Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij ons werd gisteren de training gegeven door een invaller aangezien de vaste trainer met vakantie is. Opzicht ging de training wel redelijk maar ik had niet het gevoel dat ik mezelf 'lekker kapot' heb gelopen. Wellicht ga ik binnenkort weer naar de dinsdagavond, dan heb ik toch net weer wat meer uitdaging aangezien het gros daar net iets sneller loopt dan ikzelf, in de huidige groep loop ik meestal voorop. Was ook meer een tijdelijke oplossing vanwege het ontlasten van de enkel.

Misschien dat ik deze week zelf een extra training toevoeg om de training van gisteren een beetje te compenseren of ik pak weer lekker de racefiets gezien de temperaturen. Weet iemand of je ergens de geschatte hersteltijd in het horloge nog ergens terug kunt vinden? De sync tussen Garmin en Runalyze is kapodt en in mijn horloge kan ik het nergens terugvinden terwijl hij het aan het einde van de workout wel weergeeft.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48

polthemol

Moderator General Chat
BastiaanN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:23:
Weet iemand of je ergens de geschatte hersteltijd in het horloge nog ergens terug kunt vinden? De sync tussen Garmin en Runalyze is kapodt en in mijn horloge kan ik het nergens terugvinden terwijl hij het aan het einde van de workout wel weergeeft.
bij je trainingstatus kun je dat zien

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

Toppertje

www.davideografie.nl

Kan iemand mij opweg helpen; ik heb begin maart mijn laatste wedstrijd gelopen (halve marathon in 1:37:47). Daarna in april enkel nog wat korte (circa 5km) rustige rondjes gelopen bij gebrek aan een doel...
Vanaf toen wel redelijk wat gefietst, gemiddeld 2 keer in de week.
Nu wil ik toch graag het hardlopen wel weer oppakken en vroeg ik mij af hoe dit het beste te doen, qua conditie zit het wel goed, maar wil natuurlijk niet te hard van stapel lopen en binnenkort geblesseerd raken. Nu heb ik voor mijn idee nooit echt snel last van blessures maar voorkomen is beter dan genezen.

Heeft iemand wat advies of een schema om weer te beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Toppertje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:39:
Kan iemand mij opweg helpen; ik heb begin maart mijn laatste wedstrijd gelopen (halve marathon in 1:37:47). Daarna in april enkel nog wat korte (circa 5km) rustige rondjes gelopen bij gebrek aan een doel...
Nu wil ik toch graag het hardlopen wel weer oppakken en vroeg ik mij af hoe dit het beste te doen, qua conditie zit het wel goed, maar wil natuurlijk niet te hard van stapel lopen en binnenkort geblesseerd raken. Nu heb ik voor mijn idee nooit echt snel last van blessures maar voorkomen is beter dan genezen.

Gezien je begin dit jaar een hm liep, neem ik even aan dat je een aardige trainingsgeschiedenis hebt met hardlopen. Persoonlijk zou ik dan gewoon even kijken hoe het lichaam reageert als je rustig 3x in de week 5k gaat lopen. Je voelt snel genoeg of dat goed gaat of niet. Even 2 weekjes oid aankijken. Indien alle seinen op groen dan zou ik in eerste instantie weer een langere duurloop gaan opbouwen naar een uurtje en daarna de andere 2 loopjes verlengen en daarbij iets van interval toevoegen. Hoeft niet al te gestructureerd, een tempoblokje van 10-15 min na een half uurtje rustig, wat strides, dat soort werk. Evt een rustig dagje erbij plussen als je dat prettig vind. Ik zou niet onder de 3x lopen gaan zitten, dan gaat de progressie traag.

Zaak is vooral even goed een vinger aan de pols te houden en daarvandaan plan te bepalen. Maar indien alles losloopt kan je in 6-8 weken weer helemaal op de rit zijn schat ik. Ik stond door een ongeluk 1,5 jaar stil en heb iets vergelijkbaars gedaan...

Net terug van een herstelhobbeltje na de heuvelsprints van gisteren, nu al warm (@Arjan90 :+ )

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
@Poekie en @Roozzz ik stap al om kwart over 6 in de auto naar het werk, dus dat gaat niet lukken. Thanks voor de tips! Ik ga anders wel pas rond 8 a 9 uur 's avonds de deur uit, dan maar wat later op bed.

@BastiaanN lastig is dat, als je een beetje tussen twee groepen in zit, wees wel voorzichtig zijn met een groep waarin je continu gepusht wordt. Blessures liggen dan op de loer en daar ben je volgens mij wel klaar mee. Kun je in die andere groep goed eigen tempo lopen?

@Toppertje als je in maart een HM liep in een goede tijd, zou ik gewoon even kijken hoe het gaat als je een paar keer 5km loopt in de week, ik zou dat wel 2 a 3x minimaal doen (zodat je in een ritme kan komen). In je conditie zal niet het probleem zijn, maar je pezen moeten mogelijk weer even wat wennen aan de belasting. Tegelijkertijd waren die al gewend aan een flinke belasting als je een HM in 1:37 liep, die pezen zijn niet in 4 a 5 maanden tijd weer "terug bij af", zeker niet doordat je ook gefietst hebt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
BastiaanN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:23:
Opzicht ging de training wel redelijk maar ik had niet het gevoel dat ik mezelf 'lekker kapot' heb gelopen.
Dat gevoel heb ik 99 van de 100 keer niet.
En dat is maar goed ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Totrail schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:59:
Hebben de trailers hier vaak last van teken etc? Zelf vooralsnog niet eigenlijk, maar als ik ga trailen neem ik wel altijd even m'n tangetje mee voor de zekerheid.
Hier een trailer waar de teken dol op zijn. Voor mij alleen geen tekentang, want dat was altijd geklooi. Ik heb een Tekenkaart in de auto en in de badkamer liggen. Schuif je zelfs onder de kleinste teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Arjan90 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:56:
@BastiaanN lastig is dat, als je een beetje tussen twee groepen in zit, wees wel voorzichtig zijn met een groep waarin je continu gepusht wordt. Blessures liggen dan op de loer en daar ben je volgens mij wel klaar mee ;-) Kun je in die andere groep goed eigen tempo lopen?
Ja, die mogelijkheid is er in beide groepen wel. Het zijn vrijwel altijd variaties op interval trainingen waar de snellere lopers aan het eind van de interval weer naar de rest toelopen. Het is alleen dat ik nu continu in mijn uppie voorop loop tijdens die intervallen. In de dinsdagavondgroep loopt ongeveer de helft sneller dan ondergetekende en de anderen zitten rond hetzelfde tempo. Dat voelt een stuk uitdagender al is het risico op blessures natuurlijk wel weer groter, dat ben ik met je eens.
Roadman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:32:
Dat gevoel heb ik 99 van de 100 keer niet.
En dat is maar goed ook...
Misschien een beetje ongelukkig geformuleerd. Ik bedoel dat ik van deze training verwacht dat ik uiteindelijk mijn anaerobe gebied een beetje prikkel. Dat lijkt nu te weinig te gebeuren (Garmin gaf gisteren een 1,9 bijv. voor anaeroob). Als ik met de dinsdagavond groep meeloop voel ik mij aan het einde van de sessie gewoon moe en voldaan. Dat had ik gisteren niet, toen had ik na 15 minuten het gevoel dat ik nog maar een rondje ging lopen. Dat is helemaal prima bij de de overige twee trainingen van de week maar bij deze training verwacht ik een beetje uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
BastiaanN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:15:

[...]

