vaak wordt het in de winter juist minder en vaker pijntjes enzo. Maar heb nu in ieder geval een mooi doel :).

[Afbeelding]
Geinig nog een tweakers die hem gelopen heeft. Ik heb na lange periode zonder hardlopen weer rustig opgebouwd van 0 naar 5k naar 10k en afgelopen zondag ook de Diepe Hel als test gedaan. Het ging beter dan verwacht, ondanks de hoogtemeters en de wind. Garmin gaf aan dat 51 minuten haalbaar moest zijn, het werden er net geen 50. Ik vond het wel een mooie loop alleen jammer van het heen en terug. Volgend jaar ga ik zeker weer lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

kenneth schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:04:
[...]

Renato Canova zou vol overtuiging zeggen dat je meer lange snelle duurlopen moet doen. Langzame duurlopen zijn goed en onmisbaar voor je basisconditie, maar voor een marathon moet je specifieke trainingen doen, dwz 90-100% marathontempo. Als blokken, als alternations (1k 100% 1k 90% enzovoort). In ieder geval specifiek trainen.

Zie ook: https://www.runnersworld.com/advanced/a20838198/canova-101/
...
Thanks! ben tot nog toe (vanaf februari) inderdaad bezig geweest met het neerleggen van een basis, en heb eigenlijk alleen maar duurlopen in zone-2 tempo gelopen. af en toe een versnelling hier en daar, en een kort loopje die wat meer intensief eindigde mag niet echt een plan heten, dus ga me hier eens in verdiepen. werken aan de basis blijft de komende maanden denk ik wel het uitgangspunt, maar als ik eenmaal toe ben aan 'mijn' marathon blok, dan zal ik kijken of ik dit daarin kan integreren. zal dan sowieso van 3x per week naar 4x per week gaan dus meer ruimte om te experimenteren.

-edit- net het artikel in 1 adem uitgelezen; en hou niet eens van lezen ^^. het idee spreekt me erg aan, maar ik vrees dat ik eerst die basis nog goed moet neerleggen; mijn snelste 1/2 marathon (1:58) liep ik 7 jaar geleden nadat ik een jaar redelijk consistent had gelopen (avg 100km/maand). nu lijkt dat nog steeds een dunne basis met 'maar' 25km p/w maar dat waren wel allemaal intensieve kilometers.Wat ik me kan herinneren van die periode is dat mijn loopjes getypeerd konden worden als "niet kapot is niet je best gedaan" dus aan intensiteit geen gebrek. De mix zit hem voor mij het komend jaar dan ook met name in het het uitbouwen van die basis en het verhogen van tempo & intensiteit. eerst maar weer terug zien te komen op een 5km binnen de 25 minuten, 10km binnen de 50, 15km in 1:20 etc. en dan zien waar we komende zomer staan. leuk zo'n reis :)

[ Voor 30% gewijzigd door kwakke01 op 28-10-2025 23:24 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Afgelopen weekend de marathon van Lissabon gelopen :). Afgelopen tijd helaas niet heel veel kunnen trainen (YTD = 1300km) , langste duurloop was 26km en ook wat last van mijn knie gehad, dus een snelle tijd of pr zat er niet in. Doel was lekker lopen en vooral genieten van de omgeving.
Vertrokken op 4:30-4:35 met 3u15 in mijn achterhoofd, dat tempo ondanks de hoogteverschillen best lang vol kunnen houden tot 30km en toen werd het wel echt heel zwaar. Omdat ik mijn pr toch niet zou verbreken ontbrak ook een beetje de motivatie om de pijn te verbijten, dus op langzaam tempo uitgerend.
Uiteindelijk gefinisht in 3u20 , niet heel snelle tijd voor mij , maar wel heel blij dat ik blessurevrij ben gebleven. De volgende dag een hike gedaan van 16km met 500m hoogteverschillen en dat ging best goed, betekent dus dat ik snel herstel en verre van voluit ben gegaan.
Komende week eerst helemaal herstellen en dan pak ik volgende week mijn schema weer op voor de volgende marathon over 2 maanden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:35
Infinchible schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:44:
Volgens mij had mijn 'trainer' van 10 jaar geleden een beetje hetzelfde idee. Als ik nu naar mijn trainingen kijk voor de marathon van Spijkenisse 2015, liep ik veel op marathontempo. 3x 7km, 4x 6km, 30km met de laatste 10km op marathontempo etc. In de voorbereiding zelfs nog 31 en 36km trails, waar je toch ook een hogere effort geeft dan bij een rustige duurloop. Tijdens de marathon toen in ieder geval geen last van krampen gehad en zelfs nog een negatieve split behaald, al was dat ook omdat de 2e helft iets meer meewind had.
Wil deze keer in voorbereiding van de Enschede Marathon ook wel meer van dat soort trainingen er weer ingooien. Maar dat is pas na de jaarwisseling, tot dan gewoon de weekvolumes wat proberen op te krikken.