Misschien een beetje ongelukkig geformuleerd. Ik bedoel dat ik van deze training verwacht dat ik uiteindelijk mijn anaerobe gebied een beetje prikkel. Dat lijkt nu te weinig te gebeuren (Garmin gaf gisteren een 1,9 bijv. voor anaeroob). Als ik met de dinsdagavond groep meeloop voel ik mij aan het einde van de sessie gewoon moe en voldaan. Dat had ik gisteren niet, toen had ik na 15 minuten het gevoel dat ik nog maar een rondje ging lopen. Dat is helemaal prima bij de de overige twee trainingen van de week maar bij deze training verwacht ik een beetje uitdaging.
Hmm, mag ik vragen wat je precies voor training voor geschoteld krijgt dan en op welk tempo/intensiteit je die loopt? Als ik zo even gluur op Strava lijkt het op 7x200, 2x400, 600, 800, 600, 400. In principe zou ik niet direct verwachten dat je dat op tempo's loopt waar je daadwerkelijk boven je anaerobe drempel loopt, maar juist er tegenaan. Dus misschien is de verwachting dat je je anaerobe gebied hiermee prikkelt niet helemaal realistisch? Het lijkt mij in ieder geval niet direct het doel van de training als ik zo even snel kijk.

Hoe dan ook, ik zou rustig een groepje opschuiven als ik het zo beluister. Stuk leuker om een beetje "gelijken" rond je te hebben lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@BastiaanN Lekker met de andere groep meegaan dan, gewoon goed blijven luisteren naar je lichaam en niet "opboksen" tegen de rest. Verder eens met Roozzz, tijdens zo'n training zul je niet snel het anaerobe trainen.

Ik heb dat op de vrijdagavond ook: ik loop sinds vorig jaar bij die loopgroep, het is een gezellige groep dus ik en mijn vrouw gingen er nog wekelijks heen ondanks dat het in onze oude woonplaats is. Nadeel van die groep was precies wat jij benoemt: ik liep ver voor op de rest, bij een minutenloop blies ze na 2,5 minuut van de 3 minuten op de fluit zodat ik terug kon lopen. Soms is er nog iemand anders bij die net als ik sneller is, dan is het nog wel te pruimen, maar anders loop je inderdaad wel heel alleen. Ik heb er mede daardoor én omdat ik mijn lange duurlopen in mijn schema mis voor gekozen op vrijdag niet meer daar te trainen maar zelf te lopen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Toppertje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:39:

Ik zou beginnen met 3 keer in de week 3km in een rustig tempo, puur om de pezen weer te laten wennen.

Na deze eerste week gewoon weer opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Roozzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Hmm, mag ik vragen wat je precies voor training voor geschoteld krijgt dan en op welk tempo/intensiteit je die loopt? Als ik zo even gluur op Strava lijkt het op 7x200, 2x400, 600, 800, 600, 400. In principe zou ik niet direct verwachten dat je dat op tempo's loopt waar je daadwerkelijk boven je anaerobe drempel loopt, maar juist er tegenaan. Dus misschien is de verwachting dat je je anaerobe gebied hiermee prikkelt niet helemaal realistisch? Het lijkt mij in ieder geval niet direct het doel van de training als ik zo even snel kijk.

Hoe dan ook, ik zou rustig een groepje opschuiven als ik het zo beluister. Stuk leuker om een beetje "gelijken" rond je te hebben lopen :)
De training van gisteren was eerst een soort estafette-loop waarin je samen met iemand anders uit de loopgroep om en om gaat wandelen/rennen en zodra je elkaar dan weer tegenkomt wissel je om. Dit was die 7x200 meter. Daarna hebben we een pyramide-training gedaan van 2,3,4,3,2 minuten met daartussenin 30,45,60,45,30 sec rust. Dat op een tempo dat je gedurende de hele pyramide vol kunt houden.

Ik denk dat ik inderdaad twee dingen door elkaar heb gehaald, namelijk de anaerobe drempel en het anaerobe gebied zelf. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Vanochtend na het hardlopen gaf mijn Garmin voor het eerst 52 aan als VO2 max.

Zat er al een tijdje aan te komen. Na mijn "sportvakantie" heb ik vorige week relatief weinig gedaan, hierdoor in herstelfase terechtgekomen met als gevolg dat mijn rusthartslag is gedaald naar laag in de 50.

Hardlopen (op een nuchtere maag) ging heel erg gemakkelijk met een lage hartslag. Zelfs een intervalletje aan het eind a 4:30 ging erg soepel. https://www.strava.com/activities/3861341131

Blij mee. Nu hardlopen weer opschalen en fietsen weer afschalen. Doel PR op de 10 en halve marathon in het najaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Zag toevallig net dat het garmin forum ook weer up is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Ai,ik liep vanavond een aantal duizendjes (met 2minuten rust), kreeg ik uit het niets ineens irritatie van m'n rechterenkel. Kon 'm niet meer zonder "pijn" ontspannen afwikkelen. Hier wordt ik niet blij van. Geen idee wat het is en waar het opeens vandaan komt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nou, ik ben ingeschreven voor de halve van Valencia in oktober 2021 8)7

Niet geheel verrassend is hij afgelast en mocht ik mijn inschrijving gratis doorschuiven naar 2021. Nog even wachten op mijn eerste wedstrijd buiten Nederland dus. Aan de andere kant, langer de tijd om in het sub-1h19 vak proberen te komen :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Vraagje. Ik heb een max heartrate test gedaan volgens het onderstaande principe. Ik heb 3x3 gedaan om er gelijk een goede interval sessie van te maken. Nu heb ik 1a2sec. gepiekt op 198bpm bij de laatste interval. Heb wat langer gezeten op 194bpm. Is 198bpm dan wat ik als max heartrate kan invoeren op mijn Garmin horloge?
How can I determine my max heart rate?
Before you set out to determine your max heart rate you should ensure that you are in good health and not dealing with any kind of injury or sickness. Consult a physician if there are any questions related to your health. For a more accurate number run as fast as you can sustain for 3 minutes. Do not stop, but recover with gentle running for 3 minutes and then repeat your 3-minute max effort run. You should reach your max heart rate during your second max effort run.

[ Voor 3% gewijzigd door rutgergron op 05-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Totrail schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:52:
Ai,ik liep vanavond een aantal duizendjes (met 2minuten rust), kreeg ik uit het niets ineens irritatie van m'n rechterenkel. Kon 'm niet meer zonder "pijn" ontspannen afwikkelen. Hier wordt ik niet blij van. Geen idee wat het is en waar het opeens vandaan komt.
Update: enkel wat stijf vandaag. Voelt als overrekte enkelband. Met m'n voetbalachtergrond ken ik dat gevoel wel ;) Ik heb alleen geen idee waar het opeens vandaan komt. Even niet hardlopen dus.
Misschien dat ik wel nog test of wielrennen wel lukt, want dan heb ik nog steeds wat beweging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik sta op dit moment nog ingeschreven voor drie(!) herfstmarathons die vooralsnog doorgaan: Herfstloop in Lopik, en twee hier in Duitsland (Magdeburg en Cuxhaven). Ik hoop dat er tenminste een doorgaat...

Ik ben in de vorm van m'n leven en weet niet hoe lang ik dat nog kan vasthouden (op 't moment lukt 't allemaal goed met familie/werken/trainen, maar 't kost behoorlijk veel tijd). Dus ik wil echt supergraag een echte marathon lopen. Mochten alle drie de marathons worden afgezegd dan wil ik graag een time trial lopen, het liefst vlak (en als 't kan zou een gecertificeerd parcours natuurlijk ook heel mooi zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Komende week op vakantie in de buurt van Kootwijk/Harskamp en zag dat er een Devil's trail is in Kootwijk Radio. Iemand die toevallig daar routes van heeft? Op de site zelf lijken ze (nog) niet te vinden te zijn, wellicht dat het dit jaar de eerste keer is daar een georganiseerd wordt?

Overigens twee weken terug ook maar de Route app gedownload van Natuurmonumenten. Ook wel handig om wat mooie routes op te zoeken. Abonnee geworden maar de gegevens die ik van hun toegestuurd heb gekregen werken niet en tot op heden reageren ze nergens op. Ben benieuwd of die nog werkend gaat zijn voor de vakantie.

[ Voor 35% gewijzigd door Shinji op 05-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 10:00
@Shinji, ik kwam deze even snel tegen op Garmin Connect. "Devil's Trail 17,9k". Misschien net wat je zoekt!
https://connect.garmin.com/modern/course/33996066

[ Voor 18% gewijzigd door Gaargod op 05-08-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@rutgergron er zijn meerdere methoden om je maximale hartslag te achterhalen, ik heb mijn maximale hartslag onbewust ontdekt toen ik na een training een snelle 5km liep (op een voor mij toentertijd snel tempo), ik ben daarna nooit meer op die hartslag gekomen (202). Ik zou inderdaad de 198 aanhouden, het is toch geen wetenschappelijke test en die 4 slagen verschil maken ook amper verschil in het geheel. De zones worden heel generiek verdeeld in percentages, maar je zal toch zien dat die bij iedereen net iets anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

rutgergron schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:21:
Vraagje. Ik heb een max heartrate test gedaan volgens het onderstaande principe. Ik heb 3x3 gedaan om er gelijk een goede interval sessie van te maken. Nu heb ik 1a2sec. gepiekt op 198bpm bij de laatste interval. Heb wat langer gezeten op 194bpm. Is 198bpm dan wat ik als max heartrate kan invoeren op mijn Garmin horloge?

[...]
Onze methode, zoek een brug/viaduct met een flinke verhoging. Of als je ergens in Zuid Limburg woont/in de buurt bent een mooie heuvel. Doe een goede warming-up, begin daarna met een rustige duurloop, verhoog je tempo richting de brug en zorg ervoor dat je 1km ervoor al goed op tempo zit. Je zou hiervoor je wedtrijdtempo als goede indicatie kunnen gebruiken. Onderaan de heuvel/brug verhoog je het tempo weer, na een paar meter en als de klim op z'n steilst is verhoog je het tempo naar (bijna) sprinten. Na een paar meter merk je dat je de verzuring inschiet. Zet nog heel even door et voila, je max is bereikt :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Gaargod schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:19:
@Shinji, ik kwam deze even snel tegen op Garmin Connect. "Devil's Trail 17,9k". Misschien net wat je zoekt!
https://connect.garmin.com/modern/course/33996066
Ja!! Thanks! Ik zat op Strava te zoeken, niet aan gedacht om op Garmin te kijken :)

Heb hem maar nagemaakt in Strava, onbegrijpelijk dat je om een route in je horloge te krijgen vanuit Garmin Connect nog een stuk software nodig hebt op de PC terwijl Strava dit wel 'rechtstreeks' kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Shinji op 05-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:54

Tazzios

..

Tazzios schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:29:
Ik ben momenteel bezig met een runstreak vandaag wordt dag 21.

Variërend van fartleck, duurloop en rondjes van +-7k zonder schoenen*

Ik verwacht @kenneth en @Roadman niet in te halen, zij liepen ook nog meer dan de 63km/w die ik nu haal maar het zorgt wel voor regelmaat. :)

Nu nog moed verzamelen om vandaag daadwerkelijk weerte gaan rennen. :+

*te herkennen in strava aan "Payless None No shoes :)" bij uitrusting.
Nou mijn reeks is gestopt op 24, afgelopen zondag. Met 4 rondjes van 6K en bij elkaar +- 1200 hoogte meters op de THE DOUBLE DICE MABOGE trail een schuiver gemaakt in de gravel. Netjes met 1 onderbeen op gevangen wat resulteerde in veel schrammen en1 diepere snee.

Maar ook zonder de schuiver weet ik niet of ik nog gelopen had, de spierpijn is erger dan bij een marathon en nog steeds goed aanwezig. Niets aan heuvels gewend deze hollander. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vervelend einde @Tazzios! Hopelijk snel weer hersteld.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Shinji schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Ja!! Thanks! Ik zat op Strava te zoeken, niet aan gedacht om op Garmin te kijken :)

Heb hem maar nagemaakt in Strava, onbegrijpelijk dat je om een route in je horloge te krijgen vanuit Garmin Connect nog een stuk software nodig hebt op de PC terwijl Strava dit wel 'rechtstreeks' kan.
Je kan gewoon een random koers maken in de app en deze vervolgens in je horloge laden. Althans, dit is mijn ervaring met de Fenix 6s

Een losse GPX is wel wat omslachtiger maar daar kan een 3rd party app wel voor zorgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
vhal schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:45:
[...]

Je kan gewoon een random koers maken in de app en deze vervolgens in je horloge laden. Althans, dit is mijn ervaring met de Fenix 6s

Een losse GPX is wel wat omslachtiger maar daar kan een 3rd party app wel voor zorgen
Ja, ik merkte dat het vanaf de app wel kan. Vanaf de pc vraagt die om de Garmin Express software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je kan op de webbased garmin connect (in je browser op je pc dus) gewoon gpx etc bestanden importeren. Daarna syncen en voila. Daar heb je express niet voor nodig. Of je moet iets anders bedoelen?

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 05-08-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

pjlgt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:57:
Je kan op de webbased garmin connect (in je browser op je pc dus) gewoon gpx etc bestanden importeren. Daarna syncen en voila. Daar heb je express niet voor nodig. Of je moet iets anders bedoelen?
De website start express voor de syncronisatie.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Ok duidelijk. Heb ik niet geïnstalleerd staan, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

pjlgt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Ok duidelijk. Heb ik niet geïnstalleerd staan, dus vandaar.
Er is wel een manier om je gpx op je horloge te krijgen zonder Express.

Plug je horloge in je pc.
En kopieer de gpx naar de map Garmin\NewFiles.
Start je horloge opnieuw op en de gpx staat nu onder je koersen.

[ Voor 0% gewijzigd door m-vw op 05-08-2020 21:14 . Reden: gpz->gpx ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Er is wel een manier om je gpx op je horloge te krijgen zonder Express.

Plug je horloge in je pc.
En kopieer de gpx naar de map Garmin\NewFiles.
Start je horloge opnieuw op en de gpx staat nu onder je koersen.
Ik importeer ze op de website dus via de koersen optie. Daarna horloge syncen via de connect app en voila. Geen express voor nodig. Er word zelfs niet naar gevraagd of verwezen.

Misschien meer iets voor in het sporthorloge topic trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door pjlgt op 05-08-2020 21:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

*ding dong Strava Invites
Op Strava staan nog 3 requests voor toegang tot onze club open. Feit dat deze open staan betekent dat je jezelf nog niet bij @Verwijderd of bij mij hebt aangemeld. Deze screening doen wij extra om te voorkomen dat er allemaal mensen van buiten Tweakers de club binnenkomen.

Dus; heb jij pas een request voor de club gestuurd en je heb nog géén toegang, geef dit even door, dan laten wij je direct toe. Zo niet, dan zullen wij deze na verloop van tijd verwijderen :)

*ding dong; dank voor jullie aandacht

[ Voor 199% gewijzigd door Calitomnication op 06-08-2020 09:56 ]

tips voor New York

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 22:40
Hallo!

Ben net weer begonnen met oefenen om 5K te kunnen rennen, eerste poging was C25K 5 jaar geleden en dat lukte aardig :D

Nu bezig met de Garmin Coach functie (Jeff Galloway als Coach) en ook dat gaat wel lekker, wel iets moeilijker dan C25K maar dat is niet erg.

Leuk om in de Garmin/Strava groep er bij te zitten 😁👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m-vw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Dat is echter niet nodig, zolang je horloge wel een verbinding met je telefoon of wifi kan maken.
Op de webversie bij de route 'send to device' kiezen, kiezen naar welk device je wil synchroniseren, send now, het schermpje over garmin express wegklikken. Synchronisatie via je telefoon of op je horloge starten. Route wordt gesynchroniseerd.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
pjlgt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Ik importeer ze op de website dus via de koersen optie. Daarna horloge syncen via de connect app en voila. Geen express voor nodig. Er word zelfs niet naar gevraagd of verwezen.

Misschien meer iets voor in het sporthorloge topic trouwens?
polthemol schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

via connect mobile heb je geen aparte software/kabeltje nodig hoor :) Zo zet ik mijn routes altijd op mijn fenix.
Was ook meer een sidenode, niet per se de bedoeling het hier helemaal te behandelen, ik heb hem via Strava er op gekregen dus problem solved.