[Afbeelding]
Leuk om te zien en lezen!

Ik was er zelf ook, voor de HM. Eerste keer dit parcours. Van tevoren veel over gehoord (o.a. de hele autorit heen met wat mensen van een atletiekvereniging :P ) en misschien wel een beetje bang gemaakt zelfs.. maar het viel me uiteindelijk best mee! Het regende en waaide op sommige stukjes en de schoenen sopten lekker na verloop van tijd, maar het mocht de pret niet drukken en 5 minuten van mijn PR afgesnoept eindigend met 1:34:26 (Strava zelfs 1:33:29)! Super blij mee en ik ga toch wel overwegen hem volgend jaar weer op de kalender te zetten. Prachtige door de bossen en over de heide. Kuitenbijters zijn er zeker (het heet niet voor niets de Diepe Hel), maar naar beneden rennen heeft ook zeker zijn charmes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53
kwakke01 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:30:
[...]
verkeerd gequote denk ik; ik heb nooit gezegd dat ik kramp heb gehad; heb ik ook niet. Ik was gewoon op, leeg.. tempo lag te hoog voor de duur van de inspanning. Iets was ik al verwacht had. Daarom voor de volgende keer in de voorbereiding meer km maken; gemiddeld, maar ook in de longruns :*)
Ah Oke, excuus dan haal ik twee verhalen door elkaar!

Blijft wel staan natuurlijk dat het niet gek is dat de tank voor finish al leeg is als je 30 sec te hard loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

WizzlerNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 06:25:
[...]

Ah Oke, excuus dan haal ik twee verhalen door elkaar!

Blijft wel staan natuurlijk dat het niet gek is dat de tank voor finish al leeg is als je 30 sec te hard loopt.
nee inderdaad; de bedoeling was ook dat ik ergens tussen de 6:48 en de 7:00 kon lopen, maar het bloed kroop waar het niet gaan moest O-) enfin; had nooit verwacht dat ik dit tempo al kon lopen, laat staan dat het uiteindelijke verval beperkt bleef tot 30 seconde/km boven mijn initiële doeltempo. ik hield voor de start serieus rekening met het scenario dat ik de laatste 10km echt zou moeten wandelen, maar ben er nu wel over uit dat ik het component voeding schromelijk heb onderschat bij het lopen van lange afstanden. Beetje bij beetje probeer ik de puzzel te leggen die Marathon heet, waarbij alle input die ik hier vind welkom is. zoals in mn vorige post aangegeven begint het meer als een reis te voelen dan een doel op zich, en dat is goed, al heb ik die doelen stiekem wel ;) Eerste doel was Uitlopen, secundaire doel binnen de 5 uur, en tertiaire doel Genieten. aangezien al die doelen al bereikt zijn, dient het volgende doel zich aan: de marathon binnen de 4 uur. Daar zit gelukkig geen tijdsdruk op; ik ga me eens rustig verdiepen in het proces naar een Marathonstart toe, en neem zoals gezegd daar de uitgangspunten van Canova in mee _/-\o_
Merk nu na een week en inmiddels mn eerste 8km na de marathon dat mn lijf toch wel een aardige opdonder te verwerken heeft, en dat het devies voor de komende weken zal zijn om rustig weer te beginnen. Aan de andere kant geeft juist dat ook weer meer glans aan de kreet "Finisher of my masterpiece".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:34
Hartloper schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:45:
Het onoplosbare probleem van marathontraining.
Je kan nooit echt trainen voor die laatste 12km van de marathon. Je loopt nooit én zo hard én zo lang. En als je dat toch zou doen, riskeer je je wedstrijd op training te lopen. Of er zo lang van te moeten herstellen dat je de trainingen daarop hypothekeert.
Nja, dat klopt ook wel in zekere zin, maar ik ben er van overtuigd dat dit wel kan. Voorbeelden genoeg.
Je kunt het hooguit verbeteren door je weekomvang te verhogen en dat is niet voor iedereen weggelegd, tenzij je prof bent en 2x per dag kunt lopen. Dan zou je het tempo in de laatste 10km vast kunnen houden of zelfs versnellen, zoals een beetje Keniaan dat vaak kan doen. Zelf ben ik nu ook aan het zoeken naar iets, waardoor ik mezelf kan verbeteren in die laatste 10-12km.
Guido Hartensveld zei in de laaste Pacer podcast, dat het er om gaat dat je bij een training altijd over moet houden. Dus stel, je hebt 8x1000m, dan zou je op datzelfde tempo er ook 10 moeten kunnen lopen. Of 3 marathonblokken in een lange duurloop, zou je er ook 4 van moeten kunnen lopen. Je zit goed als je dat kan. Klonk voor mij wel als een eye-opener, omdat ik mijn tempo's altijd bepaal op basis van de training, met het gevolg dat ik het laatste blokje altijd met de tong over de baan mijn laatste energie tot uit m'n kleine tenen trek. Daar kan geen blokje meer bij.. ik moet mezelf daar beter in zien te sturen ofzo..