Maar via de app kan je dus wel syncen maar als je in je (PC) browser op "Send to device" klikt wil hij Garmin Express starten, daar ging het om.

Wordt wel een uitdaging overigens, die devil's trail, nog niet zo vaak zo lang gelopen. Maar heb ook geen haast dus ga gewoon lekker rustig aan doen en vogeltjes kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 06-08-2020 14:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Na een maand twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt en de fenix 5 Plus aangeschaft. Super! Natuurlijk de navigatiemogelijkheden maar ook kleine verbeteringen zoals de tijd van de vorige lap tijdens een workout (net 6x800m gedaan en wanneer in beeld staat dat de rust begint zie je ook hoe lang je over die 800m hebt gedaan), de duidelijkere visuals over je doeltempo, enzovoort. Polsmeting werkte zowaar goed, na de FR225 was ik er wel klaar mee. Ik heb nog een strap liggen mocht het toch niet accuraat genoeg zijn voor intervaltrainingen.

Enfin, dit is niet het horlogetopic dus: zware maar fijne training. Wel erg grillig, de herhalingen tussen de 2'43 en en 2'50. Ik heb niet snel last van de warmte en het viel nog mee met de luchtkwaliteit dus dat kon het niet zijn. Misschien omdat ik anderhalve kilo ben aangekomen? O-)

Op basis van de training zou een 5k @ 3'29/km = 17'25 mogelijk moeten zijn. Zou graag weer eens het gevoel van een PR ervaren, de laatste keer was juni 2018. Het lichaam is sterk, mentaal gaat het een stuk lekkerder dan afgelopen najaar. Over tien dagen een 5k, kijken wat dat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
kenneth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:43:
Na een maand twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt en de fenix 5 Plus aangeschaft. Super! Natuurlijk de navigatiemogelijkheden maar ook kleine verbeteringen zoals de tijd van de vorige lap tijdens een workout (net 6x800m gedaan en wanneer in beeld staat dat de rust begint zie je ook hoe lang je over die 800m hebt gedaan), de duidelijkere visuals over je doeltempo, enzovoort. Polsmeting werkte zowaar goed, na de FR225 was ik er wel klaar mee. Ik heb nog een strap liggen mocht het toch niet accuraat genoeg zijn voor intervaltrainingen.

Enfin, dit is niet het horlogetopic dus: zware maar fijne training. Wel erg grillig, de herhalingen tussen de 2'43 en en 2'50. Ik heb niet snel last van de warmte en het viel nog mee met de luchtkwaliteit dus dat kon het niet zijn. Misschien omdat ik anderhalve kilo ben aangekomen? O-)

Op basis van de training zou een 5k @ 3'29/km = 17'25 mogelijk moeten zijn. Zou graag weer eens het gevoel van een PR ervaren, de laatste keer was juni 2018. Het lichaam is sterk, mentaal gaat het een stuk lekkerder dan afgelopen najaar. Over tien dagen een 5k, kijken wat dat brengt.
Ikweetdatdithetverkeerdetopicis....

Maar waarom een fenix 5 ipv fenix 6? 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Die horloges zijn nu wel echt een generiek onderwerp zonder specifiek hardlopen te zijn, dus kan dat in het andere topic? ;) Dan kunnen we hier weer de bingo kaart vullen of PR (doelen) delen.

Training gisteren viel me zwaar, kwam niet echt lekker in mijn ritme. Had ook overdag wat te weinig gedronken, dat droeg niet bij aan mijn fitheid in die warmte. Gelukkig niet weer last van brandend maagzuur, dat zal dus eenmalig zijn geweest. Evengoed wel een OK tempo gelopen, maar had eigenlijk wat harder gewild. Het petje na de piramideloop, maar voor het uitlopen, even nagemaakt. Dat is wel echt een heerlijke verkoeling dan! Vrouwlief kan niet alleen lopen, dus maar voorgesteld vanavond rond 9 uur ofzo even samen een rondje te lopen, heb ik gelijk even een herstelloopje gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 06-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:48

polthemol

Moderator General Chat
Shinji schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

via connect mobile heb je geen aparte software/kabeltje nodig hoor :) Zo zet ik mijn routes altijd op mijn fenix.

Zo, vandaag nog een rustige 35' z1/z2 loopje, dan een dag rust en zaterdag dan mijn eerste ultratrail proberen. Mijn hele oorspronkelijke wedstrijdplanning heb ik wel de deur uit gezwiert vanaf dat het weerbericht er kwam: dit zal meer een mentale drempel overwinnen worden en goed plannen dan wat anders. Laatste nieuws zou zijn dat het een 34 graden gaat worden. Het parcours is de krijtlandtrail: 52K met een ~1100D+ en weinig overdekking/bos van zover ik het ken. Als ik het op een 7 uur geregeld krijg ga ik heel tevreden zijn kortom :)

De Z1 run van vandaag ook op barefoot schoeisel (Merrell). Nu een paar loopjes op die manier gedaan en het helpt toch wat om techniek er beter in te slijten. Mijn middenvoetslanding is vooral een stuk consistenter aan het worden en ik maak wat minder 'pets pets pets' geluid als ik ren, dus ik denk dat ik ook wat meer vooruit ga ipv omhoog tijdens het rennen. Nog meer mensen die hiermee experimenteren?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee2Code
Vanavond gaat leuk worden 🤪

Wish me luck!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQzEGy0FMBO2Z2lvxzYoMdd0cck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lv9t8b38TxlYpuZrzrjlfIuD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Coffee2Code op 06-08-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Coffee2Code schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:18:

Wish me luck!

[Afbeelding]
Galloway als coach? :)
Do the Galloway!
Moet altijd aan dat filmpje denken als ik zijn RunWalkRun ergens zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
Poekie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Galloway als coach? :)
Do the Galloway!
Moet altijd aan dat filmpje denken als ik zijn RunWalkRun ergens zie staan.
😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Coffee2Code schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:18:

Wish me luck!

[Afbeelding]
Een mijl volle bak met maar 5' inlopen? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
kenneth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Een mijl volle bak met maar 5' inlopen? Of iets anders?
Ik volg dit schema gewoon, zou gewoon goed moeten zijn, t'is in elkaar gezet door een pro, dusja...

T'is ook niet de bedoeling dat ik het aan een stuk ren, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Coffee2Code schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Ik volg dit schema gewoon, zou gewoon goed moeten zijn, t'is in elkaar gezet door een pro, dusja...

T'is ook niet de bedoeling dat ik het aan een stuk ren, gelukkig :)
Ah, duidelijk. Net (weer) begonnen met hardlopen? Succes! En zeker met dit weer: heel rustig aan. Smogwaarden rijzen de pan uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
kenneth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Ah, duidelijk. Net (weer) begonnen met hardlopen? Succes! En zeker met dit weer: heel rustig aan. Smogwaarden rijzen de pan uit :o
Komt goed 👍
Misschien ff mondkapje op, is niet een slecht idee denk ik zo 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:06

Nhz

Na ongeveer 18maand herstel van verkalkte en ontstoken achillespezen, zowel links als rechts, ben ik afgelopen dinsdag weer begonnen met hardlopen. Zes setjes van 1minuut joggen (op ongeveer 60%) en 1minuut rustig wandelen. Geen last, maar wat is het lastig om je zo ver in te houden. Het voelt alsof je stil staat. Voor mijn blessure liep ik 2x per week 10km in ongeveer 50min en 1x per week een 5km in ongeveer 20min. Dat voelt momenteel als een ander leven.

Afgelopen 1.5jaar mijn conditie wel op peil gehouden met oa crossfit, maar hardlopen is toch wel weer een andere conditie. Hopelijk kan ik het snel uitbouwen, stiekem wil ik in september meedoen aan 12km mudrun in Biddinghuizen. O-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zondagochtend net na zeven uur in de ochtend starten is het plan nu plan. Ik heb vandaag de route gezien die we gaan lopen en het meeste lijkt in open veld te zijn en niet door bossen. Wordt een mooie zwetende dag zondag. :+
Tazzios schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:30:
[...]
Nou mijn reeks is gestopt op 24, afgelopen zondag. Met 4 rondjes van 6K en bij elkaar +- 1200 hoogte meters op de THE DOUBLE DICE MABOGE trail een schuiver gemaakt in de gravel. Netjes met 1 onderbeen op gevangen wat resulteerde in veel schrammen en1 diepere snee.

Maar ook zonder de schuiver weet ik niet of ik nog gelopen had, de spierpijn is erger dan bij een marathon en nog steeds goed aanwezig. Niets aan heuvels gewend deze hollander. :+
Ouch!
Toevallig op die steile klim?
Ik ken Maboge van de TdF en na de VP daar mag je direct een steile klim doen)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:58
Nhz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:11:
Afgelopen 1.5jaar mijn conditie wel op peil gehouden met oa crossfit, maar hardlopen is toch wel weer een andere conditie. Hopelijk kan ik het snel uitbouwen, stiekem wil ik in september meedoen aan 12km mudrun in Biddinghuizen. O-)
Spreek uit eigen ervaring hoe vervelend achillespees blessures zijn. Als ik je één tip mag geven, doe kalm aan en zet de komende maanden geen doelen. Vooral het hebben van een goede conditie kan je zo weer de das om doen. Hardlopen is en blijft belastend voor pezen, aanhechtingen etc. Voor je het weet heb je ergens weer een pees overbelast en zit je weer maanden in de lappenmand. Je hebt een anderhalf jaar niet kunnen lopen, dan kunnen die paar maanden met een C25K programma er ook wel bij toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
Vast al eens eerder gedeeld, maar ik gebruik de 'good to run' app om oa de wet bulb globe temperature en de luchtkwaliteit in de gaten te houden. Bij teveel smog schijn je beter maar helemaal niet te gaan lopen, want een training werkt dan alleen maar averechts. Een stuk wandelen om een beetje in beweging te blijven is dan beter denk ik, of heel vroeg gaan.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodtorun

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 06-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Na ongeveer 18maand herstel van verkalkte en ontstoken achillespezen, zowel links als rechts, Hopelijk kan ik het snel uitbouwen, stiekem wil ik in september meedoen aan 12km mudrun in Biddinghuizen. O-)
Serieus? Dat is 3-7 weken. Nooit genoeg tijd om niet geblesseerd te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@BernieW @tlpeter Ergens weet ik ook wel dat het veel te optimistisch is om me nu al te focussen op een evenement wat over amper 1.5maand al plaats vind.

Ik loop onder begeleiding van mijn fysiotherapeut en podotherapeut, die hebben de rem er aardig op. 'Helaas.'

Conditioneel kan ik het makkelijk aan, maarja...

[ Voor 8% gewijzigd door Nhz op 06-08-2020 16:06 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Nhz Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen, niet doen. Echt niet doen, je loopt jezelf stuk en dan ben je verder weg dan je was. Juist nu rustig aan, geen gekke dingen doen en je lichaam laten wennen aan de belasting. Anders heb je straks overal overbelasting van je pezen en dan ben je nog langer bezig. Volgend jaar is er vast wel weer een mudrun ;-) De specialisten zetten niet voor niets de rem erop.

@Bartske Leuke tip, eens kijken hoe het vanavond is!
Edit: Mwoah, op zich een mooie app maar hier in het Noorden niet heel veel toegevoegde waarde. Plus dat hij nu sowieso rood weergeeft omdat er een hitteplan is...

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 06-08-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:17:
Edit: Mwoah, op zich een mooie app maar hier in het Noorden niet heel veel toegevoegde waarde. Plus dat hij nu sowieso rood weergeeft omdat er een hitteplan is...
Volgens mij werken die kleurtjes op basis van de weersvoorspelling, niet zozeer of er een hitteplan actief is. Voor morgenochtend 7u is hij voor Hengeloooo bijv. groen. Overigens kun je ook naar de website, scheelt weer een app installeren: https://www.goodtorun.net/.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
Londen op 4 oktober alleen voor de elite lopers.
Hopelijk gaat dat wel door.
Lekker kijken naar het duel tussen Eliud Kipchoge en Kenenisa Bekele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Arjan90 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:17:
@Nhz Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen, niet doen. Echt niet doen, je loopt jezelf stuk en dan ben je verder weg dan je was. Juist nu rustig aan, geen gekke dingen doen en je lichaam laten wennen aan de belasting. Anders heb je straks overal overbelasting van je pezen en dan ben je nog langer bezig. Volgend jaar is er vast wel weer een mudrun ;-) De specialisten zetten niet voor niets de rem erop.

Waarom juist in het noorden niet? En die vlag is de WBGT flag, die wordt bijvoorbeeld ook door het Amerikaanse leger gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://media.defense.gov/2018/Jun/25/2001935400/780/780/0/180625-F-NK166-003.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:54

Tazzios

..

kenneth schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:35:
Vervelend einde @Tazzios! Hopelijk snel weer hersteld.
Het weer maakt het niet kunnen lopen het wel een stuk dragelijker, lekker thuis binnen met de airco aan. Niet vroeg op hoeven staan om in een "koele" 20 graden te kunnen lopen.
Maandag verwacht ik weer een beetje te lopen om een training te geven. Gister maar meegefietst.
Xaverius schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:17:
Zondagochtend net na zeven uur in de ochtend starten is het plan nu plan. Ik heb vandaag de route gezien die we gaan lopen en het meeste lijkt in open veld te zijn en niet door bossen. Wordt een mooie zwetende dag zondag. :+

[...]

Ouch!
Toevallig op die steile klim?
Ik ken Maboge van de TdF en na de VP daar mag je direct een steile klim doen)
Dorpje uit brug over en dan direct rechts, dat gravel pad.
We liepen de andere kant om, dus naar beneden. Indien het omhoog zou zijn zou mijn been er nu niet als rosbief hebben uitgezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:43:
Over tien dagen een 5k, kijken wat dat brengt.
Ik ben benieuwd na maandenlang kilometers binnenharken, waar ga je die 5 KM lopen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:34:
[...]

Ik ben benieuwd na maandenlang kilometers binnenharken, waar ga je die 5 KM lopen?
In jouw achtertuin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Haha, ik dacht het al. :D Het is dat we dan net een weekend weg zijn anders had je achteraf nog een kop koffie/thee kunnen drinken :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Hardlopen zit er dus nog even niet in vanwege m'n enkel. Hopelijk is het redelijk snel weer over. Wel vanavond een testrondje op de fiets gedaan. Dat gaat een stuk beter, dus kan ik nog wat aan lichaamsbeweging blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Nhz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:04:
@BernieW @tlpeter Ergens weet ik ook wel dat het veel te optimistisch is om me nu al te focussen op een evenement wat over amper 1.5maand al plaats vind.

Ik loop onder begeleiding van mijn fysiotherapeut en podotherapeut, die hebben de rem er aardig op. 'Helaas.'

Conditioneel kan ik het makkelijk aan, maarja...
Ga eens opzoek naar een survival run vereniging. Begin dan vooral met het klimwerk en ga langzaam aan weer hardlopen.
Meteen een goede voorbereiding op mudruns of obstacle courses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Na ongeveer 18maand herstel van verkalkte en ontstoken achillespezen, zowel links als rechts, ben ik afgelopen dinsdag weer begonnen met hardlopen. Zes setjes van 1minuut joggen (op ongeveer 60%) en 1minuut rustig wandelen. Geen last, maar wat is het lastig om je zo ver in te houden. Het voelt alsof je stil staat. Voor mijn blessure liep ik 2x per week 10km in ongeveer 50min en 1x per week een 5km in ongeveer 20min. Dat voelt momenteel als een ander leven.

Ik sluit me bij de anderen aan. Niet doen... je maakt weer meer stuk dan je lief is...

Zes setjes van 1minuut joggen....... Das best al veel... .het opbouw schema toen ik in de wedstrijdgroep zat begon met 3x1 min joggen en p1 min...... En als je belastbaar bleek liep je na 8-10 weken een duurloop van een uur... en dan pas overschakelen naar het normale trainingsschema.