Gisteravond opperde een clubgenoot om mee te doen aan een charity marathon bij ons in de buurt in augustus. Gaat niet om tijd, maar zou wel een mooie duurtraining zijn in de aanloop naar Eindhoven in oktober. Dat leek me wel een goed plan. Ik kijk het nog even aan wat ik er mee ga doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:29
Inspirerend om de verhalen hier te lezen. Nu toch maar eens een vraag voor mezelf stellen, ik hoor graag jullie advies.
In januari ga ik mijn eerste halve marathon lopen, die van Egmond. Drie weken eerder is er een lokale 10km die ik wel zou willen lopen, maar alleen als ik daar voluit kan. Is dat aan te raden of is dat te kort voor die halve marathon?

Even wat cijfers: een jaar geleden liep ik (vrouw, 50+) in december 58min over die 10km, ik zou nu 55min willen lopen, wat volgens Runanalyzer moet kunnen (54 minuten zelfs). In februari liep ik 10EM in 1u34min, daarna geen wedstrijd meer gelopen. Ik train momenteel (meestal) 3x per week (2x duur, 1x interval), in totaal 25-30 km per week. De komende tijd wil ik met regelmaat 1 van mijn 3 trainingen met 8-9km verlengen, maar dat zal niet iedere week gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:35

L23

marana schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:09:
Inspirerend om de verhalen hier te lezen. Nu toch maar eens een vraag voor mezelf stellen, ik hoor graag jullie advies.
In januari ga ik mijn eerste halve marathon lopen, die van Egmond. Drie weken eerder is er een lokale 10km die ik wel zou willen lopen, maar alleen als ik daar voluit kan. Is dat aan te raden of is dat te kort voor die halve marathon?
Dat kan prima 3 weken voor de halve marathon. Het taperen/afbouwen voor de halve marathon kan je 10 a 14 dagen voor de start mee beginnen. Dus met 3 weken te gaan heb je nog genoeg tijd om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Hoe doen jullie het eigenlijk met inschrijven voor de kleinere wedstrijden? Wachten jullie daar het weer af en schrijf je je een week van te voren in of loop je ongeacht het weer?

Zit te kijken om mij in te schrijven voor een 15km in december, maar niet echt veel zin om in de regen te gaan lopen, kou kun je je op kleden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
marana schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:09:

Even wat cijfers: een jaar geleden liep ik (vrouw, 50+) in december 58min over die 10km, ik zou nu 55min willen lopen, wat volgens Runanalyzer moet kunnen (54 minuten zelfs). In februari liep ik 10EM in 1u34min, daarna geen wedstrijd meer gelopen. Ik train momenteel (meestal) 3x per week (2x duur, 1x interval), in totaal 25-30 km per week. De komende tijd wil ik met regelmaat 1 van mijn 3 trainingen met 8-9km verlengen, maar dat zal niet iedere week gebeuren.
Een week van te voren 10km voluit; nee. Een week van te voren 5km voluit; ja, maar liever niet.
Twee weken of langer van te voren 10km voluit; ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:47
Gynnad schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:35:
Hoe doen jullie het eigenlijk met inschrijven voor de kleinere wedstrijden? Wachten jullie daar het weer af en schrijf je je een week van te voren in of loop je ongeacht het weer?

Zit te kijken om mij in te schrijven voor een 15km in december, maar niet echt veel zin om in de regen te gaan lopen, kou kun je je op kleden.
Dat is heel persoonlijk, maar ik ben kamp ongeacht het weer - Iets terug in dit draadje heb ik mijn 'zwem'wedstrijd van 15km gepost en dat vond ik wel een leuke challenge om te doen. Kwam daar één persoon tegen die werd afgevoerd met een warmtedeken, denk dat als je jezelf warm kunt houden (inspannen of jack) maakt het weer mij niet zoveel uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Net even een kort rondje gedaan om de benen los te schudden
Dat schudden ging erg lekker. Moe maar voldaan (direct na de loop); zag de vorige keer dat er een segmentje ligt op mijn normale loopje, dus daar heb ik voor mezelf een goeie banker neergezet :) even opfrissen en dan lekker op de bank de verkiezingen kijken heb ik wel weer verdiend ;)
Strava or it didn't happen ;) Check out my run on Strava: https://strava.app.link/JkIGz60KRXb

-Edit- merk wel dat ik na een korte inspanning snel weer op adem ben, blijkbaar zijn die km van de afgelopen maanden toch niet voor niets _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door kwakke01 op 29-10-2025 21:04 ]

Pagina: 1 ... 404 405 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.