2x per week 10km in ongeveer 50min en 1x per week een 5k.............. Dit komt bij mij binnen als een zeer eentonig schema. Altijd het zelfde, nooit andere prikkels, geen periodisering dus.
En elke week 20 min over 5km is dan zeker niet gratis... a recipe for a disaster? Misschien... ik ken je niet, maar voor mij zou het dat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Voor de duidelijkheid, ik heb geen startbewijs en al had ik die, dan denk ik niet dat m'n fysio, podo en vriendin ermee in zouden stemmen. Dat hopen is dus tegen beter weten in.

@tlpeter ik heb drie kids, crossfit momenteel 2 a 3x per week en ben nu dus begonnen met opbouwen van het hardlopen op de atletiekbaan. Ik vind het wel ff goed zo. Daarnaast is zo'n mudrun geen doel op zich, dat is meer voor de fun met wat vrienden.

@route99 Dat liep ik voor mijn blessure, maar dat liep ik niet al weken. Dit liep ik als voorbereiding voor een lokaal evenement van 10k hier in de buurt, voor een goed doel. Verder wisselde ik het af met crossfit. Ik liep niet echt programma's, ik stippel een route uit en gaan. Die route wordt dan vanzelf langer, naar mate je vaker loopt.

De blessure is overigens al een oude, uit de tijd dat ik nog selectie voetbalde, vooral lekker mee doorlopen
en niet lang genoeg rust nemen. Normaal al geen goed idee, maar met pezen zeker niet.

Beide dingen pak ik nu wel wat anders aan, meer structuur in de trainingen en vooral ook rust nemen en beter naar mijn lichaam luisteren.

Was ik maar weer 20... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Nhz op 06-08-2020 23:49 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Totrail schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:31:
Hardlopen zit er dus nog even niet in vanwege m'n enkel. Hopelijk is het redelijk snel weer over. Wel vanavond een testrondje op de fiets gedaan. Dat gaat een stuk beter, dus kan ik nog wat aan lichaamsbeweging blijven doen.
Ik ben ook gestopt met lopen ivm blessure. Pak nu de racefiets 2x per week. Fietste vanmiddag door een dorp waar ik afgelopen voorjaar een halve marathon rende, mis dat wel zeg.

Moet nog wel een beetje uitdaging (intervallen, sprinten) op de fiets ontdekken, beetje rondjes rijden is ook saai.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2020 00:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee2Code
Pff, lig in bed ondertussen, maar die 1.6KM was pittig :o

Even afgeremd en gelopen wanneer ik niet meer kon, op adem gekomen, en hop weer verder.

Ik denk dat ik met muziek wat meer door ren om eerlijk te zijn, maar moet nog ff draadloze oordoppies halen.
Wil graag m'n telefoon thuis gaan laten...

Stats staan op m'n Strava account :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Die training status van Garmin is echt kansloos. Voor de belasting kijkt hij maar 7 dagen terug en voor fitheid volgens mij maar 1 training. Dus als je vorige week bijvoorbeeld een interval gedaan hebt en vandaag een rustige duurloop, dan gaat de belasting naar beneden terwijl je fitheid volgens Garmin ook iets naar beneden gaat (want warm, en over het algemeen schat Garmin mijn 5km-tijd iets hoger in na een rustige duurloop dan na een interval.). Resultaat: unproductive. Hoe moeilijk kan het zijn om hier een beter algoritme voor te verzinnen?

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
AppieR schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:34:
Die training status van Garmin is echt kansloos. Voor de belasting kijkt hij maar 7 dagen terug en voor fitheid volgens mij maar 1 training. Dus als je vorige week bijvoorbeeld een interval gedaan hebt en vandaag een rustige duurloop, dan gaat de belasting naar beneden terwijl je fitheid volgens Garmin ook iets naar beneden gaat (want warm, en over het algemeen schat Garmin mijn 5km-tijd iets hoger in na een rustige duurloop dan na een interval.). Resultaat: unproductive. Hoe moeilijk kan het zijn om hier een beter algoritme voor te verzinnen?
Mijn ervaring is dat Garmin sowieso iets tegen rustig aan lopen heeft, ik krijg dan ook altijd al snel unproductive.

Ik kan helaas vanochtend niet lopen vanwege werkzaamheden, dus wil straks nog even kort rondje doen (5km) iets voor de lunch. Hopelijk is het een beetje te doen dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn status voorspelt een 5km onder de 19 minuten... en een 10km onder de 40.... obv een VO2max die al maanden op of boven de 55 zit....
Ik vertrouw toch maar liever op mijn eigen kennis/evaluatie die ik obv interactie met trainers/medelopers/internet en autodidactisch op gedaan heb.
De gear is puur om de data zo goed als mogelijk tegen een redelijke prijs te verzamelen....

Nu ff wat last van mijn pees aan mij R-kuit...... dus ff gas terug....
Helaas... maar het is ook erg heet weer/veel ozon en zo.. dus rustiger aan is nu zo wie zo beter...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shinji schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Mijn ervaring is dat Garmin sowieso iets tegen rustig aan lopen heeft, ik krijg dan ook altijd al snel unproductive.

Ik kan helaas vanochtend niet lopen vanwege werkzaamheden, dus wil straks nog even kort rondje doen (5km) iets voor de lunch. Hopelijk is het een beetje te doen dan nog.
Ik vond het nu net (ben net kwartiertje terug) nog wel prima te doen maar het warmt vrij snel op. Let vooral op de luchtkwaliteit (ozon/smog) want dat is veel slechter voor je dan de warmte (want je gaat vanzelf wel wat rustiger in de hitte tenzij je @Calitomnication bent). Hier is een kaartje met meetpunten in NL maar die zijn niet zo lekker verdeeld over het land. Het is nu al niet zo goed om een heftige training te gaan doen.

Ik trek me weinig aan van de training status van Garmin, wel die van Runalyze. Garmin vindt dat ik unproductive ben omdat t warm is en ik kan rustig een week peaking zijn als ik daarvoor een week rustig aan heb gedaan. Typisch zo'n 'als het me uitkomt hecht ik er waarde aan' dingetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

route99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
Mijn status voorspelt een 5km onder de 19 minuten... en een 10km onder de 40.... obv een VO2max die al maanden op of boven de 55 zit....
Ik vertrouw toch maar liever op mijn eigen kennis/evaluatie die ik obv interactie met trainers/medelopers/internet en autodidactisch op gedaan heb.
De gear is puur om de data zo goed als mogelijk tegen een redelijke prijs te verzamelen....

Nu ff wat last van mijn pees aan mij R-kuit...... dus ff gas terug....
Helaas... maar het is ook erg heet weer/veel ozon en zo.. dus rustiger aan is nu zo wie zo beter...
Apple health zegt dat ik een VO2max van 51 heb, maar die 5k loop ik onder de 18 minuten en de 10k onder de 37 :+

Voor mij zegt VO2max echt helemaal niks, tenzij je een ademgasanalyse hebt laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Poekie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Ik vond het nu net (ben net kwartiertje terug) nog wel prima te doen maar het warmt vrij snel op. Let vooral op de luchtkwaliteit (ozon/smog) want dat is veel slechter voor je dan de warmte (want je gaat vanzelf wel wat rustiger in de hitte tenzij je @Calitomnication bent). Hier is een kaartje met meetpunten in NL maar die zijn niet zo lekker verdeeld over het land. Het is nu al niet zo goed om een heftige training te gaan doen.

Ik trek me weinig aan van de training status van Garmin, wel die van Runalyze. Garmin vindt dat ik unproductive ben omdat t warm is en ik kan rustig een week peaking zijn als ik daarvoor een week rustig aan heb gedaan. Typisch zo'n 'als het me uitkomt hecht ik er waarde aan' dingetje.
Toch nog even half uurtje nu net kunnen lopen gelukkig :)

https://strava.app.link/eoXkomhDK8
Secsytime schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Apple health zegt dat ik een VO2max van 51 heb, maar die 5k loop ik onder de 18 minuten en de 10k onder de 37 :+

Voor mij zegt VO2max echt helemaal niks, tenzij je een ademgasanalyse hebt laten doen..
Ik neem die VO2max van het horloge meer als een relatieve waarde en niet als absoluut. Ik ben sinds ik begonnen ben met hardlopen van 37 naar nu 51/52 gegaan. Ik loop bij lange na de tijden niet die daar bij horen, maar geeft wel een indicatie van de progressie die is geboekt. En als er meerdere puntjes af zouden gaan dan zit ik op de verkeerde weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Shinji op 07-08-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

[...]Ik vond het nu net (ben net kwartiertje terug) nog wel prima te doen maar het warmt vrij snel op. Let vooral op de luchtkwaliteit (ozon/smog) want dat is veel slechter voor je dan de warmte (want je gaat vanzelf wel wat rustiger in de hitte tenzij je @Calitomnication bent). Hier is een kaartje met meetpunten in NL maar die zijn niet zo lekker verdeeld over het land. Het is nu al niet zo goed om een heftige training te gaan doen.
Ozon is eigenlijk een van de meest agressieve, maar vlak de anderen niet uit..
Op een andere pagina kun je per provincie een plaats opzoeken in je buurt, die je direct een indruk van de ozon waarde ontwikkeling geeft.
https://www.luchtmeetnet....01-49db-8dc1-d01b738c05e1
Een snel, maar summier overzicht staat op de Teletekst-711 sub pagina's, ga er even door heen...
https://nos.nl/teletekst#711_2

@Shinji Rond Rotterdam is het nu al inderdaad al een stuk beroerder met de luchtkwaliteit. Prima om het kort te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 07-08-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Secsytime schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Bij mij gaat het echt alle kanten op. Mijn AW3 zegt 37, Runalyze 31 en Garmin 50 8)7. Die van Runalyze wordt pas accuraat als je een paar wedstrijden hebt gedaan geloof ik. Daarnaast ook nog nooit een max-hr test gedaan, dus sowieso is het bij mij een beetje garbage in, garbage out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hooguit dat doen wat @Shinji al schreef: Deze waarden als relatieve waarden gebruiken....
Tip: Loop een 10 km voluit, meet de tijd die je er over doet.... en kijk de tabellen na... en je zit niet ver van je vermoedelijke VO2-max af....

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 07-08-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 15:27

Guusjee

Omdat ik groot ben..

[...]

Ik vond het nu net (ben net kwartiertje terug) nog wel prima te doen maar het warmt vrij snel op.
Pff, ik ben vanochtend om 7:45u een rondje wezen hardlopen en ik ben het niet met je eens. Jemig wat was het warm. Misschien ook omdat ik in de volle zon liep en het windstil was.. Na een rondje van een kilometer of 6 heb ik het maar voor gezien gehouden.. Ik ga vanavond wel in het zwembad afkoelen met een uurtje zwemmen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
route99 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
Hooguit dat doen wat @Shinji al schreef: Deze waarden als relatieve waarden gebruiken....
Tip: Loop een 10 km voluit, meet de tijd die je er over doet.... en kijk de tabellen na... en je zit niet ver van je vermoedelijke VO2-max af....
Lijkt mij dat het dan nog steeds een waarde is eigenlijk helemaal niets zegt over je echte vo2max (cq. enkel te gebruiken als een trend om te kijken of je verbeterd) . Dit is o.a. de manier waarop runalyze hem berekend. Ik weiger overigens te geloven dat mijn vo2 max maar 31 is en vermoed dat ik zo laag scoor omdat ik (nog) niet echt sterke onderbenen heb / mijn RE nog niet optimaal is. Maar met meer meters komt dat vast goed.

Overigens morgen weer een LSD op het programma staan. Ik denk dat ik maar om 6:00 ga lopen. Scheelt weer dat de kleine normaliter om 6:30 toch al wakker is dus scheelt me maar een half uurtje 'uitslapen' :+

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 07-08-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Maar wat extra herstelloopjes nu, toch? Vooral geen gekke dingen doen en zorgen dat je eerst went aan de warmte. Wij zijn gisteravond rond 9 uur nog een rondje gaan lopen, dan merk je ook dat doordat de zonnekracht afneemt de vochtigheid juist toeneemt. Ondanks dat ik maar 5km heb gelopen op HR 155 was ik aan het zweten als een otter. Ik trek die hitte ook wat minder, dus maar wat meer fietsen dit weekend. Mijn duurloopje van vandaag vervang ik wel, heb ook wat last van mijn schenen dus kan prima nu. Maandag op de baan willen ze iets van sproeiers neerzetten als verkoeling, heerlijk.

Ps. Ik zie dat de VO2 Max discussie weer is begonnen? Dan kan ik hem even afvinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
BastiaanN schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Lijkt mij dat het dan nog steeds een waarde is eigenlijk helemaal niets zegt over je echte vo2max (cq. enkel te gebruiken als een trend om te kijken of je verbeterd) . Dit is o.a. de manier waarop runalyze hem berekend. Ik weiger overigens te geloven dat mijn vo2 max maar 31 is en vermoed dat ik zo laag scoor omdat ik (nog) niet echt sterke onderbenen heb / mijn RE nog niet optimaal is. Maar met meer meters komt dat vast goed.

Overigens morgen weer een LSD op het programma staan. Ik denk dat ik maar om 6:00 ga lopen. Scheelt weer dat de kleine normaliter om 6:30 toch al wakker is dus scheelt me maar een half uurtje 'uitslapen' :+
Maar een waarde die een trend aangeeft of je je hebt verbeterd is toch juist nuttig? en de vo2 max die je berekend is voor hardlopen, als jouw benen nog niet genoeg zuurstof op kunnen nemen omdat ze niet getraind zijn is je vo2max (voor hardlopen) toch ook lager?

offtopic:
en blijkbaar hebben racepaarden een vo2max van 200, nog even doortrainen dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 07-08-2020 10:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
Arjan90 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:54:
Ps. Ik zie dat de VO2 Max discussie weer is begonnen? Dan kan ik hem even afvinken :+
Misschien moeten we hier ook badges gaan introduceren. De "ik-heb-aan-de-VO2-max-discussie-meegedaan-augustus' badge is al in de pocket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@BastiaanN & @Bartske

Ik sluit me hier bij aan. Iets anders geformuleerd betekent het toch dat je conditie nog niet zo goed is als je wel zou willen. Das dan puur een constatering en daar kun je wat aan veranderen....

@BastiaanN
Obv populatie onderzoeken kun je zien hoe je in je eigen leeftijdsklasse zit:
https://www.brianmac.co.uk/vo2max.htm#vo2

Een beetje redelijke loper zit zeker als je wat ouder bent al snel in de superieure klasse.

Maar de meesten die hier komen zijn zich vaak bewust dat het beter kan en dat is toch pure winst!
Ik ben nu wat ouder aan het worden, mijn referenties verschuiven, maar je wilt bijv na een blessure toch weer beter worden in het lopen, ook al weet je dat het nooit meer zo hard zal gaan als op je top....
Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 07-08-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Maar een waarde die een trend aangeeft of je je hebt verbeterd is toch juist nuttig? en de vo2 max die je berekend is voor hardlopen, als jouw benen nog niet genoeg zuurstof op kunnen nemen omdat ze niet getraind zijn is je vo2max (voor hardlopen) toch ook lager?
Absoluut. Ik zeg ook alleen maar dat het niet je echte vo2max is, die moet je laten meten maar in plaats daarvan je effective vo2max. :)

Overigens vind ik dat ze voor de effective vo2max best een andere naam hadden kunnen kiezen, zo is het maar verwarrend. Als je daardoor specifiek opzoek gaat naar trainingen om je vo2max te verbeteren loop je het risico dat je veel te veel hoog-intensiteitswerk gaat doen terwijl je misschien wel iets anders nodig hebt om sneller te worden (en waardoor je e-vo2max ook weer omhoog gaat)

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 07-08-2020 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Shinji schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Misschien moeten we hier ook badges gaan introduceren. De "ik-heb-aan-de-VO2-max-discussie-meegedaan-augustus' badge is al in de pocket.
Ik heb anders de badge: "ik-neem-deel-aan-VO2max-discussie-in-twee-topics-in-augustus"

Ha!

(btw, nog bedankt voor de steun en de mooie woorden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Guusjee schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Pff, ik ben vanochtend om 7:45u een rondje wezen hardlopen en ik ben het niet met je eens. Jemig wat was het warm. Misschien ook omdat ik in de volle zon liep en het windstil was.. Na een rondje van een kilometer of 6 heb ik het maar voor gezien gehouden.. Ik ga vanavond wel in het zwembad afkoelen met een uurtje zwemmen :9~
Ik zit in het oosten, waar de luchtvochtigheid zeker 's morgens nog behoorlijk meevalt. En ik liep in het buitengebied, dus sowieso al minder hittestress van gebouwen, en inderdaad, vooral schaduw. Acht uur weg, negen uur terug, was nog te doen. Wel flink water van te voren en achteraf.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb de afgelopen tijd vooral overdag gelopen om aan de 'gematigde' temperatuur te wennen, zodat ik nu 's morgens nog wel wat heb van ah, t is nog te doen.
Ik kan normaal echt niet tegen warmte, ik loop ik februari al t liefst kort/kort. Gewenning doet een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Ik ben vanochtend om 8.20 gaan lopen. Zit ook redelijk in het oosten (Apeldoorn).
Begonnen met een stukje inlopen en toen 3 series van 100,200,300m met zelfde afstand rust (dribbel). Dat ging op zich prima, maar het het uitlopen begon ik wel te merken dat de temperatuur hard aan het stijgen was. Vooral als je dan vol in de zon tussen de weilanden loopt. Heb het daarom maar rustig en kort gehouden.

Strava: https://strava.app.link/Z1ID7bcMK8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik twijfel wel enorm wat handig is komende week. De temperaturen worden er voorlopig niet echt beter op en wellicht is die Devils Trail wat te veel van het goede tenzij ik echt heel erg vroeg weg kan.

Wel jammer, had me wel verheugd op wat vakantie hardloop rondjes. Misschien dat het vrijdag wat koeler wordt, is dan wel de laatste mogelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
Ik zet mijn wekker om 0600 en ga dan lopen. Ging vanmorgen prima, al was dat een uitgestelde training van gisteren omdat het toen iets minder prima ging 😅. Morgenochtend een training van 12x3’ Z2-Z3, incl warmlopen bijna anderhalf uur, dus dan wil ik wel echt om 0630 weg zijn. Ben benieuwd...

Ps. Bij 38 graden krijg je een Garmin-badge voor je activiteit. Staat niet bij welke activiteit en ook niet hoelang die moet duren. Wel de moeite van een ademhalingsoefening waard!

[ Voor 23% gewijzigd door AppieR op 07-08-2020 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:58
AppieR schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
Ik zet mijn wekker om 0600 en ga dan lopen. Ging vanmorgen prima, al was dat een uitgestelde training van gisteren omdat het toen iets minder prima ging 😅. Morgenochtend een training van 12x3’ Z2-Z3, incl warmlopen bijna anderhalf uur, dus dan wil ik wel echt om 0630 weg zijn. Ben benieuwd...
Precies. En komende week worden toch plaknachten, later naar bed helpt niet, dus kun je net zo goed vroeg gaan en de morgenstond meenemen. Alternatief is 's avonds na negenen te gaan, maar 's morgens vroeg is de temperatuur iets lager (en het is mijn dingetje dat ik liever met daglcht loop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27
Planning voor morgen ochtend is om 5 uur te gaan rennen. Ging vanmorgen om 8 uur rennen en toen was het eigenlijk al te warm. En voor morgen staat 47km op de planning met een collega. Dus dat word #teamvroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
47 km... en dan om een uurtje of 9 klaar?
Ik ga vanavond een klein stukje lopen en pak voor morgenochtend de fiets wel.
Zondag wel vroeg op voor een 21 kilometer.

[ Voor 60% gewijzigd door Roadman op 07-08-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Martiveen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:23:
Planning voor morgen ochtend is om 5 uur te gaan rennen. Ging vanmorgen om 8 uur rennen en toen was het eigenlijk al te warm. En voor morgen staat 47km op de planning met een collega. Dus dat word #teamvroeg
23,5km dus voor jou ? ;)

Overigens is 47km in deze omstandigheden niet verstandig imo.

Ik heb een extra bidon(houder) besteld voor de racefiets .

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2020 16:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Vanochtend stukje rustig gehobbeld, vanmiddag stukje gefietst. Lopen was hier prima te doen, mits je een beetje rustig aan doet. Warm, maar niet te warm.
Fietsen voelt een beetje alsof je continu een föhn in je gezicht hebt staan: Warme droge lucht. Maar goed, de rijwind helpt een hele hoop. Ik denk dat ik de komende tijd maar wat meer ga fietsen dan lopen. #teamochtend is niet altijd haalbaar namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27
Roadman schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:25:
47 km... en dan om een uurtje of 9 klaar?
Ik ga vanavond een klein stukje lopen en pak voor morgenochtend de fiets wel.
Zondag wel vroeg op voor een 21 kilometer.
9 uur half 10. Is inprincipe in de bossen dus hoop dat t meevalt. Kom iig rond de 35km langs de auto dus als het me tegen zit dan is het op dat moment klaar.
Sport_Life schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

23,5km dus voor jou ? ;)

Overigens is 47km in deze omstandigheden niet verstandig imo.

Ik heb een extra bidon(houder) besteld voor de racefiets .
Genoeg drinken en dan moet het goed komen ik neem ongeveer 3 liter sportdrank mee. Zoals hierboven aangegeven kan ik rond de 35km nog uitstappen als t te gek word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roadman
Martiveen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

9 uur half 10. Is inprincipe in de bossen dus hoop dat t meevalt. Kom iig rond de 35km langs de auto dus als het me tegen zit dan is het op dat moment klaar.
Vergeet geen lampje mee te nemen dan, om 05:00 is het nog donker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Gisteren was het inderdaad vrij warm, maar eigenlijk goed te doen. Met een graad of 30 op 85% richting de stadsbrug gelopen. Daar 6x met 12" strides naar boven gelopen. Daarna 4' herstel, nog een keer 6x strides 12" vlak. Daarna rustig naar huis. Was eigenlijk goed te doen!

tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
Wekker om 0600 en om 0630 de camping verlaten voor een training van 1,5 uur. Was goed te doen! Temperatuur was prima al was de schaduw al wel welkom. Halverwege begon ik toch een beetje aan mijn route te twijfelen (zonder gpx) dus voor het eerst de ‘back to start’ functie gebruikt. Heb alleen het idee dat hij je dan zoveel mogelijk terugstuurt over dezelfde route als de heenweg. Het had achteraf iig korter gekund (en ik had gewoon door moeten lopen, dan was er niets aan de hand geweest 😅).

Succes voor de mensen die gaan trailen dit weekend! En de rest die gaat lopen natuurlijk ook veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

AppieR schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:37:
Ps. Bij 38 graden krijg je een Garmin-badge voor je activiteit. Staat niet bij welke activiteit en ook niet hoelang die moet duren. Wel de moeite van een ademhalingsoefening waard!
Temperatuur komt alleen bij je activiteit als er GPS is gebruikt. Maar een wandelingetje naar de plaatselijke ijssalon zou natuurlijk voldoende moeten zijn :)

Ik had zo'n moeite met in slaap vallen (waaaaarm) dat ik nu pas wakker ben. Gelukkig was morgen mijn lange duurloopdag dus zo even vijf km of zo. Lekker langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Afgelopen dagen gelopen na zonsondergang wat me goed is bevallen. Hoewel de temperatuur dan nog hoog is (25 graden) trek ik dat stukken beter dan wanneer ik in de ochtend met koelere temperaturen in de volle zon loop. Veel minder verval en ook lichamelijk voelt het stukken makkelijker.

"Better ask questions before you shoot"

Pagina: 1 ... 41 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.